• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Heiligschennis. Er hangt nog net geen schilderij van hem op onze faculteit (maar dat is alleen maar omdat hij nog zittend decaan isquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik vind hem niet zo tof, ik heb keer een Uni van Ned gekeken van hem. Niet bijzonder.
Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:06 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Genoeg ervaringsdeskundigen hier in de kamer heur
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:07 schreef Tchock het volgende:
Duurde me te lang.
[..]
Heiligschennis. Er hangt nog net geen schilderij van hem op onze faculteit (maar dat is alleen maar omdat hij nog zittend decaan is)
Ik heb nooit hbo gedaan, maar ik kom wel van vmbo.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:10 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Ben benieuwd!
(dit ging over overstap hbo naar uni)
Ik denk persoonlijk dat er een groot verschil is tussen je p halen en de gehele opleiding afmaken. Vergeet niet dat er een stage verplichting is bij hbo.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb nooit hbo gedaan, maar ik kom wel van vmbo.
Ik ben wel blij dat ik vwo ben gaan doen ipv via hbo-p-route, anders was ik ook vies op mn bek gevallen (denk ik).
En weet je ook hoe dat komt?
Ik heb wel genoeg mensen van hbo zien komen en gaan omdat ze het niet aankonden.
Met alle respect naar hbo'ers natuurlijk, maar ik denk niet dat de stage het grote struikelblok is voor de meeste studenten.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:15 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat er een groot verschil is tussen je p halen en de gehele opleiding afmaken. Vergeet niet dat er een stage verplichting is bij hbo.
Ik kan niet oordelen wat zo'n stage op hbo inhoudt, maar ik vermoed dat je daar niet leert wat je op wo leert. Op wo ga je er dieper op in, waar abstractie om de hoek komt kijken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:15 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat er een groot verschil is tussen je p halen en de gehele opleiding afmaken. Vergeet niet dat er een stage verplichting is bij hbo.
Ik ben via havo > hbo MER > mbo rechten > hbo rechten propedeuse op de uni beland. Iedereen adviseerde het niet te doen want hoge uitval. Ik wist van te voren dat het niet gemakkelijk zou worden. Maar de aanhouder wint. Ben iig niet gegaan voor de weg met de minste weerstand (eenvoudig mijn hbo af te ronden zonder poespas) en ben daar blij mee.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:10 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Ben benieuwd!
(dit ging over overstap hbo naar uni)
Omdat een hbo'er zoveel theorie, abstractie en zelfstandigheid niet is gewend. Niveau ligt veel hoger + je wordt niet aan je handje vastgehouden. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:18 schreef shiftsix het volgende:
Hoe komt het, denken jullie, dat er veel hbo'er de uni niet aan kunnen?
Ik denk eerlijk gezegd dat dat percentage reuze meevalt bij rechten. Ja, er vallen er veel af, maar er vallen ook verschrikkelijk veel vwo'ers af. Combinatie van simpelweg te weinig doen, droge stof of verkeerde verwachtingen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:18 schreef shiftsix het volgende:
Omdat zij ook inzien dat we mensen nodig hebben die je Big Mac menu op kunnen nemenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:18 schreef shiftsix het volgende:
Oke dus je hebt het jezelf moeilijker gemaakt zodat je jezelf kon trainen bij wijze van?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:17 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik ben via havo > hbo MER > mbo rechten > hbo rechten propedeuse op de uni beland. Iedereen adviseerde het niet te doen want hoge uitval. Ik wist van te voren dat het niet gemakkelijk zou worden. Maar de aanhouder wint. Ben iig niet gegaan voor de weg met de minste weerstand, door eenvoudig mijn hbo af te ronden zonder poespas.
Wat is in godsnaam mbo rechten?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:17 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik ben via havo > hbo MER > mbo rechten > hbo rechten propedeuse op de uni beland. Iedereen adviseerde het niet te doen want hoge uitval. Ik wist van te voren dat het niet gemakkelijk zou worden. Maar de aanhouder wint. Ben iig niet gegaan voor de weg met de minste weerstand (eenvoudig mijn hbo af te ronden zonder poespas) en ben daar blij mee.
Omdat er veel hbo'ers instromen in bachelor vakken vanwege de pre-master en die hebben een bedroevend niveau en duidelijk kennistekort over vakgebieden die ze in hun bachelor toch al wel hebben behandeld. Daarnaast hebben ze over het algemeen minder inzicht in zaken en/of ze leggen verbanden niet of minder snel. Vaak zijn het de premaster studenten die domme vragen stellen tot ergernis van de WO'er die graag diepgaande discussie wil. Uitzondering daargelaten.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:18 schreef shiftsix het volgende:
ik vind jou maar een beetje raar vanavondquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Omdat zij ook inzien dat we mensen nodig hebben die je Big Mac menu op kunnen nemen
Alleen vanavond?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
ik vind jou maar een beetje raar vanavond
Omdat de uni een andere aanpak vergt. Weg zijn (hoofdzakelijk dan) de groepsopdrachten, verplichte aanwezigheid tenzij je een bonuspunt wil verdienen. Terug in de plaats dat de lesstof op een hogere snelheid erdoor gejast zal worden. Das dus een kwestie van omschakelen wat niet iedereen lukt. Al dan niet doordat ze te weinig doen, te hoge verwachtingen hebben of het domweg gewoon niet wil.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:18 schreef shiftsix het volgende:
Nu ja, administratief juridische medewerker met als richting: zakelijke dienstverlening en openbare dienstverlening is zo'n mondvol. Het komt simpelweg neer op mbo rechtenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:20 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat is in godsnaam mbo rechten?
Okquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:22 schreef Etsu het volgende:
[..]
nou vaak vind ik je wel aardig en grappig maar vanavond mwa
En terecht natuurlijk. Jou beledigen ben ik groot fan van maar er is een grens.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:23 schreef Etsu het volgende:
die user die mij eerder op de avond hersenkanker toewenste, heeft nu een ban.
Paxgod.
Oh, maar dat was helemaal mijn overweging niet om het hogerop te zoeken. Ik zag wel al snel in dat ik beter wo rechten kon proberen dan op mijn sloffen hbo rechten halen. Dan heb je iig ietsiepietsie meer kans op überhaupt juridisch relevant werk. Ik zag al snel in dat je met hbo rechten in de net-niet-categorie valt. Voor het simpele werk volstaat een MBO'er met juridische achtergrond wel, voor het moeilijkere werk wil men gewoon graag een WO-rechten papiertje zien.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:19 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Oke dus je hebt het jezelf moeilijker gemaakt zodat je jezelf kon trainen bij wijze van?
Weet jij nog, toen je met je p naar de uni ging, waar je het meest aan moest wennen?
Lag er niet echt wakker van eigenlijk. Vond het wel geinig.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk. Jou beledigen ben ik groot fan van maar er is een grens.
Wat bedoel je met 'vanwege de pre-master'? Als je instroomt in bachelor vakken dan heb je geen premaster gedaan lijkt mij, dan ga je de master vakken volgen? Bedoel je misschien 'instromen met behaalde bachelor vakken' ? En je vindt dus dat de pre-master een laag niveau heeft? In principe is dat de fout van de uni vind ikquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:20 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat is in godsnaam mbo rechten?
[..]
Omdat er veel hbo'ers instromen in bachelor vakken vanwege de pre-master en die hebben een bedroevend niveau en duidelijk kennistekort over vakgebieden die ze in hun bachelor toch al wel hebben behandeld. Daarnaast hebben ze over het algemeen minder inzicht in zaken en/of ze leggen verbanden niet of minder snel. Vaak zijn het de premaster studenten die domme vragen stellen tot ergernis van de WO'er die graag diepgaande discussie wil. Uitzondering daargelaten.
Heel verstandig. Ik trek me zelf zoiets denk ik meer aan dan jij.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:27 schreef Etsu het volgende:
[..]
Lag er niet echt wakker van eigenlijk. Vond het wel geinig.
Slechte ervaringen mee?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heel verstandig. Ik trek me zelf zoiets denk ik meer aan dan jij.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Omdat de uni een andere aanpak vergt. Weg zijn (hoofdzakelijk dan) de groepsopdrachten, verplichte aanwezigheid tenzij je een bonuspunt wil verdienen. Terug in de plaats dat de lesstof op een hogere snelheid erdoor gejast zal worden. Das dus een kwestie van omschakelen wat niet iedereen lukt. Al dan niet doordat ze te weinig doen, te hoge verwachtingen hebben of het domweg gewoon niet wil.
Ooit iemand gesproken die zoiets deed omdat die advocaat wou worden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:23 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nu ja, administratief juridische medewerker met als richting: zakelijke dienstverlening en openbare dienstverlening is zo'n mondvol. Het komt simpelweg neer op mbo rechten
Vent. Zoek lekker zelf eens wat uitquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:27 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'vanwege de pre-master'? Als je instroomt in bachelor vakken dan heb je geen premaster gedaan lijkt mij, dan ga je de master vakken volgen? Bedoel je misschien 'instromen met behaalde bachelor vakken' ? En je vindt dus dat de pre-master een laag niveau heeft? In principe is dat de fout van de uni vind ik
Ja klopt, helaas valt de tijd niet terug te draaien.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:27 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Oh, maar dat was helemaal mijn overweging niet om het hogerop te zoeken. Ik zag wel al snel in dat ik beter wo rechten kon proberen dan op mijn sloffen hbo rechten halen. Dan heb je iig ietsiepietsie meer kans op überhaupt juridisch relevant werk. Ik zag al snel in dat je met hbo rechten in de net-niet-categorie valt. Voor het simpele werk volstaat een MBO'er met juridische achtergrond wel, voor het moeilijkere werk wil men gewoon graag een WO-rechten papiertje zien.
Het meest moest ik wennen aan de snelheid waarop in de colleges met zeven-mijls-laarzen door de stof heen gegaan wordt. Daarom ben ik blij met mijn P op zak al overgestapt te zijn. Zo ben je net zo lang bezig als je volledige hbo afmaken + schakeljaar + wo master. Maar je hebt als voordeel dat je al kunt wennen aan het verschil door de wo-bachelor compleet te doorlopen
Tja, leuk voornemen, maar dan zit je best wel verkeerd en/of hebt nog een lange weg te gaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
[..]
Ooit iemand gesproken die zoiets deed omdat die advocaat wou worden.
Op de RU heb je verplichte aanwezigheidquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Omdat de uni een andere aanpak vergt. Weg zijn (hoofdzakelijk dan) de groepsopdrachten, verplichte aanwezigheid tenzij je een bonuspunt wil verdienen. Terug in de plaats dat de lesstof op een hogere snelheid erdoor gejast zal worden. Das dus een kwestie van omschakelen wat niet iedereen lukt. Al dan niet doordat ze te weinig doen, te hoge verwachtingen hebben of het domweg gewoon niet wil.
Waaromquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Op de RU heb je verplichte aanwezigheid
Zielig.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
En das een uniquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Was trouwens een meisje met een IQ van een doperwt. Die kon beter achter de balie bij het plaatselijke zwembad.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:31 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tja, leuk voornemen, maar dan zit je best wel verkeerd en/of hebt nog een lange weg te gaan.
Ik heb het zelf uitgezocht.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
[..]
Ooit iemand gesproken die zoiets deed omdat die advocaat wou worden.
[..]
Vent. Zoek lekker zelf eens wat uit
Pre-master = vakken die je moet volgen in een schakeljaar om van afgeronde hbo-rechten naar WO-master te gaan.
quote:
quote:
Ik weet het, ik weet het. Onder het mom van onderwijsintensivering. Je moet 80% aanwezig zijn voor deelname aan het tentamen. Daarnaast geldt dat je ook verplicht moet voorbereiden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:32 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En das een uniEcht, waar is die academische vrijheid, blijheid gebleven
Dat komt omdat de premaster/schakeljaar nu net bestaat uit heul veul bachelorvakken zodat je zonder achterstand op je medeconcullega's in de master kunt instromenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:33 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Ik heb het zelf uitgezocht.
Gebaseerd op alle informatie die ik heb gekregen dacht ik dat je geen bachelor vakken meer hoeft te doen na je premaster.
Uit mijn post kan je wel halen dat ik weet wat een premaster is.
premaster bestaat uit bachelorvakken pik.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:33 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Ik heb het zelf uitgezocht.
Gebaseerd op alle informatie die ik heb gekregen dacht ik dat je geen bachelor vakken meer hoeft te doen na je premaster.
Uit mijn post kan je wel halen dat ik weet wat een premaster is.
Wij hebben docenten (al zijn het er in mijn optiek te weinig) die je er gewoon direct uit zetten als je niet mee kunt doen. Maar aanwezigheid is nooit verplicht.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik weet het, ik weet het. Onder het mom van onderwijsintensivering. Je moet 80% aanwezig zijn voor deelname aan het tentamen. Daarnaast geldt dat je ook verplicht moet voorbereiden.
Voordeel van verplicht aanwezig + verplicht voorbereiden op straffe van niet deelnemen aan tentamen is dat iedereen er is en de stof goed heeft voorbereid waardoor je goede discussie krijgt in de werkgroepen over de stof. In dat opzicht werkt die regeling erg goed
Ja god. Het heeft z'n voordelen en nadelen. Ik ben er zelf ook tegen omdat ik gewoon zelf wil kiezen wat ik met mijn tijd doe. Maar ik moet zeggen dat het wel werkt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wij hebben docenten (al zijn het er in mijn optiek te weinig) die je er gewoon direct uit zetten als je niet mee kunt doen. Maar aanwezigheid is nooit verplicht.
ja. Van de 10 die er bij ons gingen hebben het er maar 2 gehaald.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:18 schreef shiftsix het volgende:
Vergeet niet dat de meeste premaster studenten geen les krijgen. De meeste doen het namelijk op de vrije universiteit, daar krijg je geen college, alleen tentamens. Dit kan een reden zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:35 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
premaster bestaat uit bachelorvakken pik.
Iemand die een premaster doet, heeft in feite die vakgebieden al behandeld. Nu krijgen ze hetzelfde op WO niveau maar dat kunnen ze dan niet bijbenen. Daaruit blijkt dat niveau van hbo laag is.
vraag: Hoe komt het dat ...?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja. Van de 10 die er bij ons gingen hebben het er maar 2 gehaald.
Ik was exact deze post aan het typen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
vraag: Hoe komt het dat ...?
Yreal: Ja.
na diploma of propedeuse?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik wel. Internationaal belastingrecht.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:39 schreef nadiyaa het volgende:
Shit. Emmense baliekluivers-arrest vergeten op te schrijven op mijn schema. Nu moet ik met pen op mijn prachtig uitprintte schema schrijven *rilling* Ken dat arrest uit mijn hoofd maar je weet maar nooit.
Ook allemaal aan het leren deze avond/nacht?
GMTAquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik was exact deze post aan het typen.
Achjaquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik was exact deze post aan het typen.
Ja, verbintenissenrecht hier.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:39 schreef nadiyaa het volgende:
Shit. Emmense baliekluivers-arrest vergeten op te schrijven op mijn schema. Nu moet ik met pen op mijn prachtig uitprintte schema schrijven *rilling* Ken dat arrest uit mijn hoofd maar je weet maar nooit.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
vraag: Hoe komt het dat ...?
Yreal: Ja.
Ik ga wel trouwens mijn SLB'er van destijds mailen zodra ik mijn bul binnen heb. Keiharde payback voor het feit dat ze dacht dat ik het niet konquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vergeet niet dat uitval bij rechten sowieso 30-50% is.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:39 schreef shiftsix het volgende:
[..]
na diploma of propedeuse?
Erg weinig! schrik ik een beetje van
soberso*quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vergeet niet dat uitval bij rechten sowieso 30-50% is.
Nope, moet er maar eens mee gaan beginnen voor ICT contracten. Maar ach wat, ik heb nog de woensdag en donderdagquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:39 schreef nadiyaa het volgende:
Ties heeft een klap van de molen gekregen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:41 schreef Ties02 het volgende:
Ik gooi Quizlet maar weer eens aan, lekker arresten klappen.
Door het klappen van diverse items heeft ie teveel klappen opgelopenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ties heeft een klap van de molen gekregen.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:42 schreef Ties02 het volgende:
Kennen jullie dat je ergens naartoe loopt in je kamer en vervolgens weer gaat zitten en dan bedenkt dat je hetgene waarvoor je opstond helemaal vergeten bent?
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:42 schreef Ties02 het volgende:
Kennen jullie dat je ergens naartoe loopt in je kamer en vervolgens weer gaat zitten en dan bedenkt dat je hetgene waarvoor je opstond helemaal vergeten bent?
Valt mee hoor. Het is geen straf in ons mooie gebouw met kundige lerarenquote:
Donder op, ik heb het toch over premaster studenten bij de RU. Ik kom geen premaster studenten aan de vrije uni tegen. Deze conclusies hebben alleen betrekking op eigen waarnemingen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:38 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de meeste premaster studenten geen les krijgen. De meeste doen het namelijk op de vrije universiteit, daar krijg je geen college, alleen tentamens. Dit kan een reden zijn.
Ja, dat is nog veel kwalijker. Dat je punten krijgt voor aanwezigheid/voorbereiden. Ik vind dat echt compleet achterlijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:38 schreef Joosie200 het volgende:
Wat Bartje beschrijft is gewoon ons regime in het kader van een bonuspunt bij een aantal werkgroepen Tiesje. Dus tja, tot zover Strafkamp Nijmegen
het tempoquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:44 schreef shiftsix het volgende:
Oke laatste vraag:
Hoe kan ik de tempo op de universiteit zien? Zodat ik het zelf kan vergelijken.
Natuurlijk zonder collegegeld te betalen
Net gestopt. Boekje uit over kwalitatief onderzoek in organisaties, morgen nog boekje a 240p lezen over case studies. Dan klaar voor tentamen knallen woensdagquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:39 schreef nadiyaa het volgende:
Gewoon naar binnen lopen. Weet niet waar je woont, maar er is geen enkele universiteit die controleert wie er bij een hoorcollege aanwezig zijn. Vraag aan iemand hier een rooster van een mooi eerstejaarsvak en ga gewoon zitten.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:44 schreef shiftsix het volgende:
Oke laatste vraag:
Hoe kan ik de tempo op de universiteit zien? Zodat ik het zelf kan vergelijken.
Ga in een collegezaal zitten vent. Niemand die het merkt.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:44 schreef shiftsix het volgende:
Oke laatste vraag:
Hoe kan ik het tempo op de universiteit zien? Zodat ik het zelf kan vergelijken.
Rooster opvragen bij iemand en bij een bachelorvak lekker binnenlopen in de collegezaal.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:44 schreef shiftsix het volgende:
Oke laatste vraag:
Hoe kan ik het tempo op de universiteit zien? Zodat ik het zelf kan vergelijken.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:46 schreef shiftsix het volgende:
Oke ga ik misschien proberen! Iemand die op erasmus zit?
Goeie!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:41 schreef Ties02 het volgende:
Ik gooi Quizlet maar weer eens aan, lekker arresten klappen.
ja goede tip, ga ik doenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Rooster opvragen bij iemand en bij een bachelorvak lekker binnenlopen in de collegezaal.
Je doet het er echt om héquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:43 schreef Boterbartje het volgende:
Ja, dat is nog veel kwalijker. Dat je punten krijgt voor aanwezigheid/voorbereiden. Ik vind dat echt compleet achterlijk.
Maar goed, bij ons is dat dus een voorwaarde om deel te mogen nemen aan het tentamen. Als je één keer teveel afwezig bent, krijg je vervangende opdracht (of kun je iig aanvragen) en anders volgt uitsluiting.
Jij bent echt verschrikkelijk lui.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:46 schreef shiftsix het volgende:
Oke ga ik misschien proberen! Iemand die op erasmus zit?
quote:Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima
Typische hbo'erquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij bent echt verschrikkelijk lui.
[..]
Volkomen ridicuul dat je punten kunt verdienen voor iets anders dan de goede antwoorden opschrijven op een tentamen. Vooral omdat docenten steevast studenten matsen die er eigenlijk geen recht op hebben.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:47 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Je doet het er echt om hé
De vw voor een bonuspunt van 0,5 bovenop je tentamencijfer en/of 1 bovenop je tentamencijfer van Europees zijn als volgt grosso modo:
-8 v/d 10 en/of 9 v/d 10 keer aanwezig zijn
-Elke week je blijk geeft van afdoende voorbereiding door de werkgroepopdrachten te maken
-Elke week je blijk geeft van afdoende participatie en je dus niet achterin stilletjes de werkgroep bijwoont
-De gestelde bonusopdrachten in een reeks afronden met niet meer dan 1x een min ipv een plus
Dan pas heb je de bonus binnen, anders niet.
Met een bonuspunt alleen kom je niet echt ver hoor. Dus punten als in EC's verdienen doe je er allerminst mee.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volkomen ridicuul dat je punten kunt verdienen voor iets anders dan de goede antwoorden opschrijven op een tentamen. Vooral omdat docenten steevast studenten matsen die er eigenlijk geen recht op hebben.
Dat klopt, het is gewoon een methode van de universiteit om kunstmatig de cijfers op te hogen. Goede studenten voldeden immers toch al aan die criteria en de cijfers van slechte studenten gaan er niet op achteruit. Ik vind het totaal on-academisch. De UvA doet het ook bij een paar vakken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Met een bonuspunt alleen kom je niet echt ver hoor. Dus punten als in EC's verdienen doe je er allerminst mee.
Wat ik zeg: dit is precies wat wij doen voor deelname aan tentamen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:47 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Je doet het er echt om hé
De vw voor een bonuspunt van 0,5 bovenop je tentamencijfer en/of 1 bovenop je tentamencijfer van Europees zijn als volgt grosso modo:
-8 v/d 10 en/of 9 v/d 10 keer aanwezig zijn
-Elke week je blijk geeft van afdoende voorbereiding door de werkgroepopdrachten te maken
-Elke week je blijk geeft van afdoende participatie en je dus niet achterin stilletjes de werkgroep bijwoont
-De gestelde bonusopdrachten in een reeks afronden met niet meer dan 1x een min ipv een plus
Dan pas heb je de bonus binnen, anders niet.
Wij hebben èn èn. En een losstaande casus die is gebombardeerd tot bonusopdracht èn 4 cassussen, dikwijls a.d.h.v. relevante jurisprudentie èn vragen over jurisprudentie èn algemene vragen over de opgegeven lesstof in die week.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:51 schreef Boterbartje het volgende:
Alleen hebben wij geen 'bonusopdrachten' maar wij hebben dus elke week een stuk of 4 casussen en paar korte vragen die je moet voorbereiden.
Wat tsjokkolomeusBoi-T zegt: on-academisch. Het kan wel een verschil maken tussen een 7,5 en een 8 op een lijst. Kantoren kijken best wel erg naar cijfers, maar die cijfers van RuG'ers kunnen in feiten hoger zijn dan bijbehorende kennis.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Met een bonuspunt alleen kom je niet echt ver hoor. Dus punten als in EC's verdienen doe je er allerminst mee.
Bovendien matsen vakgroepen je niet. Heb al mijn bonus voor Europees in rook zien opgaan omdat ze heel streng de laatste opdracht nakeken
Ja maar je krijgt punten he, wij krijgen niets. Behalve soms als de docent ons thee geeft. Dat is liefquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wij hebben èn èn. En een losstaande casus die is gebombardeerd tot bonusopdracht èn 4 cassussen, dikwijls a.d.h.v. relevante jurisprudentie èn vragen over jurisprudentie èn algemene vragen over de opgegeven lesstof in die week.
Beetje welquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:53 schreef Tchock het volgende:
Joosie en Bartje doen een verplaswedstrijd.
Bartje doet het erom, door telkens te moeten menen alsof je bonuspunten bij de vleet krijgt door gewoon aanwezig te zijn en je smoel te tonen hier. Das pertinent onwaar, althans op de juridische faculteit. Tenminste vanuit mijn eigen ervaring, hoe ze het eerste jaar anno nu hebben ingericht zou ik niet wetenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:53 schreef Tchock het volgende:
Joosie en Bartje doen een verplaswedstrijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nouja, het is gewoon feit dat het uberhaupt mogelijk is op de juridische faculteit van RUG en dat vind ik er al erg genoeg. Op de management faculteit geven ze nóg meer en nóg makkelijker punten weg, het is echt zielig daar in Groningen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Bartje doet het erom, door telkens te moeten menen alsof je bonuspunten bij de vleet krijgt door gewoon aanwezig te zijn en je smoel te tonen hier. Das pertinent onwaar, althans op de juridische faculteit. Tenminste vanuit mijn eigen ervaring, hoe ze het eerste jaar anno nu hebben ingericht zou ik niet weten
Niet nodig, ben klaar voor vandaagquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:54 schreef Boterbartje het volgende:
Joosie, jij mag verder plassen. Ik ga in bed boardwalk kijken en dan hopen dat m'n band de nacht haalt.
Heb nog 20% accu en oplader ligt bij vriendin.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:55 schreef Ties02 het volgende:
een vriendin hebbenLekkere ook nog muahahaha.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste dag sinds 2 week dat ik alleen in bed kruip nu... maar helaas met lege band
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:55 schreef Ties02 het volgende:
een vriendin hebbenArme Ties.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zat Pax of Tiesje weer wat te klappen? Als in: dat jij nu een klapband hebt?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Lekkere ook nog muahahaha.
Eerste dag sinds 2 week dat ik alleen in bed kruip nu... maar helaas met lege band
Ik heb hem gisterochtend opgeladen. Toen gister hele dag om, afgelopen nacht slaapgetracked, vandaag ook hele dag om. Best veel op gekeken, heb ook de constante horloge stand aan. Notificaties etc. kijk ook best vaak naar m'n hartslag.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Niet nodig, ben klaar voor vandaagKijk ze en hoelang doe je gemiddeld met de band?
Dat doe ik altijd wel.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:59 schreef Ties02 het volgende:
Als er niet expliciet wordt gevraagd om een ongeschoonde cijferlijst mag ik dan ook gewoon de onvoldoendes weglaten?
Justemquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb hem gisterochtend opgeladen. Toen gister hele dag om, afgelopen nacht slaapgetracked, vandaag ook hele dag om. Best veel op gekeken, heb ook de constante horloge stand aan. Notificaties etc. kijk ook best vaak naar m'n hartslag.
Nu dus nog 20%. Best wel ok dus. Zou zeggen dat hij het 1 3/4 dag vol houdt. Waarschijnlijk door horloge modus.
Jij hebt een klapobsessie.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:57 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zat Pax of Tiesje weer wat te klappen? Als in: dat jij nu een klapband hebt?
quote:
Naah, das eerder Pax, die klapt er duidelijk over uit de schoolquote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hij klapt er liever niet over uit de school
De RU geeft trouwens alleen officiele geschoonde cijferlijsten uit. Als je een ongeschoonde lijst moet aanleveren moet je een osiris uitdraai meegevenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:59 schreef Ties02 het volgende:
Als er niet expliciet wordt gevraagd om een ongeschoonde cijferlijst mag ik dan ook gewoon de onvoldoendes weglaten?
Ik maak ze altijd zelf in wordquote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:07 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
De RU geeft trouwens alleen officiele geschoonde cijferlijsten uit. Als je een ongeschoonde lijst moet aanleveren moet je een osiris uitdraai meegeven
12/12 goedquote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:16 schreef Ties02 het volgende:
Ik leer de arresten nu van essentie naar naam
weet niet wat de beste volgorde is eigenlijk
Klopt helemaal.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:17 schreef Henrys het volgende:
Moet zeggen dat ik geen onvoldoende meer heb gehaald sinds ik gewoon de boeken lees en zelf de belangrijke dingen markeer. Die studeersnel samenvattingen zijn echt funest. Voor mij voortaan boeken+oude tentamens. Arresten samenvattingen vind ik dan wel weer handig
Ik gebruik de samenvatting alleen als laatste check of ik geen belangrijke termen vergeten ben. Samenvatting stampen is echt niet goed.. sommige vakken zijn zo gedetailleerd, een samenvatting is dan onvoldoende.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:17 schreef Henrys het volgende:
Moet zeggen dat ik geen onvoldoende meer heb gehaald sinds ik gewoon de boeken lees en zelf de belangrijke dingen markeer. Die studeersnel samenvattingen zijn echt funest. Voor mij voortaan boeken+oude tentamens. Arresten samenvattingen vind ik dan wel weer handig
Ga ik denk ik ook maar doen dan kan je toch veel beter toepassen op een soortgelijke casus terwijl als je alleen de rechtsregel weet het toch wat lastiger isquote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Al vat ik tegenwoordig de arresten zelf samen, helpt ook een hoop met onthouden.
Ben ook nog maar een beginneling he.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Daar ben ik dan weer net te lui voor met 55 arresten
quote:Op het moment dat X en Y werden aangehouden begon de verjaringstermijn te lopen en niet pas op het moment dat ze werden vrijgesproken. X en Y hebben immers zelf vanaf het begin kunnen weten dat de verdenking niet terecht was en dus waren zij toen ook al daadwerkelijk in staat een vordering tot schadevergoeding tegen de Staat geldend te maken.
Ik heb ook niet zoveel vakjesquote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:33 schreef Henrys het volgende:
Trouwens wel een pret blok volgend blok. Alleen maar computercriminaliteit,juridisch kennismanagement en en recht en informatiemanagement waarvan het tentamen pas in blok 4 is. Kan ik me mooi focussen op die 10 voor BR2
Fixed en dan nu naar bedje toequote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:33 schreef Henrys het volgende:
Trouwens wel een pret blok volgend blok als ik straf/handels gehaald heb. Alleen maar computercriminaliteit,fiscale aspecten van registergoederen, recht & informatiemanagement en bestuursrecht 3 waarvan het tentamen pas in blok 4 is. Kan ik me mooi focussen op die 10 voor computercriminaliteit of recht & informatiemanagement.
Ik heb de rest van dit jaar maar twee vakken (Erfrecht en IB-DGA) maar die schijnen wel allebei verschrikkelijk kut te zijn. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:33 schreef Henrys het volgende:
Trouwens wel een pret blok volgend blok. Alleen maar computercriminaliteit,juridisch kennismanagement en en recht en informatiemanagement waarvan het tentamen pas in blok 4 is. Kan ik me mooi focussen op die 10 voor BR2
Behalve bij asbest zaken, dan begrijp ik het allemaal welquote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Verjaringszaken zijn bijna altijd heel cru.
Over dat laatste kan ik zeggen: jaquote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb de rest van dit jaar maar twee vakken (Erfrecht en IB-DGA) maar die schijnen wel allebei verschrikkelijk kut te zijn. Ben benieuwd.
Dat zijn in elk geval in Nederlands recht ook de enige zaken voor zover ik weet waar verjaringstermijnen echt in de prullenbak worden gesmeten. En terecht ook.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:53 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Behalve bij asbest zaken, dan begrijp ik het allemaal wel
Jupquote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zijn in elk geval in Nederlands recht ook de enige zaken voor zover ik weet waar verjaringstermijnen echt in de prullenbak worden gesmeten. En terecht ook.
Ik ga dus notarieel Erfrecht volgen, geen fiscaal vak. Lijkt me ook wel leuk trouwens.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:54 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Over dat laatste kan ik zeggen: ja
En over dat eerste: ik krijg volgend semester Successiewet voor notariëlen
brrrrr
Oh ja dat is wel grappig, tweetrapsmakingen enzo lekker moeilijk doenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ga dus notarieel Erfrecht volgen, geen fiscaal vak. Lijkt me ook wel leuk trouwens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn reactie: tl;dr want wall of text
mag het weten
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:56 schreef Joosie200 het volgende:
Je post hier een lap tekst die niemand iets interesseert om te kunnen melden dat het jou niet interesseert?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn reactie: tl;dr want wall of text
Neuh, het interesseert mij wel, anders zou ik het niet gaan volgen. Maar die lap met tekst, man, man, man, man, zo lang maak ik mijn eigen berichten nog niet eens hierquote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je post hier een lap tekst die niemand iets interesseert om te kunnen melden dat het jou niet interesseert?
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je post hier een lap tekst die niemand iets interesseert om te kunnen melden dat het jou niet interesseert?
Hier, het langste verhaal ooit. Het is een - door een fan geschreven - fictief verhaal over Mario. 3,5 miljoen woorden (anderhalf keer zo lang als het dikste boek ooit geschreven) in 220 hoofdstukken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:58 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Neuh, het interesseert mij wel, anders zou ik het niet gaan volgen. Maar die lap met tekst, man, man, man, man, zo lang maak ik mijn eigen berichten nog niet eens hier [ afbeelding ]
Yo trustenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 02:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
In die categorie past het prima ja. Prettige voortzetting nog beide T's![]()
Trustenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 02:18 schreef Tchock het volgende:
Godsamme eindelijk dat hoorcollege samengevat. Slaap lekker Ties.
Hij smakt altijd zo. Of ligt dat aan die opnames van de UvN? Bij dat filmpje over het kelderluikarrest is het ook zo.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je die leuk vindt, kijk dan alsjeblieft deze ook:
Edgar Du Perron is aansprakelijkheidsrechtdocent op onze faculteit en ook decaan. Hij is een echte cultheld op de UvA en dat is mede door zijn geweldige stijl van vertellen. Heeft zelfs een eigen lounge voor studenten gefinancierd in een kelder van de Oudemanhuispoort die zijn naam draagt. Yreal is ook groot fan.
edit: en ik weet dat je de stof allemaal al kent, maar met Du Perron is het nooit vervelend om herhaald te horen.
jaquote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:02 schreef Valid het volgende:
[..]
Gast! Is dit nu definitief goed nieuws?
Fantastisch! Oe, dat wordt een heerlijk tweede semester. Wat maakt een vakje meer of minder dan opeens weinig uit. Ben blij voor je!quote:
dankjequote:Op dinsdag 27 januari 2015 09:08 schreef Valid het volgende:
[..]
Fantastisch! Oe, dat wordt een heerlijk tweede semester. Wat maakt een vakje meer of minder dan opeens weinig uit. Ben blij voor je!
Same here, alleen ook nog bestuursrecht 1 er bijquote:Op dinsdag 27 januari 2015 01:33 schreef Henrys het volgende:
Leiden belde Ets. Niet Lourdes.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoe is het met je bedrijfskundeopdracht?
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Leiden belde Ets. Niet Lourdes.
Erik, kun jij Capital Import Neutrality en Capital Export Neutrality kort uitleggen? Ik snap ze niet zo goed. Vooral omdat het voor mij lijkt alsof CIN juist import ontmoedigt en CEN export doordat er geen rekening wordt gehouden met import danwel export van bedrijven bij belastingheffing.quote:
Importneutraliteit houdt in dat de woonstaat van een investeerder een vrijstelling verleent voor buitenlandse winsten. Hierdoor kan de investeerder in het buitenland op precies dezelfde wijze concurreren als andere investeerders.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Erik, kun jij Capital Import Neutrality en Capital Export Neutrality kort uitleggen? Ik snap ze niet zo goed. Vooral omdat het voor mij lijkt alsof CIN juist import ontmoedigt en CEN export doordat er geen rekening wordt gehouden met import danwel export van bedrijven bij belastingheffing.
Klopt het dan dat exportneutraliteit eigenlijk alleen maar export stimuleert naar landen met een relatief hoge belastingdruk vergeleken met de woonstaat?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Importneutraliteit houdt in dat de woonstaat van een investeerder een vrijstelling verleent voor buitenlandse winsten. Hierdoor kan de investeerder in het buitenland op precies dezelfde wijze concurreren als andere investeerders.
Exportneutraliteit heeft als uitgangspunt dat het tarief van de woonstaat leidend is. Buitenlandse winsten worden in de woonstaat in de heffing betrokken tot het niveau van de belastingdruk in de woonstaat. Hierdoor maakt het vanuit de woonstaat bezien niet uit waar men investeert: het tarief in de woonstaat is leidend. Dit zie je vaker bij grote economieen - uitgang van je eigen belastingdruk.
Ik zou mij overigens niet teveel blindstaren op deze termen, ik vind ze tekstueel slecht gekozen.
Iets met verduidelijken van balansen die de nieuw inzichten leiden tot groeien van de onderneming omdat duidelijkheid.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoe is het met je bedrijfskundeopdracht?
Dat dacht ik ook, maar in mijn aantekeningen en in de samenvatting staat dat als een van de veroorzakers onbekend is, de benadeelde dan de andere die ook betrokken is en bekend is, voor de helft kan aanspreken.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Iedere is gewoon hoofdelijk aansprakelijk, of ik moet nou wel heel veel missen.
Je mag gewoon ieder voor de volle 100% pakken? toch?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar in mijn aantekeningen en in de samenvatting staat dat als een van de veroorzakers onbekend is, de benadeelde dan de andere die ook betrokken is en bekend is, voor de helft kan aanspreken.
Exportneutraliteit stimuleert in feite weinig omdat men net zo graag heeft dat je in het binnenland investeert en dat het uitgangspunt is. Waar je ook investeert; de woonstaat zal bijheffen tot het eigen belastingniveau. Voordelen van laagbelaste landen waarin je investeert worden dus wegbelast. Het is typisch een systeem voor grote landen met een sterke eigen economie.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt het dan dat exportneutraliteit eigenlijk alleen maar export stimuleert naar landen met een relatief hoge belastingdruk vergeleken met de woonstaat?
edit: Of juist lage?![]()
Nee. In mijn casus zijn A, B en C voor 1/3de deel aansprakelijk, en als C onbekend is, dan A en B voor 1/2de deel.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je mag gewoon ieder voor de volle 100% pakken? toch?
Het zou oneerlijker zijn om het slachtoffer dan maar voor 66% te vergoeden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:56 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee. In mijn casus zijn A, B en C voor 1/3de deel aansprakelijk, en als C onbekend is, dan A en B voor 1/2de deel.
Ik wil weten waarom, want ik vind dat niet eerlijk voor B.
Slachtoffer is A zelf. Dus voor 50% wordt er dan vergoed.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het zou oneerlijker zijn om het slachtoffer dan maar voor 66% te vergoeden.
Als A eigen schuld heeft (6:101 BW), blijft dat deel voor zijn eigen rekening. Als hij 1/3 heeft veroorzaakt kan hij zowel B als C voor 2/3 aanspreken, als C betaalt hoeft B niet meer aan A te betalen. Dan moet C vervolgens maar kijken hoe hij het geld (1/3 bij gelijke bijdrage OD/tekortkoming) van B krijgt, dat is niet het probleem van het slachtoffer.quote:
Duidelijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Als A eigen schuld heeft (6:101 BW), blijft dat deel voor zijn eigen rekening. Als hij 1/3 heeft veroorzaakt kan hij zowel B als C voor 2/3 aanspreken, als C betaalt hoeft B niet meer aan A te betalen. Dan moet C vervolgens maar kijken hoe hij het geld (1/3 bij gelijke bijdrage OD/tekortkoming) van B krijgt, dat is niet het probleem van het slachtoffer.
Oké sorry één laatste controle nog. Als een bedrijf 100 binnenlandse en 100 buitenlandse winst heeft wordt in een CIN-land gewoon 100 belast volgens het nationale tarief en in een CEN-land 200 belast volgens nationale tarief waar je dan de in het buitenland betaalde belasting vanaf mag trekken (tot het binnenlandse niveau want full credits worden niet gegeven). Klopt dat zo? Want dan snap ik het en anders niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Exportneutraliteit stimuleert in feite weinig omdat men net zo graag heeft dat je in het binnenland investeert en dat het uitgangspunt is. Waar je ook investeert; de woonstaat zal bijheffen tot het eigen belastingniveau. Voordelen van laagbelaste landen waarin je investeert worden dus wegbelast. Het is typisch een systeem voor grote landen met een sterke eigen economie.
Als hoofdregel: correct. Alleen heeft elk land tot op zekere hoogte zowel een vrijstellings- als een verrekeningsmethode. Maar hanteer dit als uitgangspunt en je zit aardig safe.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oké sorry één laatste controle nog. Als een bedrijf 100 binnenlandse en 100 buitenlandse winst heeft wordt in een CIN-land gewoon 100 belast volgens het nationale tarief en in een CEN-land 200 belast volgens nationale tarief waar je dan de in het buitenland betaalde belasting vanaf mag trekken (tot het binnenlandse niveau want full credits worden niet gegeven). Klopt dat zo? Want dan snap ik het en anders niet.![]()
Gebhard is toch iets van dat de rule of reason van casis de dijon ook van toepassing is op vrije verkeer van vestiging?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:16 schreef Reddead het volgende:
Kan iemand mij de essentie van gebhard vertellen? Het is duidelijk dat het een soort algemene uitzondering is voor alle beperkingen van het vrije verkeer, maar hoe zit het met de verschillen tussen diensten en vestiging?
Vrij verkeer van diensten en vestiging sluiten elkaar uit; ze zijn niet tegelijk van toepassing. Er mogen voor het uitoefenen van de vrijheden in een lidstaat voorwaarden worden gesteld (wat dus de facto neerkomt op een belemmering van het vrije verkeer) als die niet discriminatoir, noodzakelijk en effectief zijn. Veel meer kun je er volgens mij niet uit halen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:16 schreef Reddead het volgende:
Kan iemand mij de essentie van gebhard vertellen? Het is duidelijk dat het een soort algemene uitzondering is voor alle beperkingen van het vrije verkeer, maar hoe zit het met de verschillen tussen diensten en vestiging?
Huh, maar dan mag je hier niet meer posten...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:21 schreef Boterbartje het volgende:
Ik denk trouwens dat ik over ga stappen op HBO-R
Hmm bij nader inzien blijf ik toch maar WO doen..quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Huh, maar dan mag je hier niet meer posten...
WACHT, dan mag je niet niet meer posten
"Casussen".quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:24 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zag een nieuw filmpje van dé juridische hogeschool. Ik werd er helemaal enthousiast van.
Voor de studenten aan de juridische hogeschool is het woord 'casus' heel gewoon.quote:
Dat mag ook, helaas.quote:
Interessantquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:33 schreef Tchock het volgende:
Een Romein kon trouwens horen of je casus of casus zei. Zit een andere U-klank in die we in het Nederlands niet kennen. TMYK!
En datums dan?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat mag ook, helaas.
Maar casus/casus is natuurlijk reteverwarrend. Ik heb de vierde groep zelfstandig naamwoorden in het Latijn nooit echt begrepen.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:36 schreef Ties02 het volgende:
Jeeeej Tchock's random feitje van de dag is terug!
Volgens mij is elk Latijns meervoud op -us inmiddels in het Nederlands toegestaan. Als ik taaladvies mag geloven is datums correct als het om kalenderdata gaat maar niet als het over computerdata gaat.quote:
airplanenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij is elk Latijns meervoud op -us inmiddels in het Nederlands toegestaan. Als ik taaladvies mag geloven is datums correct als het om kalenderdata gaat maar niet als het over computerdata gaat.
Maar je moet natuurlijk gewoon data zeggen. Engelse woorden geven we ook niet ineens een Nederlands meervoud.
Ik zeg altijd datums.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij is elk Latijns meervoud op -us inmiddels in het Nederlands toegestaan. Als ik taaladvies mag geloven is datums correct als het om kalenderdata gaat maar niet als het over computerdata gaat.
Maar je moet natuurlijk gewoon data zeggen. Engelse woorden geven we ook niet ineens een Nederlands meervoud.
Dit boeit echt niemand.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:33 schreef Tchock het volgende:
Een Romein kon trouwens horen of je casus of casus zei. Zit een andere U-klank in die we in het Nederlands niet kennen. TMYK!
quote:
Beat it, punk.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:36 schreef Ties02 het volgende:
Jeeeej Tchock's random feitje van de dag is terug!
Dát boeit echt niemand.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:48 schreef Accursius het volgende:
[..]
Die post bevat duidelijk sporen van sarcasme.
Rot op achterlijke mongool. Iedereen waardeert dit feitje. Niemand waardeert jouw gezeik. Kssst, ga lekker naar KLB, schurk.quote:
Bartquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Rot op achterlijke mongool. Iedereen waardeert dit feitje. Niemand waardeert jouw gezeik. Kssst, ga lekker naar KLB, schurk.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Rot op achterlijke mongool. Iedereen waardeert dit feitje. Niemand waardeert jouw gezeik. Kssst, ga lekker naar KLB, schurk.
Nou deze keer dus nietquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:48 schreef Accursius het volgende:
[..]
Die post bevat duidelijk sporen van sarcasme.
Ets. Iemand moet hier met ferme hand regeren. Als het politioneel toezicht in dit topic faalt door mods die als 'lafjes' bestempeld kunnen worden, daargelaten dat ze niet aanwezig zijn om in te grijpen.. dan zal het volk eigen beslissingen nemen en het recht handhaven. Ik denk daarbij dat ik daarvoor de geschikte user ben als kwaliteitsuser van dit topic.quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:58 schreef Boterbartje het volgende:
Per ongeluk nieuwe achtergrond ingesteld op PC, toch erg blij mee
Alleen vervelend dat bij opstarten het toetsenbord standaard op ENG staat, maar ik heb een vermoeden dat het komt omdat ik met hetzelfde microsoftaccount Win10 draai op mijn laptop en die op Engels staat ivm cortana. Maar die instellingen worden ook gesynchroniseerd naar mijn Win8.1 PC en tablet
/liefdagboek
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Rot op achterlijke mongool. IedereenNiemand waardeert dit feitje. Niemand waardeert jouw gezeik. Kssst, ga lekker naar KLBDIG, schurk.
Nou nou Ets. Dit is niet netjes hoor. TR gemacht.quote:
Ik heb Paxcon al een appje gestuurd, dan komt die nog sneller. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:01 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nou nou Ets. Dit is niet netjes hoor. TR gemacht.
Geil appje dus.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb Paxcon al een appje gestuurd, dan komt die nog sneller. Ben benieuwd.![]()
![]()
Heb je ook foto van jezelf met duckface meegestuurd? Dat werkt altijd beste.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik heb Paxcon al een appje gestuurd, dan komt die nog sneller. Ben benieuwd.![]()
![]()
Dat doe ik altijd.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Heb je ook foto van jezelf met duckface meegestuurd? Dat werkt altijd beste.
Vergelijkend staatsrechtquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:07 schreef Etsu het volgende:
enlijk precies weten van rechtsvergelijking? Ik heb nu per onderwerp FR/ENG/DU gerangschikt wat ze allemaal hanteren enzo. Is dat voldoende of wat moet ik nog mee
Geen idee, ik klikte gewoon op quote en Chrome verneukte de boelquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:10 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom heb je paar woorden niet meegeciteerd?
Daarom Safari.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:11 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Geen idee, ik klikte gewoon op quote en Chrome verneukte de boel
De verschillende aansprakelijkheidsvormen in al die wetten, de verschillen ertussenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:07 schreef Etsu het volgende:
Ties, wat moet je eigenlijk precies weten van rechtsvergelijking? Ik heb nu per onderwerp FR/ENG/DU gerangschikt wat ze allemaal hanteren enzo. Is dat voldoende of wat moet ik nog meer kennen?
Nooit safari, wat een rommel.quote:
buitenlandse arresten hebben we niet, wrongful birth arrest gekoppeld met een buitenlands artikel nooit van gehoord en niet tegengekomen dus dat is ook weggevallen denk ikquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:16 schreef Ties02 het volgende:
[..]
De verschillende aansprakelijkheidsvormen in al die wetten, de verschillen ertussen
En ook die buitenlandse arresten, en wij hadden dan ook nog die wrongful birth arresten met een artikel daarover
Ik begin Chrome steeds kutter te vinden. Slurpt RAM.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nooit safari, wat een rommel.
Of Chrome of IE.
Maar straks: Spartan
Eens. Beetje net als Android. Het wil best soepel lopen maar daarvoor vreet het wel resources.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik begin Chrome steeds kutter te vinden. Slurpt RAM.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
buitenlandse arresten hebben we niet, wrongful birth arrest gekoppeld met een buitenlands artikel nooit van gehoord en niet tegengekomen dus dat is ook weggevallen denk ik
maar wat bedoel je met die wetten? ik zie alleen Art. 3:201 DCFR
Groningenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:22 schreef Ties02 het volgende:
[..]!!!!
Jullie hebben het weer lekker makkelijk zie ik
Wij moesten alle buitenlandse artikelen over o.a. personen, zaken, dieren, kinderen etc. weten en kunnen uitleggen uit het BGB, engelse wet, franse enz.
We mochten die wetten dan wel meenemen, maar veel wijzer werd je daar ook niet van
Oh.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:22 schreef Ties02 het volgende:
[..]!!!!
Jullie hebben het weer lekker makkelijk zie ik
Wij moesten alle buitenlandse artikelen over o.a. personen, zaken, dieren, kinderen etc. weten en kunnen uitleggen uit het BGB, engelse wet, franse enz.
We mochten die wetten dan wel meenemen, maar veel wijzer werd je daar ook niet van
Steek hem in de fikquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:31 schreef Etsu het volgende:
Ik heb nog steeds een kerstboom staan in de woonkamer.
Is van mijn huisgenote. En ik weiger op te ruimen omdat ik haar al meerdere keren heb gevraagd om het op te ruimen en ze is al 3 weken niet thuis geweest.quote:
Zet al haar spullen op MP en verander het slotquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
Is van mijn huisgenote. En ik weiger op te ruimen omdat ik haar al meerdere keren heb gevraagd om het op te ruimen en ze is al 3 weken niet thuis geweest.
Kerstboom kopen?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zet al haar spullen op MP en verander het slot
Heb je ondertussen al wel huur?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
Is van mijn huisgenote. En ik weiger op te ruimen omdat ik haar al meerdere keren heb gevraagd om het op te ruimen en ze is al 3 weken niet thuis geweest.
Nee. Heb deadline gegeven en deadline is as. zondag: geld geven of spullen ophalen. Als ze er is, zonder geld, gooi ik d'r spullen op straat.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:37 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Heb je ondertussen al wel huur?
Wat is dat voor geval
Bespaar je de postzegels. Ze gaat nu echt niet meer betalen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee. Heb deadline gegeven en deadline is as. zondag. Daarna gooi ik d'r spullen op straat.
Wel gisteren (weer) een herinnering gestuurd, maar ze negeert me nog steeds.
WhatsApp is gratis gelukkig.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bespaar je de postzegels. Ze gaat nu echt niet meer betalen.
Zet je dan werkelijk haar eigendommen op de stoep?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:37 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee. Heb deadline gegeven en deadline is as. zondag: geld geven of spullen ophalen. Als ze er is, zonder geld, gooi ik d'r spullen op straat.
Wel gisteren (weer) een herinnering gestuurd, maar ze negeert me nog steeds.
Nee.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zet je dan werkelijk haar eigendommen op de stoep?
Zullen hier wel moeten blijven tot haar kamer wordt ontruimd, denk ik he.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:41 schreef nadiyaa het volgende:
En wat ga je dan met haar spullen doen Etsu?
Lekker dan.. kun je ook geen nieuwe huurder er in zetten..quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
Zullen hier wel moeten blijven tot haar kamer wordt ontruimd, denk ik he.
Als je naar een incassobureau gaat zullen die uiteindelijk een deurwaarder inhuren en die zal op een gegeven moment beslag gaan leggen op die spullen denk ik.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
Marktplaats! Kerstboom is onroerend en wordt nagetrokken door het gebouwquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Marktplaats! Kerstboom is onroerend en wordt nagetrokken door het gebouw
Haar spullen zijn niks waard. Heeft nog een PC uit jaren 1999 ofzo. Verder heeft ze niks kostbaars.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je naar een incassobureau gaat zullen die uiteindelijk een deurwaarder inhuren en die zal op een gegeven moment beslag gaan leggen op die spullen denk ik.
Dit, aangezien verhalen op al haar goederen dus ook wat bij Ets staat. Gewoon alles openbaar verkopen en dan heeft Ets z'n centjes.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je naar een incassobureau gaat zullen die uiteindelijk een deurwaarder inhuren en die zal op een gegeven moment beslag gaan leggen op die spullen denk ik.
Wat is dat in godsnaam voor iemand?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Haar spullen zijn niks waard. Heeft nog een PC uit jaren 1999 ofzo. Verder heeft ze niks kostbaars.
Wat ik wel weet is dat ze ook aantal schuldeisers achter haar heeft zitten, en die gaan natuurlijk voor.
Laat haar die spullen aan jou verpandenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Haar spullen zijn niks waard. Heeft nog een PC uit jaren 1999 ofzo. Verder heeft ze niks kostbaars.
Wat ik wel weet is dat ze ook aantal schuldeisers achter haar heeft zitten, en die gaan natuurlijk voor.
Misschien is het dan economisch gezien verstandiger om haar uitstel van betaling te geven tot ze wel geld heeft. Dan kun je over een tijd misschien nog meer geld krijgen dan je nu direct zou kunnen vangen.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Werkt voor geen meter. Je krijgt nog steeds te zien dat iemand gepost heeft, alleen niet meer wat. Dus soms kun je zien dat iemand haast wel op je moet hebben gereageerd. Dat kan ik echt niet aan.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:44 schreef Ties02 het volgende:
Misschien ga ik een abo nemen zodat Ets op de negeerlijst kan
Iemand die te dom is om haar OV stop te zetten als ze stopt met d'r studie, iemand die te dom is om haar telefoonrekening niet te betalen, iemand die te dom is om haar zorgverzekering niet te betalen, iemand die te dom is om zwart te rijden.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:43 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat is dat in godsnaam voor iemand?
Ik mag niet in d'r kamer komen (al heb ik dat wel vaak gedaanquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:45 schreef nadiyaa het volgende:
Kan die troep niet naar een zolder of schuurtje? Is die kamer leeg.
Klinkt als een best verstandig persoon...quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Iemand die te dom is om haar OV stop te zetten als ze stopt met d'r studie, iemand die te dom is om haar telefoonrekening niet te betalen, iemand die te dom is om haar zorgverzekering niet te betalen, iemand die te dom is om zwart te rijden.
Heb allemaal brieven gezien, ook van incassobureau's.Schulden gaan richting duizenden euro's. Als ik haar ermee confronteer, zegt ze dat het allemaal opgelost is en betaald zijn, maar toch blijven die brieven komen.
![]()
Gelukkig staat ze niet hier ingeschreven, dus ze kunnen mij niks maken. Hoop ik.
Goed opletten dat je zelf geen juridische fouten maakt inderdaad.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik mag niet in d'r kamer komen (al heb ik dat wel vaak gedaan).
En dan volgende maand op tv, bedelend om geld. Wat een dom wijf, sorry dat ik het zeg. Wat maakt zij het moeilijk voor zich zelf.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
Iemand die te dom is om haar OV stop te zetten als ze stopt met d'r studie, iemand die te dom is om haar telefoonrekening niet te betalen, iemand die te dom is om haar zorgverzekering niet te betalen, iemand die te dom is om zwart te rijden.
Heb allemaal brieven gezien, ook van incassobureau's.Schulden gaan richting duizenden euro's. Als ik haar ermee confronteer, zegt ze dat het allemaal opgelost is en betaald zijn, maar toch blijven die brieven komen.
![]()
Gelukkig staat ze niet hier ingeschreven, dus ze kunnen mij niks maken. Hoop ik.
Nee, totaal niet. Maar ja. Het is haar probleem. Ik wil gewoon mijn ¤1580,- en nieuwe afspraken maken, dan is er niks meer aan de hand.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klinkt als een best verstandig persoon...
En dan ondertussen rekeningen voor twee blijven betalen?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien is het dan economisch gezien verstandiger om haar uitstel van betaling te geven tot ze wel geld heeft. Dan kun je over een tijd misschien nog meer geld krijgen dan je nu direct zou kunnen vangen.
Klinkt als vrouwelijke Yquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:45 schreef Etsu het volgende:
[..]
![]()
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Maar ja. Het is haar probleem. Ik wil gewoon mijn ¤1580,- en nieuwe afspraken maken, dan is er niks meer aan de hand.
Moet ze wel komen.
Dus ze betaalt netjes?quote:iemand die te dom is om haar telefoonrekening niet te betalen,
iemand die te dom is om haar zorgverzekering niet te betalen
Dus ze koopt gewoon netjes een kaartje?quote:, iemand die te dom is om zwart te rijden.
Geloof je het zelfquote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:50 schreef Etsu het volgende:
Ze zegt trouwens wel elke keer dat ze het geld wel heeft, en dat heeft gepind (bank deed eerst ook verschrikkelijk moeilijk omdat ze een jongerenrekening heeft volgens haar) en in een envelop heeft zitten. Maar als ik om een foto vraag, is het gesprek meteen dood.
Kan niet zonder rechter hè.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Geloof je het zelf
Dat je de tijd neemt om steeds te appen zeg. Gewoon eruit schoppen.
Jaja, iedereen zag de dubbele ontkenningen, maar jij bent niet de aangewezen persoon om hierop te reageren.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 15:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Dus ze betaalt netjes?
[..]
Dus ze koopt gewoon netjes een kaartje?
Ja, maar je kan al naar de rechter als ze haar huur niet betaald. Waarom 3 maanden wachten als je weet wat voor persoon het betreft als het op geld aankomt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |