Voor de studenten aan de juridische hogeschool is het woord 'casus' heel gewoon.quote:
Dat mag ook, helaas.quote:
Interessantquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:33 schreef Tchock het volgende:
Een Romein kon trouwens horen of je casus of casus zei. Zit een andere U-klank in die we in het Nederlands niet kennen. TMYK!
En datums dan?quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat mag ook, helaas.
Maar casus/casus is natuurlijk reteverwarrend. Ik heb de vierde groep zelfstandig naamwoorden in het Latijn nooit echt begrepen.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:36 schreef Ties02 het volgende:
Jeeeej Tchock's random feitje van de dag is terug!
Volgens mij is elk Latijns meervoud op -us inmiddels in het Nederlands toegestaan. Als ik taaladvies mag geloven is datums correct als het om kalenderdata gaat maar niet als het over computerdata gaat.quote:
airplanenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij is elk Latijns meervoud op -us inmiddels in het Nederlands toegestaan. Als ik taaladvies mag geloven is datums correct als het om kalenderdata gaat maar niet als het over computerdata gaat.
Maar je moet natuurlijk gewoon data zeggen. Engelse woorden geven we ook niet ineens een Nederlands meervoud.
Ik zeg altijd datums.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij is elk Latijns meervoud op -us inmiddels in het Nederlands toegestaan. Als ik taaladvies mag geloven is datums correct als het om kalenderdata gaat maar niet als het over computerdata gaat.
Maar je moet natuurlijk gewoon data zeggen. Engelse woorden geven we ook niet ineens een Nederlands meervoud.
Dit boeit echt niemand.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:33 schreef Tchock het volgende:
Een Romein kon trouwens horen of je casus of casus zei. Zit een andere U-klank in die we in het Nederlands niet kennen. TMYK!
quote:
Beat it, punk.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:36 schreef Ties02 het volgende:
Jeeeej Tchock's random feitje van de dag is terug!
Dát boeit echt niemand.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:48 schreef Accursius het volgende:
[..]
Die post bevat duidelijk sporen van sarcasme.
Rot op achterlijke mongool. Iedereen waardeert dit feitje. Niemand waardeert jouw gezeik. Kssst, ga lekker naar KLB, schurk.quote:
Bartquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Rot op achterlijke mongool. Iedereen waardeert dit feitje. Niemand waardeert jouw gezeik. Kssst, ga lekker naar KLB, schurk.
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Rot op achterlijke mongool. Iedereen waardeert dit feitje. Niemand waardeert jouw gezeik. Kssst, ga lekker naar KLB, schurk.
Nou deze keer dus nietquote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:48 schreef Accursius het volgende:
[..]
Die post bevat duidelijk sporen van sarcasme.
Ets. Iemand moet hier met ferme hand regeren. Als het politioneel toezicht in dit topic faalt door mods die als 'lafjes' bestempeld kunnen worden, daargelaten dat ze niet aanwezig zijn om in te grijpen.. dan zal het volk eigen beslissingen nemen en het recht handhaven. Ik denk daarbij dat ik daarvoor de geschikte user ben als kwaliteitsuser van dit topic.quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:58 schreef Boterbartje het volgende:
Per ongeluk nieuwe achtergrond ingesteld op PC, toch erg blij mee
Alleen vervelend dat bij opstarten het toetsenbord standaard op ENG staat, maar ik heb een vermoeden dat het komt omdat ik met hetzelfde microsoftaccount Win10 draai op mijn laptop en die op Engels staat ivm cortana. Maar die instellingen worden ook gesynchroniseerd naar mijn Win8.1 PC en tablet
/liefdagboek
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Rot op achterlijke mongool. IedereenNiemand waardeert dit feitje. Niemand waardeert jouw gezeik. Kssst, ga lekker naar KLBDIG, schurk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |