abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150030984
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:04 schreef DJMO het volgende:
ik ga normaal altijd douchen en stap met m'n ochtendjas en al aan in bed (zo'n witte dikke van ikea :P ) onder m'n herfstdeel van het 4 seizoenen dekbed :')
Ik ga al zweten alleen bij het idee... Haha.

Ik slaap nu alleen in een string onder het zomerdekbed en heb het al warm...
Ik ga gewoon wat leuke losse boxershorts (voor mannen of vrouwen) halen en wat spaghetti-hemdjes. Ik kan ook niet tegen pyama's e.d. En aangezien ik in juli ga bevallen verwacht ik niet dat het 's nachts nog gaat vriezen. :)
Ik verwacht ook niet dat ik voor de kraamzorg mezelf ga schamen voor mijn borsten als er bij de bevalling al zoveel mensen tussen mijn benen hebben gevoeld. Dus een spaghetti-hemdje vind ik goed. Als het winter zou zijn dan zou ik voor een strak basic t-shirt gaan denk ik. Dan draai je jezelf ook niet zo vast.
Oost west, mij best.
pi_150031258
Boxershorts van mijn man zijn ideaal voor na de bevalling O+ En idd de voordelen van een zomerkindje: lekker zo min mogelijk aan snachts: ook handig met borstvoeding :)
pi_150031441
Ik moet juist echt iets aan in bed, vind naakt zo naar en plakkerig.
Heb nu winterdekbed met pj's en vaak nog ff een lekker warm kruikje omdat bed zo ijzig koud is als ik erin ga. Slaap t liefst in losse legging met groot shirt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_150032174
Boxershorts van man, dat moet ik even onthouden. Daar past dat kraamverband een stuk beter in dan in mijn delicate ondergoedjes (lees: hema slips ;)). Weet niet of man er zo blij van wordt, maar die heeft dan even pech...

Ik ben net gaan shoppen. En heb babyspul gekocht.... Unisex, want geslacht dus nog onbekend, maar het moest gewoon...

Deze O+ http://www.zara.com/nl/nl(...)c711026p2467028.html

En een wit pakje met kleine driehoekjes erop bij prenatal (staat niet op de site), heel rustig, maar niet saai, ik vond t net sneeuwvlokjes. En maat 50 is gewoon zo schattig O+ Dit patroontje dus: http://www.prenatal.nl/sh(...)prevVisit=&id=105796, maar dan wit, en een pakje aan 1 stuk...

O, en alvast een Dikkie Dik tutteldoekje, want Dikkie Dik O+ O+ O+ http://www.prenatal.nl/sh(...)&prevVisit=&id=89447

En nu is mijn portemonnee minder blij, maar mijn hormonen gelukkig :D
pi_150032344
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:42 schreef mousemicky het volgende:
Boxershorts van man, dat moet ik even onthouden. Daar past dat kraamverband een stuk beter in dan in mijn delicate ondergoedjes (lees: hema slips ;)). Weet niet of man er zo blij van wordt, maar die heeft dan even pech...

Ik ben net gaan shoppen. En heb babyspul gekocht.... Unisex, want geslacht dus nog onbekend, maar het moest gewoon...

En een wit pakje met kleine driehoekjes erop bij prenatal (staat niet op de site), heel rustig, maar niet saai, ik vond t net sneeuwvlokjes. En maat 50 is gewoon zo schattig O+ Dit patroontje dus: http://www.prenatal.nl/sh(...)prevVisit=&id=105796, maar dan wit, en een pakje aan 1 stuk...

O, en alvast een Dikkie Dik tutteldoekje, want Dikkie Dik O+ O+ O+ http://www.prenatal.nl/sh(...)&prevVisit=&id=89447

Dikkie Dik. O+

Ik had niet verwacht dat ik me zo goed in kon houden. Tot nu toe alleen deze gekocht:
http://www.hm.com/nl/product/74192?article=74192-A
Ook unisex, want nog 2 weken wachten...
Maar dan ga ik ook echt helemaal los als we het weten. :)
Oost west, mij best.
pi_150032401
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 15:47 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik had niet verwacht dat ik me zo goed in kon houden. Tot nu toe alleen deze gekocht:
http://www.hm.com/nl/product/74192?article=74192-A
Ook unisex, want nog 2 weken wachten...
Maar dan ga ik ook echt helemaal los als we het weten. :)
+1, op je hele post. Pakje heb ik ook (vorige week gekocht O+ ). Wel in maatje 62, want capuchon en ienieminie vond ik bij J. niet zo handig.

En over 2 weken weten we het en ga ik los *O* (en voor een meisje meer dan voor een jongen, want leuk jongensspul heb ik nog wel wat)
pi_150032465
Wow, ik keek net even in de OP, en wat zijn er al weer veel mensen na mij aangesloten. En ik ben echt nog maar net zwanger... (14 weken, maar t voelt als 8 ofzo...)
pi_150032961
Mijn vriend en ik hebben besloten om een geregistreerd partnerschap aan te gaan!!! O+
Vanaf eind Juni neem ik zijn naam aan. En we willen een klein feestje geven voor ouders en goede vrienden in de tuin van schoonouders.

Hij kwam vanmiddag heel lief thuis met een bos rozen en met de vraag of ik een stapje verder met hem wil gaan. Ontzettend lief, de schat kon dit niet voorbij laten gaan zonder er iets aan te doen.

Hadden het er van het weekend over gehad dat er iets vast moet komen te staan. En samen waren we het er eigenlijk wel over eens dat een geregistreerd partnerschap ons het beste lijkt. Trouwen willen we wel, maar dan met alles erop en eraan en dat kan nu niet. Dus dit is een goede tussenstap!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_150033139
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Mijn vriend en ik hebben besloten om een geregistreerd partnerschap aan te gaan!!! O+
Vanaf eind Juni neem ik zijn naam aan. En we willen een klein feestje geven voor ouders en goede vrienden in de tuin van schoonouders.

Hij kwam vanmiddag heel lief thuis met een bos rozen en met de vraag of ik een stapje verder met hem wil gaan. Ontzettend lief, de schat kon dit niet voorbij laten gaan zonder er iets aan te doen.

Hadden het er van het weekend over gehad dat er iets vast moet komen te staan. En samen waren we het er eigenlijk wel over eens dat een geregistreerd partnerschap ons het beste lijkt. Trouwen willen we wel, maar dan met alles erop en eraan en dat kan nu niet. Dus dit is een goede tussenstap!
Wat lief, gefeliciteerd! Dat wordt vast heel gezellig!

( De status van "geepeetjes" bevalt mij persoonlijk prima, en wat ook fijn is, is dat je vanaf 1 april 2014 ook niet meer je kind hoeft te laten erkennen en het ouderlijk gezag aan hoeft te vragen. Dat is helemaal gelijk getrokken met het huwelijk. ^O^ )
pi_150033982
quote:

Haha, week of 2 terug hetzelfde besloten met mijn vriendin. Toen had ze op Facebook gezet dat we verloofd waren, dus iedereen was opeens in rep en roer. Terwijl het voor mij gewoon een besluit was die we samen namen en dat ze graag de achternaam van mij en ons kind wilde hebben.

Toen maar besloten om toch maar zo'n grote snoepring te halen na het werk om het symbolisch toch rond te maken :P

Ik vind het alleen wat gek om het in het openbaar te zeggen. Gaan we nu ons partnerschap registreren, want dat vind ik zo stom klinken. Maar mijn vriendin vindt het trouwen en dat vind ik het ook niet helemaal :+
pi_150034044
quote:

Oooh, wat hebben ze enorm leuke dingen bij de Zara! Ik heb nog niks gekocht maar dat gaat niet lang meer duren denk ik :9~

Gefeliciteerd Joycie en Nikoos!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150034393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:58 schreef Stippelrientje het volgende:
Vanavond hebben wij een pretecho O+ Kijken of we kunnen ontdekken of we een babymeisje of een babyjongen gaan krijgen O+

Zo vreselijk spannend! :@

ik heb wel bijgelezen maar ben eigenlijk alles alweer vergeten }:|
Ludann der afvallen en bijkomen op der borsten.. misschien eens raadzaam om bij een diëtiste langs te gaan?

Danaa: fijn dat je baby weer meer beweegt. Ruimte gebrek zal ook wel meespelen, maar goed dat je er boven op zit hoor!

inge! Wat duurt dat laaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaaang! Ik wil baby gluren!! O+
Zooooo, vet spannend! :D

Maar daar zeg je me wat, daar heb ik het niet eens over gehad. Geen idee wat mijn borsten wegen nu, maar van 75 A naar 75 DD gaan zal ook best wat wegen.

Er is afgesproken dat als ik het met de controle volgende week hetzelfde gewicht is of weer afgevallen, dat er dan een dietist ingeschakeld wordt idd.
pi_150034476
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:07 schreef Gevalletje het volgende:

Goede echo voor LuDann, fijn! Lastig dat je meer moet eten dan je prettig vindt. Leek wel mee te vallen, zondag kreeg je dat hele broodje weg, dat had ik met jouw termijn denk ik nog niet gekunt! Pas ergens na de 20 weken had ik weer trek in alles en kon ik meer op, met 16 weken was ik geloof ik ook nog nauwelijks iets aangekomen. Hoop dat je snel wat aankomt en ze zich wat minder snel druk om je zullen maken ;)
Moet zo'n band aangemeten worden? Was vorige week bij thuiszorgwinkel in Hoofddorp en dacht daar wel een paar banden te zien. Heb er niet echt naar gekeken toen, weet ook niet of er verschillende soorten in zijn. Komt allemaal goed! :*

Ja, ik kan best eten soms hoor, probleem is dat zo'n broodje soms het enige is wat ik dan die hele dag eet. :@

Band zou je in theorie ook zo kunnen kopen, maar dat wordt niet aangeraden. Goedkoop zijn ze niet (60-80 euro) en ze worden sinds 2013 ook met voorschrift van een arts niet meer vergoed volgens mijn zorgverzekeraar. Voor die kosten laat ik het liever goed aanmeten dus, en dat kan, kost niets extra.
pi_150034535
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:47 schreef LuDann het volgende:

[..]

Maar daar zeg je me wat, daar heb ik het niet eens over gehad. Geen idee wat mijn borsten wegen nu, maar van 75 A naar 75 DD gaan zal ook best wat wegen.

Er is afgesproken dat als ik het met de controle volgende week hetzelfde gewicht is of weer afgevallen, dat er dan een dietist ingeschakeld wordt idd.
Oo, ik heb kilo's over hoor! Kom maar halen. +21 kilo nu :( ( en ja ik heb ze er vast zelf aangegeten, maar zo gek heb ik eigenlijk niet gedaan).
pi_150034571
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:15 schreef Malteser het volgende:

LuDann: fijn dat de controle goed was. Zijn er geen dingen die je heel lekker vindt en wat makkelijker naar binnen krijgt? En de dingen die je eet, kies je dan voor de 'vettere' optie? Dus geen magere yoghurt maar volle yoghurt enz. Probeer wat mee te denken maar je hebt het ontgetwijfeld zelf ook allemaal bedacht. Succes!

Zijn idd al dingen waar ik mee bezig ben, maar harstikke lief dat je meedenkt!
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:42 schreef Cholula het volgende:

LuDann als je wil sparren over eten staat mijn pm open voor je en ik vind de suggesties van een diëtist een hele goede!
Heb je ook problemen gehad met eten?
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:51 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Lijkt me bloedheet en jeukerig :D

Ik heb er zelf dus nul, omdat ik in mijn niksie of in een short slaap.
Ik heb hetzelfde, ik krijg het al warm als ik naar een nachthemd kijk! :D (heb het wel wat kouder nu overigens, maar dat komt omdat ik te weinig eet). Ik heb er wel een stuk of 10 in huis, omdat mijn moeder het nodig vindt om bij elke ziekenhuisopname een nieuwe te kopen. :') Wel erg lief hoor, dat wel. O+
pi_150034611
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:47 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ff op de weegschaal leggen, die borsten van je!
pi_150034718
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Tip van het jaar! Staan we straks allemaal met de keukenweegschaal. :)
pi_150034802
quote:
99s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:34 schreef Nikooos het volgende:

[..]

Haha, week of 2 terug hetzelfde besloten met mijn vriendin. Toen had ze op Facebook gezet dat we verloofd waren, dus iedereen was opeens in rep en roer. Terwijl het voor mij gewoon een besluit was die we samen namen en dat ze graag de achternaam van mij en ons kind wilde hebben.

Toen maar besloten om toch maar zo'n grote snoepring te halen na het werk om het symbolisch toch rond te maken :P

Ik vind het alleen wat gek om het in het openbaar te zeggen. Gaan we nu ons partnerschap registreren, want dat vind ik zo stom klinken. Maar mijn vriendin vindt het trouwen en dat vind ik het ook niet helemaal :+
Wat leuk!
Ben het met je eens. Trouwen is het ook niet helemaal. Maar hoe noem je elkaar na een geregistreerd partnerschap.
Ik vind wel dat je meer als vriend en vriendin bent dan. Ik ga namelijk ook zijn naam dragen. Maar eens over hebben samen hoe we dat zien daarna.

Hier waarschijnlijk gewoon op een maandag naar het gemeentehuis en een feestje op de zaterdag erna.

Echt nooit gedacht dat we dit zo zouden doen.. Ik was altijd meer van het trouwen. Maar dit voelt toch wel erg goed als ik eerlijk ben!
pi_150034815
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wow, vet moeilijk! Kan dat überhaupt? :9
pi_150034843
Fijn dat het met de baby goed gaat Ludann! Moeite met eten heb ik nooit gehad, dus daarmee kan ik niet echt helpen..
pi_150035094
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:58 schreef ingee het volgende:

[..]

Tip van het jaar! Staan we straks allemaal met de keukenweegschaal. :)
Als ze niet te groot zijn he, anders moeten ze op de gewone weegschaal....
pi_150035103
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:01 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wow, vet moeilijk! Kan dat überhaupt? :9
bij die van mij niet! Die zijn veel te klein...
pi_150035204
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als ze niet te groot zijn he, anders moeten ze op de gewone weegschaal....
:D :')
pi_150035245
Ik wil zelf nog even vertellen dat Fanta Pomelo het lekkerste is dat ik in tijden heb gedronken. :9~ :9 c_/
  woensdag 25 februari 2015 @ 17:23:09 #100
409579 LuDann
All the way
pi_150035522
Ik heb geen keukenweegschaal :'(
pi_150035711
quote:
11s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:13 schreef Limone het volgende:
Ik wil zelf nog even vertellen dat Fanta Pomelo het lekkerste is dat ik in tijden heb gedronken. :9~ :9 c_/
Oh yumm.. dat is inderdaad heel lekker!!! Had je niet moeten zeggen Limone :P

Jammer genoeg heb ik vriendlief al een keer naar de supermarkt laten rijden omdat ik perse american fritessaus wilde bij de frietjes. ... En daar trapt hij geen tweede keer in.
pi_150036602
Oeh fanta pomelo! Die is tegenwoordig alleen in light te verkrijgen toch?

Mag je als je zwanger bent wel tonijnpizza (diepvries) hebben? Ik heb net gehormonsterd dat ik pizza wilde hebben i.p.v. couscous en nu weet ik niet eens of ik deze pizza wel mag hebben :'(
  woensdag 25 februari 2015 @ 18:02:18 #103
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_150036659
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:00 schreef coccinelle het volgende:
Oeh fanta pomelo! Die is tegenwoordig alleen in light te verkrijgen toch?

Mag je als je zwanger bent wel tonijnpizza (diepvries) hebben? Ik heb net gehormonsterd dat ik pizza wilde hebben i.p.v. couscous en nu weet ik niet eens of ik deze pizza wel mag hebben :'(
Volgens mij mag dat gewoon als het verhit wordt (en dat wordt een pizza) :Y
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_150036739
tonijn uit blik mag ook :Y
Op je pizza helemaal want verhit...
Schudden voor gebruik
pi_150036777
Je mag sowieso vis uit blik eten...
Je moet alleen niet elke dag tonijn eten door de hoeveelheid kwik.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150036805
ik houd normaal van tonijn... maar ik moet er nu niet eens naar kijken of er een vleugje van ruiken :')
Schudden voor gebruik
pi_150036823
Mijn hormonen (en mijn man) zijn jullie voor eeuwig dankbaar O+
pi_150036837
quote:
7s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:02 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Volgens mij mag dat gewoon als het verhit wordt (en dat wordt een pizza) :Y
Dat geldt voor tonijnsteak toch? Op een pizza zit meestal gegaarde tonijn (afhankelijk van je pizza... maar meestal is het dezelfde vorm als in een blikje). Meende dat het tonijnissue erom gaat dat tonijn een roofvis is (bevat relatief veel kwik) en dat je daarom geen bakken met tonijn moet eten.

Ik eet het zelf gewoon, net als zwaardvis, maar met mate :Y) Soms heb ik echt een tonijnsalade craving :9~

/spuit 11 :+
pi_150037236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:07 schreef Gevalletje het volgende:

Las van iemand hier die iets op mij voorloopt (Risu?) dat er bij de echo te zien was dat het kindje oefende met ademen. Hoe zie je dat dan? Had namelijk eergisteren een momentje waarbij deel van baby ineens ritmisch bewoog, leek wel op een snelle ademhaling, iig geen hik! Nou was het wel boven m'n navel, waar ik denk dat z'n kontje zit, dus klinkt niet heel logisch. Gister deed ie dat weer even kort, vroeg me af wat dat kon zijn!
Ja dat was ik. Het was heel subtiel, als de gyn het niet had gezegd, dan zag ik het ook niet. Je zag de ribbetjes een beetje ritmisch uitzetten zeg maar. Ik voelde op dat moment ook geen beweging van buitenaf. De hik zou best kunnen hoor. Die heeft die van mij ook bijna dagelijks. Is idd een ritmische beweging, niet altijd even snel en ook vrij subtiel. Maar volgens mij is de hik een gevolg van het ademen oefenen. Kan het mis hebben hoor. Ik voel het dan ook vaak juist onderin, wiebelkontje.
pi_150037400
LuDann, ik heb een man die moeite heeft met eten. En nu hij met z'n maag zit en dus aan een dieet moet, is het alleen maar lastiger geworden, want hij moet vetten oa vermijden. Echt heel lastig en ik zie gewoon zijn ribben. :{
Ik hoop dat het snel weer over is bij hem, dan kan ik hem weer volproppen met pizza, frietjes, volle yoghurt, roomboter op z'n brood. Ik denk dat ik hem even langs de huisarts stuur voor een advies tegen die tijd.
Maar ik snap je dilemma dus wel, ook al is het niet bij mezelf. Erg lastig om in deze tijd juist aan te komen ipv af te vallen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 18:35:18 #111
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150037741
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:30 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Jammer genoeg heb ik vriendlief al een keer naar de supermarkt laten rijden omdat ik perse american fritessaus wilde bij de frietjes. ... En daar trapt hij geen tweede keer in.
ik las american filet ... nog drie weken dan mag ik weer :9~
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_150038132
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:07 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Dat geldt voor tonijnsteak toch? Op een pizza zit meestal gegaarde tonijn (afhankelijk van je pizza... maar meestal is het dezelfde vorm als in een blikje). Meende dat het tonijnissue erom gaat dat tonijn een roofvis is (bevat relatief veel kwik) en dat je daarom geen bakken met tonijn moet eten.

Ik eet het zelf gewoon, net als zwaardvis, maar met mate :Y) Soms heb ik echt een tonijnsalade craving :9~

/spuit 11 :+
maar tonijn in blik heeft niet zoveel kwik als verse tonijn. Dat kun je gewoon eten net als andere vis...
pi_150038322
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 14:27 schreef Risje010 het volgende:

[..]

Ahh Dankjewel!! Ik ben iets gerustgesteld nu, morgen deze tijd ga ik het weten!
Spannend hoor, morgen je eerste echo.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 13:58 schreef Stippelrientje het volgende:
Vanavond hebben wij een pretecho O+ Kijken of we kunnen ontdekken of we een babymeisje of een babyjongen gaan krijgen O+

Zo vreselijk spannend! :@

Wat leuk! :D Have fun en hopelijk ligt hij/zij er goed bij.

quote:

Congrats! :)

Pfff.. verder gaat dit topic echt veel te snel om alles bij te houden. :P

Zometeen chili con carne eten. Heb er zoooo enorm trek in. :Y) :9~
pi_150038411
Ik moet nog minstens 2 uur wakker blijven, en eigenlijk het liefst 3. Ik ben zooooo moe! Stomme jetlag...
pi_150039604
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik moet nog minstens 2 uur wakker blijven, en eigenlijk het liefst 3. Ik ben zooooo moe! Stomme jetlag...
Ik lag net al 1 uur te slapen op de bank omdat ik het echt niet meer trok...
Ben echt zo moe.. (heb maar iets van 4 uur geslapen afgelopen "nacht")

Jetlags zuigen big time als je zwanger bent.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_150039851
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 17:30 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Hmmn maar jullie hebben wat te vieren! O-) gefeliciteerd nog!

Ooh dat zou feestelijk zijn: om na jullie gp te proosten met fanta pomelo! :9~
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:32:28 #117
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150039865
quote:

Omg die zoek ik! Hij is uitverkocht op de website en in de winkel hier ligt het niet. :'(
De rest is ook leuk. O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_150039886
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

maar tonijn in blik heeft niet zoveel kwik als verse tonijn. Dat kun je gewoon eten net als andere vis...
Dat maakt volgens mij niets uit. In de tonijn zit kwik omdat ie dat tijdens zn leven binnenkrijgt. (Door het eten van andere (verontreinigde) vissen.))
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 19:43:50 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150040374
m'n puber op whats app .. of ik even wil laten weten wanneer ik ontsluiting heb ...

Ik heb maar gezegd dat ik wel laat weten wanneer ik ingeleid word :+ de details hoeft ze niet te weten _O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_150040456
*O* voor de voorgenomen huwelijken en geregistreerde partnerschappen, leuk!

Nikoos, ook een dametje met lange benen O+

@slapen: ik moet ook wel iets aanhebben in bed, maar niet te warm of te wijd (dan raak ik ook verstrikt :X ). 's Zomers meestal een shortje en een hemdje ofzo, dus dat kan straks ook prima vind ik.

Herenboxers zijn ook wel een goed idee eigenlijk, bedacht me inderdaad dat ik nog even na moet denken over zulke praktische dingen voor na de bevalling enzo...
Maar tegelijkertijd wil ik daar helemaal niet over na denken (heb m'n kraampakket ook in een hoek op zolder gezet :') )

En volgens mij is onze dame weer gedraaid, maar ik weet niet zeker om welke as zeg maar :? Voel nu weer veel minder beweging bij m'n blaas en meer bovenin (wat heel fijn is O+) maar weet niet of ze nu echt gedraaid is, of alleen d'r benen omhoog gegooid heeft.
Nog maar ruim 2 weken tot de volgende controle :')

Oh, en weer een gemist hormonster-moment: ;(
Had net opeens koud water onder de douche terwijl ik m'n haar stond te wassen }:| en m'n vriend impliceerde dat dat door hem kwam (dacht ik). Maar in plaats van uit m'n slof te schieten, vraag ik eerst nog aan 'm: "Kwam dat nou door jou, of loste jij het juist op?" (het was dus het laatste ;) )
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:48:28 #121
327807 Mariposas
יה&#14
pi_150040541
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:33 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat maakt volgens mij niets uit. In de tonijn zit kwik omdat ie dat tijdens zn leven binnenkrijgt. (Door het eten van andere (verontreinigde) vissen.))
Er zit wel verschil in, heeft te maken met het soort tonijn dat wordt gebruikt en waar deze soort zwemt.

http://seafood.edf.org/tuna
http://www.foodlog.nl/artikel/kwik-welke-vis-moet-je-mijden/

Maar een broodje tonijn of pizza tonijn is echt totaal geen probleem. Het zou eerlijk gezegd niet eens bij me opkomen om me daar twijfels bij te hebben, maar ik ben dan ook best makkelijk. Zolang het maar geen alcohol is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:51:06 #122
409579 LuDann
All the way
pi_150040659
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 18:25 schreef Risu het volgende:
LuDann, ik heb een man die moeite heeft met eten. En nu hij met z'n maag zit en dus aan een dieet moet, is het alleen maar lastiger geworden, want hij moet vetten oa vermijden. Echt heel lastig en ik zie gewoon zijn ribben. :{
Ik hoop dat het snel weer over is bij hem, dan kan ik hem weer volproppen met pizza, frietjes, volle yoghurt, roomboter op z'n brood. Ik denk dat ik hem even langs de huisarts stuur voor een advies tegen die tijd.
Maar ik snap je dilemma dus wel, ook al is het niet bij mezelf. Erg lastig om in deze tijd juist aan te komen ipv af te vallen.
Jeetje, vervelend. Ik hoop dat het snel beter wil gaan met je man. Is hij onderzocht op coeliakie enzo?
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:55:28 #123
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150040837
Gevalletje, (ja ik weet het .. dit heb je laaaaang geleden gepost).. dat zou mij echt kurkdroog maken zeg.
Help.
Tijdens de sex is werkelijk het enige moment dat ik niet aan de baby denk.
En waar ik nu overigens Zo extreem van geniet. Wat is alles goed doorbloed, gevoelig en vooral heerlijk. Hallelujah.

@Risje
Maakte jij je nou zo druk of je je vruchtje kwijt raakt?
Hoort er allemaal bij hoor. Rustig aan. Je kan niets meer doen dan wachten en goed voor jezelf zorgen!
Oh en ik ben nu 35 weken en nog geen dag misselijk geweest of wat voor zwangerschapsklachten dan ook. Het kan dus wel :)

#nachthemden
Ik ben ook op zoek naar een ruim nachthemd voor in het ziekenhuis. Maar of de kleur is lelijk of er staat een achterlijke tekst op. "HELLO GOODNIGHT" " GOOD MORNING" en anders staat er wel een mega afdruk van minnie mouse ofzo op.. *kots*

J0ycie88
Gefeliciteerd met je aanstaande partnerschap! Leuk dat je er ook een feestje bij geeft :)

jagartrut en skoap,
sterkte met de jetlag. Nog nooit gehad, maar kan me zo voorstellen hoe het voelt (beetje hetzelfde als wakker worden uit een slechte narcose).

Ik wilde nog ergens op reageren en nu weet ik niet meer waarop :S...
Eh oja! Tonijn.. Dat is wel het laatste waar ik nu trek in zou hebben. *groen gezicht*

Hier gaat alles goed. Nesteldrang kickt goed in.
Heb gisteren 2.5 uur zitten soppen in de badkamer. Al het kalk van mn douchedeuren afgeboend, mn wc, mn tegeltjes, mn plintjes, mn lampen, alle elastiekjes/speldjes/rozen/haarclips/lotions/shampoo's/cremetjes/noem het maar uitgezocht en opnieuw geordend..
En nu ben ik zo trots op mn resultaat.. Zo trots dat ik niet meer durf te douchen of naar het toilet durf te gaan. Mn katten mogen ook niet meer op het kleedje liggen in de badkamer, want dan komen er haren op (waarom zou ik me daar nu nog druk om maken?)...

Alleen een beetje jammer dat ik in mijn poetsdrang ook een hoop vernield hebt.
Mn witte laagje in de douchebak is door... Er zat zo'n kring van kalk dus ik had die laten weken. .. blijkbaar te lang dus nu heb ik een zwarte kring (de onderkant is dus zichtbaar). We hebben echt geen tijd of zin (vooral dat laatste) om er een nieuwe douchebak in te zetten dus k u t.
En op mn wcbril. Een witte met subtiele print is er een stukje fineer af. Net op de plek waar je met je kont zit dus het is net een vies plekje.. grmbl...

Oh.. en vandaag de ramen, de glas in lood ramen en ensuite deuren gedaan.
Het huis van boven naar beneden gestofzuigd.
De keuken gesopt...

Wat zeg je? Kram de kraamzorg morgen op intake? Totaal niet aan gedacht.. Nee hoor... dat heeft er helemaal niets mee te maken.. (Waarom word ik van dat soort dingen zo nerveus? Alsof zij gaan kijken hoe schoon mijn huis is).
pi_150040865
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

Jeetje, vervelend. Ik hoop dat het snel beter wil gaan met je man. Is hij onderzocht op coeliakie enzo?
Hij heeft nu 'gewoon' een maagzweer en zal dus eerst moeten uitzieken. Daarna is het gewoon een kwestie van genoeg eten, dat doet hij naar mijn idee gewoon te weinig.
  woensdag 25 februari 2015 @ 19:57:47 #125
335643 faptist
Maakt fouten
pi_150040946
Oh en ik ben ook nog naar de kapper geweest. Mn haren zijn weer knalroze.
Dit kleurtje.. Loving it :D

woensdag 25 februari 2015 @ 20:01:07 #126
409579 LuDann
All the way
pi_150041084
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:56 schreef Risu het volgende:

[..]

Hij heeft nu 'gewoon' een maagzweer en zal dus eerst moeten uitzieken. Daarna is het gewoon een kwestie van genoeg eten, dat doet hij naar mijn idee gewoon te weinig.
Ah oke, wat ontzettend vervelend! Kan hij dan straks niet van die bijvoeding van Nutricia krijgen (kun je ook zelf online of bij de apotheek halen trouwens).
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:02:02 #127
409579 LuDann
All the way
pi_150041116
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 19:57 schreef faptist het volgende:
Oh en ik ben ook nog naar de kapper geweest. Mn haren zijn weer knalroze.
Dit kleurtje.. Loving it :D

[ afbeelding ]
*jaloers is

Ik ben dol op roze en paars, heb een hele tijd roze en paarse dreads gehad. Is in fobo van B_N nog wel te zien geloof ik.

Erg leuk hoor!
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:29:26 #128
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_150042315
Wow faptist! Zowel voor je haar als voor je post als voor je nesteldrang!

LuDann, wat rottig zeg. Ben je zelf al bij de fysio geweest voor je bekkenklachten?
En wat betreft het eten, ik hoop voor je dat je snel weer zin in eten hebt.

DJMO, fijn dat met je baby alles goed is.

Skoap en Jager, :* voor de jetlag.

Ingee, wat betreft 21 killo aankomen, bij veel dames is dat vooral vocht, die zweten de week na de bevalling en na 2 weken zitten ze nog maar op +5kg of zo.
Ik hou zelf weinig vocht vast en kom tijdens een zwangerschap al gauw 15 kilo aan. Dat is 2 weken post partum dus nog zeker +10. En ja, ook dat gaat er weer af! (Met dank aan Evy, mits ik ooit weer pijnvrij ben en mag lopen).

We hebben een heerlijke dag gehad. Vanmorgen dus visite, 9 kindjes op bezoek O+ . Vanmiddag indoor spelen bij de sprookjeshof en vanavond eten op het pannenkoekschip. Was zeer geslaagd. Ze voelde zich heel jarig en riep regelmatig "hoeraa". En nu lig ik op de bank, ik denk niet dat ik hier nog af kom vanavond :')

Zijn er hier ook dames die zwangerfit doen of mamafit overwegen? Ik kan nu geen zwangerfit doen maar wellicht is mamafit een idee om weer een beetje fitter te worden zodra de baby er is...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 20:40:45 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150042829
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:29 schreef pessie het volgende:
Met dank aan Evy, mits ik ooit weer pijnvrij ben en mag lopen)
jij hebt ook BI geloof ik?? Ik heb afgelopen dinsdag m'n laatste sessie pre-bevalling bij de bekkenfysio gehad, en zij zegt dat in principe na de bevalling de meeste vrouwen weer gewoon pijnvrij kunnen bewegen. Dat ik persoonlijk nooit helemaal pijnvrij zal worden komt door m'n chronische rugklachten door een ongeval op m'n 16e. Dat ik terug wil gaan hardlopen na de bevalling juicht ze alleen maar toe, het werkt pijnstillend (want endorfineverhogend), het verbetert ook je lichaamshouding. Dus houd moed!

pi_150043179
quote:

gefeliciteerd! Zo hebben wij t ook, precies zelfde reden, later trouwen. En nu alles geregeld voor de kleine *;
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:56:58 #131
409579 LuDann
All the way
pi_150043485
quote:

LuDann, wat rottig zeg. Ben je zelf al bij de fysio geweest voor je bekkenklachten?

Ja, loop al bij bekkenfysio sinds dat ik 10 weken was ofzo. Heb ook o.a BI. En dank je wel pessie, ik hoop het ook. :)
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:57:11 #132
259886 pessie
pi_150043494
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

jij hebt ook BI geloof ik?? Ik heb afgelopen dinsdag m'n laatste sessie pre-bevalling bij de bekkenfysio gehad, en zij zegt dat in principe na de bevalling de meeste vrouwen weer gewoon pijnvrij kunnen bewegen. Dat ik persoonlijk nooit helemaal pijnvrij zal worden komt door m'n chronische rugklachten door een ongeval op m'n 16e. Dat ik terug wil gaan hardlopen na de bevalling juicht ze alleen maar toe, het werkt pijnstillend (want endorfineverhogend), het verbetert ook je lichaamshouding. Dus houd moed!
Na Nathan was ik pas na ruim anderhalf jaar enigzins pijnvrij en ook na Lauren duurde het wel een jaar. Ik verwacht dus niet direct pijnvrij te zijn. Fysio wil echt dat ik pas ga hardlopen als ik pijnvrij ben. Andere manieren van bewegen kunnen wel maar hardlopen geeft nogal een klap op je gewrichten.
Maar nu eerst maar afwachten hoe het ditmaal is na de bevalling, misschien valt het nu mee!
Maar vandaar dus de vraag: Zijn er hier vrouwen die zwangerfit of mamafit doen/overwegen?
  woensdag 25 februari 2015 @ 20:59:19 #133
409579 LuDann
All the way
pi_150043613
Ik weet nog niet wat ik ga doen qua cursus oid (hoewel ik dat wel redelijk snel zal moeten beslissen nu). Ik krijg van alle kanten andere adviezen en dat maakt het lastig.

Hier hebben we iets waarbij je eens per week buiten in een groep oefeningen gaat doen, weet niet precies hoe het heet, dat is me aangeraden. Of zwemmen zou ook kunnen bijvoorbeeld.

Het is gewoon nogal lastig omdat ik geen ''standaard'' zwangere ben.
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:05:04 #134
259886 pessie
pi_150043883
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:59 schreef LuDann het volgende:
Ik weet nog niet wat ik ga doen qua cursus oid (hoewel ik dat wel redelijk snel zal moeten beslissen nu). Ik krijg van alle kanten andere adviezen en dat maakt het lastig.

Hier hebben we iets waarbij je eens per week buiten in een groep oefeningen gaat doen, weet niet precies hoe het heet, dat is me aangeraden. Of zwemmen zou ook kunnen bijvoorbeeld.

Het is gewoon nogal lastig omdat ik geen ''standaard'' zwangere ben.
Met EDS toch? Maakt het inderdaad wel lastig om iets te vinden wat je banden en je spieren aankunnen. Heb je je fysio gevraagd wat hij/zij denkt?
pi_150043966
Ik heb zwangerfit gedaan. Prima cursus, zeker voor de 2e of 3e zwangerschap. Van het sportgedeelte hoef je niet te verwachten dat je bezweet raakt. Het gaat meer om de houding (tijdens alle aspecten van het dagelijks leven: opstaan, poepen, zitten etc. ;) ) en om de bekkenbodemspier oefeningen.
pi_150044275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 16:54 schreef LuDann het volgende:

Heb je ook problemen gehad met eten?

Ik heb in het verleden moeite gehad met op gewicht blijven. En nu, gedurende de zwangerschap viel ik tussen week 11 en 16 ongeveer vier kilo af, dat is daarna weer goed gekomen.
Nu zie ik voornamelijk op tegen de kilo's na de zwangerschap.
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:18:03 #137
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_150044427
Ohh pessie klinkt leuk! Sprookjeshof zuidlaren? Daar woon ik niet zover vansf! Haha

Zijn hier ook fanatieke haaksters? Ik had tot 1 maand geleden nog nooit gehaakt, nu ben ik op de helft van mijn grannystripes deken :@
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:21:15 #138
259886 pessie
pi_150044543
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:18 schreef purebliss het volgende:
Ohh pessie klinkt leuk! Sprookjeshof zuidlaren? Daar woon ik niet zover vansf! Haha

Zijn hier ook fanatieke haaksters? Ik had tot 1 maand geleden nog nooit gehaakt, nu ben ik op de helft van mijn grannystripes deken :@
:D waar woon je dan!? Het is voor ons 12 kilometer zo ongeveer recht naar het zuiden.

Ik heb gehaakt maar ben momenteel aan het naaien. Ik ben bezig met een jumpsuit voor de baby O+ . Voor mijn dochter heb ik voor vandaag een verjaardagsjurk gemaakt O+
pi_150044916
quote:
Wow faptist! Zowel voor je haar als voor je post als voor je nesteldrang!

DJMO, fijn dat met je baby alles goed is.

Skoap en Jager, :* voor de jetlag.

Ingee, wat betreft 21 killo aankomen, bij veel dames is dat vooral vocht, die zweten de week na de bevalling en na 2 weken zitten ze nog maar op +5kg of zo.
Ik hou zelf weinig vocht vast en kom tijdens een zwangerschap al gauw 15 kilo aan. Dat is 2 weken post partum dus nog zeker +10. En ja, ook dat gaat er weer af! (Met dank aan Evy, mits ik ooit weer pijnvrij ben en mag lopen).

We hebben een heerlijke dag gehad. Vanmorgen dus visite, 9 kindjes op bezoek O+ . Vanmiddag indoor spelen bij de sprookjeshof en vanavond eten op het pannenkoekschip. Was zeer geslaagd. Ze voelde zich heel jarig en riep regelmatig "hoeraa". En nu lig ik op de bank, ik denk niet dat ik hier nog af kom vanavond :')

Zijn er hier ook dames die zwangerfit doen of mamafit overwegen? Ik kan nu geen zwangerfit doen maar wellicht is mamafit een idee om weer een beetje fitter te worden zodra de baby er is...
Ik hoop het! Ik heb alleen niet het idee dat ik veel vocht vasthoud + gestopt met roken en hardlopen toen ik zwanger bleek. Mamafit wil ik zeker gaan doen na een maandje of 3, het is bij ons in een natuurgebied, dus meteen lekker buiten in het zonnetje :). Ik mis sporten :).
pi_150045336
@Ludann.. vervelend van het afvallen zeg. Ik ben zelf nu 35 weken en sinds de 20e week niks meer aangekomen. Maakte me daar zorgen over, maar mijn VK zegt dat het niks is om me zorgen over te maken zolang het kindje goed groeit. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is. en anders idd een dietiste proberen?

#Pyjamas - ik draag altijd t-shirts van mijn man snachts. Lekker groot. heb inmiddels van hem wel 'instructies' gekregen dat ik t-shirts van onderop de stapel moet pakken omdat hij niet heel amused is als ik zijn favo tshirts draag als nachthemden :P

Vrijdag laatste dag werken en dan verlof. Zo'n zin in! Ik dacht dat ik makkelijk tot 4 weken voor de uitgerekende datum door kon werken, maar achteraf gezien was ik misschien toch liever met 6 weken eruit gegaan, vind de laatste loodjes best zwaar. :@
pi_150045353
* silliegirl zwaait vast voorzichtig naar alle z&g'ers en schuift ergens in een hoekje om te wennen
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:44:46 #142
259886 pessie
pi_150045618
Kook bijna verlof klinkt goed! En inderdaad kunnen die laatste loodjes flink gaan meewegen. Lekker genieten van je rust!

Sil, welkom!
pi_150045783
Hai Sillie!
  woensdag 25 februari 2015 @ 21:51:40 #144
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_150045952
Welkom sillie!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 25 februari 2015 @ 21:51:48 #145
147316 crew  DJMO
#trut
pi_150045958
Welkom Kooks en Sillie!

Ik heb sinds vandaag het gevoel dat ik een pinguin ben met een bowlingbal tussen d'r benen :') constant steken in m'n doos (van binnen, in het midden zeg maar :') ) beeb heeft zich vandaag in ieder geval goed laten voelen! ik ga zo maar slapen.. was er vanmorgen ook om tien over zeven uit (lang leve werkzaamheden voor de deur). Kan ik uitslapen, graven ze de straat af :') vanaf morgen kan er geen auto meer de straat in tot 26 maart .. althans, niet parkeren. overleven we wel, maar lastig vind ik die loopplaten wel .. ze zijn zo glad met een beetje regen :/

pi_150046075
Hier ook van plan zwangerfit te gaan doen. Binnenkort maar eens op gaan geven.
pi_150047112
Even van me afschrijven, want het wordt me allemaal wat teveel nu :'( .

Ik lig nu al dagen, of eerder weken, voor het grootste deel van de dag in bed. Ik voel me zo moe en lusteloos. Er lukt ook steeds minder. Gewoon opstaan, douchen en ontbijten voelen al loodzwaar. Het huishouden ligt al tijden op zijn gat. Gelukkig helpt mijn partner daarin.
Anderhalve week geleden kreeg ik de griep en dat heeft me nog meer lam gelegd. Het ergste is gelukkig over. Heb nu nog een bijholte ontsteking en dus een hoofd vol snot. Maar nog steeds ontzettend uitgeput en moe door de dag heen.
En of het nu hier door komt weet ik niet, maar ik voel me geregeld uitermate neerslachtig. Vooral s nachts. Dan twijfel ik of ik wel de goede keuze heb gemaakt. Overdag vind ik dat dan weer onzin, want ik wil dolgraag een kindje.
Ik baal er gewoon van dat ik niks kan nu en de hele dag op bed lig.
Zo moest het ff van me afschrijven. Hopelijk knap ik snel op en is dit gewoon iets wat er nu eenmaal bij hoort :(
pi_150047737
Heel herkenbaar QB. Ik zit ook in een soort overlevingsstand atm. Ik voel me enorm depri en zou de hele dag kunnen slapen. Maar ook daar knap ik niet van op, want dan voel ik me nog een nietsnut ook. :')

Het stomme is ook dat ik er op had gerekend dat ik me het tweede en derde trimester net zo fantastisch zou voelen als tijdens de zwangerschap van L. Da's nogal een desillusie dus. :D

Wat mij helpt is mezelf toestaan om me zo te voelen. En eraan toe te geven. En te beseffen dat het echt tijdelijk is. Nu je er middenin zit lijkt het eindeloos te duren maar het gaat stiekem eigenlijk hartstikke snel voorbij.

Komt goed. Echt. Hou je taai. :*
pi_150047811
Faptist, door je eerste alinea icm met je username, dacht ik in eerste instantie aan heel andere dingen toen je zei dat je in de badkamer had zitten soppen. :'D
pi_150048268
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:24 schreef -Spring het volgende:
Heel herkenbaar QB. Ik zit ook in een soort overlevingsstand atm. Ik voel me enorm depri en zou de hele dag kunnen slapen. Maar ook daar knap ik niet van op, want dan voel ik me nog een nietsnut ook. :')

Het stomme is ook dat ik er op had gerekend dat ik me het tweede en derde trimester net zo fantastisch zou voelen als tijdens de zwangerschap van L. Da's nogal een desillusie dus. :D

Wat mij helpt is mezelf toestaan om me zo te voelen. En eraan toe te geven. En te beseffen dat het echt tijdelijk is. Nu je er middenin zit lijkt het eindeloos te duren maar het gaat stiekem eigenlijk hartstikke snel voorbij.

Komt goed. Echt. Hou je taai. :*
oh dit lucht wel op om te lezen! Het is mijn eerste dus ik heb hier nog geen enkele ervaring mee of vertrouwen dat het goed komt.
Vandaag stond ook mijn vader voor de deur : dat ik wel even aan mijn conditie moest gaan werken. Want als de baby er straks was kon ik ook niet de hele dag in bed liggen.
Dat hielp ook niet echt :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')