Sorryquote:Op maandag 12 januari 2015 08:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Je zou gister werpen![]()
Gewoon persen![]()
![]()
allerlaatste loodjes
quote:Op maandag 12 januari 2015 09:11 schreef Kyara het volgende:
Knieën bij elkaar dan maar
Doet me een beetje denken aan het boekje Ollie, van Gonnie en Gijsje. "Ik kom er niet uit!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog 2 dagen en ik zit over de termijn van de eerste miskraam heen.![]()
Is ook spannend! Wij hebben vanmiddag een kennismakingsgesprek met een gastouderbureau. Vind het ook spannend, en moeilijk om te bepalen wat ik nou van ze wil weten voor ik met ze in zee ga...quote:Op maandag 12 januari 2015 09:42 schreef Krisvc het volgende:
Vanmiddag naar het kinderdagverblijf voor een rondleiding. Stiekem vind ik dat onwijs spannend.
quote:Op maandag 12 januari 2015 09:46 schreef Cygne het volgende:
Mooi dat t hcg oploopt, jagar!
Ik ga geen testen meer doen, mijn testen worden nooit zo mooi donker als testen van anderen, maakt me alleen maar onzeker denk ik.
En beginnen die rare dromen nu al?de eerste weken heb ik alleen maar nachtmerries gehad... allerlei rare vreemde spannende horrorfilms ^^,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog 2 dagen en ik zit over de termijn van de eerste miskraam heen.
tegenwoordig zijn het alleen nog maar "hete" dromen, waarbij je verhit wakker wordt![]()
ik denk dat het redelijk normaal is ook al kunnen ke dromen soms echt vervelend zijnSchudden voor gebruik
Ik heb nog zo het gevoel dat ik daar voor spek en bonen rondloop. Verder ben ik een gevoelsmens, dus ik ga er vooral naartoe om te kijken of het goed voelt. De rationele kant laat ik aan man over.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:51 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Is ook spannend! Wij hebben vanmiddag een kennismakingsgesprek met een gastouderbureau. Vind het ook spannend, en moeilijk om te bepalen wat ik nou van ze wil weten voor ik met ze in zee ga...
quote:Op maandag 12 januari 2015 09:46 schreef Cygne het volgende:
Mooi dat t hcg oploopt, jagar!
Ik ga geen testen meer doen, mijn testen worden nooit zo mooi donker als testen van anderen, maakt me alleen maar onzeker denk ik.
En beginnen die rare dromen nu al?Ik duim echt zo hard voor jou meid! Kan me niet voorstellen in wat voor spanning/angst jij leeft. En dat dan waarschijnlijk ook nog afgewisseld door geluk/blijdschap.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog 2 dagen en ik zit over de termijn van de eerste miskraam heen.
Heb echt bewondering voor jou, ik hoop zo op een onbezorgde zwangerschap met een gezond minimensje in jou buik!
En tuurlijk gun ik dat iedereen! Deze streepjesregen zit gewoon vol met allemaal plakkers!!!!Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Ik werd echt heel verdrietig wakker en ik wist echt even niet of t nou echt was of niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 09:52 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
de eerste weken heb ik alleen maar nachtmerries gehad... allerlei rare vreemde spannende horrorfilms ^^,
tegenwoordig zijn het alleen nog maar "hete" dromen, waarbij je verhit wakker wordt![]()
ik denk dat het redelijk normaal is ook al kunnen ke dromen soms echt vervelend zijn
Aantal uren/prijsquote:Op maandag 12 januari 2015 09:51 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Is ook spannend! Wij hebben vanmiddag een kennismakingsgesprek met een gastouderbureau. Vind het ook spannend, en moeilijk om te bepalen wat ik nou van ze wil weten voor ik met ze in zee ga...
dat is echt rot wakker worden. Ik herken zulke dromen wel.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:01 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik werd echt heel verdrietig wakker en ik wist echt even niet of t nou echt was of niet.
Fijnquote:Op maandag 12 januari 2015 09:41 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nope! Ik voel me dus redelijk gerustgesteld!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen ik erachter kwam in mijn droom dacht ik ook echt: 'wat als mijn neefje van 16 hier achterkomt, hij zou zo boos zijn!'quote:Op maandag 12 januari 2015 10:26 schreef L-E het volgende:
'Me' als bezittelijk voornaamwoord bezigen is wel een van de afschuwelijkste zwangerschapsnachtmerries die je maar kan hebben ja
Ga je alleen naar het bureau of ook naar de gastouder zelf al? Of is het een gesprek om te kijken aan welke gastouder ze jullie kunnen koppelen?quote:Op maandag 12 januari 2015 09:51 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Gastouderbureau alleen nog. Morgen ook nog een gesprek met een ander bureau, en dan kijken wie we het toevertrouwen om echt een gastouder voor ons te gaan zoeken. Dat vind ik ook het lastige nog - bij een gastouder kan ik me nog wel enigszins voorstellen wat ik wil weten, maar het bureau...quote:Op maandag 12 januari 2015 11:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ga je alleen naar het bureau of ook naar de gastouder zelf al? Of is het een gesprek om te kijken aan welke gastouder ze jullie kunnen koppelen?
Wat GM aangeeft zijn wel wat basisvragen ja qua wat je van hen wilt weten. Denk ook aan hoe zit het met vervoer, moet je apart tekenen voor vervoer per auto enz? En medicijnen? mag je gastouder eventueel paracetamol toedienen?
Voor mij persoonlijk was ook belangrijk of de gastouder een bepaalde visie had over opvoeding en opgroeien. Of ze een bepaalde methode volgt of het bureau een bepaalde methode volgt in de opvang, onze gastouder werkte bijvoorbeeld onder meer met piramide en volgde de seizoenen bij haar activiteiten. Daarbij was er geen televisie aan en was er minimaal een keer per dag een moment waarop ze naar buiten gingen met zn allen.
Verder zou ik willen weten wat het bureau voor trainingen aan biedt aan de gastouders, zijn die trainingen verplicht of vrijwillig enz. Krijg je als ouders ook alle rapporten over de gastouder of moet je die apart opvragen? Wij kregen per half jaar bijvoorbeeld een inventarisatie van de ontwikkeling van ons kind per mail toegezonden en daarnaast kregen wij jaarlijks een risico-inventarisatie van de woning van de gastouder en een evaluatieformulier van de gastouder zelf toegestuurd.
en we betaalden maar 27,50 per gezin, dus voor 2 kinderen, aan bureaukosten per maanddifferent koek van de 80 e. per kind die een ander bureau chargde.
In dat geval zou ik van hen willen weten:quote:Op maandag 12 januari 2015 11:08 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Gastouderbureau alleen nog. Morgen ook nog een gesprek met een ander bureau, en dan kijken wie we het toevertrouwen om echt een gastouder voor ons te gaan zoeken. Dat vind ik ook het lastige nog - bij een gastouder kan ik me nog wel enigszins voorstellen wat ik wil weten, maar het bureau...
Alle kinderen groeien de eerste 12 weken inderdaad exact hetzelfde. Hele vroege groeivertragingen komen voor maar zijn uitzonderlijk, passen vaak bij syndromen of tweelingen.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:26 schreef Zomerzon01 het volgende:
Dikkevoor Malteser en Cygne.
Fingers crossed voor een plakker.
Ik heb zelf maar 1 miskraam gehad en toen vond ik het al eng, ik kan me niet voorstellen hoe het moet voelen als je er al een paar gehad hebt en zelfs door bepaalde omstandigheden daar een grotere kans op hebt. Ik vind dat jullie allebei hele sterke vrouwen zijn!
Hier zijn we nog niet begonnen met kinderdagverblijven of gastouders te zoeken. Eerst bij mijn ouders eens aankloppen of die eventueel een vaste dag of dagen willen opvangen (mijn vader is 63 en onlangs door faillisement ontslagen en mijn moeder werkt 2 ochtenden per week), en mij tante is gastouder geweest. Dus we hopen er daar al mee uit te komen als dat lukt.
En anders wonen we hier niet in een regio waar hele lange wachttijden zijn bij de opvang dus daar komen we vast ook nog wel uit.
Afgelopen vrijdag termijnecho gehad en ik ben compleet verward nu... De termijn die ze hebben gemeten nu wijkt 4 dagen af van de berekening volgens mijn cyclus. Mijn cyclus was zo regelmatig dat ik er de klok op gelijk kon zetten en we hebben rond mijn ovulatie maar 1 keer geklust omdat het er niet van kwam de andere dagen. Dus dat vind ik nogal een grote afwijking. Weet iemand hoe dit kan?
Even klinisch de datums op een rijtje:
21 oktober, eerste dag laatste menstruatie
1 november geklust
2 november ovulatie gevoeld door een steek in mijn linkse eierstok
18 december eerste echo waar volgens de berekening van mijn cyclus 8 weken en 2 dagen uit kwam, en volgens de meting 8 weken en 3 dagen. Dat is nog maar een kleine afwijking.
9 januari tweede echo met termijnbepaling waar ik volgens mijn cyclus 11 weken en 3 dagen was, en de verloskundige nu op 12 weken uit komt. Ze heeft in totaal ongeveer 10 metingen gedaan. Waarvan er 7 op 12 weken uit kwamen.
Kan dat vaker voor komen dat er zo veel verschil in zit, terwijl het eigenlijk volgens mijn cyclus helemaal niet kan?
Ik vind het verder niet erg want mijn uitgerekende datum hebben ze nu op 25 augustus gezet, dus kan ik eerder met verlof. Haha.
Maar blijf het een beetje raar vinden. Heeft nog iemand daar ervaring mee?
Volgens de verloskundige kan het niet dat ik gewoon een groot kind ga krijgen want alle foetussen groeien volgens haar even snel in het begin.
4%!quote:Op maandag 12 januari 2015 13:17 schreef Kyara het volgende:
Moet je alleen wel tot de 5% behoren die op haar UD bevalt
ja daar heb je t al.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:24 schreef Zomerzon01 het volgende:
Bedankt dames!
Ik begon al aan mijn verloskundige te twijfelen. Dacht dat ze er allemaal maar niks van snapte.![]()
Maar dat was ik zelf dus.![]()
Maar lekker 3 dagen eerder met verlof vind ik helemaal niet erg.![]()
![]()
Mijn UD mag dus naar 25 juli.
Edit: Zag net dat ik Augustus had gezegd in de post, maar het is juli... Zwangerschapsdementie heet dat... Haha.
pfffff, heb je er voor gestudeerd of zo?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
4%!
Maar details details! ik was de 18e uitgerekendje moet toch íets positiefs zeggen in zo'n datumpost
scuzi, scheef gelezen. Maar ook dan CRL in principe betrouwbaarder.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:48 schreef WupWup het volgende:
Ze is 4 dagen vérder dan ze dacht, niet minder ver. Dus het diapauzeverhaal gaat hier niet op
Dat sowieso!quote:Op maandag 12 januari 2015 13:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
scuzi, scheef gelezen. Maar ook dan CRL in principe betrouwbaarder.
Dit is echt heel nuttig, dankjewel!quote:Op maandag 12 januari 2015 13:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
In dat geval zou ik van hen willen weten:
- wat de bureaukosten zijn (dit komt namelijk bovenop het uurtarief van de gastouder per maand en moet je voor de belastingdienst verrekenen. Bovendien lopen die kosten behoorlijk uit een...)
- hoe zij hun gastouders screenen en/of opleiden (ggd bezoek is verplicht en ehbo cursus etc ook, maar verder? verklaring omtrent gedrag moet die aangeleverd worden vanuit gemeente? zou wel moeten maar je weet t niet he... Leiden zij hun gastouders nog op enz?)
- hoe is de regeling bij ziekte of uitval van de gastouder? Dus als de gastouder zelf ziek is of zwanger raakt, wat is dan het back-up plan.
- hoe is het geregeld met vakanties van de gastouder.
- werken ze met vaste uurtarieven of mogen de gastouders extra rekenen voor bijvoorbeeld eten/drinken
- hoe verloopt de communicatie naar jullie als ouder en wat kun je daarvan verwachten? (zoals gezegd, wij krijgen dus ook de evaluatie's van de gastouder en de inventarisaties van de ggd enz. toegestuurd. Dat soort transparantie over de opvang van je kind; krijg je dat ook of moet je dat actief gaan opvragen enzo?)
Dat is denk ik wat ik qua praktische algemene zaken zou willen weten. En verder zou ik willen weten hoe zij te werk gaan bij het koppelen van vraagouder en gastouder. En wat te doen als het toch niet klikt?
Je kunt trouwens ook omgekeerd zoeken hè... een gastouder zoeken die je aanspreekt en je inschrijven bij haar en het bureau waar ze bij zit. Wij hadden eerst onze gastouder en hebben ons daarna aangesloten bij het bedrijf waar zij haar voorkeur aan gaf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |