abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149093606

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & rare-smaak-snuiter)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu

Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Maar gaat binnen niet al te lange tijd naar de UU. Verbolgen reacties bleven vanuit het Groningerkamp logischerwijs achterwege). Tevens prof. mr. emo.gif.
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo)
• Ties02 (Novietenhoeder II; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit Maastricht
• GeneraalAdmiraal

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• Boterbartje

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Weet je wat cassatie is?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Danny het volgende:

[..]

dan verwijderen ze je ballen
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
pi_149093613
Duurde me te lang.

quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:05 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik vind hem niet zo tof, ik heb keer een Uni van Ned gekeken van hem. Niet bijzonder.
Heiligschennis. Er hangt nog net geen schilderij van hem op onze faculteit (maar dat is alleen maar omdat hij nog zittend decaan is :') )
pi_149093649
Keep your pants on T
pi_149093701
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:06 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Genoeg ervaringsdeskundigen hier in de kamer heur :)
Ben benieuwd!

(dit ging over overstap hbo naar uni)
pi_149093720
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:07 schreef Tchock het volgende:
Duurde me te lang.

[..]

Heiligschennis. Er hangt nog net geen schilderij van hem op onze faculteit (maar dat is alleen maar omdat hij nog zittend decaan is :') )
:')
Sorry, maar mijn mening.

Van Radboud staat Schutgens op Uni van Ned, maar die is heel tof.. en komt daar niet uit de verf helaas. Verder was onze oude decaan wel tof, die vertelde altijd mooi over staatsrecht.

Hij speelde dit jaar ook een keer een sinterklaas liedje met de eerste jaars :P
https://www.facebook.com/video.php?v=705545272885905&theater
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_149093783
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:10 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Ben benieuwd!

Ik heb nooit hbo gedaan, maar ik kom wel van vmbo.

Ik ben wel blij dat ik vwo ben gaan doen ipv via hbo-p-route, anders was ik ook vies op mn bek gevallen (denk ik).

Ik heb wel genoeg mensen van hbo zien komen en gaan omdat ze het niet aankonden.
pi_149093793
Ik
Ik
Ik

;)
pi_149093812
Ik MOET dit college afkijken voor ik mag slapen. Ben al uren bezig.
pi_149093829
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:13 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik heb nooit hbo gedaan, maar ik kom wel van vmbo.

Ik ben wel blij dat ik vwo ben gaan doen ipv via hbo-p-route, anders was ik ook vies op mn bek gevallen (denk ik).

En weet je ook hoe dat komt?

Ik heb wel genoeg mensen van hbo zien komen en gaan omdat ze het niet aankonden.
Ik denk persoonlijk dat er een groot verschil is tussen je p halen en de gehele opleiding afmaken. Vergeet niet dat er een stage verplichting is bij hbo.
pi_149093852
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:15 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat er een groot verschil is tussen je p halen en de gehele opleiding afmaken. Vergeet niet dat er een stage verplichting is bij hbo.
Met alle respect naar hbo'ers natuurlijk, maar ik denk niet dat de stage het grote struikelblok is voor de meeste studenten.
pi_149093860
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:15 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Ik kan niet oordelen wat zo'n stage op hbo inhoudt, maar ik vermoed dat je daar niet leert wat je op wo leert. Op wo ga je er dieper op in, waar abstractie om de hoek komt kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2015 00:17:06 ]
pi_149093891
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:10 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Ben benieuwd!

Ik ben via havo > hbo MER > mbo rechten > hbo rechten propedeuse op de uni beland. Iedereen adviseerde het niet te doen want hoge uitval. Ik wist van te voren dat het niet gemakkelijk zou worden. Maar de aanhouder wint. Ben iig niet gegaan voor de weg met de minste weerstand (eenvoudig mijn hbo af te ronden zonder poespas) en ben daar blij mee.
mag het weten
pi_149093893
Hoe komt het, denken jullie, dat er veel hbo'er de uni niet aan kunnen?
pi_149093909
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:18 schreef shiftsix het volgende:
Omdat een hbo'er zoveel theorie, abstractie en zelfstandigheid niet is gewend. Niveau ligt veel hoger + je wordt niet aan je handje vastgehouden. Zo simpel is het.
pi_149093926
quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat dat percentage reuze meevalt bij rechten. Ja, er vallen er veel af, maar er vallen ook verschrikkelijk veel vwo'ers af. Combinatie van simpelweg te weinig doen, droge stof of verkeerde verwachtingen.

De universiteit beschermt je geen seconde als je zelf niet doet wat je moet doen. Dat is een grote valkuil voor veel mensen.
pi_149093937
quote:
Omdat zij ook inzien dat we mensen nodig hebben die je Big Mac menu op kunnen nemen
pi_149093940
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik ben via havo > hbo MER > mbo rechten > hbo rechten propedeuse op de uni beland. Iedereen adviseerde het niet te doen want hoge uitval. Ik wist van te voren dat het niet gemakkelijk zou worden. Maar de aanhouder wint. Ben iig niet gegaan voor de weg met de minste weerstand, door eenvoudig mijn hbo af te ronden zonder poespas.
Oke dus je hebt het jezelf moeilijker gemaakt zodat je jezelf kon trainen bij wijze van?
Weet jij nog, toen je met je p naar de uni ging, waar je het meest aan moest wennen?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:20:54 #18
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149093963
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik ben via havo > hbo MER > mbo rechten > hbo rechten propedeuse op de uni beland. Iedereen adviseerde het niet te doen want hoge uitval. Ik wist van te voren dat het niet gemakkelijk zou worden. Maar de aanhouder wint. Ben iig niet gegaan voor de weg met de minste weerstand (eenvoudig mijn hbo af te ronden zonder poespas) en ben daar blij mee.
Wat is in godsnaam mbo rechten?
quote:
Omdat er veel hbo'ers instromen in bachelor vakken vanwege de pre-master en die hebben een bedroevend niveau en duidelijk kennistekort over vakgebieden die ze in hun bachelor toch al wel hebben behandeld. Daarnaast hebben ze over het algemeen minder inzicht in zaken en/of ze leggen verbanden niet of minder snel. Vaak zijn het de premaster studenten die domme vragen stellen tot ergernis van de WO'er die graag diepgaande discussie wil. Uitzondering daargelaten.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_149093968
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:19 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Omdat zij ook inzien dat we mensen nodig hebben die je Big Mac menu op kunnen nemen
ik vind jou maar een beetje raar vanavond
pi_149093980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

ik vind jou maar een beetje raar vanavond
Alleen vanavond?
pi_149093989
quote:
Omdat de uni een andere aanpak vergt. Weg zijn (hoofdzakelijk dan) de groepsopdrachten, verplichte aanwezigheid tenzij je een bonuspunt wil verdienen. Terug in de plaats dat de lesstof op een hogere snelheid erdoor gejast zal worden. Das dus een kwestie van omschakelen wat niet iedereen lukt. Al dan niet doordat ze te weinig doen, te hoge verwachtingen hebben of het domweg gewoon niet wil.
mag het weten
pi_149094019
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:21 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Alleen vanavond?
nou vaak vind ik je wel aardig en grappig maar vanavond mwa
pi_149094023
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:20 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nu ja, administratief juridische medewerker met als richting: zakelijke dienstverlening en openbare dienstverlening is zo'n mondvol. Het komt simpelweg neer op mbo rechten :P
mag het weten
pi_149094043
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:22 schreef Etsu het volgende:

[..]

nou vaak vind ik je wel aardig en grappig maar vanavond mwa
Ok
pi_149094045
die user die mij eerder op de avond hersenkanker toewenste, heeft nu een ban.

Paxgod. _O_
pi_149094066
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:23 schreef Etsu het volgende:
die user die mij eerder op de avond hersenkanker toewenste, heeft nu een ban.

Paxgod. _O_
En terecht natuurlijk. Jou beledigen ben ik groot fan van maar er is een grens. :{
pi_149094125
Hmm vroeg naar bed of nog wat tentamens doen..
pi_149094126
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:19 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Oke dus je hebt het jezelf moeilijker gemaakt zodat je jezelf kon trainen bij wijze van?
Weet jij nog, toen je met je p naar de uni ging, waar je het meest aan moest wennen?
Oh, maar dat was helemaal mijn overweging niet om het hogerop te zoeken. Ik zag wel al snel in dat ik beter wo rechten kon proberen dan op mijn sloffen hbo rechten halen. Dan heb je iig ietsiepietsie meer kans op überhaupt juridisch relevant werk. Ik zag al snel in dat je met hbo rechten in de net-niet-categorie valt. Voor het simpele werk volstaat een MBO'er met juridische achtergrond wel, voor het moeilijkere werk wil men gewoon graag een WO-rechten papiertje zien.

Het meest moest ik wennen aan de snelheid waarop in de colleges met zeven-mijls-laarzen door de stof heen gegaan wordt. Daarom ben ik blij met mijn P op zak al overgestapt te zijn. Zo ben je net zo lang bezig als je volledige hbo afmaken + schakeljaar + wo master. Maar je hebt als voordeel dat je al kunt wennen aan het verschil door de wo-bachelor compleet te doorlopen :)
mag het weten
pi_149094134
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

En terecht natuurlijk. Jou beledigen ben ik groot fan van maar er is een grens. :{
Lag er niet echt wakker van eigenlijk. Vond het wel geinig.
pi_149094138
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:20 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

[..]

Omdat er veel hbo'ers instromen in bachelor vakken vanwege de pre-master en die hebben een bedroevend niveau en duidelijk kennistekort over vakgebieden die ze in hun bachelor toch al wel hebben behandeld. Daarnaast hebben ze over het algemeen minder inzicht in zaken en/of ze leggen verbanden niet of minder snel. Vaak zijn het de premaster studenten die domme vragen stellen tot ergernis van de WO'er die graag diepgaande discussie wil. Uitzondering daargelaten.
Wat bedoel je met 'vanwege de pre-master'? Als je instroomt in bachelor vakken dan heb je geen premaster gedaan lijkt mij, dan ga je de master vakken volgen? Bedoel je misschien 'instromen met behaalde bachelor vakken' ? En je vindt dus dat de pre-master een laag niveau heeft? In principe is dat de fout van de uni vind ik
pi_149094154
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:27 schreef Etsu het volgende:

[..]

Lag er niet echt wakker van eigenlijk. Vond het wel geinig.
Heel verstandig. Ik trek me zelf zoiets denk ik meer aan dan jij.
pi_149094168
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heel verstandig. Ik trek me zelf zoiets denk ik meer aan dan jij.
Slechte ervaringen mee?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:29:38 #33
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094171
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:21 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Omdat de uni een andere aanpak vergt. Weg zijn (hoofdzakelijk dan) de groepsopdrachten, verplichte aanwezigheid tenzij je een bonuspunt wil verdienen. Terug in de plaats dat de lesstof op een hogere snelheid erdoor gejast zal worden. Das dus een kwestie van omschakelen wat niet iedereen lukt. Al dan niet doordat ze te weinig doen, te hoge verwachtingen hebben of het domweg gewoon niet wil.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:23 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nu ja, administratief juridische medewerker met als richting: zakelijke dienstverlening en openbare dienstverlening is zo'n mondvol. Het komt simpelweg neer op mbo rechten :P
Ooit iemand gesproken die zoiets deed omdat die advocaat wou worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:27 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'vanwege de pre-master'? Als je instroomt in bachelor vakken dan heb je geen premaster gedaan lijkt mij, dan ga je de master vakken volgen? Bedoel je misschien 'instromen met behaalde bachelor vakken' ? En je vindt dus dat de pre-master een laag niveau heeft? In principe is dat de fout van de uni vind ik
Vent. Zoek lekker zelf eens wat uit :')
Pre-master = vakken die je moet volgen in een schakeljaar om van afgeronde hbo-rechten naar WO-master te gaan.
pi_149094190
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:29 schreef Etsu het volgende:

[..]

Slechte ervaringen mee?
Eén keer. Maar dat was zo grappig dat ik het me niet aan kon trekken.
pi_149094197
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Oh, maar dat was helemaal mijn overweging niet om het hogerop te zoeken. Ik zag wel al snel in dat ik beter wo rechten kon proberen dan op mijn sloffen hbo rechten halen. Dan heb je iig ietsiepietsie meer kans op überhaupt juridisch relevant werk. Ik zag al snel in dat je met hbo rechten in de net-niet-categorie valt. Voor het simpele werk volstaat een MBO'er met juridische achtergrond wel, voor het moeilijkere werk wil men gewoon graag een WO-rechten papiertje zien.

Het meest moest ik wennen aan de snelheid waarop in de colleges met zeven-mijls-laarzen door de stof heen gegaan wordt. Daarom ben ik blij met mijn P op zak al overgestapt te zijn. Zo ben je net zo lang bezig als je volledige hbo afmaken + schakeljaar + wo master. Maar je hebt als voordeel dat je al kunt wennen aan het verschil door de wo-bachelor compleet te doorlopen :)
Ja klopt, helaas valt de tijd niet terug te draaien.

Maar dus de tempo zal het meest wennen zijn. thx.
pi_149094213
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:29 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

[..]

Tja, leuk voornemen, maar dan zit je best wel verkeerd en/of hebt nog een lange weg te gaan.
mag het weten
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:31:32 #37
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094217
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:21 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Op de RU heb je verplichte aanwezigheid :P
pi_149094227
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:31 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Waarom
pi_149094230
quote:

[..]

Zielig.
pi_149094232
quote:

[..]

En das een uni :') Echt, waar is die academische vrijheid, blijheid gebleven :'(
mag het weten
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:32:09 #41
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094233
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:31 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Tja, leuk voornemen, maar dan zit je best wel verkeerd en/of hebt nog een lange weg te gaan.
Was trouwens een meisje met een IQ van een doperwt. Die kon beter achter de balie bij het plaatselijke zwembad.
pi_149094267
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:29 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

[..]

[..]

Vent. Zoek lekker zelf eens wat uit :')
Pre-master = vakken die je moet volgen in een schakeljaar om van afgeronde hbo-rechten naar WO-master te gaan.
Ik heb het zelf uitgezocht.
Gebaseerd op alle informatie die ik heb gekregen dacht ik dat je geen bachelor vakken meer hoeft te doen na je premaster.
Uit mijn post kan je wel halen dat ik weet wat een premaster is.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:34:05 #43
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094283
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:32 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Waarom
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zielig.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:32 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En das een uni :') Echt, waar is die academische vrijheid, blijheid gebleven :'(
Ik weet het, ik weet het. Onder het mom van onderwijsintensivering. Je moet 80% aanwezig zijn voor deelname aan het tentamen. Daarnaast geldt dat je ook verplicht moet voorbereiden.

Voordeel van verplicht aanwezig + verplicht voorbereiden op straffe van niet deelnemen aan tentamen is dat iedereen er is en de stof goed heeft voorbereid waardoor je goede discussie krijgt in de werkgroepen over de stof. In dat opzicht werkt die regeling erg goed :)
pi_149094285
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:33 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Gebaseerd op alle informatie die ik heb gekregen dacht ik dat je geen bachelor vakken meer hoeft te doen na je premaster.
Dat komt omdat de premaster/schakeljaar nu net bestaat uit heul veul bachelorvakken zodat je zonder achterstand op je medeconcullega's in de master kunt instromen :)

Overigens N=1, op de uni kwam ik na drie jaar een studiegenootje van hbo rechten tegen. Die deed op dat moment haar premaster/schakeljaar en moest toen o.a. een vak volgen die ik erbij deed. Ze gaf zelf aan dat ze het een pittig programma vond, zeker omdat je in 1 jaar alles moet halen om aansluitend je master te kunnen doen. En om dan èn alles meteen te halen èn je meteen goed kan omschakelen is vaak teveel gevraagd.
mag het weten
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:35:05 #45
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094300
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:33 schreef shiftsix het volgende:

[..]

premaster bestaat uit bachelorvakken pik.
Iemand die een premaster doet, heeft in feite die vakgebieden al behandeld. Nu krijgen ze hetzelfde op WO niveau maar dat kunnen ze dan niet bijbenen. Daaruit blijkt dat niveau van hbo laag is.
pi_149094305
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:34 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik weet het, ik weet het. Onder het mom van onderwijsintensivering. Je moet 80% aanwezig zijn voor deelname aan het tentamen. Daarnaast geldt dat je ook verplicht moet voorbereiden.

Voordeel van verplicht aanwezig + verplicht voorbereiden op straffe van niet deelnemen aan tentamen is dat iedereen er is en de stof goed heeft voorbereid waardoor je goede discussie krijgt in de werkgroepen over de stof. In dat opzicht werkt die regeling erg goed :)
Wij hebben docenten (al zijn het er in mijn optiek te weinig) die je er gewoon direct uit zetten als je niet mee kunt doen. Maar aanwezigheid is nooit verplicht.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:37:34 #47
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094334
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wij hebben docenten (al zijn het er in mijn optiek te weinig) die je er gewoon direct uit zetten als je niet mee kunt doen. Maar aanwezigheid is nooit verplicht.
Ja god. Het heeft z'n voordelen en nadelen. Ik ben er zelf ook tegen omdat ik gewoon zelf wil kiezen wat ik met mijn tijd doe. Maar ik moet zeggen dat het wel werkt.
Dit geldt overigens alleen voor vakken met werkgroepen.

Hoorcolleges etc. zijn allemaal vrijblijvend. Daarnaast mag je afhankelijk van het aantal werkgroepen er 2 of 3 missen.
pi_149094342
Strafkamp Nijmegen
pi_149094350
quote:
ja. Van de 10 die er bij ons gingen hebben het er maar 2 gehaald.
pi_149094351
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:35 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

premaster bestaat uit bachelorvakken pik.
Iemand die een premaster doet, heeft in feite die vakgebieden al behandeld. Nu krijgen ze hetzelfde op WO niveau maar dat kunnen ze dan niet bijbenen. Daaruit blijkt dat niveau van hbo laag is.
Vergeet niet dat de meeste premaster studenten geen les krijgen. De meeste doen het namelijk op de vrije universiteit, daar krijg je geen college, alleen tentamens. Dit kan een reden zijn.
pi_149094362
Wat Bartje beschrijft is gewoon ons regime in het kader van een bonuspunt bij een aantal werkgroepen Tiesje. Dus tja, tot zover Strafkamp Nijmegen :P
mag het weten
pi_149094365
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

vraag: Hoe komt het dat ...?

Yreal: Ja.
pi_149094371
Shit. Emmense baliekluivers-arrest vergeten op te schrijven op mijn schema. Nu moet ik met pen op mijn prachtig uitprintte schema schrijven *rilling* Ken dat arrest uit mijn hoofd maar je weet maar nooit.

Ook allemaal aan het leren deze avond/nacht?
pi_149094378
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:38 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik was exact deze post aan het typen. :D
pi_149094385
quote:

[..]

na diploma of propedeuse?
Erg weinig! schrik ik een beetje van
pi_149094387
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:39 schreef nadiyaa het volgende:
Shit. Emmense baliekluivers-arrest vergeten op te schrijven op mijn schema. Nu moet ik met pen op mijn prachtig uitprintte schema schrijven *rilling* Ken dat arrest uit mijn hoofd maar je weet maar nooit.

Ik wel. Internationaal belastingrecht.
pi_149094394
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

GMTA
pi_149094395
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Achja
pi_149094400
quote:

Ja, verbintenissenrecht hier.
pi_149094402
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:38 schreef Ties02 het volgende:

[..]

_O-
pi_149094408
quote:

[..]

Ik ga wel trouwens mijn SLB'er van destijds mailen zodra ik mijn bul binnen heb. Keiharde payback voor het feit dat ze dacht dat ik het niet kon >:)
mag het weten
pi_149094410
Ik ga toch niet meer om 00:40 leren :{

Sinds 16:00 niet meer gedaan trouwens. :')
pi_149094412
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:39 schreef shiftsix het volgende:

[..]

na diploma of propedeuse?
Erg weinig! schrik ik een beetje van
Vergeet niet dat uitval bij rechten sowieso 30-50% is.
pi_149094413
Ik gooi Quizlet maar weer eens aan, lekker arresten klappen.
pi_149094418
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vergeet niet dat uitval bij rechten sowieso 30-50% is.
soberso*
pi_149094423
quote:
Nope, moet er maar eens mee gaan beginnen voor ICT contracten. Maar ach wat, ik heb nog de woensdag en donderdag :z :P
mag het weten
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:42:30 #67
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_149094435
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:41 schreef Ties02 het volgende:
Ties heeft een klap van de molen gekregen. _O-
pi_149094438
Kennen jullie dat je ergens naartoe loopt in je kamer en vervolgens weer gaat zitten en dan bedenkt dat je hetgene waarvoor je opstond helemaal vergeten bent?
pi_149094442
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ties heeft een klap van de molen gekregen. _O-
Door het klappen van diverse items heeft ie teveel klappen opgelopen
mag het weten
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:43:07 #70
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_149094443
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:42 schreef Ties02 het volgende:
Kennen jullie dat je ergens naartoe loopt in je kamer en vervolgens weer gaat zitten en dan bedenkt dat je hetgene waarvoor je opstond helemaal vergeten bent?
:Y
pi_149094449
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:42 schreef Ties02 het volgende:
;(
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:43:33 #72
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094451
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:37 schreef Ties02 het volgende:
Strafkamp Nijmegen
Valt mee hoor. Het is geen straf in ons mooie gebouw met kundige leraren :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:38 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de meeste premaster studenten geen les krijgen. De meeste doen het namelijk op de vrije universiteit, daar krijg je geen college, alleen tentamens. Dit kan een reden zijn.
Donder op, ik heb het toch over premaster studenten bij de RU. Ik kom geen premaster studenten aan de vrije uni tegen. Deze conclusies hebben alleen betrekking op eigen waarnemingen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:38 schreef Joosie200 het volgende:
Wat Bartje beschrijft is gewoon ons regime in het kader van een bonuspunt bij een aantal werkgroepen Tiesje. Dus tja, tot zover Strafkamp Nijmegen :P
Ja, dat is nog veel kwalijker. Dat je punten krijgt voor aanwezigheid/voorbereiden. Ik vind dat echt compleet achterlijk.

Maar goed, bij ons is dat dus een voorwaarde om deel te mogen nemen aan het tentamen. Als je één keer teveel afwezig bent, krijg je vervangende opdracht (of kun je iig aanvragen) en anders volgt uitsluiting.
pi_149094458
Deze hoorcollegedocent doet hilarisch veel moeite om de naam te vermijden van een ex-bondscoach van Nederland die terugkwam uit Korea en "een voetbalclub" ging trainen in Eindhoven terwijl hij in Amsterdam woonde.
pi_149094466
Oke laatste vraag:

Hoe kan ik het tempo op de universiteit zien? Zodat ik het zelf kan vergelijken.

Natuurlijk zonder collegegeld te betalen :P
pi_149094476
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:44 schreef shiftsix het volgende:
Oke laatste vraag:

Hoe kan ik de tempo op de universiteit zien? Zodat ik het zelf kan vergelijken.

het tempo

Misschien moet je niet zoveel vragen en het gewoon gaan doen, je inzetten en kijken hoever je het schopt.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:45:00 #76
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094478
quote:

Net gestopt. Boekje uit over kwalitatief onderzoek in organisaties, morgen nog boekje a 240p lezen over case studies. Dan klaar voor tentamen knallen woensdag :)
pi_149094487
quote:
Oke laatste vraag:

Hoe kan ik de tempo op de universiteit zien? Zodat ik het zelf kan vergelijken.

Gewoon naar binnen lopen. Weet niet waar je woont, maar er is geen enkele universiteit die controleert wie er bij een hoorcollege aanwezig zijn. Vraag aan iemand hier een rooster van een mooi eerstejaarsvak en ga gewoon zitten.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:45:36 #78
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094490
quote:
Oke laatste vraag:

Hoe kan ik het tempo op de universiteit zien? Zodat ik het zelf kan vergelijken.

Ga in een collegezaal zitten vent. Niemand die het merkt.
pi_149094499
Oke ga ik misschien proberen! Iemand die op erasmus zit?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:46:26 #80
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_149094500
quote:
Oke laatste vraag:

Rooster opvragen bij iemand en bij een bachelorvak lekker binnenlopen in de collegezaal.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:46:45 #81
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_149094507
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:46 schreef shiftsix het volgende:
:Y
pi_149094508
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:41 schreef Ties02 het volgende:
Goeie!
pi_149094511
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Rooster opvragen bij iemand en bij een bachelorvak lekker binnenlopen in de collegezaal.
ja goede tip, ga ik doen
pi_149094515
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:43 schreef Boterbartje het volgende:
Ja, dat is nog veel kwalijker. Dat je punten krijgt voor aanwezigheid/voorbereiden. Ik vind dat echt compleet achterlijk.

Maar goed, bij ons is dat dus een voorwaarde om deel te mogen nemen aan het tentamen. Als je één keer teveel afwezig bent, krijg je vervangende opdracht (of kun je iig aanvragen) en anders volgt uitsluiting.
Je doet het er echt om hé :D

De vw voor een bonuspunt van 0,5 bovenop je tentamencijfer en/of 1 bovenop je tentamencijfer van Europees zijn als volgt grosso modo:

-8 v/d 10 en/of 9 v/d 10 keer aanwezig zijn
-Elke week je blijk geeft van afdoende voorbereiding door de werkgroepopdrachten te maken
-Elke week je blijk geeft van afdoende participatie en je dus niet achterin stilletjes de werkgroep bijwoont
-De gestelde bonusopdrachten in een reeks afronden met niet meer dan 1x een min ipv een plus

Dan pas heb je de bonus binnen, anders niet. Ergo dat dikgedrukte is pertinent onjuist. Althans op de rechtenfaculteit te Grunn.
mag het weten
pi_149094516
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:46 schreef shiftsix het volgende:
Jij bent echt verschrikkelijk lui.

quote:
Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima
pi_149094522
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jij bent echt verschrikkelijk lui.

[..]

Typische hbo'er
pi_149094536
Bedankt voor de tips en reacties
pi_149094543
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:47 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

De vw voor een bonuspunt van 0,5 bovenop je tentamencijfer en/of 1 bovenop je tentamencijfer van Europees zijn als volgt grosso modo:

-Elke week je blijk geeft van afdoende voorbereiding door de werkgroepopdrachten te maken
-Elke week je blijk geeft van afdoende participatie en je dus niet achterin stilletjes de werkgroep bijwoont
-De gestelde bonusopdrachten in een reeks afronden met niet meer dan 1x een min ipv een plus

Dan pas heb je de bonus binnen, anders niet.
Volkomen ridicuul dat je punten kunt verdienen voor iets anders dan de goede antwoorden opschrijven op een tentamen. Vooral omdat docenten steevast studenten matsen die er eigenlijk geen recht op hebben.
pi_149094553
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volkomen ridicuul dat je punten kunt verdienen voor iets anders dan de goede antwoorden opschrijven op een tentamen. Vooral omdat docenten steevast studenten matsen die er eigenlijk geen recht op hebben.
Met een bonuspunt alleen kom je niet echt ver hoor. Dus punten als in EC's verdienen doe je er allerminst mee.

Bovendien matsen vakgroepen je niet. Heb al mijn bonus voor Europees in rook zien opgaan omdat ze heel streng de laatste opdracht nakeken :')
mag het weten
pi_149094564
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:50 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Met een bonuspunt alleen kom je niet echt ver hoor. Dus punten als in EC's verdienen doe je er allerminst mee.
Dat klopt, het is gewoon een methode van de universiteit om kunstmatig de cijfers op te hogen. Goede studenten voldeden immers toch al aan die criteria en de cijfers van slechte studenten gaan er niet op achteruit. Ik vind het totaal on-academisch. De UvA doet het ook bij een paar vakken.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:51:43 #91
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094570
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:47 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dan pas heb je de bonus binnen, anders niet.
Wat ik zeg: dit is precies wat wij doen voor deelname aan tentamen.

• Je mag er 2 missen van 12 werkgroepen en 3 van 12+
• Je moet de voorgeschreven literatuur hebben gelezen, arresten gelezen en de opdrachten voor de week hebben gemaakt (in de readers)
• Je moet actief meedoen

Alleen hebben wij geen 'bonusopdrachten' maar wij hebben dus elke week een stuk of 4 casussen en paar korte vragen die je moet voorbereiden.

Krijg je een vraag en kun je die niet beantwoorden, dan ben je al snel niet voorbereid. Die gaat dus ook af van je afwezigheid. Dus 2 niet aanwezig/niet voorbereid. 3e keer = vervangende opdracht, 4e keer = uitsluiting tentamen.
pi_149094577
Bartje jullie krijgen nog veel meer dan een bonuspunt, jullie mogen zelfs een heel tentamen maken

echt niet eerlijk
pi_149094584
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:51 schreef Boterbartje het volgende:
Alleen hebben wij geen 'bonusopdrachten' maar wij hebben dus elke week een stuk of 4 casussen en paar korte vragen die je moet voorbereiden.
Wij hebben èn èn. En een losstaande casus die is gebombardeerd tot bonusopdracht èn 4 cassussen, dikwijls a.d.h.v. relevante jurisprudentie èn vragen over jurisprudentie èn algemene vragen over de opgegeven lesstof in die week.
mag het weten
pi_149094587
Joosie en Bartje doen een verplaswedstrijd.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:53:32 #95
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094589
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:50 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Bovendien matsen vakgroepen je niet. Heb al mijn bonus voor Europees in rook zien opgaan omdat ze heel streng de laatste opdracht nakeken :')
Wat tsjokkolomeusBoi-T zegt: on-academisch. Het kan wel een verschil maken tussen een 7,5 en een 8 op een lijst. Kantoren kijken best wel erg naar cijfers, maar die cijfers van RuG'ers kunnen in feiten hoger zijn dan bijbehorende kennis.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:54:08 #96
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094599
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Wij hebben èn èn. En een losstaande casus die is gebombardeerd tot bonusopdracht èn 4 cassussen, dikwijls a.d.h.v. relevante jurisprudentie èn vragen over jurisprudentie èn algemene vragen over de opgegeven lesstof in die week.
Ja maar je krijgt punten he, wij krijgen niets. Behalve soms als de docent ons thee geeft. Dat is lief
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:54:19 #97
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094601
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:53 schreef Tchock het volgende:
Beetje wel
pi_149094605
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:53 schreef Tchock het volgende:
Bartje doet het erom, door telkens te moeten menen alsof je bonuspunten bij de vleet krijgt door gewoon aanwezig te zijn en je smoel te tonen hier. Das pertinent onwaar, althans op de juridische faculteit. Tenminste vanuit mijn eigen ervaring, hoe ze het eerste jaar anno nu hebben ingericht zou ik niet weten :P
mag het weten
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:54:47 #99
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094608
Joosie, jij mag verder plassen. Ik ga in bed boardwalk kijken en dan hopen dat m'n band de nacht haalt.
Heb nog 20% accu en oplader ligt bij vriendin.
pi_149094618
een vriendin hebben :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:55:53 #101
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094620
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:54 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Bartje doet het erom, door telkens te moeten menen alsof je bonuspunten bij de vleet krijgt door gewoon aanwezig te zijn en je smoel te tonen hier. Das pertinent onwaar, althans op de juridische faculteit. Tenminste vanuit mijn eigen ervaring, hoe ze het eerste jaar anno nu hebben ingericht zou ik niet weten :P
Nouja, het is gewoon feit dat het uberhaupt mogelijk is op de juridische faculteit van RUG en dat vind ik er al erg genoeg. Op de management faculteit geven ze nóg meer en nóg makkelijker punten weg, het is echt zielig daar in Groningen.
pi_149094623
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:54 schreef Boterbartje het volgende:
Joosie, jij mag verder plassen. Ik ga in bed boardwalk kijken en dan hopen dat m'n band de nacht haalt.
Heb nog 20% accu en oplader ligt bij vriendin.
Niet nodig, ben klaar voor vandaag :) Kijk ze en hoelang doe je gemiddeld met de band? ;)
mag het weten
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:56:39 #103
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094633
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:55 schreef Ties02 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekkere ook nog muahahaha.
Eerste dag sinds 2 week dat ik alleen in bed kruip nu... maar helaas met lege band :(
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:57:03 #104
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_149094637
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:55 schreef Ties02 het volgende:

SPOILER
Arme Ties.
pi_149094638
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:56 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Lekkere ook nog muahahaha.
Eerste dag sinds 2 week dat ik alleen in bed kruip nu... maar helaas met lege band :(
Zat Pax of Tiesje weer wat te klappen? Als in: dat jij nu een klapband hebt? :+
mag het weten
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:58:24 #106
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094646
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:56 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Niet nodig, ben klaar voor vandaag :) Kijk ze en hoelang doe je gemiddeld met de band? ;)
Ik heb hem gisterochtend opgeladen. Toen gister hele dag om, afgelopen nacht slaapgetracked, vandaag ook hele dag om. Best veel op gekeken, heb ook de constante horloge stand aan. Notificaties etc. kijk ook best vaak naar m'n hartslag.
Nu dus nog 20%. Best wel ok dus. Zou zeggen dat hij het 1 3/4 dag vol houdt. Waarschijnlijk door horloge modus.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:59:18 #107
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094659
Zo, ik installeer mijzelf in bed met m'n Surface 2 en Bose QC15. Gegarandeerd genieten en niemand wordt wakker van :)
pi_149094662
Als er niet expliciet wordt gevraagd om een ongeschoonde cijferlijst mag ik dan ook gewoon de onvoldoendes weglaten?
pi_149094667
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:59 schreef Ties02 het volgende:
Als er niet expliciet wordt gevraagd om een ongeschoonde cijferlijst mag ik dan ook gewoon de onvoldoendes weglaten?
Dat doe ik altijd wel.
pi_149094677
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik heb hem gisterochtend opgeladen. Toen gister hele dag om, afgelopen nacht slaapgetracked, vandaag ook hele dag om. Best veel op gekeken, heb ook de constante horloge stand aan. Notificaties etc. kijk ook best vaak naar m'n hartslag.
Nu dus nog 20%. Best wel ok dus. Zou zeggen dat hij het 1 3/4 dag vol houdt. Waarschijnlijk door horloge modus.
Justem :)

http://nl.hardware.info/n(...)an-zwitserse-makelij

Leuk die activité, maar het is dus een net-niet-ding. Ik wacht dan wel eerder op een Band 2 ;)
mag het weten
  dinsdag 27 januari 2015 @ 01:00:50 #111
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_149094678
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:57 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zat Pax of Tiesje weer wat te klappen? Als in: dat jij nu een klapband hebt? :+
Jij hebt een klapobsessie.
pi_149094686
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Hij klapt er liever niet over uit de school
pi_149094693
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:01 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Hij klapt er liever niet over uit de school
Naah, das eerder Pax, die klapt er duidelijk over uit de school
mag het weten
  dinsdag 27 januari 2015 @ 01:07:17 #115
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149094742
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:59 schreef Ties02 het volgende:
De RU geeft trouwens alleen officiele geschoonde cijferlijsten uit. Als je een ongeschoonde lijst moet aanleveren moet je een osiris uitdraai meegeven :')
pi_149094748
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:07 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

De RU geeft trouwens alleen officiele geschoonde cijferlijsten uit. Als je een ongeschoonde lijst moet aanleveren moet je een osiris uitdraai meegeven :')
Ik maak ze altijd zelf in word :9 vind die internet uitdraaien zo lelijk
pi_149094757
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:06 schreef Ties02 het volgende:
[ afbeelding ]

Wajooooo
ooooooooooong?
mag het weten
pi_149094768
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:08 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

ooooooooooong?
_O-
pi_149094800
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:08 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

ooooooooooong?
_O-
pi_149094841
Ik leer de arresten nu van essentie naar naam

weet niet wat de beste volgorde is eigenlijk
pi_149094847
Meestal zie je een bepaald leerstuk in de vraag en wil je dan het arrest erbij koppelen dus dit is wel het beste gok ik
pi_149094849
Moet zeggen dat ik geen onvoldoende meer heb gehaald sinds ik gewoon de boeken lees en zelf de belangrijke dingen markeer. Die studeersnel samenvattingen zijn echt funest. Voor mij voortaan boeken+oude tentamens. Arresten samenvattingen vind ik dan wel weer handig
pi_149094851
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:16 schreef Ties02 het volgende:
Ik leer de arresten nu van essentie naar naam

weet niet wat de beste volgorde is eigenlijk
12/12 goed ^O^ Ik doe het beiden.
pi_149094858
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:17 schreef Henrys het volgende:
Moet zeggen dat ik geen onvoldoende meer heb gehaald sinds ik gewoon de boeken lees en zelf de belangrijke dingen markeer. Die studeersnel samenvattingen zijn echt funest. Voor mij voortaan boeken+oude tentamens. Arresten samenvattingen vind ik dan wel weer handig
Klopt helemaal.

Al vat ik tegenwoordig de arresten zelf samen, helpt ook een hoop met onthouden.
pi_149094864
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:17 schreef nadiyaa het volgende:

[..]

12/12 goed ^O^ Ik doe het beiden.
Daar ben ik dan weer net te lui voor met 55 arresten
pi_149094868
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:17 schreef Henrys het volgende:
Ik gebruik de samenvatting alleen als laatste check of ik geen belangrijke termen vergeten ben. Samenvatting stampen is echt niet goed.. sommige vakken zijn zo gedetailleerd, een samenvatting is dan onvoldoende.
pi_149094871
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:18 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Klopt helemaal.

Al vat ik tegenwoordig de arresten zelf samen, helpt ook een hoop met onthouden.
Ga ik denk ik ook maar doen dan kan je toch veel beter toepassen op een soortgelijke casus terwijl als je alleen de rechtsregel weet het toch wat lastiger is
pi_149094873
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:19 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Daar ben ik dan weer net te lui voor met 55 arresten
Ben ook nog maar een beginneling he. :'(
pi_149094903
lol dit is wel vrij cru:

quote:
Op het moment dat X en Y werden aangehouden begon de verjaringstermijn te lopen en niet pas op het moment dat ze werden vrijgesproken. X en Y hebben immers zelf vanaf het begin kunnen weten dat de verdenking niet terecht was en dus waren zij toen ook al daadwerkelijk in staat een vordering tot schadevergoeding tegen de Staat geldend te maken.
pi_149094980
Trouwens wel een pret blok volgend blok. Alleen maar computercriminaliteit,juridisch kennismanagement en en recht en informatiemanagement waarvan het tentamen pas in blok 4 is. Kan ik me mooi focussen op die 10 voor BR2
pi_149095107
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:33 schreef Henrys het volgende:
Trouwens wel een pret blok volgend blok. Alleen maar computercriminaliteit,juridisch kennismanagement en en recht en informatiemanagement waarvan het tentamen pas in blok 4 is. Kan ik me mooi focussen op die 10 voor BR2
Ik heb ook niet zoveel vakjes

wordt leuk
pi_149095127
quote:
Trouwens wel een pret blok volgend blok als ik straf/handels gehaald heb. Alleen maar computercriminaliteit,fiscale aspecten van registergoederen, recht & informatiemanagement en bestuursrecht 3 waarvan het tentamen pas in blok 4 is. Kan ik me mooi focussen op die 10 voor computercriminaliteit of recht & informatiemanagement.
Fixed en dan nu naar bedje toe :Z
mag het weten
pi_149095137
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:24 schreef Ties02 het volgende:
lol dit is wel vrij cru:

[..]

Verjaringszaken zijn bijna altijd heel cru. :')
pi_149095142
quote:
Ik heb de rest van dit jaar maar twee vakken (Erfrecht en IB-DGA) maar die schijnen wel allebei verschrikkelijk kut te zijn. Ben benieuwd.
pi_149095152
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Verjaringszaken zijn bijna altijd heel cru. :')
Behalve bij asbest zaken, dan begrijp ik het allemaal wel
pi_149095159
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb de rest van dit jaar maar twee vakken (Erfrecht en IB-DGA) maar die schijnen wel allebei verschrikkelijk kut te zijn. Ben benieuwd.
Over dat laatste kan ik zeggen: ja

En over dat eerste: ik krijg volgend semester Successiewet voor notariëlen

brrrrr
pi_149095162
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:53 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Behalve bij asbest zaken, dan begrijp ik het allemaal wel
Dat zijn in elk geval in Nederlands recht ook de enige zaken voor zover ik weet waar verjaringstermijnen echt in de prullenbak worden gesmeten. En terecht ook.
pi_149095168
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zijn in elk geval in Nederlands recht ook de enige zaken voor zover ik weet waar verjaringstermijnen echt in de prullenbak worden gesmeten. En terecht ook.
Jup
pi_149095170
Ben wel benieuwd naar recht en informatiemanagement. Klinkt mij erg als een crossover tussen JvC en een capita selecta in de oren. Als dat maar goed komt :{
mag het weten
pi_149095172
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:54 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Over dat laatste kan ik zeggen: ja

En over dat eerste: ik krijg volgend semester Successiewet voor notariëlen

brrrrr
Ik ga dus notarieel Erfrecht volgen, geen fiscaal vak. Lijkt me ook wel leuk trouwens.
pi_149095177
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ga dus notarieel Erfrecht volgen, geen fiscaal vak. Lijkt me ook wel leuk trouwens.
Oh ja dat is wel grappig, tweetrapsmakingen enzo lekker moeilijk doen
pi_149095183
SPOILER
Mijn reactie: tl;dr want wall of text :P
mag het weten
pi_149095191
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:56 schreef Joosie200 het volgende:
SPOILER
Mijn reactie: tl;dr want wall of text :P
Je post hier een lap tekst die niemand iets interesseert om te kunnen melden dat het jou niet interesseert?
pi_149095193
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je post hier een lap tekst die niemand iets interesseert om te kunnen melden dat het jou niet interesseert?
Neuh, het interesseert mij wel, anders zou ik het niet gaan volgen. Maar die lap met tekst, man, man, man, man, zo lang maak ik mijn eigen berichten nog niet eens hier 10.gif
mag het weten
pi_149095199
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

:D

'Dit boeit echt niemand'
pi_149095210
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 02:00 schreef Ties02 het volgende:

[..]

:D

'Dit boeit echt niemand'
In die categorie past het prima ja. Prettige voortzetting nog beide T's :O
mag het weten
pi_149095221
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 01:58 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Neuh, het interesseert mij wel, anders zou ik het niet gaan volgen. Maar die lap met tekst, man, man, man, man, zo lang maak ik mijn eigen berichten nog niet eens hier [ afbeelding ]
Hier, het langste verhaal ooit. Het is een - door een fan geschreven - fictief verhaal over Mario. 3,5 miljoen woorden (anderhalf keer zo lang als het dikste boek ooit geschreven) in 220 hoofdstukken.

https://www.fanfiction.ne(...)ry-s-Worlds-Conquest

Zelf niet gelezen uiteraard. Veel plezier er mee.
pi_149095231
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 02:01 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

In die categorie past het prima ja. Prettige voortzetting nog beide T's :O
Yo trusten
pi_149095337
Godsamme eindelijk dat hoorcollege samengevat. Slaap lekker Ties.
pi_149095353
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 02:18 schreef Tchock het volgende:
Godsamme eindelijk dat hoorcollege samengevat. Slaap lekker Ties.
Trusten

Ik ga ook zo, doe het licht wel uit
pi_149096670
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je die leuk vindt, kijk dan alsjeblieft deze ook:

Edgar Du Perron is aansprakelijkheidsrechtdocent op onze faculteit en ook decaan. Hij is een echte cultheld op de UvA en dat is mede door zijn geweldige stijl van vertellen. Heeft zelfs een eigen lounge voor studenten gefinancierd in een kelder van de Oudemanhuispoort die zijn naam draagt. Yreal is ook groot fan.

edit: en ik weet dat je de stof allemaal al kent, maar met Du Perron is het nooit vervelend om herhaald te horen. :@
Hij smakt altijd zo. Of ligt dat aan die opnames van de UvN? Bij dat filmpje over het kelderluikarrest is het ook zo.
pi_149096674
Overigens goedemorgen!
pi_149096726
Leiden _O_ tumor was goedaardig _O_
pi_149096762
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 08:58 schreef Yreal het volgende:
Gast! Is dit nu definitief goed nieuws?
pi_149096817
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:02 schreef Valid het volgende:

[..]

Gast! Is dit nu definitief goed nieuws?
ja
pi_149096825
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja
Fantastisch! Oe, dat wordt een heerlijk tweede semester. Wat maakt een vakje meer of minder dan opeens weinig uit. Ben blij voor je! _O_
pi_149096893
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:08 schreef Valid het volgende:

[..]

Fantastisch! Oe, dat wordt een heerlijk tweede semester. Wat maakt een vakje meer of minder dan opeens weinig uit. Ben blij voor je! _O_
dankje
pi_149097155
quote:
Dat is een mooie opsteker!
mag het weten
pi_149097878
Y O+
pi_149097947
Goed zo Y! :D gefeliciteerd :)
pi_149097962
quote:
Same here, alleen ook nog bestuursrecht 1 er bij :P Maar dat moet geen probleem opleveren :)
pi_149098325
Thanks guys :)
pi_149100163
Y. O+
pi_149100524
Gelukkig maar, Y.
pi_149100661
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Y. O+
pi_149100715
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:10 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoe is het met je bedrijfskundeopdracht?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 12:16:42 #168
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_149100830
quote:
Goed nieuws bro. _O_
pi_149101021
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

Leiden belde Ets. Niet Lourdes.
pi_149101468
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Leiden belde Ets. Niet Lourdes.
_O-

Gefeliciteerd Y.
pi_149101873
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2015 21:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Erik, kun jij Capital Import Neutrality en Capital Export Neutrality kort uitleggen? Ik snap ze niet zo goed. Vooral omdat het voor mij lijkt alsof CIN juist import ontmoedigt en CEN export doordat er geen rekening wordt gehouden met import danwel export van bedrijven bij belastingheffing.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 13:28:37 #173
165633 eriksd
The grand facade...
pi_149102664
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Erik, kun jij Capital Import Neutrality en Capital Export Neutrality kort uitleggen? Ik snap ze niet zo goed. Vooral omdat het voor mij lijkt alsof CIN juist import ontmoedigt en CEN export doordat er geen rekening wordt gehouden met import danwel export van bedrijven bij belastingheffing.
Importneutraliteit houdt in dat de woonstaat van een investeerder een vrijstelling verleent voor buitenlandse winsten. Hierdoor kan de investeerder in het buitenland op precies dezelfde wijze concurreren als andere investeerders.

Exportneutraliteit heeft als uitgangspunt dat het tarief van de woonstaat leidend is. Buitenlandse winsten worden in de woonstaat in de heffing betrokken tot het niveau van de belastingdruk in de woonstaat. Hierdoor maakt het vanuit de woonstaat bezien niet uit waar men investeert: het tarief in de woonstaat is leidend. Dit zie je vaker bij grote economieen - uitgang van je eigen belastingdruk.

Ik zou mij overigens niet teveel blindstaren op deze termen, ik vind ze tekstueel slecht gekozen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_149102853
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Importneutraliteit houdt in dat de woonstaat van een investeerder een vrijstelling verleent voor buitenlandse winsten. Hierdoor kan de investeerder in het buitenland op precies dezelfde wijze concurreren als andere investeerders.

Exportneutraliteit heeft als uitgangspunt dat het tarief van de woonstaat leidend is. Buitenlandse winsten worden in de woonstaat in de heffing betrokken tot het niveau van de belastingdruk in de woonstaat. Hierdoor maakt het vanuit de woonstaat bezien niet uit waar men investeert: het tarief in de woonstaat is leidend. Dit zie je vaker bij grote economieen - uitgang van je eigen belastingdruk.

Ik zou mij overigens niet teveel blindstaren op deze termen, ik vind ze tekstueel slecht gekozen.
Klopt het dan dat exportneutraliteit eigenlijk alleen maar export stimuleert naar landen met een relatief hoge belastingdruk vergeleken met de woonstaat?

edit: Of juist lage? :')
pi_149103266
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

Iets met verduidelijken van balansen die de nieuw inzichten leiden tot groeien van de onderneming omdat duidelijkheid.

ofzo.
pi_149103325
Kan iemand dit uitleggen:

A, B en C zijn betrokken bij een nadeel van A. Dan is iedereen op grond van art. 6:102 lid 2 BW voor 1/3de deel aansprakelijk, maar als C onbekend is, dan kan A voor de helft bij B aanspreken.

Ik vind dit erg omslachtig. Waarom wordt B extra aansprakelijk als C onbekend is? :? Lijkt me niet echt heel eerlijk of wel?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2015 13:52:36 ]
pi_149103382
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:51 schreef Etsu het volgende:
6:102 lid 2 BW
Iedere is gewoon hoofdelijk aansprakelijk, of ik moet nou wel heel veel missen.
pi_149103398
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Iedere is gewoon hoofdelijk aansprakelijk, of ik moet nou wel heel veel missen.
Dat dacht ik ook, maar in mijn aantekeningen en in de samenvatting staat dat als een van de veroorzakers onbekend is, de benadeelde dan de andere die ook betrokken is en bekend is, voor de helft kan aanspreken.
pi_149103444
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:54 schreef Etsu het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar in mijn aantekeningen en in de samenvatting staat dat als een van de veroorzakers onbekend is, de benadeelde dan de andere die ook betrokken is en bekend is, voor de helft kan aanspreken.
Je mag gewoon ieder voor de volle 100% pakken? toch? :@
  dinsdag 27 januari 2015 @ 13:56:35 #180
165633 eriksd
The grand facade...
pi_149103475
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klopt het dan dat exportneutraliteit eigenlijk alleen maar export stimuleert naar landen met een relatief hoge belastingdruk vergeleken met de woonstaat?

edit: Of juist lage? :')
Exportneutraliteit stimuleert in feite weinig omdat men net zo graag heeft dat je in het binnenland investeert en dat het uitgangspunt is. Waar je ook investeert; de woonstaat zal bijheffen tot het eigen belastingniveau. Voordelen van laagbelaste landen waarin je investeert worden dus wegbelast. Het is typisch een systeem voor grote landen met een sterke eigen economie.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_149103483
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je mag gewoon ieder voor de volle 100% pakken? toch? :@
Nee. In mijn casus zijn A, B en C voor 1/3de deel aansprakelijk, en als C onbekend is, dan A en B voor 1/2de deel.

Ik wil weten waarom, want ik vind dat niet eerlijk voor B.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2015 13:57:38 ]
pi_149103525
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:56 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee. In mijn casus zijn A, B en C voor 1/3de deel aansprakelijk, en als C onbekend is, dan A en B voor 1/2de deel.

Ik wil weten waarom, want ik vind dat niet eerlijk voor B.
Het zou oneerlijker zijn om het slachtoffer dan maar voor 66% te vergoeden.
pi_149103560
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het zou oneerlijker zijn om het slachtoffer dan maar voor 66% te vergoeden.
Slachtoffer is A zelf. Dus voor 50% wordt er dan vergoed.
pi_149103567
Whatever.
pi_149103681
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:59 schreef Etsu het volgende:
Whatever.
Als A eigen schuld heeft (6:101 BW), blijft dat deel voor zijn eigen rekening. Als hij 1/3 heeft veroorzaakt kan hij zowel B als C voor 2/3 aanspreken, als C betaalt hoeft B niet meer aan A te betalen. Dan moet C vervolgens maar kijken hoe hij het geld (1/3 bij gelijke bijdrage OD/tekortkoming) van B krijgt, dat is niet het probleem van het slachtoffer.
Geen referral hier.
pi_149103752
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Als A eigen schuld heeft (6:101 BW), blijft dat deel voor zijn eigen rekening. Als hij 1/3 heeft veroorzaakt kan hij zowel B als C voor 2/3 aanspreken, als C betaalt hoeft B niet meer aan A te betalen. Dan moet C vervolgens maar kijken hoe hij het geld (1/3 bij gelijke bijdrage OD/tekortkoming) van B krijgt, dat is niet het probleem van het slachtoffer.
Duidelijk. ^O^ Thanks.
pi_149103757
edit: Oh, Phaelanx had al een goed antwoord.
pi_149103798
Eindelijk eens een vraag over aansprakelijkheid _O_
Geen referral hier.
pi_149103841
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 13:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Exportneutraliteit stimuleert in feite weinig omdat men net zo graag heeft dat je in het binnenland investeert en dat het uitgangspunt is. Waar je ook investeert; de woonstaat zal bijheffen tot het eigen belastingniveau. Voordelen van laagbelaste landen waarin je investeert worden dus wegbelast. Het is typisch een systeem voor grote landen met een sterke eigen economie.
Oké sorry één laatste controle nog. Als een bedrijf 100 binnenlandse en 100 buitenlandse winst heeft wordt in een CIN-land gewoon 100 belast volgens het nationale tarief en in een CEN-land 200 belast volgens nationale tarief waar je dan de in het buitenland betaalde belasting vanaf mag trekken (tot het binnenlandse niveau want full credits worden niet gegeven). Klopt dat zo? Want dan snap ik het en anders niet. :D :')
pi_149104064
Tevens: reclamecheques van de AH _O_
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:16:14 #191
165633 eriksd
The grand facade...
pi_149104076
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oké sorry één laatste controle nog. Als een bedrijf 100 binnenlandse en 100 buitenlandse winst heeft wordt in een CIN-land gewoon 100 belast volgens het nationale tarief en in een CEN-land 200 belast volgens nationale tarief waar je dan de in het buitenland betaalde belasting vanaf mag trekken (tot het binnenlandse niveau want full credits worden niet gegeven). Klopt dat zo? Want dan snap ik het en anders niet. :D :')
Als hoofdregel: correct. Alleen heeft elk land tot op zekere hoogte zowel een vrijstellings- als een verrekeningsmethode. Maar hanteer dit als uitgangspunt en je zit aardig safe.
Bis bis bis
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:16:45 #192
437417 Reddead
scream @ me.
pi_149104092
Kan iemand mij de essentie van gebhard vertellen? Het is duidelijk dat het een soort algemene uitzondering is voor alle beperkingen van het vrije verkeer, maar hoe zit het met de verschillen tussen diensten en vestiging?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:19:28 #193
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149104208
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:16 schreef Reddead het volgende:
Kan iemand mij de essentie van gebhard vertellen? Het is duidelijk dat het een soort algemene uitzondering is voor alle beperkingen van het vrije verkeer, maar hoe zit het met de verschillen tussen diensten en vestiging?
Gebhard is toch iets van dat de rule of reason van casis de dijon ook van toepassing is op vrije verkeer van vestiging?
pi_149104235
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:16 schreef Reddead het volgende:
Vrij verkeer van diensten en vestiging sluiten elkaar uit; ze zijn niet tegelijk van toepassing. Er mogen voor het uitoefenen van de vrijheden in een lidstaat voorwaarden worden gesteld (wat dus de facto neerkomt op een belemmering van het vrije verkeer) als die niet discriminatoir, noodzakelijk en effectief zijn. Veel meer kun je er volgens mij niet uit halen.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:21:43 #195
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149104289
Ik denk trouwens dat ik over ga stappen op HBO-R
pi_149104310
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:21 schreef Boterbartje het volgende:
Ik denk trouwens dat ik over ga stappen op HBO-R
Huh, maar dan mag je hier niet meer posten... :{

WACHT, dan mag je niet niet meer posten :D
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:23:00 #197
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149104328
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Huh, maar dan mag je hier niet meer posten... :{

WACHT, dan mag je niet niet meer posten :D
Hmm bij nader inzien blijf ik toch maar WO doen..
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:24:00 #198
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149104368
Ik zag een nieuw filmpje van dé juridische hogeschool. Ik werd er helemaal enthousiast van.
pi_149104465
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:24 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zag een nieuw filmpje van dé juridische hogeschool. Ik werd er helemaal enthousiast van.
"Casussen".
Geen referral hier.
pi_149104488
Training: "Kritisch denken" :D
Geen referral hier.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:28:20 #201
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149104508
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

"Casussen".
Voor de studenten aan de juridische hogeschool is het woord 'casus' heel gewoon.

pi_149104513
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

"Casussen".
Is niet fout. Wel lelijk.
pi_149104542
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is niet fout. Wel lelijk.
Museums
pi_149104679
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:29 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Museums
Dat mag ook, helaas.

Maar casus/casus is natuurlijk reteverwarrend. Ik heb de vierde groep zelfstandig naamwoorden in het Latijn nooit echt begrepen.
pi_149104709
Een Romein kon trouwens horen of je casus of casus zei. Zit een andere U-klank in die we in het Nederlands niet kennen. TMYK!
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:35:34 #206
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149104757
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:33 schreef Tchock het volgende:
Een Romein kon trouwens horen of je casus of casus zei. Zit een andere U-klank in die we in het Nederlands niet kennen. TMYK!
Interessant ^O^
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:36:16 #207
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149104780
Na het plaatsen van het HBO rechten filmpje moet ik wel vermelden dat de 'rechten' filmpjes van Radboud ook niet echt denderend zijn. Maar gelukkig zijn het geen gespeelde stoere bois met een microfoon.
pi_149104786
Jeeeej Tchock's random feitje van de dag is terug!
pi_149104830
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat mag ook, helaas.

Maar casus/casus is natuurlijk reteverwarrend. Ik heb de vierde groep zelfstandig naamwoorden in het Latijn nooit echt begrepen.
En datums dan?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:39:30 #210
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149104890
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:36 schreef Ties02 het volgende:
_O_
pi_149104907
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:37 schreef Etsu het volgende:

[..]

En datums dan?
Volgens mij is elk Latijns meervoud op -us inmiddels in het Nederlands toegestaan. Als ik taaladvies mag geloven is datums correct als het om kalenderdata gaat maar niet als het over computerdata gaat.

Maar je moet natuurlijk gewoon data zeggen. Engelse woorden geven we ook niet ineens een Nederlands meervoud.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:42:37 #212
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149104990
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens mij is elk Latijns meervoud op -us inmiddels in het Nederlands toegestaan. Als ik taaladvies mag geloven is datums correct als het om kalenderdata gaat maar niet als het over computerdata gaat.

Maar je moet natuurlijk gewoon data zeggen. Engelse woorden geven we ook niet ineens een Nederlands meervoud.
airplanen
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:43:00 #213
165633 eriksd
The grand facade...
pi_149105010
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zeg altijd datums.
Bis bis bis
pi_149105043
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik zeg altijd datums.
Eén datumcentrum, twee datumscentrums met elk meerdere datums.
pi_149105196
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:33 schreef Tchock het volgende:
Dit boeit echt niemand.
pi_149105229
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:47 schreef Accursius het volgende:

[..]

Dit boeit echt niemand.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:36 schreef Ties02 het volgende:
Beat it, punk.
pi_149105254
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Beat it, punk.
Die post bevat duidelijk sporen van sarcasme. :)
pi_149105268
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:48 schreef Accursius het volgende:

[..]

Dát boeit echt niemand.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:50:14 #219
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149105313
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:47 schreef Accursius het volgende:

[..]

Dit boeit echt niemand.
Rot op achterlijke mongool. Iedereen waardeert dit feitje. Niemand waardeert jouw gezeik. Kssst, ga lekker naar KLB, schurk.
pi_149105339
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Rot op achterlijke mongool. Iedereen waardeert dit feitje. Niemand waardeert jouw gezeik. Kssst, ga lekker naar KLB, schurk.
Bart O+
pi_149105361
quote:

[..]

:') kan ook wel minder.
pi_149105392
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:48 schreef Accursius het volgende:

[..]

Nou deze keer dus niet
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:56:36 #223
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149105584
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

:') kan ook wel minder.
Ets. Iemand moet hier met ferme hand regeren. Als het politioneel toezicht in dit topic faalt door mods die als 'lafjes' bestempeld kunnen worden, daargelaten dat ze niet aanwezig zijn om in te grijpen.. dan zal het volk eigen beslissingen nemen en het recht handhaven. Ik denk daarbij dat ik daarvoor de geschikte user ben als kwaliteitsuser van dit topic.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:58:16 #224
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149105640
Per ongeluk nieuwe achtergrond ingesteld op PC, toch erg blij mee _O_
Alleen vervelend dat bij opstarten het toetsenbord standaard op ENG staat, maar ik heb een vermoeden dat het komt omdat ik met hetzelfde microsoftaccount Win10 draai op mijn laptop en die op Engels staat ivm cortana. Maar die instellingen worden ook gesynchroniseerd naar mijn Win8.1 PC en tablet :P

/liefdagboek
pi_149105678
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:58 schreef Boterbartje het volgende:
Per ongeluk nieuwe achtergrond ingesteld op PC, toch erg blij mee _O_
Alleen vervelend dat bij opstarten het toetsenbord standaard op ENG staat, maar ik heb een vermoeden dat het komt omdat ik met hetzelfde microsoftaccount Win10 draai op mijn laptop en die op Engels staat ivm cortana. Maar die instellingen worden ook gesynchroniseerd naar mijn Win8.1 PC en tablet :P

/liefdagboek
quote:

[..]

Rot op achterlijke mongool. IedereenNiemand waardeert dit feitje. Niemand waardeert jouw gezeik. Kssst, ga lekker naar KLBDIG, schurk.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:01:17 #226
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149105749
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:59 schreef Etsu het volgende:

[..]

[..]

Nou nou Ets. Dit is niet netjes hoor. TR gemacht.
pi_149105788
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nou nou Ets. Dit is niet netjes hoor. TR gemacht.
Ik heb Paxcon al een appje gestuurd, dan komt die nog sneller. Ben benieuwd. ;) ;) ;)
pi_149105817
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:02 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik heb Paxcon al een appje gestuurd, dan komt die nog sneller. Ben benieuwd. ;) ;) ;)
Geil appje dus.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:02:48 #229
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149105821
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:02 schreef Etsu het volgende:

[..]

Heb je ook foto van jezelf met duckface meegestuurd? Dat werkt altijd beste.
pi_149105833
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:02 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Heb je ook foto van jezelf met duckface meegestuurd? Dat werkt altijd beste.
Dat doe ik altijd.
pi_149105907
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Geil appje dus.
underrated post
pi_149105940
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:04 schreef Ties02 het volgende:

[..]

underrated post
was t leuk met slob?
pi_149105957
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:05 schreef Etsu het volgende:

[..]

was t leuk met slob?
Arie?
pi_149106029
Ties, wat moet je eigenlijk precies weten van rechtsvergelijking? Ik heb nu per onderwerp FR/ENG/DU gerangschikt wat ze allemaal hanteren enzo. Is dat voldoende of wat moet ik nog meer kennen?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:08:03 #235
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149106044
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:07 schreef Etsu het volgende:
enlijk precies weten van rechtsvergelijking? Ik heb nu per onderwerp FR/ENG/DU gerangschikt wat ze allemaal hanteren enzo. Is dat voldoende of wat moet ik nog mee
Vergelijkend staatsrecht _O_
pi_149106135
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:08 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Vergelijkend staatsrecht _O_
Waarom heb je paar woorden niet meegeciteerd?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:11:20 #237
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149106157
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:10 schreef Etsu het volgende:

[..]

Waarom heb je paar woorden niet meegeciteerd?
Geen idee, ik klikte gewoon op quote en Chrome verneukte de boel ^O^
pi_149106201
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:11 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Geen idee, ik klikte gewoon op quote en Chrome verneukte de boel ^O^
Daarom Safari.
pi_149106213
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:05 schreef Etsu het volgende:

[..]

was t leuk met slob?
Ja leuk
pi_149106239
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:12 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja leuk
_O-
pi_149106343
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:07 schreef Etsu het volgende:
Ties, wat moet je eigenlijk precies weten van rechtsvergelijking? Ik heb nu per onderwerp FR/ENG/DU gerangschikt wat ze allemaal hanteren enzo. Is dat voldoende of wat moet ik nog meer kennen?
De verschillende aansprakelijkheidsvormen in al die wetten, de verschillen ertussen

En ook die buitenlandse arresten, en wij hadden dan ook nog die wrongful birth arresten met een artikel daarover
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:17:23 #242
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149106371
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

Daarom Safari.
Nooit safari, wat een rommel.
Of Chrome of IE.

Maar straks: Spartan _O_
pi_149106402
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:16 schreef Ties02 het volgende:

[..]

De verschillende aansprakelijkheidsvormen in al die wetten, de verschillen ertussen

En ook die buitenlandse arresten, en wij hadden dan ook nog die wrongful birth arresten met een artikel daarover
buitenlandse arresten hebben we niet, wrongful birth arrest gekoppeld met een buitenlands artikel nooit van gehoord en niet tegengekomen dus dat is ook weggevallen denk ik

maar wat bedoel je met die wetten? ik zie alleen Art. 3:201 DCFR
pi_149106441
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:17 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nooit safari, wat een rommel.
Of Chrome of IE.

Maar straks: Spartan _O_
Ik begin Chrome steeds kutter te vinden. Slurpt RAM.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:21:08 #245
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149106499
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik begin Chrome steeds kutter te vinden. Slurpt RAM.
Eens. Beetje net als Android. Het wil best soepel lopen maar daarvoor vreet het wel resources.

Daarom straks Spartan, kan niet wachten :) Maar voor nu voldoet chrome prima, RAM zat.
pi_149106545
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:18 schreef Etsu het volgende:

[..]

buitenlandse arresten hebben we niet, wrongful birth arrest gekoppeld met een buitenlands artikel nooit van gehoord en niet tegengekomen dus dat is ook weggevallen denk ik

maar wat bedoel je met die wetten? ik zie alleen Art. 3:201 DCFR
:') !!!!

Jullie hebben het weer lekker makkelijk zie ik

Wij moesten alle buitenlandse artikelen over o.a. personen, zaken, dieren, kinderen etc. weten en kunnen uitleggen uit het BGB, engelse wet, franse enz.
We mochten die wetten dan wel meenemen, maar veel wijzer werd je daar ook niet van
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:23:18 #247
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149106578
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:22 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Wij moesten alle buitenlandse artikelen over o.a. personen, zaken, dieren, kinderen etc. weten en kunnen uitleggen uit het BGB, engelse wet, franse enz.
We mochten die wetten dan wel meenemen, maar veel wijzer werd je daar ook niet van
Groningen :')
pi_149106590
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:22 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Oh. :{ Wij hebben alleen immateriele schade, werkgeversaansprakelijkheid, verlies van een kans, verlies van levensonderhoud en aansprakelijkheid voor kinderen en gehandicapten.

Maar geen arresten ofzo.

Ben bang ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2015 15:23:41 ]
pi_149106620
Straks voetbal. Spannend. Ties is het met mij eens.
pi_149106849
Ik heb nog steeds een kerstboom staan in de woonkamer. :')
pi_149106863
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:31 schreef Etsu het volgende:
Ik heb nog steeds een kerstboom staan in de woonkamer. :')
Steek hem in de fik
pi_149106918
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

Steek hem in de fik
Is van mijn huisgenote. En ik weiger op te ruimen omdat ik haar al meerdere keren heb gevraagd om het op te ruimen en ze is al 3 weken niet thuis geweest. :')
pi_149106953
Uhmmm.

pi_149106966
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:33 schreef Etsu het volgende:

[..]

Is van mijn huisgenote. En ik weiger op te ruimen omdat ik haar al meerdere keren heb gevraagd om het op te ruimen en ze is al 3 weken niet thuis geweest. :')
Zet al haar spullen op MP en verander het slot
pi_149106970
Huh?
pi_149106979
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:34 schreef Tchock het volgende:
Uhmmm.

[ afbeelding ]
Je blokt me gewoon
pi_149106988
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zet al haar spullen op MP en verander het slot
Kerstboom kopen?
pi_149106995
Yreal staat op T's negeerlijst
pi_149106999
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je blokt me gewoon
Dat kan ik helaas niet zonder abo.
pi_149107017
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat kan ik helaas niet zonder abo.
Zou je het doen dan?
pi_149107029
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zou je het doen dan?
Nee, daar ben ik veel te nieuwsgierig voor :*
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:37:00 #262
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149107035
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:33 schreef Etsu het volgende:

[..]

Heb je ondertussen al wel huur?
Wat is dat voor geval
pi_149107062
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:37 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Heb je ondertussen al wel huur?
Wat is dat voor geval
Nee. Heb deadline gegeven en deadline is as. zondag: geld geven of spullen ophalen. Als ze er is, zonder geld, gooi ik d'r spullen op straat.
Wel gisteren (weer) een herinnering gestuurd, maar ze negeert me nog steeds. _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2015 15:38:36 ]
pi_149107088
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:37 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee. Heb deadline gegeven en deadline is as. zondag. Daarna gooi ik d'r spullen op straat.
Wel gisteren (weer) een herinnering gestuurd, maar ze negeert me nog steeds. _O-
Bespaar je de postzegels. Ze gaat nu echt niet meer betalen.
pi_149107092
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Bespaar je de postzegels. Ze gaat nu echt niet meer betalen.
WhatsApp is gratis gelukkig.
pi_149107120
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:37 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee. Heb deadline gegeven en deadline is as. zondag: geld geven of spullen ophalen. Als ze er is, zonder geld, gooi ik d'r spullen op straat.
Zet je dan werkelijk haar eigendommen op de stoep?
pi_149107126
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zet je dan werkelijk haar eigendommen op de stoep?
Nee.
pi_149107133
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:39 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee.
Ah oké, verstandig.
pi_149107139
Dan ga ik naar een incassobureau. Meer kan ik ook niet doen.

En vriendschap is dan ook over wat mij betreft.
pi_149107166
En wat ga je dan met haar spullen doen Etsu?
pi_149107176
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:41 schreef nadiyaa het volgende:
En wat ga je dan met haar spullen doen Etsu?
Zullen hier wel moeten blijven tot haar kamer wordt ontruimd, denk ik he.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:41:55 #272
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149107200
Wat mij betreft was het al lang over. En had ik dr al lang uitgeflikkerd.
pi_149107215
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:41 schreef Etsu het volgende:

[..]

Lekker dan.. kun je ook geen nieuwe huurder er in zetten..
pi_149107217
quote:

[..]

Als je naar een incassobureau gaat zullen die uiteindelijk een deurwaarder inhuren en die zal op een gegeven moment beslag gaan leggen op die spullen denk ik.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:42:20 #275
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149107220
quote:

[..]

Marktplaats! Kerstboom is onroerend en wordt nagetrokken door het gebouw
pi_149107243
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:42 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Marktplaats! Kerstboom is onroerend en wordt nagetrokken door het gebouw
pi_149107244
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je naar een incassobureau gaat zullen die uiteindelijk een deurwaarder inhuren en die zal op een gegeven moment beslag gaan leggen op die spullen denk ik.
Haar spullen zijn niks waard. Heeft nog een PC uit jaren 1999 ofzo. Verder heeft ze niks kostbaars.
Wat ik wel weet is dat ze ook aantal schuldeisers achter haar heeft zitten, en die gaan natuurlijk voor.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:43:07 #278
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149107245
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit, aangezien verhalen op al haar goederen dus ook wat bij Ets staat. Gewoon alles openbaar verkopen en dan heeft Ets z'n centjes.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:43:31 #279
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149107261
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:43 schreef Etsu het volgende:

[..]

Haar spullen zijn niks waard. Heeft nog een PC uit jaren 1999 ofzo. Verder heeft ze niks kostbaars.
Wat ik wel weet is dat ze ook aantal schuldeisers achter haar heeft zitten, en die gaan natuurlijk voor.
Wat is dat in godsnaam voor iemand? :P
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:43:56 #280
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149107277
quote:

[..]

Laat haar die spullen aan jou verpanden
pi_149107278
quote:

[..]

Misschien is het dan economisch gezien verstandiger om haar uitstel van betaling te geven tot ze wel geld heeft. Dan kun je over een tijd misschien nog meer geld krijgen dan je nu direct zou kunnen vangen.
pi_149107280
Misschien ga ik een abo nemen zodat Ets op de negeerlijst kan
pi_149107326
Kan die troep niet naar een zolder of schuurtje? Is die kamer leeg.
pi_149107351
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:44 schreef Ties02 het volgende:
Misschien ga ik een abo nemen zodat Ets op de negeerlijst kan
Werkt voor geen meter. Je krijgt nog steeds te zien dat iemand gepost heeft, alleen niet meer wat. Dus soms kun je zien dat iemand haast wel op je moet hebben gereageerd. Dat kan ik echt niet aan.
pi_149107355
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:43 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wat is dat in godsnaam voor iemand? :P
Iemand die te dom is om haar OV stop te zetten als ze stopt met d'r studie, iemand die te dom is om haar telefoonrekening niet te betalen, iemand die te dom is om haar zorgverzekering niet te betalen, iemand die te dom is om zwart te rijden.

Heb allemaal brieven gezien, ook van incassobureau's. ;( Schulden gaan richting duizenden euro's. Als ik haar ermee confronteer, zegt ze dat het allemaal opgelost is en betaald zijn, maar toch blijven die brieven komen. :') _O-

Gelukkig staat ze niet hier ingeschreven, dus ze kunnen mij niks maken. Hoop ik.
pi_149107379
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:45 schreef Etsu het volgende:
iemand die te dom is om zwart te rijden.
Ze koopt per ongeluk steeds een kaartje.
pi_149107387
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:45 schreef nadiyaa het volgende:
Kan die troep niet naar een zolder of schuurtje? Is die kamer leeg.
Ik mag niet in d'r kamer komen (al heb ik dat wel vaak gedaan :') ).
pi_149107392
quote:

[..]

Iemand die te dom is om haar OV stop te zetten als ze stopt met d'r studie, iemand die te dom is om haar telefoonrekening niet te betalen, iemand die te dom is om haar zorgverzekering niet te betalen, iemand die te dom is om zwart te rijden.

Heb allemaal brieven gezien, ook van incassobureau's. ;( Schulden gaan richting duizenden euro's. Als ik haar ermee confronteer, zegt ze dat het allemaal opgelost is en betaald zijn, maar toch blijven die brieven komen. :') _O-

Gelukkig staat ze niet hier ingeschreven, dus ze kunnen mij niks maken. Hoop ik.
Klinkt als een best verstandig persoon... _O_
pi_149107455
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:46 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik mag niet in d'r kamer komen (al heb ik dat wel vaak gedaan :') ).
Goed opletten dat je zelf geen juridische fouten maakt inderdaad.
pi_149107467
quote:

[..]

En dan volgende maand op tv, bedelend om geld. Wat een dom wijf, sorry dat ik het zeg. Wat maakt zij het moeilijk voor zich zelf.
pi_149107468
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

Klinkt als een best verstandig persoon... _O_
Nee, totaal niet. Maar ja. Het is haar probleem. Ik wil gewoon mijn ¤1580,- en nieuwe afspraken maken, dan is er niks meer aan de hand.

Moet ze wel komen. :')
pi_149107514
Ze zegt trouwens wel elke keer dat ze het geld wel heeft, en dat heeft gepind (bank deed eerst ook verschrikkelijk moeilijk omdat ze een jongerenrekening heeft volgens haar) en in een envelop heeft zitten. Maar als ik om een foto vraag, is het gesprek meteen dood. :D
pi_149107550
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Misschien is het dan economisch gezien verstandiger om haar uitstel van betaling te geven tot ze wel geld heeft. Dan kun je over een tijd misschien nog meer geld krijgen dan je nu direct zou kunnen vangen.
En dan ondertussen rekeningen voor twee blijven betalen?

Dat geld ga ik nooit zien, denk ik. Uitstel van betaling doe ik al 3 maanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2015 15:52:07 ]
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:52:28 #294
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149107566
quote:

[..]

Klinkt als vrouwelijke Y :D
pi_149107577
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:48 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee, totaal niet. Maar ja. Het is haar probleem. Ik wil gewoon mijn ¤1580,- en nieuwe afspraken maken, dan is er niks meer aan de hand.

Moet ze wel komen. :')
quote:
iemand die te dom is om haar telefoonrekening niet te betalen,
iemand die te dom is om haar zorgverzekering niet te betalen
Dus ze betaalt netjes?
quote:
, iemand die te dom is om zwart te rijden.
Dus ze koopt gewoon netjes een kaartje?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:52:57 #296
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149107579
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:50 schreef Etsu het volgende:
Ze zegt trouwens wel elke keer dat ze het geld wel heeft, en dat heeft gepind (bank deed eerst ook verschrikkelijk moeilijk omdat ze een jongerenrekening heeft volgens haar) en in een envelop heeft zitten. Maar als ik om een foto vraag, is het gesprek meteen dood. :D
Geloof je het zelf :')
Dat je de tijd neemt om steeds te appen zeg. Gewoon eruit schoppen.
pi_149107602
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:52 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Geloof je het zelf :')
Dat je de tijd neemt om steeds te appen zeg. Gewoon eruit schoppen.
Kan niet zonder rechter hè.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:53:41 #298
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149107605
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

[..]

Dus ze betaalt netjes?

[..]

Dus ze koopt gewoon netjes een kaartje?
Jaja, iedereen zag de dubbele ontkenningen, maar jij bent niet de aangewezen persoon om hierop te reageren.
pi_149107620
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mwah. Klinkt niet als iemand die dan naar de rechter stapt.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:54:11 #300
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149107623
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, maar je kan al naar de rechter als ze haar huur niet betaald. Waarom 3 maanden wachten als je weet wat voor persoon het betreft als het op geld aankomt.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:54:23 #301
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149107630
doei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')