Welke zou dat kunnen zijn dan? Volgens mij is de mijne in elk geval uiterst neutraal.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:04 schreef crashbangboom het volgende:
Bang voor de potentiele topictitel, TS? Internet is propaganda oorlog, dat is wel weer duidelijk
quote:Acht burgerdoden sinds akkoord Oekrane, kind gedood bij raketaanval
De gevechten in Oost-Oekrane hebben sinds het nieuwe bestandsakkoord van gisteravond aan acht burgers het leven gekost. Vanmiddag kwam een kind om bij een raketaanval in Artemivsk, een stad in de buurt van Debaltseve die nog in handen is van regeringstroepen.
Artemivsk ligt op 40 kilometer van de frontlinie. Een journalist van persbureau Associated Press was getuige van het raketvuur op bewoond gebied in de stad en zag daarna het lichaam van het omgekomen kind. Het is nog onduidelijk wie er achter de aanval zit en of er meer doden vielen.
De pro-Russische separatisten, die het 13-puntenplan voor Oekrane onder druk van de Duitse bondskanselier Merkel en de Russische president Poetin hebben getekend, lijken het laatste etmaal voor de wapenstilstand aan te grijpen om Debaltseve in handen te krijgen. Over dit strategische knooppunt van wegen en spoorwegen in de regio Donetsk is tijdens het overleg in Minsk niets afgesproken.
Volgens de meeste berichten zijn in het gebied rond Debaltseve vijf- tot zesduizend Oekraense militairen omsingeld. Dat is zo’n 20 procent van de totale Oekraense troepenmacht in het Donbas-gebied, schrijven buitenlandredacteuren Hubert Smeets en Floris van Straaten vandaag in NRC Handelsblad.
Ook Poetin zinspeelde er na afloop in Minsk op dat er bij Debaltseve tot zondag flink zou worden gevochten. Volgens de militaire logica, aldus de Russische president, zouden de Oekraense troepen zich kunnen overgeven of een poging kunnen wagen hun omsingeling te doorbreken. Een rebellenleider zei iets vergelijkbaars: Porosjenko begrijpt de toestand in de ‘ketel’ van Debaltseve niet, twitterde hij.
Het Oekraense leger meldt ook dat de rebellen troepen blijven opbouwen in Oost-Oekrane. Een woordvoerder van het Kremlin liet weten dat de leiders van Rusland, Oekrane, Duitsland en Frankrijk morgenavond telefonisch overleg zullen voeren. Moskou was gesprekspartner voor de twee Minsk-akkoorden, maar ontkent categorisch dat het direct bij de oorlog in Oost-Oekrane betrokken is. Rusland ziet zichzelf dan ook niet als uitvoerder van het de afspraken, maar als waarborgende partij.
NRC
Ik wist niet dat jij de sluitpost hadquote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Welke zou dat kunnen zijn dan? Volgens mij is de mijne in elk geval uiterst neutraal.
Ik wist niet dat dat een vereiste was. Ik prefereer macht. Geen War.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:10 schreef crashbangboom het volgende:
Ik wist niet dat jij de sluitpost had
Ik had War and Peace, uw keuze in gedachten.
Welke van de twee jij prefereert is wel weer duidelijk, hork
Normale FOK!iquette, maar dat is duidelijk al lang overboord gegooid door wat users in dit topic. Waarmee je inderdaad onderstreept macht te prefereren. Hmm, welke stad gaan we dit topic nuken?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik wist niet dat dat een vereiste was. Ik prefereer macht. Geen War.
quote:The leader of the Ukrainian political party "Right sector" Dmitry Yarosh said on his official facebook page that participating in military operations in the Donbass Right Sector militant wing does not recognize Minsk consensus and reserves the "right to continue active operations according to their own operational plans".
Zanik er dan ook niet over, als je je er druk over maaktquote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:22 schreef J.B. het volgende:
Gaan we nu zelfs over de TT lopen zaniken?Mijn voorstel: Het is allemaal een zionistische samenzwering.
Dat lijkt me een aardige fuck you naar je (je als in right sector) eigen democratisch verkozen terrotoriaal en jurdische correcte president.... met vrienden als deze, heb je geen vijanden meer nodig.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:19 schreef Nintex het volgende:
Dat duurde niet lang:
https://www.facebook.com/dyastrub/posts/782660468477506
[..]
quote:The founder of Russia’s very own Right Sector group has been arrested in St. Petersburg, media reports say.
Federal Security Service (FSB) agents in St. Petersburg detained on Thursday a local man suspected of inciting extremism in public.
The man, whose name is not mentioned, is suspected of involvement in the creation in the social network VKontakte of the Russian Right Sector group.
The group published extremist articles and called for public support for Ukraine’s Right Sector organization, which is outlawed in Russia.
http://sputniknews.com/ru(...)7.html#ixzz3Rdw1T7A1
Marioepol niet, dat is voor de volgende keer, Debaltseve daarentegen gaat hevige uren tegemoet inderdaad.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:01 schreef UpsideDown het volgende:
Vannacht en morgen wordt dus nog een spektakel, Debaltseve en Marioepol moeten voor zondag in handen van de rebellen zijn.
twitter:tassagency_en twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 18:06:02NATO secretary general says alliance has data on Russian military presence in Ukraine reageer retweet
Marioepol is strategisch ook belangrijk, ik denk dat ze het wel gaan proberen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Marioepol niet, dat is voor de volgende keer, Debaltseve daarentegen gaat hevige uren tegemoet inderdaad.
Macht willen /=/ Steden willen nuken.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:18 schreef crashbangboom het volgende:
Normale FOK!iquette, maar dat is duidelijk al lang overboord gegooid door wat users in dit topic. Waarmee je inderdaad onderstreept macht te prefereren. Hmm, welke stad gaan we dit topic nuken?
Ik prefereer Peace. Zo direct komt wel iemand betogen dat ik daarmee pro Russisch ben.
Wie is toch die 'je'?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:11 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Macht willen /=/ Steden willen nuken.
Uiteraard prefereer je peace, en je prefereert ook eten, een huis, en een computer, en onafhankelijkheid van andere staten. Dat komt allemaal vanzelf, vooral bij zij die geen macht willen en hebben.
Gaat ze niet lukken binnen een dag tenzij het Russische leger echt in volle vaart mee gaat vechten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:10 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Marioepol is strategisch ook belangrijk, ik denk dat ze het wel gaan proberen.
Zou mij niet verbazen als het Russisch leger even een handje helpt om dat te fixen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Gaat ze niet lukken binnen een dag tenzij het Russische leger echt in volle vaart mee gaat vechten.
Het is een stad van bijna een half miljoen inwoners. Alleen al qua oppervlakte verover je dat niet in een weekendje als er enig georganiseerd verzet is.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zou mij niet verbazen als het Russisch leger even een handje helpt om dat te fixen.
Me dunkt dat Marioepol strategisch volstrekt oninteressant is, maar iets heel geweldigs wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:10 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Marioepol is strategisch ook belangrijk, ik denk dat ze het wel gaan proberen.
Het is een uitdaging ja, ik denk ook niet dat het gaat lukken. Maar het proberen sluit ik niet uit.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is een stad van bijna een half miljoen inwoners. Alleen al qua oppervlakte verover je dat niet in een weekendje als er enig georganiseerd verzet is.
Nou ja, het ligt op de landverbinding tussen Rusland en de Krim bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:27 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Me dunkt dat Marioepol strategisch volstrekt oninteressant is, maar iets heel geweldigs wordt gemaak.
Wat is er strategisch aan?
Na Marioepol kan je doorstoten en heb je een verbinding met de Krim.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:27 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Me dunkt dat Marioepol strategisch volstrekt oninteressant is, maar iets heel geweldigs wordt gemaakt.
Dat wat remlof zegt en dat het een belangrijke havenstad isquote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:27 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Me dunkt dat Marioepol strategisch volstrekt oninteressant is, maar iets heel geweldigs wordt gemaakt.
Ik heb het kaartje er niet bijgepakt, maar dat is iets van 200-250 km verderop. Dan mogen ze wel opschieten (no phun intended).quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, het ligt op de landverbinding tussen Rusland en de Krim bijvoorbeeld.
Ah ik zie het misverstand. Ik heb over het emoticon heen gelezen in de volgende post:quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:00 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Waar doe ik dat?
Stop een met woorden in mijn mond te leggen die ik niet zeg. Wat is dat voor een onvermogen?
Als ik godverdomme zeg dat ik al die oorlogen de afgelopen twintig jaar zat bent, praat ik de rol van Rusland goed? WFT?
Koude FOK!(oorlog) dit.
Als je die stad in handen hebt kan je er een rebellenbolwerk van maken en het leger weer opbouwen voor het volgende offensief langs de kust.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:30 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik heb het kaartje er niet bijgepakt, maar dat is iets van 200-250 km verderop. Dan mogen ze wel opschieten (no phun intended).
Wat special forces over zee, haven blokkeren, strategische punten van het Oekraiense leger uitschakelen en vervolgens met een separatisteninvasie de stad bestormen en feitelijk de Oekrainers verrassen, het is niet ondenkbaar maar toch dit lijkt me toch vrij sterk in deze fase, de volgende keer, dan is Marioepol naar verwachting inderdaad een doel.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zou mij niet verbazen als het Russisch leger even een handje helpt om dat te fixen.
Ah. Dat is wel fair van je.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:30 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ah ik zie het misverstand. Ik heb over het emoticon heen gelezen in de volgende post:
NWS / Crisis Oekrane - Rusland #179 Vrede ?
Dus ik heb gelezen alsof je je het prima vond.
Loehansk en Donetsk moeten beter op elkaar aangesloten zijn, dan kan je die linie makkelijker verdedigen, en kan je de volgende keer juist meer concentreren op aanvallen langs de kust.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als je die stad in handen hebt kan je er een rebellenbolwerk van maken en het leger weer opbouwen voor het volgende offensief langs de kust.
Niet geschoten is altijd mis, inderdaad.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:29 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het is een uitdaging ja, ik denk ook niet dat het gaat lukken. Maar het proberen sluit ik niet uit.
Ik denk ook dat dit voorlopig de eerste prioriteit heeft inderdaad.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Loehansk en Donetsk moeten beter op elkaar aangesloten zijn, dan kan je die linie makkelijker verdedigen, en kan je de volgende keer juist meer concentreren op aanvallen langs de kust.
Met bijvoorbeeld een directe spoorverbinding richting Donetsk, wel handig als je de kolen en staalindustrie daar weer aan de praat krijgt.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:30 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dat wat remlof zegt en dat het een belangrijke havenstad is
Ik geil bepaald niet op oorlog. Dat missen ligt meer bij jou denk ik.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:34 schreef crashbangboom het volgende:
Missen jullie die oorlog ook zo?
Oh, wacht, dan verzin je er gewoon een
Ah, en kun je dat laatste ook onderbouwen? Nou ja, dat eerste ook, geloof ik.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik geil bepaald niet op oorlog. Dat missen ligt meer bij jou denk ik.
Mijn broek zakt af van het gemak waarmee sommige al dit geweld rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:32 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ah. Dat is wel fair van je.
Ik denk dat ik juist n van de heel weinigen in dit topic vindt die dat juist NIET prima vindt, en die niet denkt dat dit conflict voor zijn eigen genot en vermaeck is, joystickend en al. Ik heb al vaak uitgelegd dat ik dat van dichtbij heb meegemaakt.
De Russen zouden hun 'oefeningen' op de Krim nog kunnen uitbreiden richting Marioepol.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat special forces over zee, haven blokkeren, strategische punten van het Oekraiense leger uitschakelen en vervolgens met een separatisteninvasie de stad bestormen en feitelijk de Oekrainers verrassen, het is niet ondenkbaar maar toch dit lijkt me toch vrij sterk in deze fase, de volgende keer, dan is Marioepol naar verwachting inderdaad een doel.
Nog snel even zoveel mogelijk grond innemen, piketpaaltjes slaan en de vodka kan op tafel.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:40 schreef TLC het volgende:
Een wapenstilstand dit pas zondag ingaat![]()
tot die tijd mogen ze elkaar afschieten
Drinken ze geen beerenburg meer in Drente?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:43 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nog snel even zoveel mogelijk grond innemen, piketpaaltjes slaan en de vodka kan op tafel.
Ik denk zelf dat de grens van het rebellengebied bij odessa zou moeten liggen. Waarom? Je hebt de hele zwarte zeekust in handen en je hebt een verbinding met transnistrie, dat je dan via land kunt ontsluiten. Er is dan ook een betere doorgang naar europa.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:29 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Na Marioepol kan je doorstoten en heb je een verbinding met de Krim.
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 16:22:40More video of unmarked Russian column on the move in Crimea #Ukraine - @ArmedResearch https://t.co/LoOCfLiye2 reageer retweet
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 16:04:26VIDEO - Column of armored vehicles in Dzhankoi, Crimea - @ConflictUkrainehttp://t.co/If5Cc9tDcM http://t.co/M4WQQvjCT4 reageer retweet
Dat is waarschijnlijk de droom van Poetin ja.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat de grens van het rebellengebied bij odessa zou moeten liggen. Waarom? Je hebt de hele zwarte zeekust in handen en je hebt een verbinding met transnistrie, dat je dan via land kunt ontsluiten. Er is dan ook een betere doorgang naar europa.
Poetin's droom is de oude USSR weer bij elkaarquote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:49 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk de droom van Poetin ja.
Ik denk zelf dat die fucking rebellen compleet vernietigd zouden moeten worden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat de grens van het rebellengebied bij odessa zou moeten liggen. Waarom? Je hebt de hele zwarte zeekust in handen en je hebt een verbinding met transnistrie, dat je dan via land kunt ontsluiten. Er is dan ook een betere doorgang naar europa.
Ik vind eigenlijk dat heel Oekraine aan de rebellen toebehoort.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Een nuke op Berlijn. Dat heeft het westen wel verdiend.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:55 schreef meth1745 het volgende:
Putin wilde mooie winterspelen, maar het Westen verknoeide dat met hun gedoe over homos. Dus heeft ie de Krim als compensatie genomen.
Benieuwd wat ie gaat doen nu het Westen de 2de wereldoorlog herdenkingen verknoeid heeft...
Aha.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:55 schreef meth1745 het volgende:
Putin wilde mooie winterspelen, maar het Westen verknoeide dat met hun gedoe over homos. Dus heeft ie de Krim als compensatie genomen.
Benieuwd wat ie gaat doen nu het Westen de 2de wereldoorlog herdenkingen verknoeid heeft...
Drente. Berlijn vind ik nogal ongepast.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een nuke op Berlijn. Dat heeft het westen wel verdiend.
OMG Check die vrachtwagen op 60 seconden!quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Konvooi op weg naar de Oekraense grenstwitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 16:22:40More video of unmarked Russian column on the move in Crimea #Ukraine - @ArmedResearch https://t.co/LoOCfLiye2 reageer retweet
80% van de Russen rijden natuurlijk overdag al met een flinke slok wodka achter de kiezenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
OMG Check die vrachtwagen op 60 seconden!Als je zulke burgers hebt, richt oorlog ook niet meer zoveel schade aan.
Als Poetin wil dat Rusland als wereldmacht serieus wordt genomen, kan hij beter eens beginnen met het uitdelen van rijlessen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
OMG Check die vrachtwagen op 60 seconden!Als je zulke burgers hebt, richt oorlog ook niet meer zoveel schade aan.
Is het een Russische chauffeur dan, ik dacht dat gesuggereerd werd dat dit in Ukaine wasquote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Als Poetin wil dat Rusland als wereldmacht serieus wordt genomen, kan hij beter eens beginnen met het uitdelen van rijlessen.
Van huis tot huis en van deur tot deur.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 19:52 schreef theNull het volgende:
Straatgevechten in Debaltsevo begonnen, is dat zoiets als straatvoetbal?
Ik denk zelf dat ze Putin eens ernstig in zijn hol moeten neuken. Dan heeft ie ook een betere doorgang.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het niveau van de Ruslandhaters.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat ze Putin eens ernstig in zijn hol moeten neuken. Dan heeft ie ook een betere doorgang.
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 20:23:18Drone footage of the area around #Debaltseve - @Ukrobloggerhttps://t.co/0WXOuIzAcH http://t.co/kAQ1AI8wsA reageer retweet
twitter:StateOfUkraine twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:12:55RU forces shelled #Artemivsk (3 killed, at least 5 injured), #Hirnyk (4 killed,16 injured inc 6 in serious condition) http://t.co/EBnKolP5ma reageer retweet
quote:
Nog 26 uur.twitter:ChristopherJM twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:56:09T-29 hours to cease-fire, and fighting in eastern #Ukraine is as intense -- if not more -- now than it has been in recent weeks. reageer retweet
quote:U.S. Accuses Kremlin of Aiding Ukraine Rebels in Assault Ahead of Cease-Fire
Ms. Psaki also asserted that the United States had reliable reports that Russia was preparing a large shipment of supplies to pro-Russian forces fighting in Ukraine.
This was the first time that the Obama administration has alleged a direct Russian hand in an assault on Ukrainian forces in the conflict.
Ja, het wringt, de EU die niet aan de leiband loopt. Ze worden gek daar in Washington, een ongehoorzame slaaf!, ze roepen steeds vreemdere zaken - roeptoeteren zoals dat hier pleegt genoemd te worden door een fractie in dit topic.quote:
Het zou mij ook niets verbazen als er in het overleg van eergisteren ook duidelijk is meegenomen de VS buitenspel te zetten met hun wapens. Vanuit zowel de EU als Rusland.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ja, het wringt, de EU die niet aan de leiband loopt. Ze worden gek daar in Washington, een ongehoorzame slaaf!, ze roepen steeds vreemdere zaken - roeptoeteren zoals dat hier pleegt genoemd te worden door een fractie in dit topic.
twitter:ArmedResearch twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:35:12#Azov Battalion commander says they will not stop fighting with the ceasefire. #Ukrainehttp://t.co/FIyVpjb0l3 http://t.co/fTIK1lsmoF reageer retweet
Die werken volgens mij nauw samen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ja, het wringt, de EU die niet aan de leiband loopt. Ze worden gek daar in Washington, een ongehoorzame slaaf!, ze roepen steeds vreemdere zaken - roeptoeteren zoals dat hier pleegt genoemd te worden door een fractie in dit topic.
Dan heb jij betere intell dan ons, care to share?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:19 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Die werken volgens mij nauw samen.
En de seperatisten zijn het daar 100% mee eens:quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:18 schreef UpsideDown het volgende:
Azov zal gewoon doorgaan toch? Dan zullen de rebellen ook gewoon doorvechten.twitter:ArmedResearch twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:35:12#Azov Battalion commander says they will not stop fighting with the ceasefire. #Ukrainehttp://t.co/FIyVpjb0l3 http://t.co/fTIK1lsmoF reageer retweet
quote:"No one believes in this ceasefire." Terrorists in Ukraine saying no peace until Debaltseve falls.
Kijk maar naar de sancties. Sacties doorvoeren met een grote groep landen vereist een nauwe samenwerkingquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:21 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dan heb jij betere intell dan ons, care to share?
Oh, noem je dat samenwerkingquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:24 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Kijk maar naar de sancties. Sacties doorvoeren met een grote grope landen vereist een nauwe samenwerking
Zonder hulp van de ATO komt Azov niet ver, zonder Putin's wapens en tanks kunnen de rebellen niets veroveren in de Oekrainse zone van de buffer zone. Al met al valt of staat het staakt het vuren met de terugtrekking van de zware wapens.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:23 schreef UpsideDown het volgende:
Tot zover de laatste hoop op vrede.
Ik denk dat de EU eerder iets zal zeggen als 'wij hebben geen controle over de vs' (dus...zoek een oplossing).quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:18 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het zou mij ook niets verbazen als er in het overleg van eergisteren ook duidelijk is meegenomen de VS buitenspel te zetten met hun wapens. Vanuit zowel de EU als Rusland.
Uiteraard. Iedereen gaat gewoon door met vechten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:18 schreef UpsideDown het volgende:
Azov zal gewoon doorgaan toch? Dan zullen de rebellen ook gewoon doorvechten.twitter:ArmedResearch twitterde op vrijdag 13-02-2015 om 17:35:12#Azov Battalion commander says they will not stop fighting with the ceasefire. #Ukrainehttp://t.co/FIyVpjb0l3 http://t.co/fTIK1lsmoF reageer retweet
OMG nee, de wereld stort in voor vele posters hier.... wat doe je?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:26 schreef Marijnepijn het volgende:
Ik heb geen ervaring, maar ik kan me niet voorstellen dat je zo in een keer een (mentale?) knop kan omzetten van de hele beleving van oorlog voeren en vrede behouden.
Je bent toch ook in een soort roes daar aan het front, lijkt me.
Het meest verschrikkelijke is en blijft natuurlijk dat dit geweld levens kost.
Een discussie met mijzelf voeren misschienquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:27 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
OMG nee, de wereld stort in voor vele posters hier.... wat doe je?
Er heerst in het leger ook een sterke discipline. Soldaten volgen orders op.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:26 schreef Marijnepijn het volgende:
Ik heb geen ervaring, maar ik kan me niet voorstellen dat je zo in een keer een (mentale?) knop kan omzetten van de hele beleving van oorlog voeren en vrede behouden.
Je bent toch ook in een soort roes daar aan het front, lijkt me.
Het meest verschrikkelijke is en blijft natuurlijk dat dit geweld levens kost.
De bestanden waren in het verleden ook al broos, ik zie niet in waarom het nu ineens wel zou lukken.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:26 schreef Nintex het volgende:
[..]
Zonder hulp van de ATO komt Azov niet ver, zonder Putin's wapens en tanks kunnen de rebellen niets veroveren in de Oekrainse zone van de buffer zone. Al met al valt of staat het staakt het vuren met de terugtrekking van de zware wapens.
Wat deelnemer zegt. Professionele soldaten wel. We gaan het zienquote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:30 schreef Marijnepijn het volgende:
[..]
Een discussie met mijzelf voeren misschien
Nee maar je kan toch niet zomaar stoppen in zo'n war-zone?
Oekraine kan alleen hopen op een kort bestand en genoeg tijd om goede defensieve wapens aan de linie te krijgen (Javelin anti-tank wapens, drones en ander Amerikaans spul).quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:30 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De bestanden waren in het verleden ook al broos, ik zie niet in waarom het nu ineens wel zou lukken.
De eerste paar weken elkaar constant beschuldigen van schendingen, daarna gewoon weer vol knallen.
Een dode Amerikaan zou ook handig zijn. Veel efficienter.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:33 schreef Nintex het volgende:
[..]
Oekraine kan alleen hopen op een kort bestand en genoeg tijd om goede defensieve wapens aan de linie te krijgen (Javelin anti-tank wapens, drones en ander Amerikaans spul).
Die militarisering zal natuurlijk aan beide kanten van het front plaatsvinden, waarna een nieuwe escalatie alleen maar heviger zal zijn. Zolang een definitieve oplossing uitblijft is Oekrane fucked.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:33 schreef Nintex het volgende:
[..]
Oekraine kan alleen hopen op een kort bestand en genoeg tijd om goede defensieve wapens aan de linie te krijgen (Javelin anti-tank wapens, drones en ander Amerikaans spul).
Volgens het bestand moet eind 2015 de grens met Rusland weer in Oekrainse handen zijn, dan stopt in theorie ook de aanvoer van wapens (smokkelwaar daar gelaten, maar tank colonnes gaan lastig worden).quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die militarisering zal natuurlijk aan beide kanten van het front plaatsvinden, waarna een nieuwe escalatie alleen maar heviger zal zijn. Zolang een definitieve oplossing uitblijft is Oekrane fucked.
Volgens mij vergis jij je en betreft het de grens met de separatistengebieden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:38 schreef Nintex het volgende:
[..]
Volgens het bestand moet eind 2015 de grens met Rusland weer in Oekrainse handen zijn, dan stopt in theorie ook de aanvoer van wapens (smokkelwaar daar gelaten, maar tank colonnes gaan lastig worden).
Nee, dat is wat Poroshenko o.a. bedoelt met het behouden van de integriteit van Oekraine. Oekraine bewaakt de landsgrenzen.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Volgens mij vergis jij je en betreft het de grens met de separatistengebieden.
Ben jij nu serieusquote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:55 schreef meth1745 het volgende:
Waar in het akkoord staat dat Oekrane voor 2015 controle moet hebben over alle gebieden tot en met de Russische grens?! De huidige verdeling lijkt dat ook niet mogelijk te maken?! Waarom Oekraine dat anders zou willen is duidelijk zo hebben ze nog enige controle over Russische inmenging. Maar ik kan in dat Minsk-akkoord nou niet bepaald vinden dat dit een voorwaarde is.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:36 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee, dat is wat Poroshenko o.a. bedoelt met het behouden van de integriteit van Oekraine. Oekraine bewaakt de landsgrenzen.
Ik snap ook niet waarom ze dat gebied binnenboord willen houden.
Was jij daarbij dan dat je dit zo goed weet?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:16 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Waar komt jouw intel vandaan?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:34 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Een dode Amerikaan zou ook handig zijn. Veel efficienter.
Beetje lullig voor de EU, maar die zijn toch al mede lijdend onderwerp van dit spel.
Dat staat er niet in.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waar in het akkoord staat dat Oekrane voor 2015 controle moet hebben over alle gebieden tot en met de Russische grens?! De huidige verdeling lijkt dat ook niet mogelijk te maken?! Waarom Oekraine dat anders zou willen is duidelijk zo hebben ze nog enige controle over Russische inmenging. Maar ik kan in dat Minsk-akkoord nou niet bepaald vinden dat dit een voorwaarde is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |