quote:
Op maandag 23 februari 2015 01:46 schreef Kees22 het volgende:Ik vind je tekst moeilijk te volgen, ik vermoed dat je nadenkt over wat ik schreef en van slag bent. Ik zal antwoorden op wat ik denk dat je bedoelt.
Sorry , ik schrijf heel warrig. Ben geen genie in de grammatica
En inderdaad zit veel in mijn hoofd en is moeilijk om op papier te zetten en dan tja

Ik raak er niet van slag. Uiteraard heeft het een persoonlijk tintje maar het raakt jou ook anders zou je niet ermee bezig zijn
quote:
Wat betreft Palestina: de zionisten kwamen heel doelgericht om een thuisland te vestigen in Palestina
Ja
quote:
Dat de daar al levende bewoners dat een slecht idee vonden, is natuurlijk eenvoudig te begrijpen.
Ja
quote:
Uiteindelijk is het de zionisten gelukt.
Ja
quote:
Met de huidige problemen tot gevolg
Ja samenloop van allerlei omstandigheden in al die jaren.
quote:
Dat de Palestijnen alleen hun land terug willen of althans erkenning voor hun verlies en niet uit zijn op de sharia, lijkt me duidelijk. En daar hebben ze volgens mij ook gelijk in.
Absoluut
quote:
Dat de moslims in Nederland een bedreiging zijn voor onze identiteit, wat die dan ook moge zijn, lijkt me overdreven.
Ik had het over moslims in Europa. Ik weet weinig wat er speelt in Nederland. Ben daar niet goed ervan op de hoogte
quote:
Dat 1/3 van de moslims zelf onder de sharia wil leven, kan ik me voorstellen. Zoals de caissière zei: "Als moslim moet je je aan de regels houden, toch?" Dat ze ook anderen de sharia willen opleggen, lijkt me sterk en is ook onhaalbaar.
Dat is wel de doelstelling van de radicalen binnen bepaalde strommingen en opvattingen van de islam
Terwijl Mohammed dit helemaal niet wilde eigenlijk.
quote:
Verder moet je je natuurlijk wel realiseren dat de moslims in Europa oorspronkelijk op onze uitnodiging hier gekomen zijn: we zochten gastarbeiders. En in Frankrijk kwamen er mensen uit de koloniën in Noord-Afrika. Die waren niet uit op verovering. Die zou je kunnen vergelijken met de autochtone joden in Palestina.
Nee.Totaal andere situatie
Er is zeker grote behoefte geweest aan arbeidskrachten in de jaren 60s
Veel Algerijnen en Tunesiers , Sudanezen (diegene die vochten in de WO2 met de Franse leger) waren Fransen van nationaliteit. Omdat ze mee streden.
Veel Noord Afrikanen kwamen naar oa Frankrijk niet zozeer op uitnodiging maar ook vanwege oorlog en onderdrukking. De Berbers kozen bijv de kant voor het Franse kant ( Republiek) en die zijn dus naar Frankrijk gevlucht anders werden ze afgeslacht
quote:
Dat zijn heel andere mensen/groepen dan de huidige aanvallers zoals Al Qaida, Boko Haram en IS. Die vallen veel meer te vergelijken met de zionisten en zijn wel een bedreiging.
Nee want de zionisten zijn niet uit op etnische zuivering en de democratie omver te brengen wereldwijd.
Ze willen geen verplichte bekering , verre van dat
Cruciaal verschil. Van zionisten hoef je niets te vrezen.
Heb nog nooit gehoord van zionisten "je moet Jood worden anders slachten we je af"
(Mischien eens handig om te weten wat zionisme inhoudt)
IS wil wraaknemen op de kruisvaarders van vroeger
Ze hebben sterke doelen. Ze willen expansie.
Boko haram wil exact dezelfde doelen. Idem dito Al Qaida
quote:
De vergelijking gaat echt heel ver op, tot en met een onbewuste overeenkomst: alia en tsunami.
Nee. En ik vind de vergelijking ongepast.
Zionisme = idealisme
IS = (destructief) ideologie
Dat is een verschil. Ideologie betekent onvermijdelijk conflicten uitlokken. En bereidheid te vechten tot de dood toe
En idealisme is meer vrij blijvent dromen en wensen
De hippie's hadden ook een idealisme en gingen die ook niet opleggen
Greenpeace heeft ook een idealisme die ze ook niet willen opleggen. Ze willen alleen de mensen bewust maken.
Communisten hadden een ideologie die men opdrong
Verder ligt de achtergrond bij zionisten ook (in volggorde): in de pogroms (Rusland) de antisemitisme (heel Europa) en uiteindelijk de shoa ( WO2)
quote:
Verschil is de omvang. Ik denk niet dat we echt risico lopen om onder de voet gelopen te worden door IS of wat voor islamgroep dan ook. Voor die tijd zijn we allang opgekocht door de Chinezen
Ben ik niet mee eens.
De angst in Europa is reeel omdat het gaat over een guerilla oorlog binnen Europa:
-aanslagen op mensen
(belgie, Engeland, Spanje , Nederland, Frankrijk , Denemarken ) canada en Australie zijn al bedreigd en straks wordt Rusland ook bedreigd want er zijn velen Chechen aan het vechten met IS
- angst en onrust zaaien
- en de democratie aparaat te ontwrichten
Ze zijn bezig. Ze zijn bezig met zichzelf aan het oppofferen voor Allah hoor
Als Europa niets doet wordt Irak , Syrie , Libanon tot Algerije tot onder de voet gelopen (en zelfs Turkije)
Ik zie absoluut niet de link tussen zionisten en IS/Boko Haram/ Al Qaida
En vind het nogmaals erg ongepast.
[ Bericht 0% gewijzigd door Szikha op 23-02-2015 14:09:21 ]