abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150018964
Zwangerschap en Geboorte!

2015
18 februari: Ingee (meisje)
21 februari: Danaa (jongen)

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
1 mei: pessie
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje
13 augustus: Ggirl
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser

3 oktober: J0ycie88
10 oktober: Limone
14 oktober: Sara82
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag in dm!

[ Bericht 0% gewijzigd door Krisvc op 25-02-2015 15:46:00 ]
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_150018984
Heel veel makkelijker dan dit kan het geloof ik niet om een nieuw topic te openen. :')
  woensdag 25 februari 2015 @ 08:05:07 #3
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150019031
Fijn dat je veel hebt kunnen regelen, LuDann!

Bijna verlof voor MevrouwCactus! *O*

Kris, daarom ga ik altijd met de fiets naar werk. Dat is gelukkig ook wel te doen, 5 km fietsen. Het ov vind ik ook vreselijk, ik hijs me nog liever in een regenpak dan in de randstadrail te stappen. ;)

Gisteren zag ik trouwens voor het eerst mijn buik bewegen na een karatetrap van binnen :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 08:06:03 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150019042
goedemorgen! vannacht werd m'n buik flink verbouwd, alsof meneer even wilde laten weten dat hij het toch niet zo eens was met de vrij hardhandige echo van gisterenavond :X O+ ik voel hem nu ook weer gewoon 'normaal' langsschuiven dus ik ben wel gerustgesteld. Achteraf denk ik dat het nieuws wat ik eergisteren hoorde, dat de dochter van een vriendin haar kindje is verloren, onbewust meegespeeld heeft in m'n onrust gisteren.

Werkze MwC!!

en wat heb je veel geregeld LuDann!! Je klinkt er echt superhappy bij O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150019057
Als ik me wat fitter zou voelen zou ik ook op de fiets gaan. Maar ik moet 11 km helaas. Ik moest wel een OV-chipkaart aanschaffen, want ik wil al jaren niet meer met de Randstadrail. Onding.

Maargoed, baby heeft de halve weg geschopt en dat maakt heel veel goed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 08:08:27 #6
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150019069
M'n koffie Mariposas!! _O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_150019098
Whahaha. "That's my spot" _O-
pi_150019375
Mariposas: _O- mannelijke territoriumdrift misschien? :P

Ben inderdaad erg blij zoveel geregeld te kunnen hebben. :Y

Nu ben ik alleen iets minder blij... Ik ben de afgelopen week weer bijna 3 kilo afgevallen. Aangezien mijn gewicht al langere tijd een probleem is, heb ik toch maar even naar de polikliniek gyneacologie gebeld, en ze willen me om 10:30 meteen zien. En nu maak ik me zorgen.

De baby is heel erg druk geweest gister en gisternacht, B_N heeft ook een paar keer wat gevoeld. Nadat ik wat gegeten had werd het wel wat rustiger, maar ik heb het continue koud ook. Ik heb wel het idee dat ik genoeg eet. Voel me even heel kut nu, ben echt een hormonster en alles maakt me óf heel erg blij of ontzettend aan het janken. Nu dus even het laatste. Schijn ook een afspraak te hebben met een heel vervelend gyn. ;( :'(

Ik vinnut maar stom allemaal nu.
pi_150019685
Hahaha die baby van Mariposas! :D

Wat heb je veel gedaan, Ludann! En fijn dat je je tweede speciale getuige hebt gebeld. Ruzie om niks is zo zonde. O+ Succes zo! Komt vast goed. :*
  woensdag 25 februari 2015 @ 09:02:41 #10
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_150019808
Ok ik heb braaf terug gelezen maar de helft weer vergeten 🙈

Om de dag stofzuigen kan hier niet met al die kruimels/ viezigheid die de jongens hier produceren. Vooral na het ontbijt en de lunch ligt de vloer vol haha dus ik doe het smiddags na de lunch en dan mag mijn vriend het nog eens na het avondeten doen! Mocht dat echt niet meer gaan dan pak ik wel een keer een bezem overdag ofzo.

En 1 x per dag wassen lukt hier ook niet. Maar het scheelt wel dat ik het boven s'ochtends in de wasmand mik, vriend het naar beneden tilt en bij de wasmachine zet en dan hang ik alleen de kleding enzo op. ( droger is kapot :'( ) hij doet de handdoeken of ik mik ze zelf even over de droger.

Die knop moet even om dat het echt beter gaat als ik minder doe. Mijn vriend nam gister al een bak b&j mee onder het mom van dan blijf je tenminste even zitten hahaha

L.E ben jij al wat gewend aan je meisje op komst na 2 jongens? Ik moet zeggen dat het wennen nu een beetje komt, maar loop nog wel standaard naar de jongensafdeling toe als ik ga winkelen ! :@
pi_150019837
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 08:56 schreef Limone het volgende:
Hahaha die baby van Mariposas! :D

Wat heb je veel gedaan, Ludann! En fijn dat je je tweede speciale getuige hebt gebeld. Ruzie om niks is zo zonde. O+ Succes zo! Komt vast goed. :*
Dank je wel, dat "komt wel goed,schatje" gedoe moet ik nu echt even horen. :Y
pi_150020186
Fijn dat alles goed is DJMO!

LuDann, succes zometeen. :*

Mariposas, _O- duidelijke boodschap! :7

Fijne laatste werkdag mwCactus!
pi_150020249
LuDann, succes zo! En trakteer jezelf na je afspraak gewoon op iets waar je echt zin in hebt! Of staat eten je tegen?

Ik kom ook nog steeds niet aan, maar ben gelukkig maar 1 kilo kwijtgeraakt in de afgelopen weken. Komt in mijn geval denk ik echt door geen trek in avondeten. Alles wat warm is smaakt me niet, met uitzondering van broodjes kroket :Y) :9 . Gisteren voor het eerst weer normaal gegeten s avonds,maar we hadden dan ook koude Griekse salade _O_

O, en ik heb net een afspraak gemaakt voor de geslachtsbepalingsecho, nog 19 dagen en we weten t :D :D :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 09:25:22 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150020340
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:21 schreef mousemicky het volgende:
LuDann, succes zo! En trakteer jezelf na je afspraak gewoon op iets waar je echt zin in hebt! Of staat eten je tegen?

Ik kom ook nog steeds niet aan, maar ben gelukkig maar 1 kilo kwijtgeraakt in de afgelopen weken. Komt in mijn geval denk ik echt door geen trek in avondeten. Alles wat warm is smaakt me niet, met uitzondering van broodjes kroket :Y) :9 . Gisteren voor het eerst weer normaal gegeten s avonds,maar we hadden dan ook koude Griekse salade _O_

O, en ik heb net een afspraak gemaakt voor de geslachtsbepalingsecho, nog 19 dagen en we weten t :D :D :D
spannend! Heb je zelf een voorgevoel wat het wordt?

pi_150020394
Mijn gevoel zegt meisje, ook omdat ik me deze keer heel anders voel dan bij J. (ja, ik weet dat dat niks zegt ;)). Bij J. had ik een heel duidelijk jongensgevoel, dus misschien kloppen mijn voorspellende gaven wel *)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 09:44:15 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150020787
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:27 schreef mousemicky het volgende:
Mijn gevoel zegt meisje, ook omdat ik me deze keer heel anders voel dan bij J. (ja, ik weet dat dat niks zegt ;)). Bij J. had ik een heel duidelijk jongensgevoel, dus misschien kloppen mijn voorspellende gaven wel *)
:D

ik had bij deze ook het gevoel dat het een meisje zou worden (net als bijna iedereen in mijn omgeving trouwens). Er was maar één persoon die hardnekkig volhield dat het een jongen zou worden en hij kreeg nog gelijk ook :P

pi_150021029
DJMO, fijn dat je geweest bent en dat alles goed is.

Gisteren mijn ovkaart gecheckt wat er nog opstaat. Is hij verlopen. Pff ik weet niet hoeveel geld ik nou verloren ben (kan niet meer dan 5 euro zijn) maar gelukkig heb ik er nog een liggen, geldig tot 2016.
Ik was namelijk van plan vaker met de bus te gaan als baby er is. Fietsen kan pas vanaf 9 maanden en dan is het alweer winter, dus koud. Kinderwagen icm bus is hier handig zat. En alles is bereikbaar want ze hebben de route veranderd. *O*
Dorp is maar 5 min met bus, dat durf ik wel alleen met baby. (Bonus is dat ik dan niet meer afhankelijk ben.)
pi_150021187
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:48 schreef MissBliss het volgende:

Zo, ik kan eindelijk onder mn eigen naam posten! Starbuck_ hier :W
MissBliss en Re, wat ontzettend leuk voor jullie!!! Van harte gefeliciteerd en een hele fijne zwangerschap toegewenst!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_150022095
Hallo dames!
Sorry dat ik wat weinig aanwezig ben geweest, maar volgens mij vermaken jullie je ook wel zonder mij ;)
Ik zie in ieder geval weer een stapeltje nieuwe zwangeren! Welkom! Ook voor MissBliss die niet meer incognito hoeft :)

Wij hebben zojuist een echo gehad bij 30+5 en alles zag er helemaal prima uit. Echo hieronder...
Nog steeds een meisje, dat is ook wel fijn en haar hoofdje en buikje zijn gemiddeld. Alleen lange benen, maar dat is voor een dame natuurlijk niet zo erg :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_150022263
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:21 schreef mousemicky het volgende:

oeh, broodje kroket. Dit weekend ben ik even in NL, daar maar gebruik van maken!

Zo, nu ben ik op mijn werk ook echt uit de kast, iedereen weet het. M'n directe supervisor (een typische stugge Zweed) heb ik nog nooit zo zien glimlachen. Hij had het over een Alien in m'n buik... (8>
pi_150022631
Gewoon gebruik van maken Jager! Broodjes kroket mogen best (met mate dan he ;)). En leuk dat de stugge Zweed zo reageerde :Y

Nikoos, en meid met lange benen, hopelijk zal ze daar later blij mee zijn ;). Fijn dat verder alles in orde is.

Risu, fijn dat de busroute om is gelegd, dat geeft vast meer vrijheid! Ik fiets trouwens wel gewoon in de winter hoor. Hij is voor t eerst mee gaan fietsen toen ie 11 maanden was, dat was in november. J. vindt t geweldig, en goed aangekleed achter een windscherm heeft ie in de Nederlandse kwakkelwinter echt nergens last van. In begin wel alleen kleine stukjes binnen t dorp, naar KDV of winkelcentrum. Nu kan ie rustig een uur mee op de fiets, en wijst ie alles aan wat ie onderweg ziet (auto, rije, koe, schaapie, auto, ator (= tractor ;)), AUTO! (= de vuilniswagen :? ))

O, en MissBliss die uit de kast is... Is t erg dat ik je 'originele' username eigenlijk niet ken, en Starbuck mij meer zegt :@ . Ik ben er ook zo een die alleen op OUD en CRE post, en heel af toe een beetje lukt bij K&W of S&S...
pi_150022823
Wat een leuke reactie van je baas Jagär!

Fijn dat alles in orde is Nikoos.

_O- voor Mariposas baby. We hebben het hier een beetje opgegeven. Hij begon terug te trappen, dat was toch een redelijke moodkiller :X .

Ik hoop dat alles goed is LuDann. Vervelend dat je nog steeds afvalt!

Ik heb negen uur geslapen vannacht, zonder plaspauzes!
Eigenlijk zou ik vandaag twee sollicitaties hebben, maar die heb ik afgezegd. De tranen schoten me in de ogen als ik het er over had en er waren ook significant meer harde buiken. Ik heb natuurlijk niet voor niets verlof!
pi_150023098
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 09:57 schreef Moonah het volgende:

[..]

MissBliss en Re, wat ontzettend leuk voor jullie!!! Van harte gefeliciteerd en een hele fijne zwangerschap toegewenst!
Dank je wel :*

quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:52 schreef mousemicky het volgende:

O, en MissBliss die uit de kast is... Is t erg dat ik je 'originele' username eigenlijk niet ken, en Starbuck mij meer zegt :@ . Ik ben er ook zo een die alleen op OUD en CRE post, en heel af toe een beetje lukt bij K&W of S&S...
Haha, nee is niet erg. Sowieso post ik de laatste tijd niet enorm veel meer op FOK! Maar ik heb in de jaren veel meetings afgelopen en ken veel FOK!kers daardoor. Ik vind de reacties echt enorm leuk O+

DJMO, fijn dat de CTG goed was!

LuDann: aaww O+ :* dank je! Wat heb je lekker veel geregeld en wat fijn dat je weer contact hebt met die vroegere vriendin! Wel balen van het afvallen -O- Ik ben ook nog niet aangekomen tot nu toe en zelfs een klein beetje afgevallen, maar niks schrikbarends tnt.

Laatste werkdag voor MevrouwCactus *O*

Mariposas _O- _O- Duidelijke taal 8-)

mousemicky, oh wat leuk dat je een geslachtsbepaling hebt gepland! *O*

Nikoos, fijn dat de echo er helemaal goed uitzag.

Fijn van de reactie van je baas Jagar!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150023103
Veel te veel gemist, kijken of ik het kort kan houden :P

Goede termijnecho voor Malteser *O*

Limone heeft een knipper! *O*

Welkom Risje! En opnieuw welkom MissBliss!

Zag lieve pakjes voorbij konen en toffe gordijnen bij Selvaria!

Gefeliciteerd met het ondertrouw LuDann *O* druk bezig geweest! Hoop dat alles goed gaat nu in het ziekenhuis :*

DJMO, gelukkig dat hij weer van zich laat horen! En (helaas nu uit ervaring) zulk nieuws hakt er wel in.. Wat naar voor je vriendin en haar dochter!

Haha Mariposas!
SPOILER
Spannend MouseMickey, ben benieuwd of het inderdaad een meisje wordt!

Fijn dat alles goed is Nikoos! En mooie echo :)

Risu, je jan binnen een bepaalde tijd nog geld van je verlopen ov naar je rekening laten zetten. Heb ik ook gedaan, wist niet hoeveel erop stond en bleek dus ook niet zoveel te zijn, maar toch.

Fijn dat je supervisor zo reageerde Jager!
pi_150023719
ooh Gevalletje, daar zou ik echt een slappe* van krijgen als mijn man dat bij mij zou doen. :'(

bij wijze van spreken hè :')
pi_150023923
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:27 schreef Limone het volgende:
ooh Gevalletje, daar zou ik echt een slappe* van krijgen als mijn man dat bij mij zou doen. :'(

bij wijze van spreken hè :')
Sahara? Verweekte bmm? :)
pi_150024040
Alles goed nieuws las ik, helaas gatenkaas, dus hoera voor iedereen!

En vandaag 41 weken :). Gezellig weer in de wachtkamer bij de gyneacoloog, bloeddruk blijft gelijk (te hoog), maar gelukkig geen andere nare dingen.
pi_150024057
Mijn doos zou er echt direct van opdrogen/dicht klappen inderdaad.
pi_150024183
Vandaag krijg je misschien meer te horen over inleiden toch ingee?
pi_150024912
Weet iemand hier misschien of ze een draaipoging kunnen doen bij stuit als je een keizersnede gehad hebt? Heb het idee dat Frits gisteren in stuit is gaan liggen en vroeg het me ineens af :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_150024970
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:33 schreef ingee het volgende:

[..]

Sahara? Verweekte bmm? :)
Ik hou het dan bij Sahara, mag jij de verweekte bmm hebben. :P
pi_150025045
Nu ik een draaipoging heb gehad, zou ik het niet aandurven na een ks. Maar ik vond het er nogal heftig aan toe gaan en ik weet niet hoe sterk een baarmoeder is na ks.
Wel veel draaiende kindjes nou ineens, of ligt dat aan mijn perspectief.
pi_150025206
Bij Lola heb ik ook een draaipoging gehad, vreselijk vond ik dat... En ook niet gelukt, maar vroeg het me ineens af of het na een kz eigenlijk wel een optie is, geen idee of ik het nog een keer zou doen. Ben nu 29w3d dus hij kan nog prima terug draaien ( al zat ie volgens de groeiecho vorige week rond de 31 weken)
pi_150025279
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:37 schreef Cholula het volgende:
Mijn doos zou er echt direct van opdrogen/dicht klappen inderdaad.
Sodeju, hier ook idd zeg. Met een huwelijkscrisis tot gevolg, ik vind dit niet oke :')

Ingee, ik ben benieuwd naar het plan van aanpak mbt inleiden! Fijn dat urine en bloed goed is iig :)
pi_150025762
^^
Het houdt niet op, niet vanzelf ;(

Rip aan de nabestaanden.
Kwak
  woensdag 25 februari 2015 @ 12:48:19 #36
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150026526
Ingee fijn dat verder alles goed is! Spannend dus even om over inleidingen te praten.

LuDan wat hebben jullie veel geregeld!

Moodkillers. Dat zou het bij mij ook echt zijn. Maar goed, gelukkig doet beeb niets als er actie in de tent is.

Klumsy, ik weet het niet, zou er inderdaad wel nieuwsgierig naar zijn.

Risu, mijn kinderen gingen vanaf 10 weken in de baby-mee achterop de fiets. Hoe het straks moet is helemal interessant, ik heb een kind dat naar school moet maar kan ivm bekken de eerste 6 weken sowieso niet naar school lopen.

En vandaag is mijn dochter jarig! Ze is 2! Echt elke verjaardag is een stukje leuker, elke verjaardag maken kinderen er meer van mee. Heerlijk om te zien.
En ik lig op de bank, ik heb rustig aan gedaan met de visite maar nu toch maar even plat. We gaan vanmiddag nog even iets leuks doen met de kinderen.
  woensdag 25 februari 2015 @ 12:53:19 #37
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150026681
Oh ik zit ook al te denken aan zo'n baby-mee, maar ik vind het een beetje eng er uit zien. Maar het is ongeveer 5 minuten in mijn normale fietscrosstempo 8 minuten met baby fietsen naar het KDV. Auto lijkt me zwaar onhandig, omdat het zo'n pisstukje is, en ik 'm dan weer terug zetten en alsnog de fiets moet pakken om naar werk te gaan. Dus ik neig toch wel naar de baby-mee optie.

Gefeliciteerd met je dochter, pessie!

Inge, hoop dat je snel plan van aanpak hebt of een spontane bevalling!
pi_150026813
purebliss: wij zijn wel gewend aan het idee van een meisje ja O+ Dat van de jongenskleding is wel herkenbaar, maar ook dat komt vast goed ;)
  woensdag 25 februari 2015 @ 12:57:37 #39
374533 purebliss
pi_150026826
Over fietsen met een baby. Ik heb nooit met mijn jongens op een gewone giets gefiets, want ik ben dus echt een superstuntel haha. Maar nu heb ik dus een babboe big. Passen 4 kindjes in de bak dus ideaal aangezien ik geen rijbewijs heb en alles moet fietsen/ lopen.

Zat alleen ook even te kijken hoe ik dat straks moet oplossen als de baby er is. Ben 5 juni uitgerekend en zomervakantie begint pas 6 juli dus wat tijd om te overbruggen. Lopen is geen optie want het is al een kwartier fietsen. Iemand ideeen?
pi_150026884
Vind je dat fijn pure, een bakfiets? Ik wilde er een, maar na een tegenvallend proefritje hebben we dat plan maar weer in de koelkast gezet. Maar ook hier geen rijbewijs, dus het zou wel fijn en praktisch zijn.
pi_150026899
Goh, die Baby-Mee kende ik helemaal niet! Wij moeten straks een stukje fietsen naar de gastouder en ik dacht aan een fietskar, met een maxi-cosi of speciale babyschelp erin. Maar dit is ook een optie. :)
  woensdag 25 februari 2015 @ 13:00:49 #42
374533 purebliss
pi_150026909
Gefeliciteerd met je dochter pessie!

En L.E haha ja het komt vanzelf wel denk ik. ( ooit als ze er is ofzo _O- ) maar het is wel superleuk! Ben benieuwd hoe haar broers het gaan vinden!
  woensdag 25 februari 2015 @ 13:01:51 #43
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150026940
Prijs van zo'n Baby-mee valt me trouwens vies tegen! :{
pi_150027025
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:05 schreef klumsy het volgende:
Weet iemand hier misschien of ze een draaipoging kunnen doen bij stuit als je een keizersnede gehad hebt? Heb het idee dat Frits gisteren in stuit is gaan liggen en vroeg het me ineens af :)
Ik heb bij de oudste eens ks gehad ivm stuit en er werd de afgelopen zwangerschap meermaals gezegd dat als deze baby ook in stuit zou komen te liggen dat er geen draaipoging gedaan kon worden ivm het litteken
  woensdag 25 februari 2015 @ 13:07:42 #45
374533 purebliss
pi_150027110
Mehh heel verhaal getypt loopt hij vast.

Maar ik vind het ideaal die bakfiets. Het was even wennen met sturen omdat je toch zo'n hele bak aan je stuur hebt. Maar na een paar uur in het park oefenen ging het al heel goed.

Nu vind ik het echt heel makkelijk. Ze klimmen er zelf in, ik rits hem dicht en we kunnen gaan. Buggy past er nog mooi bij in en als we even boodschappen gaan doen ook nog een paar tassen.

Het enige nadeel is, vind ik, dat je draaicirkel best groot is en je hem niet even om kunt draaien.
  woensdag 25 februari 2015 @ 13:08:37 #46
374533 purebliss
pi_150027143
Marisposas, staan heel veel op mp als het goed is. Mijn schoonzusje heeft er ook net 1 gekocht
pi_150027617
Ik mocht nog kiezen, ( of ja, het mag altijd blijkbaar, maar ze vond het ook nog verantwoord, ook wel fijn) want bloeddruk blijft te hoog, maar verder geen klachten en bloed en urine idd goed, ctg goed, voldoende vruchtwater.

Dus ik mag nog even wachten op een spontane bevalling!

Wel vrijdag weer het held rondje controles natuurlijk, maar voor nu echt een opluchting, ik voel me prima en een inleiding zit ik niet echt op te wachten.
pi_150027652
Alles was goed met de beeb in het ziekenhuis, ze maken zich gewoon al snel druk om me. Even echo (ik heb er al zoveel gehad inmiddels dat ik ze niet eens meer kan tellen) en baby deed het prima.

Moet alleen volgende week wel terug komen voor een extra controle en ik moet NU een bekkenband aanschaffen. En een dikke foei omdat ik meer moet eten, maar heb dus inderdaad weinig eetlust.

Bij de thuiszorgwinkel, de apotheek, de huisarts en de fysio geweest en gewoon nergens te krijgen of ze waren dicht. Uiteindelijk vrijdag een afpraak gemaakt voor een meting op een uur rijden, moest ik mijn moeder dus ook nog eens voor lastig vallen om me te brengen. Nu harstikke sjacho, ik ga lekker helemaal niks meer doen vandaag!
pi_150027668
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:07 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik hou het dan bij Sahara, mag jij de verweekte bmm hebben. :P
Deal! En check!
pi_150027694
Gefeliciteerd Pessie

Daar was ik al "bang" voor klavertje, hoop dat de kleine straks gewoon goed ligt :)
pi_150027789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:05 schreef klumsy het volgende:
Uit de richtlijn van de verloskundigen:
SPOILER
http://www.knov.nl/vakken(...)4/uitwendige-versie/

Uit de richtlijn van de gynaecologen:
SPOILER
http://nvog-documenten.nl(...)php?richtlijn_id=796

Conclusie, als je placenta maar goed zit :Y)
De gynaecologen houden er een stuk minder contra-indicaties op na in hun richtlijn dan de verloskundigen, een keizersnede is zeker geen absolute contra-indicatie. Het heeft er ook veel mee te maken wat voor soort incisie je hebt gehad en bij welke termijn. Als je prematuur een keizersnede hebt gehad wordt het een ander verhaal dan bij een 41 weken-keizersnede.

Kortom, je bent nog erg vroeg ;) maar mocht ie tegen die tijd nog zo liggen, overleg er dan vooral over, er is zeker ruimte voor overleg.
:)
pi_150027992
Baby-mee heb ik nog overwogen ja. Maar als ik dan op plaats van bestemming aankom heb ik een maxi-cosi op mijn arm en dat lijkt me ook onhandig. Naar de supermarkt zou geen probleem zijn, dan heb je gewoon een boodschappenkar. Maar super zit dichtbij genoeg om te lopen ook, dus ik kijk het nog wel aan. Bus is ook niet zo duur omdat het een kort stukje is.
Wie weet doe ik wel allebei.
  woensdag 25 februari 2015 @ 13:37:40 #53
374533 purebliss
pi_150028121
Risu, je hebt ook een buggydrager voor op de fiets. Als je een quinny zapp onderstel meeneemt kun je de maxi cosi er zo opklikken.
pi_150028197
Gefeliciteerd met je dochter pessie!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150028343
Dankjewel iedereen voor het warme welkom!! Morgen heb ik mijn eerste echo, ik ben ontzettend zenuwachtig omdat ik toch bang ben dat er iets niet goed zal zijn aangezien je dat zelf niet merkt aan het begin... meer mensen last van gehad?

Verder zal ik me maar gelukkig prijzen dat ik dus niet misselijk ben, wel tijdje last gehad van draaiduizeligheid.

Dit topic gaat trouwens razend snel haha
pi_150028618
Verlof!!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O* w/ w/ w/ w/ *O* *O* *O* *O* Zo een dutje om het te vieren :D

@Danaa: Hoop dat alles goed met je is en dat je druk bent met knuffelen :)

@Inge: 41 weken gewoon al... Jij gaat voor de 43 weken, of niet ;)

@LuDann: Fijn dat alles goed was, maar ook goed dat ze het extra controleren. Beter een keer teveel enzo...

@Risje: Nog welkom, dat had ik nog niet gedaan :)

@Nikoos: Fijn dat het nog steeds een meisje is en dat alles wat beter lijkt. Met lange benen zou ik je dochter vast aanmelden voor Hollands Next Top Model!
Hier een meisje met lange benen als glittersticker voor je:

@Jägertrut: Volgens mij eten Nederlanders 20 broodjes kroket per jaar. Dus als je 1 weekend hier bent, mag je 20 broodjes ^O^ Dan zit je gemiddeld goed.

Voor de rest: Hoera waar gejuigd kan worden en :* voor degenen die het nodig hebben, eventueel met roosvicé of Kruidvat-pleister (of billencreme).
pi_150028787
Vanavond hebben wij een pretecho O+ Kijken of we kunnen ontdekken of we een babymeisje of een babyjongen gaan krijgen O+

Zo vreselijk spannend! :@

ik heb wel bijgelezen maar ben eigenlijk alles alweer vergeten }:|
Ludann der afvallen en bijkomen op der borsten.. misschien eens raadzaam om bij een diëtiste langs te gaan?

Danaa: fijn dat je baby weer meer beweegt. Ruimte gebrek zal ook wel meespelen, maar goed dat je er boven op zit hoor!

inge! Wat duurt dat laaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaang! Ik wil baby gluren!! O+
Schudden voor gebruik
pi_150028828
:W weer terug in NL. Mijn buik en enkels zijn mega opgezet. Met de pootjes omhoog nu en maar even rustig aan doen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150028913
Thanks voor de info Mignonne :) hopelijk is het niet nodig maar weet dat het dus bespreekbaar is :)
pi_150029065
Sorry voor het laten opdrogen hier :')
SPOILER
Ingee 41 weken *O* Fijn dat je nog even een spontane bevalling mag afwachten!

Pessie gefeliciteerd met je dochter!

Ik heb jaren terug eens een vriendin een paar uur geholpen met oppassen, toen gingen we met 2 kindjes in de bakfiets fietsen. Heb het ook een klein stukje geprobeerd, maar dat viel me nog niet mee :o. Waarschijnlijk een kwestie van oefenen, maar ik vind het knap om daar mee te rijden!

Goede echo voor LuDann, fijn! Lastig dat je meer moet eten dan je prettig vindt. Leek wel mee te vallen, zondag kreeg je dat hele broodje weg, dat had ik met jouw termijn denk ik nog niet gekunt! Pas ergens na de 20 weken had ik weer trek in alles en kon ik meer op, met 16 weken was ik geloof ik ook nog nauwelijks iets aangekomen. Hoop dat je snel wat aankomt en ze zich wat minder snel druk om je zullen maken ;)
Moet zo'n band aangemeten worden? Was vorige week bij thuiszorgwinkel in Hoofddorp en dacht daar wel een paar banden te zien. Heb er niet echt naar gekeken toen, weet ook niet of er verschillende soorten in zijn. Komt allemaal goed! :*

Las van iemand hier die iets op mij voorloopt (Risu?) dat er bij de echo te zien was dat het kindje oefende met ademen. Hoe zie je dat dan? Had namelijk eergisteren een momentje waarbij deel van baby ineens ritmisch bewoog, leek wel op een snelle ademhaling, iig geen hik! Nou was het wel boven m'n navel, waar ik denk dat z'n kontje zit, dus klinkt niet heel logisch. Gister deed ie dat weer even kort, vroeg me af wat dat kon zijn!
pi_150029069
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:44 schreef Risje010 het volgende:
Dankjewel iedereen voor het warme welkom!! Morgen heb ik mijn eerste echo, ik ben ontzettend zenuwachtig omdat ik toch bang ben dat er iets niet goed zal zijn aangezien je dat zelf niet merkt aan het begin... meer mensen last van gehad?

Verder zal ik me maar gelukkig prijzen dat ik dus niet misselijk ben, wel tijdje last gehad van draaiduizeligheid.

Dit topic gaat trouwens razend snel haha
Nog een warm welkom van mij ook!

Dit topic gaat inderdaad heel snel. Haha.
Een dagje niet meevolgen is minimaal 1 uur bijlees huiswerk. ~O>

Ik had zelf de eerste paar weken ook geen last van misselijkheid of duizeligheid. Dat begon pas na 8 weken. Dus het kan nog komen. ;) :P
Bang voor de eerste echo was ik sowieso omdat bij mijn vorige zwangerschap bij de eerste echo geen kloppend hartje was te zien en ik dus toen een miskraam heb gehad. Dus dat was wel een beetje logisch. Maar maak je niet druk hoor. Dat komt echt niet vaak voor.
We gaan er gewoon vanuit dat je morgen een hele mooie echo hebt! :*
Oost west, mij best.
pi_150029122
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:07 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Nog een warm welkom van mij ook!

Dit topic gaat inderdaad heel snel. Haha.
Een dagje niet meevolgen is minimaal 1 uur bijlees huiswerk. ~O>

Ik had zelf de eerste paar weken ook geen last van misselijkheid of duizeligheid. Dat begon pas na 8 weken. Dus het kan nog komen. ;) :P
Bang voor de eerste echo was ik sowieso omdat bij mijn vorige zwangerschap bij de eerste echo geen kloppend hartje was te zien en ik dus toen een miskraam heb gehad. Dus dat was wel een beetje logisch. Maar maak je niet druk hoor. Dat komt echt niet vaak voor.
We gaan er gewoon vanuit dat je morgen een hele mooie echo hebt! :*
Dankjewel!

Ik ben nu tussen de 7 en 8 weken (geen logische cyclus om op uit te rekenen) maar voelde je dat aankomen of voelde je je gewoon prima?

Om me heen lijkt t bij iedereen perfect te verlopen daarom ben ik zelf bang op een of andere manier dat geluk niet te hebben, ik maak eigenlijk mezelf een beetje gek haha.
pi_150029247
Nikoos: fijn dat de echo weer goed is!

Pessie: gefeliciteerd met je dochter!

Mw Cactus: VERLOF *O* *O* *O* *O*

Risje: ik snap de zenuwen heel goed, ik duim voor een goede echo morgen.

LuDann: fijn dat de controle goed was. Zijn er geen dingen die je heel lekker vindt en wat makkelijker naar binnen krijgt? En de dingen die je eet, kies je dan voor de 'vettere' optie? Dus geen magere yoghurt maar volle yoghurt enz. Probeer wat mee te denken maar je hebt het ontgetwijfeld zelf ook allemaal bedacht. Succes!

Stippelrientje: ah spannend!! Wat is je/jullie voorgevoel? En wel of geen (lichte) voorkeur? Zelfs ik vind het nu spannend voor jou, haha!

Skoap: welkom terug!
pi_150029560
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:09 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Dankjewel!

Ik ben nu tussen de 7 en 8 weken (geen logische cyclus om op uit te rekenen) maar voelde je dat aankomen of voelde je je gewoon prima?

Om me heen lijkt t bij iedereen perfect te verlopen daarom ben ik zelf bang op een of andere manier dat geluk niet te hebben, ik maak eigenlijk mezelf een beetje gek haha.
Nee dat voelde ik echt niet aankomen. Maar zoals ik zeg zijn er weinig miskramen die zo gaan. Bij de meesten gaat dit gepaard met erge krampen en bloedverlies. Dat had ik helemaal niet gehad. Mijn lichaam wilde zelf nog geen afstand doen van het vruchtje blijkbaar. Die kans is zeer klein dat dat gebeurt. De kans op een miskraam zelf is al klein, en dat je er niks van merkt is nog kleiner.
Ga er maar vanuit dat je een goede zwangerschap hebt hoor. Het is alleen maar fijn dat je je goed voelt. Daar moet je van genieten!
Oost west, mij best.
pi_150029595
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:25 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Nee dat voelde ik echt niet aankomen. Maar zoals ik zeg zijn er weinig miskramen die zo gaan. Bij de meesten gaat dit gepaard met erge krampen en bloedverlies. Dat had ik helemaal niet gehad. Mijn lichaam wilde zelf nog geen afstand doen van het vruchtje blijkbaar. Die kans is zeer klein dat dat gebeurt. De kans op een miskraam zelf is al klein, en dat je er niks van merkt is nog kleiner.
Ga er maar vanuit dat je een goede zwangerschap hebt hoor. Het is alleen maar fijn dat je je goed voelt. Daar moet je van genieten!
Ahh Dankjewel!! Ik ben iets gerustgesteld nu, morgen deze tijd ga ik het weten!
pi_150029770
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:27 schreef Risje010 het volgende:

[..]

En met ons delen uiteraard! :)
Oost west, mij best.
pi_150029988
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:15 schreef Malteser het volgende:
Nikoos: fijn dat de echo weer goed is!

Pessie: gefeliciteerd met je dochter!

Mw Cactus: VERLOF *O* *O* *O* *O*

Risje: ik snap de zenuwen heel goed, ik duim voor een goede echo morgen.

LuDann: fijn dat de controle goed was. Zijn er geen dingen die je heel lekker vindt en wat makkelijker naar binnen krijgt? En de dingen die je eet, kies je dan voor de 'vettere' optie? Dus geen magere yoghurt maar volle yoghurt enz. Probeer wat mee te denken maar je hebt het ontgetwijfeld zelf ook allemaal bedacht. Succes!

Stippelrientje: ah spannend!! Wat is je/jullie voorgevoel? En wel of geen (lichte) voorkeur? Zelfs ik vind het nu spannend voor jou, haha!

Skoap: welkom terug!
Ik denk een meisje, mijn meneer denkt een jongen. Ik kan met beide goed overweg, maar iedereen roept altijd dat ik een jongensmama ben :') geen idee waarom. Misschien door de super band met mijn neefje. Mijn man kan ook met zowel meisjes ravotten en tutten als met jongens achter een bal aan rennen en zulks.. maar die heeft stiekem toch de wens dat het een jongen is.
De poll onder vrienden en familie zegt 72% van de gokkers dat het een jongen gaat worden.

We wachten na deze echo nog even, met vertellen, als het iets onduidelijks is af tot en met de SEO (waar het waarschijnlijk ook nog eens te zien zal zijn als een soort controle. We hebben te vaak gezien en gehoord in de nabije omgeving dat HOERA een meisje.. en dan is het een jongen :') of visa versa :D )
Schudden voor gebruik
pi_150030071
De eerste weken zijn gewoon spannend risje. Je kunt er geen invloed op uit oefenen en dat geeft die onzekerheid denk ik.

Cactus heeft ook verlof! *O*

LuDann als je wil sparren over eten staat mijn pm open voor je en ik vind de suggesties van een diëtist een hele goede!

Ik ben vandaag op jacht gegaan naar nachthemden. Wat is dat stom zeg! Ik vond of de print stom of de pasvorm lelijk of ze te duur :') .
Uiteindelijk bij de zeeman vier van die dingen gehaald voor de prijs waar ik bij de andere winkels net 1 zo'n geval zou betalen.
pi_150030168
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:42 schreef Cholula het volgende:
De eerste weken zijn gewoon spannend risje. Je kunt er geen invloed op uit oefenen en dat geeft die onzekerheid denk ik.

LuDann als je wil sparren over eten staat mijn pm open voor je en ik vind de suggesties van een diëtist een hele goede!

Ik ben vandaag op jacht gegaan naar nachthemden. Wat is dat stom zeg! Ik vond of de print stom of de pasvorm lelijk of ze te duur :') .
Uiteindelijk bij de zeeman vier van die dingen gehaald voor de prijs waar ik bij de andere winkels net 1 zo'n geval zou betalen.
Ik zag bij de prenatal 2 + 1 voor nacht/voed hemden in de aanbieding in het krantje.. misschien is dat wat?
Schudden voor gebruik
pi_150030230
Dat was ook een goede geweest inderdaad. Maar ik heb ze en de prenatal zit hier niet echt in de buurt.
pi_150030288
quote:

Snap het probleem met nachthemden niet zo...?
Heb gewoon grote nachthemden aan (heb ik altijd al) laatst 1 bij de Hema gekocht, maat XL, mooi wijd van boven zodat ie ook in de kraamtijd aan kan (de borst kan er makkelijk uit :P ).
En de buik past er prima in, stof rekt lekker mee ^O^

Deze:
If you want to view paradise. Simply look around and view it.
Anything you want to, do it.
pi_150030374
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:48 schreef _happy_ het volgende:

[..]

Snap het probleem met nachthemden niet zo...?
Heb gewoon grote nachthemden aan (heb ik altijd al) laatst 1 bij de Hema gekocht, maat XL, mooi wijd van boven zodat ie ook in de kraamtijd aan kan (de borst kan er makkelijk uit :P ).
En de buik past er prima in, stof rekt lekker mee ^O^

Deze:
[ afbeelding ]
Lijkt me bloedheet en jeukerig :D

Ik heb er zelf dus nul, omdat ik in mijn niksie of in een short slaap. Hoogstens een spagetti truitje als ik het rete koud heb, want ik hang mijzelf dus altijd op of ik irriteer mij aan de stof :')
Schudden voor gebruik
pi_150030492
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:51 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik heb er zelf dus nul, omdat ik in mijn niksie of in een short slaap. Hoogstens een spagetti truitje als ik het rete koud heb, want ik hang mijzelf dus altijd op of ik irriteer mij aan de stof :')
Haha, dat is wel weer makkelijker dan ja :)
Ik heb het altijd koud, maar ik raak verstrikt in een pyjamabroek, daarom altijd grote nachthemden.
Moet zeggen dat deze wat strakker zit, maar tot nu toe niet in de knoop gezeten, draaien gaat ook niet meer zo makkelijk met een 34-weken buik :P
pi_150030742
quote:

[..]

Dit dus. Ik vind pyjama's/ nachthemden/wat dan ook dus echt helemaal ruk in bed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 15:04:41 #75
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150030822
ik ga normaal altijd douchen en stap met m'n ochtendjas en al aan in bed (zo'n witte dikke van ikea :P ) onder m'n herfstdeel van het 4 seizoenen dekbed :')

pi_150030984
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:04 schreef DJMO het volgende:
ik ga normaal altijd douchen en stap met m'n ochtendjas en al aan in bed (zo'n witte dikke van ikea :P ) onder m'n herfstdeel van het 4 seizoenen dekbed :')
Ik ga al zweten alleen bij het idee... Haha.

Ik slaap nu alleen in een string onder het zomerdekbed en heb het al warm...
Ik ga gewoon wat leuke losse boxershorts (voor mannen of vrouwen) halen en wat spaghetti-hemdjes. Ik kan ook niet tegen pyama's e.d. En aangezien ik in juli ga bevallen verwacht ik niet dat het 's nachts nog gaat vriezen. :)
Ik verwacht ook niet dat ik voor de kraamzorg mezelf ga schamen voor mijn borsten als er bij de bevalling al zoveel mensen tussen mijn benen hebben gevoeld. Dus een spaghetti-hemdje vind ik goed. Als het winter zou zijn dan zou ik voor een strak basic t-shirt gaan denk ik. Dan draai je jezelf ook niet zo vast.
Oost west, mij best.
pi_150031258
Boxershorts van mijn man zijn ideaal voor na de bevalling O+ En idd de voordelen van een zomerkindje: lekker zo min mogelijk aan snachts: ook handig met borstvoeding :)
pi_150031441
Ik moet juist echt iets aan in bed, vind naakt zo naar en plakkerig.
Heb nu winterdekbed met pj's en vaak nog ff een lekker warm kruikje omdat bed zo ijzig koud is als ik erin ga. Slaap t liefst in losse legging met groot shirt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150032174
Boxershorts van man, dat moet ik even onthouden. Daar past dat kraamverband een stuk beter in dan in mijn delicate ondergoedjes (lees: hema slips ;)). Weet niet of man er zo blij van wordt, maar die heeft dan even pech...

Ik ben net gaan shoppen. En heb babyspul gekocht.... Unisex, want geslacht dus nog onbekend, maar het moest gewoon...

Deze O+ http://www.zara.com/nl/nl(...)c711026p2467028.html

En een wit pakje met kleine driehoekjes erop bij prenatal (staat niet op de site), heel rustig, maar niet saai, ik vond t net sneeuwvlokjes. En maat 50 is gewoon zo schattig O+ Dit patroontje dus: http://www.prenatal.nl/sh(...)prevVisit=&id=105796, maar dan wit, en een pakje aan 1 stuk...

O, en alvast een Dikkie Dik tutteldoekje, want Dikkie Dik O+ O+ O+ http://www.prenatal.nl/sh(...)&prevVisit=&id=89447

En nu is mijn portemonnee minder blij, maar mijn hormonen gelukkig :D
pi_150032344
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:42 schreef mousemicky het volgende:
Boxershorts van man, dat moet ik even onthouden. Daar past dat kraamverband een stuk beter in dan in mijn delicate ondergoedjes (lees: hema slips ;)). Weet niet of man er zo blij van wordt, maar die heeft dan even pech...

Ik ben net gaan shoppen. En heb babyspul gekocht.... Unisex, want geslacht dus nog onbekend, maar het moest gewoon...

En een wit pakje met kleine driehoekjes erop bij prenatal (staat niet op de site), heel rustig, maar niet saai, ik vond t net sneeuwvlokjes. En maat 50 is gewoon zo schattig O+ Dit patroontje dus: http://www.prenatal.nl/sh(...)prevVisit=&id=105796, maar dan wit, en een pakje aan 1 stuk...

O, en alvast een Dikkie Dik tutteldoekje, want Dikkie Dik O+ O+ O+ http://www.prenatal.nl/sh(...)&prevVisit=&id=89447

Dikkie Dik. O+

Ik had niet verwacht dat ik me zo goed in kon houden. Tot nu toe alleen deze gekocht:
http://www.hm.com/nl/product/74192?article=74192-A
Ook unisex, want nog 2 weken wachten...
Maar dan ga ik ook echt helemaal los als we het weten. :)
Oost west, mij best.
pi_150032401
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:47 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik had niet verwacht dat ik me zo goed in kon houden. Tot nu toe alleen deze gekocht:
http://www.hm.com/nl/product/74192?article=74192-A
Ook unisex, want nog 2 weken wachten...
Maar dan ga ik ook echt helemaal los als we het weten. :)
+1, op je hele post. Pakje heb ik ook (vorige week gekocht O+ ). Wel in maatje 62, want capuchon en ienieminie vond ik bij J. niet zo handig.

En over 2 weken weten we het en ga ik los *O* (en voor een meisje meer dan voor een jongen, want leuk jongensspul heb ik nog wel wat)
pi_150032465
Wow, ik keek net even in de OP, en wat zijn er al weer veel mensen na mij aangesloten. En ik ben echt nog maar net zwanger... (14 weken, maar t voelt als 8 ofzo...)
pi_150032961
Mijn vriend en ik hebben besloten om een geregistreerd partnerschap aan te gaan!!! O+
Vanaf eind Juni neem ik zijn naam aan. En we willen een klein feestje geven voor ouders en goede vrienden in de tuin van schoonouders.

Hij kwam vanmiddag heel lief thuis met een bos rozen en met de vraag of ik een stapje verder met hem wil gaan. Ontzettend lief, de schat kon dit niet voorbij laten gaan zonder er iets aan te doen.

Hadden het er van het weekend over gehad dat er iets vast moet komen te staan. En samen waren we het er eigenlijk wel over eens dat een geregistreerd partnerschap ons het beste lijkt. Trouwen willen we wel, maar dan met alles erop en eraan en dat kan nu niet. Dus dit is een goede tussenstap!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150033139
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn vriend en ik hebben besloten om een geregistreerd partnerschap aan te gaan!!! O+
Vanaf eind Juni neem ik zijn naam aan. En we willen een klein feestje geven voor ouders en goede vrienden in de tuin van schoonouders.

Hij kwam vanmiddag heel lief thuis met een bos rozen en met de vraag of ik een stapje verder met hem wil gaan. Ontzettend lief, de schat kon dit niet voorbij laten gaan zonder er iets aan te doen.

Hadden het er van het weekend over gehad dat er iets vast moet komen te staan. En samen waren we het er eigenlijk wel over eens dat een geregistreerd partnerschap ons het beste lijkt. Trouwen willen we wel, maar dan met alles erop en eraan en dat kan nu niet. Dus dit is een goede tussenstap!
Wat lief, gefeliciteerd! Dat wordt vast heel gezellig!

( De status van "geepeetjes" bevalt mij persoonlijk prima, en wat ook fijn is, is dat je vanaf 1 april 2014 ook niet meer je kind hoeft te laten erkennen en het ouderlijk gezag aan hoeft te vragen. Dat is helemaal gelijk getrokken met het huwelijk. ^O^ )
pi_150033982
quote:

Haha, week of 2 terug hetzelfde besloten met mijn vriendin. Toen had ze op Facebook gezet dat we verloofd waren, dus iedereen was opeens in rep en roer. Terwijl het voor mij gewoon een besluit was die we samen namen en dat ze graag de achternaam van mij en ons kind wilde hebben.

Toen maar besloten om toch maar zo'n grote snoepring te halen na het werk om het symbolisch toch rond te maken :P

Ik vind het alleen wat gek om het in het openbaar te zeggen. Gaan we nu ons partnerschap registreren, want dat vind ik zo stom klinken. Maar mijn vriendin vindt het trouwen en dat vind ik het ook niet helemaal :+
pi_150034044
quote:

Oooh, wat hebben ze enorm leuke dingen bij de Zara! Ik heb nog niks gekocht maar dat gaat niet lang meer duren denk ik :9~

Gefeliciteerd Joycie en Nikoos!
Ziggy played guitar
pi_150034393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:58 schreef Stippelrientje het volgende:
Vanavond hebben wij een pretecho O+ Kijken of we kunnen ontdekken of we een babymeisje of een babyjongen gaan krijgen O+

ik heb wel bijgelezen maar ben eigenlijk alles alweer vergeten }:|
Ludann der afvallen en bijkomen op der borsten.. misschien eens raadzaam om bij een diëtiste langs te gaan?

Danaa: fijn dat je baby weer meer beweegt. Ruimte gebrek zal ook wel meespelen, maar goed dat je er boven op zit hoor!

inge! Wat duurt dat laaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaang! Ik wil baby gluren!! O+
Zooooo, vet spannend! :D

Maar daar zeg je me wat, daar heb ik het niet eens over gehad. Geen idee wat mijn borsten wegen nu, maar van 75 A naar 75 DD gaan zal ook best wat wegen.

Er is afgesproken dat als ik het met de controle volgende week hetzelfde gewicht is of weer afgevallen, dat er dan een dietist ingeschakeld wordt idd.
pi_150034476
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:07 schreef Gevalletje het volgende:

Goede echo voor LuDann, fijn! Lastig dat je meer moet eten dan je prettig vindt. Leek wel mee te vallen, zondag kreeg je dat hele broodje weg, dat had ik met jouw termijn denk ik nog niet gekunt! Pas ergens na de 20 weken had ik weer trek in alles en kon ik meer op, met 16 weken was ik geloof ik ook nog nauwelijks iets aangekomen. Hoop dat je snel wat aankomt en ze zich wat minder snel druk om je zullen maken ;)
Moet zo'n band aangemeten worden? Was vorige week bij thuiszorgwinkel in Hoofddorp en dacht daar wel een paar banden te zien. Heb er niet echt naar gekeken toen, weet ook niet of er verschillende soorten in zijn. Komt allemaal goed! :*

Ja, ik kan best eten soms hoor, probleem is dat zo'n broodje soms het enige is wat ik dan die hele dag eet. :@

Band zou je in theorie ook zo kunnen kopen, maar dat wordt niet aangeraden. Goedkoop zijn ze niet (60-80 euro) en ze worden sinds 2013 ook met voorschrift van een arts niet meer vergoed volgens mijn zorgverzekeraar. Voor die kosten laat ik het liever goed aanmeten dus, en dat kan, kost niets extra.
pi_150034535
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:47 schreef LuDann het volgende:

[..]

Maar daar zeg je me wat, daar heb ik het niet eens over gehad. Geen idee wat mijn borsten wegen nu, maar van 75 A naar 75 DD gaan zal ook best wat wegen.

Er is afgesproken dat als ik het met de controle volgende week hetzelfde gewicht is of weer afgevallen, dat er dan een dietist ingeschakeld wordt idd.
Oo, ik heb kilo's over hoor! Kom maar halen. +21 kilo nu :( ( en ja ik heb ze er vast zelf aangegeten, maar zo gek heb ik eigenlijk niet gedaan).
pi_150034571
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:15 schreef Malteser het volgende:

Zijn idd al dingen waar ik mee bezig ben, maar harstikke lief dat je meedenkt!
quote:

Heb je ook problemen gehad met eten?
quote:

[..]

Ik heb er zelf dus nul, omdat ik in mijn niksie of in een short slaap.
Ik heb hetzelfde, ik krijg het al warm als ik naar een nachthemd kijk! :D (heb het wel wat kouder nu overigens, maar dat komt omdat ik te weinig eet). Ik heb er wel een stuk of 10 in huis, omdat mijn moeder het nodig vindt om bij elke ziekenhuisopname een nieuwe te kopen. :') Wel erg lief hoor, dat wel. O+
pi_150034611
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:47 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ff op de weegschaal leggen, die borsten van je!
pi_150034718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Tip van het jaar! Staan we straks allemaal met de keukenweegschaal. :)
pi_150034802
quote:
99s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:34 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Haha, week of 2 terug hetzelfde besloten met mijn vriendin. Toen had ze op Facebook gezet dat we verloofd waren, dus iedereen was opeens in rep en roer. Terwijl het voor mij gewoon een besluit was die we samen namen en dat ze graag de achternaam van mij en ons kind wilde hebben.

Toen maar besloten om toch maar zo'n grote snoepring te halen na het werk om het symbolisch toch rond te maken :P

Ik vind het alleen wat gek om het in het openbaar te zeggen. Gaan we nu ons partnerschap registreren, want dat vind ik zo stom klinken. Maar mijn vriendin vindt het trouwen en dat vind ik het ook niet helemaal :+
Wat leuk!
Ben het met je eens. Trouwen is het ook niet helemaal. Maar hoe noem je elkaar na een geregistreerd partnerschap.
Ik vind wel dat je meer als vriend en vriendin bent dan. Ik ga namelijk ook zijn naam dragen. Maar eens over hebben samen hoe we dat zien daarna.

Hier waarschijnlijk gewoon op een maandag naar het gemeentehuis en een feestje op de zaterdag erna.

Echt nooit gedacht dat we dit zo zouden doen.. Ik was altijd meer van het trouwen. Maar dit voelt toch wel erg goed als ik eerlijk ben!
pi_150034815
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wow, vet moeilijk! Kan dat überhaupt? :9
pi_150034843
Fijn dat het met de baby goed gaat Ludann! Moeite met eten heb ik nooit gehad, dus daarmee kan ik niet echt helpen..
pi_150035094
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:58 schreef ingee het volgende:

[..]

Tip van het jaar! Staan we straks allemaal met de keukenweegschaal. :)
Als ze niet te groot zijn he, anders moeten ze op de gewone weegschaal....
pi_150035103
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:01 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wow, vet moeilijk! Kan dat überhaupt? :9
bij die van mij niet! Die zijn veel te klein...
pi_150035204
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als ze niet te groot zijn he, anders moeten ze op de gewone weegschaal....
:D :')
pi_150035245
Ik wil zelf nog even vertellen dat Fanta Pomelo het lekkerste is dat ik in tijden heb gedronken. :9~ :9 c_/
  woensdag 25 februari 2015 @ 17:23:09 #100
409579 LuDann
All the way
pi_150035522
Ik heb geen keukenweegschaal :'(
pi_150035711
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:13 schreef Limone het volgende:
Ik wil zelf nog even vertellen dat Fanta Pomelo het lekkerste is dat ik in tijden heb gedronken. :9~ :9 c_/
Oh yumm.. dat is inderdaad heel lekker!!! Had je niet moeten zeggen Limone :P

Jammer genoeg heb ik vriendlief al een keer naar de supermarkt laten rijden omdat ik perse american fritessaus wilde bij de frietjes. ... En daar trapt hij geen tweede keer in.
pi_150036602
Oeh fanta pomelo! Die is tegenwoordig alleen in light te verkrijgen toch?

Mag je als je zwanger bent wel tonijnpizza (diepvries) hebben? Ik heb net gehormonsterd dat ik pizza wilde hebben i.p.v. couscous en nu weet ik niet eens of ik deze pizza wel mag hebben :'(
  woensdag 25 februari 2015 @ 18:02:18 #103
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150036659
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:00 schreef coccinelle het volgende:
Oeh fanta pomelo! Die is tegenwoordig alleen in light te verkrijgen toch?

Mag je als je zwanger bent wel tonijnpizza (diepvries) hebben? Ik heb net gehormonsterd dat ik pizza wilde hebben i.p.v. couscous en nu weet ik niet eens of ik deze pizza wel mag hebben :'(
Volgens mij mag dat gewoon als het verhit wordt (en dat wordt een pizza) :Y
Ziggy played guitar
pi_150036739
tonijn uit blik mag ook :Y
Op je pizza helemaal want verhit...
Schudden voor gebruik
pi_150036777
Je mag sowieso vis uit blik eten...
Je moet alleen niet elke dag tonijn eten door de hoeveelheid kwik.
pi_150036805
ik houd normaal van tonijn... maar ik moet er nu niet eens naar kijken of er een vleugje van ruiken :')
Schudden voor gebruik
pi_150036823
Mijn hormonen (en mijn man) zijn jullie voor eeuwig dankbaar O+
pi_150036837
quote:
7s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:02 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Volgens mij mag dat gewoon als het verhit wordt (en dat wordt een pizza) :Y
Dat geldt voor tonijnsteak toch? Op een pizza zit meestal gegaarde tonijn (afhankelijk van je pizza... maar meestal is het dezelfde vorm als in een blikje). Meende dat het tonijnissue erom gaat dat tonijn een roofvis is (bevat relatief veel kwik) en dat je daarom geen bakken met tonijn moet eten.

Ik eet het zelf gewoon, net als zwaardvis, maar met mate :Y) Soms heb ik echt een tonijnsalade craving :9~

/spuit 11 :+
pi_150037236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:07 schreef Gevalletje het volgende:

Las van iemand hier die iets op mij voorloopt (Risu?) dat er bij de echo te zien was dat het kindje oefende met ademen. Hoe zie je dat dan? Had namelijk eergisteren een momentje waarbij deel van baby ineens ritmisch bewoog, leek wel op een snelle ademhaling, iig geen hik! Nou was het wel boven m'n navel, waar ik denk dat z'n kontje zit, dus klinkt niet heel logisch. Gister deed ie dat weer even kort, vroeg me af wat dat kon zijn!
Ja dat was ik. Het was heel subtiel, als de gyn het niet had gezegd, dan zag ik het ook niet. Je zag de ribbetjes een beetje ritmisch uitzetten zeg maar. Ik voelde op dat moment ook geen beweging van buitenaf. De hik zou best kunnen hoor. Die heeft die van mij ook bijna dagelijks. Is idd een ritmische beweging, niet altijd even snel en ook vrij subtiel. Maar volgens mij is de hik een gevolg van het ademen oefenen. Kan het mis hebben hoor. Ik voel het dan ook vaak juist onderin, wiebelkontje.
pi_150037400
LuDann, ik heb een man die moeite heeft met eten. En nu hij met z'n maag zit en dus aan een dieet moet, is het alleen maar lastiger geworden, want hij moet vetten oa vermijden. Echt heel lastig en ik zie gewoon zijn ribben. :{
Ik hoop dat het snel weer over is bij hem, dan kan ik hem weer volproppen met pizza, frietjes, volle yoghurt, roomboter op z'n brood. Ik denk dat ik hem even langs de huisarts stuur voor een advies tegen die tijd.
Maar ik snap je dilemma dus wel, ook al is het niet bij mezelf. Erg lastig om in deze tijd juist aan te komen ipv af te vallen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 18:35:18 #111
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150037741
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:30 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Jammer genoeg heb ik vriendlief al een keer naar de supermarkt laten rijden omdat ik perse american fritessaus wilde bij de frietjes. ... En daar trapt hij geen tweede keer in.
ik las american filet ... nog drie weken dan mag ik weer :9~

pi_150038132
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:07 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Dat geldt voor tonijnsteak toch? Op een pizza zit meestal gegaarde tonijn (afhankelijk van je pizza... maar meestal is het dezelfde vorm als in een blikje). Meende dat het tonijnissue erom gaat dat tonijn een roofvis is (bevat relatief veel kwik) en dat je daarom geen bakken met tonijn moet eten.

Ik eet het zelf gewoon, net als zwaardvis, maar met mate :Y) Soms heb ik echt een tonijnsalade craving :9~

/spuit 11 :+
maar tonijn in blik heeft niet zoveel kwik als verse tonijn. Dat kun je gewoon eten net als andere vis...
pi_150038322
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:27 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Spannend hoor, morgen je eerste echo.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:58 schreef Stippelrientje het volgende:

Wat leuk! :D Have fun en hopelijk ligt hij/zij er goed bij.

quote:

Congrats! :)

Pfff.. verder gaat dit topic echt veel te snel om alles bij te houden. :P

Zometeen chili con carne eten. Heb er zoooo enorm trek in. :Y) :9~
pi_150038411
Ik moet nog minstens 2 uur wakker blijven, en eigenlijk het liefst 3. Ik ben zooooo moe! Stomme jetlag...
pi_150039604
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik moet nog minstens 2 uur wakker blijven, en eigenlijk het liefst 3. Ik ben zooooo moe! Stomme jetlag...
Ik lag net al 1 uur te slapen op de bank omdat ik het echt niet meer trok...
Ben echt zo moe.. (heb maar iets van 4 uur geslapen afgelopen "nacht")

Jetlags zuigen big time als je zwanger bent.
pi_150039851
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:30 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Hmmn maar jullie hebben wat te vieren! O-) gefeliciteerd nog!

Ooh dat zou feestelijk zijn: om na jullie gp te proosten met fanta pomelo! :9~
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:32:28 #117
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150039865
quote:

Omg die zoek ik! Hij is uitverkocht op de website en in de winkel hier ligt het niet. :'(
De rest is ook leuk. O+
pi_150039886
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

maar tonijn in blik heeft niet zoveel kwik als verse tonijn. Dat kun je gewoon eten net als andere vis...
Dat maakt volgens mij niets uit. In de tonijn zit kwik omdat ie dat tijdens zn leven binnenkrijgt. (Door het eten van andere (verontreinigde) vissen.))
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 19:43:50 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150040374
m'n puber op whats app .. of ik even wil laten weten wanneer ik ontsluiting heb ...

Ik heb maar gezegd dat ik wel laat weten wanneer ik ingeleid word :+ de details hoeft ze niet te weten _O-

pi_150040456
*O* voor de voorgenomen huwelijken en geregistreerde partnerschappen, leuk!

Nikoos, ook een dametje met lange benen O+

@slapen: ik moet ook wel iets aanhebben in bed, maar niet te warm of te wijd (dan raak ik ook verstrikt :X ). 's Zomers meestal een shortje en een hemdje ofzo, dus dat kan straks ook prima vind ik.

Herenboxers zijn ook wel een goed idee eigenlijk, bedacht me inderdaad dat ik nog even na moet denken over zulke praktische dingen voor na de bevalling enzo...
Maar tegelijkertijd wil ik daar helemaal niet over na denken (heb m'n kraampakket ook in een hoek op zolder gezet :') )

En volgens mij is onze dame weer gedraaid, maar ik weet niet zeker om welke as zeg maar :? Voel nu weer veel minder beweging bij m'n blaas en meer bovenin (wat heel fijn is O+) maar weet niet of ze nu echt gedraaid is, of alleen d'r benen omhoog gegooid heeft.
Nog maar ruim 2 weken tot de volgende controle :')

Oh, en weer een gemist hormonster-moment: ;(
Had net opeens koud water onder de douche terwijl ik m'n haar stond te wassen }:| en m'n vriend impliceerde dat dat door hem kwam (dacht ik). Maar in plaats van uit m'n slof te schieten, vraag ik eerst nog aan 'm: "Kwam dat nou door jou, of loste jij het juist op?" (het was dus het laatste ;) )
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:48:28 #121
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150040541
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:33 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat maakt volgens mij niets uit. In de tonijn zit kwik omdat ie dat tijdens zn leven binnenkrijgt. (Door het eten van andere (verontreinigde) vissen.))
Er zit wel verschil in, heeft te maken met het soort tonijn dat wordt gebruikt en waar deze soort zwemt.

http://seafood.edf.org/tuna
http://www.foodlog.nl/artikel/kwik-welke-vis-moet-je-mijden/

Maar een broodje tonijn of pizza tonijn is echt totaal geen probleem. Het zou eerlijk gezegd niet eens bij me opkomen om me daar twijfels bij te hebben, maar ik ben dan ook best makkelijk. Zolang het maar geen alcohol is.
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:51:06 #122
409579 LuDann
All the way
pi_150040659
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:25 schreef Risu het volgende:
LuDann, ik heb een man die moeite heeft met eten. En nu hij met z'n maag zit en dus aan een dieet moet, is het alleen maar lastiger geworden, want hij moet vetten oa vermijden. Echt heel lastig en ik zie gewoon zijn ribben. :{
Ik hoop dat het snel weer over is bij hem, dan kan ik hem weer volproppen met pizza, frietjes, volle yoghurt, roomboter op z'n brood. Ik denk dat ik hem even langs de huisarts stuur voor een advies tegen die tijd.
Maar ik snap je dilemma dus wel, ook al is het niet bij mezelf. Erg lastig om in deze tijd juist aan te komen ipv af te vallen.
Jeetje, vervelend. Ik hoop dat het snel beter wil gaan met je man. Is hij onderzocht op coeliakie enzo?
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:55:28 #123
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150040837
Gevalletje, (ja ik weet het .. dit heb je laaaaang geleden gepost).. dat zou mij echt kurkdroog maken zeg.
Help.
Tijdens de sex is werkelijk het enige moment dat ik niet aan de baby denk.
En waar ik nu overigens Zo extreem van geniet. Wat is alles goed doorbloed, gevoelig en vooral heerlijk. Hallelujah.

@Risje
Maakte jij je nou zo druk of je je vruchtje kwijt raakt?
Hoort er allemaal bij hoor. Rustig aan. Je kan niets meer doen dan wachten en goed voor jezelf zorgen!
Oh en ik ben nu 35 weken en nog geen dag misselijk geweest of wat voor zwangerschapsklachten dan ook. Het kan dus wel :)

#nachthemden
Ik ben ook op zoek naar een ruim nachthemd voor in het ziekenhuis. Maar of de kleur is lelijk of er staat een achterlijke tekst op. "HELLO GOODNIGHT" " GOOD MORNING" en anders staat er wel een mega afdruk van minnie mouse ofzo op.. *kots*

J0ycie88
Gefeliciteerd met je aanstaande partnerschap! Leuk dat je er ook een feestje bij geeft :)

jagartrut en skoap,
sterkte met de jetlag. Nog nooit gehad, maar kan me zo voorstellen hoe het voelt (beetje hetzelfde als wakker worden uit een slechte narcose).

Ik wilde nog ergens op reageren en nu weet ik niet meer waarop :S...
Eh oja! Tonijn.. Dat is wel het laatste waar ik nu trek in zou hebben. *groen gezicht*

Hier gaat alles goed. Nesteldrang kickt goed in.
Heb gisteren 2.5 uur zitten soppen in de badkamer. Al het kalk van mn douchedeuren afgeboend, mn wc, mn tegeltjes, mn plintjes, mn lampen, alle elastiekjes/speldjes/rozen/haarclips/lotions/shampoo's/cremetjes/noem het maar uitgezocht en opnieuw geordend..
En nu ben ik zo trots op mn resultaat.. Zo trots dat ik niet meer durf te douchen of naar het toilet durf te gaan. Mn katten mogen ook niet meer op het kleedje liggen in de badkamer, want dan komen er haren op (waarom zou ik me daar nu nog druk om maken?)...

Alleen een beetje jammer dat ik in mijn poetsdrang ook een hoop vernield hebt.
Mn witte laagje in de douchebak is door... Er zat zo'n kring van kalk dus ik had die laten weken. .. blijkbaar te lang dus nu heb ik een zwarte kring (de onderkant is dus zichtbaar). We hebben echt geen tijd of zin (vooral dat laatste) om er een nieuwe douchebak in te zetten dus k u t.
En op mn wcbril. Een witte met subtiele print is er een stukje fineer af. Net op de plek waar je met je kont zit dus het is net een vies plekje.. grmbl...

Oh.. en vandaag de ramen, de glas in lood ramen en ensuite deuren gedaan.
Het huis van boven naar beneden gestofzuigd.
De keuken gesopt...

Wat zeg je? Kram de kraamzorg morgen op intake? Totaal niet aan gedacht.. Nee hoor... dat heeft er helemaal niets mee te maken.. (Waarom word ik van dat soort dingen zo nerveus? Alsof zij gaan kijken hoe schoon mijn huis is).
pi_150040865
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

Jeetje, vervelend. Ik hoop dat het snel beter wil gaan met je man. Is hij onderzocht op coeliakie enzo?
Hij heeft nu 'gewoon' een maagzweer en zal dus eerst moeten uitzieken. Daarna is het gewoon een kwestie van genoeg eten, dat doet hij naar mijn idee gewoon te weinig.
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:57:47 #125
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150040946
Oh en ik ben ook nog naar de kapper geweest. Mn haren zijn weer knalroze.
Dit kleurtje.. Loving it :D

woensdag 25 februari 2015 @ 20:01:07 #126
409579 LuDann
All the way
pi_150041084
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:56 schreef Risu het volgende:

[..]

Hij heeft nu 'gewoon' een maagzweer en zal dus eerst moeten uitzieken. Daarna is het gewoon een kwestie van genoeg eten, dat doet hij naar mijn idee gewoon te weinig.
Ah oke, wat ontzettend vervelend! Kan hij dan straks niet van die bijvoeding van Nutricia krijgen (kun je ook zelf online of bij de apotheek halen trouwens).
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:02:02 #127
409579 LuDann
All the way
pi_150041116
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:57 schreef faptist het volgende:
Oh en ik ben ook nog naar de kapper geweest. Mn haren zijn weer knalroze.
Dit kleurtje.. Loving it :D

[ afbeelding ]
*jaloers is

Ik ben dol op roze en paars, heb een hele tijd roze en paarse dreads gehad. Is in fobo van B_N nog wel te zien geloof ik.

Erg leuk hoor!
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:29:26 #128
259886 pessie
pi_150042315
Wow faptist! Zowel voor je haar als voor je post als voor je nesteldrang!

LuDann, wat rottig zeg. Ben je zelf al bij de fysio geweest voor je bekkenklachten?
En wat betreft het eten, ik hoop voor je dat je snel weer zin in eten hebt.

DJMO, fijn dat met je baby alles goed is.

Skoap en Jager, :* voor de jetlag.

Ingee, wat betreft 21 killo aankomen, bij veel dames is dat vooral vocht, die zweten de week na de bevalling en na 2 weken zitten ze nog maar op +5kg of zo.
Ik hou zelf weinig vocht vast en kom tijdens een zwangerschap al gauw 15 kilo aan. Dat is 2 weken post partum dus nog zeker +10. En ja, ook dat gaat er weer af! (Met dank aan Evy, mits ik ooit weer pijnvrij ben en mag lopen).

We hebben een heerlijke dag gehad. Vanmorgen dus visite, 9 kindjes op bezoek O+ . Vanmiddag indoor spelen bij de sprookjeshof en vanavond eten op het pannenkoekschip. Was zeer geslaagd. Ze voelde zich heel jarig en riep regelmatig "hoeraa". En nu lig ik op de bank, ik denk niet dat ik hier nog af kom vanavond :')

Zijn er hier ook dames die zwangerfit doen of mamafit overwegen? Ik kan nu geen zwangerfit doen maar wellicht is mamafit een idee om weer een beetje fitter te worden zodra de baby er is...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 20:40:45 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150042829
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:29 schreef pessie het volgende:
Met dank aan Evy, mits ik ooit weer pijnvrij ben en mag lopen)
jij hebt ook BI geloof ik?? Ik heb afgelopen dinsdag m'n laatste sessie pre-bevalling bij de bekkenfysio gehad, en zij zegt dat in principe na de bevalling de meeste vrouwen weer gewoon pijnvrij kunnen bewegen. Dat ik persoonlijk nooit helemaal pijnvrij zal worden komt door m'n chronische rugklachten door een ongeval op m'n 16e. Dat ik terug wil gaan hardlopen na de bevalling juicht ze alleen maar toe, het werkt pijnstillend (want endorfineverhogend), het verbetert ook je lichaamshouding. Dus houd moed!

pi_150043179
quote:

gefeliciteerd! Zo hebben wij t ook, precies zelfde reden, later trouwen. En nu alles geregeld voor de kleine *;
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:56:58 #131
409579 LuDann
All the way
pi_150043485
quote:

LuDann, wat rottig zeg. Ben je zelf al bij de fysio geweest voor je bekkenklachten?

Ja, loop al bij bekkenfysio sinds dat ik 10 weken was ofzo. Heb ook o.a BI. En dank je wel pessie, ik hoop het ook. :)
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:57:11 #132
259886 pessie
pi_150043494
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

jij hebt ook BI geloof ik?? Ik heb afgelopen dinsdag m'n laatste sessie pre-bevalling bij de bekkenfysio gehad, en zij zegt dat in principe na de bevalling de meeste vrouwen weer gewoon pijnvrij kunnen bewegen. Dat ik persoonlijk nooit helemaal pijnvrij zal worden komt door m'n chronische rugklachten door een ongeval op m'n 16e. Dat ik terug wil gaan hardlopen na de bevalling juicht ze alleen maar toe, het werkt pijnstillend (want endorfineverhogend), het verbetert ook je lichaamshouding. Dus houd moed!
Na Nathan was ik pas na ruim anderhalf jaar enigzins pijnvrij en ook na Lauren duurde het wel een jaar. Ik verwacht dus niet direct pijnvrij te zijn. Fysio wil echt dat ik pas ga hardlopen als ik pijnvrij ben. Andere manieren van bewegen kunnen wel maar hardlopen geeft nogal een klap op je gewrichten.
Maar nu eerst maar afwachten hoe het ditmaal is na de bevalling, misschien valt het nu mee!
Maar vandaar dus de vraag: Zijn er hier vrouwen die zwangerfit of mamafit doen/overwegen?
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:59:19 #133
409579 LuDann
All the way
pi_150043613
Ik weet nog niet wat ik ga doen qua cursus oid (hoewel ik dat wel redelijk snel zal moeten beslissen nu). Ik krijg van alle kanten andere adviezen en dat maakt het lastig.

Hier hebben we iets waarbij je eens per week buiten in een groep oefeningen gaat doen, weet niet precies hoe het heet, dat is me aangeraden. Of zwemmen zou ook kunnen bijvoorbeeld.

Het is gewoon nogal lastig omdat ik geen ''standaard'' zwangere ben.
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:05:04 #134
259886 pessie
pi_150043883
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:59 schreef LuDann het volgende:
Ik weet nog niet wat ik ga doen qua cursus oid (hoewel ik dat wel redelijk snel zal moeten beslissen nu). Ik krijg van alle kanten andere adviezen en dat maakt het lastig.

Hier hebben we iets waarbij je eens per week buiten in een groep oefeningen gaat doen, weet niet precies hoe het heet, dat is me aangeraden. Of zwemmen zou ook kunnen bijvoorbeeld.

Het is gewoon nogal lastig omdat ik geen ''standaard'' zwangere ben.
Met EDS toch? Maakt het inderdaad wel lastig om iets te vinden wat je banden en je spieren aankunnen. Heb je je fysio gevraagd wat hij/zij denkt?
pi_150043966
Ik heb zwangerfit gedaan. Prima cursus, zeker voor de 2e of 3e zwangerschap. Van het sportgedeelte hoef je niet te verwachten dat je bezweet raakt. Het gaat meer om de houding (tijdens alle aspecten van het dagelijks leven: opstaan, poepen, zitten etc. ;) ) en om de bekkenbodemspier oefeningen.
pi_150044275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:54 schreef LuDann het volgende:

Heb je ook problemen gehad met eten?

Ik heb in het verleden moeite gehad met op gewicht blijven. En nu, gedurende de zwangerschap viel ik tussen week 11 en 16 ongeveer vier kilo af, dat is daarna weer goed gekomen.
Nu zie ik voornamelijk op tegen de kilo's na de zwangerschap.
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:18:03 #137
374533 purebliss
pi_150044427
Ohh pessie klinkt leuk! Sprookjeshof zuidlaren? Daar woon ik niet zover vansf! Haha

Zijn hier ook fanatieke haaksters? Ik had tot 1 maand geleden nog nooit gehaakt, nu ben ik op de helft van mijn grannystripes deken :@
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:21:15 #138
259886 pessie
pi_150044543
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:18 schreef purebliss het volgende:
Ohh pessie klinkt leuk! Sprookjeshof zuidlaren? Daar woon ik niet zover vansf! Haha

Zijn hier ook fanatieke haaksters? Ik had tot 1 maand geleden nog nooit gehaakt, nu ben ik op de helft van mijn grannystripes deken :@
:D waar woon je dan!? Het is voor ons 12 kilometer zo ongeveer recht naar het zuiden.

Ik heb gehaakt maar ben momenteel aan het naaien. Ik ben bezig met een jumpsuit voor de baby O+ . Voor mijn dochter heb ik voor vandaag een verjaardagsjurk gemaakt O+
pi_150044916
quote:
Wow faptist! Zowel voor je haar als voor je post als voor je nesteldrang!

DJMO, fijn dat met je baby alles goed is.

Skoap en Jager, :* voor de jetlag.

Ingee, wat betreft 21 killo aankomen, bij veel dames is dat vooral vocht, die zweten de week na de bevalling en na 2 weken zitten ze nog maar op +5kg of zo.
Ik hou zelf weinig vocht vast en kom tijdens een zwangerschap al gauw 15 kilo aan. Dat is 2 weken post partum dus nog zeker +10. En ja, ook dat gaat er weer af! (Met dank aan Evy, mits ik ooit weer pijnvrij ben en mag lopen).

We hebben een heerlijke dag gehad. Vanmorgen dus visite, 9 kindjes op bezoek O+ . Vanmiddag indoor spelen bij de sprookjeshof en vanavond eten op het pannenkoekschip. Was zeer geslaagd. Ze voelde zich heel jarig en riep regelmatig "hoeraa". En nu lig ik op de bank, ik denk niet dat ik hier nog af kom vanavond :')

Zijn er hier ook dames die zwangerfit doen of mamafit overwegen? Ik kan nu geen zwangerfit doen maar wellicht is mamafit een idee om weer een beetje fitter te worden zodra de baby er is...
Ik hoop het! Ik heb alleen niet het idee dat ik veel vocht vasthoud + gestopt met roken en hardlopen toen ik zwanger bleek. Mamafit wil ik zeker gaan doen na een maandje of 3, het is bij ons in een natuurgebied, dus meteen lekker buiten in het zonnetje :). Ik mis sporten :).
pi_150045336
@Ludann.. vervelend van het afvallen zeg. Ik ben zelf nu 35 weken en sinds de 20e week niks meer aangekomen. Maakte me daar zorgen over, maar mijn VK zegt dat het niks is om me zorgen over te maken zolang het kindje goed groeit. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is. en anders idd een dietiste proberen?

#Pyjamas - ik draag altijd t-shirts van mijn man snachts. Lekker groot. heb inmiddels van hem wel 'instructies' gekregen dat ik t-shirts van onderop de stapel moet pakken omdat hij niet heel amused is als ik zijn favo tshirts draag als nachthemden :P

Vrijdag laatste dag werken en dan verlof. Zo'n zin in! Ik dacht dat ik makkelijk tot 4 weken voor de uitgerekende datum door kon werken, maar achteraf gezien was ik misschien toch liever met 6 weken eruit gegaan, vind de laatste loodjes best zwaar. :@
pi_150045353
* silliegirl zwaait vast voorzichtig naar alle z&g'ers en schuift ergens in een hoekje om te wennen
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:44:46 #142
259886 pessie
pi_150045618
Kook bijna verlof klinkt goed! En inderdaad kunnen die laatste loodjes flink gaan meewegen. Lekker genieten van je rust!

Sil, welkom!
pi_150045783
Hai Sillie!
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:51:40 #144
374533 purebliss
pi_150045952
Welkom sillie!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 21:51:48 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150045958
Welkom Kooks en Sillie!

Ik heb sinds vandaag het gevoel dat ik een pinguin ben met een bowlingbal tussen d'r benen :') constant steken in m'n doos (van binnen, in het midden zeg maar :') ) beeb heeft zich vandaag in ieder geval goed laten voelen! ik ga zo maar slapen.. was er vanmorgen ook om tien over zeven uit (lang leve werkzaamheden voor de deur). Kan ik uitslapen, graven ze de straat af :') vanaf morgen kan er geen auto meer de straat in tot 26 maart .. althans, niet parkeren. overleven we wel, maar lastig vind ik die loopplaten wel .. ze zijn zo glad met een beetje regen :/

pi_150046075
Hier ook van plan zwangerfit te gaan doen. Binnenkort maar eens op gaan geven.
pi_150047112
Even van me afschrijven, want het wordt me allemaal wat teveel nu :'( .

Ik lig nu al dagen, of eerder weken, voor het grootste deel van de dag in bed. Ik voel me zo moe en lusteloos. Er lukt ook steeds minder. Gewoon opstaan, douchen en ontbijten voelen al loodzwaar. Het huishouden ligt al tijden op zijn gat. Gelukkig helpt mijn partner daarin.
Anderhalve week geleden kreeg ik de griep en dat heeft me nog meer lam gelegd. Het ergste is gelukkig over. Heb nu nog een bijholte ontsteking en dus een hoofd vol snot. Maar nog steeds ontzettend uitgeput en moe door de dag heen.
En of het nu hier door komt weet ik niet, maar ik voel me geregeld uitermate neerslachtig. Vooral s nachts. Dan twijfel ik of ik wel de goede keuze heb gemaakt. Overdag vind ik dat dan weer onzin, want ik wil dolgraag een kindje.
Ik baal er gewoon van dat ik niks kan nu en de hele dag op bed lig.
Zo moest het ff van me afschrijven. Hopelijk knap ik snel op en is dit gewoon iets wat er nu eenmaal bij hoort :(
pi_150047737
Heel herkenbaar QB. Ik zit ook in een soort overlevingsstand atm. Ik voel me enorm depri en zou de hele dag kunnen slapen. Maar ook daar knap ik niet van op, want dan voel ik me nog een nietsnut ook. :')

Het stomme is ook dat ik er op had gerekend dat ik me het tweede en derde trimester net zo fantastisch zou voelen als tijdens de zwangerschap van L. Da's nogal een desillusie dus. :D

Wat mij helpt is mezelf toestaan om me zo te voelen. En eraan toe te geven. En te beseffen dat het echt tijdelijk is. Nu je er middenin zit lijkt het eindeloos te duren maar het gaat stiekem eigenlijk hartstikke snel voorbij.

Komt goed. Echt. Hou je taai. :*
pi_150047811
Faptist, door je eerste alinea icm met je username, dacht ik in eerste instantie aan heel andere dingen toen je zei dat je in de badkamer had zitten soppen. :'D
pi_150048268
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:24 schreef -Spring het volgende:
Heel herkenbaar QB. Ik zit ook in een soort overlevingsstand atm. Ik voel me enorm depri en zou de hele dag kunnen slapen. Maar ook daar knap ik niet van op, want dan voel ik me nog een nietsnut ook. :')

Het stomme is ook dat ik er op had gerekend dat ik me het tweede en derde trimester net zo fantastisch zou voelen als tijdens de zwangerschap van L. Da's nogal een desillusie dus. :D

Wat mij helpt is mezelf toestaan om me zo te voelen. En eraan toe te geven. En te beseffen dat het echt tijdelijk is. Nu je er middenin zit lijkt het eindeloos te duren maar het gaat stiekem eigenlijk hartstikke snel voorbij.

Komt goed. Echt. Hou je taai. :*
oh dit lucht wel op om te lezen! Het is mijn eerste dus ik heb hier nog geen enkele ervaring mee of vertrouwen dat het goed komt.
Vandaag stond ook mijn vader voor de deur : dat ik wel even aan mijn conditie moest gaan werken. Want als de baby er straks was kon ik ook niet de hele dag in bed liggen.
Dat hielp ook niet echt :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 22:41:25 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150048770
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:33 schreef Quickie_Brat het volgende:
Want als de baby er straks was kon ik ook niet de hele dag in bed liggen.
nee, en daarom doe ik het nu :Y
;)

allebei sterkte ermee .. ben blij dat ik daar niet mee te dealen heb. Lijkt me ontzettend moeilijk. Is misschien even langs de huisarts om dit te bespreken een idee ??

pi_150048999
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

nee, en daarom doe ik het nu :Y
;)

allebei sterkte ermee .. ben blij dat ik daar niet mee te dealen heb. Lijkt me ontzettend moeilijk. Is misschien even langs de huisarts om dit te bespreken een idee ??
oh dat had ik moeten zeggen! |:( .

De huisarts? Zou die niet gewoon zeggen van : hoort erbij mevrouwtje?
pi_150049114
Oh ja, mijn vk raadde me na mn bekentenis aan om, naast de multivitamine, extra B-complex te slikken. Is goed voor je humeur. :)
pi_150049329
Ik ben trouwens vandaag precies 26 weken. :o Dan ga ik dus nu het derde trimester in. Aardig gek!
pi_150049451
Slaap hier in topje en onderbroek, als ik het koud vind met pyamabroek. Heb vroeger wel eens zonder topje geprobeerd te slapen, maar begon dan gelijk te dromen dat mensen me halfnaakt zagen :P. Is net zoiets als dat ik niet zonder deken kan slapen, al is het heet. Heb laatst bij H&M nachthemd gekocht met overslaggedeelte zodat je makkelijk kan voeden.

Gefeliciteerd Joycie, voor jullie geregistreerd partnerschap binnenkort, ook gefeliciteerd Nikoos!

Oh ik wist niet dat eten verder zo lastig gaat LuDann! Ik at wat vaker kleine hoeveelheden, weet niet of dat wel lukt? Vroeger (kort) bij de diëtist geweest, moest toen kwark gaan eten om te kijken of ik aan zou komen. Meer verstand heb ik er niet van..
Dan heb ik vast simpelere banden gezien denk ik, dan kan je em beter op maat laten maken ja! Hoop dat de band veel zal helpen!

Ah dan zal die rare beweging die ik voel toch geen ademen zijn denk ik Risu! De hik voelt als schokjes steeds, dit was echt vloeiend op en neergaand. Zal wel een raadsel blijven denk ik :P
Lastig voor je man zeg, zo lastig kunnen eten!

Ben benieuwd hoe de pretecho was Stippel!

Druk bezig geweest Faptist! Toffe haarkleur ook!
En helaas kan ik dat juist niet uitzetten tijdens de seks, maak me toch altijd lichtjes zorgen (weet dat dat niet nodig is) en m'n blote buik herinnert me er juist aan.. Wat dat betreft kijk ik wel wat uit naar het moment dat ik me daar niet druk meer over maak en m'n buik niet meer in de weg zit..

Wat leuk dat je dochter het meer meekrijgt nu Pessie! M'n nichtje wordt binnenkort 2, benieuwd hoe zij het gaat vinden! Vorige keer was ik ziek op haar verjaardag, dus wil er nu graag bijzijn. Is alleen wel 9 dagen voor UD, hoop dat ik het ga redden!

Qua haken, tja.. Tijdens zwangerschap van m'n schoonzus heb ik een paar dingen gehaakt voor m'n nichtje, maar nu komt er niks uit m'n handen ;(. Heb het geprobeerd, maar dat mislukte telkens. Heb wel wat geborduurd, daar hoeft alleen nog z'n naam en geboortedatum op, dat is wel tof geworden :)
pi_150050199
spring 26 weken *O*

Even een :* voor jou en Quickie-Brat!
Die opmerking van je vader helpt dan niet nee..
Wat naar dat jullie je zo voelen.. Zou zo ook even niet weten wat je daar het beste tegen kan doen, behalve het met iemand bespreken.

Die steken zijn herkenbaar DJMO! Bowlingbalgevoel nog niet, komt vast binnenkort nog wel :P

Vanmorgen werd ik wakker door buikpijn. Kwam vast door volle blaas, nog best lastig om dan soepel en snel om te draaien en op te staan. En als je opstaat drukt alles nog even extra op je blaas, was niet zo fijn! Buik voelde op dat moment wel wat pijnlijk en hard aan, misschien heb ik toch soms wel een harde buik zonder dat ik het echt goed doorheb.
Vanavond tijdens dutje weer wakker door buikpijn, blaas was nu leeg. Voelde alsof ik net ongesteld was geworden, heb me slaperig omgedraaid en ben zonder pijn weer wakker geworden. Hoort er vast allemaal bij nu!

Daarna dacht ik nog wat eten op te warmen in een pan met hengsels die snel heet worden. Dacht slim te zijn door een overhandschoen aan te trekken, tot ik er ineens vlammen uit zie komen :o. Uit reflex dat ding uitgetrokken en weggesmeten, daarna gauw erachteraan en in de gootsteen gegooid, zo brand ik nog eens het huis af.. Schrok me rot, stonk ook behoorlijk nog :P
pi_150050272
Oh en welkom Sillie, gefeliciteerd *O*
pi_150051122
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:51 schreef -Spring het volgende:
Ik ben trouwens vandaag precies 26 weken. :o Dan ga ik dus nu het derde trimester in. Aardig gek!
Is dat bij 26 weken al? Oef, dan ben ik zondag ook al aan de beurt. Gek idee inderdaad, gaat hard zeg!
pi_150051312
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:38 schreef silliegirl het volgende:
* silliegirl zwaait vast voorzichtig naar alle z&g'ers en schuift ergens in een hoekje om te wennen
O+ TOP! Het wachten wierp zijn vruchten af O+
SPOILER
Welkom :*

[ Bericht 14% gewijzigd door Stippelrientje op 26-02-2015 00:37:56 ]
Schudden voor gebruik
pi_150051452
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 23:29 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Is dat bij 26 weken al? Oef, dan ben ik zondag ook al aan de beurt. Gek idee inderdaad, gaat hard zeg!
volgens mij wisselt het ook per site. Sommigen zeggen met 26 weken anderen met 27. Volgens mijn mamma-app pas met 28 weken :o
pi_150051677
De pretecho was O+

Ik moet nog wel even met mijn meneer overleggen of ik het hier ook mag mededelen wat het gaat worden ;)

Maar het lag zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer relaxed op de zij een beetje te frutten met de handen aan het gezichtje, slikken van vruchtwater en de duim in de mond proberen te krijgen. Toen ze een beetje ging duwen op mijn buik om een andere positie te krijgen ging het keihard tegen mijn buikwand aanstampen van DIMMEN HE! Ik lig hier te chillen ja! }:| Om vervolgens met de placenta te kroelen met het gezicht en weer te duimen O+

Mooi rond koppie gezien en lange benen! Wat zijn die lang ineens. De laatste keer dat we ze zagen was een week of vier a vijf terug.

Hamburgers of pielemuizen houden jullie dus nog even te goed ;)
Schudden voor gebruik
pi_150055569
*zwaait naar Sillygirl* :W Welkom!

Woei, ben heel erg benieuwd Stippel...! Maar leuk dat het in ieder geval gelukt is!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 februari 2015 @ 07:34:36 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150057301
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:45 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

oh dat had ik moeten zeggen! |:( .

De huisarts? Zou die niet gewoon zeggen van : hoort erbij mevrouwtje?
Dan zou het een slechte huisarts zijn. Ik zeg niet dat hij je iets voor schrijft, maar wat Spring ook zegt, misschien is een simpel iets als extra vitamine al een optie om te zorgen dat je je iets beter voelt. :*

pi_150057386
Welkom silliegirl :W

Ik ga zo naar de VK om het hartje te luisteren O+
Ziggy played guitar
pi_150057406
Welkom Silliegirl!

Veel plezier MissBliss, fijn moment is dat O+
pi_150057418
Gisteravond begonnen de voorweeen. Soms wel even zuchten, en twijfel of het echte waren. Appje erbij gepakt om te timen maar ik ben in slaap gevallen want ik was veel te moe. Was dus niks uiteindelijk. Maar bij het drie keer standaard wakker worden voor een plaspauze wel steeds ook weer flinke harde buiken.
Zal mij benieuwen of het nou nog lang gaat duren. Net wakker met honger, want gisteravond mijn snackmoment overgeslagen. Dus even wat gegeten. Toch ben ik nog best moe, dus ik duik nog even terug. Uitgerust aan de dag beginnen, want wie weet.
pi_150057440
Niet om je te deprimeren, maar ms ook goed om je voor te bereiden op wat ook kan... Volgens mij kunnen voorweeen weken voor de bevalling al beginnen. DaD had dat volgens mij, zeker twee weken voorwerk dat haar wakker hield...

Ik hoop natuurlijk voor je dat dit de dag is, maar ik zou t rot vinden als je elke dag je zo voorbereidt en dan heel teleurgesteld bent als er niks komt.
Kwak
pi_150057452
Welkom nieuwe zwangeren!

Wisseldag voor spring en leuke pretecho voor stippel! O+ *O*

Verder alles gelezen, maar veel vergeten. :')

Vandaag 29 weken wisseldag! :D Wat gaat het nu toch vreselijk snel!
pi_150057469
Veel plezier MissBliss! En spannend Risu! Wie weet wat de dag brengt. :s)
pi_150057488
Ik zou het niet erg vinden als ze nog een week blijft zitten. Ik heb tenslotte best goed geslapen ondanks de krampjes. Langer dan 2 weken kan het nou toch niet meer duren en ik zit beter in mijn vel als ik goed geslapen heb. Dus dat probeer ik nu maar gewoon zo. :)
pi_150057566
Goeie instelling ^O^
Kwak
pi_150057641
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:33 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

oh dit lucht wel op om te lezen! Het is mijn eerste dus ik heb hier nog geen enkele ervaring mee of vertrouwen dat het goed komt.
Vandaag stond ook mijn vader voor de deur : dat ik wel even aan mijn conditie moest gaan werken. Want als de baby er straks was kon ik ook niet de hele dag in bed liggen.
Dat hielp ook niet echt :')
Zo heb ik me de week voor kerst en in de kerstvakantie zelf ook gevoeld. Het ergste vond ik dat het inderdaad leek of er geen einde aan kwam. Ook in de week ervoor een buikgriepje gehad wat ook niet meegeholpen heeft. In totaal heb ik me een week of 6, 7 zo ellendig gevoeld en daarna ging het langzaam beter. Wel met kleine stapjes, maar nu met 19 weken heb ik weer energie. Dus het komt echt goed hoor!
Wat mij ook wel geholpen heeft is buiten wandelen. Daar zorgde mijn man wel voor dat hij me mee trok naar buiten. Hoeft niet ver te zijn en je hoeft niet stevig door te lopen. Maar de buitenlucht helpt wel om je gezonder te voelen. En dan voelt het minder nutteloos dat je moe bent, want dan heeft het een reden. :s)
Oost west, mij best.
  donderdag 26 februari 2015 @ 08:29:55 #173
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_150057715
Risu wat kwak zegt heb er meer dan een maand last van gehad. Erg vervelend, hopelijk heb je nog een paar goede nachten voor het begint :*
pi_150057731
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:38 schreef silliegirl het volgende:
Welkom! *O* *O*
Leuk al die nieuwe aanwas!

[ Bericht 5% gewijzigd door Zomerzon01 op 26-02-2015 08:39:47 ]
Oost west, mij best.
pi_150057810
Silliegirl gefeliciteerd! *O*

Risu, kan inderdaad nog even duren, maar klinkt toch wel spannend!

En een dikke :* voor wie 'm kan gebruiken, klinkt inderdaad behoorlijk klote om je zo lusteloos en neerslachtig te voelen. Je moet er natuurlijk niet in blijven zwelgen, maar tegelijkertijd ook niet tegen verzetten; je voelt wat je voelt en dat mag best! :*
pi_150057844
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:44 schreef Risje010 het volgende:
Heel veel succes vandaag Risje! :*
Oost west, mij best.
pi_150058011
12 weken vandaag!

En ontzettend chagarijnig, want belabberd geslapen doordat de duutser vannacht om half 1 een heel gesprek met me begon over treinkaartjes, terwijl ik alleen even naar de WC ging. Daarna tot 3 uur wakker gelegen...En om 7.15 begonnen ze met hameren voor een fundering hier in de buurt....Dit bovenop de jetlag maakt me geen happy camper vandaag..
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:01:28 #178
374533 purebliss
pi_150058173
Balen Qb! Ik herken het wel heel erg. Door die buikpijn steeds zou ik ook het liefst de hele dag in bed liggen. Maar dat kan niet met mijn 2 kleine mannetjes haha. Maar sterkte! Het is niet leuk!!
pi_150058188
silliegirl, dus toch! Van harte! *O*

Succes met de echo's vandaag!

Hier ook wisseldag: 21 weken O+ (En gewoon al uit de namen en hard op weg met het geboortekaartje: mijn innerlijke controlfreak is zen O+ )
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:15:08 #180
259886 pessie
pi_150058464
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:02 schreef L-E het volgende:
silliegirl, dus toch! Van harte! *O*

Succes met de echo's vandaag!

Hier ook wisseldag: 21 weken O+ (En gewoon al uit de namen en hard op weg met het geboortekaartje: mijn innerlijke controlfreak is zen O+ )
Ik ben dankbaar voor jouw innerlijke control freak :@ ik ga er zelf ook actie van ondernemen en dat is wel nodig bij bijna 31 weken :')

Ik heb me bij alle 3 de zwangerschappen echt heel rot gevoeld QB. En af en toe voelde ik me wat beter. Bij de eerste kreeg ik binnen 2 weken na de tweede streep een bronchitis waar ik 6 weken ziek van ben geweest, toen zat ik ook huilend bij de huisarts dat ik dit niet wilde.
Maar goed, in juni laat mijn man zich knippen *; en hoef ik nooit meer zwanger te zijn *; .
Mijn kinderen vind ik trouwens wel geweldig :P
pi_150058748
Welkom en gefeliciteerd sillie! *O*
pi_150058833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:15 schreef pessie het volgende:

[..]

Maar goed, in juni laat mijn man zich knippen *; en hoef ik nooit meer zwanger te zijn *; .
Mijn kinderen vind ik trouwens wel geweldig :P
Knippen, een gevoelig onderwerp bij mijn aanstaande. Ik mag mij namelijk niet laten steriliseren, dus als zoiets zou gebeuren zou het bij hem zijn.

Ik vroeg hem net of dat een optie zou zijn en hij zegt ''ik heb al moeite met het permanent laten verwijderen van mijn baardharen, wat denk je zelf!'' _O-

Maar goed, ik mag een hele hoop middelen niet gebruiken, dus dat wordt nog even zoeken na de zwangerschap...
pi_150058868
Ooh ik heb geslapen! Mn vriend is ook naar het werk gegaan, niets van gemerkt. Nou ja, misschien de laatste ononderbroken nacht :).

Futloze dames: tijd van het jaar helpt ook niet mee he! Januari tot maart ben ik nooit echt goed te pas, winterdipje. Misschien toch even bloedprikken, ijzer of vitamine D kan ook wel laag zijn. Ik heb ook nog ergens een daglichtlamp liggen, maar weet eigenlijk niet of dat gewoon mag in de zwangerschap.
pi_150058904
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:30 schreef LuDann het volgende:

[..]

Knippen, een gevoelig onderwerp bij mijn aanstaande. Ik mag mij namelijk niet laten steriliseren, dus als zoiets zou gebeuren zou het bij hem zijn.

Ik vroeg hem net of dat een optie zou zijn en hij zegt ''ik heb al moeite met het permanent laten verwijderen van mijn baardharen, wat denk je zelf!'' _O-

Maar goed, ik mag een hele hoop middelen niet gebruiken, dus dat wordt nog even zoeken na de zwangerschap...
Durft ie wel te poepen? :+

Gefeliciteerd, Sillie! Jij komt ook uit Zeeland, toch?
pi_150058911
quote:

[..]

O fijn. Geheelonthouding al voorgesteld?
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:33:51 #186
259886 pessie
pi_150058926
quote:

[..]

SPOILER
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 februari 2015 @ 09:33:57 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150058927
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:31 schreef ingee het volgende:
Ooh ik heb geslapen! Mn vriend is ook naar het werk gegaan, niets van gemerkt. Nou ja, misschien de laatste ononderbroken nacht :).

Futloze dames: tijd van het jaar helpt ook niet mee he! Januari tot maart ben ik nooit echt goed te pas, winterdipje. Misschien toch even bloedprikken, ijzer of vitamine D kan ook wel laag zijn. Ik heb ook nog ergens een daglichtlamp liggen, maar weet eigenlijk niet of dat gewoon mag in de zwangerschap.
quote:
Veelgestelde vragen over het gebruik van daglichtlampen in specifieke situaties
Kan ik de lichttherapie gebruiken als ik zwanger ben?
Jazeker, er zijn geen enkele bijwerkingen bekend en er wordt zelfs onderzocht of lichttherapie een helende werking kan hebben op moeders in spé met een bepaalde vorm van depressie.
http://www.lichttherapiew(...)ttherapie_specifiek/

pi_150058949
Welkom Sillie!

En Ingee, vaak zeggen ze dat je voor de bevalling begint nog een keer goed slaapt toch? Ik verwacht actie vandaag. ;)

Ik werd vannacht wakker getrapt door de baby. *; En lijk eindelijk die roze wolk gevonden te hebben. Heb me de eerste weken ook heel erg depri gevoeld, dus het kan echt nog omslaan dames.

Ik ben ook zo verschrikkelijk verliefd als ik man tegen m'n buik hoor mompelen. :')
pi_150058963
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:31 schreef ingee het volgende:

Fijn dat je geslapen hebt!

Zo'n lichtbak mag gewoon tijdens de zwangerschap (mits echt tegen SAD). Ik gebruik hem normaal gesproken elke winter, maar deze keer voor de eerste keer in tientallen jaren niet nodig gehad (happy hormones misschien?)

Winterdepressie (SAD) tips: ga wat meer naar buiten (pak wat daglicht), slik vitamine D en huur een lichtbak. :Y
pi_150059035
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:33 schreef ingee het volgende:

[..]

O fijn. Geheelonthouding al voorgesteld?
Kan er altijd mee dreigen. :+ Denk dat 'ie wel van gedachten zal veranderen, haha.

Maar laten we eerst deze baby maar afwachten, in principe is echt permanente sterilisatie niet meteen ons doel, misschien dat we via IVF en PGD (al dan niet met draagmoeder) nog een keer een kind willen.

Maarja, in de tussentijd... condooms misschien, al hebben we daar beiden een hekel aan.
pi_150059137
Ik heb er nu zelf ook geen last van, genoeg vitamientjes en ik denk dat verlof en gewoon overdag buiten zijn ipv een kantoor opgesloten zitten ook helpt.

En ik stem voor actie vandaag! Mijn buik alleen nog niet geloof ik, alles nog rustig.
pi_150059171
Welkom Sillie!

En Ingee en Danaa moeten gewoon aan de slag vandaag ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 februari 2015 @ 09:47:44 #194
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150059279
kan iemand me een schop onder m'n hol geven? Ik zit nog steeds in ochtendjas aan m'n tweede kop koffie doelloos achter m'n pc sinds kwart over zeven :')

pi_150059451
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:47 schreef -Spring het volgende:
Oh ja, mijn vk raadde me na mn bekentenis aan om, naast de multivitamine, extra B-complex te slikken. Is goed voor je humeur. :)
Ik heb inderdaad ook vitamine B bijgeslikt en had het idee dat het wel verschil maakte.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_150059492
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad ook vitamine B bijgeslikt en had het idee dat het wel verschil maakte.
Ja? Ik hoop het? :)
pi_150059576
Iemand EditieNL gezien gisteren?
We mogen niks meer }:|
http://www.rtlnieuws.nl/editienl/mooi-zwanger-zonder-gif

Artikel doet voorkomen alsof het allemaal slecht is, als je filmpje bekijkt dan hoor je die vrouw kletsen over dat zo'n beetje alle verzorgingsproducten slecht zijn. Maar op ongeveer 1:40 zegt ze dan: 'Maar hier zijn geen wetenschappelijke bewijzen voor en de hoeveelheden zijn heel minimaal'.
Ik moest toen heel hard lachen _O- Wat een non-issue zeg!

Ik blijf gewoon gezichtscreme en haarlak gebruiken :)

Over depri voelen kan ik gelukkig niet meepraten, moet eerlijk zeggen dat ik me niet heel erg anders voel. Het enige dat ik opmerk ik dat ik een stuk laconieker ben geworden... Kan me minder snel druk maken over dingen. Dus het niet hebben van stress is afgevinkt ^O^
pi_150059637
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:55 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ja? Ik hoop het? :)
Nou ja, ik werd er nog steeds geen zingende, dolgelukkige zwangere van :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 februari 2015 @ 10:01:44 #199
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150059662
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:58 schreef _happy_ het volgende:

Artikel doet voorkomen alsof het allemaal slecht is, als je filmpje bekijkt dan hoor je die vrouw kletsen over dat zo'n beetje alle verzorgingsproducten slecht zijn. Maar op ongeveer 1:40 zegt ze dan: 'Maar hier zijn geen wetenschappelijke bewijzen voor en de hoeveelheden zijn heel minimaal'.

Over depri voelen kan ik gelukkig niet meepraten, moet eerlijk zeggen dat ik me niet heel erg anders voel. Het enige dat ik opmerk ik dat ik een stuk laconieker ben geworden... Kan me minder snel druk maken over dingen. Dus het niet hebben van stress is afgevinkt ^O^
gewoon alle zwangeren in zo'n ding voor negen maanden:

donderdag 26 februari 2015 @ 10:04:34 #200
259886 pessie
pi_150059719
quote:

"Mijn moeder smeerde enkel olijfolie op haar huid en heeft acht kinderen gebaard."

Mijn moeder kon dat zonder olijfolie :7
pi_150059740
Ok! Zo dan ook maar vitamine B kopen. *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 februari 2015 @ 10:11:29 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150059857
ik snap bol.com echt niet meer. Plaats ik gisteren een bestelling van twee artikelen omdat anders verzendkosten, verwacht ik toch dat het in één pakketje geleverd wordt. Krijg ik dus net een mail dat het in twee delen wordt geleverd (het één past door de brievenbus, het ander niet). Echt.. ik kan er met met mijn pet niet bij.

pi_150059861
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 10:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, ik werd er nog steeds geen zingende, dolgelukkige zwangere van :D
Joh! :'D

En ach, ik overleef het wel weer. Ik ga er idd niet in zwelgen, maar probeer het wel te accepteren. Ik ben gewoon enorm gevoelig voor hormonen en depressie. So be it. Voor ik het weet is het juni en is het achter de rug.
Hoop ik. :+ Maar dan is het iig zomer. O+
pi_150060036
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 10:11 schreef -Spring het volgende:

[..]

Joh! :'D

En ach, ik overleef het wel weer. Ik ga er idd niet in zwelgen, maar probeer het wel te accepteren. Ik ben gewoon enorm gevoelig voor hormonen en depressie. So be it. Voor ik het weet is het juni en is het achter de rug.
Hoop ik. :+ Maar dan is het iig zomer. O+
Nou ja, dat dus. Depressie ben ik dan niet gevoelig voor, maar wel voor hormonen. Accepteren voor jezelf dat het zo is, maakte het voor mij wel gemakkelijker. Blijven doen alsof je zo blij bent omdat iedereen vindt dat je dat moet zijn, maakt je alleen maar ongelukkiger. Juni + baby + zomer = in ieder geval grotere kans op je fijner voelen! :*
pi_150060096
quote:

Wij zaten het ook te kijken inderdaad. Mijn vriendin werd er nogal chagrijnig van, omdat ze toch al zo weinig mag. :P
pi_150060318
quote:
@Risje
Maakte jij je nou zo druk of je je vruchtje kwijt raakt?
Hoort er allemaal bij hoor. Rustig aan. Je kan niets meer doen dan wachten en goed voor jezelf zorgen!
Oh en ik ben nu 35 weken en nog geen dag misselijk geweest of wat voor zwangerschapsklachten dan ook. Het kan dus wel :)
Ik was eerst nergens bang voor, maar zondag had ik 1 keer last van een beetje bruine afscheiding, natuurlijk ging ik op google kijken (nutteloos natuurlijk) en las toen zoveel over dat dat zou kunnen betekenen dat je een miskraam krijgt dat ik sindsdien helemaal gespannen ben erover..

Las ook regelmatig dat mensen een leeg vruchtzakje hadden of later geen hartslag meer, ik haal nu alle scenario's in m'n hoofd aan, en denk dan; waarom zou t bij mij in 1 keer goed gaan allemaal.
pi_150060340
hoe laat moet je, risje?
pi_150060372
half 2
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 februari 2015 @ 10:38:36 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150060517
oef, die laatste uurtjes voor de eerste echo gaan altijd zo tergend langzaam .. succes Risje!! :*

pi_150060828
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 10:38 schreef DJMO het volgende:
oef, die laatste uurtjes voor de eerste echo gaan altijd zo tergend langzaam .. succes Risje!! :*
Dankjewel hoop dat t in orde is!
pi_150061021
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 10:30 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Ik was eerst nergens bang voor, maar zondag had ik 1 keer last van een beetje bruine afscheiding, natuurlijk ging ik op google kijken (nutteloos natuurlijk) en las toen zoveel over dat dat zou kunnen betekenen dat je een miskraam krijgt dat ik sindsdien helemaal gespannen ben erover..

Las ook regelmatig dat mensen een leeg vruchtzakje hadden of later geen hartslag meer, ik haal nu alle scenario's in m'n hoofd aan, en denk dan; waarom zou t bij mij in 1 keer goed gaan allemaal.
Risje, ik herken je gevoel. Ik mag zelf woensdag weer voor een echo. En kijk er zo naar uit om weer even te zien dat alles goed gaat. Heb heel weinig klachten, op vermoeidheid na.

De bruine afscheiding hoeft echt niets te betekenen.

Weet je, je hebt het zelf niet in de hand hoe het loopt. Je kunt maar beter genieten nu dan je zo zorgen maken.
Gestresst zijn is namelijk biet goed voor jezelf maar ook niet voor je zwangerschap!

Hopelijk ben je vanmiddag na de echo gerustgesteld.
pi_150061444
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:35 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben ook zo verschrikkelijk verliefd als ik man tegen m'n buik hoor mompelen. :')
Dit ja! O+

Gisteren legde vriend zijn hoofd op mijn buik en zei (tegen de kleine) "Mag ik nu nog even op jou liggen? Dan mag je straks zoveel als je wilt op mij liggen!" Ik smolt echt! O+

Misschien wel een gevalletje dat je er bij had moeten zijn, maar het was écht heel schattig! ;)

En toen kreeg-ie een schop in z'n oor :D :')

quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 10:11 schreef DJMO het volgende:
ik snap bol.com echt niet meer. Plaats ik gisteren een bestelling van twee artikelen omdat anders verzendkosten, verwacht ik toch dat het in één pakketje geleverd wordt. Krijg ik dus net een mail dat het in twee delen wordt geleverd (het één past door de brievenbus, het ander niet). Echt.. ik kan er met met mijn pet niet bij.
Laatst had iemand het daar ook al over geloof ik. Waar ík dan persoonlijk met m'n pet niet bij kan, is waarom dat uitmaakt? :? Het maakt voor jou als klant toch niet uit of het in dezelfde doos zit of niet?

Milieuvriendelijk is het misschien niet, maar dan moet je het sowieso niet online bestellen en laten bezorgen, maar er gewoon op je fiets zelf omgaan ;)

Risje, succes bij de echo straks! Hoop op een mooie knipper! :)
En als je van jezelf weet dat je er onzeker van wordt: niet meer Googlen op enge dingen, goed? ;)

quote:
Dat heb ik dus ook! Ik lijk juist wel relaxter dan pre-zwangerschap, echt heel maf (gezien alle cliché's dan he ;) ).
De vk vond ook dat ik een hele relaxte bloeddruk had 8-)
pi_150061807
Ik ben vanochtend bij de VK geweest en alles was goed! Bloeddruk, mn bloeduitslagen (oh ja, ik heb O neg en dan is er kans dat de baby positief heeft en dan moet je een prik, maar dat merk ik tegen die tijd wel), baarmoeder voelde goed :P En het hartje gehoord O+ Erg leuk! En kennelijk was de baby ook wakker en druk aan het bewegen, grappig hoor. Ik ben benieuwd wanneer ik hem ga voelen. Ik heb verder nergens last van, dus so far so good :)

Een :* voor iedereen die dat kan gebruiken! QB en Spring: klinkt niet tof.

Wat heerlijk dat je al zo goed op weg bent LE! Ik zit steeds te denken van: ik moet eens wat dingen gaan regelen, maar ik weet niet waar te beginnen. Nou ja, ik heb ook nog alle tijd :z
Ziggy played guitar
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 februari 2015 @ 11:32:55 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150061857
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:16 schreef twist02 het volgende:
Laatst had iemand het daar ook al over geloof ik. Waar ík dan persoonlijk met m'n pet niet bij kan, is waarom dat uitmaakt? :? Het maakt voor jou als klant toch niet uit of het in dezelfde doos zit of niet?

Milieuvriendelijk is het misschien niet, maar dan moet je het sowieso niet online bestellen en laten bezorgen, maar er gewoon op je fiets zelf omgaan ;)
dat laatste gaat een beetje moeilijk als je met cadeaubonnen bestelt. ik spaar bij verschillende onderzoekspanels punten en koop daar dan (verjaardags) cadeautjes van voor de kinderen.

pi_150061872
quote:
11s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:30 schreef MissBliss het volgende:
Ik ben vanochtend bij de VK geweest en alles was goed! Bloeddruk, mn bloeduitslagen (oh ja, ik heb O neg en dan is er kans dat de baby positief heeft en dan moet je een prik, maar dat merk ik tegen die tijd wel), baarmoeder voelde goed :P En het hartje gehoord O+ Erg leuk! En kennelijk was de baby ook wakker en druk aan het bewegen, grappig hoor. Ik ben benieuwd wanneer ik hem ga voelen. Ik heb verder nergens last van, dus so far so good :)

Een :* voor iedereen die dat kan gebruiken! QB en Spring: klinkt niet tof.

Wat heerlijk dat je al zo goed op weg bent LE! Ik zit steeds te denken van: ik moet eens wat dingen gaan regelen, maar ik weet niet waar te beginnen. Nou ja, ik heb ook nog alle tijd :z
Ik kan ook niet wachten tot ik de baby ga voelen. Het enige wat ik voel op dit moment is m'n hartslag, die voel ik echt veel meer dan normaal, en zelfs in m'n buik...
pi_150061936
quote:

[..]

Ik was een van de mensen die het hier laatst over had, en je laatste opmerking vind ik wel een tikje flauw ;) Ook omdat zeker niet elke zwangere daartoe in staat is.. Maar als zo'n groot bedrijf iets bewuster omgaat met zijn verpakkingmateriaal, varen we daar allemaal wel bij :)
pi_150062105
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 10:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, dat dus. Depressie ben ik dan niet gevoelig voor, maar wel voor hormonen. Accepteren voor jezelf dat het zo is, maakte het voor mij wel gemakkelijker. Blijven doen alsof je zo blij bent omdat iedereen vindt dat je dat moet zijn, maakt je alleen maar ongelukkiger. Juni + baby + zomer = in ieder geval grotere kans op je fijner voelen! :*

En eens. Ik ga me niet ook nog eens kut voelen omdat ik me kut voel. Althans, dat probeer ik. :P
pi_150062160
Fijn dat alles goed was MB! En je hebt nog wel even ja

Risje, we kennen allemaal de onzekerheid.. in gelukkig de meeste gevallen bleek deze onterecht. Ik hoop op een prachtige echo voor je!

Ik lees wat nare dingen over depressies en hormonen, gekke is dat ik voor mijn eerste zwangerschap daar echt veel last van had (ik was een week per maand suicidaal, zeg maar, echt niet grappig) maar die eerste heeft eea gereset ofzo want sindsdien nergens meer last van. De behoefte aan zonlicht herken ik dan wel weer, ik vind mezelf gewoon echt een leukere moeder als ik naar buiten kan met de kindjes :@
pi_150062333
@DJMO & L-E: die laatste opmerking was natuurlijk ook ontzettend flauw ;) Maar ik kan me persoonlijk drukker maken om dingen die niet/te laat geleverd worden dan toevallig in 2 dozen :@
Verder ben ik best 'groen' hoor ;) heb zelf geen auto, doe alles op de fiets/OV en scheid netjes m'n afval enzo O-) maar juist daarom kan ik dus niet zo met zulke dingen zitten denk ik..

Fijn dat alles goed was MB! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door twist02 op 26-02-2015 18:51:09 ]
pi_150062438
Oh pfffff, waar ik de eerste 8 weken bij vlagen misselijk was en een paar keer moest spugen ben ik nu al twee dagen kotsmisselijk (ben nu 10w5d). Alles wat ik eet komt terug. Soms kan ik het tegen houden maar vaker moet ik spugen. Ik voel me echt een vaatdoek en enorm rillerig.
Ik wil niet klagen, want alles voor het goede doel O+. Maar ik werk fulltime en dat is nu best een beproeving.
Gisteren lag ik om 20.00 uur in bed en heb geslapen tot de wekker vanmorgen ging om 06.15 uur. Nu ben ik weer op mijn werk maar heb inmiddels al twee keer het toilet bezocht voor een spuugsessie. Dit moet gauw iets beter worden anders ga ik 40 uur werken niet volhouden.... ;(.

*einde klaagpraat*

Risje: ik duim voor jou!!

MB: fijn dat alles goed was!
pi_150062451
quote:

Dat heb ik dus ook! Ik lijk juist wel relaxter dan pre-zwangerschap, echt heel maf (gezien alle cliché's dan he ;) ).
De vk vond ook dat ik een hele relaxte bloeddruk had 8-)
Hier ook nog steeds een keurig lage bloeddruk, en veel energie.
VK begon laatst van: 'als je dan volgende week verlof hebt dan kun je lekker in je coconnetje kruipen'.
Ik had echt zoiets van: En dan de hele dag niks doen? Nee joh, heb nog energie voor 10, ga lekker nog van alles ondernemen zolang het nog kan ^O^

Mijn man kreeg laatst ook een kick tegen z'n hoofd toen ie aan het luisteren was, ik lag helemaal dubbel _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 februari 2015 @ 12:02:40 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150062777
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:48 schreef twist02 het volgende:
@DJMO & L-E: die laatste opmerking was natuurlijk ook ontzettend flauw ;) Maar ik kan me persoonlijk drukker maken om dingen die niet/te laat geleverd worden dan toevallig in 2 dozen :@
Verder ben ik best 'groen' hoor ;) heb zelf geen auto, doe alles op de fiets/OV en scheidt netjes m'n afval enzo O-) maar juist daarom kan ik dus niet zo met zulke dingen zitten denk ik..

als het nou nog in twee dozen verzonden had moeten worden had ik je gelijk gegeven. Maar dit is een deel pakketpost en een deel brievenbuspost. En bol.com splitst dit soort bestellingen gewoon consequent. in plaats van het bij elkaar te stoppen. En daar irriteer ik me aan.

pi_150063290
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:02 schreef DJMO het volgende:

[..]

als het nou nog in twee dozen verzonden had moeten worden had ik je gelijk gegeven. Maar dit is een deel pakketpost en een deel brievenbuspost. En bol.com splitst dit soort bestellingen gewoon consequent. in plaats van het bij elkaar te stoppen. En daar irriteer ik me aan.
Ja af en toe vind ik dat ook raar bij Bol hoor. Ze kunnen makkelijk het pakketje wat wel door de brievenbus kan bij de pakketpost doen. Dan heb je maar 1 keer verzendkosten en 1 keer verpakking. Maar ze zullen er blijkbaar evengoed wel op verdienen. :{w

Ik moet trouwens echt eens in gang gaan schieten met dingen kopen. Morgen 19 weken en heb nog niet eens gekeken naar leuke kaartjes... :@
Ik kan niet alles uitstellen tot we weten wat het wordt natuurlijk...
Oost west, mij best.
pi_150063433
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 10:11 schreef DJMO het volgende:
Jup, had ik laatst ook. Mascara van 2 euro erbij besteld want dan was t gratis verzenden (dus in feite gratis mascara), komt t in twee loase verpakkingen :')

Komt vlgs mij ook omdat t erg geautomatiseerd gaat allemaal.
Kwak
  donderdag 26 februari 2015 @ 12:28:51 #225
259886 pessie
pi_150063616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:51 schreef Malteser het volgende:
Oh pfffff, waar ik de eerste 8 weken bij vlagen misselijk was en een paar keer moest spugen ben ik nu al twee dagen kotsmisselijk (ben nu 10w5d). Alles wat ik eet komt terug. Soms kan ik het tegen houden maar vaker moet ik spugen. Ik voel me echt een vaatdoek en enorm rillerig.
Ik wil niet klagen, want alles voor het goede doel O+. Maar ik werk fulltime en dat is nu best een beproeving.
Gisteren lag ik om 20.00 uur in bed en heb geslapen tot de wekker vanmorgen ging om 06.15 uur. Nu ben ik weer op mijn werk maar heb inmiddels al twee keer het toilet bezocht voor een spuugsessie. Dit moet gauw iets beter worden anders ga ik 40 uur werken niet volhouden.... ;(.

*einde klaagpraat*

Risje: ik duim voor jou!!

MB: fijn dat alles goed was!
Malteser, het zou inderdaad bij je zwangerschap kunnen horen, maar heb je wellicht niet gewoon griep?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:42 schreef L-E het volgende:
Fijn dat alles goed was MB! En je hebt nog wel even ja

Risje, we kennen allemaal de onzekerheid.. in gelukkig de meeste gevallen bleek deze onterecht. Ik hoop op een prachtige echo voor je!

Ik lees wat nare dingen over depressies en hormonen, gekke is dat ik voor mijn eerste zwangerschap daar echt veel last van had (ik was een week per maand suicidaal, zeg maar, echt niet grappig) maar die eerste heeft eea gereset ofzo want sindsdien nergens meer last van. De behoefte aan zonlicht herken ik dan wel weer, ik vind mezelf gewoon echt een leukere moeder als ik naar buiten kan met de kindjes :@
Ik ook!
En dat lukt dus niet -O-
Want als ik dan denk "heej, ik heb minder pijn, voel me best fit, laat ik het toch even proberen", dan regent het pijpenstelen.

Ik wil me ook absoluut niet depressief voelen in mijn hoofd omdat ik me lichamelijk niet fijn voel. Maar soms heb ik ook wel eens een moment, of een dag, of een kleine week, dat ik het even niet meer zie hoe het moet. En dat terwijl ik mezelf elke dag vertel dat we het nu redden zoals het gaat, dat het niet erg is dat mijn huis eruitziet alsof er een bom ontploft is en dat mijn kinderen er niet dood aan gaan dat de TV deze week veel aan staat.

Zomerzon, geboortekaartje kan met 35 weken ook nog wel ;) grote dingen zijn wel handig. Als je bijvoorbeeld een nieuwe kinderwagen wil of een nieuwe babykamer. Daar zit soms best veel levertijd op en dan is het handig om dat al wel besteld te hebben.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 februari 2015 @ 12:36:50 #226
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150063857
ik heb allerlei klusjes in huis te doen, maar ze zijn niet noodzakelijk en niet dringend genoeg om _nu_ aan te pakken (daarnaast ook best tijdrovend (uitzoeken en ordenen van de laatjes dressoir) of lichtelijk gevaarlijk zelfs zoals boven de keukenkastjes schoonmaken en opruimen.)) Ik kan me er ook echt niet toe zetten om ook maar iets te gaan doen op het moment. Het enige dat ik nu toe gedaan heb is een was overhevelen naar de droger en die aanzetten :') Oh en naar buiten staren hoe de straat voor m'n deur wordt opgebroken en stoeien met webcamsoftware zodat ik een timelapsefilmpje kan maken van die werkzaamheden / vorderingen hier voor de deur. Denk dat ik dadelijk voor het eerst in mijn zwangerschap maar eens een uurtje ga slapen ofzo. kijken of ik daarna met m'n goeie been uit bed kan stappen :Y

pi_150063887
Ik heb een sticker gehad van de verloskundige! Toch altijd weer fijn om te horen dat het hartje nog klopt, ondanks dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat dat niet meer het geval zou zijn. Over 3 weken de SEO en dan horen we ook eindelijk wat het hoort en kunnen we andere dingen kopen dan saai unisex grijs en wit :')

Risje, succes straks! En onthoud dat de kans op een goede zwangerschap een stuk groter is dan op een miskraam en dat je daar zelf toch geen invloed op hebt als je geen rare dingen doet.

Malteser veel sterkte! Ze zeggen dat je er na de 12 weken minder last van krijgt, ik hoop dat dat voor jou ook geldt!
pi_150064227
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:28 schreef pessie het volgende:
Zomerzon, geboortekaartje kan met 35 weken ook nog wel ;) grote dingen zijn wel handig. Als je bijvoorbeeld een nieuwe kinderwagen wil of een nieuwe babykamer. Daar zit soms best veel levertijd op en dan is het handig om dat al wel besteld te hebben.
Kinderkamer hebben we gelukkig al tweedehands gekocht. 2 jaar gebruikt en helemaal niks van gebruikssporen. *) Dus die is wel al geregeld.
Kinderwagen moeten we nog doen, maar daarvoor willen we eerst wat modellen proberen en moeten we dus langs een babywinkel. Maar (8> en ik werken allebei fulltime dus kan alleen in het weekend en die zitten de laatste tijd ook goed vol met feestjes. Dus daar moeten we inderdaad wel mee op gaan schieten nu. :o
Oost west, mij best.
pi_150064302
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:37 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb een sticker gehad van de verloskundige! Toch altijd weer fijn om te horen dat het hartje nog klopt, ondanks dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat dat niet meer het geval zou zijn. Over 3 weken de SEO en dan horen we ook eindelijk wat het hoort en kunnen we andere dingen kopen dan saai unisex grijs en wit :')
Ja dat blijft inderdaad altijd weer een opluchting om dat hartje te horen. O+
Ik zit te denken om zo'n toeter te bestellen zodat (8> er ook naar kan luisteren als mijn buik wat groter is. Die gaat nu elke keer niet mee naar de controles dus die moet het alleen van de echo's hebben.
En ook +1 wat betreft het geslacht. Nog 2 weken wachten... :s)
Oost west, mij best.
pi_150064379
Geboortekaartje hebben we eigenlijk deze week pas afgerond. Lekker op tijd he. De envelopjes heb ik ook pas voor de helft van adressen voorzien. Man's handschrift is niet super leesbaar dus als ik wil dat ze aankomen moet ik ze zelf even doen. Maar ik voel helemaal geen haast nu. Ik ben zennnn.

De bestelling van bol van de week was bij mij die actie van pamperdoekjes. Veel te zwaar voor mij om op de fiets te halen, en bovendien leuke aanbieding. Het extra pakketje was om die ene cent tekort waar ik dan verzending voor moest betalen. Maar ik haal mijn schouders op en geniet van mijn pamperdoekjes.

Succes voor degene met een echo straks. Nog heel even wachten. Spannend is die eerste. Ik weet nog wel dat ik ook jankend in de wachtkamer zat van de zenuwen. En bij de tweede weer.
pi_150064722
Oke, hierna hou ik erover op, beloofd :@

quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:02 schreef DJMO het volgende:

[..]

Juist als het consequent gebeurd en je je eraan ergert, zou ik dus naar alternatieven kijken. Zo zonde van de energie die in het ergeren gaat zitten. En als je je niet genoeg ergert om een alternatief te zoeken, leg je je er gewoon bij neer.

"Accept what you can't change, change what you can't accept" --> enerzijds krijg ik ontzettende jeuk van die uitspraak, maar er zit wel wat in; óf je accepteert dat Bol het zo doet, óf je bestelt er niet meer (en jammer van de punten die je spaart dan).

quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:52 schreef Risu het volgende:
De bestelling van bol van de week was bij mij die actie van pamperdoekjes. Veel te zwaar voor mij om op de fiets te halen, en bovendien leuke aanbieding. Het extra pakketje was om die ene cent tekort waar ik dan verzending voor moest betalen. Maar ik haal mijn schouders op en geniet van mijn pamperdoekjes.
Dit dus! ^O^
pi_150064791
Zijn er trouwens al dames bij de negen maandenbeurs geweest? Ben wel benieuwd naar ervaringen, want ik ga morgen :)
pi_150065285
Ik heb een afspraak gemaakt bij de vk O+
Eerst echo over twee weken, week erna intake. Nu voelt het wel echt echt :D
pi_150065805
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:04 schreef twist02 het volgende:
Oke, hierna hou ik erover op, beloofd :@

[..]

Juist als het consequent gebeurd en je je eraan ergert, zou ik dus naar alternatieven kijken. Zo zonde van de energie die in het ergeren gaat zitten. En als je je niet genoeg ergert om een alternatief te zoeken, leg je je er gewoon bij neer.

"Accept what you can't change, change what you can't accept" --> enerzijds krijg ik ontzettende jeuk van die uitspraak, maar er zit wel wat in; óf je accepteert dat Bol het zo doet, óf je bestelt er niet meer (en jammer van de punten die je spaart dan).

[..]

Dit dus! ^O^
Ik ben het helemaal met je eens, maar wil toch nog even terugpesten :+ ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:48 schreef twist02 het volgende:
Verder ben ik best 'groen' hoor ;) heb zelf geen auto, doe alles op de fiets/OV en scheidt netjes m'n afval enzo O-) maar juist daarom kan ik dus niet zo met zulke dingen zitten denk ik..

pi_150066089
Bol levert mij geen ergernis op, gelukkig :D

Wat dingen regelen betreft is zo'n derde ook gewoon lekker makkelijk hoor: alle grote dingen hebben we al in huis. Ik wil wel graag mezelf nog verwennen met een draagdoek erbij O+

pessie: ja met BI wordt het allemaal wat lastiger. Vervelend dat je dat elke zwangerschap hebt joh, respect dat je dan toch drie kinderen krijgt ;)
pi_150066326
* Zomerzon01 Wacht op update van Risje. :)
Oost west, mij best.
pi_150067486
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 12:28 schreef pessie het volgende:

[..]

Malteser, het zou inderdaad bij je zwangerschap kunnen horen, maar heb je wellicht niet gewoon griep?

[..]

Tja, geen idee. Het zou kunnen. Maar ik voel me verder niet 'ziek'. Heb geen koorts, geen buik- hoofd- of keelpijn. Alleen veel spugen en (misschien daardoor) gevalletje vaatdoek. Ik krijg ook jaarlijks een griepprik en ik moet eerlijk bekennen dat ik al jaren geen griep meer gehad heb *klopt af op onbehandeld hout*.
Kortom, het voelt niet alsof ik griep heb of echt ziek ben. Maar er heerst natuurlijk wel een en ander dus ik sluit niks uit.
pi_150067505
Hoe zou het met Risje zijn?
pi_150067844
Hier ook benieuwd hoe het met Risje is.. spannend!

Ik kom net terug uit de stad en ben toch wel behoorlijk kapot na 3 uur lopen.. komt denk ik vooral doordat baby pontificaal op m'n blaas ligt en ik daardoor niet echt een prettige houding kan aannemen tijdens het lopen. Ach, alles voor het goede doel dan maar. :Y)

Wel twee superleuke pakjes gescoord bij de H&M. :D Spoiler i.v.m. grootte:
SPOILER
pi_150068420
Nou waar ik al bang voor was is gebeurd, er was in mijn baarmoeder niks te zien.... Ze twijfelt nu nog of er nog een hele kleine kans is dat ik misschien toch minder lang zwanger ben dan ik denk (laatste menstruatie begon 30-12, eisprong op de 20ste) maar ik moet over twee weken terug komen om te kijken of er dan misschien wel iets te zien is, of dat ik een eitje heb gehad wat gevlogen is. wel bevrucht maar niet is blijven zitten. zag wel m'n baarmoeder met t vocht, en op m'n eierstok zit ook dat 'dingetje' wat er voor zorgt dat ik niet ongesteld word.

Geen idee wat nu verder. :'(
pi_150068464
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:51 schreef Risje010 het volgende:
Nou waar ik al bang voor was is gebeurd, er was in mijn baarmoeder niks te zien.... Ze twijfelt nu nog of er nog een hele kleine kans is dat ik misschien toch minder lang zwanger ben dan ik denk (laatste menstruatie begon 30-12, eisprong op de 20ste) maar ik moet over twee weken terug komen om te kijken of er dan misschien wel iets te zien is, of dat ik een eitje heb gehad wat gevlogen is. wel bevrucht maar niet is blijven zitten. zag wel m'n baarmoeder met t vocht, en op m'n eierstok zit ook dat 'dingetje' wat er voor zorgt dat ik niet ongesteld word.

;(

Wat een lange twee weken worden dat voor jullie.. :*
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:54:06 #242
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_150068519
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 13:06 schreef twist02 het volgende:
Zijn er trouwens al dames bij de negen maandenbeurs geweest? Ben wel benieuwd naar ervaringen, want ik ga morgen :)
Ik ben gisteren geweest. Het was druk. Ik vind het wel leuk om een beetje rond te kijken, maar geen energie om bij sommige standjes een half uur in de rij te gaan staan. Ik ging ook meer voor de gezelligheid dan echt ergens voor. Ze hebben we leuke spulletjes allemaal. Maar ik heb ondertussen al zo veel kleertjes gekregen! Daar mag ik van mezelf voorlopig niks van kopen!
En verder hebben we alle grote aankopen al gedaan.
pi_150068545
Ohh Risje. ;( Wat een onzekerheid, veel sterkte de komende twee weken. :*
  donderdag 26 februari 2015 @ 14:55:02 #244
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_150068555
quote:

Bah, dat is niet leuk. Sterkte met die 2 weken wachten!!!
pi_150068625
Oh Risje, wat naar :* Sterkte met wachten.
Ziggy played guitar
pi_150068635
quote:

bah wat naar! Wat een onzekere twee weken dan.. Werden je testen wel donkerder? Waarom was je dat al bang voor? Heel veel sterkte met die onzekerheid!
pi_150068724
Risje, wat een naar nieuws! En wat een onzekerheid nog de komende 2 weken.

Wanneer heb je positief getest?
pi_150068767
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:57 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

bah wat naar! Wat een onzekere twee weken dan.. Werden je testen wel donkerder? Waarom was je dat al bang voor? Heel veel sterkte met die onzekerheid!
hoe bedoel je donkerder? Ik ga er eigenlijk vanuit dat t een windei is geweest, kan me namelijk niet voorstellen dat er nog iets ineens gaat komen, hoop eigenlijk nu dat ik gewoon snel ongesteld word en verder kan ;(
pi_150068782
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:59 schreef J0ycie88 het volgende:
Risje, wat een naar nieuws! En wat een onzekerheid nog de komende 2 weken.

Wanneer heb je positief getest?
2 februari en een week later nog eens
pi_150068813
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:00 schreef Risje010 het volgende:

[..]

hoe bedoel je donkerder? Ik ga er eigenlijk vanuit dat t een windei is geweest, kan me namelijk niet voorstellen dat er nog iets ineens gaat komen, hoop eigenlijk nu dat ik gewoon snel ongesteld word en verder kan ;(
knalpositief (ik heb volgende week mijn echo en ben voor precies t zelfde scenario bang)
Als t inderdaad zo is hoop ik mee dat je snel weer verder kan inderdaad!
pi_150068863
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 14:34 schreef Selvaria het volgende:
Hier ook benieuwd hoe het met Risje is.. spannend!

Ik kom net terug uit de stad en ben toch wel behoorlijk kapot na 3 uur lopen.. komt denk ik vooral doordat baby pontificaal op m'n blaas ligt en ik daardoor niet echt een prettige houding kan aannemen tijdens het lopen. Ach, alles voor het goede doel dan maar. :Y)

Wel twee superleuke pakjes gescoord bij de H&M. :D Spoiler i.v.m. grootte:
SPOILER
Leuk! Ik heb er ook al een paar keer over zitten te twijfelen, ik vind ze zo leuk!

Kan niet wachten tot we weten wat het wordt ;) Ik kan niet zoveel met unisex namelijk. En ik vind al gauw iets niet-unisex als dat het wel zou moeten zijn.
En eerst ook maar wat weekjes verder zijn!
pi_150068899
He bah risje, wat vervelend. Ik hoop dat er over 2 weken toch wat te zien is, en dat dit eitje gewoon erg langzaam is...
pi_150068925
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:01 schreef Risje010 het volgende:

[..]

2 februari en een week later nog eens
Kon de VK de positieve testen wel verklaren dan?

Ik hoop voor je dat je snel zekerheid hebt :)
pi_150068930
Maar volgens berekening zou ik wel minstens 7 weken zwanger moeten zijn, maar naar t schijnt komt het voor dat er dan een week of 2 later ineens wel wat te zien is.
pi_150068974
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:03 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Leuk! Ik heb er ook al een paar keer over zitten te twijfelen, ik vind ze zo leuk!

Kan niet wachten tot we weten wat het wordt ;) Ik kan niet zoveel met unisex namelijk. En ik vind al gauw iets niet-unisex als dat het wel zou moeten zijn.
En eerst ook maar wat weekjes verder zijn!
Haha! Wij weten dus niet wat het wordt dus ik was juist heel blij met deze omdat ze eens niet saai wit / grijs zijn! Tot nu toe ben ik over de kleertjes die we hebben gekocht daardoor ook nog niet zo enthousiast geweest, maar nu wel. Als ik geworpen heb ga ik helemaal los. :D

Ik moest een beetje huilen zojuist. ;( Het kraampakket van mijn verzekeraar werd zojuist geleverd, daar ben ik nog helemaal niet klaar voor. ;(
pi_150068975
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:05 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Kon de VK de positieve testen wel verklaren dan?

Ik hoop voor je dat je snel zekerheid hebt :)
Ja ze zei dat er wel een eitje bevrucht is maar gewoon weer weggegaan is. Om t even simpel te zeggen.
Ze twijfelde wel of hij niet aan de rand zat want ze dacht wel dat ze daar iets zag, maar met 7 weken zou je echt wel gewoon wat moeten kunnen zien
pi_150068993
Wat een vervelend nieuws Risje! Sterkte met wachten! :*
pi_150069194
Wat een vervelend nieuws Risje. Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!
pi_150069225
Dankjewel allemaal :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 februari 2015 @ 15:14:09 #260
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150069244
sterkte Risje!

pi_150069321
Dikke :* voor Risje. Hopelijk is er over 2 weken alsnog wat te zien!
Oost west, mij best.
pi_150069508
Ach risje :*
pi_150069600
:* Sterkte Risje

Iedereen bedankt voor de sterktewensen en tips. Ik ga zo maar eens de huisarts bellen :)
pi_150070136
Risje ;(
pi_150070187
Sterkte Risje :*
  donderdag 26 februari 2015 @ 15:38:18 #267
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_150070249
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:02 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

knalpositief (ik heb volgende week mijn echo en ben voor precies t zelfde scenario bang)
Als t inderdaad zo is hoop ik mee dat je snel weer verder kan inderdaad!
Ik lees dit heel toevallig maar staar je alsjeblieft niet gek op de donkerheid (is dat een woord) van de testen! Bij mij zijn ze nooit heel erg knallend geweest en ik heb toch 2 gezonde dochters :)

Sterkte Risje!
pi_150070312
Gek toch dat mijn voorgevoel wel al zo duidelijk was, dat ik al verwachtte dat er iets mis zou zijn. Hoop nu maar dat alles snel voorbij zal zijn, en we verder kunnen aan een volgende ronde.
pi_150070914
Ach Risje ;( bah wat naar. :*
pi_150070917
he bah wat naar Risje :(

Ik heb een vraag, misschien dat iemand hier het antwoord weet:
Gisteren een positieve test gehad (geloof het nog niet) maar ik heb een verhoogd risico i.v.m. ernstig astmapatient. Mijn volgende afspraak met mijn longarts duurt echter nog even en ik zou volgens hem (eerder besproken) bij een gynaecoloog moeten lopen.

Alleen, wie moet ik nu (of straks eigenlijk want ik wacht nog even) bellen voor een afspraak? Een verloskundige? de longarts voor verwijzing naar de gyn? Weet iemand hoe je van de eerstelijn naar de medische tak komt zeg maar?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 februari 2015 @ 15:54:11 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150070965
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:53 schreef silliegirl het volgende:
he bah wat naar Risje :(

Ik heb een vraag, misschien dat iemand hier het antwoord weet:
Gisteren een positieve test gehad (geloof het nog niet) maar ik heb een verhoogd risico i.v.m. ernstig astmapatient. Mijn volgende afspraak met mijn longarts duurt echter nog even en ik zou volgens hem (eerder besproken) bij een gynaecoloog moeten lopen.

Alleen, wie moet ik nu (of straks eigenlijk want ik wacht nog even) bellen voor een afspraak? Een verloskundige? de longarts voor verwijzing naar de gyn? Weet iemand hoe je van de eerstelijn naar de medische tak komt zeg maar?
huisarts bellen voor verwijzing naar gyn :*

pi_150071166
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:54 schreef DJMO het volgende:

[..]

huisarts bellen voor verwijzing naar gyn :*
Oh. Is dat zo simpel.. Haha. Ik zal ook maar even contact zoeken met de longarts denk ik. Iets zegt me dat 'ie zelf de verwijzing wil regelen.
pi_150071346
Sillie ik zou inderdaad de huisarts even bellen en misschien ook de longarts. Die kunnen je een verwijzing geven en dan kun je de gyn bellen.

Ik zou niet te lang wachten, dan heb je in ieder geval wat meer vrijheid in dagen en tijdstippen!
Dat vind ik namelijk wel een klein nadeel aan onder controle zijn in het ziekenhuis. Geen mogelijkheden voor afspraken in de avond.
pi_150071621
Hier kan dat wel hoor, avondafspraken in zkh. Ik heb een afspraak voor mijn 20 weken echo om half 8 s avonds staan :Y. Geloof dat ze elke donderdagavond 'open' zijn.
pi_150072113
Risje, sterkte! :(
Het is ook nog zo onzeker in het begin :(
pi_150072384
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:18 schreef ingee het volgende:
Risje, sterkte! :(
Het is ook nog zo onzeker in het begin :(
Voel me ook echt klote. Maar het schijnt regelmatig voor te komen, daar hou ik me dan maar aan vast.
  donderdag 26 februari 2015 @ 16:25:56 #277
259886 pessie
pi_150072605
Hee ris wat een rotnieuws zeg!
Sterkte :*
pi_150073794
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:22 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Voel me ook echt klote. Maar het schijnt regelmatig voor te komen, daar hou ik me dan maar aan vast.
Dat is ook zo, het komt veel voor. Dat werd tegen mij ook gezegd (heb voor deze zwangerschap twee miskramen gehad, eentje bij 10 weken, eentje bij bijna 6 weken). Dus ik weet hoe het voelt (en met mij helaas vele anderen).
Maar gun jezelf ook de ruimte om je klote te voelen. Het is gewoon verdrietig, je doet een positieve test en hebt de hoop op een kindje over 8 maanden. En dan ineens is dat weg. Daar mag je verdrietig om zijn en je rot om voelen.

Hier wordt aan je gedacht :*.
pi_150073981
Oh Risje wat naar! Natuurlijk is dat enorm kl*te en voel je je rot! En dat mag ook hoor! :*

Dikke :*
Schudden voor gebruik
pi_150073987
Ik ben nu bij een borrel en ging naar t toilet, roze afscheiding. Gelijk in de stress, dan lukt het even niet om te relativeren. Hoe gaat dat gezegde? Je haalt t meisje wel uit de miskraam maar de miskraam niet uit het meisje? :'(
Hopelijk ben ik vanavond rationeler
pi_150074107
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:52 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben nu bij een borrel en ging naar t toilet, roze afscheiding. Gelijk in de stress, dan lukt het even niet om te relativeren. Hoe gaat dat gezegde? Je haalt t meisje wel uit de miskraam maar de miskraam niet uit het meisje? :'(
Hopelijk ben ik vanavond rationeler
Iets eerder had je al bruine afscheiding toch?
Echter beide afscheidingen zeggen nog niet zo veel.

Het kan ook een scheurtje zijn van de sex wat nog niet helemaal goed geheeld was.. Om maar iets te noemen. Maar wat vervelend en onzeker moet je je voelen.
Hopelijk stopt dat allemaal snel en blijf je een beetje kalm met je koppie. Mocht je erg twijfelen hoe of wat neem dan gewoon contact op met je vk voor raad en eventueel een echo om te kijken naar je binnenkantje..

:*
Schudden voor gebruik
pi_150074205
I heb eerder geen afscheiding gehad. Als t aanhoud zal ik morgen even bellen maar ben morgen pas zes weken. Heb dinsdag met zes weken en vier dagen en echo..
pi_150074734
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 16:57 schreef Cassandra87 het volgende:
I heb eerder geen afscheiding gehad. Als t aanhoud zal ik morgen even bellen maar ben morgen pas zes weken. Heb dinsdag met zes weken en vier dagen en echo..
excuses dan heb ik je met de bruine ranzigheid verward met iemand anders ;)

Succes :* Ik hoop dat het het veel voorkomende beetje roze vloeien in de eerste weken is en er verder niets aan de hand is.
Schudden voor gebruik
pi_150075214
Risje :'( het klinkt volgens mij niet heel erg hoopvol

Spannend Cassandra! Hopelijk is het niks! Maar ik geloof wel dat het je ontzettend onzeker maakt. Hier kreeg ik wat roze afscheiding met 9 weken, wat vervolgens met 11 weken wat helder bloed werd. Met vlagen verlies ik nog steeds bruine/roze/rode afscheiding met 14 weken. Oorzaak onbekend.
pi_150076000
Cassandra, ik had met 6 weken ook een paar keer roze afscheiding. Volgens vk kon het goed een innestelingsbloeding zijn. Was het kennelijk ook, want echo kleine week later was goed ;)

:* Risje, wat rot zeg! Weet niet wat de kans hierop is hoor, maar vriendin van me had net zoiets. Ze kreeg een vroege echo omdat ze pijn aan 1 kant had, waardoor ze dachten dat het buiten baarmoederlijk kon zijn. Echo liet vruchtzakje zien met een stipje die te klein zou zijn voor de termijn. Ze gooiden het op buitenbaarmoederlijk en wilden operatie plannen, maar besliten uiteindelijk toch nog even te wachten. Echo daarna wees uit dat het stipje toch ietsje gegroeid was. Inmiddels is het kindje een paar jaar oud!
Nogmaals, ik weet niet hoe groot de kans is dat dit bij jou ook gebeurd, maar het kán dus wel! Sterkte komende 2 weken!
pi_150076009
Risje... :*
Snap dat je er van schrikt Cassandra, poe! Komt vast goed.
pi_150076064
Ach Risje wat een onzekerheid :*
pi_150077013
Risje, wat een rolbericht. sterkte voor het 2 weken wachten. Wat zal de tijd voor jou lang duren....

Even ego:
Vandaag naar de verloskundige.. Ben ik in 2 weken gewoon 2 kg aangekomen. Schrok me kapot! Heb helemaal niet gek gedaan ofzo.
En dan zegt ze ook nog dat ik niet moet schrikken in het ziekenhuis omdat de weegschaal daar anders staat ingesteld en ik dan 3 kg zwaarder zal zijn ;-(
Was juist zo trots op mezelf en dan dit... Grmbl..
In totaal dus 7,5 kg aangekomen met 35.3

Kort daarna kwam de kraamzorg voor de intake. Heel fijn gesprek. Relaxte vrouw en m'n katten waren helemaal zen dus ik heb er vertrouwen in.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 26 februari 2015 @ 18:18:12 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150077180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:13 schreef faptist het volgende:
In totaal dus 7,5 kg aangekomen met 35.3
dat is echt niet veel hoor! Ik ben nu ook iets van een kilo of acht aangekomen met 36,5 week. Bij al m'n vorige zwangerschappen waren dat veul meer kilo's iig :') moet wel zeggen dat ik nu ook meer dan het driedubbele aan lichaamsbeweging heb/had in de zwangerschap dan bij de jongens .. dat helpt ook wel om niet buitensporig aan te komen natuurlijk.

jij ook sterkte cassandra! :*

pi_150077213
Dat valt toch wel mee, Fapist?

Ik ben echt emotioneel incontinent. Gisteravond alles bij elkaar gejankt om de laatste aflevering van parenthood, en nu moet ik huilen omdat de Duutser in de andere kamer aan een van z'n beste vrienden vertelt dat ik zwanger ben....
  donderdag 26 februari 2015 @ 18:25:22 #291
259886 pessie
pi_150077471
Faptist, ik denk dat ik zeker op+10 zit nu bij 31 weken. Heb nog nooit bij de vk op de weegschaal hoeven staan. Het enige wat ze zeggen is wat er aan komt moet e ook weer af. Tsja, daar hebben ze een punt.
pi_150077586
Ik zag vanmorgen dat ik al 11 kg ben aangekomen! En dat met nog zeven weken te gaan... Ik ga dus dik over de 12 kilo die ik bij m'n dochter was aangekomen.

Sterkte risje... Geen leuk nieuws :{
pi_150078096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 18:19 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat valt toch wel mee, Fapist?

Ik ben echt emotioneel incontinent. Gisteravond alles bij elkaar gejankt om de laatste aflevering van parenthood, en nu moet ik huilen omdat de Duutser in de andere kamer aan een van z'n beste vrienden vertelt dat ik zwanger ben....
Herkenbaar, ik schiet nu al om alles in tranen. Dat beloofd wat voor de 8 maanden die k nog moet }:| :')
pi_150078118
Ik had vorige keer +6kg erbij bij de vk. Ten opzichte van de vorige maand that is. Bovenop de 6 die er al aanzaten.

Ik eet normaal en beweeg zo veel ik kan. Ik zie wel waar het schip strandt en ik probeer me er niet te druk om te maken. Met de nadruk op probeer.
pi_150078729
Risje wat klote! Mijn duimen draaien voor goed nieuws over 2 weken maar kan me voorstellen dat je nergens op durft te hopen! :*

Cassandra, he jakkes da's schrikken! Hopelijk voor jou ook snel geruststelling! :* Dat het maar snel dinsdag mag zijn!

Nikoos: durf je wel, een beetje zwangere vrouwen pesten? :P Poeh, en dan zou je moeten weten wat voor hekel ik heb aan d/t-fouten :'( Maarr: heb wel meteen die jeuk-uitspraak in praktijk gebracht: zo'n fout is onacceptabel, dus heb 'm meteen veranderd 8-)

Kilo's: voorlopig +3 bij 30w5d, maar ben wel benieuwd naar die laatste weken als ik verlof heb :@
pi_150079149
Krampjes in de eerste weken horen erbij toch? Ik heb momenteel allemaal steken links onderin mn buik. Echt venijnig. Gelukkig voelt het niet als menstruatiekramp, anders was ik nu gestressed.

Mijn darmen maken trouwens geluid! :@ hoort dat er ook bij? :X
pi_150079175
Wat komen jullie allemaal weinig aan :o
Vorige zwangerschap begon ik op 53, en zag ik op t einde de 70..
Deze keer weeg ik al 68 bij begin :') maar ik denk dat ik niet maar 8kg ga aankomen ofzo
pi_150079214
Ook lichte baarmoederkramp a la menstruatie kan voorkomen zo in t begin sillie.
pi_150079504
En mijn darmen gingen inderdaad ook alle kanten op, inclusief klotsende en borrelende geluiden :Y hoort erbij! ;)
  donderdag 26 februari 2015 @ 19:25:38 #300
259886 pessie
pi_150080015
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 19:08 schreef silliegirl het volgende:
Krampjes in de eerste weken horen erbij toch? Ik heb momenteel allemaal steken links onderin mn buik. Echt venijnig. Gelukkig voelt het niet als menstruatiekramp, anders was ik nu gestressed.

Mijn darmen maken trouwens geluid! :@ hoort dat er ook bij? :X
Bandenpijn en je darmen die een ander plekje zoeken ;)

Bij de andere 2 kwam ik uiteindelijk 15 a 16 kg aan. Na anderhalf jaar was dat er ongeveer wel weer af. Ik verwacht nu weer zoiets. Heb alleen al in geen maanden meer op de weegschaal gestaan. Moet ik misschien weer eens doen. Misschien, wellicht, ooit, anderhalf jaar na de bevalling O-)
pi_150080614
Dicht :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')