abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2015 @ 02:07:54 #276
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149943631
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 02:02 schreef vigen98 het volgende:

[..]

De oorspronkelijke bewoners waren de joden, die Palestijnen waar je het nu over hebt zijn kolonisten uit Arabische landen. #fact
Als je over oorspronkelijke bewoners gaat praten, heb het dan over de kanaänieten die uitgeroeid zijn door de joden. :{
pi_149943647
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 02:07 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Als je over oorspronkelijke bewoners gaat praten, heb het dan over de kanaänieten die uitgeroeid zijn door de joden. :{
Nahja dat is ook weer zo, maar dat is zo ver terug :{ Maar oke je hebt gelijk in zo'n zin zijn de joden niet de oorspronkelijke bewoners :P Waarom leven ze gewoon niet in vrede :') Dat snap ik dan weer niet, stelletje sukkels daar zo
pi_149943650
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 01:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:')

Heb jij bewijs dat het wel daadwerkelijk een land was? Altijd van die mensen die Palestina steunen maar nooit weten dat het nooit een land was :r
Godverdomme! Krijgen we dit kutargument weer. Al honderd keer ontzenuwd en nou toch weer opgerocheld.
De laatste keer dat Israel een land was, is 2000 jaar geleden. Dus holt kaeft!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149943658
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 02:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Godverdomme! Krijgen we dit kutargument weer. Al honderd keer ontzenuwd en nou toch weer opgerocheld.
De laatste keer dat Israel een land was, is 2000 jaar geleden. Dus holt kaeft!
Ja maar Palestina was nooit een land dus wat wil je nu zeggen? :)
pi_149943700
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 02:10 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja maar Palestina was nooit een land dus wat wil je nu zeggen? :)
Dat dat een volkomen zinloos argument is.
De Verenigde Staten van Noord-Amerika waren ook nooit een land en zijn dat toch ooit geworden. Zuid-Soedan. De DDR. Trans-Djenestrië. Fiji.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_149943714
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 02:14 schreef Kees22 het volgende:
Trans-Djenestrië.
Wattuh?

Transnistrië bedoel je zeker?

Bizar "landje".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 23 februari 2015 @ 02:21:17 #282
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_149943746
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 02:09 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nahja dat is ook weer zo, maar dat is zo ver terug :{ Maar oke je hebt gelijk in zo'n zin zijn de joden niet de oorspronkelijke bewoners :P Waarom leven ze gewoon niet in vrede :') Dat snap ik dan weer niet, stelletje sukkels daar zo
Sja, kwestie van de bezetter met macht wilt aan meer landjepik doen, de onderdrukten proberen hier niet in mee te gaan.
pi_149943765
quote:
12s.gif Op maandag 23 februari 2015 02:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wattuh?

Transnistrië bedoel je zeker?

Bizar "landje".
Zou ook kunnen. Ten oosten van Roemenië ligt Moldava en ik weet niet zeker of dat nou van de USSR of van Roemenië afgescheiden is. Maar ten oosten daarvan ligt er dan weer een strook land aan de overkant van een riviertje, ik dacht Djenstr, dat ook weer zelfstandig wil zijn.

Mijn punt is: wat is nou het belang dat Palestina nooit een eigen regering gehad heeft? Israel is de laatste 2000 jaar toch ook geen eigen land geweest en in 1948 opeens wel.

Wat mij betreft diskwalificeer je je wel met dat argument.
pi_149943775
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 02:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zou ook kunnen. Ten oosten van Roemenië ligt Moldava en ik weet niet zeker of dat nou van de USSR of van Roemenië afgescheiden is. Maar ten oosten daarvan ligt er dan weer een strook land aan de overkant van een riviertje, ik dacht Djenstr, dat ook weer zelfstandig wil zijn.
Moldavië. Moldova in het Engels.

Ja, ik ben er geweest. ;)

quote:
Mijn punt is: wat is nou het belang dat Palestina nooit een eigen regering gehad heeft? Israel is de laatste 2000 jaar toch ook geen eigen land geweest en in 1948 opeens wel.
Nee, dat is niet van belang, je argumenten waren prima, ik wilde ff zeiken op het landje :P
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_149943867
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2015 02:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Moldavië. Moldova in het Engels.

Ja, ik ben er geweest. ;)

[..]

Nee, dat is niet van belang, je argumenten waren prima, ik wilde ff zeiken op het landje :P
Ha!
Als je toch gaat zeiken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moldavi%C3%AB_%28land%29
Transnistrië, over de rivier de Dnjestr. Een en ander allemaal onderdeel geweest van de USSR, dus niet van Roemenië.

Maar om bij de zaak te blijven: dat gezeik over Palestina was nooit een land en anderzijds Palestina omvatte ook Jordanië dus laat ze daar maar naartoe gaan, gaat vervelen. Zo aangetoond onzin en toch nog steeds proberen.
pi_149943876
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 02:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ha!
Als je toch gaat zeiken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moldavi%C3%AB_%28land%29
Transnistrië, over de rivier de Dnjestr. Een en ander allemaal onderdeel geweest van de USSR, dus niet van Roemenië.
I know, 75 % van de mensen die je in Tiraspol op straat ziet zijn stalinistische militairen. En verder wat bejaarden.

pi_149945237
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 10-04-2015 16:22:34 ]
pi_149945274
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 07:01 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Opkankeren.
Nou nou nou.

pi_149945293
quote:
15s.gif Op maandag 23 februari 2015 07:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou nou nou.
Als je vindt dat willekeurige Israëliërs neersteken omdat ze in Israel wonen geoorloofd is, dan ben je ziek in je kop en mag je van mij opkankeren.
pi_149945315
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 07:21 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Als je vindt dat willekeurige Israëliërs neersteken omdat ze in Israel wonen geoorloofd is, dan ben je ziek in je kop en mag je van mij opkankeren.
Jij ziet zionisme niet als kwalijke overtuiging, wat het net als moslimextremisme en KKK-gedachten gewoon wel is.

Ik kan me wel voorstellen dat je kolonisten aanvalt, als je zelf net stromend water hebt en die gasten pikken de bezette gebieden stukje bij beetje nog meer in.

Ook dat je dan je woede eens richt op een ander, die toevallig geen kolonist is. Tenslotte maakt de IDF ook nauwelijks onderscheid.

pi_149952315
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 01:46 schreef Kees22 het volgende:

Ik vind je tekst moeilijk te volgen, ik vermoed dat je nadenkt over wat ik schreef en van slag bent. Ik zal antwoorden op wat ik denk dat je bedoelt.
Sorry , ik schrijf heel warrig. Ben geen genie in de grammatica
En inderdaad zit veel in mijn hoofd en is moeilijk om op papier te zetten en dan tja :P

Ik raak er niet van slag. Uiteraard heeft het een persoonlijk tintje maar het raakt jou ook anders zou je niet ermee bezig zijn

quote:
Wat betreft Palestina: de zionisten kwamen heel doelgericht om een thuisland te vestigen in Palestina
Ja

quote:
Dat de daar al levende bewoners dat een slecht idee vonden, is natuurlijk eenvoudig te begrijpen.
Ja

quote:
Uiteindelijk is het de zionisten gelukt.
Ja
quote:
Met de huidige problemen tot gevolg
Ja samenloop van allerlei omstandigheden in al die jaren.

quote:
Dat de Palestijnen alleen hun land terug willen of althans erkenning voor hun verlies en niet uit zijn op de sharia, lijkt me duidelijk. En daar hebben ze volgens mij ook gelijk in.
Absoluut

quote:
Dat de moslims in Nederland een bedreiging zijn voor onze identiteit, wat die dan ook moge zijn, lijkt me overdreven.
Ik had het over moslims in Europa. Ik weet weinig wat er speelt in Nederland. Ben daar niet goed ervan op de hoogte

quote:
Dat 1/3 van de moslims zelf onder de sharia wil leven, kan ik me voorstellen. Zoals de caissière zei: "Als moslim moet je je aan de regels houden, toch?" Dat ze ook anderen de sharia willen opleggen, lijkt me sterk en is ook onhaalbaar.
Dat is wel de doelstelling van de radicalen binnen bepaalde strommingen en opvattingen van de islam
Terwijl Mohammed dit helemaal niet wilde eigenlijk.

quote:
Verder moet je je natuurlijk wel realiseren dat de moslims in Europa oorspronkelijk op onze uitnodiging hier gekomen zijn: we zochten gastarbeiders. En in Frankrijk kwamen er mensen uit de koloniën in Noord-Afrika. Die waren niet uit op verovering. Die zou je kunnen vergelijken met de autochtone joden in Palestina.
Nee.Totaal andere situatie

Er is zeker grote behoefte geweest aan arbeidskrachten in de jaren 60s
Veel Algerijnen en Tunesiers , Sudanezen (diegene die vochten in de WO2 met de Franse leger) waren Fransen van nationaliteit. Omdat ze mee streden.
Veel Noord Afrikanen kwamen naar oa Frankrijk niet zozeer op uitnodiging maar ook vanwege oorlog en onderdrukking. De Berbers kozen bijv de kant voor het Franse kant ( Republiek) en die zijn dus naar Frankrijk gevlucht anders werden ze afgeslacht

quote:
Dat zijn heel andere mensen/groepen dan de huidige aanvallers zoals Al Qaida, Boko Haram en IS. Die vallen veel meer te vergelijken met de zionisten en zijn wel een bedreiging.
Nee want de zionisten zijn niet uit op etnische zuivering en de democratie omver te brengen wereldwijd.
Ze willen geen verplichte bekering , verre van dat
Cruciaal verschil. Van zionisten hoef je niets te vrezen.
Heb nog nooit gehoord van zionisten "je moet Jood worden anders slachten we je af"
(Mischien eens handig om te weten wat zionisme inhoudt)

IS wil wraaknemen op de kruisvaarders van vroeger
Ze hebben sterke doelen. Ze willen expansie.
Boko haram wil exact dezelfde doelen. Idem dito Al Qaida

quote:
De vergelijking gaat echt heel ver op, tot en met een onbewuste overeenkomst: alia en tsunami.
Nee. En ik vind de vergelijking ongepast.

Zionisme = idealisme
IS = (destructief) ideologie

Dat is een verschil. Ideologie betekent onvermijdelijk conflicten uitlokken. En bereidheid te vechten tot de dood toe
En idealisme is meer vrij blijvent dromen en wensen
De hippie's hadden ook een idealisme en gingen die ook niet opleggen
Greenpeace heeft ook een idealisme die ze ook niet willen opleggen. Ze willen alleen de mensen bewust maken.

Communisten hadden een ideologie die men opdrong

Verder ligt de achtergrond bij zionisten ook (in volggorde): in de pogroms (Rusland) de antisemitisme (heel Europa) en uiteindelijk de shoa ( WO2)

quote:
Verschil is de omvang. Ik denk niet dat we echt risico lopen om onder de voet gelopen te worden door IS of wat voor islamgroep dan ook. Voor die tijd zijn we allang opgekocht door de Chinezen
Ben ik niet mee eens.
De angst in Europa is reeel omdat het gaat over een guerilla oorlog binnen Europa:

-aanslagen op mensen
(belgie, Engeland, Spanje , Nederland, Frankrijk , Denemarken ) canada en Australie zijn al bedreigd en straks wordt Rusland ook bedreigd want er zijn velen Chechen aan het vechten met IS

- angst en onrust zaaien
- en de democratie aparaat te ontwrichten

Ze zijn bezig. Ze zijn bezig met zichzelf aan het oppofferen voor Allah hoor
Als Europa niets doet wordt Irak , Syrie , Libanon tot Algerije tot onder de voet gelopen (en zelfs Turkije)

Ik zie absoluut niet de link tussen zionisten en IS/Boko Haram/ Al Qaida
En vind het nogmaals erg ongepast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Szikha op 23-02-2015 14:09:21 ]
  Moderator maandag 23 februari 2015 @ 13:20:39 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149952542
en straks Rusland ook???

hoe goed volg jij het nieuws?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_149953923
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:20 schreef sp3c het volgende:
en straks Rusland ook???

hoe goed volg jij het nieuws?
Heb je het tegen mij?

Rusland heeft al wat bedreiging gehad ja (oa omdat het samenwerkt met Assad)
Of de oorlog in Afghanistan
En uiteraard vanwege Chechen oorlog en de complete Russische domminantie in verschillende delen van de Kaukasus waar meerderheid soeniet moslim is

Of de bedreiging serieus genomen moet worden is een ander vraagstuk (geloof mij dat doet Putin wel)

Maar het heeft bedreiging van IS gehad ja
  Moderator maandag 23 februari 2015 @ 20:44:13 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149966935
quote:
1s.gif Op maandag 23 februari 2015 14:06 schreef Szikha het volgende:

[..]

Heb je het tegen mij?

Rusland heeft al wat bedreiging gehad ja (oa omdat het samenwerkt met Assad)
Of de oorlog in Afghanistan
En uiteraard vanwege Chechen oorlog en de complete Russische domminantie in verschillende delen van de Kaukasus waar meerderheid soeniet moslim is

Of de bedreiging serieus genomen moet worden is een ander vraagstuk (geloof mij dat doet Putin wel)

Maar het heeft bedreiging van IS gehad ja
Beslan?

was meer dan een beetje dreiging, zelfde figuren, iets andere naam
pi_149972715
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

Beslan?

was meer dan een beetje dreiging, zelfde figuren, iets andere naam
http://www.iraqinews.com/(...)ussian-fighter-jets/
  Moderator maandag 23 februari 2015 @ 22:59:33 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_149973844
http://en.wikipedia.org/wiki/Beslan_school_hostage_crisis

punt van een beetje bedreiging zijn ze al ruimschoots voorbij, daar zijn die paar sukkels in de
schilderswijk met wat zwarte vlaggen echt grote lievers bij in vergelijking
pi_149974569
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:59 schreef sp3c het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Beslan_school_hostage_crisis

punt van een beetje bedreiging zijn ze al ruimschoots voorbij, daar zijn die paar sukkels in de
schilderswijk met wat zwarte vlaggen echt grote lievers bij in vergelijking
Ik weet wat er in Beslan is gebeurd.
Je snapt mijn post niet.
In de bewuste reactie probeerde ik Kees uit te leggen wat het verschil tussen zionisme en IS is (hehe)
Hij ziet die 2 als hetzelfde hij vergelijkt ze met elkaar
Ik niet

IS zorgt oa voor onrust en angst (wat ze ook willen) onder de bevolking , ja ook in Europa. Een blik op dit forum laat het duidelijk zien.
zionisten zorgen niet voor angst en dat is ook niet wat ze willen. Kent men angst voor zionisme?

Terroisme doet goed zijn intrede in Europa. In Frankrijk , Denemarken, Brussel, Nederland , Spanje en in Engeland zijn aanslagen gepleegd.
Canada , Australie en Rusland zijn ook al bedreigd door IS.
Of de bedreigingen nu serieus is of niet: het zorgt voor onrust

En daarom noemde ik Rusland.

Begrijp eigenlijk niet de losse flodder van je uit mijn gehele post.
Zal wel aan mijn schrijfstijl liggen
pi_149978070
Zionisme en IS gelijk? Nigga what?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_149978290
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 06:52 schreef waht het volgende:
Zionisme en IS gelijk? Nigga what?
Intrinsiek racisme en xenofobie.

Dat Israel het doet met "pesterijtjes" en IS met grootschalige terreuroperaties, maakt niet zoveel verschil.

De intolerantie van de ideologie; "jij hoort niet bij ons, want je hebt geen joodse moeder, hangt de verkeerde religie aan of bent homo".

Ik begrijp niet dat weldenkende mensen zoiets immoreels kunnen verdedigen.

pi_149980131
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 07:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Intrinsiek racisme en xenofobie.

Dat Israel het doet met "pesterijtjes" en IS met grootschalige terreuroperaties, maakt niet zoveel verschil.

De intolerantie van de ideologie; "jij hoort niet bij ons, want je hebt geen joodse moeder, hangt de verkeerde religie aan of bent homo".

Ik begrijp niet dat weldenkende mensen zoiets immoreels kunnen verdedigen.
Jeruzalemmer Programma opgesteld op het 27ste Zionististencongres in 1968 in Jeruzalem:

Het zionisme steeft naar:

* de eenheid van het Joodse volk en het centraal stellen van Israel in het Joodse leven

* het verzamelen van het Joodse volk in zijn historische vaderland Eretz Israel door alia uit alle landen

* het versterken van de staat Israel , die gegrondvest is op de profetische visie van rechtvaardigheid en vrede

* het bewaren van de identiteit van het Joodse volk door het bevorderen van Joodse en Hebreeuwse opvoeding en van Joodse geestelijke en culturele waarden

* de bescherming van Joodse rechten waar ook ter wereld

Ken je de AQIM?
http://nl.m.wikipedia.org(...)Islamitische_Maghreb

quote:
AQIM hangt het salafisme aan, het salafisme streeft naar een strikte naleving van de Koran gelijk de begintijd van de Islam in de 7e eeuw na Chr.
In aanvang wilden de GSPC en later de AQIM de seculiere regering van Algerije omverwerpen om op het grondgebied van Algerije een islamistische staat te vestigen. De doelen van AQIM hebben zich voortdurend verbreed, AQIM stelt zich nu ten doel alle in hun ogen afvallige regimes uit Noord-Afrika te verdrijven. Onder afvallige regimes verstaat de AQIM: regimes die niet gebaseerd zijn op de Islam en de sharia. Verder voert AQIM een globale jihadistische strijd tegen westerse landen die volgens de AQIM de Islam en de islamitische identiteit in gevaar brengen, dit zijn alle West-Europese landen en Amerika. Ook wil de AQIM Spanje verdrijven uit de enclaves Ceuta en Melilla in Marokko en het gebied Al-Andalus in Spanje 'heroveren'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')