Klinkt een beetje als een nog kuttere Tegan en Sara ofzo, zou dit echt strak voorbij lopenquote:Op zondag 11 januari 2015 17:52 schreef kciR het volgende:
Vök zou ik ook gaan kijken op ESNS, als ik erbij zou zijn..
Wellicht een vaker gestelde vraag, maar waar komt je fascinatie voor IJslandse muziek eigenlijk vandaan?quote:Op zondag 11 januari 2015 19:38 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Alleen even de IJslandse acts, dan in deze volgorde:
1. Júníus Meyvant (maar dat wist je zelf ook al)
2. Fufanu
3. Samaris
4. Vök
5. Low Roar
6. M-Band
7. Kiasmos
Ik heb dat ook altijd dat IJslandse bands me gelijk triggeren. Die taal komt zo fijn en vriendelijk over. Is bij mij gekomen door Sigur Ros.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wellicht een vaker gestelde vraag, maar waar komt je fascinatie voor IJslandse muziek eigenlijk vandaan?
Ik werd meteen getriggerd, maar helaas.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als een nog kuttere Tegan en Sara ofzo, zou dit echt strak voorbij lopen
Van de mensen die actief zijn in de muziekscene, neem ik aan.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Er stond laatst trouwens een heel artikel over de Ijslandse muziekscene in de Volkskrant. Dat er 2 op de 10 mensen professioneel in een band spelen. Er wonen evenveel mensen als in Utrecht en ze hebben zo gigantisch veel meer populaire bands dan heel NL.
Nee van de totale bevolking. Anders zouden ze na Sigur Ros en Of Monsters en Men al niemand meer over hebben om naar het buitenland te sturen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:47 schreef DO2 het volgende:
[..]
Van de mensen die actief zijn in de muziekscene, neem ik aan.
Dat lijkt me vrijwel onmogelijk.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee van de totale bevolking. Anders zouden ze na Sigur Ros en Of Monsters en Men al niemand meer over hebben om naar het buitenland te sturen.
Als ze gewoon praten klinkt het alsof je in het oostblok bentquote:Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook altijd dat IJslandse bands me gelijk triggeren. Die taal komt zo fijn en vriendelijk over. Is bij mij gekomen door Sigur Ros.
Toch hoor je weinig mensen over mugisonquote:Op zondag 11 januari 2015 22:36 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook altijd dat IJslandse bands me gelijk triggeren. Die taal komt zo fijn en vriendelijk over. Is bij mij gekomen door Sigur Ros.
quote:Op maandag 12 januari 2015 13:08 schreef naamdrager het volgende:
Panda Bear Meets The Grim Reaper: nu een aantal keer beluisterd, en hij wordt toch wel steeds beter. Iemand dit prachtige filmpje bij één van de beste nummers (Boys Latin) al gezien?
Dat gevoel heb ik eerder bij zijn groep Animal Collective.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:36 schreef Immerdebestebob het volgende:
Panda Bear klinkt bij tijd ejn wijlen als een dierentuin
Inderdaad een groeialbum, zoals bijna alles wat hij maakt. Sinds vorige week al 5-6x beluisterd en hij begint ook hier te beklijvenquote:Op maandag 12 januari 2015 13:08 schreef naamdrager het volgende:
Panda Bear Meets The Grim Reaper: nu een aantal keer beluisterd, en hij wordt toch wel steeds beter. Iemand dit prachtige filmpje bij één van de beste nummers (Boys Latin) al gezien?
Klopt!quote:'naamdrager'... Is dat toevallig een referentie naar Simon Vinkenoog?
Vanuit een fascinatie voor IJsland in het algemeen. Dus niet alleen voor de muziek, maar ook voor de taal (sinds de Middeleeuwen nauwelijks veranderd!), geschiedenis, literatuur en natuur. En chocolade.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wellicht een vaker gestelde vraag, maar waar komt je fascinatie voor IJslandse muziek eigenlijk vandaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In IJsland, maar trouwens ook in de rest van Noord-Europa, wordt veel in muziekonderwijs geïnvesteerd op school, waardoor kinderen al vroeg een muziekinstrument leren bespelen. Ik denk dat dat wel meespeelt.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Er stond laatst trouwens een heel artikel over de Ijslandse muziekscene in de Volkskrant. Dat er 2 op de 10 mensen professioneel in een band spelen. Er wonen evenveel mensen als in Utrecht en ze hebben zo gigantisch veel meer populaire bands dan heel NL.Zou ook wel benieuwd zijn naar de cijfers van de Faeröer, want ondanks de nog veel kleinere bevolking komt daar ook best veel tofs vandaan.
quote:Op maandag 12 januari 2015 16:11 schreef Norrage het volgende:
Er komt een nieuwe sufjan![]()
wat voor jaar gaat dit worden man
maart komt ie uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |