Al gereserveerd voor te betalen belasting in april/mei he.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kom jij een beetje rond van de rente? Of heb je het geinvesteerd?
Nouja, ik meen dat het een fors bedrag was. Daar moet je toch wel een aardig rendement op kunnen halen.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Al gereserveerd voor te betalen belasting in april/mei he.
Verder teer ik van m'n het geld wat op de rekeningen staan. Uitgaven > inkomsten op dit moment.
We zijn ook eigenlijk de laatste afgestudeerden die kunnen chillen. Alles wat nu begint zal zo veel mogelijk nominaal proberen af te studeren. Daarom nu fijn extra vakken, buitenland, talen, stages meepakken!quote:Op zondag 8 februari 2015 20:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Alleen maar beter voor de mensen zonder schuld
Paar tonnen, ja. Maar met de huidige rentepercentages haal je daar nog geen 7k mee uit. En ik betaal per jaar ongeveer 7k aan belasting.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nouja, ik meen dat het een fors bedrag was. Daar moet je toch wel een aardig rendement op kunnen halen.
Kan je niet in de indexfondsen ofzo gaan zitten? Of andere portfolio's? Nu ben je een dief van eigen zak.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Paar tonnen, ja. Maar met de huidige rentepercentages haal je daar nog geen 7k mee uit. En ik betaal per jaar ongeveer 7k aan belasting.
Ik heb daar allemaal geen verstand van. En beleggen vind ik eng.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan je niet in de indexfondsen ofzo gaan zitten? Of andere portfolio's? Nu ben je een dief van eigen zak.
Kun je niet in obligaties gaan zitten?quote:Op zondag 8 februari 2015 20:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Paar tonnen, ja. Maar met de huidige rentepercentages haal je daar nog geen 7k mee uit. En ik betaal per jaar ongeveer 7k aan belasting.
Dat ja. En dan een mix van fondsen, maximale spreiding. Alles beter dan die lullige 1,5% rente.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Je zou iig kunnen overwegen iets in fondsen als Robeco One etc. te stoppen.
Sinds oktober heb ik al bijna 8% rendement.
Dat is een mooi rendement. Ik weet niet of ik dat zou doen..quote:Op zondag 8 februari 2015 20:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Je zou iig kunnen overwegen iets in fondsen als Robeco One etc. te stoppen.
Sinds oktober heb ik al bijna 8% rendement, maar niet op een paar ton.
Minder zelfs.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat ja. En dan een mix van fondsen, maximale spreiding. Alles beter dan die lullige 1,5% rente.
Exact.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..], handel met voorkennis beschuldigingen voorkomen zeker?
Serieus? Dat lijkt mij vrij kut zeg! Ik heb nu weinig vermogen, maar als ik wat geld had zou ik toch echt in aandelen gaan zitten, vooral in de tech branche. Hoog risico maar mogelijk hoge rendementen.quote:
Wat valt er niet te snappen aan in fondsen stappen? Lees een paar dagen mee in het AEX topic, bekijk de gemiddelde rente en steek een deel van je geld daarin. Is nog leuk ook. Je hele rendement naar de fiscus overmaken is ridicuul.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Minder zelfs.
Het punt is alleen dat ik maar een jonkie ben die gewoon godvermogen veel te veel geld heeft en ik niet weet wat ik ermee moet doen, behalve op de bank zetten.
Maw: in fondsen als Roberco One etc. stoppen, klinkt leuk en aardig, maar ik wil me daar niet mee bezig houden en daar heb ik ook geen verstand van. Nu heb je daar wel mensen voor, maar in hoerre zijn ze betrouwbaar?![]()
Ben iig wel blij dat ik zo'n 2 ton in m'n huis heb gestopt, betaal je ook minder belasting over en geen hypotheek.
Ja daar heb ik ook aan gedacht, maar ik vond het risico te groot.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat is een mooi rendement. Ik weet niet of ik dat zou doen..
Sommige medestudenten die ik ken hebben vanaf jaar 1 vol geleend van DUO en dat geld weggezet op dergelijke rekeningen. Dan haal je 5/6% winst per jaar. Na 6 jaar studeren kan dat wel 3000 per jaar zijn oid.
Een rekening openen bij Robeco is echt heel makkelijk. Kan ook op elk moment meer er in stoppen of er uit halen.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Minder zelfs.
Het punt is alleen dat ik maar een jonkie ben die gewoon godvermogen veel te veel geld heeft en ik niet weet wat ik ermee moet doen, behalve op de bank zetten.
Maw: in fondsen als Roberco One etc. stoppen, klinkt leuk en aardig, maar ik wil me daar niet mee bezig houden en daar heb ik ook geen verstand van. Nu heb je daar wel mensen voor, maar in hoerre zijn ze betrouwbaar?![]()
Ben iig wel blij dat ik zo'n 2 ton in m'n huis heb gestopt, betaal je ook minder belasting over en geen hypotheek.
Ik had er ook geen fijn gevoel bij om al dat geld te lenen en te investeren. Achteraf had ik gewoon altijd al mijn kleine beetje spaargeld in Microsoft moeten stoppen. In mijn eerste jaar wou ik dat al zo graag, dan had ik nu een rendement van 40% gehad.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja daar heb ik ook aan gedacht, maar ik vond het risico te groot.
Als je een paar ton hebt, waarom koop je geen studentenhuis? Kamers verhuren en klaar ben jequote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Minder zelfs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |