SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Dank je wel, dat "komt wel goed,schatje" gedoe moet ik nu echt even horen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 08:56 schreef Limone het volgende:
Hahaha die baby van Mariposas!![]()
Wat heb je veel gedaan, Ludann! En fijn dat je je tweede speciale getuige hebt gebeld. Ruzie om niks is zo zonde.Succes zo! Komt vast goed.
spannend! Heb je zelf een voorgevoel wat het wordt?quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:21 schreef mousemicky het volgende:
LuDann, succes zo! En trakteer jezelf na je afspraak gewoon op iets waar je echt zin in hebt! Of staat eten je tegen?
Ik kom ook nog steeds niet aan, maar ben gelukkig maar 1 kilo kwijtgeraakt in de afgelopen weken. Komt in mijn geval denk ik echt door geen trek in avondeten. Alles wat warm is smaakt me niet, met uitzondering van broodjes kroket![]()
. Gisteren voor het eerst weer normaal gegeten s avonds,maar we hadden dan ook koude Griekse salade
O, en ik heb net een afspraak gemaakt voor de geslachtsbepalingsecho, nog 19 dagen en we weten t![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:27 schreef mousemicky het volgende:
Mijn gevoel zegt meisje, ook omdat ik me deze keer heel anders voel dan bij J. (ja, ik weet dat dat niks zegt). Bij J. had ik een heel duidelijk jongensgevoel, dus misschien kloppen mijn voorspellende gaven wel
MissBliss en Re, wat ontzettend leuk voor jullie!!! Van harte gefeliciteerd en een hele fijne zwangerschap toegewenst!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 15:48 schreef MissBliss het volgende:
Zo, ik kan eindelijk onder mn eigen naam posten! Starbuck_ hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oeh, broodje kroket. Dit weekend ben ik even in NL, daar maar gebruik van maken!quote:Op woensdag 25 februari 2015 09:21 schreef mousemicky het volgende:
LuDann, succes zo! En trakteer jezelf na je afspraak gewoon op iets waar je echt zin in hebt! Of staat eten je tegen?
Ik kom ook nog steeds niet aan, maar ben gelukkig maar 1 kilo kwijtgeraakt in de afgelopen weken. Komt in mijn geval denk ik echt door geen trek in avondeten. Alles wat warm is smaakt me niet, met uitzondering van broodjes kroket![]()
. Gisteren voor het eerst weer normaal gegeten s avonds,maar we hadden dan ook koude Griekse salade
O, en ik heb net een afspraak gemaakt voor de geslachtsbepalingsecho, nog 19 dagen en we weten t![]()
![]()
![]()
Dank je welquote:Op woensdag 25 februari 2015 09:57 schreef Moonah het volgende:
[..]
MissBliss en Re, wat ontzettend leuk voor jullie!!! Van harte gefeliciteerd en een hele fijne zwangerschap toegewenst!
Haha, nee is niet erg. Sowieso post ik de laatste tijd niet enorm veel meer op FOK! Maar ik heb in de jaren veel meetings afgelopen en ken veel FOK!kers daardoor. Ik vind de reacties echt enorm leukquote:Op woensdag 25 februari 2015 10:52 schreef mousemicky het volgende:
O, en MissBliss die uit de kast is... Is t erg dat ik je 'originele' username eigenlijk niet ken, en Starbuck mij meer zegt. Ik ben er ook zo een die alleen op OUD en CRE post, en heel af toe een beetje lukt bij K&W of S&S...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spannend MouseMickey, ben benieuwd of het inderdaad een meisje wordt!
Fijn dat alles goed is Nikoos! En mooie echo![]()
Risu, je jan binnen een bepaalde tijd nog geld van je verlopen ov naar je rekening laten zetten. Heb ik ook gedaan, wist niet hoeveel erop stond en bleek dus ook niet zoveel te zijn, maar toch.
Fijn dat je supervisor zo reageerde Jager!
Sahara? Verweekte bmm?quote:Op woensdag 25 februari 2015 11:27 schreef Limone het volgende:
ooh Gevalletje, daar zou ik echt een slappe* van krijgen als mijn man dat bij mij zou doen.
bij wijze van spreken hè![]()
Sodeju, hier ook idd zeg. Met een huwelijkscrisis tot gevolg, ik vind dit niet okequote:Op woensdag 25 februari 2015 11:37 schreef Cholula het volgende:
Mijn doos zou er echt direct van opdrogen/dicht klappen inderdaad.
Ik heb bij de oudste eens ks gehad ivm stuit en er werd de afgelopen zwangerschap meermaals gezegd dat als deze baby ook in stuit zou komen te liggen dat er geen draaipoging gedaan kon worden ivm het littekenquote:Op woensdag 25 februari 2015 12:05 schreef klumsy het volgende:
Weet iemand hier misschien of ze een draaipoging kunnen doen bij stuit als je een keizersnede gehad hebt? Heb het idee dat Frits gisteren in stuit is gaan liggen en vroeg het me ineens af
Deal! En check!quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:07 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik hou het dan bij Sahara, mag jij de verweekte bmm hebben.
Uit de richtlijn van de verloskundigen:quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:05 schreef klumsy het volgende:
Weet iemand hier misschien of ze een draaipoging kunnen doen bij stuit als je een keizersnede gehad hebt? Heb het idee dat Frits gisteren in stuit is gaan liggen en vroeg het me ineens af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.knov.nl/vakken(...)4/uitwendige-versie/
Uit de richtlijn van de gynaecologen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://nvog-documenten.nl(...)php?richtlijn_id=796
Conclusie, als je placenta maar goed zit![]()
De gynaecologen houden er een stuk minder contra-indicaties op na in hun richtlijn dan de verloskundigen, een keizersnede is zeker geen absolute contra-indicatie. Het heeft er ook veel mee te maken wat voor soort incisie je hebt gehad en bij welke termijn. Als je prematuur een keizersnede hebt gehad wordt het een ander verhaal dan bij een 41 weken-keizersnede.
Kortom, je bent nog erg vroegmaar mocht ie tegen die tijd nog zo liggen, overleg er dan vooral over, er is zeker ruimte voor overleg.
:)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ingee 41 wekenFijn dat je nog even een spontane bevalling mag afwachten!
Pessie gefeliciteerd met je dochter!
Ik heb jaren terug eens een vriendin een paar uur geholpen met oppassen, toen gingen we met 2 kindjes in de bakfiets fietsen. Heb het ook een klein stukje geprobeerd, maar dat viel me nog niet mee. Waarschijnlijk een kwestie van oefenen, maar ik vind het knap om daar mee te rijden!
Goede echo voor LuDann, fijn! Lastig dat je meer moet eten dan je prettig vindt. Leek wel mee te vallen, zondag kreeg je dat hele broodje weg, dat had ik met jouw termijn denk ik nog niet gekunt! Pas ergens na de 20 weken had ik weer trek in alles en kon ik meer op, met 16 weken was ik geloof ik ook nog nauwelijks iets aangekomen. Hoop dat je snel wat aankomt en ze zich wat minder snel druk om je zullen maken
Moet zo'n band aangemeten worden? Was vorige week bij thuiszorgwinkel in Hoofddorp en dacht daar wel een paar banden te zien. Heb er niet echt naar gekeken toen, weet ook niet of er verschillende soorten in zijn. Komt allemaal goed!
Las van iemand hier die iets op mij voorloopt (Risu?) dat er bij de echo te zien was dat het kindje oefende met ademen. Hoe zie je dat dan? Had namelijk eergisteren een momentje waarbij deel van baby ineens ritmisch bewoog, leek wel op een snelle ademhaling, iig geen hik! Nou was het wel boven m'n navel, waar ik denk dat z'n kontje zit, dus klinkt niet heel logisch. Gister deed ie dat weer even kort, vroeg me af wat dat kon zijn!
Nog een warm welkom van mij ook!quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:44 schreef Risje010 het volgende:
Dankjewel iedereen voor het warme welkom!! Morgen heb ik mijn eerste echo, ik ben ontzettend zenuwachtig omdat ik toch bang ben dat er iets niet goed zal zijn aangezien je dat zelf niet merkt aan het begin... meer mensen last van gehad?
Verder zal ik me maar gelukkig prijzen dat ik dus niet misselijk ben, wel tijdje last gehad van draaiduizeligheid.
Dit topic gaat trouwens razend snel haha
Dankjewel!quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:07 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Nog een warm welkom van mij ook!
Dit topic gaat inderdaad heel snel. Haha.
Een dagje niet meevolgen is minimaal 1 uur bijlees huiswerk.![]()
Ik had zelf de eerste paar weken ook geen last van misselijkheid of duizeligheid. Dat begon pas na 8 weken. Dus het kan nog komen.![]()
![]()
Bang voor de eerste echo was ik sowieso omdat bij mijn vorige zwangerschap bij de eerste echo geen kloppend hartje was te zien en ik dus toen een miskraam heb gehad. Dus dat was wel een beetje logisch. Maar maak je niet druk hoor. Dat komt echt niet vaak voor.
We gaan er gewoon vanuit dat je morgen een hele mooie echo hebt!
Nee dat voelde ik echt niet aankomen. Maar zoals ik zeg zijn er weinig miskramen die zo gaan. Bij de meesten gaat dit gepaard met erge krampen en bloedverlies. Dat had ik helemaal niet gehad. Mijn lichaam wilde zelf nog geen afstand doen van het vruchtje blijkbaar. Die kans is zeer klein dat dat gebeurt. De kans op een miskraam zelf is al klein, en dat je er niks van merkt is nog kleiner.quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:09 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Dankjewel!
Ik ben nu tussen de 7 en 8 weken (geen logische cyclus om op uit te rekenen) maar voelde je dat aankomen of voelde je je gewoon prima?
Om me heen lijkt t bij iedereen perfect te verlopen daarom ben ik zelf bang op een of andere manier dat geluk niet te hebben, ik maak eigenlijk mezelf een beetje gek haha.
Ahh Dankjewel!! Ik ben iets gerustgesteld nu, morgen deze tijd ga ik het weten!quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:25 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Nee dat voelde ik echt niet aankomen. Maar zoals ik zeg zijn er weinig miskramen die zo gaan. Bij de meesten gaat dit gepaard met erge krampen en bloedverlies. Dat had ik helemaal niet gehad. Mijn lichaam wilde zelf nog geen afstand doen van het vruchtje blijkbaar. Die kans is zeer klein dat dat gebeurt. De kans op een miskraam zelf is al klein, en dat je er niks van merkt is nog kleiner.
Ga er maar vanuit dat je een goede zwangerschap hebt hoor. Het is alleen maar fijn dat je je goed voelt. Daar moet je van genieten!
En met ons delen uiteraard!quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:27 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Ahh Dankjewel!! Ik ben iets gerustgesteld nu, morgen deze tijd ga ik het weten!
Ik denk een meisje, mijn meneer denkt een jongen. Ik kan met beide goed overweg, maar iedereen roept altijd dat ik een jongensmama benquote:Op woensdag 25 februari 2015 14:15 schreef Malteser het volgende:
Nikoos: fijn dat de echo weer goed is!
Pessie: gefeliciteerd met je dochter!
Mw Cactus: VERLOF![]()
![]()
![]()
![]()
Risje: ik snap de zenuwen heel goed, ik duim voor een goede echo morgen.
LuDann: fijn dat de controle goed was. Zijn er geen dingen die je heel lekker vindt en wat makkelijker naar binnen krijgt? En de dingen die je eet, kies je dan voor de 'vettere' optie? Dus geen magere yoghurt maar volle yoghurt enz. Probeer wat mee te denken maar je hebt het ontgetwijfeld zelf ook allemaal bedacht. Succes!
Stippelrientje: ah spannend!! Wat is je/jullie voorgevoel? En wel of geen (lichte) voorkeur? Zelfs ik vind het nu spannend voor jou, haha!
Skoap: welkom terug!
Ik zag bij de prenatal 2 + 1 voor nacht/voed hemden in de aanbieding in het krantje.. misschien is dat wat?quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:42 schreef Cholula het volgende:
De eerste weken zijn gewoon spannend risje. Je kunt er geen invloed op uit oefenen en dat geeft die onzekerheid denk ik.
Cactus heeft ook verlof!![]()
LuDann als je wil sparren over eten staat mijn pm open voor je en ik vind de suggesties van een diëtist een hele goede!
Ik ben vandaag op jacht gegaan naar nachthemden. Wat is dat stom zeg! Ik vond of de print stom of de pasvorm lelijk of ze te duur.
Uiteindelijk bij de zeeman vier van die dingen gehaald voor de prijs waar ik bij de andere winkels net 1 zo'n geval zou betalen.
Snap het probleem met nachthemden niet zo...?quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:42 schreef Cholula het volgende:
De eerste weken zijn gewoon spannend risje. Je kunt er geen invloed op uit oefenen en dat geeft die onzekerheid denk ik.
Cactus heeft ook verlof!![]()
LuDann als je wil sparren over eten staat mijn pm open voor je en ik vind de suggesties van een diëtist een hele goede!
Ik ben vandaag op jacht gegaan naar nachthemden. Wat is dat stom zeg! Ik vond of de print stom of de pasvorm lelijk of ze te duur.
Uiteindelijk bij de zeeman vier van die dingen gehaald voor de prijs waar ik bij de andere winkels net 1 zo'n geval zou betalen.
Lijkt me bloedheet en jeukerigquote:Op woensdag 25 februari 2015 14:48 schreef _happy_ het volgende:
[..]
Snap het probleem met nachthemden niet zo...?
Heb gewoon grote nachthemden aan (heb ik altijd al) laatst 1 bij de Hema gekocht, maat XL, mooi wijd van boven zodat ie ook in de kraamtijd aan kan (de borst kan er makkelijk uit).
En de buik past er prima in, stof rekt lekker mee![]()
Deze:
[ afbeelding ]
Haha, dat is wel weer makkelijker dan jaquote:Op woensdag 25 februari 2015 14:51 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Lijkt me bloedheet en jeukerig![]()
Ik heb er zelf dus nul, omdat ik in mijn niksie of in een short slaap. Hoogstens een spagetti truitje als ik het rete koud heb, want ik hang mijzelf dus altijd op of ik irriteer mij aan de stof
Dit dus. Ik vind pyjama's/ nachthemden/wat dan ook dus echt helemaal ruk in bed.quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:51 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik heb er zelf dus nul, omdat ik in mijn niksie of in een short slaap. Hoogstens een spagetti truitje als ik het rete koud heb, want ik hang mijzelf dus altijd op of ik irriteer mij aan de stof
Ik ga al zweten alleen bij het idee... Haha.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:04 schreef DJMO het volgende:
ik ga normaal altijd douchen en stap met m'n ochtendjas en al aan in bed (zo'n witte dikke van ikea) onder m'n herfstdeel van het 4 seizoenen dekbed
Dikkie Dik.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:42 schreef mousemicky het volgende:
Boxershorts van man, dat moet ik even onthouden. Daar past dat kraamverband een stuk beter in dan in mijn delicate ondergoedjes (lees: hema slips). Weet niet of man er zo blij van wordt, maar die heeft dan even pech...
Ik ben net gaan shoppen. En heb babyspul gekocht.... Unisex, want geslacht dus nog onbekend, maar het moest gewoon...
Dezehttp://www.zara.com/nl/nl(...)c711026p2467028.html
En een wit pakje met kleine driehoekjes erop bij prenatal (staat niet op de site), heel rustig, maar niet saai, ik vond t net sneeuwvlokjes. En maat 50 is gewoon zo schattigDit patroontje dus: http://www.prenatal.nl/sh(...)prevVisit=&id=105796, maar dan wit, en een pakje aan 1 stuk...
O, en alvast een Dikkie Dik tutteldoekje, want Dikkie Dik![]()
![]()
http://www.prenatal.nl/sh(...)&prevVisit=&id=89447
En nu is mijn portemonnee minder blij, maar mijn hormonen gelukkig
+1, op je hele post. Pakje heb ik ook (vorige week gekochtquote:Op woensdag 25 februari 2015 15:47 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik had niet verwacht dat ik me zo goed in kon houden. Tot nu toe alleen deze gekocht:
http://www.hm.com/nl/product/74192?article=74192-A
Ook unisex, want nog 2 weken wachten...
Maar dan ga ik ook echt helemaal los als we het weten.
Wat lief, gefeliciteerd! Dat wordt vast heel gezellig!quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn vriend en ik hebben besloten om een geregistreerd partnerschap aan te gaan!!!
Vanaf eind Juni neem ik zijn naam aan. En we willen een klein feestje geven voor ouders en goede vrienden in de tuin van schoonouders.
Hij kwam vanmiddag heel lief thuis met een bos rozen en met de vraag of ik een stapje verder met hem wil gaan. Ontzettend lief, de schat kon dit niet voorbij laten gaan zonder er iets aan te doen.
Hadden het er van het weekend over gehad dat er iets vast moet komen te staan. En samen waren we het er eigenlijk wel over eens dat een geregistreerd partnerschap ons het beste lijkt. Trouwen willen we wel, maar dan met alles erop en eraan en dat kan nu niet. Dus dit is een goede tussenstap!
Haha, week of 2 terug hetzelfde besloten met mijn vriendin. Toen had ze op Facebook gezet dat we verloofd waren, dus iedereen was opeens in rep en roer. Terwijl het voor mij gewoon een besluit was die we samen namen en dat ze graag de achternaam van mij en ons kind wilde hebben.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn vriend en ik hebben besloten om een geregistreerd partnerschap aan te gaan!!!
Vanaf eind Juni neem ik zijn naam aan. En we willen een klein feestje geven voor ouders en goede vrienden in de tuin van schoonouders.
Hij kwam vanmiddag heel lief thuis met een bos rozen en met de vraag of ik een stapje verder met hem wil gaan. Ontzettend lief, de schat kon dit niet voorbij laten gaan zonder er iets aan te doen.
Hadden het er van het weekend over gehad dat er iets vast moet komen te staan. En samen waren we het er eigenlijk wel over eens dat een geregistreerd partnerschap ons het beste lijkt. Trouwen willen we wel, maar dan met alles erop en eraan en dat kan nu niet. Dus dit is een goede tussenstap!
Oooh, wat hebben ze enorm leuke dingen bij de Zara! Ik heb nog niks gekocht maar dat gaat niet lang meer duren denk ikquote:Op woensdag 25 februari 2015 15:42 schreef mousemicky het volgende:
Boxershorts van man, dat moet ik even onthouden. Daar past dat kraamverband een stuk beter in dan in mijn delicate ondergoedjes (lees: hema slips). Weet niet of man er zo blij van wordt, maar die heeft dan even pech...
Ik ben net gaan shoppen. En heb babyspul gekocht.... Unisex, want geslacht dus nog onbekend, maar het moest gewoon...
Dezehttp://www.zara.com/nl/nl(...)c711026p2467028.html
En een wit pakje met kleine driehoekjes erop bij prenatal (staat niet op de site), heel rustig, maar niet saai, ik vond t net sneeuwvlokjes. En maat 50 is gewoon zo schattigDit patroontje dus: http://www.prenatal.nl/sh(...)prevVisit=&id=105796, maar dan wit, en een pakje aan 1 stuk...
O, en alvast een Dikkie Dik tutteldoekje, want Dikkie Dik![]()
![]()
http://www.prenatal.nl/sh(...)&prevVisit=&id=89447
En nu is mijn portemonnee minder blij, maar mijn hormonen gelukkig
Zooooo, vet spannend!quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:58 schreef Stippelrientje het volgende:
Vanavond hebben wij een pretechoKijken of we kunnen ontdekken of we een babymeisje of een babyjongen gaan krijgen
![]()
Zo vreselijk spannend!![]()
ik heb wel bijgelezen maar ben eigenlijk alles alweer vergeten![]()
Ludann der afvallen en bijkomen op der borsten.. misschien eens raadzaam om bij een diëtiste langs te gaan?
Danaa: fijn dat je baby weer meer beweegt. Ruimte gebrek zal ook wel meespelen, maar goed dat je er boven op zit hoor!
inge! Wat duurt dat laaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaang! Ik wil baby gluren!!
Ja, ik kan best eten soms hoor, probleem is dat zo'n broodje soms het enige is wat ik dan die hele dag eet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:07 schreef Gevalletje het volgende:
Goede echo voor LuDann, fijn! Lastig dat je meer moet eten dan je prettig vindt. Leek wel mee te vallen, zondag kreeg je dat hele broodje weg, dat had ik met jouw termijn denk ik nog niet gekunt! Pas ergens na de 20 weken had ik weer trek in alles en kon ik meer op, met 16 weken was ik geloof ik ook nog nauwelijks iets aangekomen. Hoop dat je snel wat aankomt en ze zich wat minder snel druk om je zullen maken
Moet zo'n band aangemeten worden? Was vorige week bij thuiszorgwinkel in Hoofddorp en dacht daar wel een paar banden te zien. Heb er niet echt naar gekeken toen, weet ook niet of er verschillende soorten in zijn. Komt allemaal goed!
Oo, ik heb kilo's over hoor! Kom maar halen. +21 kilo nuquote:Op woensdag 25 februari 2015 16:47 schreef LuDann het volgende:
[..]
Zooooo, vet spannend!
Maar daar zeg je me wat, daar heb ik het niet eens over gehad. Geen idee wat mijn borsten wegen nu, maar van 75 A naar 75 DD gaan zal ook best wat wegen.
Er is afgesproken dat als ik het met de controle volgende week hetzelfde gewicht is of weer afgevallen, dat er dan een dietist ingeschakeld wordt idd.
Zijn idd al dingen waar ik mee bezig ben, maar harstikke lief dat je meedenkt!quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:15 schreef Malteser het volgende:
LuDann: fijn dat de controle goed was. Zijn er geen dingen die je heel lekker vindt en wat makkelijker naar binnen krijgt? En de dingen die je eet, kies je dan voor de 'vettere' optie? Dus geen magere yoghurt maar volle yoghurt enz. Probeer wat mee te denken maar je hebt het ontgetwijfeld zelf ook allemaal bedacht. Succes!
Heb je ook problemen gehad met eten?quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:42 schreef Cholula het volgende:
Ik heb hetzelfde, ik krijg het al warm als ik naar een nachthemd kijk!quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:51 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik heb er zelf dus nul, omdat ik in mijn niksie of in een short slaap.
Ff op de weegschaal leggen, die borsten van je!quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:47 schreef LuDann het volgende:
[..]
Zooooo, vet spannend!
Maar daar zeg je me wat, daar heb ik het niet eens over gehad. Geen idee wat mijn borsten wegen nu, maar van 75 A naar 75 DD gaan zal ook best wat wegen.
Er is afgesproken dat als ik het met de controle volgende week hetzelfde gewicht is of weer afgevallen, dat er dan een dietist ingeschakeld wordt idd.
Tip van het jaar! Staan we straks allemaal met de keukenweegschaal.quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ff op de weegschaal leggen, die borsten van je!
Wat leuk!quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:34 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Haha, week of 2 terug hetzelfde besloten met mijn vriendin. Toen had ze op Facebook gezet dat we verloofd waren, dus iedereen was opeens in rep en roer. Terwijl het voor mij gewoon een besluit was die we samen namen en dat ze graag de achternaam van mij en ons kind wilde hebben.
Toen maar besloten om toch maar zo'n grote snoepring te halen na het werk om het symbolisch toch rond te maken
Ik vind het alleen wat gek om het in het openbaar te zeggen. Gaan we nu ons partnerschap registreren, want dat vind ik zo stom klinken. Maar mijn vriendin vindt het trouwen en dat vind ik het ook niet helemaal
Wow, vet moeilijk! Kan dat überhaupt?quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ff op de weegschaal leggen, die borsten van je!
Als ze niet te groot zijn he, anders moeten ze op de gewone weegschaal....quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:58 schreef ingee het volgende:
[..]
Tip van het jaar! Staan we straks allemaal met de keukenweegschaal.
bij die van mij niet! Die zijn veel te klein...quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:01 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wow, vet moeilijk! Kan dat überhaupt?
quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Als ze niet te groot zijn he, anders moeten ze op de gewone weegschaal....
Oh yumm.. dat is inderdaad heel lekker!!! Had je niet moeten zeggen Limonequote:Op woensdag 25 februari 2015 17:13 schreef Limone het volgende:
Ik wil zelf nog even vertellen dat Fanta Pomelo het lekkerste is dat ik in tijden heb gedronken.![]()
![]()
Volgens mij mag dat gewoon als het verhit wordt (en dat wordt een pizza)quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:00 schreef coccinelle het volgende:
Oeh fanta pomelo! Die is tegenwoordig alleen in light te verkrijgen toch?
Mag je als je zwanger bent wel tonijnpizza (diepvries) hebben? Ik heb net gehormonsterd dat ik pizza wilde hebben i.p.v. couscous en nu weet ik niet eens of ik deze pizza wel mag hebben
Dat geldt voor tonijnsteak toch? Op een pizza zit meestal gegaarde tonijn (afhankelijk van je pizza... maar meestal is het dezelfde vorm als in een blikje). Meende dat het tonijnissue erom gaat dat tonijn een roofvis is (bevat relatief veel kwik) en dat je daarom geen bakken met tonijn moet eten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:02 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat gewoon als het verhit wordt (en dat wordt een pizza)
Ja dat was ik. Het was heel subtiel, als de gyn het niet had gezegd, dan zag ik het ook niet. Je zag de ribbetjes een beetje ritmisch uitzetten zeg maar. Ik voelde op dat moment ook geen beweging van buitenaf. De hik zou best kunnen hoor. Die heeft die van mij ook bijna dagelijks. Is idd een ritmische beweging, niet altijd even snel en ook vrij subtiel. Maar volgens mij is de hik een gevolg van het ademen oefenen. Kan het mis hebben hoor. Ik voel het dan ook vaak juist onderin, wiebelkontje.quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:07 schreef Gevalletje het volgende:
Las van iemand hier die iets op mij voorloopt (Risu?) dat er bij de echo te zien was dat het kindje oefende met ademen. Hoe zie je dat dan? Had namelijk eergisteren een momentje waarbij deel van baby ineens ritmisch bewoog, leek wel op een snelle ademhaling, iig geen hik! Nou was het wel boven m'n navel, waar ik denk dat z'n kontje zit, dus klinkt niet heel logisch. Gister deed ie dat weer even kort, vroeg me af wat dat kon zijn!
ik las american filet ... nog drie weken dan mag ik weerquote:Op woensdag 25 februari 2015 17:30 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Oh yumm.. dat is inderdaad heel lekker!!! Had je niet moeten zeggen Limone
Jammer genoeg heb ik vriendlief al een keer naar de supermarkt laten rijden omdat ik perse american fritessaus wilde bij de frietjes. ... En daar trapt hij geen tweede keer in.
maar tonijn in blik heeft niet zoveel kwik als verse tonijn. Dat kun je gewoon eten net als andere vis...quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:07 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Dat geldt voor tonijnsteak toch? Op een pizza zit meestal gegaarde tonijn (afhankelijk van je pizza... maar meestal is het dezelfde vorm als in een blikje). Meende dat het tonijnissue erom gaat dat tonijn een roofvis is (bevat relatief veel kwik) en dat je daarom geen bakken met tonijn moet eten.
Ik eet het zelf gewoon, net als zwaardvis, maar met mateSoms heb ik echt een tonijnsalade craving
/spuit 11![]()
Spannend hoor, morgen je eerste echo.quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:27 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Ahh Dankjewel!! Ik ben iets gerustgesteld nu, morgen deze tijd ga ik het weten!
Wat leuk!quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:58 schreef Stippelrientje het volgende:
Vanavond hebben wij een pretechoKijken of we kunnen ontdekken of we een babymeisje of een babyjongen gaan krijgen
![]()
Zo vreselijk spannend!![]()
Congrats!quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik lag net al 1 uur te slapen op de bank omdat ik het echt niet meer trok...quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik moet nog minstens 2 uur wakker blijven, en eigenlijk het liefst 3. Ik ben zooooo moe! Stomme jetlag...
Hmmn maar jullie hebben wat te vieren!quote:Op woensdag 25 februari 2015 17:30 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Oh yumm.. dat is inderdaad heel lekker!!! Had je niet moeten zeggen Limone
Jammer genoeg heb ik vriendlief al een keer naar de supermarkt laten rijden omdat ik perse american fritessaus wilde bij de frietjes. ... En daar trapt hij geen tweede keer in.
Omg die zoek ik! Hij is uitverkocht op de website en in de winkel hier ligt het niet.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:42 schreef mousemicky het volgende:
Dat maakt volgens mij niets uit. In de tonijn zit kwik omdat ie dat tijdens zn leven binnenkrijgt. (Door het eten van andere (verontreinigde) vissen.))quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:49 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar tonijn in blik heeft niet zoveel kwik als verse tonijn. Dat kun je gewoon eten net als andere vis...
Er zit wel verschil in, heeft te maken met het soort tonijn dat wordt gebruikt en waar deze soort zwemt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 19:33 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat maakt volgens mij niets uit. In de tonijn zit kwik omdat ie dat tijdens zn leven binnenkrijgt. (Door het eten van andere (verontreinigde) vissen.))
Jeetje, vervelend. Ik hoop dat het snel beter wil gaan met je man. Is hij onderzocht op coeliakie enzo?quote:Op woensdag 25 februari 2015 18:25 schreef Risu het volgende:
LuDann, ik heb een man die moeite heeft met eten. En nu hij met z'n maag zit en dus aan een dieet moet, is het alleen maar lastiger geworden, want hij moet vetten oa vermijden. Echt heel lastig en ik zie gewoon zijn ribben.![]()
Ik hoop dat het snel weer over is bij hem, dan kan ik hem weer volproppen met pizza, frietjes, volle yoghurt, roomboter op z'n brood. Ik denk dat ik hem even langs de huisarts stuur voor een advies tegen die tijd.
Maar ik snap je dilemma dus wel, ook al is het niet bij mezelf. Erg lastig om in deze tijd juist aan te komen ipv af te vallen.
Hij heeft nu 'gewoon' een maagzweer en zal dus eerst moeten uitzieken. Daarna is het gewoon een kwestie van genoeg eten, dat doet hij naar mijn idee gewoon te weinig.quote:Op woensdag 25 februari 2015 19:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
Jeetje, vervelend. Ik hoop dat het snel beter wil gaan met je man. Is hij onderzocht op coeliakie enzo?
Ah oke, wat ontzettend vervelend! Kan hij dan straks niet van die bijvoeding van Nutricia krijgen (kun je ook zelf online of bij de apotheek halen trouwens).quote:Op woensdag 25 februari 2015 19:56 schreef Risu het volgende:
[..]
Hij heeft nu 'gewoon' een maagzweer en zal dus eerst moeten uitzieken. Daarna is het gewoon een kwestie van genoeg eten, dat doet hij naar mijn idee gewoon te weinig.
*jaloers isquote:Op woensdag 25 februari 2015 19:57 schreef faptist het volgende:
Oh en ik ben ook nog naar de kapper geweest. Mn haren zijn weer knalroze.
Dit kleurtje.. Loving it
[ afbeelding ]
jij hebt ook BI geloof ik?? Ik heb afgelopen dinsdag m'n laatste sessie pre-bevalling bij de bekkenfysio gehad, en zij zegt dat in principe na de bevalling de meeste vrouwen weer gewoon pijnvrij kunnen bewegen. Dat ik persoonlijk nooit helemaal pijnvrij zal worden komt door m'n chronische rugklachten door een ongeval op m'n 16e. Dat ik terug wil gaan hardlopen na de bevalling juicht ze alleen maar toe, het werkt pijnstillend (want endorfineverhogend), het verbetert ook je lichaamshouding. Dus houd moed!quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:29 schreef pessie het volgende:
Met dank aan Evy, mits ik ooit weer pijnvrij ben en mag lopen)
gefeliciteerd! Zo hebben wij t ook, precies zelfde reden, later trouwen. En nu alles geregeld voor de kleinequote:Op woensdag 25 februari 2015 16:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Ja, loop al bij bekkenfysio sinds dat ik 10 weken was ofzo. Heb ook o.a BI. En dank je wel pessie, ik hoop het ook.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:29 schreef pessie het volgende:
LuDann, wat rottig zeg. Ben je zelf al bij de fysio geweest voor je bekkenklachten?
En wat betreft het eten, ik hoop voor je dat je snel weer zin in eten hebt.
Na Nathan was ik pas na ruim anderhalf jaar enigzins pijnvrij en ook na Lauren duurde het wel een jaar. Ik verwacht dus niet direct pijnvrij te zijn. Fysio wil echt dat ik pas ga hardlopen als ik pijnvrij ben. Andere manieren van bewegen kunnen wel maar hardlopen geeft nogal een klap op je gewrichten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
jij hebt ook BI geloof ik?? Ik heb afgelopen dinsdag m'n laatste sessie pre-bevalling bij de bekkenfysio gehad, en zij zegt dat in principe na de bevalling de meeste vrouwen weer gewoon pijnvrij kunnen bewegen. Dat ik persoonlijk nooit helemaal pijnvrij zal worden komt door m'n chronische rugklachten door een ongeval op m'n 16e. Dat ik terug wil gaan hardlopen na de bevalling juicht ze alleen maar toe, het werkt pijnstillend (want endorfineverhogend), het verbetert ook je lichaamshouding. Dus houd moed!
Met EDS toch? Maakt het inderdaad wel lastig om iets te vinden wat je banden en je spieren aankunnen. Heb je je fysio gevraagd wat hij/zij denkt?quote:Op woensdag 25 februari 2015 20:59 schreef LuDann het volgende:
Ik weet nog niet wat ik ga doen qua cursus oid (hoewel ik dat wel redelijk snel zal moeten beslissen nu). Ik krijg van alle kanten andere adviezen en dat maakt het lastig.
Hier hebben we iets waarbij je eens per week buiten in een groep oefeningen gaat doen, weet niet precies hoe het heet, dat is me aangeraden. Of zwemmen zou ook kunnen bijvoorbeeld.
Het is gewoon nogal lastig omdat ik geen ''standaard'' zwangere ben.
Ik heb in het verleden moeite gehad met op gewicht blijven. En nu, gedurende de zwangerschap viel ik tussen week 11 en 16 ongeveer vier kilo af, dat is daarna weer goed gekomen.quote:
quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:18 schreef purebliss het volgende:
Ohh pessie klinkt leuk! Sprookjeshof zuidlaren? Daar woon ik niet zover vansf! Haha
Zijn hier ook fanatieke haaksters? Ik had tot 1 maand geleden nog nooit gehaakt, nu ben ik op de helft van mijn grannystripes deken
Ik hoop het! Ik heb alleen niet het idee dat ik veel vocht vasthoud + gestopt met roken en hardlopen toen ik zwanger bleek. Mamafit wil ik zeker gaan doen na een maandje of 3, het is bij ons in een natuurgebied, dus meteen lekker buiten in het zonnetjequote:Op woensdag 25 februari 2015 20:29 schreef pessie het volgende:
Wow faptist! Zowel voor je haar als voor je post als voor je nesteldrang!
LuDann, wat rottig zeg. Ben je zelf al bij de fysio geweest voor je bekkenklachten?
En wat betreft het eten, ik hoop voor je dat je snel weer zin in eten hebt.
DJMO, fijn dat met je baby alles goed is.
Skoap en Jager,voor de jetlag.
Ingee, wat betreft 21 killo aankomen, bij veel dames is dat vooral vocht, die zweten de week na de bevalling en na 2 weken zitten ze nog maar op +5kg of zo.
Ik hou zelf weinig vocht vast en kom tijdens een zwangerschap al gauw 15 kilo aan. Dat is 2 weken post partum dus nog zeker +10. En ja, ook dat gaat er weer af! (Met dank aan Evy, mits ik ooit weer pijnvrij ben en mag lopen).
We hebben een heerlijke dag gehad. Vanmorgen dus visite, 9 kindjes op bezoek. Vanmiddag indoor spelen bij de sprookjeshof en vanavond eten op het pannenkoekschip. Was zeer geslaagd. Ze voelde zich heel jarig en riep regelmatig "hoeraa". En nu lig ik op de bank, ik denk niet dat ik hier nog af kom vanavond
Zijn er hier ook dames die zwangerfit doen of mamafit overwegen? Ik kan nu geen zwangerfit doen maar wellicht is mamafit een idee om weer een beetje fitter te worden zodra de baby er is...
oh dit lucht wel op om te lezen! Het is mijn eerste dus ik heb hier nog geen enkele ervaring mee of vertrouwen dat het goed komt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:24 schreef -Spring het volgende:
Heel herkenbaar QB. Ik zit ook in een soort overlevingsstand atm. Ik voel me enorm depri en zou de hele dag kunnen slapen. Maar ook daar knap ik niet van op, want dan voel ik me nog een nietsnut ook.
Het stomme is ook dat ik er op had gerekend dat ik me het tweede en derde trimester net zo fantastisch zou voelen als tijdens de zwangerschap van L. Da's nogal een desillusie dus.
Wat mij helpt is mezelf toestaan om me zo te voelen. En eraan toe te geven. En te beseffen dat het echt tijdelijk is. Nu je er middenin zit lijkt het eindeloos te duren maar het gaat stiekem eigenlijk hartstikke snel voorbij.
Komt goed. Echt. Hou je taai.
nee, en daarom doe ik het nuquote:Op woensdag 25 februari 2015 22:33 schreef Quickie_Brat het volgende:
Want als de baby er straks was kon ik ook niet de hele dag in bed liggen.
oh dat had ik moeten zeggen!quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:41 schreef DJMO het volgende:
[..]
nee, en daarom doe ik het nu![]()
![]()
allebei sterkte ermee .. ben blij dat ik daar niet mee te dealen heb. Lijkt me ontzettend moeilijk. Is misschien even langs de huisarts om dit te bespreken een idee ??
Is dat bij 26 weken al? Oef, dan ben ik zondag ook al aan de beurt. Gek idee inderdaad, gaat hard zeg!quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:51 schreef -Spring het volgende:
Ik ben trouwens vandaag precies 26 weken.Dan ga ik dus nu het derde trimester in. Aardig gek!
quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:38 schreef silliegirl het volgende:
* silliegirl zwaait vast voorzichtig naar alle z&g'ers en schuift ergens in een hoekje om te wennen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom
[ Bericht 14% gewijzigd door Stippelrientje op 26-02-2015 00:37:56 ]Schudden voor gebruik
volgens mij wisselt het ook per site. Sommigen zeggen met 26 weken anderen met 27. Volgens mijn mamma-app pas met 28 wekenquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:29 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Is dat bij 26 weken al? Oef, dan ben ik zondag ook al aan de beurt. Gek idee inderdaad, gaat hard zeg!
Dan zou het een slechte huisarts zijn. Ik zeg niet dat hij je iets voor schrijft, maar wat Spring ook zegt, misschien is een simpel iets als extra vitamine al een optie om te zorgen dat je je iets beter voelt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:45 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
oh dat had ik moeten zeggen!.
De huisarts? Zou die niet gewoon zeggen van : hoort erbij mevrouwtje?
Zo heb ik me de week voor kerst en in de kerstvakantie zelf ook gevoeld. Het ergste vond ik dat het inderdaad leek of er geen einde aan kwam. Ook in de week ervoor een buikgriepje gehad wat ook niet meegeholpen heeft. In totaal heb ik me een week of 6, 7 zo ellendig gevoeld en daarna ging het langzaam beter. Wel met kleine stapjes, maar nu met 19 weken heb ik weer energie. Dus het komt echt goed hoor!quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:33 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
oh dit lucht wel op om te lezen! Het is mijn eerste dus ik heb hier nog geen enkele ervaring mee of vertrouwen dat het goed komt.
Vandaag stond ook mijn vader voor de deur : dat ik wel even aan mijn conditie moest gaan werken. Want als de baby er straks was kon ik ook niet de hele dag in bed liggen.
Dat hielp ook niet echt
Welkom!quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:38 schreef silliegirl het volgende:
* silliegirl zwaait vast voorzichtig naar alle z&g'ers en schuift ergens in een hoekje om te wennen
Heel veel succes vandaag Risje!quote:Op woensdag 25 februari 2015 13:44 schreef Risje010 het volgende:
Dankjewel iedereen voor het warme welkom!! Morgen heb ik mijn eerste echo, ik ben ontzettend zenuwachtig omdat ik toch bang ben dat er iets niet goed zal zijn aangezien je dat zelf niet merkt aan het begin... meer mensen last van gehad?
Ik ben dankbaar voor jouw innerlijke control freakquote:Op donderdag 26 februari 2015 09:02 schreef L-E het volgende:
silliegirl, dus toch! Van harte!
Succes met de echo's vandaag!
Hier ook wisseldag: 21 weken(En gewoon al uit de namen en hard op weg met het geboortekaartje: mijn innerlijke controlfreak is zen
)
Knippen, een gevoelig onderwerp bij mijn aanstaande. Ik mag mij namelijk niet laten steriliseren, dus als zoiets zou gebeuren zou het bij hem zijn.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:15 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar goed, in juni laat mijn man zich knippenen hoef ik nooit meer zwanger te zijn
.
Mijn kinderen vind ik trouwens wel geweldig
Durft ie wel te poepen?quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:30 schreef LuDann het volgende:
[..]
Knippen, een gevoelig onderwerp bij mijn aanstaande. Ik mag mij namelijk niet laten steriliseren, dus als zoiets zou gebeuren zou het bij hem zijn.
Ik vroeg hem net of dat een optie zou zijn en hij zegt ''ik heb al moeite met het permanent laten verwijderen van mijn baardharen, wat denk je zelf!''![]()
Maar goed, ik mag een hele hoop middelen niet gebruiken, dus dat wordt nog even zoeken na de zwangerschap...
O fijn. Geheelonthouding al voorgesteld?quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:30 schreef LuDann het volgende:
[..]
Knippen, een gevoelig onderwerp bij mijn aanstaande. Ik mag mij namelijk niet laten steriliseren, dus als zoiets zou gebeuren zou het bij hem zijn.
Ik vroeg hem net of dat een optie zou zijn en hij zegt ''ik heb al moeite met het permanent laten verwijderen van mijn baardharen, wat denk je zelf!''![]()
Maar goed, ik mag een hele hoop middelen niet gebruiken, dus dat wordt nog even zoeken na de zwangerschap...
quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:30 schreef LuDann het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:31 schreef ingee het volgende:
Ooh ik heb geslapen! Mn vriend is ook naar het werk gegaan, niets van gemerkt. Nou ja, misschien de laatste ononderbroken nacht.
Futloze dames: tijd van het jaar helpt ook niet mee he! Januari tot maart ben ik nooit echt goed te pas, winterdipje. Misschien toch even bloedprikken, ijzer of vitamine D kan ook wel laag zijn. Ik heb ook nog ergens een daglichtlamp liggen, maar weet eigenlijk niet of dat gewoon mag in de zwangerschap.
http://www.lichttherapiew(...)ttherapie_specifiek/quote:Veelgestelde vragen over het gebruik van daglichtlampen in specifieke situaties
Kan ik de lichttherapie gebruiken als ik zwanger ben?
Jazeker, er zijn geen enkele bijwerkingen bekend en er wordt zelfs onderzocht of lichttherapie een helende werking kan hebben op moeders in spé met een bepaalde vorm van depressie.
Fijn dat je geslapen hebt!quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:31 schreef ingee het volgende:
Ooh ik heb geslapen! Mn vriend is ook naar het werk gegaan, niets van gemerkt. Nou ja, misschien de laatste ononderbroken nacht.
Futloze dames: tijd van het jaar helpt ook niet mee he! Januari tot maart ben ik nooit echt goed te pas, winterdipje. Misschien toch even bloedprikken, ijzer of vitamine D kan ook wel laag zijn. Ik heb ook nog ergens een daglichtlamp liggen, maar weet eigenlijk niet of dat gewoon mag in de zwangerschap.
Kan er altijd mee dreigen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:33 schreef ingee het volgende:
[..]
O fijn. Geheelonthouding al voorgesteld?
quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
[..]
http://www.lichttherapiew(...)ttherapie_specifiek/
Ik heb inderdaad ook vitamine B bijgeslikt en had het idee dat het wel verschil maakte.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:47 schreef -Spring het volgende:
Oh ja, mijn vk raadde me na mn bekentenis aan om, naast de multivitamine, extra B-complex te slikken. Is goed voor je humeur.
Ja? Ik hoop het?quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook vitamine B bijgeslikt en had het idee dat het wel verschil maakte.
Nou ja, ik werd er nog steeds geen zingende, dolgelukkige zwangere vanquote:
gewoon alle zwangeren in zo'n ding voor negen maanden:quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:58 schreef _happy_ het volgende:
Iemand EditieNL gezien gisteren?
We mogen niks meer![]()
http://www.rtlnieuws.nl/editienl/mooi-zwanger-zonder-gif
Artikel doet voorkomen alsof het allemaal slecht is, als je filmpje bekijkt dan hoor je die vrouw kletsen over dat zo'n beetje alle verzorgingsproducten slecht zijn. Maar op ongeveer 1:40 zegt ze dan: 'Maar hier zijn geen wetenschappelijke bewijzen voor en de hoeveelheden zijn heel minimaal'.
Ik moest toen heel hard lachenWat een non-issue zeg!
Ik blijf gewoon gezichtscreme en haarlak gebruiken![]()
Over depri voelen kan ik gelukkig niet meepraten, moet eerlijk zeggen dat ik me niet heel erg anders voel. Het enige dat ik opmerk ik dat ik een stuk laconieker ben geworden... Kan me minder snel druk maken over dingen. Dus het niet hebben van stress is afgevinkt
"Mijn moeder smeerde enkel olijfolie op haar huid en heeft acht kinderen gebaard."quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:58 schreef _happy_ het volgende:
We mogen niks meer![]()
Artikel doet voorkomen alsof het allemaal slecht is, als je filmpje bekijkt dan hoor je die vrouw kletsen over dat zo'n beetje alle verzorgingsproducten slecht zijn. Maar op ongeveer 1:40 zegt ze dan: 'Maar hier zijn geen wetenschappelijke bewijzen voor en de hoeveelheden zijn heel minimaal'.
Over depri voelen kan ik gelukkig niet meepraten, moet eerlijk zeggen dat ik me niet heel erg anders voel. Het enige dat ik opmerk ik dat ik een stuk laconieker ben geworden... Kan me minder snel druk maken over dingen. Dus het niet hebben van stress is afgevinkt
Joh! :'Dquote:Op donderdag 26 februari 2015 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, ik werd er nog steeds geen zingende, dolgelukkige zwangere van
Nou ja, dat dus. Depressie ben ik dan niet gevoelig voor, maar wel voor hormonen. Accepteren voor jezelf dat het zo is, maakte het voor mij wel gemakkelijker. Blijven doen alsof je zo blij bent omdat iedereen vindt dat je dat moet zijn, maakt je alleen maar ongelukkiger. Juni + baby + zomer = in ieder geval grotere kans op je fijner voelen!quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:11 schreef -Spring het volgende:
[..]
Joh! :'D
En ach, ik overleef het wel weer. Ik ga er idd niet in zwelgen, maar probeer het wel te accepteren. Ik ben gewoon enorm gevoelig voor hormonen en depressie. So be it. Voor ik het weet is het juni en is het achter de rug.
Hoop ik.Maar dan is het iig zomer.
Wij zaten het ook te kijken inderdaad. Mijn vriendin werd er nogal chagrijnig van, omdat ze toch al zo weinig mag.quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:58 schreef _happy_ het volgende:
We mogen niks meer![]()
Ik was eerst nergens bang voor, maar zondag had ik 1 keer last van een beetje bruine afscheiding, natuurlijk ging ik op google kijken (nutteloos natuurlijk) en las toen zoveel over dat dat zou kunnen betekenen dat je een miskraam krijgt dat ik sindsdien helemaal gespannen ben erover..quote:@Risje
Maakte jij je nou zo druk of je je vruchtje kwijt raakt?
Hoort er allemaal bij hoor. Rustig aan. Je kan niets meer doen dan wachten en goed voor jezelf zorgen!
Oh en ik ben nu 35 weken en nog geen dag misselijk geweest of wat voor zwangerschapsklachten dan ook. Het kan dus wel![]()
Dankjewel hoop dat t in orde is!quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:38 schreef DJMO het volgende:
oef, die laatste uurtjes voor de eerste echo gaan altijd zo tergend langzaam .. succes Risje!!
Risje, ik herken je gevoel. Ik mag zelf woensdag weer voor een echo. En kijk er zo naar uit om weer even te zien dat alles goed gaat. Heb heel weinig klachten, op vermoeidheid na.quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:30 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Ik was eerst nergens bang voor, maar zondag had ik 1 keer last van een beetje bruine afscheiding, natuurlijk ging ik op google kijken (nutteloos natuurlijk) en las toen zoveel over dat dat zou kunnen betekenen dat je een miskraam krijgt dat ik sindsdien helemaal gespannen ben erover..
Las ook regelmatig dat mensen een leeg vruchtzakje hadden of later geen hartslag meer, ik haal nu alle scenario's in m'n hoofd aan, en denk dan; waarom zou t bij mij in 1 keer goed gaan allemaal.
Dit ja!quote:Op donderdag 26 februari 2015 09:35 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben ook zo verschrikkelijk verliefd als ik man tegen m'n buik hoor mompelen.
Laatst had iemand het daar ook al over geloof ik. Waar ík dan persoonlijk met m'n pet niet bij kan, is waarom dat uitmaakt?quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:11 schreef DJMO het volgende:
ik snap bol.com echt niet meer. Plaats ik gisteren een bestelling van twee artikelen omdat anders verzendkosten, verwacht ik toch dat het in één pakketje geleverd wordt. Krijg ik dus net een mail dat het in twee delen wordt geleverd (het één past door de brievenbus, het ander niet). Echt.. ik kan er met met mijn pet niet bij.
Dat heb ik dus ook! Ik lijk juist wel relaxter dan pre-zwangerschap, echt heel maf (gezien alle cliché's dan hequote:Op donderdag 26 februari 2015 09:58 schreef _happy_ het volgende:
dat laatste gaat een beetje moeilijk als je met cadeaubonnen bestelt. ik spaar bij verschillende onderzoekspanels punten en koop daar dan (verjaardags) cadeautjes van voor de kinderen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:16 schreef twist02 het volgende:
Laatst had iemand het daar ook al over geloof ik. Waar ík dan persoonlijk met m'n pet niet bij kan, is waarom dat uitmaakt?Het maakt voor jou als klant toch niet uit of het in dezelfde doos zit of niet?
Milieuvriendelijk is het misschien niet, maar dan moet je het sowieso niet online bestellen en laten bezorgen, maar er gewoon op je fiets zelf omgaan
Ik kan ook niet wachten tot ik de baby ga voelen. Het enige wat ik voel op dit moment is m'n hartslag, die voel ik echt veel meer dan normaal, en zelfs in m'n buik...quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:30 schreef MissBliss het volgende:
Ik ben vanochtend bij de VK geweest en alles was goed! Bloeddruk, mn bloeduitslagen (oh ja, ik heb O neg en dan is er kans dat de baby positief heeft en dan moet je een prik, maar dat merk ik tegen die tijd wel), baarmoeder voelde goedEn het hartje gehoord
Erg leuk! En kennelijk was de baby ook wakker en druk aan het bewegen, grappig hoor. Ik ben benieuwd wanneer ik hem ga voelen. Ik heb verder nergens last van, dus so far so good
Eenvoor iedereen die dat kan gebruiken! QB en Spring: klinkt niet tof.
Wat heerlijk dat je al zo goed op weg bent LE! Ik zit steeds te denken van: ik moet eens wat dingen gaan regelen, maar ik weet niet waar te beginnen. Nou ja, ik heb ook nog alle tijd
Ik was een van de mensen die het hier laatst over had, en je laatste opmerking vind ik wel een tikje flauwquote:Op donderdag 26 februari 2015 11:16 schreef twist02 het volgende:
[..]
Laatst had iemand het daar ook al over geloof ik. Waar ík dan persoonlijk met m'n pet niet bij kan, is waarom dat uitmaakt?Het maakt voor jou als klant toch niet uit of het in dezelfde doos zit of niet?
Milieuvriendelijk is het misschien niet, maar dan moet je het sowieso niet online bestellen en laten bezorgen, maar er gewoon op je fiets zelf omgaan
♡quote:Op donderdag 26 februari 2015 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus. Depressie ben ik dan niet gevoelig voor, maar wel voor hormonen. Accepteren voor jezelf dat het zo is, maakte het voor mij wel gemakkelijker. Blijven doen alsof je zo blij bent omdat iedereen vindt dat je dat moet zijn, maakt je alleen maar ongelukkiger. Juni + baby + zomer = in ieder geval grotere kans op je fijner voelen!
Hier ook nog steeds een keurig lage bloeddruk, en veel energie.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:16 schreef twist02 het volgende:
Dat heb ik dus ook! Ik lijk juist wel relaxter dan pre-zwangerschap, echt heel maf (gezien alle cliché's dan he).
De vk vond ook dat ik een hele relaxte bloeddruk had
als het nou nog in twee dozen verzonden had moeten worden had ik je gelijk gegeven. Maar dit is een deel pakketpost en een deel brievenbuspost. En bol.com splitst dit soort bestellingen gewoon consequent. in plaats van het bij elkaar te stoppen. En daar irriteer ik me aan.quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:48 schreef twist02 het volgende:
@DJMO & L-E: die laatste opmerking was natuurlijk ook ontzettend flauwMaar ik kan me persoonlijk drukker maken om dingen die niet/te laat geleverd worden dan toevallig in 2 dozen
Verder ben ik best 'groen' hoorheb zelf geen auto, doe alles op de fiets/OV en scheidt netjes m'n afval enzo
maar juist daarom kan ik dus niet zo met zulke dingen zitten denk ik..
Fijn dat alles goed was MB!
Ja af en toe vind ik dat ook raar bij Bol hoor. Ze kunnen makkelijk het pakketje wat wel door de brievenbus kan bij de pakketpost doen. Dan heb je maar 1 keer verzendkosten en 1 keer verpakking. Maar ze zullen er blijkbaar evengoed wel op verdienen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
als het nou nog in twee dozen verzonden had moeten worden had ik je gelijk gegeven. Maar dit is een deel pakketpost en een deel brievenbuspost. En bol.com splitst dit soort bestellingen gewoon consequent. in plaats van het bij elkaar te stoppen. En daar irriteer ik me aan.
Jup, had ik laatst ook. Mascara van 2 euro erbij besteld want dan was t gratis verzenden (dus in feite gratis mascara), komt t in twee loase verpakkingenquote:Op donderdag 26 februari 2015 10:11 schreef DJMO het volgende:
ik snap bol.com echt niet meer. Plaats ik gisteren een bestelling van twee artikelen omdat anders verzendkosten, verwacht ik toch dat het in één pakketje geleverd wordt. Krijg ik dus net een mail dat het in twee delen wordt geleverd (het één past door de brievenbus, het ander niet). Echt.. ik kan er met met mijn pet niet bij.
Malteser, het zou inderdaad bij je zwangerschap kunnen horen, maar heb je wellicht niet gewoon griep?quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:51 schreef Malteser het volgende:
Oh pfffff, waar ik de eerste 8 weken bij vlagen misselijk was en een paar keer moest spugen ben ik nu al twee dagen kotsmisselijk (ben nu 10w5d). Alles wat ik eet komt terug. Soms kan ik het tegen houden maar vaker moet ik spugen. Ik voel me echt een vaatdoek en enorm rillerig.
Ik wil niet klagen, want alles voor het goede doel. Maar ik werk fulltime en dat is nu best een beproeving.
Gisteren lag ik om 20.00 uur in bed en heb geslapen tot de wekker vanmorgen ging om 06.15 uur. Nu ben ik weer op mijn werk maar heb inmiddels al twee keer het toilet bezocht voor een spuugsessie. Dit moet gauw iets beter worden anders ga ik 40 uur werken niet volhouden.....
*einde klaagpraat*
Risje: ik duim voor jou!!
MB: fijn dat alles goed was!
Ik ook!quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:42 schreef L-E het volgende:
Fijn dat alles goed was MB! En je hebt nog wel even ja
Risje, we kennen allemaal de onzekerheid.. in gelukkig de meeste gevallen bleek deze onterecht. Ik hoop op een prachtige echo voor je!
Ik lees wat nare dingen over depressies en hormonen, gekke is dat ik voor mijn eerste zwangerschap daar echt veel last van had (ik was een week per maand suicidaal, zeg maar, echt niet grappig) maar die eerste heeft eea gereset ofzo want sindsdien nergens meer last van. De behoefte aan zonlicht herken ik dan wel weer, ik vind mezelf gewoon echt een leukere moeder als ik naar buiten kan met de kindjes
Kinderkamer hebben we gelukkig al tweedehands gekocht. 2 jaar gebruikt en helemaal niks van gebruikssporen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:28 schreef pessie het volgende:
Zomerzon, geboortekaartje kan met 35 weken ook nog welgrote dingen zijn wel handig. Als je bijvoorbeeld een nieuwe kinderwagen wil of een nieuwe babykamer. Daar zit soms best veel levertijd op en dan is het handig om dat al wel besteld te hebben.
Ja dat blijft inderdaad altijd weer een opluchting om dat hartje te horen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:37 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb een sticker gehad van de verloskundige! Toch altijd weer fijn om te horen dat het hartje nog klopt, ondanks dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat dat niet meer het geval zou zijn. Over 3 weken de SEO en dan horen we ook eindelijk wat het hoort en kunnen we andere dingen kopen dan saai unisex grijs en wit
Juist als het consequent gebeurd en je je eraan ergert, zou ik dus naar alternatieven kijken. Zo zonde van de energie die in het ergeren gaat zitten. En als je je niet genoeg ergert om een alternatief te zoeken, leg je je er gewoon bij neer.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
als het nou nog in twee dozen verzonden had moeten worden had ik je gelijk gegeven. Maar dit is een deel pakketpost en een deel brievenbuspost. En bol.com splitst dit soort bestellingen gewoon consequent. in plaats van het bij elkaar te stoppen. En daar irriteer ik me aan.
Dit dus!quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:52 schreef Risu het volgende:
De bestelling van bol van de week was bij mij die actie van pamperdoekjes. Veel te zwaar voor mij om op de fiets te halen, en bovendien leuke aanbieding. Het extra pakketje was om die ene cent tekort waar ik dan verzending voor moest betalen. Maar ik haal mijn schouders op en geniet van mijn pamperdoekjes.
Ik ben het helemaal met je eens, maar wil toch nog even terugpestenquote:Op donderdag 26 februari 2015 13:04 schreef twist02 het volgende:
Oke, hierna hou ik erover op, beloofd
[..]
Juist als het consequent gebeurd en je je eraan ergert, zou ik dus naar alternatieven kijken. Zo zonde van de energie die in het ergeren gaat zitten. En als je je niet genoeg ergert om een alternatief te zoeken, leg je je er gewoon bij neer.
"Accept what you can't change, change what you can't accept" --> enerzijds krijg ik ontzettende jeuk van die uitspraak, maar er zit wel wat in; óf je accepteert dat Bol het zo doet, óf je bestelt er niet meer (en jammer van de punten die je spaart dan).
[..]
Dit dus!
quote:Op donderdag 26 februari 2015 11:48 schreef twist02 het volgende:
@DJMO & L-E: die laatste opmerking was natuurlijk ook ontzettend flauwMaar ik kan me persoonlijk drukker maken om dingen die niet/te laat geleverd worden dan toevallig in 2 dozen
Verder ben ik best 'groen' hoorheb zelf geen auto, doe alles op de fiets/OV en scheidt netjes m'n afval enzo
maar juist daarom kan ik dus niet zo met zulke dingen zitten denk ik..
Fijn dat alles goed was MB!
Tja, geen idee. Het zou kunnen. Maar ik voel me verder niet 'ziek'. Heb geen koorts, geen buik- hoofd- of keelpijn. Alleen veel spugen en (misschien daardoor) gevalletje vaatdoek. Ik krijg ook jaarlijks een griepprik en ik moet eerlijk bekennen dat ik al jaren geen griep meer gehad heb *klopt af op onbehandeld hout*.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:28 schreef pessie het volgende:
[..]
Malteser, het zou inderdaad bij je zwangerschap kunnen horen, maar heb je wellicht niet gewoon griep?
[..]
quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:51 schreef Risje010 het volgende:
Nou waar ik al bang voor was is gebeurd, er was in mijn baarmoeder niks te zien.... Ze twijfelt nu nog of er nog een hele kleine kans is dat ik misschien toch minder lang zwanger ben dan ik denk (laatste menstruatie begon 30-12, eisprong op de 20ste) maar ik moet over twee weken terug komen om te kijken of er dan misschien wel iets te zien is, of dat ik een eitje heb gehad wat gevlogen is. wel bevrucht maar niet is blijven zitten. zag wel m'n baarmoeder met t vocht, en op m'n eierstok zit ook dat 'dingetje' wat er voor zorgt dat ik niet ongesteld word.
Geen idee wat nu verder.
Ik ben gisteren geweest. Het was druk. Ik vind het wel leuk om een beetje rond te kijken, maar geen energie om bij sommige standjes een half uur in de rij te gaan staan. Ik ging ook meer voor de gezelligheid dan echt ergens voor. Ze hebben we leuke spulletjes allemaal. Maar ik heb ondertussen al zo veel kleertjes gekregen! Daar mag ik van mezelf voorlopig niks van kopen!quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:06 schreef twist02 het volgende:
Zijn er trouwens al dames bij de negen maandenbeurs geweest? Ben wel benieuwd naar ervaringen, want ik ga morgen
Bah, dat is niet leuk. Sterkte met die 2 weken wachten!!!quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:51 schreef Risje010 het volgende:
Nou waar ik al bang voor was is gebeurd, er was in mijn baarmoeder niks te zien.... Ze twijfelt nu nog of er nog een hele kleine kans is dat ik misschien toch minder lang zwanger ben dan ik denk (laatste menstruatie begon 30-12, eisprong op de 20ste) maar ik moet over twee weken terug komen om te kijken of er dan misschien wel iets te zien is, of dat ik een eitje heb gehad wat gevlogen is. wel bevrucht maar niet is blijven zitten. zag wel m'n baarmoeder met t vocht, en op m'n eierstok zit ook dat 'dingetje' wat er voor zorgt dat ik niet ongesteld word.
Geen idee wat nu verder.
bah wat naar! Wat een onzekere twee weken dan.. Werden je testen wel donkerder? Waarom was je dat al bang voor? Heel veel sterkte met die onzekerheid!quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:51 schreef Risje010 het volgende:
Geen idee wat nu verder.
hoe bedoel je donkerder? Ik ga er eigenlijk vanuit dat t een windei is geweest, kan me namelijk niet voorstellen dat er nog iets ineens gaat komen, hoop eigenlijk nu dat ik gewoon snel ongesteld word en verder kanquote:Op donderdag 26 februari 2015 14:57 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
bah wat naar! Wat een onzekere twee weken dan.. Werden je testen wel donkerder? Waarom was je dat al bang voor? Heel veel sterkte met die onzekerheid!
2 februari en een week later nog eensquote:Op donderdag 26 februari 2015 14:59 schreef J0ycie88 het volgende:
Risje, wat een naar nieuws! En wat een onzekerheid nog de komende 2 weken.
Wanneer heb je positief getest?
knalpositief (ik heb volgende week mijn echo en ben voor precies t zelfde scenario bang)quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:00 schreef Risje010 het volgende:
[..]
hoe bedoel je donkerder? Ik ga er eigenlijk vanuit dat t een windei is geweest, kan me namelijk niet voorstellen dat er nog iets ineens gaat komen, hoop eigenlijk nu dat ik gewoon snel ongesteld word en verder kan
quote:Op donderdag 26 februari 2015 14:34 schreef Selvaria het volgende:
Hier ook benieuwd hoe het met Risje is.. spannend!
Ik kom net terug uit de stad en ben toch wel behoorlijk kapot na 3 uur lopen.. komt denk ik vooral doordat baby pontificaal op m'n blaas ligt en ik daardoor niet echt een prettige houding kan aannemen tijdens het lopen. Ach, alles voor het goede doel dan maar.![]()
Wel twee superleuke pakjes gescoord bij de H&M.Spoiler i.v.m. grootte:
Leuk! Ik heb er ook al een paar keer over zitten te twijfelen, ik vind ze zo leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan niet wachten tot we weten wat het wordtIk kan niet zoveel met unisex namelijk. En ik vind al gauw iets niet-unisex als dat het wel zou moeten zijn.
En eerst ook maar wat weekjes verder zijn!Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Kon de VK de positieve testen wel verklaren dan?quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:01 schreef Risje010 het volgende:
[..]
2 februari en een week later nog eens
Haha! Wij weten dus niet wat het wordt dus ik was juist heel blij met deze omdat ze eens niet saai wit / grijs zijn! Tot nu toe ben ik over de kleertjes die we hebben gekocht daardoor ook nog niet zo enthousiast geweest, maar nu wel. Als ik geworpen heb ga ik helemaal los.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:03 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Leuk! Ik heb er ook al een paar keer over zitten te twijfelen, ik vind ze zo leuk!
Kan niet wachten tot we weten wat het wordtIk kan niet zoveel met unisex namelijk. En ik vind al gauw iets niet-unisex als dat het wel zou moeten zijn.
En eerst ook maar wat weekjes verder zijn!
Ja ze zei dat er wel een eitje bevrucht is maar gewoon weer weggegaan is. Om t even simpel te zeggen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:05 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Kon de VK de positieve testen wel verklaren dan?
Ik hoop voor je dat je snel zekerheid hebt
Ik lees dit heel toevallig maar staar je alsjeblieft niet gek op de donkerheid (is dat een woord) van de testen! Bij mij zijn ze nooit heel erg knallend geweest en ik heb toch 2 gezonde dochtersquote:Op donderdag 26 februari 2015 15:02 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
knalpositief (ik heb volgende week mijn echo en ben voor precies t zelfde scenario bang)
Als t inderdaad zo is hoop ik mee dat je snel weer verder kan inderdaad!
huisarts bellen voor verwijzing naar gynquote:Op donderdag 26 februari 2015 15:53 schreef silliegirl het volgende:
he bah wat naar Risje![]()
Ik heb een vraag, misschien dat iemand hier het antwoord weet:
Gisteren een positieve test gehad (geloof het nog niet) maar ik heb een verhoogd risico i.v.m. ernstig astmapatient. Mijn volgende afspraak met mijn longarts duurt echter nog even en ik zou volgens hem (eerder besproken) bij een gynaecoloog moeten lopen.
Alleen, wie moet ik nu (of straks eigenlijk want ik wacht nog even) bellen voor een afspraak? Een verloskundige? de longarts voor verwijzing naar de gyn? Weet iemand hoe je van de eerstelijn naar de medische tak komt zeg maar?
Oh. Is dat zo simpel.. Haha. Ik zal ook maar even contact zoeken met de longarts denk ik. Iets zegt me dat 'ie zelf de verwijzing wil regelen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
huisarts bellen voor verwijzing naar gyn
Voel me ook echt klote. Maar het schijnt regelmatig voor te komen, daar hou ik me dan maar aan vast.quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:18 schreef ingee het volgende:
Risje, sterkte!
Het is ook nog zo onzeker in het begin
Dat is ook zo, het komt veel voor. Dat werd tegen mij ook gezegd (heb voor deze zwangerschap twee miskramen gehad, eentje bij 10 weken, eentje bij bijna 6 weken). Dus ik weet hoe het voelt (en met mij helaas vele anderen).quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:22 schreef Risje010 het volgende:
[..]
Voel me ook echt klote. Maar het schijnt regelmatig voor te komen, daar hou ik me dan maar aan vast.
Iets eerder had je al bruine afscheiding toch?quote:Op donderdag 26 februari 2015 16:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben nu bij een borrel en ging naar t toilet, roze afscheiding. Gelijk in de stress, dan lukt het even niet om te relativeren. Hoe gaat dat gezegde? Je haalt t meisje wel uit de miskraam maar de miskraam niet uit het meisje?
Hopelijk ben ik vanavond rationeler
excuses dan heb ik je met de bruine ranzigheid verward met iemand andersquote:Op donderdag 26 februari 2015 16:57 schreef Cassandra87 het volgende:
I heb eerder geen afscheiding gehad. Als t aanhoud zal ik morgen even bellen maar ben morgen pas zes weken. Heb dinsdag met zes weken en vier dagen en echo..
dat is echt niet veel hoor! Ik ben nu ook iets van een kilo of acht aangekomen met 36,5 week. Bij al m'n vorige zwangerschappen waren dat veul meer kilo's iigquote:Op donderdag 26 februari 2015 18:13 schreef faptist het volgende:
In totaal dus 7,5 kg aangekomen met 35.3
Herkenbaar, ik schiet nu al om alles in tranen. Dat beloofd wat voor de 8 maanden die k nog moetquote:Op donderdag 26 februari 2015 18:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat valt toch wel mee, Fapist?
Ik ben echt emotioneel incontinent. Gisteravond alles bij elkaar gejankt om de laatste aflevering van parenthood, en nu moet ik huilen omdat de Duutser in de andere kamer aan een van z'n beste vrienden vertelt dat ik zwanger ben....
Bandenpijn en je darmen die een ander plekje zoekenquote:Op donderdag 26 februari 2015 19:08 schreef silliegirl het volgende:
Krampjes in de eerste weken horen erbij toch? Ik heb momenteel allemaal steken links onderin mn buik. Echt venijnig. Gelukkig voelt het niet als menstruatiekramp, anders was ik nu gestressed.
Mijn darmen maken trouwens geluid!hoort dat er ook bij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |