ik ben geboren in het Julianaziekenhuis in 1971 (quote:Op maandag 23 februari 2015 18:57 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Zelf kom ik uit Scheveningen/Duindorp.
Wel ongelooflijk hoe het in enkele tientallen jaren zo veranderd is.
de woonomstandigheden zijn iig beter.. grote delen waren in zeer slechte staat in de jaren 70/80quote:Op maandag 23 februari 2015 18:57 schreef Galgeras het volgende:
[..]
Zelf kom ik uit Scheveningen/Duindorp.
Wel ongelooflijk hoe het in enkele tientallen jaren zo veranderd is.
Wat zou die "aanpassing" van de autochtone bevolking richting allochtonen of nieuwkomers volgens jou dan in moeten houden?quote:Op maandag 23 februari 2015 20:56 schreef schrijfveer het volgende:
Geen populaire mening wat ik hier ga verkondigingen, maar ik vind dat beide kanten moeten geven en nemen als het op de integratie van minderheden aankomt. De meerderheid mag best wat meer rekening met de culturele verschillen van de minderheid houden. Net zoals de minderheid de gewoonte van de meerderheid wat meer moet gaan accepteren (ze leven tenslotte hier in de Nederlandse cultuur en niet in het land van herkomst). Goed plan dus om iedereen erbij te betrekken, want uiteindelijk los je het integratieprobleem niet op door je alleen op de minderheid te richten.
Precies! Hier in het hoofdgebouw van de universiteit zijn de grootste borden in het Engels en daaronder staat dan in kleinere letters in het Nederlands wat ze bedoelen.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:56 schreef Carlos93 het volgende:
Buitenlanders komen hierheen, zij passen zich maar aan. Dat een Nederlander het accepteert dat hij met zulk volk moet samenleven tot daar aan toe. Maar het moet niet zo zijn dat wij ons aan hun moeten gaan aanpassen. Zij komen hier tenslotte in ONS land wonen.
Ben 't spuugzat aan het worden dat wij Nederlanders altijd maar moeten buigen voor die buitenlanders die door links altijd maar worden binnengehaald. Net alsof wij ze zo graag willen hebben.
Terwijl in Holland nou juist een groot deel van de bevolking uit het buitenlander komt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:04 schreef Casiotone het volgende:
het HOLLAND BLANK niveau is weer hoog in dit topic
Ik denk het accepteren dat NL een multicultureel land is. En inzien dat niet alleen Piet een Nederlander is. Gewoon het 'samenkomen' tot elkaarquote:Op dinsdag 24 februari 2015 21:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat zou die "aanpassing" van de autochtone bevolking richting allochtonen of nieuwkomers volgens jou dan in moeten houden?
En nu concreet?quote:Op woensdag 25 februari 2015 02:40 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ik denk het accepteren dat NL een multicultureel land is. En inzien dat niet alleen Piet een Nederlander is. Gewoon het 'samenkomen' tot elkaar
Totaal mee eens.quote:Op maandag 23 februari 2015 21:25 schreef Djoetma het volgende:
Mensen doen hier alsof wijken als Transvaal en de Schilderswijk zulke leuke wijken waren. Ik kom daar sinds het begin van de jaren '80, en het was altijd al een samenraapsel van minderwaardigheid. Alleen de kleur van de mensen is veranderd, en er licht minder hondenpoep op straat.
Ook dat gelul over de Islam, alsof al die 140 nationaliteiten Moslim zijn.
Dat autochtonen moeten integreren, tsja. Het ligt eraan hoe je het ziet. Mensen geven er meteen een negatieve draai aan, maar het is natuurlijk wel een ding dat je niet zomaar anderen moet wegzetten. Het komt van beiden kanten. Want laten we wel wezen, als je iets tegen iemand hebt, puur omdat hij er is, dan kan die persoon zich nog zo gedragen naar jouw gewoontes, je mot hem gewoon niet. En dat 'niet motten' daar moeten mensen zich overheen zetten.
Het gaat niet alleen om Marokkanen, maar ook om andere mensen die uit heel andere delen van de wereld komen, en dus minder met Marokkanen te maken hebben dan Nederlanders/autochtonen.
Dat gelul van mensen als DrMabuse komt ook erg over als die domme straat-Marokkanen die ontkennen dat er een probleem bij hun zit, en zichzelf als een soort van norm zien en doen alsof ze je aan hun geen probleem hebt als anderen zich maar naar hun norm gedragen. Het ding is alleen dat dit laatste onzin is, en ze zich gewoon als de dominante kracht willen zien en het liefst anderen willen kunnen vertellen wanneer ze het wel of niet goed doen. Daarnaast kunnen ze gewoon niet omgaan met het gegeven dat ze iets van hun comfortzone moeten opgeven doordat er andere mensen met een kleurtje zijn. Ze willen gewoon vervelend kunnen zijn, en wanneer ze het terugkrijgen 'racist!!!' kunnen roepen. Dat is met mensen als DrMabuse niet veel anders aangezien ze iedere gevraagde aanpassing door iemand als Baldewsingh meteen als een soort van onderdrukking zien. En dan ook nog eens door iemand met zo'n gekke naam.
Dit idd. In feite zijn de Hollanders juist massaal op de vlucht geslagen en verpesten nu de sfeer in de rest van Nederland omdat ze schijt hebben aan integreren.quote:Op woensdag 25 februari 2015 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Terwijl in Holland nou juist een groot deel van de bevolking uit het buitenlander komt.
En in het verleden ook voor een groot deel uit de rest van Nederland.
Tegenwoordig wonen in de rest van Nederland relatief juist veel minder allochtonen.
Maar ja: Hollanders heten ook zo omdat ze een hol hoofd hebben. Dan blijven ze beter drijven.
Ik in het Zuidwal ziekenhuis.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik ben geboren in het Julianaziekenhuis in 1971 (
Scheveningen)
Het probleem is alleen dat de onvrede in de samenleving (totale onvrede: hoeveelheid onvrede per burger * aantal ontevreden burgers m.b.t. dit onderwerp) niet kleiner zal wordne door die te negeren. Het is productiever om te zoeken naar de oorzaken van die onvrede.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 12:00 schreef Ceberut het volgende:
Goede punten wederom van de heer Baldewsingh. Nog steeds zijn er mensen die zich verzetten tegen de multiculturele realiteit. Die mensen dienen zich aan te passen aan de Nederlandse samenleving. Doen ze dat niet dan kunnen we de woorden van de burgemeester van Rotterdam herhalen: 'rot op als het je hier niet bevalt'.
onvrede ligt bij veel mensen aan de te hoge lasten en het al jaren lang loon doelmatig laag houden.quote:Op woensdag 25 februari 2015 21:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het probleem is alleen dat de onvrede in de samenleving (totale onvrede: hoeveelheid onvrede per burger * aantal ontevreden burgers m.b.t. dit onderwerp) niet kleiner zal wordne door die te negeren. Het is productiever om te zoeken naar de oorzaken van die onvrede.
De hoge lasten etc. stoken allicht het vuur op maar de voedingsbodem is er, ook daar moet naar worden gekeken, alleen door die weg te nemen los je het probleem op voor de lange termijn.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
onvrede ligt bij veel mensen aan de te hoge lasten en het al jaren lang loon doelmatig laag houden.
En dan nog even alle onzekerheden die er dan ook nog eens bij komen ....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |