weer een uitzender (net al begin deze week bij GvE). Tweede aanvraag, nu voor vestiging in Rotterdam.quote:Op woensdag 18 februari 2015 13:15 schreef Rosite het volgende:
Nieuw project op Kapitaal op Maat, 4 jaar, B, 6,5%.
Ik heb hem ook even meegepakt, bedankt!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:31 schreef Zith het volgende:
[..]
https://www.dropbox.com/s(...)oorelkaar3.xlsm?dl=0
Niet zonder errors maar ben te lui om er verder aan te werken want het doet wat ik wil
Een omzet van 24kquote:Op woensdag 18 februari 2015 15:46 schreef xzaz het volgende:
Nieuw project:
Naam:Klussenbedrijf Parsa/ Klusjesman Amir
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
classificatie: 4
Graydonrating: BB
Kredietbedrag: 14500
Geïnvesteerd: 0
Rente: 7.0
Looptijd: 60 maanden
Type: Zakelijk
Inschrijfperiode: Inschrijfperiode nog 120 dagen
Filters?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:11 schreef Coelho het volgende:
[..]
@µ: Klopt het dat de mailer niks verstuurd heeft?
Mwoah, de omzetstijging in van 230k in 2013 naar 775k in 2014 stemt wel hoopvol natuurlijk. Solvabiliteit wat laag, maar liquiditeit prima. Ook in de technische sector, waar de verwachtingen voor 2015 zijn dat er een flinke groei gaat plaatsvinden.quote:Op woensdag 18 februari 2015 14:24 schreef Camogli het volgende:
[..]
weer een uitzender (net al begin deze week bij GvE). Tweede aanvraag, nu voor vestiging in Rotterdam.
Vorige aanvraag half jaartje geleden; toen 50K, nu 80K.
Mij te snel en rente te laag. Ik pas.
Ja, op https://gvemailer.nl/subscriptions kun je filters instellen, zodat je alleen mailtjes krijgt van projecten waar jouw interesse ligt, zie afbeelding:quote:
Krijg steeds meer het idee dat jij alleen maar je mailer loopt te promoten hierquote:
Totaal irrelevant.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:28 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Ja, op https://gvemailer.nl/subscriptions kun je filters instellen, zodat je alleen mailtjes krijgt van projecten waar jouw interesse ligt, zie afbeelding:
[ afbeelding ]
Mijn excuses als dat zo over komt, want dat is niet de bedoeling. Ik probeer alleen mensen te helpen door snel informatie te krijgen. Zelf heb ik aardig wat projecten gemist doordat ze sneller vol zaten dan dat ik mij kon bedenken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:32 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Krijg steeds meer het idee dat jij alleen maar je mailer loopt te promoten hier
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 12:29 schreef st1ppy het volgende:
Zojuist begonnen om te kijken wat ik nog meer met de informatie zou kunnen van de website van http://geldvoorelkaar.nl, zie het resultaat: https://gvemailer.nl/stats . Misschien toch tips van welke statistieken nog meer wenselijk zijn?
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:03 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Zoiets als dit?:
https://gvemailer.nl/stats/
Ik zou ook nog per dag het gemiddelde geinvesteerde bedrag kunnen weergeven. Dit soort stats zouden in principe ook weer per project weergegeven kunnen worden.
quote:Op vrijdag 13 februari 2015 13:24 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Wat je ziet zijn het totaal aantal investeringen ( dus 3 investeringen als 1 iemand in 3 projecten investeerd). Het totale geinvesteerde bedrag is wat er die dag is toegezegd (dus nog niet de werkelijke investeringen).
Ik heb nu ook even een grafiekje er bij gezet waaraan je kunt zien hoeveel projecten er de afgelopen dat toegevoegd zijn: https://gvemailer.nl/stats/
quote:Op maandag 16 februari 2015 09:34 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Beste xzaz, ik kan inderdaad een api maken, maar waarom ? In principe kun je op https://gvemailer.nl al alles vinden lijkt mij, anders hoor ik graag wat je nog meer zou willen zien :-)
quote:Op maandag 16 februari 2015 12:10 schreef st1ppy het volgende:
[..]
De huidig getoonde statistieken op https://gvemailer.nl/ tonen voor nu nog slechts nieuwe projecten vanaf 01-11-2014. Dit zal echter gecorrigeerd gaan worden naar begin 2013, waaruit mogelijk zal blijken dan vrijdag idd projectdag is ipv woensdag.
quote:Op maandag 16 februari 2015 15:46 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens op https://gvemailer.nl/projects en klik dan op een project. Als je een account hebt kun je namelijk zien hoe snel een project word volgeschreven, op die manier kun je bepalen of het het waard is mee te gaan met de "crowd".
quote:Op maandag 16 februari 2015 18:58 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Het is mogelijk (bij projecten vanaf 27-10-2014) om de dagdelen op gvemailer te vermelden.
Je kunt je ook, om op de hoogte te blijven, op https://gvemailer.nl inschrijven en je te laten mailen over nieuwe projecten die bij jouw profiel passen.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:19 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Gvemailer.nl heeft netjes een mailtje verstuurd over project https://gvemailer.nl/projects/9476
quote:Op woensdag 18 februari 2015 11:51 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Maak je gebruik van https://gvemailer.nl ? Misschien kun je even naar je filter kijken, het kan zijn dat de betreffende projecten niet binnen jouw filter vallen.
Ik word een beetje moe van het feit dat je constant je link naar je betaalde (!!) dienst loop te spammen. Immers dit impliceert dat je "dienst" binnenkort niet meer gratis is:quote:Op woensdag 18 februari 2015 16:28 schreef st1ppy het volgende:
[..]
Ja, op https://gvemailer.nl/subscriptions kun je filters instellen, zodat je alleen mailtjes krijgt van projecten waar jouw interesse ligt, zie afbeelding:
[ afbeelding ]
quote:Voor iedere dag dat het nog niet mogelijk is om een abonnement te kopen, zal bij iedereen de proef periode met 1 dag worden verlengd.
Is er gewoon trots op. Vind het er ook goed uitzien. Alleen jammer dat het gemaakt is om geld mee te verdienenquote:Op woensdag 18 februari 2015 17:48 schreef Graankorrel het volgende:
Ik word een beetje moe van het feit dat je constant je link naar je betaalde (!!) dienst loop te spammen. Immers dit impliceert dat je "dienst" binnenkort niet meer gratis is:
[..]
Trots zijn mag zeker, maar wat mij betreft had het wel volstaan met een enkele kennisgeving. De regelmaat waarop het nu gaat vind ik zijn doel een beetje voorbij schieten en opdringerig over komen.quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:31 schreef Goesten het volgende:
[..]
Is er gewoon trots op. Vind het er ook goed uitzien. Alleen jammer dat het gemaakt is om geld mee te verdienen
Ah, vroeg me al af waarom ik een DHL pakket gemist briefje in de bus had. Flinke zak zeker? (een kilo was het toch?)quote:Op woensdag 18 februari 2015 18:30 schreef RDK_NL het volgende:
Iemand ook zijn SeriGas Incentive binnengekregen vandaag?
Het duurt de laatste tijd vrij lang ja, dat 90% systeem helpt bij GVE niet echt omdat die laatste 10% toch snel volgt, en je wil toch eerst ook dat contract. De tijd tussen 100% vol en verzoek tot betalen kunnen ze denk ik nog wel wat winnen want dat duurt ook lang tegenwoordig en dat gaat alleen tussen GVE en de lener dus kan snel gaan lijkt me. Bij het eenmaal betalen zijn ze toch afhandelijk of die 500 man het allemaal op tijd overmaken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:42 schreef didi80 het volgende:
Weet iemand hoe het officieel hier mee zit? Zou fijn zijn als ze er bij GVE iets op verzinnen. Misschien zoals bij KOM overmaken bij 90% ofzo. Of zijn er betere ideeën? Wellicht kunnen we ze aan een goed idee helpen bij GVE.
Dank! Ik zal het binnenkort allemaal nalopen!quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Welkom! Je kunt gewoon een aantal maanden terug beginnen met lezen, dan kom je verschillende linkjes tegen die naar overzichten gaan met tientallen Crowdfunding platformen.
Ja dat is ook waar. Goeie projecten zitten dezelfde dag vol, dus 90% is niet echt een optie.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:03 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het duurt de laatste tijd vrij lang ja, dat 90% systeem helpt bij GVE niet echt omdat die laatste 10% toch snel volgt, en je wil toch eerst ook dat contract. De tijd tussen 100% vol en verzoek tot betalen kunnen ze denk ik nog wel wat winnen want dat duurt ook lang tegenwoordig en dat gaat alleen tussen GVE en de lener dus kan snel gaan lijkt me. Bij het eenmaal betalen zijn ze toch afhandelijk of die 500 man het allemaal op tijd overmaken.
Nee precies, alhoewel ik het straks over dat stukje had van 100% vol tot verzoek tot betalen is dat opzich ook weer niet erg omdat je dan nog zelf over dat geld beschikt. Maar beste is toch als alles snel verloopt ja ook voor je overzicht. Heb nu 300 overgemaakt en vandaag een verzoek van 600 binnen dan nog 800 toegezegd dus dan verlies je een beetje het overzicht.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:16 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ja dat is ook waar. Goeie projecten zitten dezelfde dag vol, dus 90% is niet echt een optie.
Ik denk dat GVE zo nu en dan ook zelf moet wachten op de lener. Als je als lener bv. een winkel wilt beginnen en geld nodig hebt voor de verbouwing, dan start je nu vast de aanvraag. Want voor hetzelfde duurt het 120 dagen voordat het project vol zit. Als jouw project dan toch dezelfde dag vol zit kan ik mij ook wel voorstellen dat je als lener dat probeert te rekken. Anders heb je al geld op je rekening staan en kun je nog niet beginnen met verbouwen omdat je het pand nog niet kan betrekken.
Van mij mogen ze in ieder geval wel strenger zijn met de betalingen. Een x aantal keer te laat betalen: niet meer inschrijven op nieuwe projecten, of bij inschrijven direct betalen.
Bij iedereen gaat het wel eens een keertje mis, maar vaker dan 1 a 2 keer per jaar zou toch niet moeten mogen.
Maximale open tijd verkorten tot zeg 30 dagen. Met de ontwikkelingen van de laatste tijd waarin projecten soms binnen uren al vol zitten is het 120 dagen open laten niet meer nodig. Blijkbaar willen mensen een project niet als het langer dan een paar weken open staat en dan moet je je afvragen of je als crowdfunding company nog wel met ze verder wilt. Ik zou als funder ook niet blij worden wanneer ik vandaag een toezegging doe voor een bedrag en het duurt 4 maanden voor er duidelijkheid is of het gebruikt gaat worden. In de tussentijd had ik het al kunnen herinvesteren in een lopend project.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:16 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ja dat is ook waar. Goeie projecten zitten dezelfde dag vol, dus 90% is niet echt een optie.
Ik denk dat GVE zo nu en dan ook zelf moet wachten op de lener. Als je als lener bv. een winkel wilt beginnen en geld nodig hebt voor de verbouwing, dan start je nu vast de aanvraag. Want voor hetzelfde duurt het 120 dagen voordat het project vol zit. Als jouw project dan toch dezelfde dag vol zit kan ik mij ook wel voorstellen dat je als lener dat probeert te rekken. Anders heb je al geld op je rekening staan en kun je nog niet beginnen met verbouwen omdat je het pand nog niet kan betrekken.
Van mij mogen ze in ieder geval wel strenger zijn met de betalingen. Een x aantal keer te laat betalen: niet meer inschrijven op nieuwe projecten, of bij inschrijven direct betalen.
Bij iedereen gaat het wel eens een keertje mis, maar vaker dan 1 a 2 keer per jaar zou toch niet moeten mogen.
Kijk...daar kan ik mij helemaal in vinden. Zouden ze meelezen bij GVE? Ik denk dat ik binnenkort toch eens een mailtje die kant op stuur. Ze geven bij de meeste projecten aan: looptijd 60 maanden, maar als je nu kijkt hoe lang ze mijn geld al hebben, en dat straks de 1e betaling pas eind maart is dan kun je niet meer zeggen dat het 60 maanden is.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:43 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maximale open tijd verkorten tot zeg 30 dagen. Met de ontwikkelingen van de laatste tijd waarin projecten soms binnen uren al vol zitten is het 120 dagen open laten niet meer nodig. Blijkbaar willen mensen een project niet als het langer dan een paar weken open staat en dan moet je je afvragen of je als crowdfunding company nog wel met ze verder wilt. Ik zou als funder ook niet blij worden wanneer ik vandaag een toezegging doe voor een bedrag en het duurt 4 maanden voor er duidelijkheid is of het gebruikt gaat worden. In de tussentijd had ik het al kunnen herinvesteren in een lopend project.
Verder vraag ik me af waarom de contracten voor de lening niet al eerder getekend worden. Dan ligt daar ook geen vertraging meer. Er is vast wel een paragraaf aan toe te voegen die zegt dat er alleen geld gestort wordt naar de ondernemer wanneer de volledige lening verpand is. Dan verwijs je naar Appendix A met IDs van de funders en de toegezegde bedragen, die je vervolgens aanhangt als het project vol zit.
Tenslotte is er nog winst te behalen waneer de crowdfunding company wat meer als bank gaat werken. Zodra iedereen ingetekend heeft wordt het geld naar de ondernemer gestort en is het aan de company om het op te halen bij de funders. Mochten er onverlaten niet betalen, dan kunnen ze dat juridisch gezien al claimen, daar heb je tenslotte voor getekend, en bovendien kunnen ze ook altijd nog zelf het risico van dat deel van de lening nemen. Hebben ze van twee kanten inkomsten.
Ja dat probleem herken ik. Daar mogen ze ook wel wat aan doen. Heel vervelend soms. En inderdaad lastig om het overzicht te bewaren dan.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee precies, alhoewel ik het straks over dat stukje had van 100% vol tot verzoek tot betalen is dat opzich ook weer niet erg omdat je dan nog zelf over dat geld beschikt. Maar beste is toch als alles snel verloopt ja ook voor je overzicht. Heb nu 300 overgemaakt en vandaag een verzoek van 600 binnen dan nog 800 toegezegd dus dan verlies je een beetje het overzicht.
Herkenbaar. Ben het overzicht ook kwijt, soms worden eerste maandbetalingen ook pas laat uitgevoerd na de overboeking dus vraag je je ook af of het nog wel klopt allemaal. Van Oord bijvoorbeeld. 24/1 volgeboekt en nu nog niets gehoord. Dat is best vervelend.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee precies, alhoewel ik het straks over dat stukje had van 100% vol tot verzoek tot betalen is dat opzich ook weer niet erg omdat je dan nog zelf over dat geld beschikt. Maar beste is toch als alles snel verloopt ja ook voor je overzicht. Heb nu 300 overgemaakt en vandaag een verzoek van 600 binnen dan nog 800 toegezegd dus dan verlies je een beetje het overzicht.
Je moet voor elke e-mail die je stuurt een nieuwe thread starten en dan async de status afvangen. Ik weet niet als dat in bash kan maar zo doe ik het.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:24 schreef µ het volgende:
Het lijkt erop dat mijn servertje niet echt vrolijk wordt van de bulk berichten die er steeds uit moeten dus dat er dan vertraging ontstaat.
Mooie looptijd/rente, en een duidelijk doel voor het geld. Maar helemaal met bleyenburg eens... hoe zit het nou precies? Ratio eigen/vreemd vermogen lijkt me ook niet heel best....quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:23 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op Gve.
is het nou Azibi jeeps of Ibiza jeeps?????
Er waren bij mij een hoop problemen met de server, maar dit herken ik niet ;-) Welke MTA gebruik je? Een beetje Postfix of Exim kan gerust 1000 berichten per minuut afhandelen als het goed is. Of gebruik je nog een relay host ergens?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:24 schreef µ het volgende:
Het lijkt erop dat mijn servertje niet echt vrolijk wordt van de bulk berichten die er steeds uit moeten dus dat er dan vertraging ontstaat.
Slim, als Azibi Jeeps omvalt betekent dit niet per direct het einde van Ibiza Jeeps, of zie ik dit verkeerd?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:29 schreef bleyenburg het volgende:
azibi verhuurt de nieuw aan te schaffen jeeps aan ibiza jeeps....
Dat zie je goed.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:30 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Slim, als Azibi Jeeps omvalt betekent dit niet per direct het einde van Ibiza Jeeps, of zie ik dit verkeerd?
Top! Ik hoor graag, moet zelf nodig aan het werk nu!quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:36 schreef bleyenburg het volgende:
ik ga even bellen met GvE. Ik wil geen verrassingen
Kan je hier reporten? Beetje vaag inderdaad er wordt maar 1 keer over Azibi gesproken.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:36 schreef bleyenburg het volgende:
ik ga even bellen met GvE. Ik wil geen verrassingen
Maar je investeert in de eenmanszaak in Nederland. Als de zaak in spanje omgaat ben je de lul.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:36 schreef MSR het volgende:
Azibi is eenmanszaak en dus, lijkt mij, wel degelijk hoofdelijke aansprakelijkheid van die gast.
Zoals ik het zie is er een Sl (BV) in Spanje en daarnaast de eenmanszaak in Nederland. That's it toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |