abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149794871
Zwangerschap en Geboorte!

2015
18 februari: Ingee (meisje)
21 februari: Danaa (jongen)

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje
13 augustus: Ggirl
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle

1 september: Starbuck_
10 september: Jagärtrut

3 oktober: J0ycie88
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag in dm!
pi_149794908
game on! Het ging over eten en haren verven.

Mijn laatste post:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:30 schreef mignonne het volgende:
Salami en rauwe ham etcetera is bewerkt en zou geen toxoplasmose meer mogen bevatten. Net zoals "rauwmelkse" kaas in NL bewerkt is en het geen listeria meer zou mogen bevatten.
Dit herinner ik me idd van mijn eigen vk. Ik hou idd die RIVM folder aan, die heb ik ook gehad. Ben niet zo onder de indruk van het Voedingscentrum en hun adviezen, ook op andere fronten.

Wat betreft vis en sushi neem ik zelf liever geen risico dus die sushi tenten doe ik gewoon niet, zelf maken vind ik teveel moeite :P. Ik vraag me wel steeds af wat 'verse gerookte zalm of makreel' is. Ik zit niet zo in die business, maar die visboer doet dat toch niet zelf neem ik aan, die koopt dat toch ook ergens in? :@ En het idee van gerookt is juist dat je het lang kan bewaren dus ik vind dat te schimmig om het risico te nemen eigenlijk. Misschien onnodig hoor!

Net als met salades in de horeca. Ik weet gewoon niet hoe lang dat al in de koeling ligt, wanneer het gesneden is etc, dus ik sla t gewoon over.

Dus ik ben op sommige punten nogal (overdreven) voorzichtig. Ja ach, t is maar voor een maand of acht en er zijn een hoop meer lekkere dingen, ik kom niks te kort :P

En ik wou Skoap sterkte wensen, want dat klinkt niet als een relaxed vooruitzicht de komende week. Hopelijk knapt je man snel op en lukt het allemaal een beetje, het zou vooral fijn zijn als hij mee kan naar de echo morgen :*

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 18-02-2015 15:35:42 ]
pi_149794990
Ik wilde mensen nog even herinneren aan de meet in Haarlem aanstaande zondag. :)

OUD / Noord-Holland meet
pi_149795027
En ik heb een luxe probleem! Te veel smoothie gemaakt. ;(

Wie komt me helpen opdrinken? ;)
pi_149795051
ik heb mijn portie blauwe bes al op voor vandaag :D
Schudden voor gebruik
pi_149795065
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:35 schreef Stippelrientje het volgende:
ik heb mijn portie blauwe bes al op voor vandaag :D
Is meloen met bramen en klein beetje kokosmelk. :Y)
pi_149795066
Ik zal je even mijn adres pm'en, dan kun je het langs komen brengen!
pi_149795232
Ik zit al geheel verantwoord aan de warme chocolademelk. :9
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149795275
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:36 schreef Mineola het volgende:
Ik zal je even mijn adres pm'en, dan kun je het langs komen brengen!
Ik app het je wel ff. :6
pi_149795495
:W vanuit New Orleans. Lange reis gister, maar het ging allemaal vlot. Fijn om hier aangekomen te zijn. Alleen, ik dacht verlost te zijn van m'n snurkende Duutser voor een weekje, nu blijkt m'n kaergenote nog erger te snurken. Ik heb nog nooit een vrouw zo horen snurken. Stiekem is het bijna grappig!

Verder gaat het met mij (en hopelijk de baby) alles goed! Ik voel me top, energiek (ok, ik ben al vanaf 04.30 vanmorgen lokale tijd wakker, dus benieuwd hoe lang dat zo blijft), en heb er zin in!

Zo, nu presentatie voorbereiden...
pi_149795590
LuDann, ik begin er van te kwijlen!!! Daar heb ik zin in!!!

Mag mijn werpdatum op 14 oktober, in de OP?
pi_149796441
LuDann, alleen de kleur al :9~

Ik moet ook echt in het weekend gaan lezen, er is alweer een heel boekwerk gepost. Ik ga vanavond alles lezen en reageren, pinky swear :Y
pi_149797178
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:34 schreef LuDann het volgende:
En ik heb een luxe probleem! Te veel smoothie gemaakt. ;(

[ link | afbeelding ]

Wie komt me helpen opdrinken? ;)
Sorry, ik heb net mijn eigen banaan/bramen/frambozen mengsel achter de kiezen. ;)
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:43:45 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149797257
Jager, fijn dat je goed bent aangekomen!

Mignonne die folder hou ik inderdaad ook aan. Voedingscentrum kijk ik niet naar.

Een lekkere drankjes :9 . Hier net met de Kids een monkey platter gedaan :D . En naar aanleiding van de tip aan Ingee lekker buiten in het zonnetje gezeten terwijl de kinderen aan het spelen waren.

Skoap sterkte. Dat zijn zware dagen. Hoop dat je man voldoende opknapt om naar de echo te kunnen
pi_149797300
Net sinasappelsap op, mocht wel weer even wat gezonds drinken vond ik :P

Qua eten ben ik niet superstreng geweest, heb vorige week een Turkse pizza met döner gegeten (wilde eerst maar een halve eten als vriend niet meer wilde, maar heb toch een hele naar binnen geschoven..). Meisje daar vroeg of ik er sambal op wilde en zei daarna "maar je mag nu toch geen sambal?". Had daar nog niet van gehoord en ook eigenlijk niet druk over gemaakt. En ook wel eens een paar plakjes leverworst gegeten op een verjaardag. Kijk ineens uit naar een broodje leverworst, maar als ik dat de hele zwangerschap niet heb gegeten, moet het de laatste weken ook nog wel lukken! Ben bang dat ik teveel ervan ga eten als ik het bij de supermarkt haal.

Welkom Mereltje, gefeliciteerd!

:* voor brakke nachten en zieken

Faptist, ik lees nu ook vooral mee en val er soms even middenin, moet ook gewoon kunnen hoor! ;)

Gister was de Kraamzorgintake. Had me er van tevoren wat druk over gemaakt, was natuurlijk nergens voor nodig. Kreeg ook te horen dat het best meevalt met ons huisje, we zitten op de begane grond met een leuk tuintje erbij, ze kwam het vaak genoeg een stuk slechter tegen.

Vanmiddag sticker gehaald bij de vk, baby ligt in bekken (bibi) en bloeddruk was weer netjes hetzelfde als vorige keer. Was daar benieuwd naar want hou nu wel wat vocht vast in m'n vingers en voeten. Doorgenomen wanneer ik moet bellen als het begint.. Maar m'n test is toch nog maar net droog?? :o

Straks lekker uit eten met O+ voor m'n verjaardag :)
pi_149797301
Ik vind dat mensen altijd zo veel druk leggen op moeten reageren en moeten bijlezen hier. Echt niet iedereen hoeft op iedereen te reageren, als ik heel eerlijk ben vind ik die hele lange bijleesposts maar nutteloos. Het lijkt wel of er een soort verplichting is om maar op iedereen wat aardigs te zeggen...

/mijn twee centjes!
pi_149797507
Wow! Vriend net die multivitaminen voor zwangeren van de etos gehaald. 8,99 euro per stuk. 60 capsules, 2x per dag nemen. Dus met 1 pakje doe je 1 maand. Wat duur. :o

Was nu 1+1 gratis, maar toch. 8)7
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:51:48 #18
259886 pessie
pi_149797568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:44 schreef Jagärtrut het volgende
Ik vind dat mensen altijd zo veel druk leggen op moeten reageren en moeten bijlezen hier. Echt niet iedereen hoeft op iedereen te reageren, als ik heel eerlijk ben vind ik die hele lange bijleesposts maar nutteloos. Het lijkt wel of er een soort verplichting is om maar op iedereen wat aardigs te zeggen...

/mijn twee centjes!
op iedereen reageren vind ikzelf ook vrij zinloos maar ik probeer er wel een beetje op te Letten dat er op bepaalde dingen wel gereageerd wordt, het is niet leuk voor degene die iets post als er volledig overheen gelezen wordt.
Ik maak zelf geen aantekeningen tijdens het lezen. En ik vergeet momenteel echt van alles.
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:53:27 #19
259886 pessie
pi_149797638
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:50 schreef JantinaGr het volgende:
Wow! Vriend net die multivitaminen voor zwangeren van de etos gehaald. 8,99 euro per stuk. 60 capsules, 2x per dag nemen. Dus met 1 pakje doe je 1 maand. Wat duur. :o

je kunt wellicht kijken naar wat de adh is van de vitaminen. Sommige fabrikanten schrijven 2 per dag voor terwijl 1 genoeg is
pi_149797895
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:51 schreef pessie het volgende:

[..]

op iedereen reageren vind ikzelf ook vrij zinloos maar ik probeer er wel een beetje op te Letten dat er op bepaalde dingen wel gereageerd wordt, het is niet leuk voor degene die iets post als er volledig overheen gelezen wordt.
Ik maak zelf geen aantekeningen tijdens het lezen. En ik vergeet momenteel echt van alles.
Dit dus :+
pi_149798069
Ego post!

We hebben een datum! 14 september.
Ik ben nu 10w2d. Verder dan ze dus vorige keer eigenlijk dachten.

Mag ik ook in de OP?
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:06:00 #22
259886 pessie
pi_149798215
Gefeliciteerd stoel!
En dat met die data, tsja. Echo apparatuur is nou eenmaal niet feilloos, een millimeter meer of minder en je hebt wat verschil in data. Bij mij zijn 1, 2 en 3 mei gepasseerd aan data maar ik geloof dat de vk 1 mei aanhoudt :P zou ik wellicht ook in de op mogen? 1 mei pessie
pi_149798227
En ik lees nu al meerdere keren dat er mensen lekker in t zonnetje zitten! Waar dan? Tis hier zo grauw en koud als t maar ja.
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:07:26 #24
259886 pessie
pi_149798262
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:06 schreef gestreeptestoel het volgende:
En ik lees nu al meerdere keren dat er mensen lekker in t zonnetje zitten! Waar dan? Tis hier zo grauw en koud als t maar ja.
Groningen *; ;)
pi_149798299
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:06 schreef pessie het volgende:
Gefeliciteerd stoel!
En dat met die data, tsja. Echo apparatuur is nou eenmaal niet feilloos, een millimeter meer of minder en je hebt wat verschil in data. Bij mij zijn 1, 2 en 3 mei gepasseerd aan data maar ik geloof dat de vk 1 mei aanhoudt :P zou ik wellicht ook in de op mogen? 1 mei pessie
Oh dat is zeker waar. Alleen hier zou t zo zijn volgens de vorige meting dat ik nu 9 weken zou zijn. Ze Kon t de vorige keer zeer slecht meten.
pi_149798388
Wat fijn stoel!

In regio A'dam is het zonnig! Strakblauwe lucht.
pi_149798414
Zon? Waar? Hier alleen maar grijze lucht }:| Maargoed, mag niet zeiken, ben niet in dit land gaan wonen voor de tropische temperaturen..
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:13:34 #28
259886 pessie
pi_149798450
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:08 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Oh dat is zeker waar. Alleen hier zou t zo zijn volgens de vorige meting dat ik nu 9 weken zou zijn. Ze Kon t de vorige keer zeer slecht meten.
oh dat is wel echt een groot verschil. Welke houdt je verloskundige aan?
pi_149798455
Succes Jagär! Ik heb met presenteren op congressen/onderwijs geven nu wel regelmatig dat de baby me de adem even beneemt, dan voel ik dat in buiten adem raak. Eerste keer was dat raar, maar nu drink ik een slok water, neem even pauze of ga zitten als dat kan.

En weer goedgekeurd bij de verloskundige. Lage bloeddruk (110/50), direct het hartje gevonden en buik zag er verder goed uit - alles gaat prima, niets te klagen ^O^

Ik heb net trouwens voor het eerst een filmpje gemaakt van mijn buik die je aan de buitenkant zag bewegen. Ben gewoon rustig aan het werk en blijkbaar triggert dat de baby om flink te trappelen. Zo leuk O+
pi_149798533
Ze houdt de meting v vandaag aan.

Hier in t oosten is geen zon te bekennen

Succes jager
pi_149798570
Sterkte Skoap! Ik hoop dat je man snel opknapt! En Ingee, succes de komende dagen, ik hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten!

Hier een nuttig dagje gehad. Met vriend even uitgedacht hoe we ruimte gaan maken in de wannabee-babykamer. Gelijk heel wat dingen opgemeten en besloten dat we de inbouwkast laten staan, en de andere kasten leeg maken voor baby-spul want die moeten tzt mee naar een nieuw huis en kunnen we nu nergens anders kwijt. De baby moet het daar maar mee doen, tegen de tijd dat hij kan klagen zijn we hopelijk al verhuisd :) Volgende week langs de bouwmarkt voor stap 1: extra planken in de kast en stap 5: verf halen.
pi_149798726
Minarosa, hoe doe je dat? Als ik er ook maar aan denk om mijn telefoon te pakken om te filmen houd hij al op en gaat hij slapen :N
pi_149798765
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149798772
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:51 schreef Jagärtrut het volgende:
:W vanuit New Orleans. Lange reis gister, maar het ging allemaal vlot. Fijn om hier aangekomen te zijn. Alleen, ik dacht verlost te zijn van m'n snurkende Duutser voor een weekje, nu blijkt m'n kaergenote nog erger te snurken. Ik heb nog nooit een vrouw zo horen snurken. Stiekem is het bijna grappig!

Verder gaat het met mij (en hopelijk de baby) alles goed! Ik voel me top, energiek (ok, ik ben al vanaf 04.30 vanmorgen lokale tijd wakker, dus benieuwd hoe lang dat zo blijft), en heb er zin in!

Zo, nu presentatie voorbereiden...
:W

Goed te lezen dat alles goed gaat. :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:54 schreef Sara82 het volgende:
LuDann, ik begin er van te kwijlen!!! Daar heb ik zin in!!!

Mag mijn werpdatum op 14 oktober, in de OP?
Lol, werpen, zo noem ik het ook altijd. _O- En mijn vriend vindt dat NIET leuk. Wat het dus weer extra leuk voor mij maakt. :7
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:22 schreef Melliemuis het volgende:
LuDann, alleen de kleur al :9~

Ik moet ook echt in het weekend gaan lezen, er is alweer een heel boekwerk gepost. Ik ga vanavond alles lezen en reageren, pinky swear :Y
Paars O+

Ik neem trouwens de vitamines van Solgar. Schrikwekkend duur, maar merk wel echt verschil in energie enzo.
pi_149798899
My 2 cents m.b.t. posten: niemand moet zich verplicht voelen om ergens op te reageren. We zijn hier -volgens mij- allemaal omdat we leuke en minder leuke dingen van onze zwangerschap willen delen/spuien, dus doe dat vooral! Tuurlijk is het leuk als je op iedereen kunt reageren en over alles iets zinnigs te zeggen hebt, maar dat is nu eenmaal niet zo.
De ene keer reageer ik ook zoveel mogelijk op iedereen en op andere momenten lukt dat gewoonweg niet. En zo vind ik het andersom ook prima als er de ene keer wel gereageerd wordt op wat ik post en de andere keer niet of weinig :)

Wel bijgelezen, maar niet te doen om op alles te reageren ;)

Nog wel even een _O_ voor de UD van Ingee, mijlpaal der mijlpalen! Lijkt me zķ maf als die dag komt en gewoon voorbij gaat! :D
Edit: zonder baby bedoel ik dan hč? ;)

Lieve foto, Spring! O+

Hier de carnaval weer overleefd :+ 3 middagjes een paar uurtjes meegedaan en dat ging eigenlijk prima :)

Vandaag ein-de-lijk de laatste klusdingetjes in de babykamer gedaan, dus die is nu klaar om ingericht te worden *O* Het liefst zou ik vandaag alle meubels nog in elkaar zetten, maar weet niet of m'n vriend daarin trapt... Misschien alleen het bedje dan O-)
Foto's van het -nu nog lege- kamertje volgen straks in het kamertjestopic!

Verder vanmiddag de afspraak voor de kraamzorg intake gemaakt, dan wordt alles opeens zo echt :s) plinten in de babykamer zijn gloedjenieuw (dat was dus één van die laatste klusjes), dus die hoeven we nu alleen maar 3 weken schoon te houden :6 ;)

En ik voel Mini sinds een paar dagen opeens op andere plekken schoppen, dus heb het idee dat ze anders ligt... Hoop alleen niet dat ze echt helemaal gedraaid is, want ze lag al sinds 18 weken in de goede richting (lees: hoofd naar beneden). En ze schopt/stompt nu opeens heel vervelend in m'n zij :{
Maandag weer een echo (voor groei en ligging), dus dan zullen we het wel horen. Ze wordt wel echt heel sterk nu O+ m'n buik gaat soms echt alle kanten op!
pi_149798970
Ik heb niet bijgelezen, maar ik ben verwend vandaag.
Vanmorgen even langs de gyn. Eeuwigdurende wachttijd, maar de controle zelf was prima, stickers hebben ze daar dus ook. *O*
Daarna even wat laatste dingen, klossen, luiers enzovoorts regelen en dan naar huis. Daar waren mijn ouders al, die zouden vandaag komen, dat wist ik wel, maar ze zouden niet zo vroeg zijn dus ik dacht, tijd zat. Gelukkig wachtte ze niet zo lang. Na een half uurtje was daar ook mijn broer met zoontje, dus compleet dacht ik zo. Hup gezellig aan de thee met z'n alle. Gaat ineens de bel weer. Staat mijn vriendin met twee kids voor de deur. Leuk, dacht ik nog, ontmoet ze mijn ouders ook een keer persoonlijk. En nog geen 2 minuten later staat schoonmoeder er ineens ook weer. Blijken ze het allemaal afgesproken te hebben en zo had ik ineens een babyshower. Lekker aan de tompoes (want roze he) en een aantal kleine cadeautjes gekregen. (Kunffeldoekjes, rammeldingen en een babyboek) Supergezellig en ik wist van niks. Ik had het ook niet meer verwacht zo met ruim 38 weken. De aandacht ging voornamelijk naar de twee babies in de groep, even oud (4,5 maand) maar wat een verschil. En dan komt de mijne daar straks ook bij O+

Nu even bijlezen.
pi_149799163
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:02 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ego post!

We hebben een datum! 14 september.
Ik ben nu 10w2d. Verder dan ze dus vorige keer eigenlijk dachten.

Mag ik ook in de OP?
Fijn! Ik denk dat wij heel weinig schelen in UD, ik heb eind deze week termijnecho en ben echt benieuwd! Leuk om gelijk op te lopen, ook jouw tweede toch?
pi_149799170
zal volgende keer geen mega bijleespost doen :p
Ik voelde mij vandaag heel onzeker :'( mijn enige symptoom was vandaag vrijwel afwezig, dus ik had al een horrorscenario in mijn hoofd dat het niet goed zit. Ik voel mij gewoon té goed. En dat is een irrationele angst,dat weet ik. Geen bloed, geen kramp. Maar ik kan dat onheilspellende gevoel vandaag niet van mij afschudden. Hopelijk voelt het morgen beter. Ik ga zometeen lekker op de bank met een fleecedekentje,mijzelf afsluiten van alles en iedereen
pi_149799274
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik voelde mij vandaag heel onzeker :'( mijn enige symptoom was vandaag vrijwel afwezig, dus ik had al een horrorscenario in mijn hoofd dat het niet goed zit. Ik voel mij gewoon té goed. En dat is een irrationele angst,dat weet ik. Geen bloed, geen kramp. Maar ik kan dat onheilspellende gevoel vandaag niet van mij afschudden. Hopelijk voelt het morgen beter. Ik ga zometeen lekker op de bank met een fleecedekentje,mijzelf afsluiten van alles en iedereen
Hč wat vervelend Cassandra :*. De gedachte die mij hielp was dat hoe ik me voel niets zegt over de kwaliteit van de zwangerschap, dat zei de vk toen althans. Weet niet of dat altijd zo is en jij hebt natuurlijk een voorgeschiedenis, kan me goed voorstellen dat het je niet lekker zit.
pi_149799345
Wat leuk Risu, zo'n onverwachte babyshower! En goed verwend zo te lezen!

Lieve foto spring ❤️ is ze blij met haar toekomstige zusje?
pi_149799608
Ooh Risu, wat leuk en lief!

@ mineola
Ja dat is idd leuk!
:) altijd fijn om te zien/horen hoe t met anderen gaat due rond dezelfde termijn zitten. Erzitten er dadelijk wel meer redelijk vlak achter elkaar.

Het wordt voor ons inderdaad ook de 2e. Zoon wordt in maart 2. Hebben jullie een jongen of een meid?

Cassandra, he wat rot. Het is ook gewoon een zenuwslopende tijd in het begin :*
pi_149799890
Tip voor zwangeren die naar de beurs gaan: ga zo snel mogenlijk na openingstijd. Bijna nog in de rij om naar binnen te mogen. Dan is het nog redelijk rustig en kun je de voor jou belangrijke dingen eerst afhandelen en hebben de verkopers ook meer tijd voor een praatje. Tegen de lunch is het stervensdruk en toen zijn man en ik ook langzaam afgehaakt vorige keer. Wij hebben bij de stand van maxi-cosi toen uitgebreid te horen gekregen hoe de kinderwagen werkt. Een paar uur later bij de wasbare luiers kwamen we er niet eens doorheen.

Wat een mazzel Ludann, zo vroeg toch we al baby. Als het verder geen kwaad kan tenminste. Maar dat lijkt me niet als vk er zo rustig onder blijft. Vk's maken overal een aantekening van trouwens. Zelfs van mijn slechte slapen in week weet ik veel is een aantekening gemaakt. Wat boeit het nu nog :P

Ingee, UD is er dan eindelijk. Ik hoorde van mijn vk dat het gemiddelde 41 weken en 3 dagen is (voor een eerste geloof ik) dus kan nog wel duren. Geruststellend he. :P

Die voedingsadviezen.. Ik heb me aan de basis gehouden, de dingen die iedereen weet zeg maar. Geen rauw, alcohol en matig caffeinegebruik, maar ik heb echt wel een keer een boterham met leverworst gegeten ook. 2 boterhammen op elkaar met een paar dunne plakkjes ertussen. Moet kunnen. Salami lust ik niet, dus das makkelijk en ham mag ik niet want varkens (lichte intolerantie, vandaar ook nauwelijks leverworst) Geen idee of ik antistoffen heb tegen toxoplasmose, dus gewoon rauw echt laten staan. Ik hou er toch niet zo van (alleen dat broodje rosbief.. Nooh :9 )

Oh ja en het verschil tussen LLM en verse zwangeren, ik vind het wel fijn dat ik nou mijn ervaringen kan delen terwijl ik 30 weken terug zelf veel dingen wilde weten. Beetje pay it forward idee.

En toen belde man en gaan we zo pannenkoeken eten (oh oh :P ) de ananas laat ik nog even liggen. ;)
pi_149800775
41+3? :o
Dan kan ik de grote schoonmaak nog wel een keertje doen. Ik hoorde 40+3 hier.
pi_149801178
Wat is er een hoop geschreven vandaag!

Mooi foto Spring O+

Vanmiddag groeiecho gehad, Frits zit kwa groei ergens tussen de 30-31 weken ( ben 28 weken ) dus heel fijn dinsdag weer een glucose test doen en dan 5 maart weer een extra groei echo :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_149801299
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:50 schreef JantinaGr het volgende:

En dan moet ik een dubbele dosering ;)

(ik heb Davitamon Mama Compleet)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149801456
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:34 schreef ingee het volgende:
Kan best dat ik het verkeerd gehoord heb hoor. Of dat de vk het verkeerd heeft gezegd. Het is uiteindelijk iig geen science. Schoonmaken is iig wel een aardige bezigheid, zolang het leuk blijft.

Die multivitamine zijn duur ja, ik heb ze toen 2e gratis gehaald, vrij vroeg in de zwangerschap. 4 pakjes. Heb er nog 1. Rest is opgegaan.
pi_149801922
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:07 schreef pessie het volgende:

[..]

Groningen *; ;)
Daar was ik vandaag ook! Prachtig weer inderdaad!
pi_149802278
Is er iets met pannenkoeken?
Nu heb ik er wel zin in! :)

Cassandra: rotgevoel is dat :(
Heeft bij mij ook best een tijd geduurd, ondanks goede echo's etc etc, toch steeds het idee dat het daarna misschien toch mis was. Maar het zegt inderdaad helemaal niks!
pi_149802504
Is een van die dingen die hier ontstaan is, dat het de bevalling zou opwekken. Net als ananasharten, al doe je daar dan wat anders mee dan met de pannenkoeken. :P
Zo zijn er nog wel meer van die gekke dingen. Hoe dan ook, ik had er ineens flink trek in. En nu ben ik weer gevuld (en vast weer een kilo zwaarder, want ik had ook al die tompoes vanmiddag, maar ach)
Morgen weer groente op het menu. :9
pi_149802626
quote:
:*
Ik had in het begin ook veel dagen dat het ene symptoom dat ik dan had ineens veel minder was en dan maakte ik me daar weer druk om. Uiteindelijk zegt het allemaal vrij weinig, maar je kan je wel rot voelen daardoor. Gewoon even een baaldag, mag best een keer. Voor je het weet hang je boven de pot en denk je terug hieraan met een :') gezicht. En ook dat mag.
  woensdag 18 februari 2015 @ 19:38:21 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149802958
quote:
Ik snap je gevoel heel goed, ik heb ook bijna geen symptomen gehad, en nog steeds eigenlijk niet. Tot de echo met bijna 10 weken zat ik echt in niemandsland. Maar het zegt niets over de kwaliteit van je zwangerschap.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probeer het maar als een groot voordeel te zien, want als ik van anderen hoor hoe misselijk ze zijn en andere kwaaltjes hebben, benijd ik ze niet.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_149803191
Ik ben enorm enorm enorm misselijk geweest in de eerste 10 weken. Daarna van normaal naar wc spugen in nog geen 10 seconde :D t/m een paar dagen terug dus :P (15+.. nogwat dagen). Nu alleen nog maar een paar keer op een dag.

Dat had best een stukje minder gemogen. Dan had ik ook meer energie gehad ;) En nu voel ik eigenlijk niets geks. Ja mijn buik is beduidend dikker :P En ik kan nog altijd niet zo goed naar vlees kijken.

Maar dat is toch een stukje niemandsland... want nu vergeet ik dus wel eens dat er wat moois groeit in mijn buik.

Ik kan mij voorstellen dat je in het begin toch net effe iets meer "kwaaltjes" zou willen hebben als een soort geheugensteuntje "oh ja ik ben zwanger". Maar wees blij dat je je zo lekker voelt en van alles kunt doen en nog met niet veel dingen rekening hoeft te houden!
Probeer de positieve kant te blijven benaderen. :*
Schudden voor gebruik
  woensdag 18 februari 2015 @ 19:53:20 #53
259886 pessie
pi_149803604
Risu, wat leuk een baby shower!

Fan :D :W

Mari, ik was bij mijn eerste, die een jongetje bleek, 20 weken misselijk. Dat zegt dus ook weer weinig ;)
  woensdag 18 februari 2015 @ 19:56:19 #54
259886 pessie
pi_149803742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:34 schreef ingee het volgende:
je weet dat een baby vaak volgt op een schoonmaak aanval?
Aldus de Bakerpraatjes :7
  woensdag 18 februari 2015 @ 19:58:34 #55
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149803832
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:53 schreef pessie het volgende:
Risu, wat leuk een baby shower!

Fan :D :W

Mari, ik was bij mijn eerste, die een jongetje bleek, 20 weken misselijk. Dat zegt dus ook weer weinig ;)
Het is ook maar een grapje hoor, hence de smileys. ;)
Al zie ik in mijn omgeving dat het toch redelijk vaak klopt! Maar niet bij iedereen, maar die tellen dan niet mee voor mijn peiling. ;)
pi_149803915
Balen van de suikertest Klumsy.

Ik las een goede echo, maar ik ben vergeten van wie :@

Wat leuk van de babyshower Risu!

Fijn dat de reis goed gegaan is Jagar!

En spring, die foto O+
Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes & tips
Ik heb in overleg met CEO, mijn ticket naar A.s zaterdag verplaatst i.p.v vrijdag. Vrijdags is altijd mijn vrije dag en dan heb ik tenminste ook rustig de tijd Luc weg te brengen & koffer te pakken & evt nog een aantal uur te werken als dat nodig is. Mocht mijn man zaterdag nog steeds zo ziek zijn ga ik natuurlijk niet. Vanmiddag met hem bij de dokter geweest die hem bijna doorstuurde naar het ziekenhuis zo slecht ging het toen. Maar hij heeft nu antibiotica , zware ibuprofen en paracetamol. Zijn koorts is gelukkig gezakt & hij ijlt niet meer. Lijst mee waar ik op moet letten qua symptomen en bij twijfel gelijk HAP bellen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 20:02:20 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149803995
damn .. ik BAAL

kreeg zojuist m'n houten luxaflex thuisgebracht, en die maak je vast met klemmen. Nu heb ik drie luxaflex liggen, met 4 eindstops, en 1 tussenklemmetje. mis dus nog minimaal twee eindstops en een middenklem..

iemand enig idee waar die dingen los te krijgen zijn?!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 20:03:36 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149804040
fijn dat het vooralsnog zo opgelost kan worden Skoap! Hopelijk knapt hij heel snel op :*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_149804889
quote:
+1

Mijn tieten doen een stuk minder zeer en ik ben vandaag heul niet misselijk geweest. Stom he, dan voel je je prima, en dan is dat ook weer niet goed! Kom, gaan we gezellig onder die fleecedeken onzeker zitten wezen met z'n tweeën!

*Schenkt twee grote glazen Roosvicee in*
pi_149805227
Indringer hier :@
Vraagje voor de dames die naar de Negen Maanden Beurs gaan;

SPOILER
  woensdag 18 februari 2015 @ 20:35:21 #61
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149805692
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:02 schreef DJMO het volgende:
damn .. ik BAAL

kreeg zojuist m'n houten luxaflex thuisgebracht, en die maak je vast met klemmen. Nu heb ik drie luxaflex liggen, met 4 eindstops, en 1 tussenklemmetje. mis dus nog minimaal twee eindstops en een middenklem..

iemand enig idee waar die dingen los te krijgen zijn?!
Gewoon bij de bouwmarkt heb ik het wel eens gekocht.
  woensdag 18 februari 2015 @ 20:35:31 #62
259886 pessie
pi_149805699
Skoap, fijn dat je dit hebt kunnen regelen met je baas. Denk je dat hij morgen mee kan naar de echo? Klinkt wel alsof hij het echt flink te pakken heeft.

Bij mijn eerst was ik trouwens 20 weken kotsmisselijk, bij de tweede 18 weken en nu bij nummer 3 16 weken. Eerst een jongen, toen een meisje en nu 1 van tweeën ;)

DJMO, weet je welk merk? Ik zou kijken waar ze dat merk verkopen en dan even vragen in de winkel voor het nabestellen, meestal zijn dat soort dingen ook wel los verkrijgbaar.

Ingee, toen ik hier postte tijdens mijn eerste zwangerschap was er zelfs iemand die een foto postte dat ze aan het pannenkoeken bakken was omdat ze zo graag wilde dat haar baby kwam :D . Volgens mij is de theorie dat je darmen gaan werken na het eten van pannenkoeken en dat dat vanzelf de baby naar buiten rammelt ;)

Klumsy groeiecho! Was L ook niet een flinke baby voor haar termijn? Mij staat iets bij van 3800 gram bij 38 weken of zo? (Ik kan er ook compleet naast zitten). Denk je zelf ook aan zwangerschaps suiker?

Twist ik hoop voor je dat ze gewoon blijft liggen zoals ze lag!
  woensdag 18 februari 2015 @ 20:39:08 #63
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149805866
Het pronken begint nu al bij mijn moeder. Ze vraagt mij om een recente buikfoto zodat ze die van het weekend op een verjaardag kan laten zien aan iedereen. :')
Kan straks als de baby er is beter een webcam in het kamertje installeren. 8)7
pi_149806584
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef pessie het volgende:
Skoap, fijn dat je dit hebt kunnen regelen met je baas. Denk je dat hij morgen mee kan naar de echo? Klinkt wel alsof hij het echt flink te pakken heeft.
Ik vrees van niet.. Maar hij wil zelf ook heel erg graag mee, dus als het ook maar een beetje gaat, dan gaat hij wel mee. Gelukkig helpen de medicijnen die hij nu heeft erg goed tegen de koorts. En daarvan voelde hij zich helemaal super naar, trillerig en duizelig. Dus als die stomme koorts nu laag blijft, dan hoop ik dat hij zich goed genoeg voelt om mee te gaan.
pi_149807008
quote:

Ingee, toen ik hier postte tijdens mijn eerste zwangerschap was er zelfs iemand die een foto postte dat ze aan het pannenkoeken bakken was omdat ze zo graag wilde dat haar baby kwam :D . Volgens mij is de theorie dat je darmen gaan werken na het eten van pannenkoeken en dat dat vanzelf de baby naar buiten rammelt
Lijkt me een uiensoepje ook wel effectief. Dan ga ik toch voor de thriller dance :D. Dat rammelt vast ook goed.
pi_149807234
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:01 schreef ingee het volgende:

[..]

Lijkt me een uiensoepje ook wel effectief. Dan ga ik toch voor de thriller dance :D. Dat rammelt vast ook goed.
of bruine bonensoep!! Ook leuk voor de verloskundige die je baby haalt >:)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 21:31:01 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149808446
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Gewoon bij de bouwmarkt heb ik het wel eens gekocht.
quote:
DJMO, weet je welk merk? Ik zou kijken waar ze dat merk verkopen en dan even vragen in de winkel voor het nabestellen, meestal zijn dat soort dingen ook wel los verkrijgbaar.
ik ga morgen wel even met zo'n klem naar de lokale bouwmarkt hier. Ik heb er ooit eerder wel eens naar gezocht, online, maar toen werkelijk nergens kunnen vinden.

pi_149817476
@ pessie, Lola is geboren met 39w2d en woog toen 3745 gram en was 47 cm, maar die werd inderdaad ook groot geschat! Daarom ben ik er nu ook niet heel bang voor dat deze groot zal zijn.... En dan zul je natuurlijk net zien :P
pi_149817777
Gooeeeeedemorgen!

Vandaag of morgen komt de vk thuis om te strippen. Van de week heeft ze al iets kunnen doen met de hoop dat de ontsluiting iets vordert en dat nu dan een echte strippoging gedaan kan worden.
Onze kleine man is lekker aan de maat vandaar deze stappen.
Ik vind het spannendddd!

DJMO succes bij de bouwmarkt. Heb je toen nog een 'plaat' kunnen vinden voor die lamp?

skoap, hoe is het met je man?

Klumsy, succes met de test en echo :D
Hier ook 'gewoon' een grote baby en geen zwschapssuiker. Hebben ze me toen twee x op getest.

Ingee, heb je de thriller dans al achterde rug :D?
pi_149818252
Goedemorgen! 28 weken vandaag. *O* *O* *O*

Danaa, hopelijk haalt de strippoging iets uit!

Gisteren tijdens zwangerschapscursus gehoord dat een van de medecursisten al in het ziekenhuis ligt met vervroegde weeën. :{ We zijn allemaal van rond dezelfde termijn, heftig dus..
pi_149818569
Danaa, succes met strippen, spannend!

Ow wow, Selvaria, heftig zeg... :{

Ik moet nog steeds een zwangerschapscursus uitkiezen, maar weet echt niet welke!

En mijn tieten doen zeeeeeeeer! Ben van 75 A naar 75 D gegaan. D. is er dol op, dat wel. Tijdens het uit eten gaan heeft hij moeite me in mijn ogen aan te kijken. _O-

Moet dus ook nog ergens een nieuwe BH vandaan toveren met meegroeimogelijkheden. Tips, iemand?
  donderdag 19 februari 2015 @ 09:13:24 #72
259886 pessie
pi_149818661
Danaa wat spannend zeg!

Selvarina, weekwissel! En wat spannend van je medecursist.

LuDann zo zeg! Je kunt die BH's kopen bij Livera. Helaas zijn ze over het algemeen spuuglelijk.

Ah, dank voor de info klumsy, ik zat er nogal naast :')
  donderdag 19 februari 2015 @ 09:15:42 #73
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149818705
Je hebt van die meegroei-bh's volgens mij, LuDann. Lelijker dan dat kunnen ze niet worden. ;(

Hoop dat het strippen de bevalling in hang zet, danaa!
pi_149818838
Spannend Danaa!

En op een andere manier spannend voor je medecursist Selvaria. 28 weken is wel erg vroeg. :{

Ik moet ook nog een cursus. Maar ik moet ook nog aanmelden bij de vk. Laat ik daar maar eens mee beginnen. :Y)
pi_149819586
Danaa, succes met strippen! Hup Danaa-baby!

Ik gok dat Inge zaterdagochtend een kindje in d'r handen heeft trouwens.
pi_149819599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:15 schreef Mariposas het volgende:
Je hebt van die meegroei-bh's volgens mij, LuDann. Lelijker dan dat kunnen ze niet worden. ;(

Hoop dat het strippen de bevalling in hang zet, danaa!
valt mee: http://www.mamamea.nl/
pi_149819616
Mogge!

Holy shit, wat heb ik lekker geslapen!
pi_149819819
Spanned Danaa!

Met mijn man gaat het iets beter dan gisteren *dansje doet* hij ligt nu beneden op de bank i.p.v. in bed, dat is al een hele verbetering.

Echo om 14:30 vanmiddag, ik vind het maar spanned, ik ben volgens mij eigen berekening vrijdag pas 7 weken.. Hartje begint ergens in de 6 weken te kloppen (zover ik weet) De reden dat ik zo vroeg al een echo krijg is dat ik een zwangerschapsbewijs mee wil naar Panama.
pi_149819956
Superspannend, skoap! Als ie voldoende is opgeknapt, gaat ie dan ook mee naar Panama?

Succes straks! ^O^
pi_149819968
Fijn. Hij heeft het wel flink te pakken, niet? Gaat hij zo volledig gedrogeerd mee? Spannend! Vorige keer had ik een kloppend hartje bij 7.3. Hopelijk krijgen jullie nu al wat te zien!
pi_149820260
Nee hij is sowieso heel gevoelig voor vliegen, hij trekt de "druk" in een vliegtuig slecht wat zorgt voor zere oren / ogen / hoofdpijn en vaak is hij daarna strontverkouden. Normaal geen probleem, maar nu met de zware griep die hij heeft niet zo handig. Dus ik heb zijn ticket gisteren al geannuleerd. Helaas verstandiger dat hij thuis blijft.

Ergens wel grappig hoor, toen ik zwanger was van Luc vloog ik ook naar Panama en ook zonder mijn man. Dit is nu de tweede keer dat ik ga. Ik grapte gisteren al tegen Luc dat hij wel in Panama is geweest en papa nog nooit :')

Limone hij heeft het inderdaad heel zwaar te pakken, het was niet voor niks dat de huisarts hem gisteren eigenlijk door wilde sturen naar het ziekenhuis omdat hij er zo slecht uit zag. De huisarts geloofde amper dat het de griep zou kunnen zijn. Hij heeft weet ik hoeveel testen gedaan om echt te checken of hij niet wat over het hoofd zag.
Hij gaat inderdaad zwaar onder de pijnstillers mee.. Heb wel gevraagd of hij het aan kan zich te scheren zodat ze zich niet helemaal wild schrikken daar in het ziekenhuis ;) :D

Ergens ben ik blij dat ik zo debiel druk ben op het moment dat ik niet elke 5 min de tijd heb om op de klok te kijken :') \muts
pi_149820312
Mogguh!

Succes vanmiddag, Skoap!! Ik had voor mijn 2e miskraam een heul mooi kloppend hartje met 6+5 weken O+

Selvaria, oh dat is eng :( Moet er nog niet aan denken..

Hier weer een rotnacht gehad juist, volgens vriend sliep ik als een roosje maar ik werd wakker alsof ik de avond ervoor 20 bier ophad :')
pi_149820549
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:39 schreef Mariposas het volgende:
Het pronken begint nu al bij mijn moeder. Ze vraagt mij om een recente buikfoto zodat ze die van het weekend op een verjaardag kan laten zien aan iedereen. :')
Kan straks als de baby er is beter een webcam in het kamertje installeren. 8)7
Ik lachte hierom :D

Fijn dat het beter lijkt te gaan met je man Skoap! Hoop dat hij meekan en je een hartje ziet vanmiddag! Ik zag het bij de oudste een al een kloppend hartje met 6 weken en een paar dagen, dat was echt heel vroeg. Maar het kan dus wel!

gestreepte stoel, ik heb ook een zoon ja, van ruim twee.

Limone, vk al gebeld? Hoe ver denk je dat je bent? hee een ticker 8-) Doen ze aan vroege echo's bij je praktijk?

Ingee UD+1!

Danaa strippen! Spannend, hopen dat het iets doet.

Selvaria, oei, dat is ook spannend maar wat minder leuk. De baby mag nog wel even binnen blijven :{
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:00:57 #84
259886 pessie
pi_149820875
Skoap fijn dat hij wel mee kan naar de echo. En tof dat je kids straks allebei in Panama zijn geweest en hun vader nog nooit :D

Spring, lekkere nachtrust zo!
pi_149821173
Spannend Danaa!

Skoap fijn dat je man (licht gedrogeerd en wel) mee kan naar de echo straks.

Mijn man was gisteren ziek terwijl we zwangerschapsfoto's zouden laten maken. Ik ben uiteindelijk alleen gegaan en heb twee uur lekker buiten gelopen met de lieve fotografe.
'S avonds voelde ik me koortsig worden en de rest van de nacht heb ik zitten op en omhelzen van de toiletpot afgewisseld. Ik lig dus nog lekker in bed in de hoop dat het beter is geworden. Vanavond zou ik uit eten gaan met mijn collega's, maar ik denk dat ik af moet zeggen. :{
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:16:46 #86
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149821328
Danaa, succes met het strippen! Spannend hoor!

Selvaria, wat eng van je medecursist, hopelijk vallen de weeën te remmen.

Moet je een zwangerschapscursus ook al zo vroeg regelen? Daar moet ik me nog helemaal in verdiepen.

Succes met de echo vandaag, skoap! Fijn dat je man meekan :)

Beterschap Cholula! :*

Ik heb echt een bizarre (seks)droom gehad.
Semper frakkin fi!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 februari 2015 @ 11:26:36 #88
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149821625
fijn dat hij toch meekan naar de echo Skoap!!
Beterschap Cho!

en ja starbuck, daar ben ik ook wel benieuwd naar :9

lokale bouwmarkt heeft die steuntjes niet, maar ik heb wél een zaak gevonden in amsterdam die ze wél los verkoopt *O* kost me ca een tientje aan materiaal, maar dan kan ik wel m'n luxaflex ophangen volgende week O+

pi_149821626
Ik denk dat ik iets té lekker heb geslapen. :')

SPOILER
pi_149821707
quote:
11s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:16 schreef Starbuck_ het volgende:

Moet je een zwangerschapscursus ook al zo vroeg regelen? Daar moet ik me nog helemaal in verdiepen.
Ik heb alles geregeld toen ik ongeveer 19 weken was, begon met 25. Ik was nog ruim op tijd, maar het ligt er natuurlijk aan hoe snel de groepen vol zitten.
pi_149821750
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:26 schreef -Spring het volgende:

SPOILER
_O- _O- _O-
pi_149821755
quote:

SPOILER
_O- Herkenbaar, ik vond er ooit een pak beschuiten en later nog een keer een schaar. :D
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:32:37 #93
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149821775
quote:
6s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:18 schreef -Spring het volgende:
Vertel, starbuck!
SPOILER
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:30 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ik heb alles geregeld toen ik ongeveer 19 weken was, begon met 25. Ik was nog ruim op tijd, maar het ligt er natuurlijk aan hoe snel de groepen vol zitten.
Oh oke! Dan heb ik nog wel even :)
Semper frakkin fi!
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:37:31 #94
259886 pessie
pi_149821927
Haha spring!

Cholula, dat is echt naar zeg. Buikgriep dus? Sterkte.
Klinkt wel alsof je mooie foto's hebt straks O+

Starbuck _O-
Ik droomde zelf ook bizar. Over een zeilboot, mijn hele familie en nog wat. Meer weet ik er ook niet van O-)
pi_149821932
quote:
11s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:32 schreef Starbuck_ het volgende:

[..]

SPOILER
:'( :'( :'( RIP aan de nabestaanden. ;(
pi_149821960
quote:

SPOILER
_O- Nice!

Starbuck zong hij dan ook van 'baby, baby, baby oooooh' ?
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:42:58 #97
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149822093
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:38 schreef Cholula het volgende:

[..]

_O- Nice!

Starbuck zong hij dan ook van 'baby, baby, baby oooooh' ?
:D
Nee dat niet, maar alle Beliebers in het publiek waren stikjaloers natuurlijk.
Semper frakkin fi!
pi_149822361
Hahahaha Spring :') Fijn dat je zo goed geslapen hebt.

En Starbuck. :') Lijkt me niet heel prettig wakker worden..

Hier heeft de baby vandaag ontdekt dat de blaas een leuke trampoline is.
pi_149822673
Danaa, spannend! Goede kans dat je voor volgende week moeder bent dus!

Hier gebeurt niks hoor, gaat u maar voor :)
pi_149824011
quote:

SPOILER
Ik moest 3x kijken want ik zag niets raars... Maar nu wel _O-
pi_149824328
Pessie ik heb geen idee of het buikgriep is, waarschijnlijk wel. Ondertussen voel ik me weer stukken beter. Ik heb net de eerste foto's gezien, ze zijn echt heel gaaf! O+

Dank voor de beterschapswensen, ik geniet maar van het feit dat ik nu ziek kan zijn zonder voor de baby te hoeven zorgen.
pi_149824555
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:30 schreef Selvaria het volgende:
Ik denk ook dat t er een beetje aan ligt wat je wilt doen.

Ik doe zwangerschapspilates, en daarbij raden ze aan te beginnen rond 15-16 weken (de cursus duurt 10 weken), vanwege het aanleren van de oefeningen, dat gaat nu nog gemakkelijker. Ik ben nu al begonnen (13 weken), erg vroeg, maar de cursus begon toevallig nu, en het is een gezellig klein groepje van 4.

Ik vind t trouwens best zwaar, veel spierverstevigende oefeningen, klein beetje ademhaling. Maar ook veel nuttige tips voor t dagelijks leven, en gelukkig een stuk minder zweverig dan de yoga die ik de eerste keer deed (dat was vanaf 20 weken geloof ik).
pi_149824584
Skoap, ik hoop dat alles goed is bij de echo, en dat je man zich ook goed kan houden aldaar ;)

En beterschap voor de zieken :r
  donderdag 19 februari 2015 @ 14:15:56 #104
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149826265
Yaaay, de uitslagen van mijn combinatietest zijn allemaal 1 op 5000 :)
Semper frakkin fi!
pi_149826393
*O* Starbuck!
pi_149826870
Sta ik in het ziekenhuis krijg ik te horen dat ik de 17de een afspraak had. Gelukkig had ik een brief waarop duidelijk 19 februari om 14:30 stond en nu hebben ze me er gelukkig nog tussen gepropt. Nu wachten tot ik aan de beurt ben...
pi_149827043
Ik dacht al: da's een snelle update!

Koekenbakkers. Gelukkig kun je er nog tussen! Succes!
pi_149827073
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 14:39 schreef Skoap het volgende:
Sta ik in het ziekenhuis krijg ik te horen dat ik de 17de een afspraak had. Gelukkig had ik een brief waarop duidelijk 19 februari om 14:30 stond en nu hebben ze me er gelukkig nog tussen gepropt. Nu wachten tot ik aan de beurt ben...
in Almere he? Had ik afgelopen maand ook :') succes!
pi_149827470
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:49 schreef Mineola het volgende:

[..]

Limone, vk al gebeld? Hoe ver denk je dat je bent? hee een ticker 8-) Doen ze aan vroege echo's bij je praktijk?

Yes gebeld! Ze doen helemaal niet aan echo's bij onze praktijk. :+ Maar ik mag volgende week langskomen bij een echocentrum. Een andere dan waar ik 'normaal' ga, maar die vergoeden de vroege echo niet meer. 2 jaar geleden nog wel. Bij het andere centrum wordt het nog wel vergoed, dus dan gaan we daar heen. :@ :P
pi_149827511
Oooh wat suf Skoap! En dan die demente zwangeren de schuld geven. Gelukkig was je bewapend met brief! :{w
pi_149828013
Tsoee, mag ik eindelijk voor bevolkingsonderzoek, ben k zwanger en hoeft t niet :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 februari 2015 @ 15:19:07 #112
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149828094
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:16 schreef pinquit het volgende:
Tsoee, mag ik eindelijk voor bevolkingsonderzoek, ben k zwanger en hoeft t niet :+
Lol. Ik ben ergens in de week/twee weken na m'n uitstrijkje zwanger geworden :D

Gelukkig kon je er nog tussen Skoap!

pi_149828309
Noooh! Net of zo'n afspraak niet al spannend was Skoap, dan ook nog zoiets :o Hoop dat je snel aan de beurt bent!

Volgende week al Limone! Voordeel van nu bellen, hoef je niet zo lang te wachten!

Wb cursussen en dingen: het kan weinig kwaad om al bijtijds te informeren naar startdata en inschrijven en zo. Was in mijn omgeving wel nodig om ruim van tevoren in te schrijven.

Ik heb de vorige keer zwangeractief gedaan, waarvan ik in de veronderstelling was dat het sportief was, maar het waren meer oefeningen, houdingen en informatie. Vond het wel nuttig en gezellig, maar niet om het bij een tweede nog een keer te doen.

Nu ga ik zwangerschapsyoga doen, begin met een week of 16 geloof ik. Hats, weer wat geregeld!

Sorry ik ga weer vergelijken met mn vorige zwangerschap :@ maar ik vind het zo leuk dat ik het zo compleet anders beleef. Toen was alles abstract en twijfel en vaag, en nu is het al meteen zo concreet en geniet ik er nu al erg van! Ik kijk uit naar de baby, bolle buik, getrappel, verlof, interactie tussen twee kindjes, mensen vertellen over mn zwangerschap, etc. Heb er zo'n zin in al! Je zou het bijna rozewolkig noemen, hahahahaha.
en hierbij negeer ik gemakshalve dat dat ik nog geen 12 weken ben en het best nog kan misgaan :@

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 19-02-2015 15:37:21 ]
  donderdag 19 februari 2015 @ 15:34:07 #114
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149828535
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:16 schreef pinquit het volgende:
Goed dat je het zegt, ik kreeg die brief, maar er zat geen antwoordformulier bij dat ik zou moeten invullen. Dus kan ik weer achteraan bellen. Tevens ben ik nog niet eens 30 (en zo zie ik er ook niet uit :6 .)

Fijn dat je volgende week al kan, Limone! Heb je sowieso niet 'recht' op een vroege echo i.v.m. een eerdere miskraam?
pi_149828699
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 14:46 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

in Almere he? Had ik afgelopen maand ook :') succes!
Klopt!

En het hartje klopt ook hihi *O*
En hoefde gelukkig geen inwendige echo
  donderdag 19 februari 2015 @ 15:45:14 #116
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149828893
Yay skoap! *O*
  donderdag 19 februari 2015 @ 15:50:57 #117
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149829046
Hartje voor skoap *O*
Semper frakkin fi!
pi_149829068
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:39 schreef Skoap het volgende:

[..]

Klopt!

Geweldig!!
pi_149829158
quote:

[..]

Klopt!

Yay!! *O* O+ *O*
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_149829183
Jippie!!! Skoap!!! *O* *O*

Die roze wolk zoals jij hem beschrijft, herken ik wel Mineola, en dan heb ik nog niet eens een echo gehad.. :D

Volgens mij heb je geen recht op een vroege echo na een miskraam, maar wordt het aangeboden voor de gemoedsrust. Overigens speelt bij mij nog mee dat mijn laatste menstruatie ook de miskraam was en dat er dan ook niet zoveel over de termijn gezegd kan worden. Maar nog steeds geen valide reden voor vergoeding bij het ene centrum. (Wat ik overigens prima vind, hoor, geen vergoeding).
pi_149829352
quote:

[..]

Klopt!

Yeah!
pi_149829402
Starbuck een goede uitslag *O*

Skoap met een knipper *O*
pi_149829512
Wat fijn Skoap! *O*
pi_149829621
Dikke vette blij voor Skoap en Starbuck! *O*
  donderdag 19 februari 2015 @ 16:15:28 #125
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_149829690
quote:

[..]

Klopt!

*O*
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  donderdag 19 februari 2015 @ 16:22:52 #126
259886 pessie
pi_149829889
Skoap gefeliciteerd met je knipperlichtje!

En een goede combinatietest!
pi_149829935
quote:

SPOILER
:D _O- _O-
pi_149829947
quote:

[..]

Klopt!

*O* ^O^
pi_149830017
Hoera voor het kloppend hartje van Skoap! Klopt je termijn ook inderdaad met wat je in gedachte had? Succes en veel plezier dit weekend!
pi_149830096
Nee, 6 weken 3 dagen, maar ze zei al dat het nergens op sloeg (de meeting)
Bij deze termijn en de uitwendige echo kan ze nog niet secuur genoeg meten en dan zit je zo een paar dagen anders. Ik heb 16 maart een echo om de termijn te bepalen!
pi_149830396
quote:
17s.gif Op donderdag 19 februari 2015 14:15 schreef Starbuck_ het volgende:
Yaaay, de uitslagen van mijn combinatietest zijn allemaal 1 op 5000 :)
*O* *O*
pi_149830402
Fijn Skoap!
En een goede reis zaterdag!

Vandaag ben ik 11 weken! *O* *O* *O*

Gevierd met ontbijt met pancakes met chocolate chips, bacon en een fruitsalde. :9
pi_149830439
Thnx Jagar! Hoe gaat het met de jetlag? Al vrees ik dat jij net zoals ik er ook meer last van gaat krijgen op de terug weg (qua tijdsverschil) of niet?

Oh ja, hotel ontbijt, mjam. Ik zit in best een goed hotel in Panama (volgens mij) Dus hopelijk ook met een lekker ontbijt.
pi_149830731
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 16:40 schreef Skoap het volgende:
Thnx Jagar! Hoe gaat het met de jetlag? Al vrees ik dat jij net zoals ik er ook meer last van gaat krijgen op de terug weg (qua tijdsverschil) of niet?

Oh ja, hotel ontbijt, mjam. Ik zit in best een goed hotel in Panama (volgens mij) Dus hopelijk ook met een lekker ontbijt.
Jetlag is best okay. Terugweg is meestal erger inderdaad...

En in de US krijg je nooit ontbijt in het hotel, dit was in een café ergens...
pi_149831176
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 16:50 schreef Jag�rtrut het volgende:
En in de US krijg je nooit ontbijt in het hotel, dit was in een café ergens...
Oh ik had dat toen wel, maar dronk alleen maar koffie die week.
Maar nu ik zwanger ben heb ik wel honger 's ochtends.
pi_149831536
Middag :W

Hier net terug van de vk. Stickers alom, maar me rotgeschrokken van de weegschaal. Minst favoriete gedeelte van de controle. :P Mijn voorstel is dat man en verloskundige in het vervolg ook gewoon moeten wegen. :Y Dat zou me echt veel beter laten voelen.
pi_149831779
Wat fijn Skoap, dat is lekker vliegen zaterdag! *O*

En Starbuck goeie uitslagen, ook fijn! *O*
pi_149831912
de blob ;)

SPOILER
pi_149832243
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:30 schreef Skoap het volgende:
de blob ;)

SPOILER
Haha Flubber! Gefeliciteerd met de goede echo :)

Voor de liefhebber: volgende week gaat alle baby- en peuterkleding in de opruiming bij de Hema. Veel 1+1 enzo, volgens de mevrouw achter de kassa daar.
pi_149832380
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:42 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Haha Flubber! Gefeliciteerd met de goede echo :)

Voor de liefhebber: volgende week gaat alle baby- en peuterkleding in de opruiming bij de Hema. Veel 1+1 enzo, volgens de mevrouw achter de kassa daar.
thnx voor de tip ^O^
pi_149832435
Succes Danaa! :*

*O* voor skoap der blob
Schudden voor gebruik
pi_149832727
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:19 schreef DJMO het volgende:

[..]

Lol. Ik ben ergens in de week/twee weken na m'n uitstrijkje zwanger geworden :D

Gelukkig kon je er nog tussen Skoap!
Ik las 'de week van mijn uitstrijkje' en vroeg me zomaar af waarmee ze dat uitstrijkje dan maken..... O-)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_149832751
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 14:39 schreef Skoap het volgende:
Dat deden ze 2 keer geleden bij mij ook, om vervolgens mijn bloeddruk te meten en die te hoog te vinden. Tsja.
pi_149832764
Super van het hartje skoap en leuk die echo, dat is al heel wat, ook al issie nog zo klein. :D

Verder zag ik dat bij Dana de bevalling wordt gestimuleerd, het kan nu snel gaan dus! ^O^
Succes!
pi_149835019
Ik snap nu ook waar iedereen het over heeft: het voorbij kruipen van dagen, wat irritant zeg :') Lastig om niet 24/7 eraan te denken.
Gelukkig morgenavond visite, zaterdag klussen & 's avonds weer visite en zondag een hightea. ^O^
En dan zit ik zondag op 5 weken. :')
pi_149835058

Hier alvast 2 blije babies om de naderende bevallingen wat te stimuleren. :D
pi_149835120
Pffff moe!
Heb Luc al gevraagd of hij zichzelf misschien naar bed wil brengen :')
Maar nee, dat wilde hij niet :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 februari 2015 @ 19:09:29 #148
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149835135
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:59 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik las 'de week van mijn uitstrijkje' en vroeg me zomaar af waarmee ze dat uitstrijkje dan maken..... O-)
_O-

Het is een cliché JantinaGr, maar straks als je de twaalf weken voorbij bent, dan zit je zomaar ineens op de helft, op een half jaar zwanger en op de dag dat je nog maar 35 dagen hoeft (de 35 weken grens).. :*

pi_149835303
Hun? Hoef je met 35 weken nog maar 35 dagen? Meer toch? :?
pi_149835306
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:09 schreef DJMO het volgende:

[..]

_O-

Het is een cliché JantinaGr, maar straks als je de twaalf weken voorbij bent, dan zit je zomaar ineens op de helft, op een half jaar zwanger en op de dag dat je nog maar 35 dagen hoeft (de 35 weken grens).. :*
Houd ik mezelf ook voor, maar lastig te geloven op dit moment. o|O
Maar iedereen heeft 't, dat weet ik ook wel. En als het wat "normaler" word kan ik het misschien wat meer opzij zetten. Voor nu 8)7 |:(
pi_149835328
Oh nee wacht...
|:(
pi_149835588
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:13 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Houd ik mezelf ook voor, maar lastig te geloven op dit moment. o|O
Maar iedereen heeft 't, dat weet ik ook wel. En als het wat "normaler" word kan ik het misschien wat meer opzij zetten. Voor nu 8)7 |:(
Als je vooruit kijkt, gaan de eerste twaalf weken zo ontzettend traag! Althans, dat vond ik. En nu ik 13 weken ben en terug kijk, dan vlogen de afgelopen weken voorbij :D

En *O* voor de blobknipper van skoap!
pi_149835809
...

[ Bericht 99% gewijzigd door mousemicky op 19-02-2015 19:29:21 (Mosterd, iPad ververste niet :() ]
pi_149836174
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:13 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hun? Hoef je met 35 weken nog maar 35 dagen? Meer toch? :?
35 weken is nog 5 weken tot de 40... 5 x 7 dagen = 35 dagen.

Edit: oh wacht, dat had je zelf ook al door, er was al een nieuwe pagina. :')
pi_149836384
Ben er zo klaar voor en dat mede omdat ze natuurlijk aan de gang zijn geweest.
Laatste twee uur ontzettende harde buiken en daarbij een hele drukke baby!

Nu met mn Hot Choco op de bank, mmjmmmm!

Nog een juich voor Starbuck!
pi_149836429
*O* voor de goede uitslagen van Starbuck!

*O* voor de goede echo van Skoap!

Danaa, spannend! Ben benieuwd wanneer je je kleintje hebt! O+

Jantina inderdaad erg herkenbaar, maar daarmee gaat de tijd voor jou natuurlijk nog niet sneller :* Proberen veel afleiding te zoeken, misschien helpt dat een beetje?

MevrCactus goeie tip! ^O^ Wij moeten echt dringend flink wat kleertjes gaan kopen O-)

Zojuist definitief afscheid genomen van m'n navel ;( die plopte af en toe al als ik moest hoesten, maar nu plopt-ie dus niet meer terug :') Ook een soort mijlpaal toch? :P

En ik hoef gewoon nog maar maximaal 25 dagen te werken, dat is echt heel weinig! :o *O*
  donderdag 19 februari 2015 @ 19:58:47 #157
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_149837006
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:21 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Als je vooruit kijkt, gaan de eerste twaalf weken zo ontzettend traag! Althans, dat vond ik. En nu ik 13 weken ben en terug kijk, dan vlogen de afgelopen weken voorbij :D

En *O* voor de blobknipper van skoap!
Als ik Ludan neem als voorbeeld (Ja ik ben de oorzaak van haar buik :P ) dan gingen die eerste 12 weken traag (en zij ook :P ) vooral omdat ze 20 uur per dag sliep.

De huidige weken gaan snel omdat ze lijkt te worden gesponserd door Red Bull, ze heeft energie voor 20!

Maar gelukkig blijft ze wel heel lief... *; Iemand nog wat Red Bull voor mij? :'(
Domo Arigato!
  donderdag 19 februari 2015 @ 19:59:53 #158
259886 pessie
pi_149837051
Skoap een plaatje O+

Jager, flink ontbijtzeg!

Twist, haha plopnavel! Heb dat zelf nog nooit gehad :@

Dana, dat is wel een nadeel van strippen, dat je flinke harde buiken kunt krijgen maar nog geen baby -O- . Ik hoop voor je dat je kindje wel gewoon vlot komt!

Zelf net terug van fysiotherapie. Heb ook even besproken wat zij aanraad voor de bevalling. Kunnen we er alvast even over nadenken en het met de verloskundige bespreken.
SPOILER
pi_149837321
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:58 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Als ik Ludan neem als voorbeeld (Ja ik ben de oorzaak van haar buik :P ) dan gingen die eerste 12 weken traag (en zij ook :P ) vooral omdat ze 20 uur per dag sliep.

De huidige weken gaan snel omdat ze lijkt te worden gesponserd door Red Bull, ze heeft energie voor 20!

Maar gelukkig blijft ze wel heel lief... *; Iemand nog wat Red Bull voor mij? :'(
De vader van mijn kind. O+ ^)

Zou niet helemaal geloven over dat ik zo lief ben hoor, ik kan best een draak zijn af en toe. :@
pi_149839404
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:58 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

:W Hallo aanstaande papa :*

Gelukkig en fijn dat ze weer meer energie heeft. Ook al was het natuurlijk wel even lekker rustig toen ze zoveel sliep ;)
Schudden voor gebruik
  donderdag 19 februari 2015 @ 21:37:09 #161
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_149841846
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:06 schreef LuDann het volgende:

[..]

De vader van mijn kind. O+ ^)

Zou niet helemaal geloven over dat ik zo lief ben hoor, ik kan best een draak zijn af en toe. :@
Ach, ook draakjes hebben een lieve kant :*

quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:48 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

:W Hallo aanstaande papa :*

Gelukkig en fijn dat ze weer meer energie heeft. Ook al was het natuurlijk wel even lekker rustig toen ze zoveel sliep ;)
Ik had het niet verwacht maar ik ben nu de geen die vraagt of er af en toe ook een rust dag tussen mag zitten :P
Domo Arigato!
pi_149842293
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 21:37 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

Ach, ook draakjes hebben een lieve kant :*

[..]

Ik had het niet verwacht maar ik ben nu de geen die vraagt of er af en toe ook een rust dag tussen mag zitten :P
Laat haar maar als een mama ninja de kastplanken uitsoppen hoor :*
Schudden voor gebruik
pi_149842777
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:59 schreef pessie het volgende:
Skoap een plaatje O+

Jager, flink ontbijtzeg!

Twist, haha plopnavel! Heb dat zelf nog nooit gehad :@

Dana, dat is wel een nadeel van strippen, dat je flinke harde buiken kunt krijgen maar nog geen baby -O- . Ik hoop voor je dat je kindje wel gewoon vlot komt!

Zelf net terug van fysiotherapie. Heb ook even besproken wat zij aanraad voor de bevalling. Kunnen we er alvast even over nadenken en het met de verloskundige bespreken.
SPOILER
Op handen en knieën is zeer perineumvriendelijk :) (3x woordwaarde)
pi_149843760
Op z'n hondjes vond ik inderdaad erg prettig! Ik kan het iedereen aanraden. :D
pi_149843953
Skoap, hij heeft t flink te pakken. Sterkte!

Mariposa, wat lief van je moeder :) wacht maar tot de baby er is. Mijn moeder gad een kleine fotoalbum die ze overs mee naartoe nam!

LuDann, zo dat is nou een echte tiet "make over" zeg! :o

En goede uitslagen en echos *O* ^O^

[ Bericht 22% gewijzigd door gestreeptestoel op 19-02-2015 22:37:28 ]
pi_149844020
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 17:30 schreef Skoap het volgende:
de blob ;)

SPOILER
Oh! Wat groot al! O+
pi_149844977
zo een tiet-make-over dat hij haar zelfs naar hier volgt :9 _O-
Schudden voor gebruik
  donderdag 19 februari 2015 @ 23:04:16 #168
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_149845573
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:48 schreef Stippelrientje het volgende:
zo een tiet-make-over dat hij haar zelfs naar hier volgt :9 _O-
B-) *) })
Domo Arigato!
pi_149845612
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 23:04 schreef Black_Ninja het volgende:

[..]

B-) *) })
Lekker als kussentje tijdens het slapen hč. :+
pi_149846997
_O-

pi_149848197
Pff waarom slaap ik nog niet.. Had even terug wat last van m'n buik, wat druk en oncomfortabel gevoel, is nu weer weg. Dacht nog even m'n mail te lezen en dan écht te gaan liggen

SPOILER
pi_149848216
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 03:10 schreef Gevalletje het volgende:
Pff waarom slaap ik nog niet.. Had even terug wat last van m'n buik, wat druk en oncomfortabel gevoel, is nu weer weg. Dacht nog even m'n mail te lezen en dan écht te gaan liggen

SPOILER
Jeetje! Wat heftig! Oneerlijk en pijnlijk.
Wat is er gebeurt met haar baby?
Makkelijk gezegd maar jij en jouw baby kunnen er niets aan doen dat zij met lege handen staan, geniet wel extra van jouw baby's gewiebel!
pi_149848242
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 03:24 schreef Danaa het volgende:

[..]

Jeetje! Wat heftig! Oneerlijk en pijnlijk.
Wat is er gebeurt met haar baby?
Makkelijk gezegd maar jij en jouw baby kunnen er niets aan doen dat zij met lege handen staan, geniet wel extra van jouw baby's gewiebel!
SPOILER
Nee dat weet ik ook, voelt even erg raar nu.. Voelde hem net eventjes bewegen en voelde me extra dankbaar daarvoor.
Ze zullen even niet reageren, maar vraag me af hoe ik haar daarna kan troosten, lijkt me voor haar heel confronterend..
pi_149848269
Oh dat is echt mijn grootste nachtmerrie! :'( Wat afschuwelijk! Wat zullen zij intens verdrietig zijn ;(
pi_149848302
Lag nog wakker en bedenk me ineens dat Danaa net reageerde en die gister gestript is! Spannend hoor, hoop dat het doorzet, succes!

En nu weer een poging tot slapen wagen!
  vrijdag 20 februari 2015 @ 06:36:41 #176
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149848382
Heel heftig, gevalletje. Ken helaas ook zo'n geval, kindje tijdens de bevalling overleden. Lijkt me echt vreselijk, je bent er helemaal klaar voor, je bent 40 weken zwanger geweest, alles in huis, kamer klaar, en dan ga je naar huis met een lege maxi-cosi. :{
Ik heb geen idee hoe je haar kan troosten. Een kaartje, sowieso. En laten weten dat je aan hun denkt, en of je wat kan doen. Maar 't zal pijnlijk voor haar zijn om jou met baby te zien.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 06:38:26 #177
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149848384
quote:

SPOILER
Wat verschrikkelijk. De nachtmerrie van iedere (aanstaande) moeder.
Sterkte.

Probeer het toch een beetje los te laten hoor. Stress is nu echt niet goed voor je en je kunt het verdriet niet voor haar wegnemen.
Ik wil je heeeeeel veel sterkte wensen!
  vrijdag 20 februari 2015 @ 06:41:24 #178
335643 faptist
Maakt fouten
pi_149848395
Na een heerlijke nacht geslapen te hebben ben ik verdorie nu al wakker, maar je hoort me (bijna) niet klagen, want dit is de eerste volledige nachtrust in weken!

Merk wel dat m'n benen heel erg aan elkaar plakken. Beetje een vreemd gevoel.
Lees ik daar dan die tips over met het Voedingskussen?
Hij zit nog in de verpakking en blijft zo lekker fris, maar als iemand zegt dat het me helpt met lekker liggen ruk ik hem er nu nog uit.

En wat gaat de tijd snel! Nu een weekje vakantie en dan nog maar 2 dagen werken tot m'n verlof! Aaaaaaaaahhhhh!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 07:01:27 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149848470
gevalletje :* :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 06:41 schreef faptist het volgende:
Merk wel dat m'n benen heel erg aan elkaar plakken. Beetje een vreemd gevoel.
Lees ik daar dan die tips over met het Voedingskussen?
Hij zit nog in de verpakking en blijft zo lekker fris, maar als iemand zegt dat het me helpt met lekker liggen ruk ik hem er nu nog uit.
slaap je op je rug of zij? Want op je zij met het kussen tussen je knieeen slaapt heel erg prettig, vind ik althans. Helpt ook tegen de pijn van de BI doordat de boel gestabiliseerd blijft liggen. en bijkomend voordeel; je benen plakken idd niet meer aan elkaar 's ochtends van het zweten ;)

pi_149848550
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 03:48 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

SPOILER
Nee dat weet ik ook, voelt even erg raar nu.. Voelde hem net eventjes bewegen en voelde me extra dankbaar daarvoor.
Ze zullen even niet reageren, maar vraag me af hoe ik haar daarna kan troosten, lijkt me voor haar heel confronterend..
Jeetje wat erg :(

Strippen doet niks, erg rustig wat dat betreft hier binnen.

Fijne dag allemaal op deze regenachtige dag! Bah!
pi_149848762
Gevalletje wat vreselijk, het allerergste wat kan gebeuren... een bijna voldragen gezond kindje, dat ze op het laatste moment toch wordt afgenomen ;( . Immens verdriet. Sterkte :*.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_149849082
Ooh jasses gevalletje! Sterkte!
pi_149849293
quote:

SPOILER
Oh mčn wat vreselijk ;( Heel veel sterkte voor jou ook! :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_149849307
Wat verschrikkelijk Gevalletje. ;(
pi_149849330
Hier alles goed. Gisteren was ik 29 weken zwanger en het aftellen is nu echt begonnen. (Nog 9 weken!)

De baby is gedraaid *O* Maar er zijn bij mij nķg meer antistoffen gevonden :')
Nu moeten ze mn bloed weer met heel Nederland gaan vergelijken wie er bij me past om te kunnen doneren voor bij de bevalling voor als het mis gaat *;
Over 2 weken weer terug komen, maar de baby is nog steeds niet ziek *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_149849350
Jammer dat t strippen niks gedaan heeft Danaa. Ze hebben mij bij 39 wk ook gestript en had er alleen harde buiken van.

Achteraf las ik dat strippen niet aangetoond zin heeft voor de 41 weken, en dat de eerste keer strippen dan ook nog eens het belangrijkste is (als in: bij 39 wk strippen doet meestal niets, en dan bij 40 of 41 wk opnieuw ook niet meer).

Stom dat ze dat niet echt duidelijk maken vind ik, dan was ik lievee bij 40 gestript namelijk...
Kwak
pi_149849461
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 08:57 schreef kwakz0r het volgende:
Jammer dat t strippen niks gedaan heeft Danaa. Ze hebben mij bij 39 wk ook gestript en had er alleen harde buiken van.

Achteraf las ik dat strippen niet aangetoond zin heeft voor de 41 weken, en dat de eerste keer strippen dan ook nog eens het belangrijkste is (als in: bij 39 wk strippen doet meestal niets, en dan bij 40 of 41 wk opnieuw ook niet meer).

Stom dat ze dat niet echt duidelijk maken vind ik, dan was ik lievee bij 40 gestript namelijk...
Mja, er liggen gewoon hele duidelijke studies over dat onderwerp met allemaal dezelfde conclusie, wat jij beschrijft.

Ik begrijp echt totaal niet dat verloskundigen zo massaal grijpen naar vroeg strippen, en dan helemaal voor van die bizarre redenenen als mogelijk misschien wel een beetje groot kind. Je hebt ook nog es een grotere kans op een valse start, dat je veel ww/harde buiken krijgt maar het niet doorzet, en als je verloskundige dan een inschattigsfout maakt en zegt dat de bevalling al begonnen is, dan kun je niet meer terug en heb je zo een hele waterval aan interventies aan je broek hangen. Ik vind het zķ zonde -O- strippen doe je om inleiden te voorkomen, en dus idd vanaf 41 weken.

(ik snap de gedachtengang wel op zich. Psychologie van de koude grond, zo van als we dan maar strippen dan bevalt ze en groeit kind niet verder, win-win. Maar er worden wel even wat stappen overgeslagen zeg maar dan :X )
:)
  vrijdag 20 februari 2015 @ 09:06:21 #188
259886 pessie
pi_149849470
Kwak, ik werd om die reden ook niet gestript voor ik over de officiële 40 weken was bij mijn 2de.

Gevalletje, wat erg zeg!
SPOILER
Wup, dank je voor de info! Ik ben blij dat ik dit nu weet, ik ben namelijk 2x op mn rug bevallen. En hechtingen -O- .
pi_149849893
Gevalletje :*
SPOILER
pi_149849933
Gevalletje, wat verdrietig! Kan me heel goed voorstellen dat je nu niet goed weet wat te doen. Probeer te doen waar je je goed bij voelt.

Verder zag ik gisteren nog een goede echo voor Skoap! *O*

En hopelijk helpt het strippen een beetje voor je Danaa!

Voor de rest ben ik alles een beetje vergeten.

Hier vandaag weer wat krampjes en steekjes daar beneden. En ik vind dat toch zo beangstigend, terwijl ik nog geen enkel bloedverlies heb gehad. En ik die krampjes al wel eens vaker heb gehad, het voelt als een soort spier verkramping, zoals je dat ook wel eens in de kuit kan hebben, maar dan in veeeeel mindere mate.
Vanmiddag werken, dan kan ik er niet heel de tijd aan denken.

Gisteren dat ik een beetje een somber dagje. Alles was teveel, hopelijk is vandaag een betere dag!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_149849963
Over houdingen: blij om zulke dingen nu te lezen :Y Toevallig zag ik gisteren op Fb ook een stukje over bevalhoudingen voorbij komen (van de vk praktijk ;) voordat jullie je dat afvragen).
Las ook dat je het opvangen van de weeën (indien mogelijk) het beste zoveel mogelijk staand/rechtop zittend kunt doen, en liever niet liggend.

Ben benieuwd of het tegen die tijd ook nog lukt om daaraan te denken ;)
pi_149850200
gevalletje wat verschrikkelijk ;( ;(
  vrijdag 20 februari 2015 @ 09:51:47 #193
409579 LuDann
All the way
pi_149850314
Wat vreselijk Gevalletje. ;( Ik heb twee kaarsjes opgestoken; een voor hen en eentje voor dat het ons maar nooit mag overkomen.

Als we elkaar zien bij de meet zondag kan ik wel een kaartje voor ze meenemen, of zou dat raar zijn omdat ik ze niet ken?
pi_149850338
Heel erg Gevalletje. Ik krijg echt buikpijn als ik het lees. :'( . Jij ook veel sterkte :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149850416
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 09:51 schreef LuDann het volgende:
Wat vreselijk Gevalletje. ;( Ik heb twee kaarsjes opgestoken; een voor hen en eentje voor dat het ons maar nooit mag overkomen.

[ link | afbeelding ]

Als we elkaar zien bij de meet zondag kan ik wel een kaartje voor ze meenemen, of zou dat raar zijn omdat ik ze niet ken?
Wat een ontzettend lief gebaar..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_149850684
Ach! We zullen zien.. Wil nu uiteraard nog liever dat hij komt. Geduld hebben en maandag bespreken we wat te doen.

Wat een lief gebaar die kaarsjes!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 10:27:46 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149851032
wat een mooi gebaar LuDann O+

ik ben in conflict met de apotheek en de huisarts .. ik wil tegen voetschimmel ketaconazol/hydrcortison hebben. Beiden zeggen: liever geen hormoonzalf tijdens de zwangerschap. Op apotheek.nl lees ik het volgende over hydrocorticon ..

quote:
Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?

Zwangerschap
U kunt dit medicijn veilig gebruiken tijdens de zwangerschap. Het wordt al jaren gebruikt door zwangere vrouwen zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Borstvoeding
Vrouwen die hun kind borstvoeding geven kunnen hydrocortisonacetaat op de huid gebruiken. Smeer het echter niet op of rond de tepels als u vlak daarna wilt voeden.
Waarom doen ze nou zo moeilijk :')

vrijdag 20 februari 2015 @ 10:41:50 #198
259886 pessie
pi_149851331
Vlindur, wat fijn trouwens dat je baby (nog) niet ziek is! Maak je je er erge zorgen over? Gaan ze de baby halen als hij wel ziek blijkt?
Ik hoop dat ze een geschikte donor voor je vinden :*

DJMO, ik heb voor mezelf vanmorgen nog triamcinolon gehaald, dat is zelfs zwaarder dan jouw combi (jouw combi heb ik net opgehaald voor mijn oudste :') die heeft last van schimmel en eczeem op zijn rug). Geen probleem, terwijl ik wel overduidelijk zeer zwanger ben dezer dagen.

Wat betreft strippen, het kan net het laatste zetje geven, als je baby er zelf ook klaar voor is. Een baby maakt namelijk een stofje aan waardoor hij/zij de bevaling in gang zet (althans, zo heb ik het ooit begrepen). En het verschil tussen bevallen met 39 weken of met 41 weken is een verschil van ongeveer 200 gram in gewicht van de baby, lengte maakt 1 of 2 cm uit. Als ze zich zorgen maakt over de grootte van het kindje kan ze je beter doorsturen naar een gynaecoloog die de groei kan beoordelen (al lukt dat niet meer goed op deze termijn). En grootte van het kindje zegt niet zo veel over de bevalling. De 1 bevalt zonder kleerscheuren van een 9 ponder eerste kind en de volgende heeft een totaal ruptuur van een 7-ponder...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 10:47:24 #199
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149851448
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:41 schreef pessie het volgende:
DJMO, ik heb voor mezelf vanmorgen nog triamcinolon gehaald, dat is zelfs zwaarder dan jouw combi (jouw combi heb ik net opgehaald voor mijn oudste :') die heeft last van schimmel en eczeem op zijn rug). Geen probleem, terwijl ik wel overduidelijk zeer zwanger ben dezer dagen.
ik moest contact opnemen met de gyn van de assistente. Ze had wel al het recept opnieuw doorgestuurd naar de apotheek. ik heb dus net maar gebeld naar de gyn, die assistente zou het gaan navragen voor me en me terugbellen :') Laatst ook al gezeur over dat ik avamys moest gebruiken van m'n kno-arts. Kreeg ik te horen van de kno dat het bij normaal gebruik echt absoluut geen kwaad kan, blijft de apotheek hameren dat ik een ander middel moet gebruiken, dat ik al geprobeerd had, maar wat geen effect had. Heb geloof ik zes keer moeten herhalen dat ik het op eigen risico gebruikte. Ze lieten me nog net geen verklaring ondertekenen :')

vrijdag 20 februari 2015 @ 10:50:43 #200
259886 pessie
pi_149851536
Op zich is het natuurlijk fijn dat een apotheek voorzichtig is, maar ik vind het best apart dat je een medicijn eerst bespreekt met je arts, die kiijkt na hoe het zit en schrijft het voor, dat de apotheek het dan niet goed vind. Daar erger ik me vaker aan. Ik bespreek namelijk echt met mijn huisarts hoe en wat en kijk zelf ook wel dingen na.
pi_149851638
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:27 schreef DJMO het volgende:
wat een mooi gebaar LuDann O+

ik ben in conflict met de apotheek en de huisarts .. ik wil tegen voetschimmel ketaconazol/hydrcortison hebben. Beiden zeggen: liever geen hormoonzalf tijdens de zwangerschap. Op apotheek.nl lees ik het volgende over hydrocorticon ..

[..]

Waarom doen ze nou zo moeilijk :')
Ik mocht het ook gewoon gebruiken van de gyn, als ik maar geen tube per week smeerde...
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:50 schreef pessie het volgende:
Op zich is het natuurlijk fijn dat een apotheek voorzichtig is, maar ik vind het best apart dat je een medicijn eerst bespreekt met je arts, die kiijkt na hoe het zit en schrijft het voor, dat de apotheek het dan niet goed vind. Daar erger ik me vaker aan. Ik bespreek namelijk echt met mijn huisarts hoe en wat en kijk zelf ook wel dingen na.
Doet de apotheek bij mijn ouders ook vaak, die weten het AL.TIJD beter dan de arts. Schrijft de arts wat meer pillen voor omdat mijn ouders 5 weken op vakantie gaan? Nee hoor, zoveel krijgt u niet mee... discussie, etc. Altijd gedonder werkelijk....
Kwak
  vrijdag 20 februari 2015 @ 10:57:39 #202
259886 pessie
pi_149851711
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:54 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik mocht het ook gewoon gebruiken van de gyn, als ik maar geen tube per week smeerde...

[..]

Doet de apotheek bij mijn ouders ook vaak, die weten het AL.TIJD beter dan de arts. Schrijft de arts wat meer pillen voor omdat mijn ouders 5 weken op vakantie gaan? Nee hoor, zoveel krijgt u niet mee... discussie, etc. Altijd gedonder werkelijk....
Ik kreeg voor mijn zoon een klein tubetje mee terwijl ik 2x per dag zijn hele rug, buik, borst en armen in moet smeren... Mag ik maandag dus weer naar de apotheek -O-
pi_149851754
Wat erg Gevalletje :*

Als ik uit eigen ervaring spreek ( al was ik dan nog niet zover... ) zijn een kaartje of een Whatsappje/sms'je altijd fijn, telefoontjes zat ik persoonlijk niet op te wachten, maar jij kent ze het beste :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 11:00:25 #204
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149851763
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:50 schreef pessie het volgende:
Dat laatste dus. En ik erger me dus ook kapot aan zulke lui (en dat zijn geen eens m'n hormonen :P )

Zijn er trouwens mensen die 'raar' kattengedrag herkennen??

Mijn kat, die je normaal echt NOOIT hoort, heeft nu vaak 's avonds (laat) van die aanvallen dat hij luid mauwend aan m'n deur krabt.. raar beest :')

pi_149851781
Een arts kan het wel voorschrijven, maar het is de verantwoordelijkheid van de apotheek als dit niet mag/kan/klopt. Daarom checken ze het altijd en zo hoort het ook anders mag de apotheker het fijn uit gaan leggen aan de medische tuchtcommissie. De arts gaat daarin vrijuit.
pi_149851838
Onze kat heeft ook wel eens van die kuren, heel vervelend! Maar dan vooral smorgens en dan natuurlijk net die dagen dat Lola eens niet om 5.30 wakker is :')
Wat hier wel eens helpt is ze savonds voor we naar bed gaan nog wat te eten geven, want normaal krijgen ze dat hier alleen smorgens
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 11:09:44 #207
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149851949
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:04 schreef klumsy het volgende:
Onze kat heeft ook wel eens van die kuren, heel vervelend! Maar dan vooral smorgens en dan natuurlijk net die dagen dat Lola eens niet om 5.30 wakker is :')
Wat hier wel eens helpt is ze savonds voor we naar bed gaan nog wat te eten geven, want normaal krijgen ze dat hier alleen smorgens
hier staat doorlopend (droog) voer. Nat voer krijgt hij alleen bij uitzondering, omdat hij anders z'n bak in één dag volwerkt :X (nu doe ik ongeveer drie a vier dagen met een bak). Ik probeer het meestal maar te negeren, na een paar minuten stopt hij meestal wel weer, maar irritant is het wel

vrijdag 20 februari 2015 @ 11:14:35 #208
259886 pessie
pi_149852070
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:01 schreef Skittles het volgende:
Een arts kan het wel voorschrijven, maar het is de verantwoordelijkheid van de apotheek als dit niet mag/kan/klopt. Daarom checken ze het altijd en zo hoort het ook anders mag de apotheker het fijn uit gaan leggen aan de medische tuchtcommissie. De arts gaat daarin vrijuit.
Maar hebben ze dan ook andere informatie? In het grote boek bij de arts staat dat het wel mag, en de apotheek zegt dat het niet mag :? . Is daar geen uniformiteit in?
pi_149852361
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:14 schreef pessie het volgende:

[..]

Maar hebben ze dan ook andere informatie? In het grote boek bij de arts staat dat het wel mag, en de apotheek zegt dat het niet mag :? . Is daar geen uniformiteit in?
Jawel, maar de arts maakt ook wel eens een foutje helaas. Of bijvoorbeeld dat er niet in de computer van de arts staat dat patiënt een bepaald medicijn slikt, maar wel in de computer van de apotheek. Als er dan een interactie is, krijg je het niet mee.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:28:57 #210
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_149852424
Wat een vreselijk verhaal Gevalletje :{ Brrrr.
Ik zou ook een lief kaartje sturen en verder het contact van hun af laten hangen.
Semper frakkin fi!
pi_149852530
Wat Skittles inderdaad zegt, de apotheker is veeeeeeel bekender met de werking van medicijnen als de arts, dat is namelijk zijn of haar specialisatie, het is vervelend maar wel fijn dat ze zo voorzichtig en terughoudend zijn.

Ik ben woensdag weer bij de verloskundige geweest en wij zijn beiden goedgekeurd, ook de bandenpijn die ik tijdens en na het werk heb besproken en zij vond het wel een goed idee om het iets rustiger aan te gaan doen, maar nog niet helemaal thuis te gaan zitten. Maar dat was mijn idee ook absoluut niet. Ik wil gewoon graag nog werken, maar wel op een aangepast tempo en aangepaste werkzaamheden. Maandag dus maar even bellen met mijn teamleider.

Gister zijn de meubels bezorgt en in elkaar gezet en ik ben helemaal gelukkig. Nog steeds net zo mooi! Alleen jammer dat het zo gigantisch stinkt (het ruikt naar wiet nu op de babykamer..) dus nu maar flink luchten daar en blij zijn dat het optijd staat en de tijd heeft om uit te dampen.
pi_149852565
O en Gevalletje, wat een verschrikkelijk nieuws om te lezen, heel veel sterkte. Als het een goede vriendin is zou ik zeker bellen, wil ze niet praten dan neemt ze niet op en stuur je haar een berichtje en of kaartje.
pi_149852642
Gevalletje, wat enorm verdrietig! Daar zijn gewoon geen woorden voor. :'(
pi_149853540
Gevalletje, wat erg!
pi_149853584
Bah Gevalletje, dat is echt verschrikkelijk.

Sticker van de vk is binnen, baby ligt bibi en bloeddruk was mooi. Volgende week weer terug, omdat ik vaak hoofdpijn heb en duizelig ben. Extra bloeddrukcontrole.
Nu zitten we bij McDonald's te lunchen, ik had zin in de frietsaus van hier :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 12:17:20 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149853685
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:13 schreef MevrouwCactus het volgende:

pi_149853728
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:17 schreef DJMO het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die hebben we thuis al staan :') maar dit was makkelijker... En ik wilde het NU enzo... Dat komt bij mij niet vaak voor.
pi_149853781
Gevalletje, wat erg, wat een nachtmerrie. Ik zou een lief kaartje sturen en appen om te laten horen dat je meeleeft. Ben zelf niet zo'n beller maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Ik voel me nu rond 24 weken af en toe weer alsof ik in het eerste trimester zit: sneller moe, beetje misselijk. Herkenbaar voor iemand?
pi_149854095
Gevalletje heel veel sterkte :* Wat een verschikkelijk nieuws.
Schudden voor gebruik
  vrijdag 20 februari 2015 @ 12:33:45 #220
259886 pessie
pi_149854096
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:32 schreef -ik86- het volgende:
Wat Skittles inderdaad zegt, de apotheker is veeeeeeel bekender met de werking van medicijnen als de arts, dat is namelijk zijn of haar specialisatie, het is vervelend maar wel fijn dat ze zo voorzichtig en terughoudend zijn.

Ik ben woensdag weer bij de verloskundige geweest en wij zijn beiden goedgekeurd, ook de bandenpijn die ik tijdens en na het werk heb besproken en zij vond het wel een goed idee om het iets rustiger aan te gaan doen, maar nog niet helemaal thuis te gaan zitten. Maar dat was mijn idee ook absoluut niet. Ik wil gewoon graag nog werken, maar wel op een aangepast tempo en aangepaste werkzaamheden. Maandag dus maar even bellen met mijn teamleider.

Gister zijn de meubels bezorgt en in elkaar gezet en ik ben helemaal gelukkig. Nog steeds net zo mooi! Alleen jammer dat het zo gigantisch stinkt (het ruikt naar wiet nu op de babykamer..) dus nu maar flink luchten daar en blij zijn dat het optijd staat en de tijd heeft om uit te dampen.
Het schijnt trouwens goed te zijn om zowel te luchten als te verwarmen, dus zowel een beetje de verwarming aan als het raam een stukje open.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Bah Gevalletje, dat is echt verschrikkelijk.

Sticker van de vk is binnen, baby ligt bibi en bloeddruk was mooi. Volgende week weer terug, omdat ik vaak hoofdpijn heb en duizelig ben. Extra bloeddrukcontrole.
Ik wilde begin oktober de 4-mijl loop nog doen. Dat is uiteindelijk gelukt op een BicMac :') cravings, gotta love'em *;
pi_149854483
Gevalletje, wat vreselijk. ;( Een kaartje kan nooit kwaad, ze zullen het fijn vinden dat er mensen aan ze denken.
pi_149854989
Bedankt iedereen :)

SPOILER
Heel lief LuDann! Weet niet of een kaartje van iemand die ze niet kennen raar is eigenlijk.. Vind het iig een heel lief gebaar :)

Even denken, heb geloof ik wat overgeslagen, maar heb goede echo's met knippers gezien! *O*

Had gister de theorieles van m'n cursus, hebben het ook over houdingen gehad. Iets met dat op de baarkruk het kind sneller kan dalen ivm zwaartekracht, maar bij het persen zelf geeft het weer meer kans op aambeien.. En dat iedereen een andere houding prettig vindt, ik ga het maar afwachten en over me heen laten komen!

Over die creme, de apotheek moet dat inderdaad controleren. Maar als het een recept van de specialist is, mag je verwachten dat diegene hier meer verstand van heeft. Dan bel je bij twijfel deze arts op en overleg je, in plaats dat je gelijk zegt "nee mag niet". Vooral als je dus zo al terug kan vinden dat hydrocortison wel mag. Zo deden wij dat in de tijd dat ik apothekersassistente was. Verschilt per apotheek/assistente, maar vind zelf dat ze wel wat meer hadden kunnen doen..
pi_149855004
We krijgen een meisje :D *O*

Ps. Kan iemand aanpassen in de OP. Wil er ook bij :D
Zonder wrijving geen glans
pi_149855091
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:

:D *O*

Je moet even Mineola een berichtje sturen met de info:

De UD en je naam (meisje) voor de OP
Of even wachten tot het volgende topic start en het dan aangeven ;)
Schudden voor gebruik
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 13:20:33 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149855202
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:11 schreef Gevalletje het volgende:
Over die creme, de apotheek moet dat inderdaad controleren. Maar als het een recept van de specialist is, mag je verwachten dat diegene hier meer verstand van heeft. Dan bel je bij twijfel deze arts op en overleg je, in plaats dat je gelijk zegt "nee mag niet". Vooral als je dus zo al terug kan vinden dat hydrocortison wel mag. Zo deden wij dat in de tijd dat ik apothekersassistente was. Verschilt per apotheek/assistente, maar vind zelf dat ze wel wat meer hadden kunnen doen..
Ik werd kwartiertje terug teruggebeld door de gyn, en daar bestond er een misverstand, die dacht namelijk dat ik het nodig had voor een vaginale schimmelinfectie, terwijl het voor m'n poezelige voetjes (nu niet zo poezelig) is. Toen ze dat hoorde was het meteen: oh geen probleem hoor mevrouw, kunt u gerust gebruiken :Y

vrijdag 20 februari 2015 @ 13:22:53 #226
259886 pessie
pi_149855276
Gefeliciteerd Haags!

DJMO, is dat ook weer duidelijk.
pi_149855303
Gevalletje wat een vreselijk bericht. Moet eerlijk zeggen dat ik daardoor nu iets makkelijker denk over een ks. Als er complicaties zijn, dan zal ik daar nu makkelijker naar grijpen denk ik. Want je kind verliezen is naar mijn idee het ergst wat je kan overkomen. Gelukkig krijgen ze de steun die ze nodig hebben. :*

Qua bevallingshouding, volgens mij heb ik geen keus. Stuit, dus op het bed met de benen in die beugels. Ik laat het maar allemaal op me afkomen. Ze moet er toch een keer uit. Ik heb geen ilussies, ik ga sowieso met hechtingen naar huis. Het is alleen nog maar de vraag waar ze komen.

Vandaag gaat het goed, niet het idee dat ze al gaat komen, dus heb ik maar weer een was gedraaid en het bed verschoond. Nu maar weer niks doen. Ik denk dat ik mijn bekken vanaf nu meer rust moet geven, dan gaat de bevalling vast ook minder lastig. Morgen dus nog even stofzuigen en dan is het verder wel klaar. Dan doe ik alleen nog maar koken en afwassen. En als het nog lang duurt nog 1 keer de was. (Vuile was voor de kraamhulp vind ik zo stom)
pi_149856917
Ik ben aan de poets! Net met stofzuiger en al onder het bed gelegen om bij alle hoekjes te komen. Ik ga steeds meer ipv minder poetsen lijkt het wel. Dat soort dingen kunnen me normaal dus echt niets schelen.

En ik zit te twijfelen om vanmiddag nog even op visite te gaan op het werk. Ben ook al weer een maand thuis. :o
pi_149856966
Risu, mag jij nog lang doorlopen of word je dan ingeleid ivm stuit?
pi_149857008
Gevalletje, wat vreselijk verdrietig...

Hier vandaag weer een echo gehad. Alles prima in orde. Ben 9 weken en 5 dagen. UD: 20 september. Mag in OP.
pi_149857021
Gevalletje wat een verdrietig bericht ;( De nachtmerrie voor elke (toekomstige) moeder denk ik

Haags kwartiertje een meisje *O*

Ik begin wat uit mijn dip te raken. MvM is net geweest en ik had een mooie duidelijke streep. Dus ondanks weinig symptomen, toch echt wel zwanger :)
pi_149857183
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:18 schreef ingee het volgende:
Ik ben aan de poets! Net met stofzuiger en al onder het bed gelegen om bij alle hoekjes te komen. Ik ga steeds meer ipv minder poetsen lijkt het wel. Dat soort dingen kunnen me normaal dus echt niets schelen.

En ik zit te twijfelen om vanmiddag nog even op visite te gaan op het werk. Ben ook al weer een maand thuis. :o
nesteldrang :P
Schudden voor gebruik
pi_149857199
H_k een meisje! *O* *O* *O*

überegojompel: VAKANTIE!!! *O* *O* *O* Was er net als vorige keer behoorlijk aan toe zo op de laatste dag. Na de vakantie nog maar 7 weken werken, wat gaat de tijd nu toch snel! :o
pi_149857225
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Gevalletje wat een verdrietig bericht ;( De nachtmerrie voor elke (toekomstige) moeder denk ik

Haags kwartiertje een meisje *O*

Ik begin wat uit mijn dip te raken. MvM is net geweest en ik had een mooie duidelijke streep. Dus ondanks weinig symptomen, toch echt wel zwanger :)
Wat leuk en fijn dat je er ook aan mee doet.
Ik ga mijn laatste plasdagen in voor MvM. Eerlijk gezegd ben ik er ook echt wel klaar mee. Ik wil wel weer eens gewoon in de pot piesen ipv in een maatbeker :P
Schudden voor gebruik
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 15:17:52 #235
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149858810
fijn cassandra!! O+

hier is op het moment zelfs opstaan en naar de keuken lopen al voldoende om een harde buik te krijgen. Behoorlijk vermoeiend moet ik zeggen .. zou het liefst een poosje willen slapen nu :Z

pi_149859423
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:18 schreef ingee het volgende:

Haha dat doe ik ook! En ik betrap me erop dat ik alles zo schoon wil ivm kraamhulp en moeder/schoonmoeder die zich zullen bemoeien met huishouden!
pi_149860657
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:20 schreef ingee het volgende:
Risu, mag jij nog lang doorlopen of word je dan ingeleid ivm stuit?
Inleiden gebeurd alleen in uitzonderingsgevallen. Als alles goed gaat beval ik dus eigenlijk zonder poespas. Dus dan is alles hetzelfde als een gewone bevalling, alleen dan met gyn erbij en komt ze met de billen eerst ipv hoofd.
Maar het moet iets vlotter verlopen, en kind wordt in de gaten gehouden met ctg. Kans dat ik weeenopwekkers krijg als het te langzaam verloopt. En volgens mij komt er ook een kinderarts checken of alles in orde is met baby na de bevalling. Bij twijfel of het wel goed gaat, wordt er meteen ingegrepen en krijg ik ks. Vooral het hoofd moet snel komen omdat babies al kunnen gaan ademen zodra er zuurstof op het lijfje komt. Vandaar dat je meestal een standaard knip krijgt en eventueel geholpen wordt dmv op de buik duwen om het hoofd eruit te krijgen. (Auw) Als alles goed verlopen is, mag ik ook gewoon na 2 uur weer naar huis. Gyn kijkt iig erg blij als ik zeg een stuitbevalling te willen doen ipv ks, dus die ziet het ook wel zitten. Dat geeft wel vertrouwen.

Wat de kans op ks is weet ik niet. De ene bron zei 40%, de andere 80%. Hoe dan ook staat er een extra tas klaar die man ophaalt als ik moet blijven vanwege ks.
pi_149860659
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:

Gefeliciteerd! *O*
pi_149860823
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:32 schreef Danaa het volgende:

[..]

Haha dat doe ik ook! En ik betrap me erop dat ik alles zo schoon wil ivm kraamhulp en moeder/schoonmoeder die zich zullen bemoeien met huishouden!
Nou inderdaad. Ik wil gewoon ook niet dat ze mijn dingen doen. Doe maar gewoon leuk met de baby. Dan hoef ik me ook niet druk te maken om de kopjes in de verkeerde kast, de was anders opgevouwen of verkeerde (imo) opzetstukjes gebruiken van de stofzuiger.

Ik ga me ook even orienteren op ah.nl bezorgservice trouwens. Ik wil geen uitgebreide boodschappenlijst maken met 'blue band vloeibare boter grote verpakking' ipv 'boter' en dan nog met het verkeerde zitten. Lekker thuis laten bezorgen, kan ik zelf nog 'winkelen'. Toch nog een beetje de regie enzo.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 16:17:49 #240
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_149860843
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:32 schreef Danaa het volgende:

[..]

Die afspraken kun je maken met je kraam.. :)

Ze deed hier elke dag het sanitair en we spraken af dat ze de beneden- en bovenverdieping elke dag moest stofzuigen en dweilen. De rest in overleg.

Oh dames die een (lente-zomermeidje krijgen) ik heb een heleboel leuke rompers, shirts en vestjes liggen in hele vrolijke zomerkleurtjes! Interesse anyone?? :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_149860961
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:17 schreef Risu het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Ik wil gewoon ook niet dat ze mijn dingen doen. Doe maar gewoon leuk met de baby. Dan hoef ik me ook niet druk te maken om de kopjes in de verkeerde kast, de was anders opgevouwen of verkeerde (imo) opzetstukjes gebruiken van de stofzuiger.

Ik ga me ook even orienteren op ah.nl bezorgservice trouwens. Ik wil geen uitgebreide boodschappenlijst maken met 'blue band vloeibare boter grote verpakking' ipv 'boter' en dan nog met het verkeerde zitten. Lekker thuis laten bezorgen, kan ik zelf nog 'winkelen'. Toch nog een beetje de regie enzo.
Hahaha! Ja erg he...

En toch is het heerlijk als ze de badkamer bijv even soppen. Maar het idee dat ze mijn vuile was moet wassen en dan wil ik persee dat wasje op dat programma!
Boodschappen... familie laten doen? En de dames van de kraamzorg zijn vast wel wat gewend wbt uitgekauwde boodschappenlijstjes.
pi_149861028
Ik heb bij de intake al gevraagd of ze zich voornamelijk met ons bezig wilde houden. Sanitair vind ik wel belangrijk, want hechtingen en hygiene enzo. En bed verschonen als het echt vies is. Afwassen vind ik ook handig en voedsel bereiden. De rest vind ik niet boeiend. Stofzuigen hoeft niet elke dag, we hebben geen huisdieren. Doe ik nu ook maar een keer per week. (Tussendoor de keuken wel met stoffer en blik nog een keer) en de was stapelt zich heus niet zo snel op, en zo wel, dan hoeft het ook niet elke dag. En ik kan zelf ook een wasje erin gooien tussendoor. (Vooral als het in de droger mag)
  vrijdag 20 februari 2015 @ 16:24:11 #243
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_149861055
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:21 schreef Danaa het volgende:

[..]

Hahaha! Ja erg he...

En toch is het heerlijk als ze de badkamer bijv even soppen. Maar het idee dat ze mijn vuile was moet wassen en dan wil ik persee dat wasje op dat programma!
Boodschappen... familie laten doen? En de dames van de kraamzorg zijn vast wel wat gewend wbt uitgekauwde boodschappenlijstjes.
Gewoon je kraam de simpele dingen laten halen zoals pak sap, koffie, thee, beschuit, boter en muisjes oid..

Eten enzo haalde mijn man, dan had hij ook eventjes een uitje!
Hij kwam toen thuis met verse tompoucen :) O+
  vrijdag 20 februari 2015 @ 16:33:24 #244
259886 pessie
pi_149861316
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:27 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

nesteldrang :P
+1 :+
Ingee, iemand dacht dat je morgen wel een baby zou krijgen. Ik vind dat met dit soort berichten niet eens zo erg uit de lucht gegrepen ;)

Ik heb een superleuk patronen blad binnen gekregen met o.a. patronen voor toffe babykleren!

Aoraki, goede echo, goed nieuws!

Risu, bij mij verschoonden ze in de kraamweek 3x mijn bed, deden ze elke dag badkamer/wc en stofzuigden ze. Was kan ik niet doen de eerste dagen (want machine beneden en ik ben boven, en met hechtingen deed bij mij elke beweging sowieso pijn), dus doet zij. En ik ben ook compleet niet bezig met wat voor huishoudelijk iets dan ook in het begin, eerst maar eens wennen aan het feit dat er (weer) een baby is, dan kijken hoe de andere kinderen reageren.

Nog even over de kraam
SPOILER
Kraamverzorgster hoeft bij ons geen boodschappen te doen. Als het nog school is en man gaat nog wel naar zijn werk zal ze mijn zoon van school halen.

Rijstebuiltje dat zijn inderdaad ook dingen die mijn man doet als ik pas bevallen ben. Dan komen er allemaal heerlijke dingen langs!
En de verse fruit salades O+ met slagroom O+ en ontbijtjes op bed O+ en iemand die zegt dat je beter even kunt gaan liggen O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 16:34:34 #245
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149861348

pi_149861734
quote:
Listeria die héél "Mysteria" het bakje in zal sluipen aan het einde van de houdbaarheidsdatum :')
Schudden voor gebruik
pi_149861890
Ik denk dat het er sowieso wel inzit, maar het vermenigvuldigd zich natuurlijk wel steeds sneller.
pi_149861992
Zelf maken is veel lekkerder O+
Schudden voor gebruik
pi_149862237
*breekt even in*

Ik riep voor de bevalling ook dat ik de was enzo zelf wel zou doen... quess who was wrong... het was heel fijn dat ik mij daar zelf niet mee bezig hoefde te houden. Heb me geen moment gestoord aan dingen die anders in de kasten stonden. Ik was blij dat ik mn bed uit kon om te douchen;)
Wacht gewoon af hoe je je voelt, maar kijk wel uit dat je je niet overwerkt in je kraamweek. Het duurt maar zo kort, daarna kan je alles weer zelf doen :)
pi_149862270
Doh, ik wil wat bestellen bij bol.com... Kost het 19,99 oftewel 1 miezerige cent te weinig voor gratis verzenden. :')
Dus ik doe er nog maar iets kleins bij.
pi_149862310
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Die afspraken kun je maken met je kraam.. :)

Ze deed hier elke dag het sanitair en we spraken af dat ze de beneden- en bovenverdieping elke dag moest stofzuigen en dweilen. De rest in overleg.
Haha wow ik kijk uit naar mijn kraamtijd! Wij stofzuigen twee keer per week. Verder maakt het me niet uit hoe ze de was doet, denk dat ik me die week druk maak om andere dingen zoals mijn baby :D
pi_149862333
Da's alvast 1 voordeel: ik weet nu al dat ik er geen seconde mee kan zitten als de kraam een half wasje draait of de handdoeken verkeerd opvouwt ofzo :P qua huishouden moet er echt wel heel wat gebeuren wil ik me druk maken

Iemand anders die eten voor me bereidt vind ik een stuk spannender :P
Vanwege kruisbesmetting, niet omdat ik daarin heel kieskeurig ben ofzo ;)
  vrijdag 20 februari 2015 @ 17:22:59 #253
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_149862587
Mijn enige tip over kraamverzorging is : als ze je niet bevalt, meteen bellen voor een andere. Ik heb me zoooooooooo verschrikkelijk geergerd aan dat mens wat hier bij mijn jongste was. Ze ging 1x per dag stofzuigen, at als een bootwerker al mijn kastjes leeg, ging bij de visite zitten theedrinken terwijl ik beschuit smeerde en was ophing en zat steeds wat aan tafel te lezen en in folders te bladeren. Ook vond mevrouw het nodig om opmerkingen te maken zoals : 'denk je dat het ooit nog goed komt met je buik?' Zo'n spijt gehad dat ik niet meteen de eerste dag heb gebeld.

Bij de eerste wel een hele leuke kraamverzorgster gehad die ons echt in de watten heeft gelegd. Moest bij haar ook gewoon huilen dat ze wegging _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 17:32:31 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149862828
zo'n kraam had ik direct de laan uitgestuurd purebliss :o

Ik kreeg vanmiddag telefoon van actiezorg. Vanaf komende week krijg ik op dinsdag nog maar 3 uur huishoudelijke hulp per week, in plaats van 4, maar daar tegenover krijg ik dan één keer per twee weken twee uur extra op vrijdag. Dus ik heb in mijn kraamweek sowieso de kraamzorg en daarnaast m'n eigen hulp die de overige (grote) dingen aanpakt voor me <3

pi_149862856
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:22 schreef purebliss het volgende:
Mijn enige tip over kraamverzorging is : als ze je niet bevalt, meteen bellen voor een andere. Ik heb me zoooooooooo verschrikkelijk geergerd aan dat mens wat hier bij mijn jongste was. Ze ging 1x per dag stofzuigen, at als een bootwerker al mijn kastjes leeg, ging bij de visite zitten theedrinken terwijl ik beschuit smeerde en was ophing en zat steeds wat aan tafel te lezen en in folders te bladeren. Ook vond mevrouw het nodig om opmerkingen te maken zoals : 'denk je dat het ooit nog goed komt met je buik?' Zo'n spijt gehad dat ik niet meteen de eerste dag heb gebeld.

Bij de eerste wel een hele leuke kraamverzorgster gehad die ons echt in de watten heeft gelegd. Moest bij haar ook gewoon huilen dat ze wegging _O-
At je kasten leeg!? Wat erg..
Moeten de dames geen eigen eten meenemen

Fijn DJMO!
  vrijdag 20 februari 2015 @ 17:42:58 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_149863088
Ik gaf mijn kraam wel gewoon te eten hoor :P ze moest ze alleen wel zelf smeren ;)
disclaimer
pi_149863253
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:09 schreef Risu het volgende:
Doh, ik wil wat bestellen bij bol.com... Kost het 19,99 oftewel 1 miezerige cent te weinig voor gratis verzenden. :')
Dus ik doe er nog maar iets kleins bij.
Ja, ik heb toen een mascara van 2 euro erbij besteld, die daardoor gratis was. Guess what, werd het in twee losse verpakkingen verzonden :') hoera voor het milieu!

Oh en ik had het niet verwacht maar wat was ik blij met mijn kraam die ongemerkt de hele was wegwerkte, het bed verschoonde het sanitair ennde keuken bijhield en elke dag stofzuigde... En mij emotioneel op de been hield ook nog.
Kwak
  vrijdag 20 februari 2015 @ 18:12:28 #258
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149863829
Ik zou het écht niet tof vinden als mijn kraam elke dag de was doet of het bed verschoont, want ik ben nogal milieubewust. :X (tenzij natuurlijk echt noodzakelijk, volle wasmand en volgekotst, -gescheten of -gebloed beddengoed). ik snap de gedachte, maar doe het dan lekker de 1 na laatste dag zodat het alsnog allemaal is weggewerkt. Voor de rest maakt het me weinig uit wat de kraamverzorger wel of niet doet, zolang het maar niet iemand is die de hele dag met je wilt theeleuten.
pi_149863939
Wat jullie vergeten is dat je mogelijk in je bed woont die week...kraamzuivering ruikt echt niet naar bloemetjes, zweet, lekkende melk, spugende baby, kruimels beschuit, en zo nog meer, lekker hygiënisch. Het is niet zomaar dat een kraam veel wast zeg maar.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 18:17:14 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_149863958
Mijn kraamhulp deed echt niks wat ik niet wilde overigens. Alles ging in goed overleg en ze zorgde voor ons. Ik vraag me toch af waar al die indianenverhalen soms vandaan komen. Tuurlijk heb je er aparte types bij, maar het gros zijn gewoon lieve zorgzame mensen :)
disclaimer
pi_149864051
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:12 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou het écht niet tof vinden als mijn kraam elke dag de was doet of het bed verschoont, want ik ben nogal milieubewust. :X (tenzij natuurlijk echt noodzakelijk, volle wasmand en volgekotst, -gescheten of -gebloed beddengoed). ik snap de gedachte, maar doe het dan lekker de 1 na laatste dag zodat het alsnog allemaal is weggewerkt. Voor de rest maakt het me weinig uit wat de kraamverzorger wel of niet doet, zolang het maar niet iemand is die de hele dag met je wilt theeleuten.
Geloof me, je hebt echt de energie niet om je daar druk over te maken die week. Ws. merk je niet eens hoe ze ervoor zorgt dat jij je die week nergens zorgen om hoeft te maken behalve je kleine babietje en je eigen weer fit worden O+

Mijn kraam vroeg gewoon of ik t goed vond als ze een wasje draaide. En met vies beddegoed, vieze melk en kotskleren en poeppakjes en kotspakjes was dat best een volle machine hoor :+
Kwak
  vrijdag 20 februari 2015 @ 18:35:56 #262
259886 pessie
pi_149864455
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 17:22 schreef purebliss het volgende:

:o ! Dat vind ik echt heel erg! Bij onze kraamorganisatie is het zo dat ze de eerste dag sowieso alles zelf meenemen, pas op uitnodiging eten ze mee. Behalve koffie en thee (maar bij je baas krijg je ook koffie en thee onder werktijd). Mee eten is puur praktisch, dan smeren ze ook meteen de broodjes voor de kinderen ;)
Zo iemand had ik inderdaad ook heel snel weggestuurd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:16 schreef Kursor het volgende:
Wat jullie vergeten is dat je mogelijk in je bed woont die week...kraamzuivering ruikt echt niet naar bloemetjes, zweet, lekkende melk, spugende baby, kruimels beschuit, en zo nog meer, lekker hygiënisch. Het is niet zomaar dat een kraam veel wast zeg maar.
Daarom dus zeker 3x een schoon bed, eventueel nog extra schone onderlakens. En mijn 2de was een spuugbaby. Dan heb je écht veel was :') . Elke dag lakentjes verschonen (of x2 als je mazzel hebt), je baby die tijdens het liggend voeden in bed even loslaat en een sloot melk teruggeeft uiteraard op je net verschoonde onderlaken... Echt. Veel beddengoed is zo fijn zo'n eerste week/2 weken.
Ik geloof dat ik binnenkort nog even wat nieuwe onderlakens bestel O+
  vrijdag 20 februari 2015 @ 18:43:35 #263
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_149864636
quote:
Dat inderdaad, om de dag een schoon bed! O+

En over luchten en geurtjes : om nog maar te zwijgen over de geur van het bloed dat je verliest, navloeien dus! :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 18:46:54 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149864723
quote:
Eten doe ik écht niet in m'n bed (en sowieso eet ik geen beschuit, vind ik niet lekker), maar voor de rest +2

pi_149864909
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:46 schreef DJMO het volgende:

[..]

Eten doe ik écht niet in m'n bed (en sowieso eet ik geen beschuit, vind ik niet lekker), maar voor de rest +2
Wel als je wegens bekkeninstabiliteit en een plens bloedverlies niet verder komt dan slaap- en badkamer ;). Normaal eet ik ook niet op bed vanwege die nare kruimels.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 18:52:58 #266
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149864914
overigens nog een leuke anekdote van zojuist: ik had de kinderen gedoucht en hielp Geert met aankleden. legt hij z'n handen op m'n buik en zegt/vraagt "zit hier de baby?" ja. En hier? met z'n handen bijna op m'n tieten. Dus ik zeg: nee dat zijn m'n tieten .. en daar heb jij ook nog melk uit gedronken .. Geert: "niet, dat kwam uit een pak melk!"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 20 februari 2015 @ 18:53:46 #267
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149864933
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:52 schreef Kursor het volgende:

[..]

Wel als je wegens bekkeninstabiliteit en een plens bloedverlies niet verder komt dan slaap- en badkamer ;). Normaal eet ik ook niet op bed vanwege die nare kruimels.
ik sta met evenveel stappen in m'n woonkamer als in m'n badkamer. Voor m'n wc moet ik nog verder lopen haha

pi_149865544
Nooit geweten dat de kraamhulp ook zoveel in het huishouden doet! :o ik denk: die helpen je een beetje met jezelf verschonen en de baby goed aanleggen en zorgen voor de beschuit met muisjes en dat is het! :D

Daar ga ik het eens goed van nemen! Wordt hier ook eens goed schoon gemaakt! :D
Zouden ze ook de honden uitlaten? :P
pi_149865563
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:52 schreef DJMO het volgende:
overigens nog een leuke anekdote van zojuist: ik had de kinderen gedoucht en hielp Geert met aankleden. legt hij z'n handen op m'n buik en zegt/vraagt "zit hier de baby?" ja. En hier? met z'n handen bijna op m'n tieten. Dus ik zeg: nee dat zijn m'n tieten .. en daar heb jij ook nog melk uit gedronken .. Geert: "niet, dat kwam uit een pak melk!"
zeg jij tieten tegen je kind? :o
pi_149865598
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Oh dames die een (lente-zomermeidje krijgen) ik heb een heleboel leuke rompers, shirts en vestjes liggen in hele vrolijke zomerkleurtjes! Interesse anyone?? :)
Jaaa ik!! *O*
  vrijdag 20 februari 2015 @ 19:31:48 #271
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_149866082
Ja ik vond het geen probleem hoor dat ze mee at, absoluut niet. Maar mijn vriend nam bijvoorbeeld de eerste dag een bakje filet american mee en dat smeerde zij dan meteen met een enorme laag op haar brood.. Ohh en ze pakte zelf koekjes enzo bij haar thee ;(

Hebben jullie allemaal de hele week in bed doorgebracht? Ik moet zeggen dat ik volgens mij sowieso heel snel weer op de been was, aangezien ik beide keren 2 uur na de bevalling al onder de douche stond. Maar ik ging verder thuis eigenlijk gewoon in mijn eigen ritme verder. Dus was eigenlijk altijd beneden haha.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 19:43:41 #272
259886 pessie
pi_149866567
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:31 schreef purebliss het volgende:
Ja ik vond het geen probleem hoor dat ze mee at, absoluut niet. Maar mijn vriend nam bijvoorbeeld de eerste dag een bakje filet american mee en dat smeerde zij dan meteen met een enorme laag op haar brood.. Ohh en ze pakte zelf koekjes enzo bij haar thee ;(

Hebben jullie allemaal de hele week in bed doorgebracht? Ik moet zeggen dat ik volgens mij sowieso heel snel weer op de been was, aangezien ik beide keren 2 uur na de bevalling al onder de douche stond. Maar ik ging verder thuis eigenlijk gewoon in mijn eigen ritme verder. Dus was eigenlijk altijd beneden haha.
Ik stond zelf wel binnen 2 uur onder de douche. Om vervolgens onderuit te gaan en erbij gehouden moeten worden met koude washandjes. En dan ivm bekken toch zeker een dag of 4 zoveel mogelijk in bed, plat. En ik ben psychisch nogal van de kaart als ik een baby heb gekregen. Heb echt even nodig om alles te verwerken.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 19:46:54 #273
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149866703
Hmm, ik hoop niet dat ik een week in bed lig! Onze slaapkamer is echt tiny en het hoofdeinde staat tegen het raam, niets te zien dus, dus ik vrees dat ik met een week op bed gegarandeerd een postnatale depressie krijg. :D

Mijn schoonzus deed toen wij op de dag van de geboorte van haar tweede langskwamen op kraamvisite, zelf de deur open. En ook helemaal aangekleed enzo, niets aan het handje. :o 8)7 (een paar dagen daarna wel alsnog in het ziekenhuis beland wegens een ernstige infectie :X )
  vrijdag 20 februari 2015 @ 19:51:49 #274
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_149866893
Hebben jullie trouwens al een van jullie echo's in 3D laten printen? *O*

http://www.fastcodesign.c(...)nt-your-unborn-fetus
pi_149866995
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:51 schreef Mariposas het volgende:

dat voor vind ik er een beetje creepy uitzien :o
pi_149867074
Wij hadden een heel relaxte kraam (hoop dat we haar nu weer kunnen krijgen)! Ik wilde helemaal niet in bed liggen, voelde me op en top (zolang ik niet naar de wc moest :{ ) en mocht in overleg gewoon lekker op de bank beneden zitten. Ze wilde wel dat ik 2 uurtje per dag ff ging rusten dus dat deed ik dan maar braaf. Heb haar ook echt gemist na die week.
pi_149867596
Ik was wel van plan de eerste dag in bed door te brengen, en misschien wel meer ook indien nodig. Maar ik heb dan ook een relaxed electrische bodem en tv voor me neus, dus erg vind ik dat niet. Echter, ben niet van plan dat lang te doen. Als er visite is zit ik beneden erbij als het even kan.
In ieder geval heb ik toevallig vandaag nog de hoeslakens allemaal gewassen dus voorlopig verschoning genoeg in huis. En ze mag best de was doen hoor. Alleen om haar nou meteen de eerste dag al de onderbroekenwas te laten doen vind ik ook weer zo sneu. (En mijn inlegkruisje is soms net iets te weinig met al die viezigheid die de zwangerschap meebrengt ondanks 3 keer verschonen per dag :X dat hoeft ze niet te zien hoor)
En eten mag ze bij ons ook, alleen van mijn pakje rosbief blijf je even af (9 maanden gewacht ja). De rest is fair game. Wel even melden, dan kunnen we weer nieuw halen als het op is.
Als ze alleen komt theeleuten vraag ik me ook af waarom ze er is.

Douchen wil ik ook graag doen, maar ik heb wel een krukje in de douche, dus ik ga er dan bij zitten. Man blijft best bij me als ik dat vraag.
pi_149867855
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 20:09 schreef Risu het volgende:
alleen van mijn pakje rosbief blijf je even af (9 maanden gewacht ja)
Je hebt al 9 maanden hetzelfde pakje rosbief in de koelkast liggen? Ik zou ff een nieuwe halen dan O-)
pi_149867877
Het maakt heel erg uit hoe je er aan toe bent hoe je je kraamweek doorbrengt. De een doet al heel snel van alles en de ander kan niets. En ik zat de eerste keer overduidelijk in die categorie en de tweede keer is die lijn gevolgd voor een rustiger herstel. Dringend advies van vk en fysio.
pi_149868101
Ik was wel snel uit bed. Heb na de twee dagen ziekenhuis geen hele dag meer in bed doorgebracht,ondanks keizersnede. Ik wilde lekker op de bank hangen en dat vond ze ook prima. Ze probeerde me wel rustig te houden. Ik was er vooral geestelijk niet zo goed aan toe en daarmee hielp in bed liggen me niet, dan voelde ik me slechter.

Alleen 's morgens deed ik wel heel rustig aan. Door de operatie wel veel ochtendmisselijkheid en ook na het douchen niet lekker.
Kwak
pi_149868125
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 20:16 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Je hebt al 9 maanden hetzelfde pakje rosbief in de koelkast liggen? Ik zou ff een nieuwe halen dan O-)
:D Ik heb hem vastgetaped, want hij wil zelf al weglopen.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 20:25:37 #282
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149868172
Ik heb ook maar weinig boven gelegen. Ik wilde beneden niks missen en vond het maar saai boven. Maar op dag 2 ging ik van mn stokje omdat ik te lang beneden rechtop had gezeten. Dus toen heb ik op lief maar dringend advies van mijn kraam wel op tijd gezorgd voor genoeg bedrust. Je kan het soms gewoon echt nodig hebben zonder dat je dat van tevoren denkt. Als er iets zeker is, is het wel dat je van tevoren weinig zeker weet over hoe het na de bevalling gaat zijn. In alle opzichten. Dát weet ik inmiddels weer wel :P.
pi_149868186
Ik mis mijn kraam! Heerlijk dat alle was werd gedaan, alle verdiepingen gestofzuigd werden en mijn broodjes gesmeerd O+. En ik lekker knuffelen met baby ondertussen. Ik heb 2-3 dagen wel veel in bed doorgebracht, daarna steeds meer beneden. Laatste 2 dagen was peuter op het kdv en zat ik gezellig met de kraam de halve dag te koffieleuten :D. Huishoudelijke dingen deed ze als de baby dronk. Het voelde bijna als een week vakantie in eigen huis O+.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_149868298
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 19:51 schreef Mariposas het volgende:

Ik print over 7 weken m'n eigen 3D-versie wel uit...
pi_149868301
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 18:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn kraamhulp deed echt niks wat ik niet wilde overigens. Alles ging in goed overleg en ze zorgde voor ons. Ik vraag me toch af waar al die indianenverhalen soms vandaan komen. Tuurlijk heb je er aparte types bij, maar het gros zijn gewoon lieve zorgzame mensen :)
Nou dat, ik lees echt met verbazing over kraamzorgideeen. Het gaat gewoon in overleg hoor, wat er wel en niet gebeurt.

En gebeuren er dingen die je niet tof vindt, dan zeg je er toch gewoon wat van?

Ik wil deze keer graag iemand die niet ja en amen zegt op alles wat man en ik bedenken (namelijk dat zij niks hoefde te doen behalve uitleggen hoe je een baby verzorgt, omdat we de rest prima zelf konden). Ik laat me graag verwennen deze keer, als ze elke dag wil poetsen, graaaaaag! De vorige vond ons uiteraard maar wat relaxed, maar het was best een idee geweest als ze mij wel eens naar bed had gestuurd.
pi_149868458
Ik was wel van plan elke dag tussendoor te slapen trouwens. Ik ben mezelf niet als ik te moe ben. Dus als baby slaapt, slaap ik ook. Schijt aan de visite dan. Maar ik verwacht eigenlijk sowieso de eerste week bijna niemand. Alleen opa/oma en een vriendin van me.
We hebben een kraamfeestje voor de meeste mensen, scheelt een hoop gedoe.

En het scheelt wel hoe je je voelt inderdaad. Veel bloedverlies, of weinig. Hechtingen van voor naar achter of een piepklein schrammetje. Ks of niet. Bevalling van 4 uur, of 40 uur. Ik ben van mezelf gewend dat ik snel weer op de been ben vaak, maar het zou best eens tegen kunnen vallen. Vanuit bed kunnen we ook delegeren dames. ^O^
pi_149868907
Bevalling van 2,5 uur, klein hechtinkje, weinig bloedverlies, en nog is die hele kraamweek als een soort roes aan me voorbij gegaan. Ze hadden het hele huis om me heen af kunnen breken zonder dat ik het zou merken, dus over verkeerd opgevouwen handdoeken of koffiekopjes die niet goed in de kast stonden heb ik me werkelijk geen seconde druk gemaakt. :'). Ik heb ook best veel tijd boven doorgebracht, niet per se in bed maar wel in de slaapkamer. Daar was mijn baby, man! O+.

Onze kraam deed veel dingen uit zichzelf (toiletten schoonmaken, stofzuigen, eten brengen), maar het bed verschonen en wassen bijvoorbeeld deed ze in overleg.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_149868978
Uiteraard weet je inderdaad nooit hoe het gaat en hoe je je voelt, maar ik stel me voorlopig in op minimaal lekker een hele week in pyjama en een paar dagen lekker op bed met Mini O+ (en tv, laptop, boekjes, etc.)

Normaal gesproken ben ik nog best ondernemend, maar als het nodig is kan ik prima toegeven aan niks doen :Y Ben 2x geopereerd aan m'n teen (I know, geen soort van een vergelijking :') ) waarbij ik 2x2 dagen alleen van en naar de wc mocht lopen. Iedereen vroeg of ik dat niet na een uur al beu was, maar als het nodig is: prima hoor, ik geef me wel over. En straks heb ik gewoon een baby naast me liggen O+
pi_149869039
Die baby maakt natuurlijk wel een heleboel goed. O+
  vrijdag 20 februari 2015 @ 20:51:12 #290
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_149869134
Mijn baby was gewoon bij mij, of ik nou boven of beneden was. Maar ik genoot ook gewoon van een kraam die lief was, haar best deed en nog meer deed dan waar ik op hoopte. Ook al vouwde ze de handdoeken anders dan ik ofzo (echt, couldn't care less.) Blij dat er iemand is die je alle zorg uit handen neemt, je wegwijs maakt in een nieuwe wereld, er voor zorgt dat jij niet met je goede of slechte fysieke staat voor je huishouden moet zorgen, maar gewoon lekker voor jezelf en je baby. Je van tevoren druk maken om dat soort triviale dingen is zonde van je tijd en energie, vind ik.
pi_149869562
Je hebt ook gewoon echt wat anders aan je hoofd (ja goh... Maar ik bedoel, je hoofd doet ook weinig anders dan babydingen denken) dan je daar druk om te kunnen maken. Inderdaad wat DaD zegt.
pi_149870041
Ik suggereerde in ieder geval niet serieus dat ik niet wil dat de kraam bepaalde dingen doet. Op dit moment alleen een gek idee dat ze dingen doet die ik normaal graag zelf doe..
Ik laat me dan ook zeker 'vertroetelen'.. Ben benieuwd wat voor type het is. Heb inderdaad zoals meerdere ook zeggen bij de intake al gezegd dat wanneer ik niet goed met haar door 1 deur kan dat ik dan opbel voor een vervanger.

Ik slaap nu al elke dag tussen de middag, ben net als jij Risu zeker van plan dat dan ook te doen. Weet nu al dat ik niet zonder kan.

Oo ik heb er eigenlijk heul veul zin in :D
pi_149870054
Oh, wat klinkt dit nog als een ver-van-mijn-bed-show maar wat ben ik blij met al jullie ervaringen! Fijn om te lezen!
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:19:32 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_149870066
Filmpjes kijken, boekjes lezen en laptoppen heb ik overigens echt niet gedaan. Daar was naast het baby verzorgen (reken in den beginne op 8 uur per dag alleen aan voeden), kraamvisite ontvangen, slapen, eten en douchen eenvoudig geen tijd meer voor. Ik kom nu pas echt weer toe aan zulke dingen, eigenlijk.
de kraamtijd is een roes, maar wel een mooie. Verwacht van te voren niet te veel dingen maar laat je er lekker in meevoeren :) O+
disclaimer
pi_149870153
Ik had net genoeg concentratievermogen om af en toe te kijken of ik nog WhatsAppjes had. De tv is die hele week niet aan geweest.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_149870208
Ik had een stomme kraam. Ze deed echt vrij weinig en wat ze deed, deed ze ook nog verkeerd. Toch heb ik niet een om een ander gevraagd. Dit was namelijk al de tweede en ik had gewoon geen zin meer om voor die paar dagen die er nog over waren weeeeer uit te moeten leggen waar de mayonaise stond (ja, echt fml). Voor de volgende keer hoop ik dat wat minder labiel ben en wel voor die paar dagen om een ander vraag. Het heeft namelijk best veel invloed gehad op de tijd daarna en ik word nog steeds een beetje verdrietig als ik terugdenk aan die kraamweek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Limone op 20-02-2015 21:29:38 ]
pi_149870678
Oh trouwens, ik hoezee na deze kraambeschouwingen gewoon onbeschaamd voor m'n eigen goede termijnecho! *O*
Van echovlek naar gummibeer van bijna 11 weken O+
  vrijdag 20 februari 2015 @ 21:38:54 #298
259886 pessie
pi_149870737
Limone wat ontzettend jammer :* . Bij een volgende inderdaad goed om heel duidelijk aan te geven wat jij graag wilt. Het is zo jammer want bij je eerste weet je nog helemaal niet wat je moet verwachten en hoe het zal zijn dus zeg je soms maar wat. En dan krijg je soms toch vervelende situaties. Ik hoorde eens dat iemand had gezegd wel open te staan voor een stagiair (als in boven op regulier) en bleek dat ze uitsluitend een stagiair had gekregen. Dus ik vraag daar dan naar, als ze vragen of ik een stagiair erbij wil (sowieso niet bij de bevalling, maar wat mij betreft zou de kv er ook niet bij zijn maar die is gewoon nodig voor de vk) dat die uitsluitend aanwezig is wanneer de "echte" kv er ook is.

Ik kon volgens mij een maand geen TV kijken na de geboorte van mijn oudste.
Het was gewoon echt DRUK. Voeden, bijvoeden, kolven, strak regime van elke 2 uur, af en toe een uurtje slapen. Gewoon, heftig en druk.

Mineola!!! Tof nieuws! Gefeliciteerd! Heb je nu een betrouwbare termijn?
pi_149870793
Oh booh limone, dat is echt stom... Wat jammer dat je er een rotgevoel aan over hebt gehouden. Mijne deed ook niks en zag wat belangrijke dingen over t hoofd :X maar t was een lieve meid.
Maar soms steekt het idd als ik lees over een fantastische kraamtijd ja, dat herken ik wel.

En wat pessie zegt idd, bij de eerste heb je geen idee dus je ziet het wel. Nu weet je iig wat je graag wil
en wat je belangrijk vindt, behalve dingen als niet rokend of niet bang voor huisdieren of zo.

Termijn is niet veranderd sinds vorige echo pessie, 12 sept :) baby lag precies op schema!

[ Bericht 18% gewijzigd door Mineola op 20-02-2015 21:47:32 ]
pi_149871011
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 21:36 schreef Mineola het volgende:
Oh trouwens, ik hoezee na deze kraambeschouwingen gewoon onbeschaamd voor m'n eigen goede termijnecho! *O*
Van echovlek naar gummibeer van bijna 11 weken O+
*O* O+
  vrijdag 20 februari 2015 @ 22:15:16 #301
259886 pessie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')