Slap.. Wordt eens tijd dat deze smerige terreurstaat berecht wordt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 16:45 schreef Nibb-it het volgende:
Leader of War Crimes Inquiry Into ’14 Gaza Conflict Resigns
UNITED NATIONS — The chairman of a United Nations panel investigating possible war crimes in the 50-day Gaza conflict last summer resigned Monday, attributing the decision to Israeli accusations of personal bias that led to a formal inquiry over whether he should be removed. (New York Times).
Nou, daar gaan koppen rollen hoor; waag het niet om aan onze geldschieters te komen.quote:Nederlander uren gekidnapt in Gaza
Een Nederlandse consultant die voor de Nederlandse regering in de Gazastrook werkt, is dinsdag acht uur lang door onbekende gemaskerde mannen in de Gazastrook vastgehouden. Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft woensdag berichtgeving daarover van het Palestijnse persbureau Maan bevestigd. De daders achter de ontvoering zouden hebben gezegd dat ze tot de terreurbeweging IS behoren.
Mohammad al-Mughayyir, een 31-jarige consultant met de Nederlandse nationaliteit, werd dinsdagmiddag door gemaskerde mannen gekidnapt in Gaza-Stad. Hij werkt voor de Nederlandse diplomatieke vertegenwoordiging in de Palestijnse stad Ramallah op de Westelijke Jordaanoever. Het ministerie van Buitenlandse Zaken kon nog geen details geven over de achtergronden van de ontvoering.
Een familielid van al-Mughayyir klapte tegen het Franse persbureau AFP wel uit de school. „Mohammed werd rond 08.00 uur 's morgens ontvoerd uit zijn huis in Gaza-stad. Ze sloegen hem in de boeien en brachten hem naar een onbekende locatie waar hij acht uur lang werd ondervraagd over zichzelf en zijn werk voor Nederland.”
Volgens Mughayyir zelf is hij „ontvoerd en geslagen”, verder wilde hij niets zeggen. Hij is na zijn vrijlating in het Al-Shifa ziekenhuis in Gaza-Stad aan wonden op zijn benen verpleegd, aldus een ziekenhuismedewerker. Woensdagochtend werd hij uit het ziekenhuis ontslagen.
De Hamasbeweging die het voor het zeggen heeft op de Gazastrook bemoeit zich met de zaak. „Veiligheidstroepen hebben een onderzoek ingesteld om uit te zoeken wie achter deze aanval zit”, maakte de beweging woensdag bekend.
Naast Hamas is ook de militante Islamitische Jihad-beweging actief in de Gazastrook. In januari werd bij een demonstratie tegen de publicatie van de Mohammed-cartoons in het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo openlijk gezwaaid met vlaggen van terreurbeweging Islamitische Staat.
quote:Israel has ordered the immediate suspension of three diplomats for publicly criticizing the policies of Prime Minister Benjamin Netanyahu and Foreign Minister Avigdor Lieberman.
Israel's Ambassador to Switzerland Yigal Caspi and two other diplomats were suspended on Wednesday for behavior deemed “unacceptable” and unbefitting their profession, Lieberman said on Thursday.
The diplomats held posts in Switzerland, India and Jerusalem (al-Quds), Israeli media reported.
Israel’s Ministry of Foreign Affairs spokesman, Emmanuel Nahshon, confirmed the report but declined to provide additional details.
The three diplomats twitted on Tuesday criticizing Netanyahu for planning a speech before the US Congress on Iran's nuclear program.
Netanyahu’s speech has not been coordinated with the White House and is expected to deepen rifts within the US administration.
Dozens of American lawmakers have already threatened not to attend the speech to protest Netanyahu’s visit to Washington.
Israeli media reported that the diplomats could face dismissal over their remarks.
The comments come a month ahead of Israel's national election, which is widely seen as a referendum on the performance of right-wing Netanyahu, who is spending his third term in office.
Domestic discord
The Israeli regime has been facing criticism over a number of issues, including its aggression against Palestinians and Netanyahu’s handling of economic problems.
Last month, the Israeli military dismissed over 40 soldiers for publicly criticizing the Tel Aviv regime’s crimes against Palestinians following Israel’s 50-day offensive on the Gaza Strip last summer.
In 2013, thousands of Israelis took to streets in different cities to protest against Tel Aviv’s austerity measures, which have led to growing poverty and unemployment.
The protests were initially triggered by soaring housing prices, but quickly evolved into a sweeping expression of rage against a wide array of economic issues, including the cost of food, gasoline and education.
There are reports that an increasing number of Israelis are renouncing their citizenship in search of a better life.
Goede zaak.quote:Op donderdag 5 februari 2015 21:15 schreef reza1 het volgende:
Israel suspends 3 diplomats over anti-Netanyahu tweets
[..]
Ik vind het geen goede zaak dat het in een land zo slecht geregeld is. Daar heeft niemand enig voordeel van.quote:
quote:The United Nations is set to launch an inquiry into the death of a Spanish peacekeeper in clashes between Lebanon and Israel last month.
A senior UN official said on Wednesday that a fact-finding report by the UN Interim Force in Lebanon (UNIFIL) was already being prepared and its result would be presented to the UN Security Council in the coming days.
"We are straight away launching a board of inquiry to look into the wider aspects of all of this," said the official, who asked not to be named. "These were violations (of ceasefire accords), but we need to know more."
Roman Oyarzun Marchesi, the Spanish envoy to the UN, had earlier asked for a full investigation into the death of the 36-year-old, who Madrid believes was killed by the Israeli regime.
"It was because of this escalation of violence, and it came from the Israeli side," the Spanish envoy told reporters at the UN headquarters in New York City after a Security Council meeting on January 28.
Lance Corporal Francisco Javier Soria Toledo was killed in an exchange of fire between Lebanese resistance movement Hezbollah and the Israeli regime earlier in the day.
Ten days earlier, six Hezbollah members and Brigadier General Mohammad Ali Allahdadi, an Iranian general, lost their lives in an Israeli aerial assault on the Syrian section of the Golan Heights.
Hezbollah launched the January 28 retaliatory attack on a military convoy in northern occupied territories, killing two Israeli soldiers and destroying at least nine Israeli military vehicles.
http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13931118000302quote:Speaking to the Quds News Agency on the occasion of the 36th anniversary of victory of Iran's Islamic revolution in 1979, the prominent Palestinian figure said thanks to the Islamic Revolution of Iran, military know-how including rocket making technology was acquired by the Palestinian groups, which had a large impact on the Zionist regime's stance especially during the recent war on Gaza.
Shami said the 1979 revolution helped the regional nations to pick the attitude of combat against occupiers, especially against the occupying Zionist regime.
The Islamic Jihad leader said also a call by Supreme Leader of the Islamic Revolution Ayatollah Seyed Ali Khamenei for arming the Palestinians in the occupied West Bank, saying the call further enhanced hope among the Palestinian groups.
In November, Ayatollah Khamenei reiterated Iran's continued support for the Palestinian nation, and said arming the West Bank is necessary for confronting the Zionist regime.
"The Iranian nation and youth support the Palestinian people from the bottom of their hearts and love fighting the Zionists," Ayatollah Khamenei said, addressing the political and religious figures participating in the 'International Congress on Takfiri Streams in the Eyes of the Islamic Ulema' in Tehran.
En vervolgens; de palestijnse lente. Dat wordt smullen; militanten en legers uit Libanon, Syri, Egypte, Jordani en Irak die ongegeneerd palestijnse "verzetsleden" en hun familie bombarderen. Wordt een mooi klusje voor de VN.quote:Op zondag 8 februari 2015 08:53 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Vroeg of laat zal heel het Middenoosten onder het bewind van het Palestijnse Verzet vallen.
Ik zou me meer zorgen maken om de haat die eruit spreekt, dan om een eventueel Palestijns Verzet.quote:Op zondag 8 februari 2015 08:53 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13931118000302
Het Zionistenregime daalt langzaamaan af terwijl het Palestijnse Verzet steeds sterker wordt. Vroeg of laat zal heel het Middenoosten onder het bewind van het Palestijnse Verzet vallen.
Alsof dit bijdraagt aan enige oplossing?quote:Op zondag 8 februari 2015 08:53 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13931118000302
Het Zionistenregime daalt langzaamaan af terwijl het Palestijnse Verzet steeds sterker wordt. Vroeg of laat zal heel het Middenoosten onder het bewind van het Palestijnse Verzet vallen.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 02:57 schreef 729Sinistra het volgende:
Israel is de enigste democratie in een zee van achterlijkheid. Geen enkel Arabisch land heeft ooit het niveau van de staat Israel kunnen bereiken. Ik baseer mij als Christelijk gelovige op de bijbel. Die zegt daarover het volgende:
Genesis 12:1-2-3-4 De Here nu zeide tot Abram; Ga uit uw land en uit uw maagschap en uit uws vaders huis naar het land, dat Ik u wijzen zal. Ik zal u tot een groot volk maken, en u zegenen, en uw naam groot maken, en gij zult tot een zegen zijn. Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken en met u zullen alle geslachten des aardbodems gezegend worden. Toen ging Abram, zoals de Here tot hem gesproken had, en Lot ging met hem en Abram was 75 jaar oud, toen hij uit Haran vertrok.
De tekst ( Ik zal zegenen wie u zegenen ) heeft niet alleen betrekking op Abraham maar ook op Isak en Jakob en al hun nakomelingen tot in duizend geslachten. (Psalm 105:8) Het betreft dus ook het huidige Isral. Dat betekent dat de Here ook zal zegenen wie Isral zegenen en dat Hij zal vervloeken wie Isral vervloeken. Genesis 12:3 maakt duidelijk dat de kinderen van Isral, Gods oogappel zijn. Zij zijn Gods uitverkoren volk.
Je kiest dus extremistische joden boven je eigen christelijke broeders wiens land wordt gestolen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 02:57 schreef 729Sinistra het volgende:
Israel is de enigste democratie in een zee van achterlijkheid. Geen enkel Arabisch land heeft ooit het niveau van de staat Israel kunnen bereiken. Ik baseer mij als Christelijk gelovige op de bijbel. Die zegt daarover het volgende:
Genesis 12:1-2-3-4 De Here nu zeide tot Abram; Ga uit uw land en uit uw maagschap en uit uws vaders huis naar het land, dat Ik u wijzen zal. Ik zal u tot een groot volk maken, en u zegenen, en uw naam groot maken, en gij zult tot een zegen zijn. Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt zal Ik vervloeken en met u zullen alle geslachten des aardbodems gezegend worden. Toen ging Abram, zoals de Here tot hem gesproken had, en Lot ging met hem en Abram was 75 jaar oud, toen hij uit Haran vertrok.
De tekst ( Ik zal zegenen wie u zegenen ) heeft niet alleen betrekking op Abraham maar ook op Isak en Jakob en al hun nakomelingen tot in duizend geslachten. (Psalm 105:8) Het betreft dus ook het huidige Isral. Dat betekent dat de Here ook zal zegenen wie Isral zegenen en dat Hij zal vervloeken wie Isral vervloeken. Genesis 12:3 maakt duidelijk dat de kinderen van Isral, Gods oogappel zijn. Zij zijn Gods uitverkoren volk.
De Palestijnse christenen worden in Israel gediscrimineerd en ook hun land wordt en is gestolen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:53 schreef 729Sinistra het volgende:
Helemaal niet. De Christenen in Israel genieten gelijke rechten als de Joodse inwoners. Israel is een democratie in tegenstelling tot bv, Iran.....
quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:23 schreef IPA35 het volgende:
Gare protestanten en hun innovaties. Aloulou waar zeit gij?
Ah?quote:Op woensdag 11 februari 2015 02:57 schreef 729Sinistra het volgende:
De eerste twee zinnen zijn niet waar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:53 schreef 729Sinistra het volgende:
Helemaal niet. De Christenen in Israel genieten gelijke rechten als de Joodse inwoners. Israel is een democratie in tegenstelling tot bv, Iran.....
Het is Esav niet Ezauquote:Op donderdag 12 februari 2015 01:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah?
En hoe zit het dan met de nakomelingen van Ismael? En die van Ezau? En hun nakomelingen tot in duizend geslachten?
En die zin: "met u zullen alle geslachten des aardbodems gezegend worden." Wat betekent die dan?
"In theory, Libia is the most democratic country in the world." Saif Al Ghadaffiquote:Op donderdag 12 februari 2015 01:16 schreef Kees22 het volgende:
Overigens is Iran ook een democratie.
quote:
quote:Since it was revealed this week that the prime minister’s office had intervened to block two judges for the literature prize and one for the theatre award the prize has been plunged into an escalating row, with Netanyahu publicly accusing some prize judges of being extremists and “anti-Zionists” who award the honour to their friends.
The intervention by Netanyahu’s office is understood to be the first time a senior Israeli government minister has intervened to remove the prize’s judges for political reasons.
quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Isral glijdt langzaam af naar een dictatuur.
[..]
[..]
101. Isral.quote:
Kan je uitleggen hoe dat af te leiden valt uit deze gebeurtenis?quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Isral glijdt langzaam af naar een dictatuur.
Een rechter mag geen literatuurprijs ontvangen omdat de premier hem een anti-zionist vind? Stel dat Rutte zoiets zou doen, het land is te kleinquote:Op donderdag 12 februari 2015 20:46 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Kan je uitleggen hoe dat af te leiden valt uit deze gebeurtenis?
Ow ja, want in Israel vindt iedereen dit ok.quote:Op donderdag 12 februari 2015 20:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een rechter mag geen literatuurprijs ontvangen omdat de premier hem een anti-zionist vind? Stel dat Rutte zoiets zou doen, het land is te klein
Bovendien: who gives a shit.quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:03 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ow ja, want in Israel vindt iedereen dit ok.
De macht om juryleden goed te keuren en te ontslaan lag altijd al bij de regering, maar omdat de minister van educatie is opgestapt is die taak tijdelijk doorgeschoven naar de premier. Staat gewoon in het artikel.
Helemaal geen verschuiving naar een dictatuur dus.
Juist.quote:Op donderdag 12 februari 2015 22:13 schreef Karrs het volgende:
[..]
Bovendien: who gives a shit.
Stokken, slaan etc.
Jaja, kwestie van transcriptie. Daar kun je uitgebreid maar tamelijk zinloos over steggelen.quote:
Maar sinds wanneer is het beoordelen van de kwaliteit van kunst een overheidstaak?quote:Op donderdag 12 februari 2015 21:03 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ow ja, want in Israel vindt iedereen dit ok.
De macht om juryleden goed te keuren en te ontslaan lag altijd al bij de regering, maar omdat de minister van educatie is opgestapt is die taak tijdelijk doorgeschoven naar de premier. Staat gewoon in het artikel.
Helemaal geen verschuiving naar een dictatuur dus.
Wat is daarmee?quote:
Volgens de Bijbel behoort Eretz Yisrael aan het Joodse volk.quote:Je kiest dus extremistische joden boven je eigen christelijke broeders wiens land wordt gestolen?
Ja en? Waarom zou iemand voor waar aannemen wat er in de bijbel staat?quote:Op vrijdag 13 februari 2015 01:17 schreef xodox het volgende:
[..]
Volgens de Bijbel behoort Eretz Yisrael aan het Joodse volk.
Niet aan de moslims, niet aan hindoes en inderdaad ook niet aan christenen.
Van een Christelijke zionist.
Geen idee, Kees.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar sinds wanneer is het beoordelen van de kwaliteit van kunst een overheidstaak?
Zolang de overheid het financiert voor een groot deel alsof dat in Nederland anders is (alleen bepaalde en benoemde topkunstenaars en vertegenwoordigers van cultuur krijgen subsidie).quote:Op vrijdag 13 februari 2015 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar sinds wanneer is het beoordelen van de kwaliteit van kunst een overheidstaak?
Tis wel offtopic (sorry) maar wil even antwoorden.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 00:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jaja, kwestie van transcriptie. Daar kun je uitgebreid maar tamelijk zinloos over steggelen.
No of Noach, Isaas of Jesaja.
En dan heb ik het nog niet eens over de juiste uitspraak:
Is het "Waaj ben je?" of "Waarr ben je?"?
Jawel, ook in Nederland kennen we die wel. En ik meen me vaag ook te herinneren dat een of andere minister weigerde een prijs uit te reiken.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 05:36 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Geen idee, Kees.
Maar een staatsprijs is een vrij normaal concept in de wereld, ook hier in Nederland.
Omdat delen van de bijbel geschreven zijn in een ander schrift dan het Latijnse is er altijd sprake van transcriptie. Daarbij wordt gestreefd naar het weergeven van de originele klank in een niet-origineel schrift. En dat is altijd een probleem en er zijn altijd verschillen. Ook al omdat dezelfde letters in verschillende talen verschillend uitgesproken worden. Het woord boom wordt in het Nederlands anders uitgesproken dan in het Engels.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 17:09 schreef Szikha het volgende:
[..]
Tis wel offtopic (sorry) maar wil even antwoorden.
Het is niet zinloos (ja in NL)
Het probleem is omdat de christenen een geheel eigen transcriptie systeem hebben ontwikkeld.
Plus het feit dat Nederland niet vertrouwd is met de Joodse inscriptie omdat deze gewoonweg ontbreekt in Nederland
Dit itt andere christelijke landen zoals oa VS
Mensen die willen verdiepen in de Bijbel zouden een Choemasj moeten kopen.
Welcome in the real harde wereldquote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:46 schreef jamesdeen het volgende:
Ik laat dit hier weer even achter...
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:46 schreef jamesdeen het volgende:
Ik laat dit hier weer even achter...
Ik versta geen Ivriet, maar heb even gegoogled en vond in wikipedia o.a.:quote:
Zit ondertiteling bij, Kees. Rechtsonder n van die dingen aanklikken.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik versta geen Ivriet, maar heb even gegoogled en vond in wikipedia o.a.:
"Don't preach to us about Zionism, because real Zionism means dividing the budget equally among all the citizens of the country. Real Zionism is taking care of the weak. Real Zionism is solidarity, not only in battle but in everyday life."
Lijkt me wel een goede volksvertegenwoordigster!
OK, wist ik niet. Goede toespraak, maar voor lege banken!quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:45 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Zit ondertiteling bij, Kees. Rechtsonder n van die dingen aanklikken.
Heel Israel heeft haar toespraak inmiddels wel gehoord.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, wist ik niet. Goede toespraak, maar voor lege banken!
Ja, dat zou inderdaad wel eens kunnen.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 23:54 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Heel Israel heeft haar toespraak inmiddels wel gehoord.
quote:Op zondag 22 februari 2015 00:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat zou inderdaad wel eens kunnen.
Maar zoals Boh Foi Toch zingt: "Hij heurt wel goed, mer hij lustert nie."
Conflict:quote:Op zondag 22 februari 2015 19:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ook even naar de jaartallen kijken, en de teksten lezen.
Walgelijke actie weer van de zionisten.quote:Honderden mensen in Gaza zijn zondag gevacueerd nadat Israel een aantal dammen bij de grens heeft opengezet, zodat het water via de Gaza-strook naar zee stroomt. De stroom loopt door de Gaza Vallei, (Wadi Ghaza), een gebied tussen het Nuseirat vluchtelingenkamp en Al-Moghraqa. Het water komt uit twee stromen, waarvan de n ontspringt bij Beersheba en de ander bij Hebron. De Israelische dammen houden het water normaliter tegen om op die manier te kunnen gebruiken, wat betekent dat Gaza van een natuurlijke watervoorziening is beroofd. Maar als er sprak is van grote regenval, of zoals nu: sneeuw, en dus wateroverlast dreigt, zet Israel de dammen open. Het is niet de eerste keer dat Israel dit doet. Hetzelfde gebeurde in 2013. Dat veroorzaakte toen grote overstromingen, waarbij grote aantallen mensen moesten worden gevacueerd. Ditmaal gaat het voorlopig om ruim 80 families die aan beide kanten van de Wadi Ghaza woonden. Zij zijn ondergebracht in VN-schuilplaatsen in het Bureij-kamp.Het spreekt vanzelf dat de vloed de ellende in Gaza nog een beetje vergroot. De Strook heeft de afgelopen dagen te lijden gehad van heel lage temperaturen, hard wind en regen.
Alweer? Begin dit jaar of eind vorig jaar ook alquote:Op zondag 22 februari 2015 21:31 schreef reza1 het volgende:
Overstroming in Gaza doordat Israel dammen open zet
Een heel verhaal en ik kan het grotendeels met je eens zijn op twee details na:quote:
Denk je eens in dat er in Palestina in 1918 een referendum was gehouden. Meer of minder joden?quote:Op zondag 22 februari 2015 20:10 schreef Religieisfacisme het volgende:
[..]
We MOETEN helemaal niks. Dat er 140 nationaliteiten in Den Haag zijn komen wonen is een beslissing van de politieke elite en niet van de Nederlanders of Hagenezen. Dit soort ingrijpende veranderingen zou dmv referenda beslist moeten worden en niet door een elitaire bovenlaag.
Opvallend is ook dat diezelfde elite altijd in de veilige, overwegend blanke welvarende wijken wonen.
Ik droom van een revolutie waarbij we de elite uit hun villa's zetten en die aan de vreemdelingen toewijzen. De elite is de grote aanjager van de massa-immigratie en dan gaan ze ook maar in hun wijken en huizen wonen. Dat de Hagenezen en de rest van de Nederlanders hun eigenheid en identiteit willen beschermen en behouden is niet meer als normaal.
Ja klopt zonder de Arabieren , hadden de Britten het wel gered?quote:Op zondag 22 februari 2015 22:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een heel verhaal en ik kan het grotendeels met je eens zijn op twee details na:
In WO I hebben de Arabieren wel degelijk de Britten geholpen om de Ottomanen te verjagen.
En in 1948 heeft Jordani wel degelijk succes geboekt.
Verder wordt met de naqba de verdrijving van de Palestijnen uit de door joden veroverde gebieden bedoeld. Maar dat woord mag je in Israel niet gebruiken.
Maar afgezien daarvan kan ik het wel met je eens zijn.
Je zegt eigenlijk men moet zich meer woest moet worden om de onderdrukte /bedreigde Palestijnen door Israel dan de bedreigde Europese bevolking door de radicale moslimquote:Wat mij blijft verbazen is het volgende.
A: In Europa wordt er op dit moment in steeds grotere mate angstig gedaan over moslims die zouden dreigen Europa over te nemen. Mede aangewakkerd door de krijgslustige taal van imams en krijgsheren en zo en door grote onrust in de moslimstaten zelf.
Ik geloof dat er in Frankrijk procentueel meer moslims wonen a.g.v. de koloniale erfenis, maar in Nederland is het 5 of 6 % van de bevolking. Niet erg verontrustend, zou ik zeggen, maar toch zijn mensen ongerust en wordt er geroepen om meer inzet van het leger en meer veiligheidsmaatregelen.
B: Vervang even in het stukje hierboven de term moslims door joden en Europa door Palestina en kijk dan naar de verdeling van de bevolking van Palestina in de loop van de eerste helft van de vorige eeuw.
C: Dan verbaast het me dat er zo achteloos over de woede van de Palestijnen heengestapt wordt, alsof die onbegrijpelijk en/of onrechtmatig zou zijn. Blijkbaar is vrijwel niemand in staat om te zien dat wij hier en nu boos en bang zijn vanwege exact dezelfde argumenten (maar met minder reden!). Van de Palestijnen wordt gedrag verwacht dat wij hier en nu beslist niet willen vertonen. En het krachtige gedrag waar wij om roepen, wordt hen verweten.
Dat is een willekeurige voorbijganger jij zieke kankermongool.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:23 schreef reza1 het volgende:
Een bezetter die in al-Quds is aangevallen door een Palestijn:
https://www.facebook.com/video.php?v=854751614597621
Oh gaan we dat weer doenquote:Op maandag 23 februari 2015 01:03 schreef reza1 het volgende:
Een bezetter die Palestina bezet.
Ga je liever eens druk maken om de genocide die Israel weer pleegde in 2014 tegen de Palestijnen met duizenden burgerdoden.
Vet van mij.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:27 schreef Szikha het volgende:
[..]
Ja klopt zonder de Arabieren , hadden de Britten het wel gered?
Maar al snel werden de Arabieren teleurgesteld in de Britten. Wat logisch is.
Het is zeer spijtig voor alle betrokken partijen geweest.
Nu is het zaak van : liberte, egalite fraternite
Ik vind je tekst moeilijk te volgen, ik vermoed dat je nadenkt over wat ik schreef en van slag bent. Ik zal antwoorden op wat ik denk dat je bedoelt.quote:[..]
Je zegt eigenlijk men moet zich meer woest moet worden om de onderdrukte /bedreigde Palestijnen door Israel dan de bedreigde Europese bevolking door de radicale moslim
Naar mijn weten willen de Palestijnen geen sharia. Ze zijn verre van radicaal.
Jij zegt dus dat we niet moeten overdrijven.
'Er is geen gevaar'
Terwijl dat wel is. Er komt een vlam in de pan. Dus wel degelijk gevaar.
Ik vind die vergelijking niet omgaan. Absoluut niet omdat we praten over een (doorgedraaide) irationele ideologie.
En jij vind zionisme veel gevaarlijker dan de radicale islam
Het is niet de funtamentalistisch Islam maar de radicalist islamisten die bedreiging vormen.
De fundamentalistische Islam accepteerd nog de democratische wet waarin ze leven ( Frankrijk Duitsland)
En de radicale islamisten werpen de democratie en willn de sharia invoeren en de doodstraf.
Je draait alles om. Jij vind Israel de grootste gevaar en grootste terroist.
Vergeet niet: de radicale moslims willen een sharia overal in de wereld opleggen en de Palestijnen willen gebied/land en erkenning.
En dat is een heel groot verschil!
We praten over eind van onze beschaving en terug naar de 8ste eeuw vs erkenning
Wat de Koerden , de Tjetjeenen, de Vlamingen ect allemaal ook willen.
De angst is wel gerond in Europa want 1/3 van de moslims in Europa is voor de sharia en dat is een heel groot aantal.
En dat is verontrustend. De fundamentalistische moslims zijn hier ook niet mee eens.
Maar de radicalisten winnen
Zij bezetten het land van de Palestijnen, dus zijn zij per definitie begonnen...quote:Op maandag 23 februari 2015 01:41 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Oh gaan we dat weer doenKerel, Hamas lokte het wel uit he niet Isral. Isrel gebruikt wel veel te veel geweld maar zij zijn niet begonnen.
Nahja... Wat zijn Palestijnen?quote:Op maandag 23 februari 2015 01:51 schreef reza1 het volgende:
[..]
Zij bezetten het land van de Palestijnen, dus zijn zij per definitie begonnen...
Palestijnen zijn de inwoners van Palestina voordat de joodse extremisten ze verjaagde en hun nakomelingen.quote:Op maandag 23 februari 2015 01:52 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nahja... Wat zijn Palestijnen?Meeste zijn van Egyptisch, Jordaans, Libanees, Iraakse afkomst. De echte Palestijnen daar zijn er niet heel veel van.
Palestina was nooit een land.quote:Op maandag 23 februari 2015 01:54 schreef reza1 het volgende:
[..]
Palestijnen zijn de inwoners van Palestina voordat de joodse extremisten ze verjaagde en hun nakomelingen.
Geschiedenis is niet je sterkste kant.quote:Op maandag 23 februari 2015 01:51 schreef reza1 het volgende:
[..]
Zij bezetten het land van de Palestijnen, dus zijn zij per definitie begonnen...
quote:
Nederland bezet dat stuk als compensatie voor de Duitse nezetting, niet te vergelijken dus.quote:Op maandag 23 februari 2015 01:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Geschiedenis is niet je sterkste kant.
Nederland bezet nog een stukje Duitsland, zijn wij nu ook de oorlog met Duitsland begonnen?
Waar beweer ik dat dan?quote:Op maandag 23 februari 2015 01:59 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Heb jij bewijs dat het wel daadwerkelijk een land was? Altijd van die mensen die Palestina steunen maar nooit weten dat het nooit een land was
De oorspronkelijke bewoners waren de joden, die Palestijnen waar je het nu over hebt zijn kolonisten uit Arabische landen. #factquote:Op maandag 23 februari 2015 02:02 schreef reza1 het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat dan?
Het gaat erom dat oorspronkelijke bewoners bewoners zijn weggejaagd en hun land is gestolen.
Nee:quote:Op maandag 23 februari 2015 02:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
De oorspronkelijke bewoners waren de joden, die Palestijnen waar je het nu over hebt zijn kolonisten uit Arabische landen. #fact
u mad?quote:Op maandag 23 februari 2015 00:49 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Dat is een willekeurige voorbijganger jij zieke kankermongool.
Als je over oorspronkelijke bewoners gaat praten, heb het dan over de kananieten die uitgeroeid zijn door de joden.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:02 schreef vigen98 het volgende:
[..]
De oorspronkelijke bewoners waren de joden, die Palestijnen waar je het nu over hebt zijn kolonisten uit Arabische landen. #fact
Nahja dat is ook weer zo, maar dat is zo ver terugquote:Op maandag 23 februari 2015 02:07 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Als je over oorspronkelijke bewoners gaat praten, heb het dan over de kananieten die uitgeroeid zijn door de joden.
Godverdomme! Krijgen we dit kutargument weer. Al honderd keer ontzenuwd en nou toch weer opgerocheld.quote:Op maandag 23 februari 2015 01:59 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Heb jij bewijs dat het wel daadwerkelijk een land was? Altijd van die mensen die Palestina steunen maar nooit weten dat het nooit een land was
Ja maar Palestina was nooit een land dus wat wil je nu zeggen?quote:Op maandag 23 februari 2015 02:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Godverdomme! Krijgen we dit kutargument weer. Al honderd keer ontzenuwd en nou toch weer opgerocheld.
De laatste keer dat Israel een land was, is 2000 jaar geleden. Dus holt kaeft!
Dat dat een volkomen zinloos argument is.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:10 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja maar Palestina was nooit een land dus wat wil je nu zeggen?
Wattuh?quote:
Sja, kwestie van de bezetter met macht wilt aan meer landjepik doen, de onderdrukten proberen hier niet in mee te gaan.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:09 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Nahja dat is ook weer zo, maar dat is zo ver terugMaar oke je hebt gelijk in zo'n zin zijn de joden niet de oorspronkelijke bewoners
Waarom leven ze gewoon niet in vrede
Dat snap ik dan weer niet, stelletje sukkels daar zo
Zou ook kunnen. Ten oosten van Roemeni ligt Moldava en ik weet niet zeker of dat nou van de USSR of van Roemeni afgescheiden is. Maar ten oosten daarvan ligt er dan weer een strook land aan de overkant van een riviertje, ik dacht Djenstr, dat ook weer zelfstandig wil zijn.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wattuh?
Transnistri bedoel je zeker?
Bizar "landje".
Moldavi. Moldova in het Engels.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zou ook kunnen. Ten oosten van Roemeni ligt Moldava en ik weet niet zeker of dat nou van de USSR of van Roemeni afgescheiden is. Maar ten oosten daarvan ligt er dan weer een strook land aan de overkant van een riviertje, ik dacht Djenstr, dat ook weer zelfstandig wil zijn.
Nee, dat is niet van belang, je argumenten waren prima, ik wilde ff zeiken op het landjequote:Mijn punt is: wat is nou het belang dat Palestina nooit een eigen regering gehad heeft? Israel is de laatste 2000 jaar toch ook geen eigen land geweest en in 1948 opeens wel.
Ha!quote:Op maandag 23 februari 2015 02:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moldavi. Moldova in het Engels.
Ja, ik ben er geweest.
[..]
Nee, dat is niet van belang, je argumenten waren prima, ik wilde ff zeiken op het landje
I know, 75 % van de mensen die je in Tiraspol op straat ziet zijn stalinistische militairen. En verder wat bejaarden.quote:Op maandag 23 februari 2015 02:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ha!
Als je toch gaat zeiken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moldavi%C3%AB_%28land%29
Transnistri, over de rivier de Dnjestr. Een en ander allemaal onderdeel geweest van de USSR, dus niet van Roemeni.
Nou nou nou.quote:
Als je vindt dat willekeurige Isralirs neersteken omdat ze in Israel wonen geoorloofd is, dan ben je ziek in je kop en mag je van mij opkankeren.quote:
Jij ziet zionisme niet als kwalijke overtuiging, wat het net als moslimextremisme en KKK-gedachten gewoon wel is.quote:Op maandag 23 februari 2015 07:21 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Als je vindt dat willekeurige Isralirs neersteken omdat ze in Israel wonen geoorloofd is, dan ben je ziek in je kop en mag je van mij opkankeren.
Sorry , ik schrijf heel warrig. Ben geen genie in de grammaticaquote:Op maandag 23 februari 2015 01:46 schreef Kees22 het volgende:
Ik vind je tekst moeilijk te volgen, ik vermoed dat je nadenkt over wat ik schreef en van slag bent. Ik zal antwoorden op wat ik denk dat je bedoelt.
Jaquote:Wat betreft Palestina: de zionisten kwamen heel doelgericht om een thuisland te vestigen in Palestina
Jaquote:Dat de daar al levende bewoners dat een slecht idee vonden, is natuurlijk eenvoudig te begrijpen.
Jaquote:Uiteindelijk is het de zionisten gelukt.
Ja samenloop van allerlei omstandigheden in al die jaren.quote:Met de huidige problemen tot gevolg
Absoluutquote:Dat de Palestijnen alleen hun land terug willen of althans erkenning voor hun verlies en niet uit zijn op de sharia, lijkt me duidelijk. En daar hebben ze volgens mij ook gelijk in.
Ik had het over moslims in Europa. Ik weet weinig wat er speelt in Nederland. Ben daar niet goed ervan op de hoogtequote:Dat de moslims in Nederland een bedreiging zijn voor onze identiteit, wat die dan ook moge zijn, lijkt me overdreven.
Dat is wel de doelstelling van de radicalen binnen bepaalde strommingen en opvattingen van de islamquote:Dat 1/3 van de moslims zelf onder de sharia wil leven, kan ik me voorstellen. Zoals de caissire zei: "Als moslim moet je je aan de regels houden, toch?" Dat ze ook anderen de sharia willen opleggen, lijkt me sterk en is ook onhaalbaar.
Nee.Totaal andere situatiequote:Verder moet je je natuurlijk wel realiseren dat de moslims in Europa oorspronkelijk op onze uitnodiging hier gekomen zijn: we zochten gastarbeiders. En in Frankrijk kwamen er mensen uit de kolonin in Noord-Afrika. Die waren niet uit op verovering. Die zou je kunnen vergelijken met de autochtone joden in Palestina.
Nee want de zionisten zijn niet uit op etnische zuivering en de democratie omver te brengen wereldwijd.quote:Dat zijn heel andere mensen/groepen dan de huidige aanvallers zoals Al Qaida, Boko Haram en IS. Die vallen veel meer te vergelijken met de zionisten en zijn wel een bedreiging.
Nee. En ik vind de vergelijking ongepast.quote:De vergelijking gaat echt heel ver op, tot en met een onbewuste overeenkomst: alia en tsunami.
Ben ik niet mee eens.quote:Verschil is de omvang. Ik denk niet dat we echt risico lopen om onder de voet gelopen te worden door IS of wat voor islamgroep dan ook. Voor die tijd zijn we allang opgekocht door de Chinezen
Heb je het tegen mij?quote:Op maandag 23 februari 2015 13:20 schreef sp3c het volgende:
en straks Rusland ook???
hoe goed volg jij het nieuws?
Beslan?quote:Op maandag 23 februari 2015 14:06 schreef Szikha het volgende:
[..]
Heb je het tegen mij?
Rusland heeft al wat bedreiging gehad ja (oa omdat het samenwerkt met Assad)
Of de oorlog in Afghanistan
En uiteraard vanwege Chechen oorlog en de complete Russische domminantie in verschillende delen van de Kaukasus waar meerderheid soeniet moslim is
Of de bedreiging serieus genomen moet worden is een ander vraagstuk (geloof mij dat doet Putin wel)
Maar het heeft bedreiging van IS gehad ja
http://www.iraqinews.com/(...)ussian-fighter-jets/quote:Op maandag 23 februari 2015 20:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Beslan?
was meer dan een beetje dreiging, zelfde figuren, iets andere naam
Ik weet wat er in Beslan is gebeurd.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:59 schreef sp3c het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Beslan_school_hostage_crisis
punt van een beetje bedreiging zijn ze al ruimschoots voorbij, daar zijn die paar sukkels in de
schilderswijk met wat zwarte vlaggen echt grote lievers bij in vergelijking
Intrinsiek racisme en xenofobie.quote:
Jeruzalemmer Programma opgesteld op het 27ste Zionististencongres in 1968 in Jeruzalem:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 07:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Intrinsiek racisme en xenofobie.
Dat Israel het doet met "pesterijtjes" en IS met grootschalige terreuroperaties, maakt niet zoveel verschil.
De intolerantie van de ideologie; "jij hoort niet bij ons, want je hebt geen joodse moeder, hangt de verkeerde religie aan of bent homo".
Ik begrijp niet dat weldenkende mensen zoiets immoreels kunnen verdedigen.
quote:AQIM hangt het salafisme aan, het salafisme streeft naar een strikte naleving van de Koran gelijk de begintijd van de Islam in de 7e eeuw na Chr.
In aanvang wilden de GSPC en later de AQIM de seculiere regering van Algerije omverwerpen om op het grondgebied van Algerije een islamistische staat te vestigen. De doelen van AQIM hebben zich voortdurend verbreed, AQIM stelt zich nu ten doel alle in hun ogen afvallige regimes uit Noord-Afrika te verdrijven. Onder afvallige regimes verstaat de AQIM: regimes die niet gebaseerd zijn op de Islam en de sharia. Verder voert AQIM een globale jihadistische strijd tegen westerse landen die volgens de AQIM de Islam en de islamitische identiteit in gevaar brengen, dit zijn alle West-Europese landen en Amerika. Ook wil de AQIM Spanje verdrijven uit de enclaves Ceuta en Melilla in Marokko en het gebied Al-Andalus in Spanje 'heroveren'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |