abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2015 @ 09:09:56 #201
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148596669
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

:(

Je zou gister werpen :{w

Gewoon persen :% :% :%

:*
allerlaatste loodjes
Sorry :@, heb er alles aan gedaan maar hij wilde niet. Nou blijft ie maar zitten ook :( _O- :') .
  maandag 12 januari 2015 @ 09:11:55 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148596699
Knieën bij elkaar dan maar :D

Doet me een beetje denken aan het boekje Ollie, van Gonnie en Gijsje. "Ik kom er niet uit!"
pi_148596710
Malteser, gefeliciteerd! *O*
  maandag 12 januari 2015 @ 09:13:28 #204
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148596721
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:11 schreef Kyara het volgende:
Knieën bij elkaar dan maar :D

Doet me een beetje denken aan het boekje Ollie, van Gonnie en Gijsje. "Ik kom er niet uit!"
_O-

Kurk erin :)!
pi_148596763
Malteser, gefeliciteerd! *O* Ik ga ook duimen dat alles deze keer blijft plakken! O+

NTS, nog even! Superspannend en leuk. O+

Ik zit nu op mijn werk bij te komen van afgelopen weekend. :') Zaterdag ben ik de hele dag op pad geweest om een trouwjurk te zoeken (gelukt, hij is prachtig én we passen er straks met z'n tweetjes nog prima in O+ ) en zondag hebben we een babykamertje opgehaald en die weer bij ons thuis naar boven gesjouwd. Mijn buik protesteerde behoorlijk, ondanks dat ik alleen de lichte onderdelen getild heb. Gelukkig merk ik er nu niks meer van.

Vannacht nadat ik naar de wc geweest ben samen met vriend de slappe lach gehad. _O- Waar baby me eerder naar in m'n blaas trapte zat hij/zij me nu te kietelen in m'n zij. Ik kon echt niet stoppen met lachen. Gevolg is nu wel dat ik hier met een enorm brakke kop zit, maar gelukkig hebben mijn examenklassen toetsweek, dus heb ik het lekker rustig. c_/
pi_148597022
Grappig lijkt me dat inderdaad, Selvaria!

Ik heb vanmorgen nog een keer 2 testen gedaan. Een digitale en een gewone. Op de gewone is de teststreep net zo donker als de controlestreep, en op de digitale was de weekaanduiding 3+, precies wat het moet zijn. Met m'n hcg gaat het dus iig goed!
pi_148597099
Fijn Jagar! Nog bloedverlies gehad?
pi_148597134
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:39 schreef L-E het volgende:
Fijn Jagar! Nog bloedverlies gehad?
Nope! Ik voel me dus redelijk gerustgesteld!
pi_148597156
Jagär, komt helemaal goed met die kleine van jou! Stellen de testen je iets gerust?

Selvaria, trouwjurk! Gaaf! Wanneer trouw je?

Mini-NTS, kom je buitenspelen?

Phaidra, lekker tukken als het kan. Lijkt me een prima plan. :D

Faptist, mijn hand zoekt vaak naar chocoladeletters, maar kan ze helaas nooit vinden. :P

Hier vanochtend gekriebel ter hoogte van waar baby zou moeten zitten. Het lijkt me sterk met 14 weken, maar stiekem vind ik wel leuk om te denken dat het gewoon baby is die ik voel. Vanmiddag naar het kinderdagverblijf voor een rondleiding. Stiekem vind ik dat onwijs spannend. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_148597219
Mooi dat t hcg oploopt, jagar!
Ik ga geen testen meer doen, mijn testen worden nooit zo mooi donker als testen van anderen, maakt me alleen maar onzeker denk ik.

En beginnen die rare dromen nu al?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 2 dagen en ik zit over de termijn van de eerste miskraam heen. *O*
pi_148597264
Eind maart trouwen wel al, superveel zin in.

Veel plezier op het kdv Kris, lijkt me ook erg leuk om te doen! Wij hebben binnenkort intake bij een gastouderbureau. :)

Bijna eerste mijlpaal voor Cygne! *O*

Zulke rare dromen heb ik helaas niet, ik zou willen dat ik mezelf zo kon entertainen in m'n slaap. _O-
pi_148597296
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:42 schreef Krisvc het volgende:
Vanmiddag naar het kinderdagverblijf voor een rondleiding. Stiekem vind ik dat onwijs spannend. :')
Is ook spannend! Wij hebben vanmiddag een kennismakingsgesprek met een gastouderbureau. Vind het ook spannend, en moeilijk om te bepalen wat ik nou van ze wil weten voor ik met ze in zee ga...
pi_148597308
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:46 schreef Cygne het volgende:
Ik ga geen testen meer doen, mijn testen worden nooit zo mooi donker als testen van anderen, maakt me alleen maar onzeker denk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de eerste weken heb ik alleen maar nachtmerries gehad... allerlei rare vreemde spannende horrorfilms ^^,

tegenwoordig zijn het alleen nog maar "hete" dromen, waarbij je verhit wakker wordt :+

ik denk dat het redelijk normaal is ook al kunnen ke dromen soms echt vervelend zijn
Schudden voor gebruik
pi_148597373
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:51 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Is ook spannend! Wij hebben vanmiddag een kennismakingsgesprek met een gastouderbureau. Vind het ook spannend, en moeilijk om te bepalen wat ik nou van ze wil weten voor ik met ze in zee ga...
Ik heb nog zo het gevoel dat ik daar voor spek en bonen rondloop. Verder ben ik een gevoelsmens, dus ik ga er vooral naartoe om te kijken of het goed voelt. De rationele kant laat ik aan man over. :')
pi_148597437
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:46 schreef Cygne het volgende:

SPOILER
Ik duim echt zo hard voor jou meid! Kan me niet voorstellen in wat voor spanning/angst jij leeft. En dat dan waarschijnlijk ook nog afgewisseld door geluk/blijdschap.

Heb echt bewondering voor jou, ik hoop zo op een onbezorgde zwangerschap met een gezond minimensje in jou buik! :*

En tuurlijk gun ik dat iedereen! Deze streepjesregen zit gewoon vol met allemaal plakkers!!!!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_148597447
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:52 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

de eerste weken heb ik alleen maar nachtmerries gehad... allerlei rare vreemde spannende horrorfilms ^^,

tegenwoordig zijn het alleen nog maar "hete" dromen, waarbij je verhit wakker wordt :+

ik denk dat het redelijk normaal is ook al kunnen ke dromen soms echt vervelend zijn
Ik werd echt heel verdrietig wakker en ik wist echt even niet of t nou echt was of niet.
pi_148597528
quote:

[..]

Aantal uren/prijs
Flexibel ja/nee
Vakanties, hoe werkt dat bij haar
Wat als uk verhoging heeft
Heeft ze voldoende ruimte
Hoe ziet n dag opvang eruit?

Zoiets?
S. 2014
J. 2016
  maandag 12 januari 2015 @ 10:09:34 #218
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148597574
Ik heb ook nooit een tweede test gedaan, omdat het in principe geen duidelijkheid geeft over of het wel een plakker blijft/is of niet. Zelfs bij een lege vruchtzak kan je HcG blijven aanmaken. Oh, ik heb trouwens wel een tweede test gedaan bedenk ik me, dat was voor MvM.

Heb je makkelijk een KDV kunnen vinden, Krisvc? In een grote stad wonen is best relaxt alleen krijg ik soms keuzestress van alle opties. Gelukkig heeft een vriendin van mij een eigen KDV die ik super leuk vind, dus de keuze was snel gemaakt. Dat is te zeggen, als het wel lukt met de wachtlijsten. Het is een kleinschalige en duurzame opvang, echt heel leuk en daarom ook superpopulair, dus ik hoop dat het lukt! Kan me alleen nog echt niet voorstellen dat ik vanaf november een kind naar de opvang breng en haal. :?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_148597622
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:01 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik werd echt heel verdrietig wakker en ik wist echt even niet of t nou echt was of niet.
dat is echt rot wakker worden. Ik herken zulke dromen wel.

Sucks, helaas is er weinig aan te doen. Ik hoop dat je binnenkort ook aan de normale of hete dromen kunt starten, dat is toch prettiger wakker worden :@
Schudden voor gebruik
pi_148597631
Ik heb op basis van afstand, goede verhalen van collega's van mezelf en van man en betaalbaarheid eerst een selectie gemaakt. Daarna gekeken naar de website (ja, dat vind ik belangrijk :')) en hoe ze aan de telefoon overkwamen. Daar kwam best snel degene uit waar we vanmiddag gaan kijken. Zit overigens in de straat bij de verloskundige. ;)

En dat niet voor kunnen stellen dat je daar een kleintje weg gaat brengen is precies wat ik bedoel met het voor spek en bonen gaan kijken. Ik moet nog in m'n moederrol groeien geloof ik. Al gaat dat steeds iets beter.
pi_148597693
NTS: echt de laatste loodjes voor jou! Ben ondanks de miskramen wel mee blijven lezen dus heb je wel gevolgd (ook je verhuizing en het drama met al jullie nat geworden spullen in de opslag). Hoe dan ook deze week een baby voor jou *O*!

Faptist: wat verdrietig dat de kater zoek is. Hopelijk komt hij vandaag gewoon weer aanlopen. Ik duim voor jou!

Selvaria: een trouwjurk uitgezocht en de bruiloft nog in het verschiet. Heerlijk! Wij zijn vorig jaar getrouwd en het is zo bijzonder.

Jagär: fijn dat je weer wat gerustgesteld bent. Hopelijk was het gewoon wat oud bloed door innesteling o.i.d. Heb je al een echo gepland staan of nog niet? Ik weet even niet precies hoe ver je bent, sorry.

Krisvc: de baby misschien al gevoeld. Het lijkt nog wat vroeg maar er zijn vrouwen die het zo vroeg al wel kunnen voelen. Misschien ben jij er een van! Succes vanmiddag bij het kdv.

Lunapuella: succes vanmiddag met het gesprek bij het ga-bureau. Hopelijk hebben jullie er een goed gevoel bij.

Cygne: geen testen meer doen dan als je er onzeker van wordt. Het is voor jullie al spannend genoeg allemaal.

En dat was wat ik onthouden had....

Hier last van een heel dubbel gevoel. Dolgelukkig met de positieve testen. Geen idee of mijn streepje heel donker was? De vorige keren testen ik bij 8w4d en bij 5w. Nu vermoed ik dat ik op het moment van testen gistermorgen 4w2d was. Ik vond de streep best duidelijk maar geen idee of dat 'normaal' is?
Maar ook spanning. Ik merk dat ik ontzettend bang ben voor het vervolg. En dat ik daardoor heel voorzichtig ben met alles. Onzekerheid is echt rot. Ik overweeg wel om vandaag de vk te bellen, zodat ze weet dat ik weer zwanger ben en me wellicht ook wat kan begeleiden de komende weken (vk is een oud-klasgenootje van me dus dat voelt vertrouwd).

Maar stiekem ben ik ongeloofijk blij dat ik hier weer mag posten O+.
pi_148597762
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 09:41 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nope! Ik voel me dus redelijk gerustgesteld!
Fijn *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148597854
Fijn Jagar :)

'Me' als bezittelijk voornaamwoord bezigen is wel een van de afschuwelijkste zwangerschapsnachtmerries die je maar kan hebben ja ;(

Kris, mijn tweede voelde ik rond de 15 weken, ik denk dat het dus wel zou kunnen :) De echoscopiste voorspelde dat ik dit keer weer vroeg iets zou voelen, omdat mijn placenta erg naar voren ligt. Ik ben benieuwd, nu 14+3 maar nog niets.
pi_148597900
Kan me voorstellen dat t zo voelt, Malteser. Ik weet dat het dubbel is. Dat ik blij zou moeten zijn vanwege de test maar bang vanwege de grote kans op een miskraam. Maar de waarheid is dat ik er helemaal niks bij voel. Totale gelatenheid.

SPOILER
pi_148597930
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:26 schreef L-E het volgende:

'Me' als bezittelijk voornaamwoord bezigen is wel een van de afschuwelijkste zwangerschapsnachtmerries die je maar kan hebben ja ;(

Toen ik erachter kwam in mijn droom dacht ik ook echt: 'wat als mijn neefje van 16 hier achterkomt, hij zou zo boos zijn!'

:')
  maandag 12 januari 2015 @ 10:43:08 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_148598203
Malteser, gefeliciteerd! Wat super! Ook hier een 3x scheepsrecht, ik duim!
disclaimer
pi_148598719
quote:

[..]

Ga je alleen naar het bureau of ook naar de gastouder zelf al? Of is het een gesprek om te kijken aan welke gastouder ze jullie kunnen koppelen?

Wat GM aangeeft zijn wel wat basisvragen ja qua wat je van hen wilt weten. Denk ook aan hoe zit het met vervoer, moet je apart tekenen voor vervoer per auto enz? En medicijnen? mag je gastouder eventueel paracetamol toedienen?
Voor mij persoonlijk was ook belangrijk of de gastouder een bepaalde visie had over opvoeding en opgroeien. Of ze een bepaalde methode volgt of het bureau een bepaalde methode volgt in de opvang, onze gastouder werkte bijvoorbeeld onder meer met piramide en volgde de seizoenen bij haar activiteiten. Daarbij was er geen televisie aan en was er minimaal een keer per dag een moment waarop ze naar buiten gingen met zn allen.

Verder zou ik willen weten wat het bureau voor trainingen aan biedt aan de gastouders, zijn die trainingen verplicht of vrijwillig enz. Krijg je als ouders ook alle rapporten over de gastouder of moet je die apart opvragen? Wij kregen per half jaar bijvoorbeeld een inventarisatie van de ontwikkeling van ons kind per mail toegezonden en daarnaast kregen wij jaarlijks een risico-inventarisatie van de woning van de gastouder en een evaluatieformulier van de gastouder zelf toegestuurd.

en we betaalden maar 27,50 per gezin, dus voor 2 kinderen, aan bureaukosten per maand :o different koek van de 80 e. per kind die een ander bureau chargde.
:)
pi_148598804
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ga je alleen naar het bureau of ook naar de gastouder zelf al? Of is het een gesprek om te kijken aan welke gastouder ze jullie kunnen koppelen?

Wat GM aangeeft zijn wel wat basisvragen ja qua wat je van hen wilt weten. Denk ook aan hoe zit het met vervoer, moet je apart tekenen voor vervoer per auto enz? En medicijnen? mag je gastouder eventueel paracetamol toedienen?
Voor mij persoonlijk was ook belangrijk of de gastouder een bepaalde visie had over opvoeding en opgroeien. Of ze een bepaalde methode volgt of het bureau een bepaalde methode volgt in de opvang, onze gastouder werkte bijvoorbeeld onder meer met piramide en volgde de seizoenen bij haar activiteiten. Daarbij was er geen televisie aan en was er minimaal een keer per dag een moment waarop ze naar buiten gingen met zn allen.

Verder zou ik willen weten wat het bureau voor trainingen aan biedt aan de gastouders, zijn die trainingen verplicht of vrijwillig enz. Krijg je als ouders ook alle rapporten over de gastouder of moet je die apart opvragen? Wij kregen per half jaar bijvoorbeeld een inventarisatie van de ontwikkeling van ons kind per mail toegezonden en daarnaast kregen wij jaarlijks een risico-inventarisatie van de woning van de gastouder en een evaluatieformulier van de gastouder zelf toegestuurd.

en we betaalden maar 27,50 per gezin, dus voor 2 kinderen, aan bureaukosten per maand :o different koek van de 80 e. per kind die een ander bureau chargde.
Gastouderbureau alleen nog. Morgen ook nog een gesprek met een ander bureau, en dan kijken wie we het toevertrouwen om echt een gastouder voor ons te gaan zoeken. Dat vind ik ook het lastige nog - bij een gastouder kan ik me nog wel enigszins voorstellen wat ik wil weten, maar het bureau...
pi_148600270
Yay, malteser weer hier. Gefeliciteerd. *O*

Cygne, :* zoek je afleiding en dan krijg je van die k*tdromen. Kan ook zo levendig zijn dat je meteen de halve dag van slag bent. Dat je die instelling hebt, lijkt me trouwens niet verkeerd hoor. Het is zelfbescherming en dat had ik zelf ook, en ik heb maar 1 miskraam gehad. Leuke dingen proberen te gaan doen. Niet teveel bij stilstaan, want genieten kan altijd later nog.

Net terug van vk, glittersticker want mevrouw ligt met haar hoofd omlaag. Niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgende week toch nog die echo, dus dan kunnen ze dat meteen ook zien, het zou wel de beursheid kunnen verklaren die ik voel. Mevrouw heeft huis gehouden van binnen. :P
Verder ben ik moe, slapen gaat niet meer vanzelf. Dus echt aan de middagdutjes nou.
pi_148600682
Dames, hoe zat het ookalweer met de babydozen en tijdschriften die je krijgt. Er was er eentje waarbij je het abonnement zelf op moest zeggen toch? Welke was dat?
pi_148600862
Geen idee hoe het zit met die dozen. Heb uiteindelijk alleen die van kruidvat aangevraagd, want mijn gegevens hadden ze toch al. De rest vind ik de moeite niet voor de reclamemeuk die je terugkrijgt. En magazines lees ik toch niet. Opzeggen van een blad zou ik ook zo vergeten.

Overigens begint baby nu te wiebelen en het voelt inderdaad anders dan eerst. De wiebelbenen zitten onder mijn ribben. Dus dan is het een hoofd die in mijn banden hangt. Gezellig. :)
pi_148601133
Oh ja, bedankt voor de reminder. Net kraampakket bij verzekeraar en de baby box van Kruidvat aangevraagd. Nog even twijfelen over de Blije Doos...
pi_148601143
Dikke :* voor Malteser en Cygne.
Fingers crossed voor een plakker.
Ik heb zelf maar 1 miskraam gehad en toen vond ik het al eng, ik kan me niet voorstellen hoe het moet voelen als je er al een paar gehad hebt en zelfs door bepaalde omstandigheden daar een grotere kans op hebt. Ik vind dat jullie allebei hele sterke vrouwen zijn!

Hier zijn we nog niet begonnen met kinderdagverblijven of gastouders te zoeken. Eerst bij mijn ouders eens aankloppen of die eventueel een vaste dag of dagen willen opvangen (mijn vader is 63 en onlangs door faillisement ontslagen en mijn moeder werkt 2 ochtenden per week), en mij tante is gastouder geweest. Dus we hopen er daar al mee uit te komen als dat lukt.
En anders wonen we hier niet in een regio waar hele lange wachttijden zijn bij de opvang dus daar komen we vast ook nog wel uit.

Afgelopen vrijdag termijnecho gehad en ik ben compleet verward nu... De termijn die ze hebben gemeten nu wijkt 4 dagen af van de berekening volgens mijn cyclus. Mijn cyclus was zo regelmatig dat ik er de klok op gelijk kon zetten en we hebben rond mijn ovulatie maar 1 keer geklust omdat het er niet van kwam de andere dagen. Dus dat vind ik nogal een grote afwijking. Weet iemand hoe dit kan?
Even klinisch de datums op een rijtje:
21 oktober, eerste dag laatste menstruatie
1 november geklust
2 november ovulatie gevoeld door een steek in mijn linkse eierstok
18 december eerste echo waar volgens de berekening van mijn cyclus 8 weken en 2 dagen uit kwam, en volgens de meting 8 weken en 3 dagen. Dat is nog maar een kleine afwijking.
9 januari tweede echo met termijnbepaling waar ik volgens mijn cyclus 11 weken en 3 dagen was, en de verloskundige nu op 12 weken uit komt. Ze heeft in totaal ongeveer 10 metingen gedaan. Waarvan er 7 op 12 weken uit kwamen.
Kan dat vaker voor komen dat er zo veel verschil in zit, terwijl het eigenlijk volgens mijn cyclus helemaal niet kan?
Ik vind het verder niet erg want mijn uitgerekende datum hebben ze nu op 25 juli gezet, dus kan ik eerder met verlof. Haha.
Maar blijf het een beetje raar vinden. Heeft nog iemand daar ervaring mee?
Volgens de verloskundige kan het niet dat ik gewoon een groot kind ga krijgen want alle foetussen groeien volgens haar even snel in het begin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zomerzon01 op 12-01-2015 13:24:57 ]
Oost west, mij best.
pi_148601552
Zomerzon, de tijd tussen ovulatie, bevruchting en innesteling kan bij elke zwangerschap verschillen, zomaar een dag of 2. Daarnaast blijft de termijnecho een meting van een vruchtje van een paar cm, dus een afwijking van een mm kan zo alweer een dag verschil betekenen. Het is maar net waar de verloskundige / echoscopiste het lijntje trekt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_148602332
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Gastouderbureau alleen nog. Morgen ook nog een gesprek met een ander bureau, en dan kijken wie we het toevertrouwen om echt een gastouder voor ons te gaan zoeken. Dat vind ik ook het lastige nog - bij een gastouder kan ik me nog wel enigszins voorstellen wat ik wil weten, maar het bureau...
In dat geval zou ik van hen willen weten:

- wat de bureaukosten zijn (dit komt namelijk bovenop het uurtarief van de gastouder per maand en moet je voor de belastingdienst verrekenen. Bovendien lopen die kosten behoorlijk uit een...)
- hoe zij hun gastouders screenen en/of opleiden (ggd bezoek is verplicht en ehbo cursus etc ook, maar verder? verklaring omtrent gedrag moet die aangeleverd worden vanuit gemeente? zou wel moeten maar je weet t niet he... Leiden zij hun gastouders nog op enz?)
- hoe is de regeling bij ziekte of uitval van de gastouder? Dus als de gastouder zelf ziek is of zwanger raakt, wat is dan het back-up plan.
- hoe is het geregeld met vakanties van de gastouder.
- werken ze met vaste uurtarieven of mogen de gastouders extra rekenen voor bijvoorbeeld eten/drinken
- hoe verloopt de communicatie naar jullie als ouder en wat kun je daarvan verwachten? (zoals gezegd, wij krijgen dus ook de evaluatie's van de gastouder en de inventarisaties van de ggd enz. toegestuurd. Dat soort transparantie over de opvang van je kind; krijg je dat ook of moet je dat actief gaan opvragen enzo?)

Dat is denk ik wat ik qua praktische algemene zaken zou willen weten. En verder zou ik willen weten hoe zij te werk gaan bij het koppelen van vraagouder en gastouder. En wat te doen als het toch niet klikt?

Je kunt trouwens ook omgekeerd zoeken hè... een gastouder zoeken die je aanspreekt en je inschrijven bij haar en het bureau waar ze bij zit. Wij hadden eerst onze gastouder en hebben ons daarna aangesloten bij het bedrijf waar zij haar voorkeur aan gaf.
pi_148602582
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:26 schreef Zomerzon01 het volgende:
Dikke :* voor Malteser en Cygne.
Fingers crossed voor een plakker.
Ik heb zelf maar 1 miskraam gehad en toen vond ik het al eng, ik kan me niet voorstellen hoe het moet voelen als je er al een paar gehad hebt en zelfs door bepaalde omstandigheden daar een grotere kans op hebt. Ik vind dat jullie allebei hele sterke vrouwen zijn!

Hier zijn we nog niet begonnen met kinderdagverblijven of gastouders te zoeken. Eerst bij mijn ouders eens aankloppen of die eventueel een vaste dag of dagen willen opvangen (mijn vader is 63 en onlangs door faillisement ontslagen en mijn moeder werkt 2 ochtenden per week), en mij tante is gastouder geweest. Dus we hopen er daar al mee uit te komen als dat lukt.
En anders wonen we hier niet in een regio waar hele lange wachttijden zijn bij de opvang dus daar komen we vast ook nog wel uit.

Afgelopen vrijdag termijnecho gehad en ik ben compleet verward nu... De termijn die ze hebben gemeten nu wijkt 4 dagen af van de berekening volgens mijn cyclus. Mijn cyclus was zo regelmatig dat ik er de klok op gelijk kon zetten en we hebben rond mijn ovulatie maar 1 keer geklust omdat het er niet van kwam de andere dagen. Dus dat vind ik nogal een grote afwijking. Weet iemand hoe dit kan?
Even klinisch de datums op een rijtje:
21 oktober, eerste dag laatste menstruatie
1 november geklust
2 november ovulatie gevoeld door een steek in mijn linkse eierstok
18 december eerste echo waar volgens de berekening van mijn cyclus 8 weken en 2 dagen uit kwam, en volgens de meting 8 weken en 3 dagen. Dat is nog maar een kleine afwijking.
9 januari tweede echo met termijnbepaling waar ik volgens mijn cyclus 11 weken en 3 dagen was, en de verloskundige nu op 12 weken uit komt. Ze heeft in totaal ongeveer 10 metingen gedaan. Waarvan er 7 op 12 weken uit kwamen.
Kan dat vaker voor komen dat er zo veel verschil in zit, terwijl het eigenlijk volgens mijn cyclus helemaal niet kan?
Ik vind het verder niet erg want mijn uitgerekende datum hebben ze nu op 25 augustus gezet, dus kan ik eerder met verlof. Haha.
Maar blijf het een beetje raar vinden. Heeft nog iemand daar ervaring mee?
Volgens de verloskundige kan het niet dat ik gewoon een groot kind ga krijgen want alle foetussen groeien volgens haar even snel in het begin.
Alle kinderen groeien de eerste 12 weken inderdaad exact hetzelfde. Hele vroege groeivertragingen komen voor maar zijn uitzonderlijk, passen vaak bij syndromen of tweelingen.

Een regelmatige cyclus is mooi meegenomen maar een meting per echo is tot nu toe het meest betrouwbaar gebleken. De tijd tussen bevruchting en innesteling kan best een paar dagen tussen zitten, een diapauze noem je dat. ongeveer 8 weken is nog te vroeg om een goede termijn te kunnen stellen. De botjes zijn dan nog week en het kindje is nog niet "recht" genoeg om het van kruin tot stuitje te kunnen meten. Bij de meting tussen 10 en 12 weken is dit wel het geval, bovendien is het kindje dan 3,3 tot 6,8 cm in plaats van 1,6 cm bij 8 weken waardoor je meting ook weer preciezer wordt.

Kortom, je mag er vanuit gaan dat de datum klopt en dat je 25 augustus uitgerekend bent. Wat overigens een prima datum is om een kind te krijgen kan ik je vertellen :7 :P
  maandag 12 januari 2015 @ 13:17:05 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148602631
Moet je alleen wel tot de 5% behoren die op haar UD bevalt :+
pi_148602669
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:17 schreef Kyara het volgende:
Moet je alleen wel tot de 5% behoren die op haar UD bevalt :+
4%!

Maar details details! ik was de 18e uitgerekend :P je moet toch íets positiefs zeggen in zo'n datumpost :+
pi_148602874
Bedankt dames!
Ik begon al aan mijn verloskundige te twijfelen. Dacht dat ze er allemaal maar niks van snapte. :@
Maar dat was ik zelf dus. 8)7
Maar lekker 3 dagen eerder met verlof vind ik helemaal niet erg. *O* *O*

Mijn UD mag dus naar 25 juli. :D

Edit: Zag net dat ik Augustus had gezegd in de post, maar het is juli... Zwangerschapsdementie heet dat... Haha.
Oost west, mij best.
pi_148602940
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:24 schreef Zomerzon01 het volgende:
Bedankt dames!
Ik begon al aan mijn verloskundige te twijfelen. Dacht dat ze er allemaal maar niks van snapte. :@
Maar dat was ik zelf dus. 8)7
Maar lekker 3 dagen eerder met verlof vind ik helemaal niet erg. *O* *O*

Mijn UD mag dus naar 25 juli. :D

Edit: Zag net dat ik Augustus had gezegd in de post, maar het is juli... Zwangerschapsdementie heet dat... Haha.
ja daar heb je t al. :P het begint met datum-dementie ;(

Je verloskundige had inderdaad gelijk :)
pi_148603330
Controle gehad. Peanut heeft mijn nieuwe verloskundige een karateschop verkocht. En weer ketonen in mijn urine, dit keer geen 'spoortje' maar 'best wel veel'. Dus ik word verdacht van zwangerschapsdiabetes -O- Over 2 weken naar het ziekenhuis en dan gaan ze testen. Zo krijg ik natuurlijk nooit glitterstickers ;(

Maargoed, vandaag het 24-weken dansje, dat dan weer wel *O*
  maandag 12 januari 2015 @ 13:45:34 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148603558
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

4%!

Maar details details! ik was de 18e uitgerekend :P je moet toch íets positiefs zeggen in zo'n datumpost :+
pfffff, heb je er voor gestudeerd of zo? :P
  maandag 12 januari 2015 @ 13:46:37 #243
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_148603588
en nu ik er toch ben, even de UD van Zomerzon aangepast.
pi_148603639
Ze is 4 dagen vérder dan ze dacht, niet minder ver. Dus het diapauzeverhaal gaat hier niet op ;)
pi_148603667
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:48 schreef WupWup het volgende:
Ze is 4 dagen vérder dan ze dacht, niet minder ver. Dus het diapauzeverhaal gaat hier niet op ;)
scuzi, scheef gelezen. Maar ook dan CRL in principe betrouwbaarder.
pi_148603737
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:48 schreef mignonne het volgende:

[..]

scuzi, scheef gelezen. Maar ook dan CRL in principe betrouwbaarder.
Dat sowieso!
Ik kan wel alvast 1 dag verschil verklaren. De steken die je voelt midden in je cyclus komen van het vrijgekomen vocht tijdens de ovulatie. Dus enige pijn is altijd ná ovulatie, niet tijdens.
pi_148603957
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

In dat geval zou ik van hen willen weten:

- wat de bureaukosten zijn (dit komt namelijk bovenop het uurtarief van de gastouder per maand en moet je voor de belastingdienst verrekenen. Bovendien lopen die kosten behoorlijk uit een...)
- hoe zij hun gastouders screenen en/of opleiden (ggd bezoek is verplicht en ehbo cursus etc ook, maar verder? verklaring omtrent gedrag moet die aangeleverd worden vanuit gemeente? zou wel moeten maar je weet t niet he... Leiden zij hun gastouders nog op enz?)
- hoe is de regeling bij ziekte of uitval van de gastouder? Dus als de gastouder zelf ziek is of zwanger raakt, wat is dan het back-up plan.
- hoe is het geregeld met vakanties van de gastouder.
- werken ze met vaste uurtarieven of mogen de gastouders extra rekenen voor bijvoorbeeld eten/drinken
- hoe verloopt de communicatie naar jullie als ouder en wat kun je daarvan verwachten? (zoals gezegd, wij krijgen dus ook de evaluatie's van de gastouder en de inventarisaties van de ggd enz. toegestuurd. Dat soort transparantie over de opvang van je kind; krijg je dat ook of moet je dat actief gaan opvragen enzo?)

Dat is denk ik wat ik qua praktische algemene zaken zou willen weten. En verder zou ik willen weten hoe zij te werk gaan bij het koppelen van vraagouder en gastouder. En wat te doen als het toch niet klikt?

Je kunt trouwens ook omgekeerd zoeken hè... een gastouder zoeken die je aanspreekt en je inschrijven bij haar en het bureau waar ze bij zit. Wij hadden eerst onze gastouder en hebben ons daarna aangesloten bij het bedrijf waar zij haar voorkeur aan gaf.
Dit is echt heel nuttig, dankjewel! :D _O_
pi_148605575
Net de VK gebeld, ze feliciteerde me maar gaf ook meteen aan dat het vast wel heel spannend zal zijn nu. Fijn om het er even met haar over te kunnen hebben. Ze nam ook echt de tijd.
Toch maakt het bellen van de VK het ineens weer wat echter. Het is maar goed dat ik gewoon 40 uur per week werk, want anders zou ik de hele dag naar de foto van de testen gaan zitten staren :@.

Maar goed, in goed overleg met de VK een eerste echo afgesproken voor maandag 02-02-2015, dan zou ik 7 weken en 3 dagen zijn. Een tweede echo volgt meteen anderhalve week erna, donderdag 12-02-2015.
Hartstikke spannend!
pi_148607799
Mellie, wat vervelend! Wat zou dat voor gevolgen hebben?
pi_148607921
Malteser, gefeliciteerd en ik hoop dat je hier nog 8 maanden mag blijven posten!

Verder heb ik alles gelezen, maar weinig onthouden...

Melle, balen van de ketonen. Wel goed dat ze het vinden natuurlijk, maar niet leuk.

Ik ben moe... Slaap heel slecht. Word iedere nacht rond 4.00u wakker om te plassen en kan daarna niet meer slapen. Baal er echt heel erg van en word er ook sjagrijnig van. Werk nu therapeutisch en dat gaat op zich wel goed, merk dat ik daar rust door vind. Maar ik heb nog steeds rugpijn. Dat heb ik ook als ik thuis op de bank zit trouwens, dus of ik nou op het werk ben of thuis, ik heb altijd pijn. Volgende week weer fysio. Ik ben er even klaar mee, met heel dat zwanger zijn. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')