abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149819072
ik ga even bellen met GvE. Ik wil geen verrassingen
pi_149819082
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:36 schreef bleyenburg het volgende:
Top! Ik hoor graag, moet zelf nodig aan het werk nu!
pi_149819083
Azibi is eenmanszaak en dus, lijkt mij, wel degelijk hoofdelijke aansprakelijkheid van die gast.

Zoals ik het zie is er een Sl (BV) in Spanje en daarnaast de eenmanszaak in Nederland. That's it toch?
  donderdag 19 februari 2015 @ 09:37:02 #204
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_149819091
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:36 schreef bleyenburg het volgende:
Kan je hier reporten? Beetje vaag inderdaad er wordt maar 1 keer over Azibi gesproken.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:36 schreef MSR het volgende:
Azibi is eenmanszaak en dus, lijkt mij, wel degelijk hoofdelijke aansprakelijkheid van die gast.

Zoals ik het zie is er een Sl (BV) in Spanje en daarnaast de eenmanszaak in Nederland. That's it toch?
Maar je investeert in de eenmanszaak in Nederland. Als de zaak in spanje omgaat ben je de lul.
pi_149819168
ik word teruggebeld.... wordt vervolgd...
  donderdag 19 februari 2015 @ 09:41:30 #206
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_149819177
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:40 schreef bleyenburg het volgende:
^O^
pi_149819225
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:37 schreef xzaz het volgende:

Maar je investeert in de eenmanszaak in Nederland. Als de zaak in spanje omgaat ben je de lul.
Klopt. En dat is zeker waar ja!
pi_149819298
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:40 schreef bleyenburg het volgende:
Als ze hier lang mee wachten hoeft het al niet meer, want dan zit tie vol :N
pi_149819322
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:47 schreef jeroenthe_man het volgende:

[..]

Ik zie het ook ja, hij schiet als een trein vol deze ochtend!
pi_149819375
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:37 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kan je hier reporten? Beetje vaag inderdaad er wordt maar 1 keer over Azibi gesproken.

[..]

Want dan is de eenmanszaak ook direct failliet?
pi_149819418
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:32 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat zie je goed.

En dan is er ook nog een eenmanszaak die boven Ibiza Jeeps en Azibi Jeeps staat. Waarbij Ibiza Jeeps een BV is. En dat is weer gunstig voor dhr van Rossem omdat een BV zorgt dat je niet hoofdelijk aansprakelijk bent (tenzij mismanagement bewezen kan worden). Maar de eenmanszaak erboven dus wel.

Aparte constructie, normaal zou je dit oplossen met 3 BV's: Holding - Verhuur tak - Jeep eigenaar.
Welke derde eenmanszaak staat er volgens jou nog boven Ibiza en Azibi? Dat haal ik niet uit de tekst...
pi_149819429
Niet perse natuurlijk. Maar zie dan maar weer inkomsten uit verhuur van die Jeeps te krijgen. Behalve als ie natuurlijk via zijn eenmanszaak daar gaat verhuren.
pi_149819545
Project is volgeschreven.....
pi_149819546
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:47 schreef jeroenthe_man het volgende:

[..]

En vol! Het is niet normaal meer!
pi_149819548
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:35 schreef Graankorrel het volgende:
Er staat wel een BKR score vermeld, maar met een dergelijke constructie is toch geen sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid?
Ik wist het zelf ook niet zo goed meer dus heb het even opgezocht op de site van GvE:

"Indien er een krediet verstrekt wordt gaan we altijd uit van hoofdelijke aansprakelijkheid, ook als de rechtsvorm van de gefinancierde partij een B.V. of een N.V. is."

Er is dus in principe altijd hoofdelijke aansprakelijkheid.
pi_149819582
Hoe lang heeft het geduurd? Een half uurtje? Nauwelijks de tijd om iets op te zoeken.
pi_149819618
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:00 schreef MSR het volgende:

[..]

Ik wist het zelf ook niet zo goed meer dus heb het even opgezocht op de site van GvE:

"Indien er een krediet verstrekt wordt gaan we altijd uit van hoofdelijke aansprakelijkheid, ook als de rechtsvorm van de gefinancierde partij een B.V. of een N.V. is."

Er is dus in principe altijd hoofdelijke aansprakelijkheid.
Van en principe kan je niet helemaal uit gaan. Geeft geen 100% dekking.

Blij trouwens dat het niet aan mij ligt, las het project en dacht "what the hell maakt mij Ibiza verhuur uit als ik aan Aziba mijn geld uit ga lenen"
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:02 schreef MSR het volgende:
Hoe lang heeft het geduurd? Een half uurtje? Nauwelijks de tijd om iets op te zoeken.
42 minuten :7
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_149819638
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je moet voor elke e-mail die je stuurt een nieuwe thread starten en dan async de status afvangen. Ik weet niet als dat in bash kan maar zo doe ik het.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:30 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Er waren bij mij een hoop problemen met de server, maar dit herken ik niet ;-) Welke MTA gebruik je? Een beetje Postfix of Exim kan gerust 1000 berichten per minuut afhandelen als het goed is. Of gebruik je nog een relay host ergens?
Staat sendmail op. Maar alle threads zijn gewoon te zwaar voor die server. Het is een fedoraserver met 5GB opslag en 32MB ram...
జ్ఞ‌ా
pi_149819808
quote:
9s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:05 schreef µ het volgende:

[..]

[..]

Staat sendmail op. Maar alle threads zijn gewoon te zwaar voor die server. Het is een fedoraserver met 5GB opslag en 32MB ram...
sendmail is sowieso vrij zwaar, zou er zeker postfix op knallen.

En 32 MB is wel heel karig in deze tijd ;)
pi_149819856
quote:
3s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:24 schreef µ het volgende:
Het lijkt erop dat mijn servertje niet echt vrolijk wordt van de bulk berichten die er steeds uit moeten dus dat er dan vertraging ontstaat.
Dat is de reden waarom GvE dit zelf niet wil doen.
pi_149820005
Net teruggebeld.
Azibi leent.
En idd hoofdelijke aansprakelijkheid van Dhr. v. Rossem.
Ik ben content
pi_149820015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:53 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Welke derde eenmanszaak staat er volgens jou nog boven Ibiza en Azibi? Dat haal ik niet uit de tekst...
Sorry haal het door elkaar. Er is een BV (SL) in Spanje en eenmanszaak in Nederland voor de jeeps.

Vind het wel een bijzondere constructie :)
pi_149820069
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:17 schreef Horsemen het volgende:
Dat is de reden waarom GvE dit zelf niet wil doen.
Als IT'er kan ik dat ontkrachten. GvE heeft geld zat wat dat betreft. Een fatsoenlijke VPS huur je voor 20-30 euro per maand en die is in staat om duizenden mails per minuut af te leveren. Geen enkel probleem.

Voor u en mij is zoiets niet te doen, dat halen we er nooit uit.
pi_149820449
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:14 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

sendmail is sowieso vrij zwaar, zou er zeker postfix op knallen.

En 32 MB is wel heel karig in deze tijd ;)
Ik weet het, mijn eigen vps heeft 2GB ofzo en dat is al weinig. Hoopte alleen dat deze vps het wat beter zou lukken :P.

Als we een gratis mailinglijst ergens op kunnen zetten en mijn server daar naartoe laten posten is het ook opgelost. Is ook makkelijker voor subscription management.
జ్ఞ‌ా
pi_149820512
Voor een partij als gve moet dit 0 probleem zijn idd.
జ్ఞ‌ా
pi_149820624
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:28 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als IT'er kan ik dat ontkrachten. GvE heeft geld zat wat dat betreft. Een fatsoenlijke VPS huur je voor 20-30 euro per maand en die is in staat om duizenden mails per minuut af te leveren. Geen enkel probleem.

Ik heb vorig jaar een gesprek gehad met iemand van de directie van GvE in die gaf dit als reden op. Hun capaciteit ging op aan het normale mail verkeer. Met uitbreiding kan natuurlijk alles maar daar hebben ze denk ik nog even geen zin in aangezien de projecten ook zonder mail service zo vol lopen. Overigens bij KoM zit er ook vertraging in de verzending maar daar loopt het allemaal niet zo heel snel vol (meestal).
pi_149820756
Of toch de service een beetje overlaten aan die gvemailer. Mogelijk heeft die meer capaciteit.

Ik ben het er mee eens dat ie iets te veel zijn eigen dienst zat te promoten hier maar aan de andere kant heeft hij best iets leuks opgezet. In ieder geval met die maildienst met filters en de webinterface dan. Die statistieken heb ik minder mee.
  donderdag 19 februari 2015 @ 10:58:12 #228
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_149820797
Ik gebruik gewoon de gmail smtp. Niks mis mee.
pi_149820898
quote:
3s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:46 schreef µ het volgende:

[..]

Ik weet het, mijn eigen vps heeft 2GB ofzo en dat is al weinig. Hoopte alleen dat deze vps het wat beter zou lukken :P.

Als we een gratis mailinglijst ergens op kunnen zetten en mijn server daar naartoe laten posten is het ook opgelost. Is ook makkelijker voor subscription management.
Yahoo Groups biedt zo'n functie.
pi_149821548
Die jeep is alweer vol. Gaat me te snel zo.
pi_149821688
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:25 schreef bleyenburg het volgende:
Net teruggebeld.
Azibi leent.
En idd hoofdelijke aansprakelijkheid van Dhr. v. Rossem.
Ik ben content
En was je nog wel op tijd met je investering?
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:42:30 #232
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149822079
Hoe komen die projecten zo snel vol? Dat moeten haast wel alleen maar mensen zijn die een mail via Fok! of gvemailer krijgen (of zijn er nog andere aanbieders?)
pi_149822124
Project gemist, lag nog lekker te slapen ^O^
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:54:47 #234
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_149822407
Feest vandaag:

Naam:Bluesun Den Helder
Leendoel: Opstart onderneming
classificatie: 5s
Graydonrating: A
Kredietbedrag: 110000
Geïnvesteerd: 0
Rente: 8.5
Looptijd: 60 maanden
Type: Zakelijk
Inschrijfperiode: Inschrijfperiode nog 120 dagen
pi_149822467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:42 schreef leolinedance het volgende:
Hoe komen die projecten zo snel vol? Dat moeten haast wel alleen maar mensen zijn die een mail via Fok! of gvemailer krijgen (of zijn er nog andere aanbieders?)
జ్ఞ‌ా
pi_149822507
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:42 schreef leolinedance het volgende:
Vergeet Twitter niet, hij heeft 2000+ volgers.
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:59:42 #237
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149822533
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:54 schreef xzaz het volgende:
Feest vandaag:

Laat hem schieten.
pi_149822537
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:24 schreef Cruseder4 het volgende:
Die jeep is alweer vol. Gaat me te snel zo.
Wat bizar weinig omzet zit in die tent overigens, dat was voor mij redden om niet mee te doen. De ondernemer moet ook nog leven van dat geld denk ik dan altijd.
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:03:01 #239
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149822622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:58 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Vergeet Twitter niet, hij heeft 2000+ volgers.
Komt ieder project daar ook op? Ik begrijp twitter niet zo goed, maar als ik dus GvE volg op Twitter krijg je dus die berichtjes binnen.

Maar waarschijnlijk volgt iemand wel meer dan alleen GvE en krijg je dus 800 berichten per dag. Je zou die van GvE eruit moeten kunnen filteren en een notificatie krijgen als zij een nieuw bericht op Twitter plaatsen dan. Is dat mogelijk?
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:03:52 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149822644
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:57 schreef µ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hehe :')
pi_149822687
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Komt ieder project daar ook op? Ik begrijp twitter niet zo goed, maar als ik dus GvE volg op Twitter krijg je dus die berichtjes binnen.

Maar waarschijnlijk volgt iemand wel meer dan alleen GvE en krijg je dus 800 berichten per dag. Je zou die van GvE eruit moeten kunnen filteren en een notificatie krijgen als zij een nieuw bericht op Twitter plaatsen dan. Is dat mogelijk?
Op het normale Twitter komt het gewoon in je timeline(geen nonficaties, komen alle tweets van de personen die je volgt), maar er zijn wel programma's voor om dat te doen. Bij mij komt het gewoon in mijn timeline en omdat ik veel op Twitter zit, zie ik het vaak snel.

Ja, alle projecten komen er op. Soms wel met een aantal minuten vertraging.
pi_149823184
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met The Dutch Deal? Dit is een crowdfundingsplatform voor het MKB. De kosten voor investeerders zijn vergelijkbaar met die van GVE en KOM (0,9% over het investerignsbedrag). Ook hier wordt een Graydon Rating gegeven. Een nadeel is dat de betalingen niet maandelijks terugkomen op je betaalrekening, maar in een virtuele portefeuille. Geld overboeken uit die portefeuille naar je betaalrekening kost ¤0,50. Investeren kan dan weer vanaf ¤25,-.

Vandaag overigens ook besloten een e-mail aan FundedByMe te sturen, met het verzoek mijn account daar te verwijderen. Ik heb in mei 2014 daar geïnvesteerd in een bedrijf en daarna nooit meer iets gehoord. Zelfs geen betalingsverzoek. Tja, laat maar dan. :W Wel jammer, want de rente die sommige Scandinavische bedrijven willen betalen, is best leuk.
pi_149823476
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:43 schreef Coelho het volgende:

[..]

Maximale open tijd verkorten tot zeg 30 dagen. Met de ontwikkelingen van de laatste tijd waarin projecten soms binnen uren al vol zitten is het 120 dagen open laten niet meer nodig. Blijkbaar willen mensen een project niet als het langer dan een paar weken open staat en dan moet je je afvragen of je als crowdfunding company nog wel met ze verder wilt. Ik zou als funder ook niet blij worden wanneer ik vandaag een toezegging doe voor een bedrag en het duurt 4 maanden voor er duidelijkheid is of het gebruikt gaat worden. In de tussentijd had ik het al kunnen herinvesteren in een lopend project.

Verder vraag ik me af waarom de contracten voor de lening niet al eerder getekend worden. Dan ligt daar ook geen vertraging meer. Er is vast wel een paragraaf aan toe te voegen die zegt dat er alleen geld gestort wordt naar de ondernemer wanneer de volledige lening verpand is. Dan verwijs je naar Appendix A met IDs van de funders en de toegezegde bedragen, die je vervolgens aanhangt als het project vol zit.

Tenslotte is er nog winst te behalen waneer de crowdfunding company wat meer als bank gaat werken. Zodra iedereen ingetekend heeft wordt het geld naar de ondernemer gestort en is het aan de company om het op te halen bij de funders. Mochten er onverlaten niet betalen, dan kunnen ze dat juridisch gezien al claimen, daar heb je tenslotte voor getekend, en bovendien kunnen ze ook altijd nog zelf het risico van dat deel van de lening nemen. Hebben ze van twee kanten inkomsten.
quote:

[..]

Maximale open tijd verkorten tot zeg 30 dagen. Met de ontwikkelingen van de laatste tijd waarin projecten soms binnen uren al vol zitten is het 120 dagen open laten niet meer nodig. Blijkbaar willen mensen een project niet als het langer dan een paar weken open staat en dan moet je je afvragen of je als crowdfunding company nog wel met ze verder wilt. Ik zou als funder ook niet blij worden wanneer ik vandaag een toezegging doe voor een bedrag en het duurt 4 maanden voor er duidelijkheid is of het gebruikt gaat worden. In de tussentijd had ik het al kunnen herinvesteren in een lopend project.

Verder vraag ik me af waarom de contracten voor de lening niet al eerder getekend worden. Dan ligt daar ook geen vertraging meer. Er is vast wel een paragraaf aan toe te voegen die zegt dat er alleen geld gestort wordt naar de ondernemer wanneer de volledige lening verpand is. Dan verwijs je naar Appendix A met IDs van de funders en de toegezegde bedragen, die je vervolgens aanhangt als het project vol zit.

Tenslotte is er nog winst te behalen waneer de crowdfunding company wat meer als bank gaat werken. Zodra iedereen ingetekend heeft wordt het geld naar de ondernemer gestort en is het aan de company om het op te halen bij de funders. Mochten er onverlaten niet betalen, dan kunnen ze dat juridisch gezien al claimen, daar heb je tenslotte voor getekend, en bovendien kunnen ze ook altijd nog zelf het risico van dat deel van de lening nemen. Hebben ze van twee kanten inkomsten.
Paar hele goeie ideen wat mij betreft!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:53:06 #244
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149823791
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:05 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Op het normale Twitter komt het gewoon in je timeline(geen nonficaties, komen alle tweets van de personen die je volgt), maar er zijn wel programma's voor om dat te doen. Bij mij komt het gewoon in mijn timeline en omdat ik veel op Twitter zit, zie ik het vaak snel.

Ja, alle projecten komen er op. Soms wel met een aantal minuten vertraging.
Ja maar je kunt binnen een uur al te laat zijn. En ik neem aan dat je niet ieder uur op Twitter kijkt :')

edit: Oh wacht, ik zie dat je om 11 uur nog sliep. Dan zul je misschien wel tijd zat hebben om wel de hele dag op Twitter te zitten. :P
pi_149823839
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja maar je kunt binnen een uur al te laat zijn. En ik neem aan dat je niet ieder uur op Twitter kijkt :')

edit: Oh wacht, ik zie dat je om 11 uur nog sliep. Dan zul je misschien wel tijd zat hebben om wel de hele dag op Twitter te zitten. :P
Ik wel. Daar krijg ik ook al het nieuws van meerdere kanten binnen etc.

edit: Ja, vrije dag vandaag, dus kon lekker uitslapen. Maar ik snap dat je op je werk niet de hele dag met andere dingen als Twitter bezig kan houden.
pi_149824342
Dus van de 2000 volgens op twitter, de 100+in de mailers zijn er tussen 09:20 en 10:02 minstens 108 actief om geld in de jeeps te steken. Plus dan nog eens de mensen die alleen vies naar dit project kijken.

Actieve fanbase
pi_149826782
Alle mailadressen die ik wil gebruiken om te investeren worden geweigerd met het bericht dat ze al in gebruik zijn. Is dit een bekend probleem?

opeens doet ie t wel...
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_149827452
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:40 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Nee precies, alhoewel ik het straks over dat stukje had van 100% vol tot verzoek tot betalen is dat opzich ook weer niet erg omdat je dan nog zelf over dat geld beschikt. Maar beste is toch als alles snel verloopt ja ook voor je overzicht. Heb nu 300 overgemaakt en vandaag een verzoek van 600 binnen dan nog 800 toegezegd dus dan verlies je een beetje het overzicht.
Ik heb daar eigenlijk nooit moeite mee en daarnaast kun je ook een indicatie op de site van GvE zien van toegezegde bedrage dacht ik.
pi_149827559
quote:

[..]

Dat zou wat mij betreft een hele slechte ontwikkeling zijn. De looptijd van 120 zou wel wat omlaag kunnen inderdaad, halveren ofzo.
pi_149827578
Dat ze niet als een bank werken is nou juist de kracht m.i.
Dus aub niet die kant op
pi_149827653
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:01 schreef bleyenburg het volgende:
Dat ze niet als een bank werken is nou juist de kracht m.i.
Dus aub niet die kant op
Precies.
pi_149828221
Nieuwe post op KoM: ACA Groothandel
EUR 75.000 voor 4 jaar tegen 8.0%
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_149828348
Allen, mijn excuses dat het lijkt dat ik zoveel "reclame" maak, ik wil graag met jullie deze tool delen, ik zal in het vervolg geen linkjes meer plaatsen, maar zou wel nog graag feedback van jullie ontvangen. Onderstaand een nieuwe type grafiek, waarmee projecten onderling vergelijkbaar worden:

pi_149830300
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 15:22 schreef BruderKlaus het volgende:
ACA Groothandel
Hoger risico, maar wel met hoofdelijke aansprakelijkheid. Ik vind het wel een sympathiek project.
pi_149833063
Hallo,
Dit topic lijkt vooral heel inhoudelijk op de diverse projecten in te gaan, maar ik zou toch graag wat meer willen weten over het begin, gezien het recentelijk mijn interesse heeft gewekt. Hoe zijn jullie begonnen? Eerst eens een paar tientjes geinvesteerd in een 'veilig' project? Of toch vanaf het begin ingelegd in meerdere projecten? En in hoeverre levert het jullie nou echt een leuk zakcentje op? Kortom, wat maakt het het allemaal waard?
Wie maakt mij enthousiast? ;)
pi_149833179
Ik doe niet aan werving & promotie
pi_149833483
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:09 schreef Zwelgje84 het volgende:
Hallo,
Dit topic lijkt vooral heel inhoudelijk op de diverse projecten in te gaan, maar ik zou toch graag wat meer willen weten over het begin, gezien het recentelijk mijn interesse heeft gewekt. Hoe zijn jullie begonnen? Eerst eens een paar tientjes geinvesteerd in een 'veilig' project? Of toch vanaf het begin ingelegd in meerdere projecten? En in hoeverre levert het jullie nou echt een leuk zakcentje op? Kortom, wat maakt het het allemaal waard?
De rente percentages staan vooraf vast. Wat de betreft is duidelijk wat het op zal leveren. Er zit natuurlijk het risico aan dat de aanvrager uiteindelijk niet aan de betalingsverplichtingen kan voldoen. Verstandig is dus in ieder geval om te diversificeren door je geld te spreiden over meerdere projecten. Ik ben zelf ook nog niet zo heel lang bezig, maar wellicht dat de mensen die al langer bezig zijn kunnen aangeven of en hoe vaak ze al hebben meegemaakt dat een aanvrager bijvoorbeeld failliet ging.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_149833689
quote:
Hallo,
Teruglezen in de talloze topics over crowdfunding op het fokforum. Ze staan er allemaal nog.
pi_149834850
Ik ga trouwens, noodgedwongen, even pas op de plaats maken met GvE :(
pi_149835010
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:28 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Maar ja, waarom zou GvE 20 tot 30 euro per maand uitgeven als de projecten binnen 42 minuten vol zitten? Voor GvE is er absoluut geen noodzaak dit te doen. Het is meer iets wat wij willen.
Ik denk dus dat we beter een manier kunnen verzinnen om met elkaar die 20 tot 30 euro per maand bij elkaar kunnen leggen, want ik verwacht weinig op dit gebied van GvE.
pi_149835038
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:01 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ga trouwens, noodgedwongen, even pas op de plaats maken met GvE :(
Geblokkeerd wegens niet betalen?
pi_149835264
nee gekkie...
pi_149835469
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:05 schreef didi80 het volgende:

[..]

Maar ja, waarom zou GvE 20 tot 30 euro per maand uitgeven als de projecten binnen 42 minuten vol zitten? Voor GvE is er absoluut geen noodzaak dit te doen. Het is meer iets wat wij willen.
Ik denk dus dat we beter een manier kunnen verzinnen om met elkaar die 20 tot 30 euro per maand bij elkaar kunnen leggen, want ik verwacht weinig op dit gebied van GvE.
Als er straks serieuze projecten komen van een miljoen dan zullen ze wel moeten. Buiten het feit dat het al toegezegd is.

Denk dat eenieder die wil betalen bij gvemailer.nl terecht kan en als je niet wil betalen bij u. Lijkt mij een goede oplossing voor nu.
pi_149835515
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 14:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb daar eigenlijk nooit moeite mee en daarnaast kun je ook een indicatie op de site van GvE zien van toegezegde bedrage dacht ik.
Ik overdreef ook wel een beetje maar ik wil gewoon dat alles snel loopt en doorgaat, nu zit ik al tijden met dat bedrag van die KWS shipping ofzo te kijken en dat stoort me toch.
pi_149835553
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:12 schreef bleyenburg het volgende:
nee gekkie...
pi_149836291
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:18 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als er straks serieuze projecten komen van een miljoen dan zullen ze wel moeten. Buiten het feit dat het al toegezegd is.

Ok, ik wist niet dat er toezeggingen over gedaan zijn.
pi_149836841
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:12 schreef bleyenburg het volgende:
nee gekkie...
Ongetwijfeld aan de max.
pi_149837098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:54 schreef xzaz het volgende:
Feest vandaag:

Toch maar even mee gepakt.
pi_149838162
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ook
pi_149838337
Ik kreeg geen mail vd laatste? Zowel van gvemailer als van u niet...
pi_149838370
Overigens doe ik m niet. Ik blijf bij mn max 48 mnd. :)
pi_149838951
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik ook, tevens eerste die ik mee gepakt heb. Wou de afgelopen paar weken al investeren maar kwam er steeds niet van door matige projecten of projecten die voor mij te snel vol gingen.
pi_149839258
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:29 schreef Makrolon het volgende:
Van GvE mailer komt bij mij nu net binnen (20:45 uur)
pi_149839749
De zon gaat voor niks op. Ik doe dus niet mee...
Mag niet meer trouwens ook....
Tot over een tijdje.
Als ik weer mee mag spelen
pi_149840052
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:29 schreef Makrolon het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:46 schreef didi80 het volgende:

[..]

Van GvE mailer komt bij mij nu net binnen (20:45 uur)
Om welke projecten ging dit? Ik kan even in de log bestanden kijken hoe laat de mailtjes verstuurd zouden moeten zijn en of dit ook gedaan is.
pi_149840619
Dat project na ibiza. Ibiza kreeg ik wel.

Bedenk me net dat t bij gvemailer kan zijn dat ik mn instellingen zo heb gezet...
pi_149842227
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 20:55 schreef bleyenburg het volgende:
Tot over een tijdje.
Ja nu weten we het wel dat je niet meer mag investeren.
pi_149844193
quote:
Hallo,
Ik zit er nu een jaar of 2 in en ging eigenlijk meteen vol van start en nu bouw ik het gewoon rustif verder uit, dus de projecten volgen en dit topic en dan langzaam aan laten groeien. En als je eenmaal redelijk wat projecten hebt lopen brengt het wel een mooi zakcentje op opzich. Ik had zelf vorig jaar 600,- aan ontvangen rente en dat is toch best veel als je kijkt wat je daar normaal voor op de bank moet zetten. Dit jaar moet dat flink toenemen ook nog.

Maar risico is ook zeker aanwezig dus neem dat mee in je overweging.
pi_149844879
quote:
Tot over een tijdje.
Loop je tegen de 40 aan of tegen de 100 grens? Als het de 40 grens is kan je ieder maand nog wel "iets". Hopelijk is het volgend jaar opgelost.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 00:07:43 #280
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149847040
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 22:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Loop je tegen de 40 aan of tegen de 100 grens? Als het de 40 grens is kan je ieder maand nog wel "iets". Hopelijk is het volgend jaar opgelost.
Of een VOF openen.
pi_149847096
Als je een VOF begint mag je belasting betalen over de winst die je haalt
pi_149848586
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 00:12 schreef noppenkoning het volgende:
Ja, nog los van alle administratieve voorwaarden. Nee, veel te veel gedoe. Daar ga ik niet aan beginnen.
pi_149848835
Site van GvE ligt er uit?
pi_149848856
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 08:10 schreef k_man het volgende:
yep
pi_149849711
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 08:10 schreef k_man het volgende:
Slordig dat ze niet even een error pagina laten zien of even een berichtje ergens posten met een melding dat ze bijvoorbeeld met onderhoud bezig zijn.
pi_149849823
Ze zijn weer in de lucht.
Er dus niet vandoor gegaan met ons geld
pi_149851142
quote:
Dit, en tevens zijn er de laatste jaren een aantal (gezondere) alternatieven op de markt gekomen.

Vanmorgen trouwens wingman reclame op de radio *O*

[ Bericht 12% gewijzigd door CaLeX op 20-02-2015 10:40:28 ]
pi_149851924
@Horseman en Leo:
idd de 40 grens.
Ik wil er geen entiteiten voor op gaan tuigen.
Jammer dat ik, behalve KoM, verder niks van mijn gading kan vinden.
pi_149851971
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:08 schreef bleyenburg het volgende:
@Horseman en Leo:
idd de 40 grens.
Ik wil er geen entiteiten voor op gaan tuigen.
Jammer dat ik, behalve KoM, verder niks van mijn gading kan vinden.
Je krijgt elke maand 750 euro+ terug. Ik zie het probleem niet :?
pi_149852197
ik heb een hekel aan beperkingen, zeg maar....
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:20:00 #291
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149852202
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 00:12 schreef noppenkoning het volgende:
Daar zijn ook genoeg truukjes voor te bedenken :P
Ik ken iemand die al een (niet zo actieve) VOF heeft, en nu GvE in dezelfde VOF stopt. Zal eens vragen hoe dat dan zit met belasting.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:20:41 #292
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_149852217
Nieuw project:

Naam:Emely-pc
Leendoel: Voorfinanciering voorraden
classificatie: 4
Graydonrating: BBB
Kredietbedrag: 50000
Rente: 8.0
Looptijd: 48 maanden
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:23:05 #293
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_149852277
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:20 schreef xzaz het volgende:
Nieuw project:

Ik pas
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:27:01 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149852383
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:20 schreef xzaz het volgende:
Nieuw project:

Zijn website gaat al plat. Laat maar zitten _O-
  vrijdag 20 februari 2015 @ 11:32:52 #296
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_149852533
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zijn website gaat al plat. Laat maar zitten _O-
Hij heeft in ieder geval geen stockfoto's gebruikt maar het is één chaos. Ik skip ook.
pi_149852538
Die Emely PC is echt onrealistisch:

quote:
Cashflow prognose is gesteld op 56/m in 2015, 107/m in 2016 en 132/m in 2017.

Dit is voor prive onttrekkingen die ruimschoots binnen geschetste cashflow passen.
Ik werk in de recycling/refurb van IT materiaal en wij doen een veelvoud (denk aan getallen in de miljoenen enkel in EMEA) assets per jaar. En dan zijn dat soort getallen qua cashflow een stuk realistischer.

Ook geloof ik niet dat een lokaal computerwinkeltje of website uit het jaar kruik die omzetten realiseert. Dat zijn getallen die ik mee heb gemaakt bij bedrijven met 1000+ medewerkers. Niet bedrijfjes die in een houten IKEA rack 2 of 3 computers voorzien van een nieuwe image.

En hij zegt er zelf nog bij:
quote:
Het omzet niveau van mijn onderneming lag in de afgelopen jaren rond 100.000 Eur.
En dan een cashflow van 56 miljoen???

[ Bericht 7% gewijzigd door Tha_Duck op 20-02-2015 11:38:23 ]
pi_149852617
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:33 schreef Tha_Duck het volgende:
Die Emely PC is echt onrealistisch:

[..]

Ik werk in de recycling/refurb van IT materiaal en wij doen een veelvoud (denk aan getallen als 1,5 miljoen) assets per jaar. En dan zijn dat soort getallen qua cashflow een stuk realistischer.

Ook geloof ik niet dat een lokaal computerwinkeltje of website uit het jaar kruik die omzetten realiseert. Dat zijn getallen die ik mee heb gemaakt bij bedrijven met 1000+ medewerkers. Niet bedrijfjes die in een houten IKEA rack 2 of 3 computers voorzien van een nieuwe image.
In hoeverre checkt GvE dit soort gegevens?
pi_149852633
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:36 schreef didi80 het volgende:

[..]

In hoeverre checkt GvE dit soort gegevens?
Niet, en waarom zouden ze dat moeten doen dan? Dat is toch geen criterium om een project te plaatsen? Net als de belastingdienst bemoeit GvE zich niet met de bedrijfsvoering. Als de getallen onderbouwt zijn dan is het voldoende.
pi_149852735
Ik doe die Emely-PC ook niet. De website staat vól met spelfouten en de webshop is ook maar vaag. Komt allemaal een beetje louge op mij over eigenlijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:33 schreef Tha_Duck het volgende:
cashflow van 56 m
Ik denk dat hij de k bedoeld, maar nu de m van Mille gebruikt?

quote:
In 2014 werden de investeringen van totaal 35.000,- Eur uit eigen middelen voldaan. Dit waren investeringen in webwinkel, SSL certificaat, webhosting, uitbreiding voorraad hardware en diverse overlopende zaken.
Serieus, je SSL certificaat en webhosting benoemen als investering? Dat is tientjes werk. Waar is die 35K heen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')