abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149820624
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:28 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als IT'er kan ik dat ontkrachten. GvE heeft geld zat wat dat betreft. Een fatsoenlijke VPS huur je voor 20-30 euro per maand en die is in staat om duizenden mails per minuut af te leveren. Geen enkel probleem.

Voor u en mij is zoiets niet te doen, dat halen we er nooit uit.
Ik heb vorig jaar een gesprek gehad met iemand van de directie van GvE in die gaf dit als reden op. Hun capaciteit ging op aan het normale mail verkeer. Met uitbreiding kan natuurlijk alles maar daar hebben ze denk ik nog even geen zin in aangezien de projecten ook zonder mail service zo vol lopen. Overigens bij KoM zit er ook vertraging in de verzending maar daar loopt het allemaal niet zo heel snel vol (meestal).
pi_149820756
Of toch de service een beetje overlaten aan die gvemailer. Mogelijk heeft die meer capaciteit.

Ik ben het er mee eens dat ie iets te veel zijn eigen dienst zat te promoten hier maar aan de andere kant heeft hij best iets leuks opgezet. In ieder geval met die maildienst met filters en de webinterface dan. Die statistieken heb ik minder mee.
  donderdag 19 februari 2015 @ 10:58:12 #228
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_149820797
Ik gebruik gewoon de gmail smtp. Niks mis mee.
pi_149820898
quote:
3s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:46 schreef µ het volgende:

[..]

Ik weet het, mijn eigen vps heeft 2GB ofzo en dat is al weinig. Hoopte alleen dat deze vps het wat beter zou lukken :P.

Als we een gratis mailinglijst ergens op kunnen zetten en mijn server daar naartoe laten posten is het ook opgelost. Is ook makkelijker voor subscription management.
Yahoo Groups biedt zo'n functie.
pi_149821548
Die jeep is alweer vol. Gaat me te snel zo.
pi_149821688
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:25 schreef bleyenburg het volgende:
Net teruggebeld.
Azibi leent.
En idd hoofdelijke aansprakelijkheid van Dhr. v. Rossem.
Ik ben content
En was je nog wel op tijd met je investering?
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:42:30 #232
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149822079
Hoe komen die projecten zo snel vol? Dat moeten haast wel alleen maar mensen zijn die een mail via Fok! of gvemailer krijgen (of zijn er nog andere aanbieders?)
pi_149822124
Project gemist, lag nog lekker te slapen ^O^
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:54:47 #234
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_149822407
Feest vandaag:

Naam:Bluesun Den Helder
Leendoel: Opstart onderneming
classificatie: 5s
Graydonrating: A
Kredietbedrag: 110000
Geïnvesteerd: 0
Rente: 8.5
Looptijd: 60 maanden
Type: Zakelijk
Inschrijfperiode: Inschrijfperiode nog 120 dagen
pi_149822467
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:42 schreef leolinedance het volgende:
Hoe komen die projecten zo snel vol? Dat moeten haast wel alleen maar mensen zijn die een mail via Fok! of gvemailer krijgen (of zijn er nog andere aanbieders?)
జ్ఞ‌ా
pi_149822507
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:42 schreef leolinedance het volgende:
Vergeet Twitter niet, hij heeft 2000+ volgers.
  donderdag 19 februari 2015 @ 11:59:42 #237
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149822533
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:54 schreef xzaz het volgende:
Feest vandaag:

Naam:Bluesun Den Helder
Leendoel: Opstart onderneming
classificatie: 5s
Graydonrating: A
Kredietbedrag: 110000
Geïnvesteerd: 0
Rente: 8.5
Looptijd: 60 maanden
Type: Zakelijk
Inschrijfperiode: Inschrijfperiode nog 120 dagen
Laat hem schieten.
pi_149822537
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:24 schreef Cruseder4 het volgende:
Die jeep is alweer vol. Gaat me te snel zo.
Wat bizar weinig omzet zit in die tent overigens, dat was voor mij redden om niet mee te doen. De ondernemer moet ook nog leven van dat geld denk ik dan altijd.
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:03:01 #239
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149822622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:58 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Vergeet Twitter niet, hij heeft 2000+ volgers.
Komt ieder project daar ook op? Ik begrijp twitter niet zo goed, maar als ik dus GvE volg op Twitter krijg je dus die berichtjes binnen.

Maar waarschijnlijk volgt iemand wel meer dan alleen GvE en krijg je dus 800 berichten per dag. Je zou die van GvE eruit moeten kunnen filteren en een notificatie krijgen als zij een nieuw bericht op Twitter plaatsen dan. Is dat mogelijk?
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:03:52 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149822644
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 11:57 schreef µ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hehe :')
pi_149822687
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Komt ieder project daar ook op? Ik begrijp twitter niet zo goed, maar als ik dus GvE volg op Twitter krijg je dus die berichtjes binnen.

Maar waarschijnlijk volgt iemand wel meer dan alleen GvE en krijg je dus 800 berichten per dag. Je zou die van GvE eruit moeten kunnen filteren en een notificatie krijgen als zij een nieuw bericht op Twitter plaatsen dan. Is dat mogelijk?
Op het normale Twitter komt het gewoon in je timeline(geen nonficaties, komen alle tweets van de personen die je volgt), maar er zijn wel programma's voor om dat te doen. Bij mij komt het gewoon in mijn timeline en omdat ik veel op Twitter zit, zie ik het vaak snel.

Ja, alle projecten komen er op. Soms wel met een aantal minuten vertraging.
pi_149823184
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met The Dutch Deal? Dit is een crowdfundingsplatform voor het MKB. De kosten voor investeerders zijn vergelijkbaar met die van GVE en KOM (0,9% over het investerignsbedrag). Ook hier wordt een Graydon Rating gegeven. Een nadeel is dat de betalingen niet maandelijks terugkomen op je betaalrekening, maar in een virtuele portefeuille. Geld overboeken uit die portefeuille naar je betaalrekening kost ¤0,50. Investeren kan dan weer vanaf ¤25,-.

Vandaag overigens ook besloten een e-mail aan FundedByMe te sturen, met het verzoek mijn account daar te verwijderen. Ik heb in mei 2014 daar geïnvesteerd in een bedrijf en daarna nooit meer iets gehoord. Zelfs geen betalingsverzoek. Tja, laat maar dan. :W Wel jammer, want de rente die sommige Scandinavische bedrijven willen betalen, is best leuk.
pi_149823476
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:43 schreef Coelho het volgende:

[..]

Maximale open tijd verkorten tot zeg 30 dagen. Met de ontwikkelingen van de laatste tijd waarin projecten soms binnen uren al vol zitten is het 120 dagen open laten niet meer nodig. Blijkbaar willen mensen een project niet als het langer dan een paar weken open staat en dan moet je je afvragen of je als crowdfunding company nog wel met ze verder wilt. Ik zou als funder ook niet blij worden wanneer ik vandaag een toezegging doe voor een bedrag en het duurt 4 maanden voor er duidelijkheid is of het gebruikt gaat worden. In de tussentijd had ik het al kunnen herinvesteren in een lopend project.

Verder vraag ik me af waarom de contracten voor de lening niet al eerder getekend worden. Dan ligt daar ook geen vertraging meer. Er is vast wel een paragraaf aan toe te voegen die zegt dat er alleen geld gestort wordt naar de ondernemer wanneer de volledige lening verpand is. Dan verwijs je naar Appendix A met IDs van de funders en de toegezegde bedragen, die je vervolgens aanhangt als het project vol zit.

Tenslotte is er nog winst te behalen waneer de crowdfunding company wat meer als bank gaat werken. Zodra iedereen ingetekend heeft wordt het geld naar de ondernemer gestort en is het aan de company om het op te halen bij de funders. Mochten er onverlaten niet betalen, dan kunnen ze dat juridisch gezien al claimen, daar heb je tenslotte voor getekend, en bovendien kunnen ze ook altijd nog zelf het risico van dat deel van de lening nemen. Hebben ze van twee kanten inkomsten.
quote:

[..]

Maximale open tijd verkorten tot zeg 30 dagen. Met de ontwikkelingen van de laatste tijd waarin projecten soms binnen uren al vol zitten is het 120 dagen open laten niet meer nodig. Blijkbaar willen mensen een project niet als het langer dan een paar weken open staat en dan moet je je afvragen of je als crowdfunding company nog wel met ze verder wilt. Ik zou als funder ook niet blij worden wanneer ik vandaag een toezegging doe voor een bedrag en het duurt 4 maanden voor er duidelijkheid is of het gebruikt gaat worden. In de tussentijd had ik het al kunnen herinvesteren in een lopend project.

Verder vraag ik me af waarom de contracten voor de lening niet al eerder getekend worden. Dan ligt daar ook geen vertraging meer. Er is vast wel een paragraaf aan toe te voegen die zegt dat er alleen geld gestort wordt naar de ondernemer wanneer de volledige lening verpand is. Dan verwijs je naar Appendix A met IDs van de funders en de toegezegde bedragen, die je vervolgens aanhangt als het project vol zit.

Tenslotte is er nog winst te behalen waneer de crowdfunding company wat meer als bank gaat werken. Zodra iedereen ingetekend heeft wordt het geld naar de ondernemer gestort en is het aan de company om het op te halen bij de funders. Mochten er onverlaten niet betalen, dan kunnen ze dat juridisch gezien al claimen, daar heb je tenslotte voor getekend, en bovendien kunnen ze ook altijd nog zelf het risico van dat deel van de lening nemen. Hebben ze van twee kanten inkomsten.
Paar hele goeie ideen wat mij betreft!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 19 februari 2015 @ 12:53:06 #244
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_149823791
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:05 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Op het normale Twitter komt het gewoon in je timeline(geen nonficaties, komen alle tweets van de personen die je volgt), maar er zijn wel programma's voor om dat te doen. Bij mij komt het gewoon in mijn timeline en omdat ik veel op Twitter zit, zie ik het vaak snel.

Ja, alle projecten komen er op. Soms wel met een aantal minuten vertraging.
Ja maar je kunt binnen een uur al te laat zijn. En ik neem aan dat je niet ieder uur op Twitter kijkt :')

edit: Oh wacht, ik zie dat je om 11 uur nog sliep. Dan zul je misschien wel tijd zat hebben om wel de hele dag op Twitter te zitten. :P
pi_149823839
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 12:53 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja maar je kunt binnen een uur al te laat zijn. En ik neem aan dat je niet ieder uur op Twitter kijkt :')

edit: Oh wacht, ik zie dat je om 11 uur nog sliep. Dan zul je misschien wel tijd zat hebben om wel de hele dag op Twitter te zitten. :P
Ik wel. Daar krijg ik ook al het nieuws van meerdere kanten binnen etc.

edit: Ja, vrije dag vandaag, dus kon lekker uitslapen. Maar ik snap dat je op je werk niet de hele dag met andere dingen als Twitter bezig kan houden.
pi_149824342
Dus van de 2000 volgens op twitter, de 100+in de mailers zijn er tussen 09:20 en 10:02 minstens 108 actief om geld in de jeeps te steken. Plus dan nog eens de mensen die alleen vies naar dit project kijken.

Actieve fanbase
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_149826782
Alle mailadressen die ik wil gebruiken om te investeren worden geweigerd met het bericht dat ze al in gebruik zijn. Is dit een bekend probleem?

opeens doet ie t wel...
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_149827452
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 21:40 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Nee precies, alhoewel ik het straks over dat stukje had van 100% vol tot verzoek tot betalen is dat opzich ook weer niet erg omdat je dan nog zelf over dat geld beschikt. Maar beste is toch als alles snel verloopt ja ook voor je overzicht. Heb nu 300 overgemaakt en vandaag een verzoek van 600 binnen dan nog 800 toegezegd dus dan verlies je een beetje het overzicht.
Ik heb daar eigenlijk nooit moeite mee en daarnaast kun je ook een indicatie op de site van GvE zien van toegezegde bedrage dacht ik.
pi_149827559
quote:

[..]

Dat zou wat mij betreft een hele slechte ontwikkeling zijn. De looptijd van 120 zou wel wat omlaag kunnen inderdaad, halveren ofzo.
pi_149827578
Dat ze niet als een bank werken is nou juist de kracht m.i.
Dus aub niet die kant op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')