Tijd dat Nederland Palestina ook erkent, dat de zionisten zelfs niet voor een tweestatenoplossing zijn blijkt keer op keer.quote:Nadat Zweden Palestina in oktober van afgelopen jaar officieel als staat heeft erkend, krijgt de staat nu een ambassade in het land. Mahmoud Abbas is in Stockholm op bezoek om er vanavond de eerste Palestijnse ambassade van West-Europa te openen.
Abbas hoopt dat de erkenning van Zweden en de opening van deze ambassade een voorbeeld is voor andere West-Europese landen.
Nederland heeft Palestina nog niet erkend, maar zij hebben zich in december wel aangesloten bij het Internationaal Strafhof in Den Haag.
zo, dat is een domme opmerkingquote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:58 schreef Dven het volgende:
Gaat Zweden er ook eentje in Palestina openen? Vraag me af hoe lang het duurt voor de eerste zelfmoordterroristen daar dan naar binnen wandelen
Die afbeelding hoort automatisch te worden geplaatst zodra er een NWS topic over Zweden wordt geopend.quote:
Eh, oke. Doeiquote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
zo, dat is een domme opmerking
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:58 schreef Dven het volgende:
Gaat Zweden er ook eentje in Palestina openen? Vraag me af hoe lang het duurt voor de eerste zelfmoordterroristen daar dan naar binnen wandelen
Hey.quote:
Ik verwacht eerder een "verdwaalde" Israelische raket.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:58 schreef Dven het volgende:
Zal Nederland niet doen als natiestaat. Het pro-Israel gevoel is ons met de calvinistische eetlepel ingegeven. Overigens is de EU-bezettingsregering wel pro-Arabisch en pro-Israel en doet het er alles aan om het Nederlandse standpunt te verzwakken of te negeren. Niets voor niets werd met het aantreden van de paarse junta in 2012 de pro-Israëlische VVD,er Uri Rosenthal vervangen door de sociaal-democratische Timmermans die in het verleden zijn afkeer voor de Joodse staat nooit onder stoelen of banken heeft gestoken. De EU zal palestina erkennen en Nederland zal dit (helaas) voor lief moeten accepteren of willen we nu eens niet het braafste jongetje van de klas zijn....quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:51 schreef reza1 het volgende:
Palestina opent ambassade in Stockholm
[..]
Tijd dat Nederland Palestina ook erkent, dat de zionisten zelfs niet voor een tweestatenoplossing zijn blijkt keer op keer.
quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:58 schreef Dven het volgende:
Net nu er zoveel schot in de zaak zat.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:08 schreef DeParo het volgende:
Het is dus vrijwel onbegrijpelijk dat de Zweedse regering dit doet en toelaat ze frustrerend het vredesproces.
Als jullie een keer vriendjes willen zijn met de joden en ze niet om willen leggen omdat ze kafir zijn, prima. Anders niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 20:51 schreef reza1 het volgende:
Palestina opent ambassade in Stockholm
[..]
Tijd dat Nederland Palestina ook erkent, dat de zionisten zelfs niet voor een tweestatenoplossing zijn blijkt keer op keer.
Waarom zou het voor Nederland een ramp zijn als we Palestina als een staat erkennen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 03:03 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
Zal Nederland niet doen als natiestaat. Het pro-Israel gevoel is ons met de calvinistische eetlepel ingegeven. Overigens is de EU-bezettingsregering wel pro-Arabisch en pro-Israel en doet het er alles aan om het Nederlandse standpunt te verzwakken of te negeren. Niets voor niets werd met het aantreden van de paarse junta in 2012 de pro-Israëlische VVD,er Uri Rosenthal vervangen door de sociaal-democratische Timmermans die in het verleden zijn afkeer voor de Joodse staat nooit onder stoelen of banken heeft gestoken. De EU zal palestina erkennen en Nederland zal dit (helaas) voor lief moeten accepteren of willen we nu eens niet het braafste jongetje van de klas zijn....
quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als jullie een keer vriendjes willen zijn met de joden en ze niet om willen leggen omdat ze kafir zijn, prima. Anders niet.
Nou, de meer progressieve Israelische partijen doen het in de peilingen lang niet zo slecht, daarnaast is het niet het geval dat de Palestijnen wel veel doen om de vredesgesprekken te bevorderen, dus waarom een kant slechts begunstigen is toch een vrij deconstructieve stap.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Net nu er zoveel schot in de zaak zat.
Ik geloof dat Israël ook al enige tijd een ambassade heeft en als staat wordt erkend.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:20 schreef DeParo het volgende:
dus waarom een kant slechts begunstigen is toch een vrij deconstructieve stap.
Een centraal onderdeel van het vredesproces is de uiteindelijke vorming van een Palestijnse staat gebaseerd op bepaalde grenzen. Als je dat aspect al begunstigt is er nog vrij weinig om over te onderhandelen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 21:22 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik geloof dat Israël ook al enige tijd een ambassade heeft en als staat wordt erkend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |