Dit herinner ik me idd van mijn eigen vk. Ik hou idd die RIVM folder aan, die heb ik ook gehad. Ben niet zo onder de indruk van het Voedingscentrum en hun adviezen, ook op andere fronten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:30 schreef mignonne het volgende:
Salami en rauwe ham etcetera is bewerkt en zou geen toxoplasmose meer mogen bevatten. Net zoals "rauwmelkse" kaas in NL bewerkt is en het geen listeria meer zou mogen bevatten.
Is meloen met bramen en klein beetje kokosmelk.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:35 schreef Stippelrientje het volgende:
ik heb mijn portie blauwe bes al op voor vandaag
Ik app het je wel ff.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:36 schreef Mineola het volgende:
Ik zal je even mijn adres pm'en, dan kun je het langs komen brengen!
Sorry, ik heb net mijn eigen banaan/bramen/frambozen mengsel achter de kiezen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:34 schreef LuDann het volgende:
En ik heb een luxe probleem! Te veel smoothie gemaakt.
[ link | afbeelding ]
Wie komt me helpen opdrinken?
op iedereen reageren vind ikzelf ook vrij zinloos maar ik probeer er wel een beetje op te Letten dat er op bepaalde dingen wel gereageerd wordt, het is niet leuk voor degene die iets post als er volledig overheen gelezen wordt.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:44 schreef Jagärtrut het volgende
Ik vind dat mensen altijd zo veel druk leggen op moeten reageren en moeten bijlezen hier. Echt niet iedereen hoeft op iedereen te reageren, als ik heel eerlijk ben vind ik die hele lange bijleesposts maar nutteloos. Het lijkt wel of er een soort verplichting is om maar op iedereen wat aardigs te zeggen...
/mijn twee centjes!
je kunt wellicht kijken naar wat de adh is van de vitaminen. Sommige fabrikanten schrijven 2 per dag voor terwijl 1 genoeg isquote:Op woensdag 18 februari 2015 16:50 schreef JantinaGr het volgende:
Wow! Vriend net die multivitaminen voor zwangeren van de etos gehaald. 8,99 euro per stuk. 60 capsules, 2x per dag nemen. Dus met 1 pakje doe je 1 maand. Wat duur.![]()
Was nu 1+1 gratis, maar toch.
Dit dusquote:Op woensdag 18 februari 2015 16:51 schreef pessie het volgende:
[..]
op iedereen reageren vind ikzelf ook vrij zinloos maar ik probeer er wel een beetje op te Letten dat er op bepaalde dingen wel gereageerd wordt, het is niet leuk voor degene die iets post als er volledig overheen gelezen wordt.
Ik maak zelf geen aantekeningen tijdens het lezen. En ik vergeet momenteel echt van alles.
Groningenquote:Op woensdag 18 februari 2015 17:06 schreef gestreeptestoel het volgende:
En ik lees nu al meerdere keren dat er mensen lekker in t zonnetje zitten! Waar dan? Tis hier zo grauw en koud als t maar ja.
Oh dat is zeker waar. Alleen hier zou t zo zijn volgens de vorige meting dat ik nu 9 weken zou zijn. Ze Kon t de vorige keer zeer slecht meten.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:06 schreef pessie het volgende:
Gefeliciteerd stoel!
En dat met die data, tsja. Echo apparatuur is nou eenmaal niet feilloos, een millimeter meer of minder en je hebt wat verschil in data. Bij mij zijn 1, 2 en 3 mei gepasseerd aan data maar ik geloof dat de vk 1 mei aanhoudtzou ik wellicht ook in de op mogen? 1 mei pessie
oh dat is wel echt een groot verschil. Welke houdt je verloskundige aan?quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:08 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Oh dat is zeker waar. Alleen hier zou t zo zijn volgens de vorige meting dat ik nu 9 weken zou zijn. Ze Kon t de vorige keer zeer slecht meten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:51 schreef Jagärtrut het volgende:
vanuit New Orleans. Lange reis gister, maar het ging allemaal vlot. Fijn om hier aangekomen te zijn. Alleen, ik dacht verlost te zijn van m'n snurkende Duutser voor een weekje, nu blijkt m'n kaergenote nog erger te snurken. Ik heb nog nooit een vrouw zo horen snurken. Stiekem is het bijna grappig!
Verder gaat het met mij (en hopelijk de baby) alles goed! Ik voel me top, energiek (ok, ik ben al vanaf 04.30 vanmorgen lokale tijd wakker, dus benieuwd hoe lang dat zo blijft), en heb er zin in!
Zo, nu presentatie voorbereiden...
Lol, werpen, zo noem ik het ook altijd.quote:Op woensdag 18 februari 2015 15:54 schreef Sara82 het volgende:
LuDann, ik begin er van te kwijlen!!! Daar heb ik zin in!!!
Mag mijn werpdatum op 14 oktober, in de OP?
Paarsquote:Op woensdag 18 februari 2015 16:22 schreef Melliemuis het volgende:
LuDann, alleen de kleur al![]()
Ik moet ook echt in het weekend gaan lezen, er is alweer een heel boekwerk gepost. Ik ga vanavond alles lezen en reageren, pinky swear
Fijn! Ik denk dat wij heel weinig schelen in UD, ik heb eind deze week termijnecho en ben echt benieuwd! Leuk om gelijk op te lopen, ook jouw tweede toch?quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:02 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ego post!
We hebben een datum! 14 september.
Ik ben nu 10w2d. Verder dan ze dus vorige keer eigenlijk dachten.
Mag ik ook in de OP?
Hč wat vervelend Cassandraquote:Op woensdag 18 februari 2015 17:35 schreef Cassandra87 het volgende:
zal volgende keer geen mega bijleespost doen :p
Ik voelde mij vandaag heel onzekermijn enige symptoom was vandaag vrijwel afwezig, dus ik had al een horrorscenario in mijn hoofd dat het niet goed zit. Ik voel mij gewoon té goed. En dat is een irrationele angst,dat weet ik. Geen bloed, geen kramp. Maar ik kan dat onheilspellende gevoel vandaag niet van mij afschudden. Hopelijk voelt het morgen beter. Ik ga zometeen lekker op de bank met een fleecedekentje,mijzelf afsluiten van alles en iedereen
En dan moet ik een dubbele doseringquote:Op woensdag 18 februari 2015 16:50 schreef JantinaGr het volgende:
Wow! Vriend net die multivitaminen voor zwangeren van de etos gehaald. 8,99 euro per stuk. 60 capsules, 2x per dag nemen. Dus met 1 pakje doe je 1 maand. Wat duur.![]()
Was nu 1+1 gratis, maar toch.
Kan best dat ik het verkeerd gehoord heb hoor. Of dat de vk het verkeerd heeft gezegd. Het is uiteindelijk iig geen science. Schoonmaken is iig wel een aardige bezigheid, zolang het leuk blijft.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:34 schreef ingee het volgende:
41+3?
Dan kan ik de grote schoonmaak nog wel een keertje doen. Ik hoorde 40+3 hier.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik voelde mij vandaag heel onzekermijn enige symptoom was vandaag vrijwel afwezig, dus ik had al een horrorscenario in mijn hoofd dat het niet goed zit. Ik voel mij gewoon té goed. En dat is een irrationele angst,dat weet ik. Geen bloed, geen kramp. Maar ik kan dat onheilspellende gevoel vandaag niet van mij afschudden. Hopelijk voelt het morgen beter. Ik ga zometeen lekker op de bank met een fleecedekentje,mijzelf afsluiten van alles en iedereen
Ik snap je gevoel heel goed, ik heb ook bijna geen symptomen gehad, en nog steeds eigenlijk niet. Tot de echo met bijna 10 weken zat ik echt in niemandsland. Maar het zegt niets over de kwaliteit van je zwangerschap.quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:35 schreef Cassandra87 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probeer het maar als een groot voordeel te zien, want als ik van anderen hoor hoe misselijk ze zijn en andere kwaaltjes hebben, benijd ik ze niet.No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
je weet dat een baby vaak volgt op een schoonmaak aanval?quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:34 schreef ingee het volgende:
41+3?
Dan kan ik de grote schoonmaak nog wel een keertje doen. Ik hoorde 40+3 hier.
Het is ook maar een grapje hoor, hence de smileys.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:53 schreef pessie het volgende:
Risu, wat leuk een baby shower!
Fan![]()
![]()
Mari, ik was bij mijn eerste, die een jongetje bleek, 20 weken misselijk. Dat zegt dus ook weer weinig
+1quote:Op woensdag 18 februari 2015 17:35 schreef Cassandra87 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon bij de bouwmarkt heb ik het wel eens gekocht.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:02 schreef DJMO het volgende:
damn .. ik BAAL
kreeg zojuist m'n houten luxaflex thuisgebracht, en die maak je vast met klemmen. Nu heb ik drie luxaflex liggen, met 4 eindstops, en 1 tussenklemmetje. mis dus nog minimaal twee eindstops en een middenklem..
iemand enig idee waar die dingen los te krijgen zijn?!
Ik vrees van niet.. Maar hij wil zelf ook heel erg graag mee, dus als het ook maar een beetje gaat, dan gaat hij wel mee. Gelukkig helpen de medicijnen die hij nu heeft erg goed tegen de koorts. En daarvan voelde hij zich helemaal super naar, trillerig en duizelig. Dus als die stomme koorts nu laag blijft, dan hoop ik dat hij zich goed genoeg voelt om mee te gaan.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef pessie het volgende:
Skoap, fijn dat je dit hebt kunnen regelen met je baas. Denk je dat hij morgen mee kan naar de echo? Klinkt wel alsof hij het echt flink te pakken heeft.
Lijkt me een uiensoepje ook wel effectief. Dan ga ik toch voor de thriller dancequote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef pessie het volgende:
Ingee, toen ik hier postte tijdens mijn eerste zwangerschap was er zelfs iemand die een foto postte dat ze aan het pannenkoeken bakken was omdat ze zo graag wilde dat haar baby kwam. Volgens mij is de theorie dat je darmen gaan werken na het eten van pannenkoeken en dat dat vanzelf de baby naar buiten rammelt
of bruine bonensoep!! Ook leuk voor de verloskundige die je baby haaltquote:Op woensdag 18 februari 2015 21:01 schreef ingee het volgende:
[..]
Lijkt me een uiensoepje ook wel effectief. Dan ga ik toch voor de thriller dance. Dat rammelt vast ook goed.
quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Gewoon bij de bouwmarkt heb ik het wel eens gekocht.
ik ga morgen wel even met zo'n klem naar de lokale bouwmarkt hier. Ik heb er ooit eerder wel eens naar gezocht, online, maar toen werkelijk nergens kunnen vinden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef pessie het volgende:
DJMO, weet je welk merk? Ik zou kijken waar ze dat merk verkopen en dan even vragen in de winkel voor het nabestellen, meestal zijn dat soort dingen ook wel los verkrijgbaar.
valt mee: http://www.mamamea.nl/quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:15 schreef Mariposas het volgende:
Je hebt van die meegroei-bh's volgens mij, LuDann. Lelijker dan dat kunnen ze niet worden.![]()
Hoop dat het strippen de bevalling in hang zet, danaa!
Ik lachte hieromquote:Op woensdag 18 februari 2015 20:39 schreef Mariposas het volgende:
Het pronken begint nu al bij mijn moeder. Ze vraagt mij om een recente buikfoto zodat ze die van het weekend op een verjaardag kan laten zien aan iedereen.![]()
Kan straks als de baby er is beter een webcam in het kamertje installeren.![]()
Ik heb alles geregeld toen ik ongeveer 19 weken was, begon met 25. Ik was nog ruim op tijd, maar het ligt er natuurlijk aan hoe snel de groepen vol zitten.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:16 schreef Starbuck_ het volgende:
Moet je een zwangerschapscursus ook al zo vroeg regelen? Daar moet ik me nog helemaal in verdiepen.
quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:26 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat ik iets té lekker heb geslapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Ik denk dat ik iets té lekker heb geslapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Herkenbaar, ik vond er ooit een pak beschuiten en later nog een keer een schaar.
![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh oke! Dan heb ik nog wel evenquote:Op donderdag 19 februari 2015 11:30 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ik heb alles geregeld toen ik ongeveer 19 weken was, begon met 25. Ik was nog ruim op tijd, maar het ligt er natuurlijk aan hoe snel de groepen vol zitten.
Semper frakkin fi!
quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:32 schreef Starbuck_ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
RIP aan de nabestaanden.
![]()
Ik denk dat ik iets té lekker heb geslapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nice!
Starbuck zong hij dan ook van 'baby, baby, baby oooooh' ?
quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:38 schreef Cholula het volgende:
[..]Nice!
Starbuck zong hij dan ook van 'baby, baby, baby oooooh' ?
Ik denk dat ik iets té lekker heb geslapen.Ik moest 3x kijken want ik zag niets raars... Maar nu welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk ook dat t er een beetje aan ligt wat je wilt doen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:30 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb alles geregeld toen ik ongeveer 19 weken was, begon met 25. Ik was nog ruim op tijd, maar het ligt er natuurlijk aan hoe snel de groepen vol zitten.
in Almere he? Had ik afgelopen maand ookquote:Op donderdag 19 februari 2015 14:39 schreef Skoap het volgende:
Sta ik in het ziekenhuis krijg ik te horen dat ik de 17de een afspraak had. Gelukkig had ik een brief waarop duidelijk 19 februari om 14:30 stond en nu hebben ze me er gelukkig nog tussen gepropt. Nu wachten tot ik aan de beurt ben...
Yes gebeld! Ze doen helemaal niet aan echo's bij onze praktijk.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:49 schreef Mineola het volgende:
[..]
Limone, vk al gebeld? Hoe ver denk je dat je bent? hee een tickerDoen ze aan vroege echo's bij je praktijk?
Lol. Ik ben ergens in de week/twee weken na m'n uitstrijkje zwanger gewordenquote:Op donderdag 19 februari 2015 15:16 schreef pinquit het volgende:
Tsoee, mag ik eindelijk voor bevolkingsonderzoek, ben k zwanger en hoeft t niet
Goed dat je het zegt, ik kreeg die brief, maar er zat geen antwoordformulier bij dat ik zou moeten invullen. Dus kan ik weer achteraan bellen. Tevens ben ik nog niet eens 30 (en zo zie ik er ook niet uitquote:Op donderdag 19 februari 2015 15:16 schreef pinquit het volgende:
Tsoee, mag ik eindelijk voor bevolkingsonderzoek, ben k zwanger en hoeft t niet
Klopt!quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:46 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
in Almere he? Had ik afgelopen maand ooksucces!
Geweldig!!quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:39 schreef Skoap het volgende:
[..]
Klopt!
En het hartje klopt ook hihi![]()
En hoefde gelukkig geen inwendige echo
Yay!!quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:39 schreef Skoap het volgende:
[..]
Klopt!
Yeah!quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:39 schreef Skoap het volgende:
[..]
Klopt!
quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:39 schreef Skoap het volgende:
[..]
Klopt!
Ik denk dat ik iets té lekker heb geslapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:39 schreef Skoap het volgende:
[..]
Klopt!
quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:15 schreef Starbuck_ het volgende:
Yaaay, de uitslagen van mijn combinatietest zijn allemaal 1 op 5000
Jetlag is best okay. Terugweg is meestal erger inderdaad...quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:40 schreef Skoap het volgende:
Thnx Jagar! Hoe gaat het met de jetlag? Al vrees ik dat jij net zoals ik er ook meer last van gaat krijgen op de terug weg (qua tijdsverschil) of niet?
Oh ja, hotel ontbijt, mjam. Ik zit in best een goed hotel in Panama (volgens mij) Dus hopelijk ook met een lekker ontbijt.
Oh ik had dat toen wel, maar dronk alleen maar koffie die week.quote:Op donderdag 19 februari 2015 16:50 schreef Jag�rtrut het volgende:
En in de US krijg je nooit ontbijt in het hotel, dit was in een café ergens...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens while you are busy making other plans...
quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:30 schreef Skoap het volgende:
de blobHaha Flubber! Gefeliciteerd met de goede echoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de liefhebber: volgende week gaat alle baby- en peuterkleding in de opruiming bij de Hema. Veel 1+1 enzo, volgens de mevrouw achter de kassa daar.
thnx voor de tipquote:Op donderdag 19 februari 2015 17:42 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Haha Flubber! Gefeliciteerd met de goede echo
Voor de liefhebber: volgende week gaat alle baby- en peuterkleding in de opruiming bij de Hema. Veel 1+1 enzo, volgens de mevrouw achter de kassa daar.
Ik las 'de week van mijn uitstrijkje' en vroeg me zomaar af waarmee ze dat uitstrijkje dan maken.....quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:19 schreef DJMO het volgende:
[..]
Lol. Ik ben ergens in de week/twee weken na m'n uitstrijkje zwanger geworden![]()
Gelukkig kon je er nog tussen Skoap!
Dat deden ze 2 keer geleden bij mij ook, om vervolgens mijn bloeddruk te meten en die te hoog te vinden. Tsja.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:39 schreef Skoap het volgende:
Sta ik in het ziekenhuis krijg ik te horen dat ik de 17de een afspraak had. Gelukkig had ik een brief waarop duidelijk 19 februari om 14:30 stond en nu hebben ze me er gelukkig nog tussen gepropt. Nu wachten tot ik aan de beurt ben...
quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:59 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik las 'de week van mijn uitstrijkje' en vroeg me zomaar af waarmee ze dat uitstrijkje dan maken.....
Houd ik mezelf ook voor, maar lastig te geloven op dit moment.quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:09 schreef DJMO het volgende:
[..]![]()
Het is een cliché JantinaGr, maar straks als je de twaalf weken voorbij bent, dan zit je zomaar ineens op de helft, op een half jaar zwanger en op de dag dat je nog maar 35 dagen hoeft (de 35 weken grens)..
Als je vooruit kijkt, gaan de eerste twaalf weken zo ontzettend traag! Althans, dat vond ik. En nu ik 13 weken ben en terug kijk, dan vlogen de afgelopen weken voorbijquote:Op donderdag 19 februari 2015 19:13 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Houd ik mezelf ook voor, maar lastig te geloven op dit moment.![]()
Maar iedereen heeft 't, dat weet ik ook wel. En als het wat "normaler" word kan ik het misschien wat meer opzij zetten. Voor nu![]()
35 weken is nog 5 weken tot de 40... 5 x 7 dagen = 35 dagen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:13 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hun? Hoef je met 35 weken nog maar 35 dagen? Meer toch?
Als ik Ludan neem als voorbeeld (Ja ik ben de oorzaak van haar buikquote:Op donderdag 19 februari 2015 19:21 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Als je vooruit kijkt, gaan de eerste twaalf weken zo ontzettend traag! Althans, dat vond ik. En nu ik 13 weken ben en terug kijk, dan vlogen de afgelopen weken voorbij![]()
Envoor de blobknipper van skoap!
De vader van mijn kind.quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:58 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Als ik Ludan neem als voorbeeld (Ja ik ben de oorzaak van haar buik) dan gingen die eerste 12 weken traag (en zij ook
) vooral omdat ze 20 uur per dag sliep.
De huidige weken gaan snel omdat ze lijkt te worden gesponserd door Red Bull, ze heeft energie voor 20!
Maar gelukkig blijft ze wel heel lief...Iemand nog wat Red Bull voor mij?
![]()
quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:58 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Als ik Ludan neem als voorbeeld (Ja ik ben de oorzaak van haar buik) dan gingen die eerste 12 weken traag (en zij ook
) vooral omdat ze 20 uur per dag sliep.
De huidige weken gaan snel omdat ze lijkt te worden gesponserd door Red Bull, ze heeft energie voor 20!
Maar gelukkig blijft ze wel heel lief...Iemand nog wat Red Bull voor mij?
![]()
Ach, ook draakjes hebben een lieve kantquote:Op donderdag 19 februari 2015 20:06 schreef LuDann het volgende:
[..]
De vader van mijn kind.![]()
![]()
Zou niet helemaal geloven over dat ik zo lief ben hoor, ik kan best een draak zijn af en toe.
Ik had het niet verwacht maar ik ben nu de geen die vraagt of er af en toe ook een rust dag tussen mag zittenquote:Op donderdag 19 februari 2015 20:48 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]Hallo aanstaande papa
![]()
Gelukkig en fijn dat ze weer meer energie heeft. Ook al was het natuurlijk wel even lekker rustig toen ze zoveel sliep
Laat haar maar als een mama ninja de kastplanken uitsoppen hoorquote:Op donderdag 19 februari 2015 21:37 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ach, ook draakjes hebben een lieve kant
[..]
Ik had het niet verwacht maar ik ben nu de geen die vraagt of er af en toe ook een rust dag tussen mag zitten
quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:59 schreef pessie het volgende:
Skoap een plaatje
Jager, flink ontbijtzeg!
Twist, haha plopnavel! Heb dat zelf nog nooit gehad![]()
Dana, dat is wel een nadeel van strippen, dat je flinke harde buiken kunt krijgen maar nog geen baby. Ik hoop voor je dat je kindje wel gewoon vlot komt!
Zelf net terug van fysiotherapie. Heb ook even besproken wat zij aanraad voor de bevalling. Kunnen we er alvast even over nadenken en het met de verloskundige bespreken.Op handen en knieën is zeer perineumvriendelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(3x woordwaarde)
quote:Op donderdag 19 februari 2015 17:30 schreef Skoap het volgende:
de blobOh! Wat groot al!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:48 schreef Stippelrientje het volgende:
zo een tiet-make-over dat hij haar zelfs naar hier volgt![]()
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 03:10 schreef Gevalletje het volgende:
Pff waarom slaap ik nog niet.. Had even terug wat last van m'n buik, wat druk en oncomfortabel gevoel, is nu weer weg. Dacht nog even m'n mail te lezen en dan écht te gaan liggenJeetje! Wat heftig! Oneerlijk en pijnlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is er gebeurt met haar baby?
Makkelijk gezegd maar jij en jouw baby kunnen er niets aan doen dat zij met lege handen staan, geniet wel extra van jouw baby's gewiebel!
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 03:24 schreef Danaa het volgende:
[..]
Jeetje! Wat heftig! Oneerlijk en pijnlijk.
Wat is er gebeurt met haar baby?
Makkelijk gezegd maar jij en jouw baby kunnen er niets aan doen dat zij met lege handen staan, geniet wel extra van jouw baby's gewiebel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee dat weet ik ook, voelt even erg raar nu.. Voelde hem net eventjes bewegen en voelde me extra dankbaar daarvoor.
Ze zullen even niet reageren, maar vraag me af hoe ik haar daarna kan troosten, lijkt me voor haar heel confronterend..
Pff waarom slaap ik nog niet.. Had even terug wat last van m'n buik, wat druk en oncomfortabel gevoel, is nu weer weg. Dacht nog even m'n mail te lezen en dan écht te gaan liggenWat verschrikkelijk. De nachtmerrie van iedere (aanstaande) moeder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte.
Probeer het toch een beetje los te laten hoor. Stress is nu echt niet goed voor je en je kunt het verdriet niet voor haar wegnemen.
Ik wil je heeeeeel veel sterkte wensen!
slaap je op je rug of zij? Want op je zij met het kussen tussen je knieeen slaapt heel erg prettig, vind ik althans. Helpt ook tegen de pijn van de BI doordat de boel gestabiliseerd blijft liggen. en bijkomend voordeel; je benen plakken idd niet meer aan elkaar 's ochtends van het zwetenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 06:41 schreef faptist het volgende:
Merk wel dat m'n benen heel erg aan elkaar plakken. Beetje een vreemd gevoel.
Lees ik daar dan die tips over met het Voedingskussen?
Hij zit nog in de verpakking en blijft zo lekker fris, maar als iemand zegt dat het me helpt met lekker liggen ruk ik hem er nu nog uit.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 03:48 schreef Gevalletje het volgende:
[..]Jeetje wat ergSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee dat weet ik ook, voelt even erg raar nu.. Voelde hem net eventjes bewegen en voelde me extra dankbaar daarvoor.
Ze zullen even niet reageren, maar vraag me af hoe ik haar daarna kan troosten, lijkt me voor haar heel confronterend..
Strippen doet niks, erg rustig wat dat betreft hier binnen.
Fijne dag allemaal op deze regenachtige dag! Bah!
Pff waarom slaap ik nog niet.. Had even terug wat last van m'n buik, wat druk en oncomfortabel gevoel, is nu weer weg. Dacht nog even m'n mail te lezen en dan écht te gaan liggenOh mčn wat vreselijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel veel sterkte voor jou ook!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
Mja, er liggen gewoon hele duidelijke studies over dat onderwerp met allemaal dezelfde conclusie, wat jij beschrijft.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 08:57 schreef kwakz0r het volgende:
Jammer dat t strippen niks gedaan heeft Danaa. Ze hebben mij bij 39 wk ook gestript en had er alleen harde buiken van.
Achteraf las ik dat strippen niet aangetoond zin heeft voor de 41 weken, en dat de eerste keer strippen dan ook nog eens het belangrijkste is (als in: bij 39 wk strippen doet meestal niets, en dan bij 40 of 41 wk opnieuw ook niet meer).
Stom dat ze dat niet echt duidelijk maken vind ik, dan was ik lievee bij 40 gestript namelijk...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wup, dank je voor de info! Ik ben blij dat ik dit nu weet, ik ben namelijk 2x op mn rug bevallen. En hechtingen.
Wat een ontzettend lief gebaar..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 09:51 schreef LuDann het volgende:
Wat vreselijk Gevalletje.Ik heb twee kaarsjes opgestoken; een voor hen en eentje voor dat het ons maar nooit mag overkomen.
[ link | afbeelding ]
Als we elkaar zien bij de meet zondag kan ik wel een kaartje voor ze meenemen, of zou dat raar zijn omdat ik ze niet ken?
Waarom doen ze nou zo moeilijkquote:Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?
Zwangerschap
U kunt dit medicijn veilig gebruiken tijdens de zwangerschap. Het wordt al jaren gebruikt door zwangere vrouwen zonder nadelige gevolgen voor het kind.
Borstvoeding
Vrouwen die hun kind borstvoeding geven kunnen hydrocortisonacetaat op de huid gebruiken. Smeer het echter niet op of rond de tepels als u vlak daarna wilt voeden.
ik moest contact opnemen met de gyn van de assistente. Ze had wel al het recept opnieuw doorgestuurd naar de apotheek. ik heb dus net maar gebeld naar de gyn, die assistente zou het gaan navragen voor me en me terugbellenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:41 schreef pessie het volgende:
DJMO, ik heb voor mezelf vanmorgen nog triamcinolon gehaald, dat is zelfs zwaarder dan jouw combi (jouw combi heb ik net opgehaald voor mijn oudstedie heeft last van schimmel en eczeem op zijn rug). Geen probleem, terwijl ik wel overduidelijk zeer zwanger ben dezer dagen.
Ik mocht het ook gewoon gebruiken van de gyn, als ik maar geen tube per week smeerde...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:27 schreef DJMO het volgende:
wat een mooi gebaar LuDann![]()
ik ben in conflict met de apotheek en de huisarts .. ik wil tegen voetschimmel ketaconazol/hydrcortison hebben. Beiden zeggen: liever geen hormoonzalf tijdens de zwangerschap. Op apotheek.nl lees ik het volgende over hydrocorticon ..
[..]
Waarom doen ze nou zo moeilijk
Doet de apotheek bij mijn ouders ook vaak, die weten het AL.TIJD beter dan de arts. Schrijft de arts wat meer pillen voor omdat mijn ouders 5 weken op vakantie gaan? Nee hoor, zoveel krijgt u niet mee... discussie, etc. Altijd gedonder werkelijk....quote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:50 schreef pessie het volgende:
Op zich is het natuurlijk fijn dat een apotheek voorzichtig is, maar ik vind het best apart dat je een medicijn eerst bespreekt met je arts, die kiijkt na hoe het zit en schrijft het voor, dat de apotheek het dan niet goed vind. Daar erger ik me vaker aan. Ik bespreek namelijk echt met mijn huisarts hoe en wat en kijk zelf ook wel dingen na.
Ik kreeg voor mijn zoon een klein tubetje mee terwijl ik 2x per dag zijn hele rug, buik, borst en armen in moet smeren... Mag ik maandag dus weer naar de apotheekquote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik mocht het ook gewoon gebruiken van de gyn, als ik maar geen tube per week smeerde...
[..]
Doet de apotheek bij mijn ouders ook vaak, die weten het AL.TIJD beter dan de arts. Schrijft de arts wat meer pillen voor omdat mijn ouders 5 weken op vakantie gaan? Nee hoor, zoveel krijgt u niet mee... discussie, etc. Altijd gedonder werkelijk....
Dat laatste dus. En ik erger me dus ook kapot aan zulke lui (en dat zijn geen eens m'n hormonenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 10:50 schreef pessie het volgende:
Op zich is het natuurlijk fijn dat een apotheek voorzichtig is, maar ik vind het best apart dat je een medicijn eerst bespreekt met je arts, die kiijkt na hoe het zit en schrijft het voor, dat de apotheek het dan niet goed vind. Daar erger ik me vaker aan. Ik bespreek namelijk echt met mijn huisarts hoe en wat en kijk zelf ook wel dingen na.
hier staat doorlopend (droog) voer. Nat voer krijgt hij alleen bij uitzondering, omdat hij anders z'n bak in één dag volwerktquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:04 schreef klumsy het volgende:
Onze kat heeft ook wel eens van die kuren, heel vervelend! Maar dan vooral smorgens en dan natuurlijk net die dagen dat Lola eens niet om 5.30 wakker is
Wat hier wel eens helpt is ze savonds voor we naar bed gaan nog wat te eten geven, want normaal krijgen ze dat hier alleen smorgens
Maar hebben ze dan ook andere informatie? In het grote boek bij de arts staat dat het wel mag, en de apotheek zegt dat het niet magquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:01 schreef Skittles het volgende:
Een arts kan het wel voorschrijven, maar het is de verantwoordelijkheid van de apotheek als dit niet mag/kan/klopt. Daarom checken ze het altijd en zo hoort het ook anders mag de apotheker het fijn uit gaan leggen aan de medische tuchtcommissie. De arts gaat daarin vrijuit.
Jawel, maar de arts maakt ook wel eens een foutje helaas. Of bijvoorbeeld dat er niet in de computer van de arts staat dat patiënt een bepaald medicijn slikt, maar wel in de computer van de apotheek. Als er dan een interactie is, krijg je het niet mee.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:14 schreef pessie het volgende:
[..]
Maar hebben ze dan ook andere informatie? In het grote boek bij de arts staat dat het wel mag, en de apotheek zegt dat het niet mag. Is daar geen uniformiteit in?
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Nu zitten we bij McDonald's te lunchen, ik had zin in de frietsaus van hier
Die hebben we thuis al staanquote:
Het schijnt trouwens goed te zijn om zowel te luchten als te verwarmen, dus zowel een beetje de verwarming aan als het raam een stukje open.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:32 schreef -ik86- het volgende:
Wat Skittles inderdaad zegt, de apotheker is veeeeeeel bekender met de werking van medicijnen als de arts, dat is namelijk zijn of haar specialisatie, het is vervelend maar wel fijn dat ze zo voorzichtig en terughoudend zijn.
Ik ben woensdag weer bij de verloskundige geweest en wij zijn beiden goedgekeurd, ook de bandenpijn die ik tijdens en na het werk heb besproken en zij vond het wel een goed idee om het iets rustiger aan te gaan doen, maar nog niet helemaal thuis te gaan zitten. Maar dat was mijn idee ook absoluut niet. Ik wil gewoon graag nog werken, maar wel op een aangepast tempo en aangepaste werkzaamheden. Maandag dus maar even bellen met mijn teamleider.
Gister zijn de meubels bezorgt en in elkaar gezet en ik ben helemaal gelukkig. Nog steeds net zo mooi! Alleen jammer dat het zo gigantisch stinkt (het ruikt naar wiet nu op de babykamer..) dus nu maar flink luchten daar en blij zijn dat het optijd staat en de tijd heeft om uit te dampen.
Ik wilde begin oktober de 4-mijl loop nog doen. Dat is uiteindelijk gelukt op een BicMacquote:Op vrijdag 20 februari 2015 12:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Bah Gevalletje, dat is echt verschrikkelijk.
Sticker van de vk is binnen, baby ligt bibi en bloeddruk was mooi. Volgende week weer terug, omdat ik vaak hoofdpijn heb en duizelig ben. Extra bloeddrukcontrole.
Nu zitten we bij McDonald's te lunchen, ik had zin in de frietsaus van hier
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel lief LuDann! Weet niet of een kaartje van iemand die ze niet kennen raar is eigenlijk.. Vind het iig een heel lief gebaar
Even denken, heb geloof ik wat overgeslagen, maar heb goede echo's met knippers gezien!
Had gister de theorieles van m'n cursus, hebben het ook over houdingen gehad. Iets met dat op de baarkruk het kind sneller kan dalen ivm zwaartekracht, maar bij het persen zelf geeft het weer meer kans op aambeien.. En dat iedereen een andere houding prettig vindt, ik ga het maar afwachten en over me heen laten komen!
Over die creme, de apotheek moet dat inderdaad controleren. Maar als het een recept van de specialist is, mag je verwachten dat diegene hier meer verstand van heeft. Dan bel je bij twijfel deze arts op en overleg je, in plaats dat je gelijk zegt "nee mag niet". Vooral als je dus zo al terug kan vinden dat hydrocortison wel mag. Zo deden wij dat in de tijd dat ik apothekersassistente was. Verschilt per apotheek/assistente, maar vind zelf dat ze wel wat meer hadden kunnen doen..
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
We krijgen een meisje![]()
Ps. Kan iemand aanpassen in de OP. Wil er ook bij
Ik werd kwartiertje terug teruggebeld door de gyn, en daar bestond er een misverstand, die dacht namelijk dat ik het nodig had voor een vaginale schimmelinfectie, terwijl het voor m'n poezelige voetjes (nu niet zo poezelig) is. Toen ze dat hoorde was het meteen: oh geen probleem hoor mevrouw, kunt u gerust gebruikenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:11 schreef Gevalletje het volgende:
Over die creme, de apotheek moet dat inderdaad controleren. Maar als het een recept van de specialist is, mag je verwachten dat diegene hier meer verstand van heeft. Dan bel je bij twijfel deze arts op en overleg je, in plaats dat je gelijk zegt "nee mag niet". Vooral als je dus zo al terug kan vinden dat hydrocortison wel mag. Zo deden wij dat in de tijd dat ik apothekersassistente was. Verschilt per apotheek/assistente, maar vind zelf dat ze wel wat meer hadden kunnen doen..
nesteldrangquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:18 schreef ingee het volgende:
Ik ben aan de poets! Net met stofzuiger en al onder het bed gelegen om bij alle hoekjes te komen. Ik ga steeds meer ipv minder poetsen lijkt het wel. Dat soort dingen kunnen me normaal dus echt niets schelen.
En ik zit te twijfelen om vanmiddag nog even op visite te gaan op het werk. Ben ook al weer een maand thuis.
Wat leuk en fijn dat je er ook aan mee doet.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Gevalletje wat een verdrietig berichtDe nachtmerrie voor elke (toekomstige) moeder denk ik
Haags kwartiertje een meisje
Ik begin wat uit mijn dip te raken. MvM is net geweest en ik had een mooie duidelijke streep. Dus ondanks weinig symptomen, toch echt wel zwanger
Haha dat doe ik ook! En ik betrap me erop dat ik alles zo schoon wil ivm kraamhulp en moeder/schoonmoeder die zich zullen bemoeien met huishouden!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:18 schreef ingee het volgende:
Ik ben aan de poets! Net met stofzuiger en al onder het bed gelegen om bij alle hoekjes te komen. Ik ga steeds meer ipv minder poetsen lijkt het wel. Dat soort dingen kunnen me normaal dus echt niets schelen.
En ik zit te twijfelen om vanmiddag nog even op visite te gaan op het werk. Ben ook al weer een maand thuis.
Inleiden gebeurd alleen in uitzonderingsgevallen. Als alles goed gaat beval ik dus eigenlijk zonder poespas. Dus dan is alles hetzelfde als een gewone bevalling, alleen dan met gyn erbij en komt ze met de billen eerst ipv hoofd.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:20 schreef ingee het volgende:
Risu, mag jij nog lang doorlopen of word je dan ingeleid ivm stuit?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 13:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
We krijgen een meisje![]()
Ps. Kan iemand aanpassen in de OP. Wil er ook bij
Nou inderdaad. Ik wil gewoon ook niet dat ze mijn dingen doen. Doe maar gewoon leuk met de baby. Dan hoef ik me ook niet druk te maken om de kopjes in de verkeerde kast, de was anders opgevouwen of verkeerde (imo) opzetstukjes gebruiken van de stofzuiger.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:32 schreef Danaa het volgende:
[..]
Haha dat doe ik ook! En ik betrap me erop dat ik alles zo schoon wil ivm kraamhulp en moeder/schoonmoeder die zich zullen bemoeien met huishouden!
Die afspraken kun je maken met je kraam..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:32 schreef Danaa het volgende:
[..]
Haha dat doe ik ook! En ik betrap me erop dat ik alles zo schoon wil ivm kraamhulp en moeder/schoonmoeder die zich zullen bemoeien met huishouden!
Hahaha! Ja erg he...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:17 schreef Risu het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Ik wil gewoon ook niet dat ze mijn dingen doen. Doe maar gewoon leuk met de baby. Dan hoef ik me ook niet druk te maken om de kopjes in de verkeerde kast, de was anders opgevouwen of verkeerde (imo) opzetstukjes gebruiken van de stofzuiger.
Ik ga me ook even orienteren op ah.nl bezorgservice trouwens. Ik wil geen uitgebreide boodschappenlijst maken met 'blue band vloeibare boter grote verpakking' ipv 'boter' en dan nog met het verkeerde zitten. Lekker thuis laten bezorgen, kan ik zelf nog 'winkelen'. Toch nog een beetje de regie enzo.
Gewoon je kraam de simpele dingen laten halen zoals pak sap, koffie, thee, beschuit, boter en muisjes oid..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:21 schreef Danaa het volgende:
[..]
Hahaha! Ja erg he...
En toch is het heerlijk als ze de badkamer bijv even soppen. Maar het idee dat ze mijn vuile was moet wassen en dan wil ik persee dat wasje op dat programma!
Boodschappen... familie laten doen? En de dames van de kraamzorg zijn vast wel wat gewend wbt uitgekauwde boodschappenlijstjes.
+1quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kraamverzorgster hoeft bij ons geen boodschappen te doen. Als het nog school is en man gaat nog wel naar zijn werk zal ze mijn zoon van school halen.
Rijstebuiltje dat zijn inderdaad ook dingen die mijn man doet als ik pas bevallen ben. Dan komen er allemaal heerlijke dingen langs!
En de verse fruit saladesmet slagroom
en ontbijtjes op bed
en iemand die zegt dat je beter even kunt gaan liggen
![]()
Listeria die héél "Mysteria" het bakje in zal sluipen aan het einde van de houdbaarheidsdatumquote:
Haha wow ik kijk uit naar mijn kraamtijd! Wij stofzuigen twee keer per week. Verder maakt het me niet uit hoe ze de was doet, denk dat ik me die week druk maak om andere dingen zoals mijn babyquote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Die afspraken kun je maken met je kraam..
Ze deed hier elke dag het sanitair en we spraken af dat ze de beneden- en bovenverdieping elke dag moest stofzuigen en dweilen. De rest in overleg.
At je kasten leeg!? Wat erg..quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:22 schreef purebliss het volgende:
Mijn enige tip over kraamverzorging is : als ze je niet bevalt, meteen bellen voor een andere. Ik heb me zoooooooooo verschrikkelijk geergerd aan dat mens wat hier bij mijn jongste was. Ze ging 1x per dag stofzuigen, at als een bootwerker al mijn kastjes leeg, ging bij de visite zitten theedrinken terwijl ik beschuit smeerde en was ophing en zat steeds wat aan tafel te lezen en in folders te bladeren. Ook vond mevrouw het nodig om opmerkingen te maken zoals : 'denk je dat het ooit nog goed komt met je buik?' Zo'n spijt gehad dat ik niet meteen de eerste dag heb gebeld.
Bij de eerste wel een hele leuke kraamverzorgster gehad die ons echt in de watten heeft gelegd. Moest bij haar ook gewoon huilen dat ze wegging
Ja, ik heb toen een mascara van 2 euro erbij besteld, die daardoor gratis was. Guess what, werd het in twee losse verpakkingen verzondenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:09 schreef Risu het volgende:
Doh, ik wil wat bestellen bij bol.com... Kost het 19,99 oftewel 1 miezerige cent te weinig voor gratis verzenden.![]()
Dus ik doe er nog maar iets kleins bij.
Geloof me, je hebt echt de energie niet om je daar druk over te maken die week. Ws. merk je niet eens hoe ze ervoor zorgt dat jij je die week nergens zorgen om hoeft te maken behalve je kleine babietje en je eigen weer fit wordenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:12 schreef Mariposas het volgende:
Ik zou het écht niet tof vinden als mijn kraam elke dag de was doet of het bed verschoont, want ik ben nogal milieubewust.(tenzij natuurlijk echt noodzakelijk, volle wasmand en volgekotst, -gescheten of -gebloed beddengoed). ik snap de gedachte, maar doe het dan lekker de 1 na laatste dag zodat het alsnog allemaal is weggewerkt. Voor de rest maakt het me weinig uit wat de kraamverzorger wel of niet doet, zolang het maar niet iemand is die de hele dag met je wilt theeleuten.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 17:22 schreef purebliss het volgende:
Mijn enige tip over kraamverzorging is : als ze je niet bevalt, meteen bellen voor een andere. Ik heb me zoooooooooo verschrikkelijk geergerd aan dat mens wat hier bij mijn jongste was. Ze ging 1x per dag stofzuigen, at als een bootwerker al mijn kastjes leeg, ging bij de visite zitten theedrinken terwijl ik beschuit smeerde en was ophing en zat steeds wat aan tafel te lezen en in folders te bladeren. Ook vond mevrouw het nodig om opmerkingen te maken zoals : 'denk je dat het ooit nog goed komt met je buik?' Zo'n spijt gehad dat ik niet meteen de eerste dag heb gebeld.
Bij de eerste wel een hele leuke kraamverzorgster gehad die ons echt in de watten heeft gelegd. Moest bij haar ook gewoon huilen dat ze wegging
Daarom dus zeker 3x een schoon bed, eventueel nog extra schone onderlakens. En mijn 2de was een spuugbaby. Dan heb je écht veel wasquote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:16 schreef Kursor het volgende:
Wat jullie vergeten is dat je mogelijk in je bed woont die week...kraamzuivering ruikt echt niet naar bloemetjes, zweet, lekkende melk, spugende baby, kruimels beschuit, en zo nog meer, lekker hygiënisch. Het is niet zomaar dat een kraam veel wast zeg maar.
Dat inderdaad, om de dag een schoon bed!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:16 schreef Kursor het volgende:
Wat jullie vergeten is dat je mogelijk in je bed woont die week...kraamzuivering ruikt echt niet naar bloemetjes, zweet, lekkende melk, spugende baby, kruimels beschuit, en zo nog meer, lekker hygiënisch. Het is niet zomaar dat een kraam veel wast zeg maar.
Eten doe ik écht niet in m'n bed (en sowieso eet ik geen beschuit, vind ik niet lekker), maar voor de rest +2quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:16 schreef Kursor het volgende:
Wel als je wegens bekkeninstabiliteit en een plens bloedverlies niet verder komt dan slaap- en badkamerquote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
Eten doe ik écht niet in m'n bed (en sowieso eet ik geen beschuit, vind ik niet lekker), maar voor de rest +2
ik sta met evenveel stappen in m'n woonkamer als in m'n badkamer. Voor m'n wc moet ik nog verder lopen hahaquote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:52 schreef Kursor het volgende:
[..]
Wel als je wegens bekkeninstabiliteit en een plens bloedverlies niet verder komt dan slaap- en badkamer. Normaal eet ik ook niet op bed vanwege die nare kruimels.
zeg jij tieten tegen je kind?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:52 schreef DJMO het volgende:
overigens nog een leuke anekdote van zojuist: ik had de kinderen gedoucht en hielp Geert met aankleden. legt hij z'n handen op m'n buik en zegt/vraagt "zit hier de baby?" ja. En hier? met z'n handen bijna op m'n tieten. Dus ik zeg: nee dat zijn m'n tieten .. en daar heb jij ook nog melk uit gedronken .. Geert: "niet, dat kwam uit een pak melk!"
Jaaa ik!!quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:17 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh dames die een (lente-zomermeidje krijgen) ik heb een heleboel leuke rompers, shirts en vestjes liggen in hele vrolijke zomerkleurtjes! Interesse anyone??
Ik stond zelf wel binnen 2 uur onder de douche. Om vervolgens onderuit te gaan en erbij gehouden moeten worden met koude washandjes. En dan ivm bekken toch zeker een dag of 4 zoveel mogelijk in bed, plat. En ik ben psychisch nogal van de kaart als ik een baby heb gekregen. Heb echt even nodig om alles te verwerken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:31 schreef purebliss het volgende:
Ja ik vond het geen probleem hoor dat ze mee at, absoluut niet. Maar mijn vriend nam bijvoorbeeld de eerste dag een bakje filet american mee en dat smeerde zij dan meteen met een enorme laag op haar brood.. Ohh en ze pakte zelf koekjes enzo bij haar thee
Hebben jullie allemaal de hele week in bed doorgebracht? Ik moet zeggen dat ik volgens mij sowieso heel snel weer op de been was, aangezien ik beide keren 2 uur na de bevalling al onder de douche stond. Maar ik ging verder thuis eigenlijk gewoon in mijn eigen ritme verder. Dus was eigenlijk altijd beneden haha.
dat voor vind ik er een beetje creepy uitzienquote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:51 schreef Mariposas het volgende:
Hebben jullie trouwens al een van jullie echo's in 3D laten printen?![]()
http://www.fastcodesign.c(...)nt-your-unborn-fetus
Je hebt al 9 maanden hetzelfde pakje rosbief in de koelkast liggen? Ik zou ff een nieuwe halen danquote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:09 schreef Risu het volgende:
alleen van mijn pakje rosbief blijf je even af (9 maanden gewacht ja)
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:16 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Je hebt al 9 maanden hetzelfde pakje rosbief in de koelkast liggen? Ik zou ff een nieuwe halen dan
Ik print over 7 weken m'n eigen 3D-versie wel uit...quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:51 schreef Mariposas het volgende:
Hebben jullie trouwens al een van jullie echo's in 3D laten printen?![]()
http://www.fastcodesign.c(...)nt-your-unborn-fetus
Nou dat, ik lees echt met verbazing over kraamzorgideeen. Het gaat gewoon in overleg hoor, wat er wel en niet gebeurt.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 18:17 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn kraamhulp deed echt niks wat ik niet wilde overigens. Alles ging in goed overleg en ze zorgde voor ons. Ik vraag me toch af waar al die indianenverhalen soms vandaan komen. Tuurlijk heb je er aparte types bij, maar het gros zijn gewoon lieve zorgzame mensen
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 21:36 schreef Mineola het volgende:
Oh trouwens, ik hoezee na deze kraambeschouwingen gewoon onbeschaamd voor m'n eigen goede termijnecho!![]()
Van echovlek naar gummibeer van bijna 11 weken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |