abonnement Unibet Coolblue
pi_149638363
Bang voor de potentiele topictitel, TS? :D Internet is propaganda oorlog, dat is wel weer duidelijk :)
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 13 februari 2015 @ 17:06:04 #3
321876 Cherna
Fuck the System
pi_149638407
Dat compleet de mond gesnoerd word. Maar goed ik vind het kwalijk dat je iemand die de gehele situatie niet goedkeurt als pro-Rus probeert weg te zetten. Ik heb meerdere male aangegeven dat ik het niet eens ben met de Russische interventie. Dit in tegenstelling tot vele andere hier die steeds de Russen alles kwalijk nemen, maar schijnbaar de acties van Kiev prima vinden ondanks dat deze overheid nog steeds corrupt is. En dat al sinds de Oranje revolutie.

Het enige dat ik hoop is dat het Oosten hun autonomie krijgt en zo de rust wederkeert. En dat dan de EU/VS of wie dan ook de corruptie aanpakt in Kiev die er nog altijd is. Daar is nog niets aan veranderd. En zolang burgers dan vrij kunnen kiezen waar men wilt wonen en kan gaan staan en lopen waar men wilt kan het goed mogelijk zijn dat het Oosten na een aantal generaties zich ook meer met het Westen gaat samenwerken. Wie weet, zeker al als je laat zien dat het westen van Kiev opbloeit. Maar dan zul je wel heel veel moeten investeren. Ben benieuwd of je dat aan de burger hier kan verkopen als het om steun gaat(geld).

Oops. Dit was een reactie op Deelnemer die stelde dat het parlement gewoon is blijven zitten. Maar er ging iets mis :). Het word tijd om straks Fok even te laten voor wat het is. Carnaval komt er aan en ben dan wel even onder pannen. Mogelijk dat het daarom mis ging :)

[ Bericht 17% gewijzigd door Cherna op 13-02-2015 17:11:15 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_149638457
Het lijkt me best doenbaar om de Russische soldaten daar weg te krijgen en het reguliere Oekrainse leger. Ik heb echter nog geen enkele reactie voorbij zien komen van Azov, Aidar, DNR of LNR facties. Uiteindelijk zullen de Oekrainers ook hun eigen vrijwilligers moeten ontwapenen net als de Russen, want het centrale gezag heeft niet zo heel veel te zeggen aan de frontlinie.
pi_149638475
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:04 schreef crashbangboom het volgende:
Bang voor de potentiele topictitel, TS? Internet is propaganda oorlog, dat is wel weer duidelijk
Welke zou dat kunnen zijn dan? Volgens mij is de mijne in elk geval uiterst neutraal.
pi_149638488
quote:
Acht burgerdoden sinds akkoord Oekrane, kind gedood bij raketaanval

De gevechten in Oost-Oekrane hebben sinds het nieuwe bestandsakkoord van gisteravond aan acht burgers het leven gekost. Vanmiddag kwam een kind om bij een raketaanval in Artemivsk, een stad in de buurt van Debaltseve die nog in handen is van regeringstroepen.

Artemivsk ligt op 40 kilometer van de frontlinie. Een journalist van persbureau Associated Press was getuige van het raketvuur op bewoond gebied in de stad en zag daarna het lichaam van het omgekomen kind. Het is nog onduidelijk wie er achter de aanval zit en of er meer doden vielen.

De pro-Russische separatisten, die het 13-puntenplan voor Oekrane onder druk van de Duitse bondskanselier Merkel en de Russische president Poetin hebben getekend, lijken het laatste etmaal voor de wapenstilstand aan te grijpen om Debaltseve in handen te krijgen. Over dit strategische knooppunt van wegen en spoorwegen in de regio Donetsk is tijdens het overleg in Minsk niets afgesproken.

Volgens de meeste berichten zijn in het gebied rond Debaltseve vijf- tot zesduizend Oekraense militairen omsingeld. Dat is zo’n 20 procent van de totale Oekraense troepenmacht in het Donbas-gebied, schrijven buitenlandredacteuren Hubert Smeets en Floris van Straaten vandaag in NRC Handelsblad.

Ook Poetin zinspeelde er na afloop in Minsk op dat er bij Debaltseve tot zondag flink zou worden gevochten. Volgens de militaire logica, aldus de Russische president, zouden de Oekraense troepen zich kunnen overgeven of een poging kunnen wagen hun omsingeling te doorbreken. Een rebellenleider zei iets vergelijkbaars: Porosjenko begrijpt de toestand in de ‘ketel’ van Debaltseve niet, twitterde hij.

Het Oekraense leger meldt ook dat de rebellen troepen blijven opbouwen in Oost-Oekrane. Een woordvoerder van het Kremlin liet weten dat de leiders van Rusland, Oekrane, Duitsland en Frankrijk morgenavond telefonisch overleg zullen voeren. Moskou was gesprekspartner voor de twee Minsk-akkoorden, maar ontkent categorisch dat het direct bij de oorlog in Oost-Oekrane betrokken is. Rusland ziet zichzelf dan ook niet als uitvoerder van het de afspraken, maar als waarborgende partij.

NRC
pi_149638508
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:08 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Welke zou dat kunnen zijn dan? Volgens mij is de mijne in elk geval uiterst neutraal.
Ik wist niet dat jij de sluitpost had :)

Ik had War and Peace, uw keuze in gedachten.

Welke van de twee jij prefereert is wel weer duidelijk, hork :)
so long and thanks for all the fish
pi_149638580
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:10 schreef crashbangboom het volgende:
Ik wist niet dat jij de sluitpost had

Ik had War and Peace, uw keuze in gedachten.

Welke van de twee jij prefereert is wel weer duidelijk, hork
Ik wist niet dat dat een vereiste was. Ik prefereer macht. Geen War.
pi_149638658
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dat een vereiste was. Ik prefereer macht. Geen War.
Normale FOK!iquette, maar dat is duidelijk al lang overboord gegooid door wat users in dit topic. Waarmee je inderdaad onderstreept macht te prefereren. Hmm, welke stad gaan we dit topic nuken?

Ik prefereer Peace. Zo direct komt wel iemand betogen dat ik daarmee pro Russisch ben. ;(
so long and thanks for all the fish
pi_149638674
Dat duurde niet lang:
https://www.facebook.com/dyastrub/posts/782660468477506

quote:
The leader of the Ukrainian political party "Right sector" Dmitry Yarosh said on his official facebook page that participating in military operations in the Donbass Right Sector militant wing does not recognize Minsk consensus and reserves the "right to continue active operations according to their own operational plans".
pi_149638740
Gaan we nu zelfs over de TT lopen zaniken? :') Mijn voorstel: Het is allemaal een zionistische samenzwering.
pi_149638753
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:22 schreef J.B. het volgende:
Gaan we nu zelfs over de TT lopen zaniken? :') Mijn voorstel: Het is allemaal een zionistische samenzwering.
Zanik er dan ook niet over, als je je er druk over maakt :D :D En die past trouwens niet, heb ik al geprobeerd, daarom duurde het langer dan 12 seconden ;)
so long and thanks for all the fish
pi_149638792
quote:
Dat lijkt me een aardige fuck you naar je (je als in right sector) eigen democratisch verkozen terrotoriaal en jurdische correcte president.... met vrienden als deze, heb je geen vijanden meer nodig.
so long and thanks for all the fish
pi_149638861
quote:
The founder of Russia’s very own Right Sector group has been arrested in St. Petersburg, media reports say.

Federal Security Service (FSB) agents in St. Petersburg detained on Thursday a local man suspected of inciting extremism in public.

The man, whose name is not mentioned, is suspected of involvement in the creation in the social network VKontakte of the Russian Right Sector group.

The group published extremist articles and called for public support for Ukraine’s Right Sector organization, which is outlawed in Russia.

http://sputniknews.com/ru(...)7.html#ixzz3Rdw1T7A1
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:01:01 #15
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149639664
Vannacht en morgen wordt dus nog een spektakel, Debaltseve en Marioepol moeten voor zondag in handen van de rebellen zijn.
Say what?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:03:27 #16
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149639736
GissiSim twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:07:02 Waiting so long to implement the cease fire has allowed the conflict in #Ukraine to escalate dramatically. #Minsk reageer retweet
Say what?
pi_149639828
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:01 schreef UpsideDown het volgende:
Vannacht en morgen wordt dus nog een spektakel, Debaltseve en Marioepol moeten voor zondag in handen van de rebellen zijn.
Marioepol niet, dat is voor de volgende keer, Debaltseve daarentegen gaat hevige uren tegemoet inderdaad.
pi_149639945
tassagency_en twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 18:06:02 NATO secretary general says alliance has data on Russian military presence in Ukraine reageer retweet
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:10:51 #19
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149639962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:06 schreef DeParo het volgende:

[..]

Marioepol niet, dat is voor de volgende keer, Debaltseve daarentegen gaat hevige uren tegemoet inderdaad.
Marioepol is strategisch ook belangrijk, ik denk dat ze het wel gaan proberen.
Say what?
pi_149639977
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:18 schreef crashbangboom het volgende:
Normale FOK!iquette, maar dat is duidelijk al lang overboord gegooid door wat users in dit topic. Waarmee je inderdaad onderstreept macht te prefereren. Hmm, welke stad gaan we dit topic nuken?

Ik prefereer Peace. Zo direct komt wel iemand betogen dat ik daarmee pro Russisch ben.
Macht willen /=/ Steden willen nuken.

Uiteraard prefereer je peace, en je prefereert ook eten, een huis, en een computer, en onafhankelijkheid van andere staten. Dat komt allemaal vanzelf, vooral bij zij die geen macht willen en hebben.
pi_149640078
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:11 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Macht willen /=/ Steden willen nuken.

Uiteraard prefereer je peace, en je prefereert ook eten, een huis, en een computer, en onafhankelijkheid van andere staten. Dat komt allemaal vanzelf, vooral bij zij die geen macht willen en hebben.
Wie is toch die 'je'?

Die zie ik vaker voorbij komen. Meestal in combinatie met de 'zij'.

Ik heb echt geen idee wat je bedoelt, mea culpa, wellicht dat n van de 'ze' die topic hegemonie tegen elke kost nastreven het even kan uitleggen aan kleine 'peace please' me?
so long and thanks for all the fish
pi_149640139
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:10 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Marioepol is strategisch ook belangrijk, ik denk dat ze het wel gaan proberen.
Gaat ze niet lukken binnen een dag tenzij het Russische leger echt in volle vaart mee gaat vechten.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:21:35 #23
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149640260
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Gaat ze niet lukken binnen een dag tenzij het Russische leger echt in volle vaart mee gaat vechten.
Zou mij niet verbazen als het Russisch leger even een handje helpt om dat te fixen.
Say what?
pi_149640347
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:21 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Zou mij niet verbazen als het Russisch leger even een handje helpt om dat te fixen.
Het is een stad van bijna een half miljoen inwoners. Alleen al qua oppervlakte verover je dat niet in een weekendje als er enig georganiseerd verzet is.
pi_149640457
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:10 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Marioepol is strategisch ook belangrijk, ik denk dat ze het wel gaan proberen.
Me dunkt dat Marioepol strategisch volstrekt oninteressant is, maar iets heel geweldigs wordt gemaakt.

Wat is er strategisch aan?
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:29:17 #26
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149640496
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is een stad van bijna een half miljoen inwoners. Alleen al qua oppervlakte verover je dat niet in een weekendje als er enig georganiseerd verzet is.
Het is een uitdaging ja, ik denk ook niet dat het gaat lukken. Maar het proberen sluit ik niet uit.
Say what?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:29:21 #27
104871 remlof
Europees federalist
pi_149640497
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Me dunkt dat Marioepol strategisch volstrekt oninteressant is, maar iets heel geweldigs wordt gemaak.

Wat is er strategisch aan?
Nou ja, het ligt op de landverbinding tussen Rusland en de Krim bijvoorbeeld.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:29:41 #28
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149640510
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Me dunkt dat Marioepol strategisch volstrekt oninteressant is, maar iets heel geweldigs wordt gemaakt.

Wat is er strategisch aan?
Na Marioepol kan je doorstoten en heb je een verbinding met de Krim.
Say what?
pi_149640522
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Me dunkt dat Marioepol strategisch volstrekt oninteressant is, maar iets heel geweldigs wordt gemaakt.

Wat is er strategisch aan?
Dat wat remlof zegt en dat het een belangrijke havenstad is
pi_149640523
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Nou ja, het ligt op de landverbinding tussen Rusland en de Krim bijvoorbeeld.
Ik heb het kaartje er niet bijgepakt, maar dat is iets van 200-250 km verderop. Dan mogen ze wel opschieten (no phun intended).
so long and thanks for all the fish
pi_149640531
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 17:00 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Waar doe ik dat?

Stop een met woorden in mijn mond te leggen die ik niet zeg. Wat is dat voor een onvermogen?
Als ik godverdomme zeg dat ik al die oorlogen de afgelopen twintig jaar zat bent, praat ik de rol van Rusland goed? WFT?

Koude FOK!(oorlog) dit.
Ah ik zie het misverstand. Ik heb over het emoticon heen gelezen in de volgende post:

NWS / Crisis Oekrane - Rusland #179 Vrede ?

Dus ik heb gelezen alsof je je het prima vond.
The view from nowhere.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:32:01 #32
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149640581
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:30 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik heb het kaartje er niet bijgepakt, maar dat is iets van 200-250 km verderop. Dan mogen ze wel opschieten (no phun intended).
Als je die stad in handen hebt kan je er een rebellenbolwerk van maken en het leger weer opbouwen voor het volgende offensief langs de kust.
Say what?
pi_149640591
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:21 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Zou mij niet verbazen als het Russisch leger even een handje helpt om dat te fixen.
Wat special forces over zee, haven blokkeren, strategische punten van het Oekraiense leger uitschakelen en vervolgens met een separatisteninvasie de stad bestormen en feitelijk de Oekrainers verrassen, het is niet ondenkbaar maar toch dit lijkt me toch vrij sterk in deze fase, de volgende keer, dan is Marioepol naar verwachting inderdaad een doel.
pi_149640601
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:30 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ah ik zie het misverstand. Ik heb over het emoticon heen gelezen in de volgende post:

NWS / Crisis Oekrane - Rusland #179 Vrede ?

Dus ik heb gelezen alsof je je het prima vond.
Ah. Dat is wel fair van je.

Ik denk dat ik juist n van de heel weinigen in dit topic vindt die dat juist NIET prima vindt, en die niet denkt dat dit conflict voor zijn eigen genot en vermaeck is, joystickend en al. Ik heb al vaak uitgelegd dat ik dat van dichtbij heb meegemaakt.
so long and thanks for all the fish
pi_149640616
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:32 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Als je die stad in handen hebt kan je er een rebellenbolwerk van maken en het leger weer opbouwen voor het volgende offensief langs de kust.
Loehansk en Donetsk moeten beter op elkaar aangesloten zijn, dan kan je die linie makkelijker verdedigen, en kan je de volgende keer juist meer concentreren op aanvallen langs de kust.
pi_149640617
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:29 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Het is een uitdaging ja, ik denk ook niet dat het gaat lukken. Maar het proberen sluit ik niet uit.
Niet geschoten is altijd mis, inderdaad.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:34:03 #37
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149640636
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Loehansk en Donetsk moeten beter op elkaar aangesloten zijn, dan kan je die linie makkelijker verdedigen, en kan je de volgende keer juist meer concentreren op aanvallen langs de kust.
Ik denk ook dat dit voorlopig de eerste prioriteit heeft inderdaad.
Say what?
pi_149640639
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:30 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Dat wat remlof zegt en dat het een belangrijke havenstad is
Met bijvoorbeeld een directe spoorverbinding richting Donetsk, wel handig als je de kolen en staalindustrie daar weer aan de praat krijgt.
pi_149640655
Missen jullie die oorlog ook zo?

Oh, wacht, dan verzin je er gewoon een :D

Even rustig aan heren, het is nog geen vrede, er is nog hoop.
so long and thanks for all the fish
pi_149640681
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:34 schreef crashbangboom het volgende:
Missen jullie die oorlog ook zo?

Oh, wacht, dan verzin je er gewoon een :D
Ik geil bepaald niet op oorlog. Dat missen ligt meer bij jou denk ik.
pi_149640701
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik geil bepaald niet op oorlog. Dat missen ligt meer bij jou denk ik.
Ah, en kun je dat laatste ook onderbouwen? Nou ja, dat eerste ook, geloof ik.
so long and thanks for all the fish
pi_149640709
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:32 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ah. Dat is wel fair van je.

Ik denk dat ik juist n van de heel weinigen in dit topic vindt die dat juist NIET prima vindt, en die niet denkt dat dit conflict voor zijn eigen genot en vermaeck is, joystickend en al. Ik heb al vaak uitgelegd dat ik dat van dichtbij heb meegemaakt.
Mijn broek zakt af van het gemak waarmee sommige al dit geweld rechtvaardigen.
The view from nowhere.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:36:54 #43
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149640718
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat special forces over zee, haven blokkeren, strategische punten van het Oekraiense leger uitschakelen en vervolgens met een separatisteninvasie de stad bestormen en feitelijk de Oekrainers verrassen, het is niet ondenkbaar maar toch dit lijkt me toch vrij sterk in deze fase, de volgende keer, dan is Marioepol naar verwachting inderdaad een doel.
De Russen zouden hun 'oefeningen' op de Krim nog kunnen uitbreiden richting Marioepol.
Say what?
pi_149640819
Een wapenstilstand dit pas zondag ingaat :')

tot die tijd mogen ze elkaar afschieten :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:43:44 #45
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149640921
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:40 schreef TLC het volgende:
Een wapenstilstand dit pas zondag ingaat :')

tot die tijd mogen ze elkaar afschieten :D
Nog snel even zoveel mogelijk grond innemen, piketpaaltjes slaan en de vodka kan op tafel.
Say what?
pi_149640940
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:43 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Nog snel even zoveel mogelijk grond innemen, piketpaaltjes slaan en de vodka kan op tafel.
Drinken ze geen beerenburg meer in Drente? :D

edit, of is dit topic niet de surrogaat echte wereld?
so long and thanks for all the fish
pi_149641003
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:29 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Na Marioepol kan je doorstoten en heb je een verbinding met de Krim.
Ik denk zelf dat de grens van het rebellengebied bij odessa zou moeten liggen. Waarom? Je hebt de hele zwarte zeekust in handen en je hebt een verbinding met transnistrie, dat je dan via land kunt ontsluiten. Er is dan ook een betere doorgang naar europa.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:49:34 #49
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149641109
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat de grens van het rebellengebied bij odessa zou moeten liggen. Waarom? Je hebt de hele zwarte zeekust in handen en je hebt een verbinding met transnistrie, dat je dan via land kunt ontsluiten. Er is dan ook een betere doorgang naar europa.
Dat is waarschijnlijk de droom van Poetin ja.
Say what?
pi_149641153
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:49 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk de droom van Poetin ja.
Poetin's droom is de oude USSR weer bij elkaar
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:52:27 #51
104871 remlof
Europees federalist
pi_149641185
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat de grens van het rebellengebied bij odessa zou moeten liggen. Waarom? Je hebt de hele zwarte zeekust in handen en je hebt een verbinding met transnistrie, dat je dan via land kunt ontsluiten. Er is dan ook een betere doorgang naar europa.
Ik denk zelf dat die fucking rebellen compleet vernietigd zouden moeten worden.
pi_149641213
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat de grens van het rebellengebied bij odessa zou moeten liggen. Waarom? Je hebt de hele zwarte zeekust in handen en je hebt een verbinding met transnistrie, dat je dan via land kunt ontsluiten. Er is dan ook een betere doorgang naar europa.
Ik vind eigenlijk dat heel Oekraine aan de rebellen toebehoort.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149641242
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat de grens van het rebellengebied bij odessa zou moeten liggen. Waarom? Je hebt de hele zwarte zeekust in handen en je hebt een verbinding met transnistrie, dat je dan via land kunt ontsluiten. Er is dan ook een betere doorgang naar europa.


Mooie opdeling inderdaad.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_149641333
Putin wilde mooie winterspelen, maar het Westen verknoeide dat met hun gedoe over homos. Dus heeft ie de Krim als compensatie genomen.
Benieuwd wat ie gaat doen nu het Westen de 2de wereldoorlog herdenkingen verknoeid heeft...
pi_149641376
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:55 schreef meth1745 het volgende:
Putin wilde mooie winterspelen, maar het Westen verknoeide dat met hun gedoe over homos. Dus heeft ie de Krim als compensatie genomen.
Benieuwd wat ie gaat doen nu het Westen de 2de wereldoorlog herdenkingen verknoeid heeft...
Een nuke op Berlijn. Dat heeft het westen wel verdiend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_149641393
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:55 schreef meth1745 het volgende:
Putin wilde mooie winterspelen, maar het Westen verknoeide dat met hun gedoe over homos. Dus heeft ie de Krim als compensatie genomen.
Benieuwd wat ie gaat doen nu het Westen de 2de wereldoorlog herdenkingen verknoeid heeft...
Aha.
pi_149641395
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een nuke op Berlijn. Dat heeft het westen wel verdiend.
Drente. Berlijn vind ik nogal ongepast.
so long and thanks for all the fish
pi_149641414
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha.
Oho
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 13 februari 2015 @ 18:58:49 #59
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149641436
quote:
OMG Check die vrachtwagen op 60 seconden! :D Als je zulke burgers hebt, richt oorlog ook niet meer zoveel schade aan. :D
pi_149642394
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

OMG Check die vrachtwagen op 60 seconden! :D Als je zulke burgers hebt, richt oorlog ook niet meer zoveel schade aan. :D
80% van de Russen rijden natuurlijk overdag al met een flinke slok wodka achter de kiezen :')
Ich bin Der Kannibale, ich mochte sie esse!
pi_149643130
Straatgevechten in Debaltsevo begonnen, is dat zoiets als straatvoetbal?
pi_149643163
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

OMG Check die vrachtwagen op 60 seconden! :D Als je zulke burgers hebt, richt oorlog ook niet meer zoveel schade aan. :D
Als Poetin wil dat Rusland als wereldmacht serieus wordt genomen, kan hij beter eens beginnen met het uitdelen van rijlessen. :P
pi_149643510
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Als Poetin wil dat Rusland als wereldmacht serieus wordt genomen, kan hij beter eens beginnen met het uitdelen van rijlessen. :P
Is het een Russische chauffeur dan, ik dacht dat gesuggereerd werd dat dit in Ukaine was :P Gut. :)
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 13 februari 2015 @ 20:06:11 #64
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149643600
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 19:52 schreef theNull het volgende:
Straatgevechten in Debaltsevo begonnen, is dat zoiets als straatvoetbal?
Van huis tot huis en van deur tot deur.
Say what?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 20:13:10 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_149643911
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat de grens van het rebellengebied bij odessa zou moeten liggen. Waarom? Je hebt de hele zwarte zeekust in handen en je hebt een verbinding met transnistrie, dat je dan via land kunt ontsluiten. Er is dan ook een betere doorgang naar europa.
Ik denk zelf dat ze Putin eens ernstig in zijn hol moeten neuken. Dan heeft ie ook een betere doorgang.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_149644232
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 20:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat ze Putin eens ernstig in zijn hol moeten neuken. Dan heeft ie ook een betere doorgang.
Het niveau van de Ruslandhaters.
Life is what happens while planning other things
  vrijdag 13 februari 2015 @ 20:38:44 #67
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149645384
StateOfUkraine twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:12:55 RU forces shelled #Artemivsk (3 killed, at least 5 injured), #Hirnyk (4 killed,16 injured inc 6 in serious condition) http://t.co/EBnKolP5ma reageer retweet
quote:
ChristopherJM twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:56:09 T-29 hours to cease-fire, and fighting in eastern #Ukraine is as intense -- if not more -- now than it has been in recent weeks. reageer retweet
Nog 26 uur.
The view from nowhere.
pi_149646227
quote:
U.S. Accuses Kremlin of Aiding Ukraine Rebels in Assault Ahead of Cease-Fire

Ms. Psaki also asserted that the United States had reliable reports that Russia was preparing a large shipment of supplies to pro-Russian forces fighting in Ukraine.

This was the first time that the Obama administration has alleged a direct Russian hand in an assault on Ukrainian forces in the conflict.
The view from nowhere.
pi_149646690
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:06 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ja, het wringt, de EU die niet aan de leiband loopt. Ze worden gek daar in Washington, een ongehoorzame slaaf!, ze roepen steeds vreemdere zaken - roeptoeteren zoals dat hier pleegt genoemd te worden door een fractie in dit topic.
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:18:09 #72
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149646816
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:16 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, het wringt, de EU die niet aan de leiband loopt. Ze worden gek daar in Washington, een ongehoorzame slaaf!, ze roepen steeds vreemdere zaken - roeptoeteren zoals dat hier pleegt genoemd te worden door een fractie in dit topic.
Het zou mij ook niets verbazen als er in het overleg van eergisteren ook duidelijk is meegenomen de VS buitenspel te zetten met hun wapens. Vanuit zowel de EU als Rusland.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:18:44 #73
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149646851
Azov zal gewoon doorgaan toch? Dan zullen de rebellen ook gewoon doorvechten.

ArmedResearch twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:35:12 #Azov Battalion commander says they will not stop fighting with the ceasefire. #Ukrainehttp://t.co/FIyVpjb0l3 http://t.co/fTIK1lsmoF reageer retweet
Say what?
pi_149646903
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:16 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, het wringt, de EU die niet aan de leiband loopt. Ze worden gek daar in Washington, een ongehoorzame slaaf!, ze roepen steeds vreemdere zaken - roeptoeteren zoals dat hier pleegt genoemd te worden door een fractie in dit topic.
Die werken volgens mij nauw samen.
The view from nowhere.
pi_149646978
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:19 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Die werken volgens mij nauw samen.
Dan heb jij betere intell dan ons, care to share?
so long and thanks for all the fish
pi_149646984
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:18 schreef UpsideDown het volgende:
Azov zal gewoon doorgaan toch? Dan zullen de rebellen ook gewoon doorvechten.

ArmedResearch twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:35:12 #Azov Battalion commander says they will not stop fighting with the ceasefire. #Ukrainehttp://t.co/FIyVpjb0l3 http://t.co/fTIK1lsmoF reageer retweet
En de seperatisten zijn het daar 100% mee eens:

quote:
"No one believes in this ceasefire." Terrorists in Ukraine saying no peace until Debaltseve falls.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:23:47 #77
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149647079
Tot zover de laatste hoop op vrede.
Say what?
pi_149647111
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:21 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dan heb jij betere intell dan ons, care to share?
Kijk maar naar de sancties. Sacties doorvoeren met een grote groep landen vereist een nauwe samenwerking
The view from nowhere.
pi_149647182
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:24 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Kijk maar naar de sancties. Sacties doorvoeren met een grote grope landen vereist een nauwe samenwerking
Oh, noem je dat samenwerking :D


Opnieuw, met vrienden zoals deze heb je geen vijanden meer nodig :)
so long and thanks for all the fish
pi_149647204
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:23 schreef UpsideDown het volgende:
Tot zover de laatste hoop op vrede.
Zonder hulp van de ATO komt Azov niet ver, zonder Putin's wapens en tanks kunnen de rebellen niets veroveren in de Oekrainse zone van de buffer zone. Al met al valt of staat het staakt het vuren met de terugtrekking van de zware wapens.
pi_149647205
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:18 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het zou mij ook niets verbazen als er in het overleg van eergisteren ook duidelijk is meegenomen de VS buitenspel te zetten met hun wapens. Vanuit zowel de EU als Rusland.
Ik denk dat de EU eerder iets zal zeggen als 'wij hebben geen controle over de vs' (dus...zoek een oplossing).
pi_149647214
Ik heb geen ervaring, maar ik kan me niet voorstellen dat je zo in een keer een (mentale?) knop kan omzetten van de hele beleving van oorlog voeren en vrede behouden.

Je bent toch ook in een soort roes daar aan het front, lijkt me.
Het meest verschrikkelijke is en blijft natuurlijk dat dit geweld levens kost.
pi_149647250
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:18 schreef UpsideDown het volgende:
Azov zal gewoon doorgaan toch? Dan zullen de rebellen ook gewoon doorvechten.

ArmedResearch twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:35:12 #Azov Battalion commander says they will not stop fighting with the ceasefire. #Ukrainehttp://t.co/FIyVpjb0l3 http://t.co/fTIK1lsmoF reageer retweet
Uiteraard. Iedereen gaat gewoon door met vechten.
pi_149647255
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:26 schreef Marijnepijn het volgende:
Ik heb geen ervaring, maar ik kan me niet voorstellen dat je zo in een keer een (mentale?) knop kan omzetten van de hele beleving van oorlog voeren en vrede behouden.

Je bent toch ook in een soort roes daar aan het front, lijkt me.
Het meest verschrikkelijke is en blijft natuurlijk dat dit geweld levens kost.
OMG nee, de wereld stort in voor vele posters hier.... wat doe je? ;)
so long and thanks for all the fish
pi_149647382
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

OMG nee, de wereld stort in voor vele posters hier.... wat doe je? ;)
Een discussie met mijzelf voeren misschien :)

Nee maar je kan toch niet zomaar stoppen in zo'n war-zone?
pi_149647423
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:26 schreef Marijnepijn het volgende:
Ik heb geen ervaring, maar ik kan me niet voorstellen dat je zo in een keer een (mentale?) knop kan omzetten van de hele beleving van oorlog voeren en vrede behouden.

Je bent toch ook in een soort roes daar aan het front, lijkt me.
Het meest verschrikkelijke is en blijft natuurlijk dat dit geweld levens kost.
Er heerst in het leger ook een sterke discipline. Soldaten volgen orders op.
The view from nowhere.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:30:49 #87
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149647424
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

Zonder hulp van de ATO komt Azov niet ver, zonder Putin's wapens en tanks kunnen de rebellen niets veroveren in de Oekrainse zone van de buffer zone. Al met al valt of staat het staakt het vuren met de terugtrekking van de zware wapens.
De bestanden waren in het verleden ook al broos, ik zie niet in waarom het nu ineens wel zou lukken.

De eerste paar weken elkaar constant beschuldigen van schendingen, daarna gewoon weer vol knallen.
Say what?
pi_149647476
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:30 schreef Marijnepijn het volgende:

[..]

Een discussie met mijzelf voeren misschien :)

Nee maar je kan toch niet zomaar stoppen in zo'n war-zone?
Wat deelnemer zegt. Professionele soldaten wel. We gaan het zien :)

Het leger is bizar rationeel en voorspelbaar hoor.
so long and thanks for all the fish
pi_149647524
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:30 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

De bestanden waren in het verleden ook al broos, ik zie niet in waarom het nu ineens wel zou lukken.

De eerste paar weken elkaar constant beschuldigen van schendingen, daarna gewoon weer vol knallen.
Oekraine kan alleen hopen op een kort bestand en genoeg tijd om goede defensieve wapens aan de linie te krijgen (Javelin anti-tank wapens, drones en ander Amerikaans spul).
pi_149647575
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:33 schreef Nintex het volgende:

[..]

Oekraine kan alleen hopen op een kort bestand en genoeg tijd om goede defensieve wapens aan de linie te krijgen (Javelin anti-tank wapens, drones en ander Amerikaans spul).
Een dode Amerikaan zou ook handig zijn. Veel efficienter.

Beetje lullig voor de EU, maar die zijn toch al mede lijdend onderwerp van dit spel.
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 13 februari 2015 @ 21:36:01 #91
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_149647644
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:33 schreef Nintex het volgende:

[..]

Oekraine kan alleen hopen op een kort bestand en genoeg tijd om goede defensieve wapens aan de linie te krijgen (Javelin anti-tank wapens, drones en ander Amerikaans spul).
Die militarisering zal natuurlijk aan beide kanten van het front plaatsvinden, waarna een nieuwe escalatie alleen maar heviger zal zijn. Zolang een definitieve oplossing uitblijft is Oekrane fucked.
Say what?
pi_149647760
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:36 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Die militarisering zal natuurlijk aan beide kanten van het front plaatsvinden, waarna een nieuwe escalatie alleen maar heviger zal zijn. Zolang een definitieve oplossing uitblijft is Oekrane fucked.
Volgens het bestand moet eind 2015 de grens met Rusland weer in Oekrainse handen zijn, dan stopt in theorie ook de aanvoer van wapens (smokkelwaar daar gelaten, maar tank colonnes gaan lastig worden).
pi_149651581
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:38 schreef Nintex het volgende:

[..]

Volgens het bestand moet eind 2015 de grens met Rusland weer in Oekrainse handen zijn, dan stopt in theorie ook de aanvoer van wapens (smokkelwaar daar gelaten, maar tank colonnes gaan lastig worden).
Volgens mij vergis jij je en betreft het de grens met de separatistengebieden.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 23:14:56 #94
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_149651611
U.S. Accuses Kremlin of Joining Ukraine Rebels in Assault Ahead of Cease-Fire
WASHINGTON — The United States accused Russia on Friday of massing artillery and rocket systems around a contested town in eastern Ukraine and joining pro-Russian rebels in attacking Ukrainian forces, calling such actions a violation of the spirit of a cease-fire agreement signed just one day earlier. (New York Times).

Even With Cease-Fire, Economy in Ukraine Is Crumbling
KIEV, Ukraine — The Merefa Glass factory, which has manufactured bottles and jars in Ukraine since 1896 and employed more than 2,000 people, has suspended operations because its main furnace is broken and it can no longer get a crucial raw material from a supplier in Crimea that is now cut off by sanctions. (New York Times).
pi_149652405
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij vergis jij je en betreft het de grens met de separatistengebieden.
Nee, dat is wat Poroshenko o.a. bedoelt met het behouden van de integriteit van Oekraine. Oekraine bewaakt de landsgrenzen.

Ik snap ook niet waarom ze dat gebied binnenboord willen houden.
The view from nowhere.
pi_149652697
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 18:55 schreef meth1745 het volgende:
Putin wilde mooie winterspelen, maar het Westen verknoeide dat met hun gedoe over homos. Dus heeft ie de Krim als compensatie genomen.
Benieuwd wat ie gaat doen nu het Westen de 2de wereldoorlog herdenkingen verknoeid heeft...
Ben jij nu serieus :X .
Hij verknalde vooral zijn winterspelen met de inval van oekraine want hoe je het ook went of keert de krim is van oekraine.

Ze hadden toen veel harder moeten terugslaan dan had hij zijn grenzen gekend.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149652769
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:36 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nee, dat is wat Poroshenko o.a. bedoelt met het behouden van de integriteit van Oekraine. Oekraine bewaakt de landsgrenzen.

Ik snap ook niet waarom ze dat gebied binnenboord willen houden.
Waar in het akkoord staat dat Oekrane voor 2015 controle moet hebben over alle gebieden tot en met de Russische grens?! De huidige verdeling lijkt dat ook niet mogelijk te maken?! Waarom Oekraine dat anders zou willen is duidelijk zo hebben ze nog enige controle over Russische inmenging. Maar ik kan in dat Minsk-akkoord nou niet bepaald vinden dat dit een voorwaarde is.
  † In Memoriam † vrijdag 13 februari 2015 @ 23:46:27 #98
230491 Zith
pls tip
pi_149652795
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:16 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, het wringt, de EU die niet aan de leiband loopt. Ze worden gek daar in Washington, een ongehoorzame slaaf!, ze roepen steeds vreemdere zaken - roeptoeteren zoals dat hier pleegt genoemd te worden door een fractie in dit topic.
Was jij daarbij dan dat je dit zo goed weet? :W
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149652834
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 21:34 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Een dode Amerikaan zou ook handig zijn. Veel efficienter.

Beetje lullig voor de EU, maar die zijn toch al mede lijdend onderwerp van dit spel.
Waar komt jouw intel vandaan?
Overigens mag de VS wel eens met betere bewijzen komen of zijn die geschoten met zulke geheime apparatuur dat ze het nog niet waard vinden om prijs te geven?
http://en.wikipedia.org/wiki/Misty_(satellite)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149652937
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waar in het akkoord staat dat Oekrane voor 2015 controle moet hebben over alle gebieden tot en met de Russische grens?! De huidige verdeling lijkt dat ook niet mogelijk te maken?! Waarom Oekraine dat anders zou willen is duidelijk zo hebben ze nog enige controle over Russische inmenging. Maar ik kan in dat Minsk-akkoord nou niet bepaald vinden dat dit een voorwaarde is.
Dat staat er niet in.

Dat Oekraine controle houdt over de gehele grens met Rusland valt onder de paragraaf 'de status van Donbas'. Daarvoor moet de grondwet worden herzien en de bevoegdheden worden verdeeld. Daarover loopt het standpunt van Oekraine en Rusland sterk uiteen. Volgens het akkoord moeten ze dat nog invullen voor het einde van het jaar.
The view from nowhere.
pi_149653179
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:46 schreef Zith het volgende:

[..]

Was jij daarbij dan dat je dit zo goed weet? :W
Waar staat dat, Zithje? ;)

Is dit de enige post waar je op kan aanslaan? Waarom is dat? :)
so long and thanks for all the fish
pi_149653182
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:51 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat staat er niet in.

Dat Oekraine controle houdt over de gehele grens met Rusland valt onder de paragraaf 'de status van Donbas'. Daarvoor moet de grondwet worden herzien en de bevoegdheden worden verdeeld. Daarover loopt het standpunt van Oekraine en Rusland sterk uiteen. Volgens het akkoord moeten ze dat nog invullen voor het einde van het jaar.
Dat zou kunnen inderdaad maar het staat niet in het akkoord dat dit gebied sowieso al naar Oekrane gaat.
pi_149653241
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waar komt jouw intel vandaan?
Overigens mag de VS wel eens met betere bewijzen komen of zijn die geschoten met zulke geheime apparatuur dat ze het nog niet waard vinden om prijs te geven?
http://en.wikipedia.org/wiki/Misty_(satellite)
Intel zit in mijn pc geloof ik, maar dat weet NSA beter dan ik.
so long and thanks for all the fish
  † In Memoriam † zaterdag 14 februari 2015 @ 00:03:28 #104
230491 Zith
pls tip
pi_149653362
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:57 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Waar staat dat, Zithje? ;)

Is dit de enige post waar je op kan aanslaan? Waarom is dat? :)
Oh, ik zag je een handvol posts met 'was je er bij dan?' van je de laatste tijd, dacht ik geef je er eentje terug. :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_149653460
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:03 schreef Zith het volgende:

[..]

Oh, ik zag je een handvol posts met 'was je er bij dan?' van je de laatste tijd, dacht ik geef je er eentje terug. :)
Ah, da's aardig, maar wellicht moet je dan eerst eens de post lezen waar je op reageert. :)

Niet alle troep in dit topic is van dezelfde kwaliteit immers, vandaar dat ik je reactie niet begreep. Message, not the messager, please.
so long and thanks for all the fish
pi_149653650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat zou kunnen inderdaad maar het staat niet in het akkoord dat dit gebied sowieso al naar Oekrane gaat.
Jawel, maar welke status het gebied krijgt niet.

Rusland pleit voor meer autonomie en dat gaat heel ver. Dan wordt het een onafhankelijk bestuurt gebied binnen Oekraine met veto recht over het Buitenlandse beleid.

Oekraine pleit voor decentralisatie waarin de regio's meer invloed krijgen op het beleid op bepaalde terreinen.
The view from nowhere.
pi_149654288
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:14 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Jawel, maar welke status het gebied krijgt niet.

Rusland pleit voor meer autonomie en dat gaat heel ver. Dan wordt het een onafhankelijk bestuurt gebied binnen Oekraine met veto recht over het Buitenlandse beleid.

Oekraine pleit voor decentralisatie waarin de regio's meer invloed krijgen op het beleid op bepaalde terreinen.
Dat zal, maar het gaat er even om wat in dat akkoord staat, vandaar dus mijn twijfel over de reactie van die andere poster eerder.
pi_149654525
Russian Parliament Warns Europe’s Longstanding Peace in Jeopardy

http://www.newsweek.com/r(...)eace-jeopardy-306751

Vanuit Zweden komen meldingen over een brief van de voorzitter van de Duma aan Europese instellingen. Hij waarschuwt dat oorlog het leven van 800 miljoen Europeanen bedreigt. Volgens de Zweedse experts richt de Russische propaganda-machine zich voornamelijk op mensen die anti-establishment zijn. Uiteraard hebben behoorlijk wat Europeanen wel een goede bullshit-radar voor alle informatie die ze krijgen (zowel van Russische, Europese of Amerikaanse kant), maar helaas geldt dat niet voor iedereen.
pi_149654700
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat zal, maar het gaat er even om wat in dat akkoord staat, vandaar dus mijn twijfel over de reactie van die andere poster eerder.
Dit staat er over in het akkoord

9. Restoration of full control by the government of Ukraine over the state border throughout the conflict zone, which shall begin on the first day following the local elections and be completed following a comprehensive political settlement ([to wit:] [1] local elections in certain areas of the Donetsk and the Lugansk regions on the basis of the Law of Ukraine and [2] a constitutional reform) by the end of 2015, subject to the fulfilment of Paragraph 11—in consultation and by agreement with the representatives of certain areas of the Donetsk and the Lugansk regions within the framework of the Trilateral Contact Group.

11. Passing of a constitutional reform in Ukraine with the entry into force by the end of 2015 of a new constitution, which shall incorporate decentralization as a key element (taking into account the characteristics of certain areas of the Donetsk and the Lugansk regions, to be agreed upon with the representatives of these areas), as well as, before the end of 2015, adoption of permanent legislation with respect to the special status of certain areas of the Donetsk and the Lugansk regions in accordance with the measures specified in Note [1].

ChristopherJM twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 18:39:34 To be clear-->RT @poroshenko: Ukraine will always be a unitary state. No federalisation whatsoever! #UnitedForUkraine http://t.co/CFL9Pn3EOl reageer retweet


[ Bericht 12% gewijzigd door deelnemer op 14-02-2015 01:08:04 ]
The view from nowhere.
pi_149655050
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 00:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dit staat er over in het akkoord

9. Restoration of full control by the government of Ukraine over the state border throughout the conflict zone, which shall begin on the first day following the local elections and be completed following a comprehensive political settlement ([to wit:] [1] local elections in certain areas of the Donetsk and the Lugansk regions on the basis of the Law of Ukraine and [2] a constitutional reform) by the end of 2015, subject to the fulfilment of Paragraph 11—in consultation and by agreement with the representatives of certain areas of the Donetsk and the Lugansk regions within the framework of the Trilateral Contact Group.

11. Passing of a constitutional reform in Ukraine with the entry into force by the end of 2015 of a new constitution, which shall incorporate decentralization as a key element (taking into account the characteristics of certain areas of the Donetsk and the Lugansk regions, to be agreed upon with the representatives of these areas), as well as, before the end of 2015, adoption of permanent legislation with respect to the special status of certain areas of the Donetsk and the Lugansk regions in accordance with the measures specified in Note [1].

ChristopherJM twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 18:39:34 To be clear-->RT @poroshenko: Ukraine will always be a unitary state. No federalisation whatsoever! #UnitedForUkraine http://t.co/CFL9Pn3EOl reageer retweet
Het is nou nog steeds niet bepaald duidelijk wat hiermee wordt bedoeld want dit kan je op verschilllende manieren interpreteren, wat zijn de staatsgrenzen er staat niet expliciet dat dit de volledige grens met Rusland is, daarnaast staat niet dat het uitgesloten is dat Donetsk en Luhansk onafhankelijk worden maar dank, nu weet ik waar het op wordt gebaseerd, en de partijen zullen dit allebei op hun eigen manier uitleggen inderdaad mooi.
pi_149655095
Zonder federalisering zal er geen vrede komen.
pi_149655169
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 01:16 schreef meth1745 het volgende:
Zonder federalisering zal er geen vrede komen.
Is toch ook niet de bedoeling hier, vrede. Bah, alleen bij conflict gedijen we :) Meer troep meer ego, aub geen vrede. :(
so long and thanks for all the fish
  zaterdag 14 februari 2015 @ 02:01:06 #114
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149655833
pi_149655917
quote:
Russian Parliament Warns Europe’s Longstanding Peace in Jeopardy

An extraordinary letter addressed to the European Parliament and the Council of Europe, among other recipients, reportedly sent from the Russian Parliament paints the war in Ukraine as a fight against Nazism and says Russia is ready to “mobilize all forces” to defend stability in Europe, provoking both ridicule and anger in Sweden, after surfacing there this week.

The sensational letter, signed by the State Duma chairman Sergey Naryshkin, a known hardliner with a close relationship to Putin, warns of a “fragmentation in Europe” and says that continuing sanctions, the crisis in Ukraine, and January’s terror attacks in Paris, jeopardise “the possibility of a peaceful life for over 800 million Europeans”.

The letter urges European parliamentarians to stop the crisis, and conjures imagery of both the Second World War and the Cold War. “We shall not allow the heirs of this criminal ideology [Nazism] to sow discord and alienation in the European family of nations. Such a split has already once in our common history resulted in death and misery, suffering and ruined fortunes, hunger and devastation,” reads a translation seen by Newsweek.

“The enormous responsibility for the future of our continent, imposed on members of parliament, leads us to mobilize all forces and means so Europe will henceforth remain a continent of stability and prosperity,” it continues, concluding: “We urge you, ladies and gentlemen, to realize what brink the world is on.”

The letter was addressed to all the national parliaments of Europe, the European Parliament, the OSCE Parliamentary Assembly and the Council of Europe, although its contents has so far only been covered in the Swedish media, after the Russian Embassy there forwarded the letter on to Swedish politicians. It is dated January 23rd, although it has only surfaced this week, coinciding with an important foreign policy debate in Sweden.

Spokespeople for the European Parliament and the Council of Europe said they were not aware of the letter.

Several Swedish politicians have expressed their anger at the letter’s threatening tone, and some Swedes go as far to say that it constitutes a threat of war, albeit one couched in diplomatic language. In the same week that the terms of a ceasefire were hashed out in Minsk over the crisis in Ukraine, Swedes are saying the letter is a way of warning Europe to leave Russia to take care of Ukraine.

Patrik Oksanen, political editor of Swedish daily newspaper Hudiksvalls Tidning, says the letter shows that “in indirect words, they are threatening World War Three in Europe. It is not a direct threat, but another instrument of the Russian propaganda.”

Yet Oksanen is concerned that pro-Russian propaganda is growing in Sweden, and is concerned that the slick Russian propaganda machine may be swaying politicians and ordinary people across Europe, particularly those who are more anti-establishment in mindset. “They are using their influence in both showing their strength that Sweden is weak and trying to influence the politicians and voters that Sweden should get off Russia’s back and not to start any trouble with them.”

Oscar Jonsson, PhD candidate at the Department of War Studies, King’s College London, agrees. “Propaganda is seen as absolutely crucial to the Russian government both internally and externally. Russians are very good at playing their enemy.”

“This letter fits the Russian narrative very well that Europe is supplying arms to Ukraine to escalate the situation into war, thereby sowing fear amongst European politicians."

Anke Schmidt Felzmann, a research fellow of the Swedish Institute for Internal Affairs, interprets the letter as scaremongering, and says that even the rhetoric from the Russian foreign ministry has been getting progressively more hostile and unpleasant over the past eight to 10 months.

“They are telling Europeans that there will be a major war in Europe. This is deliberate posturing, and the people of Sweden should be worried by it. What does it mean for us? The message is clear: Russia will not back down and is ready to wage a prolonged war against “the West”, by all possible means.”

Relations between Sweden and Russia have been growing increasingly tense, particularly in the wake of last year’s hunt for a Russian submarine thought to be lurking in the Stockholm archipelago.
pi_149656125
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 02:09 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Het wordt weer afgedaan als propaganda en "scaremongering". Een vergelijkbare reactie zagen we in 2013, tijdens de Yalta conferentie.
quote:
The Kremlin has warned Ukraine that if the country goes ahead with a planned agreement on free trade with the EU, it faces inevitable financial catastrophe and possibly the collapse of the state.

Petro Poroshenko, Ukraine's former trade minister, gave Sergei Glazyev, adviser to President Vladimir Putin, a public dressing down in a discussion session during which the Kremlin man was faced with jeering and catcalls for demanding that Ukraine abandon the EU pact and turn to Russia. The minister said that it was the Kremlin's heavy-handed tactics and threats of a trade war that had made European integration inevitable.

"For the first time in our history more than 50% of people support European integration, and less than 30% of the people support closer ties with Russia," said Poroshenko. "Thank you very much for that Mr Glazyev."

Radek Sikorski, the Polish foreign minister, accused Russia of a "19th-century mode of operating towards neighbours", and said that it was only when Ukraine was properly allied with Europe that Russia would begin to respect the country. "Poland's relations with Russia are better now that we are a member of the EU and Nato," said Sikorski. "When the question is open people feel entitled to exert pressure; when the question is closed they have to live with a sovereign country."

Glazyev, speaking on the sidelines of the discussion, said the exact opposite was true: "Ukrainian authorities make a huge mistake if they think that the Russian reaction will become neutral in a few years from now. This will not happen."

Instead, he said, signing the agreement would make the default of Ukraine inevitable and Moscow would not offer any helping hand. "Russia is the main creditor of Ukraine. Only with customs union with Russia can Ukraine balance its trade," he said. Russia has already slapped import restrictions on certain Ukrainian products and Glazyev did not rule out further sanctions if the agreement was signed.

The Kremlin aide added that the political and social cost of EU integration could also be high, and allowed for the possibility of separatist movements springing up in the Russian-speaking east and south of Ukraine. He suggested that if Ukraine signed the agreement, Russia would consider the bilateral treaty that delineates the countries' borders to be void.

"We don't want to use any kind of blackmail. This is a question for the Ukrainian people," said Glazyev. "But legally, signing this agreement about association with EU, the Ukrainian government violates the treaty on strategic partnership and friendship with Russia." When this happened, he said, Russia could no longer guarantee Ukraine's status as a state and could possibly intervene if pro-Russian regions of the country appealed directly to Moscow.
http://www.theguardian.co(...)n-union-trade-russia
Rusland heeft z'n "beloftes" van toen alvast gehouden...
pi_149656226
Laat die oorlog dan maar komen lol. Leven naar de wens van Rusland is te beschamend om mee te moeten maken.
pi_149656239
-

[ Bericht 51% gewijzigd door sp3c op 14-02-2015 09:49:49 ]
so long and thanks for all the fish
pi_149656839
quote:
Dat was te verwachten. Zowel de rechtse sector aan de kant van Oekraine, als delen van de seperatisten zullen zich niets aantrekken van het akkoord. wat een moeite voor niets. Een escalatie van het conflict lijkt me nu onvermijdelijk.
pi_149656937
Natuurlijk was dat te verwachten, want wat hebben de separatisten nou te winnen bij een staakt-het-vuren? Dan kunnen ze geen sympathie meer afdwingen met militaire successen en staan ze aan het hoofd van een in puin geschoten regio zonder geld voor wederopbouw.
pi_149656980
Russische separatisten die hun vrijheid en cultuur willen waarborgen, hebben alle recht om verzet te tonen tegen de Oekrainse bezetters.
#freefrederike
pi_149657003
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 08:55 schreef PizzaMizza het volgende:
Russische separatisten die hun vrijheid en cultuur willen waarborgen, hebben alle recht om verzet te tonen tegen de Oekrainse bezetters.
trololo
pi_149657045
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 08:59 schreef Igen het volgende:

[..]

trololo
Zo zit het in elkaar. Ik sta achter de onderdrukte mensen en achter de mensen die hun eigen volk willen beschermen, oftewel de Russen in NovoRussia.
#freefrederike
pi_149657097
quote:
Lijkt wel op ergens op de confederate vlag :')
pi_149657141
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 02:36 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Het wordt weer afgedaan als propaganda en "scaremongering". Een vergelijkbare reactie zagen we in 2013, tijdens de Yalta conferentie.

[..]

http://www.theguardian.co(...)n-union-trade-russia
Rusland heeft z'n "beloftes" van toen alvast gehouden...
Wat voor belang heeft Rusland bij een all out war?
pi_149657186
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 02:36 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Het wordt weer afgedaan als propaganda en "scaremongering". Een vergelijkbare reactie zagen we in 2013, tijdens de Yalta conferentie.

[..]

http://www.theguardian.co(...)n-union-trade-russia
Rusland heeft z'n "beloftes" van toen alvast gehouden...
Het werd ook eens tijd. Gelukkig hebben we geen defensie meer, net als de rest van de EU.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149657198
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 02:36 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Het wordt weer afgedaan als propaganda en "scaremongering". Een vergelijkbare reactie zagen we in 2013, tijdens de Yalta conferentie.

[..]

http://www.theguardian.co(...)n-union-trade-russia
Rusland heeft z'n "beloftes" van toen alvast gehouden...
Het enige wat anders wordt doordat Rusland z'n dreigementen in de daad omzet, is dat "we" meer werk van defensie tegen die dreigementen moeten maken.

De oplossing kan i.i.g. niet erin liggen dat we zelf geen geweld te willen gebruiken en om geweld te willen voorkomen constant toegeven aan een partij die wel geweld bereid is te gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 09:21:53 ]
  zaterdag 14 februari 2015 @ 09:41:33 #128
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149657403
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:21 schreef Igen het volgende:
Het enige wat anders wordt doordat Rusland z'n dreigementen in de daad omzet, is dat "we" meer werk van defensie tegen die dreigementen moeten maken.

Jij weet blijkbaar niet hoe groot en sterk rusland is militair gezien, daar kan de hele NAVO geeneens tegenop.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_149657406
we hadden verstandiger moeten zijn en onze handen van oekraine af moeten trekken.zowel de eu, als oekraine zijn niet gebaat bij een op het westen gericht oekraine. Dat associatieverdrag is uiteindelijk de aanleiding geweest voor onomkeerbare geweldsspiraal waar we nu in zitten, waarvan niemand nog weet waar het eindigen zal.
pi_149657453
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:41 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Jij weet blijkbaar niet hoe groot en sterk rusland is militair gezien, daar kan de hele NAVO geeneens tegenop.
Tuurlijk _O-
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
we hadden verstandiger moeten zijn en onze handen van oekraine af moeten trekken.zowel de eu, als oekraine zijn niet gebaat bij een op het westen gericht oekraine. Dat associatieverdrag is uiteindelijk de aanleiding geweest voor onomkeerbare geweldsspiraal waar we nu in zitten, waarvan niemand nog weet waar het eindigen zal.
Oekrane was sowieso al te arm, te corrupt en te verdeeld, te veel met het hart in Rusland. Ook zonder dreiging van geweld hadden we er niet aan moeten beginnen.

Maar ja, je kan de tijd niet terugdraaien.
pi_149657456
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:41 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Jij weet blijkbaar niet hoe groot en sterk rusland is militair gezien, daar kan de hele NAVO geeneens tegenop.
Wat een onzin.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 09:50:33 #132
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149657474
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Ik zou zeggen ga lekker achter Napoleon en Hitler staan met je overtuiging.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_149657491
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:50 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen ga lekker achter Napoleon en Hitler staan met je overtuiging.
Die wouden Rusland veroveren, maar wie heeft het daarover?
  Moderator zaterdag 14 februari 2015 @ 09:54:06 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149657516
terug naat het conflict @ hand pls

de discussie slaat nergens meer op hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149657543
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 09:41 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Jij weet blijkbaar niet hoe groot en sterk rusland is militair gezien, daar kan de hele NAVO geeneens tegenop.
Een directe oorlog met rusland zal tot de vernietiging van rusland leiden, maar zij zijn in staat de halve wereld met zich mee te nemen. Als de beer teveel in het nauw komt zullen uiteraard ook kernwapens niet geschuwd worden en er zijn er zoveel dat wij hier geen verdediging tegen hebben. Dit zal vernietiging betekenen van de wereld zoals wij die kennen. Het klinkt simplistisch, maar zo is het wel. In de jaren 80 had iedereen dat nog tussen de oren, maar dit lijkt men nu vaak vreemd genoeg alweer vergeten. Ik denk daarom dat een directe oorlog niet te verwachten is. Hoogstens meer vennijnige proxie oorlogen.

De kans op een "ongeluk" wordt echter wel groter naarmate Rusland destabiliseert en meer landen betrokken worden in de proxies. De eerste wereldoorlog is ook ontstaan door een lange aanloop, waarbij het uiteindelijk een toevalligheid was waardoor het kruitvat explodeerde.
  Moderator zaterdag 14 februari 2015 @ 10:00:03 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149657589
er komt geen oorlog met Rusland, ziet niemand op te wachten en de problemen van de Oekrainers zijn niet belangrijk genoeg om ermee te dreigen

klaar?

crisis in UKR vanaf nu:
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149657651
http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)lutie-voor-vrede-in/

Rusland komt met een VN resolutie voor vrede in Oekrane. Heb ik toch een wat dubbel gevoel bij...
pi_149657960
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 10:00 schreef sp3c het volgende:
er komt geen oorlog met Rusland, ziet niemand op te wachten en de problemen van de Oekrainers zijn niet belangrijk genoeg om ermee te dreigen

klaar?

crisis in UKR vanaf nu:
Dat is erg simplistisch gedacht. Ook het feit dat er globaal gezien paralellen zijn met het verleden, waarbij de oekraine crisis heel duidelijk twee kernwapenmogendheden tegen elkaar staan, lijkt me relevant genoeg in dit topic. De gebeurtenissen nu in oekraine nu hebben verregaande gevolgen. Ik vind dat daar best over gedicussierd kan worden hier als er direct raakvlakken zijn. Dus graag iets minder zwart-wit moderatie.
  Moderator zaterdag 14 februari 2015 @ 10:32:17 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149658021
nee, je moet het er echt ff mee doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149658123
Sp3c lever je modschap in, je bent mod onwaardig.
  Moderator zaterdag 14 februari 2015 @ 10:40:42 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149658147
nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 10:47:04 #142
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149658260
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 10:27 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat is erg simplistisch gedacht. Ook het feit dat er globaal gezien paralellen zijn met het verleden, waarbij de oekraine crisis heel duidelijk twee kernwapenmogendheden tegen elkaar staan, lijkt me relevant genoeg in dit topic. De gebeurtenissen nu in oekraine nu hebben verregaande gevolgen. Ik vind dat daar best over gedicussierd kan worden hier als er direct raakvlakken zijn. Dus graag iets minder zwart-wit moderatie.
Kijk, iemand met iets meer doorkijk op de situatie.....dat je naar de pionnen kijkt betekend niet dat je moet vergeten wie er schaak speelt.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Moderator zaterdag 14 februari 2015 @ 10:50:32 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149658323
dat wil niet zeggen dat we hier nu moeten gaan zitten ruzien over wie nu de grootste pik heeft in een hypothetisch scenario dat net zo waarschijnlijk is als een bendeoorlog tussen liefhebbers van patat en/of friet

gewoon ff terug naar het schaakspel op de grond
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149658372
Hier een artikel met daarbij wat plaatjes van die Grad-installaties. Kan me goed voorstellen dat daarmee dood en verderf wordt gezaaid :X
http://www.volkskrant.nl/(...)-het-vuren~a3851565/
pi_149658471
Iedereen is vergeten dat vannacht een of ander bestand ingaat. Er wordt gewoon doorgekletterd natuurlijk.
pi_149658669
Putin’s trust rating hits 85% historical high
quote:
The latest poll has shown that 85 percent of Russian citizens trust President Vladimir Putin and 74 percent say they would vote for him if presidential elections were held next weekend.

The poll, conducted by the Public Opinion Foundation on February 7-8 and released on February 13, shows that the current 85 percent trust rating is up from 75 percent in February 2014. The share of those who said they were ready to vote for Putin was also up from 45 percent one year ago.

84 percent of those polled said they approved of Putin’s work as president and only 7 percent admitted they were discontented with it.

The general attitude toward Putin was also mostly positive – 75 percent of Russians said they sympathized with their leader. Fourteen percent said they had both positive and negative sentiments about him and 7 percent reported that their attitude to the president was purely negative.

Other politicians’ ratings remained generally unchanged. Five percent of respondents said that if presidential polls were to be held next Sunday they would vote for the head of the populist-nationalist LDPR party, Vladimir Zhirinovsky. Four percent pledged support to the head of the Russian Communist Party, Gennadiy Zyuganov and 1 percent said they would vote for billionaire Mikhail Prokhorov, the founder of the pro-business party Civil Platform.

The head of the Russian Institute of Socio-Economic and Political Research, Dmitry Badovskiy, connected the new surge in Putin’s ratings with Russia’s strong position on the Ukrainian crisis and personal diplomatic success of the president demonstrated at this week’s summit in Minsk. Another factor was people’s hope for Putin’s ability to cope with the ongoing economic crisis and return stability to the national economy.

According to the expert, the results of the research mean that in the conditions of a real presidential election, Putin would win with a result approaching 90 percent.

Putin’s approval ratings were on the rise in Russia last year and in December an overwhelming majority citizens named their president the “Man of the Year” when they chose among other serving Russian politicians.

At the same time, the poll conducted by the Levada Center in October 2014 showed that the majority of respondents did not see the president’s popularity as a potential cult of personality. Only 19 percent said they had noticed features resembling a cult, compared to 27 percent in 2013.

In early December, Putin’s press secretary Dmitry Peskov commented on the surge in the president’s popularity in an interview with RT. Peskov said that in his opinion Putin did not need any publicity, bad or good, and the people’s love for Putin was a manifestation of their love for Russia.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 11:19:44 #147
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_149658795
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:00 schreef Solo7609 het volgende:
Iedereen is vergeten dat vannacht een of ander bestand ingaat. Er wordt gewoon doorgekletterd natuurlijk.
Ze zullen aan het front wel niet meelezen op fok.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_149658877
Fijne jongens die Russische huurlingen:

http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)paal-in-donetsk.html
pi_149658894
quote:
Samen met dit http://rt.com/politics/230559-russia-west-attitude-poll/ zie je dan dat ze inderdaad het concept propaganda daar uitmuntend onder de knie hebben. Dat moet je de Russen wel nageven.
pi_149658986
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Samen met dit http://rt.com/politics/230559-russia-west-attitude-poll/ zie je dan dat ze inderdaad het concept propaganda daar uitmuntend onder de knie hebben. Dat moet je de Russen wel nageven.
Quote uit de link:

quote:
The number of those who perceived the current relations between the two nations as hostile rose from 4 percent to 42 percent in a year.
De twee landen zijn VS en Rusland. Dit geeft toch duidelijk aan dat Poetin het confict creeert.
The view from nowhere.
pi_149659158
The view from nowhere.
pi_149659215
Post verdween na wijziging tekst.
The view from nowhere.
pi_149659298
Uit de link in post #152
quote:
Earlier this week, a BBC News investigation of a pivotal moment in the transformation of last year’s peaceful protest movement in Kiev into deadly violence — the killing of dozens of protesters on Feb. 20 — suggested that the security forces might not have used deadly force until after they were first shot at by armed supporters of the pro-Western demonstrators.
The view from nowhere.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 11:55:00 #154
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149659400
Waarom is in godsnaam mijn reactie over het niet hebben van winnaars bij een oorlog verwijderd? :?
pi_149659468
quote:
Jen Psaki Daily Press Briefing Feb 13, 2015

MS. PSAKI:

Well, we are very concerned about continued fighting along and beyond the line of contact, including in heavily populated civilian areas, and reports of additional resupplies of tanks and missile systems coming across the border from Russia in the past few days, and I have a little more detail of that I just want to go into for a moment here.

The Russian military has deployed a large amount of artillery and multiple rocket launcher systems around Debaltseve where it is shelling Ukrainian positions. We are confident these are Russian military, not separatist systems. The Russian military also has air defense systems deployed near Debaltseve. We are also confident these are Russian military, not separatist systems.

Russian units along the border with Ukraine are preparing a large shipment of supplies to pro-Russian forces fighting in eastern Ukraine. This is clearly not in the spirit of this week’s agreement. All parties must show complete restraint in the run-up to the Sunday ceasefire, including an immediate halt to the Russian and separatist assault on Debaltseve and other Ukrainian towns. Clearly, the same options that have been on the table remain on the table, and obviously we’ll be watching closely to see what happens over the course of the coming days.
The view from nowhere.
pi_149659733
ChristopherJM twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 08:16:02 Satellite image the U.S. says shows Russian army materiel near strategic #Debaltseve http://t.co/QKJXPeAyzO h/t @GeoffPyatt reageer retweet

ChristopherJM twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 08:19:06 .@GeoffPyatt says U.S. 'confident' Russian military have air defense systems deployed near #Debaltseve, shown here http://t.co/ksY7Kxb0G4 reageer retweet

GeoffPyatt twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 07:54:26 3/3 Russian units along the border are preparing a large shipment of supplies to "seps" fighting in eastern Ukraine http://t.co/h5jnP5EARF reageer retweet

GeoffPyatt twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 08:58:51 @ChristopherJM Just to clarify, the image here (and #2) shows Russian artillery. We have identified Russian SAM systems, artillery, rockets reageer retweet
The view from nowhere.
pi_149659763
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Samen met dit http://rt.com/politics/230559-russia-west-attitude-poll/ zie je dan dat ze inderdaad het concept propaganda daar uitmuntend onder de knie hebben. Dat moet je de Russen wel nageven.
De grap is juist dat dat het geval niet is. Het is echt ongelooflijk doorzichtige propaganda.
pi_149659779
ChristopherJM twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 10:11:22 .@maxseddon gets it right: Kiev is losing territory in eastern Ukrainians’ hearts & minds. One could argue it's done. http://t.co/92BS5bKuJQ reageer retweet
ChristopherJM twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 10:45:38 T-12 hrs until ceasefire in #Ukraine. Meanwhile, guns still blazing. Impossible to imagine peace washing over Donbass at strike of midnight. reageer retweet
The view from nowhere.
pi_149659815
Dam verwijder je die hearts en minds.
pi_149659874
tassagency_en twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 11:40:26 Humanitarian convoy of Russia’s Emergencies Ministry ready to leave for Donbasshttp://t.co/g9TUSvJP8o reageer retweet
Ruptly twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 10:28:55 Huge explosion in Debaltsevo after #DPR launch 'surgical artillery strike' VIDEO: http://t.co/YkT92ssxsK #Ukraine http://t.co/k4ZrpQ0AEZ reageer retweet


Conflict_Report twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 12:15:29 #BREAKING #MAPTHE ENTIRE FRONT EAST OF #MARIUPOL WAS AND IS HIT BY RUSSIAN ARMY GRAD, ARTILLERY AND MORTAR FIRE. http://t.co/EgeYUefcRx reageer retweet
pi_149660163
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 11:58 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Als je had gewild dat het vechten meteen zou stoppen, had je het staakt het vuren direct in moeten laten gaan. Beter was geweest als in het verdrag was gesteld dat de oekraiense troepen debalseve met de witte vlag zouden verlaten, dan was dit offensief ook niet nodig geweest en was een staakt het vuren kansrijker geweest. Nu zal er ingetwijfeld niets van terecht komen. Vanuit de de rebellen niet, als ze hun doelen nog niet bereikt hebben en vanuit oekraine niet, omdat de aan hun zijde vechtende bataljons zich niets aantrekken van Kiev.. Dit laatste geldt uiteraard ook voor een groot deel van de seperatisten die zich weinig van Moskou aantrekken.
pi_149660172
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De grap is juist dat dat het geval niet is. Het is echt ongelooflijk doorzichtige propaganda.
Dat negatieve sentiment heerst daar al jaren, ook Nederlandse media schrijven daarover. Het past niet in je straatje en dan is het propaganda, lekker makkelijk.
pi_149660266
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De grap is juist dat dat het geval niet is. Het is echt ongelooflijk doorzichtige propaganda.
Het lijkt in eigen land aardig te werken in elk geval.
pi_149660289
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:27 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat negatieve sentiment heerst daar al jaren, ook Nederlandse media schrijven daarover. Het past niet in je straatje en dan is het propaganda, lekker makkelijk.
Het voldoet gewoon aan alle kenmerken. Daar valt niet over te discussiren.
pi_149660303
quote:
Rebellen

Het parlement van de rebellen in Oost-Oekrane heeft zaterdag ingestemd met het akkoord van Minsk. Eerder dreigden de separatisten zich niet aan het bestand te zullen houden. Zaterdag werd bekend dat er een werkgroep is opgezet die moet toezien op de uitvoering van het akkoord.

Dat zei rebellenonderhandelaar Denis Poesjilin van de zelfverklaarde Volksrepubliek Donetsk tegen het Russische persbureau Interfax. Volgens hem zullen de rebellen ,,passende maatregelen'' nemen als Oekrane zich niet aan de afspraken houdt. Separatistenleider Edoeard Basoerin waarschuwde daar eerder ook voor.
Dit is hoe de seperatisten er naar kijken. Die "passende" maatregelen geven al aan dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het bestand stand houdt.
pi_149660305
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lijkt in eigen land aardig te werken in elk geval.
Gemiddeld opleidingsniveau.
pi_149661194
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 23:59 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Intel zit in mijn pc geloof ik, maar dat weet NSA beter dan ik.
Geen antwoord dus.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_149661350
Poroshenko appoints exiled former Georgian leader as ‘non-staff advisor’
quote:
Ukraine’s head of state Petro Poroshenko appointed former Georgian President Mikhail Saakashvili as his non-staff advisor, according to a new decree. Saakashvili is wanted for trial at home, as he is accused of corruption and brutality against protesters.

The official document, which was published on Poroshenko’s website Friday, announces an order “to appoint Mikhail Saakashvili as an aide to the Ukrainian president (non-staff position).”

According to Poroshenko, the controversial Georgian politician, who is currently based in the US, will head the Advisory International Council of Reforms. The organization’s main goals will be developing proposals and recommendations for implementing reforms in Ukraine based on best international practices. The council will invite foreign experts to work on changing the Ukrainian legal system as well as to boost international support for Ukraine.

“Mikhail will become a Ukrainian representative abroad and, at the same time, will represent the foreign community in Ukraine. We are confident that he will be able to establish two-way communication between Ukraine and the rest of the world,” Poroshenko said.

This is not the first time the Ukrainian president has turned to foreign nationals for help. In fact, since he took office, Poroshenko has been surrounding himself with a team of foreign assistants. In December, he confirmed granting Ukrainian citizenship to US, Georgian and Lithuanian nationals, who were appointed for Cabinet jobs. One of them included the US-born Natalie Jaresko, who has taken the post of Ukraine’s finance chief.

Saakashvili served as Georgia’s president from 2004 to 2013. His time in office was criticized by the opposition for authoritarian tactics. Since his presidential term ended, Saakashvili has been living in exile in the United States. At home, the 46-year-old faces numerous charges stemming from his time in power.

The former president had his assets frozen by a court in Georgia back in September. The order included his bank accounts and property belonging to both him and his family. On top of that, he faces corruption charges.

Moreover, Georgia’s Chief Prosecutor Office launched proceedings to indict Saakashvili and place him on the international most wanted list in August. The charges relate to abuse of office during his time as president, when hundreds of opposition protesters were brutally beaten in November 2007. The protesters were demanding that Saakashvili step down and for early elections to be held.

Saakashvili’s trump card during his time in office was his strong anti-Russian and anti-Putin rhetoric, which garnered heavy US support.

It reached its peak when Georgia launched the August 2008 offensive against South Ossetia, where Russian peacekeepers were stationed under the CIS peacekeeping agreement. Hundreds of civilians and more than ten Russian peacekeepers were killed in the initial heavy shelling of the South Ossetian city of Tskhinvali on August 8, which prompted then-Russian President Dmitry Medvedev to order a military operation to “enforce peace” in the region.

Saakashvili claimed the conflict was a “Russian aggression” and Western media started covering the fighting only after Russian forces reportedly crossed the Georgian border, with footage of Georgian missile launchers shelling Tskhinvali presented as a Russian attack by a number of US channels. Saakashvili has since advocated his version of events in speeches and essays.

However, the findings of a 2010 EU Independent Fact Finding Mission Report made it clear that Tbilisi was responsible for the start of the Five-Day War, which it provoked by using excessive (“not proportionate”) force in the attack on Tskhinvali.

Former Georgian Prime Minister Bidzina Ivanishvili in 2012 accused Saakashvili of provoking the South Ossetia War by scheming with military chiefs, adding that “this wouldn’t have happened if we had a normal government.”

After the conflict, Russia and several other nations recognized South Ossetia and Abkhazia as independent states. In response to Moscow’s decision, Tbilisi broke off diplomatic relations with Russia and named both Caucasian Republics “occupied territories.”
Typisch..
pi_149661423
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:27 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Als je had gewild dat het vechten meteen zou stoppen, had je het staakt het vuren direct in moeten laten gaan. Beter was geweest als in het verdrag was gesteld dat de oekraiense troepen debalseve met de witte vlag zouden verlaten, dan was dit offensief ook niet nodig geweest en was een staakt het vuren kansrijker geweest. Nu zal er ingetwijfeld niets van terecht komen. Vanuit de de rebellen niet, als ze hun doelen nog niet bereikt hebben en vanuit oekraine niet, omdat de aan hun zijde vechtende bataljons zich niets aantrekken van Kiev.. Dit laatste geldt uiteraard ook voor een groot deel van de seperatisten die zich weinig van Moskou aantrekken.
Dat ben ik met je eens, als deze scheidslijn de uiteindelijke scheidslijn wordt. Als je een beetje een logische verdeling nastreeft dan valt Debalseve onder het rebellen gebied. Ik zou zelfs zeggen dat de meest logische scheidslijn heel Donbass afscheid, een gebied met een autonome status.

Maar Oekraine zal dat hele gebied niet willen afstaan, tenzij deze autonomie redelijk beperkt blijft. En zolang ze daar niet uit zijn, zal Oekraine elke meter bevechten.
The view from nowhere.
pi_149661524
AFP twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 13:15:33 #BREAKING Poroshenko says to talk with Obama, Merkel, Hollande Saturday reageer retweet
pi_149661791
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 10:50 schreef sp3c het volgende:
dat wil niet zeggen dat we hier nu moeten gaan zitten ruzien over wie nu de grootste pik heeft in een hypothetisch scenario dat net zo waarschijnlijk is als een bendeoorlog tussen liefhebbers van patat en/of friet

gewoon ff terug naar het schaakspel op de grond
The view from nowhere.
pi_149661891
SputnikInt twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 13:30:33 BREAKING: Bomb explodes near #DPR leader's residence http://t.co/svsUnGmFdH http://t.co/55EUM2a9eZ reageer retweet
SputnikInt twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 13:38:51 DETAILS: Bomb exploded 100 meters away from journalists who gathered for press conference with #DPR leader http://t.co/svsUnGmFdH reageer retweet
SputnikInt twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 13:43:07 DETAILS: Bundestag lawmakers were at #DPR leader residence 2 hours before blasthttp://t.co/pUsmKYn7K0 reageer retweet


[ Bericht 26% gewijzigd door Houtenbeen op 14-02-2015 13:44:36 ]
pi_149661981
UK Confirms Delivery of Out-of-Service Armored Vehicles to Ukraine
quote:
20 British Saxon armored cars have already been delivered, while 55 are expected to arrive soon.
The UK Ministry of Defense has confirmed that a private company delivered British Saxon armored vehicles to Ukraine. The equipment is out-of-service and is non-lethal.

The delivery, organized through the Disposal Services authority, was carried out under a 2013 agreement.
20 armored cars have already been delivered, while 55 are expected to arrive soon, according to the National Security and Defense Council of Ukraine (NSDC). They will be upgraded and put into military service, NSDC's head Oleksandr Turchynov said.

The vehicles "came without armaments, we will equip them with combat unit to provide effective fire cover for the National Guard or other units, in which these armored vehicles will be supplied," Turchynov said, as quoted by the NSDC.
Norway Should Not Follow US, EU Anti-Russian Sanctions Policy - Scholar
quote:
Norway should stay away from US and EU sanctions against Russia, which only fuel tensions and anti-Western sentiment around the world, said a noted Norwegian scholar.
Norway is not an EU member and, therefore, is not obliged to heed their decisions on sanctioning Russia, says smund Egge, a professor emeritus in modern Russian history, in an article carried by Aftenposten newspaper.

"Instead of kowtowing to the EU and squandering a millennia-long history of good-neighborly ties with Russia, the Norwegian government should forget the policy of sanctions and seek negotiated solutions to the problems at hand,” Professor Egge noted.
Sanctions lead us nowhere, he continued, pointing to close political and economic ties Norwegians and Russians have enjoyed ever since the times of Vikings.

“Our countries have never been at war against each other, we have always settled our differences through negotiations and this is exactly what the present Norwegian government is going to destroy with its ill-advised policy of sanctions against Russia”, Professor Egge argued.
pi_149662223
quote:
Hoe relevant is de mening van een gepensioneerde Noorse wetenschapper precies :P?
pi_149662312
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe relevant is de mening van een gepensioneerde Noorse wetenschapper precies :P?
Net zo relevant als de andere analyses die hier gepost worden. ;)
pi_149662382
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:51 schreef reza1 het volgende:

[..]

Net zo relevant als de andere analyses die hier gepost worden. ;)
Ja, het is vrij eenzijdig van pro-Russische bronnen wat dat betreft inderdaad. Dus eigenlijk grotendeels niet zo nuttig?
pi_149663060
Zojuist aangekondigd, de rebellen beschouwen de Debaltseve pocket niet als een onderdeel van het vredesakkoord, aanvallen daar gaan ondanks cease fire gewoon door:
http://www.gazeta.ru/social/news/2015/02/14/n_6925249.shtml
quote:
#Zakharchenko announces #DNR will not apply Minsk 2 ceasefire in #Debaltseve
pi_149663129
Dit soort leaflets zijn in Debaltseve gedropped om de Oekrainers te dwingen tot overgave
rConflictNews twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 13:36:56 PHOTO: leaflets spread over #Debaltseve by separatists to inform Ukr soldiers "how to surrender". Via @stefsiohan http://t.co/JAmsJESi6a reageer retweet
pi_149663150
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:17 schreef Nintex het volgende:
Zojuist aangekondigd, de rebellen beschouwen de Debaltseve pocket niet als een onderdeel van het vredesakkoord, aanvallen daar gaan ondanks cease fire gewoon door:
http://www.gazeta.ru/social/news/2015/02/14/n_6925249.shtml

[..]

Men had in plaats van die 2 dagen dan beter kunnen afspreken dat het verdrag ingaat zodra debaltseve in handen van de seperatisten is.
pi_149663179
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:19 schreef Nintex het volgende:
Dit soort leaflets zijn in Debaltseve gedropped om de Oekrainers te dwingen tot overgave
rConflictNews twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 13:36:56 PHOTO: leaflets spread over #Debaltseve by separatists to inform Ukr soldiers "how to surrender". Via @stefsiohan http://t.co/JAmsJESi6a reageer retweet
pi_149663346
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:17 schreef Nintex het volgende:
Zojuist aangekondigd, de rebellen beschouwen de Debaltseve pocket niet als een onderdeel van het vredesakkoord, aanvallen daar gaan ondanks cease fire gewoon door:
http://www.gazeta.ru/social/news/2015/02/14/n_6925249.shtml

[..]

ChristopherJM twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 13:48:46 .@poroshenko: Martial law to be imposed unless peace established. Via @interfaxua reageer retweet
The view from nowhere.
pi_149663457
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:19 schreef Nintex het volgende:
Dit soort leaflets zijn in Debaltseve gedropped om de Oekrainers te dwingen tot overgave
rConflictNews twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 13:36:56 PHOTO: leaflets spread over #Debaltseve by separatists to inform Ukr soldiers "how to surrender". Via @stefsiohan http://t.co/JAmsJESi6a reageer retweet
Wat staat er? :o
pi_149663591
Gelukkig liggen hier in de buurt 22 atoombomen :') , geeft mij dan weer eerder een heel onveilig gevoel dan een veilig. Als die worden ingezet, is het 'dag' aarde.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:37:15 #184
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149663627
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:35 schreef Matedeor het volgende:
Gelukkig liggen hier in de buurt 22 atoombomen :') , geeft mij dan weer eerder een heel onveilig gevoel dan een veilig. Als die worden ingezet, is het 'dag' aarde.
Die van doornspijk en havelte waren nep, ga er maar vanuit dat die in volkel ook nep zijn. Amerikanen vertrouwen ons niet.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_149663685
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:37 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Die van doornspijk en havelte waren nep, ga er maar vanuit dat die in volkel ook nep zijn. Amerikanen vertrouwen ons niet.
Het is te hopen, maar denk het niet, Ruud Lubbers gaf toe dat ze er lagen en ook een Amerikaanse diplomaat. Worden zelf waarschijnlijk binnenkort vernieuwd met de nieuwste technologien en vliegen om de zoveel tijd boven Nederland naar Amerika om onderhouden te worden :') .
  Moderator zaterdag 14 februari 2015 @ 14:40:04 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149663686
ik heb die onzinnige NAVO vs de Russen discussie verwijderd

ik had het al vriendelijk gevraagd en ik ben diep verdrietig dat het gewoon doorgaat

Crisis in de Oekraine pls
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149663687
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:37 schreef trigt013 het volgende:
ga er maar vanuit dat die in volkel ook nep zijn
Doe maar niet.
pi_149663736
http://sputniknews.com/europe/20150214/1018270783.html#ixzz3Rj0l1Cve
quote:
"We are ceasing fire everywhere but inner regions of DPR. Any attempt of [Kiev soldiers] to leave the 'cauldron' [Debaltseve encirclement] will be stopped. I have already given this order," Alexander Zakharchenko told reporters.

"There is not a single word about Debaltseve in [Minsk] agreements. That means that Ukraine simply betrayed 5,000 people in the 'cauldron'," Zakharchenko said.
Vreemd, hopelijk gaat het geen tweede Srebrenica worden.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:43:29 #189
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149663759
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:40 schreef sp3c het volgende:
ik heb die onzinnige NAVO vs de Russen discussie verwijderd

ik had het al vriendelijk gevraagd en ik ben diep verdrietig dat het gewoon doorgaat

Crisis in de Oekraine pls
Kijk het begin is al anders als je de Russen of de NAVO de agressor vind. MAW vind je de Oekraense regering of de separatisten de agressor? Zie je Oekrane als satellietstaat of is het een intern conflict.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:46:40 #190
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149663848
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:40 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Het is te hopen, maar denk het niet, Ruud Lubbers gaf toe dat ze er lagen en ook een Amerikaanse diplomaat. Worden zelf waarschijnlijk binnenkort vernieuwd met de nieuwste technologien en vliegen om de zoveel tijd boven Nederland naar Amerika om onderhouden te worden :') .
Die in doornspijk werden ook alsof onderhouden, maar waren heel erg nep.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_149663922
Mja, m'n stiefpa die in Volkel gestationeerd was als piloot zei dat ze er lagen. Dat betekent niets voor jullie, maar goed... ik ga 'r wel vanuit dat ze er in ieder geval lagen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 14:50:29 ]
pi_149663930
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat staat er? :o
Volgens Google Translate:

Wees niet de volgende!
Soldaat!
We bieden je aan om in leven te blijven en geen moordenaar te worden.
Denk aan je ouders en aan je naasten.
pi_149663938
Poetin heeft al besloten oost-Oekrane in te lijven. De vraag is hoeveel bloed er moet vloeien.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:51:06 #194
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149663956
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:49 schreef LelijKnap het volgende:
Mja, m'n stiefpa die in Volkel gestationeerd was als piloot zei dat ze er lagen. Dat betekent niets voor jullie, maar goed... ik ga 'r wel vanuit dat ze er lagen.
Nederlanders mogen geeneens aan die containers komen, alleen Amerikanen hebben toegang tot die kluizen. Dus ja de containers liggen er maar geen nucleaire inhoud hoor.

Maar deze discussie heeft geen nut want bijna iedereen is hier pro NATO en pro Amerika en ziet rusland als de agressor.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_149663986
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:51 schreef trigt013 het volgende:
Nederlanders mogen geeneens aan die containers komen, alleen Amerikanen hebben toegang tot die kluizen. Dus ja de containers liggen er maar geen nucleaire inhoud hoor.
Ja het zou ook kunnen dat piloten voor de gek werden gehouden. Of de gehele luchtmacht.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 14:52:47 #196
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_149663993
Als je vanavond wilt stoppen met vechten, lijkt het me niet zo handig om nu nog even een gigantisch aantal voertuigen naar binnen te rijden.

Straks heeft putin die 3 dagen pauze even mooi gebruikt om een invasie voor te bereiden. :?
pi_149664275
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:51 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Nederlanders mogen geeneens aan die containers komen, alleen Amerikanen hebben toegang tot die kluizen. Dus ja de containers liggen er maar geen nucleaire inhoud hoor.

Maar deze discussie heeft geen nut want bijna iedereen is hier pro NATO en pro Amerika en ziet rusland als de agressor.
Is nog niet zo heel lang gelden een documentaire over geweest, toen zei Stemerdink (oud minister) dat die zelf gezien had en zijn hand erop had gelegd, omdat die wou controleren dat ze er echt lagen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:11:12 #198
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149664479
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:03 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Is nog niet zo heel lang gelden een documentaire over geweest, toen zei Stemerdink (oud minister) dat die zelf gezien had en zijn hand erop had gelegd, omdat die wou controleren dat ze er echt lagen.
Ik heb mijn handen ook op de containers gehad in doornspijk.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_149664514
Ik vind het onbegrijpelijk waarom je met een akkoord naar buiten komt waarbij je het niet eens bent over de gehele bestandslijn.

Merkel en Hollande weten toch ook wel dat een staakt-het-vuren compleet kansloos is als je het niet eens bent over de kwestie Debaltsevo?

Is het dan niet beter om met een mislukt overleg uit Minsk te vertrekken dan dat je een 2e Minsk akkoord gaat sluiten wat weer zo goed als zeker niet wordt nageleefd? Dit zorgt er alleen maar voor dat dit soort akkoorden steeds minder serieus worden genomen en steeds minder gaan betekenen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:13:25 #200
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149664548
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:12 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk waarom je met een akkoord naar buiten komt waarbij je het niet eens bent over de gehele bestandslijn.

Merkel en Hollande weten toch ook wel dat een staakt-het-vuren compleet kansloos is als je het niet eens bent over de kwestie Debaltsevo?

Is het dan niet beter om met een mislukt overleg uit Minsk te vertrekken dan dat je een 2e Minsk akkoord gaat sluiten wat weer zo goed als zeker niet wordt nageleefd? Dit zorgt er alleen maar voor dat dit soort akkoorden steeds minder serieus worden genomen en steeds minder gaan betekenen.
Het is niet de eerste keer http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_M%C3%BCnchen
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_149664572
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:11 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik heb mijn handen ook op de containers gehad in doornspijk.
Hij had het daarbij niet over de containers maar over de daadwerkelijk wapens.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:16:33 #202
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149664623
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:14 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Hij had het daarbij niet over de containers maar over de daadwerkelijk wapens.
En dan had hij lege bommen gezien, alsof ze dingen open schroeven voor hem. De wapens in volkel liggen in een kluis zonder container, maar jij kan aan de buitenkant niet zien of hij conventioneel is of nucleair. Ik kan een conventionele bom ook een nucleaire schildering geven.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_149664650
quote:
Nah, ik doelde niet zozeer op de appeasement politiek, waar jij denk ik naar refereert, maar over het nut van het sluiten van onvolledige akkoorden.
pi_149664723
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Nah, ik doelde niet zozeer op de appeasement politiek, waar jij denk ik naar refereert, maar over het nut van het sluiten van onvolledige akkoorden.
Is het akkoord dan zo onvolledig? Waarom zou er specifiek iets over Debaltseve in moeten staan? Het klinkt meer alsof aan beide kanten gelijk wordt geprobeerd om onder het akkoord uit te komen.
"Ja, er staat wel dat we amnestie verlenen maar dat geldt natuurlijk niet voor X"
"Ja, er staat wel dat we niet zullen schieten maar dat geldt natuurlijk niet voor plaats Y"
pi_149664734
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:12 schreef Breekfast het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk waarom je met een akkoord naar buiten komt waarbij je het niet eens bent over de gehele bestandslijn.

Merkel en Hollande weten toch ook wel dat een staakt-het-vuren compleet kansloos is als je het niet eens bent over de kwestie Debaltsevo?

Is het dan niet beter om met een mislukt overleg uit Minsk te vertrekken dan dat je een 2e Minsk akkoord gaat sluiten wat weer zo goed als zeker niet wordt nageleefd? Dit zorgt er alleen maar voor dat dit soort akkoorden steeds minder serieus worden genomen en steeds minder gaan betekenen.
Waarschijnlijk met de gedachten beter een akkoord dan helemaal geen akkoord inderdaad, waardoor het direct helemaal uit de hand loopt. Het is ook duidelijk dat Rusland vond dat het werk nog niet af was, en dat ze daar nog een paar dagen voor nodig hadden. Rusland drongen tijdens de onderhandelingen in het begin zelf aan op wapen stilstand termijn van 10 dagen, en ging niet akkoord met een direct staakt-het-vuren.

quote:
En dan had hij lege bommen gezien, alsof ze dingen open schroeven voor hem. De wapens in volkel liggen in een kluis zonder container, maar jij kan aan de buitenkant niet zien of hij conventioneel is of nucleair. Ik kan een conventionele bom ook een nucleaire schildering geven.
Zou het eerlijk gezegd wel geniaal vinden dat daar neppe bommen liggen, en dat ze daar al die moeite voor doen, met een opslagplaats en constant op en neer gevlieg :P. Maar geloof er niks van, voor de usa lijkt het mij namelijk wel een erg geschikte locatie.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:25:07 #206
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149664824
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:21 schreef Matedeor het volgende:

[..]

Waarschijnlijk met de gedachten beter een akkoord dan helemaal geen akkoord inderdaad, waardoor het direct helemaal uit de hand loopt. Het is ook duidelijk dat Rusland vond dat het werk nog niet af was, en dat ze daar nog een paar dagen voor nodig hadden. Rusland drongen tijdens de onderhandelingen in het begin zelf aan op wapen stilstand termijn van 10 dagen, en ging niet akkoord met een direct staakt-het-vuren.

[..]

Zou het eerlijk gezegd wel geniaal vinden dat daar neppe bommen liggen, en dat ze daar al die moeite voor doen, met een opslagplaats en constant op en neer gevlieg :P. Maar geloof er niks van, voor de usa lijkt het mij namelijk wel een erg geschikte locatie.
De amerikanen moesten wel net doen alsof wij bondgenoten waren in de NAVO, maar de vertrouwde nederlanders niet ivm teveen socialistische elementen. Maar ze moesten dus doen alsof ze ons steunde, maar wilde niet dat hun eigen nucleaire wapens tegen hun keerde.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_149664835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Is het akkoord dan zo onvolledig? Waarom zou er specifiek iets over Debaltseve in moeten staan? Het klinkt meer alsof aan beide kanten gelijk wordt geprobeerd om onder het akkoord uit te komen.
"Ja, er staat wel dat we amnestie verlenen maar dat geldt natuurlijk niet voor X"
"Ja, er staat wel dat we niet zullen schieten maar dat geldt natuurlijk niet voor plaats Y"
Het akkoord is toch onvolledig op het punt waar precies de bestandslijn loopt rond Debaltseve?

Als je een staakt-het-vuren wil hebben dan moeten beide partijen het eens zijn over de vraag waar precies de lijn ligt waarachter de troepen zich moeten terugtrekken.

Dat lijkt mij toch redelijk logisch?
pi_149664928
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Het akkoord is toch onvolledig op het punt waar precies de bestandslijn loopt rond Debaltseve?

Als je een staakt-het-vuren wil hebben dan moeten beide partijen het eens zijn over de vraag waar precies de lijn ligt waarachter de troepen zich moeten terugtrekken.

Dat lijkt mij toch redelijk logisch?
Niet schieten en al het zware geschut een kilometer of 10 weg van het front zou toch voor een eerste stap duidelijk genoeg moeten zijn.

Maar blijkbaar vinden de separatisten nu ineens dat Debaltseve niet bij het front hoort omdat ze de plaats intussen omsingeld hebben, omdat het nu een exclave zou zijn. Maar dat is natuurlijk onzin; overal waar soldaten van twee partijen elkaar beschieten is natuurlijk een front. :X

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 15:29:53 ]
pi_149664947
RT_com twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 15:28:30 Donetsk forces will cease fire everywhere except #Debaltsevo because it's not mentioned in #Minsk deal - rebel leader http://t.co/21sK10xb7o reageer retweet
pi_149664966
Alsof het bestand kans van slagen gehad heeft :')
pi_149664991
wanneer zou een staakt-het-vuren in moeten gaan (lokale tijd)?
pi_149665023
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:31 schreef Romanus het volgende:
wanneer zou een staakt-het-vuren in moeten gaan (lokale tijd)?
23 uur Nederlandse tijd middernacht daar

Nog 7,5 uur dus
pi_149665032
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:30 schreef Houtenbeen het volgende:
RT_com twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 15:28:30 Donetsk forces will cease fire everywhere except #Debaltsevo because it's not mentioned in #Minsk deal - rebel leader http://t.co/21sK10xb7o reageer retweet
Precies, daar heb je het al. Dit was te verwachten. Compleet kansloos als je zo'n onvolledig akkoord sluit.
pi_149665189
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:32 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Precies, daar heb je het al. Dit was te verwachten. Compleet kansloos als je zo'n onvolledig akkoord sluit.
Hier de tekst van het akkoord:

http://www.telegraph.co.u(...)is-text-in-full.html

Punt n:
quote:
Immediate and full ceasefire in particular districts of Donetsk and Luhansk Oblasts of Ukraine and its strict fulfilment as of 00.00 midnight (Kiev time) on Feb. 15, 2015.
Staat daar een uitzondering voor Debaltsevo? Nee.

Punt twee:
quote:
• Pull-out of all heavy weapons by both sides to equal distance with the aim of creation of a security zone on minimum 50 kilometres apart for artillery of 100mm calibre or more, and a security zone of 70km for MLRS and 140 kilometres for MLRS Tornado-S, Uragan, Smerch and tactical missile systems Tochka U.
– for Ukrainian troops, from actual line of contact;
– for armed formations of particular districts of Donetsk and Luhansk Oblasts of Ukraine, from the contact line in accordance with the Minsk memorandum as of Sept. 19, 2014
Laat dat voor de separatisten enige onduidelijkheid open over de lijn waarachter ze zich moeten terugtrekken? Nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 15:42:14 ]
pi_149665258
En dan nu Marshal law in Oekraine en Amerikaanse Javelin's om Putin's tank legertje uit te dunnen?

Die Zakharchenko en zijn maatjes in het Kremlin zijn te dom om te poepen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 15:45:19 #216
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_149665267
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:44 schreef Nintex het volgende:
En dan nu Marshal law in Oekraine en Amerikaanse Javelin's om Putin's tank legertje uit te dunnen?

Die Zakharchenko en zijn maatjes in het Kremlin zijn te dom om te poepen.
Ah, je kent ze persoonlijk.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_149665277
En voor Nederland relevant:
quote:
Provide pardon and amnesty by way of enacting a law that forbids persecution and punishment of persons in relation to events that took place in particular departments of Donetsk and Luhansk Oblasts of Ukraine.
Staat hier een uitzondering voor het neerhalen van de MH17? Nee.
Houdt Poroshenko zich aan de afspraken door toch berechting van de daders te beloven? Nee.
pi_149665281
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:41 schreef Igen het volgende:
in particular districts of Donetsk and Luhansk Oblasts
Als men spreekt over specifieke districten, dan moeten er ook districten zijn waar het niet geldt?
Of het is slecht vertaald en zou moeten zijn "...in particular in/the districts..."
pi_149665301
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:45 schreef Igen het volgende:
En voor Nederland relevant:

[..]

Staat hier een uitzondering voor het neerhalen van de MH17? Nee.
Houdt Poroshenko zich aan de afspraken door toch berechting van de daders te beloven? Nee.
Volgens mijn gaan sommige delen van het akkoord later nog verder uitgewerkt worden. Als ze verder gaan vechten in Debaltsevo (van wat er nog van over is tenminste) maken ze zich inderdaad compleet belachelijk, en is een nieuw akkoord onmogelijk te sluiten. Aan de hand van deze uitspraken zou ik als Navo zijnde, de wapens alvast aflever klaar maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Matedeor op 14-02-2015 15:53:28 ]
pi_149665320
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:45 schreef Igen het volgende:
En voor Nederland relevant:

[..]

Staat hier een uitzondering voor het neerhalen van de MH17? Nee.
Houdt Poroshenko zich aan de afspraken door toch berechting van de daders te beloven? Nee.
Maar de uitweg is daar dat Nederland of Maleisie geen partij in de overeenkomst zijn, en dus nog wel naar Nederland of Maleisisch recht berecht kunnen worden. Of Amerikaans recht, wie die schijnen te vinden dat ze wereldwijde jurisdictie hebben.

Naar Ukrains recht is inderdaad hiermee afgesloten, maar Rutte heeft er wel vaker een handje van wat onwaars te verklaren :)
so long and thanks for all the fish
pi_149665342
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:32 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

23 uur Nederlandse tijd middernacht daar

Nog 7,5 uur dus
Nog 7 uur volgas en alles in de strijd gooien, voor een korte adempauze om te kunnen hergroeperen.
pi_149665369
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:41 schreef Igen het volgende:
weapons by both sides to equal distance with the aim of creation of a security zone on minimum 50 kilometres apart for artillery of 100mm calibre or more, and a security zone of 70km for MLRS and 140 kilometres for MLRS Tornado-S, Uragan, Smerch and tactical missile systems Tochka U.– for Ukrainian troops, from actual line of contact;
Dus als ik het goed begrijp is de bestandslijn, waarop het aantal kilometers vanwaar al dat militair geschut zich moet terugtrekken is gebaseerd, dus het actuele front dat er bestaat om 12 uur vannacht?

In dat geval is het inderdaad duidelijk. Ik dacht dat er gewoon een al vaststaande lijn was getrokken over de landkaart.
pi_149665434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:49 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp is de bestandslijn, waarop het aantal kilometers vanwaar al dat militair geschut zich moet terugtrekken is gebaseerd, dus het actuele front dat er bestaat om 12 uur vannacht?

In dat geval is het inderdaad duidelijk. Ik dacht dat er gewoon een al vaststaande lijn was getrokken over de landkaart.
Dat was kennelijk niet de bedoeling van beide partijen.
so long and thanks for all the fish
pi_149665439
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:45 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als men spreekt over specifieke districten, dan moeten er ook districten zijn waar het niet geldt?
Of het is slecht vertaald en zou moeten zijn "...in particular in/the districts..."
Goed punt.

In het Russisch gaat het over "specifieke raions van/in Donetsk en Lugansk".
pi_149665470
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:49 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp is de bestandslijn, waarop het aantal kilometers vanwaar al dat militair geschut zich moet terugtrekken is gebaseerd, dus het actuele front dat er bestaat om 12 uur vannacht?

In dat geval is het inderdaad duidelijk. Ik dacht dat er gewoon een al vaststaande lijn was getrokken over de landkaart.
Die bepaling lijkt me nog wel zinvol. De rebellen hebben sinds september landwinst geboekt; de Oekraners moeten zich dus terugtrekken vanaf het huidige front en de separatisten vanaf het front van voor die terreinwinsten.
pi_149666156
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:49 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp is de bestandslijn, waarop het aantal kilometers vanwaar al dat militair geschut zich moet terugtrekken is gebaseerd, dus het actuele front dat er bestaat om 12 uur vannacht?

In dat geval is het inderdaad duidelijk. Ik dacht dat er gewoon een al vaststaande lijn was getrokken over de landkaart.
Dat lijkt me niet, althans zo zal het niet opgevat worden door de separatisten. Het acoord is in meer aspecten op verschillende wijzen uit te leggen. Dit gaat zeker niet werken. Hoe nauw dit luistert weten we bijvoorbeeld uit de libie resolutie, die volgens de amerikanen het militaire ingrijpen legitiem maakte en volgends de russen is misbruikt om een eenzijdige regime change te bewerkstelligen.
pi_149666187
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:44 schreef Nintex het volgende:
En dan nu Marshal law in Oekraine en Amerikaanse Javelin's om Putin's tank legertje uit te dunnen?

Die Zakharchenko en zijn maatjes in het Kremlin zijn te dom om te poepen.
Zat er toch onvermijdelijk aan te komen. Dan laat ze het maar snel doen, voordat de Russen nog meer steden in puin schieten/innemen.
pi_149666361
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:20 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Zat er toch onvermijdelijk aan te komen. Dan laat ze het maar snel doen, voordat de Russen nog meer steden in puin schieten/innemen.
Dat willen de russen juist. Rusland zal dan zeggen, als de amerikanen zich ermee bemoeien kunnen wij niet afzijdig blijven. Dit opent de deur voor russische luchtsteun aan de separatisten en preciesie bombardementen op Kiev. De russen hebben niet voor niets alvast s400 luchtafweer geplaatst in oost oekraine, een escalatie wordt geprovoceerd.
pi_149666520
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat willen de russen juist. Rusland zal dan zeggen, als de amerikanen zich ermee bemoeien kunnen wij niet afzijdig blijven. Dit opent de deur voor russische luchtsteun aan de separatisten en preciesie bombardementen op Kiev. De russen hebben niet voor niets alvast s400 luchtafweer geplaatst in oost oekraine, een escalatie wordt geprovoceerd.
Prima, dan krijgen ze dus hun zin.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 16:39:06 #230
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_149666639
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 15:30 schreef Houtenbeen het volgende:
RT_com twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 15:28:30 Donetsk forces will cease fire everywhere except #Debaltsevo because it's not mentioned in #Minsk deal - rebel leader http://t.co/21sK10xb7o reageer retweet
Staan Kiev en Moscow wel genoemd in het verdrag? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_149667823
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 16:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Staan Kiev en Moscow wel genoemd in het verdrag? :')
Nee, en Almere en Salt Lake City ook niet. O-)

(edit: Wat er wel staat, staat hierboven. Post 224 en eerder)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2015 17:25:57 ]
pi_149668315
Kiev, Western nations bending peace deal: Moscow
quote:
Russia says Kiev and its Western allies have twisted a peace deal to end the crisis in east Ukraine which is shortly to go into effect.

The Russian Foreign Ministry said in a statement issued on Saturday that several official representatives of Ukraine and the Western countries, “the United States in particular, have essentially expressed solidarity with the opinion of radical nationalists in the Verkhovna Rada (the Ukrainian parliament).”

Moscow added that they have also started “to distort the contents of the Minsk agreements.”

Russia’s President Vladimir Putin, German Chancellor Angela Merkel, French President Francois Hollande and Ukraine’s President Petro Poroshenko reached the ceasefire deal in the Belarusian capital, Minsk, on February 11-12, after marathon talks.

The negotiating sides agreed on the withdrawal of heavy weapons from Ukraine’s front lines and a ceasefire to begin at 2200 GMT on February 14, midnight Kiev time on February 15.

The Russian Ministry, meanwhile, warned that the Ukrainian government and the West are “putting in doubt the implementation of the document's concrete measures.”

The statement, however, reiterated that the representatives of the self-proclaimed republics of Donetsk and Lugansk have a “responsible attitude towards their commitments.”

“We reaffirm that the principal message of the Minsk accords is that it is necessary to end the fighting, to withdraw heavy weapons and to start a real constitutional reform in Ukraine,” the statement said.

Russia also called on all the signatories of Thursday's agreement as well as the parties that backed the process, including Germany and France, to do everything in their power to make certain that the accord is respected.

Ukraine’s months-long crisis

The two mainly Russian-speaking regions of Donetsk and Lugansk in eastern Ukraine have been the scene of deadly clashes between pro-Russia forces and the Ukrainian army since Kiev launched military operations to silence pro-Russia protests there in mid-April 2014.

Violence intensified in May last year after the two flashpoint regions held local referendums in which their residents voted overwhelmingly in favor of independence from Ukraine and joining the Russian Federation.

Back in September 2014, representatives of Ukraine, Russia, and the self-declared republics of Donetsk and Lugansk signed another ceasefire deal in the same city. However, the truce was violated on an almost daily basis by both the Ukrainian military and pro-Russia forces and thus failed to bear any practical result.
pi_149668418
Komt Rusland of Oekrane weer goed uit, aandacht van de media nu gericht op Kopenhagen, kunnen ze vanavond lekker verder vechten.
pi_149668453
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:40 schreef Houtenbeen het volgende:
Komt Rusland weer goed uit, aandacht van de media nu gericht op Kopenhagen, kunnen ze vanavond lekker verder vechten.
Waarom Rusland en niet Oekrane?
pi_149668488
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:41 schreef reza1 het volgende:

[..]

Waarom Rusland en niet Oekrane?
Zo beter dan
pi_149668536
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:40 schreef Houtenbeen het volgende:
Komt Rusland of Oekrane weer goed uit, aandacht van de media nu gericht op Kopenhagen, kunnen ze vanavond lekker verder vechten.
Andropov tactiek. :7
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:44:31 #237
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149668559
quote:
De Russen kondigen alvast aan dat ze het akkoord onmiddellijk gaan breken en dat is uiteraard allemaal de schuld van het westen. :')
pi_149668750
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:44 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

De Russen kondigen alvast aan dat ze het akkoord onmiddellijk gaan breken en dat is uiteraard allemaal de schuld van het westen. :')
Het Kiev regime was eerder met hun commentaar:
Poroshenko questions new Ukraine truce deal
quote:
Ukrainian President Petro Poroshenko has raised doubts about the latest peace deal with the pro-Russia forces following a new outbreak of intense fighting in the east ahead of a Saturday night’s ceasefire.

On Friday, Poroshenko accused Russia of “significantly increasing” its offensive in the area despite the peace agreement reached in the Belarusian capital of Minsk, warning that the pact is in “great danger.”

“After what we achieved in Minsk, this is not just shelling of Ukrainian civilians and residential neighborhoods - this is an attack on our Minsk achievements, without any explanations,” Poroshenko said.

“Unfortunately, after Minsk, Russia’s offensive operations have intensified,” he added. “We are still convinced that the Minsk achievements are in a big danger.”

The new deal includes provisions for withdrawal of heavy weapons from battle areas, exchange of prisoners, general amnesty for the pro-Russian militants as well as negotiating terms for future local elections in the militant-held areas.

Counter-charges of civilian killing

This is while pro-Moscow forces reported the death of at least six people as a result of the recent shelling in the city of Donetsk and the town of Horlivka in Ukraine’s east, accusing government forces of targeting the area with artillery fire.

There were also reports of a fresh offensive by Kiev's forces near Mariupol in an area that lies between the militant-held eastern regions and the southern Crimea peninsula.

Both Kiev’s troops and pro-Russians trade blame for the deadly shelling attack.

The Minsk agreement was reached on Thursday after long overnight negotiations between Ukraine, France, Germany and Russia, as part of a Franco-German initiative. French President Francois Hollande and German Chancellor Angela Merkel visited Kiev and Moscow before meeting Russian and Ukrainian leaders, Vladimir Putin and Poroshenko, in the Belarus capital.

However, media reports say clashes show no sign of abating, with Ukrainian Deputy Defense Minister Petro Mekhed accusing the pro-Russia forces of aiming to “raise their flag” over Debaltseve and the key port city of Mariupol before midnight when the ceasefire is to take effect.

According to official figures, over 5,400 people have been killed since the east Ukraine conflict began, though the United Nations believes the real casualty figures are much higher.

While Ukraine and its Western allies have persistently accused Russia of supplying weapons and personnel to the militants, Moscow has denied the allegation, pointing to US plans for the dispatch of lethal arms to the government in Kiev.

Ukraine’s rightists reject Minsk pact

The development comes as the leader of Ukraine’s ultra-nationalist movement rejected the Minsk peace agreement and insisted that the group’s paramilitary units in the east would continue “active fighting” according to their “own plans.”

The country’s Right Sector leader Dmitry Yarosh announced in a Friday statement that his movement does not recognize the Minsk peace deal.

In his statement, Yarosh claimed that the agreement is contrary to Ukraine’s constitution, so Ukrainian citizens are not obliged to abide by it.

Bluntly rejecting the German and French initiative, Yarosh said Poroshenko should have turned to the US or the UK which “observe a consistent anti-Kremlin policy.”
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:51:19 #239
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_149668763
quote:
Wek verdrag? Welk staakt het vuren? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_149668848
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:50 schreef reza1 het volgende:

[..]

Het Kiev regime was eerder met hun commentaar:
Poroshenko questions new Ukraine truce deal

[..]

De Oekrainers kondigen alvast aan dat ze het akkoord onmiddellijk gaan breken en dat is uiteraard allemaal de schuld van Rusland. :')
pi_149668855
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:50 schreef reza1 het volgende:

[..]

Het Kiev regime was eerder met hun commentaar:
Poroshenko questions new Ukraine truce deal

[..]

Lekkere bron :') :').
pi_149668892
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Lekkere bron :') :').
Lekker inhoudelijk. :') :')
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:56:22 #243
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149668894
Fucking poroshenko, massamoordenaar :r
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_149668917
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Fucking poroshenko, massamoordenaar :r
Hebben we die trol ook weer :')
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:57:28 #245
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149668921
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:50 schreef reza1 het volgende:

[..]

Het Kiev regime was eerder met hun commentaar:
Poroshenko questions new Ukraine truce deal

[..]

quote:
12s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:54 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De Oekrainers kondigen alvast aan dat ze het akkoord onmiddellijk gaan breken en dat is uiteraard allemaal de schuld van Rusland. :')
Nou nee, ze betwisten het akkoord niet.

Dat maffe commentaar op het einde is van dat extreme partijtje. Niet van de regering.
pi_149668948
maxseddon twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 14:28:58 Rebels in Donetsk plan to take more territory if their independence isn't recognized & won't return Ukraine the border. So much for Minsk! reageer retweet
The view from nowhere.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 17:59:25 #247
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149668963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:57 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Hebben we die trol ook weer :')
Goed argument hoor mensen wegzetten als *insert meme*, genocideontkenner. :r
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_149668967
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:56 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Lekker inhoudelijk. :') :')
De bron zegt al genoeg als je daar nog uitleg voor nodig hebt dan ben je nog kortzichtiger dan ik dacht misschien.
pi_149668988
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:57 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

[..]

Nou nee, ze betwisten het akkoord niet.

Dat maffe commentaar op het einde is van dat extreme partijtje. Niet van de regering.
Oekrainers zei ik toch? O-)
  zaterdag 14 februari 2015 @ 18:00:48 #250
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149669008
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:00 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Oekrainers zei ik toch? O-)
:')
pi_149669186
Grappig hoe de Russen de boel weer verdraaien en het vredesakkoord van Merkel in de fik steken. Dat gaat Frau Merkel niet leuk vinden.

John McCain en zijn bi-partisan aanhang kan zeggen 'We told you so' en het boodschappenlijstje aan wapens voor Oekraine aanvullen met nog meer spul. Vergeet ook Cameron niet, hij heeft zich afzijdig gehouden afgezien van een debat waarin hij Putin vergeleek met Hilter:
http://www.theguardian.com/politics/2014/sep/02/david-cameron-warns-appeasing-putin-ukraine-hitler

Coalition of the Willing in wording als die Russen zich niet heel snel gaan schikken naar dat akkoord.
pi_149669449
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 17:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Lekkere bron :') :').
Nee jouw bronnen. :')
pi_149669556
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:16 schreef reza1 het volgende:

[..]

Nee jouw bronnen. :')
Normale kranten bedoel je :') :'), inderdaad, die ken jij vast niet zo, lees er eens een paar, zou ik zeggen in ieder geval.
pi_149669728
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Normale kranten bedoel je :') :'), inderdaad, die ken jij vast niet zo, lees er eens een paar, zou ik zeggen in ieder geval.
Westerse kranten ja, niet objectiever dan Iraanse media.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 18:31:24 #255
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_149669845
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:27 schreef reza1 het volgende:

[..]

Westerse kranten ja, niet objectiever dan Iraanse media.
_O-
pi_149669888
Moslims die over objectiviteit reppen :')
pi_149670017
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:06 schreef Nintex het volgende:
Grappig hoe de Russen de boel weer verdraaien en het vredesakkoord van Merkel in de fik steken. Dat gaat Frau Merkel niet leuk vinden.

John McCain en zijn bi-partisan aanhang kan zeggen 'We told you so' en het boodschappenlijstje aan wapens voor Oekraine aanvullen met nog meer spul. Vergeet ook Cameron niet, hij heeft zich afzijdig gehouden afgezien van een debat waarin hij Putin vergeleek met Hilter:
http://www.theguardian.com/politics/2014/sep/02/david-cameron-warns-appeasing-putin-ukraine-hitler

Coalition of the Willing in wording als die Russen zich niet heel snel gaan schikken naar dat akkoord.
Ach, dat zou de Russen de kans geven om hun wapens tegen Westers wapentuig te testen. Ervaring opdoen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 18:45:20 #258
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149670183
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:39 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ach, dat zou de Russen de kans geven om hun wapens tegen Westers wapentuig te testen. Ervaring opdoen.
Je overschat de slagkracht van het Russische leger nogal.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149670241
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:45 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je overschat de slagkracht van het Russische leger nogal.
Oh, jij denkt dat het Westen ook troepen gaat sturen? Ik had het over wapenleveringen.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 18:48:53 #260
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149670292
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:46 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Oh, jij denkt dat het Westen ook troepen gaat sturen? Ik had het over wapenleveringen.
Ok, dan snap ik 'm Als ik Coalition of the Willing lees denk ik eerder aan troepen eigenlijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  zaterdag 14 februari 2015 @ 18:50:27 #261
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149670334
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ok, dan snap ik 'm Als ik Coalition of the Willing lees denk ik eerder aan troepen eigenlijk.
Coalition of willing is meer de coalitie van handel en geld in dit geval. Lekker verdienen aan de ellende daar. Bah!
  zaterdag 14 februari 2015 @ 18:52:57 #262
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_149670394
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 14:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens Google Translate:

Wees niet de volgende!
Soldaat!
We bieden je aan om in leven te blijven en geen moordenaar te worden.
Denk aan je ouders en aan je naasten.
Hetgeen ook geroepen werd toen het glorierijke Rusland de smerige Duitse nazi's versloegen in Berlijn op 9 mei 1945. Den Pobedy.

Слава героям!!! Слава России!!! Смерть США!!! O+
pi_149670483
mashant twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 10:01:02 You can't take any trains out of Crimea any more http://t.co/efj1LYoMbv reageer retweet

ARothNYT twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 14:14:19 they're more like guidelines than actual ceasefire terms. http://t.co/upturiKABV http://t.co/ITeJ0nQiGY reageer retweet
The view from nowhere.
pi_149670712
Oekraine haalt de banden met Putin's buren aan.
quote:
President of Ukraine Petro Poroshenko had a phone conversation with President of Kazakhstan Nursultan Nazarbayev.

President Nazarbayev has noted that Petro Poroshenko had made a tremendous job in Minsk and proved himself as the President of peace.
[...]
Petro Poroshenko counts on the further active position of the President of Kazakhstan on ensuring the fulfillment of the Minsk agreements by all the parties, first of all by Russia, especially in the context of ceasefire and withdrawal of heavy weaponry.
http://www.president.gov.ua/en/news/32257.html

Nog even een zooitje tanks naar Debaltseve, wat nu cease fire en heavy weapons van het front

Is ook te achterlijk voor woorden dat de Russen een cease-fire proberen op te blazen dat grotendeels in hun eigen voordeel is uitgepakt. Oekraine doet heel veel concessies, Putin de dictator geen.
pi_149670759
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:03 schreef Nintex het volgende:
Oekraine haalt de banden met Putin's buren aan.

[..]

http://www.president.gov.ua/en/news/32257.html

Is ook te achterlijk voor woorden dat de Russen een cease-fire proberen op te blazen dat grotendeels in hun eigen voordeel is uitgepakt. Oekraine doet heel veel concessies, Putin de dictator geen.
Poroshenko weigert federalisatie.
pi_149670853
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 18:27 schreef reza1 het volgende:

[..]

Westerse kranten ja, niet objectiever dan Iraanse media.
:') :')
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:15:05 #267
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149670972
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:05 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Poroshenko weigert federalisatie.
En dat mag niet, want?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149671168
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

En dat mag niet, want?
Vrij onredelijk standpunt, als je het mij vraagt. Zonder federalisme had je in Belgi ook al oorlog gehad. De VS, Canada, Australi, Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk, Rusland etc... allemaal federale staten, wat is het probleem daarmee?
pi_149671275
"Jullie willen geen federalisatie dus we schieten nog een paar GRAD raketten op de woonwijken"

Ziekelijke logica.

Poroshenko heeft ook even met Obama gesproken:
quote:
Poroshenko agreed with Obama on further coordination of efforts in case of escalation
pi_149671367
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:24 schreef Nintex het volgende:
"Jullie willen geen federalisatie dus we schieten nog een paar GRAD raketten op de woonwijken"

[..]

het zijn vooral de woonwijken in Donetsk die al maandenlang onder vuur liggen. Omdat ze federalisme willen...
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:27:38 #271
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149671377
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:21 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Vrij onredelijk standpunt, als je het mij vraagt. Zonder federalisme had je in Belgi ook al oorlog gehad. De VS, Canada, Australi, Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk, Rusland etc... allemaal federale staten, wat is het probleem daarmee?
Niets, maar waarom denkt Rusland voor een ander land met geweld te kunnen bepalen wat hun bestuurlijke inrichting zou moeten zijn?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:27:47 #272
192592 SureD1
------------------------------
pi_149671381
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:21 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Vrij onredelijk standpunt, als je het mij vraagt. Zonder federalisme had je in Belgi ook al oorlog gehad. De VS, Canada, Australi, Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk, Rusland etc... allemaal federale staten, wat is het probleem daarmee?
Een soevereine democratie beslist zelf of zij een federatie wil worden. Met federalisme an sich is niks mis, met afgedwongen federalisme is binnen de internationale rechtsorde alles mis.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:28:10 #273
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149671398
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:27 schreef meth1745 het volgende:

[..]

het zijn vooral de woonwijken in Donetsk die al maandenlang onder vuur liggen.
Omdat de separatisten vanuit die woonwijken op de het Oekrainse leger schieten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149671465
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Omdat dat zich de separatisten vanuit die woonwijken op de het Oekrainse leger schieten.
Moest dat leger zich al geen maanden geleden teruggetrokken hebben? Minsk overeenkomst?

Trouwens, oorlogsmisdaden verdedigen met "maar zij doen dit..."
pi_149671497
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:27 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Niets, maar waarom denkt Rusland voor een ander land met geweld te kunnen bepalen wat hun bestuurlijke inrichting zou moeten zijn?
Waarom dacht de EU en VS voor een ander land te kunnen bepalen wie hun president zou zijn door middel van het dreigen met sancties?
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:31:30 #276
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149671510
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:30 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Moest dat leger zich al geen maanden geleden teruggetrokken hebben? Minsk overeenkomst?
Hadden de separatisten de zware wapens waarmee ze op het Oekrainse leger schieten al niet moeten terugtrekken? Minsk overeenkomst?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:32:04 #277
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149671527
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:31 schreef reza1 het volgende:

[..]

Waarom dacht de EU en VS voor een ander land te kunnen bepalen wie hun president zou zijn door middel van het dreigen met sancties?
Heb je een praktisch voorbeeld?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149671539
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:30 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Moest dat leger zich al geen maanden geleden teruggetrokken hebben? Minsk overeenkomst?

Trouwens, oorlogsmisdaden verdedigen met "maar zij doen dit..."
En moesten de separatisten zich niet ook maanden geleden al teruggetrokken hebben, ipv. ondanks het staakt-het-vuren tch het vliegveld van Donetsk te willen veroveren?
pi_149671546
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hadden de separatisten de zware wapens waarmee op het Oekrainse leger schieten al niet moeten terugtrekken? Minsk overeenkomst?
weeral verdedigen met "maar hun doen het ook".
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:33:25 #280
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149671574
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:32 schreef meth1745 het volgende:

[..]

weeral verdedigen met "maar hun doen het ook".
Ja, nogal logisch. Jij probeert met alle geweld de schuld bij n kant neer te leggen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149671596
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:32 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Heb je een praktisch voorbeeld?
Ja, er werd gedreigd met sancties tegen Oekrane als Janoekovitsj niet zou aftreden.
pi_149671624
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:33 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, nogal logisch. Jij probeert met alle geweld de schuld bij n kant neer te leggen.
de rebellen vragen sinds het begin federalisme. Als je als regering oorlog tegen de eigen bevolking verkiest boven een staatshervorming, tja...
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:36:55 #283
192592 SureD1
------------------------------
pi_149671672
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:35 schreef meth1745 het volgende:

[..]

de rebellen vragen sinds het begin federalisme. Als je als regering oorlog tegen de eigen bevolking verkiest boven een staatshervorming, tja...
Dat Belgi een federatie is wil niet zeggen dat dat de status naturalis van de hele wereld moet zijn he Meth. Wijs je me het artikel in het VN handvest even aan waarin staat dat rebellen recht hebben op federalisme?
pi_149671680
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:35 schreef meth1745 het volgende:

[..]

de rebellen vragen sinds het begin federalisme. Als je als regering oorlog tegen de eigen bevolking verkiest boven een staatshervorming, tja...
Welke "eigen bevolking"? De sleutelfiguren bij de rebellen zijn/waren voor een aanzienlijk deels geeneens Oekraeners, laat staan dat ze democratisch door de betreffende bevolking gekozen zijn.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:38:47 #285
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149671718
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:35 schreef meth1745 het volgende:

[..]

de rebellen vragen sinds het begin federalisme. Als je als regering oorlog tegen de eigen bevolking verkiest boven een staatshervorming, tja...
De rebellen vragen MET GEWELD federalisme. Het was niet: "Wij willen graag federalisme".
Het was meteen vanaf het begin met gewapende troepen overheidsgebouwen innemen en bezetten.

Dan maakt het niet meer uit wat je eist. Van alles wat je eist met de loop van een geweer hoef je per definitie al niet te verwachten dat de tegenpartij dat zomaar even accepteert.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_149671723
anyway, zal toch niet gebeuren, we blijven gezellig verder vechten..
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:40:44 #287
192592 SureD1
------------------------------
pi_149671782
Ik ben bang dat het cease-fire net zolang duurt als de hoeveelheid tijd het kost om een nieuw magazijn in een AK te stoppen of om een GRAD installatie te herladen.
pi_149671811
MuradoRT twitterde op zaterdag 14-02-2015 om 14:24:26 3 suspected Ukrainian mortar shells land in downtown #donetsk. Thousands were out enjoying warm weather. Woman killed http://t.co/v7YkEZIUd7 reageer retweet



pi_149671829
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:38 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De rebellen vragen MET GEWELD federalisme. Het was niet: "Wij willen graag federalisme".
Het was meteen vanaf het begin met gewapende troepen overheidsgebouwen innemen en bezetten.

Dan maakt het niet meer uit wat je eist. Van alles wat je eist met de loop van een geweer hoef je per definitie al niet te verwachten dat de tegenpartij dat zomaar even accepteert.
Mja, bezetten van regeringsgebouwen, stelen van wapens, in brand steken van gebouwen en politie. Maar de eisen van Maidan moesten wel ingewlligd worden, volgens onze politici...
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:44:00 #290
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_149671885
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:42 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Mja, bezetten van regeringsgebouwen, stelen van wapens, in brand steken van gebouwen en politie. Maar de eisen van Maidan moesten wel ingewlligd worden, volgens onze politici...
Als jij het verschil niet ziet dan is dat echt jouw probleem.
Ik ga het je niet meer uitleggen. Is al vaker geprobeerd, maar ik heb niet het idee dat je luistert.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:45:55 #291
192592 SureD1
------------------------------
pi_149671947
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:42 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Mja, bezetten van regeringsgebouwen, stelen van wapens, in brand steken van gebouwen en politie. Maar de eisen van Maidan moesten wel ingewlligd worden, volgens onze politici...
Heeft de Rada toen niet Janoekovitsj naar huis gestuurd?
pi_149671983
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:45 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Heeft de Rada toen niet Janoekovitsj naar huis gestuurd?
In een stad waar de politie gevlucht was en de Rada omsingeld door knokploegen van Prada Sektor.
pi_149671986
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:45 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Heeft de Rada toen niet Janoekovitsj naar huis gestuurd?
Niet met de vereiste meerderheid, dus dat was illegaal.
pi_149672044
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:45 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Heeft de Rada toen niet Janoekovitsj naar huis gestuurd?
Daar schijnt e.e.a. niet helemaal procedureel correct te zijn geweest. En Janoekovitsj was wel democratisch gekozen. Vandaar dat ik het nog wel snap als iemand het voor Janoekovitsj opneemt.

Maar wat nu in Oost-Oekrane gebeurt heeft natuurlijk helemaal niks te maken met het herstel van het democratische mandaat van Janoekovitsj.
pi_149672133
Federalisering zou de beste oplossing zijn voor Oekraine. Dat is tenminste mijn mening.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:54:25 #296
192592 SureD1
------------------------------
pi_149672238
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar schijnt e.e.a. niet helemaal procedureel correct te zijn geweest. En Janoekovitsj was wel democratisch gekozen. Vandaar dat ik het nog wel snap als iemand het voor Janoekovitsj opneemt.

Maar wat nu in Oost-Oekrane gebeurt heeft natuurlijk helemaal niks te maken met het herstel van het democratische mandaat van Janoekovitsj.
Ik lees het ja.. Het was toen zelfs niet duidelijk welke versie van de Grondwet toen gold. Anyhow two wrongs do not make a right..
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:55:01 #297
192592 SureD1
------------------------------
pi_149672262
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:51 schreef meth1745 het volgende:
Federalisering zou de beste oplossing zijn voor Oekraine. Dat is tenminste mijn mening.
Kijk als je het zo brengt ben ik het misschien nog wel met je eens ook...;)
pi_149672489
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:35 schreef meth1745 het volgende:

[..]

de rebellen vragen sinds het begin federalisme. Als je als regering oorlog tegen de eigen bevolking verkiest boven een staatshervorming, tja...
Aha, en dat de rebellen de wapens verkiezen boven de democratie en de militaire hulp inroepen van een buurland speelt niet mee?
Je bent wel weer vrij doorgeschoten momenteel :P
pi_149672577


[ Bericht 100% gewijzigd door meth1745 op 14-02-2015 20:05:20 ]
  zaterdag 14 februari 2015 @ 20:16:18 #300
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_149673120
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:51 schreef meth1745 het volgende:
Federalisering zou de beste oplossing zijn voor Oekraine. Dat is tenminste mijn mening.
:Y
pi_149673228
dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')