• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Dit dus. Hoop gedonder. Kom je in die gribusbesluiten terecht.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:41 schreef Mshauri het volgende:
Je moet oppassen met fusies/splitsingen binnen een FE
'Tak van bedrijvigheid' enzulks? Staat in zo'n richtlijn maar gelukkig niet aan bod gekomenquote:Op maandag 26 januari 2015 21:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dit dus. Hoop gedonder. Kom je in die gribusbesluiten terecht.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014483/geldigheidsdatum_26-01-2015quote:Op maandag 26 januari 2015 21:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
'Tak van bedrijvigheid' enzulks? Staat in zo'n richtlijn maar gelukkig niet aan bod gekomen
Wauw dit ga ik vanavond in bed eens even lekker doorlezenquote:Op maandag 26 januari 2015 21:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014483/geldigheidsdatum_26-01-2015
Deze parels.
Je hebt geen idee waar je aan begint Tiesje.
Ik snap jullie vak echt niet. Sommige bepalingen pluis jij uit op een niveau waar ik de VPB nooit op heb hoeven te kennen maar het BFE ken je dan weer niet, terwijl ze daar bij ons praktisch mee begonnen.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wauw dit ga ik vanavond in bed eens even lekker doorlezen
prachtig nummerquote:Op maandag 26 januari 2015 21:48 schreef eriksd het volgende:
Een keer trek je de conclusie, een fiscale eenheid is een illusieeeeeeeeeeeeeeeee
Dat komt omdat Ties master doet en jij bachelor.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap jullie vak echt niet. Sommige bepalingen pluis jij uit op een niveau waar ik de VPB nooit op heb hoeven te kennen
Omdat wij niet alles van fiscaal hoeven te kennen als notarissen en jij wel als fiscalist.quote:maar het BFE ken je dan weer niet, terwijl ze daar bij ons praktisch mee begonnen.
Nee, dat is helemaal niet logisch. Het Besluit fiscale eenheid is niet zomaar een perifeer regelingetje voor de mierenneukers.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat komt omdat Ties master doet en jij bachelor.
[..]
Omdat wij niet alles van fiscaal hoeven te kennen als notarissen en jij wel als fiscalist.
Lijkt me logisch.
Als ik een fiscaal probleempje heb later ga ik eerst wel langs erik op kantoor voordat ik straks een claim aan mijn broek heb omdat ik een vrijstelling over het hoofd heb gezien ofzoquote:
Het hoorde officieel denk ik wel tot de stof (heb namelijk lang niet alles gelezen) alleen er werd op andere aspecten meer de focus gelegdquote:Op maandag 26 januari 2015 21:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet logisch. Het Besluit fiscale eenheid is niet zomaar een perifeer regelingetje voor de mierenneukers.
Wat weet jij van het BFE dan?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap jullie vak echt niet. Sommige bepalingen pluis jij uit op een niveau waar ik de VPB nooit op heb hoeven te kennen maar het BFE ken je dan weer niet, terwijl ze daar bij ons praktisch mee begonnen.
Volgens mij een paar maanden geleden voor het eerst mee in contact gekomenquote:Op maandag 26 januari 2015 21:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet logisch. Het Besluit fiscale eenheid is niet zomaar een perifeer regelingetje voor de mierenneukers.
Een lied dat ik door schade en schande heb weten te componeren.quote:Een keer trek je de conclusie
De fiscale eenheid is een illusie
Elimineren is een droom
Een pakketje schroot met een dun laagje chroom
Je hebt het niet echt druk op kantoor of wel?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Volgens mij een paar maanden geleden voor het eerst mee in contact gekomen
Voor Belastingrecht II moesten we daaruit halen wanneer een fiscale eenheid kan worden aangegaan als de boekjaren niet of wel gelijk lopen en wat meer algemene regels zoals hoe een fiscale eenheid tot stand komt en opgeheven wordt en zo. Was een tentamenvraag over voor een vrij groot percentage van de totaalscore.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:53 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Wat weet jij van het BFE dan?
Kan me niet herinneren dat daar in de bachelor ooit iets over gezegd is
Dat zou ik niet willen zeggen. Vorig jaar drie tonnetjes gedraaid.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:54 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je hebt het niet echt druk op kantoor of wel?
Oh dat. Ja dat is kinderspel natuurlijkquote:Op maandag 26 januari 2015 21:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor Belastingrecht II moesten we daaruit halen wanneer een fiscale eenheid kan worden aangegaan als de boekjaren niet of wel gelijk lopen en wat meer algemene regels zoals hoe een fiscale eenheid tot stand komt en opgeheven wordt en zo. Was een tentamenvraag over voor een vrij groot percentage van de totaalscore.
Ja jezus dat is bij ons gewoon veronderstelde kennisquote:Op maandag 26 januari 2015 21:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor Belastingrecht II moesten we daaruit halen wanneer een fiscale eenheid kan worden aangegaan als de boekjaren niet of wel gelijk lopen en wat meer algemene regels zoals hoe een fiscale eenheid tot stand komt en opgeheven wordt en zo. Was een tentamenvraag over voor een vrij groot percentage van de totaalscore.
Nounounou.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja jezus dat is bij ons gewoon veronderstelde kennis
Dat eerste ook?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet in de war met het verzamelbesluit? Doorschuiven van a15ai's enzoquote:Op maandag 26 januari 2015 21:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Volgens mij een paar maanden geleden voor het eerst mee in contact gekomen
Drie tonnetjes aangekomen bedoel jequote:Op maandag 26 januari 2015 21:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zou ik niet willen zeggen. Vorig jaar drie tonnetjes gedraaid.
Ohja, dat ding. Nouja, daar ga je al.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:56 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Niet in de war met het verzamelbesluit? Doorschuiven van a15ai's enzo
Voor Erik wel. Dit is een wiskundegrapje.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:57 schreef Ties02 het volgende:
Is de fiscale praktijk nou eenzijdig of juist niet?
Hangt grotendeels af van waar je gaat werken he. Op een advocatenkantoor doe je alle fiscale rechtsgebieden in allerhande procedures en advisering, bij een Big4 zit je op een sectie.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:57 schreef Ties02 het volgende:
Is de fiscale praktijk nou eenzijdig of juist niet?
Ik moest lachenquote:Op maandag 26 januari 2015 21:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor Erik wel. Dit is een wiskundegrapje.
Ben geslaagd met een 4 voor wiskunde dus moet je niet bij mij zijnquote:Op maandag 26 januari 2015 21:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor Erik wel. Dit is een wiskundegrapje.
(een bol heeft één vlak en is dus eenzijdig)quote:Op maandag 26 januari 2015 21:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ben geslaagd met een 4 voor wiskunde dus moet je niet bij mij zijn
Nou ik vraag het omdat ik van jou steeds hoor dat je met bepaalde dingen nooit te maken hebt maar je zal ongetwijfeld op die andere dingen superdiep ingaan enzo..quote:Op maandag 26 januari 2015 21:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hangt grotendeels af van waar je gaat werken he. Op een advocatenkantoor doe je alle fiscale rechtsgebieden in allerhande procedures en advisering, bij een Big4 zit je op een sectie.
Valt dat onder wiskunde?quote:Op maandag 26 januari 2015 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
(een bol heeft één vlak en is dus eenzijdig)
Ik ben het gros van mijn tijd kwijt met internationaal belastingrecht (dividendbelasting/buitenlandse belastingplicht) en draaien van dealtjes. Daarnaast relatief veel loonbelasting. En veel tijd in schrijven aan rulingverzoeken voor de fiscus om eea af te stemmen. Weinig BTW/WBR/fondsgedoe/IB.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:00 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nou ik vraag het omdat ik van jou steeds hoor dat je met bepaalde dingen nooit te maken hebt maar je zal ongetwijfeld op die andere dingen superdiep ingaan enzo..
quote:Op maandag 26 januari 2015 22:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard tiesje. Geometrie heet dat.
Loonbelasting is dan meteen weer heel random tussen de rest in mijn ogen maar dat zal wel een reden hebbenquote:Op maandag 26 januari 2015 22:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben het gros van mijn tijd kwijt met internationaal belastingrecht (dividendbelasting/buitenlandse belastingplicht) en draaien van dealtjes. Daarnaast relatief veel loonbelasting. En veel tijd in schrijven aan rulingverzoeken voor de fiscus om eea af te stemmen. Weinig BTW/WBR/fondsgedoe/IB.
Vind ik leuk.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Loonbelasting is dan meteen weer heel random tussen de rest in mijn ogen maar dat zal wel een reden hebben
Wel interessant grquote:Op maandag 26 januari 2015 22:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Loonbelasting is dan meteen weer heel random tussen de rest in mijn ogen maar dat zal wel een reden hebben
Vond het bij Belasting 1 ook wel leukquote:
Makkelijk puntjes scorenquote:Op maandag 26 januari 2015 22:09 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Vond het bij Belasting 1 ook wel leuk
Allemaal vermogensbestanddeeltjes op een rij en dan bij elke een artikeltje zoeken voor de heffing, ez pz, oja en alles in zo'n werkkostenregeling flikkeren, was wel erg basis![]()
Oja dat loon voor de dga werd ook nog behandeld
quote:Op maandag 26 januari 2015 22:12 schreef Mshauri het volgende:
Makkelijk puntjes scoren. Zo doen ze dat dus op de RUG
http://forum.fok.nl/user/history/116605quote:Op maandag 26 januari 2015 22:14 schreef Ties02 het volgende:
Hebben jullie Valid nog gezien eigenlijk vanavond, heeft helemaal niet gepost?
quote:
Schijnt dat z'n internet om de minuut tien minuten wegvalt.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:14 schreef Ties02 het volgende:
Hebben jullie Valid nog gezien eigenlijk vanavond, heeft helemaal niet gepost?
wouden?quote:Op maandag 26 januari 2015 22:18 schreef Boterbartje het volgende:
Gevraagd of ze mij een onvoldoende wouden geven voor tentamen vandaag. Mocht niet.
ik snapte hem wel, daarom hapte ik nietquote:Op maandag 26 januari 2015 22:23 schreef Ties02 het volgende:
Jullie snappen de grap niet, laat ook maar
wilden, sorry mang.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
wouden?
En waarom zou je dat willen?
quote:Op maandag 26 januari 2015 22:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
wilden, sorry mang.
Omdat voldoende niet mag herkansen, wil hoger cijfer
Ja, je weet je cijfer toch niet op moment van makenquote:
Je snapt het niet geloof ikquote:Op maandag 26 januari 2015 22:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, je weet je cijfer toch niet op moment van maken
Ik weet niet of het zo werkt bij ons.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:30 schreef Ties02 het volgende:
ns het maken het idee hebt dat het hem niet wordt dus dat je een volgende kans wil benutten zonder een onvoldoende op je lijst te krijgen kan je bij het inleveren niet nakijken erop zetten, waardoor je hem als het ware niet hebt gemaakt, althans zo werkt het bij ons
weet niet of t op de iedere uni zo geldtquote:Op maandag 26 januari 2015 22:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je snapt het niet geloof ik
Als je tijdens het maken het idee hebt dat het hem niet wordt dus dat je een volgende kans wil benutten zonder een onvoldoende op je lijst te krijgen kan je bij het inleveren niet nakijken erop zetten, waardoor je hem als het ware niet hebt gemaakt, althans zo werkt het bij ons
Aha, is bij ons een algemeen bekend gebruikquote:Op maandag 26 januari 2015 22:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo werkt bij ons.
Heb het tentamen gemaakt. casus 1 t/m 3 vrijwel foutloos. Bij 3 volledig de mist in gegaan en bij 4 ook niet alle punten gehaald door tijdnood ivm veel tijd kwijt bij 3. Als gevolg een cijfer lager dan ik had gehoopt, maar niet herkansen omdat voldoende. Toen helemaal niet bij stil gestaan om er iets op te zetten ofzoiets, maar ik heb ook nooit gehoord dat zoiets bij ons gebruikelijk is.
Onze tentamens hebben geen voorblad in de regel. Elke opgave wordt los ingeleverd. Nog nooit iemand dit horen doen trouwens.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:35 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Aha, is bij ons een algemeen bekend gebruik
Staat gewoon op het voorblad
Zal de docenten vaak ook wat nakijk werk schelen
Bij ons staat dat niet (even voorblad erbij gepakt). Staat enkel dat je verplicht bent het tentamen in te leveren.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:35 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Aha, is bij ons een algemeen bekend gebruik
Staat gewoon op het voorblad
Zal de docenten vaak ook wat nakijk werk schelen
Niet op de EUR in ieder geval.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:34 schreef Etsu het volgende:
[..]
weet niet of t op de iedere uni zo geldt
What the fuckquote:Op maandag 26 januari 2015 22:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onze tentamens hebben geen voorblad in de regel. Elke opgave wordt los ingeleverd.
dus jullie worden nergens gewezen op het feit dat je niet mag frauderen oid?quote:Op maandag 26 januari 2015 22:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onze tentamens hebben geen voorblad in de regel. Elke opgave wordt los ingeleverd. Nog nooit iemand dit horen doen trouwens.
Jawel, op het opgavenblad dat je niet inlevert.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
dus jullie worden nergens gewezen op het feit dat je niet mag frauderen oid?
Vind dat wel fijn trouwens. Als je een opgave verneukt verfrommel je dat ene blad en probeer je het nog eens. Plus altijd genoeg ruimte om vragen te maken. En voor docenten natuurlijk helemaal fijn want dan kunnen ze honderden keren dezelfde vraag achter elkaar nakijken in plaats van steeds een andere x heel vaak.quote:
Wij hebben een voorblad op onze opgavenblad waarop staat dat je het tentamen mag inleveren met 'niet-nakijken' erop.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jawel, op het opgavenblad dat je niet inlevert.
Vaak de mist mee ingegaan.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onze tentamens hebben geen voorblad in de regel. Elke opgave wordt los ingeleverd. Nog nooit iemand dit horen doen trouwens.
Ik heb vaker last van te weinig ruimte bij dranghekvragen dus ik vind het één blad per opgave-systeem heerlijk.quote:
Volgens mij staat dat bij sommige vakken op het blad en bij ons mogen horloges tegenwoordig ook niet om.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
dus jullie worden nergens gewezen op het feit dat je niet mag frauderen oid?
quote:Op maandag 26 januari 2015 22:41 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat bij sommige vakken op het blad en bij ons mogen horloges tegenwoordig ook niet om.
Watquote:Op maandag 26 januari 2015 22:41 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat bij sommige vakken op het blad en bij ons mogen horloges tegenwoordig ook niet om.
Hmm. Ik was altijd van de korte antwoorden.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb vaker last van te weinig ruimte bij dranghekvragen dus ik vind het één blad per opgave-systeem heerlijk.
Vraag 1. Beredeneer waarom...quote:Op maandag 26 januari 2015 22:42 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hmm. Ik was altijd van de korte antwoorden.
Dat is dan defacto toch een voorblad?quote:Op maandag 26 januari 2015 22:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jawel, op het opgavenblad dat je niet inlevert.
Die heb ik ongeveer sinds groep 6 op de basisschool niet meer gehad.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:42 schreef Paxcon het volgende:
Tentamens zonder lijntjes om je antwoord op te schrijven
quote:Op maandag 26 januari 2015 22:42 schreef Paxcon het volgende:
Nee, ik meestal ook niet, maar laatst wel.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die heb ik ongeveer sinds groep 6 op de middelbare school niet meer gehad.
Vandaag nog gehadquote:Op maandag 26 januari 2015 22:42 schreef Paxcon het volgende:
Ze zijn denk ik bang voor die smartwatches waardoor ze alle horloges op een hoop hebben gegooid. Er werd uitdrukkelijk voor het tentamen omgeroepen om naast mobiele telefoons ook horloges op te bergen in je tas. Verder controleren ze tegenwoordig met een apparaatje op mobiele verkeer bij de toiletten.quote:
Dat gebeurt op de RuG ook.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ze zijn denk ik bang voor die smartwatches waardoor ze alle horloges op een hoop hebben gegooid. Er werd uitdrukkelijk voor het tentamen omgeroepen om naast mobiele telefoons ook horloges op te bergen in je tas. Verder controleren ze tegenwoordig met een apparaatje op mobiele verkeer bij de toiletten.
Bij mij waren er niet eens hokjes. Je moet maar gokken hoeveel ruimte je ging innemen omdat je zowel a, b als c op hetzelfde A4tje moest zettenquote:Op maandag 26 januari 2015 22:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Vandaag nog gehad
Ben er vaak niet binnengebleven!
Mobiel verkeer.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ze zijn denk ik bang voor die smartwatches waardoor ze alle horloges op een hoop hebben gegooid. Er werd uitdrukkelijk voor het tentamen omgeroepen om naast mobiele telefoons ook horloges op te bergen in je tas. Verder controleren ze tegenwoordig met een apparaatje op mobiele verkeer bij de toiletten.
Dat is wel chill.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vind dat wel fijn trouwens. Als je een opgave verneukt verfrommel je dat ene blad en probeer je het nog eens. Plus altijd genoeg ruimte om vragen te maken. En voor docenten natuurlijk helemaal fijn want dan kunnen ze honderden keren dezelfde vraag achter elkaar nakijken in plaats van steeds een andere x heel vaak.
Terecht. Je kan nooit zien of iets een smartwatch is of niet tegenwoordig.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:41 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nou, dat heb ik. Ik heb echt een wijvenhandschrift.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik ook. Vooral als je een groot handschrift hebt.
Oeh, dat is wel tof zeg? Gewoon op wifi gaan zitten en verder op vliegtuigstand, dat is andere frequentiequote:Op maandag 26 januari 2015 22:45 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Uiteraard snap ik het wel, maar die oude surveillanten kun je makkelijk belazeren.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Terecht. Je kan nooit zien of iets een smartwatch is of niet tegenwoordig.
Daarom gewoon alles weg.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:47 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Uiteraard snap ik het wel, maar die oude surveillanten kun je makkelijk belazeren.
Heb deze post doorgespeeld aan de examencommissie gr grquote:Op maandag 26 januari 2015 22:46 schreef Paxcon het volgende:
Gewoon zo'n signal jammer uit China halen
quote:Op maandag 26 januari 2015 22:49 schreef Paxcon het volgende:
Een streep doe ik nooit want dan kunnen ze het oude antwoord nog lezen en vaak staat daar iets chanants
quote:Op maandag 26 januari 2015 22:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Heb deze post doorgespeeld aan de examencommissie gr gr
met beetje doorkrassen kan je nog vaak het antwoord nog wel uithalenquote:Op maandag 26 januari 2015 22:49 schreef Paxcon het volgende:
Een streep doe ik nooit want dan kunnen ze het oude antwoord nog lezen en vaak staat daar iets chanants
Nooit last van.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:48 schreef Etsu het volgende:
Hoe krassen jullie de zinnen/woorden door op het tentamen? Een streep erdoorheen of zo hard en veel mogelijk krassen dat je pen door het papier heen gaat?
Bij mij dat laatste.
Je vergeet het woordje 'er' weerquote:Op maandag 26 januari 2015 22:49 schreef Etsu het volgende:
[..]
met beetje doorkrassen kan je nog vaak het antwoord nog wel uithalen
Het eerste.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:48 schreef Etsu het volgende:
Hoe krassen jullie de zinnen/woorden door op het tentamen? Een streep erdoorheen of zo hard en veel mogelijk krassen dat je pen door het papier heen gaat?
Bij mij dat laatste.
quote:Op maandag 26 januari 2015 22:51 schreef eriksd het volgende:
Ik heb een bedrijfskundige vraag, iemand tips?
Vraag maar, wellicht kan ik je helpen. Ik doe tenslotte naast mijn rechtenbachelor ook bedrijfskunde.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:51 schreef eriksd het volgende:
Ik heb een bedrijfskundige vraag, iemand tips?
ja sorryquote:Op maandag 26 januari 2015 22:54 schreef Mshauri het volgende:
Gênant als chanant schrijven is pas..
Of is dat de grap. Ik volg het niet meer doei
Afkomstig van KLB.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:54 schreef Mshauri het volgende:
quote:Op maandag 26 januari 2015 22:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Vraag maar, wellicht kan ik je helpen. Ik doe tenslotte naast mijn rechtenbachelor ook bedrijfskunde.
Dat heeft ooit iemand per ongeluk zo geschreven, die werd volledig de grond ingeboord en nu herhaalt iedereen dat uitentreuren. Ik heb wel hoop dat het uitsterft want "Vis een optie?" was ook ooit super populair en dat zegt niemand meer.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:54 schreef Mshauri het volgende:
Vent is geen grap, natuurlijk.quote:
Dat was alleen omdat dat de zoveelste miljoenste post was ofzo, zo populair was dat niet.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat heeft ooit iemand per ongeluk zo geschreven, die werd volledig de grond ingeboord en nu herhaalt iedereen dat uitentreuren. Ik heb wel hoop dat het uitsterft want "Vis een optie?" was ook ooit super populair en dat zegt niemand meer.
Je mist alleen erik zijn grapquote:Op maandag 26 januari 2015 23:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Vent is geen grap, natuurlijk.
Je hebt te maken met een toekomstige mr. drs. boterbart.
Het is FOK!'s eigen inside joke geworden, je kunt het alleen maar omarmenquote:Op maandag 26 januari 2015 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat heeft ooit iemand per ongeluk zo geschreven, die werd volledig de grond ingeboord en nu herhaalt iedereen dat uitentreuren. Ik heb wel hoop dat het uitsterft want "Vis een optie?" was ook ooit super populair en dat zegt niemand meer.
boeiequote:
Misschien gewoon je vakken halenquote:Op maandag 26 januari 2015 23:08 schreef Etsu het volgende:
maar komend semester eens nadenken wat ik volgend jaar ga doen
wil geen master, maar wat wel
Over vijftien jaar:quote:
Beide gewoon een dikke Nee met een hoofdletter.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:10 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Niet later een serveerster als vrouw hebben en een strafrechtkantoor hebben met Yreal.
Tussenjaar: lekker stages lopen, paar vakjes voor de leuk doen etc.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:08 schreef Etsu het volgende:
maar komend semester eens nadenken wat ik volgend jaar ga doen
wil geen master, maar wat wel
dit dus.quote:
Ach donder op manquote:Op maandag 26 januari 2015 23:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Na 2x promoveren mag je jezelf dr dr noemen. Ik heb pas een figuur gezien die dat ook deed...
Ja, ik wilde sowieso stage lopen bij een notariskantoortje en ik heb ook misschien een studentassistentschap in tha pocket, en dan wilde ik daarnaast een paar (denk richting aan 30 (of minder) EC) aan master-/keuzevakken voor in de master, maar dat is niet voldoende voor een heel jaar denk ik zo.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tussenjaar: lekker stages lopen, paar vakjes voor de leuk doen etc.
Leuk voor hem, maar zo werken Nederlandse titels niet.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Na 2x promoveren mag je jezelf dr dr noemen. Ik heb pas een figuur gezien die dat ook deed...
o?quote:Op maandag 26 januari 2015 23:14 schreef Yreal het volgende:
Ik zag in ieder geval een kerel op de rug die Dr. Dr. voerde.
Twee keer hoofdletterfout.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:14 schreef Yreal het volgende:
Gevoel altijd volgenquote:Op maandag 26 januari 2015 23:14 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, ik wilde sowieso stage lopen bij een notariskantoortje en ik heb ook misschien een studentassistentschap in tha pocket, en dan wilde ik daarnaast een paar (denk richting aan 30 (of minder) EC) aan master-/keuzevakken voor in de master, maar dat is niet voldoende voor een heel jaar denk ik zo.
Mijn gevoel zegt dat ik nog steeds lerarenopleiding wil doen, maar weet niet.
Wat het Dr. Pepper of Dr. Dre?quote:Op maandag 26 januari 2015 23:14 schreef Yreal het volgende:
Ik wil het al sinds ik 13 ben ofzo, maarja. Ik weet niet of ik zin heb om nog wat jaren bij te plakken om eindelijk les te mogen geven aan vmbo-pubers.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:15 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Gevoel altijd volgen
Je kan sws keer een meeloopdag doen?
Je zit mentaal iig al op hetzelfde niveau, dus dat is mooi meegenomenquote:Op maandag 26 januari 2015 23:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik wil het al sinds ik 13 ben ofzo, maarja. Ik weet niet of ik zin heb om nog wat jaren bij te plakken om eindelijk les te mogen geven aan vmbo-pubers.
Het lijkt me best leuk om later part-time docent te worden. Aan een universiteit dan wel.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik wil het al sinds ik 13 ben ofzo, maarja. Ik weet niet of ik zin heb om nog wat jaren bij te plakken om eindelijk les te mogen geven aan vmbo-pubers.
Universiteit hoeft van mij niet zo. Middelbare docent als economie/m&o lijkt me heel erg leuk.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het lijkt me best leuk om later part-time docent te worden. Aan een universiteit dan wel.
Daar heb ik het geduld niet voor, plus dat je dan een extra opleiding moet volgen die ik absoluut niet ga doen. Universitair docent hoef je niets voor te kunnen (behalve je eigen vakgebied kennen natuurlijk).quote:Op maandag 26 januari 2015 23:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Universiteit hoeft van mij niet zo. Middelbare docent als economie/m&o lijkt me heel erg leuk.
Tja. Gewoon eerste graads worden, dan krijg je waarschijnlijk bovenbouw havo/vwo. Maar goed, ik zou zelf ook liever aan universiteit doen dan. Maar kan dan ook promoveren, dan moet je verplicht lesgeven.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ken bachelor studenten aan de RuG die lesgeven aan eerstejaars.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar heb ik het geduld niet voor, plus dat je dan een extra opleiding moet volgen die ik absoluut niet ga doen. Universitair docent hoef je niets voor te kunnen (behalve je eigen vakgebied kennen natuurlijk).
Nee je moet civiel effect hebben daarvoor, wel correct blijven hequote:Op maandag 26 januari 2015 23:19 schreef Etsu het volgende:
Ik kan ook 4 vakken van rechtsgeleerdheid bachelor volgen en tweede bachelor binnenhalen, maar daar schiet ik ook niks mee op aangezien ik met notarieel alle andere masters (behalve S&B) mag doen.
Keuzes, keuzes.
Wel extra bachelordiplomaquote:Op maandag 26 januari 2015 23:19 schreef Etsu het volgende:
Ik kan ook 4 vakken van rechtsgeleerdheid bachelor volgen en tweede bachelor binnenhalen, maar daar schiet ik ook niks mee op aangezien ik met notarieel alle andere masters (behalve S&B) mag doen.
Keuzes, keuzes.
hang ergens anders een mierenneuker uit, je weet dat ik dat heb binnenkortquote:Op maandag 26 januari 2015 23:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee je moet civiel effect hebben daarvoor, wel correct blijven he
Jup, dat mag inderdaad. Er zijn zelfs professoren zonder universitaire opleiding (al is dat natuurlijk wel extreem zeldzaam).quote:Op maandag 26 januari 2015 23:20 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik ken bachelor studenten aan de RuG die lesgeven aan eerstejaars.
Maar heeft geen toegevoegde waarde.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:20 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wel extra bachelordiplomaGeeft je wel een bredere juridische basis (op papier en je CV)
Rustig blijven ademen ets, tel even tot tienquote:Op maandag 26 januari 2015 23:21 schreef Etsu het volgende:
[..]
hang ergens anders een mierenneuker uit, je weet dat ik dat heb binnenkort
ik adem rustig hoor?quote:Op maandag 26 januari 2015 23:22 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Rustig blijven ademen ets, tel even tot tien
quote:Op maandag 26 januari 2015 21:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk mijn handicap.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar heb ik het geduld niet voor, plus dat je dan een extra opleiding moet volgen die ik absoluut niet ga doen. Universitair docent hoef je niets voor te kunnen (behalve je eigen vakgebied kennen natuurlijk).
Achja dan hoor je ze ook niet kletsen tussendoor, heeft ook z'n voordelenquote:Op maandag 26 januari 2015 23:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk mijn handicap.Ik zie mezelf niet met mijn doofheid in een drukke/volle collegezaal les te geven in bv. erfrecht.
En dat gaat ook niet werken denk ik.
Er bestaan speciale scholen voor vmbo/havo en dat lijkt me best tof.
Als een blinde rechter kan worden kun jij ook universitair docent worden, kom op zeg.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk mijn handicap.Ik zie mezelf niet met mijn doofheid in een drukke/volle collegezaal les te geven in bv. erfrecht.
En dat gaat ook niet werken denk ik.
Er bestaan speciale scholen voor vmbo/havo en dat lijkt me best tof.
Dat kan ookquote:Op maandag 26 januari 2015 23:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als een blinde rechter kan worden kun jij ook universitair docent worden, kom op zeg.Gewoon hoorcolleges geven en vragen mogen ze achteraf mailen.
quote:Op maandag 26 januari 2015 23:28 schreef Tchock het volgende:
Net zo lang "Sorry, ik versta je niet. Kun je de vraag herhalen?" zeggen tot de student in tranen zijn vraag door de hele hoorcollegezaal staat te krijsen en dan vertellen dat je doof bent. Succes gegarandeerd.
Was het maar zo'n feestquote:Op maandag 26 januari 2015 23:19 schreef Etsu het volgende:
Ik kan ook 4 vakken van rechtsgeleerdheid bachelor volgen en tweede bachelor binnenhalen, maar daar schiet ik ook niks mee op aangezien ik met notarieel alle andere masters van rechtsgeleerdheid (behalve S&B) mag doen.
Keuzes, keuzes.
Niet.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:31 schreef shiftsix het volgende:
Hoeveel tijd besteden jullie gemiddeld aan huiswerk per week?
(en in welk jaar zit je)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdens collegeweken: 0 uur.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:31 schreef shiftsix het volgende:
Hoeveel tijd besteden jullie gemiddeld aan huiswerk per week?
(en in welk jaar zit je)
hoi tiesjequote:Op maandag 26 januari 2015 23:33 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Etsu gaat je nu uitmaken voor mierenneuker pas maar op
Ahum?quote:Op maandag 26 januari 2015 23:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
We hadden het over mij, niet over iemand anders die geen CE doet naast notarieel.
Wat bedoel je precies?quote:
quote:Op maandag 26 januari 2015 23:34 schreef shiftsix het volgende:
Geen huiswerk op de universiteit? Geen tussentoetsen? Geen opdrachten?
ik bedoel dus dit + tijd dat je besteed om de stof te lezen
@etsu, doe je goed! Je besteed best weinig tijd aan je school. Waarschijnlijk ben jij erg slim.
Ik was flauw bezig. Huiswerk en school bestaan niet meer als je gaat studeren. Tussentoetsen heb je in de regel ook niet en opdrachten (in elk geval die moeten worden ingeleverd) zeer weinig.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:34 schreef shiftsix het volgende:
Geen huiswerk op de universiteit? Geen tussentoetsen? Geen opdrachten?
ik bedoel dus dit + tijd dat je besteed om de stof te lezen
@etsu, doe je goed! Je besteed best weinig tijd aan je school. Waarschijnlijk ben jij erg slim.
Universiteit is heel erg open wat dat betreft.quote:
In de 3 jaar tijd maar twee tussentoetsen gehad voor twee vakken. Verder niet echt.quote:Geen tussentoetsen?
Bonusopdrachten bedoel je? Dat is vrijwillig.quote:Geen opdrachten?
Ik lees de stof niet tijdens de collegeweken.quote:ik bedoel dus dit + tijd dat je besteed om de stof te lezen
Verre van. Ik haal maar ook zessen en zevens op deze manier. Moet eigenlijk beter. Maar ik ben te koppig.quote:@etsu, doe je goed! Je besteed best weinig tijd aan je school. Waarschijnlijk ben jij erg slim.
Ik zie niet wat dit met bedrijfskunde te maken heeftquote:Op maandag 26 januari 2015 23:37 schreef Yreal het volgende:
Iemand stuurt me net een link voor een brommer rally naar oslo
Garbage run lijkt me ook wel geniaal om aan mee te doen een keertje want yolo en zoquote:Op maandag 26 januari 2015 23:37 schreef Yreal het volgende:
Iemand stuurt me net een link voor een brommer rally naar oslo
Ik denk dat ik eruit benquote:Op maandag 26 januari 2015 23:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik zie niet wat dit met bedrijfskunde te maken heeft
Mobiele games zijn stomquote:Op maandag 26 januari 2015 23:38 schreef Tchock het volgende:
Wat raar eigenlijk dat ik een pc-game van ¤5 die er tof uitziet zonder twee keer denken aanschaf maar bij mobiele games is ¤3 een vrij onoverkomelijk obstakel, hoe veel goede reviews er ook zijn en hoe tof het er ook uit ziet. Hebben meer mensen dit?
Hoeveel kost het rijden met een brommer in een rally naar Oslo per afgelegde km aan brandstof, afschrijving v/d brommer en eventueel onderhoud? Is dat je nieuwe bedrijfskundige plan van aanpak?quote:
Ja en nee. Ik lees geen boeken. College-aantekeningen of samenvattingen. En dan haal ik een 6 of een 7.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:38 schreef shiftsix het volgende:
@etsu
Ik heb de stof gezien op de universiteit. Maar jij leest dus in 20 uur een hele boek + alle arresten die je moet kennen?
Die bedoel ik ookquote:Op maandag 26 januari 2015 23:37 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Garbage run lijkt me ook wel geniaal om aan mee te doen een keertje want yolo en zo
erquote:Op maandag 26 januari 2015 23:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Correct. En dan haal ik een 6 of een 7.
Als je hoger wil, moet je wat meer tijd in steken.
Ik waarschuw je vast: dit verschilt zo gigantisch per persoon, per vak en per universiteit dat je er niet echt veel wijzer van wordt. Ik ken mensen die met nog veel minder tijd dan ik veel betere cijfers halen en ook mensen die ondanks bloed, zweet en tranen zijn afgehaakt omdat ze het gewoon niet konden.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:38 schreef shiftsix het volgende:
@etsu
Ik heb de stof gezien op de universiteit. Maar jij leest dus in 20 uur een hele boek + alle arresten die je moet kennen?
Ja want vaak zijn mobiele games qua content super waardeloos en heel commercieel met addons waarvoor je moet betalenquote:Op maandag 26 januari 2015 23:38 schreef Tchock het volgende:
Wat raar eigenlijk dat ik een pc-game van ¤5 die er tof uitziet zonder twee keer denken aanschaf maar bij mobiele games is ¤3 een vrij onoverkomelijk obstakel, hoe veel goede reviews er ook zijn en hoe tof het er ook uit ziet. Hebben meer mensen dit?
Dan zou ik een tweetakt halen en falen want Oslo is vast net zoals Stockholm streng met hun milieuzonesquote:Op maandag 26 januari 2015 23:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die bedoel ik ook
http://www.carbagerun.nl/home/?editie=12Ik ga doen
bedanktquote:Op maandag 26 januari 2015 23:39 schreef Ties02 het volgende:
[..]
er
moet je er wat meer tijd in steken
Halen meer mensen het met enkel de aantekeningen en samenvattingen? Of is het meer de uitzondering op de regelquote:Op maandag 26 januari 2015 23:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik lees geen boeken. College-aantekeningen of samenvattingen. En dan haal ik een 6 of een 7.
Zou ik niet doen als je onderwijzer wilt wordenquote:Op maandag 26 januari 2015 23:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
bedankt
morgen ben ik dit weer vergeten
Ik ken er genoeg die het boek niet lezen.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:41 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Halen meer mensen het met enkel de aantekeningen en samenvattingen? Of is het meer de uitzondering op de regel
Er zijn veel meer mensen die dat doen maar die heb ik zelden hele hoge cijfers zien halen.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:41 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Halen meer mensen het met enkel de aantekeningen en samenvattingen? Of is het meer de uitzondering op de regel
Dit is correctquote:Op maandag 26 januari 2015 23:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg die het boek niet lezen.
Dat mensen de boeken lezen, is meer de uitzondering op de regel.
Is wel een gemis eigenlijk Ets. In boeken staat vaak meer dan in de colleges wordt behandeld. Wellicht niet noodzakelijk voor het halen van je tentamen en dus punten, maar zeer zeker wel interessant om te weten.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:39 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik lees geen boeken. College-aantekeningen of samenvattingen. En dan haal ik een 6 of een 7.
Ditquote:Op maandag 26 januari 2015 23:42 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat mensen de boeken lezen, is meer de uitzondering op de regel.
Prima te halen op aantekeningen en samenvattingen. Ook oude tentamens doorkijken helpt.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:41 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar tijdens de collegeweken heb ik gewoon geen zin om de boeken te lezen en de stof bij te houden. Dan denk ik altijd: "dat komt later wel".quote:Op maandag 26 januari 2015 23:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Is wel een gemis eigenlijk Ets. In boeken staat vaak meer dan in de colleges wordt behandeld. Wellicht niet noodzakelijk voor het halen van je tentamen en dus punten, maar zeer zeker wel interessant om te weten.
Slappelingquote:Op maandag 26 januari 2015 23:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar tijdens de collegeweken heb ik gewoon geen zin om de boeken te lezen en de stof bij te houden. Dan denk ik altijd: "dat komt later wel".
En dan nadert het tentamen en dan denk ik: "Oh kut, nu maar even snel JOHO kopen" en dan haal ik het vak met een matig resultaat.
Erg jammer, maar ik kan het gewoon niet. Ja, kan wel, maar ik wil het niet.
Ik ben ong. 2%!quote:
"Eehhh ehhhh heb zo een vergadering en geen zin in en komt eigenlijk niet zo goed uit en allemaal mensen over de vloer wehhhh"quote:Op maandag 26 januari 2015 23:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Te druk met sociale contacten jeweetz
Oja FOK! natuurlijkquote:Op maandag 26 januari 2015 23:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Te druk met sociale contacten jeweetz
Zonde. Lukt mij ook niet om alles bij te houden hoor, ook bijv. omdat er ook allerlei vakken en tentamenperiodes van bedrijfskunde door die van rechten lopen. Maar wel zonde.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar tijdens de collegeweken heb ik gewoon geen zin om de boeken te lezen en de stof bij te houden. Dan denk ik altijd: "dat komt later wel".
En dan nadert het tentamen en dan denk ik: "Oh kut, nu maar even snel JOHO kopen" en dan haal ik het vak met een matig resultaat.
Erg jammer, maar ik kan het gewoon niet. Ja, kan wel, maar ik wil het niet.
quote:Op maandag 26 januari 2015 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
"Eehhh ehhhh heb zo een vergadering en geen zin in en komt eigenlijk niet zo goed uit en allemaal mensen over de vloer wehhhh"
Zoiets.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
"Eehhh ehhhh heb zo een vergadering en geen zin in en komt eigenlijk niet zo goed uit en allemaal mensen over de vloer wehhhh"
Kom er gewoon niet doorheen.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zonde. Lukt mij ook niet om alles bij te houden hoor, ook bijv. omdat er ook allerlei vakken en tentamenperiodes van bedrijfskunde door die van rechten lopen. Maar wel zonde.
Ik geniet wel van boeken lezen
quote:Op maandag 26 januari 2015 23:46 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik geniet meer van boeken lezen die echt mijn interesse hebben
erquote:Op maandag 26 januari 2015 23:46 schreef Etsu het volgende:
[..]
Kom er gewoon niet doorheen.Ik vind notarieel recht wel leuk en interessant allemaal, maar ik heb de motivatie gewoon niet voor.
hou eens opquote:Op maandag 26 januari 2015 23:47 schreef Ties02 het volgende:
[..]
er
ik heb er de motivatie gewoon niet voor
Ja je hebt gelijk.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik waarschuw je vast: dit verschilt zo gigantisch per persoon, per vak en per universiteit dat je er niet echt veel wijzer van wordt. Ik ken mensen die met nog veel minder tijd dan ik veel betere cijfers halen en ook mensen die ondanks bloed, zweet en tranen zijn afgehaakt omdat ze het gewoon niet konden.
Gewoon een vespa ciao brom halen voor 100 euro. Dan rij je op 2 tientjes naar oslo.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hoeveel kost het rijden met een brommer in een rally naar Oslo per afgelegde km aan brandstof, afschrijving v/d brommer en eventueel onderhoud? Is dat je nieuwe bedrijfskundige plan van aanpak?
En wat doe jij zelf en op welke uni?quote:Op maandag 26 januari 2015 23:48 schreef shiftsix het volgende:
Jullie moeten het echt waarderen dat het op die manier lukt! Weinig mensen op de aardbodem zijn zo gezegend
Ik ken zelf ook mensen die bijv. economie doen erbij
[..]
Ja je hebt gelijk.
ben jij jantje?quote:Op maandag 26 januari 2015 23:48 schreef shiftsix het volgende:
Jullie moeten het echt waarderen dat het op die manier lukt! Weinig mensen op de aardbodem zijn zo gezegend
Ik ken zelf ook mensen die bijv. economie doen erbij
[..]
Ja je hebt gelijk.
Ik zou het gezicht van je SLB'er of wie dan ook wel willen zien als je zo'n studievoorstel indient en erbij zegt: ik ga voor dit voorstel meteen wat onderzoek toepassen in het veld zelf, te weten: onderweg naar Oslo.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon een vespa ciao brom halen voor 100 euro. Dan rij je op 2 tientjes naar oslo.
Ik ook, maar daar vallen best veel rechtenboeken onderquote:Op maandag 26 januari 2015 23:46 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik geniet meer van boeken lezen die echt mijn interesse hebben
Ik denk dat het wel een goede mogelijkheid is voor een participerende observatie gericht op of een actor of een activiteit. Open onderzoeksrol etc. erg tof!quote:Op maandag 26 januari 2015 23:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik zou het gezicht van je SLB'er of wie dan ook wel willen zien als je zo'n studievoorstel indient en erbij zegt: ik ga voor dit voorstel meteen wat onderzoek toepassen in het veld zelf, te weten: onderweg naar Oslo.
Onze universiteit heeft boekverkopers die in een overdekte steeg vaste verkooppunten hebben. Ik koop daar best regelmatig een boekquote:Op maandag 26 januari 2015 23:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik ook, maar daar vallen best veel rechtenboeken onder
Maar ik heb hier een boekenbon liggen en daarvoor ga ik een boek fixen voor de vakantie en dan ga ik lekker lezen![]()
En ik heb nog 6 lonely planet besteld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Best een plek voor jou, Bartje.
Doe je mee joosie? Je mag wel in mijn team...quote:Op maandag 26 januari 2015 23:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik zou het gezicht van je SLB'er of wie dan ook wel willen zien als je zo'n studievoorstel indient en erbij zegt: ik ga voor dit voorstel meteen wat onderzoek toepassen in het veld zelf, te weten: onderweg naar Oslo.
Precies, hoe meer initiatief wil je hebben van een studentquote:Op maandag 26 januari 2015 23:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel een goede mogelijkheid is voor een participerende observatie gericht op of een actor of een activiteit. Open onderzoeksrol etc. erg tof!
quote:Op maandag 26 januari 2015 23:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onze universiteit heeft boekverkopers die in een overdekte steeg vaste verkooppunten hebben. Ik koop daar best regelmatig een boekEn dit is dus gewoon openbare weg.
Oi ja, dat is tof!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Best een plek voor jou, Bartje.
Bij de Radboud komt er soms zo'n oude camper met boeken, echt zo'n hippy zit daar in. Ook wel tof
Maarja, ik vind leukste nog gewoon in boekenwinkels neuzen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
[..]
Onze universiteit heeft boekverkopers die in een overdekte steeg vaste verkooppunten hebben. Ik koop daar best regelmatig een boekEn dit is dus gewoon openbare weg.
Mooi stekje ja. Leuk spul hebben ze daarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Best een plek voor jou, Bartje.![]()
haha ik weet niet wie jantje isquote:
[..]
Leuke plek voor zwerversSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Best een plek voor jou, Bartje.
Eens. Idem met doceren. Je kunt nog zoveel kennis en kunde hebben binnen een vakgebied, dat wil nog niet zeggen dat het auteurschap of docentschap voor zo'n iemand is weggelegd. Slechts enkelen weten met veel gedrevenheid hun eigen kennis wel op een interessante manier over te brengen.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:52 schreef Etsu het volgende:
Maar veel rechtenboeken zijn ook gewoon saai geschreven. Dan weet je gewoon niet waar je moet beginnen.
Maar dat is mijn visie hoor.
Overdag en 's avonds zijn er altijd mensen en om een uur of elf gaan de poorten aan weerszijden dicht. Ik denk dat het het veiligste en schoonste stukje Amsterdam is ongeveer.quote:
In hoeverre denk jij dat een hbo bachelor minder waard is dan een universitaire bachelor?quote:Op maandag 26 januari 2015 23:55 schreef Ties02 het volgende:
Al die cursisten hier... onder het schrikbewind van eriksicherheitsdienst was dit nooit gebeurd
Ja lekker alles over versimpelen zodat er eigenlijk niks meer van kloptquote:Op maandag 26 januari 2015 23:57 schreef Joosie200 het volgende:
Die prof die om de haverklap een gastcollege geeft bij de DWDD bijvoorbeeld. Das nu een voorbeeld hoe het wèl moet imo. Robert Dijkgraaf is zijn naam na een korte zoektocht
Zonder inzet: groot.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:58 schreef shiftsix het volgende:
[..]
In hoeverre denk jij dat een hbo bachelor minder waard is dan een universitaire bachelor?
Dat het zo is, is een feit. Maar hoe groot is het verschil denk je?
Als je advocaat, notaris of rechter wil worden is het verschil gigantisch. Als je dat niet wil zal het veel van de functie en het bedrijf afhangen.quote:Op maandag 26 januari 2015 23:58 schreef shiftsix het volgende:
[..]
In hoeverre denk jij dat een hbo bachelor minder waard is dan een universitaire bachelor?
Zo'n 1500 euro p/mquote:Op maandag 26 januari 2015 23:58 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Erik Scherder blijkt ie te heten. Geniale manquote:Op maandag 26 januari 2015 23:58 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja lekker alles over versimpelen zodat er eigenlijk niks meer van klopt
Erik Scherder. Wat een enthousiaste vent. Iedereen ook opfokken om mee te doen en voorbeelden gevenquote:Op maandag 26 januari 2015 23:57 schreef Joosie200 het volgende:
Die prof die om de haverklap een gastcollege geeft bij de DWDD bijvoorbeeld. Das nu een voorbeeld hoe het wèl moet imo. Robert Dijkgraaf is zijn naam na een korte zoektocht
Kom je nou bij mijn team voor de garbage run?quote:Op maandag 26 januari 2015 23:59 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Erik Scherder blijkt ie te heten. Geniale man
Als je een brommer met zijspan regeltquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kom je nou bij mijn team voor de garbage run?
Als je die leuk vindt, kijk dan alsjeblieft deze ook:quote:
Ik vind hem niet zo tof, ik heb keer een Uni van Ned gekeken van hem. Niet bijzonder.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je die leuk vindt, kijk dan alsjeblieft deze ook:
Edgar Du Perron is aansprakelijkheidsrechtdocent op onze faculteit en ook decaan. Hij is een echte cultheld op de UvA en dat is mede door zijn geweldige stijl van vertellen. Heeft zelfs een eigen lounge voor studenten gefinancierd in een kelder van de Oudemanhuispoort die zijn naam draagt. Yreal is ook groot fan.
edit: en ik weet dat je de stof allemaal al kent, maar met Du Perron is het nooit vervelend om herhaald te horen.
Ik bedoel het meer in de zin van: je gaat de overstap maken naar WO --> Zal je nu 10x zoveel je best moeten doen?quote:Op maandag 26 januari 2015 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je advocaat, notaris of rechter wil worden is het verschil gigantisch. Als je dat niet wil zal het veel van de functie en het bedrijf afhangen.
Genoeg ervaringsdeskundigen hier in de kamer heurquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:05 schreef shiftsix het volgende:
[..]
Ik bedoel het meer in de zin van: je gaat de overstap maken naar WO --> Zal je nu 10x zoveel je best moeten doen?
Is er misschien een ervaringsdeskundige in the room?
Zijspan mag niet. Koop gewoon een ciaoquote:Op dinsdag 27 januari 2015 00:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Als je een brommer met zijspan regelt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |