quote:
Op zondag 22 februari 2015 23:27 schreef Szikha het volgende:[..]
Ja klopt zonder de Arabieren , hadden de Britten het wel gered?
Maar al snel werden de Arabieren teleurgesteld in de Britten. Wat logisch is.
Het is zeer spijtig voor alle betrokken partijen geweest.Nu is het zaak van : liberte, egalite fraternite
Vet van mij.
Inderdaad. Maar er is geen idee van gelijke partijen met overeenkomstige belangen. Dus meent Israel zich een hooghartige houding te kunnen veroorloven.
Mede daarom is de vestiging van een Palestijnse ambassade in Stockholm en alle andere hoofdsteden van Europa een goed idee.
quote:
[..]
Je zegt eigenlijk men moet zich meer woest moet worden om de onderdrukte /bedreigde Palestijnen door Israel dan de bedreigde Europese bevolking door de radicale moslim
Naar mijn weten willen de Palestijnen geen sharia. Ze zijn verre van radicaal.
Jij zegt dus dat we niet moeten overdrijven.
'Er is geen gevaar'
Terwijl dat wel is. Er komt een vlam in de pan. Dus wel degelijk gevaar.
Ik vind die vergelijking niet omgaan. Absoluut niet omdat we praten over een (doorgedraaide) irationele ideologie.
En jij vind zionisme veel gevaarlijker dan de radicale islam
Het is niet de funtamentalistisch Islam maar de radicalist islamisten die bedreiging vormen.
De fundamentalistische Islam accepteerd nog de democratische wet waarin ze leven ( Frankrijk Duitsland)
En de radicale islamisten werpen de democratie en willn de sharia invoeren en de doodstraf.
Je draait alles om. Jij vind Israel de grootste gevaar en grootste terroist.
Vergeet niet: de radicale moslims willen een sharia overal in de wereld opleggen en de Palestijnen willen gebied/land en erkenning.
En dat is een heel groot verschil!
We praten over eind van onze beschaving en terug naar de 8ste eeuw vs erkenning
Wat de Koerden , de Tjetjeenen, de Vlamingen ect allemaal ook willen.
De angst is wel gerond in Europa want 1/3 van de moslims in Europa is voor de sharia en dat is een heel groot aantal.
En dat is verontrustend. De fundamentalistische moslims zijn hier ook niet mee eens.
Maar de radicalisten winnen
Ik vind je tekst moeilijk te volgen, ik vermoed dat je nadenkt over wat ik schreef en van slag bent. Ik zal antwoorden op wat ik denk dat je bedoelt.
Wat betreft Palestina: de zionisten kwamen heel doelgericht om een thuisland te vestigen in Palestina. Dat de daar al levende bewoners dat een slecht idee vonden, is natuurlijk eenvoudig te begrijpen. Uiteindelijk is het de zionisten gelukt. Met de huidige problemen tot gevolg.
Dat de Palestijnen alleen hun land terug willen of althans erkenning voor hun verlies en niet uit zijn op de sharia, lijkt me duidelijk. En daar hebben ze volgens mij ook gelijk in.
Dat de moslims in Nederland een bedreiging zijn voor onze identiteit, wat die dan ook moge zijn, lijkt me overdreven. Dat 1/3 van de moslims zelf onder de sharia wil leven, kan ik me voorstellen. Zoals de caissière zei: "Als moslim moet je je aan de regels houden, toch?" Dat ze ook anderen de sharia willen opleggen, lijkt me sterk en is ook onhaalbaar.
Verder moet je je natuurlijk wel realiseren dat de moslims in Europa oorspronkelijk op onze uitnodiging hier gekomen zijn: we zochten gastarbeiders. En in Frankrijk kwamen er mensen uit de koloniën in Noord-Afrika. Die waren niet uit op verovering. Die zou je kunnen vergelijken met de autochtone joden in Palestina.
Dat zijn heel andere mensen/groepen dan de huidige aanvallers zoals Al Qaida, Boko Haram en IS. Die vallen veel meer te vergelijken met de zionisten en zijn wel een bedreiging.
De vergelijking gaat echt heel ver op, tot en met een onbewuste overeenkomst: alia en tsunami.
Verschil is de omvang. Ik denk niet dat we echt risico lopen om onder de voet gelopen te worden door IS of wat voor islamgroep dan ook. Voor die tijd zijn we allang opgekocht door de Chinezen.