klopt hier ook aardigquote:Op maandag 19 januari 2015 19:28 schreef Geralt het volgende:
Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik daar voor het laatst iets gekocht heb.
Dat moet minstens 20 jaar geleden zijn. Als het niet langer geleden is.
Designmeuk? Bij de V&D?quote:Op maandag 19 januari 2015 19:27 schreef NiceHat het volgende:
Nooit. Kutwinkel. Overprijst. Designmeuk.
Kantoorspullen haal je toch goedkoper bij de Action?quote:Op maandag 19 januari 2015 19:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Tegenwoordig alleen kantoorspullen zoals collegeblokken en heel af en toe naar La Place.
quote:
Ik kom niet zo vaak in de buurt van een Action. Ik haal bij V&D een collegeblok voor ¤1 per stuk.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:41 schreef Mylene het volgende:
[..]
Kantoorspullen haal je toch goedkoper bij de Action?
Voor collegeblokken moet je naar de Action gaan.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Tegenwoordig alleen kantoorspullen zoals collegeblokken en heel af en toe naar La Place.
mensen die de aanduiding hip en chique gebruikenquote:Op maandag 19 januari 2015 19:42 schreef Igen het volgende:
[..]Alhoewel ik voor notitieblokken enzo tegenwoordig eerder naar de Hema ga.
V&D is niet goedkoop, niet hip en niet chique.
Ok, hoe noem jij de winkels in pakweg de PC Hooftstraat dan, als je niet het woord chique gebruikt?quote:Op maandag 19 januari 2015 19:45 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
mensen die de aanduiding hip en chique gebruiken
Pretentieus?quote:Op maandag 19 januari 2015 19:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Ok, hoe noem jij de winkels in pakweg de PC Hooftstraat dan, als je niet het woord chique gebruikt?
Van mij mag je het best pretentieus noemen, maar volgens mij lopen die winkels wel beter dan de V&D.quote:
Ja ik wou er nog aan toevoegen dat dat beeld wellicht meer voortkomt uit het publiek en de omgeving, maar was zoveel moeite voor een mild grapje.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Van mij mag je het best pretentieus noemen, maar volgens mij lopen die winkels wel beter dan de V&D.
Andere merken, stijl? C&A spreekt mij echt niet aan qua kleding en H&M ook niet altijd.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:50 schreef Diqiu-Long het volgende:
Voor kleding kun je toch ook naar C&A en H&M gaan? Ik probeer me namelijk echt te denken waarom je naar een warenhuis zou gaan?
Sorry PI niet gezien.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:55 schreef Jibberism_ het volgende:
[..]
Ja ik wou er nog aan toevoegen dat dat beeld wellicht meer voortkomt uit het publiek en de omgeving, maar was zoveel moeite voor een mild grapje.
C&A kom ik ook, H&M liever niet. De prijzen zijn daar zo laag, dat ik het gevoel heb dat t door zeer kundige kinderhandjes in elkaar gezet is.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:50 schreef Diqiu-Long het volgende:
Voor kleding kun je toch ook naar C&A en H&M gaan? Ik probeer me namelijk echt te denken waarom je naar een warenhuis zou gaan?
Het beeld wat ik van warenhuizen heb is vooral dure overprijsde producten, want als ik op de parfum afdeling kom van zo'n warenhuis dan zijn de prijzen veel hogere dan wat hetzelfde product bij de drogisterij kost.
Jaquote:
Dat heeft in iedere geval niks met prijs te maken, want het schijnt net zo goed bij de duurdere merken / ketens voor te komen.quote:Op maandag 19 januari 2015 20:00 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
C&A kom ik ook, H&M liever niet. De prijzen zijn daar zo laag, dat ik het gevoel heb dat t door zeer kundige kinderhandjes in elkaar gezet is.
En nee, dat is niet rationeel.
F*cking voorspelbaar, deze reactie.quote:Op maandag 19 januari 2015 20:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat heeft in iedere geval niks met prijs te maken, want het schijnt net zo goed bij de duurdere merken / ketens voor te komen.
Hoogstaandquote:Op maandag 19 januari 2015 19:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Ok, hoe noem jij de winkels in pakweg de PC Hooftstraat dan, als je niet het woord chique gebruikt?
Idd hahah, toevallig gisteren wel kleding besteld omdat ik nog een cadeaubon had liggen.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:29 schreef de_boswachter het volgende:
Ik kom er serieus altijd alleen om te pissen. Omdat de toiletjuffrouw altijd zo aardig isVoor 25 cent pis ik graag op een schoon toilet.
Dat inderdaad. De V&D is alles net niet.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:42 schreef Igen het volgende:
[..]
V&D is niet goedkoop, niet hip en niet chique.
Ja! Kwaliteit is doorgaans ook niet best. Helaas is de prijs niet overeenkomstig.quote:Op maandag 19 januari 2015 20:49 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Dat inderdaad. De V&D is alles net niet.
net zo aardig als stacey?quote:Op maandag 19 januari 2015 19:29 schreef de_boswachter het volgende:
Ik kom er serieus altijd alleen om te pissen. Omdat de toiletjuffrouw altijd zo aardig isVoor 25 cent pis ik graag op een schoon toilet.
Ik dacht dat het een subtiele verwijzing was.quote:Op maandag 19 januari 2015 22:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Stacey is een sexueel iets, de toiletjuffrouw van de V&D gewoon een aardige mevrouw.
Dat laatste, dat vind ik ook zo fijn bij de v&d.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:14 schreef Copycat het volgende:
Toevallig eergisteren. Ik moest wat klein kantoorspul hebben, bij de Hema hadden ze geen perforator, dus ben ik de V&D binnengelopen. Ben geslaagd, maar het viel me op hoe enorm rustig het was.
quote:Op maandag 19 januari 2015 19:50 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het beeld wat ik van warenhuizen heb is vooral dure overprijsde producten, want als ik op de parfum afdeling kom van zo'n warenhuis dan zijn de prijzen veel hogere dan wat hetzelfde product bij de drogisterij kost.
Ook de voornaamste redenen dat ik er kom.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:20 schreef Danielle83 het volgende:
Nu ik erover nadenk alleen eten bij La Place en even langs de shop in shop van New Look.
La Place is ook eigenlijk best duur en sfeerloos.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:39 schreef Copycat het volgende:
Veel liefhebbers van LaPlace hier. Vind ik dus weer helemaal niks.
Ik ga regelmatig lunchen in de stad, maar echt bijna nooit in een warenhuis. Heel, heel sporadisch in de Bijenkorf, maar liever lunch ik in een eetcafé of restaurant. Vind het vaak zo'n troosteloos bijproduct.
Jij blijft wel lang bij Stephanie hangen, is het niet?quote:Op maandag 19 januari 2015 22:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Stacey is een sexueel iets, de toiletjuffrouw van de V&D gewoon een aardige mevrouw.
Wie?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij blijft wel lang bij Stephanie hangen, is het niet?
Ah, nog een...quote:
Wanneer stap jij moedig de 20e eeuw binnen?quote:
Precies dat!quote:
Niet.quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wanneer stap jij moedig de 20e eeuw binnen?
Kakverkopers, bij V&D?quote:Op woensdag 21 januari 2015 03:36 schreef Impressme het volgende:
Ik niet, nooit gedaan ook, veels te duur. Wel wezen plassen daar en hoedjes passen. Beetje dollen met die kakverkopers.
Cheapskate.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:33 schreef Hexagon het volgende:
Heb wel eens sierraden gekocht voor mijn vriendin als cadeau.
Mee eens.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:39 schreef Copycat het volgende:
Ik ga regelmatig lunchen in de stad, maar echt bijna nooit in een warenhuis. Heel, heel sporadisch in de Bijenkorf, maar liever lunch ik in een eetcafé of restaurant. Vind het vaak zo'n troosteloos bijproduct.
In slechtste geval gewoon laten overkopen door rijke zakenlui en/of corporaties. Zat landen en merken/producten die de Europese markt willen binnenkomen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 23:13 schreef athlonkmf het volgende:
Eigenlijk best wel zielig voor de medewerkers. Als ze hun baan kwijtraken, waar kunnen ze nog meer terecht? Alle winkels hebben het zwaar. Er zijn meer mensen dan banen.
En dan? Wat moeten ze met een noodlijdend concept?quote:Op donderdag 22 januari 2015 00:18 schreef Yiwei het volgende:
[..]
In slechtste geval gewoon laten overkopen door rijke zakenlui en/of corporaties. Zat landen en merken/producten die de Europese markt willen binnenkomen.
Dan heb je de jaren tachtig niet meegemaakt. Toen zag de V&D er pas muf en ongezellig uit.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:33 schreef Noriega het volgende:
Als ik de V&D binnenloop dan denk ik steeds dat ik in een tijdreismachine naar de jaren tachtig ben gezet.
Nou ja, je hebt ook "losse" La Places, zoals bij mij in Haarlem in het oude Dreefzicht. Dat is op zich prima te doen, maar het blijft een 'snelle hap' - ik zou er geen avond voor vrij plannen ofzo.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:39 schreef Copycat het volgende:
Ik ook eigenlijk. En een badjas.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:37 schreef HCFeestbeest het volgende:
Onlangs nog een jas gekocht. Die zit faking lekker warm.
Zou je een beeld willen schetsen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan heb je de jaren tachtig niet meegemaakt. Toen zag de V&D er pas muf en ongezellig uit.
Interessant.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:36 schreef borisz het volgende:
linkdumpje
http://www.retailwatching(...)oor-vd-in-kaart.html
De kansen voor V&D
Tering een broek van 9(!)euro en dan zeuren als ie na een paar maanden vaal isquote:Op maandag 19 januari 2015 20:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
De schoenenafdeling is slecht. Vorig jaar had m'n vriend er wat broeken in de sale voor 9¤ per stuk, 2 ervan zijn al redelijk vaal. De koffiebonen zijn niet zo slecht en ik laat m'n horlogebandje daar vervangen. Kantoorspullenuitverkoop is ook nog wel goed.
Als ze de schoenenafdeling verbeteren, de verkoopsterpakjes minder truttig maken en het restaurant iets goedkoper, zou ik er wellicht vaker komen.
Het is allemaal was vaag geworden. Ik was een jaar of 3 en dat was rond 1986-1987. We woonden toen vlakbij het centrum en mijn vader nam me vaak mee naar de V&D als hij iets nodig had. Ik kan me nog herinneren dat ze lelijk bruin geel zeil op de grond hadden liggen, aftandse stellingen hadden en de aankleding van de winkel werkelijk nul was. Wat ik ook nog weet is dat V&D destijds een food afdeling had. Dat was echt een minisupermarktje binnen de V&D.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:17 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ik ook eigenlijk. En een badjas.
[..]
Zou je een beeld willen schetsen?
Je vergeet even het woord uitverkoop. Die dingen waren normaal ¤ 40. Moet de kwaliteit soms achteruit gaan wanneer het in de uitverkoop terechtkomt? Maar dat was geen halszaak hoor.quote:Op zondag 25 januari 2015 12:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tering een broek van 9(!)euro en dan zeuren als ie na een paar maanden vaal is
Wat is er mis met die verkoopsterspakjes? Is toch ook niet zo belangrijk denk ik?
Voor de volledigheid:quote:Op maandag 26 januari 2015 08:07 schreef quirina het volgende:
Lees net op nu.nl dat v&d een huurvrije periode wil ..
quote:Warenhuisketen Vroom en Dreesmann (V&D)zou aan zijn vastgoedeigenaren hebben gevraagd om tijdelijk geen huur in rekening te brengen om de financiële positie van het bedrijf te kunnen verbeteren.
Dat schrijft de Volkskrant op basis van een interne brief.
Het niet in rekening brengen van de huur moet er volgens het bedrijf voor zorgen dat er voorzien kan worden in de liquiditeitsbehoefte voor 2015.
V&D is van plan om de huurprijs daarnaast structureel omlaag te brengen. In de plannen van het bedrijf mogen de huurprijzen straks nog zo'n tien tot zeventien procent van de omzet bedragen.
'Andere markt'
In de brief zou door V&D worden gesteld dat de huurtarieven niet houdbaar zijn omdat ze zijn opgesteld in een fundamenteel andere markt. Vastgoedbeheerder IEF Capital heeft aangegeven op zeer korte termijn met V&D te willen praten over de situatie. Een andere vastgoedeigenaar die panden van V&D in Heerlen en Sittard in bezit heeft, vindt het een rare situatie en zegt dat zoiets nog nooit voorgekomen is.
Verschillende vastgoedeigenaren hebben meerjarige contraten met V&D. Sommige van die bedrijven hadden juist een huurverhoging op het oog voor de gewilde locaties waarop V&D veelal gevestigd is. Volgens een woordvoerder van het V&D is de huidige eigenaar Sun bereid om in V&D te investeren, "als allen andere belanghebbenden ook hun bijdrage leveren."
V&D maakte eerder al bekend dat de medewerkers van het bedrijf salaris in moeten leveren om de financiële positie van het bedrijf te kunnen verbeteren.
Bron: http://www.nu.nl/ondernem(...)riode-filialen-.html
Oh ja, die paskamersquote:Op maandag 26 januari 2015 11:08 schreef Negentiendertig het volgende:
Matige winkel, ik zou niet weten wat ik daar zou moeten kopen wat bij een andere winkel niet verkrijgbaar is. Nu zitten er hier twee filialen dichtbij, en zo af en toe loop ik wel eens door de winkels in om naar de andere kant van een winkelstraat te komen ofzo, maar de hele formule spreekt me absoluut niet aan. Wat kleding betreft hebben ze bizar veel store-in-stores (waarom zou ik kleding van Hunkemöller/Esprit/Mexx/Desigual/Replay/New Look/Jack and Jones/Only/Mango/etc willen kopen als er echte winkels van die desbetreffende merken in de zelfde winkelstraat zitten als de V&D?). Verder lopen de verkoopsters erbij in stoffige pakjes, en zijn de paskamers altijd vies. En LaPlace spreekt me al helemaal niet aan. Dan ga ik liever een saucijzenbroodje eten bij de HEMA.
Eigenlijk kwam ik er nog wel eens toen er nog een Sephora. Sinds die vertrokken is, ben ik er ook niet meer geweest.
Dat is bij mijn V&D wel beter dan, daar is het gewoon normaal.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Oh ja, die paskamersComplete stofwolken en geeneens een krukje oid waar je je kleding op kan leggen
Blijf dat zo'n faal vinden.
Bever Buitensport verkoopt ook Falkequote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:44 schreef FANN het volgende:
Laatst nog een tasje gekocht, 50 % afgeprijsd en het is de enige winkel die ik ken die
Falke sokken verkoopt, dus die koop ik daar ook altijd.
LaPlace is niks voor mij, niet lekker..ze hebben wél lekkere koffie daar, de gewone koffie de cappuccino is niet te zuipen om eerlijk te zijn
Nee, dat klopt idd. Ik check het altijd nog even, want vaak is het nog goedkoper dan wat er op het kaartje is geschreven.quote:Op maandag 26 januari 2015 12:03 schreef Metalfreak het volgende:
Koop er wel eens kleren, maar het is nooit duidelijk wat je uiteindelijk écht moet betalen. Heb al vaak zat gehad dat je aan de kassa stond en er ineens nog extra korting van het bedrag af ging (niet erg natuurlijk). Maar verder is het inderdaad een beetje een rommeltje en onderscheid die winkel zich nergens mee. Het is het allemaal net niet... Beperkt assortiment, oude zooi en veel stof op de producten.
Bij Falke zelf... En Bijenkorf. Wel zo handig, aangezien de V&D binnenkort wellicht niets meer verkoopt.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:44 schreef FANN het volgende:
Laatst nog een tasje gekocht, 50 % afgeprijsd en het is de enige winkel die ik ken die
Falke sokken verkoopt, dus die koop ik daar ook altijd.
Omdat de populaire stukken in de niet V&D winkels bijna altijd uitverkocht zijn. Bij de V&D kon ik ze wel kopen; beter op voorraad.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:08 schreef Negentiendertig het volgende:
Wat kleding betreft hebben ze bizar veel store-in-stores (waarom zou ik kleding van Hunkemöller/Esprit/Mexx/Desigual/Replay/New Look/Jack and Jones/Only/Mango/etc willen kopen als er echte winkels van die desbetreffende merken in de zelfde winkelstraat zitten als de V&D?).
De pakjes vind ik net eruit zien, maar geen vereiste nee. Paskamers ervaar ik wel schoon, ruim en meestal een leuk stoeltje erbij. Per filiaal verschillend. Bij LaPlace zou ik ook een keer willen eten, maar er zijn betere opties helaas.quote:Verder lopen de verkoopsters erbij in stoffige pakjes, en zijn de paskamers altijd vies. En LaPlace spreekt me al helemaal niet aan. Dan ga ik liever een saucijzenbroodje eten bij de HEMA.
Dat ligt aan de merk, niet aan V&Dquote:Op maandag 26 januari 2015 12:33 schreef wolfrolf het volgende:
Ik heb er ooit 2 jeans gekocht.
Bij 1 is de broekzakstof gescheurd en bij de ander de knoop eruitgevallen.
Kwaliteitje hoor
C&A
Ben je de V&D curator ofzoquote:Op maandag 26 januari 2015 15:57 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Omdat de populaire stukken in de niet V&D winkels bijna altijd uitverkocht zijn. Bij de V&D kon ik ze wel kopen; beter op voorraad.
[..]
De pakjes vind ik net eruit zien, maar geen vereiste nee. Paskamers ervaar ik wel schoon, ruim en meestal een leuk stoeltje erbij. Per filiaal verschillend. Bij LaPlace zou ik ook een keer willen eten, maar er zijn betere opties helaas.
[..]
Dat ligt aan de merk, niet aan V&D
Ik vond vrijdag een naald in de paskamer.quote:Op maandag 26 januari 2015 11:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Oh ja, die paskamersComplete stofwolken en geeneens een krukje oid waar je je kleding op kan leggen
Blijf dat zo'n faal vinden.
Er zijn wel dingen die ze kunnen veranderen ja:quote:
Geen lelijke dingen inkopen is natuurlijk iets waar je niks mee kan, als ze het lelijk hadden gevonden hadden ze het waarschijnlijk ook niet ingekocht.quote:Op maandag 26 januari 2015 16:50 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Er zijn wel dingen die ze kunnen veranderen ja:
- geen lelijke dingen inkopen -> wat jaren niet verkoopt, geeneens met 70% korting voor E9,- voor een handtas bijv. Smaken verschillen, maar sommige dingen zijn gewoon echt lelijkDuidelijk geen homo's bij de inkoop afdeling. Daarnaast ook weinig klassiek en chique uitstralende collectie's.
- duurzaamheid promoten en garantie op durven geven
- LaPlace metamorfose. Broodjes, stampot, pizza's verkopen; alsof we thuis niet genoeg brood, stampot en pizza's eten![]()
- V&D van naam veranderen, zelfs de naam straalt niks uit
- webshop verbeteren; de voorraadregistratie, layout (al kunnen zien of iets is uitverkocht nog voordat je op het artikel moet klikken om te zien)
- winkelpanden zijn vaak te groot, richt je op je publiek en concept. Nu zijn er zoveel soorten winkels incl. de online, een groot warenhuis wat alles wil verkopen in grote steden waar alles te vinden is voor elk prijscategorie, is gewoon niet meer van deze tijd
- tel.nr van de klantenservice van 0900 veranderen naar gratis
Perceptiequote:Op maandag 26 januari 2015 11:18 schreef gelestipjes het volgende:
Koop er vrijwel nooit wat, hooguit een keer een kaartje of zo. Die winkel is veel te duur, alles wat je daar kunt kopen kun je elders voor een veel lagere prijs kopen.
Leuk allemaal, maar ik vind het niks.quote:Op maandag 26 januari 2015 15:57 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Omdat de populaire stukken in de niet V&D winkels bijna altijd uitverkocht zijn. Bij de V&D kon ik ze wel kopen; beter op voorraad.
[..]
De pakjes vind ik net eruit zien, maar geen vereiste nee. Paskamers ervaar ik wel schoon, ruim en meestal een leuk stoeltje erbij. Per filiaal verschillend. Bij LaPlace zou ik ook een keer willen eten, maar er zijn betere opties helaas.
[..]
Dat ligt aan de merk, niet aan V&D
Dit jaquote:
Het grote probleem is dat het middensegment volledig aan het verdwijnen is. Je hebt vooral kopers die zo goedkoop mogelijk willen en kopers die vooral kwaliteit/service/enz willen. Als je daar ergens tussen zweeft heb je een probleem.quote:Op maandag 26 januari 2015 19:17 schreef quirina het volgende:
-V&D is allang geen familiebedrijf meer. En een naamsverandering zou juist wel eens goed uit kunnen pakken. Beetje vernieuwing kan geen kwaad.
-En waarom zit V&D altijd in grote steden in de hoofdwinkelstraat? Misschien juist beter om een warenhuis op te zetten in kleine dorpjes/stadjes waar het winkelaanbod toch al mager is.
-Zet juist een V&D neer op plekken waar mensen gratis hun auto kunnen parkeren. Blijven ze ook wat langer in het warenhuis ronddwalen en kopen misschien ook dan wat sneller.
Het punt met dat middensegment is dat je 'midden' vooral in de prijs terugvindt. Of het ook in de kwaliteit zit is nog maar de vraag. En daar zijn mensen tegenwoordig terecht argwanend voor.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het grote probleem is dat het middensegment volledig aan het verdwijnen is. Je hebt vooral kopers die zo goedkoop mogelijk willen en kopers die vooral kwaliteit/service/enz willen. Als je daar ergens tussen zweeft heb je een probleem.
Ik denk dat V&D het niet in zich heeft om op prijs te concurreren en inmiddels ook absoluut niet meer de mensen om te scoren op zaken die meerwaarde hebben.
Anders gezegd: de houdbaarheidsdatum is verstreken. Uiteindelijk overkomt ieder bedrijf dat een keer.
En de V&D is zeker niet de enige die hier tegenaan zal lopen.
Welke V&D in Amsterdam?quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:50 schreef Mylene het volgende:
Ik ben er vandaag eens binnengelopen, heb er twee potjes witte chocoladepasta met pistachenoten gekocht. V&D Amsterdam is echt een armoede in tegenstelling tot het filiaal in Utrecht. Volgens mij de enige die wel echt goede winst maakt.
In het centrum. In Noord ben ik al heel lang niet meer geweest. Boots de Engelse drogist heeft daar toch ook gezeten? Zij hebben toen ook John Frieda in Nederland geïntroduceerd.quote:Op woensdag 28 januari 2015 18:11 schreef quirina het volgende:
[..]
Welke V&D in Amsterdam?
In Noord is het armoe troef, maar die V&D in het centrum gaat wel...( mjah Bijenkorf vlakbij)
bronquote:V&D sluit winkel in Amsterdamse Kalvertoren
V&D vertrekt uit winkelcentrum de Kalvertoren. Het wankelende warenhuis, dat steevast ontkent vestigingen te willen sluiten, heeft volgens eigenaar Kroonenberg het huurcontract opgezegd.
V&D zet momenteel de verhuurders van 63 warenhuizen onder druk om de huren fors te verlagen. Het warenhuis ontkent dat het aanstuurt op sluiting en inkrimping van zaken, als de verhuurders daaraan niet meewerken. Maar zowel in Amsterdam als in Den Haag en Heerlen is dat precies wat er gebeurt.
'Ze hebben al opgezegd,' zegt Lesley Bamberger van Kroonenberg Groep, sindskort eigenaar van de Kalvertoren. 'Maar ze hebben nog een huurcontract van twee jaar. Daar zullen we ze zeker aan houden.' Van Bamberger mag V&D op elk moment weg uit de Kalvertoren, zolang de overeengekomen huur gewoon wordt afgedragen.
Gesprekken met het warenhuis zijn er nog niet geweest, maar Bamberger kan zijn inbreng in dat overleg alvast verklappen. 'Afspraak is afspraak. De huurovereenkomsten zijn duidelijk en wij zullen in lijn daarmee het gesprek met V&D aangaan.'
'Ik ben ook wel blij dat ze weggaan. Dat geeft ons de mogelijkheid de Kalvertoren op te knappen. Er is in dat winkelcentrum behoefte aan grotere winkels en hogere puien. Daarvoor hebben we ruimte nodig. We willen de eerste etage bij de begane grond trekken. We kunnen de vierkante meters van V&D goed gebruiken.'
Geschreeuw en gedram
Bamberger, die ook in Breda en Meppel panden aan V&D verhuurt, denkt er niet over in te gaan op 'het geschreeuw en gedram' van V&D over huurverlaging. 'Waarom zou ik daaraan meewerken? Dit is een Amerikaanse wijze van zakendoen. Maar ik ben ook actief in de VS, dus ik kan daar heel goed mee omgaan. Ik begrijp wat ze willen bereiken, maar ik ben hier helemaal niet van onder de indruk.'
Ook andere verhuurders tonen zich niet onder de indruk. Een groep verhuurders die wordt vertegenwoordigd door het Amsterdamse Metroprop, zal volgens eigenaar Jos van de Mortel niet akkoord gaan met de eis van V&D.
'V&D betaalt al veel lagere huren dan andere winkelketens op dezelfde locatie. Als het nog minder wordt, zakt de verhouding tussen huuropbrengsten en de waarde van het pand onder het aanvaardbare. Onze insteek is: minder vierkante meters voor V&D, andere winkeliers er in.'
V&D sloot deze week al een zaak in Den Haag, wat al was aangekondigd voordat om de huurverlaging werd gevraagd. In Heerlen onderhandelt het warenhuis over aen aanpassing van het huurcontract, waarbij V&D minder vierkante meters wil huren.
Ik vind die in Utrecht ook best mooi.quote:Op woensdag 28 januari 2015 17:50 schreef Mylene het volgende:
Ik ben er vandaag eens binnengelopen, heb er twee potjes witte chocoladepasta met pistachenoten gekocht. V&D Amsterdam is echt een armoede in tegenstelling tot het filiaal in Utrecht. Volgens mij de enige die wel echt goede winst maakt.
Ze hebben nog een huurcontract van twee jaar.quote:
TT kunnen we inmiddels wel aanpassen naar V&D-gatequote:FNV Handel en CNV Dienstenbond hebben warenhuisketen V&D gesommeerd om alle eenzijdig voorgestelde wijzigingen in de arbeidsovereenkomsten met werknemers uiterlijk volgende week woensdag in te trekken.
Als V&D dit niet doet gaan de vakbonden naar de rechter, zo lieten zij donderdag weten.
De warenhuisketen wil per 1 februari een salarisverlaging van 5,8 procent doorvoeren voor alle vijfduizend werknemers. Daarnaast wil het concern op andere punten de arbeidsvoorwaarden versoberen.
Volgens de vakbonden betekent een en ander voor sommige werknemers dat ze wel tot 10 procent inleveren. ''De afgelopen drie dagen hebben ruim 340 leden werkzaam bij V&D onze bijeenkomsten bezocht. Zij zijn vrijwel unaniem van mening dat de grote verslechteringen die V&D door wil voeren onacceptabel zijn'', zegt FNV-bestuurder Niels Suijker.
Zijn collega Martijn den Heijer schetst op grond van bezoeken aan filialen ook een beeld van groot verzet onder het personeel tegen het loonoffer.
''Daarnaast vindt men dat het geen structurele oplossing biedt voor de toekomst. Ook zijn er geen baangaranties. Bovendien heeft het loonoffer, mocht uiteindelijk toch een deel van het personeel worden ontslagen, direct gevolgen voor een eventuele WW-uitkering'', aldus Den Heijer.
Bron: http://www.nu.nl/ondernem(...)nwege-loonoffer.html
Kijk, daar heb je het al. Je moet er elke 2 maanden een jas kopen.quote:Op donderdag 29 januari 2015 17:38 schreef Kyubey het volgende:
Ik heb twee jaar geleden nog een erg fijne jas daar gekocht
Dag V&Dquote:Op donderdag 29 januari 2015 16:16 schreef Maraca het volgende:
[..]
TT kunnen we inmiddels wel aanpassen naar V&D-gate
bronquote:Problemen stapelen zich op bij V&D
Warenhuis V&D lijkt in steeds zwaarder weer te verkeren. Diverse partijen rond het bedrijf lijken hard tegen hard te spelen in de onderhandelingen om het bedrijf weer op de rit te krijgen. Dat melden diverse media.
V&D eigenaar Sun Capital heeft laten weten niet langer te willen investeren in V&D als werknemers, vastgoedeigenaren en banken geen financieel offer willen brengen. Dat verklaarde woordvoerster Ellie Fixter van Sun’s communicatiebureau aan RTL Z. Woensdag liet het warenhuis nog weten constructieve gesprekken te voeren met alle aandeelhouders. Als onderdeel van de gehele structurering zou Sun Capital een ‘significant bedrag’ investeren, naast de al eerder gemaakte investering van meer dan 100 miljoen euro. "Dat bestaat voor een deel uit eigen vermogen, en voor een deel uit leningen," laat een woordvoerster weten. “De leningen kennen geen onderpanden, en er wordt ook niet direct rente op betaald.” Als Sun de investeringen zou kwijt raken, betekent dat dat V&D ook failliet zou gaan.
"We zijn bereid om verdere investeringen in het bedrijf te doen, als V&D van alle belanghebbenden de concessies krijgt, die het nodig heeft," lichte Fixter toe in een mail aan RTL Z. “We benadrukken dat alle belanghebbenden, waaronder aandeelhouders, kredietverschaffers, werknemers en huisbazen, hun rol moeten spelen in de herstructurering van het bedrijf, om de toekomst veilig te stellen.”
Verhuurders niet onder indruk van huurverlaging
Hoewel V&D al te kennen heeft gegeven te willen investeren, hebben de verhuurders van de V&D-panden echter al laten weten niet akkoord te gaan met een verhuurverlaging, zoals V&D eerder voorstelde. V&D stuurde vorige week een brief naar alle winkeleigenaren met een permanente huurverlaging en het verzoek voor vier huurvrije maanden. De verhuurders laten nu weten dat ze naar de rechter zullen stappen als het warenhuis de huur niet meer betaalt. Vastgoedexploitant Metropop liet aan RTL Z weten dat het niet ingaat op het dreigement van het warenhuis. Verhuurder IEF is wel bereid om de huren te verlagen, maar alleen als V&D ook in vierkante meter afneemt. “V&D betaalt al veel lagere huren dan andere winkelketens op dezelfde locatie. Als het nog minder wordt, zakt de verhouding tussen huuropbrengsten en de waarde van het pand onder het aanvaardbare. Onze insteek is: minder vierkante meters voor V&D, andere winkeliers er in.” Deze week werd er al een V&D-filiaal gesloten in Den Haag. De sluiting was al bekend voor de huurverlaging op tafel kwam. In Heerlen wordt nog onderhandeld over een aanpassing van een huurcontract, waarbij het warenhuis minder winkeloppervlakte wil huren.
Vakbonden zij aan zij met werknemers V&D
De werknemers zijn niet blij met de aangekondigde salarisverlaging van 5,8 procent en hebben zich verzameld bij de vakbonden. Vakbonden FNV Handel en CNV Dienstenbond hebben inmiddels een ultimatum gesteld: als de verplichte loonsverlaging is doorgevoerd op het loonstrookje van februari, stappen de bonden naar de rechter. Eerder werd al bekend dat meer dan honderd personeelsleden van V&D hebben aangegeven de stap naar de rechter overwegen. "De afgelopen drie dagen hebben ruim 340 leden werkzaam bij V&D onze bijeenkomsten bezocht. Zij zijn vrijwel unaniem van mening dat de grote verslechteringen die V&D door wil voeren onacceptabel zijn," zegt FNV-bestuurder Niels Suijker in een persbericht. In het ultimatum stellen de vakbonden dat alle voorgestelde wijzigingen voor het personeel op uiterlijk 4 februari moeten zijn ingetrokken.
Door de loonsverlaging van 5,8 procent gaat iedere werknemer er flink op achteruit. Tevens is er geen enkele garantie op het behoud van banen, stellen de werknemers en vakbonden. Bovendien heeft het loonoffer, mocht uiteindelijk toch een deel van het personeel worden ontslagen, direct gevolgen voor een eventuele WW-uitkering, stelt het CNV. Het vertrouwen is geschaad door de voorgestelde maatregelen. “Ook bleek uit de peiling dat het vertrouwen in de leiding geschaad en laag is. Men voelt zich geschoffeerd en gedemotiveerd door de voorgestelde maatregelen.” Suijker: “Als V&D doorzet gaan we namens honderden leden naar de rechter. Onze leden voelen zich meer dan respectloos behandeld door V&D en weigeren om mee te werken aan een versobering, zonder dat daar een reëel perspectief of een garantie voor werk tegenover staat.”
V&D sluit filiaal in Amsterdamse Kalvertoren
Het nieuws over de harde onderhandelingen valt samen met het bericht dat V&D de huur op heeft gezegd van het filiaal in winkelcentrum de Kalvertoren in Amsterdam. Dat heeft de eigenaar van de Kalvertoren, de Kroonenberg groep aan het Parool laten weten. Het filiaal bevindt zich op de eerste verdieping van de Kalvertoren aan de Kalverstraat, tegenover het grote filiaal van V&D. "Ze hebben al opgezegd," laat Lesley Bamberger van Kroonenberg Groep aan de krant weten. Hij is sinds kort eigenaar van de Kalvertoren. "Maar ze hebben nog een huurcontract van twee jaar. Daar zullen we ze zeker aan houden." Van Bamberger mag V&D op elk moment weg uit de Kalvertoren, zolang de overeengekomen huur gewoon wordt afgedragen. Er zijn nog geen gesprekken met V&D geweest, maar Bamberger is duidelijk: "Afspraak is afspraak. De huurovereenkomsten zijn duidelijk en wij zullen in lijn daarmee het gesprek met V&D aangaan."
V&D laat weten dat het huurcontract van de Kalvertoren al in juli 2013 is opgezegd. "Het contract loopt nog door tot september 2017. De focus ligt op het hoofdpand van V&D Kalverstraat, welke we dit jaar gaan vernieuwen. Deze vernieuwing past binnen de huidige strategie om meer beleving en inspiratie toe te voegen aan onze winkels. De sluiting van de etage in de Kalvertoren zal niet leiden tot verlies van werkgelegenheid," aldus een woordvoerder tegen FashionUnited.nl.
V&D verkeert al langere tijd in moeilijkheden. De warenhuisketen leed in 2013 een nettoverlies van 42 miljoen op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet beschikbaar. Momenteel heeft V&D 63 vestigingen in Nederland.
Hoe groot is de kans dat ze maandag daadwerkelijk failliet zijn?quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:11 schreef Mylene het volgende:
Heb je nog V&D cadeaubonnen? Wissel deze dan dit weekend in. Een maandag is het warenhuis mogelijk failliet indien het niet gelukt is om 40 miljoen aan besparingen te vinden. V&D kan de huur van februari al niet meer betalen. Dus stof die cadeaubonnen af als je deze nog in een lade hebt liggen en sla je slag in het enorme ruime assortiment van V&D.
Nihil, faillissementen worden op dinsdag uitgesproken.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:13 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat ze maandag daadwerkelijk failliet zijn?
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:13 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Hoe groot is de kans dat ze maandag daadwerkelijk failliet zijn?
bronquote:'V&D moet voor maandag 40 miljoen euro besparen'
Warenhuisketen V&D moet voor maandag 40 miljoen euro aan besparingen vinden om te overleven. Dat zou V&D-raadsman Willem Jan van Andel hebben gezegd.
Dat melden meerdere bronnen vrijdag aan RTL Z.
De advocaat zou dit hebben gezegd tijdens een overleg met alle verhuurders van de V&D-panden. Zonder de genoemde besparingen wil eigenaar Sun Capital geen extra geld meer in de keten steken. Ook de banken zouden bezuinigingen hebben geëist.
"Als dat niet voor maandag rond is, gaat het bedrijf failliet", zegt Jos van de Mortel van Metroprop tegen de nieuwszender. Hij was bij de vergadering, omdat Metroprop eigenaar is van de V&D-panden in Den Bosch, Heerlen en Sittard.
Bij de vergadering werd ook duidelijk dat V&D de huur over februari niet kan betalen, "omdat er dan geen geld overblijft voor leveranciers en dergelijke".
Ik verwacht een persbericht waarin dit ontkracht wordt.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 16:11 schreef Mylene het volgende:
Heb je nog V&D cadeaubonnen? Wissel deze dan dit weekend in. Een maandag is het warenhuis mogelijk failliet indien het niet gelukt is om 40 miljoen aan besparingen te vinden. V&D kan de huur van februari al niet meer betalen. Dus stof die cadeaubonnen af als je deze nog in een lade hebt liggen en sla je slag in het enorme ruime assortiment van V&D.
Denk het ook niet. Het werkt gewoon niet meer.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:17 schreef c-u-t-e het volgende:
Binnenkort koopt niemand meer bij de V&D. Gaan ze op Maandag en Dinsdag niet failliet, dan wel op een andere dag.. Denk niet dat ze hier zomaar bovenop komen.
Nou inderdaad.. Stukken goedkoper vaak..quote:Op vrijdag 6 februari 2015 19:38 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Denk het ook niet. Het werkt gewoon niet meer.
Alles wat je bij V&D koopt (ook qua merken) is ook wel ergens anders te krijgen. Misschien zelfs nog goedkoper ook.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 22:27 schreef Megara het volgende:
Ben met mijn moeder nog snel even haar cadeaukaarten gaan uitgeven gisteren, voor alle zekerheid
Precies, doe dan een leuke kortingsactie. Werk de prijzen eens fatsoenlijk bij (veel producten zijn goedkoper dan op het prijskaartje, maar tja.. daar kom je pas bij de kassa achter en daarvoor besluit je al of het je geld waard is) en laat mensen zien waarom V&D moet blijven bestaan en een meerwaarde is in de winkelstraat van Nederland.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 08:12 schreef Negentiendertig het volgende:
Gratis koffie als lokkertje?V&D is aan het verzuipen, wordt helemaal niks dit.
Ik denk dat ze zelf eigenlijk ook niet weten wat hun meerwaarde is.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 08:46 schreef Maraca het volgende:
[..]
Precies, doe dan een leuke kortingsactie. Werk de prijzen eens fatsoenlijk bij (veel producten zijn goedkoper dan op het prijskaartje, maar tja.. daar kom je pas bij de kassa achter en daarvoor besluit je al of het je geld waard is) en laat mensen zien waarom V&D moet blijven bestaan en een meerwaarde is in de winkelstraat van Nederland.
Maar nee, een kopje koffie is ook een strak plan
#neverforgetquote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:21 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ook ben ik een keer van mijn stoel gevallen daar in het restaurant.
#alzheimerquote:Op zaterdag 7 februari 2015 13:27 schreef hugecooll het volgende:
En ik kan me niet herinneren daar ooit iets gekocht te hebben
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 15:58 schreef gelestipjes het volgende:
Net even bij v&d geweest om het restant van het saldo op mijn cadeaukaart op te maken, voordat ze straks failliet zijn. Volgens mij dacht iedereen er zo over, heel druk en echt iedereen betaalde met zo'n cadeaukaart.
Precies de reden waarom ze failliet gaan. Matige collectie, idd ouderwets en truttig.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:01 schreef sneeuwball het volgende:
Vandaag nog bij de V&D in A'dam Centrum geweest, was wel erg druk, hoewel alleen maar toeristen. Ik zocht naar een leuke tas maar niet gevonden, vond het een beetje ouderwets en truttig allemaal.
En in het bezit van misschien wel de naarste La Place van alle V&D's, iig van alle vestigingen die ik ken. Dat krappe hol vol overstresste mensen waar je opschept, die (vooral met een vol dienblad in je handen) lange klotetrap die naar een ongezellig doolhof leidt waar je misschíen nog wel ergens kunt zitten - als je geluk hebt. Ondanks de forse grootte van dat doolhof.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:11 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ze failliet gaan. Matige collectie, idd ouderwets en truttig.
Die V&D in het centrum is sowieso vréselijk. Vooral erg klein imo, en raar opgezet (dameskleding verspreid over drie etages).
Arnhem profiteert misschien van mensen die hun Bijenkorf missen. En hun filiaal is een relatief mooie.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:37 schreef Mylene het volgende:
Ik las in de Telegraaf dat er maar twee V&D filialen goed draaien, namelijk Arnhem en Nijmegen.
Ha! Dan helpt het kennelijk toch dat ik de sokken van m'n vriend altijd daar koopquote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:37 schreef Mylene het volgende:
Ik las in de Telegraaf dat er maar twee V&D filialen goed draaien, namelijk Arnhem en Nijmegen.
Goed bezig!quote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ha! Dan helpt het kennelijk toch dat ik de sokken van m'n vriend altijd daar koop
En een ruimere keus.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik! Maar alleen babykleding eigenlijk. Vind dat ze leukere babykleding hebben dan bijv. prenatal of hema.
Mwah, ouderwets en truttig vind ik wel meevallen. Veel filialen hebben collecties van mango, desigual (ok, daar moet je wel van houden), replay, en nog meer van dat soort merken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:11 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ze failliet gaan. Matige collectie, idd ouderwets en truttig.
Die V&D in het centrum is sowieso vréselijk. Vooral erg klein imo, en raar opgezet (dameskleding verspreid over drie etages).
Buurkittenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:55 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En een ruimere keus.
Ook in kinderkleding trouwens. Buurkitten heeft nu maat 110 en ik shop er nog steeds.
Ik ben nog nooit in m'n hele leven bij de LaPlace bij die V&D geweest. Wat een vreetschuur :x nu vind ik LaPlace sowieso niet lekker, en ga ik liever naar een brasserie ergens.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:33 schreef female81 het volgende:
[..]
En in het bezit van misschien wel de naarste La Place van alle V&D's, iig van alle vestigingen die ik ken. Dat krappe hol vol overstresste mensen waar je opschept, die (vooral met een vol dienblad in je handen) lange klotetrap die naar een ongezellig doolhof leidt waar je misschíen nog wel ergens kunt zitten - als je geluk hebt. Ondanks de forse grootte van dat doolhof.
T'is dat ik tijdens een dagje Amsterdam geen idee heb hoe ik de goede (betaalbare) horeca tussen alle troep uit kan vissen, zodat ik er alsnog om de zoveel tijd belandt ben. Ik weet iig wat ik krijg.
wauwquote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:53 schreef defokkingfoker het volgende:
Heb nog bijna 100 euro aan V&D cadeaubonnen liggen![]()
![]()
![]()
Morgen maar eens langs de V&D gaan
Hoe zijn jullie daar nou mee opgescheept geraakt?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 21:53 schreef defokkingfoker het volgende:
Heb nog bijna 100 euro aan V&D cadeaubonnen liggen![]()
![]()
![]()
Morgen maar eens langs de V&D gaan
Henk en Ingrid gaven het me cadeauquote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:50 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hoe zijn jullie daar nou mee opgescheept geraakt?
Een La Place van vijf verdiepingen, dat klinkt als een goed idee.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:44 schreef WammesWaggel het volgende:
De hele V&D in Amsterdam-centrum ombouwen tot een La Place, prijzen 35% naar beneden bijstellen en iets van entertainment aanbieden!
Dat zou die vestiging kunnen redden.
Ik moet wel zeggen, als ik in Amsterdam ben, dan weet ik nooit waar ik moet eten voor een fatsoenlijke prijs welke redelijk smaakt en ook nog genoeg zitplekken heeft. En nee, geen vapianoquote:Op zondag 8 februari 2015 15:44 schreef WammesWaggel het volgende:
De hele V&D in Amsterdam-centrum ombouwen tot een La Place, prijzen 35% naar beneden bijstellen en iets van entertainment aanbieden!
Dat zou die vestiging kunnen redden.
Dat is mijn probleem dus ook. Voeg er ook maar aan toe 'waar je nog een relatief grote kans hebt dat het hygiënisch klaar wordt gemaakt'. Er zitten nogal veel van die vage 'tourist traps' tussen, als je echt van de mogelijkheden in hartje centrum uit gaat.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:09 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen, als ik in Amsterdam ben, dan weet ik nooit waar ik moet eten voor een fatsoenlijke prijs welke redelijk smaakt en ook nog genoeg zitplekken heeft. En nee, geen vapiano
Het lekkerste wat ik in Amsterdam heb gegeten is bij Maoz met hun vegetarische falafel, veel groentes en zelf scheppenquote:Op zondag 8 februari 2015 16:14 schreef female81 het volgende:
[..]
Dat is mijn probleem dus ook. Voeg er ook maar aan toe 'waar je nog een relatief grote kans hebt dat het hygiënisch klaar wordt gemaakt'. Er zitten nogal veel van die vage 'tourist traps' tussen, als je echt van de mogelijkheden in hartje centrum uit gaat.
Die La Place aan het Rokin, of de Subway in de Reguliersdwarsstraat, een van die twee wordt het steeds. Ik moet er zelf óók nog rekening mee houden dat ik niet alles mag hebben.
Ja dat wel, maar het zit ook in de uitstraling van de winkel denk ikquote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mwah, ouderwets en truttig vind ik wel meevallen. Veel filialen hebben collecties van mango, desigual (ok, daar moet je wel van houden), replay, en nog meer van dat soort merken.
Juist, die McDonalds bij de Munt is ook een aantal verdiepingen groot en het is daar veelal erg druk.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een La Place van vijf verdiepingen, dat klinkt als een goed idee.
Of een grote 'food court' zoals je in het buitenland in die grote shopping malls hebt. Maar dan zonder de mall.quote:Op zondag 8 februari 2015 15:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Een La Place van vijf verdiepingen, dat klinkt als een goed idee.
Vanwege dit ja.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:14 schreef female81 het volgende:
[..]
Dat is mijn probleem dus ook. Voeg er ook maar aan toe 'waar je nog een relatief grote kans hebt dat het hygiënisch klaar wordt gemaakt'. Er zitten nogal veel van die vage 'tourist traps' tussen, als je echt van de mogelijkheden in hartje centrum uit gaat.
Die La Place aan het Rokin, of de Subway in de Reguliersdwarsstraat, een van die twee wordt het steeds. Ik moet er zelf óók nog rekening mee houden dat ik niet alles mag hebben.
Misschien verwachtten ze al opheffingsuitverkoop. Toen de Bijenkorf hier dicht ging was het echt een gekkenhuis omdat iedereen producten met korting wildenquote:Op zondag 8 februari 2015 18:04 schreef Onnoman het volgende:
gisteren naar de v&d in utreg geweest om ze een dienst te bewijzen.. want een winkelstraatbeeld zonder de v&d is een saai straatbeeld
zeer druk zoals ik dat zelden heb meegemaakt daar..
dan begrijp ik niet hoe deze ketens het hoofd niet boven water kunnen houden
zo heb ik het nog niet bekekenquote:Op zondag 8 februari 2015 18:10 schreef female81 het volgende:
Die drukte van nu komt door al die mensen die hun giftcard in willen komen wisselen, voor het geval het binnenkort misschien niet meer kan.
In Oss, verleden week, was het wel tamelijk uitgestorven toen ik er met m'n eigen kaart aan kwam zetten.
bronquote:V&D trakteert klanten vandaag op taart
Vanwege de redding van de winkelketen is het vandaag feest bij de V&D. Klanten die een kopje koffie of thee kopen in het warenhuis krijgen daar vandaag een stukje taart bij.
'Op naar de volgende 127 jaar', zo schrijft de V&D vandaag in een paginagrote advertentie in De Telegraaf.
'Het waren hele spannende dagen en er is door iedereen keihard gewerkt. Met een geweldig resultaat; V&D blijft gewoon open.' Voor wie graag gratis taart wil, is het raadzaam om op te schieten: 'Tot snel, want op is op!'.
V&D maakte maandag bekend dat het concern voorlopig gered is. Na een weekend lang onderhandelen werd er met de meerderheid van belanghebbende partijen, waaronder de winkelpandverhuurder, een akkoord bereikt over de herstructurering van het bedrijf.
Net zoals het op de dagen dat V&D aan een zijden draadje hing, het opeens druk was. Alsof mensen verwachtte dat er een opheffingsuitverkoop gaande wasquote:Op woensdag 11 februari 2015 18:20 schreef White_Flower het volgende:
Maandag was er voor iedere klant gratis koffie, ik heb het restaurant nog nooit zo vol gezien.![]()
Als het maar gratis is.
Ja precies, maar dat verwacht je toch ook een beetje. Ik ben er ook geweest omdat ik ook dacht dat het misschien wel de laatste keer zou zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Net zoals het op de dagen dat V&D aan een zijden draadje hing, het opeens druk was. Alsof mensen verwachtte dat er een opheffingsuitverkoop gaande was![]()
Vooral mensen die dachten "shit, nog snel die cadeaucard opmaken voordat de tent failliet is". Dat was ook de enige reden dat ik er kwam. Viel nog niet mee trouwens om het op te maken, want eigenlijk hadden ze helemaal niks wat ik wilde hebben, dus ik denk dat ik er niet meer zal komen verder (tenzij iemand me weer opzadelt met een v&d cadeaucard natuurlijk)quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Net zoals het op de dagen dat V&D aan een zijden draadje hing, het opeens druk was. Alsof mensen verwachtte dat er een opheffingsuitverkoop gaande was![]()
Idem hierquote:Op woensdag 11 februari 2015 19:43 schreef gelestipjes het volgende:
Vooral mensen die dachten "shit, nog snel die cadeaucard opmaken voordat de tent failliet is". Dat was ook de enige reden dat ik er kwam.
Idemquote:Viel nog niet mee trouwens om het op te maken, want eigenlijk hadden ze helemaal niks wat ik wilde hebben
Dan moet iemand wel een enorme hekel aan je hebbenquote:(tenzij iemand me weer opzadelt met een v&d cadeaucard natuurlijk)
In b4 'foto!!!'.quote:
Ik niet en ook niet als het voor jezelf geweest was... Het was meer om te voorkomen dat iemand het bloedserieus gaat vragen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 20:54 schreef quirina het volgende:
[..]
Je wilt m'n vent z'n nieuwe boxershorts en sokken zien
Ik heb er 1 gekregen, afgelopen weekendquote:Op woensdag 11 februari 2015 19:46 schreef quinoahipster het volgende:
Dan moet iemand wel een enorme hekel aan je hebben
Koop ook ondergoed dan.quote:Op donderdag 12 februari 2015 00:10 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik heb er 1 gekregen, afgelopen weekend![]()
ik wil beige roze maxi rok, hebben ze niet
ik wil een shirt van lace, hebben ze ook niet
een moderne strakke multifunctionele hand/shoudertas, hebben ze wel, maar niet tevreden erover
Toevallig moet ik inderdaad ook nieuw ondergoed hebben. Zijn er aanbevelingen welke kwalitatief goed zijnquote:
Je bent te laat, precies zo'n niet-helemaal-beige, niet-helemaal-roze heb ik daar in de zomersale gekochtquote:
Gewoon proberen, kom je dan vanzelf achter. Vind La Place echt krankzinnig duur voor wat je krijgt.quote:Op zondag 8 februari 2015 16:09 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen, als ik in Amsterdam ben, dan weet ik nooit waar ik moet eten voor een fatsoenlijke prijs welke redelijk smaakt en ook nog genoeg zitplekken heeft. En nee, geen vapiano
Ach kom, in Amsterdam kan je in een cafe ook prima veel eten voor 10 euro.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:26 schreef female81 het volgende:
Horeca is in Nederland per definitie heel erg duur. Vergeleken met veel ándere eetgelegenheden, zeker die waar het eten nog vrij gezond is, valt het erg mee.
Ben op dat vlak weleens jaloers op de Duitsers, die volwaardige pasta- en lasagneschotels regelmatig voor zes/zeven euro aanbieden.
Ach, past mooi bij je badpak toch. Een andere man zou eerder een thermo onderbroek kopen nl.quote:Op zondag 15 februari 2015 09:28 schreef Sjoerd1993 het volgende:
Laatst nog een paar maillots gekocht in opdracht van mijn vriendin bij de v&dSinds de laatste keer dat het sneeuwde/vroor en erg koud was en ik teveel klaagde, moet ik nu soms een maillot dragen onder mijn broek.
Thermo onderbroeken koop je voor weinig bij de action.quote:Op zondag 15 februari 2015 11:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ach, past mooi bij je badpak toch. Een andere man zou eerder een thermo onderbroek kopen nl.
6 a 7 euro voor een schotel vind ik duur. In Oost-Europa, Azië en ook USA eet je voor 2-3 euro een hele maaltijd.quote:Op vrijdag 13 februari 2015 21:26 schreef female81 het volgende:
Horeca is in Nederland per definitie heel erg duur. Vergeleken met veel ándere eetgelegenheden, zeker die waar het eten nog vrij gezond is, valt het erg mee.
Ben op dat vlak weleens jaloers op de Duitsers, die volwaardige pasta- en lasagneschotels regelmatig voor zes/zeven euro aanbieden.
Dat betekent niet dat 6-7 euro voor een maaltijd hier duur is.quote:Op zondag 15 februari 2015 19:20 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
6 a 7 euro voor een schotel vind ik duur. In Oost-Europa, Azië en ook USA eet je voor 2-3 euro een hele maaltijd.
Je hebt echt niet veel aan een V&D cadeaukaart. Ik heb mijne na 2 weken binnengekregen nadat iemand zo'n ding voor mij heeft besteldquote:Op maandag 16 februari 2015 07:49 schreef Igen het volgende:
Nou, ik dacht dus van, ik ga eens iets op de V&D website kopen. Een cadeaukaart, als geintje voor iemand.
Blijkt dus dat je minstens 14.95 moet uitgeven in hun webshop voor je er überhaupt wat mag bestellen. En dan vragen ze ook nog 1.95 verzendkosten. Ja dáág.
14,95 is niet veel. Je kan je ook afvragen of je die verliesgevende pauperbestellingen wel wil hebben. Soms wel, soms niet en V&D besluit kennelijk van niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 07:49 schreef Igen het volgende:
Nou, ik dacht dus van, ik ga eens iets op de V&D website kopen. Een cadeaukaart, als geintje voor iemand.
Blijkt dus dat je minstens 14.95 moet uitgeven in hun webshop voor je er überhaupt wat mag bestellen. En dan vragen ze ook nog 1.95 verzendkosten. Ja dáág.
Hoe kun je nou verlies maken op het online ipv. fysiek in de winkel kopen van een cadeaukaart, ongeacht het bedrag dat je erop zet, als je sowieso maar liefst 1,95 voor het verzenden moet betalenquote:Op zondag 22 februari 2015 17:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
14,95 is niet veel. Je kan je ook afvragen of je die verliesgevende pauperbestellingen wel wil hebben. Soms wel, soms niet en V&D besluit kennelijk van niet.
Dat is al eens geprobeerd op de Nieuwendijk, was niet zo'n succes volgens mij.quote:Op zondag 8 februari 2015 17:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Of een grote 'food court' zoals je in het buitenland in die grote shopping malls hebt. Maar dan zonder de mall.
Ik woon aan de duitse grens. 3 km fietsen en ik eet een grote schnitzel, lekker gebakken aardappelen en vooral een bordje frisse sla met wat dingetjes voor 7 euroquote:Op vrijdag 13 februari 2015 22:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
2 jaar geleden op vakantie in een zogenaamd schnitzelhaus gegeten. Voor 12 euro had je een flinke schnitzel met saus naar keuze, patat en garnituur. Mán wat heb ik daar ongegeneerd zitten bunkeren
De truc is om voor meer dan 70 euro te bestellen, gewoon wat willekeurige shirtjes, zodat je geen verzendkosten betaalt, en vervolgens retourneer je die shirtjes binnen 30 dagen in de fysieke winkel. Geen verzendkosten betaaldquote:Op zondag 22 februari 2015 18:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoe kun je nou verlies maken op het online ipv. fysiek in de winkel kopen van een cadeaukaart, ongeacht het bedrag dat je erop zet, als je sowieso maar liefst 1,95 voor het verzenden moet betalen
Ja, als ik echt per se iets bij V&D zou willen kopen dan is dat een optie. Maar een normaal mens zegt waarschijnlijk gewoon van, dan koop ik het wel op bol.com ofzo.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:17 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
De truc is om voor meer dan 70 euro te bestellen, gewoon wat willekeurige shirtjes, zodat je geen verzendkosten betaalt, en vervolgens retourneer je die shirtjes binnen 30 dagen in de fysieke winkel. Geen verzendkosten betaald
Ik bestel juist online zodat ik niet naar zo'n winkel toe hoef te gaan. Anders zou ik het net zo goed meteen in de fysieke winkel kunnen kopen.quote:Op zondag 22 februari 2015 19:17 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
De truc is om voor meer dan 70 euro te bestellen, gewoon wat willekeurige shirtjes, zodat je geen verzendkosten betaalt, en vervolgens retourneer je die shirtjes binnen 30 dagen in de fysieke winkel. Geen verzendkosten betaald
Dit inderdaad. Aan de operationele kant maak je nog best veel kosten. Daar heeft iedere webshop mee te maken.quote:Op zondag 22 februari 2015 17:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
14,95 is niet veel. Je kan je ook afvragen of je die verliesgevende pauperbestellingen wel wil hebben. Soms wel, soms niet en V&D besluit kennelijk van niet.
Wel reiskosten en tijd opgeofferdquote:Op zondag 22 februari 2015 19:17 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Moet je eens bij de H&M bestellen. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar daar is het minimum bestelbedrag 19 euro met 4,95 verzendkosten. Ik had eerst nog een code voor gratis verzenden, maar die hebben ze geschrapt. Sindsdien heb ik er eigenlijk ook niet meer besteldquote:Op maandag 16 februari 2015 07:49 schreef Igen het volgende:
Jij denkt dat zo'n bestelling afhandelen niets kost?quote:Op zondag 22 februari 2015 18:16 schreef Igen het volgende:
Hoe kun je nou verlies maken op het online ipv. fysiek in de winkel kopen van een cadeaukaart, ongeacht het bedrag dat je erop zet, als je sowieso maar liefst 1,95 voor het verzenden moet betalen
Een pakje? Het is iets wat je gewoon als brief in een envelop kan stoppen. Dat kost toch zeker echt geen 1,95 aan portokosten.quote:Op maandag 23 februari 2015 14:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij denkt dat zo'n bestelling afhandelen niets kost?
En 1,95 voor een pakje... Daar maken ze ws geen winst op, integendeel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |