http://www.telegraaf.nl/b(...)ok_integreren__.htmlquote:DEN HAAG - Iedereen moet zich in Den Haag aanpassen: nieuwkomers én de mensen die al generaties lang in de stad wonen. De gemeente richt het integratiebeleid daarom óók op Hagenaars die zich niet lekker voelen in de multiculturele stad, of zich daar tegen verzetten.
„We mogen niet wegkijken bij polarisatie tussen groepen Hagenaars”, schrijft PvdA-wethouder Rabin Baldewsingh volgens Trouw in zijn brief over integratie en discriminatie. Wederkerigheid en fatsoen zijn daarbij het uitgangspunt.
Autochtone Hagenaars moeten aanvaarden dat hun stad inwoners telt met 140 etnische achtergronden. Geluiden tegen nieuwkomers als 'jullie horen hier niet thuis' leiden tot gevoelens van buitengesloten worden. „Dat accepteren we niet in Den Haag.”
Anderzijds roept Baldewsingh nieuwkomers op uit hun isolement te komen. Hij noemt expliciet minderheidsgroepen die zich 'opsluiten in de eigen groep en met groot wantrouwen kijken naar hun leef- en werkomgeving'.
Echt he.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:46 schreef Metalfrost het volgende:
Grappig dat altijd een politiek bewindspersoon met een exotische achternaam hier over begint..
Als de politiek gaat zeggen wat goed is, dan kan je er vanuit gaan dat het 180 graden anders is.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:42 schreef Wespensteek het volgende:
U wilt Nederlandse normen en waarden, dat is prima, de politiek gaat bepalen wat dat is en u moet zich maar aanpassen. Leve de Nederlandse cultuur, de politiek weet wat goed voor u is.
Jij bent ook nog niet thuis in de multiculturele realiteit? Je kunt hem niet accepteren als een gelijke? Wtf maakt zijn naam uit, het gaat om de inhoud.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:46 schreef Metalfrost het volgende:
Grappig dat altijd een politiek bewindspersoon met een exotische achternaam hier over begint..
Ik denk dat altijd als ik weer een van je schrijfsels mag aanschouwen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:00 schreef Ceberut het volgende:
Goede punten wederom van de heer Baldewsingh. Nog steeds zijn er mensen die zich verzetten tegen de multiculturele realiteit. Die mensen dienen zich aan te passen aan de Nederlandse samenleving. Doen ze dat niet dan kunnen we de woorden van de burgemeester van Rotterdam herhalen: 'rot op als het je hier niet bevalt'.
Maar je moet het recht hebben om die mening te hebben en anderen dienen niet te zeggen dat dat hier niet hoort en dat je moet integreren. Als je het niet eens bent met een mening moet je maar aantonen dat jouw opvattingen beter zijn.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:45 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Het lijkt ook helemaal nergens op om 'jullie horen hier niet thuis' te toeteren.
????????????quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:46 schreef Metalfrost het volgende:
Hou het idd maar bij lurken, komt weinig zinnigs uit.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:02 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik denk dat altijd als ik weer een van je schrijfsels mag aanschouwen.
Volgens mij is Wilders hierover begonnen, van de huidige generatie politici. Die wou een cultuur opleggen, dat willen anderen nu blijkbaar ook, alleen over de inhoud van de cultuur zijn ze het niet eens.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:46 schreef Metalfrost het volgende:
We draven een beetje te ver door in het overal recht op menen te hebben. Het is puur beledigen. Verder is het wel zo dat buitenlanders zo goed mogelijk horen te integreren en dat zie je lang niet altijd gebeuren.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar je moet het recht hebben om die mening te hebben en anderen dienen niet te zeggen dat dat hier niet hoort en dat je moet integreren. Als je het niet eens bent met een mening moet je maar aantonen dat jouw opvattingen beter zijn.
Nee ik bedoel dat de laatste tijd de mensen met een exotische achternaam - dus inderdaad niet de verbasterde naamvormen van Janszoon, Franszoon, Peterszoon of andere veelvoorkomende namen in de 20e eeuw - het hoge woord voeren over de verandering in etnisch- en ethisch klimaat in deze multiculturele samenleving over hoe wij, volgens hen, met elkaar om moeten gaan.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:04 schreef erodome het volgende:
[..]
????????????
Meen je dit nu echt serieus? Als iemand geen jan jansen heet moeten ze hun mond maar houden, omdat de naam niet "nederlands" genoeg is?
Als het beledigen is dan hebben we de rechters om daarover te oordelen, beledigen is in vele vormen al strafbaar.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:07 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
We draven een beetje te ver door in het overal recht op menen te hebben. Het is puur beledigen. Verder is het wel zo dat buitenlanders zo goed mogelijk horen te integreren en dat zie je lang niet altijd gebeuren.
Ja, we stappen 59234 x per dag naar de rechter ivm beledigen. Mensen kunnen ook normaal doen, dan is die onzin allemaal niet nodig.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als het beledigen is dan hebben we de rechters om daarover te oordelen, beledigen is in vele vormen al strafbaar.
Juist.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:10 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, we stappen 59234 x per dag naar de rechter ivm beledigen. Mensen kunnen ook normaal doen, dan is die onzin allemaal niet nodig.
Ik zie helemaal geen noodzaak voor iemand om normaal te doen men moet zich alleen aan de wet houden.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:10 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, we stappen 59234 x per dag naar de rechter ivm beledigen. Mensen kunnen ook normaal doen, dan is die onzin allemaal niet nodig.
Jij leeft blijkbaar in je eigen realiteit. Lijkt mij dat jij nou precies de doelgroep bent van betogen als die van Baldewsingh.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:08 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat de laatste tijd de mensen met een exotische achternaam - dus inderdaad niet de verbasterde naamvormen van Janszoon, Franszoon, Peterszoon of andere veelvoorkomende namen in de 20e eeuw - het hoge woord voeren over de verandering in etnisch- en ethisch klimaat in deze multiculturele samenleving over hoe wij, volgens hen, met elkaar om moeten gaan.
Waarom zou jij uitgezonderd zijn. Welk privilege heb jij dat jou vrijstelt van het aanpassen aan je omgeving?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:08 schreef DrMabuse het volgende:
Ik integreren.
Als Nederlander en Hagenaar.
De debiliteit kent geen grenzen in dit land / deze stad.
Als iedereen er zo over zou denken, dan zou je in een redelijk onleefbare situatie zitten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zie helemaal geen noodzaak voor iemand om normaal te doen men moet zich alleen aan de wet houden.
Ik vraag me dan ook nog steeds af wat al die mensen die het hier niet leuk vinden nog steeds hier zijn maar wel onze samenleving en vrijheid van meningsuiting willen veranderen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:00 schreef Ceberut het volgende:
Goede punten wederom van de heer Baldewsingh. Nog steeds zijn er mensen die zich verzetten tegen de multiculturele realiteit. Die mensen dienen zich aan te passen aan de Nederlandse samenleving. Doen ze dat niet dan kunnen we de woorden van de burgemeester van Rotterdam herhalen: 'rot op als het je hier niet bevalt'.
Als iemand zich niet gedraagt volgens jouw normen kun je daar toch ook op jouw manier op reageren. Je kunt elkaar gewoon ruimte bieden om een eigen individualiteit te hebben en anders ga je niet met elkaar om, dat is toch prima zolang men zich aan de wet houdt.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:14 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Als iedereen er zo over zou denken, dan zou je in een redelijk onleefbare situatie zitten.
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:00 schreef Ceberut het volgende:
Geldt dat ook voor de rasechte Hagenees die horen dat moslims ze niet moeten?twitter:RSBaldewsingh twitterde op zaterdag 21-02-2015 om 09:31:05Ik hoor té vaak in de stad "Ze moeten ons niet!". Dat gevoel moeten we wegnemen en het welbevinden bevorderen. #integratiebeleidDH reageer retweet
Daarom zeg ik ook. Die mensen die zich niet kunnen vinden in de multiculturele realiteit, moeten maar oprotten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:15 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook nog steeds af wat al die mensen die het hier niet leuk vinden nog steeds hier zijn maar wel onze samenleving en vrijheid van meningsuiting willen veranderen.
Hoezo misplaatst?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Waarom zou jij uitgezonderd zijn. Welk privilege heb jij dat jou vrijstelt van het aanpassen aan je omgeving?
Een misplaatst superioriteitsgevoel wellicht.
Metalfrost heeft gelijk. Je leest niet anders. WIJ discrimineren en andersom komt het blijkbaar nooit voor.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jij leeft blijkbaar in je eigen realiteit. Lijkt mij dat jij nou precies de doelgroep bent van betogen als die van Baldewsingh.
Het wordt ook niet verboden om die mening te hebben. Autochtone xenofoben krijgen alleen een beetje onderwijs om te laten zien waarom hun mening achterlijk en achterhaald is.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar je moet het recht hebben om die mening te hebben en anderen dienen niet te zeggen dat dat hier niet hoort en dat je moet integreren. Als je het niet eens bent met een mening moet je maar aantonen dat jouw opvattingen beter zijn.
Leg eens uit want het werkt natuurlijk ook de andere kant op.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook. Die mensen die zich niet kunnen vinden in de multiculturele realiteit, moeten maar oprotten.
Jij dus ook? De "eigen volk eerst cultuur" is ook een cultuur.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook. Die mensen die zich niet kunnen vinden in de multiculturele realiteit, moeten maar oprotten.
Natuurlijk. Dit is dan een aanvulling op hetgeen de burgemeester van Rotterdam verkondigde. Het werkt inderdaad twee kanten op.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Leg eens uit want het werkt natuurlijk ook de andere kant op.
Realiteit is relatief.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Onze samenleving is een eigen volk eerst samenleving? Hoe?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jij dus ook? De "eigen volk eerst cultuur" is ook een cultuur.
Daarom zeg ik ook vaak dat voor een deel deze buitenlanders zo in de slachtofferrol zitten ze niet zelf schuld zijn aangezien ze het gewend zijn.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:18 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Metalfrost heeft gelijk. Je leest niet anders. WIJ discrimineren en andersom komt het blijkbaar nooit voor.
Zo'n 35 jaar geleden mocht je in Blaricum op bepaalde tijden al niet binnen komen bij cursussen, omdat er buitenlanders aanwezig waren die dat niet trokken. Daar werd gehoor aan gegeven. Dat is de omgekeerde wereld en hadden ze nooit moeten tolereren.
Juist omdat ze decennia lang met de meest idiote dingen wegkwamen heb je nu een probleem wat niet op te lossen valt.
Hij schrijft dat accepteren we niet, wat aangeeft dat men zich moet aanpassen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het wordt ook niet verboden om die mening te hebben. Autochtone xenofoben krijgen alleen een beetje onderwijs om te laten zien waarom hun mening achterlijk en achterhaald is.
Dat schreef ik niet maar er is zeker een cultuur onder een groep mensen met de "eigen volk eerst" mentaliteit.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Onze samenleving is een eigen volk eerst samenleving? Hoe?
Natuurlijk leef ik in mijn eigen realiteit. Ik zie de wereld door mijn eigen ogen, niet die van iemand anders. Zal wat wezen dan, op bezoek bij vrienden en ze merken plots op dat ik bruine ogen heb, in plaats van donkerblauwe.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jij leeft blijkbaar in je eigen realiteit. Lijkt mij dat jij nou precies de doelgroep bent van betogen als die van Baldewsingh.
Maar dat is niet iets wat onze samenleving typeert. Je vergelijking gaat dus niet op.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat schreef ik niet maar er is zeker een cultuur onder een groep mensen met de "eigen volk eerst" mentaliteit.
Als je daarmee bedoelt dat er vele culturen met (vaak) behoud van alles wat ze meebrengen inclusief taal , geloof en met dit land niet overeenkomende denkbeelden veelal bij elkaar in dit land wonen dan is mijn antwoord ja.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:21 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh, want Nederland is niet multicultureel?
Dat verklaart meteen een hoop. Je negeert de werkelijkheid en creëert een eigen werkelijkheid, waarin je schrikt van "exotische" namen die een mening hebben. Kan ik verder niet verhelpen, zijn vast mensen die daarvoor gestudeerd hebben, die je verder kunnen helpen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:25 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Natuurlijk leef ik in mijn eigen realiteit.
Hoezo is het een relatieve waarheid dan?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:28 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Als je daarmee bedoelt dat er vele culturen met (vaak) behoud van alles wat ze meebrengen inclusief taal , geloof en met dit land niet overeenkomende denkbeelden veelal bij elkaar in dit land wonen dan is mijn antwoord ja.
Je kunt dat op twee manieren opvatten. Enerzijds kunnen ze het niet accepteren, waarna het verboden wordt. Anderzijds kunnen ze het niet accepteren, wat betekent dat ze er alles in hun macht aan gaan doen om het te veranderen, zonder het te willen verbieden.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hij schrijft dat accepteren we niet, wat aangeeft dat men zich moet aanpassen.
Lijkt me sterk, er is een grote groep die zich al tientallen jaren niet aanpast en toch zijn ze nog steeds hier.quote:
je moeder moet oprottenquote:
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, er is een grote groep die zich al tientallen jaren niet aanpast en toch zijn ze nog steeds hier.
Dat niet alles blijvend is , zoals het is.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hoezo is het een relatieve waarheid dan?
waarom zouden we?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:34 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Laten we Nederland voortaan Islamerland noemen![]()
Weg met de ongelovige blanke mensenhet kromzwaard zal hun op de knieën brengen met of zonder hoofd
![]()
Heil Allah
Eerst zeg je alles is niet blijvend, vervolgens weiger je je aan te passen aan de realiteit waarin deze man van Surinaams Hindoestaanse afkomst als Nederlander deelneemt aan de Nederlandse samenleving.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:34 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dat niet alles blijvend is , zoals het is.
Ik denk dat er radicaal zaken moeten gaan veranderen om iets als cohesie te blijven houden.
Het is te veel een 1 richtingverkeer geweest wat aanpassen, accepteren en gedogen betreft
Een Surinaamse Hindoestaan die mij als 100% Nederlander en Hagenees oproept dat ik moet gaan integreren in deze stad gaat mij te ver.
Veel te ver.
Omdat weg met onsquote:
Ik geef eerst antwoord op je vraag betreffende de relatieve realiteit.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:37 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Eerst zeg je alles is niet blijvend, vervolgens weiger je je aan te passen aan de realiteit waarin deze man van Surinaams Hindoestaanse afkomst als Nederlander deelneemt aan de Nederlandse samenleving.
Tegenstrijdig.
Ik schrik er niet van. Het valt me op. Meneer Gario, de heren Kuzu en Öztürk en nu de heer Baldewsingh, allemaal geen dragers van (vroeg)Nederlandse achternamen, hebben hun mond open gedaan om het multiculturele beleid verder naar de hand te doen buigen, welke wijst naar de groep mensen waarvoor zij zich representatief hebben gesteld om ze te vertegenwoordigen in de politiek.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat verklaart meteen een hoop. Je negeert de werkelijkheid en creëert een eigen werkelijkheid, waarin je schrikt van "exotische" namen die een mening hebben. Kan ik verder niet verhelpen, zijn vast mensen die daarvoor gestudeerd hebben, die je verder kunnen helpen.
omdat weg met ons wat?quote:
Huh? Xenofoben opvoeden is hetzelfde als het land overgeven aan terroristen?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:34 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Laten we Nederland voortaan Islamerland noemen![]()
Weg met de ongelovige blanke mensenhet kromzwaard zal hun op de knieën brengen met of zonder hoofd
![]()
Heil Allah
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:38 schreef TorroFernandes het volgende:
Dat is toch precies wat je moet willen? Als we met zijn allen een samenleving moeten vormen, is het toch belangrijk dat nieuwkomers uit hun isolement komen en onderdeel van deze samenleving worden? Dan is het toch ook belangrijk dat iedereen leert leven met hoe deze samenleving eruitziet? Wat is er zo fout aan zijn uitspraken?
Alleen al de reactie over zijn exotische naam toont voor mij aan dat er inderdaad, ook onder autochtone Nederlanders, nog gewerkt kan worden aan het omarmen van onze samenleving. Want mensen met exotische namen horen daar gewoon bij. En als we willen dat deze meedoen, moeten we hun mening niet diskwalificeren, alleen vanwege hun naam.
En van die Tokkies wordt dit land niet echt blij nee. Volkomen mee eens.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:37 schreef Fisherman het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen die niet integreren in onze eigen Nederlandse cultuur. Er zijn culturen binnen de eigen cultuur. Er zijn genoeg mensen die leven buiten de Nederlandse cultuur zoals ik die ken. Die mensen zijn worden in de volksmond ook wel "Tokkies" genoemd, de laaggeschoolde arme sloebers in achterstandswijken/volksbuurten. Zij hebben ook een een eigen cultuur en integreren ook niet met de normale cultuur zoals ik die ken.
Dit dus.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:46 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Even wat genuanceerder,
Waarom zouden tolerante mensen hun normen en waarden moet inleveren omdat ze anders niet tolerante mensen zouden kwetsen?
Relaties opbouwen gaat eigenlijk alleen goed indien er van beide kanten interesse en respect is voor elkaar. Wat ik zie is dat er vooral vanuit bepaalde religieuze groepen geen respect is richting de Nederlander. Dus gaat integratie niet werken vanwege het ontbreken van respect van de bepaalde groeperingen richting de Nederlander.
Dat zijn dan ook precies het soort mensen waar deze maatregel voor is. Mensen die vastzitten in achterlijke denkbeelden die onze samenleving minder leefbaar maken (voor sommigen, tenminste). Als we van buitenlanders verwachten dat ze hun achterlijke denkbeelden afleren via integratie, kunnen we dat van tokkies ook verwachten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:37 schreef Fisherman het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen die niet integreren in onze eigen Nederlandse cultuur. Er zijn culturen binnen de eigen cultuur. Er zijn genoeg mensen die leven buiten de Nederlandse cultuur zoals ik die ken. Die mensen zijn worden in de volksmond ook wel "Tokkies" genoemd, de laaggeschoolde arme sloebers in achterstandswijken/volksbuurten. Zij hebben ook een een eigen cultuur en integreren ook niet met de normale cultuur zoals ik die ken.
Bekrompenheid op z'n best.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:46 schreef Metalfrost het volgende:
Het gaat niet om tolerante mensen die intolerante gedragingen afwijzen. Het gaat om mensen die intolerant zijn op basis van afkomst. Die tegen mensen zeggen dat ze op moeten rotten vanwege hun huidskleur, geloof, kledij, of wat dan ook.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:46 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Even wat genuanceerder,
Waarom zouden tolerante mensen hun normen en waarden moet inleveren omdat ze anders niet tolerante mensen zouden kwetsen?
Relaties opbouwen gaat eigenlijk alleen goed indien er van beide kanten interesse en respect is voor elkaar. Wat ik zie is dat er vooral vanuit bepaalde religieuze groepen geen respect is richting de Nederlander. Dus gaat integratie niet werken vanwege het ontbreken van respect van de bepaalde groeperingen richting de Nederlander.
Voorbeelden zijn er te over ik noem het feit dat bepaalde mensen menen vrouwen hoeren te mogen noemen en mogen mishandelen en of misbruiken indien ze geen islamitische kleding dragen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat weg met ons wat?
welke offers heb jij gebracht die zo groot zijn dat je vind dat je beter islamer kan worden?
broodje doner ipv patatje joppie gegeten?
Het valt ook wel mee met die instroom.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:46 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En van die Tokkies wordt dit land niet echt blij nee. Volkomen mee eens.
Problematisch is het als er steeds weer een verse instroom van buitenlandse Tokkies plaats vind.
Dan heb je een mand met rotte appels die steeds weer aangevuld wordt met nieuwe rotte appels.
Een wijs mens pakt eerst de rotte appels aan in de mand en kijkt of er betere opties zijn om nieuwe rotte appels buiten de mand te houden.
Inderdaad, goede aanvulling!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook precies het soort mensen waar deze maatregel voor is. Mensen die vastzitten in achterlijke denkbeelden die onze samenleving minder leefbaar maken (voor sommigen, tenminste). Als we van buitenlanders verwachten dat ze hun achterlijke denkbeelden afleren via integratie, kunnen we dat van tokkies ook verwachten.
Overigens lijkt de problematiek rond autochtone tokkies erg sterk op de problematiek rond immigranten: ze zijn kansarm en bovengemiddeld vaak crimineel, ze nemen veel minder deel aan de samenleving, ze hebben zelfs gelijkaardige problemen met taalbeheersing.
En jij hebt je eerstgeboren dochter aangeboden aan die mensen, of hoe moet ik dat offer precies voor me zien?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:50 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Voorbeelden zijn er te over ik noem het feit dat bepaalde mensen menen vrouwen hoeren te mogen noemen en mogen mishandelen en of misbruiken indien ze geen islamitische kleding dragen.
nou ja, die van der ven kan er ook wat van hoorquote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:08 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat de laatste tijd de mensen met een exotische achternaam - dus inderdaad niet de verbasterde naamvormen van Janszoon, Franszoon, Peterszoon of andere veelvoorkomende namen in de 20e eeuw - het hoge woord voeren over de verandering in etnisch- en ethisch klimaat in deze multiculturele samenleving over hoe wij, volgens hen, met elkaar om moeten gaan.
en jouw oplossing is om er officieel een islamstaat van te makenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:50 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Voorbeelden zijn er te over ik noem het feit dat bepaalde mensen menen vrouwen hoeren te mogen noemen en mogen mishandelen en of misbruiken indien ze geen islamitische kleding dragen.
Ik zou dus mezelf moeten openstellen en me meer in hun gedachtegoed moeten inleven..
Nou zout maar op naar de woestijn met je achterlijke geloof en cultuur!
Integratie lukt niet omdat bepaalde groepen hun middeleeuwse opvattingen willen opdringen aan een moderne westerse maatschappij.
Nee wat we al vele decennia opofferen is onze vrijheden.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:00 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
En jij hebt je eerstgeboren dochter aangeboden aan die mensen, of hoe moet ik dat offer precies voor me zien?
Sarcasme is iets wat u blijkbaar niet helemaal kunt vatten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
en jouw oplossing is om er officieel een islamstaat van te maken
ik heb er zelf weinig (geen) last van dus mijn keuze zou het niet zijn maar het is natuurlijk een mening die je mag hebben ... angst is alleen wel een beetje een slechte raadgever
Open je ogen!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Sarcasme is iets wat u blijkbaar niet helemaal kunt vatten.
Het gaat niet om angst het gaat om constateren wat er gaande is in de maatschappij.
Je kop in het zand steken zoals men vooral op het binnenhof pleegt te doen is imho niet de manier om tot een oplossing te komen.
Een struisvogel in dit topic wie had dat gedacht..quote:
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:46 schreef Metalfrost het volgende:
Jij stemt PvdA?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Daarom PVDA, juist nu!
PVDA, voor streng integratiebeleid.
Hij vraagt wat jij hebt opgeofferd en de enige voorbeelden die je aan kunt halen zijn nieuwsberichten waar je je heel druk om maakt, maar die je niet eens had meegekregen als je die dag geen tijd had om te internetten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:14 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Nee wat we al vele decennia opofferen is onze vrijheden.
Een voorbeeld is het weghalen van een tekening van een school omdat het bepaalde mensen die intolerant zijn onvoldoende tolerantie hebben om een tekening te aanschouwen.
Een ander voorbeeld is dat in bepaalde wijken vrouwen niet durven komen omdat ze geen sluier dragen en dus letterlijk vogelvrij zijn bijvoorbeeld Oosterwij te Gouda.
Ik heb jaren in GoudaIslamabad aan de ijssel gewoond dus ga mij niet uitleggen hoe erg het is gesteld daar.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:42 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Hij vraagt wat jij hebt opgeofferd en de enige voorbeelden die je aan kunt halen zijn nieuwsberichten waar je je heel druk om maakt, maar die je niet eens had meegekregen als je die dag geen tijd had om te internetten.
Dit plaatje schiet me te binnen:
[ afbeelding ]
Ben je ooit in je leven in de Schilderswijk of Oosterwij geweest? Want er lopen in beide wijken gewoon vrouwen ongesluierd rond. Maar volgens de Telegraaf durven ze dat niet, dus we kunnen beter een islamitische staat van Nederland maken.![]()
Racisme, acceptatie, tolerantie en discriminatie werken maar 1 kant op, dat weet je toch?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]Geldt dat ook voor de rasechte Hagenees die horen dat moslims ze niet moeten?twitter:RSBaldewsingh twitterde op zaterdag 21-02-2015 om 09:31:05Ik hoor té vaak in de stad "Ze moeten ons niet!". Dat gevoel moeten we wegnemen en het welbevinden bevorderen. #integratiebeleidDH reageer retweet
Aha, je bent dus niet zomaar onwetend, maar verkondigt glasharde leugens. Zo komen we er wel met zijn allen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:59 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ik heb jaren in GoudaIslamabad aan de ijssel gewoond dus ga mij niet uitleggen hoe erg het is gesteld daar.
Blijf vooral je kop in het zand steken en probeer vooral mensen die wel weten waar het om gaat belachelijk te maken met de zoveelste dooddoener.
Jij bent hier de leugenaar.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:05 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Aha, je bent dus niet zomaar onwetend, maar verkondigt glasharde leugens. Zo komen we er wel met zijn allen.
De laatste keer dat ik in Oosterwij belandde, paar maanden terug, was op een feestje vol drugs, alcohol en losse dames. Maar nee man, alleen maar gesluierde vrouwen daar.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:06 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Jij bent hier de leugenaar.
En dat weet je donders goed.
Als mensen kiezen om in isolement te leven moeten ze dat recht wat mij betreft ook hebben. Volgens mij is het allemaal één pot nat, dat we voor andere mensen beslissen dat ze niet zelf mogen kiezen hoe ze hun leven inrichten ook als ze verder niemand kwaad doen omdat het niet past bij wat "de samenleving" zou vinden. Ik vind dat je je er niet mee hebt te bemoeien.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:38 schreef TorroFernandes het volgende:
Als we met zijn allen een samenleving moeten vormen, is het toch belangrijk dat nieuwkomers uit hun isolement komen en onderdeel van deze samenleving worden?
Kom op zeg... Kijk eerst eens naar hoe armzalig met name moslims omgaan met het verschijnsel integratie. Praten we daarna verder over een paar tokkieopmerkingen.quote:Autochtone Hagenaars moeten aanvaarden dat hun stad inwoners telt met 140 etnische achtergronden. Geluiden tegen nieuwkomers als 'jullie horen hier niet thuis' leiden tot gevoelens van buitengesloten worden. „Dat accepteren we niet in Den Haag.”
Dat recht hebben ze in principe, tot op een bepaalde hoogte, maar het is als samenleving onwenselijk dat te veel mensen dat doen. Daarom dus beleid om mensen te stimuleren zich beter in deze maatschappij te bewegen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als mensen kiezen om in isolement te leven moeten ze dat recht wat mij betreft ook hebben. Volgens mij is het allemaal één pot nat, dat we voor andere mensen beslissen dat ze niet zelf mogen kiezen hoe ze hun leven inrichten ook als ze verder niemand kwaad doen omdat het niet past bij wat "de samenleving" zou vinden. Ik vind dat je je er niet mee hebt te bemoeien.
Sommige FOK!'ers hebben dit groot afgedrukt en ingelijst in hun woonkamer hangen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:42 schreef TorroFernandes het volgende:
Dit plaatje schiet me te binnen:
als ik naar turkije emigreer of marokko moet ik me aanpassen aan hun cultuur en dat is normaal, wat degene met die moeilijke naam wil is het omdraaien. Als iemand hier woont die vanuit een ander land en cultuur zich hier niet op zijn plek voelt dan is het wellicht beter om naar een land te gaan waar ze zich wel prettig voelen. Of zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Natuurlijk mag iedereen zeggen wat ze vinden, maar dat is niet genoeg wij moeten ons gaan aanpassen en dat is hoe je het ook wend of keert van de zottequote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:04 schreef erodome het volgende:
[..]
????????????
Meen je dit nu echt serieus? Als iemand geen jan jansen heet moeten ze hun mond maar houden, omdat de naam niet "nederlands" genoeg is?
Ik denk dat je een beetje te emotioneel reageert Eroquote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:04 schreef erodome het volgende:
[..]
????????????
Wordt dat echt gezegd? Of wordt er gezegd dat er aan beide kanten wel wat werk is?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:54 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als ik naar turkije emigreer of marokko moet ik me aanpassen aan hun cultuur en dat is normaal, wat degene met die moeilijke naam wil is het omdraaien. Als iemand hier woont die vanuit een ander land en cultuur zich hier niet op zijn plek voelt dan is het wellicht beter om naar een land te gaan waar ze zich wel prettig voelen. Of zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Natuurlijk mag iedereen zeggen wat ze vinden, maar dat is niet genoeg wij moeten ons gaan aanpassen en dat is hoe je het ook wend of keert van de zotte
Niet echt, het antwoord op de vraag had ook in een "ja" gevat kunnen worden namelijk.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 15:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje te emotioneel reageert Ero
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Sarcasme is iets wat u blijkbaar niet helemaal kunt vatten.
ok vertel maarquote:Het gaat niet om angst het gaat om constateren wat er gaande is in de maatschappij.
Je kop in het zand steken zoals men vooral op het binnenhof pleegt te doen is imho niet de manier om tot een oplossing te komen.
het probleem ligt vooral bij allochtonen die de islam aanhangen. En de islam is gewoon intollerant. Dat geeft problemen en aangezien hun het verrekken om zich aan te passen moeten wij ons gaan aanpassen en dat is voor mij onaceptabelquote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Wordt dat echt gezegd? Of wordt er gezegd dat er aan beide kanten wel wat werk is?
Wat zijn nu echt de nederlandse waarden? Hoort "tolerantie" daar niet ook gewoon bij? Is het dan niet handig om iedereen eens daarop aan te spreken?
Daarnaast hebben we het hier over iemand die hier al sinds zijn 13de woont(net voor de onafhankelijkheid hier komen wonen, dus eigenlijk een geboren en getogen nederlander). Hoe durf je zo iemand aan te spreken op "buitenlander" zijn???????
Ik krijg echt een beetje een vieze smaak in mijn mond van dat buitenlander gelul. Wanneer is iemand eindelijk geen buitenlander meer?????? Of is het gewoon zo dat als iemands naam wat buitenlands klinkt, of het uiterlijk niet steriotype nederlands is iemand gewoon jouw mening moet accepteren, het zelfs ermee eens moet zijn om een nederlander te zijn?
Potjandorie zeg....
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Hagennezen moeten zich aanpassen?
[ afbeelding ]
Het is net alsof ik humor aan een Duitser aan het uitleggen ben.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
je moet het niet gebruiken als je het niet kunt herkennen nee
[..]
ok vertel maar
wat is er precies gaande waardoor we Nederland beter zelf alvast kunnen islameren?
Wat heeft de islam nu in godsnaam te maken met deze man? Hij is niet eens moslim.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:09 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het probleem ligt vooral bij allochtonen die de islam aanhangen. En de islam is gewoon intollerant. Dat geeft problemen en aangezien hun het verrekken om zich aan te passen moeten wij ons gaan aanpassen en dat is voor mij onaceptabel
Hij zegt alleen maar dat dit hem opvalt. Jij maakt er gelijk van dat -alle- allochtonen maar hun mond moeten houden, zoiets. Je overdrijft.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet echt, het antwoord op de vraag had ook in een "ja" gevat kunnen worden namelijk.
Waarom doet het feit dat deze man een "buitenlandse" achternaam heeft er ook maar iets toe?
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat heeft de islam nu in godsnaam te maken met deze man? Hij is niet eens moslim.
Echt waar, heb je dan echt niet door dat dit echt helemaal nergens meer op slaat? Sorry, niet alleen jou, ik haak alleen in op jou reactie. Maar dit gaat toch echt helemaal nergens meer over?
Iemand met een buitenlands klinkende naam, uit surinaams nederland, woonachtig in nederland net voor de onafhankelijkheid van suriname, geen moslim, politiek actief onder de pvda.
Maar he, het gaat over de islam, hoe intolerant die wel niet is, daarom is deze man een vb van dat islamgevaar....
Potjandorie zeg, ik word er echt debiel van, hoe kan je deze gedachtegang volgen?
wat is er aan de handquote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:17 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Het is net alsof ik humor aan een Duitser aan het uitleggen ben.
Mooi om te zien hoe hysterisch erodome is op het moment dat er 1 opmerking over een naam wordt gemaakt en gaat ze volledig buiten context reageren, maar als je vervolgens over haar deelname aan de pro Palestina / pro IS demonstraties begint in DH gaat ze huilen over dat dingen uit context zijn geruktquote:
Heb jij zijn antwoord op die vraag gelezen? Zoals gezegd had hij die ook in een simpel "ja" kunnen vatten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hij zegt alleen maar dat dit hem opvalt. Jij maakt er gelijk van dat -alle- allochtonen maar hun mond moeten houden, zoiets. Je overdrijft.
En wat het ertoe doet is dat die buitenlanders zich zo snel gekwetst voelen als wij kritiek hebben op hun westerhaat en wellicht dit er iets mee te maken heeft.
Stel je voor dat je eens echt zou antwoorden...quote:
Een naam, die buitelands klinkt. Daarom gaat dit over de islam....quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe hysterisch erodome is op het moment dat er 1 opmerking over een naam wordt gemaakt en gaat ze volledig buiten context reageren, maar als je vervolgens over haar deelname aan de pro Palestina / pro IS demonstraties begint in DH gaat ze huilen over dat dingen uit context zijn gerukthypocriet much?
De quote waarop je als een volslagen debiel reageerde heeft het hele woord islam niet eens gebruikt, maar toch ga jij helemaal over je theewater en insinueer je van alles en nog wat, zonder onderbouwing.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Een naam, die buitelands klinkt. Daarom gaat dit over de islam....
Je moet echt eens beter leren lezen, volgens mij ben je gehersenspoeld tijdens al die demonstraties.quote:Dat deze man geen moslim is, niet uit een islamitisch gebied komt of wat dan ook doet er niets toe. Buitenlands klinkende naam is isis terrorist.
Zo nu beter, zeg ik nu wat je wil?
Ik reageer hier dan ook op jou, die wel degelijk de islam aan de haren erbij trekt.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De quote waarop je als een volslagen debiel reageerde heeft het hele woord islam niet eens gebruikt, maar toch ga jij helemaal over je theewater en insinueer je van alles en nog wat, zonder onderbouwing.
Waarom gaat je rant dan wel over de islam, want die heeft geen klote te maken met deze man.quote:Je moet echt eens beter leren lezen, volgens mij ben je gehersenspoeld tijdens al die demonstraties.
Vertel, waar haal ik de islam erbij? Wijs mij het aan in een letterlijke quote.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik reageer hier dan ook op jou, die wel degelijk de islam aan de haren erbij trekt.
In de vraag daar staan niets over de islam.
Waar? Show me waar ik rant over de islam in dit topic.quote:Waarom gaat je rant dan wel over de islam, want die heeft geen klote te maken met deze man.
Je haalt een ander onderwerp aan, over de ene pro palestina demo waar ik ben geweest. Waar je dan gelijk weer pro isis van moet maken om het idee te geven dat het ergens anders over gaat.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vertel, waar haal ik de islam erbij? Wijs mij het aan in een letterlijke quote.
[..]
Waar? Show me waar ik rant over de islam in dit topic.
Ik vroeg om letterlijke quotes waar ik de islam bij de haren in dit topic bij haal. Dat is je niet gelukt, sterker nog, je hebt geen idee hoe hypocriet je wel niet bent met je opmerkingen en je pro-ISIS demonstratie deelname. Je faalt wederom, keihard en overduidelijk. Stop gewoon met reageren in dit topic want je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk met je debiele uitspraken en je woordendiarree die je uit je toetsenbord weet te persen. En nu tjeften jij.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Je haalt een ander onderwerp aan, over de ene pro palestina demo waar ik ben geweest. Waar je dan gelijk weer pro isis van moet maken om het idee te geven dat het ergens anders over gaat.
Ach rot op scorpie, de reactie waar jij als eerste op reageert komt af van een reactie op een tekst die wel degelijk over de islam gaat. Lees gewoon eens terug en kijk eens waar je zelf op reageert.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vroeg om letterlijke quotes waar ik de islam bij de haren in dit topic bij haal. Dat is je niet gelukt, sterker nog, je hebt geen idee hoe hypocriet je wel niet bent met je opmerkingen in dit topic. Je faalt wederom, keihard en overduidelijk. Stop gewoon met reageren in dit topic want je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk met je debiele uitspraken en je woordendiarree die je uit je toetsenbord weet te persen. En nu tjeften jij.
quote:het probleem ligt vooral bij allochtonen die de islam aanhangen. En de islam is gewoon intollerant. Dat geeft problemen en aangezien hun het verrekken om zich aan te passen moeten wij ons gaan aanpassen en dat is voor mij onaceptabel
Nu je het zegt mijn haar ziet er momenteel net zo uit ik moet nodig naar de kapperquote:
Als het zo was dan had je ondertussen wel allang letterlijke quotes erbij kunnen halen van mij waarin ik rant over de islam, zoals je zo stoer beweerde. Het lukt je niet, omdat het er simpelweg niet is.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach rot op scorpie, de reactie waar jij als eerste op reageert komt af van een reactie op een test die wel degelijk over de islam gaat. Lees gewoon eens terug en kijk eens waar je zelf op reageert.
Leuk dat je copy paste uit een quote die je niet letterlijk wil neerzetten omdat je dan weet dat je nat gaat. Je hebt al gezichtsverlies geleden, maak het nou niet erger. Je ziet zelf al dat ik nooit ook maar in de buurt van die quote bent geweest, dus wat de fuck ben je nou aan het raaskallen meid?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach rot op scorpie, de reactie waar jij als eerste op reageert komt af van een reactie op een tekst die wel degelijk over de islam gaat. Lees gewoon eens terug en kijk eens waar je zelf op reageert.
Deze dus:
[..]
Ik? Waar heb ik dat gezegd?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb jij zijn antwoord op die vraag gelezen? Zoals gezegd had hij die ook in een simpel "ja" kunnen vatten.
Hij zegt dus wel wat meer dan dat dit hem opvalt.
En waarom beticht je deze man van "westenhaat" eigenlijk?
simpel, jij wil of kan het niet zien en dat is prima... zonde maar je kan er niks aan doen, we spreken elkaar nog wel een keer over een jaar of watquote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat heeft de islam nu in godsnaam te maken met deze man? Hij is niet eens moslim.
Echt waar, heb je dan echt niet door dat dit echt helemaal nergens meer op slaat? Sorry, niet alleen jou, ik haak alleen in op jou reactie. Maar dit gaat toch echt helemaal nergens meer over?
Iemand met een buitenlands klinkende naam, uit surinaams nederland, woonachtig in nederland net voor de onafhankelijkheid van suriname, geen moslim, politiek actief onder de pvda.
Maar he, het gaat over de islam, hoe intolerant die wel niet is, daarom is deze man een vb van dat islamgevaar....
Potjandorie zeg, ik word er echt debiel van, hoe kan je deze gedachtegang volgen?
Wtf? Dat is de complete reactie waar ik op reageerde. Waarop op die reactie van mij dat plaatje werd gepost waarop jij dan weer reageerde.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk dat je copy paste uit een quote die je niet letterlijk wil neerzetten omdat je dan weet dat je nat gaat. Je hebt al gezichtsverlies geleden, maak het nou niet erger. Je ziet zelf al dat ik nooit ook maar in de buurt van die quote bent geweest, dus wat de fuck ben je nou aan het raaskallen meid?
Wat heeft deze man met de islam te maken????????quote:Op zaterdag 21 februari 2015 17:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
simpel, jij wil of kan het niet zien en dat is prima... zonde maar je kan er niks aan doen, we spreken elkaar nog wel een keer over een jaar of wat
Gelijke monniken gelijke kappen was het toch..quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De gemeente wil af van discriminatie en racisme door autochtonen?! Wat een schande zeg! Ik roep om Kamervragen!
Dus meneer wil een vrijheid van meningsuitingvrije zone van Den Haag maken? Het lijkt wel alsof de tijden van Verdonk en Balkende zijn teruggekeerd, die zeiden ook altijd dingen als dat we met zijn allen Nederlands gingen praten in de bus en wat we met zijn allen niet moesten willen en zo.quote:„We mogen niet wegkijken bij polarisatie tussen groepen Hagenaars”, schrijft PvdA-wethouder Rabin Baldewsingh volgens Trouw in zijn brief over integratie en discriminatie. Wederkerigheid en fatsoen zijn daarbij het uitgangspunt.
Autochtone Hagenaars moeten aanvaarden dat hun stad inwoners telt met 140 etnische achtergronden. Geluiden tegen nieuwkomers als 'jullie horen hier niet thuis' leiden tot gevoelens van buitengesloten worden. „Dat accepteren we niet in Den Haag.”
True, maar politici willen zich profileren. Is niet voor niets zo een wildgroei aan overheid op allerlei gebiedenquote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
.
Politici besturen de overheid, niet de samenleving en zeker niet de burgers.
Het staat los van of je een grotere of kleinerer overheid wil, een politicus moet zijn plek kennen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
True, maar politici willen zich profileren. Is niet voor niets zo een wildgroei aan overheid op allerlei gebieden
Hypocriet, zo rollen de slachtofferol wannabee's natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 16:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe hysterisch erodome is op het moment dat er 1 opmerking over een naam wordt gemaakt en gaat ze volledig buiten context reageren, maar als je vervolgens over haar deelname aan de pro Palestina / pro IS demonstraties begint in DH gaat ze huilen over dat dingen uit context zijn gerukthypocriet much?
Als je een Downie bent vind je dat ze gelijk had ja.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:52 schreef sp3c het volgende:
naja in dit geval heeft ze wel gelijk natuurlijk ... als daar niet zo slap op gereageerd was dan was het geen dingetje geworden
Nee ze trok de "ich habe es nicht gewusst" kaart terwijl ze met d'r harses tussen de zwarte vlaggen stondquote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:44 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hypocriet, zo rollen de slachtofferol wannabee's natuurlijk.
Hebben ze van de groep die ze als voorbeeld zien, daarbij glibberen ze van de stoel af bij de gedachte op te komen voor zielige kindjes in Afrika of onschuldige Palestijnen.
scherp als een mes ditquote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je een Downie bent vind je dat ze gelijk had ja.
Maar hoe zit het nou met Hagenezen?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ok_integreren__.html
Zoals te verwachten was wordt de discussie over integratie aangegrepen om alle mensen te veranderen in de modelburger die voldoet aan de normen en waarden zoals door onze samenleving is gewenst.
U wilt Nederlandse normen en waarden, dat is prima, de politiek gaat bepalen wat dat is en u moet zich maar aanpassen. Leve de Nederlandse cultuur, de politiek weet wat goed voor u is.
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:50 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ik zou dus mezelf moeten openstellen en me meer in hun gedachtegoed moeten inleven..
Nou zout maar op naar de woestijn met je achterlijke geloof en cultuur!
Integratie lukt niet omdat bepaalde groepen hun middeleeuwse opvattingen willen opdringen aan een moderne westerse maatschappij.
Men zegt toch letterlijk dat ook de nieuwkomers zich (logischerwijs) moeten aanpassen?quote:DEN HAAG - Iedereen moet zich in Den Haag aanpassen: nieuwkomers én de mensen die al generaties lang in de stad wonen. De gemeente richt het integratiebeleid daarom óók op Hagenaars die zich niet lekker voelen in de multiculturele stad, of zich daar tegen verzetten.
Hieruit blijkt dat het gaat om het niet accepteren van nieuwkomers omdat ze nieuwkomers zijn. Er staat nergens dat men moet accepteren dat de nieuwkomers middeleeuwse gebruiken met zich meebrengen (alsof überhaupt alle allochtonen middeleeuws gedrag vertonenquote:„We mogen niet wegkijken bij polarisatie tussen groepen Hagenaars”, schrijft PvdA-wethouder Rabin Baldewsingh volgens Trouw in zijn brief over integratie en discriminatie. Wederkerigheid en fatsoen zijn daarbij het uitgangspunt.
En hier richt de man zich nogmaals op nieuwkomers en geeft hij aan dat ze zich moeten aanpassen, dat ze moeten participeren en dat ze de Nederlandse samenleving moeten omarmen ipv wantrouwen.quote:Anderzijds roept Baldewsingh nieuwkomers op uit hun isolement te komen. Hij noemt expliciet minderheidsgroepen die zich 'opsluiten in de eigen groep en met groot wantrouwen kijken naar hun leef- en werkomgeving'.
Mag je het nog wel hebben over onze eigen Nederlandse cultuur of ben je dan discriminerend bezig?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:37 schreef Fisherman het volgende:
Ja want de man heeft het inderdaad specifiek over jou, DrMabusequote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:08 schreef DrMabuse het volgende:
Ik integreren.
Als Nederlander en Hagenaar.
De debiliteit kent geen grenzen in dit land / deze stad.
Omdat die daar dan ook niet waren. Die vlaggen waren verboden daar en er zijn geen arrestatie's verricht volgens de kranten(en ook niks wat ik gezien heb).quote:Op zaterdag 21 februari 2015 20:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee ze trok de "ich habe es nicht gewusst" kaart terwijl ze met d'r harses tussen de zwarte vlaggen stondhilarishd topic was dat wel.
Wel een mega demonstratie zo te zienquote:Op zondag 22 februari 2015 10:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat die daar dan ook niet waren. Die vlaggen waren verboden daar en er zijn geen arrestatie's verricht volgens de kranten(en ook niks wat ik gezien heb).
Deze heb ik wel gezien trouwens:
[ afbeelding ]
Dat jij het zo wil draaien dat ik volgens jou bij de pro isis demo in de schilderswijk was weten we nu wel, begint een beetje saai te worden dat je dat echt sinds vorig jaar elke keer even op tafel moet gooien, ook al is je vanaf het begin afaan verteld dat ik daar niet was, dat ik in utrecht was.
Maar laten we ophouden met jouw stomme spelletje, laten we weer gewoon terug ontopic komen, vindt jij ook dat deze man hier niets over mag zeggen omdat hij een buitenlands klinkende naam heeft en een gekleurd velletje heeft? Je vindt het compleet normaal dat mensen daarover vallen?
Wat vindt je van zijn idee op dit gebied, dat er aan beide kanten wat aan de intolerantie gedaan moet worden en dat integratie ook van 2 kanten komt?
quote:Op zondag 22 februari 2015 10:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat die daar dan ook niet waren. Die vlaggen waren verboden daar en er zijn geen arrestatie's verricht volgens de kranten(en ook niks wat ik gezien heb).
Deze heb ik wel gezien trouwens:
[ afbeelding ]
Dat jij het zo wil draaien dat ik volgens jou bij de pro isis demo in de schilderswijk was weten we nu wel, begint een beetje saai te worden dat je dat echt sinds vorig jaar elke keer even op tafel moet gooien, ook al is je vanaf het begin afaan verteld dat ik daar niet was, dat ik in utrecht was.
Maar laten we ophouden met jouw stomme spelletje, laten we weer gewoon terug ontopic komen, vindt jij ook dat deze man hier niets over mag zeggen omdat hij een buitenlands klinkende naam heeft en een gekleurd velletje heeft? Je vindt het compleet normaal dat mensen daarover vallen?
Wat vindt je van zijn idee op dit gebied, dat er aan beide kanten wat aan de intolerantie gedaan moet worden en dat integratie ook van 2 kanten komt?
quote:Monday, August 11, 2014
Islamic Relief drukt stempel op Gazademo
Rond de duizend betogers trotseerden afgelopen zondag de regen in Utrecht, om tegen de oorlog in Gaza te demonstreren. Voormalig SP-prominent Anja Meulenbelt was ook weer van de partij. Andere aanwezige 'usual suspects' waren Mohammed Rabbae en Een ander Joods Geluid.
Judith Sargentini (Groenlinks) hield een moedige toespraak waarin ze de raketten van Hamas veroordeelde. Eindelijk eens een linkse politica die naar een oplossing van het Midden-Oosten-conflict streeft, maar dat werd haar niet in dank afgenomen. Boe-geroep en schelden maakten haar speech verder onhoorbaar. De organisatoren probeerden door middel van het afspelen van soera's uit de Koran haar vloeken in de kerk teniet te doen.
Het bidden en afspelen van versen uit de Koran waren niet de enige tekenen die erop wijzen dat de hele Pro-Palestina-Beweging in snel tempo aan het islamiseren is. Tijdens één van de toespraken werden de moslims van de niet-moslims gescheiden, door de moslims op te dragen een bepaald handgebaar te maken en de niet-moslims moesten een minuut hun mond houden, wat op zich geen slecht idee was. Maar het indelen van de mensheid in moslims, en niet-moslims, dat is het begin van een racistische discriminatie. Ik wil het maar even waarschuwend naar voren brengen.
Ik sprak tijdens de demonstratie met beroepsdemonstrante en 'boos vrouwtje' Jose van Leeuwen, ten einde mijn grote zorg over het bidden en de islamitische preken uit te spreken. Wat doet een seculier iemand als Jose hiermee? Nou daar was ik toch helemaal mee aan het verkeerde adres. "De Christenen voor Israël bidden toch ook, en daar heb jij blijkbaar geen moeite mee", voegde ze me, al sjekkiedraaiend, toe. Daar had ik dan niet meteen iets op terug te zeggen.
Vanaf het podium werd met regelmatige tussenpozen opgeroepen de collecte van de "Islamic Relief" te steunen. Er lopen mensen door het publiek die geld voor deze organisatie ophalen. Tevens was er een standje van deze organisatie aanwezig. Zoals we weten is de Islamic Relief een Hamas-mantelorganisatie, die in Israël om die reden verboden is.
Nadat mij duidelijk was geworden dat de gazademo van afgelopen zondag te Utrecht aan de Hamas-ondersteuners ten prooi was gevallen en dat de Nederlandse activisten daar geen weet van hebben, ofwel daar niets tegen wensen te ondernemen, keek ik nog eens scherp om mij heen. Amin Abou Rashed, ook wel Abou Eénarm genoemd, vanwege zijn ene ontbrekende arm, blijkt een prominente rol in het geheel te spelen. Hij staat bij het podium en spreekt met verschillende organisatoren. Zoals we weten heeft Amin Abou Rashed een grote betrokkenheid in de internationale moslimbroederschap en wordt gezien als de financier van Hamas in Nederland.
(Geheel links met pet: Amin Abou Rashed)
De regen hield niet op en de demonstratie kabbelde voort. Er werd opgeroepen toch vooral geen Joden te discrimineren maar de volgende spreker benadrukte dan weer dat "Israel niet bestaat en ook nooit bestaan heeft". Tegen zoveel ontkenning van de realiteit is geen kruid gewassen. Het wordt tijd weer eens terug te keren naar de thuissituatie. Tot de volgende keer.
Mevrouw multiculti is dus op een Hamas fundraiser geweest. (En had het kennelijk niet eens door.)quote:Amin Abou Rashed
Amin Abou Rashed (1967) is een Palestijns activist met de Nederlandse nationaliteit.
Rashed heeft zich via diverse stichtingen en actiegroepen ingezet voor de Palestijnse zaak. In het verleden werkte hij onder de naam Amin Abou Ibrahim voor de Nederlandse Al-Aqsa Stichting. Deze stichting was gelieerd aan Hamas en staat sinds 2003 op de lijst van verboden terroristische organisaties.[1] Rashed onderhield banden met de Holy Land Foundation, een Amerikaanse organisatie die in 2008 in de Verenigde Staten werd vervolgd vanwege het financieren van Hamas. Rashed is ook actief in de Stichting Palestijns Platform voor Mensenrechten en Solidariteit (PPMS).[2][3]. Rashed verloor eerder zijn arm in een actie tegen Israël.
In 2010 kwam Amin Abou Rashed in het nieuws als opvarende van het scheepskonvooi voor Gaza dat door de Israëlische marine werd opgebracht. Hij was een van de twee opvarenden met de Nederlandse nationaliteit, naast de antropologe Anne de Jong. Rashed is blijkens een publicatie op de website van de moslimbroederschap een van de initiatiefnemers van de Europese actie om de blokkade van Gaza te breken.[4] en wordt door de Israëlische geheime dienst beschouwd als 'chief Hamas fundraiser' in West-Europa.[5]
Zeg ik dat ergens dan? Het is scorpie die er een enorm ding van maakt.quote:Op zondag 22 februari 2015 11:18 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wel een mega demonstratie zo te zien
quote:Maar laten we ophouden met jouw stomme spelletje, laten we weer gewoon terug ontopic komen, vindt jij ook dat deze man hier niets over mag zeggen omdat hij een buitenlands klinkende naam heeft en een gekleurd velletje heeft? Je vindt het compleet normaal dat mensen daarover vallen?
quote:Op zondag 22 februari 2015 08:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja want de man heeft het inderdaad specifiek over jou, DrMabuse
Wel grappig trouwens, ik zie vrij regelmatig dat mensen die negatief praten over allochtonen in het algemeen, nadat iemand ze erop wijst dat niet elke allochtoon tuig is, reageren met: "ja duh, maar de goede hoeven zich toch niet aangesproken te voelen".
In dit geval wordt in de rest v/h artikel zelfs nog vrij duidelijk gespecifieerd op welke groep autochtone Hagenaars de man doelt en toch voel jij je direct aangesproken. Mag ik daaruit opmaken dat jij iemand bent die vindt dat nieuwkomers hier per definitie niet thuishoren en dat jij nieuwkomers per definitie niet accepteert? En ik heb het hier dus niet over nieuwkomers die zich misdragen of die niet integreren..
Of voel je je wellicht gewoon onterecht aangesproken?
Daar reageer ik op.quote:Iedereen moet zich in Den Haag aanpassen: nieuwkomers én de mensen die al generaties lang in de stad wonen
Waarom zou je een zin uit z'n verband rukken en dan puur op die zin reageren ipv het hele artikel te lezen en te reageren op basis van de werkelijke strekking?quote:Op zondag 22 februari 2015 12:30 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Daar reageer ik op.
En ja , als Hagenaar ben ik het zat om steeds weer (nieuwe) groepen buitenlandse kansloze shit voor de kiezen te krijgen .
Met alle verschillende kleuren , tradities en talen. En met of zonder religie.
Om alles maar te moeten begrijpen , er voor open te staan , ook al is het aantoonbaar een belediging voor modern en Westers denken en een belasting voor de maatschappij.
Gewoon voorlopig niet nog meer , het even zo te laten. Het wel genoeg laten zijn.
Niet open te blijven staan voor meer instroom.
Dat meneer Baldewsingh mij , als Nederlander en Hagenaar , oproept te moeten integreren roept irritatie op.
Begrijp het of niet , dat is zoals ik ben.
Baldewsingh zegt helemaal niet dat je alles maar moet begrijpen en dat je voor alles open moet staan. Sterker nog, hij geeft juist aan dat nieuwkomers zich moeten aanpassen. Enige verschil is dat hij van mening is dat ook autochtonen moeten meewerken door te nieuwkomers niet per definitie buiten te sluiten en ze per definitie als ongewenst te beschouwen.quote:DEN HAAG - Iedereen moet zich in Den Haag aanpassen: nieuwkomers én de mensen die al generaties lang in de stad wonen. De gemeente richt het integratiebeleid daarom óók op Hagenaars die zich niet lekker voelen in de multiculturele stad, of zich daar tegen verzetten.
„We mogen niet wegkijken bij polarisatie tussen groepen Hagenaars”, schrijft PvdA-wethouder Rabin Baldewsingh volgens Trouw in zijn brief over integratie en discriminatie. Wederkerigheid en fatsoen zijn daarbij het uitgangspunt.
Anderzijds roept Baldewsingh nieuwkomers op uit hun isolement te komen. Hij noemt expliciet minderheidsgroepen die zich 'opsluiten in de eigen groep en met groot wantrouwen kijken naar hun leef- en werkomgeving'.
Dan krijg je binnenkort een oproep om op cursus te komen: irritatie beheersing en conformisme.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:30 schreef DrMabuse het volgende:
Dat meneer Baldewsingh mij , als Nederlander en Hagenaar , oproept te moeten integreren roept irritatie op.
dat laatste is natuurlijk gewoon de norm in NL dus wat dat betreft zijn de woorden op zijn minst ongelukkig gekozenquote:Op zondag 22 februari 2015 12:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou je een zin uit z'n verband rukken en dan puur op die zin reageren ipv het hele artikel te lezen en te reageren op basis van de werkelijke strekking?
[..]
Baldewsingh zegt helemaal niet dat je alles maar moet begrijpen en dat je voor alles open moet staan. Sterker nog, hij geeft juist aan dat nieuwkomers zich moeten aanpassen. Enige verschil is dat hij van mening is dat ook autochtonen moeten meewerken door te nieuwkomers niet per definitie buiten te sluiten en ze per definitie als ongewenst te beschouwen.
quote:Op zondag 22 februari 2015 13:15 schreef luxerobots het volgende:
Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. Dat kan je van de politici momenteel niet zeggen.
De problemen stapelen zich op, vrouwen die uitgescholden worden, homo's die uit hun huizen getreiterd worden en joden die geen keppeltje meer op straat kunnen dragen. En weer wordt er gesproken over nieuwkomers. Grenzen dicht. Als je wil dweilen, doe dan eerst de kraan dicht.
Voor de rest heb ik de heer Baldewsingh meerdere keren meegemaakt. Deze man is vooral zichtbaar als er weer ergens subsidiegelden kapotgesmeten worden aan een cultureel centrum of een maatschappelijk verantwoord kunstwerk. Hij houdt dan een warrig praatje en spoedt zich naar de schalen met hapjes en drankjes. Het is dat Baldewsingh in de baantjescarrousel van de PvdA meehobbelt, want op zijn kwaliteiten hoeft hij niet serieus genomen te worden.
Wat is nou erger dan Hagenees genoemd te worden?quote:Op zondag 22 februari 2015 15:34 schreef Galgeras het volgende:
Regelrechte belediging aan alle Hagenezen.
Ik vind Hagenees zijn een heel mooi iets. Tis ook een mooie stad op wat wijken na die verpest zijn door religieuze waanziniggen...quote:Op zondag 22 februari 2015 15:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat is nou erger dan Hagenees genoemd te worden?
Nou? Waarom hadden die mensen het idee om brandbommen in een moskee te gooien en wat heeft dat te maken met het artikel uit de openingspost?quote:Op zondag 22 februari 2015 15:36 schreef raptorix het volgende:
En straks maar vragen waarom toch die mensen het idee hadden om brandbommen in een moskee te gooien, sjonge jonge.
Dat zijn nou net de wijken die vroegah zo gezellig waren ... spoor , schilders , moerwijk ...quote:Op zondag 22 februari 2015 15:43 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Ik vind Hagenees zijn een heel mooi iets. Tis ook een mooie stad op wat wijken na die verpest zijn door religieuze waanziniggen...
We MOETEN helemaal niks. Dat er 140 nationaliteiten in Den Haag zijn komen wonen is een beslissing van de politieke elite en niet van de Nederlanders of Hagenezen. Dit soort ingrijpende veranderingen zou dmv referenda beslist moeten worden en niet door een elitaire bovenlaag.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:42 schreef Wespensteek het volgende:
Autochtone Hagenaars moeten aanvaarden dat hun stad inwoners telt met 140 etnische achtergronden.
Volkomen mee eens.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:10 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
We MOETEN helemaal niks. Dat er 140 nationaliteiten in Den Haag zijn komen wonen is een beslissing van de politieke elite en niet van de Nederlanders of Hagenezen. Dit soort ingrijpende veranderingen zou dmv referenda beslist moeten worden en niet door een elitaire bovenlaag.
Opvallend is ook dat diezelfde elite altijd in de veilige, overwegend blanke welvarende wijken wonen.
Ik droom van een revolutie waarbij we de elite uit hun villa's zetten en die aan de vreemdelingen toewijzen. De elite is de grote aanjager van de massa-immigratie en dan gaan ze ook maar in hun wijken en huizen wonen. Dat de Hagenezen en de rest van de Nederlanders hun eigenheid en identiteit willen beschermen en behouden is niet meer als normaal.
Jij leest en vat zinnen anders op dan ik.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou je een zin uit z'n verband rukken en dan puur op die zin reageren ipv het hele artikel te lezen en te reageren op basis van de werkelijke strekking?
[..]
Baldewsingh zegt helemaal niet dat je alles maar moet begrijpen en dat je voor alles open moet staan. Sterker nog, hij geeft juist aan dat nieuwkomers zich moeten aanpassen. Enige verschil is dat hij van mening is dat ook autochtonen moeten meewerken door te nieuwkomers niet per definitie buiten te sluiten en ze per definitie als ongewenst te beschouwen.
hagenezenquote:Op zondag 22 februari 2015 20:10 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
We MOETEN helemaal niks. Dat er 140 nationaliteiten in Den Haag zijn komen wonen is een beslissing van de politieke elite en niet van de Nederlanders of Hagenezen. Dit soort ingrijpende veranderingen zou dmv referenda beslist moeten worden en niet door een elitaire bovenlaag.
Opvallend is ook dat diezelfde elite altijd in de veilige, overwegend blanke welvarende wijken wonen.
Ik droom van een revolutie waarbij we de elite uit hun villa's zetten en die aan de vreemdelingen toewijzen. De elite is de grote aanjager van de massa-immigratie en dan gaan ze ook maar in hun wijken en huizen wonen. Dat de Hagenezen en de rest van de Nederlanders hun eigenheid en identiteit willen beschermen en behouden is niet meer als normaal.
Jij kwam toch ook uit t Haagje?quote:Op maandag 23 februari 2015 00:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
hagenezen
en niemand vraagt ze of ze hun identiteit opgeven
enkel dat die figuren die denken dat wie dan ook er niet thuishoort ff een toontje lager gaan zingen
lijkt mij geen onredelijk verzoek zeker naast het verzoek dat de nieuwkomers ook gewoon normaal doen
Wie is "wij" ? De fascistische sturmtruppen ? De meer anarchistische breivikvolgelingen ?quote:Op zondag 22 februari 2015 20:10 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde is ook behoorlijk extreem, Bluesude. Mensen die zich niet kunnen aanpassen aan de multiculturele samenleving moeten maar 'oprotten'? Of emigreren of een cursus volgen van het gemeentehuis?quote:Op maandag 23 februari 2015 00:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie is "wij" ? De fascistische sturmtruppen ? De meer anarchistische breivikvolgelingen ?
En wat na de machtsovername ? Monoculturele dictatuur of een pseudo-democratie, waar de monoculturele elite de touwtjes in handen houdt ?
Wie zegt dat zo ? ik niet..quote:Op maandag 23 februari 2015 00:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde is ook behoorlijk extreem, Bluesude. Mensen die zich niet kunnen aanpassen aan de multiculturele samenleving moeten maar 'oprotten'?
Ik ben ook atheïst. Godsdiensten is veel regeltjes en drogredeneringen.quote:Ik heb eerlijk gezegd vanaf de jaren 80 nooit geweten waarom links zich daarmee moest inlaten. Het is tegengesteld aan wat ik als linksje geloof.
Het gaat er naar toe dat mensen politici zeggen: kun je je niet aanpassen aan je moslim buurman? Rot maar op. Terwijl die moslim buurman echt intolerant is.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie zegt dat zo ? ik niet..
Nederland is een multiculturele samenleving en wie zich daar niet prettig in voelt kan zich misschien prettiger voelen in een monoculturele samenleving.
Maar ik denk het niet. Dus... gelden de oude volkswijsheden: lighten up, pas je aan, buig mee.
Always look at the bright site. Zo geformuleerd is er niks extreems an.
Het tegenovergestelde van een monoculturele dictatuur zou dus een multiculturele dictatuur zijn?
Wat is het juiste midden ? Simpel.....dat is een democratie. Het volk kiest hun eigen vertegenwoordigers .
Mét alle burgerrechten daarnaast
De Joden waren niet intolerant, met de islam heb je een intolerante godsdienst te pakken, moet je als politiek zijnde de mensen dwingen zich daaraan aan te passen?quote:[..]
Ik ben ook atheïst. Godsdiensten is veel regeltjes en drogredeneringen.
Jodendom ook .... maar dat wil niet zeggen dat je dan ook de mensen zelf moet minachten.
Net als met moslims.. En dit zijn beide minderheidsgroepen die onder druk staan in deze samenleving en dus moet de leiders van links én rechts hun verantwoordelijkheid oppikken en de juiste weg zoeken. Wel distantie houden tot geloof, maar niet geloofshaat/ gelovigenhaat opjuinen.
Daar heeft deze samenleving al genoeg ellende van ervaren.
Nie wieder.
Nu schuif je met stereotyperingen.quote:Op maandag 23 februari 2015 01:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat er naar toe dat mensen politici zeggen: kun je je niet aanpassen aan je moslim buurman? Rot maar op. Terwijl die moslim buurman echt intolerant is.
De politiek moet altijd de burgers dwingen zich aan te passen aan de anderen.. Ook al hebben die andere mensen foute gedachtes of hebben ze fouten dingen gedaan.quote:De Joden waren niet intolerant, met de islam heb je een intolerante godsdienst te pakken, moet je als politiek zijnde de mensen dwingen zich daaraan aan te passen?
Is dat zo ? Of is het een kwestie dat mensen niet de juiste woorden en toon konden vinden om de kritiek te formuleren? De echte vreemdelingenhater kan dat ook niet. Die zei dat allemaal agressief .quote:Ik ben nogmaals, een linksje, heb ook nooit begrepen waarom linksjes de vrouwen ongelijkheid bij moslims met de mantel der liefde bedekte in de jaren 80 al.
Mensen betuttelen: foei.. meneertje.. je bent fout.. pas je aan of rot op.quote:Nooit maar de minste moeite gedaan om dat die moslims dat uit hun hoofd te praten ook.
Misschien moeten we als linksjes dat toch een keer rechtzetten ook.
Dan ga ik maar naar Nieuw-Zeeland.quote:Op maandag 23 februari 2015 01:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nu schuif je met stereotyperingen.
De meeste moslimbuurmannen die leiden gewoon rustig hun eigen leven. Wel of niet tolerant'
Net zoals de meeste intolerante nonmoslimbuurmannen rustg hun eigen leven leiden.Het zijn zeker niet allemaal brievenbuspissers.
En iedereen moet zich altijd aanpassen aan de mensen om hem/haar heen.
Ook al is een buurman een extreemrechtse lul .. Zolang hij niet lastig is voor de buren... moeten ook de buren zich aanpassen... leven en laten leven.
[..]
De politiek moet altijd de burgers dwingen zich aan te passen aan de anderen.. Ook al hebben die andere mensen foute gedachtes of hebben ze fouten dingen gedaan.
Als een nazi met vlag door mijn straat loopt, zal ik me afkeren en hem laten lopen.. als ie maar gauw doorloopt. Dat is aanpassen. Als ik die nazi met stenen ga bekogelen dan zegt de politiek: burger.. je moet je aanpassen. En een politieman grijpt in.
Als die nazi gewoon loopt zonder vlag dan heb ik helemaal geen grond meer om me niet aan te passen.
[..]
Is dat zo ? Of is het een kwestie dat mensen niet de juiste woorden en toon konden vinden om de kritiek te formuleren? De echte vreemdelingenhater kan dat ook niet. Die zei dat allemaal agressief .
[..]
Mensen betuttelen: foei.. meneertje.. je bent fout.. pas je aan of rot op.
Leef je uit in die rechtsheid.
Ook op verplichte cursus.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:56 schreef Carlos93 het volgende:
Buitenlanders komen hierheen, zij passen zich maar aan. Dat een Nederlander het accepteert dat hij met zulk volk moet samenleven tot daar aan toe. Maar het moet niet zo zijn dat wij ons aan hun moeten gaan aanpassen. Zij komen hier tenslotte in ONS land wonen.
Ben 't spuugzat aan het worden dat wij Nederlanders altijd maar moeten buigen voor die buitenlanders die door links altijd maar worden binnengehaald. Net alsof wij ze zo graag willen hebben.
Waarin moet je je dan allemaal aanpassen? Waar bestaat dat gebuig van jou uit in je verdere leven?quote:Op maandag 23 februari 2015 02:56 schreef Carlos93 het volgende:
Buitenlanders komen hierheen, zij passen zich maar aan. Dat een Nederlander het accepteert dat hij met zulk volk moet samenleven tot daar aan toe. Maar het moet niet zo zijn dat wij ons aan hun moeten gaan aanpassen. Zij komen hier tenslotte in ONS land wonen.
Ben 't spuugzat aan het worden dat wij Nederlanders altijd maar moeten buigen voor die buitenlanders die door links altijd maar worden binnengehaald. Net alsof wij ze zo graag willen hebben.
Dat was rechts, niet links.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:56 schreef Carlos93 het volgende:
Ben 't spuugzat aan het worden dat wij Nederlanders altijd maar moeten buigen voor die buitenlanders die door links altijd maar worden binnengehaald.
Moskee hier, moskee daar. Buitenlanders die zwarte piet willen veranderen. Buitenlanders die hun eigen gewoontes houden, Buitenlanders die onze kerst willen aanpassen. Daarnaast betalen we met z'n allen voor al die buitenlanders een groot gedeelte. Ben je dat zelf niet spuugzat?quote:Op maandag 23 februari 2015 11:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarin moet je je dan allemaal aanpassen? Waar bestaat dat gebuig van jou uit in je verdere leven?
Een moskee is aanpassen, moet je erheen dan?quote:Op maandag 23 februari 2015 11:24 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Moskee hier, moskee daar. Buitenlanders die zwarte piet willen veranderen. Buitenlanders die hun eigen gewoontes houden, Buitenlanders die onze kerst willen aanpassen. Daarnaast betalen we met z'n allen voor al die buitenlanders een groot gedeelte. Ben je dat zelf niet spuugzat?
Een moskee hoef ik niet in, maar ik moet 'm wel aanschouwen. Dat is al aanpassen, want die gebouwen horen hier niet.quote:Op maandag 23 februari 2015 11:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Een moskee is aanpassen, moet je erheen dan?
Buitenlanders die zwarte piet willen veranderen? Je weet dat dat voornamelijk surinaamse/antiliaanse nederlanders waren en een stevige hand autochtonen? Waarom noem je mensen die hier geboren en getogen zijn buitenlanders?
Kerst aanpassen, wie wil dat dan? Je weet dat de gevalletjes van geen kerstboom niet door moslims zijn aangevraagd? Dat er eigenlijk geen enkele roep in die richting te horen is uit die hoek? Dat dit meer over domme mensen ging die dachten dat anderen dat fijn zouden vinden en wat andere redenen die niets met aanpassen aan wie dan ook te maken hadden.
En ik moet voor zoveel betalen wat ik niet leuk vind, het is niet anders, maakt mij niet zo uit waar iemand vandaan komt, als die persoon kan werken moeten ze dat doen.
Kut Amerikanen met hun kut Coca-colaquote:Op maandag 23 februari 2015 11:24 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Moskee hier, moskee daar. Buitenlanders die zwarte piet willen veranderen. Buitenlanders die hun eigen gewoontes houden, Buitenlanders die onze kerst willen aanpassen. Daarnaast betalen we met z'n allen voor al die buitenlanders een groot gedeelte. Ben je dat zelf niet spuugzat?
En nee, het gaat mij niet specifiek om de Islam, want in mijn ogen is iedere vorm van geloof belachelijk en gebaseerd op sprookjes. Of het nou het Christendom is of de Islam.
Het stikt van de lelijke gebouwen, hoort hier alleen thuis wat jij leuk vindt om naar te kijken?quote:Op maandag 23 februari 2015 11:38 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Een moskee hoef ik niet in, maar ik moet 'm wel aanschouwen. Dat is al aanpassen, want die gebouwen horen hier niet.
Kerst???????? Volgens mij haal je nu kerst en sinterklaas door elkaar.quote:Kerst verbieden? Volg de VN maar eens en alle berichten eromheen. Is nog bij onze 'vriendin' Verene Sheperd geweest.
Veel van die polen werken hier dan ook onder poolse bedrijven, lekker goedkoop voor de nederlandse bedrijven die ze inhuren. Die hebben helemaal geen tijd om nederlands te leren, wonen hier ook niet echt.quote:Ik heb verder ook geen probleem met de goede buitenlanders, die hier komen om te werken, en zich aanpassen aan onze cultuur. Waar ik wel een hekel aan heb is aan de buitenlanders die zich niet aanpassen. En dan heb ik het niet specifiek over getinte mensen, maar ook gewoon over blanke personen uit het oosten.
Laatst was het zelfs zo erg in een winkel, dat een Poolse man in het Pools ging praten tegen een kassamedewerker. Toen ze te verstaan gaf dat zij de Poolse taal niet machtig was en dat hij maar gewoon Nederlands praat, werd hij nog boos ook. En dat is niet de eerste keer dat ik zoiets zie bij dat volk.
En toch maak je je druk om kerst?quote:Op maandag 23 februari 2015 11:24 schreef Carlos93 het volgende:
En nee, het gaat mij niet specifiek om de Islam, want in mijn ogen is iedere vorm van geloof belachelijk en gebaseerd op sprookjes. Of het nou het Christendom is of de Islam.
Heeeeeey Bilgequote:Op zondag 22 februari 2015 02:25 schreef Bilge het volgende:
'Rasechte'.Net alsof allochtonen neppe, of tweederangs burgers zijn.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Jaaaa goed en met jou? xoxoquote:Op maandag 23 februari 2015 12:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Heeeeey NotYou!!!!1
Hoe gaat het met jou?
Toch geen ebola hè? Of pfeiffer?quote:Op maandag 23 februari 2015 12:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja beetje ziekjes maar verder oke. Kus terug.
Ik zocht op google. Ik vond nergens een uitspraak van haar waar ze zei dat ze kerstviering wilt verbieden.quote:Op maandag 23 februari 2015 12:03 schreef Carlos93 het volgende:
Zoek maar eens op google naar Verene Sheperd + kerst. Dan krijg je toch een lijst met resultaten over uitspraken die kerst willen verbieden.
En wat dat betreft zijn we ook niet het eerste land. Engeland is het zelfs in delen van London verboden geworden om kerstmuziek te draaien in een winkel, of een kerstboom te hebben in je etalage.
Inderdaad. Neem jij die shariadriehoek, half Gouda, Kanaleneiland en Amsterdam West even mee dan?quote:
Zelf kom ik uit Scheveningen/Duindorp.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:55 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat zijn nou net de wijken die vroegah zo gezellig waren ... spoor , schilders , moerwijk ...
nu durft je er haast niet meer binnen te komen ... om over de laak maar te zwijgen ...
beter een Hagenees zijn dan een Hagenaar .. ( maar goed mijn roots komen uit spoorwijk )
Je kunt niet een regio oppakken als een vloerkleed en vervoeren. In dit geval zou het jatten zijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad. Neem jij die shariadriehoek, half Gouda, Kanaleneiland en Amsterdam West even mee dan?
ik ben geboren in het Julianaziekenhuis in 1971 (quote:Op maandag 23 februari 2015 18:57 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Zelf kom ik uit Scheveningen/Duindorp.
Wel ongelooflijk hoe het in enkele tientallen jaren zo veranderd is.
de woonomstandigheden zijn iig beter.. grote delen waren in zeer slechte staat in de jaren 70/80quote:Op maandag 23 februari 2015 18:57 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Zelf kom ik uit Scheveningen/Duindorp.
Wel ongelooflijk hoe het in enkele tientallen jaren zo veranderd is.
Wat zou die "aanpassing" van de autochtone bevolking richting allochtonen of nieuwkomers volgens jou dan in moeten houden?quote:Op maandag 23 februari 2015 20:56 schreef schrijfveer het volgende:
Geen populaire mening wat ik hier ga verkondigingen, maar ik vind dat beide kanten moeten geven en nemen als het op de integratie van minderheden aankomt. De meerderheid mag best wat meer rekening met de culturele verschillen van de minderheid houden. Net zoals de minderheid de gewoonte van de meerderheid wat meer moet gaan accepteren (ze leven tenslotte hier in de Nederlandse cultuur en niet in het land van herkomst). Goed plan dus om iedereen erbij te betrekken, want uiteindelijk los je het integratieprobleem niet op door je alleen op de minderheid te richten.
Precies! Hier in het hoofdgebouw van de universiteit zijn de grootste borden in het Engels en daaronder staat dan in kleinere letters in het Nederlands wat ze bedoelen.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:56 schreef Carlos93 het volgende:
Terwijl in Holland nou juist een groot deel van de bevolking uit het buitenlander komt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:04 schreef Casiotone het volgende:
het HOLLAND BLANK niveau is weer hoog in dit topic
Ik denk het accepteren dat NL een multicultureel land is. En inzien dat niet alleen Piet een Nederlander is. Gewoon het 'samenkomen' tot elkaarquote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat zou die "aanpassing" van de autochtone bevolking richting allochtonen of nieuwkomers volgens jou dan in moeten houden?
En nu concreet?quote:Op woensdag 25 februari 2015 02:40 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ik denk het accepteren dat NL een multicultureel land is. En inzien dat niet alleen Piet een Nederlander is. Gewoon het 'samenkomen' tot elkaar
Totaal mee eens.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:25 schreef Djoetma het volgende:
Mensen doen hier alsof wijken als Transvaal en de Schilderswijk zulke leuke wijken waren. Ik kom daar sinds het begin van de jaren '80, en het was altijd al een samenraapsel van minderwaardigheid. Alleen de kleur van de mensen is veranderd, en er licht minder hondenpoep op straat.
Ook dat gelul over de Islam, alsof al die 140 nationaliteiten Moslim zijn.
Dat autochtonen moeten integreren, tsja. Het ligt eraan hoe je het ziet. Mensen geven er meteen een negatieve draai aan, maar het is natuurlijk wel een ding dat je niet zomaar anderen moet wegzetten. Het komt van beiden kanten. Want laten we wel wezen, als je iets tegen iemand hebt, puur omdat hij er is, dan kan die persoon zich nog zo gedragen naar jouw gewoontes, je mot hem gewoon niet. En dat 'niet motten' daar moeten mensen zich overheen zetten.
Het gaat niet alleen om Marokkanen, maar ook om andere mensen die uit heel andere delen van de wereld komen, en dus minder met Marokkanen te maken hebben dan Nederlanders/autochtonen.
Dat gelul van mensen als DrMabuse komt ook erg over als die domme straat-Marokkanen die ontkennen dat er een probleem bij hun zit, en zichzelf als een soort van norm zien en doen alsof ze je aan hun geen probleem hebt als anderen zich maar naar hun norm gedragen. Het ding is alleen dat dit laatste onzin is, en ze zich gewoon als de dominante kracht willen zien en het liefst anderen willen kunnen vertellen wanneer ze het wel of niet goed doen. Daarnaast kunnen ze gewoon niet omgaan met het gegeven dat ze iets van hun comfortzone moeten opgeven doordat er andere mensen met een kleurtje zijn. Ze willen gewoon vervelend kunnen zijn, en wanneer ze het terugkrijgen 'racist!!!' kunnen roepen. Dat is met mensen als DrMabuse niet veel anders aangezien ze iedere gevraagde aanpassing door iemand als Baldewsingh meteen als een soort van onderdrukking zien. En dan ook nog eens door iemand met zo'n gekke naam.
Dit idd. In feite zijn de Hollanders juist massaal op de vlucht geslagen en verpesten nu de sfeer in de rest van Nederland omdat ze schijt hebben aan integreren.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Terwijl in Holland nou juist een groot deel van de bevolking uit het buitenlander komt.
En in het verleden ook voor een groot deel uit de rest van Nederland.
Tegenwoordig wonen in de rest van Nederland relatief juist veel minder allochtonen.
Maar ja: Hollanders heten ook zo omdat ze een hol hoofd hebben. Dan blijven ze beter drijven.
Ik in het Zuidwal ziekenhuis.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik ben geboren in het Julianaziekenhuis in 1971 (
Scheveningen)
Het probleem is alleen dat de onvrede in de samenleving (totale onvrede: hoeveelheid onvrede per burger * aantal ontevreden burgers m.b.t. dit onderwerp) niet kleiner zal wordne door die te negeren. Het is productiever om te zoeken naar de oorzaken van die onvrede.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:00 schreef Ceberut het volgende:
onvrede ligt bij veel mensen aan de te hoge lasten en het al jaren lang loon doelmatig laag houden.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat de onvrede in de samenleving (totale onvrede: hoeveelheid onvrede per burger * aantal ontevreden burgers m.b.t. dit onderwerp) niet kleiner zal wordne door die te negeren. Het is productiever om te zoeken naar de oorzaken van die onvrede.
De hoge lasten etc. stoken allicht het vuur op maar de voedingsbodem is er, ook daar moet naar worden gekeken, alleen door die weg te nemen los je het probleem op voor de lange termijn.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
onvrede ligt bij veel mensen aan de te hoge lasten en het al jaren lang loon doelmatig laag houden.
En dan nog even alle onzekerheden die er dan ook nog eens bij komen ....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |