Wat snel zeg! Fijn!quote:Op maandag 15 december 2014 00:30 schreef Cygne het volgende:
We hebben een datum.![]()
13 januari naar de geneticus.
WORSTJE IS VERBOTEN!!111!!quote:Op maandag 15 december 2014 19:29 schreef Hilzillah het volgende:
Stom van de negatieve test Stoel, maar nog geen bloed?
Ik heb ook mn zitkussen op het wachtbankje neergelegd. Picknick mand erbij. Toastje worstje, glaasje siroop
Die mag wel.quote:
Salami mag niet? Waarom niet? Ik heb nogal wat te leren!quote:Op maandag 15 december 2014 20:18 schreef Limone het volgende:
[..]
Die mag wel.![]()
Ik ga ervan uit dat je tijdens de wachtweken het zelfde mag (=niets) als tijdens de zwangerschap en dan mag salami niet. Verder was die uitspraak nergens op gestoeld hoor.![]()
Van salami ga je stinkenquote:Op maandag 15 december 2014 20:31 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Salami mag niet? Waarom niet? Ik heb nogal wat te leren!
Ja hoor! Verwacht van de kerstmarkt niet al te veel, deze is voor Duitse begrippen vrij klein. Aan de andere kant zijn de kraampjes vaak toch veel van hetzelfde dus zo erg is dat nietquote:Op maandag 15 december 2014 01:12 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
He daar ga ik dinsdag heen![]()
Nooit geweest..nog tips? Haha!
Dit was mijn derde keer kerstmarkt en vind het erg gezellig! Beetje rondslenteren, glühwein drinken (al was ik nu de Bob), allemaal kraampjes met eten. Ik hou er wel van!quote:Op maandag 15 december 2014 21:10 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hill, jij maakt t wachten wel heel gezellig!![]()
Hier idd geen bloed en heb ook niet t idee dat er nu aankomt..![]()
Salami.. Heb ik destijds wel s gehad hoor.
Nog nooit naar een kerstmarkt in Duitsland geweest.
Omdat het bereidingsproces de kans op toxoplasmose niet helemaal wegneemt. Ik heb het wel gegeten trouwens. Ik zag niets verkeerds aan salami uit de supermarkt. Dat is toch karton met knoflookpoeder.quote:Op maandag 15 december 2014 20:31 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Salami mag niet? Waarom niet? Ik heb nogal wat te leren!
Rosbiefquote:Op maandag 15 december 2014 21:26 schreef MaJo het volgende:
Wat zijn van die dingen die jullie niet meer gaan eten? Ik weet dat rood vlees, rauwe vis en rauwmelkse kazen een no go zijn, maar hoe groot is de kans nou eigenlijk dat het echt gevaarlijk is? Ik wil het best uit de weg gaan als het echt gevaarlijk is maar heb ook wel het gevoel dat er vaak overdreven wordt als het om voeding gaat. Elk jaar komen er wel weer nieuwe inzichten bij waardoor bijna niks meer gezond is zeg maar
Filet Americanquote:Op maandag 15 december 2014 21:56 schreef Daui het volgende:
[..]
RosbiefZalm
Maar die rauwmelkse kazen mag ik toch al niet eten. Ik ben meer een yakitori liefhebber dan sushi. Biefstuk gebruik ik nog wel eens voor in de pho bo. Maar als het gaart mag het wel toch? En japanse fondue? Neeeeeeee![]()
Wat eten vrouwen in Japan als ze zwanger zijn?
Oesters mogen! Heb je alleen weinig aan als je al zwanger bentquote:Op maandag 15 december 2014 22:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Filet AmericanBiefstuk
Sushi
Rauwmelkse kazen had ik nooit wat mee maar heb dat de laatste tijd ontdekt, MunsterkaasGegaarde biefstuk mag wel, het gaat om rood vlees.
Ik gok dat Japanners gewoon wel rauwe vis etenOh en sushi tip: er zijn ook zat sushivarianten met kip en groenten
Rauwe vis mag ook niet vanwege de listeria bacterie. Zie bijvoorbeeld http://www.oudersvannu.nl(...)ijdens-zwangerschap/quote:Op maandag 15 december 2014 22:02 schreef Daui het volgende:
Aha blijkbaar moet je alleen vis laten staan waar veel kwik in zit
In bovenstaand artikel staat dat oesters ook niet mogen. Nou lust ik die toch al niet dus dat komt goed uitquote:Op maandag 15 december 2014 22:04 schreef Daui het volgende:
[..]
Oesters mogen! Heb je alleen weinig aan als je al zwanger bent
Ah, duidelijk! Ik moet me tegen die tijd maar goed inlezen... Al ben ik het met MaJo eens dat de ideeën om "gezond" elk jaar anders zijn. Maar om nou niks te eten is ook niet verstandig denk ikquote:Op maandag 15 december 2014 21:21 schreef Limone het volgende:
[..]
Omdat het bereidingsproces de kans op toxoplasmose niet helemaal wegneemt. Ik heb het wel gegeten trouwens. Ik zag niets verkeerds aan salami uit de supermarkt. Dat is toch karton met knoflookpoeder.
ik heb in mn zwangerschap regelmatig een boterham leverworst gegeten hoor.... 1 broodje en dan om de dag ofzo.... en dan weer weken niet...quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:09 schreef Gevalletje het volgende:
Liep laatst in de supermarkt langs de vleeswaren en kreeg zin in een broodje met leverworst, maar helaas mag dat ook niet! Niet te veel in ieder geval (ivm veel vitamine A), dus eet ik het maar niet. Filet American vind ik niks en ik lust geen kaas (nee echt niet. Vind ik zelf ook best jammer..) dus hoef daar niet op te letten.
Kwam ook best pissig van die vervangende arts terug ook.. Achja, was al blij dat het verder niks ergs was.
Fijn Cygne dat je al zo snel terecht kunt!
Ik heb vroegah, in de tijd van Ben Hurr en de houten cassettebandjes al eens toxoplasmose gehad... En dat kan je noooooit meer krijgen daarna (Of het blijft voor altijd in je lichaam oid)quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:53 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Of gewoon naar een goed restaurant gaan en a la carte bestellen!Mag ik een biefstukje, maar wel goed doorbakken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:58 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Mag ik een biefstukje, maar wel goed doorbakken...
quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:34 schreef Cygne het volgende:
Doorbakken biefstuk.![]()
Vandaag voor t eerst training van werk, ik moest om 7 uur beginnen.![]()
Maar het was wel leuk, en toffe trainer ook.
Vroeg!!! Fijn dat het leuk wasquote:Op dinsdag 16 december 2014 10:34 schreef Cygne het volgende:
Mazzel! Dan mag je gewoon de kattenbak met je blote handen verschonen!quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:39 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik heb vroegah, in de tijd van Ben Hurr en de houten cassettebandjes al eens toxoplasmose gehad... En dat kan je noooooit meer krijgen daarna (Of het blijft voor altijd in je lichaam oid)
Goed om te horen dat je het naar je zin hebt!quote:Op dinsdag 16 december 2014 10:34 schreef Cygne het volgende:
Om deze rede alleen al zou ik er niets meer over zeggen en net doen alsof je het niet magquote:Op dinsdag 16 december 2014 11:48 schreef Limone het volgende:
[..]
Mazzel! Dan mag je gewoon de kattenbak met je blote handen verschonen!
Ik vind dat sowieso al een no goquote:Op maandag 15 december 2014 20:34 schreef Daui het volgende:
[..]
Van salami ga je stinken
Serieus mijn collega had het pas mij op zijn brood voor ontbijt
Af en toe eens hierbinnen stormen om de boel op stelten te zetten en of te verrassen is des te leukerquote:Op dinsdag 16 december 2014 12:55 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Dottey! Ik mis je hier wel hoor
Ik heb precies hetzelfde, zal wel met de hormonen te maken hebben, want het slaat echt nergens op.quote:Op dinsdag 16 december 2014 09:28 schreef Daui het volgende:
Ik rook al jaren niet meer maar sinds ik probeer zwanger te worden vind ik het het heel lastig om er niet af en toe eentje op te steken. Stom
Ja dat is waar, jij bent onze verrassing!quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:57 schreef Dottey het volgende:
[..]
Af en toe eens hierbinnen stormen om de boel op stelten te zetten en of te verrassen is des te leuker![]()
![]()
![]()
Hoe is het met jou? Ik vergeet steeds te zeggen dat ik je UI zo schattig om op te vreten vind![]()
Ik zit altijd gereed om te juichen voor iedereen zijn of haar streepjesquote:Op dinsdag 16 december 2014 13:23 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Ja dat is waar, jij bent onze verrassing!
Dankjewel! Het is ook echt dat ik geen tijd heb om gebakjes te maken, anders zou ik iedereen om me heen continue met deze koekjes vet mesten! Met mij gaat het goed, ik zit te wachten op de 27e! En met jou? Klaar voor de feestdagen?
Je bent ook een lieverd he, jij!quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:44 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ik zit altijd gereed om te juichen voor iedereen zijn of haar streepjes![]()
Net voor de kerst hebben we veel op de planning staan (uitjes) met de kerst zelf is mijn man weg naar zijn ouders en ik ben lekker thuis ^^, (ik vier zelf geen kerst en dat gaat prima zo)
Hebben jullie veel plannen?
Lekker in jullie eigen bubbel..quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:47 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Je bent ook een lieverd he, jij!
Klinkt als een heerlijk relaxte kerst! Wij doen het lekker rustig aan, en we moeten tussen kerst en oud & nieuw werken in Valkenburg, waar we meteen een weekendje met zijn tweetjes aan vast hebben geplakt. Familie dit jaar ontwijken, prima!
Ik PM je wel evenquote:Op dinsdag 16 december 2014 14:07 schreef Dottey het volgende:
[..]
Lekker in jullie eigen bubbel..![]()
Wat voor soort werk doen jullie, als ik vragen mag?
Drop in de navel stoppenquote:Op dinsdag 16 december 2014 13:11 schreef Lushes het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde, zal wel met de hormonen te maken hebben, want het slaat echt nergens op.
Zodra ik weer zo'n gevoel krijg stop ik acuut drop in mijn snavel. Dat helpt. Ik heb nu dus altijd en overal drop bij me.
Oh ja, dat hoeft dan straks ook niet meer, beterquote:Op dinsdag 16 december 2014 12:28 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Om deze rede alleen al zou ik er niets meer over zeggen en net doen alsof je het niet mag
Ik vind het denk ik het lastigste om geen/weinig paté op mijn boterham te smerenquote:Op dinsdag 16 december 2014 14:14 schreef Zoe_Hart het volgende:
Dankjewel allemaal voor het warme welkom!
Het begint nu flink te krampen, dus dit wordt de laatste geforceerde "ongesteldheid". Zo spannend!
Gisteren zijn we op kraamvisite geweest bij een baby van een week oud. *Rammel!* Normaal vind ik het dan wel leuk om andermans baby te zien en zo, maar ik zat er nu met een heel ander gevoel bij. Vooral toen ik haar zelf even vast had, om dan te bedenken dat wij er misschien zelf hopelijk over niet al te lange tijd ook eentje hebben![]()
Wat betreft dingen die je niet meer mag eten/drinken, ik denk dat ik niet heel veel zou missenAl las ik wel ergens dat je geen zachte dooiers meer mag hebben bij een gebakken ei, dat lijkt me dan nog het vervelendst want dat vind ik zoooooo lekker. Dingen als vis en filet americain lust ik sowieso al niet
Aaaah baby knuffelenquote:Op dinsdag 16 december 2014 14:14 schreef Zoe_Hart het volgende:
Dankjewel allemaal voor het warme welkom!
Het begint nu flink te krampen, dus dit wordt de laatste geforceerde "ongesteldheid". Zo spannend!
Gisteren zijn we op kraamvisite geweest bij een baby van een week oud. *Rammel!* Normaal vind ik het dan wel leuk om andermans baby te zien en zo, maar ik zat er nu met een heel ander gevoel bij. Vooral toen ik haar zelf even vast had, om dan te bedenken dat wij er misschien zelf hopelijk over niet al te lange tijd ook eentje hebben![]()
Wat betreft dingen die je niet meer mag eten/drinken, ik denk dat ik niet heel veel zou missenAl las ik wel ergens dat je geen zachte dooiers meer mag hebben bij een gebakken ei, dat lijkt me dan nog het vervelendst want dat vind ik zoooooo lekker. Dingen als vis en filet americain lust ik sowieso al niet
Nog iets minder dan 4,5 maand en dan kan ik die van mijn kleine zusje friemelen en kroelen en en enquote:Op dinsdag 16 december 2014 14:24 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Aaaah baby knuffelen. Ik kan ook niet wachten tot wij ons eigen frummeltje hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |