Ik vind Hagenees zijn een heel mooi iets. Tis ook een mooie stad op wat wijken na die verpest zijn door religieuze waanziniggen...quote:Op zondag 22 februari 2015 15:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat is nou erger dan Hagenees genoemd te worden?
Nou? Waarom hadden die mensen het idee om brandbommen in een moskee te gooien en wat heeft dat te maken met het artikel uit de openingspost?quote:Op zondag 22 februari 2015 15:36 schreef raptorix het volgende:
En straks maar vragen waarom toch die mensen het idee hadden om brandbommen in een moskee te gooien, sjonge jonge.
Dat zijn nou net de wijken die vroegah zo gezellig waren ... spoor , schilders , moerwijk ...quote:Op zondag 22 februari 2015 15:43 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Ik vind Hagenees zijn een heel mooi iets. Tis ook een mooie stad op wat wijken na die verpest zijn door religieuze waanziniggen...
We MOETEN helemaal niks. Dat er 140 nationaliteiten in Den Haag zijn komen wonen is een beslissing van de politieke elite en niet van de Nederlanders of Hagenezen. Dit soort ingrijpende veranderingen zou dmv referenda beslist moeten worden en niet door een elitaire bovenlaag.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:42 schreef Wespensteek het volgende:
Autochtone Hagenaars moeten aanvaarden dat hun stad inwoners telt met 140 etnische achtergronden.
Volkomen mee eens.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:10 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
We MOETEN helemaal niks. Dat er 140 nationaliteiten in Den Haag zijn komen wonen is een beslissing van de politieke elite en niet van de Nederlanders of Hagenezen. Dit soort ingrijpende veranderingen zou dmv referenda beslist moeten worden en niet door een elitaire bovenlaag.
Opvallend is ook dat diezelfde elite altijd in de veilige, overwegend blanke welvarende wijken wonen.
Ik droom van een revolutie waarbij we de elite uit hun villa's zetten en die aan de vreemdelingen toewijzen. De elite is de grote aanjager van de massa-immigratie en dan gaan ze ook maar in hun wijken en huizen wonen. Dat de Hagenezen en de rest van de Nederlanders hun eigenheid en identiteit willen beschermen en behouden is niet meer als normaal.
Jij leest en vat zinnen anders op dan ik.quote:Op zondag 22 februari 2015 12:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou je een zin uit z'n verband rukken en dan puur op die zin reageren ipv het hele artikel te lezen en te reageren op basis van de werkelijke strekking?
[..]
Baldewsingh zegt helemaal niet dat je alles maar moet begrijpen en dat je voor alles open moet staan. Sterker nog, hij geeft juist aan dat nieuwkomers zich moeten aanpassen. Enige verschil is dat hij van mening is dat ook autochtonen moeten meewerken door te nieuwkomers niet per definitie buiten te sluiten en ze per definitie als ongewenst te beschouwen.
hagenezenquote:Op zondag 22 februari 2015 20:10 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
We MOETEN helemaal niks. Dat er 140 nationaliteiten in Den Haag zijn komen wonen is een beslissing van de politieke elite en niet van de Nederlanders of Hagenezen. Dit soort ingrijpende veranderingen zou dmv referenda beslist moeten worden en niet door een elitaire bovenlaag.
Opvallend is ook dat diezelfde elite altijd in de veilige, overwegend blanke welvarende wijken wonen.
Ik droom van een revolutie waarbij we de elite uit hun villa's zetten en die aan de vreemdelingen toewijzen. De elite is de grote aanjager van de massa-immigratie en dan gaan ze ook maar in hun wijken en huizen wonen. Dat de Hagenezen en de rest van de Nederlanders hun eigenheid en identiteit willen beschermen en behouden is niet meer als normaal.
Jij kwam toch ook uit t Haagje?quote:Op maandag 23 februari 2015 00:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
hagenezen
en niemand vraagt ze of ze hun identiteit opgeven
enkel dat die figuren die denken dat wie dan ook er niet thuishoort ff een toontje lager gaan zingen
lijkt mij geen onredelijk verzoek zeker naast het verzoek dat de nieuwkomers ook gewoon normaal doen
Wie is "wij" ? De fascistische sturmtruppen ? De meer anarchistische breivikvolgelingen ?quote:Op zondag 22 februari 2015 20:10 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde is ook behoorlijk extreem, Bluesude. Mensen die zich niet kunnen aanpassen aan de multiculturele samenleving moeten maar 'oprotten'? Of emigreren of een cursus volgen van het gemeentehuis?quote:Op maandag 23 februari 2015 00:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie is "wij" ? De fascistische sturmtruppen ? De meer anarchistische breivikvolgelingen ?
En wat na de machtsovername ? Monoculturele dictatuur of een pseudo-democratie, waar de monoculturele elite de touwtjes in handen houdt ?
Wie zegt dat zo ? ik niet..quote:Op maandag 23 februari 2015 00:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het tegenovergestelde is ook behoorlijk extreem, Bluesude. Mensen die zich niet kunnen aanpassen aan de multiculturele samenleving moeten maar 'oprotten'?
Ik ben ook atheïst. Godsdiensten is veel regeltjes en drogredeneringen.quote:Ik heb eerlijk gezegd vanaf de jaren 80 nooit geweten waarom links zich daarmee moest inlaten. Het is tegengesteld aan wat ik als linksje geloof.
Het gaat er naar toe dat mensen politici zeggen: kun je je niet aanpassen aan je moslim buurman? Rot maar op. Terwijl die moslim buurman echt intolerant is.quote:Op maandag 23 februari 2015 00:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie zegt dat zo ? ik niet..
Nederland is een multiculturele samenleving en wie zich daar niet prettig in voelt kan zich misschien prettiger voelen in een monoculturele samenleving.
Maar ik denk het niet. Dus... gelden de oude volkswijsheden: lighten up, pas je aan, buig mee.
Always look at the bright site. Zo geformuleerd is er niks extreems an.
Het tegenovergestelde van een monoculturele dictatuur zou dus een multiculturele dictatuur zijn?
Wat is het juiste midden ? Simpel.....dat is een democratie. Het volk kiest hun eigen vertegenwoordigers .
Mét alle burgerrechten daarnaast
De Joden waren niet intolerant, met de islam heb je een intolerante godsdienst te pakken, moet je als politiek zijnde de mensen dwingen zich daaraan aan te passen?quote:[..]
Ik ben ook atheïst. Godsdiensten is veel regeltjes en drogredeneringen.
Jodendom ook .... maar dat wil niet zeggen dat je dan ook de mensen zelf moet minachten.
Net als met moslims.. En dit zijn beide minderheidsgroepen die onder druk staan in deze samenleving en dus moet de leiders van links én rechts hun verantwoordelijkheid oppikken en de juiste weg zoeken. Wel distantie houden tot geloof, maar niet geloofshaat/ gelovigenhaat opjuinen.
Daar heeft deze samenleving al genoeg ellende van ervaren.
Nie wieder.
Nu schuif je met stereotyperingen.quote:Op maandag 23 februari 2015 01:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat er naar toe dat mensen politici zeggen: kun je je niet aanpassen aan je moslim buurman? Rot maar op. Terwijl die moslim buurman echt intolerant is.
De politiek moet altijd de burgers dwingen zich aan te passen aan de anderen.. Ook al hebben die andere mensen foute gedachtes of hebben ze fouten dingen gedaan.quote:De Joden waren niet intolerant, met de islam heb je een intolerante godsdienst te pakken, moet je als politiek zijnde de mensen dwingen zich daaraan aan te passen?
Is dat zo ? Of is het een kwestie dat mensen niet de juiste woorden en toon konden vinden om de kritiek te formuleren? De echte vreemdelingenhater kan dat ook niet. Die zei dat allemaal agressief .quote:Ik ben nogmaals, een linksje, heb ook nooit begrepen waarom linksjes de vrouwen ongelijkheid bij moslims met de mantel der liefde bedekte in de jaren 80 al.
Mensen betuttelen: foei.. meneertje.. je bent fout.. pas je aan of rot op.quote:Nooit maar de minste moeite gedaan om dat die moslims dat uit hun hoofd te praten ook.
Misschien moeten we als linksjes dat toch een keer rechtzetten ook.
Dan ga ik maar naar Nieuw-Zeeland.quote:Op maandag 23 februari 2015 01:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nu schuif je met stereotyperingen.
De meeste moslimbuurmannen die leiden gewoon rustig hun eigen leven. Wel of niet tolerant'
Net zoals de meeste intolerante nonmoslimbuurmannen rustg hun eigen leven leiden.Het zijn zeker niet allemaal brievenbuspissers.
En iedereen moet zich altijd aanpassen aan de mensen om hem/haar heen.
Ook al is een buurman een extreemrechtse lul .. Zolang hij niet lastig is voor de buren... moeten ook de buren zich aanpassen... leven en laten leven.
[..]
De politiek moet altijd de burgers dwingen zich aan te passen aan de anderen.. Ook al hebben die andere mensen foute gedachtes of hebben ze fouten dingen gedaan.
Als een nazi met vlag door mijn straat loopt, zal ik me afkeren en hem laten lopen.. als ie maar gauw doorloopt. Dat is aanpassen. Als ik die nazi met stenen ga bekogelen dan zegt de politiek: burger.. je moet je aanpassen. En een politieman grijpt in.
Als die nazi gewoon loopt zonder vlag dan heb ik helemaal geen grond meer om me niet aan te passen.
[..]
Is dat zo ? Of is het een kwestie dat mensen niet de juiste woorden en toon konden vinden om de kritiek te formuleren? De echte vreemdelingenhater kan dat ook niet. Die zei dat allemaal agressief .
[..]
Mensen betuttelen: foei.. meneertje.. je bent fout.. pas je aan of rot op.
Leef je uit in die rechtsheid.
Ook op verplichte cursus.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:56 schreef Carlos93 het volgende:
Buitenlanders komen hierheen, zij passen zich maar aan. Dat een Nederlander het accepteert dat hij met zulk volk moet samenleven tot daar aan toe. Maar het moet niet zo zijn dat wij ons aan hun moeten gaan aanpassen. Zij komen hier tenslotte in ONS land wonen.
Ben 't spuugzat aan het worden dat wij Nederlanders altijd maar moeten buigen voor die buitenlanders die door links altijd maar worden binnengehaald. Net alsof wij ze zo graag willen hebben.
Waarin moet je je dan allemaal aanpassen? Waar bestaat dat gebuig van jou uit in je verdere leven?quote:Op maandag 23 februari 2015 02:56 schreef Carlos93 het volgende:
Buitenlanders komen hierheen, zij passen zich maar aan. Dat een Nederlander het accepteert dat hij met zulk volk moet samenleven tot daar aan toe. Maar het moet niet zo zijn dat wij ons aan hun moeten gaan aanpassen. Zij komen hier tenslotte in ONS land wonen.
Ben 't spuugzat aan het worden dat wij Nederlanders altijd maar moeten buigen voor die buitenlanders die door links altijd maar worden binnengehaald. Net alsof wij ze zo graag willen hebben.
Dat was rechts, niet links.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:56 schreef Carlos93 het volgende:
Ben 't spuugzat aan het worden dat wij Nederlanders altijd maar moeten buigen voor die buitenlanders die door links altijd maar worden binnengehaald.
Moskee hier, moskee daar. Buitenlanders die zwarte piet willen veranderen. Buitenlanders die hun eigen gewoontes houden, Buitenlanders die onze kerst willen aanpassen. Daarnaast betalen we met z'n allen voor al die buitenlanders een groot gedeelte. Ben je dat zelf niet spuugzat?quote:Op maandag 23 februari 2015 11:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarin moet je je dan allemaal aanpassen? Waar bestaat dat gebuig van jou uit in je verdere leven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |