Tuurlijk johquote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:33 schreef Houtenbeen het volgende:
Zaterdag Sneeuw
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dooie mus en blij maken ...quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:33 schreef Houtenbeen het volgende:
Zaterdag Sneeuw
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus liever een groene hel als een witte hel?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:34 schreef WEST het volgende:
Ik moet zaterdag met de bus naar Groningen om 15:00 een voetbalwedstrijd dus die sneeuw mag mooi na die tijd vallen.
Dat heb jij wel goed. En het wordt voor de thuisploeg een rood-witte helquote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:11 schreef Pagan het volgende:
[..]
Dus liever een groene hel als een witte hel?
Hoezo, gaan de Ajaxspelers hun clublied zingen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:21 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat heb jij wel goed. En het wordt voor de thuisploeg een rood-witte hel
Ajax? wie heeft het hier over Ajax? Die moeten zondag in Amsterdam aantreden hoor. Ik ga met de lokale club naar Grunn.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:38 schreef Pagan het volgende:
[..]
Hoezo, gaan de Ajaxspelers hun clublied zingen.
hoeft ook niet daar ging het ook niet om.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:51 schreef Pagan het volgende:
Ach so!
Weet ik veel, ik volg het voetballen helemaal niet.
Redelijk geclusterd ook.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:53 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
is weer wat frisser op korte termijn
Die hebben na morgenavond geen energie meer om zondag nog iets te presteren hoorquote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:47 schreef WEST het volgende:
[..]
Ajax? wie heeft het hier over Ajax? Die moeten zondag in Amsterdam aantreden hoor. Ik ga met de lokale club naar Grunn.En die zijn ook rood-wit
Dat zal wel weer tegen gaan vallen want is weer kielekiele begreep ik van Weerplaza.quote:
Wat is er morgenavond?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:24 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Die hebben na morgenavond geen energie meer om zondag nog iets te presteren hoor
Als dit vrijdagavond om 23.59u nog zo is ga ik het wellicht geloven.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 20:33 schreef Houtenbeen het volgende:
Zaterdag Sneeuw
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onweer-online wordt volgens mij nog redelijk strak gemodquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Zat ff op dat meteoservice forum te kijken, da's al helemaal een peuterspeelzaal zeg. Zijn er nou echt geen fatsoenlijke fora over meteorologie meer te vinden?
Precies, voor lekker keuvelen kom ik op het fok forum. Hoewel hier ook wel wat wijze mensen zitten is het hier toch wat toegankelijker.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Onweer-online wordt volgens mij nog redelijk strak gemod
Nog even een zonnetje erbij en het is perfect.quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:11 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik vind dit toch wel het ideale winterweer: droog, weinig wind en niet heel koud. Prima fietsweertje.
bestaan die nog dan?quote:Op woensdag 21 januari 2015 06:59 schreef Fred0w het volgende:
Ik kijk vaker op onweer-online dan op weerwoord.
onweer online heeft een 'doorstart' gemaakt. Ik vind het wel een goed forum nu. Weerwoord kijk ik ook nooit...komt door die irritante korte stukjes.quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
bestaan die nog dan?
Weerwoord kijk ik zelf zelden tot nooit.
dat is niet dat weer-en-wind forum toch?quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:59 schreef aloa het volgende:
[..]
onweer online heeft een 'doorstart' gemaakt. Ik vind het wel een goed forum nu. Weerwoord kijk ik ook nooit...komt door die irritante korte stukjes.
Volgens mij niet, ken het al jaren als onweer-onlinequote:Op woensdag 21 januari 2015 09:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dat is niet dat weer-en-wind forum toch?
Klopt maar in augustus vorig jaar ging de stekker eruit. Er was sprake van een doorstart, maar ik heb daar verder nog niet weer gekeken.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Volgens mij niet, ken het al jaren als onweer-online
Edit: ging natuurlijk over weerwoord
Ik kom daar ook maar in bepaalde perioden van het jaar, merkte het laatst dat mijn account niet meer werktequote:Op woensdag 21 januari 2015 09:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt maar in augustus vorig jaar ging de stekker eruit. Er was sprake van een doorstart, maar ik heb daar verder nog niet weer gekeken.
Die lijkt mij ook iets realistischer.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:34 schreef Frutsel het volgende:
KNMI is iets voorzichtiger...
[ afbeelding ]
Heb er even mijn eigen voorspelling overheen gegooidquote:Op woensdag 21 januari 2015 10:34 schreef Frutsel het volgende:
KNMI is iets voorzichtiger...
[ afbeelding ]
Nee, dat forum is vrij nieuw volgens mij. Geen idee van wie dat is.quote:Op woensdag 21 januari 2015 09:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dat is niet dat weer-en-wind forum toch?
Dat is wat je hooptquote:Op woensdag 21 januari 2015 11:09 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Heb er even mijn eigen voorspelling overheen gegooid!
[ afbeelding ]
En in sommige topics worden ook prima argumenten neergelegd. Ik kijk er regelmatig in een aantal topicsquote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Onweer-online wordt volgens mij nog redelijk strak gemod
Same here...quote:Op woensdag 21 januari 2015 12:02 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, ik verlang weer naar een mooi wit Twents landschap!
Dat is dan geen geloven meer.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:04 schreef Crazy-M het volgende:
Ik geloof pas dat we sneeuw krijgen, als het ook daadwerkelijk sneeuwt.
Lol, iemand heeft ergens oK aangevinkt.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:26 schreef Ajaxfan het volgende:
Zonnebrand factor 1000000:
[ afbeelding ]
Effect global warming.quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Lol, iemand heeft ergens oK aangevinkt.
Ehhh... ik ben wel een fan van zomer, maar dit gaat zelfs mij een tikkeltje te ver...quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:26 schreef Ajaxfan het volgende:
Zonnebrand factor 1000000:
[ afbeelding ]
Vroeg uit bed dan, rond 10u al stromende regen in het westen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 10:12 schreef Ajaxfan het volgende:
http://www.weerplaza.nl/1(...)ps&element=&r=midden
Die sneeuwkans voor zaterdag:
[ afbeelding ]
Ah ben toch half 9 al aan het hardlopen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 20:27 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Vroeg uit bed dan, rond 10u al stromende regen in het westen.
Windkracht 8 voor t binnenland zoals het er staat. Kan maar door.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:57 schreef INViCTuS het volgende:
Het is nog een ruime week verder, maar de mogelijkheden zijn er wel. Volgende week donderdag kan een turbulente dag worden met extreem veel wind en een beste bak regen. We zullen zien wat er overblijft...
En een vracht sneeuw voor de Alpen waar je u tegen zegtquote:Op donderdag 22 januari 2015 00:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Windkracht 8 voor t binnenland zoals het er staat. Kan maar door.
Misschien was iemand anders zo vriendelijk om jou auto even mee te nemen met krabben?quote:Op donderdag 22 januari 2015 12:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Iedereen vannochtend auto krabben behalve ik en dat omdat ik onder een boom stond ofzo?? Was wel weird.. geen idee waarom dit was
Het blijft sfeervol buiten jaquote:Op donderdag 22 januari 2015 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
Grijs.... grijs grijs grijs....
zucht...
Dat plukje wat boven nederland net uitsteekt zit precies boven de kop van overijsselquote:
Ik ken hetquote:Op donderdag 22 januari 2015 16:06 schreef fotostarter het volgende:
Fijn fietsen man, met een bevroren versnellingskabel
Pest is, gistermiddag piepte mijn rem, dus die heb ik vanmorgen met wat wd40 ingespoten.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ken het
Al 2 jaar geleden inmiddels, heerlijk die winters van tegenwoordig
Om diezelfde reden heb ik een piepende zadel en een rammelende ketting, fixen is geen optie.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:10 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Pest is, gistermiddag piepte mijn rem, dus die heb ik vanmorgen met wat wd40 ingespoten.
Piep was weg. Fiets de hele dag buiten in de stramme wind gestaan, en dan kun je het wel raden.
Olie, en koude wind, en -1 = bevroren kabel.
quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om diezelfde reden heb ik een piepende zadel en een rammelende ketting, fixen is geen optie.
Hopelijk niks, vooral die regen ben ik wel zat.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:57 schreef INViCTuS het volgende:
Het is nog een ruime week verder, maar de mogelijkheden zijn er wel. Volgende week donderdag kan een turbulente dag worden met extreem veel wind en een beste bak regen. We zullen zien wat er overblijft...
Nee, maar we hebben hier in het noorden de laatste weken een paar regendagen gehad en dat hoeft van mij niet.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:28 schreef Dven het volgende:
Hier in de omgeving Rotterdam eigenlijk nog geen regen gezien sinds zaterdag?
Altijd mooi weer in DHWquote:Op donderdag 22 januari 2015 19:28 schreef Dven het volgende:
Hier in de omgeving Rotterdam eigenlijk nog geen regen gezien sinds zaterdag?
Zon heb ik op zaterdag na dan weer helemaal nog niet gezienquote:Op donderdag 22 januari 2015 19:50 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, maar we hebben hier in het noorden de laatste weken een paar regendagen gehad en dat hoeft van mij niet.
Vandaag was het koud, maar wel zonnig, dat heb ik veel liever.
Afgezien van het gebrek aan zon was het niet slechtquote:
Scandinavisch massiefquote:
Hier was het de hele dag zonnig. Heerlijk weer.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Verschrikkelijk die grijze kille butt zooi
mijn sleutel wil ineens niet meer in het slot van mijn voordeur.quote:Op donderdag 22 januari 2015 16:06 schreef fotostarter het volgende:
Fijn fietsen man, met een bevroren versnellingskabel
Helemaal mee eens. Laat er maar snel een pak sneeuw vallenquote:Op donderdag 22 januari 2015 19:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Verschrikkelijk die grijze kille butt zooi
Dan wordt het nog kouderquote:Op donderdag 22 januari 2015 20:09 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Laat er maar snel een pak sneeuw vallen!
Werp de zwarte vlekjes uit Noorwegen gewoon op Nederlandquote:
is ook alweer een tijd geleden, noordelijke stroming met sneeuwbuienquote:Op donderdag 22 januari 2015 20:21 schreef aloa het volgende:
Dit zie je niet vaak... 950 mb boven Scandinavië / noord Europa. Zorgt wel bij ons voor mooie luchten met sneeuwbuien.
[ afbeelding ]
Op naar teleurstelling nummer 5 deze winter.quote:Op donderdag 22 januari 2015 20:21 schreef aloa het volgende:
Dit zie je niet vaak... 950 mb boven Scandinavië / noord Europa. Zorgt wel bij ons voor mooie luchten met sneeuwbuien.
[ afbeelding ]
Telefoon zegt -6, brrquote:Op vrijdag 23 januari 2015 06:32 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Best koud vanochtend. Extra moeilijk om nu uit bed te gaan.
Ah, je bent me voor. Maar die -6 hier in Assen klopt dus wel. Lekker met je bek in de kou op de bus staan wachtenquote:
Lekker mistig ook in Assen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 07:00 schreef bondage het volgende:
[..]
Ah, je bent me voor. Maar die -6 hier in Assen klopt dus wel. Lekker met je bek in de kou op de bus staan wachten
Dan kan het nog lang koud blijven, als die mist hardnekkig is.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 07:38 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Lekker mistig ook in Assen.
Volgens mij is die kans 0.0 nuquote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:15 schreef Infection het volgende:
Hoe zit het nou met de sneeuw morgen? Ik lees veel over gladheid, maar over sneeuw wordt niet veel gemeldt.
Volgens het KNMI krijgen het oosten en zuidoosten nog wel wat sneeuw. Voor de rest van het land zal het wel ijsregen worden.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Volgens mij is die kans 0.0 nu
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:15 schreef Infection het volgende:
Hoe zit het nou met de sneeuw morgen? Ik lees veel over gladheid, maar over sneeuw wordt niet veel gemeldt.
Dan worden de wegen 1 grote ijsbaan.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:46 schreef Infection het volgende:
[..]
Volgens het KNMI krijgen het oosten en zuidoosten nog wel wat sneeuw. Voor de rest van het land zal het wel ijsregen worden.
Het grote voordeel is wel dat ik niet persé de deur uit hoef morgen. Als ik dat wel doe, zal waarschijnlijk zelfs lopen onmogelijk zijn. Ik heb nou niet de meest ideale schoenen voor gladheid.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:46 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dan worden de wegen 1 grote ijsbaan.
Ik moet sowieso de deur uit maar woon aan de kust, dus het zal wel meevallen hier.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 09:48 schreef Infection het volgende:
[..]
Het grote voordeel is wel dat ik niet persé de deur uit hoef morgen. Als ik dat wel doe, zal waarschijnlijk zelfs lopen onmogelijk zijn. Ik heb nou niet de meest ideale schoenen voor gladheid.
RIP Randstad.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:09 schreef Frutsel het volgende:
03.00 uur
[ afbeelding ]
05.00 uur
[ afbeelding ]
07.00 uur
[ afbeelding ]
09.00 uur
[ afbeelding ]
Kan vannacht nog wel link worden met dat ijzelfrontje
En een uur later zet de dooi in, waarna alles weer verdwijnt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 10:33 schreef Blik het volgende:
Lekker, eerst wat ijzel voor een glad laagje en dan wat sneeuw eroverheen zodat je de gladde plekken niet ziet...
Om 10 uur vertrek ik met auto uit Twente richting Groningen stad.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:22 schreef Ajaxfan het volgende:
Stervenskoude wind en levensgevaarlijke situatie op de weg. Wat een genot toch weer.
Zoiets?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:26 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Om 10 uur vertrek ik met auto uit Twente richting Groningen stad.
Even de dashcam opzoeken!
Dankje.. nu weer gauw naar binnen gevlucht met een bak koffie.. het voelt ook niet een beetje koud aan met die mist ofzo...quote:
Wees blij dat je tenminste nog even 'strakblauw' hebt mogen ervaren. Hier is het al vierhonderd jaar achter elkaar grijsquote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:39 schreef alors het volgende:
In tien minuten van strakblauw en zonnig naar grijs en mistig
Heel mooi!quote:Op vrijdag 23 januari 2015 11:32 schreef Snowballed het volgende:
Groningen at the moment...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook Assenaar?quote:Op vrijdag 23 januari 2015 07:38 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Lekker mistig ook in Assen.
Nee, gladheidquote:Op vrijdag 23 januari 2015 08:41 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Gevolg van de mist?
http://nos.nl/artikel/201(...)-rotonde-gieten.html
Toppie! Ook Marsdijk toevallig?quote:
Echt koud is het ook niet. Het is het gewoon niet. Precies hetzelfde weer als van de afgelopen weken maar nu wat kouder. Yayquote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:38 schreef LTVDK het volgende:
Het is tenminste weer eens "koud"
'Eerste officiële ijsdag sinds maart 2013'
Maar nog steeds deprimerend grijs
quote:Waarschuwing voor extreem weer: Winterse neerslag
Waarschuwing
Komende nacht en ochtend in het hele land gladheid door ijzel
Toelichting
Komende nacht trekt een gebied met winterse neerslag van west naar oost over het land. Op veel plaatsen wordt het glad als gevolg van ijzel. Daarnaast is er in het oostelijke helft van het land naast ijzel ook sneeuw mogelijk. In de westelijke helft van het land verdwijnt de gladheid aan het begin van de ochtend. In het oosten van het land kan de gladheid nog aanhouden tot aan het einde van de ochtend.
Prima weer dus om morgen lekker uit te slapen en pas 's middags de boodschappen te gaan doenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Code oranje voor vannacht en morgenochtend
[..]
Wintor... snil..quote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:55 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Code oranje voor vannacht en morgenochtend
[..]
Nog niet eens een halve dagquote:
Woensdag en donderdag was het prima. Gisteren heerlijk zonnig winterweerquote:Op vrijdag 23 januari 2015 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Kerel, het is hier al weken grijs, kil en kut. Doe me dan maar de wind en de hogere temperaturen erbij, dit is écht bagger![]()
![]()
Dan was vorig jaar beter
En ik ben nu al dolblij.... kun je nagaan.. lolquote:
Ik zit ongeveer 20km ten oosten vd stad Groningen.. daar hebben ze toch ook wel wat sneeuw voorspeld..quote:
Och, mensen die zo graag sneeuw, of "snil" willen (tis inderdaad een kutwoord) laat ik maar.... ik begrijp sowieso niet waarom mensen in Nederland zo graag sneeuw willen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Hey, zullen we in ieder geval stoppen met het "snil" de grap is ouder dan de tombe van toetanchamon
Het is:quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Och, mensen die zo graag sneeuw, of "snil" willen (tis inderdaad een kutwoord) laat ik maar.... ik begrijp sowieso niet waarom mensen in Nederland zo graag sneeuw willen.
We hebben geen bergen. Het is dichtbevolkt, dus levert alleen maar overlast op, alles wordt meestal na een dag of wat vieze bruine drab. Waar zit de lol hem dan in? Op die ene mooie boswandeling die iedereen denkt te kunnen maken? Nou, wooptidoo...
Maar ja, goed ach laat ze maar.... ik wacht ondertussen geduldig verder op de lente
quote:Er gaat in de westelijke kustgebieden vooral regen of natte sneeuw vallen. Ten oosten van de lijn Den Oever - Amsterdam - Roosendaal is ook onderkoelde regen mogelijk, wat kan leiden tot ijzel en dus verraderlijke gladheid.
Verder naar het oosten en zuiden, in het binnenland dus, valt al snel op veel plaatsen sneeuw of natte sneeuw. Naar mate de warme lucht vanuit het westen verder opdringt, zal halverwege de nacht ook daar onderkoelde regen mogelijk zijn, met gevaar voor ijzel en gladheid. Ook de sneeuw kan natuurlijk tot gladheid leiden, maar ijzel is veel verraderlijker en kan in snel tempo zelfs snelwegen tot een ijsbaan omtoveren.
In de nanacht en morgenochtend hebben vooral de oostelijke provincies, dus Overijssel, Gelderland, Noord-Brabant en Limburg, met winterse neerslag te maken. Er valt sneeuw, overgaand in natte sneeuw en uiteindelijk in regen. Ook daar is even ijzel mogelijk. In het westen wordt het vanaf 8 uur tamelijk snel droog. In het uiterste oosten duurt het waarschijnlijk tot het middaguur voordat de neerslag er wegtrekt.
Daarom ons advies: als je in de periode tussen zaterdag 0 uur en zaterdag 12 uur moet reizen, houd dan de weerberichten zeer goed in de gaten.
In de nacht naar zondag is er kans op vorst en kunnen de natte wegen weer glad worden. Ook volgende week blijven we dat risico houden.
Weerplaza
Je plaat blijft een beetje hangen kerel.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Och, mensen die zo graag sneeuw, of "snil" willen (tis inderdaad een kutwoord) laat ik maar.... ik begrijp sowieso niet waarom mensen in Nederland zo graag sneeuw willen.
We hebben geen bergen. Het is dichtbevolkt, dus levert alleen maar overlast op, alles wordt meestal na een dag of wat vieze bruine drab. Waar zit de lol hem dan in? Op die ene mooie boswandeling die iedereen denkt te kunnen maken? Nou, wooptidoo...
Maar ja, goed ach laat ze maar.... ik wacht ondertussen geduldig verder op de lente
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:46 schreef Storneren het volgende:
[..]
Je plaat blijft een beetje hangen kerel.
Je bent in mijn ogen nogal kortzichtig.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 17:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok bedankt voor je mening.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 19:31 schreef hangtime het volgende:
[..]
Je bent in mijn ogen nogal kortzichtig.
In Nederland heb je heel veel mooie vlakke weilanden, maar nog belangrijker, ook wind.
Heerlijk dus om te gaan snowkiten.
Daar zit voor mij en heel veel andere mensen heel veel lol in.
De waarheid kan niet vaak genoeg herhaald worden. Reken maar dat driekwart van Nederland er net zo over denkt.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 18:46 schreef Storneren het volgende:
[..]
Je plaat blijft een beetje hangen kerel.
driekwart van Nederland is overdreven lijkt mijquote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De waarheid kan niet vaak genoeg herhaald worden. Reken maar dat driekwart van Nederland er net zo over denkt.
Sneeuw is inderdaad mooi en leuk als het vers is, niet de bruine pleuriszooi die hier na een dag al ligt door al het zout en weet ik veel wat.
Nou goed, meer dan de helft durf ik wel te stellen. Ijzel is het zwakzinnige broertje van regen. Daar zitten echt alleen maar nadelen aan.. En drie keer raden wie morgenochtend de weg op moetquote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:39 schreef aloa het volgende:
[..]
driekwart van Nederland is overdreven lijkt mij![]()
Op ijzel zit ik trouwens ook niet te wachten.
juist vannacht zou ik uitkijken.Of je nu te voet of met de auto bent.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Kom maar op met die sneeuw/ijzel, hoop niet dat ik vannacht op m'n bek ga na de nodige pientjes!
Het enige wat leuk is aan ijzel, is dat je kan schaatsen op straat. Paar keer meegemaaktquote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou goed, meer dan de helft durf ik wel te stellen. Ijzel is het zwakzinnige broertje van regen. Daar zitten echt alleen maar nadelen aan.. En drie keer raden wie morgenochtend de weg op moet![]()
Ik houd van extreem weer. Ik zit daarvoor alleen in het verkeerde land.. Misschien dat het daarom is dat ik niet snap dat mensen helemaal lyrisch worden van een beetje vorst en kou. Zelfde geldt voor warmte, leuk, als het daarna of daarvoor maar lekker tekeergaat tekeergaat. Een flinke sneeuwstorm met dump bijvoorbeeld..schuif maar door, dat gerommel in de marge is alleen maar kut.
Dat heb ik ook, extremen vind ik mooi. Maar hier in Nederland heb je met name van sneeuw en vorst vrijwel alleen maar ongemak. Glad, krabben, brrr. En ingesneeuwd raken, ho maar.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 20:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou goed, meer dan de helft durf ik wel te stellen. Ijzel is het zwakzinnige broertje van regen. Daar zitten echt alleen maar nadelen aan.. En drie keer raden wie morgenochtend de weg op moet![]()
Ik houd van extreem weer. Ik zit daarvoor alleen in het verkeerde land.. Misschien dat het daarom is dat ik niet snap dat mensen helemaal lyrisch worden van een beetje vorst en kou. Zelfde geldt voor warmte, leuk, als het daarna of daarvoor maar lekker tekeergaat tekeergaat. Een flinke sneeuwstorm met dump bijvoorbeeld..schuif maar door, dat gerommel in de marge is alleen maar kut.
Geeft altijd zoveel werk hier... vorig jaar negen kuub hout uit de bomen gewaaid.. (complete bomen afgeknapt, niet omgewaaid) en een tak rechtop door het dak in de meterkast...quote:
flink veel sneeuw kan ook niet zo best zijn voor je dakquote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:12 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Geeft altijd zoveel werk hier... vorig jaar negen kuub hout uit de bomen gewaaid.. (complete bomen afgeknapt, niet omgewaaid) en een tak rechtop door het dak in de meterkast...
Nee doe mij maar gewoon zon of sneeuw...
Ik denk dat je in andere landen juist veel meer last heb van dat soort problemen. De winter valt wat dat betreft hier vaak tegen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:06 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, extremen vind ik mooi. Maar hier in Nederland heb je met name van sneeuw en vorst vrijwel alleen maar ongemak. Glad, krabben, brrr. En ingesneeuwd raken, ho maar.
Het allermooist vind ik zelf storm en onweer.
Dat is het meest beroerde tijdstip.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:33 schreef MissHobje het volgende:
Lekker dan wordt rond 6.45 afgelost morgen ochtend en dan terug rijden Amsterdam ->Utrecht hoop echt niet dat het spekglad zal zijn.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Hey, zullen we in ieder geval stoppen met het "snil" de grap is ouder dan de tombe van toetanchamon
De laatste winters vielen mee, maar ik heb vaak genoeg naar mijn werk moeten glibberenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik denk dat je in andere landen juist veel meer last heb van dat soort problemen. De winter valt wat dat betreft hier vaak tegen.
Echte koude winters zijn voor Nederland zeldzaam.
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
weet niet waar je zit, maar wind verwacht ik richting kust, en daar gaat geen sneeuw vallen.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 22:55 schreef GekkePoes het volgende:
Begint stevig te waaien , ineens. kan leuk worden met die sneeuw.
Ik heb nu van die ijzel spetters op de ruiten. en zit bij de Eemsdollard in de buurt vandaag.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:01 schreef Againzender het volgende:
[..]
weet niet waar je zit, maar wind verwacht ik richting kust, en daar gaat geen sneeuw vallen.
Als het landinwaarts is waar je zit: opvallend dat er nu al windtoename is.
Dus toch wel... ik dacht dat het rijp van de bomen was wat tegen het raam waaide....quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:03 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb nu van die ijzel spetters op de ruiten. en zit bij de Eemsdollard in de buurt vandaag.
Dat zijn van die hele aparte tikjes , en dan is het grappig om te zien hoe de hele ruit dicht gaat zitten. tegen ademen helpt niet echt, heb hier goede isolatiequote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:15 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dus toch wel... ik dacht dat het rijp van de bomen was wat tegen het raam waaide....
Klopt het is een apart geluid idd...quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:19 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Dat zijn van die hele aparte tikjes , en dan is het grappig om te zien hoe de hele ruit dicht gaat zitten. tegen ademen helpt niet echt, heb hier goede isolatie
hm, stuk eerder en veeeel noordoosterlijker dan ik verwacht had! blijf lekker binnenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:03 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ik heb nu van die ijzel spetters op de ruiten. en zit bij de Eemsdollard in de buurt vandaag.
Ik wilde de kroeg in, een biertje laten tappen. maar dat word niet veilig terug. moet schuine paadjes langs lopen , ook langs het water om weer thuis te komenquote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
hm, stuk eerder en veeeel noordoosterlijker dan ik verwacht had! blijf lekker binnen
Ik ben morgenochtend echt wel op m´n hoede. Als ik het niet vertrouw om te fietsen dan loop ik wel naar de voetbal. Maar ik kijk eerst of het door gaat of nietquote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:23 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Klopt het is een apart geluid idd...
Morgen dus allemaal filmpjes van lui die nietsvermoedend naar buiten stappen/fietsen en direct onderuit gaan enz...
Maar er komt ook wel iets meer aan dan ze eerder op de dag lieten zien...
[ afbeelding ]
Dat is ook geen doen als het glad is.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:33 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik ben morgenochtend echt wel op m´n hoede. Als ik het niet vertrouw om te fietsen dan loop ik wel naar de voetbal. Maar ik kijk eerst of het door gaat of niet
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 00:04:20Ivm de verwachte weersomstandigheden wordt de dienstregeling zaterdag tot 12.00u enigszins aangepast in Zuid/Oost-NL. http://t.co/2QsZ3FY5oe reageer retweet
quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:57 schreef bbfakir het volgende:
[..]
Dat is ook geen doen als het glad is.
Er komt iig iets aan...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:57 schreef Infection het volgende:
Gaan we nou een dik pak sneeuw krijgen?
http://www.buienradar.nl/sneeuwradar
We zullen het zien morgenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:57 schreef Infection het volgende:
Nee, fout van de sneeuwradarquote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:57 schreef Infection het volgende:
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 00:57 schreef Infection het volgende:
En hier nog eenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:05 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee, fout van de sneeuwradar
[ afbeelding ]
twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 01:34:31Spelersbus NEC komt dwars te staan op A59 bij Drunen door gladheid, geen gewonden: http://t.co/fEoCJRUk3d http://t.co/w0yfUfR8HA reageer retweet
Hey buschauffeur de hele bus moet pissen...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:omroepbrabant twitterde op zaterdag 24-01-2015 om 01:34:31Spelersbus NEC komt dwars te staan op A59 bij Drunen door gladheid, geen gewonden: http://t.co/fEoCJRUk3d http://t.co/w0yfUfR8HA reageer retweet
Dat rijmt op elke dag.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:24 schreef Rabieluh het volgende:
Wederom gore neerslag, op zaterdag.
Het rijmt dus het is waar.
eerder 7 kleuren denk kquote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:44 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hey buschauffeur de hele bus moet pissen...
Hier heb je je 7 kleurenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 02:08 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Dat rijmt op elke dag.
[..]
eerder 7 kleuren denk k
Hier in West-Brabant zie ik gewoon weer sterren aan de hemel verschijnenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 02:31 schreef Snowballed het volgende:
Hier nu ook wind... de rest zal zo wel komen...
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 02:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hier heb je je 7 kleuren
[ afbeelding ]
Raam zit vol ijzel nu en straat is wit van sneeuw, en het sneeuwt nogquote:Op zaterdag 24 januari 2015 01:33 schreef MaGNeT het volgende:
Wind in NO Friesland trekt nu aan, zo te horen.
Je mag wel wat uit Leiden lenen, meer dan genoeg hierquote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:31 schreef WEST het volgende:
Nou die witte wereld heb ik ook wel weer gezien. Nu warm water regenen graag.
Stuur maar naar het noorden.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 08:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je mag wel wat uit Leiden lenen, meer dan genoeg hier
Mooi hequote:Op zaterdag 24 januari 2015 09:01 schreef pfaf het volgende:
Jeuj, échte sneeuw. De eerste in 2 jaar voor Enschede!
Ik zag net hier in de straat een moeder moeilijk fietsen met een kind voorop en één achterop. Het is dat die kinderen er niet voor kiezen maar zij verdiend het echt om keihard onderuit te gaan...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 09:27 schreef GekkePoes het volgende:
Deze rotonde, mensen rijden veel te hard
http://webcam.prvgld.nl/n346.html
net twee bijna ongelukjes gezien in een kwartier tijd ...
Ik hoop de kids goed ingepakt met minimaal een dubbele muts en dikke sjaalquote:Op zaterdag 24 januari 2015 09:41 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik zag net hier in de straat een moeder moeilijk fietsen met een kind voorop en één achterop. Het is dat die kinderen er niet voor kiezen maar zij verdiend het echt om keihard onderuit te gaan...
Het ziet er wel mooi uit. En gelukkig op zaterdag.quote:
quote:Op zaterdag 24 januari 2015 09:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Mooi wit in Nijverdal en het sneeuwt nog. Straks een 10km crossje dus die wordt nog interessant.
Bij dat crossje. Tja in Januari kun je natuurlijk verwachten dat het sneeuwt dus tja. Gelukkig heb ik zelf trailschoenen met goed profiel, maar het gaat wel tricky worden voor velen. Ik zie nog geen afgelasting in ieder geval.quote:
Utrecht blijft nog steeds steken op 0.9 graad...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:06 schreef GekkePoes het volgende:
in 10 minuten tijd is het ineens 5 graden warmer, gewoon warm buiten en er ligt sneeuw
Straks zul je zien dat als de boel half gedooid is, het plotseling weer gaat vriezen en het een grote glibberpartij wordt.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:06 schreef GekkePoes het volgende:
in 10 minuten tijd is het ineens 5 graden warmer, gewoon warm buiten en er ligt sneeuw
Ik heb nog wat strooizout op de oprit gemieterd. de buren zijn al weer een half uur bezig om die van hun sneeuwvrij te maken, en ik sta binnen met eeen kopje koffie te kijken naar de smeltende sneeuw op mijn opritquote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Utrecht blijft nog steeds steken op 0.9 graad...
Mag hier ook wel omhoog gaan zodat dat laagje zielige sneeuw hier ook zsm opzout.
Hah, get it? Sneeuw... opZOUT haha wat ben ik toch grappig
ja , dat.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Straks zul je zien dat als de boel half gedooid is, het plotseling weer gaat vriezen en het een grote glibberpartij wordt.
Tegen het eind van de middag is het weer water.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:41 schreef aloa het volgende:
Het dooit hier als een gek! De sneeuw is veranderd in een natte sneeuw/water/ijs massa.
dat denk ik ook..quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:42 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Tegen het eind van de middag is het weer water.
stuk kouder inderdaad. Sneeuw kans is deze week ook weer groot.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:42 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
pluimpje
a.s donderdag zou het eerst rond een graad of 10 worden,
Hier heeft de wasmachine nog een goed half uur te gaan, en dan ga ik ook maar naar buiten.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:50 schreef Klonk het volgende:
Laatste sneeuwvlokken zo te zien in Belfeld.
Net een flinke wandeling gemaakt, wel mooi buiten
Tsja, als je toch buiten niet kunt wezen ga je klussen in je huis. Gelukkig nu en niet op zondag...quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:51 schreef Resistor het volgende:
[..]
Hier heeft de wasmachine nog een goed half uur te gaan, en dan ga ik ook maar naar buiten.
Niet omdat het zo lekker is, maar omdat de buren iets te veel herrie maken met de boormachine en hamer.
gewoon een gaatje in de muur voor een schilderijtje... moet kunnen tochquote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
Ik had er gister een die ging boren om 21:55 en rond 22:00 was t weer stil
Keurig voor tienen klaar, dus niet in overtreding.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
Ik had er gister een die ging boren om 21:55 en rond 22:00 was t weer stil
Nee weet ik, daarom juist.... Vond alleen de timing wel droog. Alsof je je om vijf voor tien opeens realiseert van "oh shit, snel we hebben nog vijf minuten!!! Pak de boor!!"quote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Keurig voor tienen klaar, dus niet in overtreding.
En daarom wil ik dit weer dus niet op maandag, ik rij die weg iedere dag een heel stukquote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:41 schreef Koelkastje het volgende:
Oldenzaal > Slagharen was wel even spannend. Eenmaal op de 100 wegen en nu de A28 richting Groningen is het goed te doen!
Heb in totaal al 4 auto's naast de weg zien liggen!
Als iedereen gewoon netjes door blijft rijden is er niks aan de handquote:Op zaterdag 24 januari 2015 11:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
En daarom wil ik dit weer dus niet op maandag, ik rij die weg iedere dag een heel stuk
Leuk met die schittering van de boerderij op de hoek van de ijsbaan en het overbos....quote:
Hier betekent het dat je niet met winterkleding naar buiten moet. Alles is droog nuquote:Op zaterdag 24 januari 2015 09:41 schreef DaMart het volgende:
In Zandvoort betekent die code oranje dat je uit moet kijken voor kinderen die in plassen gaan stampen... niets aan de hand dus.
[ afbeelding ]
Belfeld begint ook steeds lichter te worden buitenquote:Op zaterdag 24 januari 2015 12:42 schreef MaLo het volgende:
Het zonnetje komt er hier nu door. Sneeuw zal wel snel verdwijnen nu.
Ja, en negatief.... de komende paar dagen hebben we ff temperaturen rond normaal (zij het met ws weer veel wind en regen) en daarna gaan we weer naar vies koud weer zoals het er nu uit ziet.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:21 schreef Nattekat het volgende:
Positief: Geen sneeuw, warm, zon, geen handschoenen, heerlijk!
Negatief: het waait eens voor de verandering
Wijfquote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, en negatief.... de komende paar dagen hebben we ff temperaturen rond normaal (zij het met ws weer veel wind en regen) en daarna gaan we weer naar vies koud weer zoals het er nu uit ziet.
Dus weer de natte sneeuwbuien en dan snachts -2 waardoor die shit weer aanvriest en... HUILEN, MOEILIJK
Volgens dit kaartje lag hier (Twente) 4 cm. Maak er maar rustig 6 vanquote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:54 schreef Snowballed het volgende:
Dikste pak sneeuw valt in Oost-Groningen
Ik dacht dat er overal zoveel lag... Het meeste ligt er nog steeds trouwens, maar de zon doet zn best..
Hier onder de rook van Rotterdam, lag bijna niks, was voor 11 uur ook allemaal al weer weg....quote:Op zaterdag 24 januari 2015 15:54 schreef Snowballed het volgende:
Dikste pak sneeuw valt in Oost-Groningen
Ik dacht dat er overal zoveel lag... Het meeste ligt er nog steeds trouwens, maar de zon doet zn best..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |