Jup!quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:29 schreef L-E het volgende:
Cholula, wil je mijn ud wijzigen naar 9 juli?
QB, welkom!
Gedaan!quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:31 schreef -ik86- het volgende:
[..]
En wil je er bij mij jongen achter zetten?
![]()
weken wissels
ik ben alweer 20 weken vandaag
quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:31 schreef -ik86- het volgende:
[..]
En wil je er bij mij jongen achter zetten?
![]()
weken wissels
ik ben alweer 20 weken vandaag
Heel herkenbaar, begon bij mij ook 2 dagen voor NOD. Gaat nu wel iets beter, word nog steeds regelmatig wakker maar dan ben ik niet klaarwakker meer.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:24 schreef Jagärtrut het volgende: welkom QB! Sinds 2 dagen voor ik een test deed slaap ik zoooo slecht. Ik lig elke nacht wel 2 uur wakker, en ben de volgende dag niet wakker te houden...Irritant!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Nogvoor de wekenwissels, met een speciale vermelding voor L-E die nu in het tweede trimester zit!
[ Bericht 3% gewijzigd door Mariposas op 08-01-2015 11:49:07 ]No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Ik zie t helemaal voor mequote:Op donderdag 8 januari 2015 14:43 schreef Jagärtrut het volgende:
voor alle wisseldagen!
Ik ben net in slaap gevallen op kantoor. Wat rottig wakker worden door een collega die op de deur klopt, terwijl ik met m'n benen op bureau lig, een artikel op m'n borst en een beetje kwijl uit m'n mondhoek...
Ze hebben zelf ook 5 kinderen, waarvan er 1 ook weer 5 heeft, dus dan gaat het al hardquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:30 schreef mousemicky het volgende:
FlyingFish, wow, kleinkind nr 10! Zo veel gaan t er hier nooit worden, of mn zusje moet nog 8 kinderen krijgen (op dit moment zou alleen 1 me al verrassen)![]()
Tja, als je meer dan 1 kind wilt heb je niet zo veel keusquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:59 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb wel echt respect voor moeders met al een klein kind. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om dat te hebbenBen nu vaak al erg moe, en dat soms zelfs na een dag helemaal niks doen.
Dit inderdaad Ja. Petje af.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:59 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb wel echt respect voor moeders met al een klein kind. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om dat te hebbenBen nu vaak al erg moe, en dat soms zelfs na een dag helemaal niks doen.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:15 schreef FlyingFish het volgende:
Ik kan me heel wat nachtmerries voorstellen, maar een nachtmerrie over geen geboortekaartjeZonder vooruit bestellen kun je die een dag later gewoon op de mat hebben liggen. Waarschijnlijk niet helemaal zoals gewenst, maar redelijk standaard met naam, foto en andere tekst die je erop wil is zo gemaakt! Plus dat kaartjes tegenwoordig toch vaak pas ruim een week later ofzo komen.
Ik ben wel echt benieuwd of mijn schoonmoeder ook zo gaat worden, die had ik wel zo ingeschat maar ze houdt zich tot nu toe opvallend rustig.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:43 schreef Jagärtrut het volgende:
voor alle wisseldagen!
Ik ben net in slaap gevallen op kantoor. Wat rottig wakker worden door een collega die op de deur klopt, terwijl ik met m'n benen op bureau lig, een artikel op m'n borst en een beetje kwijl uit m'n mondhoek...
quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:39 schreef Mariposas het volgende:
Zien jullie hier toevallig een NUB in? Volgens mij is ie niet te zien. (-Spring?)
ik zie geen nub, maar volgens de skull theory zou je een meisje horen te krijgenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het hartje is (als het klopt) op de echo een knipperend vlekje.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:39 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik lees het nu al een aantal keer en ik breek er echt mijn hoofd over![]()
![]()
wat is in vredesnaam een knipper?
Nou, ben blij dat een ander het een keer zegt. Ik zit soms zelf ook weleens met verbazing te luisteren naar de verhalen. Maar het is voor haar het eerste kleinkind ook en eindelijk het meisje wat ze 30 jaar geleden al graag had gehad. (Ja er zit toch echt een piemel aan bij manliefquote:Op donderdag 8 januari 2015 18:32 schreef faptist het volgende:
Oh en Risu..
Wtf.. maakt jouw schoonmoeder zich niet een beetje te druk?
Ik vind het wel bizar dat zij zich zo druk maakt. zij is toch niet zwanger?
ik ben opgelicht op MP.
Had een koeka boxkleed, deken en wikkeldekentje gekocht voor best een groot bedrag (55 euro + verzendkosten), maar heb na 7 dagen nog niets binnen gekregen en radiostilte bij de verkoper.. grrrr
Ooooooooooooooooohquote:Op donderdag 8 januari 2015 18:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Het hartje is (als het klopt) op de echo een knipperend vlekje.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:46 schreef Minarosa het volgende:
En welkom Quickie! 5 dagen voor mij uitgerekend
Koop je Neutral om een speciale reden? Of wordt dat geadviseerd om daar de kinderkleertjes mee te wassen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Knipper voor Starbuck! Yay!! Gefeliciteerd!
Ik heb een brief gekregen dat ik in februari mag beginnen met een Baby op komst-cursus van Thebe. Nu komt het toch wel heel dichtbij allemaal hoor... Het wordt bijna echt!
Overigens heb ik vandaag de wasmachine schoongemaakt en ga ik morgen Neutral kopen. Dan kan ik de kleertjes staks gaan wassenZin in!
Ik was zelf als kind allergisch voor bijna alles. Nu ben ik ook nog allergisch voor veel dingen, maar gelukkig niet meer zo erg als vroeger. Toen kreeg ik overal uitslag van. Nu ben ik bijvoorbeeld allergisch voor Zwitsal, daar krijg ik rode plekken van. Aangezien we nog niets weten over ons kindje wil ik het risico niet lopen dat ik de kleertjes was met een wasmiddel waar de baby allergisch voor is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:25 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Koop je Neutral om een speciale reden? Of wordt dat geadviseerd om daar de kinderkleertjes mee te wassen?
Ik moet nog even wachten daarop, minarosa bedoel jequote:Op donderdag 8 januari 2015 19:34 schreef faptist het volgende:
Mariposa
Dat lijkt mij je baby! Zo voelde het de eerste keer ook voor mij. Bijzonder gevoel he <3
Lastigquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:40 schreef Jagärtrut het volgende:
5 dagen is goed te overzien, NTS!
Ik vind het maar onzeker, deze periode. Uitvinden wat ik wel en niet mag eten, wachten tot de eerste afspraak met de verloskundige, wachten tot een echo (waarschijnlijk zelf in te plannen met 10 weken), wachten tot er iets gaat groeien, wachten tot ik misselijk word, wachten tot ik het mensen kan vertellen, wachten tot het welicht misgaat....argh!
Thanks! Ik ga het eens rustig doorlezen...quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:26 schreef mignonne het volgende:
Hier staat in ieder geval een brochure die in Nederland mee gegeven wordt aan vrijwel elke zwangere, komt vanuit het RIVM en bevat de meest gangbare/standaard adviezen. Het zal voor jou niet overal van toepassing zijn maar wellicht vind je het fijn om er iets van te lezen. (op pagina 17 onderaan staat het voedingsadvies zoals dat hier wordt gegeven)
Zeehondhoestquote:Op zaterdag 10 januari 2015 07:29 schreef NotTheSame het volgende:
* MELD *
Alles nog binnenboord!
Twist02 dat was een lekker productief dagje dan.
Risu wat vervelend die bandenpijn.
Ggirl gefeliciteerd!
MevrouwCactus leuk, een 3D echo! En al 1 kilo kind!
Hier (weer) wakker van de wind, bekkenpijn en als klap op de vuurpijl: zeehondhoestje. Gelukkig lagen we er gisteren om 22.00uur in dus ik heb m'n uurtjes wel gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie auto Vlindur!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:05 schreef Vlindur het volgende:
Oh Jagärtrut, wat een schrik! Ik ga duimen dat je hier nog even een paar maanden mag blijven
Wij hebben vanochtend een andere auto gekocht
Een Opel Zafira 7zitterKunnen we even mee vooruit
[ afbeelding ]
Volgende week kunnen we hem ophalen
Bloedverlies is stomquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:59 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb vandaag wat bruin en roze bloed bij het afvegen. Rationeel weet ik dat het okay kan zijn, maar emotioneel ben ik daar helemaal niet van overtuigd...
Ja, ik hoop het ook....Ben weer een beetje rustiger. Het is tot nu toe geen helderrood bloed, dus dat geeft de burgermoed, zeg maar. Helaas geen seks gehad, gister of vandaag. Wel een lastige stoelgang...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bloedverlies is stom. Ik had er deze zwangerschap ook last van tot een week of 15. En behoorlijk veel ook. Bleek bij de echo een innestelingsbloeding te zijn die opgehoopt zat en steeds in delen naar buiten kwam. Maar zelfs al weet je de oorzaak, het blijft eng. Hopelijk is het bij jou ook iets onschuldigs!
Oei... Succes dan maar!!!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:09 schreef Vlindur het volgende:
Verhaal krijgt misschien nog een staartje. Ik kom er wel op terug als het duidelijk en definitief is
Wow dat is zeker bijzonder! Je vertelde laatst al over haar, telepathie?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:55 schreef Cygne het volgende:
Dit is wel bijzonder.![]()
Als wij een meisje krijgen vernoemen we haar naar een goede vriendin van mij uit Frankrijk. Hoorde vandaag van haar dat zij ook zwanger is precies even ver als ik. Ik ben de eerste die t weet.
Denk t! Hoop zo dat t deze keer goed gaat! Datumtweeling dan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wow dat is zeker bijzonder! Je vertelde laatst al over haar, telepathie?
Ik hoop het echt zo erg voor je meisquote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:19 schreef Cygne het volgende:
[..]
Denk t! Hoop zo dat t deze keer goed gaat! Datumtweeling dan.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 22:56 schreef Cygne het volgende:
Mijn tetten doen duizend pijn op de schaal van risu.
op zich wel een reden om ff je vk te bellen.quote:Op zondag 11 januari 2015 14:17 schreef Cholula het volgende:
Mijn man zakt net door een antieke eetstoel, hilarisch natuurlijk. Minpuntje van deze actie is de elleboog die vol in mijn buik terecht kwam in de val.
Edit: hij beweegt gelukkig nog.![]()
Frits uiteraard. Mijn man zit sowieso niet stil.
Wel?quote:Op zondag 11 januari 2015 14:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
op zich wel een reden om ff je vk te bellen.
afhankelijk van hoe hard het geweest is wel ja. je bent al 30 weken ofzo toch? ik zou het wel willen weten iig.quote:
Over hem heen kotsen?quote:Op zondag 11 januari 2015 13:29 schreef coccinelle het volgende:
Dat klinkt heel erg fijn, Cygne!Lekker genieten van de afleiding!
Hier lijkt mijn man amper te begrijpen dat ik mij heel anders voel en is daarom behoorlijk uit zijn humeur wat hij op mij af reageert. Hij begrijpt niet dat ik extreem moe ben, erg misselijk en dat mijn libido nu echt op standje 0 staat. Iemand tips?
quote:
+1quote:Op zondag 11 januari 2015 15:16 schreef lunapuella het volgende:
Ik prijs me weer even gelukkig met mijn man... :3
Fijn!quote:Op zondag 11 januari 2015 16:03 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier gaat het veel beter, eigenlijk gisterochtend alleen maar wat bloedverlies, en daarna niet meer. En niets roods, alleen bruinig, en een paar kleine roze stipjes. Ik ben weer gerustgesteld...
NTS, die man van jou....
quote:Op zondag 11 januari 2015 13:29 schreef coccinelle het volgende:
Hier lijkt mijn man amper te begrijpen dat ik mij heel anders voel en is daarom behoorlijk uit zijn humeur wat hij op mij af reageert. Hij begrijpt niet dat ik extreem moe ben, erg misselijk en dat mijn libido nu echt op standje 0 staat. Iemand tips?
Afschuwelijk ik snap hoe je je moet voelenquote:Op zondag 11 januari 2015 14:31 schreef faptist het volgende:
gevalletje,
Ja hij is nog steeds spoorloos. Ondanks mn grote speurtocht in de buurt + op verschillende websites.
Ik ben radeloos. Weet het echt niet meer.
Heb echt het idee dat ik een familielid ben verloren. Zo heftig is het verdriet.
En velen zullen misschien denken ' het is maar een dier'., maar zo voelt het voor mij en onze familie dus echt niet.
En nee.. we zijn geen hart van NL weirdo's..
Dit idd. Ik word ook vanaf dag 1 heerlijk verwend en in de watten gelegd. Als ik snachts stond over te geven op de wc kwam hij achter me staan om mijn haren naar achter te houden en me doekjes aan te geven (L) .quote:Op zondag 11 januari 2015 15:16 schreef lunapuella het volgende:
Ik prijs me weer even gelukkig met mijn man... :3
quote:Op zondag 11 januari 2015 19:10 schreef Malteser het volgende:
Ben ik weer....![]()
Heel pril nog maar ik moet het ergens ventileren... Zou het nu dan toch een keer goed gaan? We zijn in shock!
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dinsdag geneticus, zal wel confronterend zijn. Dan horen we ook in welke week er meestal een mk plaats vindt bij mijn specifieke translocatie.
Het blijft dubbel he.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:19 schreef Malteser het volgende:
Heel erg spannend voor jullie Cygne, confronterend zal het zeker zijn. Maar wellicht ook duidelijkheid.
En wat je spoiler betreft, ik heb precies hetzelfde gevoel.... Maar ik hoop dat voor ons beiden '3x is scheepsrecht' geldt.
quote:Op zondag 11 januari 2015 19:10 schreef Malteser het volgende:
Ben ik weer....![]()
Heel pril nog maar ik moet het ergens ventileren... Zou het nu dan toch een keer goed gaan? We zijn in shock!
[ link | afbeelding ]
Ik duim mee!quote:Op zondag 11 januari 2015 19:19 schreef Malteser het volgende:
Heel erg spannend voor jullie Cygne, confronterend zal het zeker zijn. Maar wellicht ook duidelijkheid.
En wat je spoiler betreft, ik heb precies hetzelfde gevoel.... Maar ik hoop dat voor ons beiden '3x is scheepsrecht' geldt.
Dank je. Goede vraag... Voelt dubbel.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:47 schreef Omentielvo het volgende:
Malteser gefeliciteerd. Wil je in het update topic?
Sorry als ik eerder dan je gedachten was.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:53 schreef Malteser het volgende:
Het staat er al in zie ik, Lingue was je voor.
Dankjewel allemaal. Echt lief al die reacties!
Geen probleem, super liefquote:Op zondag 11 januari 2015 19:55 schreef Lingue het volgende:
[..]
Sorry als ik eerder dan je gedachten was.
Maar denk dat er nog wel een paar dames van de 'oude' garde ook je mooie bericht willen zien.
wat een prachtig mooie streep! stik duidelijk ook!quote:Op zondag 11 januari 2015 19:10 schreef Malteser het volgende:
Ben ik weer....![]()
[ link | afbeelding ]
Hoi! Ik hoop dat hij blijft zitten nu! Hier was drie keer is scheepsrecht!!quote:Op zondag 11 januari 2015 21:28 schreef Malteser het volgende:
Waarom heb ik nog even getwijfeld om het te delen?
Jullie reacties zijn zo lief... Hoe spannend het ook is, jullie berichtjes geven me een goed gevoel. Dank!
quote:Op zondag 11 januari 2015 22:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
*superlijm en tesa powerstrips aan Malteser en Cygne geeft*
quote:Op maandag 12 januari 2015 07:16 schreef NotTheSame het volgende:
* MELD *
Nog steeds geen verse baby hier!
Nog maximaal 3 nachtjes slapen (of beter gezegd, 3 nachten draaien en een beetje slapen) het komt nou wel errug dichtbij.
Wat heerlijk om een uiterste datum te hebben!quote:Op maandag 12 januari 2015 07:16 schreef NotTheSame het volgende:
* MELD *
Nog steeds geen verse baby hier!
Nog maximaal 3 nachtjes slapen (of beter gezegd, 3 nachten draaien en een beetje slapen) het komt nou wel errug dichtbij.
Sorryquote:Op maandag 12 januari 2015 08:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Je zou gister werpen![]()
Gewoon persen![]()
![]()
allerlaatste loodjes
quote:Op maandag 12 januari 2015 09:11 schreef Kyara het volgende:
Knieën bij elkaar dan maar
Doet me een beetje denken aan het boekje Ollie, van Gonnie en Gijsje. "Ik kom er niet uit!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog 2 dagen en ik zit over de termijn van de eerste miskraam heen.![]()
Is ook spannend! Wij hebben vanmiddag een kennismakingsgesprek met een gastouderbureau. Vind het ook spannend, en moeilijk om te bepalen wat ik nou van ze wil weten voor ik met ze in zee ga...quote:Op maandag 12 januari 2015 09:42 schreef Krisvc het volgende:
Vanmiddag naar het kinderdagverblijf voor een rondleiding. Stiekem vind ik dat onwijs spannend.
quote:Op maandag 12 januari 2015 09:46 schreef Cygne het volgende:
Mooi dat t hcg oploopt, jagar!
Ik ga geen testen meer doen, mijn testen worden nooit zo mooi donker als testen van anderen, maakt me alleen maar onzeker denk ik.
En beginnen die rare dromen nu al?de eerste weken heb ik alleen maar nachtmerries gehad... allerlei rare vreemde spannende horrorfilms ^^,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog 2 dagen en ik zit over de termijn van de eerste miskraam heen.
tegenwoordig zijn het alleen nog maar "hete" dromen, waarbij je verhit wakker wordt![]()
ik denk dat het redelijk normaal is ook al kunnen ke dromen soms echt vervelend zijnSchudden voor gebruik
Ik heb nog zo het gevoel dat ik daar voor spek en bonen rondloop. Verder ben ik een gevoelsmens, dus ik ga er vooral naartoe om te kijken of het goed voelt. De rationele kant laat ik aan man over.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:51 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Is ook spannend! Wij hebben vanmiddag een kennismakingsgesprek met een gastouderbureau. Vind het ook spannend, en moeilijk om te bepalen wat ik nou van ze wil weten voor ik met ze in zee ga...
quote:Op maandag 12 januari 2015 09:46 schreef Cygne het volgende:
Mooi dat t hcg oploopt, jagar!
Ik ga geen testen meer doen, mijn testen worden nooit zo mooi donker als testen van anderen, maakt me alleen maar onzeker denk ik.
En beginnen die rare dromen nu al?Ik duim echt zo hard voor jou meid! Kan me niet voorstellen in wat voor spanning/angst jij leeft. En dat dan waarschijnlijk ook nog afgewisseld door geluk/blijdschap.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog 2 dagen en ik zit over de termijn van de eerste miskraam heen.
Heb echt bewondering voor jou, ik hoop zo op een onbezorgde zwangerschap met een gezond minimensje in jou buik!
En tuurlijk gun ik dat iedereen! Deze streepjesregen zit gewoon vol met allemaal plakkers!!!!Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Ik werd echt heel verdrietig wakker en ik wist echt even niet of t nou echt was of niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:52 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
de eerste weken heb ik alleen maar nachtmerries gehad... allerlei rare vreemde spannende horrorfilms ^^,
tegenwoordig zijn het alleen nog maar "hete" dromen, waarbij je verhit wakker wordt![]()
ik denk dat het redelijk normaal is ook al kunnen ke dromen soms echt vervelend zijn
Aantal uren/prijsquote:Op maandag 12 januari 2015 09:51 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Is ook spannend! Wij hebben vanmiddag een kennismakingsgesprek met een gastouderbureau. Vind het ook spannend, en moeilijk om te bepalen wat ik nou van ze wil weten voor ik met ze in zee ga...
dat is echt rot wakker worden. Ik herken zulke dromen wel.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:01 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik werd echt heel verdrietig wakker en ik wist echt even niet of t nou echt was of niet.
Fijnquote:Op maandag 12 januari 2015 09:41 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nope! Ik voel me dus redelijk gerustgesteld!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen ik erachter kwam in mijn droom dacht ik ook echt: 'wat als mijn neefje van 16 hier achterkomt, hij zou zo boos zijn!'quote:Op maandag 12 januari 2015 10:26 schreef L-E het volgende:
'Me' als bezittelijk voornaamwoord bezigen is wel een van de afschuwelijkste zwangerschapsnachtmerries die je maar kan hebben ja
Ga je alleen naar het bureau of ook naar de gastouder zelf al? Of is het een gesprek om te kijken aan welke gastouder ze jullie kunnen koppelen?quote:Op maandag 12 januari 2015 09:51 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Gastouderbureau alleen nog. Morgen ook nog een gesprek met een ander bureau, en dan kijken wie we het toevertrouwen om echt een gastouder voor ons te gaan zoeken. Dat vind ik ook het lastige nog - bij een gastouder kan ik me nog wel enigszins voorstellen wat ik wil weten, maar het bureau...quote:Op maandag 12 januari 2015 11:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ga je alleen naar het bureau of ook naar de gastouder zelf al? Of is het een gesprek om te kijken aan welke gastouder ze jullie kunnen koppelen?
Wat GM aangeeft zijn wel wat basisvragen ja qua wat je van hen wilt weten. Denk ook aan hoe zit het met vervoer, moet je apart tekenen voor vervoer per auto enz? En medicijnen? mag je gastouder eventueel paracetamol toedienen?
Voor mij persoonlijk was ook belangrijk of de gastouder een bepaalde visie had over opvoeding en opgroeien. Of ze een bepaalde methode volgt of het bureau een bepaalde methode volgt in de opvang, onze gastouder werkte bijvoorbeeld onder meer met piramide en volgde de seizoenen bij haar activiteiten. Daarbij was er geen televisie aan en was er minimaal een keer per dag een moment waarop ze naar buiten gingen met zn allen.
Verder zou ik willen weten wat het bureau voor trainingen aan biedt aan de gastouders, zijn die trainingen verplicht of vrijwillig enz. Krijg je als ouders ook alle rapporten over de gastouder of moet je die apart opvragen? Wij kregen per half jaar bijvoorbeeld een inventarisatie van de ontwikkeling van ons kind per mail toegezonden en daarnaast kregen wij jaarlijks een risico-inventarisatie van de woning van de gastouder en een evaluatieformulier van de gastouder zelf toegestuurd.
en we betaalden maar 27,50 per gezin, dus voor 2 kinderen, aan bureaukosten per maanddifferent koek van de 80 e. per kind die een ander bureau chargde.
In dat geval zou ik van hen willen weten:quote:Op maandag 12 januari 2015 11:08 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Gastouderbureau alleen nog. Morgen ook nog een gesprek met een ander bureau, en dan kijken wie we het toevertrouwen om echt een gastouder voor ons te gaan zoeken. Dat vind ik ook het lastige nog - bij een gastouder kan ik me nog wel enigszins voorstellen wat ik wil weten, maar het bureau...
Alle kinderen groeien de eerste 12 weken inderdaad exact hetzelfde. Hele vroege groeivertragingen komen voor maar zijn uitzonderlijk, passen vaak bij syndromen of tweelingen.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:26 schreef Zomerzon01 het volgende:
Dikkevoor Malteser en Cygne.
Fingers crossed voor een plakker.
Ik heb zelf maar 1 miskraam gehad en toen vond ik het al eng, ik kan me niet voorstellen hoe het moet voelen als je er al een paar gehad hebt en zelfs door bepaalde omstandigheden daar een grotere kans op hebt. Ik vind dat jullie allebei hele sterke vrouwen zijn!
Hier zijn we nog niet begonnen met kinderdagverblijven of gastouders te zoeken. Eerst bij mijn ouders eens aankloppen of die eventueel een vaste dag of dagen willen opvangen (mijn vader is 63 en onlangs door faillisement ontslagen en mijn moeder werkt 2 ochtenden per week), en mij tante is gastouder geweest. Dus we hopen er daar al mee uit te komen als dat lukt.
En anders wonen we hier niet in een regio waar hele lange wachttijden zijn bij de opvang dus daar komen we vast ook nog wel uit.
Afgelopen vrijdag termijnecho gehad en ik ben compleet verward nu... De termijn die ze hebben gemeten nu wijkt 4 dagen af van de berekening volgens mijn cyclus. Mijn cyclus was zo regelmatig dat ik er de klok op gelijk kon zetten en we hebben rond mijn ovulatie maar 1 keer geklust omdat het er niet van kwam de andere dagen. Dus dat vind ik nogal een grote afwijking. Weet iemand hoe dit kan?
Even klinisch de datums op een rijtje:
21 oktober, eerste dag laatste menstruatie
1 november geklust
2 november ovulatie gevoeld door een steek in mijn linkse eierstok
18 december eerste echo waar volgens de berekening van mijn cyclus 8 weken en 2 dagen uit kwam, en volgens de meting 8 weken en 3 dagen. Dat is nog maar een kleine afwijking.
9 januari tweede echo met termijnbepaling waar ik volgens mijn cyclus 11 weken en 3 dagen was, en de verloskundige nu op 12 weken uit komt. Ze heeft in totaal ongeveer 10 metingen gedaan. Waarvan er 7 op 12 weken uit kwamen.
Kan dat vaker voor komen dat er zo veel verschil in zit, terwijl het eigenlijk volgens mijn cyclus helemaal niet kan?
Ik vind het verder niet erg want mijn uitgerekende datum hebben ze nu op 25 augustus gezet, dus kan ik eerder met verlof. Haha.
Maar blijf het een beetje raar vinden. Heeft nog iemand daar ervaring mee?
Volgens de verloskundige kan het niet dat ik gewoon een groot kind ga krijgen want alle foetussen groeien volgens haar even snel in het begin.
4%!quote:Op maandag 12 januari 2015 13:17 schreef Kyara het volgende:
Moet je alleen wel tot de 5% behoren die op haar UD bevalt
ja daar heb je t al.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:24 schreef Zomerzon01 het volgende:
Bedankt dames!
Ik begon al aan mijn verloskundige te twijfelen. Dacht dat ze er allemaal maar niks van snapte.![]()
Maar dat was ik zelf dus.![]()
Maar lekker 3 dagen eerder met verlof vind ik helemaal niet erg.![]()
![]()
Mijn UD mag dus naar 25 juli.
Edit: Zag net dat ik Augustus had gezegd in de post, maar het is juli... Zwangerschapsdementie heet dat... Haha.
pfffff, heb je er voor gestudeerd of zo?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
4%!
Maar details details! ik was de 18e uitgerekendje moet toch íets positiefs zeggen in zo'n datumpost
scuzi, scheef gelezen. Maar ook dan CRL in principe betrouwbaarder.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:48 schreef WupWup het volgende:
Ze is 4 dagen vérder dan ze dacht, niet minder ver. Dus het diapauzeverhaal gaat hier niet op
Dat sowieso!quote:Op maandag 12 januari 2015 13:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
scuzi, scheef gelezen. Maar ook dan CRL in principe betrouwbaarder.
Dit is echt heel nuttig, dankjewel!quote:Op maandag 12 januari 2015 13:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
In dat geval zou ik van hen willen weten:
- wat de bureaukosten zijn (dit komt namelijk bovenop het uurtarief van de gastouder per maand en moet je voor de belastingdienst verrekenen. Bovendien lopen die kosten behoorlijk uit een...)
- hoe zij hun gastouders screenen en/of opleiden (ggd bezoek is verplicht en ehbo cursus etc ook, maar verder? verklaring omtrent gedrag moet die aangeleverd worden vanuit gemeente? zou wel moeten maar je weet t niet he... Leiden zij hun gastouders nog op enz?)
- hoe is de regeling bij ziekte of uitval van de gastouder? Dus als de gastouder zelf ziek is of zwanger raakt, wat is dan het back-up plan.
- hoe is het geregeld met vakanties van de gastouder.
- werken ze met vaste uurtarieven of mogen de gastouders extra rekenen voor bijvoorbeeld eten/drinken
- hoe verloopt de communicatie naar jullie als ouder en wat kun je daarvan verwachten? (zoals gezegd, wij krijgen dus ook de evaluatie's van de gastouder en de inventarisaties van de ggd enz. toegestuurd. Dat soort transparantie over de opvang van je kind; krijg je dat ook of moet je dat actief gaan opvragen enzo?)
Dat is denk ik wat ik qua praktische algemene zaken zou willen weten. En verder zou ik willen weten hoe zij te werk gaan bij het koppelen van vraagouder en gastouder. En wat te doen als het toch niet klikt?
Je kunt trouwens ook omgekeerd zoeken hè... een gastouder zoeken die je aanspreekt en je inschrijven bij haar en het bureau waar ze bij zit. Wij hadden eerst onze gastouder en hebben ons daarna aangesloten bij het bedrijf waar zij haar voorkeur aan gaf.
Ik heb tot 9 weken ook last gehad van 'emotionele instabiliteit', maar heb nu alweer een tijdje dat ik me weer gewoon mezelf voel. Het hoeft dus niet blijvend te zijn!quote:Op maandag 12 januari 2015 16:53 schreef gestreeptestoel het volgende:
Rugpijn en slapeloze nachten... Bleghhh! Dat kan zo opbreken voor de mens..
Zit ik zostraks in de auto. Muziek aan.. Moet ik ineens huilen! Uit t niets!Begint dat nu al?
![]()
Hier donderdag al de eerste echo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.On the bright side: volgende week mag ik weer met mijn bolle lichaam op sollicitatie voor een andere hele leuke functie.
Weet ikquote:Op maandag 12 januari 2015 17:13 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb tot 9 weken ook last gehad van 'emotionele instabiliteit', maar heb nu alweer een tijdje dat ik me weer gewoon mezelf voel. Het hoeft dus niet blijvend te zijn!
Oeh, babyfoon testen! Dat is leuk als je partner het niet weetquote:Op maandag 12 januari 2015 20:36 schreef NotTheSame het volgende:
Okee, ik dacht, ik test nog even onze babyfoon voor als we straks thuis komen.
3x raden...
Kapoet...
succes vandaagquote:Op dinsdag 13 januari 2015 07:10 schreef Cygne het volgende:
Wat fijn, lunapuella!![]()
Slecht geslapen vannacht en nu alweer aan het werk. Gisteren een lijstje gemaakt met vragen voor de geneticus. Ben benieuwd of we goede antwoorden krijgen en wie er nog meer bloedonderzoeken moet krijgen.
Positief punt van vanochtend, nog steeds geen miskraam.
Het was juist super fijn dat jouw echo goed was! Wat goed nieuws tussen alle verdrietige berichtjes door.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:43 schreef Gevalletje het volgende:
...........
En Malteser weer terug. Gefeliciteerd!
Jij en Cygne liepen beide iets op mij voor en vielen weg na termijnecho, niet lang voor de mijne.. Vond dat toen zo rot en was best nerveus voor mijn echo! Daarna vond ik het weer stom dat mijn echo goed was, waarom die van jullie dan niet?Fijn om te zien dat jullie beiden weer terug zijn
. Veel sterkte allebei, moet zo onzeker zijn voor jullie! Ik vond alles al zo spannend en onzeker, zonder mk!
...............
Oeh lastig is dat Ggirl. Hoe ver ben je nu?quote:Op maandag 12 januari 2015 21:33 schreef Ggirl het volgende:
Pff. De zwangerschap is niet langer ons geheimpje. 😕
Vriend werkt maar samen met één collega en deze collega is door z'n vriendin gebonden aan de schoolvakanties. Wij gaan normaal buiten het seizoen op vakantie dus toen collega vandaag vertelde dat hij op onze uitgerekende datum naar Indonesië vliegt heeft vriendje een dusdanig vreemd gezicht getrokken dat hij direct de vraag kreeg: 'wat is er aan de hand, jij gaat toch niet in de schoolvakantie?'
Vriendje heeft maar direct open kaart gespeeld en nu hebben ze afgesproken dat vriendje gewoon z'n twee dagen pakt als ik inderdaad in de vakantie zou bevallen en hij dan direct na terugkomst van collega vakantie neemt.
wat fijn!quote:Op maandag 12 januari 2015 22:01 schreef lunapuella het volgende:
Volgens mij voelde ik baby net voor het eerst echt bewegen
Ik heb wel eerder wat gevoeld, maar dat was altijd zo subtiel dat ik niet zeker wist óf ik echt wat voelde, en wat het dan was. Maar net voelde ik het heel duidelijk.
ik had mijn geld ingezet dat het vandaag ging gebeuren bij jouquote:Op maandag 12 januari 2015 20:36 schreef NotTheSame het volgende:
Okee, ik dacht, ik test nog even onze babyfoon voor als we straks thuis komen.
3x raden...
Kapoet...
skippyballen! stuk wandelen, bitterlemon twee liter lurken en sexen als je vent thuis komt..... :pquote:Op dinsdag 13 januari 2015 08:46 schreef NotTheSame het volgende:
* MELD *
Nog niks aan de hand hier. Maar de dag is nog lang, dus we zullen zie of één van jullie gelijk krijgt, Stippelrientje en MevrouwCactus
.
Ik ga er zelf iig niet meer vanuit dat hij voor de ks komt.
Cygne, sterkte en succes straks!
Ik sta ook de halve dag aan mijn borsten te voelen (hoe gênant....). Dat is namelijk mijn enige 'lichamelijk teken van een zwangerschap'. Owjah, en moe moe moe moe. Afgelopen donderdag ging ik even op bed liggen na het eten i.v.m. mijn rug, kwam man na 20 minuten lekker een kop thee brengen, was ik heel hard in slaap gedenderd. Dat heb ik normaal echt nooit. En toch ging er toen nog geen belletje rinkelen....quote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:34 schreef Cygne het volgende:
Wat akelig Mina!
MIjn tetpijn is van 1000 op de schaal van risu naar 0 op de schaal van risu gegaan.![]()
Wel misselijk nu maar kan ook honger zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |