quote:Op woensdag 7 januari 2015 00:03 schreef Kerftminister het volgende:
Dit is wel fakking vet hoor. Wil me verdiepen in Latino muziek, dus ben begonnen met het hoogste gerate Salsa album op RYM, hoor je dit nummer:
Zit een sample in van een nummer dat ik echt fakking vet vind, echt bekend ook. Wie hem raadt krijgt een koekje.
Zat echt van ahhh fucccck
quote:Op woensdag 7 januari 2015 00:05 schreef Slobeend het volgende:
[..], ik hoorde het meteen. Bumayé van Typhoon en New Cool Collective. Goed nummer is dat
Ohja Joanna Newson ook zekerquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:39 schreef Norrage het volgende:
Courtney Barnett, Chromatics, Frank Ocean, Joanna Newsom
Heerlijke denk dat ik er daar zeker wel 20 van ga luisteren ofzo. Heb van de meeste wel niet zulke hoge verwachtingen eigenlijk alleen van The Dead Weather.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:23 schreef Gehenna het volgende:
Pitchfork heeft ook zo'n lijstje:
http://pitchfork.com/feat(...)ed-releases-of-2015/
Björk, Radiohead, Grimes, Panda Bear, Run the Jewels kijk ik wel erg naar uit
Deafheaven en Antony ga ik ook zeker wel luisteren
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:13 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hele week al deze in mn hoofd
Ik vind Jack White in The White Stripes geweldig, maar in elk ander (solo)-projectje kan ik niets met die manquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heerlijke denk dat ik er daar zeker wel 20 van ga luisteren ofzo. Heb van de meeste wel niet zulke hoge verwachtingen eigenlijk alleen van The Dead Weather.
IK hoop zelf in ieder geval dit jaar op een nieuwe plaat van Ratatat
Oh, Joanna Newsom ook nog. Damn. Het houdt maar niet op.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:23 schreef Gehenna het volgende:
The Raconterus vond ik erg standaard, niks bijzonders. Solo vind ik 't ook een beetje hit en veel miss, maar Dead Weather vind ik wel geweldig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:20 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik vind Jack White in The White Stripes geweldig, maar in elk ander (solo)-projectje kan ik niets met die man
Oh ik vind hem juist beter dan bij The White Stripes. Bij The Dead Weather heeft hij een betere zangeres, en bij The Raconteurs een betere drummer. Zijn solo projectjes vind ik dan nog het minste maar zelfs die zijn eigenlijk prima te pruimen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:20 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik vind Jack White in The White Stripes geweldig, maar in elk ander (solo)-projectje kan ik niets met die man
Komt niet binnenkort en misschien wel nooit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:44 schreef Slobeend het volgende:
Ergens hoop ik ook op een nieuwe Bon Iver.
Nooit? zijn ze gestopt dan?quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Komt niet binnenkort en misschien wel nooit.
Justin Vernon, 2012:quote:
Jai Paul.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:21 schreef DO2 het volgende:
[..]
Oh, Joanna Newsom ook nog. Damn. Het houdt maar niet op.
Pffff, echt weinig waar ik echt naar uitkijk. Alleen Modest Mouse eigenlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:23 schreef Gehenna het volgende:
Björk, Radiohead, Grimes, Panda Bear, Run the Jewels kijk ik wel erg naar uit
Deafheaven en Antony ga ik ook zeker wel luisteren
Ik hoop het.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:10 schreef Xrenity het volgende:
Ik verwacht eigenlijk ook wel een nieuw Nicolas Jaar album
Flinterdun.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:10 schreef Apostrof het volgende:
[..]
Echt? Wat is je bewijs?
Hoe is de nieuwe panda bear trouwens?
Staat grotendeels op Youtube.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik hoop het.
Daarnaast kijk ik uit naar de nieuwe Viet Cong. De single continental shelf klinkt alvast erg lekker:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:24 schreef BoerBert het volgende:
Wat een jaar wordt het he. Vandaag wordt/werd Unknown Mortal Orchestra ook al gemasterd.
Archive is heerlijk idd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:25 schreef Vatta het volgende:
Ben me wat gaan verdiepen in Archive. Wat een wereldnummer.
Fraai album ook. Stond in mijn jaarlijstje. Hij begon vrij hoog, maar ik gedurende het jaar wat afgezakt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:59 schreef Moody het volgende:
Ik gooi er maar een nieuwe ontdekking in.......prachtig
Het album wil nog niet beklijven. Hier en daar een leuk nummertje (vooral de 2e helft is aardig), maar St Peters en My Spirit Is Broken zijn de prijsnummers imo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:11 schreef kciR het volgende:
[..]
Fraai album ook. Stond in mijn jaarlijstje. Hij begon vrij hoog, maar ik gedurende het jaar wat afgezakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar 1 luisterbeurt hoor, ik moet het zeker nog een paar keer luisteren voor een recensieDus wellicht groeit het. Vreemd genoeg vind ik dat foute disco-nummer The Party Line nog het hoogtepunt
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:28 schreef Norrage het volgende:
Ok.Heb 'm ook net op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar 1 luisterbeurt hoor, ik moet het zeker nog een paar keer luisteren voor een recensieDus wellicht groeit het. Vreemd genoeg vind ik dat foute disco-nummer The Party Line nog het hoogtepunt
Beetje dezelfde zet als James Mercer heeft gedaan van The Shins naar Broken Bells. Lieve indie-liedjes naar pure pop met bijhorende productie. Maar die weg zijn ze vanaf The Life Pursuit toch al ingeslagen?
Ik luister verder![]()
Ze staan 20 februari in de Melkweg. Wel benieuwd hoe dit live is Zou er graag heen willen, als ik nog iemand zo ver kan krijgenquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Archive is heerlijk idd.
You All Look The Same To Me, Noise en Lights zijn geweldige albums.
Maar mijn favo's komen toch van hun debuutalbum:
Ik dacht precies hetzelfde, echt een gezapig album.. Naar het einde toe zijn er wel een paar leuke nummers, maar één uur is echt veel te langquote:Op woensdag 7 januari 2015 22:22 schreef Norrage het volgende:
Saaie shit zeg van B&S, gaat snel uit de afspeellijst. Nee, hun hoogtepunt zijn ze al voorbij.
Als ik de live videos zie, heb ik er ook wel zin in om ze eens live te zien.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:41 schreef Vatta het volgende:
[..]
Ze staan 20 februari in de Melkweg. Wel benieuwd hoe dit live is Zou er graag heen willen, als ik nog iemand zo ver kan krijgen
Iets teveel foute jaren-80 productie imo. De nummers zijn ook langer dan de nummers kunnen boeien.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:46 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik dacht precies hetzelfde, echt een gezapig album.. Naar het einde toe zijn er wel een paar leuke nummers, maar één uur is echt veel te langMaar het blijft Belle & Sebastian, ik geef het sowieso nog een paar kansen.
Haha, sorry om je teleur te stellen maar ik heb het vorig jaar niet zo goed bijgehouden moet ik eerlijk zeggen. Dit jaar ga ik mijn best doen, dan komt er sowieso een jaarlijstjequote:Op woensdag 7 januari 2015 22:51 schreef Norrage het volgende:
Arno! Waar kom jij ineens vandaan en waar was je jaarlijstje?
Godver wat goed zeg. Als ik niemand kan regelen gaan we samen, en anders mag je ook mee uiteraardquote:Op woensdag 7 januari 2015 22:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Als ik de live videos zie, heb ik er ook wel zin in om ze eens live te zien.
Ze zijn overigens huge in Frankrijk, maar daarbuiten wil het nog niet echt lukken (festivals uitgezonderd).
Luisterpaal geloof ik.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Het album wil nog niet beklijven. Hier en daar een leuk nummertje (vooral de 2e helft is aardig), maar St Peters en My Spirit Is Broken zijn de prijsnummers imo.
Hoe heb jij 'm opgevist eigenlijk?
Wat lievquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:01 schreef Vatta het volgende:
[..]
Godver wat goed zeg. Als ik niemand kan regelen gaan we samen, en anders mag je ook mee uiteraard
Waar staat je huis?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat liev
Maar op een vrijdagavond naar A'dam op en neer scheuren wordt vrij lastig vrees ik.
Ze zouden concerten minder vaak in die uithoek van Nederland moeten plannen
Ik ga luisteren. Tvp.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:41 schreef Vatta het volgende:
[..]
Ze staan 20 februari in de Melkweg. Wel benieuwd hoe dit live is Zou er graag heen willen, als ik nog iemand zo ver kan krijgen
Dat is hun meest gladde, maar bevat idd ook goede songs. De beste heb je gelinkt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:13 schreef Vatta het volgende:
[..]
Ik vind Controlling Crowds hun beste met deze toppers.
Wel gladder en minder experimenteel inderdaad, maar nog steeds wel prima naar te luisteren hoorquote:Op woensdag 7 januari 2015 23:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is hun meest gladde, maar bevat idd ook goede songs. De beste heb je gelinkt.
Ze hebben wel hun beste periode achter zich, het laatste album is nog een stuk minder dan Controlling Crowds imo. Nog gladder en leger. 1996-2006, daar houd ik me aan vast.
Wilde hier nog effe op terugkomen. Hun eigen punt "Jett Rebel heeft slechts 500,000 views" is eigenlijk gelijk het beste tegenargument voor hun eigen "we hebben kliks dus we bestaan". Want dat is nou net een mooi voorbeeld van precies die andere kant. (Dit is overigens geen argument tegen de rest van je post, haak alleen even in).quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..] Ten eerste werkt dat niet omdat sommige mensen deze acts niet kunnen waarderen en er zo nog meer aversie ontstaat tegen Nederlandse artiesten, maar bovenal geeft de NPO ze toch een duidelijk commercieel voordeel. En het is duidelijk niet zo dat ze commercieel sterk zouden liggen door 3fm. Dat wordt wel duidelijk door het in het eerder genoemde artikel gestelde cijfer van Jett Rebel-luisteraars. [..]
Na dat gedoe van vandaag in Parijs helemaal van toepassing.quote:
Wat Gers Pardoel heeft met een nummer in 1 jaar meer views dan The Golden Earring met 3 in 8 jaar?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:51 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Of precies het tegenovergestelde. Gers Pardoel. Een platina-debuut. Een recordbrekende single, zelfs officieel de succesvolste Nederlandse single aller tijden, 17+ miljoen kijks op die ene track. 2014
Ook in Doornroosje in die tijd overigens.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:41 schreef Vatta het volgende:
[..]
Afschuwelijk inderdaad..quote:Op donderdag 8 januari 2015 01:21 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Na dat gedoe van vandaag in Parijs helemaal van toepassing.Waar gaat het heen met de wereld
quote:Ik zie het nieuws, het vliegt naar mn keel,
Op die momenten weet ik zeker dat ik geen kinderen wil
Maar, waarschijnlijk ben ik egoist, neem ik 2 kids
en leer ze leven in het gekkenhuis dat deze wereld is
Alles gaat naar de klote, Kerf. Ik denk dat het alleen maar erger wordt met deze wereldquote:Op donderdag 8 januari 2015 01:21 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Na dat gedoe van vandaag in Parijs helemaal van toepassing.Waar gaat het heen met de wereld
St. fucking Vincentquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:27 schreef Maxerazzi het volgende:
De film St. Vincent heeft de beste aftiteling ooit: Bill Murray die onderuitgezakt in een tuinstoel Shelter From the Storm van Dylan zingt en zijn dode tuin wat water geeft met zijn tuinslang (geen eufemisme).![]()
quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
St. fucking VincentHaat aan haar.
Ja, ik sloeg gewoon aan op St. Vincentquote:
hoezo nou weerquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
St. fucking VincentHaat aan haar.
Ah, die zijn net bevestigd voor Dauwpop, die kan ik daar dus overslaan. Disco is zo 2013...quote:
Sufjan is wel sympathiek. Alles aan St. Vincent irriteert me, de muziek nog het minste trouwensquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:39 schreef BoerBert het volgende:
Ja maar Bob, ze komt uit hetzelfde kliekje als Sufjan.
Ja, maar dat maakt niet uitquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:53 schreef Maxerazzi het volgende:
Het gaat - godverrrdomme - hierover, oké:
St. Vincent is een pretentieuze robot geworden, vooral sinds haar samenwerking met David Byrne.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Sufjan is wel sympathiek. Alles aan St. Vincent irriteert me, de muziek nog het minste trouwens
Als niet-sympathieke mensen muziek maken is het per definitie slechter dan als je positief tegenover de persoon staat.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:42 schreef On het volgende:
[..]
St. Vincent is een pretentieuze robot geworden, vooral sinds haar samenwerking met David Byrne.
Mark Kozelek is nou niet de meest sympathieke persoon.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:45 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als niet-sympathieke mensen muziek maken is het per definitie slechter dan als je positief tegenover de persoon staat.
Hoe kom je ineens bij Mark Kozelek?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Mark Kozelek is nou niet de meest sympathieke persoon.
Ik ontkracht jouw stelling.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hoe kom je ineens bij Mark Kozelek?
Nu noem je bijna 2 uiterstenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nou ik luister toch liever War on Drugs dan Sun Kil Moon.
Haten mag. Het stopt bij geweld.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:00 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
SKM liep te haten op WoD, vandaar.
Watquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik denk dat ik liever WoD luister, maar ken ze beide eigenlijk niet dat soort bands is zo populair dat ik er maar vanuit ga dat het niks is.
Oh ben jij er zo eentje.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nou ik luister toch liever War on Drugs dan Sun Kil Moon.
Zo ver ik weet is Sun Kil Moon en WoD geen populaire muziek, een beetje misschien. Beetje makkelijk wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik heb beperkte tijd.
Ik weet over het algemeen meer muziek die ik tof vind dan ik kan luisteren.
Populaire muziek is vaak heel shit.
Ik luister liever naar muziek met een hogere kans van slagen.
WoD is gewoon 3fm hoorquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:36 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zo ver ik weet is Sun Kil Moon en WoD geen populaire muziek, een beetje misschien. Beetje makkelijk wel.
Hipster alert.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik denk dat ik liever WoD luister, maar ken ze beide eigenlijk niet dat soort bands is zo populair dat ik er maar vanuit ga dat het niks is.
Exactomundo.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:46 schreef On het volgende:
Mensen die Sun Kil Moon ineens minder waarderen omdat Mark Kozelek een lompe opmerking maakt, kennen hem waarschijnlijk pas sinds Benji.
Denk je of weet je?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nee Red House Painters vind ik ook niet tof
Dan mag natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is niet mijn genre, ik zit echt te wachten tot er wat gebeurt.
Heb ook zelfs bij zon kort nummer al de neiging om het af te zetten voor iets anders.
Doe mij maar iets met wat meer energie of op zijn minst een vrouw die zingt.
Heerlijk nummer, maar semi-pedosexuele tekst:quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:12 schreef Tchock het volgende:
Na aanleiding van
...mag ik jullie beste nummer met een heel erg slechte lyric er in?
Oh ja, die heeft ook een verschrikkelijk slechte tekst zegquote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dit is het eerste wat in me opkomt
Die is toch niet slecht, of wel?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Heerlijk nummer, maar semi-pedosexuele tekst:
quote:My best friend's a butcher, he has sixteen knives
He carries them all over the town at least he tries,
Oh look it stopped snowing
My best friend's from Poland and, um, he has a beard.
Niet slecht, wel 2 dimensionaal voor zo'n geweldig nummer. Ik ken weinig teksten met bitches en hooo's, dus ik noem ditquote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh ja, die heeft ook een verschrikkelijk slechte tekst zegWel een leuk nummer. Hele album is vet.
[..]
Die is toch niet slecht, of wel?
Ja het gaat nogal van de hak op de tak/ slaat nergens op.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:19 schreef Tchock het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik bedoel taalkundig of stilistisch lelijk. In Roland zit de tekst:
[..]
Er zitten geen taalfouten in, nee. Maar "and, um, he has a beard" is echt heel lelijkquote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja het gaat nogal van de hak op de tak/ slaat nergens op.
Maar taalkundig is er niks mis mee toch?
Mea culpa.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:28 schreef BoerBert het volgende:
Na aanleiding van. Serieus, Tchock? Na?
Ik na 30 jaar nog steeds nietquote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:15 schreef Moody het volgende:
Met hapklare uptempo muziek ben je misschien over 5-10 jaar wel helemaal klaar mee. Wie weet.
Ik weet zelf niet of dit nou geweldig of verschrikkelijk is.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:12 schreef
...mag ik jullie beste nummer met een [b]heel erg slechte lyric er in?
en verder zingen de man en vrouw gewoon tegelijk een compleet verschillende tekst.... tja.quote:who mistook the steak for chicken
who am I gonna stick my dick in
Deze tekstquote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:19 schreef Tchock het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik bedoel taalkundig of stilistisch lelijk. In Roland zit de tekst:
[..]
valt bij mij niet in de categorie 'beste nummer'quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zal ik dan toch maar even de winnaar posten.
Ik weet, jullie waren dit alweer vergeten.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:55 schreef ranja het volgende:
[..]
valt bij mij niet in de categorie 'beste nummer'
De post die je wist dat zou komen is eindelijk hierquote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zal ik dan toch maar even de winnaar posten.
Ik weet, jullie waren dit alweer vergeten.
Sorry dat ik niet zo goed gelezen hadquote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
De post die je wist dat zou komen is eindelijk hier
Ken je deze?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet zo goed gelezen had
Deze dan. Hele verhaal dat verteld wordt is niet kloppend/logisch.
Jaquote:
Ik heb ze allemaal gezien. Hele leuke gasten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
JaDaarom schoot het me te binnen
En alsnog een fijn nummer om te luisteren. Als je deze kritiek vergelijkt met het koningslied of zo valt het nog heel erg mee.
Heb je de aflevering met DWDD gezien? Of met Harry Merry?
Die met Koefnoen is ook leuk. Deed me wel aan de indie-discussie hier denkenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb ze allemaal gezien. Hele leuke gasten.
Dat was een van de zeldzame afleveringen die ik maar grotendeels gemierenneuk vond.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:38 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die met Koefnoen is ook leuk. Deed me wel aan de indie-discussie hier denken
Ja klopt. Maar alsnog laat het wel zien dat de grappen lang niet altijd goed in elkaar zittenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was een van de zeldzame afleveringen die ik maar grotendeels gemierenneuk vond.
Eens, eigenlijk de enige waar ik niet zo veel aan vondquote:Op zaterdag 10 januari 2015 00:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was een van de zeldzame afleveringen die ik maar grotendeels gemierenneuk vond.
Ja die filmbesprekingen zijn ook mooiquote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:37 schreef DO2 het volgende:
Vind die gasten vaak nogal flauw, eigenlijk. En het is natuurlijk ook niet zo moeilijk om alles onderuit te halen.
Halina Reijn gespot.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:37 schreef DO2 het volgende:
Vind die gasten vaak nogal flauw, eigenlijk. En het is natuurlijk ook niet zo moeilijk om alles onderuit te halen.
Zo goed beargumenteerd is wel een ander verhaal vind ik.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:37 schreef DO2 het volgende:
Meen je dat nou?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:57 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Zo goed beargumenteerd is wel een ander verhaal vind ik.
Dat is nog best lastig.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:37 schreef Moody het volgende:
Nieuwe album van Asaf Avidan is gelekt
[ afbeelding ]
Titelnr:
Komop, man. Er is niets zo makkelijk als een slechte tekst onderuithalen.quote:
Ik zat even te kijken naar die handenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Shit is aan in dit topic, brotha. #jwz#nomercy
[ afbeelding ]
Kees Jansma gespot.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zat even te kijken naar die handen
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik zat even te kijken naar die handen
Ik denk niet dat ik zo ver kom als zij, en in de afleveringen over DWDD zie je ook goed dat ze verder komen dan een paar onbenullige taalfouten bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:01 schreef DO2 het volgende:
[..]
Komop, man. Er is niets zo makkelijk als een slechte tekst onderuithalen.
Als jij 10 minuten de tijd neemt om zo'n slappe tekst daadwerkelijk te ontleden kom je toch ook tot die conclusies?
Snijceptionquote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:08 schreef Xrenity het volgende:
Maak anders een filmpje over dat je de snijtafel behandeld
quote:
Eigenlijk gaat er wel iets verloren door het gebrek aan geluid. Die rechter man heeft namelijk famous last words van heb ik jou daar, hij zegt iets van "dit is bijvoorbeeld de laatste setting die ik vanochtend gebruikt heb"quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Deze nu 20x bekeken![]()
Wat een briljante gif.
Eens. Maar ze doen het met gevoel voor humor en het is erg leuk om naar te kijken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:01 schreef DO2 het volgende:
[..]
Komop, man. Er is niets zo makkelijk als een slechte tekst onderuithalen.
Als jij 10 minuten de tijd neemt om zo'n slappe tekst daadwerkelijk te ontleden kom je toch ook tot die conclusies?
Was idd bij DWDD:quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk gaat er wel iets verloren door het gebrek aan geluid. Die rechter man heeft namelijk famous last words van heb ik jou daar, hij zegt iets van "dit is bijvoorbeeld de laatste setting die ik vanochtend gebruikt heb"![]()
Ja, je nodigt 2 babbelzieke dames uit voor live-tv in een ons-kent-ons programma om een niet zo gewichtig boekje in 10 minuten aan de man te brengen. Uiteraard gaat dat helemaal fout. Zeker als ze er met die intentie instappen. Kostelijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:07 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik zo ver kom als zij, en in de afleveringen over DWDD zie je ook goed dat ze verder komen dan een paar onbenullige taalfouten bijvoorbeeld.
Tuurlijk is dat satire man. Allemachtig... Ben ik nu zo slim of zijn jullie nu...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:28 schreef Felagund het volgende:
[
Ik twijfel nog steeds of het geen satirisch programma is, zeker na het zien van de langere versie:
Wat een gezeik, DO2. Natuurlijk zijn de meeste dingen die ze aanstippen geen hogere wiskunde. Maar moet dat? Ze vertellen het leuk, ze zeggen af en toe dingen waar ik zelf niet op die manier over nagedacht had en ze zeggen soms dingen waarvan ik vind dat ze de plank gigantisch mis slaan. Anders had ik überhaupt niet naar zo'n bullshit-item gekeken, en al helemaal niet met een kritische blik.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:40 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, je nodigt 2 babbelzieke dames uit voor live-tv in een ons-kent-ons programma om een niet zo gewichtig boekje in 10 minuten aan de man te brengen. Uiteraard gaat dat helemaal fout. Zeker als ze er met die intentie instappen. Kostelijk.
Maar ik vind de ( humoristische ) analyse van dat gesprek lang zo grappig niet als het daadwerkelijke gesprek.
Dat gesprek behoeft toch helemaal geen verdere analyse? Of moeten die gasten dat echt voor jullie uittekenen?
Ik had eerst alleen het DWDD filmpje gezien.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:43 schreef DO2 het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat satire man. Allemachtig... Ben ik nu zo slim of zijn jullie nu...
Hier wordt iig op een duidelijke wijze aangetoond waarom je live-interviews onmogelijk serieus kan nemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:57 schreef Tchock het volgende:
Ik vond deze trouwens heel sterk van de Snijtafel, veel beter dan die andere DWDD-bespreking.
Vind ik niet. Ze slaan de spijker op de kop als het gaat om De Wereld Draait Door. Het is oppervlakkig vermaak, en dat is helemaal prima, maar toch zitten er iedere keer die vermoeiende pretenties aan vast. Dat stukje over existentiële eenzaamheid vat het helemaal samen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:40 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, je nodigt 2 babbelzieke dames uit voor live-tv in een ons-kent-ons programma om een niet zo gewichtig boekje in 10 minuten aan de man te brengen. Uiteraard gaat dat helemaal fout. Zeker als ze er met die intentie instappen. Kostelijk.
Maar ik vind de ( humoristische ) analyse van dat gesprek lang zo grappig niet als het daadwerkelijke gesprek.
Dat gesprek behoeft toch helemaal geen verdere analyse? Of moeten die gasten dat echt voor jullie uittekenen?
#teammaxiequote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:39 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ze slaan de spijker op de kop als het gaat om De Wereld Draait Door. Het is oppervlakkig vermaak, en dat is helemaal prima, maar toch zitten er iedere keer die vermoeiende pretenties aan vast. Dat stukje over existentiële eenzaamheid vat het helemaal samen.
En ze zijn vooral grappig. Dus dikke prima.
Bij DWDD wel, ja, aangezien het een veredeld reclameprogramma is met wat vlakke culturele shit, wat dan zogenaamd toch highbrow is omdat Matthijs van Nieuwkerk met wat dure termen smijt. Ga daarentegen maar eens Newsnight kijken op de BBC, of hoe Twan Huys soms mensen interviewt voor Nieuwsuur; scherpe journalistiek, harde interviews en heel veel zinnige dingen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:32 schreef DO2 het volgende:
[..]
Hier wordt iig op een duidelijke wijze aangetoond waarom je live-interviews onmogelijk serieus kan nemen.
Mijn punt was/is eigenlijk dat die gasten vaak tot conclusies komen die ik allang voor mezelf had gemaakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:39 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ze slaan de spijker op de kop als het gaat om De Wereld Draait Door. Het is oppervlakkig vermaak, en dat is helemaal prima, maar toch zitten er iedere keer die vermoeiende pretenties aan vast. Dat stukje over existentiële eenzaamheid vat het helemaal samen.
En ze zijn vooral grappig. Dus dikke prima.
Je kunt het inkoppertjes vinden, maar als we alles gaan vermijden hardop uit te spreken 'omdat het toch zo obvious is', dan schieten we ook weinig op, denk ik.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:48 schreef DO2 het volgende:
[..]
Mijn punt was/is eigenlijk dat die gasten vaak tot conclusies komen die ik allang voor mezelf had gemaakt.
Ja, tuurlijk is het journalistieke niveau van DWDD een lachertje.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:46 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Bij DWDD wel, ja, aangezien het een veredeld reclameprogramma is met wat vlakke culturele shit, wat dan zogenaamd toch highbrow is omdat Matthijs van Nieuwkerk met wat dure termen smijt. Ga daarentegen maar eens Newsnight kijken op de BBC, of hoe Twan Huys soms mensen interviewt voor Nieuwsuur; scherpe journalistiek, harde interviews en heel veel zinnige dingen.
Dit is precies het punt van De Snijtafel over DWDD: als je alles een beetje gaat gladstrijken, alles oppervlakkig maakt met een vleugje pretentie, dan blijft er ook geen diepgang over. DWDD presenteert zichzelf als een bepaalde culturele maatstaf, maar het is gewoon een 'verstand op nul'-programma.
Dat is natuurlijk prima. Als jij alles wat ze zeggen zelf al had bedacht en je vindt ook niet dat ze het leuk brengen is het gewoon niet voor jou. Easy as that. Om dan dingen te gaan zeggen alsquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:48 schreef DO2 het volgende:
[..]
Mijn punt was/is eigenlijk dat die gasten vaak tot conclusies komen die ik allang voor mezelf had gemaakt.
Dus in die zin voegt het niet zoveel toe. Dus dan blijft de humoristische insteek van deze jongens over.
Nu ja, die humoristische insteek vind ik persoonlijk niet bijzonder humoristisch. Kan er ook niets aan doen.
...vind ik behoorlijk flauw.quote:Maar ik vind de ( humoristische ) analyse van dat gesprek lang zo grappig niet als het daadwerkelijke gesprek.
Ik weet zelf ook wel hoe een boeketje bloemen er uit ziet en ik vind je "humoristische" insteek niet heel erg humoristisch.quote:
En dan die pretentieuze smiley linksboven, hoegenaamd om het geschrevene een subtiele duiding mee te geven.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet zelf ook wel hoe een boeketje bloemen er uit ziet en ik vind je "humoristische" insteek niet heel erg humoristisch.
Devaluatie van het Nederlandse medialandschap als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En dan die pretentieuze smiley linksboven, hoegenaamd om het geschrevene een subtiele duiding mee te geven.
Ik snap alleen niet dat je op zo'n manier je schoondochter voor lul zetquote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik kende dat de snijtafel niet maar ik vind het wel goed dat het er is. Ik kan me namelijk ook wel ergeren aan DWDD dat altijd zichzelf zo belangrijk maakt terwijl ze bijna altijd uit dezelfde groep hun gasten plukken en de discussies bijna nooit echt goed zijn.
Ze hameren wat mij betreft wel iets te veel op dezelfde punten die er soms wel bovenop liggen.
Maar bijvoorbeeld dat Matthijs 3x naar de relatie van zijn zoon en Carice van Houten verwijst had ik echt niet door toen ik dat toevallig keek.
Geniaal filmpje zegquote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:57 schreef Tchock het volgende:
Ik vond deze trouwens heel sterk van de Snijtafel, veel beter dan die andere DWDD-bespreking.
Kan iedereen, geen humor, enzquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:53 schreef Heufd het volgende:
Gaaf dit. Musical genius Chilly Gonzales legt uit waarom hedendaagse popliedjes zo catchy zijn.
Wat zijn je tips voor Eurosonic volgende week?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:36 schreef takkfyrir het volgende:
Ik was toevallig net bezig om de boel wat leven in te blazen.
Vorig jaar deden ze al een paar optredens met 'm, maar nu is het ook officieel een band: de 'harde kern' van Efterklang en de Finse percussionist Tatu Rönkkö vormen samen Liima. Hier kun je alvast wat luisteren. Wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt veelbelovend.
Fantastisch kijkvoer. Thanks voor het delen!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:53 schreef Heufd het volgende:
Gaaf dit. Musical genius Chilly Gonzales legt uit waarom hedendaagse popliedjes zo catchy zijn.
Ah, goed nieuw . Efterklang volg ik al sinds hun tweede album en talloze keren gezien. Jammer dat ze gestopt zijn, al vielen er wel steeds meer leden af.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:36 schreef takkfyrir het volgende:
Ik was toevallig net bezig om de boel wat leven in te blazen.
Vorig jaar deden ze al een paar optredens met 'm, maar nu is het ook officieel een band: de 'harde kern' van Efterklang en de Finse percussionist Tatu Rönkkö vormen samen Liima. Hier kun je alvast wat luisteren. Wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt veelbelovend.
Net gedeeltelijk gekeken. Ik vind dit vermoeiend en ver gezocht allemaal.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:57 schreef Tchock het volgende:
Ik kan goed begrijpen dat je er niets aan zou vinden. Ik vind het interessant en (vooral) komisch.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Net gedeeltelijk gekeken. Ik vind dit vermoeiend en ver gezocht allemaal.
Je moet de context pakken van een mening of meerdere zinnen en daar iets mee doen. Zinnen of zelfs woorden letterlijk ontleden slaat toch nergens op? In dat opzicht praat iedereen poep.
In dit verhaal mist ook iets belangrijkst; Waarom geeft die kunstenaar niet zelf aan dat het museum zijn tafelkleed niet heeft geweigerd? Er wordt meerdere malen over gesproken en die vent knikt alleen maar dom.
Komisch is het wel, maar ik vraag me af of ze zichzelf echt serieus nemen of het als satire bedoelen.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan goed begrijpen dat je er niets aan zou vinden. Ik vind het interessant en (vooral) komisch.
Dat ze niet aanstippen dat die kunstenaar zelf niet op zijn strepen durft te gaan staan vond ik inderdaad ook een gemis.
Waarom?quote:Op zondag 11 januari 2015 00:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Komisch is het wel, maar ik vraag me af of ze zichzelf echt serieus nemen of het als satire bedoelen.
Ik vrees het eerste namelijk
Waarom je dat vreest. En eigenlijk (maar ik snap dat je dat er niet uithaalt) waarom je je dat überhaupt afvraagt.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Waarom ik vrees dat ze zichzelf serieus nemen? Of waarom ik denk dat het satire zou kunnen zijn?
Jouw "waarom" is lastig
Ik ken die lui niet, dus ik kan het nog niet goed plaatsenquote:Op zondag 11 januari 2015 00:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom je dat vreest. En eigenlijk (maar ik snap dat je dat er niet uithaalt) waarom je je dat überhaupt afvraagt.
Ah, zo. Ik heb een interview met ze gezien een keer waarin ze (geparafraseerd) zeggen dat ze weten dat het soms mierenneuken is. Maar het zijn wel taalliefhebbers (toneelschrijvers geloof ik) dus wat die liedteksten betreft is het wel gedeeltelijk serieus. Al doen ze het volgens mij vooral omdat ze het leuk vinden, inderdaad dom lullen dus.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:20 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ken die lui niet, dus ik kan het nog niet goed plaatsen
Ze gaan heel gedetailleerd te werk en maken ze op sommige vlakken goede punten. In afgeslankte, meer milde vorm (rekening houdend met het feit dat het mensen zijn die praten), is de analyse vaak vrij zinnig.
Juist doordat ze elk detail tot in den treure uitlichten, komt het als satire over. Gewoon lekker dom lullen over dingen, dat gevoel....
Ik zou zeggenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:58 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wat zijn je tips voor Eurosonic volgende week?
Acid Arabquote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:58 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Thanks. Worden weer lastige keuzes. Zelf had ik Oscar & The Wolf, Intergalactic Lovers, Junius Meyvant, Samaris, Melanie De Biasio, Kiasmos, All We Are, Low Roar, Shura en Lapsley al op m'n lijstje staan.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Acid Arab
Birth of Joy
Cairo Liberation Front
Emil Landman
Gengahr
Jacco Gardner
Kate Tempest
Kiasmos
Mammut
Mister and Missisippi
Paceshifters
PAUW
Sofie Winterson
Soley
Solstafir
The Black Cult
zZz
Lekkere lineup wel hoor.
Nederlands zijn zZz en PAUW toch wel de meest relevante acts (zZz draait al jaren mee met interessante elektronica en PAUW is het betere antwoord op het inzakkende DeWolff, Paceshifters en The Black Cult zijn ook zeker relevant.
Buitenlands de namen die hierboven (vorige post) genoemd zijn + Kate Tempest als belangrijksten)
Alleen even de IJslandse acts, dan in deze volgorde:quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:58 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als een nog kuttere Tegan en Sara ofzo, zou dit echt strak voorbij lopenquote:Op zondag 11 januari 2015 17:52 schreef kciR het volgende:
Vök zou ik ook gaan kijken op ESNS, als ik erbij zou zijn..
Wellicht een vaker gestelde vraag, maar waar komt je fascinatie voor IJslandse muziek eigenlijk vandaan?quote:Op zondag 11 januari 2015 19:38 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Alleen even de IJslandse acts, dan in deze volgorde:
1. Júníus Meyvant (maar dat wist je zelf ook al)
2. Fufanu
3. Samaris
4. Vök
5. Low Roar
6. M-Band
7. Kiasmos
Ik heb dat ook altijd dat IJslandse bands me gelijk triggeren. Die taal komt zo fijn en vriendelijk over. Is bij mij gekomen door Sigur Ros.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wellicht een vaker gestelde vraag, maar waar komt je fascinatie voor IJslandse muziek eigenlijk vandaan?
Ik werd meteen getriggerd, maar helaas.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als een nog kuttere Tegan en Sara ofzo, zou dit echt strak voorbij lopen
Van de mensen die actief zijn in de muziekscene, neem ik aan.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Er stond laatst trouwens een heel artikel over de Ijslandse muziekscene in de Volkskrant. Dat er 2 op de 10 mensen professioneel in een band spelen. Er wonen evenveel mensen als in Utrecht en ze hebben zo gigantisch veel meer populaire bands dan heel NL.
Nee van de totale bevolking. Anders zouden ze na Sigur Ros en Of Monsters en Men al niemand meer over hebben om naar het buitenland te sturen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:47 schreef DO2 het volgende:
[..]
Van de mensen die actief zijn in de muziekscene, neem ik aan.
Dat lijkt me vrijwel onmogelijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee van de totale bevolking. Anders zouden ze na Sigur Ros en Of Monsters en Men al niemand meer over hebben om naar het buitenland te sturen.
Als ze gewoon praten klinkt het alsof je in het oostblok bentquote:Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook altijd dat IJslandse bands me gelijk triggeren. Die taal komt zo fijn en vriendelijk over. Is bij mij gekomen door Sigur Ros.
Toch hoor je weinig mensen over mugisonquote:Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook altijd dat IJslandse bands me gelijk triggeren. Die taal komt zo fijn en vriendelijk over. Is bij mij gekomen door Sigur Ros.
quote:Op maandag 12 januari 2015 13:08 schreef naamdrager het volgende:
Panda Bear Meets The Grim Reaper: nu een aantal keer beluisterd, en hij wordt toch wel steeds beter. Iemand dit prachtige filmpje bij één van de beste nummers (Boys Latin) al gezien?
Dat gevoel heb ik eerder bij zijn groep Animal Collective.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
Panda Bear klinkt bij tijd ejn wijlen als een dierentuin
Inderdaad een groeialbum, zoals bijna alles wat hij maakt. Sinds vorige week al 5-6x beluisterd en hij begint ook hier te beklijvenquote:Op maandag 12 januari 2015 13:08 schreef naamdrager het volgende:
Panda Bear Meets The Grim Reaper: nu een aantal keer beluisterd, en hij wordt toch wel steeds beter. Iemand dit prachtige filmpje bij één van de beste nummers (Boys Latin) al gezien?
Klopt!quote:'naamdrager'... Is dat toevallig een referentie naar Simon Vinkenoog?
Vanuit een fascinatie voor IJsland in het algemeen. Dus niet alleen voor de muziek, maar ook voor de taal (sinds de Middeleeuwen nauwelijks veranderd!), geschiedenis, literatuur en natuur. En chocolade.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wellicht een vaker gestelde vraag, maar waar komt je fascinatie voor IJslandse muziek eigenlijk vandaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In IJsland, maar trouwens ook in de rest van Noord-Europa, wordt veel in muziekonderwijs geïnvesteerd op school, waardoor kinderen al vroeg een muziekinstrument leren bespelen. Ik denk dat dat wel meespeelt.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Er stond laatst trouwens een heel artikel over de Ijslandse muziekscene in de Volkskrant. Dat er 2 op de 10 mensen professioneel in een band spelen. Er wonen evenveel mensen als in Utrecht en ze hebben zo gigantisch veel meer populaire bands dan heel NL.Zou ook wel benieuwd zijn naar de cijfers van de Faeröer, want ondanks de nog veel kleinere bevolking komt daar ook best veel tofs vandaan.
quote:Op maandag 12 januari 2015 16:11 schreef Norrage het volgende:
Er komt een nieuwe sufjan![]()
wat voor jaar gaat dit worden man
maart komt ie uit
Naja vergeleken met afgelopen jaar. Zoveel grote namen die weer met iets nieuws komenquote:Op maandag 12 januari 2015 16:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]![]()
Nou, zo bijzonder is het jaar toch ook weer niet? Niet beter dan dat jaar van Arcade Fire en zo.
2013 niet te overtreffen. Ik zie steeds vaker '2013' onder albums staan in spotify.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]![]()
Nou, zo bijzonder is het jaar toch ook weer niet? Niet beter dan dat jaar van Arcade Fire en zo.
Lekker nummertje zeg.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:48 schreef Slobeend het volgende:
Nieuwe Django Django single. Nieuw album komt ook dit jaar.
Heb juist compleet het tegenovergestelde.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Naja vergeleken met afgelopen jaar. Zoveel grote namen die weer met iets nieuws komen
quote:Op maandag 12 januari 2015 16:11 schreef Norrage het volgende:
Er komt een nieuwe sufjan![]()
wat voor jaar gaat dit worden man
maart komt ie uit
Paar nummers zijn wel prima. Sommige is toch te veel van het goedequote:Op maandag 12 januari 2015 16:20 schreef DO2 het volgende:
Zie ik nu zowaar enthousiasme voor Panda Bear? Hier? In dit topic?
. . .
Nog steeds niet op Spotifyquote:Op maandag 12 januari 2015 16:35 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe decemberists zo lekkergaat mijn jaarlijst top 10 wss niet halen, maar is wel lekker
2015? had hem vorige maand al geluisterd, vond het maar generic, viel me niet echt op, kenmerkende stijl lijken ze kwijtgeraakt te zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:35 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe decemberists zo lekkergaat mijn jaarlijst top 10 wss niet halen, maar is wel lekker
Er staat eigenlijk geen zwak nummer op. Hoewel ik wat moeite heb met het mijmerende Lonely Wanderer.quote:Op maandag 12 januari 2015 16:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Paar nummers zijn wel prima. Sommige is toch te veel van het goede
Euh... Tja... Proberen kan altijd.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:19 schreef Kerftminister het volgende:
Ik vond Person Pitch niks, veel te druk en chaotisch, deze wel proberen?
Maar is het erg verschillend?quote:
Aan de hand van dat filmpje wat hier langskwam, lijkt deze wat meer conventioneel gestructureerd te zijn.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:20 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Maar is het erg verschillend?
quote:
Person Pitch vind ik het enige dat ik van hem echt goed vind. Tomboy vind ik saai, maar Person Pitch is geniaal.quote:Op maandag 12 januari 2015 17:24 schreef DO2 het volgende:
Ik vind Person Pitch verre van chaotisch, eigenlijk. Maar goed.
Echt wel, die samenkomst van bijna-lelijke lawaaiigheid en onweerstaanbare melodie werkt zo fijn, op een vergelijkbare manier met veel nummers op Merriweather Post Pavillion. Ik vind het ook heel gaaf hoe hij aan elektronische muziek zo'n organisch gevoel weet mee te geven.quote:
Lekker aan zwaar water?quote:Op maandag 12 januari 2015 17:49 schreef DO2 het volgende:
Kijk, met naamdrager wil ik wel 'n biertje gaan drinken.
Goed albumquote:Op maandag 12 januari 2015 16:20 schreef DO2 het volgende:
Zie ik nu zowaar enthousiasme voor Panda Bear? Hier? In dit topic?
. . .
Hoezo saaiquote:Op maandag 12 januari 2015 17:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Person Pitch vind ik het enige dat ik van hem echt goed vind. Tomboy vind ik saai, maar Person Pitch is geniaal.
top 3 wel ja. heeft lang bij mij op 1 gestaan maar ze hebben wel concurentie gekregen, oa van AC Berkheimer.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bettie
Denk dat ik Palomine wel het beste album vind uit NL
Ik zag hetquote:Op maandag 12 januari 2015 18:31 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Goed album
Nieuwe Mark Ronson-album staat ook op Spotify. Drie nummers met Kevin Parker!
Vind de plaat een beetje te poppy.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zag hetzal best wel eens heel leuk kunnen zijn!
Daar moest ik ook aan denken ja.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:53 schreef Moody het volgende:
Heeft het nieuwe album van Belle & Sebastian dezelfde producer als The Pet Shop Boys?
Enter Sylvia Plath is naast een ode aan die mevrouw ook een ode aan PSB
Fraai. Die laatste is zeker het mooist.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:22 schreef Moody het volgende:
De nieuwe Asaf Avidan kan jullie gestolen worden? Tsss
etc.
Vooral die laatste
Ik vind het wel weer een sterk album. Maar goed, je moet wel wat met de stem hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |