abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:34:14 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149884174
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, er is een grote groep die zich al tientallen jaren niet aanpast en toch zijn ze nog steeds hier. :')
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
pi_149884175
Laten we Nederland voortaan Islamerland noemen w/

Weg met de ongelovige blanke mensen :r het kromzwaard zal hun op de knieën brengen met of zonder hoofd w/

Heil Allah w/
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_149884190
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:28 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoezo is het een relatieve waarheid dan?
Dat niet alles blijvend is , zoals het is.

Ik denk dat er radicaal zaken moeten gaan veranderen om iets als cohesie te blijven houden.

Het is te veel een 1 richtingverkeer geweest wat aanpassen, accepteren en gedogen betreft

Een Surinaamse Hindoestaan die mij als 100% Nederlander en Hagenees oproept dat ik moet gaan integreren in deze stad gaat mij te ver.

Veel te ver.
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 12:35:20 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149884208
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:34 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

Weg met de ongelovige blanke mensen :r het kromzwaard zal hun op de knieën brengen met of zonder hoofd w/

Heil Allah w/
waarom zouden we?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149884251
Er zijn ook genoeg mensen die niet integreren in onze eigen Nederlandse cultuur. Er zijn culturen binnen de eigen cultuur. Er zijn genoeg mensen die leven buiten de Nederlandse cultuur zoals ik die ken. Die mensen zijn worden in de volksmond ook wel "Tokkies" genoemd, de laaggeschoolde arme sloebers in achterstandswijken/volksbuurten. Zij hebben ook een een eigen cultuur en integreren ook niet met de normale cultuur zoals ik die ken.
pi_149884257
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:34 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat niet alles blijvend is , zoals het is.

Ik denk dat er radicaal zaken moeten gaan veranderen om iets als cohesie te blijven houden.

Het is te veel een 1 richtingverkeer geweest wat aanpassen, accepteren en gedogen betreft

Een Surinaamse Hindoestaan die mij als 100% Nederlander en Hagenees oproept dat ik moet gaan integreren in deze stad gaat mij te ver.

Veel te ver.
Eerst zeg je alles is niet blijvend, vervolgens weiger je je aan te passen aan de realiteit waarin deze man van Surinaams Hindoestaanse afkomst als Nederlander deelneemt aan de Nederlandse samenleving.

Tegenstrijdig.
pi_149884260
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom zouden we?
Omdat weg met ons :)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_149884274
Dat is toch precies wat je moet willen? Als we met zijn allen een samenleving moeten vormen, is het toch belangrijk dat nieuwkomers uit hun isolement komen en onderdeel van deze samenleving worden? Dan is het toch ook belangrijk dat iedereen leert leven met hoe deze samenleving eruitziet? Wat is er zo fout aan zijn uitspraken?

Alleen al de reactie over zijn exotische naam toont voor mij aan dat er inderdaad, ook onder autochtone Nederlanders, nog gewerkt kan worden aan het omarmen van onze samenleving. Want mensen met exotische namen horen daar gewoon bij. En als we willen dat deze meedoen, moeten we hun mening niet diskwalificeren, alleen vanwege hun naam.
pi_149884346
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:37 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Eerst zeg je alles is niet blijvend, vervolgens weiger je je aan te passen aan de realiteit waarin deze man van Surinaams Hindoestaanse afkomst als Nederlander deelneemt aan de Nederlandse samenleving.

Tegenstrijdig.
Ik geef eerst antwoord op je vraag betreffende de relatieve realiteit.

Vervolgens ga ik in op het bericht.

Twee aparte zaken.

Niks tegenstrijdigs aan.
pi_149884369
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:28 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat verklaart meteen een hoop. Je negeert de werkelijkheid en creëert een eigen werkelijkheid, waarin je schrikt van "exotische" namen die een mening hebben. Kan ik verder niet verhelpen, zijn vast mensen die daarvoor gestudeerd hebben, die je verder kunnen helpen.
Ik schrik er niet van. Het valt me op. Meneer Gario, de heren Kuzu en Öztürk en nu de heer Baldewsingh, allemaal geen dragers van (vroeg)Nederlandse achternamen, hebben hun mond open gedaan om het multiculturele beleid verder naar de hand te doen buigen, welke wijst naar de groep mensen waarvoor zij zich representatief hebben gesteld om ze te vertegenwoordigen in de politiek.

Heb ik daar hulp bij nodig? Welnee, ik heb het allemaal zelf uitgezocht.
Google is your friend, abuse your friends
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 12:43:08 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149884381
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:37 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Omdat weg met ons :)
omdat weg met ons wat?

welke offers heb jij gebracht die zo groot zijn dat je vind dat je beter islamer kan worden?

broodje doner ipv patatje joppie gegeten?
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:44:17 #62
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149884405
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:34 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

Heil Allah w/
Huh? Xenofoben opvoeden is hetzelfde als het land overgeven aan terroristen? :?
pi_149884445
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:38 schreef TorroFernandes het volgende:
Dat is toch precies wat je moet willen? Als we met zijn allen een samenleving moeten vormen, is het toch belangrijk dat nieuwkomers uit hun isolement komen en onderdeel van deze samenleving worden? Dan is het toch ook belangrijk dat iedereen leert leven met hoe deze samenleving eruitziet? Wat is er zo fout aan zijn uitspraken?

Alleen al de reactie over zijn exotische naam toont voor mij aan dat er inderdaad, ook onder autochtone Nederlanders, nog gewerkt kan worden aan het omarmen van onze samenleving. Want mensen met exotische namen horen daar gewoon bij. En als we willen dat deze meedoen, moeten we hun mening niet diskwalificeren, alleen vanwege hun naam.
Helemaal mee eens.
pi_149884447
Even wat genuanceerder,

Waarom zouden tolerante mensen hun normen en waarden moet inleveren omdat ze anders niet tolerante mensen zouden kwetsen?

Relaties opbouwen gaat eigenlijk alleen goed indien er van beide kanten interesse en respect is voor elkaar. Wat ik zie is dat er vooral vanuit bepaalde religieuze groepen geen respect is richting de Nederlander. Dus gaat integratie niet werken vanwege het ontbreken van respect van de bepaalde groeperingen richting de Nederlander.
pi_149884449
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:37 schreef Fisherman het volgende:
Er zijn ook genoeg mensen die niet integreren in onze eigen Nederlandse cultuur. Er zijn culturen binnen de eigen cultuur. Er zijn genoeg mensen die leven buiten de Nederlandse cultuur zoals ik die ken. Die mensen zijn worden in de volksmond ook wel "Tokkies" genoemd, de laaggeschoolde arme sloebers in achterstandswijken/volksbuurten. Zij hebben ook een een eigen cultuur en integreren ook niet met de normale cultuur zoals ik die ken.
En van die Tokkies wordt dit land niet echt blij nee. Volkomen mee eens.

Problematisch is het als er steeds weer een verse instroom van buitenlandse Tokkies plaats vind.

Dan heb je een mand met rotte appels die steeds weer aangevuld wordt met nieuwe rotte appels.

Een wijs mens pakt eerst de rotte appels aan in de mand en kijkt of er betere opties zijn om nieuwe rotte appels buiten de mand te houden.
pi_149884469
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:46 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Even wat genuanceerder,

Waarom zouden tolerante mensen hun normen en waarden moet inleveren omdat ze anders niet tolerante mensen zouden kwetsen?

Relaties opbouwen gaat eigenlijk alleen goed indien er van beide kanten interesse en respect is voor elkaar. Wat ik zie is dat er vooral vanuit bepaalde religieuze groepen geen respect is richting de Nederlander. Dus gaat integratie niet werken vanwege het ontbreken van respect van de bepaalde groeperingen richting de Nederlander.
Dit dus.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:47:58 #67
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149884483
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:37 schreef Fisherman het volgende:
Dat zijn dan ook precies het soort mensen waar deze maatregel voor is. Mensen die vastzitten in achterlijke denkbeelden die onze samenleving minder leefbaar maken (voor sommigen, tenminste). Als we van buitenlanders verwachten dat ze hun achterlijke denkbeelden afleren via integratie, kunnen we dat van tokkies ook verwachten.

Overigens lijkt de problematiek rond autochtone tokkies erg sterk op de problematiek rond immigranten: ze zijn kansarm en bovengemiddeld vaak crimineel, ze nemen veel minder deel aan de samenleving, ze hebben zelfs gelijkaardige problemen met taalbeheersing.
pi_149884528
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:46 schreef Metalfrost het volgende:
Grappig dat altijd een politiek bewindspersoon met een exotische achternaam hier over begint..
Bekrompenheid op z'n best.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:50:02 #69
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_149884535
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:46 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Even wat genuanceerder,

Het gaat niet om tolerante mensen die intolerante gedragingen afwijzen. Het gaat om mensen die intolerant zijn op basis van afkomst. Die tegen mensen zeggen dat ze op moeten rotten vanwege hun huidskleur, geloof, kledij, of wat dan ook.
pi_149884550
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat weg met ons wat?

welke offers heb jij gebracht die zo groot zijn dat je vind dat je beter islamer kan worden?

broodje doner ipv patatje joppie gegeten?
Voorbeelden zijn er te over ik noem het feit dat bepaalde mensen menen vrouwen hoeren te mogen noemen en mogen mishandelen en of misbruiken indien ze geen islamitische kleding dragen.

Ik zou dus mezelf moeten openstellen en me meer in hun gedachtegoed moeten inleven..

Nou zout maar op naar de woestijn met je achterlijke geloof en cultuur!

Integratie lukt niet omdat bepaalde groepen hun middeleeuwse opvattingen willen opdringen aan een moderne westerse maatschappij.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 12:50:59 #71
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149884556
Weg Haagse identiteit

Say what?
pi_149884559
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:46 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

En van die Tokkies wordt dit land niet echt blij nee. Volkomen mee eens.

Problematisch is het als er steeds weer een verse instroom van buitenlandse Tokkies plaats vind.

Dan heb je een mand met rotte appels die steeds weer aangevuld wordt met nieuwe rotte appels.

Een wijs mens pakt eerst de rotte appels aan in de mand en kijkt of er betere opties zijn om nieuwe rotte appels buiten de mand te houden.
Het valt ook wel mee met die instroom.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oor-je-niemand.dhtml
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149884561
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook precies het soort mensen waar deze maatregel voor is. Mensen die vastzitten in achterlijke denkbeelden die onze samenleving minder leefbaar maken (voor sommigen, tenminste). Als we van buitenlanders verwachten dat ze hun achterlijke denkbeelden afleren via integratie, kunnen we dat van tokkies ook verwachten.

Overigens lijkt de problematiek rond autochtone tokkies erg sterk op de problematiek rond immigranten: ze zijn kansarm en bovengemiddeld vaak crimineel, ze nemen veel minder deel aan de samenleving, ze hebben zelfs gelijkaardige problemen met taalbeheersing.
Inderdaad, goede aanvulling!
pi_149884780
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:50 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Voorbeelden zijn er te over ik noem het feit dat bepaalde mensen menen vrouwen hoeren te mogen noemen en mogen mishandelen en of misbruiken indien ze geen islamitische kleding dragen.
En jij hebt je eerstgeboren dochter aangeboden aan die mensen, of hoe moet ik dat offer precies voor me zien?
  zaterdag 21 februari 2015 @ 13:02:06 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149884823
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:08 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Nee ik bedoel dat de laatste tijd de mensen met een exotische achternaam - dus inderdaad niet de verbasterde naamvormen van Janszoon, Franszoon, Peterszoon of andere veelvoorkomende namen in de 20e eeuw - het hoge woord voeren over de verandering in etnisch- en ethisch klimaat in deze multiculturele samenleving over hoe wij, volgens hen, met elkaar om moeten gaan.
nou ja, die van der ven kan er ook wat van hoor :{w
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator zaterdag 21 februari 2015 @ 13:10:33 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149884995
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:50 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Ik zou dus mezelf moeten openstellen en me meer in hun gedachtegoed moeten inleven..

Nou zout maar op naar de woestijn met je achterlijke geloof en cultuur!

Integratie lukt niet omdat bepaalde groepen hun middeleeuwse opvattingen willen opdringen aan een moderne westerse maatschappij.
en jouw oplossing is om er officieel een islamstaat van te maken

ik heb er zelf weinig (geen) last van dus mijn keuze zou het niet zijn maar het is natuurlijk een mening die je mag hebben ... angst is alleen wel een beetje een slechte raadgever
pi_149885073
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:00 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

En jij hebt je eerstgeboren dochter aangeboden aan die mensen, of hoe moet ik dat offer precies voor me zien?
Nee wat we al vele decennia opofferen is onze vrijheden.

Een voorbeeld is het weghalen van een tekening van een school omdat het bepaalde mensen die intolerant zijn onvoldoende tolerantie hebben om een tekening te aanschouwen.

Een ander voorbeeld is dat in bepaalde wijken vrouwen niet durven komen omdat ze geen sluier dragen en dus letterlijk vogelvrij zijn bijvoorbeeld Oosterwij te Gouda.
pi_149885125
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

en jouw oplossing is om er officieel een islamstaat van te maken

ik heb er zelf weinig (geen) last van dus mijn keuze zou het niet zijn maar het is natuurlijk een mening die je mag hebben ... angst is alleen wel een beetje een slechte raadgever
Sarcasme is iets wat u blijkbaar niet helemaal kunt vatten.

Het gaat niet om angst het gaat om constateren wat er gaande is in de maatschappij.
Je kop in het zand steken zoals men vooral op het binnenhof pleegt te doen is imho niet de manier om tot een oplossing te komen.
pi_149885224
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Sarcasme is iets wat u blijkbaar niet helemaal kunt vatten.

Het gaat niet om angst het gaat om constateren wat er gaande is in de maatschappij.
Je kop in het zand steken zoals men vooral op het binnenhof pleegt te doen is imho niet de manier om tot een oplossing te komen.
Open je ogen!
pi_149885333
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Open je ogen!
Daarom PVDA, juist nu!

PVDA, voor streng integratiebeleid.
pi_149885340
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Open je ogen!
Een struisvogel in dit topic wie had dat gedacht..
pi_149885349
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:46 schreef Metalfrost het volgende:
Grappig dat altijd een politiek bewindspersoon met een exotische achternaam hier over begint..
pi_149885499
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:26 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Daarom PVDA, juist nu!

PVDA, voor streng integratiebeleid.
Jij stemt PvdA?
pi_149885753
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:14 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Nee wat we al vele decennia opofferen is onze vrijheden.

Een voorbeeld is het weghalen van een tekening van een school omdat het bepaalde mensen die intolerant zijn onvoldoende tolerantie hebben om een tekening te aanschouwen.

Een ander voorbeeld is dat in bepaalde wijken vrouwen niet durven komen omdat ze geen sluier dragen en dus letterlijk vogelvrij zijn bijvoorbeeld Oosterwij te Gouda.
Hij vraagt wat jij hebt opgeofferd en de enige voorbeelden die je aan kunt halen zijn nieuwsberichten waar je je heel druk om maakt, maar die je niet eens had meegekregen als je die dag geen tijd had om te internetten. :')

Dit plaatje schiet me te binnen:

Ben je ooit in je leven in de Schilderswijk of Oosterwij geweest? Want er lopen in beide wijken gewoon vrouwen ongesluierd rond. Maar volgens de Telegraaf durven ze dat niet, dus we kunnen beter een islamitische staat van Nederland maken. :')
pi_149886184
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:42 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Hij vraagt wat jij hebt opgeofferd en de enige voorbeelden die je aan kunt halen zijn nieuwsberichten waar je je heel druk om maakt, maar die je niet eens had meegekregen als je die dag geen tijd had om te internetten. :')

[ afbeelding ]

Ben je ooit in je leven in de Schilderswijk of Oosterwij geweest? Want er lopen in beide wijken gewoon vrouwen ongesluierd rond. Maar volgens de Telegraaf durven ze dat niet, dus we kunnen beter een islamitische staat van Nederland maken. :')
Ik heb jaren in GoudaIslamabad aan de ijssel gewoond dus ga mij niet uitleggen hoe erg het is gesteld daar.

Blijf vooral je kop in het zand steken en probeer vooral mensen die wel weten waar het om gaat belachelijk te maken met de zoveelste dooddoener.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 14:03:02 #86
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149886255
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:18 schreef Smack10 het volgende:

[..]

RSBaldewsingh twitterde op zaterdag 21-02-2015 om 09:31:05 Ik hoor té vaak in de stad "Ze moeten ons niet!". Dat gevoel moeten we wegnemen en het welbevinden bevorderen. #integratiebeleidDH reageer retweet
Geldt dat ook voor de rasechte Hagenees die horen dat moslims ze niet moeten?
Racisme, acceptatie, tolerantie en discriminatie werken maar 1 kant op, dat weet je toch?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_149886306
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:59 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Ik heb jaren in GoudaIslamabad aan de ijssel gewoond dus ga mij niet uitleggen hoe erg het is gesteld daar.

Blijf vooral je kop in het zand steken en probeer vooral mensen die wel weten waar het om gaat belachelijk te maken met de zoveelste dooddoener.
Aha, je bent dus niet zomaar onwetend, maar verkondigt glasharde leugens. Zo komen we er wel met zijn allen. ^O^
pi_149886332
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:05 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Aha, je bent dus niet zomaar onwetend, maar verkondigt glasharde leugens. Zo komen we er wel met zijn allen. ^O^
Jij bent hier de leugenaar.

Zie hier de Goudse moslimjeugd;

http://www.dumpert.nl/med(...)wen_mishandelen.html
pi_149886389
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 14:06 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Jij bent hier de leugenaar.

En dat weet je donders goed.
De laatste keer dat ik in Oosterwij belandde, paar maanden terug, was op een feestje vol drugs, alcohol en losse dames. Maar nee man, alleen maar gesluierde vrouwen daar. :')
  zaterdag 21 februari 2015 @ 14:17:20 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_149886618
Hagennezen moeten zich aanpassen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_149887826
Kansloos! :')
Zonder wrijving geen glans
pi_149888372
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:38 schreef TorroFernandes het volgende:
Als we met zijn allen een samenleving moeten vormen, is het toch belangrijk dat nieuwkomers uit hun isolement komen en onderdeel van deze samenleving worden?
Als mensen kiezen om in isolement te leven moeten ze dat recht wat mij betreft ook hebben. Volgens mij is het allemaal één pot nat, dat we voor andere mensen beslissen dat ze niet zelf mogen kiezen hoe ze hun leven inrichten ook als ze verder niemand kwaad doen omdat het niet past bij wat "de samenleving" zou vinden. Ik vind dat je je er niet mee hebt te bemoeien.
pi_149888984
quote:
Autochtone Hagenaars moeten aanvaarden dat hun stad inwoners telt met 140 etnische achtergronden. Geluiden tegen nieuwkomers als 'jullie horen hier niet thuis' leiden tot gevoelens van buitengesloten worden. „Dat accepteren we niet in Den Haag.”
Kom op zeg... Kijk eerst eens naar hoe armzalig met name moslims omgaan met het verschijnsel integratie. Praten we daarna verder over een paar tokkieopmerkingen.
pi_149889391
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als mensen kiezen om in isolement te leven moeten ze dat recht wat mij betreft ook hebben. Volgens mij is het allemaal één pot nat, dat we voor andere mensen beslissen dat ze niet zelf mogen kiezen hoe ze hun leven inrichten ook als ze verder niemand kwaad doen omdat het niet past bij wat "de samenleving" zou vinden. Ik vind dat je je er niet mee hebt te bemoeien.
Dat recht hebben ze in principe, tot op een bepaalde hoogte, maar het is als samenleving onwenselijk dat te veel mensen dat doen. Daarom dus beleid om mensen te stimuleren zich beter in deze maatschappij te bewegen.
pi_149889482
Hagenaars hoeven niet te integreren. Ze moeten zich onthouden van discriminerende opmerkingen; dat is heel wat anders. De kop boven het nieuwsbericht is dus debiel.
pi_149889582
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 13:42 schreef TorroFernandes het volgende:

Sommige FOK!'ers hebben dit groot afgedrukt en ingelijst in hun woonkamer hangen.

De realiteit wordt niet anders van stoppen met nieuws (of NWS) volgen. Daar wordt geen vrouw minder om uitgescholden.
pi_149889624
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:04 schreef erodome het volgende:

[..]

????????????

Meen je dit nu echt serieus? Als iemand geen jan jansen heet moeten ze hun mond maar houden, omdat de naam niet "nederlands" genoeg is?
als ik naar turkije emigreer of marokko moet ik me aanpassen aan hun cultuur en dat is normaal, wat degene met die moeilijke naam wil is het omdraaien. Als iemand hier woont die vanuit een ander land en cultuur zich hier niet op zijn plek voelt dan is het wellicht beter om naar een land te gaan waar ze zich wel prettig voelen. Of zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Natuurlijk mag iedereen zeggen wat ze vinden, maar dat is niet genoeg wij moeten ons gaan aanpassen en dat is hoe je het ook wend of keert van de zotte
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_149889693
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 12:04 schreef erodome het volgende:

[..]

????????????

Meen je dit nu echt serieus? Als iemand geen jan jansen heet moeten ze hun mond maar houden, omdat de naam niet "nederlands" genoeg is?
Ik denk dat je een beetje te emotioneel reageert Ero :P
pi_149889894
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:54 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

als ik naar turkije emigreer of marokko moet ik me aanpassen aan hun cultuur en dat is normaal, wat degene met die moeilijke naam wil is het omdraaien. Als iemand hier woont die vanuit een ander land en cultuur zich hier niet op zijn plek voelt dan is het wellicht beter om naar een land te gaan waar ze zich wel prettig voelen. Of zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Natuurlijk mag iedereen zeggen wat ze vinden, maar dat is niet genoeg wij moeten ons gaan aanpassen en dat is hoe je het ook wend of keert van de zotte
Wordt dat echt gezegd? Of wordt er gezegd dat er aan beide kanten wel wat werk is?
Wat zijn nu echt de nederlandse waarden? Hoort "tolerantie" daar niet ook gewoon bij? Is het dan niet handig om iedereen eens daarop aan te spreken?

Daarnaast hebben we het hier over iemand die hier al sinds zijn 13de woont(net voor de onafhankelijkheid hier komen wonen, dus eigenlijk een geboren en getogen nederlander ;) ). Hoe durf je zo iemand aan te spreken op "buitenlander" zijn???????

Ik krijg echt een beetje een vieze smaak in mijn mond van dat buitenlander gelul. Wanneer is iemand eindelijk geen buitenlander meer?????? Of is het gewoon zo dat als iemands naam wat buitenlands klinkt, of het uiterlijk niet steriotype nederlands is iemand gewoon jouw mening moet accepteren, het zelfs ermee eens moet zijn om een nederlander te zijn?

Potjandorie zeg....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149889921
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat je een beetje te emotioneel reageert Ero :P
Niet echt, het antwoord op de vraag had ook in een "ja" gevat kunnen worden namelijk.

Waarom doet het feit dat deze man een "buitenlandse" achternaam heeft er ook maar iets toe?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')