Het duurt de laatste tijd vrij lang ja, dat 90% systeem helpt bij GVE niet echt omdat die laatste 10% toch snel volgt, en je wil toch eerst ook dat contract. De tijd tussen 100% vol en verzoek tot betalen kunnen ze denk ik nog wel wat winnen want dat duurt ook lang tegenwoordig en dat gaat alleen tussen GVE en de lener dus kan snel gaan lijkt me. Bij het eenmaal betalen zijn ze toch afhandelijk of die 500 man het allemaal op tijd overmaken.quote:Op woensdag 18 februari 2015 19:42 schreef didi80 het volgende:
Weet iemand hoe het officieel hier mee zit? Zou fijn zijn als ze er bij GVE iets op verzinnen. Misschien zoals bij KOM overmaken bij 90% ofzo. Of zijn er betere ideeën? Wellicht kunnen we ze aan een goed idee helpen bij GVE.
Dank! Ik zal het binnenkort allemaal nalopen!quote:Op woensdag 18 februari 2015 00:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Welkom! Je kunt gewoon een aantal maanden terug beginnen met lezen, dan kom je verschillende linkjes tegen die naar overzichten gaan met tientallen Crowdfunding platformen.
Ja dat is ook waar. Goeie projecten zitten dezelfde dag vol, dus 90% is niet echt een optie.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:03 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het duurt de laatste tijd vrij lang ja, dat 90% systeem helpt bij GVE niet echt omdat die laatste 10% toch snel volgt, en je wil toch eerst ook dat contract. De tijd tussen 100% vol en verzoek tot betalen kunnen ze denk ik nog wel wat winnen want dat duurt ook lang tegenwoordig en dat gaat alleen tussen GVE en de lener dus kan snel gaan lijkt me. Bij het eenmaal betalen zijn ze toch afhandelijk of die 500 man het allemaal op tijd overmaken.
Nee precies, alhoewel ik het straks over dat stukje had van 100% vol tot verzoek tot betalen is dat opzich ook weer niet erg omdat je dan nog zelf over dat geld beschikt. Maar beste is toch als alles snel verloopt ja ook voor je overzicht. Heb nu 300 overgemaakt en vandaag een verzoek van 600 binnen dan nog 800 toegezegd dus dan verlies je een beetje het overzicht.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:16 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ja dat is ook waar. Goeie projecten zitten dezelfde dag vol, dus 90% is niet echt een optie.
Ik denk dat GVE zo nu en dan ook zelf moet wachten op de lener. Als je als lener bv. een winkel wilt beginnen en geld nodig hebt voor de verbouwing, dan start je nu vast de aanvraag. Want voor hetzelfde duurt het 120 dagen voordat het project vol zit. Als jouw project dan toch dezelfde dag vol zit kan ik mij ook wel voorstellen dat je als lener dat probeert te rekken. Anders heb je al geld op je rekening staan en kun je nog niet beginnen met verbouwen omdat je het pand nog niet kan betrekken.
Van mij mogen ze in ieder geval wel strenger zijn met de betalingen. Een x aantal keer te laat betalen: niet meer inschrijven op nieuwe projecten, of bij inschrijven direct betalen.
Bij iedereen gaat het wel eens een keertje mis, maar vaker dan 1 a 2 keer per jaar zou toch niet moeten mogen.
Maximale open tijd verkorten tot zeg 30 dagen. Met de ontwikkelingen van de laatste tijd waarin projecten soms binnen uren al vol zitten is het 120 dagen open laten niet meer nodig. Blijkbaar willen mensen een project niet als het langer dan een paar weken open staat en dan moet je je afvragen of je als crowdfunding company nog wel met ze verder wilt. Ik zou als funder ook niet blij worden wanneer ik vandaag een toezegging doe voor een bedrag en het duurt 4 maanden voor er duidelijkheid is of het gebruikt gaat worden. In de tussentijd had ik het al kunnen herinvesteren in een lopend project.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:16 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ja dat is ook waar. Goeie projecten zitten dezelfde dag vol, dus 90% is niet echt een optie.
Ik denk dat GVE zo nu en dan ook zelf moet wachten op de lener. Als je als lener bv. een winkel wilt beginnen en geld nodig hebt voor de verbouwing, dan start je nu vast de aanvraag. Want voor hetzelfde duurt het 120 dagen voordat het project vol zit. Als jouw project dan toch dezelfde dag vol zit kan ik mij ook wel voorstellen dat je als lener dat probeert te rekken. Anders heb je al geld op je rekening staan en kun je nog niet beginnen met verbouwen omdat je het pand nog niet kan betrekken.
Van mij mogen ze in ieder geval wel strenger zijn met de betalingen. Een x aantal keer te laat betalen: niet meer inschrijven op nieuwe projecten, of bij inschrijven direct betalen.
Bij iedereen gaat het wel eens een keertje mis, maar vaker dan 1 a 2 keer per jaar zou toch niet moeten mogen.
Kijk...daar kan ik mij helemaal in vinden. Zouden ze meelezen bij GVE? Ik denk dat ik binnenkort toch eens een mailtje die kant op stuur. Ze geven bij de meeste projecten aan: looptijd 60 maanden, maar als je nu kijkt hoe lang ze mijn geld al hebben, en dat straks de 1e betaling pas eind maart is dan kun je niet meer zeggen dat het 60 maanden is.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:43 schreef Coelho het volgende:
[..]
Maximale open tijd verkorten tot zeg 30 dagen. Met de ontwikkelingen van de laatste tijd waarin projecten soms binnen uren al vol zitten is het 120 dagen open laten niet meer nodig. Blijkbaar willen mensen een project niet als het langer dan een paar weken open staat en dan moet je je afvragen of je als crowdfunding company nog wel met ze verder wilt. Ik zou als funder ook niet blij worden wanneer ik vandaag een toezegging doe voor een bedrag en het duurt 4 maanden voor er duidelijkheid is of het gebruikt gaat worden. In de tussentijd had ik het al kunnen herinvesteren in een lopend project.
Verder vraag ik me af waarom de contracten voor de lening niet al eerder getekend worden. Dan ligt daar ook geen vertraging meer. Er is vast wel een paragraaf aan toe te voegen die zegt dat er alleen geld gestort wordt naar de ondernemer wanneer de volledige lening verpand is. Dan verwijs je naar Appendix A met IDs van de funders en de toegezegde bedragen, die je vervolgens aanhangt als het project vol zit.
Tenslotte is er nog winst te behalen waneer de crowdfunding company wat meer als bank gaat werken. Zodra iedereen ingetekend heeft wordt het geld naar de ondernemer gestort en is het aan de company om het op te halen bij de funders. Mochten er onverlaten niet betalen, dan kunnen ze dat juridisch gezien al claimen, daar heb je tenslotte voor getekend, en bovendien kunnen ze ook altijd nog zelf het risico van dat deel van de lening nemen. Hebben ze van twee kanten inkomsten.
Ja dat probleem herken ik. Daar mogen ze ook wel wat aan doen. Heel vervelend soms. En inderdaad lastig om het overzicht te bewaren dan.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee precies, alhoewel ik het straks over dat stukje had van 100% vol tot verzoek tot betalen is dat opzich ook weer niet erg omdat je dan nog zelf over dat geld beschikt. Maar beste is toch als alles snel verloopt ja ook voor je overzicht. Heb nu 300 overgemaakt en vandaag een verzoek van 600 binnen dan nog 800 toegezegd dus dan verlies je een beetje het overzicht.
Herkenbaar. Ben het overzicht ook kwijt, soms worden eerste maandbetalingen ook pas laat uitgevoerd na de overboeking dus vraag je je ook af of het nog wel klopt allemaal. Van Oord bijvoorbeeld. 24/1 volgeboekt en nu nog niets gehoord. Dat is best vervelend.quote:Op woensdag 18 februari 2015 21:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee precies, alhoewel ik het straks over dat stukje had van 100% vol tot verzoek tot betalen is dat opzich ook weer niet erg omdat je dan nog zelf over dat geld beschikt. Maar beste is toch als alles snel verloopt ja ook voor je overzicht. Heb nu 300 overgemaakt en vandaag een verzoek van 600 binnen dan nog 800 toegezegd dus dan verlies je een beetje het overzicht.
Je moet voor elke e-mail die je stuurt een nieuwe thread starten en dan async de status afvangen. Ik weet niet als dat in bash kan maar zo doe ik het.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:24 schreef µ het volgende:
Het lijkt erop dat mijn servertje niet echt vrolijk wordt van de bulk berichten die er steeds uit moeten dus dat er dan vertraging ontstaat.
Mooie looptijd/rente, en een duidelijk doel voor het geld. Maar helemaal met bleyenburg eens... hoe zit het nou precies? Ratio eigen/vreemd vermogen lijkt me ook niet heel best....quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:23 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op Gve.
is het nou Azibi jeeps of Ibiza jeeps?????
Er waren bij mij een hoop problemen met de server, maar dit herken ik niet ;-) Welke MTA gebruik je? Een beetje Postfix of Exim kan gerust 1000 berichten per minuut afhandelen als het goed is. Of gebruik je nog een relay host ergens?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:24 schreef µ het volgende:
Het lijkt erop dat mijn servertje niet echt vrolijk wordt van de bulk berichten die er steeds uit moeten dus dat er dan vertraging ontstaat.
Slim, als Azibi Jeeps omvalt betekent dit niet per direct het einde van Ibiza Jeeps, of zie ik dit verkeerd?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:29 schreef bleyenburg het volgende:
azibi verhuurt de nieuw aan te schaffen jeeps aan ibiza jeeps....
Dat zie je goed.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:30 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Slim, als Azibi Jeeps omvalt betekent dit niet per direct het einde van Ibiza Jeeps, of zie ik dit verkeerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |