Wat snel zeg! Fijn!quote:Op maandag 15 december 2014 00:30 schreef Cygne het volgende:
We hebben een datum.![]()
13 januari naar de geneticus.
WORSTJE IS VERBOTEN!!111!!quote:Op maandag 15 december 2014 19:29 schreef Hilzillah het volgende:
Stom van de negatieve test Stoel, maar nog geen bloed?
Ik heb ook mn zitkussen op het wachtbankje neergelegd. Picknick mand erbij. Toastje worstje, glaasje siroop
Die mag wel.quote:
Salami mag niet? Waarom niet? Ik heb nogal wat te leren!quote:Op maandag 15 december 2014 20:18 schreef Limone het volgende:
[..]
Die mag wel.![]()
Ik ga ervan uit dat je tijdens de wachtweken het zelfde mag (=niets) als tijdens de zwangerschap en dan mag salami niet. Verder was die uitspraak nergens op gestoeld hoor.![]()
Van salami ga je stinkenquote:Op maandag 15 december 2014 20:31 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Salami mag niet? Waarom niet? Ik heb nogal wat te leren!
Ja hoor! Verwacht van de kerstmarkt niet al te veel, deze is voor Duitse begrippen vrij klein. Aan de andere kant zijn de kraampjes vaak toch veel van hetzelfde dus zo erg is dat nietquote:Op maandag 15 december 2014 01:12 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
He daar ga ik dinsdag heen![]()
Nooit geweest..nog tips? Haha!
Dit was mijn derde keer kerstmarkt en vind het erg gezellig! Beetje rondslenteren, glühwein drinken (al was ik nu de Bob), allemaal kraampjes met eten. Ik hou er wel van!quote:Op maandag 15 december 2014 21:10 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hill, jij maakt t wachten wel heel gezellig!![]()
Hier idd geen bloed en heb ook niet t idee dat er nu aankomt..![]()
Salami.. Heb ik destijds wel s gehad hoor.
Nog nooit naar een kerstmarkt in Duitsland geweest.
Omdat het bereidingsproces de kans op toxoplasmose niet helemaal wegneemt. Ik heb het wel gegeten trouwens. Ik zag niets verkeerds aan salami uit de supermarkt. Dat is toch karton met knoflookpoeder.quote:Op maandag 15 december 2014 20:31 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Salami mag niet? Waarom niet? Ik heb nogal wat te leren!
Rosbiefquote:Op maandag 15 december 2014 21:26 schreef MaJo het volgende:
Wat zijn van die dingen die jullie niet meer gaan eten? Ik weet dat rood vlees, rauwe vis en rauwmelkse kazen een no go zijn, maar hoe groot is de kans nou eigenlijk dat het echt gevaarlijk is? Ik wil het best uit de weg gaan als het echt gevaarlijk is maar heb ook wel het gevoel dat er vaak overdreven wordt als het om voeding gaat. Elk jaar komen er wel weer nieuwe inzichten bij waardoor bijna niks meer gezond is zeg maar
Filet Americanquote:Op maandag 15 december 2014 21:56 schreef Daui het volgende:
[..]
RosbiefZalm
Maar die rauwmelkse kazen mag ik toch al niet eten. Ik ben meer een yakitori liefhebber dan sushi. Biefstuk gebruik ik nog wel eens voor in de pho bo. Maar als het gaart mag het wel toch? En japanse fondue? Neeeeeeee![]()
Wat eten vrouwen in Japan als ze zwanger zijn?
Oesters mogen! Heb je alleen weinig aan als je al zwanger bentquote:Op maandag 15 december 2014 22:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Filet AmericanBiefstuk
Sushi
Rauwmelkse kazen had ik nooit wat mee maar heb dat de laatste tijd ontdekt, MunsterkaasGegaarde biefstuk mag wel, het gaat om rood vlees.
Ik gok dat Japanners gewoon wel rauwe vis etenOh en sushi tip: er zijn ook zat sushivarianten met kip en groenten
Rauwe vis mag ook niet vanwege de listeria bacterie. Zie bijvoorbeeld http://www.oudersvannu.nl(...)ijdens-zwangerschap/quote:Op maandag 15 december 2014 22:02 schreef Daui het volgende:
Aha blijkbaar moet je alleen vis laten staan waar veel kwik in zit
In bovenstaand artikel staat dat oesters ook niet mogen. Nou lust ik die toch al niet dus dat komt goed uitquote:Op maandag 15 december 2014 22:04 schreef Daui het volgende:
[..]
Oesters mogen! Heb je alleen weinig aan als je al zwanger bent
Ah, duidelijk! Ik moet me tegen die tijd maar goed inlezen... Al ben ik het met MaJo eens dat de ideeën om "gezond" elk jaar anders zijn. Maar om nou niks te eten is ook niet verstandig denk ikquote:Op maandag 15 december 2014 21:21 schreef Limone het volgende:
[..]
Omdat het bereidingsproces de kans op toxoplasmose niet helemaal wegneemt. Ik heb het wel gegeten trouwens. Ik zag niets verkeerds aan salami uit de supermarkt. Dat is toch karton met knoflookpoeder.
ik heb in mn zwangerschap regelmatig een boterham leverworst gegeten hoor.... 1 broodje en dan om de dag ofzo.... en dan weer weken niet...quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:09 schreef Gevalletje het volgende:
Liep laatst in de supermarkt langs de vleeswaren en kreeg zin in een broodje met leverworst, maar helaas mag dat ook niet! Niet te veel in ieder geval (ivm veel vitamine A), dus eet ik het maar niet. Filet American vind ik niks en ik lust geen kaas (nee echt niet. Vind ik zelf ook best jammer..) dus hoef daar niet op te letten.
Kwam ook best pissig van die vervangende arts terug ook.. Achja, was al blij dat het verder niks ergs was.
Fijn Cygne dat je al zo snel terecht kunt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |