Kan Joosie ook overkomen.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze daar gewoon 4 pagina's vergeten na te kijken ofzo
Waar moet ik tekenen?quote:
Ik vind het niet zo heel gek dat ze fouten maakten aangezien ze 950 (als het niet meer is) tentamens hadden om na te kijken in 9/10 werkdagen.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:05 schreef Boterbartje het volgende:
Nee maar serieus.. van een 3 naar een 9 is toch uitzonderlijk triest
Uiteindelijk hebben we straks allemaal hetzelfde papiertjequote:Op zondag 8 februari 2015 17:07 schreef Boterbartje het volgende:
Op de RUG is het allemaal mogelijk vrind
JFVquote:Op zondag 8 februari 2015 17:09 schreef Joosie200 het volgende:
Wie is er hier weleens naar toe geweest? http://www.jfvgroningen.nl/bid
Krijg net te horen viavia of ik mee wil die dag.
Daarom kijken ze bij ons binnen 1 maand na. Meestal 500-600 tentamens. Want in plaats voor kwantiteit gaan ze in Nijmegen voor kwaliteit. Daar kijken ze gewoon goed na. Het komt vast wel eens voor dat er een puntje niet goed geteld wordt (docenten kijken allemaal 1 casus na, tellen doen secretaressen die alles weer aan elkaar nieten) maar nooit van een 3 naar een 9.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo heel gek dat ze fouten maakten aangezien ze 950 (als het niet meer is) tentamens hadden om na te kijken in 9/10 werkdagen.
Kan op jouw uni ook gebeuren, zeiksnor.
Naja op die van mij staat Radboud Universiteit en andere vakken.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Uiteindelijk hebben we straks allemaal hetzelfde papiertje
Ok.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Daarom kijken ze bij ons binnen 1 maand na. Meestal 500-600 tentamens. Want in plaats voor kwantiteit gaan ze in Nijmegen voor kwaliteit. Daar kijken ze gewoon goed na. Het komt vast wel eens voor dat er een puntje niet goed geteld wordt (docenten kijken allemaal 1 casus na, tellen doen secretaressen die alles weer aan elkaar nieten) maar nooit van een 3 naar een 9.
[..]
Naja op die van mij staat Radboud Universiteit en andere vakken.
Plus dat ik natuurlijk een LLM in rechten krijg en een MSc in de bedrijfskunde.
quote:Op zondag 8 februari 2015 17:16 schreef Ties02 het volgende:
Erik jij had als mod nu wel ingegrepen toch in deze eindeloze tirade van boterbart
Ik hoefde nooit in te grijpen. Ging allemaal vanzelf.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:16 schreef Ties02 het volgende:
Erik jij had als mod nu wel ingegrepen toch in deze eindeloze tirade van boterbart
Dit. Jij kon dat wel afdwingen inderdaad.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik hoefde nooit in te grijpen. Ging allemaal vanzelf.
Wat Paxcon bijvoorbeeld zou kunnen doen is zelf de aandacht opeisen met een ridicule post of een link naar een hebbedingetje.
quote:Op zondag 8 februari 2015 17:31 schreef Accursius het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)jden-in-rap-tempo-af
Mooi jassie
Maar Jinek is toch nog steeds bekend?quote:en compleet met (inmiddels ex) bekend vriendinnetje, Eva Jinek.
je takelt afquote:Op zondag 8 februari 2015 17:42 schreef eriksd het volgende:
Don't let the sun go down on me is toch best wel een parel van een nummer. Vond er vroeger niets aan
Waarschijnlijk wel. Maar als je daarbij iets heel specifieks pakt kan het wellicht in 6-7000 woorden. (Zelfde geldt natuurlijk voor een staatssteun onderwerp.)quote:Op zondag 8 februari 2015 13:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is dat niet veel te complex voor een bacheloressay?
Nick Kersawquote:Op zondag 8 februari 2015 17:42 schreef eriksd het volgende:
Don't let the sun go down on me is toch best wel een parel van een nummer. Vond er vroeger niets aan
Een enorm gênante vertoning jaquote:Op zondag 8 februari 2015 18:31 schreef Joosie200 het volgende:
Gecondoleerd Paxgod met je club. Man, man, man, man wat een afgang.
http://open.spotify.com/track/0Fyj9w0HVfjoxm9S8nGCltquote:Op zondag 8 februari 2015 18:38 schreef eriksd het volgende:
Ties hoe heet dat suffe nummer ook alweer met een of ander Italiaans mannenkoor dat een beetje kerkelijk aandoet. Iets met adiemus ofzo maar dan krijg ik van die blokker-muziek. Alhoewel dit ook zo'n Sky Radio nummer is.
quote:Op zondag 8 februari 2015 18:38 schreef eriksd het volgende:
Ties hoe heet dat suffe nummer ook alweer met een of ander Italiaans mannenkoor dat een beetje kerkelijk aandoet. Iets met adiemus ofzo maar dan krijg ik van die blokker-muziek. Alhoewel dit ook zo'n Sky Radio nummer is.
Ik dacht dat je ging juichen?quote:Op zondag 8 februari 2015 18:48 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Een enorm gênante vertoning ja
Snel naar huis nu
Bij ons was er iemand ruim 20 jaar bezig.quote:Op zondag 8 februari 2015 14:20 schreef Etsu het volgende:
Wel oprecht benieuwd wie het langst bezig is/was met rechten in Nederland. En wie het snelst klaar was.
Jammer dat zoiets niet openbaar wordt gemaakt.
Toen stopte de kunstmatige beademing.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bij ons was er iemand ruim 20 jaar bezig.
Moet je wel een groot huis hebben.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:07 schreef Boterbartje het volgende:
Een mooie lichte kamer met goed geluid en alleen een hocker, dat lijkt mij ook wel wat.
Lijkt me wel wat. Gewoon in Zweden gaan wonen. Houten huizen kosten geen drol en grond zatquote:
Ben je zo twintig jaar verder Bart.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Lijkt me wel wat. Gewoon in Zweden gaan wonen. Houten huizen kosten geen drol en grond zat
Zo'n huis als ds4 heeft vind ik wel mooi, alleen zou ik wel andere designkeuzes maken (iets warmer/landelijker) met houthaarden en een ruimer kantoor (maar bijv. minder grote zitruimte in het midden van het huis). Glas, hout, beton etc. Veel wit. Prachtig.
Hard werken dus!
Opa.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:19 schreef Accursius het volgende:
Doe mij later maar een mooie studeerkamer/bibliotheek in mijn huis. Inclusief schaakset
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben je 80 ofzoquote:Op zondag 8 februari 2015 19:19 schreef Accursius het volgende:
Doe mij later maar een mooie studeerkamer/bibliotheek in mijn huis. Inclusief schaakset
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoef een dergelijk huis ook nog niet op m'n 25ste. Wanneer je er hard voor hebt gewerkt, geniet je er meer van. Ik geniet altijd als ik zelf een mooi iets hebt gekocht waar ik hard voor heb gewerkt, terwijl het genot minder is als ik het krijg.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ben je zo twintig jaar verder Bart.
[..]
Opa.
Nou maar hopen dat je zover komt met kerstpakketten verkopen...quote:Op zondag 8 februari 2015 19:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ben je 80 ofzo
[..]
Ik hoef een dergelijk huis ook nog niet op m'n 25ste. Wanneer je er hard voor hebt gewerkt, geniet je er meer van. Ik geniet altijd als ik zelf een mooi iets hebt gekocht waar ik hard voor heb gewerkt, terwijl het genot minder is als ik het krijg.
Een huis is op dit moment overigens ook een ongewenste vaste last. Enige vaste last die ik heb is een telefoon.
Ik ga echt niet m'n hele leven kerstpakketten verkopen vent. Ik werk gewoon een beetje naast mijn studie om niet te hoeven lenen en een beetje ervaring op te doen op vlakken die ik wel belangrijk acht als project management, aanbestedingen, bedrijfsstructuur etc. ik ben echt gevlogen zodra ik in m'n master zit/afgestudeerd ben.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou maar hopen dat je zover komt met kerstpakketten verkopen...
Ah, dus eerst lekker op kosten van de staat studeren en niks terug geven?quote:Op zondag 8 februari 2015 19:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik ga echt niet m'n hele leven kerstpakketten verkopen vent. Ik werk gewoon een beetje naast mijn studie om niet te hoeven lenen en een beetje ervaring op te doen op vlakken die ik wel belangrijk acht als project management, aanbestedingen, bedrijfsstructuur etc. ik ben echt gevlogen zodra ik in m'n master zit/afgestudeerd ben.
Denk dat mijn huis mijn beste aankoop tot nu toe is.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:24 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ben je 80 ofzo
[..]
Ik hoef een dergelijk huis ook nog niet op m'n 25ste. Wanneer je er hard voor hebt gewerkt, geniet je er meer van. Ik geniet altijd als ik zelf een mooi iets hebt gekocht waar ik hard voor heb gewerkt, terwijl het genot minder is als ik het krijg.
Een huis is op dit moment overigens ook een ongewenste vaste last. Enige vaste last die ik heb is een telefoon.
Hoezo?quote:Op zondag 8 februari 2015 19:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ah, dus eerst lekker op kosten van de staat studeren en niks terug geven?
Huis is altijd een goede investeringquote:Op zondag 8 februari 2015 19:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Denk dat mijn huis mijn beste aankoop tot nu toe is.
Ziet er heel mooi uit. Zoiets wil ik ook.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:19 schreef Accursius het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel een dijk van een scriptie.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Toen stopte de kunstmatige beademing.
Zoiets.quote:Op zondag 8 februari 2015 19:52 schreef Boterbartje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie B&W set thuis.
[ afbeelding ]
houthaard is must
[ afbeelding ]
klassieke haard, prachtig!
Hout en houtkachel ja, maar dan wel een ander type. Zo'n Zweeds geel huis vind ik wel tofquote:Op zondag 8 februari 2015 19:52 schreef Boterbartje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie B&W set thuis.
[ afbeelding ]
houthaard is must
[ afbeelding ]
klassieke haard, prachtig!
Ik vind zo'n vrijstaande moderne kachel wel mooiquote:Op zondag 8 februari 2015 20:05 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hout en houtkachel ja, maar dan wel een ander type. Zo'n Zweeds geel huis vind ik wel tof
Hij mag mijn parkeerplaats voor niets gebruiken en nu stond er een andere auto. Ik zei: kan best van de bovenbuurman zijn, in geval van nood mocht die hem ook wel gebruiken. Had ik uiteraard wel gezegd ervanuitgaande dat hij dat dan even met mijn buurman zou afstemmen. Kennelijk niet gebeurd. Ik had zoiets van: vecht het zelf maar uit. Spekkoper en nog klagen ook.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Stond je elpee van Climie Fisher te hard?
Appartement?quote:Op zondag 8 februari 2015 20:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij mag mijn parkeerplaats voor niets gebruiken en nu stond er een andere auto. Ik zei: kan best van de bovenbuurman zijn, in geval van nood mocht die hem ook wel gebruiken. Had ik uiteraard wel gezegd ervanuitgaande dat hij dat dan even met mijn buurman zou afstemmen. Kennelijk niet gebeurd. Ik had zoiets van: vecht het zelf maar uit. Spekkoper en nog klagen ook.
Uiteraard. Of dacht je dat ik een rijtjeshuis in Amsterdam kan betalen?quote:
Dat niet kunnenquote:Op zondag 8 februari 2015 20:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard. Of dacht je dat ik een rijtjeshuis in Amsterdam kan betalen?
Weet niet wat voor hypotheek je kan krijgen. Het is natuurlijk wel zo dat in Amsterdam een appartement evenveel kost als een prachtig vrijstaand huis van 800 kuub of groter in het prachtige Twentse land.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard. Of dacht je dat ik een rijtjeshuis in Amsterdam kan betalen?
Wat een dankbaarheid.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij mag mijn parkeerplaats voor niets gebruiken en nu stond er een andere auto. Ik zei: kan best van de bovenbuurman zijn, in geval van nood mocht die hem ook wel gebruiken. Had ik uiteraard wel gezegd ervanuitgaande dat hij dat dan even met mijn buurman zou afstemmen. Kennelijk niet gebeurd. Ik had zoiets van: vecht het zelf maar uit. Spekkoper en nog klagen ook.
Die hypotheeknormen zijn aardig streng sinds dit jaar hoorde ik laatst. Die internettests zijn veel relaxtert dan wat banken daadwerkelijk uitlenen.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:20 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Weet niet wat voor hypotheek je kan krijgen. Het is natuurlijk wel zo dat in Amsterdam een appartement evenveel kost als een prachtig vrijstaand huis van 800 kuub of groter in het prachtige Twentse land.
Ridicuul toch? "Ja, ik kan nu nergens heen met de auto". Hoe deed je dat die jaren hiervoor dan?quote:
Tja. Daarom lekker naar Zweden verkassenquote:Op zondag 8 februari 2015 20:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die hypotheeknormen zijn aardig streng sinds dit jaar hoorde ik laatst. Die internettests zijn veel relaxtert dan wat banken daadwerkelijk uitlenen.
Alleen maar beter voor de mensen zonder schuldquote:Op zondag 8 februari 2015 20:22 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tja. Daarom lekker naar Zweden verkassen
Gaat nog wat worden straks als hoog opgeleid Nederland met een schuld een hypotheek komt afsluiten.
quote:Op zondag 8 februari 2015 20:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Alleen maar beter voor de mensen zonder schuld
Kom jij een beetje rond van de rente? Of heb je het geinvesteerd?quote:
Al gereserveerd voor te betalen belasting in april/mei he.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kom jij een beetje rond van de rente? Of heb je het geinvesteerd?
Nouja, ik meen dat het een fors bedrag was. Daar moet je toch wel een aardig rendement op kunnen halen.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
Al gereserveerd voor te betalen belasting in april/mei he.
Verder teer ik van m'n het geld wat op de rekeningen staan. Uitgaven > inkomsten op dit moment.
We zijn ook eigenlijk de laatste afgestudeerden die kunnen chillen. Alles wat nu begint zal zo veel mogelijk nominaal proberen af te studeren. Daarom nu fijn extra vakken, buitenland, talen, stages meepakken!quote:Op zondag 8 februari 2015 20:23 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Alleen maar beter voor de mensen zonder schuld
Paar tonnen, ja. Maar met de huidige rentepercentages haal je daar nog geen 7k mee uit. En ik betaal per jaar ongeveer 7k aan belasting.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nouja, ik meen dat het een fors bedrag was. Daar moet je toch wel een aardig rendement op kunnen halen.
Kan je niet in de indexfondsen ofzo gaan zitten? Of andere portfolio's? Nu ben je een dief van eigen zak.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Paar tonnen, ja. Maar met de huidige rentepercentages haal je daar nog geen 7k mee uit. En ik betaal per jaar ongeveer 7k aan belasting.
Ik heb daar allemaal geen verstand van. En beleggen vind ik eng.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan je niet in de indexfondsen ofzo gaan zitten? Of andere portfolio's? Nu ben je een dief van eigen zak.
Kun je niet in obligaties gaan zitten?quote:Op zondag 8 februari 2015 20:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Paar tonnen, ja. Maar met de huidige rentepercentages haal je daar nog geen 7k mee uit. En ik betaal per jaar ongeveer 7k aan belasting.
Dat ja. En dan een mix van fondsen, maximale spreiding. Alles beter dan die lullige 1,5% rente.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Je zou iig kunnen overwegen iets in fondsen als Robeco One etc. te stoppen.
Sinds oktober heb ik al bijna 8% rendement.
Dat is een mooi rendement. Ik weet niet of ik dat zou doen..quote:Op zondag 8 februari 2015 20:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Je zou iig kunnen overwegen iets in fondsen als Robeco One etc. te stoppen.
Sinds oktober heb ik al bijna 8% rendement, maar niet op een paar ton.
Minder zelfs.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat ja. En dan een mix van fondsen, maximale spreiding. Alles beter dan die lullige 1,5% rente.
Exact.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..], handel met voorkennis beschuldigingen voorkomen zeker?
Serieus? Dat lijkt mij vrij kut zeg! Ik heb nu weinig vermogen, maar als ik wat geld had zou ik toch echt in aandelen gaan zitten, vooral in de tech branche. Hoog risico maar mogelijk hoge rendementen.quote:
Wat valt er niet te snappen aan in fondsen stappen? Lees een paar dagen mee in het AEX topic, bekijk de gemiddelde rente en steek een deel van je geld daarin. Is nog leuk ook. Je hele rendement naar de fiscus overmaken is ridicuul.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Minder zelfs.
Het punt is alleen dat ik maar een jonkie ben die gewoon godvermogen veel te veel geld heeft en ik niet weet wat ik ermee moet doen, behalve op de bank zetten.
Maw: in fondsen als Roberco One etc. stoppen, klinkt leuk en aardig, maar ik wil me daar niet mee bezig houden en daar heb ik ook geen verstand van. Nu heb je daar wel mensen voor, maar in hoerre zijn ze betrouwbaar?![]()
Ben iig wel blij dat ik zo'n 2 ton in m'n huis heb gestopt, betaal je ook minder belasting over en geen hypotheek.
Ja daar heb ik ook aan gedacht, maar ik vond het risico te groot.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat is een mooi rendement. Ik weet niet of ik dat zou doen..
Sommige medestudenten die ik ken hebben vanaf jaar 1 vol geleend van DUO en dat geld weggezet op dergelijke rekeningen. Dan haal je 5/6% winst per jaar. Na 6 jaar studeren kan dat wel 3000 per jaar zijn oid.
Een rekening openen bij Robeco is echt heel makkelijk. Kan ook op elk moment meer er in stoppen of er uit halen.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Minder zelfs.
Het punt is alleen dat ik maar een jonkie ben die gewoon godvermogen veel te veel geld heeft en ik niet weet wat ik ermee moet doen, behalve op de bank zetten.
Maw: in fondsen als Roberco One etc. stoppen, klinkt leuk en aardig, maar ik wil me daar niet mee bezig houden en daar heb ik ook geen verstand van. Nu heb je daar wel mensen voor, maar in hoerre zijn ze betrouwbaar?![]()
Ben iig wel blij dat ik zo'n 2 ton in m'n huis heb gestopt, betaal je ook minder belasting over en geen hypotheek.
Ik had er ook geen fijn gevoel bij om al dat geld te lenen en te investeren. Achteraf had ik gewoon altijd al mijn kleine beetje spaargeld in Microsoft moeten stoppen. In mijn eerste jaar wou ik dat al zo graag, dan had ik nu een rendement van 40% gehad.quote:Op zondag 8 februari 2015 20:32 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja daar heb ik ook aan gedacht, maar ik vond het risico te groot.
Als je een paar ton hebt, waarom koop je geen studentenhuis? Kamers verhuren en klaar ben jequote:Op zondag 8 februari 2015 20:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
Minder zelfs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |