Ben wel benieuwd of die vol komt. Denk wel dat, ook al komt die niet vol, ze toch gaan vragen of je je geld over wil maken.quote:Op donderdag 12 februari 2015 23:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
KoM zal inderdaad gewoon onvoldoende aanbod hebben waarschijnlijk. Kreeg wel een promo-mail van dat China-gebeuren, maar dat mogen ze houden
Leverancierskrediet is geen 'geld in handen' maar een uitgestelde betaling.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:38 schreef Camogli het volgende:
-edit-: ik snap de rekensom niet: er is 85K nodig. De franchisegever leent 25K, Procter en Gamble doet een leverancierskrediet van 20K en KoM zorgt voor 50K. Dat is toch 10K te veel?
Ik lees:quote:Op vrijdag 13 februari 2015 10:38 schreef Camogli het volgende:
Nieuwe bij KoM: kapsalon in Gouda (m.n. aankoop 50% participatie waarna de aanvrager 100% eigenaar is), 6,5%, rating B, 60 maanden.
Hoofdelijk aansprakelijk.
-edit-: ik snap de rekensom niet: er is 85K nodig. De franchisegever leent 25K, Procter en Gamble doet een leverancierskrediet van 20K en KoM zorgt voor 50K. Dat is toch 10K te veel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2015 11:15:12 ]
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:14 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Ik lees:is inmiddels aangepast, zie ik. Er stond 25K voor die participatie, is nu 15K.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zouden ze hier meelezen?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:16 schreef Camogli het volgende:
[..]
is inmiddels aangepast, zie ik. Er stond 25K voor die participatie, is nu 15K.
Klopt! Dat had ik ook gelezen hoor.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 11:16 schreef Camogli het volgende:
[..]
is inmiddels aangepast, zie ik. Er stond 25K voor die participatie, is nu 15K.
Als je het geïnvesteerde bedrag als hoofdstatistiek zet, zie ik ook graag de waarde (en het aantal) van de nieuwe projecten per datum.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:29 schreef st1ppy het volgende:
Zojuist begonnen om te kijken wat ik nog meer met de informatie zou kunnen van de website van http://geldvoorelkaar.nl, zie het resultaat: https://gvemailer.nl/stats . Misschien toch tips van welke statistieken nog meer wenselijk zijn?
Grappig om te zien.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:29 schreef st1ppy het volgende:
Zojuist begonnen om te kijken wat ik nog meer met de informatie zou kunnen van de website van http://geldvoorelkaar.nl, zie het resultaat: https://gvemailer.nl/stats . Misschien toch tips van welke statistieken nog meer wenselijk zijn?
Zoiets als dit?:quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:35 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Als je het geïnvesteerde bedrag als hoofdstatistiek zet, zie ik ook graag de waarde (en het aantal) van de nieuwe projecten per datum.
En iets van activiteit, aantal individuele investeerders per dag.
Zoiets ja. Dit is het totaal aantal investeringen? Misschien kan je die opsplitsen in totaal en aantal investeerders (als 1 iemand op een dag in 3 projecten investeert, dat je dan de 33% van de balk een andere kleur heeft dan het totale)quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:03 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Zoiets als dit?:
https://gvemailer.nl/stats/
Ik zou ook nog per dag het gemiddelde geinvesteerde bedrag kunnen weergeven. Dit soort stats zouden in principe ook weer per project weergegeven kunnen worden.
Wat je ziet zijn het totaal aantal investeringen ( dus 3 investeringen als 1 iemand in 3 projecten investeerd). Het totale geinvesteerde bedrag is wat er die dag is toegezegd (dus nog niet de werkelijke investeringen).quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:13 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zoiets ja. Dit is het totaal aantal investeringen? Misschien kan je die opsplitsen in totaal en aantal investeerders (als 1 iemand op een dag in 3 projecten investeert, dat je dan de 33% van de balk een andere kleur heeft dan het totale)
Ik krijg toch altijd wat moeite als iemand zo snel weer terug komt voor meer geldquote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:18 schreef Goesten het volgende:
De koffiedrinkers zijn ook weer terug op KOM
Dat je twijfels hebt is je goed recht en dat mag je zeker hier ventileren. Echter iemand impliciet van fraude betichten vind ik persoonlijk te ver gaanquote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:58 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik krijg toch altijd wat moeite als iemand zo snel weer terug komt voor meer geld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ponzifraude ??
Laat ik voorop stellen dat ik niet mee ga doen met de kapper en het koffie terras maar ik geloof ook helemaal niet dat het koffiegebeuren ook maar iets van fraude van doen heeft. Wat ik wel lees, en dat is voor mij een van de redenen om niet mee te doen, is dat ze van de 25k gevraagde lening 18k gaan gebruiken als werkkapitaal. 72% van het lening bedrag is dus voor financiering van het werkkapitaal en daar heb ik geen zin in.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 14:58 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik krijg toch altijd wat moeite als iemand zo snel weer terug komt voor meer geld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ponzifraude ??
Neem mij op vrijdagmiddag niet te serieusquote:Op vrijdag 13 februari 2015 15:12 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dat je twijfels hebt is je goed recht en dat mag je zeker hier ventileren. Echter iemand impliciet van fraude betichten vind ik persoonlijk te ver gaan
Waarschijnlijk een lastige, maar het percentage projecten dat op de fles gaat is interessant om te weten.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:29 schreef st1ppy het volgende:
Ja, dat is het zeker heel interessant maar vermoedelijk moeilijk te realiseren. Over het algemeen verdwijnen die projecten van de site van GvE, misschien kan je daar via die ingang iets mee?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 16:27 schreef zoekie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een lastige, maar het percentage projecten dat op de fles gaat is interessant om te weten.
Als je een lege rekening had voordat de GvE betaling gestort werd en je zonder tussenkomende betalingen daarmaa KoM betaald hebt klopt dat. Mocht er nog een berg(je) geld opgestaan hebben is het nogal moeilijk te traceren welk stukje geld je overgemaakt hebtquote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:42 schreef BruderKlaus het volgende:
Toch ook weer grappig. Zojuist een KoM fee betaald met een vandaag binnengekomen GVE betaling.
Rekening was op paar centen na leeg. Heb redelijk de neiging constant naar spaarrekening te sweepenquote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je een lege rekening had voordat de GvE betaling gestort werd en je zonder tussenkomende betalingen daarmaa KoM betaald hebt klopt dat. Mocht er nog een berg(je) geld opgestaan hebben is het nogal moeilijk te traceren welk stukje geld je overgemaakt hebt
interessante discussie 😉.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 18:17 schreef BruderKlaus het volgende:
[..]
Rekening was op paar centen na leeg. Heb redelijk de neiging constant naar spaarrekening te sweepen
Verdiend jong! Ook toen met snelle ingrijpen bij dat ene project!quote:
Ik heb er al 1, in april komen er 2 bijquote:Op vrijdag 13 februari 2015 20:24 schreef AQuila360 het volgende:
Ben even mn projecten aan het doornemen en over 2 a 3 maanden lopen mn eerste projecten af, wel dan ook meteen een stuk of 3 of 4 dus dan zakt mn maandbedrag wel weer maar wel mooi om dan ook een paar afgeronde projecten te hebben.
Leuke statistiek! Hoewel ik de bovenste grafiek niet begrijp en mijn webbrowser het ook niet erg tof vindt. Overigens: waren er zo weinig projecten op zondag dat die dag in het cirkeldiagram onzichtbaar wordt?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:29 schreef st1ppy het volgende:
De grafieken zijn allen interactief. Je kunt bij het cirkel diagram met je muis er over om te zien hoveel nieuwe projecten er zijn opgedoken die dag vanaf de genoemde datum. In het geval van zondag is dat maar 1 keer voorgekomen vanaf 01-11-2014.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 23:27 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Leuke statistiek! Hoewel ik de bovenste grafiek niet begrijp en mijn webbrowser het ook niet erg tof vindt. Overigens: waren er zo weinig projecten op zondag dat die dag in het cirkeldiagram onzichtbaar wordt?
Veel mooier dan mijn excel pivot tabellen! Complimenten. Kan je misschien ook de gemiddelde rente per risico-categorie over de tijd uitgezet laten zien? Eventueel nog met een filter voor de looptijd?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:55 schreef st1ppy het volgende:
De grafieken zijn allen interactief....
Zou het niet mogelijk zijn om inzicht te krijgen of er projecten omvallen. Ik denk dat dit hele interessante informatie is voor veel mensen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:55 schreef st1ppy het volgende:
[..]
De grafieken zijn allen interactief. Je kunt bij het cirkel diagram met je muis er over om te zien hoveel nieuwe projecten er zijn opgedoken die dag vanaf de genoemde datum. In het geval van zondag is dat maar 1 keer voorgekomen vanaf 01-11-2014.
De staafdiagrammen zijn zoembaar, je kunt dus bij de bovenste grafiek inzoemen. Je kunt daar bijvoorbeeld in aflezen dat op 13 februari 36 investeerders samen 37 investeringen hebben gedaan met een totaal bedrag van 23.400 euro.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Naam:Fit 20 Meppel -> link naar project pagina Leendoel: Opstart onderneming classificatie: 5s Graydonrating: BBB Kredietbedrag: 48000 Geïnvesteerd: 48000 Rente: 8.0 Looptijd: 60 maanden Type: Zakelijk Inschrijfperiode: Inschrijfperiode nog 0 dagen |
1 | http://gve.xzaz.nl/project/latest.php |
1 | http://gve.xzaz.nl/project/information.php?[id:projectid] |
Beste aborren, ik zal kijken wat ik er van kan maken. Zowiezo is het mogelijk om het aantal projecten per risico categorie te laten zien, dit zou kunnen per aantal projecten of per totaal gevraagde investeringsbedragen.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:35 schreef aborren het volgende:
[..]
Veel mooier dan mijn excel pivot tabellen! Complimenten. Kan je misschien ook de gemiddelde rente per risico-categorie over de tijd uitgezet laten zien? Eventueel nog met een filter voor de looptijd?
Daarnaast... voor de privacy-gevoelige fokkers, met deze database aan gegevens is het vrij eenvoudig te achterhalen welk investeerdersnummer bij welke fok-user hoort, als je namelijk een paar keer meldt dat je wel/niet meedoet in een project, eventueel met een bedrag daarbij, maakt dat je traceerbaar. Ter info!
Hoewel ook ik graag over deze informatie zou beschikken, is het ronduit lastig om deze informatie van geldvoorelkaar.nl te halen. Wel is het mogelijk om dit collectief te doen, dat gebruikers bijvoorbeeld projecten kunnen aanvinken als wanbetaler(s). Bij bijvoorbeeld 5 of meer vinkjes van verschillende gebruikers zal dit project dan op gvemailer verschijnen als wanbetaler.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zou het niet mogelijk zijn om inzicht te krijgen of er projecten omvallen. Ik denk dat dit hele interessante informatie is voor veel mensen.
Iets anders; kan jij een API maken? We pollen nu allemaal de server van GvE beetje zielig voor die arme server.quote:
Beste xzaz, ik kan inderdaad een api maken, maar waarom ? In principe kun je op https://gvemailer.nl al alles vinden lijkt mij, anders hoor ik graag wat je nog meer zou willen zien :-)quote:Op maandag 16 februari 2015 09:01 schreef xzaz het volgende:
[..]
Iets anders; kan jij een API maken? We pollen nu allemaal de server van GvE beetje zielig voor die arme server.
Een APIquote:Op maandag 16 februari 2015 09:34 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Beste xzaz, ik kan inderdaad een api maken, maar waarom ? In principe kun je op https://gvemailer.nl al alles vinden lijkt mij, anders hoor ik graag wat je nog meer zou willen zien :-)
Wat voor API zou je dan willen ? Wat voor functies zouden er in moeten zitten?quote:Op maandag 16 februari 2015 09:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Een API, ik zou graag zelf aan de slag willen met de data. En omdat we nu met z'n allen aan het pollen zijn is het misschien handig om dat centraal te houden? Als je de data niet wilt delen; prima.
Ja, dat met die vinkjes is een goed idee. Wat ook zou kunnen dat er een overzicht komt met projecten die verwijderd zijn door GvE. Tot op heden hebben ze namelijk de projecten waar het fout mee is gegaan verwijderd.quote:Op maandag 16 februari 2015 08:41 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Hoewel ook ik graag over deze informatie zou beschikken, is het ronduit lastig om deze informatie van geldvoorelkaar.nl te halen. Wel is het mogelijk om dit collectief te doen, dat gebruikers bijvoorbeeld projecten kunnen aanvinken als wanbetaler(s). Bij bijvoorbeeld 5 of meer vinkjes van verschillende gebruikers zal dit project dan op gvemailer verschijnen als wanbetaler.
Ook hierin hoor ik graag suggesties hoe dit goed uitgewerkt zou kunnen worden.
Ja het zou veel leuker zijn als hier weer eens wat van het "echte werk" besproken zou kunnen worden maar het is vrij stil momenteel......quote:Op maandag 16 februari 2015 10:49 schreef eenjongen... het volgende:
Dit is wel een vrij technisch topic geworden zeg
GVE leest ook meequote:Op maandag 16 februari 2015 11:59 schreef Camogli het volgende:
Volgens de statistieken is het maandag-projectendag. Nou, euh....
Je kunt nu wel zien wat voor projecten er dag online gezet zijn. Ik heb de grafiek "nieuwe projecten vanaf 01-11-2014" even ondergedeeld met de risico classificatie.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:35 schreef aborren het volgende:
[..]
Veel mooier dan mijn excel pivot tabellen! Complimenten. Kan je misschien ook de gemiddelde rente per risico-categorie over de tijd uitgezet laten zien? Eventueel nog met een filter voor de looptijd?
Daarnaast... voor de privacy-gevoelige fokkers, met deze database aan gegevens is het vrij eenvoudig te achterhalen welk investeerdersnummer bij welke fok-user hoort, als je namelijk een paar keer meldt dat je wel/niet meedoet in een project, eventueel met een bedrag daarbij, maakt dat je traceerbaar. Ter info!
De huidig getoonde statistieken op https://gvemailer.nl/ tonen voor nu nog slechts nieuwe projecten vanaf 01-11-2014. Dit zal echter gecorrigeerd gaan worden naar begin 2013, waaruit mogelijk zal blijken dan vrijdag idd projectdag is ipv woensdag.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:59 schreef Camogli het volgende:
Volgens de statistieken is het maandag-projectendag. Nou, euh....
Ik heb even gekeken bij de betaling van vandaag en het is inderdaad anders. Bij mij staat echter tussen haakje wel het projectnummer. Dit is duidelijker als de oude situatie. Je moet (bij de ING) wel even klikken op de uitgebreide betaal informatie. Er staat ook netjes bij hoeveelste uitbetaling het is.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:48 schreef k_man het volgende:
Ik snap zo ondertussen geen bal meer van de bijschrijvingen van GvE. Ze lijken de code weer veranderd te hebben. Ik krijg nu in ieder geval een bijschrijving waarbij de viercijferige projectcode überhaupt niet voorkomt. Lekker handig.
Ik heb in mijn netwerk veel beslissers die in het verleden via mij mensen in hebben.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:27 schreef xzaz het volgende:
Nieuw project:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9889
Naam:Paul Meester Recruitment Services
Leendoel: Opstart onderneming
classificatie: 5s
Graydonrating: A
Kredietbedrag: 50000
Geïnvesteerd: 0
Rente: 7.0
Looptijd: 60 maanden
Type: Zakelijk
Inschrijfperiode: Inschrijfperiode nog 120 dagen
Dus eerst 10k zelf storten en dan 21k uit de lening opnemen? Leen dan 10k minder...quote:Waar wordt de financiering voor aangewend?
De noodzakelijke middelen bedragen ¤ 60.000 waarvan ik ¤ 10.000 zelf in breng. De financiering is nodig voor:
· investering bedrijfsmiddelen: ¤ 7.500
· investeringen recruitmentstools: ¤ 15.000
· overbrugging aanloopperiode ¤ 16.500
· levensonderhoud ¤ 21.000
En als laatste het logo, wat een lelijk ding.quote:Is er voldoende cash flow om aan de verplichtingen te voldoen?
In deze financieringsaanvraag is rekening gehouden met een aanloopperiode. Na 6 maanden is de cashflow ruim voldoende om aan alle verplichtingen te voldoen.
Ik zie er ook helemaal niets in.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:43 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat een flut project:
[..]
Dus eerst 10k zelf storten en dan 21k uit de lening opnemen? Leen dan 10k minder...
En verder:
[..]
En als laatste het logo, wat een lelijk ding.
Nee, ik sla over
Er staan 4 projecten open. Interessante projecten stromen doorgaans wel binnen een dag vol. Dat dat vuurwerkprojectje nog steeds niet vol zit, is wat mij betreft ook wel een indicatie over het vertrouwen van potentiële investeerders.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:01 schreef Gkhn het volgende:
Dus ik lees me hier sinds vandaag in.
• Is dat vuurwerkprojectje wat?
• Maar 4 projecten op GVE, waarom zo weinig?
En wat vind je van die indicatie? Meegaan met de stroming of tegenin zwemmen?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er staan 4 projecten open. Interessante projecten stromen doorgaans wel binnen een dag vol. Dat dat vuurwerkprojectje nog steeds niet vol zit, is wat mij betreft ook wel een indicatie over het vertrouwen van potentiële investeerders.
het enige wat klopt is zijn 'eigen' vermogen denk ik?quote:Op maandag 16 februari 2015 14:52 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zie er ook helemaal niets in.
quote:Op maandag 16 februari 2015 15:17 schreef Gkhn het volgende:
En wat vind je van die indicatie? Meegaan met de stroming of tegenin zwemmen?
Mag ik niet om advies vragen? Ik doe precies dat.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:29 schreef CaLeX het volgende:
[..]![]()
Wat denk je van eigenen afwegingen maken en dan een keus maken?
Mag ik geen advies geven? Ik doe precies dat.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:30 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Mag ik niet om advies vragen? Ik doe precies dat.
Voor zover ik het lees hebben ze nog geen omzet, zijn er geen fatsoenlijke garanties zoals persoonlijke aansprakelijkheid en vragen ze een flink bedrag. Dat geeft nou niet echt het idee dat het een solide investering is.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:17 schreef Gkhn het volgende:
[..]
En wat vind je van die indicatie? Meegaan met de stroming of tegenin zwemmen?
Prima dan is er niks aan de handquote:Op maandag 16 februari 2015 15:32 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Mag ik geen advies geven? Ik doe precies dat.
Bedankt.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor zover ik het lees hebben ze nog geen omzet, zijn er geen fatsoenlijke garanties zoals persoonlijke aansprakelijkheid en vragen ze een flink bedrag. Dat geeft nou niet echt het idee dat het een solide investering is.
Kijk voor de grap eens op https://gvemailer.nl/projects en klik dan op een project. Als je een account hebt kun je namelijk zien hoe snel een project word volgeschreven, op die manier kun je bepalen of het het waard is mee te gaan met de "crowd".quote:
Gezien de olieprijs en je overal hoort dat investeringen uitgesteld worden zou ik er ook niet al te snel in stappen.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:43 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat een flut project:
[..]
Dus eerst 10k zelf storten en dan 21k uit de lening opnemen? Leen dan 10k minder...
En verder:
[..]
Nee, ik sla over
Zou altijd zelf onderzoek doen en naar eigen kennis investeren/gokken op projecten. Zeker niet overal op mee springen als mensen hier er een mening over hebben.quote:
Dat zeker. En deel van mijn onderzoek is een kwalitatieve enquête te houden naar meningen van anderenquote:Op maandag 16 februari 2015 15:51 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Gezien de olieprijs en je overal hoort dat investeringen uitgesteld worden zou ik er ook niet al te snel in stappen.
Ook omdat ik al een recruitment bureau heb in mijn portfolio ga ik dat zeker niet doen.
[..]
Zou altijd zelf onderzoek doen en naar eigen kennis investeren/gokken op projecten. Zeker niet overal op mee springen als mensen hier er een mening over hebben.
Uiteindelijk moet jij er achter staan en jij moet er mee kunnen leven als je geld verliest.
Die kwalitatieve enquête zie ik graag langskomen dan.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:01 schreef Gkhn het volgende:
En deel van mijn onderzoek is een kwalitatieve enquête te houden naar meningen van anderen
Sorry. Classified. Ik kan je wel mijn mening geven over toekomstige investeringen als je wilquote:Op maandag 16 februari 2015 16:07 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Die kwalitatieve enquête zie ik graag langskomen dan.
OT. Weer een puntje voor de maandag erbij
Ik zou zeggen, ga eens een jaartje terug met "in lezen". Staat een hoop interessants tussen.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:01 schreef Gkhn het volgende:
Dus ik lees me hier sinds vandaag in.
• Is dat vuurwerkprojectje wat?
• Maar 4 projecten op GVE, waarom zo weinig?
• Zijn er nog andere websites waar je kan investeren internationaal als Nederlander zijnde zonder te veel poespas?
25.1 Maximaal vermogenquote:Op maandag 16 februari 2015 16:27 schreef bleyenburg het volgende:
Ik kan me vergissen, maar er staat me iets bij dat ik ooit ergens in de voorwaarden van GvE gelezen heb dat je niet aan zowel de inversteerderskant als aan de lenerskant mag opereren.
Momenteel te druk om verder te spitten. Doe ik eventueel van de week nog even.
Tenzij iemand hier dit kan bevestigen c.q. ontkrachten
Ja, dat van de hoeveelste betaling zag ik staan. Op basis van dat gegeven plus het bedrag kon ik wel bedenken om welk project het gaat. Ik zal straks thuis nog eens kijken of ik dat projectnummer toch ergens kan vinden.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:18 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken bij de betaling van vandaag en het is inderdaad anders. Bij mij staat echter tussen haakje wel het projectnummer. Dit is duidelijker als de oude situatie. Je moet (bij de ING) wel even klikken op de uitgebreide betaal informatie. Er staat ook netjes bij hoeveelste uitbetaling het is.
Het projectnummer staat het er zelfs dubbel. Eerst dat lange nummer met het projectnummer erin, en daarachter ook nog eens het projectnummer tussen haakjes.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat van de hoeveelste betaling zag ik staan. Op basis van dat gegeven plus het bedrag kon ik wel bedenken om welk project het gaat. Ik zal straks thuis nog eens kijken of ik dat projectnummer toch ergens kan vinden.
Het is mogelijk (bij projecten vanaf 27-10-2014) om de dagdelen op gvemailer te vermelden.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:23 schreef Camogli het volgende:
Wordt er door GvE wel eens 's avonds een project geplaatst?
(Dat is misschien ook nog een mooie statistiek: tijdstip plaatsing: ochtend, middag, avond?)
Ik snap ook niet waarom al dat geld nodig is. Wat heb je nodig om als recruiter te beginnen? Een telefoon en een pc, lijkt me.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:43 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat een flut project:
[..]
En verder:
[..]
Nee, ik sla over
En dan ook nog matige rentequote:Op maandag 16 februari 2015 14:43 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat een flut project:
[..]
En verder:
[..]
Nee, ik sla over
Een telefoon, een PC en wat software om een soort van database bij te houden en te matchen. Volgens mij kan dat ruim voor 10k geregeld worden, en anders moet je eerst maar eens een interim klus doen.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom al dat geld nodig is. Wat heb je nodig om als recruiter te beginnen? Een telefoon en een pc, lijkt me.
Tja, het aanbod van projecten is vrij laag, zeker in verhouding tot het aanbod van kapitaal. Toch zie je ook wel dat er projecten zijn die beduidend langzamer volstromen.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef bleyenburg het volgende:
Ik sla de recruiter ook over om de voor de hand liggende redenen.
Wat wel zorgelijk is, is dat dit project dus ook moeiteloos vol gaat lopen.
'Moeiteloos'quote:Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef bleyenburg het volgende:
Binnen zes uur al en dergelijk bedrag binnenhalen voor een vrij gammel verhaaltje is wel relatief moeiteloos.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:29 schreef xzaz het volgende:
[..]
'Moeiteloos'
[ afbeelding ]
Hij zit nog net niet op driekwart (72.4%). Ben benieuwd als die vandaag volkomt.
Een 100 euro kun je er altijd wel ingooien maar ik zie ook wel wat hogere bedragen er bij tussen,quote:Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef bleyenburg het volgende:
Dat noem ik sneller dan het licht! Ze gaan van start met 120 dagen.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:29 schreef xzaz het volgende:
[..]
'Moeiteloos'
[ afbeelding ]
Hij zit nog net niet op driekwart (72.4%). Ben benieuwd als die vandaag volkomt.
Mm ja als je het zo bekijkt. Zijn er mensen hier die er wel zijn ingestapt?quote:Op maandag 16 februari 2015 20:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Binnen zes uur al en dergelijk bedrag binnenhalen voor een vrij gammel verhaaltje is wel relatief moeiteloos.
Ze beginnen met 120 dagen he, eigenlijk is het niet normaal dat ze binnen een dag vollopen. Maar dat is inmiddels hoe het nu is omdat er meer geld dan projecten is. Als nu een project een week loopt is het super langquote:Op maandag 16 februari 2015 20:35 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mm ja als je het zo bekijkt. Zijn er mensen hier die er wel zijn ingestapt?
Waarom voor die 2 euro op 3 jaar wel en nu niet? Alleen om je gemiddelde rente met 2 cijfers achter de komma iets op te hogen?quote:Op maandag 16 februari 2015 21:41 schreef didi80 het volgende:
Ik ben benieuwd of het vuurwerk project zijn rente nog omhoog gaat gooien de komende dagen.
Als hij richting de 8,5% gaat wil ik er wel een klein bedragje ingooien.
Maar ik verwacht het niet.
Niemandquote:Op maandag 16 februari 2015 15:03 schreef opabrutus het volgende:
Zijn er mensen die hier (blanco uiteraard) Excel formatjes willen delen waarin zij hun investeringen bijhouden?
Ik ben sinds kort begonnen met wbw, en vind het zonde van de tijd om opnieuw het wiel uit te vinden, terwijl er ongetwijfeld al wat moois gecreeerd is.
Die zijn een maand of twee geleden hier gedeeld. Ik zou gewoon even terug lezen. Staat er zeker tussen. Ik kan je er niet aan helpen.quote:
Even in deze topicreeks zoeken, zijn er al meerdere langs gekomen..quote:
https://www.dropbox.com/s(...)oorelkaar3.xlsm?dl=0quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:57 schreef opabrutus het volgende:
Oke bedankt!
edit: alles doorgescrolled vanaf #18, maar ben niks tegen gekomen.
Misschien is het de vroege ochtend.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar ik ze kan vinden![]()
Er staat een link naar de juiste post in het topic van week 5quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:57 schreef opabrutus het volgende:
Oke bedankt!
edit: alles doorgescrolled vanaf #18, maar ben niks tegen gekomen.
Misschien is het de vroege ochtend.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waar ik ze kan vinden![]()
Maar wat bedoel je met ongeveer? Tussen 5 jan en 7 feb zitten 33 dagen, wil je dat excel +33 dagen doet elke keer? In dat geval krijg je:quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:32 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Er staat een link naar de juiste post in het topic van week 5weet ik toevallig omdat ik toen op vakantie was
Is het mogelijk binnen excel om als je een datum hebt, en weet hoeveel termijnen ervoor en erna komen een onderverdeling te maken?
Stel, ik heb een project van 6 maanden (totale waarde om het makkelijk te maken 60 euro, eerste betaling 5-1-2015) en heb zojuist de 2de betaling gehad op 7-2-2015. Is het dan mogelijk om excel zichzelf in te laten vullen op een ander blad waarneer de vorige/volgende termijnen ongeveer zouden moeten zijn? Dat er dan 1/6de op 7 jan/feb/mrt/april/mei/juni naar boven komt.
Ben aan het kijken of ik vanuit de XLS-output van GVE een excel kan maken die al omvattend is. Waar op het moment dat de output erin gekopieerd wordt deze diverse tabellen en grafieken vultquote:
Heb ongeveer deze als basis gebruikt voor mijn charts, waarvoor dankquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:31 schreef Zith het volgende:
[..]
https://www.dropbox.com/s(...)oorelkaar3.xlsm?dl=0
Niet zonder errors maar ben te lui om er verder aan te werken want het doet wat ik wil
Die vallen te 'slepen' verder naar rechts, mocht je verder dan 2020 willen kijken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:40 schreef Coelho het volgende:
[..]
Heb ongeveer deze als basis gebruikt voor mijn charts, waarvoor dank
Een vraag: is de rechterkant met investeringen en betalingen per maand volledig hard-coded of wordt die ook langer (verder in de toekomst) naarmate projecten langer duren?
En is het aan de voorkant ook in te korten zonder dat ik de formules geweld aan doe? Ik ben pas in 2015 begonnen met investeren...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:43 schreef Zith het volgende:
[..]
Die vallen te 'slepen' verder naar rechts, mocht je verder dan 2020 willen kijken.
Selecteer de kolommen die je wilt inkorten, rechtermuis -> hidequote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:55 schreef Coelho het volgende:
[..]
En is het aan de voorkant ook in te korten zonder dat ik de formules geweld aan doe? Ik ben pas in 2015 begonnen met investeren...
Ze concluderen dat de communicatie te wensen overliet en omdat dat iets is wat ze niet willen rommelen ze niet door maar trekken ze het volledige project terug met de mededeling dat het project evt in aangepaste vorm terug kan komen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:30 schreef MSR het volgende:
Email van GvE (betreffende project K&W Shipping):
Uit de vele reacties hebben wij begrepen dat onze communicatie omtrent dit project als onduidelijk is ervaren. Hiervoor willen wij onze excuses aanbieden.
Verleden week hebben wij u, met betrekking tot in hoofde vermeld project, op de hoogte gebracht van een omissie in de pitch. Hierop zijn veel reacties ontvangen en sommige van u hebben zich uit het project teruggetrokken. Zoals u bekend wordt de pitch opgesteld door de ondernemer, eventueel met hulp van een financieel adviseur.
Op basis van deze reacties hebben wij, in overleg met de ondernemer, en diens financieel adviseur, er voor gekozen om het project volledig terug te trekken. De publicatie van een herziene aanvraag nemen wij in overweging.
Wij betreuren deze gang van zaken doch zijn van mening dat de pitch alle van belang zijnde aspecten moet vermelden zodat u een weloverwogen beslissing tot investeren kunt nemen.
Voor dit project was nog geen betaalverzoek verstuurd. Eventueel vooruitbetaalde investeringen zullen zo spoedig mogelijk worden teruggeboekt.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
-
Nou, lekker dan. Ik vind het maar een rare gang van zaken omtrent dit project...
Dit dus. Ik snap op zich wel dat ze het project annuleren maar we zijn inmiddels 2 maanden verder. Wellicht kan een en ander iets vlotter. Hadden ze de pitch inderdaad niet zelf al eerder kunnen controleren?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:46 schreef bleyenburg het volgende:
Het argument dat de pitch door de ondernemer wordt opgesteld ben ik al eerder mee geconfronteerd.
Ik vind in deze dat GvE een ingediende pitch best mag becommentariëren en eventueel ter correctie terug mag sturen naar de lener alvorens tot plaatsing over te gaan.
@µ: Klopt het dat de mailer niks verstuurd heeft?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:52 schreef bleyenburg het volgende:
Nieuw project: een cadeaushop.
Werkelijk onbegrijpelijk: 2 man (parttime) aannemen en zelf bij een werkgever blijven werken
?????????????????????????????????
Absolute no-go imo
Gvemailer.nl heeft netjes een mailtje verstuurd over project https://gvemailer.nl/projects/9476quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
@µ: Klopt het dat de mailer niks verstuurd heeft?
gvemailer komt ineens in mijn spambox binnen terwijl ik gisteren die recruiter wel in mijn inbox kreegquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:19 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Gvemailer.nl heeft netjes een mailtje verstuurd over project https://gvemailer.nl/projects/9476
Ik heb hem keurig ontvangen. Zelf eerder dan de gvemailer dit keer.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik sla twee keer over inderdaad.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:35 schreef Camogli het volgende:
Deze cadeaushop vandaag en gisteren de recruitman: we worden wel verwend deze week...
Nee zeker niet voor die twee euro. Het is dom en ik kan het ook niet verklaren maar dit project spreekt mij persoonlijk aan. Heb mij al een paar keer in moeten houden om er toch niet een klein beetje in te stoppen. Dus als ze de rente iets omhoog gooien zal het helemaal lastig worden voor mij om het niet te doen. Zo heeft iedereen denk ik wel 1 a 2 projecten die niet op de cijfers zijn uitgekozen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:25 schreef CaLeX h cijfers zijn et volgende:
mij.
[..]
Waarom voor die 2 euro op 3 jaar wel en nu niet? Alleen om je gemiddelde rente met 2 cijfers achter de komma iets op te hogen?
Ik heb niks ontvangen dit keer.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:09 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb hem keurig ontvangen. Zelf eerder dan de gvemailer dit keer.
Niels staat er al tijden op volgens mij.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:42 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik heb niks ontvangen dit keer.
Ik mis nu heel veel projecten omdat ik geen mails krijg.
Van waxxys, infusion en niels vastgoed heb ik geen mails gehad.
Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk. Je kunt zelf ook zo nu en dan kijken. Niels staat er al sinds 30 januari op.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:42 schreef Miniem het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:42 schreef Miniem het volgende:
[..]
Even op nieuw aanmelden bij mu, zie daarvoor de openingspost van dit topic.quote:
Alweer? heb 2 mails ontvangen maar daarna niet meer.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:16 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
[..]
Even op nieuw aanmelden bij mu, zie daarvoor de berichten in dit of vorig topic.
Oh, gek, dacht dat het fout zou zijn gegaan bij de overzetting van de mailinglijst van Tha-Duck naar Mu... Dan weet ik het ook niet, wellicht kan mu zelf vertellen waar het fout gaatquote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:17 schreef Miniem het volgende:
[..]
Alweer? heb 2 mails ontvangen maar daarna niet meer.
quote:
Ben ik met je eens, ik zie dit nog best positief in maar heb al zo'n soort project en diegene had een stuk minder nodig. Meen iets van 15k dat is altijd wel af te lossen als je gewoon blijft werken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:08 schreef impact9 het volgende:
Dat zelf blijven werken voor een vast inkomen vind ik juist een plus. Echter als een aanvrager in een koopwoning woont en er wordt bijvoorbeeld geen overwaarde getoond als back-up zal die er ook wel niet zijn. Deze sla ik zeker over.
Ik denk dat ze er gewoon van af wilden en dat is nu zo gedaan, eerst vrijwillig mensen vragen terug te stappen en nu zal er nog een handje vol overblijven en daarom is het project geannuleerd.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ze concluderen dat de communicatie te wensen overliet en omdat dat iets is wat ze niet willen rommelen ze niet door maar trekken ze het volledige project terug met de mededeling dat het project evt in aangepaste vorm terug kan komen.
Ik denk dat deze aanpak de geloofwaardigheid van GvE meer ten goede komt dan gewoon 'doorrommelen'.
Volgens mij doen ze dat altijd, misschien nog een extra stukje reclame? Kreeg net ook de mail van van Eck en Rigters over de incentive maar ik voldoe daar ook niet aan. Maar wel leuk om even door te kijken wat mij betreft.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:23 schreef Coelho het volgende:
[..]
gvemailer komt ineens in mijn spambox binnen terwijl ik gisteren die recruiter wel in mijn inbox kreeg![]()
Overigens kreeg ik net een mail van de incentive van OAMKB Hilvarenbeek. Vanaf ¤500 kun je daar aanspraak op maken. Ik heb minder geinvesteerd en toch de mail ontvangen. Ook wat slordig, zeker omdat het via GvE komt. Het zou toch een eitje moeten zijn om alleen de investeerders aan te schrijven die aan de voorwaarde voldoen?
Nee hoor, als het project je persoonlijk aantrekt, gewoon doen. Ik heb er een hoop meer dan 2 van de 25 die er lopen die niet puur op cijfers uitgekozen zijnquote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:31 schreef didi80 het volgende:
[..]
Nee zeker niet voor die twee euro. Het is dom en ik kan het ook niet verklaren maar dit project spreekt mij persoonlijk aan. Heb mij al een paar keer in moeten houden om er toch niet een klein beetje in te stoppen. Dus als ze de rente iets omhoog gooien zal het helemaal lastig worden voor mij om het niet te doen. Zo heeft iedereen denk ik wel 1 a 2 projecten die niet op de cijfers zijn uitgekozen.
Ik probeer het te beperken tot 1 a 2, en de rest echt puur op de cijfers te bekijken. Maar die zeggen ook niet altijd alles. Soms is je gevoel beter. Dus uiteindelijk zal ik er ook wel meer dan 2 hebben lopen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:31 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Nee hoor, als het project je persoonlijk aantrekt, gewoon doen. Ik heb er een hoop meer dan 2 van de 25 die er lopen die niet puur op cijfers uitgekozen zijn
Gewoon doen ja en anders een klein bedrag dat kan altijd.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 19:38 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ik probeer het te beperken tot 1 a 2, en de rest echt puur op de cijfers te bekijken. Maar die zeggen ook niet altijd alles. Soms is je gevoel beter. Dus uiteindelijk zal ik er ook wel meer dan 2 hebben lopen.
Welkom! Je kunt gewoon een aantal maanden terug beginnen met lezen, dan kom je verschillende linkjes tegen die naar overzichten gaan met tientallen Crowdfunding platformen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 23:08 schreef Targaryen het volgende:
Hoi allemaal hier, ik ben bezig met een klein onderzoekje naar verschillende markten omtrent crowdfunding. Ik geloof dat ik dan hier misschien wel aan het goede adres zit.
Weten jullie misschien welke/ of er bedrijven zijn die in Spanje/Italië/Griekenland crowdfunding faciliteren? Wellicht ook enkele die het over de gehele EU doen?
Elke informatie die iemand van jullie hier eventueel zou hebben zou echt heel erg behulpzaam zijn. Alvast bedankt!
P.S. Ik heb trouwens de link gevolgd die naar de wikipedia gaat op de eerste pagina van dit topic bekeken en daar staan inderdaad verschillende partijen in, maar ik mis daar ook bijvoorbeeld nog kapitaalopmaat in. Dus wellicht dat jullie meer bedrijven hebben.
Maak je gebruik van https://gvemailer.nl ? Misschien kun je even naar je filter kijken, het kan zijn dat de betreffende projecten niet binnen jouw filter vallen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:42 schreef Miniem het volgende:
[..]
weer een uitzender (net al begin deze week bij GvE). Tweede aanvraag, nu voor vestiging in Rotterdam.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:15 schreef Rosite het volgende:
Nieuw project op Kapitaal op Maat, 4 jaar, B, 6,5%.
Ik heb hem ook even meegepakt, bedankt!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:31 schreef Zith het volgende:
[..]
https://www.dropbox.com/s(...)oorelkaar3.xlsm?dl=0
Niet zonder errors maar ben te lui om er verder aan te werken want het doet wat ik wil
Een omzet van 24kquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:46 schreef xzaz het volgende:
Nieuw project:
Naam:Klussenbedrijf Parsa/ Klusjesman Amir
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
classificatie: 4
Graydonrating: BB
Kredietbedrag: 14500
Rente: 7.0
Filters?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
Mwoah, de omzetstijging in van 230k in 2013 naar 775k in 2014 stemt wel hoopvol natuurlijk. Solvabiliteit wat laag, maar liquiditeit prima. Ook in de technische sector, waar de verwachtingen voor 2015 zijn dat er een flinke groei gaat plaatsvinden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:24 schreef Camogli het volgende:
[..]
weer een uitzender (net al begin deze week bij GvE). Tweede aanvraag, nu voor vestiging in Rotterdam.
Vorige aanvraag half jaartje geleden; toen 50K, nu 80K.
Mij te snel en rente te laag. Ik pas.
Ja, op https://gvemailer.nl/subscriptions kun je filters instellen, zodat je alleen mailtjes krijgt van projecten waar jouw interesse ligt, zie afbeelding:quote:
Krijg steeds meer het idee dat jij alleen maar je mailer loopt te promoten hierquote:
Totaal irrelevant.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:28 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Ja, op https://gvemailer.nl/subscriptions kun je filters instellen, zodat je alleen mailtjes krijgt van projecten waar jouw interesse ligt, zie afbeelding:
[ afbeelding ]
Mijn excuses als dat zo over komt, want dat is niet de bedoeling. Ik probeer alleen mensen te helpen door snel informatie te krijgen. Zelf heb ik aardig wat projecten gemist doordat ze sneller vol zaten dan dat ik mij kon bedenken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:32 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Krijg steeds meer het idee dat jij alleen maar je mailer loopt te promoten hier
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:29 schreef st1ppy het volgende:
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:03 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Zoiets als dit?:
https://gvemailer.nl/stats/
Ik zou ook nog per dag het gemiddelde geinvesteerde bedrag kunnen weergeven. Dit soort stats zouden in principe ook weer per project weergegeven kunnen worden.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:24 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Wat je ziet zijn het totaal aantal investeringen ( dus 3 investeringen als 1 iemand in 3 projecten investeerd). Het totale geinvesteerde bedrag is wat er die dag is toegezegd (dus nog niet de werkelijke investeringen).
Ik heb nu ook even een grafiekje er bij gezet waaraan je kunt zien hoeveel projecten er de afgelopen dat toegevoegd zijn: https://gvemailer.nl/stats/
quote:Op maandag 16 februari 2015 09:34 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Beste xzaz, ik kan inderdaad een api maken, maar waarom ? In principe kun je op https://gvemailer.nl al alles vinden lijkt mij, anders hoor ik graag wat je nog meer zou willen zien :-)
quote:Op maandag 16 februari 2015 12:10 schreef st1ppy het volgende:
[..]
De huidig getoonde statistieken op https://gvemailer.nl/ tonen voor nu nog slechts nieuwe projecten vanaf 01-11-2014. Dit zal echter gecorrigeerd gaan worden naar begin 2013, waaruit mogelijk zal blijken dan vrijdag idd projectdag is ipv woensdag.
quote:Op maandag 16 februari 2015 15:46 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens op https://gvemailer.nl/projects en klik dan op een project. Als je een account hebt kun je namelijk zien hoe snel een project word volgeschreven, op die manier kun je bepalen of het het waard is mee te gaan met de "crowd".
quote:Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Het is mogelijk (bij projecten vanaf 27-10-2014) om de dagdelen op gvemailer te vermelden.
Je kunt je ook, om op de hoogte te blijven, op https://gvemailer.nl inschrijven en je te laten mailen over nieuwe projecten die bij jouw profiel passen.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:19 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Gvemailer.nl heeft netjes een mailtje verstuurd over project https://gvemailer.nl/projects/9476
quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:51 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Maak je gebruik van https://gvemailer.nl ? Misschien kun je even naar je filter kijken, het kan zijn dat de betreffende projecten niet binnen jouw filter vallen.
Ik word een beetje moe van het feit dat je constant je link naar je betaalde (!!) dienst loop te spammen. Immers dit impliceert dat je "dienst" binnenkort niet meer gratis is:quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:28 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Ja, op https://gvemailer.nl/subscriptions kun je filters instellen, zodat je alleen mailtjes krijgt van projecten waar jouw interesse ligt, zie afbeelding:
[ afbeelding ]
quote:Voor iedere dag dat het nog niet mogelijk is om een abonnement te kopen, zal bij iedereen de proef periode met 1 dag worden verlengd.
Is er gewoon trots op. Vind het er ook goed uitzien. Alleen jammer dat het gemaakt is om geld mee te verdienenquote:Op woensdag 18 februari 2015 17:48 schreef Graankorrel het volgende:
Ik word een beetje moe van het feit dat je constant je link naar je betaalde (!!) dienst loop te spammen. Immers dit impliceert dat je "dienst" binnenkort niet meer gratis is:
[..]
Trots zijn mag zeker, maar wat mij betreft had het wel volstaan met een enkele kennisgeving. De regelmaat waarop het nu gaat vind ik zijn doel een beetje voorbij schieten en opdringerig over komen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:31 schreef Goesten het volgende:
[..]
Is er gewoon trots op. Vind het er ook goed uitzien. Alleen jammer dat het gemaakt is om geld mee te verdienen
Ah, vroeg me al af waarom ik een DHL pakket gemist briefje in de bus had. Flinke zak zeker? (een kilo was het toch?)quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:30 schreef RDK_NL het volgende:
Iemand ook zijn SeriGas Incentive binnengekregen vandaag?
Het duurt de laatste tijd vrij lang ja, dat 90% systeem helpt bij GVE niet echt omdat die laatste 10% toch snel volgt, en je wil toch eerst ook dat contract. De tijd tussen 100% vol en verzoek tot betalen kunnen ze denk ik nog wel wat winnen want dat duurt ook lang tegenwoordig en dat gaat alleen tussen GVE en de lener dus kan snel gaan lijkt me. Bij het eenmaal betalen zijn ze toch afhandelijk of die 500 man het allemaal op tijd overmaken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:42 schreef didi80 het volgende:
Weet iemand hoe het officieel hier mee zit? Zou fijn zijn als ze er bij GVE iets op verzinnen. Misschien zoals bij KOM overmaken bij 90% ofzo. Of zijn er betere ideeën? Wellicht kunnen we ze aan een goed idee helpen bij GVE.
Dank! Ik zal het binnenkort allemaal nalopen!quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Welkom! Je kunt gewoon een aantal maanden terug beginnen met lezen, dan kom je verschillende linkjes tegen die naar overzichten gaan met tientallen Crowdfunding platformen.
Ja dat is ook waar. Goeie projecten zitten dezelfde dag vol, dus 90% is niet echt een optie.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:03 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het duurt de laatste tijd vrij lang ja, dat 90% systeem helpt bij GVE niet echt omdat die laatste 10% toch snel volgt, en je wil toch eerst ook dat contract. De tijd tussen 100% vol en verzoek tot betalen kunnen ze denk ik nog wel wat winnen want dat duurt ook lang tegenwoordig en dat gaat alleen tussen GVE en de lener dus kan snel gaan lijkt me. Bij het eenmaal betalen zijn ze toch afhandelijk of die 500 man het allemaal op tijd overmaken.
Nee precies, alhoewel ik het straks over dat stukje had van 100% vol tot verzoek tot betalen is dat opzich ook weer niet erg omdat je dan nog zelf over dat geld beschikt. Maar beste is toch als alles snel verloopt ja ook voor je overzicht. Heb nu 300 overgemaakt en vandaag een verzoek van 600 binnen dan nog 800 toegezegd dus dan verlies je een beetje het overzicht.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:16 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ja dat is ook waar. Goeie projecten zitten dezelfde dag vol, dus 90% is niet echt een optie.
Ik denk dat GVE zo nu en dan ook zelf moet wachten op de lener. Als je als lener bv. een winkel wilt beginnen en geld nodig hebt voor de verbouwing, dan start je nu vast de aanvraag. Want voor hetzelfde duurt het 120 dagen voordat het project vol zit. Als jouw project dan toch dezelfde dag vol zit kan ik mij ook wel voorstellen dat je als lener dat probeert te rekken. Anders heb je al geld op je rekening staan en kun je nog niet beginnen met verbouwen omdat je het pand nog niet kan betrekken.
Van mij mogen ze in ieder geval wel strenger zijn met de betalingen. Een x aantal keer te laat betalen: niet meer inschrijven op nieuwe projecten, of bij inschrijven direct betalen.
Bij iedereen gaat het wel eens een keertje mis, maar vaker dan 1 a 2 keer per jaar zou toch niet moeten mogen.
Maximale open tijd verkorten tot zeg 30 dagen. Met de ontwikkelingen van de laatste tijd waarin projecten soms binnen uren al vol zitten is het 120 dagen open laten niet meer nodig. Blijkbaar willen mensen een project niet als het langer dan een paar weken open staat en dan moet je je afvragen of je als crowdfunding company nog wel met ze verder wilt. Ik zou als funder ook niet blij worden wanneer ik vandaag een toezegging doe voor een bedrag en het duurt 4 maanden voor er duidelijkheid is of het gebruikt gaat worden. In de tussentijd had ik het al kunnen herinvesteren in een lopend project.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:16 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ja dat is ook waar. Goeie projecten zitten dezelfde dag vol, dus 90% is niet echt een optie.
Ik denk dat GVE zo nu en dan ook zelf moet wachten op de lener. Als je als lener bv. een winkel wilt beginnen en geld nodig hebt voor de verbouwing, dan start je nu vast de aanvraag. Want voor hetzelfde duurt het 120 dagen voordat het project vol zit. Als jouw project dan toch dezelfde dag vol zit kan ik mij ook wel voorstellen dat je als lener dat probeert te rekken. Anders heb je al geld op je rekening staan en kun je nog niet beginnen met verbouwen omdat je het pand nog niet kan betrekken.
Van mij mogen ze in ieder geval wel strenger zijn met de betalingen. Een x aantal keer te laat betalen: niet meer inschrijven op nieuwe projecten, of bij inschrijven direct betalen.
Bij iedereen gaat het wel eens een keertje mis, maar vaker dan 1 a 2 keer per jaar zou toch niet moeten mogen.
Kijk...daar kan ik mij helemaal in vinden. Zouden ze meelezen bij GVE? Ik denk dat ik binnenkort toch eens een mailtje die kant op stuur. Ze geven bij de meeste projecten aan: looptijd 60 maanden, maar als je nu kijkt hoe lang ze mijn geld al hebben, en dat straks de 1e betaling pas eind maart is dan kun je niet meer zeggen dat het 60 maanden is.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:43 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maximale open tijd verkorten tot zeg 30 dagen. Met de ontwikkelingen van de laatste tijd waarin projecten soms binnen uren al vol zitten is het 120 dagen open laten niet meer nodig. Blijkbaar willen mensen een project niet als het langer dan een paar weken open staat en dan moet je je afvragen of je als crowdfunding company nog wel met ze verder wilt. Ik zou als funder ook niet blij worden wanneer ik vandaag een toezegging doe voor een bedrag en het duurt 4 maanden voor er duidelijkheid is of het gebruikt gaat worden. In de tussentijd had ik het al kunnen herinvesteren in een lopend project.
Verder vraag ik me af waarom de contracten voor de lening niet al eerder getekend worden. Dan ligt daar ook geen vertraging meer. Er is vast wel een paragraaf aan toe te voegen die zegt dat er alleen geld gestort wordt naar de ondernemer wanneer de volledige lening verpand is. Dan verwijs je naar Appendix A met IDs van de funders en de toegezegde bedragen, die je vervolgens aanhangt als het project vol zit.
Tenslotte is er nog winst te behalen waneer de crowdfunding company wat meer als bank gaat werken. Zodra iedereen ingetekend heeft wordt het geld naar de ondernemer gestort en is het aan de company om het op te halen bij de funders. Mochten er onverlaten niet betalen, dan kunnen ze dat juridisch gezien al claimen, daar heb je tenslotte voor getekend, en bovendien kunnen ze ook altijd nog zelf het risico van dat deel van de lening nemen. Hebben ze van twee kanten inkomsten.
Ja dat probleem herken ik. Daar mogen ze ook wel wat aan doen. Heel vervelend soms. En inderdaad lastig om het overzicht te bewaren dan.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee precies, alhoewel ik het straks over dat stukje had van 100% vol tot verzoek tot betalen is dat opzich ook weer niet erg omdat je dan nog zelf over dat geld beschikt. Maar beste is toch als alles snel verloopt ja ook voor je overzicht. Heb nu 300 overgemaakt en vandaag een verzoek van 600 binnen dan nog 800 toegezegd dus dan verlies je een beetje het overzicht.
Herkenbaar. Ben het overzicht ook kwijt, soms worden eerste maandbetalingen ook pas laat uitgevoerd na de overboeking dus vraag je je ook af of het nog wel klopt allemaal. Van Oord bijvoorbeeld. 24/1 volgeboekt en nu nog niets gehoord. Dat is best vervelend.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee precies, alhoewel ik het straks over dat stukje had van 100% vol tot verzoek tot betalen is dat opzich ook weer niet erg omdat je dan nog zelf over dat geld beschikt. Maar beste is toch als alles snel verloopt ja ook voor je overzicht. Heb nu 300 overgemaakt en vandaag een verzoek van 600 binnen dan nog 800 toegezegd dus dan verlies je een beetje het overzicht.
Je moet voor elke e-mail die je stuurt een nieuwe thread starten en dan async de status afvangen. Ik weet niet als dat in bash kan maar zo doe ik het.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:24 schreef µ het volgende:
Het lijkt erop dat mijn servertje niet echt vrolijk wordt van de bulk berichten die er steeds uit moeten dus dat er dan vertraging ontstaat.
Mooie looptijd/rente, en een duidelijk doel voor het geld. Maar helemaal met bleyenburg eens... hoe zit het nou precies? Ratio eigen/vreemd vermogen lijkt me ook niet heel best....quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:23 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op Gve.
is het nou Azibi jeeps of Ibiza jeeps?????
Er waren bij mij een hoop problemen met de server, maar dit herken ik niet ;-) Welke MTA gebruik je? Een beetje Postfix of Exim kan gerust 1000 berichten per minuut afhandelen als het goed is. Of gebruik je nog een relay host ergens?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:24 schreef µ het volgende:
Het lijkt erop dat mijn servertje niet echt vrolijk wordt van de bulk berichten die er steeds uit moeten dus dat er dan vertraging ontstaat.
Slim, als Azibi Jeeps omvalt betekent dit niet per direct het einde van Ibiza Jeeps, of zie ik dit verkeerd?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:29 schreef bleyenburg het volgende:
azibi verhuurt de nieuw aan te schaffen jeeps aan ibiza jeeps....
Dat zie je goed.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:30 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Slim, als Azibi Jeeps omvalt betekent dit niet per direct het einde van Ibiza Jeeps, of zie ik dit verkeerd?
Top! Ik hoor graag, moet zelf nodig aan het werk nu!quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:36 schreef bleyenburg het volgende:
ik ga even bellen met GvE. Ik wil geen verrassingen
Kan je hier reporten? Beetje vaag inderdaad er wordt maar 1 keer over Azibi gesproken.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:36 schreef bleyenburg het volgende:
ik ga even bellen met GvE. Ik wil geen verrassingen
Maar je investeert in de eenmanszaak in Nederland. Als de zaak in spanje omgaat ben je de lul.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:36 schreef MSR het volgende:
Azibi is eenmanszaak en dus, lijkt mij, wel degelijk hoofdelijke aansprakelijkheid van die gast.
Zoals ik het zie is er een Sl (BV) in Spanje en daarnaast de eenmanszaak in Nederland. That's it toch?
quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:40 schreef bleyenburg het volgende:
ik word teruggebeld.... wordt vervolgd...
Klopt. En dat is zeker waar ja!quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:37 schreef xzaz het volgende:
Maar je investeert in de eenmanszaak in Nederland. Als de zaak in spanje omgaat ben je de lul.
Als ze hier lang mee wachten hoeft het al niet meer, want dan zit tie volquote:Op donderdag 19 februari 2015 09:40 schreef bleyenburg het volgende:
ik word teruggebeld.... wordt vervolgd...
Ik zie het ook ja, hij schiet als een trein vol deze ochtend!quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:47 schreef jeroenthe_man het volgende:
[..]
Als ze hier lang mee wachten hoeft het al niet meer, want dan zit tie vol
Want dan is de eenmanszaak ook direct failliet?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Kan je hier reporten? Beetje vaag inderdaad er wordt maar 1 keer over Azibi gesproken.
[..]
Maar je investeert in de eenmanszaak in Nederland. Als de zaak in spanje omgaat ben je de lul.
Welke derde eenmanszaak staat er volgens jou nog boven Ibiza en Azibi? Dat haal ik niet uit de tekst...quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:32 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat zie je goed.
En dan is er ook nog een eenmanszaak die boven Ibiza Jeeps en Azibi Jeeps staat. Waarbij Ibiza Jeeps een BV is. En dat is weer gunstig voor dhr van Rossem omdat een BV zorgt dat je niet hoofdelijk aansprakelijk bent (tenzij mismanagement bewezen kan worden). Maar de eenmanszaak erboven dus wel.
Aparte constructie, normaal zou je dit oplossen met 3 BV's: Holding - Verhuur tak - Jeep eigenaar.
En vol! Het is niet normaal meer!quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:47 schreef jeroenthe_man het volgende:
[..]
Als ze hier lang mee wachten hoeft het al niet meer, want dan zit tie vol
Ik wist het zelf ook niet zo goed meer dus heb het even opgezocht op de site van GvE:quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:35 schreef Graankorrel het volgende:
Er staat wel een BKR score vermeld, maar met een dergelijke constructie is toch geen sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid?
Van en principe kan je niet helemaal uit gaan. Geeft geen 100% dekking.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:00 schreef MSR het volgende:
[..]
Ik wist het zelf ook niet zo goed meer dus heb het even opgezocht op de site van GvE:
"Indien er een krediet verstrekt wordt gaan we altijd uit van hoofdelijke aansprakelijkheid, ook als de rechtsvorm van de gefinancierde partij een B.V. of een N.V. is."
Er is dus in principe altijd hoofdelijke aansprakelijkheid.
42 minutenquote:Op donderdag 19 februari 2015 10:02 schreef MSR het volgende:
Hoe lang heeft het geduurd? Een half uurtje? Nauwelijks de tijd om iets op te zoeken.
quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:26 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je moet voor elke e-mail die je stuurt een nieuwe thread starten en dan async de status afvangen. Ik weet niet als dat in bash kan maar zo doe ik het.
Staat sendmail op. Maar alle threads zijn gewoon te zwaar voor die server. Het is een fedoraserver met 5GB opslag en 32MB ram...quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:30 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Er waren bij mij een hoop problemen met de server, maar dit herken ik niet ;-) Welke MTA gebruik je? Een beetje Postfix of Exim kan gerust 1000 berichten per minuut afhandelen als het goed is. Of gebruik je nog een relay host ergens?
sendmail is sowieso vrij zwaar, zou er zeker postfix op knallen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:05 schreef µ het volgende:
[..]
[..]
Staat sendmail op. Maar alle threads zijn gewoon te zwaar voor die server. Het is een fedoraserver met 5GB opslag en 32MB ram...
Dat is de reden waarom GvE dit zelf niet wil doen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:24 schreef µ het volgende:
Sorry haal het door elkaar. Er is een BV (SL) in Spanje en eenmanszaak in Nederland voor de jeeps.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:53 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Welke derde eenmanszaak staat er volgens jou nog boven Ibiza en Azibi? Dat haal ik niet uit de tekst...
Als IT'er kan ik dat ontkrachten. GvE heeft geld zat wat dat betreft. Een fatsoenlijke VPS huur je voor 20-30 euro per maand en die is in staat om duizenden mails per minuut af te leveren. Geen enkel probleem.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:17 schreef Horsemen het volgende:
Dat is de reden waarom GvE dit zelf niet wil doen.
Ik weet het, mijn eigen vps heeft 2GB ofzo en dat is al weinig. Hoopte alleen dat deze vps het wat beter zou lukkenquote:Op donderdag 19 februari 2015 10:14 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
sendmail is sowieso vrij zwaar, zou er zeker postfix op knallen.
En 32 MB is wel heel karig in deze tijd
Ik heb vorig jaar een gesprek gehad met iemand van de directie van GvE in die gaf dit als reden op. Hun capaciteit ging op aan het normale mail verkeer. Met uitbreiding kan natuurlijk alles maar daar hebben ze denk ik nog even geen zin in aangezien de projecten ook zonder mail service zo vol lopen. Overigens bij KoM zit er ook vertraging in de verzending maar daar loopt het allemaal niet zo heel snel vol (meestal).quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als IT'er kan ik dat ontkrachten. GvE heeft geld zat wat dat betreft. Een fatsoenlijke VPS huur je voor 20-30 euro per maand en die is in staat om duizenden mails per minuut af te leveren. Geen enkel probleem.
Voor u en mij is zoiets niet te doen, dat halen we er nooit uit.
Yahoo Groups biedt zo'n functie.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:46 schreef µ het volgende:
[..]
Ik weet het, mijn eigen vps heeft 2GB ofzo en dat is al weinig. Hoopte alleen dat deze vps het wat beter zou lukken.
Als we een gratis mailinglijst ergens op kunnen zetten en mijn server daar naartoe laten posten is het ook opgelost. Is ook makkelijker voor subscription management.
En was je nog wel op tijd met je investering?quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:25 schreef bleyenburg het volgende:
Net teruggebeld.
Azibi leent.
En idd hoofdelijke aansprakelijkheid van Dhr. v. Rossem.
Ik ben content
quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:42 schreef leolinedance het volgende:
Hoe komen die projecten zo snel vol? Dat moeten haast wel alleen maar mensen zijn die een mail via Fok! of gvemailer krijgen (of zijn er nog andere aanbieders?)
Vergeet Twitter niet, hij heeft 2000+ volgers.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:42 schreef leolinedance het volgende:
Hoe komen die projecten zo snel vol? Dat moeten haast wel alleen maar mensen zijn die een mail via Fok! of gvemailer krijgen (of zijn er nog andere aanbieders?)
Laat hem schieten.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:54 schreef xzaz het volgende:
Feest vandaag:
Naam:Bluesun Den Helder
Kredietbedrag: 110000
Rente: 8.5
Wat bizar weinig omzet zit in die tent overigens, dat was voor mij redden om niet mee te doen. De ondernemer moet ook nog leven van dat geld denk ik dan altijd.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:24 schreef Cruseder4 het volgende:
Die jeep is alweer vol. Gaat me te snel zo.
Komt ieder project daar ook op? Ik begrijp twitter niet zo goed, maar als ik dus GvE volg op Twitter krijg je dus die berichtjes binnen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:58 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Vergeet Twitter niet, hij heeft 2000+ volgers.
Op het normale Twitter komt het gewoon in je timeline(geen nonficaties, komen alle tweets van de personen die je volgt), maar er zijn wel programma's voor om dat te doen. Bij mij komt het gewoon in mijn timeline en omdat ik veel op Twitter zit, zie ik het vaak snel.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Komt ieder project daar ook op? Ik begrijp twitter niet zo goed, maar als ik dus GvE volg op Twitter krijg je dus die berichtjes binnen.
Maar waarschijnlijk volgt iemand wel meer dan alleen GvE en krijg je dus 800 berichten per dag. Je zou die van GvE eruit moeten kunnen filteren en een notificatie krijgen als zij een nieuw bericht op Twitter plaatsen dan. Is dat mogelijk?
quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:43 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maximale open tijd verkorten tot zeg 30 dagen. Met de ontwikkelingen van de laatste tijd waarin projecten soms binnen uren al vol zitten is het 120 dagen open laten niet meer nodig. Blijkbaar willen mensen een project niet als het langer dan een paar weken open staat en dan moet je je afvragen of je als crowdfunding company nog wel met ze verder wilt. Ik zou als funder ook niet blij worden wanneer ik vandaag een toezegging doe voor een bedrag en het duurt 4 maanden voor er duidelijkheid is of het gebruikt gaat worden. In de tussentijd had ik het al kunnen herinvesteren in een lopend project.
Verder vraag ik me af waarom de contracten voor de lening niet al eerder getekend worden. Dan ligt daar ook geen vertraging meer. Er is vast wel een paragraaf aan toe te voegen die zegt dat er alleen geld gestort wordt naar de ondernemer wanneer de volledige lening verpand is. Dan verwijs je naar Appendix A met IDs van de funders en de toegezegde bedragen, die je vervolgens aanhangt als het project vol zit.
Tenslotte is er nog winst te behalen waneer de crowdfunding company wat meer als bank gaat werken. Zodra iedereen ingetekend heeft wordt het geld naar de ondernemer gestort en is het aan de company om het op te halen bij de funders. Mochten er onverlaten niet betalen, dan kunnen ze dat juridisch gezien al claimen, daar heb je tenslotte voor getekend, en bovendien kunnen ze ook altijd nog zelf het risico van dat deel van de lening nemen. Hebben ze van twee kanten inkomsten.
Paar hele goeie ideen wat mij betreft!quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:43 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ja maar je kunt binnen een uur al te laat zijn. En ik neem aan dat je niet ieder uur op Twitter kijktquote:Op donderdag 19 februari 2015 12:05 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Op het normale Twitter komt het gewoon in je timeline(geen nonficaties, komen alle tweets van de personen die je volgt), maar er zijn wel programma's voor om dat te doen. Bij mij komt het gewoon in mijn timeline en omdat ik veel op Twitter zit, zie ik het vaak snel.
Ja, alle projecten komen er op. Soms wel met een aantal minuten vertraging.
Ik wel. Daar krijg ik ook al het nieuws van meerdere kanten binnen etc.quote:Op donderdag 19 februari 2015 12:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja maar je kunt binnen een uur al te laat zijn. En ik neem aan dat je niet ieder uur op Twitter kijkt
edit: Oh wacht, ik zie dat je om 11 uur nog sliep. Dan zul je misschien wel tijd zat hebben om wel de hele dag op Twitter te zitten.![]()
Ik heb daar eigenlijk nooit moeite mee en daarnaast kun je ook een indicatie op de site van GvE zien van toegezegde bedrage dacht ik.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat zou wat mij betreft een hele slechte ontwikkeling zijn. De looptijd van 120 zou wel wat omlaag kunnen inderdaad, halveren ofzo.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:43 schreef Coelho het volgende:
[..]
Precies.quote:Op donderdag 19 februari 2015 15:01 schreef bleyenburg het volgende:
Dat ze niet als een bank werken is nou juist de kracht m.i.
Dus aub niet die kant op
Hoger risico, maar wel met hoofdelijke aansprakelijkheid. Ik vind het wel een sympathiek project.quote:
De rente percentages staan vooraf vast. Wat de betreft is duidelijk wat het op zal leveren. Er zit natuurlijk het risico aan dat de aanvrager uiteindelijk niet aan de betalingsverplichtingen kan voldoen. Verstandig is dus in ieder geval om te diversificeren door je geld te spreiden over meerdere projecten. Ik ben zelf ook nog niet zo heel lang bezig, maar wellicht dat de mensen die al langer bezig zijn kunnen aangeven of en hoe vaak ze al hebben meegemaakt dat een aanvrager bijvoorbeeld failliet ging.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:09 schreef Zwelgje84 het volgende:
Hallo,
Dit topic lijkt vooral heel inhoudelijk op de diverse projecten in te gaan, maar ik zou toch graag wat meer willen weten over het begin, gezien het recentelijk mijn interesse heeft gewekt. Hoe zijn jullie begonnen? Eerst eens een paar tientjes geinvesteerd in een 'veilig' project? Of toch vanaf het begin ingelegd in meerdere projecten? En in hoeverre levert het jullie nou echt een leuk zakcentje op? Kortom, wat maakt het het allemaal waard?
Wie maakt mij enthousiast?
Teruglezen in de talloze topics over crowdfunding op het fokforum. Ze staan er allemaal nog.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:09 schreef Zwelgje84 het volgende:
Hallo,
Dit topic lijkt vooral heel inhoudelijk op de diverse projecten in te gaan, maar ik zou toch graag wat meer willen weten over het begin, gezien het recentelijk mijn interesse heeft gewekt. Hoe zijn jullie begonnen? Eerst eens een paar tientjes geinvesteerd in een 'veilig' project? Of toch vanaf het begin ingelegd in meerdere projecten? En in hoeverre levert het jullie nou echt een leuk zakcentje op? Kortom, wat maakt het het allemaal waard?
Maar ja, waarom zou GvE 20 tot 30 euro per maand uitgeven als de projecten binnen 42 minuten vol zitten? Voor GvE is er absoluut geen noodzaak dit te doen. Het is meer iets wat wij willen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:28 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als IT'er kan ik dat ontkrachten. GvE heeft geld zat wat dat betreft. Een fatsoenlijke VPS huur je voor 20-30 euro per maand en die is in staat om duizenden mails per minuut af te leveren. Geen enkel probleem.
Voor u en mij is zoiets niet te doen, dat halen we er nooit uit.
Geblokkeerd wegens niet betalen?quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:01 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ga trouwens, noodgedwongen, even pas op de plaats maken met GvE
Als er straks serieuze projecten komen van een miljoen dan zullen ze wel moeten. Buiten het feit dat het al toegezegd is.quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:05 schreef didi80 het volgende:
[..]
Maar ja, waarom zou GvE 20 tot 30 euro per maand uitgeven als de projecten binnen 42 minuten vol zitten? Voor GvE is er absoluut geen noodzaak dit te doen. Het is meer iets wat wij willen.
Ik denk dus dat we beter een manier kunnen verzinnen om met elkaar die 20 tot 30 euro per maand bij elkaar kunnen leggen, want ik verwacht weinig op dit gebied van GvE.
Ik overdreef ook wel een beetje maar ik wil gewoon dat alles snel loopt en doorgaat, nu zit ik al tijden met dat bedrag van die KWS shipping ofzo te kijken en dat stoort me toch.quote:Op donderdag 19 februari 2015 14:57 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb daar eigenlijk nooit moeite mee en daarnaast kun je ook een indicatie op de site van GvE zien van toegezegde bedrage dacht ik.
Ok, ik wist niet dat er toezeggingen over gedaan zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2015 19:18 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als er straks serieuze projecten komen van een miljoen dan zullen ze wel moeten. Buiten het feit dat het al toegezegd is.
Toch maar even mee gepakt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 11:54 schreef xzaz het volgende:
Feest vandaag:
Naam:Bluesun Den Helder
Kredietbedrag: 110000
Rente: 8.5
Ik ook, tevens eerste die ik mee gepakt heb. Wou de afgelopen paar weken al investeren maar kwam er steeds niet van door matige projecten of projecten die voor mij te snel vol gingen.quote:
Van GvE mailer komt bij mij nu net binnen (20:45 uur)quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:29 schreef Makrolon het volgende:
Ik kreeg geen mail vd laatste? Zowel van gvemailer als van u niet...
quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:29 schreef Makrolon het volgende:
Ik kreeg geen mail vd laatste? Zowel van gvemailer als van u niet...
Om welke projecten ging dit? Ik kan even in de log bestanden kijken hoe laat de mailtjes verstuurd zouden moeten zijn en of dit ook gedaan is.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:46 schreef didi80 het volgende:
[..]
Van GvE mailer komt bij mij nu net binnen (20:45 uur)
Ja nu weten we het wel dat je niet meer mag investeren.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:55 schreef bleyenburg het volgende:
De zon gaat voor niks op. Ik doe dus niet mee...
Mag niet meer trouwens ook....
Tot over een tijdje.
Als ik weer mee mag spelen
Ik zit er nu een jaar of 2 in en ging eigenlijk meteen vol van start en nu bouw ik het gewoon rustif verder uit, dus de projecten volgen en dit topic en dan langzaam aan laten groeien. En als je eenmaal redelijk wat projecten hebt lopen brengt het wel een mooi zakcentje op opzich. Ik had zelf vorig jaar 600,- aan ontvangen rente en dat is toch best veel als je kijkt wat je daar normaal voor op de bank moet zetten. Dit jaar moet dat flink toenemen ook nog.quote:Op donderdag 19 februari 2015 18:09 schreef Zwelgje84 het volgende:
Hallo,
Loop je tegen de 40 aan of tegen de 100 grens? Als het de 40 grens is kan je ieder maand nog wel "iets". Hopelijk is het volgend jaar opgelost.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:55 schreef bleyenburg het volgende:
Mag niet meer trouwens ook....
Tot over een tijdje.
Als ik weer mee mag spelen
Of een VOF openen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 22:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Loop je tegen de 40 aan of tegen de 100 grens? Als het de 40 grens is kan je ieder maand nog wel "iets". Hopelijk is het volgend jaar opgelost.
Ja, nog los van alle administratieve voorwaarden. Nee, veel te veel gedoe. Daar ga ik niet aan beginnen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:12 schreef noppenkoning het volgende:
Als je een VOF begint mag je belasting betalen over de winst die je haalt
Slordig dat ze niet even een error pagina laten zien of even een berichtje ergens posten met een melding dat ze bijvoorbeeld met onderhoud bezig zijn.quote:
Dit, en tevens zijn er de laatste jaren een aantal (gezondere) alternatieven op de markt gekomen.quote:Op donderdag 19 februari 2015 20:55 schreef bleyenburg het volgende:
Je krijgt elke maand 750 euro+ terug. Ik zie het probleem nietquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:08 schreef bleyenburg het volgende:
@Horseman en Leo:
idd de 40 grens.
Ik wil er geen entiteiten voor op gaan tuigen.
Jammer dat ik, behalve KoM, verder niks van mijn gading kan vinden.
Daar zijn ook genoeg truukjes voor te bedenkenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 00:12 schreef noppenkoning het volgende:
Als je een VOF begint mag je belasting betalen over de winst die je haalt
Ik pasquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:20 schreef xzaz het volgende:
Nieuw project:
Naam:Emely-pc
Leendoel: Voorfinanciering voorraden
Graydonrating: BBB
Rente: 8.0
Looptijd: 48 maanden
Zijn website gaat al plat. Laat maar zittenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:20 schreef xzaz het volgende:
Nieuw project:
Naam:Emely-pc
Leendoel: Voorfinanciering voorraden
Graydonrating: BBB
Rente: 8.0
Looptijd: 48 maanden
Hij heeft in ieder geval geen stockfoto's gebruikt maar het is één chaos. Ik skip ook.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zijn website gaat al plat. Laat maar zitten
Ik werk in de recycling/refurb van IT materiaal en wij doen een veelvoud (denk aan getallen in de miljoenen enkel in EMEA) assets per jaar. En dan zijn dat soort getallen qua cashflow een stuk realistischer.quote:Cashflow prognose is gesteld op 56/m in 2015, 107/m in 2016 en 132/m in 2017.
Dit is voor prive onttrekkingen die ruimschoots binnen geschetste cashflow passen.
En dan een cashflow van 56 miljoen???quote:Het omzet niveau van mijn onderneming lag in de afgelopen jaren rond 100.000 Eur.
In hoeverre checkt GvE dit soort gegevens?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:33 schreef Tha_Duck het volgende:
Die Emely PC is echt onrealistisch:
[..]
Ik werk in de recycling/refurb van IT materiaal en wij doen een veelvoud (denk aan getallen als 1,5 miljoen) assets per jaar. En dan zijn dat soort getallen qua cashflow een stuk realistischer.
Ook geloof ik niet dat een lokaal computerwinkeltje of website uit het jaar kruik die omzetten realiseert. Dat zijn getallen die ik mee heb gemaakt bij bedrijven met 1000+ medewerkers. Niet bedrijfjes die in een houten IKEA rack 2 of 3 computers voorzien van een nieuwe image.
Niet, en waarom zouden ze dat moeten doen dan? Dat is toch geen criterium om een project te plaatsen? Net als de belastingdienst bemoeit GvE zich niet met de bedrijfsvoering. Als de getallen onderbouwt zijn dan is het voldoende.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:36 schreef didi80 het volgende:
[..]
In hoeverre checkt GvE dit soort gegevens?
Ik denk dat hij de k bedoeld, maar nu de m van Mille gebruikt?quote:
Serieus, je SSL certificaat en webhosting benoemen als investering? Dat is tientjes werk. Waar is die 35K heen?quote:In 2014 werden de investeringen van totaal 35.000,- Eur uit eigen middelen voldaan. Dit waren investeringen in webwinkel, SSL certificaat, webhosting, uitbreiding voorraad hardware en diverse overlopende zaken.
Ja maar ik kan mij ook voorstellen dat je als bedrijf ook serieus over wilt komen. Als je allerlei twijfelachtige aanvragen op je site hebt staan krijgen mensen twijfels. Niet dat dat nu het geval is overigens.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 11:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Niet, en waarom zouden ze dat moeten doen dan? Dat is toch geen criterium om een project te plaatsen? Net als de belastingdienst bemoeit GvE zich niet met de bedrijfsvoering. Als de getallen onderbouwt zijn dan is het voldoende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |