abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149794871
Zwangerschap en Geboorte!

2015
18 februari: Ingee (meisje)
21 februari: Danaa (jongen)

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

8 april: _Happy_ (verrassing!)
12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86- (jongen)

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
9 juni: Quickie_Brat (meisje)
14 juni: Lijnloos (jongen)
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura (jongen)
7 juli: Krisvc (meisje)
*** 9 juli: L-E & fokking.fokker *** (meisje)
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01
30 juli: Fuente (meisje)

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje
13 augustus: Ggirl
24 augustus mousemicky
25 augustus: Coccinelle

1 september: Starbuck_
10 september: Jagärtrut

3 oktober: J0ycie88
23 oktober: *** Cassandra87 en bartholomeus ***

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

----------------

Aanpassingen graag in dm!
pi_149794908
game on! Het ging over eten en haren verven.

Mijn laatste post:

quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 14:30 schreef mignonne het volgende:
Salami en rauwe ham etcetera is bewerkt en zou geen toxoplasmose meer mogen bevatten. Net zoals "rauwmelkse" kaas in NL bewerkt is en het geen listeria meer zou mogen bevatten.
Dit herinner ik me idd van mijn eigen vk. Ik hou idd die RIVM folder aan, die heb ik ook gehad. Ben niet zo onder de indruk van het Voedingscentrum en hun adviezen, ook op andere fronten.

Wat betreft vis en sushi neem ik zelf liever geen risico dus die sushi tenten doe ik gewoon niet, zelf maken vind ik teveel moeite :P. Ik vraag me wel steeds af wat 'verse gerookte zalm of makreel' is. Ik zit niet zo in die business, maar die visboer doet dat toch niet zelf neem ik aan, die koopt dat toch ook ergens in? :@ En het idee van gerookt is juist dat je het lang kan bewaren dus ik vind dat te schimmig om het risico te nemen eigenlijk. Misschien onnodig hoor!

Net als met salades in de horeca. Ik weet gewoon niet hoe lang dat al in de koeling ligt, wanneer het gesneden is etc, dus ik sla t gewoon over.

Dus ik ben op sommige punten nogal (overdreven) voorzichtig. Ja ach, t is maar voor een maand of acht en er zijn een hoop meer lekkere dingen, ik kom niks te kort :P

En ik wou Skoap sterkte wensen, want dat klinkt niet als een relaxed vooruitzicht de komende week. Hopelijk knapt je man snel op en lukt het allemaal een beetje, het zou vooral fijn zijn als hij mee kan naar de echo morgen :*

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 18-02-2015 15:35:42 ]
pi_149794990
Ik wilde mensen nog even herinneren aan de meet in Haarlem aanstaande zondag. :)

OUD / Noord-Holland meet
pi_149795027
En ik heb een luxe probleem! Te veel smoothie gemaakt. ;(

Wie komt me helpen opdrinken? ;)
pi_149795051
ik heb mijn portie blauwe bes al op voor vandaag :D
Schudden voor gebruik
pi_149795065
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:35 schreef Stippelrientje het volgende:
ik heb mijn portie blauwe bes al op voor vandaag :D
Is meloen met bramen en klein beetje kokosmelk. :Y)
pi_149795066
Ik zal je even mijn adres pm'en, dan kun je het langs komen brengen!
pi_149795232
Ik zit al geheel verantwoord aan de warme chocolademelk. :9
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_149795275
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:36 schreef Mineola het volgende:
Ik zal je even mijn adres pm'en, dan kun je het langs komen brengen!
Ik app het je wel ff. :6
pi_149795495
:W vanuit New Orleans. Lange reis gister, maar het ging allemaal vlot. Fijn om hier aangekomen te zijn. Alleen, ik dacht verlost te zijn van m'n snurkende Duutser voor een weekje, nu blijkt m'n kaergenote nog erger te snurken. Ik heb nog nooit een vrouw zo horen snurken. Stiekem is het bijna grappig!

Verder gaat het met mij (en hopelijk de baby) alles goed! Ik voel me top, energiek (ok, ik ben al vanaf 04.30 vanmorgen lokale tijd wakker, dus benieuwd hoe lang dat zo blijft), en heb er zin in!

Zo, nu presentatie voorbereiden...
pi_149795590
LuDann, ik begin er van te kwijlen!!! Daar heb ik zin in!!!

Mag mijn werpdatum op 14 oktober, in de OP?
pi_149796441
LuDann, alleen de kleur al :9~

Ik moet ook echt in het weekend gaan lezen, er is alweer een heel boekwerk gepost. Ik ga vanavond alles lezen en reageren, pinky swear :Y
pi_149797178
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:34 schreef LuDann het volgende:
En ik heb een luxe probleem! Te veel smoothie gemaakt. ;(

[ link | afbeelding ]

Wie komt me helpen opdrinken? ;)
Sorry, ik heb net mijn eigen banaan/bramen/frambozen mengsel achter de kiezen. ;)
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:43:45 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_149797257
Jager, fijn dat je goed bent aangekomen!

Mignonne die folder hou ik inderdaad ook aan. Voedingscentrum kijk ik niet naar.

Een lekkere drankjes :9 . Hier net met de Kids een monkey platter gedaan :D . En naar aanleiding van de tip aan Ingee lekker buiten in het zonnetje gezeten terwijl de kinderen aan het spelen waren.

Skoap sterkte. Dat zijn zware dagen. Hoop dat je man voldoende opknapt om naar de echo te kunnen
pi_149797300
Net sinasappelsap op, mocht wel weer even wat gezonds drinken vond ik :P

Qua eten ben ik niet superstreng geweest, heb vorige week een Turkse pizza met döner gegeten (wilde eerst maar een halve eten als vriend niet meer wilde, maar heb toch een hele naar binnen geschoven..). Meisje daar vroeg of ik er sambal op wilde en zei daarna "maar je mag nu toch geen sambal?". Had daar nog niet van gehoord en ook eigenlijk niet druk over gemaakt. En ook wel eens een paar plakjes leverworst gegeten op een verjaardag. Kijk ineens uit naar een broodje leverworst, maar als ik dat de hele zwangerschap niet heb gegeten, moet het de laatste weken ook nog wel lukken! Ben bang dat ik teveel ervan ga eten als ik het bij de supermarkt haal.

Welkom Mereltje, gefeliciteerd!

:* voor brakke nachten en zieken

Faptist, ik lees nu ook vooral mee en val er soms even middenin, moet ook gewoon kunnen hoor! ;)

Gister was de Kraamzorgintake. Had me er van tevoren wat druk over gemaakt, was natuurlijk nergens voor nodig. Kreeg ook te horen dat het best meevalt met ons huisje, we zitten op de begane grond met een leuk tuintje erbij, ze kwam het vaak genoeg een stuk slechter tegen.

Vanmiddag sticker gehaald bij de vk, baby ligt in bekken (bibi) en bloeddruk was weer netjes hetzelfde als vorige keer. Was daar benieuwd naar want hou nu wel wat vocht vast in m'n vingers en voeten. Doorgenomen wanneer ik moet bellen als het begint.. Maar m'n test is toch nog maar net droog?? :o

Straks lekker uit eten met O+ voor m'n verjaardag :)
pi_149797301
Ik vind dat mensen altijd zo veel druk leggen op moeten reageren en moeten bijlezen hier. Echt niet iedereen hoeft op iedereen te reageren, als ik heel eerlijk ben vind ik die hele lange bijleesposts maar nutteloos. Het lijkt wel of er een soort verplichting is om maar op iedereen wat aardigs te zeggen...

/mijn twee centjes!
pi_149797507
Wow! Vriend net die multivitaminen voor zwangeren van de etos gehaald. 8,99 euro per stuk. 60 capsules, 2x per dag nemen. Dus met 1 pakje doe je 1 maand. Wat duur. :o

Was nu 1+1 gratis, maar toch. 8)7
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:51:48 #18
259886 pessie
pi_149797568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:44 schreef Jagärtrut het volgende
Ik vind dat mensen altijd zo veel druk leggen op moeten reageren en moeten bijlezen hier. Echt niet iedereen hoeft op iedereen te reageren, als ik heel eerlijk ben vind ik die hele lange bijleesposts maar nutteloos. Het lijkt wel of er een soort verplichting is om maar op iedereen wat aardigs te zeggen...

/mijn twee centjes!
op iedereen reageren vind ikzelf ook vrij zinloos maar ik probeer er wel een beetje op te Letten dat er op bepaalde dingen wel gereageerd wordt, het is niet leuk voor degene die iets post als er volledig overheen gelezen wordt.
Ik maak zelf geen aantekeningen tijdens het lezen. En ik vergeet momenteel echt van alles.
  woensdag 18 februari 2015 @ 16:53:27 #19
259886 pessie
pi_149797638
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:50 schreef JantinaGr het volgende:
Wow! Vriend net die multivitaminen voor zwangeren van de etos gehaald. 8,99 euro per stuk. 60 capsules, 2x per dag nemen. Dus met 1 pakje doe je 1 maand. Wat duur. :o

je kunt wellicht kijken naar wat de adh is van de vitaminen. Sommige fabrikanten schrijven 2 per dag voor terwijl 1 genoeg is
pi_149797895
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:51 schreef pessie het volgende:

[..]

op iedereen reageren vind ikzelf ook vrij zinloos maar ik probeer er wel een beetje op te Letten dat er op bepaalde dingen wel gereageerd wordt, het is niet leuk voor degene die iets post als er volledig overheen gelezen wordt.
Ik maak zelf geen aantekeningen tijdens het lezen. En ik vergeet momenteel echt van alles.
Dit dus :+
pi_149798069
Ego post!

We hebben een datum! 14 september.
Ik ben nu 10w2d. Verder dan ze dus vorige keer eigenlijk dachten.

Mag ik ook in de OP?
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:06:00 #22
259886 pessie
pi_149798215
Gefeliciteerd stoel!
En dat met die data, tsja. Echo apparatuur is nou eenmaal niet feilloos, een millimeter meer of minder en je hebt wat verschil in data. Bij mij zijn 1, 2 en 3 mei gepasseerd aan data maar ik geloof dat de vk 1 mei aanhoudt :P zou ik wellicht ook in de op mogen? 1 mei pessie
pi_149798227
En ik lees nu al meerdere keren dat er mensen lekker in t zonnetje zitten! Waar dan? Tis hier zo grauw en koud als t maar ja.
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:07:26 #24
259886 pessie
pi_149798262
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:06 schreef gestreeptestoel het volgende:
En ik lees nu al meerdere keren dat er mensen lekker in t zonnetje zitten! Waar dan? Tis hier zo grauw en koud als t maar ja.
Groningen *; ;)
pi_149798299
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:06 schreef pessie het volgende:
Gefeliciteerd stoel!
En dat met die data, tsja. Echo apparatuur is nou eenmaal niet feilloos, een millimeter meer of minder en je hebt wat verschil in data. Bij mij zijn 1, 2 en 3 mei gepasseerd aan data maar ik geloof dat de vk 1 mei aanhoudt :P zou ik wellicht ook in de op mogen? 1 mei pessie
Oh dat is zeker waar. Alleen hier zou t zo zijn volgens de vorige meting dat ik nu 9 weken zou zijn. Ze Kon t de vorige keer zeer slecht meten.
pi_149798388
Wat fijn stoel!

In regio A'dam is het zonnig! Strakblauwe lucht.
pi_149798414
Zon? Waar? Hier alleen maar grijze lucht }:| Maargoed, mag niet zeiken, ben niet in dit land gaan wonen voor de tropische temperaturen..
  woensdag 18 februari 2015 @ 17:13:34 #28
259886 pessie
pi_149798450
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:08 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Oh dat is zeker waar. Alleen hier zou t zo zijn volgens de vorige meting dat ik nu 9 weken zou zijn. Ze Kon t de vorige keer zeer slecht meten.
oh dat is wel echt een groot verschil. Welke houdt je verloskundige aan?
pi_149798455
Succes Jagär! Ik heb met presenteren op congressen/onderwijs geven nu wel regelmatig dat de baby me de adem even beneemt, dan voel ik dat in buiten adem raak. Eerste keer was dat raar, maar nu drink ik een slok water, neem even pauze of ga zitten als dat kan.

En weer goedgekeurd bij de verloskundige. Lage bloeddruk (110/50), direct het hartje gevonden en buik zag er verder goed uit - alles gaat prima, niets te klagen ^O^

Ik heb net trouwens voor het eerst een filmpje gemaakt van mijn buik die je aan de buitenkant zag bewegen. Ben gewoon rustig aan het werk en blijkbaar triggert dat de baby om flink te trappelen. Zo leuk O+
pi_149798533
Ze houdt de meting v vandaag aan.

Hier in t oosten is geen zon te bekennen

Succes jager
pi_149798570
Sterkte Skoap! Ik hoop dat je man snel opknapt! En Ingee, succes de komende dagen, ik hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten!

Hier een nuttig dagje gehad. Met vriend even uitgedacht hoe we ruimte gaan maken in de wannabee-babykamer. Gelijk heel wat dingen opgemeten en besloten dat we de inbouwkast laten staan, en de andere kasten leeg maken voor baby-spul want die moeten tzt mee naar een nieuw huis en kunnen we nu nergens anders kwijt. De baby moet het daar maar mee doen, tegen de tijd dat hij kan klagen zijn we hopelijk al verhuisd :) Volgende week langs de bouwmarkt voor stap 1: extra planken in de kast en stap 5: verf halen.
pi_149798726
Minarosa, hoe doe je dat? Als ik er ook maar aan denk om mijn telefoon te pakken om te filmen houd hij al op en gaat hij slapen :N
pi_149798765
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_149798772
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:51 schreef Jagärtrut het volgende:
:W vanuit New Orleans. Lange reis gister, maar het ging allemaal vlot. Fijn om hier aangekomen te zijn. Alleen, ik dacht verlost te zijn van m'n snurkende Duutser voor een weekje, nu blijkt m'n kaergenote nog erger te snurken. Ik heb nog nooit een vrouw zo horen snurken. Stiekem is het bijna grappig!

Verder gaat het met mij (en hopelijk de baby) alles goed! Ik voel me top, energiek (ok, ik ben al vanaf 04.30 vanmorgen lokale tijd wakker, dus benieuwd hoe lang dat zo blijft), en heb er zin in!

Zo, nu presentatie voorbereiden...
:W

Goed te lezen dat alles goed gaat. :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 15:54 schreef Sara82 het volgende:
LuDann, ik begin er van te kwijlen!!! Daar heb ik zin in!!!

Mag mijn werpdatum op 14 oktober, in de OP?
Lol, werpen, zo noem ik het ook altijd. _O- En mijn vriend vindt dat NIET leuk. Wat het dus weer extra leuk voor mij maakt. :7
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:22 schreef Melliemuis het volgende:
LuDann, alleen de kleur al :9~

Ik moet ook echt in het weekend gaan lezen, er is alweer een heel boekwerk gepost. Ik ga vanavond alles lezen en reageren, pinky swear :Y
Paars O+

Ik neem trouwens de vitamines van Solgar. Schrikwekkend duur, maar merk wel echt verschil in energie enzo.
pi_149798899
My 2 cents m.b.t. posten: niemand moet zich verplicht voelen om ergens op te reageren. We zijn hier -volgens mij- allemaal omdat we leuke en minder leuke dingen van onze zwangerschap willen delen/spuien, dus doe dat vooral! Tuurlijk is het leuk als je op iedereen kunt reageren en over alles iets zinnigs te zeggen hebt, maar dat is nu eenmaal niet zo.
De ene keer reageer ik ook zoveel mogelijk op iedereen en op andere momenten lukt dat gewoonweg niet. En zo vind ik het andersom ook prima als er de ene keer wel gereageerd wordt op wat ik post en de andere keer niet of weinig :)

Wel bijgelezen, maar niet te doen om op alles te reageren ;)

Nog wel even een _O_ voor de UD van Ingee, mijlpaal der mijlpalen! Lijkt me zķ maf als die dag komt en gewoon voorbij gaat! :D
Edit: zonder baby bedoel ik dan hč? ;)

Lieve foto, Spring! O+

Hier de carnaval weer overleefd :+ 3 middagjes een paar uurtjes meegedaan en dat ging eigenlijk prima :)

Vandaag ein-de-lijk de laatste klusdingetjes in de babykamer gedaan, dus die is nu klaar om ingericht te worden *O* Het liefst zou ik vandaag alle meubels nog in elkaar zetten, maar weet niet of m'n vriend daarin trapt... Misschien alleen het bedje dan O-)
Foto's van het -nu nog lege- kamertje volgen straks in het kamertjestopic!

Verder vanmiddag de afspraak voor de kraamzorg intake gemaakt, dan wordt alles opeens zo echt :s) plinten in de babykamer zijn gloedjenieuw (dat was dus één van die laatste klusjes), dus die hoeven we nu alleen maar 3 weken schoon te houden :6 ;)

En ik voel Mini sinds een paar dagen opeens op andere plekken schoppen, dus heb het idee dat ze anders ligt... Hoop alleen niet dat ze echt helemaal gedraaid is, want ze lag al sinds 18 weken in de goede richting (lees: hoofd naar beneden). En ze schopt/stompt nu opeens heel vervelend in m'n zij :{
Maandag weer een echo (voor groei en ligging), dus dan zullen we het wel horen. Ze wordt wel echt heel sterk nu O+ m'n buik gaat soms echt alle kanten op!
pi_149798970
Ik heb niet bijgelezen, maar ik ben verwend vandaag.
Vanmorgen even langs de gyn. Eeuwigdurende wachttijd, maar de controle zelf was prima, stickers hebben ze daar dus ook. *O*
Daarna even wat laatste dingen, klossen, luiers enzovoorts regelen en dan naar huis. Daar waren mijn ouders al, die zouden vandaag komen, dat wist ik wel, maar ze zouden niet zo vroeg zijn dus ik dacht, tijd zat. Gelukkig wachtte ze niet zo lang. Na een half uurtje was daar ook mijn broer met zoontje, dus compleet dacht ik zo. Hup gezellig aan de thee met z'n alle. Gaat ineens de bel weer. Staat mijn vriendin met twee kids voor de deur. Leuk, dacht ik nog, ontmoet ze mijn ouders ook een keer persoonlijk. En nog geen 2 minuten later staat schoonmoeder er ineens ook weer. Blijken ze het allemaal afgesproken te hebben en zo had ik ineens een babyshower. Lekker aan de tompoes (want roze he) en een aantal kleine cadeautjes gekregen. (Kunffeldoekjes, rammeldingen en een babyboek) Supergezellig en ik wist van niks. Ik had het ook niet meer verwacht zo met ruim 38 weken. De aandacht ging voornamelijk naar de twee babies in de groep, even oud (4,5 maand) maar wat een verschil. En dan komt de mijne daar straks ook bij O+

Nu even bijlezen.
pi_149799163
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:02 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ego post!

We hebben een datum! 14 september.
Ik ben nu 10w2d. Verder dan ze dus vorige keer eigenlijk dachten.

Mag ik ook in de OP?
Fijn! Ik denk dat wij heel weinig schelen in UD, ik heb eind deze week termijnecho en ben echt benieuwd! Leuk om gelijk op te lopen, ook jouw tweede toch?
pi_149799170
zal volgende keer geen mega bijleespost doen :p
Ik voelde mij vandaag heel onzeker :'( mijn enige symptoom was vandaag vrijwel afwezig, dus ik had al een horrorscenario in mijn hoofd dat het niet goed zit. Ik voel mij gewoon té goed. En dat is een irrationele angst,dat weet ik. Geen bloed, geen kramp. Maar ik kan dat onheilspellende gevoel vandaag niet van mij afschudden. Hopelijk voelt het morgen beter. Ik ga zometeen lekker op de bank met een fleecedekentje,mijzelf afsluiten van alles en iedereen
pi_149799274
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik voelde mij vandaag heel onzeker :'( mijn enige symptoom was vandaag vrijwel afwezig, dus ik had al een horrorscenario in mijn hoofd dat het niet goed zit. Ik voel mij gewoon té goed. En dat is een irrationele angst,dat weet ik. Geen bloed, geen kramp. Maar ik kan dat onheilspellende gevoel vandaag niet van mij afschudden. Hopelijk voelt het morgen beter. Ik ga zometeen lekker op de bank met een fleecedekentje,mijzelf afsluiten van alles en iedereen
Hč wat vervelend Cassandra :*. De gedachte die mij hielp was dat hoe ik me voel niets zegt over de kwaliteit van de zwangerschap, dat zei de vk toen althans. Weet niet of dat altijd zo is en jij hebt natuurlijk een voorgeschiedenis, kan me goed voorstellen dat het je niet lekker zit.
pi_149799345
Wat leuk Risu, zo'n onverwachte babyshower! En goed verwend zo te lezen!

Lieve foto spring ❤️ is ze blij met haar toekomstige zusje?
pi_149799608
Ooh Risu, wat leuk en lief!

@ mineola
Ja dat is idd leuk!
:) altijd fijn om te zien/horen hoe t met anderen gaat due rond dezelfde termijn zitten. Erzitten er dadelijk wel meer redelijk vlak achter elkaar.

Het wordt voor ons inderdaad ook de 2e. Zoon wordt in maart 2. Hebben jullie een jongen of een meid?

Cassandra, he wat rot. Het is ook gewoon een zenuwslopende tijd in het begin :*
pi_149799890
Tip voor zwangeren die naar de beurs gaan: ga zo snel mogenlijk na openingstijd. Bijna nog in de rij om naar binnen te mogen. Dan is het nog redelijk rustig en kun je de voor jou belangrijke dingen eerst afhandelen en hebben de verkopers ook meer tijd voor een praatje. Tegen de lunch is het stervensdruk en toen zijn man en ik ook langzaam afgehaakt vorige keer. Wij hebben bij de stand van maxi-cosi toen uitgebreid te horen gekregen hoe de kinderwagen werkt. Een paar uur later bij de wasbare luiers kwamen we er niet eens doorheen.

Wat een mazzel Ludann, zo vroeg toch we al baby. Als het verder geen kwaad kan tenminste. Maar dat lijkt me niet als vk er zo rustig onder blijft. Vk's maken overal een aantekening van trouwens. Zelfs van mijn slechte slapen in week weet ik veel is een aantekening gemaakt. Wat boeit het nu nog :P

Ingee, UD is er dan eindelijk. Ik hoorde van mijn vk dat het gemiddelde 41 weken en 3 dagen is (voor een eerste geloof ik) dus kan nog wel duren. Geruststellend he. :P

Die voedingsadviezen.. Ik heb me aan de basis gehouden, de dingen die iedereen weet zeg maar. Geen rauw, alcohol en matig caffeinegebruik, maar ik heb echt wel een keer een boterham met leverworst gegeten ook. 2 boterhammen op elkaar met een paar dunne plakkjes ertussen. Moet kunnen. Salami lust ik niet, dus das makkelijk en ham mag ik niet want varkens (lichte intolerantie, vandaar ook nauwelijks leverworst) Geen idee of ik antistoffen heb tegen toxoplasmose, dus gewoon rauw echt laten staan. Ik hou er toch niet zo van (alleen dat broodje rosbief.. Nooh :9 )

Oh ja en het verschil tussen LLM en verse zwangeren, ik vind het wel fijn dat ik nou mijn ervaringen kan delen terwijl ik 30 weken terug zelf veel dingen wilde weten. Beetje pay it forward idee.

En toen belde man en gaan we zo pannenkoeken eten (oh oh :P ) de ananas laat ik nog even liggen. ;)
pi_149800775
41+3? :o
Dan kan ik de grote schoonmaak nog wel een keertje doen. Ik hoorde 40+3 hier.
pi_149801178
Wat is er een hoop geschreven vandaag!

Mooi foto Spring O+

Vanmiddag groeiecho gehad, Frits zit kwa groei ergens tussen de 30-31 weken ( ben 28 weken ) dus heel fijn dinsdag weer een glucose test doen en dan 5 maart weer een extra groei echo :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_149801299
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 16:50 schreef JantinaGr het volgende:

En dan moet ik een dubbele dosering ;)

(ik heb Davitamon Mama Compleet)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_149801456
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:34 schreef ingee het volgende:
Kan best dat ik het verkeerd gehoord heb hoor. Of dat de vk het verkeerd heeft gezegd. Het is uiteindelijk iig geen science. Schoonmaken is iig wel een aardige bezigheid, zolang het leuk blijft.

Die multivitamine zijn duur ja, ik heb ze toen 2e gratis gehaald, vrij vroeg in de zwangerschap. 4 pakjes. Heb er nog 1. Rest is opgegaan.
pi_149801922
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:07 schreef pessie het volgende:

[..]

Groningen *; ;)
Daar was ik vandaag ook! Prachtig weer inderdaad!
pi_149802278
Is er iets met pannenkoeken?
Nu heb ik er wel zin in! :)

Cassandra: rotgevoel is dat :(
Heeft bij mij ook best een tijd geduurd, ondanks goede echo's etc etc, toch steeds het idee dat het daarna misschien toch mis was. Maar het zegt inderdaad helemaal niks!
pi_149802504
Is een van die dingen die hier ontstaan is, dat het de bevalling zou opwekken. Net als ananasharten, al doe je daar dan wat anders mee dan met de pannenkoeken. :P
Zo zijn er nog wel meer van die gekke dingen. Hoe dan ook, ik had er ineens flink trek in. En nu ben ik weer gevuld (en vast weer een kilo zwaarder, want ik had ook al die tompoes vanmiddag, maar ach)
Morgen weer groente op het menu. :9
pi_149802626
quote:
:*
Ik had in het begin ook veel dagen dat het ene symptoom dat ik dan had ineens veel minder was en dan maakte ik me daar weer druk om. Uiteindelijk zegt het allemaal vrij weinig, maar je kan je wel rot voelen daardoor. Gewoon even een baaldag, mag best een keer. Voor je het weet hang je boven de pot en denk je terug hieraan met een :') gezicht. En ook dat mag.
  woensdag 18 februari 2015 @ 19:38:21 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149802958
quote:
Ik snap je gevoel heel goed, ik heb ook bijna geen symptomen gehad, en nog steeds eigenlijk niet. Tot de echo met bijna 10 weken zat ik echt in niemandsland. Maar het zegt niets over de kwaliteit van je zwangerschap.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probeer het maar als een groot voordeel te zien, want als ik van anderen hoor hoe misselijk ze zijn en andere kwaaltjes hebben, benijd ik ze niet.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_149803191
Ik ben enorm enorm enorm misselijk geweest in de eerste 10 weken. Daarna van normaal naar wc spugen in nog geen 10 seconde :D t/m een paar dagen terug dus :P (15+.. nogwat dagen). Nu alleen nog maar een paar keer op een dag.

Dat had best een stukje minder gemogen. Dan had ik ook meer energie gehad ;) En nu voel ik eigenlijk niets geks. Ja mijn buik is beduidend dikker :P En ik kan nog altijd niet zo goed naar vlees kijken.

Maar dat is toch een stukje niemandsland... want nu vergeet ik dus wel eens dat er wat moois groeit in mijn buik.

Ik kan mij voorstellen dat je in het begin toch net effe iets meer "kwaaltjes" zou willen hebben als een soort geheugensteuntje "oh ja ik ben zwanger". Maar wees blij dat je je zo lekker voelt en van alles kunt doen en nog met niet veel dingen rekening hoeft te houden!
Probeer de positieve kant te blijven benaderen. :*
Schudden voor gebruik
  woensdag 18 februari 2015 @ 19:53:20 #53
259886 pessie
pi_149803604
Risu, wat leuk een baby shower!

Fan :D :W

Mari, ik was bij mijn eerste, die een jongetje bleek, 20 weken misselijk. Dat zegt dus ook weer weinig ;)
  woensdag 18 februari 2015 @ 19:56:19 #54
259886 pessie
pi_149803742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:34 schreef ingee het volgende:
je weet dat een baby vaak volgt op een schoonmaak aanval?
Aldus de Bakerpraatjes :7
  woensdag 18 februari 2015 @ 19:58:34 #55
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149803832
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 19:53 schreef pessie het volgende:
Risu, wat leuk een baby shower!

Fan :D :W

Mari, ik was bij mijn eerste, die een jongetje bleek, 20 weken misselijk. Dat zegt dus ook weer weinig ;)
Het is ook maar een grapje hoor, hence de smileys. ;)
Al zie ik in mijn omgeving dat het toch redelijk vaak klopt! Maar niet bij iedereen, maar die tellen dan niet mee voor mijn peiling. ;)
pi_149803915
Balen van de suikertest Klumsy.

Ik las een goede echo, maar ik ben vergeten van wie :@

Wat leuk van de babyshower Risu!

Fijn dat de reis goed gegaan is Jagar!

En spring, die foto O+
Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes & tips
Ik heb in overleg met CEO, mijn ticket naar A.s zaterdag verplaatst i.p.v vrijdag. Vrijdags is altijd mijn vrije dag en dan heb ik tenminste ook rustig de tijd Luc weg te brengen & koffer te pakken & evt nog een aantal uur te werken als dat nodig is. Mocht mijn man zaterdag nog steeds zo ziek zijn ga ik natuurlijk niet. Vanmiddag met hem bij de dokter geweest die hem bijna doorstuurde naar het ziekenhuis zo slecht ging het toen. Maar hij heeft nu antibiotica , zware ibuprofen en paracetamol. Zijn koorts is gelukkig gezakt & hij ijlt niet meer. Lijst mee waar ik op moet letten qua symptomen en bij twijfel gelijk HAP bellen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 20:02:20 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149803995
damn .. ik BAAL

kreeg zojuist m'n houten luxaflex thuisgebracht, en die maak je vast met klemmen. Nu heb ik drie luxaflex liggen, met 4 eindstops, en 1 tussenklemmetje. mis dus nog minimaal twee eindstops en een middenklem..

iemand enig idee waar die dingen los te krijgen zijn?!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 20:03:36 #58
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149804040
fijn dat het vooralsnog zo opgelost kan worden Skoap! Hopelijk knapt hij heel snel op :*
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_149804889
quote:
+1

Mijn tieten doen een stuk minder zeer en ik ben vandaag heul niet misselijk geweest. Stom he, dan voel je je prima, en dan is dat ook weer niet goed! Kom, gaan we gezellig onder die fleecedeken onzeker zitten wezen met z'n tweeën!

*Schenkt twee grote glazen Roosvicee in*
pi_149805227
Indringer hier :@
Vraagje voor de dames die naar de Negen Maanden Beurs gaan;

SPOILER
  woensdag 18 februari 2015 @ 20:35:21 #61
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149805692
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:02 schreef DJMO het volgende:
damn .. ik BAAL

kreeg zojuist m'n houten luxaflex thuisgebracht, en die maak je vast met klemmen. Nu heb ik drie luxaflex liggen, met 4 eindstops, en 1 tussenklemmetje. mis dus nog minimaal twee eindstops en een middenklem..

iemand enig idee waar die dingen los te krijgen zijn?!
Gewoon bij de bouwmarkt heb ik het wel eens gekocht.
  woensdag 18 februari 2015 @ 20:35:31 #62
259886 pessie
pi_149805699
Skoap, fijn dat je dit hebt kunnen regelen met je baas. Denk je dat hij morgen mee kan naar de echo? Klinkt wel alsof hij het echt flink te pakken heeft.

Bij mijn eerst was ik trouwens 20 weken kotsmisselijk, bij de tweede 18 weken en nu bij nummer 3 16 weken. Eerst een jongen, toen een meisje en nu 1 van tweeën ;)

DJMO, weet je welk merk? Ik zou kijken waar ze dat merk verkopen en dan even vragen in de winkel voor het nabestellen, meestal zijn dat soort dingen ook wel los verkrijgbaar.

Ingee, toen ik hier postte tijdens mijn eerste zwangerschap was er zelfs iemand die een foto postte dat ze aan het pannenkoeken bakken was omdat ze zo graag wilde dat haar baby kwam :D . Volgens mij is de theorie dat je darmen gaan werken na het eten van pannenkoeken en dat dat vanzelf de baby naar buiten rammelt ;)

Klumsy groeiecho! Was L ook niet een flinke baby voor haar termijn? Mij staat iets bij van 3800 gram bij 38 weken of zo? (Ik kan er ook compleet naast zitten). Denk je zelf ook aan zwangerschaps suiker?

Twist ik hoop voor je dat ze gewoon blijft liggen zoals ze lag!
  woensdag 18 februari 2015 @ 20:39:08 #63
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149805866
Het pronken begint nu al bij mijn moeder. Ze vraagt mij om een recente buikfoto zodat ze die van het weekend op een verjaardag kan laten zien aan iedereen. :')
Kan straks als de baby er is beter een webcam in het kamertje installeren. 8)7
pi_149806584
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef pessie het volgende:
Skoap, fijn dat je dit hebt kunnen regelen met je baas. Denk je dat hij morgen mee kan naar de echo? Klinkt wel alsof hij het echt flink te pakken heeft.
Ik vrees van niet.. Maar hij wil zelf ook heel erg graag mee, dus als het ook maar een beetje gaat, dan gaat hij wel mee. Gelukkig helpen de medicijnen die hij nu heeft erg goed tegen de koorts. En daarvan voelde hij zich helemaal super naar, trillerig en duizelig. Dus als die stomme koorts nu laag blijft, dan hoop ik dat hij zich goed genoeg voelt om mee te gaan.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_149807008
quote:

Ingee, toen ik hier postte tijdens mijn eerste zwangerschap was er zelfs iemand die een foto postte dat ze aan het pannenkoeken bakken was omdat ze zo graag wilde dat haar baby kwam :D . Volgens mij is de theorie dat je darmen gaan werken na het eten van pannenkoeken en dat dat vanzelf de baby naar buiten rammelt
Lijkt me een uiensoepje ook wel effectief. Dan ga ik toch voor de thriller dance :D. Dat rammelt vast ook goed.
pi_149807234
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:01 schreef ingee het volgende:

[..]

Lijkt me een uiensoepje ook wel effectief. Dan ga ik toch voor de thriller dance :D. Dat rammelt vast ook goed.
of bruine bonensoep!! Ook leuk voor de verloskundige die je baby haalt >:)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 februari 2015 @ 21:31:01 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_149808446
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 20:35 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Gewoon bij de bouwmarkt heb ik het wel eens gekocht.
quote:
DJMO, weet je welk merk? Ik zou kijken waar ze dat merk verkopen en dan even vragen in de winkel voor het nabestellen, meestal zijn dat soort dingen ook wel los verkrijgbaar.
ik ga morgen wel even met zo'n klem naar de lokale bouwmarkt hier. Ik heb er ooit eerder wel eens naar gezocht, online, maar toen werkelijk nergens kunnen vinden.

pi_149817476
@ pessie, Lola is geboren met 39w2d en woog toen 3745 gram en was 47 cm, maar die werd inderdaad ook groot geschat! Daarom ben ik er nu ook niet heel bang voor dat deze groot zal zijn.... En dan zul je natuurlijk net zien :P
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_149817777
Gooeeeeedemorgen!

Vandaag of morgen komt de vk thuis om te strippen. Van de week heeft ze al iets kunnen doen met de hoop dat de ontsluiting iets vordert en dat nu dan een echte strippoging gedaan kan worden.
Onze kleine man is lekker aan de maat vandaar deze stappen.
Ik vind het spannendddd!

DJMO succes bij de bouwmarkt. Heb je toen nog een 'plaat' kunnen vinden voor die lamp?

skoap, hoe is het met je man?

Klumsy, succes met de test en echo :D
Hier ook 'gewoon' een grote baby en geen zwschapssuiker. Hebben ze me toen twee x op getest.

Ingee, heb je de thriller dans al achterde rug :D?
pi_149818252
Goedemorgen! 28 weken vandaag. *O* *O* *O*

Danaa, hopelijk haalt de strippoging iets uit!

Gisteren tijdens zwangerschapscursus gehoord dat een van de medecursisten al in het ziekenhuis ligt met vervroegde weeën. :{ We zijn allemaal van rond dezelfde termijn, heftig dus..
pi_149818569
Danaa, succes met strippen, spannend!

Ow wow, Selvaria, heftig zeg... :{

Ik moet nog steeds een zwangerschapscursus uitkiezen, maar weet echt niet welke!

En mijn tieten doen zeeeeeeeer! Ben van 75 A naar 75 D gegaan. D. is er dol op, dat wel. Tijdens het uit eten gaan heeft hij moeite me in mijn ogen aan te kijken. _O-

Moet dus ook nog ergens een nieuwe BH vandaan toveren met meegroeimogelijkheden. Tips, iemand?
  donderdag 19 februari 2015 @ 09:13:24 #72
259886 pessie
pi_149818661
Danaa wat spannend zeg!

Selvarina, weekwissel! En wat spannend van je medecursist.

LuDann zo zeg! Je kunt die BH's kopen bij Livera. Helaas zijn ze over het algemeen spuuglelijk.

Ah, dank voor de info klumsy, ik zat er nogal naast :')
  donderdag 19 februari 2015 @ 09:15:42 #73
327807 Mariposas
יה&#14
pi_149818705
Je hebt van die meegroei-bh's volgens mij, LuDann. Lelijker dan dat kunnen ze niet worden. ;(

Hoop dat het strippen de bevalling in hang zet, danaa!
pi_149818838
Spannend Danaa!

En op een andere manier spannend voor je medecursist Selvaria. 28 weken is wel erg vroeg. :{

Ik moet ook nog een cursus. Maar ik moet ook nog aanmelden bij de vk. Laat ik daar maar eens mee beginnen. :Y)
pi_149819586
Danaa, succes met strippen! Hup Danaa-baby!

Ik gok dat Inge zaterdagochtend een kindje in d'r handen heeft trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')