abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149093606

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & rare-smaak-snuiter)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu

Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Maar gaat binnen niet al te lange tijd naar de UU. Verbolgen reacties bleven vanuit het Groningerkamp logischerwijs achterwege). Tevens prof. mr. emo.gif.
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo)
• Ties02 (Novietenhoeder II; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit Maastricht
• GeneraalAdmiraal

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• Boterbartje

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Weet je wat cassatie is?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Danny het volgende:

[..]

dan verwijderen ze je ballen
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
pi_149093613
Duurde me te lang.

quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:05 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik vind hem niet zo tof, ik heb keer een Uni van Ned gekeken van hem. Niet bijzonder.
Heiligschennis. Er hangt nog net geen schilderij van hem op onze faculteit (maar dat is alleen maar omdat hij nog zittend decaan is :') )
pi_149093649
Keep your pants on T
pi_149093701
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:06 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Genoeg ervaringsdeskundigen hier in de kamer heur :)
Ben benieuwd!

(dit ging over overstap hbo naar uni)
pi_149093720
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:07 schreef Tchock het volgende:
Duurde me te lang.

[..]

Heiligschennis. Er hangt nog net geen schilderij van hem op onze faculteit (maar dat is alleen maar omdat hij nog zittend decaan is :') )
:')
Sorry, maar mijn mening.

Van Radboud staat Schutgens op Uni van Ned, maar die is heel tof.. en komt daar niet uit de verf helaas. Verder was onze oude decaan wel tof, die vertelde altijd mooi over staatsrecht.

Hij speelde dit jaar ook een keer een sinterklaas liedje met de eerste jaars :P
https://www.facebook.com/video.php?v=705545272885905&theater
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_149093783
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:10 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Ben benieuwd!

Ik heb nooit hbo gedaan, maar ik kom wel van vmbo.

Ik ben wel blij dat ik vwo ben gaan doen ipv via hbo-p-route, anders was ik ook vies op mn bek gevallen (denk ik).

Ik heb wel genoeg mensen van hbo zien komen en gaan omdat ze het niet aankonden.
pi_149093793
Ik
Ik
Ik

;)
pi_149093812
Ik MOET dit college afkijken voor ik mag slapen. Ben al uren bezig.
pi_149093829
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:13 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik heb nooit hbo gedaan, maar ik kom wel van vmbo.

Ik ben wel blij dat ik vwo ben gaan doen ipv via hbo-p-route, anders was ik ook vies op mn bek gevallen (denk ik).

En weet je ook hoe dat komt?

Ik heb wel genoeg mensen van hbo zien komen en gaan omdat ze het niet aankonden.
Ik denk persoonlijk dat er een groot verschil is tussen je p halen en de gehele opleiding afmaken. Vergeet niet dat er een stage verplichting is bij hbo.
pi_149093852
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:15 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat er een groot verschil is tussen je p halen en de gehele opleiding afmaken. Vergeet niet dat er een stage verplichting is bij hbo.
Met alle respect naar hbo'ers natuurlijk, maar ik denk niet dat de stage het grote struikelblok is voor de meeste studenten.
pi_149093860
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:15 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Ik kan niet oordelen wat zo'n stage op hbo inhoudt, maar ik vermoed dat je daar niet leert wat je op wo leert. Op wo ga je er dieper op in, waar abstractie om de hoek komt kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2015 00:17:06 ]
pi_149093891
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:10 schreef shiftsix het volgende:

[..]

Ben benieuwd!

Ik ben via havo > hbo MER > mbo rechten > hbo rechten propedeuse op de uni beland. Iedereen adviseerde het niet te doen want hoge uitval. Ik wist van te voren dat het niet gemakkelijk zou worden. Maar de aanhouder wint. Ben iig niet gegaan voor de weg met de minste weerstand (eenvoudig mijn hbo af te ronden zonder poespas) en ben daar blij mee.
mag het weten
pi_149093893
Hoe komt het, denken jullie, dat er veel hbo'er de uni niet aan kunnen?
pi_149093909
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:18 schreef shiftsix het volgende:
Omdat een hbo'er zoveel theorie, abstractie en zelfstandigheid niet is gewend. Niveau ligt veel hoger + je wordt niet aan je handje vastgehouden. Zo simpel is het.
pi_149093926
quote:
Ik denk eerlijk gezegd dat dat percentage reuze meevalt bij rechten. Ja, er vallen er veel af, maar er vallen ook verschrikkelijk veel vwo'ers af. Combinatie van simpelweg te weinig doen, droge stof of verkeerde verwachtingen.

De universiteit beschermt je geen seconde als je zelf niet doet wat je moet doen. Dat is een grote valkuil voor veel mensen.
pi_149093937
quote:
Omdat zij ook inzien dat we mensen nodig hebben die je Big Mac menu op kunnen nemen
pi_149093940
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik ben via havo > hbo MER > mbo rechten > hbo rechten propedeuse op de uni beland. Iedereen adviseerde het niet te doen want hoge uitval. Ik wist van te voren dat het niet gemakkelijk zou worden. Maar de aanhouder wint. Ben iig niet gegaan voor de weg met de minste weerstand, door eenvoudig mijn hbo af te ronden zonder poespas.
Oke dus je hebt het jezelf moeilijker gemaakt zodat je jezelf kon trainen bij wijze van?
Weet jij nog, toen je met je p naar de uni ging, waar je het meest aan moest wennen?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 00:20:54 #18
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_149093963
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik ben via havo > hbo MER > mbo rechten > hbo rechten propedeuse op de uni beland. Iedereen adviseerde het niet te doen want hoge uitval. Ik wist van te voren dat het niet gemakkelijk zou worden. Maar de aanhouder wint. Ben iig niet gegaan voor de weg met de minste weerstand (eenvoudig mijn hbo af te ronden zonder poespas) en ben daar blij mee.
Wat is in godsnaam mbo rechten?
quote:
Omdat er veel hbo'ers instromen in bachelor vakken vanwege de pre-master en die hebben een bedroevend niveau en duidelijk kennistekort over vakgebieden die ze in hun bachelor toch al wel hebben behandeld. Daarnaast hebben ze over het algemeen minder inzicht in zaken en/of ze leggen verbanden niet of minder snel. Vaak zijn het de premaster studenten die domme vragen stellen tot ergernis van de WO'er die graag diepgaande discussie wil. Uitzondering daargelaten.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_149093968
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:19 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Omdat zij ook inzien dat we mensen nodig hebben die je Big Mac menu op kunnen nemen
ik vind jou maar een beetje raar vanavond
pi_149093980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:21 schreef Etsu het volgende:

[..]

ik vind jou maar een beetje raar vanavond
Alleen vanavond?
pi_149093989
quote:
Omdat de uni een andere aanpak vergt. Weg zijn (hoofdzakelijk dan) de groepsopdrachten, verplichte aanwezigheid tenzij je een bonuspunt wil verdienen. Terug in de plaats dat de lesstof op een hogere snelheid erdoor gejast zal worden. Das dus een kwestie van omschakelen wat niet iedereen lukt. Al dan niet doordat ze te weinig doen, te hoge verwachtingen hebben of het domweg gewoon niet wil.
mag het weten
pi_149094019
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:21 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Alleen vanavond?
nou vaak vind ik je wel aardig en grappig maar vanavond mwa
pi_149094023
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:20 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wat is in godsnaam mbo rechten?
Nu ja, administratief juridische medewerker met als richting: zakelijke dienstverlening en openbare dienstverlening is zo'n mondvol. Het komt simpelweg neer op mbo rechten :P
mag het weten
pi_149094043
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 00:22 schreef Etsu het volgende:

[..]

nou vaak vind ik je wel aardig en grappig maar vanavond mwa
Ok
pi_149094045
die user die mij eerder op de avond hersenkanker toewenste, heeft nu een ban.

Paxgod. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')