Dan heb je de jaren tachtig niet meegemaakt. Toen zag de V&D er pas muf en ongezellig uit.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 14:33 schreef Noriega het volgende:
Als ik de V&D binnenloop dan denk ik steeds dat ik in een tijdreismachine naar de jaren tachtig ben gezet.
Nou ja, je hebt ook "losse" La Places, zoals bij mij in Haarlem in het oude Dreefzicht. Dat is op zich prima te doen, maar het blijft een 'snelle hap' - ik zou er geen avond voor vrij plannen ofzo.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:39 schreef Copycat het volgende:
Veel liefhebbers van LaPlace hier. Vind ik dus weer helemaal niks.
Ik ga regelmatig lunchen in de stad, maar echt bijna nooit in een warenhuis. Heel, heel sporadisch in de Bijenkorf, maar liever lunch ik in een eetcafé of restaurant. Vind het vaak zo'n troosteloos bijproduct.
Ik ook eigenlijk. En een badjas.quote:Op maandag 19 januari 2015 19:37 schreef HCFeestbeest het volgende:
Onlangs nog een jas gekocht. Die zit faking lekker warm.
Zou je een beeld willen schetsen?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan heb je de jaren tachtig niet meegemaakt. Toen zag de V&D er pas muf en ongezellig uit.
Interessant.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 16:36 schreef borisz het volgende:
linkdumpje
http://www.retailwatching(...)oor-vd-in-kaart.html
De kansen voor V&D
Tering een broek van 9(!)euro en dan zeuren als ie na een paar maanden vaal isquote:Op maandag 19 januari 2015 20:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
De schoenenafdeling is slecht. Vorig jaar had m'n vriend er wat broeken in de sale voor 9¤ per stuk, 2 ervan zijn al redelijk vaal. De koffiebonen zijn niet zo slecht en ik laat m'n horlogebandje daar vervangen. Kantoorspullenuitverkoop is ook nog wel goed.
Als ze de schoenenafdeling verbeteren, de verkoopsterpakjes minder truttig maken en het restaurant iets goedkoper, zou ik er wellicht vaker komen.
Het is allemaal was vaag geworden. Ik was een jaar of 3 en dat was rond 1986-1987. We woonden toen vlakbij het centrum en mijn vader nam me vaak mee naar de V&D als hij iets nodig had. Ik kan me nog herinneren dat ze lelijk bruin geel zeil op de grond hadden liggen, aftandse stellingen hadden en de aankleding van de winkel werkelijk nul was. Wat ik ook nog weet is dat V&D destijds een food afdeling had. Dat was echt een minisupermarktje binnen de V&D.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 18:17 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ik ook eigenlijk. En een badjas.
[..]
Zou je een beeld willen schetsen?
Je vergeet even het woord uitverkoop. Die dingen waren normaal ¤ 40. Moet de kwaliteit soms achteruit gaan wanneer het in de uitverkoop terechtkomt? Maar dat was geen halszaak hoor.quote:Op zondag 25 januari 2015 12:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tering een broek van 9(!)euro en dan zeuren als ie na een paar maanden vaal is
Wat is er mis met die verkoopsterspakjes? Is toch ook niet zo belangrijk denk ik?
Voor de volledigheid:quote:Op maandag 26 januari 2015 08:07 schreef quirina het volgende:
Lees net op nu.nl dat v&d een huurvrije periode wil ..
quote:Warenhuisketen Vroom en Dreesmann (V&D)zou aan zijn vastgoedeigenaren hebben gevraagd om tijdelijk geen huur in rekening te brengen om de financiële positie van het bedrijf te kunnen verbeteren.
Dat schrijft de Volkskrant op basis van een interne brief.
Het niet in rekening brengen van de huur moet er volgens het bedrijf voor zorgen dat er voorzien kan worden in de liquiditeitsbehoefte voor 2015.
V&D is van plan om de huurprijs daarnaast structureel omlaag te brengen. In de plannen van het bedrijf mogen de huurprijzen straks nog zo'n tien tot zeventien procent van de omzet bedragen.
'Andere markt'
In de brief zou door V&D worden gesteld dat de huurtarieven niet houdbaar zijn omdat ze zijn opgesteld in een fundamenteel andere markt. Vastgoedbeheerder IEF Capital heeft aangegeven op zeer korte termijn met V&D te willen praten over de situatie. Een andere vastgoedeigenaar die panden van V&D in Heerlen en Sittard in bezit heeft, vindt het een rare situatie en zegt dat zoiets nog nooit voorgekomen is.
Verschillende vastgoedeigenaren hebben meerjarige contraten met V&D. Sommige van die bedrijven hadden juist een huurverhoging op het oog voor de gewilde locaties waarop V&D veelal gevestigd is. Volgens een woordvoerder van het V&D is de huidige eigenaar Sun bereid om in V&D te investeren, "als allen andere belanghebbenden ook hun bijdrage leveren."
V&D maakte eerder al bekend dat de medewerkers van het bedrijf salaris in moeten leveren om de financiële positie van het bedrijf te kunnen verbeteren.
Bron: http://www.nu.nl/ondernem(...)riode-filialen-.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |