Dezelfde meting gedaan door twee verschillende personen kan al hele verschillende waardes geven. Fijn dat nu alles gewoon normaal lijkt te zijn !quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vreemd toch, zo'n verschil tussen ziekenhuizen.
Ik dacht, ik gun haar even rustquote:Op donderdag 26 februari 2015 20:02 schreef ingee het volgende:
Hmm ik ben iemand kwijt denk ik. Danaa? Joehoe?
Dat de verloskundige tevreden is hoe het met jou en met je kindje gaat.quote:Op donderdag 26 februari 2015 21:01 schreef kooks11 het volgende:
wat wordt er bedoeld met ' een sticker van de verloskundige' ?
Ah duidelijk, dankje.quote:Op donderdag 26 februari 2015 21:05 schreef pessie het volgende:
[..]
Dat de verloskundige tevreden is hoe het met jou en met je kindje gaat.
ik vind ook dat jullie het netjes doen qua aankomen. Ik ben in de eerste 20 weken 14(!!) kilo aangekomen (van 60 naar 74). Schrok me rot en zag t al 'mis' gaan, had in mijn hoofd, nou dat wordt dus 25 kg bij 40 weken... Maar sinds 20 weken staat t stil. Nu met bijna 36 weken nog steeds +14.quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:08 schreef pinquit het volgende:
Wat komen jullie allemaal weinig aan![]()
Vorige zwangerschap begon ik op 53, en zag ik op t einde de 70..
Deze keer weeg ik al 68 bij beginmaar ik denk dat ik niet maar 8kg ga aankomen ofzo
Wat naar risje.quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:51 schreef Risje010 het volgende:
Nou waar ik al bang voor was is gebeurd, er was in mijn baarmoeder niks te zien.... Ze twijfelt nu nog of er nog een hele kleine kans is dat ik misschien toch minder lang zwanger ben dan ik denk (laatste menstruatie begon 30-12, eisprong op de 20ste) maar ik moet over twee weken terug komen om te kijken of er dan misschien wel iets te zien is, of dat ik een eitje heb gehad wat gevlogen is. wel bevrucht maar niet is blijven zitten. zag wel m'n baarmoeder met t vocht, en op m'n eierstok zit ook dat 'dingetje' wat er voor zorgt dat ik niet ongesteld word.
Geen idee wat nu verder.
Mijn ideale gewicht 68.6 kiloquote:Gewichtstoename tijdens je zwangerschap
Week van de zwangerschap 30 (meer over je zwangerschap in week 30)
Ideale gewicht 68.6 kilo
Verwacht gewicht deze week 92 kilo
Verwacht uiteindelijk gewicht 95 kilo
Gewichtstoename tot nu toe 5 kilo
Totale gewichtstoename 12 kilo
quote:Het is erg lastig om een algemene richtlijn voor gewichtstoename tijdens de zwangerschap te geven, iedereen is immers anders. De meeste vrouwen komen tijdens de zwangerschap ongeveer tussen de tien en vijftien kilo aan. Wanneer je voor je zwangerschap al wat zwaarder bent, kom je vaak gemiddeld wat minder aan dan vrouwen die wat lichter zijn. Je gewichtstoename wordt tijdens je zwangerschap goed in de gaten gehouden door de verloskundige. Dit is belangrijk, omdat een zeer snelle of juist trage gewichtstoename op problemen kan wijzen.
De gewichtstoename tijdens de zwangerschap vindt over het algemeen geleidelijk aan plaats, met hier en daar wat 'groeispurten'. Er kunnen grofweg vijf stadia van gewichtstoename onderscheiden worden:
0 tot 12 weken: 10 procent
13-20 weken: 25 procent
21-28 weken: 45 procent
29-36 weken: 20 procent
37-40 weken: 0 procent
In het eerste trimester van de zwangerschap kom je dus nauwelijks aan, meestal slechts circa 1 à 2 kilo. Tijdens het tweede trimester zul je ongeveer 6 kilo zwaarder worden en tijdens het derde trimester nog ongeveer 3 à 4 kilo. In de laatste weken van de zwangerschap komen de meeste vrouwen nog nauwelijks iets aan.
De gyn zei dat een gewichtstiename van 12 kilo normaal is en ik mag daar dus de helft van. Dus eigenlijk moet ik afvallen/stabiel blijven tijdens de zwangerschap.quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:11 schreef Vlindur het volgende:
Wat een onzin zeg, maar 6 kilo aankomen. Is 'normaal' als niet iets van tussen de 10 en de 20 kilo?
http://www.ikbenzwanger.c(...)so=1#gewichtstoename
[..]
Mijn ideale gewicht 68.6 kiloDan ben ik een gratenpakhuis
![]()
![]()
![]()
Volgens die berekening ga ik 22 kg aankomen, mag het niet hopen!quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:11 schreef Vlindur het volgende:
Wat een onzin zeg, maar 6 kilo aankomen. Is 'normaal' als niet iets van tussen de 10 en de 20 kilo?
http://www.ikbenzwanger.c(...)so=1#gewichtstoename
[..]
Mijn ideale gewicht 68.6 kiloDan ben ik een gratenpakhuis
![]()
![]()
![]()
Ik begon met 83 kilo en ben nu 88.5 oid. Ik ben 1.82 lang.quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Volgens die berekening ga ik 22 kg aankomen, mag het niet hopen!misschien omdat ik bijna 10 kg onder mijn 'ideale gewicht' volgens die site zit,
Thnx kwak! Waardoor je aankomt dat weet je inderdaad zelf. En stiekem hoop ik ook wel op wat kilootjes minder..quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:51 schreef kwakz0r het volgende:
Joycie, bij zwaardere vrouwen gaat t vaak vabzelf zo dat ze minder aankomen of zelfs afvallen.
Door de hormonen of wat dan ook.
Ik was op de dag van mijn bevalling nog 7 kilo lichter dan de dag dat ik testte, dieptepunt was 14 kilo eronder.
Na de bevalling viel ik eerst nig meer af (-17 vgl met testdag) maar daarna kwam het langzaam terug (en ik deed en doe niks anders).
Ik zou me er niet te druk om.maken. ze zijn er gewoon de laatste rijd achter gekomen dat voor zwaardere vrouwen aankomen niet nodig of wenselijk is in de zwangwrschap, maar als je alsnog aankomt dan moet je je daar ook nietd ruk om maken. Je weet zelf wel of dat komt omdat je elke dag een zak chips leeg eet, of dat het gewoon gebeurt omdat zwanger....
Ik ben kwak niet maar ga toch ff antwoorden, vanaf dag 1 was ik medisch en had telkens dezelfde gyn (wereldwijf) maar op de dag vd inleiding heb ik voornamelijk verloskundige en verpleegsters gezien.. maar al had de paashaas er gestaan, ik had t allemaal best gevonden, je komt in n hele aparte mindset terecht tijdens zo'n bevalling.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 06:43 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Thnx kwak! Waardoor je aankomt dat weet je inderdaad zelf. En stiekem hoop ik ook wel op wat kilootjes minder..
Alleen die grens maakt me dan weer wel bang om te falen. Maar goed, dat moet ik misschien ook niet zo zien.
Hoe heb jij eigenlijk het "medisch" zijn ervaren? Ik besef me dat dat natuurlijk overal anders is. En ik heb nog maar 2 afspraken gehad. Maar ik voel zo'n afstand, wat de 2e keer al minder was. Maar nu krijg ik weer een ander. Hopelijk wisselt dat niet zoveel. En voel ik me straks wat meer op mijn gemak.
Maar als ik me dan bedenk dat ik straks misschien wordt begeleid tijdens mijn bevalling door een of andere kenau dan vind ik dat wat minder zeg maar. Of zie je de gyn bijna niet en heb je meer te maken met de verpleegkundige van de verlosafdeling?
Nou Joyciequote:Op vrijdag 27 februari 2015 06:43 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Thnx kwak! Waardoor je aankomt dat weet je inderdaad zelf. En stiekem hoop ik ook wel op wat kilootjes minder..
Alleen die grens maakt me dan weer wel bang om te falen. Maar goed, dat moet ik misschien ook niet zo zien.
Hoe heb jij eigenlijk het "medisch" zijn ervaren? Ik besef me dat dat natuurlijk overal anders is. En ik heb nog maar 2 afspraken gehad. Maar ik voel zo'n afstand, wat de 2e keer al minder was. Maar nu krijg ik weer een ander. Hopelijk wisselt dat niet zoveel. En voel ik me straks wat meer op mijn gemak.
Maar als ik me dan bedenk dat ik straks misschien wordt begeleid tijdens mijn bevalling door een of andere kenau dan vind ik dat wat minder zeg maar. Of zie je de gyn bijna niet en heb je meer te maken met de verpleegkundige van de verlosafdeling?
Binnen een week had ik twee cupmaten groter... Gelukkig is dat de maat van mijn vrouw, dus heb ik de helft van haar bh's gejatquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:07 schreef silliegirl het volgende:
Mijn bh's passen nu al niet meer. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Gelukkig heb ik een aantal grotere liggen, maar ik snap niet dat dat al zo snel gaat. Is dat bij meer mensen zo geweest?
Ik voel me nu trouwens gewoon maf. Mijn buik doet raar, misselijkheid neemt toe en m'n borsten springen dus bijna uit hun voegen. Mijn lijf doet een "ja! We zijn echt zwanger!" Ding, denk ik..
nee moet je echt niet zo zien! de vk bedoelt ws gewoon dat dat de richtlijn is, omdat ze er nu achter zijn dat 12 kilo aankomen "te veel" is als je al zwaar bent. maar je mag de weegschaal ook gewoon weigeren als je daar geen zin in hebt hoor. gewoon duidelijk zeggen dat je gezond eet en dat je je gewicht niet relevant vindt.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 06:43 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
sowieso zijn er niet zoveel kenaus in het vak, je moet toch wat met vrouwen en babys hebben om dat werk te willen doenquote:Hoe heb jij eigenlijk het "medisch" zijn ervaren? Ik besef me dat dat natuurlijk overal anders is. En ik heb nog maar 2 afspraken gehad. Maar ik voel zo'n afstand, wat de 2e keer al minder was. Maar nu krijg ik weer een ander. Hopelijk wisselt dat niet zoveel. En voel ik me straks wat meer op mijn gemak.
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:02 schreef Mineola het volgende:
Hahaha, ik kreeg hierbij een mental image van jou als een soort Little Britain Vicky met je mond wijd open, al 'omgwtfbbq zij weegt xxxx kilo![]()
![]()
![]()
' tikkend in een dossier
![]()
Mijn vkpraktijk weegt ook niet, ze vroegen alleen even naar mijn gewicht bij de intake, maar dat was gewoon een van de 100 vragen die toen gesteld werd.
Ik sta aan de 'andere kant van de weegschaal' en vind dat best geruststellend om te horen. Ik ben nu 25 weken en namelijk pas 2 kilo aangenomen (van 88 naar 90 bij een lengte van 180cm) en maakte me toch een beetje druk dat dat misschien te weinig was...quote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:46 schreef mignonne het volgende:
En ter geruststelling wellicht... je gewicht is maar een nummer. Ik hoor de hele dag door van alles voorbij komen tussen de 45 en de 110 bij wijze van. Het interesseert me écht niet en ik denk écht niet bij mezelf van jeetje... die weegt gewoon meer dan 100 kilo omgz0rzwtfbbq!1!! Dus schaam je daar nu ajb niet voor.
Meestal ben ik tegen het einde van het gesprek al vergeten wat iemand woogquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:09 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik sta aan de 'andere kant van de weegschaal' en vind dat best geruststellend om te horen. Ik ben nu 25 weken en namelijk pas 2 kilo aangenomen (van 88 naar 90 bij een lengte van 180cm) en maakte me toch een beetje druk dat dat misschien te weinig was...
Mijn vriendin is na het vele overgeven in de eerste weken inmiddels ook op 0. Vorige week heel even +1, maar nu dus weer terug op 0. Erg knapquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:12 schreef pessie het volgende:
Haha mignonne!
Vriendin is begonnen met 112 en weeg bij 34 weken nog steeds 112. Ik vind dat echt. Maar iedere vrouw is anders en dat zal dan met aankomen tijdens de zwangerschap ook wel zo zijn.
Cactus, dat is praktisch!
Ik, dat is goed nieuws!
En nu ga ik mn tas inpakken
Dat is raar, In principe zou je toch gewoon de vk kunnen bellen? Bij mij ging dit in overleg en ik ben altijd terug gegaan naar de eerste lijn (dus eigen vk, maar ik was voor 37 weken). Ik zou ze nog eens bellen en aangeven dat je dit erg vervelend vind omdat je ervanuit gaat nu je bloeddruk weer normaal is weer gewoon bij hun kunt bevallen. En dan vraag je wat zij vinden en of zij kunnen overleggen met het ziekenhuis.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:22 schreef ingee het volgende:
Controle gehad in het ziekenhuis: ctg goed, bloeddruk weer gedaald naar 120/80, vruchtwater nog ruim zat en gestript! En dat voelde totaal niet vervelend ofzo, had ik wel verwacht.
Goed, zondag weer als er nog geen kind is.
Ik vraag wie ik moet bellen als de bevalling begonnen is, vk of ziekenhuis? Vorige keer was dit ziekenhuis, maar dat was alleen ivm bloeddruk, deze was weer goed, dus ik mag gewoon bij vk bevallen.
Bel ik de vk, reactie: 'O? Bijzonder... Weet je het zeker?
Meer kwam er niet echt behalve de vraag wanneer er een inleiding gepland staat.
Dus, dit helpt echt enorm om op mijn eigen lichaam te vertrouwen en ontspannen aan de bevalling te beginnen straks.
Eens. En daarom zeg ik dus ook dat ik de zin van elke keer wegen niet zo zie, het zou veel zinvoller zijn om elke keer naar het eetpatroon te gaan vragen. Als je dan toch al van de kilo-gestapo bent zeg maar eh. Want ik zie t mezelf niet doenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:01 schreef klumsy het volgende:
En toch ben ik van mening dat het wel of niet aankomen grotendeels aanleg is en door hormonen komt. Ik vind het dus ook geen prestatie om wel of niet aan te komen, het zal me echt een rotzorg zijn of ik niks, 5, 10 of 20 kilo aankom, zolang ik weet dat ik gezond en niet buitensporig eet, is het blijkbaar niet iets wat ik verder zelf in de hand heb... Zolang het goed gaat met de baby, vind ik m'n gewicht bijzaak, die kilo's gaan er na de zwangerschap wel weer af
Die opmerkingquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:22 schreef ingee het volgende:
Controle gehad in het ziekenhuis: ctg goed, bloeddruk weer gedaald naar 120/80, vruchtwater nog ruim zat en gestript! En dat voelde totaal niet vervelend ofzo, had ik wel verwacht.
Goed, zondag weer als er nog geen kind is.
Ik vraag wie ik moet bellen als de bevalling begonnen is, vk of ziekenhuis? Vorige keer was dit ziekenhuis, maar dat was alleen ivm bloeddruk, deze was weer goed, dus ik mag gewoon bij vk bevallen.
Bel ik de vk, reactie: 'O? Bijzonder... Weet je het zeker?
Meer kwam er niet echt behalve de vraag wanneer er een inleiding gepland staat.
Dus, dit helpt echt enorm om op mijn eigen lichaam te vertrouwen en ontspannen aan de bevalling te beginnen straks.
Ik noemde alleen wat de mensen in het ziekenhuis zeiden over m'n totale kindje, dus volgens mij gewicht bij geboorte. Het hoofdje, benen en buikje en dan dat in een lijn enzo. Ze konden me dat heel goed uitleggen en ik snap het ook wel, maar ik kan het niet goed verder uitleggenquote:Op donderdag 26 februari 2015 19:58 schreef faptist het volgende:
Mevrouw cactus,
Welke waarde noem je nu?
Ik heb iets van 6 p waardes.
Gewicht is p81
P50 is het algemeen gemiddelde. Dan kun je naar boven (iets zwaarder/langer) en naar beneden (iets lichter/korter). Ze vinden iets alarmerend als het >P95 of <p5 komt. Dus, dat 95% van de kinderen lichter is dan jouw kind of dat 95% zwaarder is dan jouw kind. Dat zou kunnen duiden op een probleem, in sommige gevallen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik noemde alleen wat de mensen in het ziekenhuis zeiden over m'n totale kindje, dus volgens mij gewicht bij geboorte. Het hoofdje, benen en buikje en dan dat in een lijn enzo. Ze konden me dat heel goed uitleggen en ik snap het ook wel, maar ik kan het niet goed verder uitleggen
Ja die cijfers weet ik, maar ik wist niet meer hoe ze het nou berekend hebben. Het had in ieder geval met het hoofdje, buikje en benen te maken. En het geschatte gewicht, geloof ikquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:23 schreef pessie het volgende:
[..]
P50 is het algemeen gemiddelde. Dan kun je naar boven (iets zwaarder/langer) en naar beneden (iets lichter/korter). Ze vinden iets alarmerend als het >P95 of <p5 komt. Dus, dat 95% van de kinderen lichter is dan jouw kind of dat 95% zwaarder is dan jouw kind. Dat zou kunnen duiden op een probleem, in sommige gevallen.
hebquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:18 schreef Fuente het volgende:
Mignonne, nu je er toch bentUit mijn bloedonderzoek bleek dat ik Rhesus C antigeen heb (ben? geen idee). De gyn ratelde er zo snel doorheen (nogmaals bloedprikken bij 27 weken geloof ik) maar wat houdt dit nu eigenlijk in?
Hoiquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
heb![]()
Euhm ja, lullig is dat als ze het niet echt uitleggen verder. Je hebt je bloedgroep, A, B, AB of 0. Binnen je bloedgroep heb je een aantal rhesus factoren. Die kunnen positief of negatief zijn. Rhesus D is de bekendste. Als je zegt dat je A positief bent dan bedoel je dus bloedgroep A en rhesus D positief. Maar je hebt dus ook rhesus C (grote C) en rhesus c ( kleine c... om het makkelijk te houden ) Rhesus Kell en nog heel veel meer. Je kunt dus A+ zijn en rhc - tegelijkertijd.
Als jouw rhesus D negatief is, en je kindje heeft rhesus D positief, dan kan het zo zijn dat jij antistoffen tegen de bloedgroep van ej kindje aan gaat maken waardoor het bloed van je kindje afgebroken wordt. Nouja ze zijn er nu bij recent onderzoek achter gekomen dat dit in sommige gevallen ook geldt voor rhesus c (kleine c dus!).
Wat ze gaan doen bij 27 weken is dat ze bij jou bloed afnemen en kijken of je dan op dat moment antistoffen in je bloed hebt. Als dat niet zo is, dan is er dus niets aan de hand. Als dat wel zo is (ik geloof dat er nog geen 1-2 gevallen per jaar zijn!) dan ga je een verder onderzoek in en moet de vader bloed laten prikken enz enz.
Het is dus niet zo net als bij D-negatief dat je dan een prik in je bil krijgt ofzo, het gaat echt alleen om bloed afnemen bij 27 weken om te kijken naar antistoffen. Zijn die er niet, dan is er niets aan de hand.
Ja ik bel haar nu niet terug, ben conflictmijdendquote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Die opmerkingdas pas bijzonder
jemig...
Trek je er niets van aan, je bloeddruk is keurig, das fijn. Bel anders morgen nog een keer naar de dienstdoende verloskundige als je nog niet bevallen bent, doorgaans hebben vk's maar 24 uur dienst
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja maar jij doet een soort gotta catch-em all met antistoffen
ghehe ja nu bevallen is eigk gewoon leuker hequote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:33 schreef ingee het volgende:
[..]
Ja ik bel haar nu niet terug, ben conflictmijdend. Zeiken op the interwebz oke, maar in het echt...
Ik heb het zo bedacht: ik doe nog wat huishouden, maak mn bed weer op, ga even liggen en dan plan ik vast het begin van de weeen in.
Dan als het moment daar is bel ik vk, die controleert vast de bloeddruk nogmaals en als ze het niet vertrouwd schupt ze me maat naar het ziekenhuis, ik wil toch daar bevallen.
Morgen nog eens bellen is ook een optie, maar dan moet ik de boel nog wel even ophouden.
Mn buurvrouw ook ja dacht ik. Haar man kreeg ook bloedonderzoek etc, maar uiteindelijk was dat goed. En ze had ook iets met rhesus e? Kan dat?quote:
Ik heb iig Rhesus Antagonisme. Ik maak rhesusbaby's.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:38 schreef ingee het volgende:
[..]
Mn buurvrouw ook ja dacht ik. Haar man kreeg ook bloedonderzoek etc, maar uiteindelijk was dat goed. En ze had ook iets met rhesus e? Kan dat?
ah thanks voor de verduidelijking. ik heb die dag bedenk ik me nu wel een gyn-in-opleiding gezien, maar meer dan in mn doos koekeloeren en 1 keer toucheren deed ze nietquote:Op vrijdag 27 februari 2015 10:44 schreef mignonne het volgende:
Das niet helemaal waar hoor Kwakin jouw ziekenhuis iig, wordt aan het begin van de dienst een verdeling gemaakt. Er lopen tegelijkertijd een arts-assistent of gynaecoloog-in-opleiding én een verloskundige, beiden hebben dienst. De barende dames worden onder hen beiden verdeeld. Wie je treft is in dat geval dan dus voornamelijk toeval.
Wel is het idd zo dat je de "echte" gynaecoloog doorgaans pas ziet als het idd een vacuüm of tang-verlossing of een keizersnede wordt, of als er anderszins reden tot zorg is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op marktplaats staan veel goede en betaalbare wagens, maar kan mij voorstellen dat het een domper is...quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:24 schreef lunapuella het volgende:
He shit, we zouden kinderwagen overnemen van vrienden, maar die concluderen nu dat ze 'm toch nog te veel zelf gebruiken. Dus dat feest gaat niet door. Dat wordt sites afstruinen en sparen...
Marktplaats! Hier voor 100 euro geslaagd!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:24 schreef lunapuella het volgende:
He shit, we zouden kinderwagen overnemen van vrienden, maar die concluderen nu dat ze 'm toch nog te veel zelf gebruiken. Dus dat feest gaat niet door. Dat wordt sites afstruinen en sparen...
Ja, ik ben ook meteen op Marktplaats gaan kijken en zie dat het wel goed komt. Maar het is toch een paar honderd euro dat ik liever aan iets anders had uitgegeven.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Op marktplaats staan veel goede en betaalbare wagens, maar kan mij voorstellen dat het een domper is...
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:34 schreef Gevalletje het volgende:
Ben benieuwd hoe het us met Danaa!
Hier bij intake op de weegschaal moeten staan en daarna pas weer met 35 weken vorige week. Ze zei dat ze dat dan als eindgewicht zouden aanhouden. Moest alleen zeggen wat de weegschaal aangaf, kreeg daar verder ook geen commentaar op. Was toen +11, lijkt me best gemiddeld dus ga me er niet druk over maken. Kan nog steeds in de positiebroeken die ik in het begin heb gekocht, 1begint nu wel wat strakker te zitten, maar vooral bij m'n buik. En de band van bh die van 75 naar 85 is gegaan. Maar het is toch vooral m'n buik, hoorde gister bij cursus nog iemand zeggen dat je van achter niet ziet dat ik zwanger ben, is echt die toeter die naar voren steekt
Weekwissels
Pff schoonmoeder komt zo en wilde nog wat opruimen en boodschappen doen. Maar kwam net amper van de bank door pijn in m'n bekken en ineens erg zere doos.. Gisteravond tijdje onderuit gezakt gezeten en ineens ook pijn achter in m'n bekken, heeft even geduurd voor ik met veel moeite en vastgrijpen aan de tafel weer kon staan.. Nu voel ik m'n bekken al terwijl ik gewoon zit, dit word vast een lange dag, hoop dat ik zo iig omhoog kom!
Oh en ik heb het gedaan geloof ik.. Paar weken terug Johova's aan de deur. Omdat ik het vaak wel interessant vind om dat boekje te lezen, om te zien wat ze nou eigenlijk echt denken (heb er zelf echt niks mee), zei ik dat ik niet gelovig ben maar het boekje best wil lezen. Nu stonden ze vanmorgen dus weer aan de deurBraaf het foldertje aangepakt, ze zei nog iets over een betere wereld, keek naar m'n buik "dat is nu helemaal belangrijk he?" en ze gingen weer weg. Ben bang dat ze nu vaker gaan komen omdat ik wel foldertjes aanpak en niet binnen 1sec de deur dichtkwak..
Ja, hier ook Jehova's ineens! Maar volgens mij komt dat meer doordat ik nu overdag thuis ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, het voordeel is wel, als je niet voor een heel nieuw model gaat, dat je er over 2 jaar op marktplaats hetzelfde weer voor terug kan krijgen.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:43 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook meteen op Marktplaats gaan kijken en zie dat het wel goed komt. Maar het is toch een paar honderd euro dat ik liever aan iets anders had uitgegeven.
Als je van plan bent veel gebruik te maken van de wagen, bezuinig er dan ajb niet op!! Ik merk t bij mij, ik kan niet dragen ivm rugpijn en gebruik de wagen heel erg veel? Dus ben blij dat we n goede wagen hebben.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:43 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook meteen op Marktplaats gaan kijken en zie dat het wel goed komt. Maar het is toch een paar honderd euro dat ik liever aan iets anders had uitgegeven.
Malteser, rust maar goed uit, dan voel je je vast wat beter!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:15 schreef Malteser het volgende:
Gecondoleerd Joycie.
Lunapuella: jammer van de wagen, hopelijk vind je snel iets wat naar je zin is voor een goede prijs.
LuDann: fijn van de bekkenband!
Gestreeptestoel: dat is leuk, dat jullie alledrie zwanger zijn. Samen zwanger.
Ik zit nog op mijn werk maar na 3 dagen continu spugen is het vaatdoekgevoel niet verminderd dus ik heb zojuist aangegeven dat ik wat overuren pak en zo naar huis ga. Slapen, slapen, slapen. Heb man de instructie gegeven me wakker te maken als hij thuis komt, omdat ik anders vannacht niet slaap. Oh boy, ik ruik mijn bed al. Over een half uurtje lig ik erin. Nooit gedacht dat ik zo blij zou worden van dat vooruitzicht (ben nogal een slechte slaper en heb altijd maar weinig uur nodig).
En om t nog leuker te maken. Beide hebben we al een kindje en toen waren we ook samen zwanger! (heel even, 4 mnd verschil)quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:15 schreef J0ycie88 het volgende:
Oh gestreeptestoel, wat ontzettend leuk zo samen zwanger zijn!!
Dat heb ik nu samen met een vriendin. Zij is 20 weken verder als dat ik ben. Maar wel ontzettend leuk dat we straks een kindje hebben in ongeveer de zelfde leeftijd!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:23 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
En om t nog leuker te maken. Beide hebben we al een kindje en toen waren we ook samen zwanger! (heel even, 4 mnd verschil)
Leuk!! Dan kun je gelijk van alles delen enzoquote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier vd week ook jehova's aan de deur! Meneer was heel vriendelijk en gaf me een hand, omdat ik de deur niet meteen dichtgooide.
Vanmorgen was er n vriendin op bezoek. Ik ging dr vertellen dat ik zwanger was.
Ik: Ik moet je wat vertellen!![]()
![]()
Zij: Ik jou ook!![]()
Ik: Niet! Nee! Ja? Echt?
Samen:![]()
![]()
![]()
![]()
1 vriendin rond de 17wkn. Zij 9 wkn en ik bijna 12 wkn.
Wat leuk, zo ging het hier precies ook! Ook evenveel verschil ongeveer. En zij krijgt ook een jongen, vind het echt leuk om samen zwanger te zijn.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 14:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Vanmorgen was er n vriendin op bezoek. Ik ging dr vertellen dat ik zwanger was.
Ik: Ik moet je wat vertellen!![]()
![]()
Zij: Ik jou ook!![]()
Ik: Niet! Nee! Ja? Echt?
Samen:![]()
![]()
![]()
![]()
Marathon rennen kan ook gewoon rustig aan.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:31 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Leuk!! Dan kun je gelijk van alles delen enzo![]()
Ik kreeg een sticker van de vk. Had een extra controle ivm veel hoofdpijn en duizeligheid. Bloeddruk was uit het boekje en urine was helemaal schoon, dus ik doe gewoon nog te veel. Heel lastig, want ik heb al het idee dat ik de helft van de dag in bed lig en de andere helft op de bank (of heel rustig een was draai ofzo...). Moet er even aan wennen denk ik. En het is nog maar een paar weken, daarna bevallen en dan ren ik gewoon weer een marathon
Mijn vrouw doet ook met liefde en plezier alles voor me. Maar dat voelt niet goed, alsof ik echt een nietsnut ben ofzo. Kan jij het me niet lerenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 15:56 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Marathon rennen kan ook gewoon rustig aan.
Ik ben vrij lui van mezelf en vind het ook lastig te begrijpen dat m'n vriendin niet stil kan zitten. Maar gelukkig heb ik geen moeite om chagrijnig alle klusjes op te pakken die nu blijven liggen.
Gelukkig zijn de cijfertjes bij jou gewoon goed. Nu nog ff leren niksen!
Schijnbaar is het best een kwaliteit als ik sommige mensen om mij heen hoor. Ik weet niet of dat zo makkelijk isquote:Op vrijdag 27 februari 2015 16:42 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Mijn vrouw doet ook met liefde en plezier alles voor me. Maar dat voelt niet goed, alsof ik echt een nietsnut ben ofzo. Kan jij het me niet leren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |