abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147453166
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De lieve deelnemers van WOHTS
Cassandra87
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gestreeptestoel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SilverSjoiis
SPOILER
Pinquit
SPOILER
JantinaGr
SPOILER
Sproetjes
SPOILER
sara82
SPOILER
Barreltje
SPOILER
J0ycie88
SPOILER
Hilzillah
SPOILER
Dottey
SPOILER
MaJo
SPOILER
Bottoms_up
SPOILER
KapiteinCupcake
SPOILER
Daui
SPOILER
Bloem
SPOILER
Starbuck_
SPOILER
Wizzy
SPOILER
Stroopwafelmeisje
SPOILER
Coccinelle
SPOILER
USERS: (bezig sinds XX/20XX)
Bloesem. (01-2014)
J0ycie88 (03-2014)

Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hun gezonde plakkers toe O+
Ggirl *O*

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

SPOILER: hoe het niet moet..

[ Bericht 50% gewijzigd door Limone op 12-12-2014 09:26:06 ]
pi_147453199
Sorry, ik open met mobiel en heb mezelf buitengesloten. Zodra ik binnen ben maak ik de op!
pi_147453235
Kan de discussie over mvm naar Z&G?
pi_147453296
Dagelijks rapport uit het hoge noorden: Nog steeds geen bloed, ook geen roze/bruine afscheiding meer. Wel wat krampen in onderbuik. Morgen of overmorgen maar weer testen!
pi_147453410
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:30 schreef Limone het volgende:
Sorry, ik open met mobiel en heb mezelf buitengesloten. Zodra ik binnen ben maak ik de op!
:o
Succes. OP is gefixt. Je kunt hem wel nog zelf wijzigen.
pi_147453440
quote:
2s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

:o
Succes. OP is gefixt. Je kunt hem wel nog zelf wijzigen.
Liefde! O+ Maar nadat ik het had getikt kwam het buurmeisje.

Fokwet O+
pi_147453636
OP naar de strepen *O*

Ik denk ook dat de MvM discussie beter ergens anders plaats kan vinden. Hoewel het niet echt een discussie was maar meer toelichtingen op een vraag.. :*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 18:01:51 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147459359
Jagar laat dat bloed maar uitblijven! *O*

Kapitein jouw UI O+

Ik had vandaag weer licht bloedverlies. Volgens mij is dit nu standaard de dag na het batsen :@ :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_147459960
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Dagelijks rapport uit het hoge noorden: Nog steeds geen bloed, ook geen roze/bruine afscheiding meer. Wel wat krampen in onderbuik. Morgen of overmorgen maar weer testen!
Hier een beetje t zelfde. Ik had 1 veeg bruinige afscheiding en da wast. Toch maar een test gedaan :') maar negatief ;( wist ik wel, maar toch ben k dan sad :/
Wel nog steeds af en toe een zeurbuik.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_147460306
Wat een mooie streepjes! Gefeliciteerd voor een groot aantal dames! *ik zie mijn kansen deze maand al slinken, haha, het gemiddelde voor de komende 3 maanden is reeds bereikt

Ik was even weg.. Druk met stressen. Maar de hypotheek is rond, zo ook de verkoop van de huidige stek, dus hopelijk komt er weer wat lucht.

SPOILER
Sorry voor de ego post :'(
pi_147460915
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:31 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hier een beetje t zelfde. Ik had 1 veeg bruinige afscheiding en da wast. Toch maar een test gedaan :') maar negatief ;( wist ik wel, maar toch ben k dan sad :/
Kan ik me voorstellen. Wat is het lichaam toch een raar ding. Ik verwacht dat mij dat ook gaat overkomen morgen, tot nu toe geen menstruatie maar wel sinds zondagavond wat licht bloedverlies bij het afvegen. En alleen 's avonds gek genoeg (vanaf een uur of 20.00 :? ). Overdag helemaal niets. En ook niet in het inlegkruisje o.i.d. Dus het is super weinig. En inmiddels niet meer licht roze, maar bruinig. Sorry voor de details trouwens. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat een mooie streepjes! Gefeliciteerd voor een groot aantal dames! *ik zie mijn kansen deze maand al slinken, haha, het gemiddelde voor de komende 3 maanden is reeds bereikt

Ik was even weg.. Druk met stressen. Maar de hypotheek is rond, zo ook de verkoop van de huidige stek, dus hopelijk komt er weer wat lucht.

SPOILER
Dat is schrikken! Ook al is het lang geleden, dan mag je natuurlijk wel verdrietig zijn. Lief van die bloemen.

Hypotheek / verkoop is goed nieuws! ^O^
pi_147461495
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:31 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hier zet het denk ik nu door.. denk ik. Maar, dat dacht ik maandag ook.
pi_147461937
Tjee, Cassandra, wat heftig. Goed idee, van dat bloemetje! :*
pi_147464119
Volgens mij heeft bijna iedereen wel een (eerste) liefde waarbij je nog wel op 1 of andere manier iets voor voelt. :*
pi_147464406
Pfft heftig cassandra, en idd je eerste lief vergeet je nooit, Ik heb mn eerste vriendje sinds n jaar op fb, en nog steeds kan ik heerlijk terug denken aan vroeger, ondanks dat het superduidelijk is dat wij nooit een lange toekomst gehad zouden hebben..
S. 2014
J. 2016
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 21:34:30 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147466795
Ik snap dat heel goed hoor Cassandra, is toch even slikken zulk nieuws! Alleen dingen als 'wat als' heb je niks aan, omdat je dat gewoon niet kan weten.

Ik heb me zojuist 'geout' op Facebook met mijn ziekte (ME) en nu vind ik het heel spannend wat voor reacties er gaan komen. Of juist geen reacties, dat is nog pijnlijker -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 21:44:14 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147467268
L-E heeft al lief gereageerd O+ :*
pi_147471419
quote:

SPOILER
Boh... Heftig ;( :*
pi_147471490
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:34 schreef MaJo het volgende:
Ik snap dat heel goed hoor Cassandra, is toch even slikken zulk nieuws! Alleen dingen als 'wat als' heb je niks aan, omdat je dat gewoon niet kan weten.

Ik heb me zojuist 'geout' op Facebook met mijn ziekte (ME) en nu vind ik het heel spannend wat voor reacties er gaan komen. Of juist geen reacties, dat is nog pijnlijker -O-
Ik zie helemaal geen updates meer van jou :'( Facebook weert jou van mijn tijdlijn. Is het zeker niet eensch met onze gezamenlijke Beatles liefde O+
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 23:36:30 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147471599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:32 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik zie helemaal geen updates meer van jou :'( Facebook weert jou van mijn tijdlijn. Is het zeker niet eensch met onze gezamenlijke Beatles liefde O+
Wat raar :o Ik zie jou wel regelmatig voorbij komen! Misschien me meer liken ;) Nee geen idee hoe dat werkt eigenlijk.
pi_147471789
Facebook kiest ervoor wat er in je tijdlijn te zien is. Ik dacht dat dat ook gebaseerd was op activiteiten naar bepaalde mensen toe. Tenzij je bepaalde mensen 'uitgeschakeld' hebt staan, die zie je niet. Maar jij staat gewoon 'aan' bij mij.. Vaag...
Maar veel Beatles naar elkaar spammen dan :D
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 00:03:55 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147472465
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 23:43 schreef Hilzillah het volgende:
Facebook kiest ervoor wat er in je tijdlijn te zien is. Ik dacht dat dat ook gebaseerd was op activiteiten naar bepaalde mensen toe. Tenzij je bepaalde mensen 'uitgeschakeld' hebt staan, die zie je niet. Maar jij staat gewoon 'aan' bij mij.. Vaag...
Maar veel Beatles naar elkaar spammen dan :D
daar heb ik geen enkele moeite mee O+
pi_147472592
:D

Helemaal onder aan je tijdlijn had je een paar maanden geleden nog instellingen staan waar je favorieten en graag geziene gasten op je tijdlijn kon wijzigen en aanpassen.

Geen idee waar dat nu zit eigenlijk...

Fb is sowieso de laatste tijd om te janken met de veranderingen die ik eerder negatief dan positief vind.
Ik denk er dan ook nog altijd hard over na om het stop te zetten, mja het is ook wel handig om te gluurburen bij mijn vrienden en vage kennissen...
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_147474305
Cassandra, ik kan ook goed begrijpen dat je daar van schrikt en het er moeilijk mee hebt. En vind dat je een heel mooi gebaar hebt gemaakt met de brief en bloemen.

Hier een heftige dag achter de rug. De oom van mijn vriend is erg onverwacht overleden gisterenmorgen. Mijn vriend was even helemaal de weg kwijt, het was zijn "lievelings"oom. Veel te jong, 2 dochters van mijn leeftijd. Net opa geworden.
Kan het niet helemaal beseffen. En met mezelf heeft het ook wel wat gedaan.. Nu zou gaan werken, en mijn hoofd staat er helemaal niet naar..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_147474512
Knuf voor Cass en Joycie....
pi_147474643
Joee bloed! Nieuwe NOD is 11 januari
pi_147474891
Je gaat het dus erg gezellig maken met kerst pinquit! ;)

Vanochtend niet getest. Ik ben nu 8dpo, en mijn test zou moeten werken. Angst voor een negatieve test. Stiekem ben ik heel benieuwd of het raak is, maar aan de andere kant wil ik ook wel voor safe gaan en pas testen als ik mijn luteale fase record heb gebroken. (In principe zou dat a.s. zondag al zijn.)

Wel ben ik erg misselijk! :r
pi_147474896
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 07:37 schreef pinquit het volgende:
Joee bloed! Nieuwe NOD is 11 januari
wat heb je een lange cyclus. Hier ook ongesteld, en mijn NOD is 03 januari!
pi_147475301
Ja, gemiddeld 31 dagen, soms 30
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 09:09:15 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147475483
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 08:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Jij hebt ook wel een hele korte cyclus ;)

Ik zit op dag 11 en mijn NOD is 4 januari, gemiddelde cyclus van 40 dagen.

Wel fijn dat het nu doorgebroken is bij je, dan weet je waar je aan toe bent. Op naar ronde 2! :s)
pi_147476061
MaJo, heb je de gewenste reacties ontvangen op Facebook? Tja, het is mij soms ook een raadsel, en Facebook past het algoritme zo vaak aan dat het nauwelijks bij te houden is waarop de berichten in de tijdlijn gebaseerd zijn. Sowieso kan je het zelf (als het goed is) aanpassen op relevantie (Top Stories) of recente posts (Most Recent). Dit doe je door middel van het pijltje linksboven onder je profielfoto :).

Cassandra, goed idee van de bloemen! Lijkt me logisch dat je schrikt en stiekem een soort van schuldgevoel hebt. Nergens voor nodig :*. Gelukkig is je man lief voor je!

Pinquit, nieuwe ronde! Tijdens de kerst maar goed ertegenaan dan? :D

Oh Cocci, ik duim! En zondag is al heel snel!
pi_147476898
Mijn vriend is er in ieder geval goed mee bezig, naast een heerlijk verjaardagsontbijt vanmorgen had hij ook onze eerste zwangerschapstest gekocht en schattig ingepakt. O+

Mochten we de test niet nodig hebben volgende week kan ik in ieder geval ongestoord een wijntje drinken aan het kerstdiner :D
pi_147478436
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 08:23 schreef coccinelle het volgende:
Je gaat het dus erg gezellig maken met kerst pinquit! ;)

Vanochtend niet getest. Ik ben nu 8dpo, en mijn test zou moeten werken. Angst voor een negatieve test. Stiekem ben ik heel benieuwd of het raak is, maar aan de andere kant wil ik ook wel voor safe gaan en pas testen als ik mijn luteale fase record heb gebroken. (In principe zou dat a.s. zondag al zijn.)

Wel ben ik erg misselijk! :r
Wat spannend!
Schudden voor gebruik
pi_147478450
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 06:09 schreef J0ycie88 het volgende:
Cassandra, ik kan ook goed begrijpen dat je daar van schrikt en het er moeilijk mee hebt. En vind dat je een heel mooi gebaar hebt gemaakt met de brief en bloemen.

Hier een heftige dag achter de rug. De oom van mijn vriend is erg onverwacht overleden gisterenmorgen. Mijn vriend was even helemaal de weg kwijt, het was zijn "lievelings"oom. Veel te jong, 2 dochters van mijn leeftijd. Net opa geworden.
Kan het niet helemaal beseffen. En met mezelf heeft het ook wel wat gedaan.. Nu zou gaan werken, en mijn hoofd staat er helemaal niet naar..
Gecondoleerd :*
Schudden voor gebruik
pi_147479940
Coccinelle spannend! Als je structureel iets afwijkends hebt, is het spannend als je ineens afwijkend iets structureels hebt he. Snap je m nog :')
Ik heb ook vrijwel altijd vanaf dag 25 spotting (ook ongeveer 8 dpo) dus spotting is voor mij ook normaal, voor de meeste mensen niet.

Joycie gecondoleerd! Overlijden is nooit te begrijpen, of het nu verwacht of onverwacht komt..

Op naar de volgende NODs!

Ik ben ook misselijk, maar dat is een opeenstapeling van te veel werk, toe aan vakantie, hypotheekstress en dat nare bericht. Zal me niks verbazen als mn menstruatie door al dit gedoe ook uitblijft.

SPOILER
pi_147482793
quote:

Joycie, gecondoleerd :*
pi_147482985
Joycie gecondoleerd :'( :*
pi_147483171
Joycie gecondoleerd ;( :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_147483284
Joycie. :*
Mijn lievelingsoom is in juli overleden, t doet veel met je.

Ik had vorige week weer een sollicitatie, via skype. Lang gesprek, ingewikkelde maar goede vragen en vandaag een bericht wanneer ik kon beginnen? *O*
pi_147483319
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:43 schreef Cygne het volgende:
Ik had vorige week weer een sollicitatie, via skype. Lang gesprek, ingewikkelde maar goede vragen en vandaag een bericht wanneer ik kon beginnen?
*O* *O*
pi_147483652
En t is zo tof! Klantenservice voor een webshop. *O*
pi_147483742
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:58 schreef Cygne het volgende:
Yay! *O* *O*
pi_147484055
tof bericht cygne! *O*
Schudden voor gebruik
pi_147484483
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:58 schreef Cygne het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
  donderdag 11 december 2014 @ 15:43:06 #45
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_147484774
Gefeliciteerd Cygne, wat fijn! *O*

Joycie gecondoleerd ;( :*

Cassandra wat naar.. Ik kan me voorstellen dat je ervan ondersteboven bent, ook al is het zo lang geleden :*

Pinquit en Jagar, op naar de volgende ronde :s)

Bloem84, leuk cadeautje van je vriend :D

Coccinelle, spannend! :)
Semper frakkin fi!
pi_147486889
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 09:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Jij hebt ook wel een hele korte cyclus ;)

Ik zit op dag 11 en mijn NOD is 4 januari, gemiddelde cyclus van 40 dagen.

Wel fijn dat het nu doorgebroken is bij je, dan weet je waar je aan toe bent. Op naar ronde 2! :s)
ja, dat klopt. eerste cyclus was 24 dagen, deze 25. Op zich wel prettig, want dan gaat de tijd lekker snel...
pi_147486970
Hoe doen jullie dat met kerst en oud en nieuw?

Vind het wel lastig, want ik zou dan in principe zwanger kunnen zijn (tenzij we natuurlijk volgende week geen seks hebben), en wil dan niet drinken. Maar, met veel familiebezoek (we zijn 2 weken lang bij familie en vrienden onder de pannen) is het wel gek als ik op een gegeven moment niet drink. Weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken...
  donderdag 11 december 2014 @ 17:20:00 #48
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147487641
Ik vind het altijd apart als mensen dit aan anderen op valt. Maargoed ik ben geen drinker.
Kan je niet de bob zijn? of een detox doen of zeggen dat je vorige week al zo veel had gedronken dat je nu geen zin hebt, antibiotica?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 11 december 2014 @ 17:24:58 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147487770
Als het nog voor je nod is, zou ik gewoon een drankje nemen, weliswaar met mate... maar echt kwaad kan het niet, er is immers nog geen bloedband.
KuikenGuppy
  donderdag 11 december 2014 @ 17:28:31 #50
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147487865
Dat is trouwens niet waar dat het voor de bloedband geen kwaad kan en dat er in de eerste weken nog geen placenta is, wil niet zeggen dat de alcohol dan niet bij het kind terechtkomt. Alcohol wordt na inname namelijk door al het lichaamsvocht opgenomen, niet alleen door het bloed. Op die manier komt er ook alcohol in het vruchtwater terecht. En wat een foetus uitscheidt, ‘drinkt’ hij ook weer op. Zo wordt die alcohol rondgepompt in zijn systeem. Zelfs in de dooierzak krijgt een foetus alcohol in het systeem door het vocht dat hem omringt. Want ook de dooierzak staat in verbinding met je eigen lichaamsvocht
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147488245
Ik wil niet drinken. A omdat het de vruchtbaarheid beinvloed, B omdat ik niet weet wat het met een eventueel kind doet, en C omdat ik het eigenlijk erg stom van mezelf vind hoe erg ik nu al een glaasje wijn mis.

En ik denk dat het opvalt, aangezien ik normaal altijd wel een glaasje wijn of 2 drink. We blijven overal slapen, en blijven ook overal minstens 3 nachten. 4 verschillende huizen, met of familie of vrienden over 2 weken verdeeld. (lekker rustige kerst!). Ik denk dat ik iets ga zeggen in de trant dat ik probeer te minderen met alcohol drinken, etc. etc.
  donderdag 11 december 2014 @ 17:45:57 #52
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_147488377
Of dat je het een beetje zat bent om elke januari alle kerstkilo's eraf te moeten werken (indien van toepassing, natuurlijk) dat je de calorieën beperkt tot slecht/veel eten :Y)
  donderdag 11 december 2014 @ 17:54:58 #53
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147488664
Jäg, schakel een wingman in die je van alcoholvrije wijn of bier voorziet. Of verzin als smoes dat je een weddenschap hebt afgesloten dat je 30 dagen geen alcohol drinkt. Of de antibiotica smoes, bij voorbaat begin je het dan nu al over klachten te hebben als je familie spreekt.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_147491341
Dank je wel allemaal. Het is nog niet echt te bevatten..
Mijn vriend is nu aan het werk en gelukkig zijn ze met 2 chauffeurs want hij zit er echt doorheen. En heb echt het gevoel dat ik niets voor hem kan doen.
Door zijn stomme werk kan hij nog geen eens vrij krijgen met de avonddienst. Ik snap het wel, het is verschrikkelijk druk. Dubbele routes met de kerst. Dit is DE tijd. Maar ja.. it sucks.
pi_147492476
De medicatie smoes kan natuurlijk maar zal vast opvallen als je blijft slapen. Ik zou zelf denk ik gewoon zeggen dat je minder wilt drinken ofzo. Daar is ten eerste niets aan gelogen, ten tweede niets mis mee en ten derde heb je direct een alibi voor allerlei andere gelegenheden als het niet raak is nu :)

Ik drink zelf al jaren niet meer, bij oudste paar maanden voor conceptie gestopt toen met bv niets meer gedronken, daarna weer zwanger van jongste en na een jaar bv had ik helemaal geen behoefte meer aan alcohol. Er is bij mij gelukkig idd niemand die raar opkijkt als ik niet drink :D het wordt me zelfs niet altijd meer aangeboden :+
:)
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 20:18:57 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147493475
Het grappige is dat wanneer je denkt dat mensen opmerkingen maken over het niet drinken dat ze het dan opeens niet doen _O- Ik had laatst een feestje waarbij iedereen dronk en niemand keek raar op dat ik aan de cola zat. Komt misschien ook omdat ik vaak de Bob ben maar dit was gewoon in mijn eigen stad :D Je kunt inderdaad ook zeggen dat je af wil vallen of even een drankvrije maand hebt. Als ze grapjes maken over zwanger zijn gewoon weglachen en niks van aantrekken, die grappen krijg je nou eenmaal als vrouw vaker te horen.

Ik ga trouwens wel gewoon drinken met de kerst denk ik. Mijn NOD zit op 4 januari dus kleine kans dat ik dan zwanger ben. Sowieso blijf ik gewoon (af en toe) een wijntje doen totdat ik het zeker weet :)
pi_147494118
Ik denk dat ik dat inderdaad ga zeggen mignonne, dat ik graag minder wil drinken.
pi_147495344
Ik ben al jaren volledig ingedekt voor een bevalling in het ziekenhuis incl eigen bijdrage dekking en 20uur luxe kraamzorg...
Ik heb mijn pakket aangepast voor 2015 waarbij ik dat niet meer volledig heb.

Wedden dat het snel raak is :P
  Moderator donderdag 11 december 2014 @ 21:09:19 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147495475
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:05 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik ben al jaren volledig ingedekt voor een bevalling in het ziekenhuis incl eigen bijdrage dekking en 20uur luxe kraamzorg...

_O- Ik ben nu aan het kijken naar verzekeringen, zit te denken om naar FBTO over te stappen (zie andere topic). Waar had je die uitgebreide verzekering?
pi_147496774
Joycie, wat naar! Sterkte.

Hi girls...
Hier vandaag ook ongesteld geworden. Helaas. Nieuwe ronde!
Nieuwe nod 12 januari
pi_147497500
Sterkte Joycie!
pi_147497839
Mijn smoezen om niet te drinken:

"Ah poe, ga alsjeblieft weg met dat gif, ik ben nog helemaal gammel van die twee flessen wijn van gisteren..."

"Eerst even een frisje, heb superdorst!" (Het valt echt niemand op als je vervolgens aan de cola blijft zitten, onderschat nooit hoe oninteressant je drinkgewoontes zijn voor anderen.)

Samen met je partner: een glas wijn plus een glas water. Jij drinkt het water, en zet het glas wijn af en toe aan je lippen. Je partner drinkt ook uit jouw glas. (Wel naast elkaar gaan zitten he! :+ )

Gelukkig ben ik van de graveyard-shift, en zul je net zien dat ik altijd moet werken om 24:00 uur! (Ja echt heus ;) ) Kan natuurlijk niet beschonken mijn werk doen!
pi_147498011
Cocci spannend!!
Bloe, wat schattig!
O+
Cygne, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Jager, drink je normaal vaak wel dan? Hier zou het niet eens zoveel opvallen als ik niet drink. Toen ik zwanger was van zoon wel... Ik dronk ineens niet, rookte ineens niet en at ineens bepaalde dingen niet bij een etentje
:+ Niemand zei er wat van.. Maar ik weet zeker dat ze vanalles dachten! ;)
Sinds die tijd drink ik maar heel af en toe.

Maar als je nog niet weet dat je zwanger bent, zou ik t gewoon bij een enkel glaasje houden ofzo. Ik bleek zwanger te zijn op onze bruiloft. Heb tig sigaretten gerookt en meerdere wijntjes gehad.. (wel getest, maar die was toen nog negatief)
pi_147498312
Ow ik lees niet ver genoeg.. Jager.. Ja dan zou ik idd gewoon iets zeggen a la: Nee ik wil minderen of ik voel me niet zo lekker. (dat zei ik toen)

Ik kom het niet laten. Ik heb zo'n vroege test gedaan, negatief. Misselijkheid is een heel stuk minder. Misschien toch de griep. Iedereen om me heen heeft de griep lijkt het.
pi_147499039
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:05 schreef deadly_kiss het volgende:

Wat is luxe kraamzorg? Geven ze je dan voetmassage? ;)

Voor alle dames bij wie }) op bezoek is gekomen :*
Ik had stiekem gehoopt op een streepjes storm

Hier zegt mijn ovulatie test en temperatuur nog steeds dat het nog niet zo ver is. Maar we batsen vrolijk verder. Bedje van zaad zei iemand ooit hier. En mijn nod is met kerst dus dan weet ik ieder geval wel dat ik mijn verdriet kan verdrinken :6

[ Bericht 0% gewijzigd door Daui op 11-12-2014 22:42:36 ]
pi_147499891
Ik drink voor mijn ei, na mijn ei niet meer. Was helemaal gestopt met drinken maar na bijna 6 maanden geen dubbele streep heb ik uit pure frustratie maar een glas wijn gepakt, en dat doe ik nog sporadisch, mits voor ei. Want zonder alcohol lukte t niet sneller ofzo
pi_147503856
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

_O- Ik ben nu aan het kijken naar verzekeringen, zit te denken om naar FBTO over te stappen (zie andere topic). Waar had je die uitgebreide verzekering?
Bij vgz.
Ik had een overgangsregeling waarbij ik minder betaalde voor meer zorg dus dat heb ik zo gelaten tm dit jaar.
31 dec verloopt die regeling en zou ik bijna 170 pm gaan betalen terwijl ik nooit wat heb :P
Nu dus maar een stapje terug
pi_147503900
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:34 schreef Daui het volgende:

[..]

Hier zegt mijn ovulatie test en temperatuur nog steeds dat het nog niet zo ver is. Maar we batsen vrolijk verder. Bedje van zaad zei iemand ooit hier. En mijn nod is met kerst dus dan weet ik ieder geval wel dat ik mijn verdriet kan verdrinken :6
Hahaha ik moest het zelfs opzoeken :+

Luxe kraamzorg

In het VGZ Gezin Pakket wordt 15 uur extra kraamzorg vergoed, ongeacht de omstandigheden. U kunt deze luxe kraamzorg gebruiken tijdens de reguliere kraamzorg (meer uren per dag), maar ook als extra dagen. Ook na ontslag uit het ziekenhuis kunnen deze uren ingezet worden.
pi_147504560
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:34 schreef Daui het volgende:

[..]

Wij gaan gewoon een datum tweeling bakken :D
Ik had vandaag een hint van een 2e ovu streepje *O* Mn lichaam is niet stuk!
pi_147506346
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 08:23 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Mijn NOD mag ook na 3 januari.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_147506365
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:05 schreef Sara82 het volgende:

"Eerst even een frisje, heb superdorst!" (Het valt echt niemand op als je vervolgens aan de cola blijft zitten, onderschat nooit hoe oninteressant je drinkgewoontes zijn voor anderen.)

Maar vervolgens wel faken dat je aan de wijn zit (en je partner aan een glas water, wat moeten ze dáár dan weer van denken). _O-
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 12 december 2014 @ 08:30:11 #72
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_147506477
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:10 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Mijn NOD mag ook na 3 januari.
Datum-boks. Mijne mag ook naar de 3e.

Wat gaan we allemaal gezellige feestdagen tegemoet O+
pi_147506606
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 01:50 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Wij gaan gewoon een datum tweeling bakken :D
Ik had vandaag een hint van een 2e ovu streepje *O* Mn lichaam is niet stuk!
Datum tweeling O+
pi_147506658
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:29 schreef Limone het volgende:

:*
Ik weet niet of ik nog op tijd ben voor een wijziging... Ik vind 26 december wel een mooie NOD O+
pi_147507833
Goedemorgen!

Over drinken; mja, ik weet dat ik bepaalde vriendengroepen moet vermijden als ik geen 'verantwoording' wil afleggen over waarom ik niet drink, al gooi ik wel vaak in de groep dat ik hoofdpijn heb en daarom even wijn vermijd.
Nou is het natuurlijk ook compleet debiel dat je 'verantwoording' zou moeten afleggen aan je vriendengroep waarom je een rondje overslaat, maar sommige mensen zijn gewoon zo. Ik snap wel dat je een dilemma hebt hoor jagar, wat dat betreft.
Ik drink denk ik 1 avondje per maand een paar wijntjes, zulke avonden plan ik nu voor mijn ei.

Wel goeie tips Sara! ;p

Hier nog steeds niet de rust kunnen vinden om echt goed te zitten voor een goed gesprek. We hebben het er wel nogmaals over gehad; we hebben besloten dat we gewoon doorgaan zoals we gaan. FFF wanneer we er zin in hebben, vlak voor en tijdens de eisprong goed ertegenaan en nog geen hulpmiddelen als temperaturen en ovulatietesten gebruiken. Ik ben blij O+

Deadly, dat zou echt weer wat zijn!

Gestreepte stoel :*. Je hebt vroeg getest, wie weet test je nog positief.. En anders gaan we er na de feestdagen weer tegenaan! :)
pi_147507884
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 08:53 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik nog op tijd ben voor een wijziging... Ik vind 26 december wel een mooie NOD O+
Is gewoon gelukt!
pi_147508162
Ik heb het mijn vrienden verteld. Mijn familie zijn geen grote drinkers en weten ook dat we bezig zijn. Op werk drink ik sowieso eigenlijk niet met borrels.
pi_147509206
Verkeerde topic :X
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  vrijdag 12 december 2014 @ 11:44:25 #79
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_147509695
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 22:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik drink voor mijn ei, na mijn ei niet meer. Was helemaal gestopt met drinken maar na bijna 6 maanden geen dubbele streep heb ik uit pure frustratie maar een glas wijn gepakt, en dat doe ik nog sporadisch, mits voor ei. Want zonder alcohol lukte t niet sneller ofzo
Idem hier, zonder alcohol gaat het niet sneller dus een glaasje wijn doe ik hier ook weer af en toe :)

Hier als t goed is van t weekend mn ei, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om over staafjes te plassen dit keer haha! ik merk toch wel aan mn afscheiding (naar woord trouwens) dat ik rondom mijn eisprong zit. Ik vergeet ook telkens dat ik 2 uur niet mag drinken van te voren en heb dan zo weer een halve liter thee weggedronken haha

Merk wel dat ik beter in mn vel zit nu ik het allemaal gewoon los heb gelaten zo na mn ongeluk. Ben er niet meer zo (krampachtig) mee bezig en voel gewoon opgewekter, het afvallen gaat daardoor ook weer lekker dus die laatste 3-4kg zijn er hopelijk ook snel af!
pi_147509741
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:44 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Idem hier, zonder alcohol gaat het niet sneller dus een glaasje wijn doe ik hier ook weer af en toe :)

Hier als t goed is van t weekend mn ei, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om over staafjes te plassen dit keer haha! ik merk toch wel aan mn afscheiding (naar woord trouwens) dat ik rondom mijn eisprong zit. Ik vergeet ook telkens dat ik 2 uur niet mag drinken van te voren en heb dan zo weer een halve liter thee weggedronken haha

Merk wel dat ik beter in mn vel zit nu ik het allemaal gewoon los heb gelaten. Ben er niet meer zo (krampachtig) mee bezig en voel gewoon opgewekter, het afvallen gaat daardoor ook weer lekker dus die laatste 3-4kg zijn er hopelijk ook snel af!
Goed bezig sproetjes!
pi_147510442
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik denk dat ik dat inderdaad ga zeggen mignonne, dat ik graag minder wil drinken.
In mijn oren klinkt dat alsof je normaal elke dag straalbezopen bent :+

Gewoon niet te moeilijk over doen.

"Wat wil je drinken Jäger?"
"Doe mij maar een sinas."
"Oke."

en niet:

"Euhm nou euhm kijk ik wil een beetje minder gaan drinken, zit aan de antibiotica, wil in een rechte lijn naar mijn slaapzak kunnen rijden met de auto en .... dus doe maar een .. euh ... sinas."
"Heb je wat te verbergen?"

Je kunt altijd nog zeggen dat je gewoon een sinas of wat anders fris wil en geen zin in drank heb. Mochten ze super achterdochtig zijn dat je geen 12 Jägermeister besteld. ;)
Schudden voor gebruik
pi_147510616
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:44 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Merk wel dat ik beter in mn vel zit nu ik het allemaal gewoon los heb gelaten zo na mn ongeluk. Ben er niet meer zo (krampachtig) mee bezig en voel gewoon opgewekter, het afvallen gaat daardoor ook weer lekker dus die laatste 3-4kg zijn er hopelijk ook snel af!
Waarom zou je niet mogen drinken van te voren?
Ik dronk altijd gewoon normaal en de testen waren gewoon duidelijk hoor.

Fijn dat het beterderderder met je gaat :*
Schudden voor gebruik
pi_147511357
Nou ik hoef niet meer te testen ;( 9 dagen na de eisprong gaat het al volledig mis.Terwijl mijn temperatuur zo hoopvol leek!

De allerlaatste poging om op mijn 26ste moeder te worden is bij deze mislukt :'( .
pi_147511515
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:46 schreef coccinelle het volgende:
Nou ik hoef niet meer te testen ;( 9 dagen na de eisprong gaat het al volledig mis.Terwijl mijn temperatuur zo hoopvol leek!

De allerlaatste poging om op mijn 26ste moeder te worden is bij deze mislukt :'( .
Wat jamner cocci!

Gebruik je nu alleen chlomid en geen verdere controles? Je lf blijft zo kort. Ik zou er denk ik niet mee doorworstelen en overleggen of je ook utrogestan kunt krijgen voor na je eisprong
pi_147512120
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:12 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Gewoon niet te moeilijk over doen.

"Doe mij maar een sinas."
"Oke."

en niet:

"Euhm nou euhm kijk ik wil een beetje minder gaan drinken, zit aan de antibiotica, wil in een rechte lijn naar mijn slaapzak kunnen rijden met de auto en .... dus doe maar een .. euh ... sinas."
"Heb je wat te verbergen?"

Je kunt altijd nog zeggen dat je gewoon een sinas of wat anders fris wil en geen zin in drank heb. Mochten ze super achterdochtig zijn dat je geen 12 Jägermeister besteld. ;)
Haha ik moest hardop lachen :D :D :D
pi_147512181
quote:

Lieve Cocci :*

Ik snap dat het pijnlijk is en dat je je hier verdrietig om voelt. PM staat altijd open als je gewoon je hart wilt luchten.
pi_147512198
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:12 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

joh, ik woon in een land waar alcohol een fortuin kost, dus na een wijntje ben ik al straalbezopen.

Nee, drink graag een glaasje wijn, maar vind het ook niet erg het te laten staan. Het wordt inderdaad zoiets! :)
pi_147512438
quote:

:* wat ontzettend vervelend!
Schudden voor gebruik
pi_147512726
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:52 schreef Arja het volgende:

[..]

Wat jamner cocci!

Gebruik je nu alleen chlomid en geen verdere controles? Je lf blijft zo kort. Ik zou er denk ik niet mee doorworstelen en overleggen of je ook utrogestan kunt krijgen voor na je eisprong
De arts weigert om utrogestan voor te schrijven. Daar ben ik al 3 rondes voor aan het vechten. Ze is ervan overtuigd dat mijn luteale fase vanzelf langer wordt met clomid. Verder ook geen controles of afspraken. LF van 8 dagen, tjongejonge ;( . Voor mijn gevoel hebben we ook nog geen een eerlijke kans gehad om zwanger te worden en we gaan nu ronde 9 in. De reden dat ze geen utrogestan wilde voorschrijven waren de bijwerkingen. Mij boeit dat niet. Ik heb al eens medicijnen gehad waarbij ik 30 kilo aankwam en niet eens hielp. Dan kunnen de bijwerkingen van de utro er ook nog wel bij. Als ik daarmee wél een goede kans op zwangerschap heb neem ik dat wel voor lief.

Ik ga nu ook verder onderzoek eisen (én utrogestan).
pi_147512843
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 13:26 schreef coccinelle het volgende:

[..]

De arts weigert om utrogestan voor te schrijven. Daar ben ik al 3 rondes voor aan het vechten. Ze is ervan overtuigd dat mijn luteale fase vanzelf langer wordt met clomid. Verder ook geen controles of afspraken. LF van 8 dagen, tjongejonge ;( . Voor mijn gevoel hebben we ook nog geen een eerlijke kans gehad om zwanger te worden en we gaan nu ronde 9 in. De reden dat ze geen utrogestan wilde voorschrijven waren de bijwerkingen. Mij boeit dat niet. Ik heb al eens medicijnen gehad waarbij ik 30 kilo aankwam en niet eens hielp. Dan kunnen de bijwerkingen van de utro er ook nog wel bij. Als ik daarmee wél een goede kans op zwangerschap heb neem ik dat wel voor lief.

Ik ga nu ook verder onderzoek eisen (én utrogestan).
Nee, je hebt ook nog geen eerlijke kans gehad zo. Is jouw arts een gynacoloog bij een ziekenhuis?
pi_147513066
Fertiliteitsarts in het UMCG. Je zou verwachten dat je dan wel een beetje goed zit daar.
pi_147516800
Net een kwartier aan de telefoon gehangen met de verpleegkundige. Ik hoef zondag niet te beginnen met clomid, maar ik heb maandag een afspraak om te gaan starten met menopur of pregnyl :o
pi_147517091
Coccinelle.. Hehe ze luisteren naar je!
pi_147517683
Fijn dat er naar je geluisterd wordt Coccinelle, en je hebt in andere gevallen altijd recht op een second opinion hč :*

En ik moest hardop lachen om dat sinas verhaal :D _O-
pi_147517820
Mignon, wanneer verhuis je hierheen? *O*
pi_147518397
Misschien idd te vroeg getest stoel :*

Wat vervelend Cocci :* Gelukkig luisteren ze nu wel naar je! O+

En ook ik proeste bijna mn DrPepper over het beeldscherm... Ook echt gewoon SINAS :D
pi_147518444
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:36 schreef coccinelle het volgende:
Net een kwartier aan de telefoon gehangen met de verpleegkundige. Ik hoef zondag niet te beginnen met clomid, maar ik heb maandag een afspraak om te gaan starten met menopur of pregnyl :o
Goed dat je voor jezelf opkomt. ^O^
pi_147519048
quote:
Dat lijkt me een grote stap, vielen de reacties (of het uitblijven daarvan) mee?
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:43 schreef Cygne het volgende:
Joycie. :*
Mijn lievelingsoom is in juli overleden, t doet veel met je.

Ik had vorige week weer een sollicitatie, via skype. Lang gesprek, ingewikkelde maar goede vragen en vandaag een bericht wanneer ik kon beginnen? *O*
Gefeliciteerd!!

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:01 schreef MaJo het volgende:
Ik had vandaag weer licht bloedverlies. Volgens mij is dit nu standaard de dag na het batsen :@ :')
Das ook verwarrend.. Misschien iets minder fanatiek? :o ;)

Sproetjes, fijn dat je je weer iets beter voelt, en dat je eea wat meer los kan laten.

Balen Cocci dat het deze ronde niet gelukt is maar wel super dat ze je nu serieus nemen! De aanhouder wint!

Ik heb sinds dinsdag bijna niets meer gegeten, knoop in mijn maag. Vandaag wezen lunchen met een collega, ik had een schepje fruit, mķest een broodje van hem halen, dus een droge snee brood met boter :') Die ging nog redelijk naar binnen, t fruit smaakte niet en van een stuk sinaasappel kreeg ik spontaan maagzuur. Ik zit gewoon onwijs kut in mijn vel en dat uit zich fysiek. Op t werk besloten dat ik de laatste paar dagen flink gas terug neem, even kijken wat niet kan wachten en dat afhandelen en verder niets.
Gisteren met mijn beste vriend wezen eten (wel 3 hele happen Chinees *O*) en 'savonds wezen paardrijden met mijn beste vriendin, vandaag dus wezen lunchen en even kunnen klagen tegen mijn collega (hij is afgestudeerd maatschappelijk werker en kroop direct in die rol :') Arme man, haha we hebben het super gezellig samen normaal maar je zag m echt een andere hoed op doen.) Vanavond met een vriendin naar de bios, en morgen de hele dag naar stal toe.
Dus afleiding genoeg.

Ik heb gisteren een lieve mail terug gehad van de moeder van die jongen die is omgekomen. Voelde erg fijn *;

En vandaag dag 28 zonder bloed of spotting, normaal spotting vanaf dag 25, met één uitzondering waarbij ik op dag 28 spotting verloor en op dag 30 ongesteld werd. Dus over een paar uurtjes ben ik officieel over-spotting-tijd :')
Ben toe aan vakantie, even opnieuw opstarten, dan is geest en lichaam weer tot rust..
pi_147519096
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 16:08 schreef pinquit het volgende:
Mignon, wanneer verhuis je hierheen? *O*
Geen idee nog. Ik denk dat we t wel zien wanneer het kan enzo.
pi_147521804
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 december 2014 15:36 schreef coccinelle het volgende:
Goed zo, meis 👍

Ik ben benieuwd hoe je traject er uit gaat zien. Ik hoop voor je dat met het verlengen van de lf je "gewoon" zwanger wordt.
  Moderator vrijdag 12 december 2014 @ 22:34:50 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147530728
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 16:48 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Dat lijkt me een grote stap, vielen de reacties (of het uitblijven daarvan) mee?

Ik heb veel lieve reacties gehad maar ook wel opvallend wie er reageerden. Met name mensen van fok en mensen van vroeger (basisschool enzo). Mijn beste vrienden reageerden helemaal niet, misschien ook omdat ze het al weten. Maar voelt wel goed om het "geout" te hebben :)

quote:
Das ook verwarrend.. Misschien iets minder fanatiek? :o ;)

We waren misschien iets te enthousiast :') Was dan ook 9 dagen ongesteld geweest. Meestal valt het wel mee maar toch steeds een dag later bloedverlies.

Wat fijn dat je een reactie gehad hebt van de moeder van je jeugdliefde, hopelijk helpt dit in je verwerkingsproces! Ik denk dat het uitblijven van je menstruatie daar ook mee te maken heeft. Je lichaam en geest zijn zo met elkaar verbonden.

Zelf eigenlijk niks te melden, vandaag dag 13 en eisprong nog lang niet in zicht. Wel vervelend die lange cycli -O-

Cocci wat goed dat je op je strepen bent gaan staan, dat heeft goed geholpen! Hopelijk kan je zo weer wat positiever het nieuwe jaar in :*

Dat alcoholverhaal deed mij ook giebelen, vooral de sinas _O- Maar stippel heeft wel een punt, hoe moeilijker je er zelf over doet hoe verdachter het overkomt.
pi_147532452
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 16:03 schreef mignonne het volgende:
En ik moest hardop lachen om dat sinas verhaal
ik ook :D
pi_147532851
I've spotted spotting *O* waarschijnlijk cyclus van 29 dagen dit keer als het morgen doorzet. Mijn nod wordt 8 januari en dat is een zinloze ronde want in mijn vruchtbare periode ben ik met mijn ouders op vakantie :')
pi_147535240
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 23:35 schreef Cassandra87 het volgende:
I've spotted spotting *O* waarschijnlijk cyclus van 29 dagen dit keer als het morgen doorzet. Mijn nod wordt 8 januari en dat is een zinloze ronde want in mijn vruchtbare periode ben ik met mijn ouders op vakantie :')
nou dat is een kleedje mee de skipiste op :p

Of gaat je partner niet mee?
Schudden voor gebruik
pi_147536822
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 01:28 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

nou dat is een kleedje mee de skipiste op :p

Of gaat je partner niet mee?
jawel. Eerder t strand ;)
pi_147538034
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 07:42 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

jawel. Eerder t strand ;)
warmer in je bloterik!

*O*
Schudden voor gebruik
pi_147540140
MaJo, ik had een tijd terug regelmatig wat bloedverlies na seks, blijk een gevoelig/dunner plekje te hebben van binnen (weet niet meer waar precies :P het heet ectropion). Bij mij komt en gaat het, na de uitslag heb ik er 1,5 jaar geen last van gehad, tot het in februari goed raak was. Was net ongesteld geweest en de bloeding erna was gewoon minstens net zo erg! Weer onderzoek, bleek nog steeds alleen dat plekje. Kreeg tijdje terug nog te horen dat het tijdens de zwangerschap weer op kan spelen, maar sinds die keer in februari weer geen last gehad! (Misschien zijn we nu wel iets minder fanatiek, haha)

Fijn dat er naar he geluisterd wordt Coccinelle! Hoop dat je gauw een echte kans krijgt!!

Verder :* voor iedereen die zich even niet goed voelt.
En succes voor iedereen op het wachtbankje, op naar de volgende strepen! (Nog gefeliciteerd GGirl, beeeetje laat :P)
  Moderator zaterdag 13 december 2014 @ 15:24:55 #108
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147542946
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 12:55 schreef Gevalletje het volgende:
MaJo, ik had een tijd terug regelmatig wat bloedverlies na seks, blijk een gevoelig/dunner plekje te hebben van binnen (weet niet meer waar precies :P het heet ectropion). Bij mij komt en gaat het, na de uitslag heb ik er 1,5 jaar geen last van gehad, tot het in februari goed raak was. Was net ongesteld geweest en de bloeding erna was gewoon minstens net zo erg! Weer onderzoek, bleek nog steeds alleen dat plekje. Kreeg tijdje terug nog te horen dat het tijdens de zwangerschap weer op kan spelen, maar sinds die keer in februari weer geen last gehad! (Misschien zijn we nu wel iets minder fanatiek, haha)

Fijn dat er naar he geluisterd wordt Coccinelle! Hoop dat je gauw een echte kans krijgt!!

Verder :* voor iedereen die zich even niet goed voelt.
En succes voor iedereen op het wachtbankje, op naar de volgende strepen! (Nog gefeliciteerd GGirl, beeeetje laat :P)
ah dat zou bij mij ook wel kunnen ja! Had je dan ook een paar dagen bloedverlies of eenmalig? Misschien dat het bloeden bij mij een tijdje geleden zo verklaard kan worden!
  zaterdag 13 december 2014 @ 18:30:54 #109
409579 LuDann
All the way
pi_147547225
Ik kom even juichen voor streepjes. *O*

quote:

SPOILER
Jeetje, wat heftig zeg. :{ Sterkte.

quote:

Thumbs up voor je moed! Ik heb het op FB nooit echt geuit (ik heb EDS ipv ME, maar waar het onzichtbare ziektes betreft blijkt onbegrip een factor te zijn die altijd meespeelt) , maar dat komt meer omdat ik er ook mensen van studie/werk/eventuele toekomstige netwerken om aan werk te komen op heb zitten. Ik ben blij te lezen dat je positieve reacties gehad hebt. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:07 schreef Dottey het volgende:

Fb is sowieso de laatste tijd om te janken met de veranderingen die ik eerder negatief dan positief vind.
Ik denk er dan ook nog altijd hard over na om het stop te zetten, mja het is ook wel handig om te gluurburen bij mijn vrienden en vage kennissen...
Ik ''moet'' FB gebruiken voor mijn studie (zo'n 80 % is afkomstig van buiten Nederland), maar als dat niet het geval was geweest dan had ik het misschien ook al opgezegd. Mijn vriend heeft ook geen FB, hij heeft er net zo'n hekel aan als ik.

quote:

Jeetje, wat naar... Gecondoleerd en ook veel sterkte gewenst.
  Moderator zondag 14 december 2014 @ 00:12:58 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147558731
Wat een rust vandaag hier :o

LuDann ik ben normaal ook niet zo van alles op Facebook zetten maar ik vond dit wel een mooie aanleiding (een blog van iemand met ME, die beschrijft wat dat met haar doet). Hierdoor was het ook wat ongedwongen en minder een groot statement. En als ik er anderen mee kan helpen ben ik al lang blij :)
pi_147566110
Idd rustig hier. Tis heerlijk weer buiten! Is iedereen de hort op? :)

Hier 1 dag voor NOD. (als ik t gemiddelde aanhou) Het misselijke is weg... Maar ik voel ook verder niks. Afwachten maar.. Morgen in ieder geval maar zorgen dat ik maandverband etc in mijn tas heb.. :{
pi_147566325
Wij krijgen zo visite :) En dan met 3 flatcoats de hort op haha.

Hier nog steeds geen eetlust :'( Gisteren een stukje boterkoek, een stukje chocola en 3 stukjes ravioli. Vanochtend een hele pannenkoek op, dat dan weer wel. Gezond is anders.. Maar buiten geen eetlust, ook totaal geen zin om te koken.
Omdat ik toch wat naar binnen moet krijgen eet ik maar wat er voor handen ligt.
pi_147575929
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 15:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

ah dat zou bij mij ook wel kunnen ja! Had je dan ook een paar dagen bloedverlies of eenmalig? Misschien dat het bloeden bij mij een tijdje geleden zo verklaard kan worden!
Eerste keer was het dan eenmalig maar een paar druppels en dat dan zo nu en dan. Tweede keer, in februari, was er kennelijk een wat groter vat stuk, bloedde toen behoorlijk. Was natuurlijk net vrijdagavond laat toen, dacht steeds "ohh valt vast mee, gaat zo weer over" en is ook paar keer minder geworden, maar dan begon het weer.. Uiteindelijk na het weekend bij de huisarts geweest die me aankeek en zei "daar mag je echt wel de HAP voor bellen hoor!". Volgens hem hadden ze dan mogelijk meteen dat vat in het aangrenzende ziekenhuis dichtgebrand *ril*. Is vanzelf gestopt, maar dat was dus wel na 5 dagen.. Huisarts wilde daarom toch opnieuw onderzoek, omdat het zo heftig was.
Normaal is een contactbloeding zoals ik het de eerste keer had, door dat plekje springt er bij mij eerder een adertje.

(Toen ik het voor de eerste keer na liet kijken ging ik naar een vervangende huisarts (van mij was zoals altijd op vakantie), die hoorde "contactbloeding" en begon meteen over SOA's. Wist niet precies meer wanneer vriend getest was, dus arts riep gelijk "nou, dan is het zéker een SOA hoor!!". Nou, die test was toch echt negatief!!)
pi_147577244
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 18:15 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

(Toen ik het voor de eerste keer na liet kijken ging ik naar een vervangende huisarts (van mij was zoals altijd op vakantie), die hoorde "contactbloeding" en begon meteen over SOA's. Wist niet precies meer wanneer vriend getest was, dus arts riep gelijk "nou, dan is het zéker een SOA hoor!!". Nou, die test was toch echt negatief!!)
Lekkere vervanger! }:|
  zondag 14 december 2014 @ 19:19:47 #115
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_147578459
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 12:18 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Waarom zou je niet mogen drinken van te voren?
Ik dronk altijd gewoon normaal en de testen waren gewoon duidelijk hoor.

Fijn dat het beterderderder met je gaat :*
Ik dacht altijd dat dat het dan te verdund zou zijn haha :p verkeerd gedacht dus ;)
  Moderator zondag 14 december 2014 @ 21:24:04 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147583945
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 18:15 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Eerste keer was het dan eenmalig maar een paar druppels en dat dan zo nu en dan. Tweede keer, in februari, was er kennelijk een wat groter vat stuk, bloedde toen behoorlijk. Was natuurlijk net vrijdagavond laat toen, dacht steeds "ohh valt vast mee, gaat zo weer over" en is ook paar keer minder geworden, maar dan begon het weer.. Uiteindelijk na het weekend bij de huisarts geweest die me aankeek en zei "daar mag je echt wel de HAP voor bellen hoor!". Volgens hem hadden ze dan mogelijk meteen dat vat in het aangrenzende ziekenhuis dichtgebrand *ril*. Is vanzelf gestopt, maar dat was dus wel na 5 dagen.. Huisarts wilde daarom toch opnieuw onderzoek, omdat het zo heftig was.
Normaal is een contactbloeding zoals ik het de eerste keer had, door dat plekje springt er bij mij eerder een adertje.

Dat is dan wel een heftige bloeding als het 5 dagen aanhoudt! En dichtbranden klinkt niet bepaald prettig nee :X En lompe vervanger }:|

Vandaag gezellig met 3 vriendinnen naar de kerstmarkt in Aken geweest. Echt zo'n ouderwets gezellige meidendag O+ Ook nog wat leuke dingetjes aan overgehouden (2 glühweinmokken die precies matchen met mijn mokken van vorig jaar, een peperkoek en een zogenaamde "printen", de koek van Aken met kaneel. Erg lekker :9)
pi_147591309
We hebben een datum. *O*
13 januari naar de geneticus.
pi_147591584
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 00:30 schreef Cygne het volgende:
We hebben een datum. *O*
*O*

dat is de verjaardag van mijn man, nu al een goede dag dus O+
S. 2014
J. 2016
pi_147592221
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 21:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is dan wel een heftige bloeding als het 5 dagen aanhoudt! En dichtbranden klinkt niet bepaald prettig nee :X En lompe vervanger }:|

Vandaag gezellig met 3 vriendinnen naar de kerstmarkt in Aken geweest. Echt zo'n ouderwets gezellige meidendag O+ Ook nog wat leuke dingetjes aan overgehouden (2 glühweinmokken die precies matchen met mijn mokken van vorig jaar, een peperkoek en een zogenaamde "printen", de koek van Aken met kaneel. Erg lekker :9)
He daar ga ik dinsdag heen :P
Nooit geweest..nog tips? Haha!
pi_147592327
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 00:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

*O*

dat is de verjaardag van mijn man, nu al een goede dag dus O+
O+
pi_147593178
quote:
We hebben een datum. *O*
oh wat fijn! en best vlot allemaal O+
Schudden voor gebruik
pi_147593413
Wat fijn dat je een datum hebt Cygne!

Nog nieuws vandaag, gestreepte stoel?

Zit nu een paar dagen voor mijn eisprong (hoop ik, nu dag 26, vorige twee keer lh-piek op dag 30) dus de batsmarathon kan na een goede training eindelijk worden gestart! :9 *O* (bohboh, wat duurt dat wachten lang!)

Ben zo benieuwd of ik met oud-en-nieuw zwanger blijk...! Of keigezellig keihard aan de champagne! Alletwee de opties klinken top! * ^O^

*niet tegelijk of course :P
pi_147594016
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 06:35 schreef Sara82 het volgende:
Wat fijn dat je een datum hebt Cygne!

Nog nieuws vandaag, gestreepte stoel?

Zit nu een paar dagen voor mijn eisprong (hoop ik, nu dag 26, vorige twee keer lh-piek op dag 30) dus de batsmarathon kan na een goede training eindelijk worden gestart! :9 *O* (bohboh, wat duurt dat wachten lang!)

Ben zo benieuwd of ik met oud-en-nieuw zwanger blijk...! Of keigezellig keihard aan de champagne! Alletwee de opties klinken top! * ^O^

*niet tegelijk of course :P
Aaaah dag 30. Wat kun jij goed wachten. Ik word al helemaal zenuwachtig. Dag 19 en nagels verdwijnen langzaam maar zeker
Hier dus extra lange batsmarathons.
pi_147594029
Oh en Cygne beter van die afspraak! En je nieuwe baan! Dat wordt een goed nieuwjaar
pi_147594098
Fijn dat je die afspraak hebt Cygne!

Hier toch alweer snel bloed, dag 26 pas. Nouja, dan maar met kerst aan de slag O+
pi_147594751
quote:
We hebben een datum. *O*
Jeeh Cygne! Fijn, lekker snel doorpakken dus!
pi_147594784
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 08:29 schreef Daui het volgende:

[..]

Aaaah dag 30. Wat kun jij goed wachten. Ik word al helemaal zenuwachtig. Dag 19 en nagels verdwijnen langzaam maar zeker
Goedemorgen! Hier ook dag 19, en het inbeelden kan weer beginnen hoor :W 8)7
pi_147594882
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 09:43 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Goedemorgen! Hier ook dag 19, en het inbeelden kan weer beginnen hoor :W 8)7
Goedemorgen! En waar heb je al last van ;)
Hoe weet je wanneer je eisprong is of voel je dat? Als ik er over na ga denken voel ik van alles :)
pi_147595029
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 09:49 schreef Daui het volgende:

[..]

Goedemorgen! En waar heb je al last van ;)
Hoe weet je wanneer je eisprong is of voel je dat? Als ik er over na ga denken voel ik van alles :)
Ik voel het vaak, een beetje vervelend gevoel in mijn bekken is het. Zo ook afgelopen zaterdag! Ja ik voelde me opgeblazen en ik voelde vanmorgen steekjes beneden, slaat he-le-maal nergens op, want er valt nog niks te voelen. Heeft misschien meer te maken met het griepje dat mij heeft gevonden dan met een bevruchte eicel :9
pi_147595056
stom he, kwaaltjes voelen?

Hier is mijn menstruatie bijna over, dus we kunnen weer aan de bak. Deze week is alleen heel erg druk, want vrijdag vliegen we voor 2 weken naar het zuiden voor kerst en zo, dus de was moet gewassen worden, het huis moet schoon, cadeautjes moeten ingepakt worden, etc. etc. Plus, al het werk moet klaar op het werk...
pi_147595101
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 09:59 schreef Jagärtrut het volgende:
stom he, kwaaltjes voelen?

Hier is mijn menstruatie bijna over, dus we kunnen weer aan de bak. Deze week is alleen heel erg druk, want vrijdag vliegen we voor 2 weken naar het zuiden voor kerst en zo, dus de was moet gewassen worden, het huis moet schoon, cadeautjes moeten ingepakt worden, etc. etc. Plus, al het werk moet klaar op het werk...
Oh jagar! Drukte dus nog deze week! Maar daarna kan je lekker ontspannen :). En, lekker op vakantie voor je ei! Zou leuk zijn als het dan raak is..!

Ja kwaaltjes voelen is verschrikkelijk :')
pi_147595192
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 10:02 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Oh jagar! Drukte dus nog deze week! Maar daarna kan je lekker ontspannen :). En, lekker op vakantie voor je ei! Zou leuk zijn als het dan raak is..!

Ja kwaaltjes voelen is verschrikkelijk :')
vakantie is het niet hoor, alleen maar familiebezoek. Volgens m'n apps springt het ei zaterdag of zondag al, dus deze proberen goed aan de slag te gaan...

Het fijne is dat we weer thuiskomen een dag voor m'n NOD, wat betekent dat ik hopelijk veel afleiding heb van het kwaaltjes voelen...
  maandag 15 december 2014 @ 10:44:43 #133
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_147595759
Gewoon in je nakie de was doen, opvouwen, stofzuigen etc
Dan komt het wel goed met dat batsen. .
(Wel even de gordijnen dicht doen.. ;) )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_147596900
quote:
We hebben een datum. *O*
*O*
pi_147597318
quote:
7s.gif Op maandag 15 december 2014 10:44 schreef Barreltje het volgende:
Gewoon in je nakie de was doen, opvouwen, stofzuigen etc
Dan komt het wel goed met dat batsen. .
(Wel even de gordijnen dicht doen.. ;) )
Jij hebt dat programma met Goedele gekeken? :+
pi_147597339
Hier dag 31... Nog niks te zien.. Ook niet op een test
pi_147598541
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 19:19 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat dat het dan te verdund zou zijn haha :p verkeerd gedacht dus ;)
Dit is toch wel waar? Dan is de urine minder geconcentreerd?

@ Cygne.. Wat fijn dat er nu een afspraak vast staat!
pi_147598694
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 11:56 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Welke programma met Goedele?! :D
pi_147598712
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 11:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier dag 31... Nog niks te zien.. Ook niet op een test
Wat voel je? Heb jij wel een regelmatige cyclus van jezelf? (Sorry, maar ik vergeet dit echt heel de tijd :@ )
pi_147600710
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 12:59 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Welke programma met Goedele?! :D
Sex Academy
pi_147600844
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:00 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Wat voel je? Heb jij wel een regelmatige cyclus van jezelf? (Sorry, maar ik vergeet dit echt heel de tijd :@ )
Er zit wat variatie is.. Wel om en nabij de 30 dagen.

36, 34, 30, 33, 39, 12, 26, 33, 31 en 30.

Bij die van 12 en 26 had ik pillen, waardoor t waar waarschijnlijk zo raar liep.
  maandag 15 december 2014 @ 14:01:18 #142
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_147601039
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 11:56 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Neuh.. ik heb zelf een dirty mind..
En daar blijft het bij, want ik ben niet zo goed in de uitvoering. .. :@
  maandag 15 december 2014 @ 14:14:35 #143
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_147601504
Hallo :W

Mijn man en ik hebben afgelopen weekend de knoop doorgehakt en besloten om voor een kindje te gaan! Mijn man heeft allemaal al wilde plannen over hoe we het appartement anders in kunnen richten om ruimte te maken voor een babykamer. Het zal passen en meten worden, maar het zou moeten lukken.

Ik heb afgelopen vrijdag mijn laatste pil genomen, dus het zal sowieso even afwachten worden hoe mijn cyclus zich gaat ontwikkelen...
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_147602636
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 14:14 schreef Zoe_Hart het volgende:

Mijn man en ik hebben afgelopen weekend de knoop doorgehakt en besloten om voor een kindje te gaan! Mijn man heeft allemaal al wilde plannen over hoe we het appartement anders in kunnen richten om ruimte te maken voor een babykamer. Het zal passen en meten worden, maar het zou moeten lukken.

Ik heb afgelopen vrijdag mijn laatste pil genomen, dus het zal sowieso even afwachten worden hoe mijn cyclus zich gaat ontwikkelen...
Welkom Zoe :W
  maandag 15 december 2014 @ 15:17:23 #145
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_147603104
quote:

Hallo :W Welkom!

[ Bericht 1% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 15-12-2014 15:50:49 (lezen is moeilijk ) ]
pi_147603482
Welkom Zoe!
pi_147603946
Welkom Zoe!

Oh gestreeptestoel, dat is vervelend! Even afwachten dan maar :*
pi_147607239
quote:

Hoi Zoe! Welkom
pi_147607324
Welkom Zoe en wat goed Cygne van de datum! Iets om naar uit te kijken
pi_147611155
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 08:29 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik kan dus heul niet goed wachten.... Maar heb geen keuze... heb een hele slome eierkoker.

Jammer van de negatieve test Stoel....

Welkom Zoë!
pi_147611388
Stom van de negatieve test Stoel, maar nog geen bloed?
Ik heb ook mn zitkussen op het wachtbankje neergelegd. Picknick mand erbij. Toastje worstje, glaasje siroop :')
pi_147612543
quote:
We hebben een datum. *O*
Wat snel zeg! Fijn! *O*

Welkom Zoë :W

Shit, GS. Stom die onzekerheid. :(
pi_147612562
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 19:29 schreef Hilzillah het volgende:
Stom van de negatieve test Stoel, maar nog geen bloed?
Ik heb ook mn zitkussen op het wachtbankje neergelegd. Picknick mand erbij. Toastje worstje, glaasje siroop :')
WORSTJE IS VERBOTEN!!111!!
pi_147612899
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:01 schreef Limone het volgende:

[..]

HEMA worst ook? ;(
pi_147613249
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 20:10 schreef Daui het volgende:

[..]

HEMA worst ook? ;(
Die mag wel. :Y)

Ik ga ervan uit dat je tijdens de wachtweken het zelfde mag (=niets) als tijdens de zwangerschap en dan mag salami niet. Verder was die uitspraak nergens op gestoeld hoor. :@
  maandag 15 december 2014 @ 20:31:15 #156
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_147613887
quote:
10s.gif Op maandag 15 december 2014 20:18 schreef Limone het volgende:

[..]

Die mag wel. :Y)

Ik ga ervan uit dat je tijdens de wachtweken het zelfde mag (=niets) als tijdens de zwangerschap en dan mag salami niet. Verder was die uitspraak nergens op gestoeld hoor. :@
Salami mag niet? Waarom niet? Ik heb nogal wat te leren!
pi_147614107
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 20:31 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Van salami ga je stinken

Serieus mijn collega had het pas mij op zijn brood voor ontbijt :r
  Moderator maandag 15 december 2014 @ 21:07:51 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147615934
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 01:12 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

He daar ga ik dinsdag heen :P
Nooit geweest..nog tips? Haha!
Ja hoor! Verwacht van de kerstmarkt niet al te veel, deze is voor Duitse begrippen vrij klein. Aan de andere kant zijn de kraampjes vaak toch veel van hetzelfde dus zo erg is dat niet ;) Ga in ieder geval op zoek naar Nobis (heeft meerdere filialen en ook een kraam op de markt), deze verkoopt de zogenaamde "Akense Printen", een lekkere peperkoek met kaneel :9 Ze delen ook stukjes uit dus dan kan je alvast voorproeven.
Naast de Markt is vooral de Dom een aanrader, die is erg mooi van binnen! Als je foto's wil zien kunnen we Facebookvriendjes worden, daar staan wat foto's op :) Als je dat wil DM je naam dan even.

Cygne wat fijn dat er een datum is! En nog best snel inderdaad. Door de afleiding van kerst en oud & nieuw is het binnen no time 13 januari :s)

Hier verder weinig te melden, dag 16 dus het duurt nog eeuwen tot mijn eisprong :')
pi_147616113
Hill, jij maakt t wachten wel heel gezellig! ;)

Hier idd geen bloed en heb ook niet t idee dat er nu aankomt.. :?

Salami.. Heb ik destijds wel s gehad hoor.

Nog nooit naar een kerstmarkt in Duitsland geweest.
  Moderator maandag 15 december 2014 @ 21:21:33 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147616731
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 21:10 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hill, jij maakt t wachten wel heel gezellig! ;)

Hier idd geen bloed en heb ook niet t idee dat er nu aankomt.. :?

Salami.. Heb ik destijds wel s gehad hoor.

Nog nooit naar een kerstmarkt in Duitsland geweest.
Dit was mijn derde keer kerstmarkt en vind het erg gezellig! Beetje rondslenteren, glühwein drinken (al was ik nu de Bob), allemaal kraampjes met eten. Ik hou er wel van!

Van salami wist ik ook niet, maar ik ben ook niet zo iemand die zich daar gigantisch mee bezighoudt (nog). Wanneer ik zwanger ben ga ik daar wel meer op letten maar ik word niet zo iemand die helemaal niks meer gaat eten. Vind al die dingen juist zo lekker :@ :')
pi_147616750
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 20:31 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Omdat het bereidingsproces de kans op toxoplasmose niet helemaal wegneemt. Ik heb het wel gegeten trouwens. Ik zag niets verkeerds aan salami uit de supermarkt. Dat is toch karton met knoflookpoeder. ;)
pi_147616830
Salami was inderdaad 1 van mijn cravings. :9
  Moderator maandag 15 december 2014 @ 21:26:06 #163
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147617001
Wat zijn van die dingen die jullie niet meer gaan eten? Ik weet dat rood vlees, rauwe vis en rauwmelkse kazen een no go zijn, maar hoe groot is de kans nou eigenlijk dat het echt gevaarlijk is? Ik wil het best uit de weg gaan als het echt gevaarlijk is maar heb ook wel het gevoel dat er vaak overdreven wordt als het om voeding gaat. Elk jaar komen er wel weer nieuwe inzichten bij waardoor bijna niks meer gezond is zeg maar :')
pi_147618804
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:26 schreef MaJo het volgende:
Wat zijn van die dingen die jullie niet meer gaan eten? Ik weet dat rood vlees, rauwe vis en rauwmelkse kazen een no go zijn, maar hoe groot is de kans nou eigenlijk dat het echt gevaarlijk is? Ik wil het best uit de weg gaan als het echt gevaarlijk is maar heb ook wel het gevoel dat er vaak overdreven wordt als het om voeding gaat. Elk jaar komen er wel weer nieuwe inzichten bij waardoor bijna niks meer gezond is zeg maar :')
Rosbief :Y) Zalm :Y)

Maar die rauwmelkse kazen mag ik toch al niet eten. Ik ben meer een yakitori liefhebber dan sushi. Biefstuk gebruik ik nog wel eens voor in de pho bo. Maar als het gaart mag het wel toch? En japanse fondue? Neeeeeeee :'(
Wat eten vrouwen in Japan als ze zwanger zijn?
  Moderator maandag 15 december 2014 @ 22:00:15 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147619000
quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 21:56 schreef Daui het volgende:

[..]

Rosbief :Y) Zalm :Y)

Maar die rauwmelkse kazen mag ik toch al niet eten. Ik ben meer een yakitori liefhebber dan sushi. Biefstuk gebruik ik nog wel eens voor in de pho bo. Maar als het gaart mag het wel toch? En japanse fondue? Neeeeeeee :'(
Wat eten vrouwen in Japan als ze zwanger zijn?
Filet American :9 Biefstuk :9 Sushi :9
Rauwmelkse kazen had ik nooit wat mee maar heb dat de laatste tijd ontdekt, Munsterkaas O+ Gegaarde biefstuk mag wel, het gaat om rood vlees.

Ik gok dat Japanners gewoon wel rauwe vis eten :P Oh en sushi tip: er zijn ook zat sushivarianten met kip en groenten ^O^
pi_147619158
Aha blijkbaar moet je alleen vis laten staan waar veel kwik in zit *O*
pi_147619262
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Filet American :9 Biefstuk :9 Sushi :9
Rauwmelkse kazen had ik nooit wat mee maar heb dat de laatste tijd ontdekt, Munsterkaas O+ Gegaarde biefstuk mag wel, het gaat om rood vlees.

Ik gok dat Japanners gewoon wel rauwe vis eten :P Oh en sushi tip: er zijn ook zat sushivarianten met kip en groenten ^O^
Oesters mogen! Heb je alleen weinig aan als je al zwanger bent
;)
  Moderator maandag 15 december 2014 @ 22:06:24 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147619364
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:02 schreef Daui het volgende:
Aha blijkbaar moet je alleen vis laten staan waar veel kwik in zit *O*
Rauwe vis mag ook niet vanwege de listeria bacterie. Zie bijvoorbeeld http://www.oudersvannu.nl(...)ijdens-zwangerschap/

quote:
1s.gif Op maandag 15 december 2014 22:04 schreef Daui het volgende:

[..]

Oesters mogen! Heb je alleen weinig aan als je al zwanger bent
;)
In bovenstaand artikel staat dat oesters ook niet mogen. Nou lust ik die toch al niet dus dat komt goed uit :P
  maandag 15 december 2014 @ 22:38:23 #169
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_147620729
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:21 schreef Limone het volgende:

[..]

Omdat het bereidingsproces de kans op toxoplasmose niet helemaal wegneemt. Ik heb het wel gegeten trouwens. Ik zag niets verkeerds aan salami uit de supermarkt. Dat is toch karton met knoflookpoeder. ;)
Ah, duidelijk! Ik moet me tegen die tijd maar goed inlezen... Al ben ik het met MaJo eens dat de ideeën om "gezond" elk jaar anders zijn. Maar om nou niks te eten is ook niet verstandig denk ik :+
pi_147624057
Liep laatst in de supermarkt langs de vleeswaren en kreeg zin in een broodje met leverworst, maar helaas mag dat ook niet! Niet te veel in ieder geval (ivm veel vitamine A), dus eet ik het maar niet. Filet American vind ik niks en ik lust geen kaas (nee echt niet. Vind ik zelf ook best jammer..) dus hoef daar niet op te letten.

Kwam ook best pissig van die vervangende arts terug ook.. Achja, was al blij dat het verder niks ergs was.

Fijn Cygne dat je al zo snel terecht kunt!
pi_147624142
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 00:09 schreef Gevalletje het volgende:
Liep laatst in de supermarkt langs de vleeswaren en kreeg zin in een broodje met leverworst, maar helaas mag dat ook niet! Niet te veel in ieder geval (ivm veel vitamine A), dus eet ik het maar niet. Filet American vind ik niks en ik lust geen kaas (nee echt niet. Vind ik zelf ook best jammer..) dus hoef daar niet op te letten.

Kwam ook best pissig van die vervangende arts terug ook.. Achja, was al blij dat het verder niks ergs was.

Fijn Cygne dat je al zo snel terecht kunt!
ik heb in mn zwangerschap regelmatig een boterham leverworst gegeten hoor.... 1 broodje en dan om de dag ofzo.... en dan weer weken niet...
werd t beleg uiteindelijk zo zat...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 december 2014 @ 04:15:59 #172
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147627207
Leverworst mag je wel als je zwanger bent hoor, 1 portie per dag. :) Er zit vitamine A in en daar mag je niet teveel van. Maar met 1 broodje leverworst per dag zit je goed, mits je niet op een andere manier ook nog vitamine A binnenkrijgt.
pi_147628995
Goedemorgen! Zo Mariposas, kon je niet slapen? ;p

Ik zal sushi en biefstuk echt heel erg missen. De rest kan ik makkelijk laten, maar negen maanden geen sushi en geen biefstukje... :'(

Ik probeer wel zo veel mogelijk sushi, biefstuk, alcohol en al die andere lekkernijen te laten staan in de wachtperiode.

Kerstmarkten zijn zo leuk! Ik zit tussen kerst en oud & nieuw weer in Valkenburg, onwijs gezellig! :D
pi_147629121
Ik rook al jaren niet meer maar sinds ik probeer zwanger te worden vind ik het het heel lastig om er niet af en toe eentje op te steken. Stom o|O
pi_147629282
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:01 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik heb vroegah, in de tijd van Ben Hurr en de houten cassettebandjes al eens toxoplasmose gehad... En dat kan je noooooit meer krijgen daarna (Of het blijft voor altijd in je lichaam oid) :Y)
pi_147629323
En sushi mag wel, mits de vis écht vers is. Dus bij een van de heel erg goed lopende all you can eat sushi restaurants kan je er wel vanuit gaan dat het spul vers is.
pi_147629560
Of gewoon naar een goed restaurant gaan en a la carte bestellen! :D

SPOILER
pi_147629625
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:53 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Of gewoon naar een goed restaurant gaan en a la carte bestellen! :D

SPOILER
Mag ik een biefstukje, maar wel goed doorbakken... :'(
pi_147630141
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:58 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Mag ik een biefstukje, maar wel goed doorbakken... :'(
;( Is het toch net niet he?
pi_147630387
Doorbakken biefstuk. :r

Vandaag voor t eerst training van werk, ik moest om 7 uur beginnen. _O-
Maar het was wel leuk, en toffe trainer ook. *O*
pi_147630784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:34 schreef Cygne het volgende:

*O*
pi_147631476
quote:

Vroeg!!! Fijn dat het leuk was
pi_147632012
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:39 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik heb vroegah, in de tijd van Ben Hurr en de houten cassettebandjes al eens toxoplasmose gehad... En dat kan je noooooit meer krijgen daarna (Of het blijft voor altijd in je lichaam oid) :Y)
Mazzel! Dan mag je gewoon de kattenbak met je blote handen verschonen! ^O^
pi_147632388
quote:

Goed om te horen dat je het naar je zin hebt! *O*
pi_147632941
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:48 schreef Limone het volgende:

[..]

Mazzel! Dan mag je gewoon de kattenbak met je blote handen verschonen! ^O^
Om deze rede alleen al zou ik er niets meer over zeggen en net doen alsof je het niet mag :9
Schudden voor gebruik
pi_147633519
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:34 schreef Daui het volgende:

[..]

Van salami ga je stinken

Serieus mijn collega had het pas mij op zijn brood voor ontbijt :r
Ik vind dat sowieso al een no go :D
pi_147633599
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:52 schreef Dottey het volgende:

[..]

Ik vind dat sowieso al een no go :D
Dottey! Ik mis je hier wel hoor :Y
pi_147633656
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:55 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Dottey! Ik mis je hier wel hoor :Y
Af en toe eens hierbinnen stormen om de boel op stelten te zetten en of te verrassen is des te leuker :D

;) :*

Hoe is het met jou? Ik vergeet steeds te zeggen dat ik je UI zo schattig om op te vreten vind O+
pi_147634092
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 09:28 schreef Daui het volgende:
Ik rook al jaren niet meer maar sinds ik probeer zwanger te worden vind ik het het heel lastig om er niet af en toe eentje op te steken. Stom o|O
Ik heb precies hetzelfde, zal wel met de hormonen te maken hebben, want het slaat echt nergens op.
Zodra ik weer zo'n gevoel krijg stop ik acuut drop in mijn snavel. Dat helpt. Ik heb nu dus altijd en overal drop bij me.
pi_147634423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:57 schreef Dottey het volgende:

[..]

Af en toe eens hierbinnen stormen om de boel op stelten te zetten en of te verrassen is des te leuker :D

;) :*

Hoe is het met jou? Ik vergeet steeds te zeggen dat ik je UI zo schattig om op te vreten vind O+
Ja dat is waar, jij bent onze verrassing! :D

Dankjewel! Het is ook echt dat ik geen tijd heb om gebakjes te maken, anders zou ik iedereen om me heen continue met deze koekjes vet mesten! Met mij gaat het goed, ik zit te wachten op de 27e! En met jou? Klaar voor de feestdagen? :*
pi_147635193
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:23 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Ja dat is waar, jij bent onze verrassing! :D

Dankjewel! Het is ook echt dat ik geen tijd heb om gebakjes te maken, anders zou ik iedereen om me heen continue met deze koekjes vet mesten! Met mij gaat het goed, ik zit te wachten op de 27e! En met jou? Klaar voor de feestdagen? :*
Ik zit altijd gereed om te juichen voor iedereen zijn of haar streepjes :D

Net voor de kerst hebben we veel op de planning staan (uitjes) met de kerst zelf is mijn man weg naar zijn ouders en ik ben lekker thuis ^^, (ik vier zelf geen kerst en dat gaat prima zo)

Hebben jullie veel plannen?
pi_147635302
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:44 schreef Dottey het volgende:

[..]

Ik zit altijd gereed om te juichen voor iedereen zijn of haar streepjes :D

Net voor de kerst hebben we veel op de planning staan (uitjes) met de kerst zelf is mijn man weg naar zijn ouders en ik ben lekker thuis ^^, (ik vier zelf geen kerst en dat gaat prima zo)

Hebben jullie veel plannen?
Je bent ook een lieverd he, jij!

Klinkt als een heerlijk relaxte kerst! Wij doen het lekker rustig aan, en we moeten tussen kerst en oud & nieuw werken in Valkenburg, waar we meteen een weekendje met zijn tweetjes aan vast hebben geplakt. Familie dit jaar ontwijken, prima! :@
pi_147636001
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:47 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Je bent ook een lieverd he, jij!

Klinkt als een heerlijk relaxte kerst! Wij doen het lekker rustig aan, en we moeten tussen kerst en oud & nieuw werken in Valkenburg, waar we meteen een weekendje met zijn tweetjes aan vast hebben geplakt. Familie dit jaar ontwijken, prima! :@
Lekker in jullie eigen bubbel.. O+

Wat voor soort werk doen jullie, als ik vragen mag?
pi_147636138
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:07 schreef Dottey het volgende:

[..]

Lekker in jullie eigen bubbel.. O+

Wat voor soort werk doen jullie, als ik vragen mag?
Ik PM je wel even :)
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:14:44 #195
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_147636266
Dankjewel allemaal voor het warme welkom! :D

Het begint nu flink te krampen, dus dit wordt de laatste geforceerde "ongesteldheid". Zo spannend!

Gisteren zijn we op kraamvisite geweest bij een baby van een week oud. *Rammel!* Normaal vind ik het dan wel leuk om andermans baby te zien en zo, maar ik zat er nu met een heel ander gevoel bij. Vooral toen ik haar zelf even vast had, om dan te bedenken dat wij er misschien zelf hopelijk over niet al te lange tijd ook eentje hebben O+

Wat betreft dingen die je niet meer mag eten/drinken, ik denk dat ik niet heel veel zou missen :@ Al las ik wel ergens dat je geen zachte dooiers meer mag hebben bij een gebakken ei, dat lijkt me dan nog het vervelendst want dat vind ik zoooooo lekker. Dingen als vis en filet americain lust ik sowieso al niet :P
Have you not seen my outfit? Polka-dot blouse and leopard print skirt, I mix patterns! I am an "outside of the box" thinker.
pi_147636289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:11 schreef Lushes het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde, zal wel met de hormonen te maken hebben, want het slaat echt nergens op.
Zodra ik weer zo'n gevoel krijg stop ik acuut drop in mijn snavel. Dat helpt. Ik heb nu dus altijd en overal drop bij me.
Drop in de navel stoppen :D Whuuuuuuuuuuuuuuuuuuut? :D
  dinsdag 16 december 2014 @ 14:15:58 #197
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_147636334
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 12:28 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Om deze rede alleen al zou ik er niets meer over zeggen en net doen alsof je het niet mag :9
Oh ja, dat hoeft dan straks ook niet meer, beter :P
pi_147636566
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:14 schreef Zoe_Hart het volgende:

Het begint nu flink te krampen, dus dit wordt de laatste geforceerde "ongesteldheid". Zo spannend!

Gisteren zijn we op kraamvisite geweest bij een baby van een week oud. *Rammel!* Normaal vind ik het dan wel leuk om andermans baby te zien en zo, maar ik zat er nu met een heel ander gevoel bij. Vooral toen ik haar zelf even vast had, om dan te bedenken dat wij er misschien zelf hopelijk over niet al te lange tijd ook eentje hebben O+

Wat betreft dingen die je niet meer mag eten/drinken, ik denk dat ik niet heel veel zou missen :@ Al las ik wel ergens dat je geen zachte dooiers meer mag hebben bij een gebakken ei, dat lijkt me dan nog het vervelendst want dat vind ik zoooooo lekker. Dingen als vis en filet americain lust ik sowieso al niet :P
Ik vind het denk ik het lastigste om geen/weinig paté op mijn boterham te smeren :{ want dat at ik eigenlijk super graag de laatste tijd.
En mijn bakken koffie vervangen.. nou las ik iets vaags over soorten thee waar je ook weer moeilijk moeilijk moeilijk over kan doen :') Eieren eet ik toch niet vaak, want die willen nog wel eens verkeerd vallen :')

Zo is er overal wel over te vallen.... we zien wel hoe dat gaat.

In ieder geval drink ik geen alcohol, rook niet, gebruik geen drugs/medicatie en klok geen blikken energiedrank naar binnen :+

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrr wat leuk van de kraamvisite. Babykroelen O+
Super leuk en dood eng natuurlijk dat het eindelijk zover is dat jullie de stap zetten om het te proberen. Heel veel succes en geduld toe gewenst. Ik hoop dat je krampen een beetje mee gaan vallen :*
pi_147636630
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:14 schreef Zoe_Hart het volgende:

Aaaah baby knuffelen O+. Ik kan ook niet wachten tot wij ons eigen frummeltje hebben *O*
pi_147636680
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:24 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Aaaah baby knuffelen O+. Ik kan ook niet wachten tot wij ons eigen frummeltje hebben *O*
Nog iets minder dan 4,5 maand en dan kan ik die van mijn kleine zusje friemelen en kroelen en en en O+

:@ trotse tante hier :@
pi_147636756
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:25 schreef Dottey het volgende:

[..]

Nog iets minder dan 4,5 maand en dan kan ik die van mijn kleine zusje friemelen en kroelen en en en O+

:@ trotse tante hier :@
Gefeliciteerd! Wat spannend :D Wat wordt het?
pi_147636886
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:27 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wat spannend :D Wat wordt het?
Het wordt gelukkig een baby _O-

SPOILER
pi_147636929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:30 schreef Dottey het volgende:

[..]

Het wordt gelukkig een baby _O-

SPOILER
Bijdehand :D :+
pi_147636982
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:31 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Bijdehand :D :+
Sorry :@ :D
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 14:59:16 #205
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147637864
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:15 schreef Dottey het volgende:

[..]

Drop in de navel stoppen :D Whuuuuuuuuuuuuuuuuuuut? :D
in de snavel ;) las het eerst ook verkeerd :')

Dottey ik vind het altijd zo leuk als je post *O*

En welkom Zoë!
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 15:55:39 #206
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147639763
Ik kom net terug van de diëtist en ik ben een kilo aangekomen in 3 weken -O- Dacht dat ik zo goed bezig was, maar de Sinterklaas lekkernijen zullen zijn effect hebben gehad :') En toen dacht ik... of zou het toch wat anders zijn? :o Maar nee, net getest en spierwit. Had het eigenlijk ook niet verwacht want totaal onlogisch, maar dan kon ik het aankomen aan iets anders wijten zeg maar :@ :')
pi_147640162
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 13:11 schreef Lushes het volgende:

[..]

En dit werkt? Wel zo'n rond dropje neem ik aan :9
bij mij is het de stress er om heen en de teleurstelling als ik ongesteld ben geworden
pi_147640208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 15:55 schreef MaJo het volgende:
Ik kom net terug van de diëtist en ik ben een kilo aangekomen in 3 weken -O- Dacht dat ik zo goed bezig was, maar de Sinterklaas lekkernijen zullen zijn effect hebben gehad :') En toen dacht ik... of zou het toch wat anders zijn? :o Maar nee, net getest en spierwit. Had het eigenlijk ook niet verwacht want totaal onlogisch, maar dan kon ik het aankomen aan iets anders wijten zeg maar :@ :')
Of die printen van de kerstmarkt. Maar ben je bezig met afvallen?
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 16:21:22 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147640612
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:09 schreef Daui het volgende:

[..]

Of die printen van de kerstmarkt. Maar ben je bezig met afvallen?
Ik ben bezig met gezonder eten en hopelijk raak ik daarbij wat kilo's kwijt. Het is niet de bedoeling dat ik aankom in ieder geval :D

Van die "printen" heb ik nog maar een klein stukje op. Ik denk meer aan de 3 chocoladeletters en pepernoten in de afgelopen weken :@ Komende weken maar weer extra opletten, maar ja kerst en oud en nieuw helpen ook niet mee dan :')

Ik ben trouwens bijna een jaar gestopt met roken *O* Heb er totaal geen behoefte meer aan maar ik moet zeggen dat ik toen ik aan oud en nieuw dacht ik meteen aan roken moest denken :o Dat zit blijkbaar zo in mijn systeem. Maar gaat goedkomen hoor, dit jaar is het me verder ook gewoon gelukt.

Hoe lang zijn jullie gestopt?
pi_147640714
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:08 schreef Daui het volgende:

[..]

En dit werkt? Wel zo'n rond dropje neem ik aan :9
bij mij is het de stress er om heen en de teleurstelling als ik ongesteld ben geworden
Drop helpt bij mij omdat ik een keer een sigaret heb gerookt nadat ik salmiakdrop had gegeten. Ik ging toen zowat over mijn nek.
Ik zal wel een mooie pavlov reactie hebben veroorzaakt.

Verder snap ik je helemaal, ook als je gestopt bent blijf je een roker. Althans, zo ervaar ik het wel. Ik denk er nog heel vaak aan tijdens hormonale buien, stress of verdriet.
Gelukkig blijft het bij denken.
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:58:30 #211
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_147641890
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben bezig met gezonder eten en hopelijk raak ik daarbij wat kilo's kwijt. Het is niet de bedoeling dat ik aankom in ieder geval :D

Van die "printen" heb ik nog maar een klein stukje op. Ik denk meer aan de 3 chocoladeletters en pepernoten in de afgelopen weken :@ Komende weken maar weer extra opletten, maar ja kerst en oud en nieuw helpen ook niet mee dan :')

Ik ben trouwens bijna een jaar gestopt met roken *O* Heb er totaal geen behoefte meer aan maar ik moet zeggen dat ik toen ik aan oud en nieuw dacht ik meteen aan roken moest denken :o Dat zit blijkbaar zo in mijn systeem. Maar gaat goedkomen hoor, dit jaar is het me verder ook gewoon gelukt.

Ik heb ook ooit gerookt, maar ben ruim 7 jaar geleden gestopt. Ik was er toen ook zo klaar mee, dat ik naderhand nooit meer de behoefte heb gehad om nog eens te roken. Daar ben ik wel heel blij mee. Ik vind het nu eigenlijk alleen maar heel erg stinken, maar dat mag je als ex-roker nooit hardop zeggen volgens mij, dus ik hou het meestal maar gewoon voor me :@
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:02:29 #212
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_147642009
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 14:22 schreef Dottey het volgende:

[..]

Ik vind het denk ik het lastigste om geen/weinig paté op mijn boterham te smeren :{ want dat at ik eigenlijk super graag de laatste tijd.
En mijn bakken koffie vervangen.. nou las ik iets vaags over soorten thee waar je ook weer moeilijk moeilijk moeilijk over kan doen :') Eieren eet ik toch niet vaak, want die willen nog wel eens verkeerd vallen :')

Zo is er overal wel over te vallen.... we zien wel hoe dat gaat.

In ieder geval drink ik geen alcohol, rook niet, gebruik geen drugs/medicatie en klok geen blikken energiedrank naar binnen :+

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrr wat leuk van de kraamvisite. Babykroelen O+
Super leuk en dood eng natuurlijk dat het eindelijk zover is dat jullie de stap zetten om het te proberen. Heel veel succes en geduld toe gewenst. Ik hoop dat je krampen een beetje mee gaan vallen :*
Dankjewel! Na een paracetamolletje had ik verder geen last meer ;) Nu moet het alleen nog wat gaan doorzetten en hopelijk snel voorbij zijn!

Hmm, pate vind ik dan weer wel heel lekker. Maar ik eet het eigenlijk nooit omdat ik er niet aan denk dat dat ook bestaat :')

En koffie :9 Ik dronk ooit redelijk veel koffie, maar ben ik inmiddels al terug gegaan naar 2 a 3 kopjes per dag. Dat moet volgens mij tijdens een zwangerschap ook wel mogen.
pi_147642034
quote:

[..]

al 13 jaar ..
:D

en ja! Sigaretten (en rook en asbak!) stinken :D
Schudden voor gebruik
pi_147642353
Vanochtend om 8 uur had ik zo'n trek in een zoute haring!
Mijn temperatuur bleef hoog en het bloed bleef weg, dus heb ik een test gedaan. En nog een, en nog een!

:o *O* *O* :'( :) *O*
pi_147642382
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:58 schreef Zoe_Hart het volgende:

[..]

Ik heb ook ooit gerookt, maar ben ruim 7 jaar geleden gestopt. Ik was er toen ook zo klaar mee, dat ik naderhand nooit meer de behoefte heb gehad om nog eens te roken. Daar ben ik wel heel blij mee. Ik vind het nu eigenlijk alleen maar heel erg stinken, maar dat mag je als ex-roker nooit hardop zeggen volgens mij, dus ik hou het meestal maar gewoon voor me :@
Jemig al weer vier jaar. Maar als er iets heftigs is gebeurd dan eentje met een flinke borrel.
pi_147642445
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 17:13 schreef coccinelle het volgende:
Mijn temperatuur bleef hoog en het bloed bleef weg, dus heb ik een test gedaan. En nog een, en nog een!

Gefeliciteerd!!! Streepjes uit 'moeilijk zwanger' zijn extra mooi! O+ *O*
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:20:20 #217
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147642551
Gefeliciteerd coci!! Was dus een innestelingbloeding ofzo? Wat fijn!! *O* *O*
pi_147642697
quote:

*O* *O*
S. 2014
J. 2016
pi_147642748
Cocci wat AWESOME!! O+ O+ :*
pi_147642883
Cocci *O* geweldig!
  dinsdag 16 december 2014 @ 17:32:42 #221
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_147642932
quote:

Gefeliciteerd!! *O*
pi_147642973
Cocci!!!! *O* *O* *O*
pi_147642984
quote:

O+ *O* wat leuk! Gefeliciteerd! En zoute haring.. Really? :D
pi_147643117
quote:

Gefeliciteerd! Meteen haring gekocht om het te vieren?
of heb jij het ook al over dropjes
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 17:44:16 #225
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147643306
Gefeliciteerd coccinelle! :o *O* Jij was toch juist ongesteld worden en baalde daar zo van? Zo zie je maar dat je lichaam je dus echt voor de gek kan houden. Wat een top nieuws O+
pi_147643364
quote:

*O* *O* *O*
pi_147644097
Cocci, wat cool! GEFELICITEERD! -O-

Hier gestopt met roken, toen ik zwanger was van zoon. En nog steeds gestopt. Af en toe denk ik er nog steeds aan. Vooral in de zomer...

Ik ga zometeen op kraamvisite.
pi_147644176
gefeliciteerd Coccinelle!

Het werd ook tijd voor streepjes in dit topic! :)
pi_147644286
quote:

*O*
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 18:23:17 #230
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147644399
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 18:15 schreef Jagärtrut het volgende:
gefeliciteerd Coccinelle!

Het werd ook tijd voor streepjes in dit topic! :)
Vind ik ook :Y *O*
pi_147644661
Coccinelle gefeliciteerd *O*
pi_147644888
Coccinelle gefeliciteerd!
pi_147645120
Hallo allemaal,sinds september 2014 zijn mijn vriend en ik bezig om zwanger te raken,na 12 jaar eindelijk gestopt met de pil,gelijk de eerste maand 28dagen cyclus en sinds december is mijn cyclus anders, ben al zo 32 dagen niet meer ongesteld,en had vd week wel buikkramp en een klein beetje bloedverlies, verder is er niks meer gekomen de afgelopen dagen kan dit innestelings bloed zijn?
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:03:55 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_147645663
Coccinelle, gefeliciteerd!! *O*

Pinklady, ik zou gewoon ff testen, dan weet je het zeker :P
disclaimer
pi_147645705
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:03 schreef Stormqueen het volgende:
Coccinelle, gefeliciteerd!! *O*

Pinklady, ik zou gewoon ff testen, dan weet je het zeker :P
Afgelopen vrijdag een test gedaan,die was negatief! Hoelang moet ik dan weer wachten tot het weer kan?
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:17:05 #236
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147646079
Je hcg stijgt met de dag. het kan de ene dag net te weinig zijn en de dag erna wel zichtbaar.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147646397
Cocci <3

Hoe tof! Gefeliciteerd!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_147646475
Oke bedankt! Zal het testen:-)
  dinsdag 16 december 2014 @ 19:41:23 #239
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_147646810
Cocci! *O* wat een heerlijk nieuws! Gefeliciteerd!!
pi_147647249
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:29 schreef PinkLady1 het volgende:
Oke bedankt! Zal het testen:-)
Succes!
pi_147647304
Feli cocci!
Dan had de verpleegkundige toch gelijk met de chlomid
pi_147647552
quote:

[..]

Met eten afvallen lukt mijzelf nooit zo. Meer sporten en uit kleinere kom eten en niet dezelfde portie als mijn vriend wegwerken. Hoeveel wil je kwijtraken?
pi_147647938
Dank voor alle felicitaties! Mijn man wil het nog niet geloven. Zaterdag maar samen een clearblue digital doen!

@Pinklady: hier was de test vrijdag (wilde zeker zijn dat ik niet zwanger was ondanks bloeding) negatief. Gisteren in het ziekenhuis ook nog. Vanmiddag dus wel positief op ebay test en de kv2v5.

Morgen het ziekenhuis maar weer bellen :')
pi_147648419
[quote]1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:07 schreef coccinelle het volgende:
Dank voor alle felicitaties! Mijn man wil het nog niet geloven. Zaterdag maar samen een clearblue digital doen!

@Pinklady: hier was de test vrijdag (wilde zeker zijn dat ik niet zwanger was ondanks bloeding) negatief. Gisteren in het ziekenhuis ook nog. Vanmiddag dus wel positief op ebay test en de kv2v5.

Morgen het ziekenhuis maar weer bellen :')
[/quote

Geweldig zeg! Gefeliciteerd!!

Ik zal het zelf even aankijken nog en dan snel weer een test doen!
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 20:29:10 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147648754
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 19:58 schreef Daui het volgende:

[..]

Met eten afvallen lukt mijzelf nooit zo. Meer sporten en uit kleinere kom eten en niet dezelfde portie als mijn vriend wegwerken. Hoeveel wil je kwijtraken?
Bewegen is voor mij wat lastig vanwege ME, ik kan daarom niet intensief sporten. Ik probeer nu wat vaker te wandelen in de hoop zo mijn conditie wat op te bouwen :)

Ik wil zo'n 10 kilo kwijtraken. Het liefst zou ik 20 kwijtraken, dan weeg ik wat ik tot mijn 25ste heb gewogen maar ik denk dat dat niet realistisch is. Doel is nu vooral om het buikvet weg te krijgen, zodat mensen zien dat ik zwanger ben tegen de tijd dat het zover is. Het wordt nu al vaak gedacht namelijk, is elke keer weer pijnlijk :')
  dinsdag 16 december 2014 @ 20:48:24 #246
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_147649685
Cocci *O* van harte gefeliciteerd!!
Be happy with the little things in life
pi_147649790
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bewegen is voor mij wat lastig vanwege ME, ik kan daarom niet intensief sporten. Ik probeer nu wat vaker te wandelen in de hoop zo mijn conditie wat op te bouwen :)

Ik wil zo'n 10 kilo kwijtraken. Het liefst zou ik 20 kwijtraken, dan weeg ik wat ik tot mijn 25ste heb gewogen maar ik denk dat dat niet realistisch is. Doel is nu vooral om het buikvet weg te krijgen, zodat mensen zien dat ik zwanger ben tegen de tijd dat het zover is. Het wordt nu al vaak gedacht namelijk, is elke keer weer pijnlijk :')
Irritant is dat. Dat je niet intensief kan sporten. En simpele buik oefeningen?jackknives ofzo? Iemand had hier een hoepel. Moet je wel de juiste muziek bij opzetten.
Hoe lang weet je dat je ME hebt en hoe kwam je daarachter?
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 20:55:23 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147650008
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 20:50 schreef Daui het volgende:

[..]

Irritant is dat. Dat je niet intensief kan sporten. En simpele buik oefeningen?jackknives ofzo? Iemand had hier een hoepel. Moet je wel de juiste muziek bij opzetten.
Hoe lang weet je dat je ME hebt en hoe kwam je daarachter?
Ik weet het nu 2 jaar. Ik had altijd al wel last van vermoeidheid maar het werd steeds erger en er werd nooit een oorzaak gevonden. Uiteindelijk bij het vermoeidheidscentrum in Lelystad terecht gekomen en daar de diagnose gekregen. Toen 2 jaar doorgelopen en niks mee gedaan, nu onder behandeling bij het Radboud in Nijmegen.

Thuis oefeningen doen heb ik in het verleden wel gedaan en moet ik eigenlijk weer gaan oppakken :Y We hebben ook een Kinect waar we eigenlijk nooit iets mee doen, zou wel zo'n dansprogramma ofzo willen volgen :D
pi_147650664
Lieve Cocci, gefeliciteerd! Ik ben echt ontzettend blij voor je! *O* *O* *O*
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 21:31:43 #250
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147651816
Meiden, jullie moeten volgend jaar ook echt meedoen met Secret Santa. Het is zo leuk O+
  dinsdag 16 december 2014 @ 21:37:23 #251
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147652135
Ik doe al mee, en ik weet nu dus hoe je doos er uit ziet :+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Moderator dinsdag 16 december 2014 @ 21:40:05 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147652277
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:37 schreef Moppert het volgende:
Ik doe al mee, en ik weet nu dus hoe je doos er uit ziet :+
En ook wat erin zat en wat er nu in zit _O-
pi_147654258
Vinden jullie het geen gek idee dat er volgend jaar met kerst misschien een kleine frummel bij is
pi_147655064
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:14 schreef Daui het volgende:
Vinden jullie het geen gek idee dat er volgend jaar met kerst misschien een kleine frummel bij is
Echt een heerlijk idee eigenlijk.. Maar ook wel spannend en gek dat dit misschien de laatste keer is op deze manier!

Ja, volgend jaar doe ik mee met secret Santa!
pi_147655067
quote:

nog niet verder gelezen.... maar hier moest ik gelijk op reageren!!!

Gefeliciteerd!!!!!!! O+
Schudden voor gebruik
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:19:32 #256
426326 Starbuck_
Captain Kara Thrace
pi_147657683
quote:

Gefeliciteerd!! Wat tof!! *O*

En haring om 8 uur 's ochtends :D :'( :D
Semper frakkin fi!
pi_147658368
Cocci!! Gefeliciteerd! *O*
Wat fijn zeg, na dat gedoe met het ziekenhuis over de Clomid gewoon ineens zwanger!

Oh en nog over die leverworst, ik weet dat het met mate mag hoor ;). Ben alleen bang dat ik ķf de smaak te pakken krijg en teveel ga eten ķf het voor de zekerheid maar af en toe ga eten. In dat geval kan ik de halve leverworst dan weer weggooien aangezien vriend het niet lust.. Dus heb ik ervoor gekozen maar even af te wachten :). Thee drink ik ook nog wel, die 3 bekertjes per week op m'n werk doen niks. En anders heb je nog rooibosthee of anderen zonder cafeīne die je volop mag drinken!
pi_147659576
Jaaaaa cocci, wat fijn!!!! Superdepuperwhoopwhoop! Gefeliciteerd! *O*
pi_147661392
Gisteren op kraamvisite geweest. Wat een klein droppie!

Mijn app zegt "2 days late" :Y
Mijn lichaam zegt: :?

Ik voel echt gewoon 0,0. Ik hoop niet dat ik nu ineens weer een mega lange cyclus heb...

Oja en drop mag je ook maar beperkt als je zwanger bent. :+ :7

Er is toch ook niks mis met thee? Behalve venkel en anijs thee
  woensdag 17 december 2014 @ 07:10:54 #260
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_147661397
Cocci! ! *O* *G*
Gefeliciteerd! !
pi_147661505
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:38 schreef Gevalletje het volgende:
Cocci!! Gefeliciteerd! *O*
Wat fijn zeg, na dat gedoe met het ziekenhuis over de Clomid gewoon ineens zwanger!

Oh en nog over die leverworst, ik weet dat het met mate mag hoor ;). Ben alleen bang dat ik ķf de smaak te pakken krijg en teveel ga eten ķf het voor de zekerheid maar af en toe ga eten. In dat geval kan ik de halve leverworst dan weer weggooien aangezien vriend het niet lust.. Dus heb ik ervoor gekozen maar even af te wachten :). Thee drink ik ook nog wel, die 3 bekertjes per week op m'n werk doen niks. En anders heb je nog rooibosthee of anderen zonder cafeīne die je volop mag drinken!
Ja thuis heb ik alleen maar thee zonder cafeīne. Maar op werk hebben ze of pickwick of lipton :N
Ik zag bij mijn favoriete theezaak de thee welcome little baby :)
In de ochtend heb ik echt een kopje koffie nodig (en stilte :( )

Mijn vriend houdt ook van leverworst. Je hebt ook kleine verpakkingen toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door Daui op 17-12-2014 07:38:51 ]
pi_147662086
Coccinelle!!! Gefeliciteerd!!! Gewoon twee streepjes, geniet ervan!
pi_147662868
Gestreeptestoel, ik hou het bijna niet meer van de spanning! Hoe doe jij dat?

Daui, ik wil ook een theezaak met Welcome Little Baby thee! Ik drink ook gewoon nog mijn bakkie cappuccino, en mijn theetjes.. Ik ga van de week wel even zoeken naar een alternatief voor pickwick inderdaad..
pi_147664469
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 07:10 schreef gestreeptestoel het volgende:

Ik voel echt gewoon 0,0. Ik hoop niet dat ik nu ineens weer een mega lange cyclus heb...

Mijn app zegt "41 dagen later" :Z :z En lopen al weken met de 'He ik word ongesteld-kwaaltjes' rond, maar nog niets, nada, noppes. 8)7

Cocci! :D *O* Streepjes O+ Gefeliciteerd!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
  woensdag 17 december 2014 @ 11:32:30 #265
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_147665105
coccinelle gefeliciteerd *O*
pi_147665340
quote:
7s.gif Op woensdag 17 december 2014 09:56 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Gestreeptestoel, ik hou het bijna niet meer van de spanning! Hoe doe jij dat?

Daui, ik wil ook een theezaak met Welcome Little Baby thee! Ik drink ook gewoon nog mijn bakkie cappuccino, en mijn theetjes.. Ik ga van de week wel even zoeken naar een alternatief voor pickwick inderdaad..
Omdat ik eergisteren getest heb.. En die was negatief.
pi_147665356
Gefeliciteerd Coccinelle! *O*
pi_147665357
quote:
17s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:08 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Mijn app zegt "41 dagen later" :Z :z En lopen al weken met de 'He ik word ongesteld-kwaaltjes' rond, maar nog niets, nada, noppes. 8)7

Cocci! :D *O* Streepjes O+ Gefeliciteerd!
Ja dat is veel! :*
pi_147668565
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:42 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Ja dat is veel! :*
Maar ik hoop dat je stiekem gewoon iets te vroeg getest hebt! :D
pi_147669247
quote:
17s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:51 schreef SilverSjoiis het volgende:

[..]

Maar ik hoop dat je stiekem gewoon iets te vroeg getest hebt! :D
Ik vrees dat t niet gelukt is...

Mijn man zei: We seksen gewoon verder... Misschien duurt deze cyclus wel een stuk langer, dus we gaan gewoon verder!
pi_147669465
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:13 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Ik vrees dat t niet gelukt is...

Mijn man zei: We seksen gewoon verder... Misschien duurt deze cyclus wel een stuk langer, dus we gaan gewoon verder!
Haha, herkenbaar motto!
  woensdag 17 december 2014 @ 14:31:38 #272
409579 LuDann
All the way
pi_147669783
quote:

Wat een fijn nieuws, het is je zo gegund! O+ *O*

Streepjes uit het moeilijk zwanger topic zijn inderdaad extra speciaal, absoluut! En ja, ik ben ook een stiekume lurker daar.
pi_147691822

Ik wil hier ook weer meekletsen. Sinds september de knoop doorgehakt en willen graag een tweede. Zoontje is nu net 1 jaar.
Cyclus is onregelmatig (pcos), eerste keer zwanger geworden dankzij clomid. Nu maar afwachten of het ook zonder clomid lukt.
pi_147695957
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:34 schreef Sethiwe het volgende:

Ik wil hier ook weer meekletsen. Sinds september de knoop doorgehakt en willen graag een tweede. Zoontje is nu net 1 jaar.
Cyclus is onregelmatig (pcos), eerste keer zwanger geworden dankzij clomid. Nu maar afwachten of het ook zonder clomid lukt.
Heel veel succes. :*
Schudden voor gebruik
pi_147696019
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 07:10 schreef gestreeptestoel het volgende:

In sommige thee zit cafeīne en daar moet je niet te veel van binnen krijgen.
pi_147696023
Coccinell! Ik ga nog even najubelen hoor *O* Wat ongelooflijk fijn!
pi_147696608
Dankje! ik vind alle felicitaties zo fijn he!Het gevoel dat ik het toch kwijt kan.
Mijn man wil het pas na de eerste echo aan de ouders vertellen, terwijl ik kerst een mooie gelegenheid vind.
Zo voor het eerst werken sinds ik weet dat ik zwanger ben. Hopelijk kan ik mijn mond houden!
  donderdag 18 december 2014 @ 08:23:35 #278
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_147697315
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 23:34 schreef Sethiwe het volgende:

Welkom! :W
pi_147697800
Welkom Sethiwe :W
pi_147697910
Welkom Sethiwe! Wij hebben ook nog in Z&G gepost, toch? Heb je toen de naam van je zoontje verteld? Ik weet het niet meer... :@
pi_147699204
Hoi Sethiwe! Gezellig! Hoop dat je snel weer van het wachtbankje af bent :)
pi_147699211
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 06:38 schreef coccinelle het volgende:
Dankje! ik vind alle felicitaties zo fijn he!Het gevoel dat ik het toch kwijt kan.
Mijn man wil het pas na de eerste echo aan de ouders vertellen, terwijl ik kerst een mooie gelegenheid vind.
Zo voor het eerst werken sinds ik weet dat ik zwanger ben. Hopelijk kan ik mijn mond houden!
Kan me voorstellen dat het super spannend is! Je zal wel stralen! :*
pi_147700188
Welkom Sethiwe!

Wow, die baan geeft wel afleiding. Vandaag derde dag van de training, ik moest oefenen met ticketafhandeling. Ik dacht dat ik supertraag was, maar blijkbaar was ik sneller dan andere trainees. _O-
pi_147700283
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:54 schreef Cygne het volgende:
Welkom Sethiwe!

Wow, die baan geeft wel afleiding. Vandaag derde dag van de training, ik moest oefenen met ticketafhandeling. Ik dacht dat ik supertraag was, maar blijkbaar was ik sneller dan andere trainees. _O-
Lekker bezig Cygne!
pi_147702554
Bedankt voor het welkom heten.
Limone we hebben idd samengepost in Z&G. Volgens mij zit er niet veel verschil qua leeftijd tussen onze kids. Naam heb ik toen via dm doorgegeven dacht ik.

Cygne fijn dat het werken afleiding geeft en dat het zo goed gaat.

Coccinelle en is het gelukt om het stil te houden voor je collega's?
pi_147703827
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja hoor! Verwacht van de kerstmarkt niet al te veel, deze is voor Duitse begrippen vrij klein. Aan de andere kant zijn de kraampjes vaak toch veel van hetzelfde dus zo erg is dat niet ;) Ga in ieder geval op zoek naar Nobis (heeft meerdere filialen en ook een kraam op de markt), deze verkoopt de zogenaamde "Akense Printen", een lekkere peperkoek met kaneel :9 Ze delen ook stukjes uit dus dan kan je alvast voorproeven.
Naast de Markt is vooral de Dom een aanrader, die is erg mooi van binnen! Als je foto's wil zien kunnen we Facebookvriendjes worden, daar staan wat foto's op :) Als je dat wil DM je naam dan even.
Nou bedankt voor de tip!
Kerstmarkt was om te janken hahaha :'( de dom was indd erg mooi! ^O^ prachtige fotos gemaakt!

Ik heb echt gemengde gevoelens...
ergens eind van deze week moet ik ongesteld worden...
Ik hoop niet dat ik net zoveel bloed ga verliezen als afgelopen maand want dan kan ik gerust alle feestjes afzeggen met de feestdagen
:(

Anderzijds.... mijn zus heeft vorige week positief getest na de 2e poging ivf ben echt blij voor haar *;

Hele rare afsluiting van dit jaar dus,
Of ik raak niet zwanger en ga in januari aan de bel trekken na 1jaar proberen..
Of het is wel raak en ik ben samen met mijn zus zwanger dat lijkt me echt zo leuk! :D
pi_147704196
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 13:21 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Nou bedankt voor de tip!
Kerstmarkt was om te janken hahaha :'( de dom was indd erg mooi! ^O^ prachtige fotos gemaakt!

Ik hoop niet dat ik net zoveel bloed ga verliezen als afgelopen maand want dan kan ik gerust alle feestjes afzeggen met de feestdagen

Anderzijds.... mijn zus heeft vorige week positief getest na de 2e poging ivf ben echt blij voor haar *;

Of het is wel raak en ik ben samen met mijn zus zwanger dat lijkt me echt zo leuk! :D
Gefeliciteerd Deadly! Wat goed dat je zus zwanger is geraakt na haar 2e poging ivf!

Kan me jouw gemengde gevoelens wel goed voorstellen. Maar hoe dan ook, 2015 is het tijd voor een nieuwe start! Wie weet ervaar je het wel als een opluchting.. Als je ongesteld bent hoop ik wel dat het niet al te heftig is, zodat je goed de feestdagen kan doorkomen :*
pi_147706456
quote:

[..]

Nou bedankt voor de tip!

Ook al voelt een jaar laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang.. dat is het niet :D
Heb je abnormaal lange of juist abnormaal korte cyclussen?
Heb je al eens geprobeerd bij te houden hoe je cyclus loopt?
Gebruik je bijvoorbeeld ovulatiesticks en/of temperaturen?
Het is handig om het van een poos bij houden mee te nemen naar je gesprek met de gezinsplanning in het ziekenhuis. Er staat eigenlijk 1,5 jaar zelf proberen als er geen problemen zijn of indicatie dat er wat aan de hand zou kunnen zijn voordat je daar eens aanbelt.

disclaimer: Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen ;)

OH! en voordat ik het vergeet: Gefeliciteerd met je zus! :*
Schudden voor gebruik
pi_147707159
Er stond eerder een jaar voor zelf proberen, is dat nu ineens langer geworden? Na wat op Google kijken zie ik ook overal een jaar en daarna verwijzing.
E.
pi_147707202
Mijn 'eigen' ziekenhuis zegt ook dat na 1 jaar verwijzing mogelijk is. Ik zou dus wel gewoon de huisarts bezoeken deadly kiss :*

https://gynaecologie.slin(...)m/Vruchtbaarheid/452
E.
pi_147708557
Ik houd sinds augustus alles via een app bij en met sticks inderdaad :)
Dat ben ik gaan doen omdat ik vanaf juli tot nu 2x niet ongesteld ben geweest, tussendoor bleef bloeden en de laatste keer zelfs niet van huis weg durfde door een bloedbad ;( tevens heb ik afgelopen mand geen eisprong streepje gezien so whatsupp met dat -O-
Ik bekijk het gewoon per maand ik weet het ook niet... maar een jaar vind ik wel mooi geweest :)
pi_147708653
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:02 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik houd sinds augustus alles via een app bij en met sticks inderdaad :)
Dat ben ik gaan doen omdat ik vanaf juli tot nu 2x niet ongesteld ben geweest, tussendoor bleef bloeden en de laatste keer zelfs niet van huis weg durfde door een bloedbad ;( tevens heb ik afgelopen mand geen eisprong streepje gezien so whatsupp met dat -O-
Ik bekijk het gewoon per maand ik weet het ook niet... maar een jaar vind ik wel mooi geweest :)
Je moet ook geheel naar je eigen grens denken hoor.. als je het niet vertrouwd en je denkt het nodig te hebben nagekeken te worden zou ik al om een doorverwijzing aanvraag bellen bij de huisarts.

:*
Goed dat je het bijhoud. Dat geeft je een soort van stapje "voor".
Schudden voor gebruik
  Moderator donderdag 18 december 2014 @ 16:16:59 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147709045
quote:

[..]

Nou bedankt voor de tip!

Hehe told you so ;) Hoop dat je wel een gezellig dagje hebt gehad?

Gefeliciteerd met je zus! Zou gaaf zijn als jullie samen zwanger zijn inderdaad O+

Welkom Sethiwe!

Hier inmiddels dag 19 en last van jeukende tetten. Dat had ik vorige cycli rondom mijn eisprong dus verwacht dat het ei 1 dezer dagen springt.
Vriend en ik zijn niet zo van het "planmatig vrijen" maar had nu wel gezegd dat het misschien wel slim is om om de twee dagen te vrijen om de kans te vergroten. Zei hij vanochtend opeens "vanavond weer vrijen hč schatje" O+ Ik smolt helemaal *;
  donderdag 18 december 2014 @ 16:20:32 #294
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_147709157
Hallo Sethiwe!

En gefeliciteerd met je zus deadly_kiss!

Welke app(s) gebruiken jullie eigenlijk om je cyclus in bij te houden? Ik zocht op ovulatie app en kreeg een hele bult resultaten, maar een idee welke eigenlijk goed/handig is...
  donderdag 18 december 2014 @ 16:22:06 #295
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147709198
period tracker.

En welkom Sethiwe *O*
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Moderator donderdag 18 december 2014 @ 16:22:17 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_147709201
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2014 16:20 schreef Zoe_Hart het volgende:
Hallo Sethiwe!

En gefeliciteerd met je zus deadly_kiss!

Welke app(s) gebruiken jullie eigenlijk om je cyclus in bij te houden? Ik zocht op ovulatie app en kreeg een hele bult resultaten, maar een idee welke eigenlijk goed/handig is...
Ik gebruik period tracker, bevalt goed!
  donderdag 18 december 2014 @ 16:46:12 #297
438112 Zoe_Hart
Call me Doctor
pi_147709882
Thnx Moppert & MaJo, ik heb net period tracker op m'n telefoon gezet :+

Ik erger me wel aan de slechte vertaling en enorm kromme zinnen in die app :@
  donderdag 18 december 2014 @ 16:50:08 #298
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_147709987
Ik heb womanlog .. werkt voor mij prima.
Ik heb alleen een vrij stabiele cyclus en e i - sprong. . Ds weet niet of die geschikt is voor minder stabielere cycli. .
  donderdag 18 december 2014 @ 16:50:41 #299
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_147710007
En piest er nog iemand het topic vol :?
pi_147710127
Ik heb ovuview. Heb vandaag mijn voorlopig laatste ovulatie test gepiestdus van mij moet je het niet hebben
pi_147710172
Twee weken geleden was ik ongesteld en ben ik meteen gaan temperaturen. De afgelopen weken wilde ik hier en in andere topics vragen stellen als:

- waarom blijft mijn temperatuur zo hoog?
- wanneer ging de linea nigra bij jullie weg? Bij mij issie zo aanwezig
- wanneer werden jullie tepels lichter? Bij mij zijn ze zo donker..

Maar omdat ik zelf ook wel wist wat mijn antwoord zou zijn als iemand anders deze vragen zou stellen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')