abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148579973
Respect en fatsoen is wat veel mensen in Nederland is ontgaan, we moeten nodig de dienstplicht weer invoeren.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 20:16:49 #3
257132 crew  Awsom
pi_148579986
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:16 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Respect en fatsoen is wat veel mensen in Nederland is ontgaan, we moeten nodig de dienstplicht weer invoeren.
:')
pi_148579987

Vette shit!
pi_148579998
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:07 schreef Mylene het volgende:

[..]

Klopt dat het niet om een tekening ging. Hier enkele die na zijn ontslag werden gepubliceerd.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heb je een bron die bevestigt dat het hier echte uitgaves van het tijdschrift betreft, en geen spoofs van shoah hebdo?

quote:
Shoah Hebdo est le recueil de toutes ces illustrations satiriques, d'ores et dj interdit la vente dans tout l'univers, contrairement au trs diffus "Charlie Hebdo".
pi_148580010
quote:
Och misschien maar dan zeker toch niet op basis van wat iemand zoals jij ervan vindt.
pi_148580020
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:16 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
Vette shit!
  zondag 11 januari 2015 @ 20:17:36 #8
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_148580022
Goed overzicht via geenstijl van hypocriete wereldleiders:

http://www.geenstijl.nl/m(...)opers_in_d.html#more
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_148580031
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Laat jezelf filmen terwijl je het zegt en upload het op youtube.
Het feit alleen al dat mensen hierom gaan flippen is een reden waarom ik niet eens met dergelijke mensen in een samenleving wil wonen.

Oh je beledigt onze Profeet! Flikker toch op, man.
pi_148580044
quote:
Dan hebben we in ieder geval genoeg troepen om een zinvolle bijdrage te leveren aan de vernietiging van de Islamitische staat. ^O^
  roze zondag 11 januari 2015 @ 20:18:15 #11
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_148580053

Your beauty never ever scared me.
pi_148580070
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:17 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Het feit alleen al dat mensen hierom gaan flippen is een reden waarom ik niet eens met dergelijke mensen in een samenleving wil wonen.

Oh je beledigt onze Profeet! Boehoehoe.
+1
  zondag 11 januari 2015 @ 20:18:59 #13
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148580084
quote:
Blegh, krijg het benauwd van zulke mensenmassa's
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_148580090
quote:
Als je meer respect en fatsoen wil moet je niet gaan lopen mauwen tegen die ongelovige autochtone inwoners van Nederland. Bij een andere groep valt wat dat betreft wat meer eer te behalen. ;)
pi_148580092
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:17 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Heb je een bron die bevestigt dat het hier echte uitgaves van het tijdschrift betreft, en geen spoofs van shoah hebdo?

[..]

Nee, goed punt van je.
  roze zondag 11 januari 2015 @ 20:19:22 #16
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_148580107
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Blegh, krijg het benauwd van zulke mensenmassa's
Anderhalf miljoen mensen bij elkaar
Your beauty never ever scared me.
pi_148580117
quote:

[..]

wat ik nog erger vindt is dat sommige mensen blijkbaar geen waardigheid hebben, iets dat van jonge leeftijd systematisch is geneutralizeerd door de media

is er niets waarvoor jij je sterk durft te maken als het er op aankomt? jij laat het allemaal maar over je heen komen als een schaapje?
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
pi_148580166
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:19 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

wat ik nog erger vindt is dat sommige mensen blijkbaar geen waardigheid hebben, iets dat van jonge leeftijd systematisch is geneutralizeerd door de media

is er niets waarvoor jij je sterk durft te maken als het er op aankomt? jij laat het allemaal maar over je heen komen als een schaapje?
Volgens mij hebben vandaag miljoenen Europeanen laten zien waar ze zich sterk voor maken
  zondag 11 januari 2015 @ 20:20:25 #19
438527 MissButterflyy
pi_148580167
quote:

[..]

Waardigheid? Waar heb je het over?
pi_148580200
quote:

[..]

als jij met sterk maken bedoelt dat je de wapens zou oppakken om iemand die jouw profeet met cartoons beledigt te wraken dan vind ik je maar een labiel poppetje om eerlijk te zijn.
pi_148580216
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:20 schreef Nintex het volgende:

[..]

Volgens mij hebben vandaag miljoenen Europeanen laten zien waar ze zich sterk voor maken
En dat is?
pi_148580310
quote:

[..]

En waarom neem jij aan dat ik geen eigen waarden e.d. heb? Omdat ik een profeet bespot die nooit de mijne zal zijn?

Daarnaast heeft dit niets te maken met je laten overlopen als een of ander schaap. Het is jouw profeet, het zijn jouw regels, niet de mijne.
pi_148580329
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:17 schreef DeJori het volgende:

Misschien als dit een betoging voor persvrijheid was geweest ipv n voor eenheid tegen terrorisme.
pi_148580397
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:20 schreef Nintex het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

door in een mars te lopen en straks met zijn allen vrijwillig het plein schoonvegen? kom op zeg, het gros van die mensen loopt daar alleen omdat ze niet degenen willen zijn die maandag ochtend bij hun collegas het "et, avez-vous participe dans la marche?" een excuus moeten verzinnen waarom ze er niet bij waren of door de buren raar willen worden aangekeken het is allemaal kudde gedrag met 0 effect

over een week staat er weer iets anders op de voorkant van l'opinion en is alles wat overblijft wat mensen die bij de koffiezetapparaat zeggen "he weet je nog toen we meeliepen op die zondag middag toen we geen fuck te doen hadden? haha ja, terrorisme is de wereld uit!"

kom op zeg, wees niet zo zwak
BAM
pi_148580449
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:23 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Misschien als dit een betoging voor persvrijheid was geweest ipv n voor eenheid tegen terrorisme.
De staatsterreur gepleegd door EUfielen overstijgt vele malen de Europese moslimterreur.

Daarom ook dit incident, om die laatste groep extra belangrijk te maken. Voor de schaapjes dan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 11 januari 2015 @ 20:25:20 #28
438527 MissButterflyy
pi_148580450
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:24 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

door in een mars te lopen en straks met zijn allen vrijwillig het plein schoonvegen? kom op zeg, het gros van die mensen loopt daar alleen omdat ze niet degenen willen zijn die maandag ochtend bij hun collegas het "et, avez-vous participe dans la marche?" een excuus moeten verzinnen waarom ze er niet bij waren of door de buren raar willen worden aangekeken het is allemaal kudde gedrag met 0 effect

over een week staat er weer iets anders op de voorkant van l'opinion en is alles wat overblijft wat mensen die bij de koffiezetapparaat zeggen "he weet je nog toen we meeliepen op die zondag middag toen we geen fuck te doen hadden? haha ja, terrorisme is de wereld uit!"

En waar ben jij allemaal dan zo sterk in?
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 20:26:01 #29
18653 crew  D.
pi_148580484
Weer een rustige dag vandaag :Y

Wat een praatjesmakers die IS'ers he? :P
pi_148580502
quote:
Uitstekend geformuleerd!
pi_148580549
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:26 schreef D. het volgende:
Weer een rustige dag vandaag :Y

Wat een praatjesmakers die IS'ers he? :P
je ziet ze als concurrent zo te horen.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:27:37 #32
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_148580564
quote:
6s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De staatsterreur gepleegd door EUfielen overstijgt vele malen de Europese moslimterreur.

Daarom ook dit incident, om die laatste groep extra belangrijk te maken. Voor de schaapjes dan.
Waarom zou er achter alles een complot moeten zitten?
pi_148580590
Rowan Atkinson _O_
pi_148580596
quote:

[..]

Dat zeg je ook als er duizenden in het MO de straat opgaan tegen mohammedkarikaturen?
pi_148580637
Soooooooooo! Mensen hebben nix beters te doen hierzo! Tsjongejongejonge
Broederliefde.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 20:30:25 #36
257132 crew  Awsom
pi_148580716
Waarom wordt het NWS topic overspoelt met BNWers
pi_148580721
quote:
_O_

Wat een goede spreker is het toch. En hij zegt hetzelfde als ik; meer, meer, meer.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148580748
quote:

[..]

Als Europa niet geleid werd door grotendeels saaie bureaucraten die de saaie en zwakke status quo willen verdedigen dan stond je nu in radioactief Oekraine tegen de slaven van Putin te vechten.

Wees blij dat Europa niet agressief, tolerant en grotendeels 'vrij' is, het macht, glorie en broederschap spelletje hebben we in het verleden een keer of wat geprobeerd en liep niet goed af.
pi_148580755
quote:

[..]

Wat moet het naar voor je zijn om zo'n negatief wereldbeeld te hebben als jij hebt.
pi_148580761
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 20:31:23 #41
18653 crew  D.
pi_148580770
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:27 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je ziet ze als concurrent zo te horen.
Weet niet wat jij allemaal hoort :N
pi_148580781
Moslims mogen volgens hun religie geen Goden en andere religieuze personages beledigen en dat staat ook in de Koran, ik vind dat een mooi gebaar waar wij Nederlanders in deze westerse maatschappij een voorbeeld aan moeten nemen. Harmonie en Vrede blijven loze termen als men er geen offers voor opbrengt. En een geplaatste offer is het vernieuwen van de wet die het toelaat om andere mensen ongegrond of opzettelijk te beledigen.
pi_148580835
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waarom zou er achter alles een complot moeten zitten?
Op het lagere niveau lijkt me deze aanslagen echt, maar wel toegestaan door Frankrijk. Jouw vrienden staan er niet best voor en kunnen dit soort politieke uitmelking wel gebruiken.

Mensen die dat soort complotten verzinnen zijn geen moreel normaal denkende wezens als jij en ik. Leer dat (h)erkennen en je begrijpt veel meer van wat gaande is.

pi_148580836
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:45 schreef Webschip het volgende:
Weet iemand wat het nut is van bespotten?
Weet iemand wat het nut is van religie?
Weet iemand wat het nut is van humor?
Weet iemand wat het nut is van gamen?
Weet iemand wat het nut is van profvoetbal?

Het gaat helemaal niet over het nut van bespotten. Het gaat om het nut van de vrijheid van meningsuiting.
pi_148580849
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:31 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Moslims mogen volgens hun religie geen Goden en andere religieuze personages beledigen en dat staat ook in de Koran, ik vind dat een mooi gebaar waar wij Nederlanders in deze westerse maatschappij een voorbeeld aan moeten nemen. Harmonie en Vrede blijven loze termen als men er geen offers voor opbrengt. En een geplaatste offer is het vernieuwen van de wet die het toelaat om andere mensen ongegrond of opzettelijk te beledigen.
jij gaat niet voor mij bepalen wat ik moet of niet. wie denk je dat je bent knaap :{w
pi_148580866
quote:
De antiterreurwetgeving in de UK is dan ook een complete negatie van de veelgeprezen Westerse vrijheid. Ik heb duizenden pdf's op m'n pc staan waarvoor ik in de UK tot 10 jaar cel zou kunnen veroordeeld worden, want de info erin zou kunnen gebruikt worden bij het plegen van aanslagen, en interesse is geen legitieme reden voor het bezit ervan.

Vb: https://en.wikipedia.org/(...)ed_Munition_Handbook
pi_148580873
quote:
Iedereen moet zich toch gewoon tot de islam bekeren eigenlijk?
I´m back.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:33:16 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148580874
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:17 schreef DeJori het volgende:

quote:
Net zoals die rattenkop van een marokkaanse minister. Loopt niet mee omdat er borden zijn gesignaleerd met een verzonnen figuur.
Hiermee geeft die flikker dus eigenlijk een signaal af van 'mijn land geeft die terristen gelijk'.

Op het vliegtuig trappen en persona non grata maken voor de hele eu. Wegwezen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 20:33:16 #49
257132 crew  Awsom
pi_148580875
quote:
6s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Op het lagere niveau lijkt me deze aanslagen echt, maar wel toegestaan door Frankrijk. Jouw vrienden staan er niet best voor en kunnen dit soort politieke uitmelking wel gebruiken.

Mensen die dat soort complotten verzinnen zijn geen moreel normaal denkende wezens als jij en ik. Leer dat (h)erkennen en je begrijpt veel meer van wat gaande is.
Ga alsjeblieft heel snel terug naar BNW _O-
pi_148580886
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:30 schreef Nintex het volgende:

[..]

Als Europa niet geleid werd door grotendeels saaie bureaucraten die de saaie en zwakke status quo willen verdedigen dan stond je nu in radioactief Oekraine tegen de slaven van Putin te vechten.

Wees blij dat Europa niet agressief, tolerant en grotendeels 'vrij' is, het macht, glorie en broederschap spelletje hebben we in het verleden een keer of wat geprobeerd en liep niet goed af.
_O_ Juist. Dit lijken echt veel mensen (ook in NL) niet te beseffen, dat valt me helaas echt op. Je zou bijna zeggen: tijd voor een bezetting/oorlog hier, misschien dan mensen dat weer een beetje.

Maar goed, laten we hopen dat we dat nooit mogen meemaken.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 20:33:54 #51
18653 crew  D.
pi_148580908
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:32 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Weet iemand wat het nut is van religie?
Weet iemand wat het nut is van humor?
Weet iemand wat het nut is van gamen?
Weet iemand wat het nut is van profvoetbal?

Het gaat helemaal niet over het nut van bespotten. Het gaat om het nut van de vrijheid van meningsuiting.
Humor is om te lachen :Y

De rest heeft weinig tot geen nut :P
pi_148580918
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee iedereen moet elkaar respecteren en stoppen met deze hedendaagse opstokerij onder de mom van vrijheid van mening.
pi_148580947
quote:
Moslims mogen volgens hun religie geen Goden en andere religieuze personages beledigen en dat staat ook in de Koran, ik vind dat een mooi gebaar waar wij Nederlanders in deze westerse maatschappij een voorbeeld aan moeten nemen. [meer Blabla.]
En ik heb liever dat jij in de stront zakt. :)
  zondag 11 januari 2015 @ 20:34:54 #54
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148580953
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:33 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De antiterreurwetgeving in de UK is dan ook een complete negatie van de veelgeprezen Westerse vrijheid. Ik heb duizenden pdf's op m'n pc staan waarvoor ik in de UK tot 10 jaar cel zou kunnen veroordeeld worden, want de info erin zou kunnen gebruikt worden bij het plegen van aanslagen, en interesse is geen legitieme reden voor het bezit ervan.

Vb: https://en.wikipedia.org/(...)ed_Munition_Handbook
Daarom deed Rowan Adkinson ook die speech.
1947-2016
pi_148580963
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Net zoals die rattenkop van een marokkaanse minister. Loopt niet mee omdat er borden zijn gesignaleerd met een verzonnen figuur.
Hiermee geeft die flikker dus eigenlijk een signaal af van 'mijn land geeft die terristen gelijk'.

Op het vliegtuig trappen en persona non grata maken voor de hele eu. Wegwezen.

Nee, hij loopt niet mee omdat er mensen met spotprenten meelopen.
pi_148580969
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:34 schreef Pietjevrijheid het volgende:

[..]

Nee iedereen moet ... stoppen met deze hedendaagse opstokerij ....
Eens

pi_148580982
quote:

[..]

Nee iedereen moet elkaar respecteren en stoppen met deze hedendaagse opstokerij onder de mom van vrijheid van mening.
Uhm... hoe denk jij dat de meeste Europeanen onder het juk van het christendom uitgekomen zijn? Eens en nooit meer.
pi_148580987
quote:
Maar haten en beledigen naar joden en de holocaust is geen probleem toch?
Andere mensen opblazen en executeren ook niet.
Wat is dat nu voor een gebaar?
Make my day!
pi_148580999
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:33 schreef D. het volgende:

[..]

Humor is om te lachen :Y

De rest heeft weinig tot geen nut :P
Het hoeft ook niet allemaal direct 'nut' te hebben.
Als iets nut moest hebben, kon je FOK! ook wel afschaffen.
pi_148581009
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daarom deed Rowan Adkinson ook die speech.
weet ik
niet helemaal, hij heeft het enkel over section 5, de wet heeft bepalingen waar ik veel meer problemen mee heb dan section 5.
pi_148581014
ik kom mij iedere keer weer tegen als ik realiseer hoe onwetend, mak en gedrogeerd de meeste mensen zijn

jammer
BAM
pi_148581027
quote:

[..]

O, ik dacht begrepen te hebben dat iedereen zich tot de islam zou moeten bekeren, allah heeft weinig geduld met de anders- en ongelovigen.
I´m back.
pi_148581061
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voor hem weegt dat dus zwaarder dan de levens en de vrijheden van vele mensen. Walgelijk... Als de Islam een stap vooruit wil maken richting een beschaafde religie, moeten de vertegenwoordigers kappen met dit soort shit.
pi_148581064
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ik dacht begrepen te hebben dat iedereen zich tot de islam zou moeten bekeren, allah heeft weinig geduld met de anders- en ongelovigen.
Vandaar ook dat het afgelopen decennium in Nederland duizenden mensen zijn vermoord omdat ze zich niet wilden bekeren.
pi_148581069
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:35 schreef AhmedJaret het volgende:
ik kom mij iedere keer weer tegen als ik realiseer hoe onwetend, mak en gedrogeerd de meeste mensen zijn

jammer
Beter dat iedereen zich tot de islam bekeert dan toch?
I´m back.
pi_148581074
quote:

Het zijn grotendeels fantasiefiguren, een grapje over Allah moeten evengoed kunnen als over Roodkapje. Een grapje over Mohammed moet daarnaast evengoed kunnen als een grap over Caesar. Wij moeten nergens een voorbeeld aan nemen, al helemaal niet aan een haatvolle religie als de islam.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:37:06 #67
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148581078
quote:
Offers brengen aan beperkte primaten met een grootheidswaan over verzonnen figuren.
Dikke middelvinger voor je.
1947-2016
pi_148581091
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:35 schreef agter het volgende:

[..]

Maar haten en beledigen naar joden en de holocaust is geen probleem toch?
Andere mensen opblazen en executeren ook niet.
Wat is dat nu voor een gebaar?
Nee, de holocaust werd slechts als voorbeeld gebruikt om de hypocrisie rond deze 'vrijheid van mening' duidelijk te maken. Joden en Holocaust moet net zo goed gerespecteerd worden.
pi_148581103
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:36 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Voor hem weegt dat dus zwaarder dan de levens en de vrijheden van vele mensen. Walgelijk...
Aha. Dus iedereen die niet mee liep is niet voor de vrijheid van meningsuiting. Mooie drogreden.
pi_148581116
quote:
99s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:33 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ga alsjeblieft heel snel terug naar BNW _O-
Het is interessant om de discussie te zien van zij die nog in de facades zijn blijven hangen.

Alsof dit om religie gaat enzo. Vermakelijk.

pi_148581136
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan zou de wereld er misschien nog wel vredig uitzien ook.
Broederliefde.
pi_148581152
quote:
19s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is interessant om de discussie te zien van zij die nog in de facades zijn blijven hangen.

Alsof dit om religie gaat enzo. Vermakelijk.
ik vind het eerder triest
BAM
pi_148581185
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:38 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Ja, want moslims slachten elkaar nooit af.

_O-

VrolijkeBroeder, hoe smaakt het bier?

zondag 11 januari 2015 @ 20:39:24 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148581209
quote:

[..]

http://m.spitsnieuws.nl/b(...)meelopen-protestmars

En stond op teletekst 129.

Dus hij geeft hiermee indirect aan de terroristen gelijk te geven. Oprotten ermee.
1947-2016
pi_148581241
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aha. Dus iedereen die niet mee liep is niet voor de vrijheid van meningsuiting. Mooie drogreden.
Dat zeg ik niet. Het gaat me om de reden die hij ervoor heeft. Hij vindt blijkbaar moord en het afschaffen van de vrijheid van meningsuiting minder erg dan een plaatje tekenen van een of andere profeet uit z'n religie.
pi_148581249
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:38 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

pi_148581262
Deze mars die in hartje Parijs werd gehouden is niks meer dan een poppenkast. Gewoon hypocriet en walgelijk te noemen.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:40:17 #79
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_148581266
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eerlijk? Dat is wel de beste oplossing. :{

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_148581286
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:40 schreef Pietjevrijheid het volgende:
Deze mars die in hartje Parijs werd gehouden is niks meer dan een poppenkast. Gewoon hypocriet en walgelijk te noemen.
Hoe voelt dat, zo verzuurd in het leven staan?
pi_148581290
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:35 schreef AhmedJaret het volgende:

jammer
Of we zijn beter ingelezen dan ooit dankzij de globalisering en de communicatie met andere landen via het internet, waardoor we inzicht hebben in hoe anderen denken/doen en leven en op die manier niet altijd naar de wapens hoeven te grijpen. De constante twijfel over of onze 'leiders' wel het beste met ons voor hebben is hier overigens ook een gevolg van.
pi_148581299
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

de Islam motiveert iedereen om het eigen intellect, gedachtengoed te verbeteren,verschaffen, delen en winnen van kennis staat hoog in het vaandel diegenen die zich willen bekeren zijn daar vrij in net zoals diegenen die niet willen zijn om zich ontwetend te houden
BAM
  zondag 11 januari 2015 @ 20:41:22 #83
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148581326
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:35 schreef meth1745 het volgende:

[..]

weet ik
niet helemaal, hij heeft het enkel over section 5, de wet heeft bepalingen waar ik veel meer problemen mee heb dan section 5.
Die zou veranderd worden en de vrijheid van meningsuiting beperken. Voor de rest moet je de essentie even pakken van die speech.
Geweldig.
1947-2016
pi_148581332
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:39 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Het gaat me om de reden die hij ervoor heeft. Hij vindt blijkbaar moord en het afschaffen van de vrijheid van meningsuiting minder erg dan een plaatje tekenen van een of andere profeet uit z'n religie.
Nee. Dat vindt hij helemaal niet. Hij kiest er alleen voor om niet mee te lopen omdat er spotprenten aanwezig zijn. Dat is z'n goed recht lijkt me.
pi_148581335
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:39 schreef Red_85 het volgende:
Dus hij geeft hiermee indirect aan de terroristen gelijk te geven. Oprotten ermee.
Wat een onzin, natuurlijk mag iemand aanstoot nemen aan die cartoons, hij heeft toch ook vrijheid van meningsuiting.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:41:50 #86
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_148581353
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:40 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

de Islam motiveert iedereen om het eigen intellect, gedachtengoed te verbeteren,verschaffen, delen en winnen van kennis staat hoog in het vaandel diegenen die zich willen bekeren zijn daar vrij in net zoals diegenen die niet willen zijn om zich ontwetend te houden
_O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_148581363
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Dat vindt hij helemaal niet. Hij kiest er alleen voor om niet mee te lopen omdat er spotprenten aanwezig zijn. Dat is z'n goed recht lijkt me.
Wat? Heb ik iets gemist?
pi_148581387
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:39 schreef Red_85 het volgende:
Nee, dat doet hij niet.
pi_148581399
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

_O-
Wat _O- je?
pi_148581400
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:36 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Voor hem weegt dat dus zwaarder dan de levens en de vrijheden van vele mensen. Walgelijk... Als de Islam een stap vooruit wil maken richting een beschaafde religie, moeten de vertegenwoordigers kappen met dit soort shit.
Als hij niet mee wil lopen, is dat toch even goed 'vrijheid van meningsuiting'?
Ik zie je punt echt niet, en vind je nogal hypocriet over komen.
Make my day!
  zondag 11 januari 2015 @ 20:42:48 #91
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148581403
quote:

[..]

Obvious troll is... Obvious.
1947-2016
pi_148581426
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

_O-
Lach jij nu om die vele islamitische wetenschappers met al hun gewonnen Nobelprijzen?

De hoogstaande doorbraken in de wereld die uit die regio zijn gekomen? Zoals stadionslavernij?

Bespottelijk om de islamitische grootheden van de afgelopen eeuw zo te bespotten.

pi_148581439
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:40 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Hoe voelt dat, zo verzuurd in het leven staan?
Ik leef heerlijk, daar hoef jij je absoluut geen zorgen om te maken. Maak jij maar eerst zorgen om jezelf.
pi_148581440
quote:

[..]

Kijk jou eens stoer doen _O- :')
pi_148581448
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:42 schreef agter het volgende:

[..]

Als hij niet mee wil lopen, is dat toch even goed 'vrijheid van meningsuiting'?
Ik zie je punt echt niet, en vind je nogal hypocriet over komen.
Lopen dwepen met de vrijheid van meningsuiting en er zelf geen kut van snappen. Man man man.
pi_148581461
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Obvious troll is... Obvious.
Wat is er troll aan?
pi_148581466
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:39 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Zulke spotprenten zijn verboden in veel islamitische landen. Je verwacht toch ook niet dat Nederlandse politici meelopen bij betogingen waarin volgens de Nederlandse wet strafbare feiten gepleegd worden?
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 20:44:13 #98
18653 crew  D.
pi_148581491
quote:

[..]

Onwetend?

Mensen die anno 2015 nog met religie bezig zijn; da's onwetendheid :Y
pi_148581501
quote:
Goed stuk.

Ik struikel echter wel wat hij zegt over "i'm merely intolerant towards the intolerant"
Dat is juist wat er tot nu toe is gebeurd: intolerante mensen worden gewoon geaccepteerd en vrij gelaten in de maatschappij. En is het resultaat nou echt zo positief?

Atkinson gaat er vanuit dat wanneer iemand slechte ideen (vrouwen zijn minderwaardig, homo's zijn minderwaardig enz) heeft, dat de samenleving i.c.m. "het vrije woord" altijd sterker is en de samenleving deze persoon zijn gedachten zal laten veranderen. Echter ik vraag me af of dit wel zo is.

De geschiedenis laat toch zien dat niet altijd zo werkt, of dat je iig allemaal onschuldige slachtoffers krijgt doordat mensen niet altijd overtuigd worden. In Europa is het vrije woord toch vrijwel onbeperkt en nog steeds radicaliseren ladingen moslims.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148581503
quote:

[..]

Hij hoort er ook niet bij dus prima opgelost toch.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_148581508
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:44 schreef D. het volgende:

[..]

Onwetend?

Nee, dat is een keuze.
pi_148581517
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om 'recht'. Natuurlijk is hij niets verplicht. Maar dit was in mijn ogen d gelegenheid geweest om een signaal af te geven aan vele miljoenen moslims in Marokko.
pi_148581525
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lopen dwepen met de vrijheid van meningsuiting en er zelf geen kut van snappen. Man man man.
Je hebt alleen vrijheid van meningsuiting als je het met me eens bent.. ;)
Make my day!
pi_148581553
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:44 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om 'recht'. Natuurlijk is hij niets verplicht. Maar dit was in mijn ogen d gelegenheid geweest om een signaal af te geven aan vele miljoenen moslims in Marokko.
Misshcien, maar hij kiest ervoor het niet te doen omdat hij niet achter de spotprenten staat. Dat is zijn goed recht en hij wil er niet bij meelopen, dat is ook zijn goed recht. Vrijheid enzo.
pi_148581564
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:44 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Hij hoort er ook niet bij dus prima opgelost toch.
Welja, met die redenering hoeven terroristen niets meer te doen.
pi_148581637
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat een onzin, natuurlijk mag iemand aanstoot nemen aan die cartoons, hij heeft toch ook vrijheid van meningsuiting.
Klopt, aanstoot nemen dat mag best. Vervolgens cartoons willen verbieden (desnoods met moord). Want als je zelf vindt dat je recht op vrijheid hebt van het geven van je mening en op je denkbeelden, moet je die niet gaan willen verbieden voor anderen. Want dan kan het immers andersom ook.
pi_148581646
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:44 schreef D. het volgende:

[..]

Onwetend?

grappig dat je dat zegt, die religie brengt anno 2015 en tot anno het eind der tijden waarheden die de ontwetende mensheid niet heeft kunnen evenaren
BAM
  zondag 11 januari 2015 @ 20:47:09 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148581651
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat doet hij niet.
Tuurlijk niet in jou ogen. Waar jij compleet blind bent voor alles en nogwat door je beperkende manier van denken.

Hij is het niet eens met dat die pedo wordt afgebeeld op spotprenten. Want je mag mo'tje natuurlijk niet laten zien, en zeker niet bespotten. Die minister vond dat ook, anders was hij wel meegelopen.

Die terroristen hadden dezelfde mening, alleen die vermoorden 17 onschuldige mensen en waren wat extremer.
1947-2016
pi_148581690
quote:

[..]

Dat doet hij niet omdat men zijn god erin beledigt. Dat heeft weinig met zijn opvattingen over vrijheid van meningsuiting van doen.
pi_148581693
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:47 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

grappig dat je dat zegt, die religie brengt anno 2015 en tot anno het eind der tijden waarheden die de ontwetende mensheid niet heeft kunnen evenaren
Zoals kamelenpis drinken omdat het kanker geneest?

Nee, we zijn overtuigd, Ahmed. ^O^

zondag 11 januari 2015 @ 20:48:06 #111
181126 MouzurX
Misschien?
pi_148581711
quote:

[..]

Zoals?
pi_148581721
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:46 schreef Roland010 het volgende:
Vervolgens cartoons willen verbieden (desnoods met moord).
Hij was er toch om te demonstreren tegen die moorden, waar haal jij dit vervolg dan weg?
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 20:48:30 #113
18653 crew  D.
pi_148581735
quote:

[..]

Religie en waarheden hebben niets met elkaar te maken :N
pi_148581750
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:47 schreef Red_85 het volgende:
Die terroristen hadden dezelfde mening, alleen die vermoorden 17 onschuldige mensen en waren wat extremer.
En die mening mag je niet hebben. Zie je zelf niet een heel klein beetje de ironie in van wat je nu zegt als je het hebt over de vrijheid van meningsuiting?
  zondag 11 januari 2015 @ 20:48:59 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148581763
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:44 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Goed stuk.

Ik struikel echter wel wat hij zegt over "i'm merely intolerant towards the intolerant"
Dat is juist wat er tot nu toe is gebeurd: intolerante mensen worden gewoon geaccepteerd en vrij gelaten in de maatschappij. En is het resultaat nou echt zo positief?

Atkinson gaat er vanuit dat wanneer iemand slechte ideen (vrouwen zijn minderwaardig, homo's zijn minderwaardig enz) heeft, dat de samenleving i.c.m. "het vrije woord" altijd sterker is en de samenleving deze persoon zijn gedachten zal laten veranderen. Echter ik vraag me af of dit wel zo is.

De geschiedenis laat toch zien dat niet altijd zo werkt, of dat je iig allemaal onschuldige slachtoffers krijgt doordat mensen niet altijd overtuigd worden. In Europa is het vrije woord toch vrijwel onbeperkt en nog steeds radicaliseren ladingen moslims.
Ik denk ook dat we pas een vrije mening kunnen hebben zodra het kaf van het koren gescheiden is.
1947-2016
pi_148581799
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:46 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Klopt, aanstoot nemen dat mag best. Vervolgens cartoons willen verbieden (desnoods met moord).
Dat doet hij niet. Dus kun je ook niet concluderen dat hij niet voor de vrijheid van meningsuiting is.
pi_148581804
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Misshcien, maar hij kiest ervoor het niet te doen omdat hij niet achter de spotprenten staat. Dat is zijn goed recht en hij wil er niet bij meelopen, dat is ook zijn goed recht. Vrijheid enzo.
Dan ook niet zeuren vervolgens als er politici ala Wilders komen die de Islam uit willen verbannen uit Europa. Ook hun goed recht...
pi_148581833
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk ook dat we pas een vrije mening kunnen hebben zodra het kaf van het koren gescheiden is.
Welke meningen kun je nu in Nederland niet uiten dan?
pi_148581843
Een prachtige Brave New World, Europeanen die denken dat ze vrij zijn omdat ze dingen mogen zeggen...

Op de achtergrond de varkens die de stal leegroven op kosten van de burger, maar vrij zijn zullen ze!

pi_148581891
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat doet hij niet omdat men zijn god erin beledigt. Dat heeft weinig met zijn opvattingen over vrijheid van meningsuiting van doen.
Meelopen wil niet zeggen dat je het goedkeurt dat je God beledigd wordt. Het wil vooral zeggen dat je het afkeurt dat je daarom maar diegene die dat doet kapot schiet.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:51:41 #121
181126 MouzurX
Misschien?
pi_148581901
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Echter hoe gaat de weg daar naartoe dan? Aangezien Europa ook zijn eigen weg naar vrijheids van meningsuiting heeft gevonden moeten we maar simpelweg afwachten totdat het ook gebeurt in de rest van de wereld?
pi_148581936
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:51 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Meelopen wil niet zeggen dat je het goedkeurt dat je God beledigd wordt. Het wil vooral zeggen dat je het afkeurt dat je daarom maar diegene die dat doet kapot schiet.
Ah, want hij heeft mensen kapot geschoten. Dat heb ik dan in de gauwigheid even gemist. Linkje?
pi_148581946
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hij was er toch om te demonstreren tegen die moorden, waar haal jij dit vervolg dan weg?
Uhm, die moorden werden gepleegd denk je omdat de daders het goedkeurden dat Mohammed afgebeeld werd?
pi_148581949
In India wordt actief opgetreden tegen mensen die de cartoons publiceren.
quote:
Hundreds of Social Media Posts Featuring Charlie Hebdo Cartoons Blocked by Mumbai Police

Mumbai: Following a series of terror strikes in France, the Mumbai Police has blocked hundreds of posts on social media which replicate the controversial cartoons of the satirical magazine Charlie Hebdo, sources reveal.

Ever since it became clear that the attacks which began on Wednesday in Paris seemed to be in retaliation to the controversial cartoons depicting Prophet Mohammed, the police was monitoring and blocking "hate posts".

"The intent is to ensure we have no situation in India," a source revealed.
http://www.ndtv.com/artic(...)mumbai-police-646671

quote:
According to the report, the Mumbai Police are in 'constant touch with the authorities managing the servers of a popular USA-based networking site to immediately block such controversial posts and provide us with IP address of the account holders'.

Citing sources, the report also says that Mumbai Police’s social media lab was directed to search through various handles and posts to find those putting up these controversial cartoons.

This may imply that whoever posts Charlie Hebdo cartoons online would be in trouble with the law under the controversial section 66A of the IT Act, which provides wide ranging powers to police to arrest people for causing 'offence' on social media. In the past, there have been several controversial arrests under this act. In fact, there have been instances of arrests even for merely liking Facebook posts.
http://www.dnaindia.com/w(...)ious-trouble-2051270
pi_148581977
Ik vind de rednecks hier in dit topic nogal extremistisch en intolerant jegens andersdenkenden.
Zo te lezen heb je alleen recht op vrije meningsuiting als je het met hun eens bent.
Make my day!
pi_148581980
quote:
5s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:52 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Uhm, die moorden werden gepleegd denk je omdat de daders het goedkeurden dat Mohammed afgebeeld werd?
En niet meelopen in een mars is tegenwoordig hetzelfde als mensen kapot schieten.
pi_148582018
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:48 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Zoals?

"And if ye are in doubt as to what We have revealed from time to time to Our servant, then produce a Sura like thereunto; and call your witnesses or helpers (If there are any) besides God, if your (doubts) are true" [2:23]
BAM
pi_148582025
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:52 schreef agter het volgende:
Ik vind de rednecks hier in dit topic nogal extremistisch en intolerant jegens andersdenkenden.
Zo te lezen heb je alleen recht op vrije meningsuiting als je het met hun eens bent.
Voor een aantal lijkt dat te gelden ja. Maar gelukkig niet voor het grootste gedeelte :)
  zondag 11 januari 2015 @ 20:53:45 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148582031
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En die mening mag je niet hebben. Zie je zelf niet een heel klein beetje de ironie in van wat je nu zegt als je het hebt over de vrijheid van meningsuiting?
Zie jij niet de ironie van die man? Juist die reden die hij opgeeft, is de reden dat er 17 mensen zijn vermoord deze week.

Vind het nogal zwak van je om hem nu te verdedigen.

quote:

[..]

Ook dat nog ja. Signaal naar alle extremisten (ook diegene die het steunen en goedpraten op facebook en twitter) in Europa dat het thuisland het ook niet pikt.
1947-2016
pi_148582043
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat mij zorgen baart, is dat ik nogal wat Nederlanders zie die onze vrijheden (of die van een deel van onze bevolking althans) wil opofferen voor onze 'veiligheid'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 11 januari 2015 @ 20:54:17 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148582055
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat doet hij niet. Dus kun je ook niet concluderen dat hij niet voor de vrijheid van meningsuiting is.
Dat is hij dus wel. Niet voor die vrijheid.
1947-2016
pi_148582087
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat mij zorgen baart, is dat ik nogal wat Nederlanders zie die onze vrijheden (of die van een deel van onze bevolking althans) wil opofferen voor onze 'veiligheid'.
Dat is inderdaad een risico wat je her en der ziet opduiken. Totaal niet de manier natuurlijk. Veiligheid gevoed door angst is geen veiligheid.
pi_148582109
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zie jij niet de ironie van die man? Juist die reden die hij opgeeft, is de reden dat er 17 mensen zijn vermoord deze week.
Dus je mag niet meer vinden dat je beledigd wordt als men een spotprent afbeeldt want dan ben je hetzelfde als de moordenaars. Goed verhaal.
pi_148582146
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is hij dus wel. Niet voor die vrijheid.
Je begrijpt kennelijk geen kut van het begrip vrijheid.
pi_148582161
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:50 schreef El_Matador het volgende:
Een prachtige Brave New World, Europeanen die denken dat ze vrij zijn omdat ze dingen mogen zeggen...

Op de achtergrond de varkens die de stal leegroven op kosten van de burger, maar vrij zijn zullen ze!
Er zijn meerdere fronten, Meta. Wat mij in elk geval gerust stelt is dat mensen dit in ieder geval ''verdedigen'' . Het toont aan de kwaadwillige bureaucraten in EU in elk geval dat ze niet k dit zomaar kunnen stelen.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:56:15 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148582167
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:51 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Echter hoe gaat de weg daar naartoe dan? Aangezien Europa ook zijn eigen weg naar vrijheids van meningsuiting heeft gevonden moeten we maar simpelweg afwachten totdat het ook gebeurt in de rest van de wereld?
De extremisten die hier zijn lekker terugsturen. Wegwezen er mee. De enige oplossing.

Blijven die ratten hier, gaan ze door met het voeren van de 5de colonne met alle gevolgen van dien.
1947-2016
pi_148582170
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind een beetje van wel, eerlijk gezegd. Dat je die plaatjes van de profeet Mohammed beledigend vindt, dat vinden veel mensen die meelopen. Misschien zelfs wel het grootste deel. Het gaat erom dat je vindt dat je iemand afmaken nog altijd minder erg vind dan beledigen. Ik hoor die man z'n afkeur over die moorden niet geven, maar wel over de plaatjes van Mohammed.
Wou je overigens sowieso zeggen dat in Marokko een vrijheid van meningsuiting geldt?
pi_148582195
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, want hij heeft mensen kapot geschoten. Dat heb ik dan in de gauwigheid even gemist. Linkje?
Nee.
pi_148582215
Reprinting the Charlie Hebdo Mohammed Cartoons is the Best Way to Defy Islamic Cartoonophobia
The goal of Islamic Cartoonophobic terror is to intimidate critics of Islamic ideology. The right way to respond to the terror attack against Charlie Hedbo is to fight the Islamic/Leftist attempt to isolate critics by reposting the Hebdo Mohammed cartoons.

We stand up for freedom of speech by practicing controversial speech in defiance of those who would censor us. Mere sympathy is not solidarity.

Standing up to the Jihadists takes more than a hashtag. It demands that we practice the freedom they hate so much.

http://www.frontpagemag.c(...)amic-cartoonophobia/

zondag 11 januari 2015 @ 20:57:10 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148582221
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je begrijpt kennelijk geen kut van het begrip vrijheid.
Jij hebt geen kut begrepen van wat er deze week is gebeurd. Geen ene moer.
1947-2016
  zondag 11 januari 2015 @ 20:57:22 #141
181126 MouzurX
Misschien?
pi_148582232
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:53 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

"And if ye are in doubt as to what We have revealed from time to time to Our servant, then produce a Sura like thereunto; and call your witnesses or helpers (If there are any) besides God, if your (doubts) are true" [2:23]
En nu in normaal Engels/Nederlands?
pi_148582282
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En niet meelopen in een mars is tegenwoordig hetzelfde als mensen kapot schieten.
Het gaat helemaal niet om het niet meelopen, zoals ik al zei. Dat hoeft ie helemaal niet.
De reden die hij ervoor opgeeft vind ik echter walgelijk.
pi_148582302
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij hebt geen kut begrepen van wat er deze week is gebeurd. Geen ene moer.
Hij begrijpt het beter dan jij.
Make my day!
pi_148582324
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:56 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Ik vind een beetje van wel, eerlijk gezegd.
Dan begrijp je net als Red_85 niet veel van het begrip vrijheid.

Ik ben het niet eens met Wilders, ik zou daarom ook nooit op de PVV stemmen. Maar volgens jouw redenatie gun ik daarmee de PVV geen bestaansrecht niet en ben daarom tegen de vrijheid van meningsuiting.
pi_148582330
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De extremisten die hier zijn lekker terugsturen. Wegwezen er mee. De enige oplossing.

Blijven die ratten hier, gaan ze door met het voeren van de 5de colonne met alle gevolgen van dien.
Wanneer is iemand een extremist?
pi_148582345
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:57 schreef MouzurX het volgende:

[..]

En nu in normaal Engels/Nederlands?
bekijk het filmpje, daar wordt het uitgelegd
BAM
pi_148582378
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:58 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om het niet meelopen, zoals ik al zei. Dat hoeft ie helemaal niet.
De reden die hij ervoor opgeeft vind ik echter walgelijk.
En als jij echt voor de vrijheid van meningsuiting bent, zul je dat juist respecteren. Ook al is het jouw keuze niet. Snap je dat?
Make my day!
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 21:00:18 #148
18653 crew  D.
pi_148582414
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wanneer is iemand een extremist?
Als je iemand dood wil maken om een grapje is redelijk extreem :Y
pi_148582427
zijn we het hoofdstuk "waarom is de marokkaanse minister niet in de stoet" al voorbij?
BAM
pi_148582446
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:53 schreef AhmedJaret het volgende:

En nu gaan de FOKkers massaal Arabisch leren paar jaar om deze claim te ontkrachtigen :W
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_148582465
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:56 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Nee.
Je stelt mensen die niet meelopen in deze mars gelijk aan moordenaars omdat ze hetzelfde motief hebben. Dat is gewoon krankzinnig.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:01:12 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148582471
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:58 schreef agter het volgende:

[..]

Hij begrijpt het beter dan jij.
Denk het niet.
Om precies dezelfde motieven loopt die man niet mee en geeft hij geen signaal af. Hij is van dezelfde verdorven mening, alleen iets gematigder in zijn acties.
Als jij zo'n groot 'iets' afwijst en geen signaal mee wil geven, ben je het niet waard en zijn je condoleances ook geen enkele moer waard.
1947-2016
pi_148582480
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:00 schreef D. het volgende:

[..]

Als je iemand dood wil maken om een grapje is redelijk extreem :Y
Dat klopt. Het probleem is echter dat dergelijke types hun intenties vaak niet op voorhand kenbaar maken.
pi_148582516
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:53 schreef Red_85 het volgende:
Ook dat nog ja. Signaal naar alle extremisten (ook diegene die het steunen en goedpraten op facebook en twitter) in Europa dat het thuisland het ook niet pikt.
Precies. Veel mensen die daar meelopen keuren die afbeeldingen van Mohammed af.
Ze vinden tegelijkertijd ook dat als je iets voor jezelf afkeurt, dat niet wil zeggen dat je dat mag opleggen aan anderen, tot brute moord aan toe.
pi_148582532
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:00 schreef Aloulu het volgende:

[..]

En nu gaan de FOKkers massaal Arabisch leren paar jaar ...
Nee, dank je wel.

zondag 11 januari 2015 @ 21:02:05 #156
438527 MissButterflyy
pi_148582538
VromeBroeder is een katholiek.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:02:23 #157
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148582553
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:50 schreef El_Matador het volgende:

George Lucas, zou dat dan toch een visionair zijn. Het lijkt wel een Star Wars scenario.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 11 januari 2015 @ 21:02:57 #158
78780 deedeetee
pi_148582592
quote:

[..]

Waarheden :? Wat zijn dat voor dingen ?
pi_148582603
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dank je wel.
want? het is toch onzin? je moet toch zo iets beters kunnen?
BAM
pi_148582621
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

George Lucas, zou dat dan toch een visionair zijn. Het lijkt wel een Star Wars scenario.
^O^

En ja, dat is ie natuurlijk zeker.

Moderator zondag 11 januari 2015 @ 21:03:26 #161
18653 crew  D.
pi_148582624
Er is iemand posts aan het verwijderen :{

Geen vrijheid van meningsuiting op Fok :N
pi_148582640
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waarheden :? Wat zijn dat voor dingen ?
NWS / Aanslagen in Frankrijk #85 - De nasleep :{2
BAM
pi_148582649
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Denk het niet.
Om precies dezelfde motieven loopt die man niet mee en geeft hij geen signaal af. Hij is van dezelfde verdorven mening, alleen iets gematigder in zijn acties.
Het hebben van een mening is niet verboden. Sterker nog, dat wordt juist aangemoedigd. En welke mening je ook hebt, met de vrijheid van meningsuiting word je verder geen strobreed in de weg gelegd. Jij wilt mensen die dezelfde mening hebben die vrijheid ontzeggen. Nogmaals: je hebt geen kut begrepen van de vrijheid van meningsuiting. Die houdt juist in dat welke mening dan ook geuit mag en kan worden. Als jij vindt dat je een spotprent mag maken en dat ook daadwerkelijk doet mag iemand anders zich beledigd voelen. Je mag ook zeggen dat je niet mee wilt lopen in een demonstratie omdat je je beledigt voelt. Je mag alleen geen mensen vermoorden.
pi_148582675
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:03 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

want? het is toch onzin? je moet toch zo iets beters kunnen?
Ik heb geen idee waar je het over hebt? Wat is onzin? Wat beter?

pi_148582677
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan begrijp je net als Red_85 niet veel van het begrip vrijheid.

Ik ben het niet eens met Wilders, ik zou daarom ook nooit op de PVV stemmen. Maar volgens jouw redenatie gun ik daarmee de PVV geen bestaansrecht niet en ben daarom tegen de vrijheid van meningsuiting.
Niet helemaal. Er niet op stemmen is wat anders dan dat je de PVV zou willen verbieden en de gehele verkiezingen wil boycotten/afschaffen totdat de PVV 'vernietigd' is (op welke manier dan ook).
  zondag 11 januari 2015 @ 21:04:21 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148582701
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat klopt.
Plus diegene die begrip tonen voor dit soort acties, een feest er om bouwen en het goedkeuren.

Voorbeelden: die wezentjes op facebook en twitter.
1947-2016
pi_148582713
quote:
9s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar je het over hebt? Wat is onzin? Wat beter?
waar reageerde je op dan? je post maar wat?
BAM
pi_148582731
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:03 schreef D. het volgende:

Het Downsyndroompje met uitgezaaide tumoren is verwijderd, denk ik...

pi_148582784
quote:
6s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wie?
Make my day!
pi_148582785
Tja, als zo iemand het zegt is het dan Nws of BNW?

http://www.presstv.ir/Det(...)Paris-attack-Roberts
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_148582789
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:04 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Niet helemaal. Er niet op stemmen is wat anders dan dat je de PVV zou willen verbieden en de gehele verkiezingen wil boycotten/afschaffen totdat de PVV 'vernietigd' is (op welke manier dan ook).
Dat is het wel; niet meelopen met de demonstratie is wat jou betreft een teken dat die man het niet met de vrijheid van meningsuiting eens is of die wil inperken.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:05:43 #172
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148582818
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het hebben van een mening is niet verboden. Sterker nog, dat wordt juist aangemoedigd. En welke mening je ook hebt, met de vrijheid van meningsuiting word je verder geen strobreed in de weg gelegd. Jij wilt mensen die dezelfde mening hebben die vrijheid ontzeggen. Nogmaals: je hebt geen kut begrepen van de vrijheid van meningsuiting. Die houdt juist in dat welke mening dan ook geuit mag en kan worden. Als jij vindt dat je een spotprent mag maken en dat ook daadwerkelijk doet mag iemand anders zich beledigd voelen. Je mag ook zeggen dat je niet mee wilt lopen in een demonstratie omdat je je beledigt voelt. Je mag alleen geen mensen vermoorden.
Nogmaals, hij vind van niet. Anders was hij wel mee gelopen.

Je snapt het nog steeds niet, je gaat het ook niet snappen zolang jij met je verdorven gedachten blijft rondlopen.
1947-2016
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 21:05:47 #173
18653 crew  D.
pi_148582823
quote:
6s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn quote ook :Y

Kennelijk een gelovige onder de mods :P
Hopelijk geen extreme :X
pi_148582865
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:05 schreef Red_85 het volgende:
zolang jij met je verdorven gedachten blijft rondlopen.
also, also, alsooo.

pi_148582891
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Plus diegene die begrip tonen voor dit soort acties, een feest er om bouwen en het goedkeuren.

Voorbeelden: die wezentjes op facebook en twitter.
Ranzig gedrag, absoluut. Ik zou ze alleen niet om die reden het land uitschoppen of opsluiten.

Hoe cru ook, het staat mensen vrij om deze actie toe te juichen.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:07:02 #176
438527 MissButterflyy
pi_148582922
quote:

Ja, jammer. En zo zonder waarschuwing of aankondiging.
pi_148582978
quote:

[..]

Je snapt het nog steeds niet, je gaat het ook niet snappen zolang jij met je verdorven gedachten blijft rondlopen.
Jij wil dus maatregelen treffen tegen mensen die de vrijheid van meningsuiting niet onderschrijven?
pi_148582979
quote:

[..]

De vrijheid van meningsuiting houdt niet in dat je het met iedere mening eens moet zijn. Integendeel.
pi_148582994
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ranzig gedrag, absoluut. Ik zou ze alleen niet om die reden het land uitschoppen of opsluiten.
Massale ophangingen langs de Champs-Elysees?

zondag 11 januari 2015 @ 21:08:30 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148583038
quote:

[..]

Erg cru inderdaad. Enige positieve er aan is wel dat ze zich vol in de spotlight hebben gezet.
^O^
1947-2016
  zondag 11 januari 2015 @ 21:09:10 #181
181126 MouzurX
Misschien?
pi_148583091
Mjah als er een mars was voor een goed doel maar er lopen ook mensen rond met cartoons die voor mij persoonlijk heel beledigend zijn dan weet ik ook niet of ik daar wel heen zou willen.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:09:35 #182
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148583114
In de herhaling, want mn bericht lijkt weggehaald te zijn? (Wat is dat GODVERDOMME voor een censuur Fok!?, ik vraag gewoon wat! )

VromeBroeder, wat ben jij? Een latente moslim? Of schaam je je ervoor moslim te zijn? Uit het moslimgeloof gestapt?
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:09:42 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148583121
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting houdt niet in dat je het met iedere mening eens moet zijn. Integendeel.
Nope, klopt inderdaad.

Alleen in een week waar zoiets is gebeurd als deze, om precies dezelfde motieven het meedoen aan een gedenkmars afwijzen...
Damn, waar zit je met je hoofd?
1947-2016
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 21:09:55 #184
18653 crew  D.
pi_148583135
quote:

[..]

Ik zou best van die mensen af willen :Y
  zondag 11 januari 2015 @ 21:10:14 #185
78780 deedeetee
pi_148583157
Op het journaal : Opstelten met steeds herhalen over schouder aan schouder. Heleboel gezwam in de ruimte en nog meer schouder aan schouder. Ik werd er beroerd van. -O-
pi_148583166
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:59 schreef agter het volgende:

[..]

En als jij echt voor de vrijheid van meningsuiting bent, zul je dat juist respecteren. Ook al is het jouw keuze niet. Snap je dat?
Ik respecteer het als hij niet mee wil lopen, ik respecteer het echter niet dat hij met dit signaal aangeeft dat plaatsen van afbeeldingen van de profeet Mohammed nog altijd minder zwaar weegt dan moorden.

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, maar ook die vrijheid houdt ergens op. Want wie voor een ander die vrijheid wil verbieden, heeft zelf ook geen rechten meer op die vrijheid. Een mening mag, die mening een ander direct of indirect opleggen niet.

Ook vertegenwoordigd zo'n minister een heel land en volk, dus zijn mening alleen doet er in dit geval niet zo toe.
pi_148583170
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Erg cru inderdaad. Enige positieve er aan is wel dat ze zich vol in de spotlight hebben gezet.
^O^
Je kunt ze inderdaad monitoren.

Ik blijf er alleen bij dat ze die mening mogen hebben, hoe misselijkmakend die ook is.
pi_148583177
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:05 schreef Resonancer het volgende:
Tja, als zo iemand het zegt is het dan Nws of BNW?

http://www.presstv.ir/Det(...)Paris-attack-Roberts
Hij heeft gelijk over het verleden
quote:
He added that the CIA has apparently resurrected a policy that it followed against Europeans during the post-WW II era when the US spy agency would carry out attacks in European states and blame them on communist groups.
Maar z'n visie over de huidige aanslagen is onzin imho.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:10:40 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148583197
quote:
11s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Massale ophangingen langs de Champs-Elysees?
Nee, nee nee Matador. Dat kunnen de Fransen beter. Moet je het wel goed zeggen.

De Guillotine op het Place de la Bastille.
1947-2016
pi_148583213
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:09 schreef D. het volgende:

[..]

Spuitje?
Deportatie?
Ebola?

Zeg het maar.

zondag 11 januari 2015 @ 21:11:42 #191
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148583275
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:09 schreef MouzurX het volgende:
Mjah als er een mars was voor een goed doel maar er lopen ook mensen rond met cartoons die voor mij persoonlijk heel beledigend zijn dan weet ik ook niet of ik daar wel heen zou willen.
Fuck it, ik wel. Daarmee zou ik zeggen: 'je mag je mening hebben over mij, je doet maar, ik ben het niet met je eens, maar ik zou tot aan mijn graf verdedigen dat je die mening mag hebben'.
1947-2016
  zondag 11 januari 2015 @ 21:11:42 #192
102912 crv
Screwed up
pi_148583277
quote:

het is hier dan ook een dictatuur h :+
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_148583295
quote:

[..]

Dat mag.

Zo rol ik alleen zelf niet. Dan ben ik geen haar beter dan een Iran of Noord-Korea.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 21:12:03 #194
18653 crew  D.
pi_148583307
quote:
11s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Spuitje?
Deportatie?
Ebola?

Zeg het maar.
Gewoon weg uit onze samenleving :Y

Ze zijn duidelijk geestesziek, en daarmee een gevaar voor de samenleving :Y
  zondag 11 januari 2015 @ 21:12:21 #195
181126 MouzurX
Misschien?
pi_148583326
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:10 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Ik respecteer het als hij niet mee wil lopen, ik respecteer het echter niet dat hij met dit signaal aangeeft dat plaatsen van afbeeldingen van de profeet Mohammed nog altijd minder zwaar weegt dan moorden.

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, maar ook die vrijheid houdt ergens op. Want wie voor een ander die vrijheid wil verbieden, heeft zelf ook geen rechten meer op die vrijheid. Een mening mag, die mening een ander direct of indirect opleggen niet.

Ook vertegenwoordigd zo'n minister een heel land en volk, dus zijn mening alleen doet er in dit geval niet zo toe.
Dat maakt het wel moeilijk want doordat hij iets -niet- doet zou hij dan een signaal afgeven.
Ik zou er niks op tegen hebben als die man niet wilt meelopen. Maar dan moet je inderdaad wel een statement maken dat je het geweld afkeurt. Ik weet niet of hij dat heeft gedaan.
pi_148583352
quote:

[..]

Vandaar ook dat er zoveel baanbrekend onderzoek wordt gedaan door in de Arabische wereld.

Ow wacht... :')
pi_148583359
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nope, klopt inderdaad.

Alleen in een week waar zoiets is gebeurd als deze, om precies dezelfde motieven het meedoen aan een gedenkmars afwijzen...
Deze man kan met die vrijheid omgaan, de moordenaars niet.
pi_148583365
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:12 schreef D. het volgende:

[..]

Gewoon weg uit onze samenleving :Y

Ze zijn duidelijk geestesziek, en daarmee een gevaar voor de samenleving :Y
IG Farben?

pi_148583370
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nope, klopt inderdaad.

Damn, waar zit je met je hoofd?
En dat ie een hoop problemen in eigen land zou kunnen krijgen als ie meeloopt in die betoging, dat moet ie ook maar negeren?
pi_148583381
quote:

[..]

Ik respecteer het als hij niet mee wil lopen, [...]
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, maar ook die vrijheid houdt ergens op. [...]
Even een vraag: Heb jij wel meegelopen vandaag in Parijs?
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 21:13:14 #201
18653 crew  D.
pi_148583394
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:11 schreef crv het volgende:

[..]

het is hier dan ook een dictatuur h :+
De ene dag een beetje meer dan de andere :P
pi_148583399
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is het wel; niet meelopen met de demonstratie is wat jou betreft een teken dat die man het niet met de vrijheid van meningsuiting eens is of die wil inperken.
En dit mag ook, maar je hoeft het niet tof te vinden:

http://www.lefigaro.fr/ac(...)-dans-les-ecoles.php

Het laat alleen wel weer zien hoe de zaken ervoor staan. In Frankrijk, maar ook andere delen van Europa...
Whatever...
  zondag 11 januari 2015 @ 21:13:28 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148583404
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:10 schreef deedeetee het volgende:
Op het journaal : Opstelten met steeds herhalen over schouder aan schouder. Heleboel gezwam in de ruimte en nog meer schouder aan schouder. Ik werd er beroerd van. -O-
Ik ken maar 1 schouder aan schouder.

Vanaf 2.30

Wat het te doen heeft met deze discussie? Mag jezelf invullen.
1947-2016
  zondag 11 januari 2015 @ 21:14:14 #204
181126 MouzurX
Misschien?
pi_148583458
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Fuck it, ik wel. Daarmee zou ik zeggen: 'je mag je mening hebben over mij, je doet maar, ik ben het niet met je eens, maar ik zou tot aan mijn graf verdedigen dat je die mening mag hebben'.
Tsja ik vind het moeilijk.
Stel er lopen allemaal mannen met borden waar jouw familie getekend is en die allemaal verkracht worden. Ik zal dan echt geen zin hebben om met die mars mee te doen. (misschien geen compleet terechte vergelijking maar toch)
  zondag 11 januari 2015 @ 21:14:21 #205
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148583463
quote:

[..]

Ik ook. Mogen van mij verkassen naar een moslimland, waar ze gelukkig mogen zijn tussen hun 'islam = vrede' lievende broeders..

Wat dat betreft is zo'n kalifaat op zich wel welkom en zou die erkend moeten worden. Verdragen mee afsluiten dat moslimgekkies die hun religie misbruiken en die niet in Nederland kunnen aarden daarheen kunnen en het Nederlands paspoort inleveren. AL dan niet met een oprotpremie.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148583498
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:14 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Ik ook. Mogen van mij verkassen naar een moslimland, waar ze gelukkig mogen zijn tussen hun 'islam = vrede' lievende broeders..

Wat dat betreft is zo'n kalifaat op zich wel welkom en zou die erkend moeten worden. Verdragen mee afsluiten dat moslimgekkies die hun religie misbruiken en die niet in Nederland kunnen aarden daarheen kunnen en het Nederlands paspoort inleveren. AL dan niet met een oprotpremie.
pi_148583527
quote:

[..]

Al zou het zo zijn, dat hij die afbeeldingen als storender ervaart dan deze moorden (er kunnen overigens ook andere afwegingen een rol spelen: mss is deze aanslag maar pinuts vergeleken met wat er in zijn regio gebeurt, bijv), dan nog is hij vrij dat te vinden.
En als jij zo achter vrijheid van meningsuiting staat als je aangeeft, dan zul je (ook al ben je het niet met hem eens) zijn recht verdedigen om deze keuze te maken.
Make my day!
  zondag 11 januari 2015 @ 21:15:16 #208
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_148583530
maar was Iran dan niet goed genoeg?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 21:15:27 #209
18653 crew  D.
pi_148583541
quote:
11s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

IG Farben?
Nee, niemand hoeft dood, gewoon 'terug' naar huis :Y
pi_148583570
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat me zoals ik zei niet om het meelopen zelf. Obama was er ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ie tegen vrijheid van meningsuiting is maar om de reden die hij geeft. Vergelijk 'niet op een politieke partij stemmen waarmee je het niet eens bent' meer met het 'niet kopen van de Charlie Hebdo' (of welk andere krant/tijdschrift of wat dan ook, waar je het niet mee eens bent). Dat mag.
De hele verkiezingen niet erkennen omdat de PVV meedoet geeft eigenlijk aan dat je best voor verkiezingen bent, maar dan niet als er partijen meedoen die dingen zegt die jij afkeurt. In dat geval ben je in mijn ogen ook letterlijk en figuurlijk je stem (voorlopig) kwijt. Niet om vrijheden voor jezelf gaan zeuren als je anderen die vrijheid wil verbieden.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:16:21 #211
181126 MouzurX
Misschien?
pi_148583603
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:15 schreef agter het volgende:

[..]

Al zou het zo zijn, dat hij die afbeeldingen als storender ervaart dan deze moorden (er kunnen overigens ook andere afwegingen een rol spelen: mss is deze aanslag maar pinuts vergeleken met wat er in zijn regio gebeurt, bijv), dan nog is hij vrij dat te vinden.
En als jij zo achter vrijheid van meningsuiting staat als je aangeeft, dan zul je (ook al ben je het niet met hem eens) zijn recht verdedigen om dit te doen.
Hier ben ik het dan weer niet met je eens aangezien dit precies een statement is dat aangeeft: Moorden maakt niet uit wanneer ze de profeet hebben beledigd.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:16:27 #212
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148583611
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee, nee nee Matador. Dat kunnen de Fransen beter. Moet je het wel goed zeggen.

De Guillotine op het Place de la Bastille.
Vergeet jezelf niet. Het lijkt er steeds meer op dat al dit soort acties misbruikt worden, al is het maar om angst te zaaien. En angst is nooit een goede raadgever. Het moet niet zo zijn dat de bevolking straks schreeuwt om een politiestaat. Dan zijn we nog verder van huis.
Voor je het weet lig je ook onder de Guillotine.
pi_148583615
quote:

[..]

Ik respecteer het als hij niet mee wil lopen.

Het mooie is; dat mag ook.
pi_148583659
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:15 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Het gaat me zoals ik zei niet om het meelopen zelf.
Kennelijk wel, want dat hij er niet was zegt blijkbaar dat de man tegen vrijheid van meningsuiting is.
pi_148583685
quote:

FOK! heeft gewoon een policy waar je mee akkoord gaat als je je registreert.
Het verheerlijken van dit geweld is niet toegestaan, dat mag je* ergens anders gaan doen.

*Je = niet jij maar users in het algemeen.
pi_148583693
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En dit mag ook, maar je hoeft het niet tof te vinden:

http://www.lefigaro.fr/ac(...)-dans-les-ecoles.php

Het laat alleen wel weer zien hoe de zaken ervoor staan. In Frankrijk, maar ook andere delen van Europa...
En daarom is die vrijheid van meningsuiting belangrijk. Geef de moslims de ruimte om te laten weten dat ze mensen haten, dan kunnen de mensen daar hun voordeel mee doen en zich tegen die haat wapenen.
pi_148583729
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:12 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat maakt het wel moeilijk want doordat hij iets -niet- doet zou hij dan een signaal afgeven.
Ik zou er niks op tegen hebben als die man niet wilt meelopen.
Een boycot kan soms een sterker signaal afgeven dan ergens aan meedoen natuurlijk.
quote:
Maar dan moet je inderdaad wel een statement maken dat je het geweld afkeurt. Ik weet niet of hij dat heeft gedaan.
Precies. Als ie dat had gedaan, had ik er nog ergens begrip voor op kunnen brengen ook.
Nu komt het gewoon over alsof ie het plaatsen van plaatjes van Mohammed erger vindt dan de moorden, zonder zo'n statement.
pi_148583777
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:17 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het verheerlijken van dit geweld is niet toegestaan, dat mag je* ergens anders gaan doen.

waarom mag je het niet verheerlijken?
Broederliefde.
pi_148583786
quote:

[..]

Maar dat was satire! :o
pi_148583801
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:16 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Hier ben ik het dan weer niet met je eens aangezien dit precies een statement is dat aangeeft: Moorden maakt niet uit wanneer ze de profeet hebben beledigd.
Ik betwijfel of dat zijn afweging geweest is.
Maar...zou zo'n mening onder de vrijheid van meningsuiting vallen?
Make my day!
pi_148583821
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:19 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Omdat dat in de policy van Fok! staat.

Ga je dat nu aan specularium vragen? Kom op zeg.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 21:20:17 #222
18653 crew  D.
pi_148583852
quote:

[..]

Mee eens, maar ik beweerde enkel dat god niet bestond :P

Het zal dan wel met de post te maken hebben die ik quotte :Y
pi_148583857
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:19 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Omdat dan je posts verwijderd worden.
pi_148583916
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja jezus christus, dat is geen reden, dat is een gevolg van.
Broederliefde.
pi_148583933
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

dat lijkt me meer het gevolg. :P /beidehandjes
  zondag 11 januari 2015 @ 21:21:31 #226
181126 MouzurX
Misschien?
pi_148583950
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:19 schreef agter het volgende:

[..]

Ik betwijfel of dat zijn afweging geweest is.
Maar...zou zo'n mening onder de vrijheid van meningsuiting vallen?
Jahoor.
Maar dan zou ik die mening wel afkeuren, en zou ik de Marokkaanse overheid in een slechter daglicht zien.
pi_148584010
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:21 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Ja jezus christus, dat is geen reden, dat is een gevolg van.
"Thou shalt not take the name of the Lord thy God in vain! :(
  zondag 11 januari 2015 @ 21:22:23 #228
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148584013
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Vergeet jezelf niet. Het lijkt er steeds meer op dat al dit soort acties misbruikt worden, al is het maar om angst te zaaien. En angst is nooit een goede raadgever. Het moet niet zo zijn dat de bevolking straks schreeuwt om een politiestaat. Dan zijn we nog verder van huis.
Voor je het weet lig je ook onder de Guillotine.
Ik geef alleen een beetje spottend aan naar matador.
Maar om even serieus op je post in te gaan, daar heb je serieus heel erg gelijk in dat deze acties misbruikt worden.
1947-2016
pi_148584046
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:14 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Ja leuk joh! Een thuisbasis voor moslimgekkies die dan vandaaruit aanslagen voorbereiden. Echt fantastisch idee!!
maar jij ben dus voor een kalifaat. Volgensmij zit er toch een een steekje los. Weet je wel niet hoeveel stammen uitgemoord worden door IS. Daarnaast wonen er ook andere religies, die moeten dan maar even verhuizen? :')

Net of alle moslims in dat kalifaat voor IS zijn. Helft van die moslims wordt gewoon onderdrukt.
pi_148584059
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:22 schreef meth1745 het volgende:

[..]

"Thou shalt not take the name of the Lord thy God in vain! :(
Bijbelcitaat en relevantie?
pi_148584100
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:21 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Jahoor.
Maar dan zou ik die mening wel afkeuren, en zou ik de Marokkaanse overheid in een slechter daglicht zien.
Eens.
Helaas weten we niet wat precies zijn afweging is geweest.
Make my day!
pi_148584143
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:15 schreef agter het volgende:

[..]

Dan staat het mij ook vrij om te vinden dat alle Moslims en Europa de gaskamer in moeten. Omdat het Moslim-zijn veel zwaarder weegt (negatief) dan
Maar vrijheid van meningsuiting heeft ook een grens. Je mag het ergens mee oneens zijn, maar je mag het niet eens zijn met het feit dat er mensen elkaar vermoorden omdat ze het niet eens met een ander zijn. Daarmee zeg je namelijk dus dat je eigenlijk tegen die vrijheid van meningsuiting bent.
quote:
En als jij zo achter vrijheid van meningsuiting staat als je aangeeft, dan zul je (ook al ben je het niet met hem eens) zijn recht verdedigen om deze keuze te maken.
Dat had ik alleen gedaan als hij een statement had gemaakt tegen die moorden. Nu maakt hij alleen en statement tegen het plaatsen van afbeeldingen van Mohammed. En daarmee dus een statement tegen de vrijheid van meningsuiting. Dan hoef je daar zelf ook geen aanspraak op te maken.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:25:11 #233
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148584214
quote:

[..]

Ok, en wat doe ik verkeerd als k vraag aan VromeBroeder wat ie nou is? Hij ontkent moslim te zijn.. maar zn naam en reacties impliceren wat anders.

Is zo'n vraag tegen de policy?
> Zoja, waarom?
> Zo niet. Waar is mn post dan gebleven?
pi_148584217
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:22 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Ja leuk joh! Een thuisbasis voor moslimgekkies die dan vandaaruit aanslagen voorbereiden. Echt fantastisch idee!!
Die thuisbasis hebben ze al lang en die wordt betaald met dollars afkomstig uit de olieexport. :{
pi_148584218
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het mooie is; dat mag ook.
Klopt. Zoals ik al zei: Obama liep ook niet mee. En ik ook niet.
Maar het gaat me om de reden die hij opgeeft. 'Namens' miljoenen Marokkanen nog wel.
pi_148584220
je mag niet aanzetten tot haat en geweld volgens mij. dussuh.... en zo zijn er nog wel meer wetten die je vrijheid tot meningsuiting ietwat kunnen beperken.
pi_148584225
NWS / [NWS FeedBack] Happy new tear, buds.

[ Bericht 84% gewijzigd door Specularium op 11-01-2015 21:29:51 ]
Broederliefde.
pi_148584235
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:25 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Klopt. Zoals ik al zei: Obama liep ook niet mee. En ik ook niet.
Maar het gaat me om de reden die hij opgeeft. 'Namens' miljoenen Marokkanen nog wel.
En wat is er mis met die reden?
pi_148584243
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:10 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk over het verleden

[..]

Maar z'n visie over de huidige aanslagen is onzin imho.
Very humble hoop ik, is niet de 1e de beste.
In het verleden waren de technische middelen beperkt.
Ik zie geen enkele reden waarom de vuiligheidsdiensten en huurlingen dit niet verder geperfectioneerd hebben.
Dacht ik, met een Maarten van Rossum stem.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:26:44 #240
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148584315
NWS / [NWS FeedBack] Happy new tear, buds.

[ Bericht 86% gewijzigd door Specularium op 11-01-2015 21:30:15 ]
pi_148584323
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:26 schreef SuperFood het volgende:

[..]

het is ook geen democratie he.
Nee... that makes me a sad panda...
Broederliefde.
pi_148584345
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:24 schreef Roland010 het volgende:
Dat had ik alleen gedaan als hij een statement had gemaakt tegen die moorden. Nu maakt hij alleen en statement tegen het plaatsen van afbeeldingen van Mohammed. En daarmee dus een statement tegen de vrijheid van meningsuiting. Dan hoef je daar zelf ook geen aanspraak op te maken.
Nee, hij maakt juist gebruik van de vrijheid van meningsuiting. In die vrijheid ligt ook besloten dat je ergens je afkeuring over mag uitspreken.
pi_148584353
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:25 schreef SuperFood het volgende:
je mag niet aanzetten tot haat en geweld volgens mij. dussuh.... en zo zijn er nog wel meer wetten die je vrijheid tot meningsuiting ietwat kunnen beperken.
Aanzetten tot haat en zelfs oproepen tot moord mag wel als de rechter vindt dat je dit doet vanuit geloofsovertuiging. Anders was de koran al lang verboden.
pi_148584371
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:25 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Ok, en wat doe ik verkeerd als k vraag aan VromeBroeder wat ie nou is? Hij ontkent moslim te zijn.. maar zn naam en reacties impliceren wat anders.

Is zo'n vraag tegen de policy?
> Zoja, waarom?
> Zo niet. Waar is mn post dan gebleven?
Was een reactie op een verwijderde post.
pi_148584434
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:27 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Aanzetten tot haat en zelfs oproepen tot moord mag wel als de rechter vindt dat je dit doet vanuit geloofsovertuiging. Anders was de koran al lang verboden.
nee hoor dan mag het nog niet. en een boek kun je niet voor de rechter dagen (denk ik).
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 21:28:42 #246
18653 crew  D.
pi_148584442
Ik heb meer begrip voor iemand die principieel niet mee wil lopen dan voor schijnheiligen die het wel doen :Y
pi_148584445
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:27 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Aanzetten tot haat en zelfs oproepen tot moord mag wel als de rechter vindt dat je dit doet vanuit geloofsovertuiging.
Nee, ook dan niet. Er zijn om die reden al visa geweigerd van imams.
pi_148584542
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, ook dan niet. Er zijn om die reden al visa geweigerd van imams.
onterecht aangezien het vrijheid van meningsuiting is
BAM
  zondag 11 januari 2015 @ 21:30:27 #249
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148584544
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:24 schreef Roland010 het volgende:
Maar vrijheid van meningsuiting heeft ook een grens. Je mag het ergens mee oneens zijn, maar je mag het niet eens zijn met het feit dat er mensen elkaar vermoorden omdat ze het niet eens met een ander zijn. Daarmee zeg je namelijk dus dat je eigenlijk tegen die vrijheid van meningsuiting bent.
Het gaat ook om fatsoensnormen. Maar het geeft nooit iemand het recht om iemand een kogel door de kop te jagen als iemand zijn mening geeft ook als gaat die over de grens. Dat is natuurlijk te idioot voor woorden. Daar hebben we rechters voor.

Steeds vaker heb ik het gevoel dat het woordje democratie misbruikt word. Overal word dit nu maar ingezet. Democratie hier en democratie daar. Maar als fatsoensnormen ontbreken wat stelt democratie dan nog voor.
pi_148584547
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kennelijk wel, want dat hij er niet was zegt blijkbaar dat de man tegen vrijheid van meningsuiting is.
Nee. Hij vindt dat een ander niet vrij is in het uiten van z'n mening, aangezien hij vindt dat de profeet Mohammed afbeelden niet moet mogen. Hij had ook kunnen gaan en duidelijk kunnen zeggen: "ik sta niet achter die cartoons, maar dat wil niet zeggen dat ik voor het vermoorden ben van degenen die dat doen ben".

Zelfs als ie weg was gebleven en gezegd had dat ie een tandartsafspraak had of dat ie Fransen vond stinken, dan had ik daar nog respect voor gehad.
pi_148584614
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:30 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

nee hoor. jij mag vinden wat je wilt en dat uitspreken. ik mag je daarop dood negeren. links laten liggen en erom verachten. ^O^
pi_148584622
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:27 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze cartoon gaat in Nederland niet op. Hier kunnen particulieren en bedrijven wel degelijk aangepakt worden als ze weigeren een dienst te verlenen aan een minderheid waarvan de overheid heeft besloten dat ze zielug :'( zijn. Behoor je niet tot zo´n groep dan kun je inderdaad in de stront zakken en dan geldt artikel 1 opeens niet meer.
pi_148584655
quote:

[..]

Je vrijheid van meningsuiting houdt op op het moment dat je oproept tot geweld.
pi_148584677
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:31 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Deze cartoon gaat in Nederland niet op. Hier kunnen particulieren en bedrijven wel degelijk aangepakt worden als ze weigeren een dienst te verlenen aan een minderheid waarvan de overheid heeft besloten dat ze zielug :'( zijn. Behoor je niet tot zo´n groep dan kun je inderdaad in de stront zakken en dan geldt artikel 1 opeens niet meer.
mhhh linkjes naar uitspraken in die richting graag.
pi_148584713
Klachten in feedback, hier ontopic graag.
pi_148584737
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:25 schreef SuperFood het volgende:
Als je vindt dat anderen die vrijheid niet hebben (door het strafbaar stellen van het maken van b.v. plaatjes van Mohammed) dan erken je die vrijheid van meningsuiting dus duidelijk niet en houdt het voor jezelf op. Andermans mening afkeuren mag, maar als je vindt dat mensen die mening niet mogen geven dan verlies je zelf ook het recht op die vrijheid.
pi_148584738
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:30 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Nee. Hij vindt dat een ander niet vrij is in het uiten van z'n mening, aangezien hij vindt dat de profeet Mohammed afbeelden niet moet mogen. Hij had ook kunnen gaan en duidelijk kunnen zeggen: "ik sta niet achter die cartoons, maar dat wil niet zeggen dat ik voor het vermoorden ben van degenen die dat doen ben".

Zelfs als ie weg was gebleven en gezegd had dat ie een tandartsafspraak had of dat ie Fransen vond stinken, dan had ik daar nog respect voor gehad.
hij kan best vinden dat iedereen zijn mening mag geven en geen cartoons willen zien, wat is jouw probleem? idereen moet die shit maar verdragen omdat ze het recht hebben om hun mening te geven?

ik keur niets goed, maar er zijn niet voor niets mensen gestorven om dat recht te zetten
BAM
pi_148584764
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:31 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Een krant is niet verplicht alles te drukken en Fok mag best zelf regels hanteren welke posts verwijderd worden, ook al is de inhoud niet wettelijk verboden. Het verwijderen van posts gaat niet in tegen die grondwettelijke vrijheid, net als Charles Hebdo ook een antisemitische column mag weigeren bijvoorbeeld.
pi_148584798
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En wat is er mis met die reden?
De reden is dat hij tegen het mogen plaatsen van afbeeldingen van Mohammed is, en daarmee dus gewoon simpelweg aangeeft niet voor een volledige vrijheid van meningsuiting te zijn.
pi_148584828
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Je vrijheid van meningsuiting houdt op op het moment dat je oproept tot geweld.
ze waren bestempeld als haat imams omdat ze een afwijkende mening over westerse idealen en waren niet aan het oproepen tot geweld, lees de verhalen in plaats van de chocolade letters op de telegraaf
BAM
pi_148584860
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Een krant is niet verplicht alles te drukken en Fok mag best zelf regels hanteren welke posts verwijderd worden, ook al is de inhoud niet wettelijk verboden. Het verwijderen van posts gaat niet in tegen die grondwettelijke vrijheid.
Dat ben ik absoluut met jou eens. Wij zijn hier te gast. Waar ik naar verwees zijn de jankmarrokanen die bepaalde kroegen niet meer in mogen komen en dan vervolgens hun gelijk gaan halen bij de rechter.
pi_148584954
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:35 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dat ben ik absoluut met jou eens. Wij zijn hier te gast. Waar ik naar verwees zijn de jankmarrokanen die bepaalde kroegen niet meer in mogen komen en dan vervolgens hun gelijk gaan halen bij de rechter.
Ben ik het persoonlijk ook mee eens, maar daar ging de stript niet over en dat gaat ook niet meer over de vrijheid van meningsuiting.
pi_148584983
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:36 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ben ik het persoonlijk ook mee eens, maar daar ging de stript niet over en dat gaat ook niet meer over de vrijheid van meningsuiting.
Jij hebt een irritante avatar.
Broederliefde.
pi_148584987
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:34 schreef Roland010 het volgende:

[..]

De reden is dat hij tegen het mogen plaatsen van afbeeldingen van Mohammed is, en daarmee dus gewoon simpelweg aangeeft niet voor een volledige vrijheid van meningsuiting te zijn.
die reden is nergens genoemd, hij loopt niet mee omdat er spotprenten gedragen worden hij zegt niet dat hij tegen het dragen van die prenten is

het is hetzelfde als zeggen dat je niet meeloopt omdat er rode tshirts gedragen worden, betekent niet dat je tegen het dragen van mensen met kleren bent

je haalt twee dingen doorelkaar
BAM
pi_148585027
quote:
9s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, hij maakt juist gebruik van de vrijheid van meningsuiting. In die vrijheid ligt ook besloten dat je ergens je afkeuring over mag uitspreken.
Zoals ik al zei: vrijheid van meningsuiting wil niet zeggen dat je werkelijk alles mag zeggen, er zijn grenzen. Klinkt wat paradoxaal misschien, maar er is in mijn ogen 1 ding wat niet binnen vrijheid van meningsuiting valt: diezelfde vrijheid voor anderen (op welke manier dan ook) willen afschaffen.
pi_148585117
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:37 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: vrijheid van meningsuiting wil niet zeggen dat je werkelijk alles mag zeggen, er zijn grenzen. Klinkt wat paradoxaal misschien, maar er is in mijn ogen 1 ding wat niet binnen vrijheid van meningsuiting valt: diezelfde vrijheid voor anderen (op welke manier dan ook) willen afschaffen.
oproepen tot haat is volgens mij ook verboden. en terecht.
pi_148585139
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:37 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

die reden is nergens genoemd, hij loopt niet mee omdat er spotprenten gedragen worden hij zegt niet dat hij tegen het dragen van die prenten is

het is hetzelfde als zeggen dat je niet meeloopt omdat er rode tshirts gedragen worden, betekent niet dat je tegen het dragen van mensen met kleren bent

je haalt twee dingen doorelkaar
Gaat die discussie nu nog steeds door? Wees blij dat die gast in Marroko blijft. Heb je er hier ook geen last van.
pi_148585158
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat ook om fatsoensnormen. Maar het geeft nooit iemand het recht om iemand een kogel door de kop te jagen als iemand zijn mening geeft ook als gaat die over de grens. Dat is natuurlijk te idioot voor woorden. Daar hebben we rechters voor.
Precies.
quote:
Steeds vaker heb ik het gevoel dat het woordje democratie misbruikt word. Overal word dit nu maar ingezet. Democratie hier en democratie daar. Maar als fatsoensnormen ontbreken wat stelt democratie dan nog voor.
Helaas is het nodig. :'(
pi_148585176
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:37 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Hij pleit er nergens voor om die spotprenten te verbieden. Hij is het er alleen niet mee eens. Dat mag.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:40:29 #270
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148585227
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat is het probleem? Ik doel op mosllimgekkies die hier in Nederland problemen hebben met 'onze' voor hun kennelijk te moeilijke opvatting over fatsoensnormen. Die zouden toch veel beter op hun plaats zijn in een land/staat/IS-gebied waar de heilige Islam overheerst en de wet uitmaakt?
pi_148585245
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:38 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Dat beperkt dan wel weer onze geliefde vrijheid van meningsuiting. hypocriet
Broederliefde.
pi_148585290
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:33 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

hij kan best vinden dat iedereen zijn mening mag geven en geen cartoons willen zien, wat is jouw probleem? idereen moet die shit maar verdragen omdat ze het recht hebben om hun mening te geven?

ik keur niets goed, maar er zijn niet voor niets mensen gestorven om dat recht te zetten
Dan had hij de moorden openlijk af moeten keuren.
Nu keurt ie dus alleen het plaatsen van afbeeldingen van de profeet af, en dat 'namens' een heel volk.
pi_148585292
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:40 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

''Ik ben voor vrijheid van meningsuiting tot deze* grens.''

Wat is daar hypocriet aan?
pi_148585303
quote:

[..]

Valt wel mee. Geweld is verboden, dus zorgen dat mensen geweld plegen ook.
pi_148585343
quote:

[..]

nee. een randvoorwaarde. zie wetboek voor strafrecht.
pi_148585346
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:41 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Nu keurt ie dus alleen het plaatsen van afbeeldingen van de profeet af, en dat 'namens' een heel volk.
Hij keurt de moorden ook af want hij wilde aanvankelijk meelopen.
pi_148585348
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:40 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Wat is het probleem? Ik doel op mosllimgekkies die hier in Nederland problemen hebben met 'onze' voor hun kennelijk te moeilijke opvatting over fatsoensnormen. Die zouden toch veel beter op hun plaats zijn in een land/staat/IS-gebied waar de heilige Islam overheerst en de wet uitmaakt?
¨Oil for immigration¨ De eis vanuit de islam om een wereldkalifaat te stichten en je eigen politieke leiders die je zonder wroeging voor de bus gooien. Ze willen niet terug.
pi_148585377
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nou mensen vinden dat alles maar moet kunnen en dat je alles maar moet kunnen zeggen maar als het erop aan komt dan valt dat weer tegen.
Broederliefde.
pi_148585406
quote:

[..]

ik zal eerlijk zijn, ik kan het me wel voorstellen dat ie niet gaat omdat die afbeeldingen daar gedragen worden. aan de andere kant had het hem goed gestaan als ie daarboven was gaan staan.
pi_148585414
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:42 schreef SuperFood het volgende:

[..]

nee. een randvoorwaarde. zie wetboek voor strafrecht.
nee een randvoorwaarde zie wetboek voor strafrecht.

Wat bedoel je vriend?
Broederliefde.
pi_148585443
quote:

[..]

waarom? elke keer als er een man een kind verkracht moet jij ook als man het openlijk afkeuren? elke keer als fans van jouw favoriete voetbalclub een rel stichten moet je dat dan ook afkeuren? donder toch op man, hij hoeft niks goed te praten

BAM
pi_148585451
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

hij is bang voor de haat stukken in de koran denk ik.
pi_148585478
BAM
  zondag 11 januari 2015 @ 21:45:05 #284
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148585489
quote:

[..]

maar jij ben dus voor een kalifaat. Volgensmij zit er toch een een steekje los. Weet je wel niet hoeveel stammen uitgemoord worden door IS. Daarnaast wonen er ook andere religies, die moeten dan maar even verhuizen? :')

Net of alle moslims in dat kalifaat voor IS zijn. Helft van die moslims wordt gewoon onderdrukt.
quote:

[..]

Ik zie zo'n kalifaat een beetje als 'we hebben een clubje opgericht voor mensen emt een lelijk gezicht'. Dat liedje.. Zelfde idee. Laat ze lekker een landje stichten met de streng Islamitische regels, waar die bekrompen lui zich kunnen vestigen.. enkel en alleen voor hun aanhangers.

Platbombaderen kan alsnog.. maar in een ideale wereld zou dat Kalifaat dan zeg maar een moskee zijn waar iedereen gebroederlijk naast elkaar leeft en vriendjes met elkaar is.
pi_148585495
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:43 schreef VromeBroeder het volgende:

[..]

Nou mensen vinden dat alles maar moet kunnen en dat je alles maar moet kunnen zeggen maar als het erop aan komt dan valt dat weer tegen.
Als iemand zegt ''Ik ben voor volledige vrijheid van meningsuiting'' en dan begint te miepen over iemand die haat predikt, dan is diegene hypocriet, ja. Maar ik ken daar geen voorbeeld van en volgens mij gaat dat helemaal niet op voor ''mensen''. Genoeg mensen zijn voor ''vrijheid van meningsuiting tot ..''
  zondag 11 januari 2015 @ 21:45:10 #286
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_148585496
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:40 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Maar daar zijn geen playstations. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_148585542
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:37 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

Deze demonstratie was niet voor het beledigen van Moslims of de profeet, het was voor de vrijheid om dat te kunnen doen als je dat wilt. Dit was dus geen demonstratie voor 'rode shirts', dit was een demonstratie voor het kunnen dragen van welke kleur t-shirt je wilt. Volgens mij haal jij dus zelf dingen door elkaar :)
pi_148585558
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:44 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

waarom? elke keer als er een man een kind verkracht moet jij ook als man het openlijk afkeuren? elke keer als fans van jouw favoriete voetbalclub een rel stichten moet je dat dan ook afkeuren? donder toch op man, hij hoeft niks goed te praten

[ afbeelding ]
breivik heeft blanken vermoord, het ging daar om politieke idealen. als ik van dezelfde ideologische beweging lid zou zijn geweest zou ik mezelf ook wel van zijn acties distantieren. dus nee, het is een domme reactie. beter had ie niets gezegd.
pi_148585594
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:45 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Deze demonstratie was niet voor het beledigen van Moslims of de profeet, het was voor de vrijheid om dat te kunnen doen als je dat wilt. Dit was dus geen demonstratie voor 'rode shirts', dit was een demonstratie voor het kunnen dragen van welke kleur t-shirt je wilt. Volgens mij haal jij dus zelf dingen door elkaar :)
Deze betoging was tegen terrorisme, niet voor vrijheid van meningsuiting.
pi_148585604
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:46 schreef SuperFood het volgende:

[..]

breivik heeft blanken vermoord, het ging daar om politieke idealen. als ik van dezelfde ideologische beweging lid zou zijn geweest zou ik mezelf ook wel van zijn acties distantieren. dus nee, het is een domme reactie. beter had ie niets gezegd.
dit ging ook om politieke idealen mijn vriend, je praat troep en dat weet je dondersgoed
BAM
pi_148585606
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Maar daar zijn geen playstations. :{

Die verdien jij ook helemaal niet. Voor jou een koran en daarna basta. Als je eindelijk een keer je best gaat doen en wat verdient: Misschien een half uurtje met een geit.
pi_148585614
quote:
beter vooral de oproep om wel je stem te laten horen. ^O^
pi_148585629
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Genoeg mensen zijn voor ''vrijheid van meningsuiting tot ..''
Dat past niet echt bij wat ik over het algemeen hoor. Ik heb dat nog nooit iemand horen zeggen zo.
Broederliefde.
pi_148585642
quote:

[..]

Aanzetten tot geweld en haat is gewoon tegen de wet.
Whatever...
pi_148585647
Ik vind het ook belachelijk dat alle moslims zich ineens moeten verantwoorden, alsof die mensen erom hebben gevraagd :') laatst ook al een of ander wijf die een brief aan de plaatselijke moskee schreef wat zij er nou van vonden.
pi_148585664
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:47 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

dit ging ook om politieke idealen mijn vriend, je praat troep en dat weet je dondersgoed
Nee hij heeft eigenlijk wel gelijk.
Broederliefde.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:48:55 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_148585705
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als iemand zegt ''Ik ben voor volledige vrijheid van meningsuiting'' en dan begint te miepen over iemand die haat predikt, dan is diegene hypocriet, ja. Maar ik ken daar geen voorbeeld van en volgens mij gaat dat helemaal niet op voor ''mensen''. Genoeg mensen zijn voor ''vrijheid van meningsuiting tot ..''
De vrijheid van meningsuiting is niet onbeperkt en is dat ook nooit geweest.

De vrijheid van meningsuiting is ooit in het leven geroepen om het straffeloos oneens te kunnen zijn met de zittende machthebbers (om te voorkomen dat je dan in het cachot gegooid kon worden of erger). Niet om ongebreideld als te mogen roepen wat in je hersens opkomt.
De vrijheid van meningsuiting is dan ook begrensd door het (straf)recht.

En de vrijheid van meningsuiting houdt ook niet in dat je alles maar moet roepen. Je kunt dat ook gewoon laten. Het mag, maar het hoeft niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_148585730
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:38 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Dat vind ik altijd een beetje een lastig te definiren iets. Het oproepen aan alle kranten om spotprenten van Mohammed op de voorpagina te plaatsen kan namelijk ook door sommige moslims aan het oproepen tot haat richting de Islam. Ik denk dat je die 'haat' pas strafbaar moet kunnen stellen als je heel concreet tot iets oproept waarmee je de wet overtreedt. Zoals dus geweld of moord.
pi_148585731
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:47 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

dit is uit naam van het geloof gedaan. dat is zoals ik het zie - en zovelen. misschien vergis ik me daarin - maar ik betwijfel het ten sterkste.
pi_148585753
sja

pi_148585767
vol

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')