• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
quote:
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:04 schreef Joosie200 het volgende:
Ik ga maar eens kijken wat er nog te pakken valt in de V&D voordat het doek maandag valt
Dat was juist het probleem he...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:04 schreef Joosie200 het volgende:
Ik ga maar eens kijken wat er nog te pakken valt in de V&D voordat het doek maandag valt
Ach, kip-en-ei-verhaal. Komen de klanten niet omdat V&D links en rechts (door Beijenkorf èn Wehkamp/Ikea/en co) ingehaald is? Of valt het doek voor de V&D omdat de erven Vroom & Dreesman de boel hebben overgedaan aan spinkhaanbedrijven?quote:
Die term sprinkhaanbedrijven is helemaal hip nu he? Wat bedoel je daar nou eigenlijk mee?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ach, kip-en-ei-verhaal. Komen de klanten niet omdat V&D links en rechts (door Beijenkorf èn Wehkamp/Ikea/en co) ingehaald is? Of valt het doek voor de V&D omdat de erven Vroom & Dreesman de boel hebben overgedaan aan spinkhaanbedrijven?
Ik kom met een reden niet bij V&D, behalve als je zoals nu korting-op-korting kan pakken als ware het een officieuze opheffingsuitverkoop. In het reguliere seizoen is het allemaal net-niet qua aanbod tegen net-niet prijzen terwijl er een in de wijde omtrek geen enkel personeel ook maar aandacht heeft voor de klant. Sowieso is het aanbod qua kleding belabberd voor mannen, qua gadgets te duur (ik haal mijn meuk wel uit China, Action importeert ook eigenhandig spul van DealExtreme en co) en qua shop-in-shop met Dixons en zo falen ze ook. Jack-of-all-trades-master-of-none idee.
Zo'n moloch als V&D heeft gewoon geen plek meer in de huidige tijdsgeest. De enige troefkaart die ze wel hebben is la place, das alles. Dus over de kop ermee, la place onderbrengen in een nieuw concern. Kan er echt niet mee zitten als klant als dat uit het straatbeeld verdwijnt. Idem met C&A, Hema, Blokker en zulks. Voor de C&A en V&D tig andere winkels ala H&M, Primark. Voor de Blokker een Action, voor een Dixons een bol.com/conrad/coolblue. Kan je niet daarop inspelen omdat je door hedgefunds daartoe de middelen niet meer hebt want er resteren enkel verliezen en schulden? Pech gehad, over en uit.
Ik mis 'denk 't niet, Job'quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ach, kip-en-ei-verhaal. Komen de klanten niet omdat V&D links en rechts (door Beijenkorf èn Wehkamp/Ikea/en co) ingehaald is? Of valt het doek voor de V&D omdat de erven Vroom & Dreesman de boel hebben overgedaan aan spinkhaanbedrijven?
Ik kom met een reden niet bij V&D, behalve als je zoals nu korting-op-korting kan pakken als ware het een officieuze opheffingsuitverkoop. In het reguliere seizoen is het allemaal net-niet qua aanbod tegen net-niet prijzen terwijl er een in de wijde omtrek geen enkel personeel ook maar aandacht heeft voor de klant. Sowieso is het aanbod qua kleding belabberd voor mannen, qua gadgets te duur (ik haal mijn meuk wel uit China, Action importeert ook eigenhandig spul van DealExtreme en co) en qua shop-in-shop met Dixons en zo falen ze ook. Jack-of-all-trades-master-of-none idee.
Zo'n moloch als V&D heeft gewoon geen plek meer in de huidige tijdsgeest. De enige troefkaart die ze wel hebben is la place, das alles. Dus over de kop ermee, la place onderbrengen in een nieuw concern. Kan er echt niet mee zitten als klant als dat uit het straatbeeld verdwijnt. Idem met C&A, Hema, Blokker en zulks. Voor de C&A en V&D tig andere winkels ala H&M, Primark. Voor de Blokker een Action, voor een Dixons een bol.com/conrad/coolblue. Kan je niet daarop inspelen omdat je door hedgefunds daartoe de middelen niet meer hebt want er resteren enkel verliezen en schulden? Pech gehad, over en uit.
+1. Kutpubliek en fucking beveiligers. Serieus, beveiligers bij kleren van 3.50. Waarom zou je die gaan stelen dan?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:28 schreef Etsu het volgende:
Liefst zie ik Primark verdwijnen trouwens. Verschrikkelijke kutwinkel.
Bedrijven overnemen, de bezittingen ten gelde maken en ten gunste laten komen van de nieuwe eigenaren en dan rode cijfers noteren en profiteren van een doorverkoop. Dat het fiscaal volstrekt legitiem is, maakt nog niet dat het moreel juist is. Dat zwermen sprinkhanen tig oogsten kunnen opvreten en doen mislukken is volstrekt een natuurlijk verschijnsel, maar dat maakt nog niet dat het goed iets is.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die term sprinkhaanbedrijven is helemaal hip nu he? Wat bedoel je daar nou eigenlijk mee?
Wat verkoop je dan nog door als de bezittingen al verkocht zijn? Lijkt mij niet helemaal logisch dit.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:32 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Bedrijven overnemen, de bezittingen ten gelde maken en ten gunste laten komen van de nieuwe eigenaren en dan rode cijfers noteren en profiteren van een doorverkoop.
Dit komt voor mij volledig uit de lucht vallen. Geen idee wat je hiermee wil zeggen, maar je zal het wel ergens gehoord hebben.quote:Dat het fiscaal volstrekt legitiem is, maakt nog niet dat het moreel juist is.
Pulp.quote:Dat zwermen sprinkhanen tig oogsten kunnen opvreten en doen mislukken is volstrekt een natuurlijk verschijnsel, maar dat maakt nog niet dat het goed iets is.
Welke lui? De huidige eigenaars?quote:Maargoed, ik zit er niet mee. Hadden de erven V&D maar niet met zulke lui in zee moeten gaan hé.
Zijn niet verkocht door de huidige eigenaar.quote:Dan had het nog anders kunnen lopen, konden ze wel de diverse panden als onderpand kunnen laten dienen om een nieuw krediet los te peuteren etc etc.
Oke. Relevantie voor je sprinkhanenterm ontgaat mij.quote:Wil niet zeggen dat ze het dan als nog hadden gered, want het is leuk dat ze al sinds 1887 meedraaien, maar je kunt als onderneming niet stil blijven zitten. Het is meegaan met de nieuwste trends en dat vereist snel handelen. Kan je niet zo snel schakelen? Enkeltje faillissement en/of doorstart met de succesvolle onderdelen (la Place bij V&D)
Ja kutwinkelquote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:28 schreef Etsu het volgende:
Liefst zie ik Primark verdwijnen trouwens. Verschrikkelijke kutwinkel.
Misschien loop jij gewoon wat onderbuik gevoelens de spuien?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:45 schreef Joosie200 het volgende:
Typisch hoe jij o.a. als door een bij gestoken reageert zodra anderen hier op Fok en elders bij tig websites reageren op de gang van zaken bij bijvoorbeeld een V&D. Dat is begrijpelijk hoor, dat je er niet tegen kan dat men op zulke manier van zaken doen nogal kritiek uit zonder er zelf het fijne vanaf te weten. Maar om dan dingen maar af te doen als pulp, je niet snapt waar mensen op doelen en dingen wegwuift onder het mom: losse flodder is tekenend.
Even goeie vrienden, als je je niet kunt vinden in andermans standpunt is het een gevalletje: we zijn het erover eens dat we het oneens zijn met elkaar.
En dat mag niet want is verboden? Erik laat zich gewoon te makkelijk uit de tent lokken, want zit dichter op de bron en kan er niet tegen als mensen nu net toevallig over zijn werkveld kritiek loopt te uiten door de maatschappelijke gevolgen die het heeft.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Misschien loop jij gewoon wat onderbuik gevoelens de spuien?
Reageer dan inhoudelijk. Sun Capital - de huidig eigenaar - heeft voor zover ik weet sinds de overname van V&D nooit winst gemaakt. Om die dan maar in een hoek te zetten vind ik raar. Een minder kapitaalkrachtige eigenaar had allang geresulteerd in een zeker faillissement. Nu is het in ieder geval nog 5 jaar opgerekt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:45 schreef Joosie200 het volgende:
Typisch hoe jij o.a. als door een bij gestoken reageert zodra anderen hier op Fok en elders bij tig websites reageren op de gang van zaken bij bijvoorbeeld een V&D.
Ik stel je een simpele vraag en je sleept er vanalles aan de haren bij. Als je daar niet op aangesproken wil worden, dan moet je het niet spuien. Heel simpel.quote:Dat is begrijpelijk hoor, dat je er niet tegen kan dat men op zulke manier van zaken doen nogal kritiek uit zonder er zelf het fijne vanaf te weten.
Een of andere bijbelse quote als reactie op mijn vraag waarom sprake is van sprinkhaangedrag. Kan je nou concreet uitleggen wat je daarmee bedoelt? Anders blijf je vervallen in - zoals Yreal terecht zegt - onderbuikgevoelens. Ook allemaal goed, dan moet je dat gewoon zeggen en in KLB een topic openen.quote:Maar om dan dingen maar af te doen als pulp, je niet snapt waar mensen op doelen en dingen wegwuift onder het mom: losse flodder is tekenend.
Ik heb geen idee wat je standpunt is, omdat het een rommelige brei is van allerhande uitspraken en kreten. Ik stel je gewoon een simpele vraag: wat bedoel je met sprinkhanengedrag.quote:Even goeie vrienden, als je je niet kunt vinden in andermans standpunt is het een gevalletje: we zijn het erover eens dat we het oneens zijn met elkaar.
Daar heb ik al op geantwoord:quote:
Als je dat klinkklare onzin vind, prima, maar ga niet zeggen dat ik geen antwoord geef. Dat antwoord bevalt je wellicht niet, prima, maar dan hoef ik niet keer op keer een ander antwoord te geven.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:32 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Bedrijven overnemen, de bezittingen ten gelde maken en ten gunste laten komen van de nieuwe eigenaren en dan rode cijfers noteren en profiteren van een doorverkoop.
Wat heeft dit met fiscaliteit te maken?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En dat mag niet want is verboden? Erik laat zich gewoon te makkelijk uit de tent lokken, want zit dichter op de bron en kan er niet tegen als mensen nu net toevallig over zijn werkveld kritiek loopt te uiten door de maatschappelijke gevolgen die het heeft.
Je geeft ook geen antwoord. Je begint hiermee:quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Daar heb ik al op geantwoord:
[..]
Als je dat klinkklare onzin vind, prima, maar ga niet zeggen dat ik geen antwoord geef. Dat antwoord bevalt je wellicht niet, prima, maar dan hoef ik niet keer op keer een ander antwoord te geven.
Ik heb al aangegeven dat dat allemaal wat anders ligt. Daarnaast snap je zelf ook wel dat jouw voorstelling van zaken totaal geen verdienmodel is. Lijkt zelfs innerlijk tegenstrijdig.quote:Bedrijven overnemen, de bezittingen ten gelde maken en ten gunste laten komen van de nieuwe eigenaren en dan rode cijfers noteren en profiteren van een doorverkoop.
Dat is natuurlijk wel boeiend, je zal er maar werken en achterin de 40 zijn. Sta je dan. Kansloos op de arbeidsmarkt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:00 schreef Boterbartje het volgende:
Boeiend. V&D gaat dicht, klaar is kees.
Ja god, ik ken V&D zakelijk en het is nou ook niet het makkelijkste bedrijf om mee te werken. Tegenover leveranciers en zakelijke klanten zijn ze weinig flexibel, beetje op het niveau HEMA (die overigens ook niet helemaal lekker loopt).. op en gegeven moment is de kous gewoon af. Het is voor dat personeel natuurlijk allemaal hartstikke vervelend, maar zo is het leven nou eenmaal.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel boeiend, je zal er maar werken en achterin de 40 zijn. Sta je dan. Kansloos op de arbeidsmarkt.
Hema is bijna 1 op 1 te vergelijken. Alleen geen la place...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja god, ik ken V&D zakelijk en het is nou ook niet het makkelijkste bedrijf om mee te werken. Tegenover leveranciers en zakelijke klanten zijn ze weinig flexibel, beetje op het niveau HEMA (die overigens ook niet helemaal lekker loopt).. op en gegeven moment is de kous gewoon af. Het is voor dat personeel natuurlijk allemaal hartstikke vervelend, maar zo is het leven nou eenmaal.
Hoop dat een mooie winkelketen die panden mooi gaat gebruiken, het zijn mooie locaties waar V&D zit.
Tja, je kunt wel gaan beginnen over maatschappelijke gevolgen, maar het is gewoon een flut bedrijf. Dat alles op omvallen staat is een heel lang proces geweest.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En dat mag niet want is verboden? Erik laat zich gewoon te makkelijk uit de tent lokken, want zit dichter op de bron en kan er niet tegen als mensen nu net toevallig over zijn werkveld kritiek loopt te uiten door de maatschappelijke gevolgen die het heeft.
Kwaliteitspostquote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:23 schreef Etsu het volgende:
De bussen in Utrecht zijn een groot drama.
Opheven die stad.
20 min vertraging gehad met de trein, nu zit ik op 15 min vertraging met de bus. En de bus stopt telkens.quote:
Pak dan een taxi...quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
20 min vertraging gehad met de trein, nu zit ik op 15 min vertraging met de bus. En de bus stopt telkens.
Er is een verbouwing gaande he, provinciaaltje.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:23 schreef Etsu het volgende:
De bussen in Utrecht zijn een groot drama.
Opheven die stad.
Al 23 jaarquote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Er is een verbouwing gaande he, provinciaaltje.
Ik denk eerder nog 23 jaar.quote:
Levert op de snelweg wel leuke bochten opquote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik denk eerder nog 23 jaar.
Dat is het punt. Ze stoppen niet bij een halte. Eerder op de weg zelf, opeens.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zeur dan niet dat je overal stopt. Dat is het punt van ov...
Leuk te lezen dat je de Clio leuk vindt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:30 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Er is een verbouwing gaande he, provinciaaltje.
Dat is niet helemaal waar, ze hebben een ander businessmodel en productaanbod. Alleen te vergelijken omdat het wat minder loopt.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hema is bijna 1 op 1 te vergelijken. Alleen geen la place...
Echt een heerlijke auto. Rijdt top en lekker ruim. Navigatie alles. Binnenkort nog wel even een andere auto proberen (waarschijnlijk de Corsa).quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Leuk te lezen dat je de Clio leuk vindt.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:38 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Echt een heerlijke auto. Rijdt top en lekker ruim. Navigatie alles. Binnenkort nog wel even een andere auto proberen (waarschijnlijk de Corsa).
Nee, dan die Opel Oh, die reclames sowieso met Claudiaquote:
Eens. Als ik later genoeg geld heb: als zakenauto zo'n Tesla, als gezinswagen een Volvo XC70 en gewoon om door de bossen te crossen een oude, afgeragde Landrover Defender 90quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:40 schreef Boterbartje het volgende:
[ afbeelding ]
Als goed verdienende jurist van rond de 50 is de enige auto die je wilt eigenlijk deze.
Man man man, als je een vrouw was zou ik je kussen.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:55 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nee, dan die Opel Oh, die reclames sowieso met Claudia
[..]
Eens. Als ik later genoeg geld heb: als zakenauto zo'n Tesla, als gezinswagen een Volvo XC70 en gewoon om door de bossen te crossen een oude, afgeragde Landrover Defender 90![]()
Wat heeft de V&D met hedge funds te maken? Sun Capital is een private equity-investeerder.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 14:35 schreef eriksd het volgende:
Iets scherper Joosie. Heb je op je tentamens ook dit soort losse flodders?
Porsche Panamera.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Man man man, als je een vrouw was zou ik je kussen.
Ik zou alleen een Volvo XC90 (nieuwe) nemen of een V60 Crosscountry (deze moet nog uitkomen) en als Landrover Defender 90 geen afgeragde maar zo'n nieuwe limited edition. De nieuwe generatie Defender wordt overigens tyfus lelijk als het enigszins iets gaat lijken op de Defender 100 conceptcar.
quote:
Lekker op safari met jouw kubus.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat een droevige auto is dat.
Ieder z'n smaak. Ofzo.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:38 schreef Boterbartje het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Deze bijv
Gelukkig wel!quote:
De 991, ja. De Panamera, neen.quote:
Meid, wat leuk!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:32 schreef lukybird1 het volgende:
heey geslectieerd voor het kennismakingsdiner van de Bedrijven- en Instellingendag, gratis eten in het feithuis en een beetje praten met die recuiters aan tafel. Jammer dat ik niet de advocatuur in wil, maar het eten is fijn
Hier nog een leuk dierenfilmpjequote:
Paxgod.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:43 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hier nog een leuk dierenfilmpje
http://www.dumpert.nl/med(...)friends_furever.html
Waar is hij gejat?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:33 schreef Henrys het volgende:
Fiets gvd weer gestolen, Ik koop altijd eerlijk een tweedehands fiets bij de fietsenmaker en dan krijg je dit. Wordt toch verleidelijk om gewoon een fiets van zwerver te kopen ondanks dat dit heling is maar de kans dat ik er voor gepakt word is waarschijnlijk net zo groot als de kans dat ze die junk vinden die mijn fiets heeft gestolen
Mijn eerdere opmerking over staatssteun was trouwens niet geheel gemeend. Als je echt een actueel onderwerp wil dat ook nog eens beetje origineel is, dan zou ik iets schrijven over de houdbaarheid van de vestigingsplaatficties (in de vpb,ib en of db) in licht van de Europese jurisprudentie over grensoverschrijdende omzettingen.quote:
Idem, idem. Zo Playstation maar even aanzwengelen en wat mensen overhoop schieten. Tenminste beetje nuttige invulling van de dag.quote:
Brb, even wat koper jattenquote:Op zondag 8 februari 2015 13:26 schreef Etsu het volgende:
En nu terug naar Groningen. Als de trein weer moeilijk gaat doen, steek ik Utrecht in de fik.
Is dat niet veel te complex voor een bacheloressay?quote:Op zondag 8 februari 2015 12:14 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Mijn eerdere opmerking over staatssteun was trouwens niet geheel gemeend. Als je echt een actueel onderwerp wil dat ook nog eens beetje origineel is, dan zou ik iets schrijven over de houdbaarheid van de vestigingsplaatficties (in de vpb,ib en of db) in licht van de Europese jurisprudentie over grensoverschrijdende omzettingen.
Ik sta op het overloopje.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Prachtig weer voor een treinritje man
Ik ben een weekendje Antwerpen aan het plannen.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zit motoren te kijken... wil wat anders...
Waarom antwerpen en niet milaan?quote:Op zondag 8 februari 2015 13:39 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik ben een weekendje Antwerpen aan het plannen.
Ik ga ook altijd 1ste klas.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vind je het eng om naast vreemde mensen te gaan zitten?
De treinen naar Groningen zijn alles behalve rustig en lang.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bijna nooit last van. De treinen zijn altijd erg lang en iedereen blijft bij de trap staan...
Heb een kwetsbaar voorwerp bij me. Naast mijn ego en buik.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vind je het eng om naast vreemde mensen te gaan zitten?
Je hebt een rembrand gekocht?quote:Op zondag 8 februari 2015 13:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb een kwetsbaar voorwerp bij me. Naast mijn ego en buik.
Niet echt een handig vervoersmiddel danquote:Op zondag 8 februari 2015 13:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heb een kwetsbaar voorwerp bij me. Naast mijn ego en buik.
Rembrandt.quote:
Tuurlijk wel. Dagkaartje bij Kruidvat en gaan.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Niet echt een handig vervoersmiddel dan
Ik dacht dat je een auto met chauffeur had.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Dagkaartje bij Kruidvat en gaan.
Ik dacht dat jij je master had afgerond.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:50 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een auto met chauffeur had.
Nee dat was ik.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij je master had afgerond.
Was het maar waar. Nog een paar vakken en een scriptie.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij je master had afgerond.
Ah. Nog voor de 30 in de knip?quote:Op zondag 8 februari 2015 13:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Was het maar waar. Nog een paar vakken en een scriptie.
Gefeliciteerd!quote:
Doe ik het altijd beter dan andere studenten die bijvoorbeeld 9 jaar doen over hun bachelor.quote:Op zondag 8 februari 2015 13:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah. Nog voor de 30 in de knip?
Denk het niet Job.
Die hebben vast wel eens een serveerster geregeld...quote:Op zondag 8 februari 2015 14:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Doe ik het altijd beter dan andere studenten die bijvoorbeeld 9 jaar doen over hun bachelor.
Zijn er zoveel Yreals dan?quote:Op zondag 8 februari 2015 14:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Doe ik het altijd beter dan andere studenten die bijvoorbeeld 9 jaar doen over hun bachelor.
Die ook ja?quote:Op zondag 8 februari 2015 14:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nee, je grote vriendin sanasoufi.
Bestaan die?quote:Op zondag 8 februari 2015 14:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
1 jaar te lang en boeiend.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben pas 4de jaars baklap. Bovendien kan ik gewoon de weg vinden op utrecht cs.
Echt nog nooit tegengekomen.quote:
Of mensen die vier of vijf keer hun p niet halen voor een hbo-opleiding. Die ken ik helaas in mijn naaste omgeving.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:16 schreef Yreal het volgende:
Mensen die meer dan 100k studieschuld aantikken vind ik toch knapper...
Je zit wel tussen de zwakke broeders zeg.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:17 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Of mensen die vier of vijf keer hun p niet halen voor een hbo-opleiding. Die ken ik helaas in mijn naaste omgeving.
Mijn buurjongen die na 6 jaar als student maar gewoon gestopt is en hoopt op wat deelcertificaten omdat hij toch wel "wat" studiepunten heeft.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:17 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Of mensen die vier of vijf keer hun p niet halen voor een hbo-opleiding. Die ken ik helaas in mijn naaste omgeving.
Wat maakt een broeder dan zwak...quote:Op zondag 8 februari 2015 14:19 schreef eriksd het volgende:
Dat gezegd hebbende zijn ike, Etsu en Yreal dat ook, dus nu zit ik ook tussen de zwakke broeders
quote:Op zondag 8 februari 2015 14:19 schreef eriksd het volgende:
Dat gezegd hebbende zijn ike, Etsu en Yreal dat ook, dus nu zit ik ook tussen de zwakke broeders
Aha.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:20 schreef Etsu het volgende:
[..]![]()
Jij had geen 8 voor aansprakelijkheids-/schadevergoedingsrecht.
BAM.
Moskovich, kom nou.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:21 schreef Yreal het volgende:
Bram moskovich schijnt ook een 6jes student te zijn geweest in zijn bachelor jaren.
Schakelen, langer dan 4 jaar over bachelor doen, p niet in twee jaar. Om maar wat te noemen.quote:
Ach, ik ben meer van het doen, dan van het studerenquote:Op zondag 8 februari 2015 14:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Schakelen, langer dan 4 jaar over bachelor doen, p niet in twee jaar. Om maar wat te noemen.
In mijn studies heb ik altijd een moment dat ik niet de motivatie heb om mezelf aan het studeren te zetten. Ik zie mezelf geen tweede master doen, omdat ik echt heel lang aan het studeren ben.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ach, ik ben meer van het doen, dan van het studeren
Mijn bachelor is een moetje he...quote:Op zondag 8 februari 2015 14:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
In mijn studies heb ik altijd een moment dat ik niet de motivatie heb om mezelf aan het studeren te zetten. Ik zie mezelf geen tweede master doen, omdat ik echt heel lang aan het studeren ben.
Wat doen?quote:Op zondag 8 februari 2015 14:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ach, ik ben meer van het doen, dan van het studeren
Gewoon een probleem oplossen. Bevalt me een stuk beter dan eindeloos lezen over de doelen van het strafprocesrecht.quote:
Alsof ze dat vragen op het tentamen.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon een probleem oplossen. Bevalt me een stuk beter dan eindeloos lezen over de doelen van het strafprocesrecht.
Kunnen dan alleen nooit complexe problemen zijn.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon een probleem oplossen. Bevalt me een stuk beter dan eindeloos lezen over de doelen van het strafprocesrecht.
Makkie toch?quote:Op zondag 8 februari 2015 14:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kreeg vragen als wat vindt meneer x van het nieuwe wetsvoorstel y...
Wat heeft Utrecht daarmee te maken?quote:Op zondag 8 februari 2015 15:42 schreef Etsu het volgende:
En ja hoor, 15 minuten vertraging bij Assen.
Heen en terug beide vertraging. Normaal overkomt het mij nooit.
UtrechtNS
Moet je kotsen op Assen he...quote:Op zondag 8 februari 2015 15:42 schreef Etsu het volgende:
En ja hoor, 15 minuten vertraging bij Assen.
Heen en terug beide vertraging. Normaal overkomt het mij nooit.
UtrechtNS
Wees er trots op dat je na 4 jaar je P nog niet hebt.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben pas 4de jaars baklap. Bovendien kan ik gewoon de weg vinden op utrecht cs.
Bestaat dat? Ik heb nog niets geleendquote:Op zondag 8 februari 2015 14:16 schreef Yreal het volgende:
Mensen die meer dan 100k studieschuld aantikken vind ik toch knapper...
Ach, ik ben er ook nog Erik. Samen staan we sterk en voor kwaliteit.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:19 schreef eriksd het volgende:
Is niet te vergelijken omdat de waarde van een rechtsgeleerdheid bachelor natuurlijk afhangt van de universiteit. Bij jullie krijg je bonuspunten voor aanwezigheid en opdrachtjes, dat is natuurlijk niet te vergelijken met een universiteit die wel academisch onderwijs biedt en tentamens op niveau.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:20 schreef Etsu het volgende:
Wel oprecht benieuwd wie het langst bezig is/was met rechten in Nederland. En wie het snelst klaar was.
Jammer dat zoiets niet openbaar wordt gemaakt.
quote:Op zondag 8 februari 2015 14:21 schreef Yreal het volgende:
Bram moskovich schijnt ook een 6jes student te zijn geweest in zijn bachelor jaren.
Typische RUG mentaliteit 'wat ze vragen op het tentamen'. Lekker antwoordmodel uit je hoofd leren. 'stapjes' voor het beantwoorden van vragen aanhouden en een vak met veel stapjes een 'technisch' vak noemen. Gadverdamme.quote:
Jij ben de meest waardeloze kutprutser van het topic...quote:Op zondag 8 februari 2015 15:57 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wees er trots op dat je na 4 jaar je P nog niet hebt.
[..]
Bestaat dat? Ik heb nog niets geleend
[..]
Ach, ik ben er ook nog Erik. Samen staan we sterk en voor kwaliteit.
[..]
Is niet te vergelijken omdat de waarde van een rechtsgeleerdheid bachelor natuurlijk afhangt van de universiteit. Bij jullie krijg je bonuspunten voor aanwezigheid en opdrachtjes, dat is natuurlijk niet te vergelijken met een universiteit die wel academisch onderwijs biedt en tentamens op niveau.
[..]
[..]
Typische RUG mentaliteit 'wat ze vragen op het tentamen'. Lekker antwoordmodel uit je hoofd leren. 'stapjes' voor het beantwoorden van vragen aanhouden en een vak met veel stapjes een 'technisch' vak noemen. Gadverdamme.
Godzijdank, dan is er voor ons ook nog hoop om ooit een failliete mislukkeling te worden.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:21 schreef Yreal het volgende:
Je hebt gelijk, Bartje.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:57 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wees er trots op dat je na 4 jaar je P nog niet hebt.
[..]
Bestaat dat? Ik heb nog niets geleend
[..]
Ach, ik ben er ook nog Erik. Samen staan we sterk en voor kwaliteit.
[..]
Is niet te vergelijken omdat de waarde van een rechtsgeleerdheid bachelor natuurlijk afhangt van de universiteit. Bij jullie krijg je bonuspunten voor aanwezigheid en opdrachtjes, dat is natuurlijk niet te vergelijken met een universiteit die wel academisch onderwijs biedt en tentamens op niveau.
[..]
[..]
Typische RUG mentaliteit 'wat ze vragen op het tentamen'. Lekker antwoordmodel uit je hoofd leren. 'stapjes' voor het beantwoorden van vragen aanhouden en een vak met veel stapjes een 'technisch' vak noemen. Gadverdamme.
Wat is je bron? En hoe presteerde hij in de master?quote:Op zondag 8 februari 2015 14:21 schreef Yreal het volgende:
Docenten die met hem gestudeerd hebbenquote:Op zondag 8 februari 2015 16:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat is je bron? En hoe presteerde hij in de master?
Sluit ik me volledig bij aan.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:03 schreef eriksd het volgende:
Voor zover ik weet was Bram een reguliere student. 6jes en 7tjes. Had een kruiwagentje door zijn naam en praktijk van zijn vader. Ik denk dat hij wel bewezen heeft een matig jurist te zijn, maar een goed advocaat. Hoogmoed kwam vervolgens voor de val. Dat gedonder met het zwarte geld heeft hem genekt, en m.i. terecht. Misbruik van zijn positie en wat mij betreft een schande voor het vak.
Staat volgens mij gewoon in zijn boek. Zijn broer Robert schrijft dat ook in zijn eigen boek. Die was in ieder geval geen zesjes student. Hij heeft nominaal afgestudeerd en cum laude dacht ik.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat is je bron? En hoe presteerde hij in de master?
quote:Op zondag 8 februari 2015 16:03 schreef eriksd het volgende:
Voor zover ik weet was Bram een reguliere student. 6jes en 7tjes. Had een kruiwagentje door zijn naam en praktijk van zijn vader. Ik denk dat hij wel bewezen heeft een matig jurist te zijn, maar een goed advocaat. Hoogmoed kwam vervolgens voor de val. Dat gedonder met het zwarte geld heeft hem genekt, en m.i. terecht. Misbruik van zijn positie en wat mij betreft een schande voor het vak.
Slechte dossierkennis, verzaakt recente ontwikkelingen te volgen. Gewoon juridisch-inhoudelijk helemaal niet zo sterk, hoewel hij wel een uitzonderlijke pleiter is.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Vanwaar overigens matig jurist?
Ik begreep dat een kantoorgenoot zijn pleitnotities schreef en anderen het juridisch onderzoek. Goede manager dus.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Vanwaar overigens matig jurist?
Doet kennelijk iets met de FIOD, dus een held.quote:
Hoe zit dat eigenlijk? Doen de grote kantoren in Amsterdam ook dat soort zaken? Procesvoering tegen de FIOD / Belastingdienst etc. Of zijn daar weer andere kantoren voor?quote:Op zondag 8 februari 2015 16:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Doet kennelijk iets met de FIOD, dus een held.
Hangt ervanaf. Voor particulieren is het een aparte niche met aparte advocatenkantoren (De Bont, Jaeger, Hertogs). Als het gaat om corporate criminal dan is het wel werk voor Zuidaskantoren.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:16 schreef Accursius het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk? Doen de grote kantoren in Amsterdam ook dat soort zaken? Procesvoering tegen de FIOD / Belastingdienst etc. Of zijn daar weer andere kantoren voor?
quote:Op zondag 8 februari 2015 16:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Slechte dossierkennis, verzaakt recente ontwikkelingen te volgen. Gewoon juridisch-inhoudelijk helemaal niet zo sterk, hoewel hij wel een uitzonderlijke pleiter is.
Oei. Ja dat wist ik niet.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik begreep dat een kantoorgenoot zijn pleitnotities schreef en anderen het juridisch onderzoek. Goede manager dus.
Ik heb de eerste helft gezien en net even de 1-2. Wat een sneu doelpunt zeg.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
heb je hem gezien? Ik viel bijna van de bank van het lachen..
heb wel te doen met de keeper..quote:Op zondag 8 februari 2015 16:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb de eerste helft gezien en net even de 1-2. Wat een sneu doelpunt zeg.
Jammer dat Ajax wint. Gun Feyenoord wel de tweede plaats. PEC derde, Ajax vierde.quote:
Ik vind het flauw om te suggereren dat hij expres over zo'n bal heen maait omdat hij een Ajax-huurling is.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:44 schreef Joosie200 het volgende:
Lucky Ajax, maarja Ajax-huurling. Wel pijnlijk om door zo'n blunder met lege handen te staan als GAE.
quote:Op zondag 8 februari 2015 16:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het flauw om te suggereren dat hij expres over zo'n bal heen maait omdat hij een Ajax-huurling is.
Doe niet alsof jij enkel kwaliteit post ventquote:Op zondag 8 februari 2015 16:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bedankt voor je immer inhoudsloze bijdrage.
Excuses dat ik niet de door jouw gewenste kwaliteit posts behaal in een slowchat op het FOK! forum maar fijne dag verder he mannetjequote:Op zondag 8 februari 2015 16:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bedankt voor je immer inhoudsloze bijdrage.
weet jij waar 1313.0309 is?quote:Op zondag 8 februari 2015 16:54 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Excuses dat ik niet de door jouw gewenste kwaliteit posts behaal in een slowchat op het FOK! forum maar fijne dag verder he mannetje
Excuses aanvaard.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:54 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Excuses dat ik niet de door jouw gewenste kwaliteit posts behaal in een slowchat op het FOK! forum maar fijne dag verder he mannetje
quote:Op zondag 8 februari 2015 16:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jammer dat Ajax wint. Gun Feyenoord wel de tweede plaats. PEC derde, Ajax vierde.
13.15 is achter het hoofdgebouw, 13.14 tussen de bogen, 13.13 is het harmoniegebouw zelf. Dus ik verwacht derde etage, vast ergens in de buurt van vakgroep staats&bestuursrecht. In die buurt heb je een gang met nog tig lokalen waar ik een keer heen moest voor de nabespreking van erfrecht.quote:
ah okequote:Op zondag 8 februari 2015 17:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
13.15 is achter het hoofdgebouw, 13.14 tussen de bogen, 13.13 is het harmoniegebouw zelf. Dus ik verwacht derde etage, vast ergens in de buurt van vakgroep staats&bestuursrecht. In die buurt heb je een gang met nog tig lokalen waar ik een keer heen moest voor de nabespreking van erfrecht.
13.15 is achter het hoofdgebouw zeg ik toch slimpie. Naar wat morgen?quote:Op zondag 8 februari 2015 17:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
13.15 is het hoofdgebouw? Ik dacht dat het harmoniegebouw het hoofdgebouw was (afgezien van academiegebouw maar die ligt daar niet in de buurt).
Ga je morgen?
ja las 'achter' niet, had al aangepastquote:Op zondag 8 februari 2015 17:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
13.15 is achter het hoofdgebouw zeg ik toch slimpie. Naar wat morgen?
Ja, moet wel hé. Zal wel niet een Y-tje kunnen doen door er toch een voldoende uit te slepen. Maar dan kan ik eens meekrijgen waar het dan wel fout gaat.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
straf2oud nabespreking
ga er wel even heen om punten te tellen, want volgens mij maakten ze vorig jaar veel foutjes
Een meisje is bij straf2nieuw van een 3 naar een 9 gegaan, dus het kanquote:Op zondag 8 februari 2015 17:03 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja, moet wel hé. Zal wel niet een Y-tje kunnen doen door er toch een voldoende uit te slepen. Maar dan kan ik eens meekrijgen waar het dan wel fout gaat.
Hmm.. inbe4 kwaliteitsuser dan maarquote:Op zondag 8 februari 2015 17:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Een meisje is bij straf2nieuw van een 3 naar een 9 gegaan, dus het kan
quote:Op zondag 8 februari 2015 17:04 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hmm.. inbe4 kwaliteitsuser dan maar
RUGquote:Op zondag 8 februari 2015 17:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Haha, wtf. Had de persoon die de cijfers invoert het verkeerd gelezen of zo?quote:Op zondag 8 februari 2015 17:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze daar gewoon 4 pagina's vergeten na te kijken ofzoquote:Op zondag 8 februari 2015 17:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Volgens mij punten niet goed geteld. Dat meisje was ook stomverbaasd, naar de nabespreking en hup: een 9.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha, wtf. Had de persoon die de cijfers invoert het verkeerd gelezen of zo?
Kan Joosie ook overkomen.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze daar gewoon 4 pagina's vergeten na te kijken ofzo
Waar moet ik tekenen?quote:
Ik vind het niet zo heel gek dat ze fouten maakten aangezien ze 950 (als het niet meer is) tentamens hadden om na te kijken in 9/10 werkdagen.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:05 schreef Boterbartje het volgende:
Nee maar serieus.. van een 3 naar een 9 is toch uitzonderlijk triest
Uiteindelijk hebben we straks allemaal hetzelfde papiertjequote:Op zondag 8 februari 2015 17:07 schreef Boterbartje het volgende:
Op de RUG is het allemaal mogelijk vrind
JFVquote:Op zondag 8 februari 2015 17:09 schreef Joosie200 het volgende:
Wie is er hier weleens naar toe geweest? http://www.jfvgroningen.nl/bid
Krijg net te horen viavia of ik mee wil die dag.
Daarom kijken ze bij ons binnen 1 maand na. Meestal 500-600 tentamens. Want in plaats voor kwantiteit gaan ze in Nijmegen voor kwaliteit. Daar kijken ze gewoon goed na. Het komt vast wel eens voor dat er een puntje niet goed geteld wordt (docenten kijken allemaal 1 casus na, tellen doen secretaressen die alles weer aan elkaar nieten) maar nooit van een 3 naar een 9.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo heel gek dat ze fouten maakten aangezien ze 950 (als het niet meer is) tentamens hadden om na te kijken in 9/10 werkdagen.
Kan op jouw uni ook gebeuren, zeiksnor.
Naja op die van mij staat Radboud Universiteit en andere vakken.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Uiteindelijk hebben we straks allemaal hetzelfde papiertje
Ok.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Daarom kijken ze bij ons binnen 1 maand na. Meestal 500-600 tentamens. Want in plaats voor kwantiteit gaan ze in Nijmegen voor kwaliteit. Daar kijken ze gewoon goed na. Het komt vast wel eens voor dat er een puntje niet goed geteld wordt (docenten kijken allemaal 1 casus na, tellen doen secretaressen die alles weer aan elkaar nieten) maar nooit van een 3 naar een 9.
[..]
Naja op die van mij staat Radboud Universiteit en andere vakken.
Plus dat ik natuurlijk een LLM in rechten krijg en een MSc in de bedrijfskunde.
quote:Op zondag 8 februari 2015 17:16 schreef Ties02 het volgende:
Erik jij had als mod nu wel ingegrepen toch in deze eindeloze tirade van boterbart
Ik hoefde nooit in te grijpen. Ging allemaal vanzelf.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:16 schreef Ties02 het volgende:
Erik jij had als mod nu wel ingegrepen toch in deze eindeloze tirade van boterbart
Dit. Jij kon dat wel afdwingen inderdaad.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik hoefde nooit in te grijpen. Ging allemaal vanzelf.
Wat Paxcon bijvoorbeeld zou kunnen doen is zelf de aandacht opeisen met een ridicule post of een link naar een hebbedingetje.
quote:Op zondag 8 februari 2015 17:31 schreef Accursius het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)jden-in-rap-tempo-af
Mooi jassie
Maar Jinek is toch nog steeds bekend?quote:en compleet met (inmiddels ex) bekend vriendinnetje, Eva Jinek.
je takelt afquote:Op zondag 8 februari 2015 17:42 schreef eriksd het volgende:
Don't let the sun go down on me is toch best wel een parel van een nummer. Vond er vroeger niets aan
Waarschijnlijk wel. Maar als je daarbij iets heel specifieks pakt kan het wellicht in 6-7000 woorden. (Zelfde geldt natuurlijk voor een staatssteun onderwerp.)quote:Op zondag 8 februari 2015 13:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is dat niet veel te complex voor een bacheloressay?
Nick Kersawquote:Op zondag 8 februari 2015 17:42 schreef eriksd het volgende:
Don't let the sun go down on me is toch best wel een parel van een nummer. Vond er vroeger niets aan
Een enorm gênante vertoning jaquote:Op zondag 8 februari 2015 18:31 schreef Joosie200 het volgende:
Gecondoleerd Paxgod met je club. Man, man, man, man wat een afgang.
http://open.spotify.com/track/0Fyj9w0HVfjoxm9S8nGCltquote:Op zondag 8 februari 2015 18:38 schreef eriksd het volgende:
Ties hoe heet dat suffe nummer ook alweer met een of ander Italiaans mannenkoor dat een beetje kerkelijk aandoet. Iets met adiemus ofzo maar dan krijg ik van die blokker-muziek. Alhoewel dit ook zo'n Sky Radio nummer is.
quote:Op zondag 8 februari 2015 18:38 schreef eriksd het volgende:
Ties hoe heet dat suffe nummer ook alweer met een of ander Italiaans mannenkoor dat een beetje kerkelijk aandoet. Iets met adiemus ofzo maar dan krijg ik van die blokker-muziek. Alhoewel dit ook zo'n Sky Radio nummer is.
Ik dacht dat je ging juichen?quote:Op zondag 8 februari 2015 18:48 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Een enorm gênante vertoning ja
Snel naar huis nu
Bij ons was er iemand ruim 20 jaar bezig.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:20 schreef Etsu het volgende:
Wel oprecht benieuwd wie het langst bezig is/was met rechten in Nederland. En wie het snelst klaar was.
Jammer dat zoiets niet openbaar wordt gemaakt.
Toen stopte de kunstmatige beademing.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bij ons was er iemand ruim 20 jaar bezig.
Moet je wel een groot huis hebben.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:07 schreef Boterbartje het volgende:
Een mooie lichte kamer met goed geluid en alleen een hocker, dat lijkt mij ook wel wat.
Lijkt me wel wat. Gewoon in Zweden gaan wonen. Houten huizen kosten geen drol en grond zatquote:
Ben je zo twintig jaar verder Bart.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Lijkt me wel wat. Gewoon in Zweden gaan wonen. Houten huizen kosten geen drol en grond zat
Zo'n huis als ds4 heeft vind ik wel mooi, alleen zou ik wel andere designkeuzes maken (iets warmer/landelijker) met houthaarden en een ruimer kantoor (maar bijv. minder grote zitruimte in het midden van het huis). Glas, hout, beton etc. Veel wit. Prachtig.
Hard werken dus!
Opa.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:19 schreef Accursius het volgende:
Doe mij later maar een mooie studeerkamer/bibliotheek in mijn huis. Inclusief schaakset
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben je 80 ofzoquote:Op zondag 8 februari 2015 19:19 schreef Accursius het volgende:
Doe mij later maar een mooie studeerkamer/bibliotheek in mijn huis. Inclusief schaakset
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoef een dergelijk huis ook nog niet op m'n 25ste. Wanneer je er hard voor hebt gewerkt, geniet je er meer van. Ik geniet altijd als ik zelf een mooi iets hebt gekocht waar ik hard voor heb gewerkt, terwijl het genot minder is als ik het krijg.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ben je zo twintig jaar verder Bart.
[..]
Opa.
Nou maar hopen dat je zover komt met kerstpakketten verkopen...quote:Op zondag 8 februari 2015 19:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ben je 80 ofzo
[..]
Ik hoef een dergelijk huis ook nog niet op m'n 25ste. Wanneer je er hard voor hebt gewerkt, geniet je er meer van. Ik geniet altijd als ik zelf een mooi iets hebt gekocht waar ik hard voor heb gewerkt, terwijl het genot minder is als ik het krijg.
Een huis is op dit moment overigens ook een ongewenste vaste last. Enige vaste last die ik heb is een telefoon.
Ik ga echt niet m'n hele leven kerstpakketten verkopen vent. Ik werk gewoon een beetje naast mijn studie om niet te hoeven lenen en een beetje ervaring op te doen op vlakken die ik wel belangrijk acht als project management, aanbestedingen, bedrijfsstructuur etc. ik ben echt gevlogen zodra ik in m'n master zit/afgestudeerd ben.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou maar hopen dat je zover komt met kerstpakketten verkopen...
Ah, dus eerst lekker op kosten van de staat studeren en niks terug geven?quote:Op zondag 8 februari 2015 19:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik ga echt niet m'n hele leven kerstpakketten verkopen vent. Ik werk gewoon een beetje naast mijn studie om niet te hoeven lenen en een beetje ervaring op te doen op vlakken die ik wel belangrijk acht als project management, aanbestedingen, bedrijfsstructuur etc. ik ben echt gevlogen zodra ik in m'n master zit/afgestudeerd ben.
Denk dat mijn huis mijn beste aankoop tot nu toe is.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ben je 80 ofzo
[..]
Ik hoef een dergelijk huis ook nog niet op m'n 25ste. Wanneer je er hard voor hebt gewerkt, geniet je er meer van. Ik geniet altijd als ik zelf een mooi iets hebt gekocht waar ik hard voor heb gewerkt, terwijl het genot minder is als ik het krijg.
Een huis is op dit moment overigens ook een ongewenste vaste last. Enige vaste last die ik heb is een telefoon.
Hoezo?quote:Op zondag 8 februari 2015 19:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ah, dus eerst lekker op kosten van de staat studeren en niks terug geven?
Huis is altijd een goede investeringquote:Op zondag 8 februari 2015 19:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Denk dat mijn huis mijn beste aankoop tot nu toe is.
Ziet er heel mooi uit. Zoiets wil ik ook.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:19 schreef Accursius het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel een dijk van een scriptie.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Toen stopte de kunstmatige beademing.
Zoiets.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:52 schreef Boterbartje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie B&W set thuis.
[ afbeelding ]
houthaard is must
[ afbeelding ]
klassieke haard, prachtig!
Hout en houtkachel ja, maar dan wel een ander type. Zo'n Zweeds geel huis vind ik wel tofquote:Op zondag 8 februari 2015 19:52 schreef Boterbartje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie B&W set thuis.
[ afbeelding ]
houthaard is must
[ afbeelding ]
klassieke haard, prachtig!
Ik vind zo'n vrijstaande moderne kachel wel mooiquote:Op zondag 8 februari 2015 20:05 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hout en houtkachel ja, maar dan wel een ander type. Zo'n Zweeds geel huis vind ik wel tof
Hij mag mijn parkeerplaats voor niets gebruiken en nu stond er een andere auto. Ik zei: kan best van de bovenbuurman zijn, in geval van nood mocht die hem ook wel gebruiken. Had ik uiteraard wel gezegd ervanuitgaande dat hij dat dan even met mijn buurman zou afstemmen. Kennelijk niet gebeurd. Ik had zoiets van: vecht het zelf maar uit. Spekkoper en nog klagen ook.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Stond je elpee van Climie Fisher te hard?
Appartement?quote:Op zondag 8 februari 2015 20:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij mag mijn parkeerplaats voor niets gebruiken en nu stond er een andere auto. Ik zei: kan best van de bovenbuurman zijn, in geval van nood mocht die hem ook wel gebruiken. Had ik uiteraard wel gezegd ervanuitgaande dat hij dat dan even met mijn buurman zou afstemmen. Kennelijk niet gebeurd. Ik had zoiets van: vecht het zelf maar uit. Spekkoper en nog klagen ook.
Uiteraard. Of dacht je dat ik een rijtjeshuis in Amsterdam kan betalen?quote:
Dat niet kunnenquote:Op zondag 8 februari 2015 20:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard. Of dacht je dat ik een rijtjeshuis in Amsterdam kan betalen?
Weet niet wat voor hypotheek je kan krijgen. Het is natuurlijk wel zo dat in Amsterdam een appartement evenveel kost als een prachtig vrijstaand huis van 800 kuub of groter in het prachtige Twentse land.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard. Of dacht je dat ik een rijtjeshuis in Amsterdam kan betalen?
Wat een dankbaarheid.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij mag mijn parkeerplaats voor niets gebruiken en nu stond er een andere auto. Ik zei: kan best van de bovenbuurman zijn, in geval van nood mocht die hem ook wel gebruiken. Had ik uiteraard wel gezegd ervanuitgaande dat hij dat dan even met mijn buurman zou afstemmen. Kennelijk niet gebeurd. Ik had zoiets van: vecht het zelf maar uit. Spekkoper en nog klagen ook.
Die hypotheeknormen zijn aardig streng sinds dit jaar hoorde ik laatst. Die internettests zijn veel relaxtert dan wat banken daadwerkelijk uitlenen.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:20 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Weet niet wat voor hypotheek je kan krijgen. Het is natuurlijk wel zo dat in Amsterdam een appartement evenveel kost als een prachtig vrijstaand huis van 800 kuub of groter in het prachtige Twentse land.
Ridicuul toch? "Ja, ik kan nu nergens heen met de auto". Hoe deed je dat die jaren hiervoor dan?quote:
Tja. Daarom lekker naar Zweden verkassenquote:Op zondag 8 februari 2015 20:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die hypotheeknormen zijn aardig streng sinds dit jaar hoorde ik laatst. Die internettests zijn veel relaxtert dan wat banken daadwerkelijk uitlenen.
Alleen maar beter voor de mensen zonder schuldquote:Op zondag 8 februari 2015 20:22 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tja. Daarom lekker naar Zweden verkassen
Gaat nog wat worden straks als hoog opgeleid Nederland met een schuld een hypotheek komt afsluiten.
quote:Op zondag 8 februari 2015 20:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Alleen maar beter voor de mensen zonder schuld
Kom jij een beetje rond van de rente? Of heb je het geinvesteerd?quote:
Al gereserveerd voor te betalen belasting in april/mei he.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kom jij een beetje rond van de rente? Of heb je het geinvesteerd?
Nouja, ik meen dat het een fors bedrag was. Daar moet je toch wel een aardig rendement op kunnen halen.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Al gereserveerd voor te betalen belasting in april/mei he.
Verder teer ik van m'n het geld wat op de rekeningen staan. Uitgaven > inkomsten op dit moment.
We zijn ook eigenlijk de laatste afgestudeerden die kunnen chillen. Alles wat nu begint zal zo veel mogelijk nominaal proberen af te studeren. Daarom nu fijn extra vakken, buitenland, talen, stages meepakken!quote:Op zondag 8 februari 2015 20:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Alleen maar beter voor de mensen zonder schuld
Paar tonnen, ja. Maar met de huidige rentepercentages haal je daar nog geen 7k mee uit. En ik betaal per jaar ongeveer 7k aan belasting.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nouja, ik meen dat het een fors bedrag was. Daar moet je toch wel een aardig rendement op kunnen halen.
Kan je niet in de indexfondsen ofzo gaan zitten? Of andere portfolio's? Nu ben je een dief van eigen zak.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Paar tonnen, ja. Maar met de huidige rentepercentages haal je daar nog geen 7k mee uit. En ik betaal per jaar ongeveer 7k aan belasting.
Ik heb daar allemaal geen verstand van. En beleggen vind ik eng.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan je niet in de indexfondsen ofzo gaan zitten? Of andere portfolio's? Nu ben je een dief van eigen zak.
Kun je niet in obligaties gaan zitten?quote:Op zondag 8 februari 2015 20:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Paar tonnen, ja. Maar met de huidige rentepercentages haal je daar nog geen 7k mee uit. En ik betaal per jaar ongeveer 7k aan belasting.
Dat ja. En dan een mix van fondsen, maximale spreiding. Alles beter dan die lullige 1,5% rente.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Je zou iig kunnen overwegen iets in fondsen als Robeco One etc. te stoppen.
Sinds oktober heb ik al bijna 8% rendement.
Dat is een mooi rendement. Ik weet niet of ik dat zou doen..quote:Op zondag 8 februari 2015 20:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Je zou iig kunnen overwegen iets in fondsen als Robeco One etc. te stoppen.
Sinds oktober heb ik al bijna 8% rendement, maar niet op een paar ton.
Minder zelfs.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat ja. En dan een mix van fondsen, maximale spreiding. Alles beter dan die lullige 1,5% rente.
Exact.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..], handel met voorkennis beschuldigingen voorkomen zeker?
Serieus? Dat lijkt mij vrij kut zeg! Ik heb nu weinig vermogen, maar als ik wat geld had zou ik toch echt in aandelen gaan zitten, vooral in de tech branche. Hoog risico maar mogelijk hoge rendementen.quote:
Wat valt er niet te snappen aan in fondsen stappen? Lees een paar dagen mee in het AEX topic, bekijk de gemiddelde rente en steek een deel van je geld daarin. Is nog leuk ook. Je hele rendement naar de fiscus overmaken is ridicuul.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Minder zelfs.
Het punt is alleen dat ik maar een jonkie ben die gewoon godvermogen veel te veel geld heeft en ik niet weet wat ik ermee moet doen, behalve op de bank zetten.
Maw: in fondsen als Roberco One etc. stoppen, klinkt leuk en aardig, maar ik wil me daar niet mee bezig houden en daar heb ik ook geen verstand van. Nu heb je daar wel mensen voor, maar in hoerre zijn ze betrouwbaar?![]()
Ben iig wel blij dat ik zo'n 2 ton in m'n huis heb gestopt, betaal je ook minder belasting over en geen hypotheek.
Ja daar heb ik ook aan gedacht, maar ik vond het risico te groot.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat is een mooi rendement. Ik weet niet of ik dat zou doen..
Sommige medestudenten die ik ken hebben vanaf jaar 1 vol geleend van DUO en dat geld weggezet op dergelijke rekeningen. Dan haal je 5/6% winst per jaar. Na 6 jaar studeren kan dat wel 3000 per jaar zijn oid.
Een rekening openen bij Robeco is echt heel makkelijk. Kan ook op elk moment meer er in stoppen of er uit halen.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Minder zelfs.
Het punt is alleen dat ik maar een jonkie ben die gewoon godvermogen veel te veel geld heeft en ik niet weet wat ik ermee moet doen, behalve op de bank zetten.
Maw: in fondsen als Roberco One etc. stoppen, klinkt leuk en aardig, maar ik wil me daar niet mee bezig houden en daar heb ik ook geen verstand van. Nu heb je daar wel mensen voor, maar in hoerre zijn ze betrouwbaar?![]()
Ben iig wel blij dat ik zo'n 2 ton in m'n huis heb gestopt, betaal je ook minder belasting over en geen hypotheek.
Ik had er ook geen fijn gevoel bij om al dat geld te lenen en te investeren. Achteraf had ik gewoon altijd al mijn kleine beetje spaargeld in Microsoft moeten stoppen. In mijn eerste jaar wou ik dat al zo graag, dan had ik nu een rendement van 40% gehad.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja daar heb ik ook aan gedacht, maar ik vond het risico te groot.
Als je een paar ton hebt, waarom koop je geen studentenhuis? Kamers verhuren en klaar ben jequote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Minder zelfs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |