http://www.telegraaf.nl/b(...)ok_integreren__.htmlquote:DEN HAAG - Iedereen moet zich in Den Haag aanpassen: nieuwkomers én de mensen die al generaties lang in de stad wonen. De gemeente richt het integratiebeleid daarom óók op Hagenaars die zich niet lekker voelen in de multiculturele stad, of zich daar tegen verzetten.
„We mogen niet wegkijken bij polarisatie tussen groepen Hagenaars”, schrijft PvdA-wethouder Rabin Baldewsingh volgens Trouw in zijn brief over integratie en discriminatie. Wederkerigheid en fatsoen zijn daarbij het uitgangspunt.
Autochtone Hagenaars moeten aanvaarden dat hun stad inwoners telt met 140 etnische achtergronden. Geluiden tegen nieuwkomers als 'jullie horen hier niet thuis' leiden tot gevoelens van buitengesloten worden. „Dat accepteren we niet in Den Haag.”
Anderzijds roept Baldewsingh nieuwkomers op uit hun isolement te komen. Hij noemt expliciet minderheidsgroepen die zich 'opsluiten in de eigen groep en met groot wantrouwen kijken naar hun leef- en werkomgeving'.
Echt he.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:46 schreef Metalfrost het volgende:
Grappig dat altijd een politiek bewindspersoon met een exotische achternaam hier over begint..
Als de politiek gaat zeggen wat goed is, dan kan je er vanuit gaan dat het 180 graden anders is.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:42 schreef Wespensteek het volgende:
U wilt Nederlandse normen en waarden, dat is prima, de politiek gaat bepalen wat dat is en u moet zich maar aanpassen. Leve de Nederlandse cultuur, de politiek weet wat goed voor u is.
Jij bent ook nog niet thuis in de multiculturele realiteit? Je kunt hem niet accepteren als een gelijke? Wtf maakt zijn naam uit, het gaat om de inhoud.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:46 schreef Metalfrost het volgende:
Grappig dat altijd een politiek bewindspersoon met een exotische achternaam hier over begint..
Ik denk dat altijd als ik weer een van je schrijfsels mag aanschouwen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:00 schreef Ceberut het volgende:
Goede punten wederom van de heer Baldewsingh. Nog steeds zijn er mensen die zich verzetten tegen de multiculturele realiteit. Die mensen dienen zich aan te passen aan de Nederlandse samenleving. Doen ze dat niet dan kunnen we de woorden van de burgemeester van Rotterdam herhalen: 'rot op als het je hier niet bevalt'.
Maar je moet het recht hebben om die mening te hebben en anderen dienen niet te zeggen dat dat hier niet hoort en dat je moet integreren. Als je het niet eens bent met een mening moet je maar aantonen dat jouw opvattingen beter zijn.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:45 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Het lijkt ook helemaal nergens op om 'jullie horen hier niet thuis' te toeteren.
????????????quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:46 schreef Metalfrost het volgende:
Hou het idd maar bij lurken, komt weinig zinnigs uit.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:02 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik denk dat altijd als ik weer een van je schrijfsels mag aanschouwen.
Volgens mij is Wilders hierover begonnen, van de huidige generatie politici. Die wou een cultuur opleggen, dat willen anderen nu blijkbaar ook, alleen over de inhoud van de cultuur zijn ze het niet eens.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 11:46 schreef Metalfrost het volgende:
We draven een beetje te ver door in het overal recht op menen te hebben. Het is puur beledigen. Verder is het wel zo dat buitenlanders zo goed mogelijk horen te integreren en dat zie je lang niet altijd gebeuren.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar je moet het recht hebben om die mening te hebben en anderen dienen niet te zeggen dat dat hier niet hoort en dat je moet integreren. Als je het niet eens bent met een mening moet je maar aantonen dat jouw opvattingen beter zijn.
Nee ik bedoel dat de laatste tijd de mensen met een exotische achternaam - dus inderdaad niet de verbasterde naamvormen van Janszoon, Franszoon, Peterszoon of andere veelvoorkomende namen in de 20e eeuw - het hoge woord voeren over de verandering in etnisch- en ethisch klimaat in deze multiculturele samenleving over hoe wij, volgens hen, met elkaar om moeten gaan.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:04 schreef erodome het volgende:
[..]
????????????
Meen je dit nu echt serieus? Als iemand geen jan jansen heet moeten ze hun mond maar houden, omdat de naam niet "nederlands" genoeg is?
Als het beledigen is dan hebben we de rechters om daarover te oordelen, beledigen is in vele vormen al strafbaar.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:07 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
We draven een beetje te ver door in het overal recht op menen te hebben. Het is puur beledigen. Verder is het wel zo dat buitenlanders zo goed mogelijk horen te integreren en dat zie je lang niet altijd gebeuren.
Ja, we stappen 59234 x per dag naar de rechter ivm beledigen. Mensen kunnen ook normaal doen, dan is die onzin allemaal niet nodig.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als het beledigen is dan hebben we de rechters om daarover te oordelen, beledigen is in vele vormen al strafbaar.
Juist.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:10 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, we stappen 59234 x per dag naar de rechter ivm beledigen. Mensen kunnen ook normaal doen, dan is die onzin allemaal niet nodig.
Ik zie helemaal geen noodzaak voor iemand om normaal te doen men moet zich alleen aan de wet houden.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:10 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ja, we stappen 59234 x per dag naar de rechter ivm beledigen. Mensen kunnen ook normaal doen, dan is die onzin allemaal niet nodig.
Jij leeft blijkbaar in je eigen realiteit. Lijkt mij dat jij nou precies de doelgroep bent van betogen als die van Baldewsingh.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:08 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat de laatste tijd de mensen met een exotische achternaam - dus inderdaad niet de verbasterde naamvormen van Janszoon, Franszoon, Peterszoon of andere veelvoorkomende namen in de 20e eeuw - het hoge woord voeren over de verandering in etnisch- en ethisch klimaat in deze multiculturele samenleving over hoe wij, volgens hen, met elkaar om moeten gaan.
Waarom zou jij uitgezonderd zijn. Welk privilege heb jij dat jou vrijstelt van het aanpassen aan je omgeving?quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:08 schreef DrMabuse het volgende:
Ik integreren.
Als Nederlander en Hagenaar.
De debiliteit kent geen grenzen in dit land / deze stad.
Als iedereen er zo over zou denken, dan zou je in een redelijk onleefbare situatie zitten.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zie helemaal geen noodzaak voor iemand om normaal te doen men moet zich alleen aan de wet houden.
Ik vraag me dan ook nog steeds af wat al die mensen die het hier niet leuk vinden nog steeds hier zijn maar wel onze samenleving en vrijheid van meningsuiting willen veranderen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:00 schreef Ceberut het volgende:
Goede punten wederom van de heer Baldewsingh. Nog steeds zijn er mensen die zich verzetten tegen de multiculturele realiteit. Die mensen dienen zich aan te passen aan de Nederlandse samenleving. Doen ze dat niet dan kunnen we de woorden van de burgemeester van Rotterdam herhalen: 'rot op als het je hier niet bevalt'.
Als iemand zich niet gedraagt volgens jouw normen kun je daar toch ook op jouw manier op reageren. Je kunt elkaar gewoon ruimte bieden om een eigen individualiteit te hebben en anders ga je niet met elkaar om, dat is toch prima zolang men zich aan de wet houdt.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:14 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Als iedereen er zo over zou denken, dan zou je in een redelijk onleefbare situatie zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |