• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Dit dus. Hoop gedonder. Kom je in die gribusbesluiten terecht.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:41 schreef Mshauri het volgende:
Je moet oppassen met fusies/splitsingen binnen een FE
'Tak van bedrijvigheid' enzulks? Staat in zo'n richtlijn maar gelukkig niet aan bod gekomenquote:Op maandag 26 januari 2015 21:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dit dus. Hoop gedonder. Kom je in die gribusbesluiten terecht.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014483/geldigheidsdatum_26-01-2015quote:Op maandag 26 januari 2015 21:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
'Tak van bedrijvigheid' enzulks? Staat in zo'n richtlijn maar gelukkig niet aan bod gekomen
Wauw dit ga ik vanavond in bed eens even lekker doorlezenquote:Op maandag 26 januari 2015 21:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014483/geldigheidsdatum_26-01-2015
Deze parels.
Je hebt geen idee waar je aan begint Tiesje.
Ik snap jullie vak echt niet. Sommige bepalingen pluis jij uit op een niveau waar ik de VPB nooit op heb hoeven te kennen maar het BFE ken je dan weer niet, terwijl ze daar bij ons praktisch mee begonnen.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wauw dit ga ik vanavond in bed eens even lekker doorlezen
prachtig nummerquote:Op maandag 26 januari 2015 21:48 schreef eriksd het volgende:
Een keer trek je de conclusie, een fiscale eenheid is een illusieeeeeeeeeeeeeeeee
Dat komt omdat Ties master doet en jij bachelor.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap jullie vak echt niet. Sommige bepalingen pluis jij uit op een niveau waar ik de VPB nooit op heb hoeven te kennen
Omdat wij niet alles van fiscaal hoeven te kennen als notarissen en jij wel als fiscalist.quote:maar het BFE ken je dan weer niet, terwijl ze daar bij ons praktisch mee begonnen.
Nee, dat is helemaal niet logisch. Het Besluit fiscale eenheid is niet zomaar een perifeer regelingetje voor de mierenneukers.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dat komt omdat Ties master doet en jij bachelor.
[..]
Omdat wij niet alles van fiscaal hoeven te kennen als notarissen en jij wel als fiscalist.
Lijkt me logisch.
Als ik een fiscaal probleempje heb later ga ik eerst wel langs erik op kantoor voordat ik straks een claim aan mijn broek heb omdat ik een vrijstelling over het hoofd heb gezien ofzoquote:
Het hoorde officieel denk ik wel tot de stof (heb namelijk lang niet alles gelezen) alleen er werd op andere aspecten meer de focus gelegdquote:Op maandag 26 januari 2015 21:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet logisch. Het Besluit fiscale eenheid is niet zomaar een perifeer regelingetje voor de mierenneukers.
Wat weet jij van het BFE dan?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap jullie vak echt niet. Sommige bepalingen pluis jij uit op een niveau waar ik de VPB nooit op heb hoeven te kennen maar het BFE ken je dan weer niet, terwijl ze daar bij ons praktisch mee begonnen.
Volgens mij een paar maanden geleden voor het eerst mee in contact gekomenquote:Op maandag 26 januari 2015 21:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet logisch. Het Besluit fiscale eenheid is niet zomaar een perifeer regelingetje voor de mierenneukers.
Een lied dat ik door schade en schande heb weten te componeren.quote:Een keer trek je de conclusie
De fiscale eenheid is een illusie
Elimineren is een droom
Een pakketje schroot met een dun laagje chroom
Je hebt het niet echt druk op kantoor of wel?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Volgens mij een paar maanden geleden voor het eerst mee in contact gekomen
Voor Belastingrecht II moesten we daaruit halen wanneer een fiscale eenheid kan worden aangegaan als de boekjaren niet of wel gelijk lopen en wat meer algemene regels zoals hoe een fiscale eenheid tot stand komt en opgeheven wordt en zo. Was een tentamenvraag over voor een vrij groot percentage van de totaalscore.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:53 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Wat weet jij van het BFE dan?
Kan me niet herinneren dat daar in de bachelor ooit iets over gezegd is
Dat zou ik niet willen zeggen. Vorig jaar drie tonnetjes gedraaid.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:54 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je hebt het niet echt druk op kantoor of wel?
Oh dat. Ja dat is kinderspel natuurlijkquote:Op maandag 26 januari 2015 21:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor Belastingrecht II moesten we daaruit halen wanneer een fiscale eenheid kan worden aangegaan als de boekjaren niet of wel gelijk lopen en wat meer algemene regels zoals hoe een fiscale eenheid tot stand komt en opgeheven wordt en zo. Was een tentamenvraag over voor een vrij groot percentage van de totaalscore.
Ja jezus dat is bij ons gewoon veronderstelde kennisquote:Op maandag 26 januari 2015 21:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor Belastingrecht II moesten we daaruit halen wanneer een fiscale eenheid kan worden aangegaan als de boekjaren niet of wel gelijk lopen en wat meer algemene regels zoals hoe een fiscale eenheid tot stand komt en opgeheven wordt en zo. Was een tentamenvraag over voor een vrij groot percentage van de totaalscore.
Nounounou.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja jezus dat is bij ons gewoon veronderstelde kennis
Dat eerste ook?quote:Op maandag 26 januari 2015 21:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja jezus dat is bij ons gewoon veronderstelde kennis
Niet in de war met het verzamelbesluit? Doorschuiven van a15ai's enzoquote:Op maandag 26 januari 2015 21:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Volgens mij een paar maanden geleden voor het eerst mee in contact gekomen
Drie tonnetjes aangekomen bedoel jequote:Op maandag 26 januari 2015 21:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zou ik niet willen zeggen. Vorig jaar drie tonnetjes gedraaid.
Ohja, dat ding. Nouja, daar ga je al.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:56 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Niet in de war met het verzamelbesluit? Doorschuiven van a15ai's enzo
Voor Erik wel. Dit is een wiskundegrapje.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:57 schreef Ties02 het volgende:
Is de fiscale praktijk nou eenzijdig of juist niet?
Hangt grotendeels af van waar je gaat werken he. Op een advocatenkantoor doe je alle fiscale rechtsgebieden in allerhande procedures en advisering, bij een Big4 zit je op een sectie.quote:Op maandag 26 januari 2015 21:57 schreef Ties02 het volgende:
Is de fiscale praktijk nou eenzijdig of juist niet?
Ik moest lachenquote:Op maandag 26 januari 2015 21:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor Erik wel. Dit is een wiskundegrapje.
Ben geslaagd met een 4 voor wiskunde dus moet je niet bij mij zijnquote:Op maandag 26 januari 2015 21:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor Erik wel. Dit is een wiskundegrapje.
(een bol heeft één vlak en is dus eenzijdig)quote:Op maandag 26 januari 2015 21:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ben geslaagd met een 4 voor wiskunde dus moet je niet bij mij zijn
Nou ik vraag het omdat ik van jou steeds hoor dat je met bepaalde dingen nooit te maken hebt maar je zal ongetwijfeld op die andere dingen superdiep ingaan enzo..quote:Op maandag 26 januari 2015 21:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hangt grotendeels af van waar je gaat werken he. Op een advocatenkantoor doe je alle fiscale rechtsgebieden in allerhande procedures en advisering, bij een Big4 zit je op een sectie.
Valt dat onder wiskunde?quote:Op maandag 26 januari 2015 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
(een bol heeft één vlak en is dus eenzijdig)
Ik ben het gros van mijn tijd kwijt met internationaal belastingrecht (dividendbelasting/buitenlandse belastingplicht) en draaien van dealtjes. Daarnaast relatief veel loonbelasting. En veel tijd in schrijven aan rulingverzoeken voor de fiscus om eea af te stemmen. Weinig BTW/WBR/fondsgedoe/IB.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:00 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nou ik vraag het omdat ik van jou steeds hoor dat je met bepaalde dingen nooit te maken hebt maar je zal ongetwijfeld op die andere dingen superdiep ingaan enzo..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |