• Het laatste nieuwsquote:Het nieuwe seizoen van The Voice Of Holland kent een aantal veranderingen. Zo worden de rode stoelen niet meer omgedraaid als geen van de coaches tijdens een lied op de knop heeft gedrukt.
Deze kandidaten zullen dus niet meer op het podium te horen krijgen waarom zij niet door mogen naar de volgende ronde, meldt De Telegraaf.
Ook de ontvangst van de kandidaten in de hal van Studio 24 in Hilversum verdwijnt. In plaats daarvan interviewen presentatoren Jeroen Krabbé en Wendy van Dijk de talenten in aparte 'huiskamers', met een rocksfeer of een R&B-uitstraling. Dat zorgt voor persoonlijkere gesprekken.
Na de Battles worden de Clashes geïntroduceerd: ook in de eerste twee liveshows moeten kandidaten tegen elkaar zingen. Het gaat dan om een medley die de kandidaten die zelf mogen aandragen.
Een van de dingen die niet verandert, is de aanwezigheid van John de Mol. Hoe druk de televisietycoon het ook heeft, hij woont elke opname bij. The Voice is en blijft zijn kindje, weet de krant. De talentenjacht is vanaf 29 augustus weer te zien op RTL4.
En wat een verrassingen had de Sint, hij maakte er heel iets anders vanquote:Op vrijdag 5 december 2014 20:44 schreef Pisces29 het volgende:
Guus, Sietske, Sjors en Romy gaan naar huis.
Ach, hij is wat ouder en trager.quote:
geen idee vroeg net in de lapo ook al: Volgende week eindelijk iedereen tegen iedereen? Of moet iedere coach percee een finalist?quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:56 schreef Dizer het volgende:
Huh? Gaan ze nou husselen volgende week net als vorig jaar??
Als Duncan maar wint. En niet die drie klote grietjes.. Bah.quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:58 schreef Koen66 het volgende:
[..]
geen idee vroeg net in de lapo ook al: Volgende week eindelijk iedereen tegen iedereen? Of moet iedere coach percee een finalist?
heb hem net zitten kijken, erg goed weerquote:Op vrijdag 5 december 2014 23:18 schreef Cee het volgende:
Net in sneltreinvaart teruggekeken, vond het best prima optredens!
David, damn.
Duncan vind ik erg slecht presteren. De beste in het hele zwakke team van Ilse, maar kansloos tegen iedereen uit team Trijntje en Borsato. Als ze hem tegenover Guus zetten maakt 'ie nog wel een kans, maar tegen alle anderen niet, schat ik zo in.quote:Op vrijdag 5 december 2014 23:05 schreef Dizer het volgende:
[..]
Als Duncan maar wint. En niet die drie klote grietjes.. Bah.
Gelukkig is het een kwestie van smaakquote:Op zaterdag 6 december 2014 07:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Duncan vind ik erg slecht presteren. De beste in het hele zwakke team van Ilse, maar kansloos tegen iedereen uit team Trijntje en Borsato. Als ze hem tegenover Guus zetten maakt 'ie nog wel een kans, maar tegen alle anderen niet, schat ik zo in.
quote:The Voice of Holland heeft vrijdagavond opnieuw kijkers ingeleverd. Naar de talentenjacht keken nog maar 1,9 miljoen kijkers, blijkt zaterdag uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek.
Volgens Mediacourant zakte de RTL-show daarmee voor het eerst sinds de allereerste aflevering in 2010 door de grens van twee miljoen kijkers.
Het vijfde seizoen van The Voice is veruit het minst succesvolle tot nu toe. Al sinds de start noteert het programma regelmatig laagterecords. Mogelijk heeft het nieuwe record te maken met pakjesavond, waardoor veel gezinnen vrijdag niet voor de buis zaten.
Het best bekeken programma was vrijdag het achtuurjournaal met eveneens bijna 1,9 miljoen kijkers. Goede Tijden, Slechte Tijden maakt de top drie vol met 1,6 miljoen. De speciale sinterklaasuitzending van Paul de Leeuw op NPO 1 trok 1,3 miljoen kijkers.
Dat nummer staat momenteel op 1 in zowel de top 40 als top 100quote:
Ik hou niet van Sheeran, daarom skip ik hetquote:Op zaterdag 6 december 2014 10:33 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dat nummer staat momenteel op 1 in zowel de top 40 als top 100
Ed Sheeran is de bekendste artiest van het moment
Dat had ik zeker ja, toen ik hem zag sjansen met oma Dulferquote:Op zaterdag 6 december 2014 11:26 schreef ato het volgende:
Wow David of ogene moet winnen..
Liefst David, die man brengt kippenvel.
En ogene eigenlijk ook
D'r Rum And april 3eplaats
Emmaly hoe raar zij ook overkomt ik vind haar een artiest en mijn 4e finalist¡
Duncan is ook mijn favoriet.quote:Op zaterdag 6 december 2014 08:40 schreef Dizer het volgende:
[..]
Gelukkig is het een kwestie van smaak. Duncan vind ik samen met Sandra van Nieuwland de beste twee wat The Voice heeft gehad. Zit met spanning te wachten op zijn album met zijn band!
Emmaly krijgt veel te weinig stemmen van het publiek.quote:Op maandag 8 december 2014 12:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Duncan is ook mijn favoriet.
Emmaly is misschien het beste, maar niet mijn smaak (denk ik) als zij liedjes gaat maken.
Ik vind maar 1 ding belangrijk, dat na afloop maar snel een album komt van The Slick & Suitedquote:Op maandag 8 december 2014 12:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Duncan is ook mijn favoriet.
Emmaly is misschien het beste, maar niet mijn smaak (denk ik) als zij liedjes gaat maken.
Ik hou ook meer van rock en mannenstemmen. Ben heel benieuwd wat Duncan zou uitbrengen als hij de kans krijgt.
Het publiek kiest eerder voor Emmaly, en ik gun het haar ook van harte. (En fijn voor Duncan als hij wurgcontractvrij blijftJe hoeft niet te winnen om wat te maken, kijk maar naar Niels Geusebroek).
Als ik Ilse goed inschat, en gezien komende vrijdag de stemmen van het publiek waarschijnlijk het verschil gaan maken, heeft ze een tactisch beslissing gemaakt. Ze weet dat de stemmers dan voor Duncan gaan ipv Megan. Ze wil safe spelen en van mij mag ze.quote:Op maandag 8 december 2014 16:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik was nogal verbaasd over de keuze van Ilse, Sietske deed alles goed bij haar optreden en er zijn weinig mensen die zichzelf op dit niveau kunnen begeleiden en goed kunnen zingen, aangezien zij ook beter zingt dan Megan - technisch gezien - had ik het logischer gevonden om voor Sietske te kiezen. Voor de rest geen verrassingen, de beste 2 gingen door van elke groep. Hopelijk krijg je nu bij de kruisgevechten de betere/slechtere kandidaten van Trijntje en Marco tegen de betere/slechte kandidaten van Ilse en Ali.
Mijn 2 favorieten! NEEEEEquote:Op maandag 8 december 2014 19:28 schreef Max23 het volgende:
Duncan-Emmaly wordt het, aldus RTL Boulevard![]()
Waarom doet ze dat? Njah... volgens mij is ze wel nog steeds strategisch bezig denk ik.quote:Op maandag 8 december 2014 19:44 schreef Max23 het volgende:
[..]
Ilse mocht kiezen wie de tegenstander van Duncan werd en koos Emmaly
de vetgedrukte door graagquote:Op maandag 8 december 2014 19:28 schreef iBenny het volgende:
De crossbattles zijn bekend:
April & Dr Drum vs. Sjors van der Panne
O'G3NE vs. Megan Brands
Duncan de Moor vs. Emmaly Brown
David Dam vs. Guus Mulder
denk het ook. O'g3ne gaat natuurlijk door, want die zijn erg populair bij het grote publiek. Omdat ik het echter nog steeds stom vind dat er ook een trio meedoet, hoop ik toch dat Megan doorgaatquote:Op maandag 8 december 2014 19:49 schreef iBenny het volgende:
O'G3NE vs. Megan is trouwens wel een kansloze faalbattle
Sluit ik mij voor de volle 100% bij aan...quote:Op maandag 8 december 2014 20:05 schreef MissJ het volgende:
[..]
denk het ook. O'g3ne gaat natuurlijk door, want die zijn erg populair bij het grote publiek. Omdat ik het echter nog steeds stom vind dat er ook een trio meedoet, hoop ik toch dat Megan doorgaat
O'G3ene en David gaan zeker door naar de finale. Normaal gesproken zou Emmaly ook zeker moeten doorgaan maar met al die tienermeisjes die kijken en stemmen...quote:Op maandag 8 december 2014 19:28 schreef Max23 het volgende:
Godver
Duncan-Emmaly wordt het, aldus RTL Boulevard![]()
Verder:
O'G3ene-Megan
Dr-Rum&April- Sjors
Guus-David
Alleen als de hormonen de overhand krijgen bij het stemmen.quote:Op maandag 8 december 2014 19:40 schreef iBenny het volgende:
Sjors, O'G3NE, Emmaly en Guus dus in de finale?
dan moet O'gene een heeeeel beroerde dag hebben en Megan een heeeeel goede, en dat is nog niet gebeurdquote:Op maandag 8 december 2014 20:05 schreef MissJ het volgende:
[..]
denk het ook. O'g3ne gaat natuurlijk door, want die zijn erg populair bij het grote publiek. Omdat ik het echter nog steeds stom vind dat er ook een trio meedoet, hoop ik toch dat Megan doorgaat
Ik vrees het ook.quote:Op maandag 8 december 2014 19:48 schreef Dizer het volgende:
Het is niet moeilijk, OGENE gaat winnen.. Helaas.
Ik vind dat je dat vooral open moet houden en moet afgaan op hoe goed het klinkt. Je kan zeggen wat je wil maar het is erg knap wat die 3 meisjes doen. Twee van de drie zijn individueel ook nog best wel goed (ze zouden individueel ook door zijn gegaan) en de derde (het zusje wat zwart haar heeft) kan zich in de groep prima staande houden maar is individueel wat zwakker.quote:Op maandag 8 december 2014 20:05 schreef MissJ het volgende:
[..]
Een van de drie wel, die anderen kunnen zich gewoon meten met de meeste andere kandidaten. Luister nog maar eens terug naar de blinde auditie, je hoort duidelijk dat twee van de drie solo best goed zingen, ze hebben ook fraaie adlibs.quote:Op maandag 8 december 2014 20:46 schreef Pisces29 het volgende:
Daarbij zijn ze solo minder dan anderen
Het is gewoonweg 'verneukerij' van een tof programma. Juist om die punten...quote:Op maandag 8 december 2014 20:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vrees het ook.
Ik gun uiteindelijk iedereen de winst, maar niet een trio.
Daarbij zijn ze solo minder dan anderen, dus ik vind het op geen enkele manier terechte winnaars. Maar als het publiek zo kiest, prima.
Jullie geven alleen geen enkel goed argument waarom een trio niet mee zou mogen doen. Ik zou niet voor dat trio kiezen als winnaar maar ze mogen van mij rustig meedoen. Je hoeft er bovendien niet bang voor te zijn dat er volgend jaar ineens veel duo's en trio's mee willen doen, dat werkt toch 9 op 10 keer niet als je het probeert te forceren.quote:Op maandag 8 december 2014 22:02 schreef iBenny het volgende:
[..]
Het is gewoonweg 'verneukerij' van een tof programma. Juist om die punten...
Dat het niet klopt! Het programma zoekt zangtalent, nooit heeft het programma aangegeven zich enkel op solokandidaten te richten. Sterker nog, tijdens de eerste seizoenen was er een duo coach. Een van de sterke punten van het programma is nu juist dat alle opties open worden gehouden door blind te selecteren uit de kandidaten die doorheen de voorselectie zijn gekomen. Solo, duo, trio, jong, oud, lelijk, knap, Nederlands, buitenlands...het doet er allemaal niet toe. Het zou raar zijn om dan wel een trio te verbieden. Als het niet goed zou klinken dan zou het niet zijn gebeurd dat Trijntje en Marco na 6 seconden drukten en de andere twee binnen de halve minuut.quote:Op maandag 8 december 2014 23:51 schreef Pisces29 het volgende:
Het programma is voor solo kandidaten. Wat is daar niet goed genoeg aan als argument?
Niels Geusebroek.quote:Op dinsdag 9 december 2014 00:29 schreef Coelho het volgende:
Ik bedoel, wie horen of zien we nog wel eens?
The VOICE of Holland, heet dit programma, niet The Voices.quote:
Ome Sjon heeft dat ff geregeld.quote:Op dinsdag 9 december 2014 01:32 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb voor de grap even naar het inschrijf formulier van seizoen 6 gekeken, je kunt je slechts als solo artiest of als duo opgeven. Dus hoe past ons drietal hierin?
Misschien moeten we ome Sjon ff bellen dat we graag mee willen doen als compleet koor? Ik zeg win-winquote:
Ik riep het al tijdens seizoen 1 waarin Davy & Joshua een duo vormde. The Voice profileert zicht als zoektocht naar hét zangtalent. In mijn ogen is dat individuele beoordeling van het zangtalent, want laat je duo's, trio's of groepen meedoen dan beoordeel je op een act. De een zal namelijk net wat (of veel) beter zingen.quote:Op maandag 8 december 2014 23:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jullie geven alleen geen enkel goed argument waarom een trio niet mee zou mogen doen. Ik zou niet voor dat trio kiezen als winnaar maar ze mogen van mij rustig meedoen. Je hoeft er bovendien niet bang voor te zijn dat er volgend jaar ineens veel duo's en trio's mee willen doen, dat werkt toch 9 op 10 keer niet als je het probeert te forceren.
Ik geloof dat Leona nog het meest in de muziek doet nu (maar dat deed ze voor The Voice natuurlijk ook al)quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Behalve Leona kennelijk.
Ik hoor u denken: wie?
Jep, dat wel, maar daar had ze the voice niet voor nodig. Haar huwelijk sneuvelde wel na alle toestanden door het programma, geen idee of er een direct verband is, maar ik kan het me maar zo voorstellen...quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:58 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik geloof dat Leona nog het meest in de muziek doet nu (maar dat deed ze voor The Voice natuurlijk ook al)
Twee van de drie kandidaten hebben zich solo ook onderscheiden en de derde is enkel bij een deel wat voor haar iets te hoog is (kopstem) lichtjes door de mand gevallen. Ik denk dat die twee solo ook ver zouden zijn gekomen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 06:37 schreef Pisces29 het volgende:
Solo zijn ze niet zo goed als andere kandidaten.
Ik denk niet dat ze er bij het bedenken van de titel rekening mee hielden dat er een goed duo of trio mee zou kunnen doen.quote:The VOICE of Holland, heet dit programma, niet The Voices.
Ze hebben dit seizoen dus een uitzondering gemaakt voor dit trio. Het moet niet al te gek worden maar dat 1 uitzonderlijk goed trio (als groep zijn ze uitzonderlijk goed) eens een keer meedoet en dat Ali een gelegenheidsduo vormt omdat twee kandidaten toevallig erg goed elkaar aan blijken te vullen moet m.i. kunnen. Ik erger me veel meer aan andere zaken zoals het flink ingekort zijn van de belangrijkste ronde en het feit dat je nog steeds tot de halve finale per coach evenveel kandidaten moet wegsturen. En de spam die gelukkig dit jaar wel minder erg is dan vorig jaar.quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:33 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ik riep het al tijdens seizoen 1 waarin Davy & Joshua een duo vormde. The Voice profileert zicht als zoektocht naar hét zangtalent. In mijn ogen is dat individuele beoordeling van het zangtalent, want laat je duo's, trio's of groepen meedoen dan beoordeel je op een act. De een zal namelijk net wat (of veel) beter zingen.
Laat groepjes, duo's en/of complete zangkoren lekker toch bij X Factor, HGT of wat dan ook...
En wat betreft de aanmeldprocedure. Tot de aanmelding van seizoen 6 (aankomend seizoen) was het niet eerder mogelijk om als duo/groep aan te melden. Heb ik expres nog in de gaten gehouden na de deelname van D&J, dus wat dat betreft hebben ze zich wel gewoon geprofileerd als de talentenshow op zoek naar individueel zangtalent. Plus het feit dat in oproepen gericht wordt gericht op "JIJ" en niet op "JIJ en je vrienden, oid."
En zeg nou zelf... er doet nu 1 trio mee, verder deed er geen enkel duo/trio/groep mee. Het enige andere duo werd gevormd door regels te verzinnen.
Sorry, maar het enige onderscheidende vermogen bij die meiskes individueel zijn de wallen die opvallend aanwezig zijn voor begin twintigers, verder hadden ze ieder afzonderlijk geen battle overleefd, laat staan dat ze alle drie in de battles waren beland trouwens. Misschien eentje, met heel veel geluk. De tweede als Piempie's vlaggenmast de goede kant op had gestaan, maar nummer drie was al-tijd kansloos geweest.quote:Op dinsdag 9 december 2014 12:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Twee van de drie kandidaten hebben zich solo ook onderscheiden en de derde is enkel bij een deel wat voor haar iets te hoog is (kopstem) lichtjes door de mand gevallen. Ik denk dat die twee solo ook ver zouden zijn gekomen.
Dat blind kiezen is nou eenmaal het concept, wat voordelen maar ook nadelen heeft. Dat we enkel "geslaagde" audities horen komt ook door het concept, er wordt bewust voor gekozen om de productieaudities niet te tonen. Verder is het een concept keuze, X factor laat ook slechte audities zien voor de amusementswaarde. Daar zijn ook dingen over te zeggen, maar het werkt wel.quote:Op dinsdag 9 december 2014 12:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze hebben dit seizoen dus een uitzondering gemaakt voor dit trio. Het moet niet al te gek worden maar dat 1 uitzonderlijk goed trio (als groep zijn ze uitzonderlijk goed) eens een keer meedoet en dat Ali een gelegenheidsduo vormt omdat twee kandidaten toevallig erg goed elkaar aan blijken te vullen moet m.i. kunnen. Ik erger me veel meer aan andere zaken zoals het flink ingekort zijn van de belangrijkste ronde en het feit dat je nog steeds tot de halve finale per coach evenveel kandidaten moet wegsturen. En de spam die gelukkig dit jaar wel minder erg is dan vorig jaar.
Ook als er eens af en toe een duo/trio meedoet biedt het programma meer dan die andere talentenshows. Werd bij die andere talentenshows:
- blind gekozen (of niet) voor de kandidaten?
- toegestaan dat ze zichzelf muzikaal begeleiden?
- het onsympathieke jurylid vervangen door een sympathieke coach?
- enkel (min of meer) geslaagde audities getoond?
Er zit af en toe eens iets grappigs tussen als een kandidaat het totaal verkeerd inschat wat hij wel en niet kan maar ik hou niet van afzeiktelevisie. Het past volgens mij ook niet zo in deze tijd. Ik weet niet meer of dat het JvdE of JdM was die het een paar jaar geleden opmerkte, een van hen twee voorspelde dat de shows en feelgoodtelevisie weer terug zouden keren aangezien we een economische depressie hebben. Wijze woorden die bewaarheid lijken te worden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 12:32 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat blind kiezen is nou eenmaal het concept, wat voordelen maar ook nadelen heeft. Dat we enkel "geslaagde" audities horen komt ook door het concept, er wordt bewust voor gekozen om de productieaudities niet te tonen. Verder is het een concept keuze, X factor laat ook slechte audities zien voor de amusementswaarde. Daar zijn ook dingen over te zeggen, maar het werkt wel.
Bij die andere programma's stonden de juryleden als het ware tegenover de kandidaten. De kandidaat trad op, de juryleden oordeelden. Bij The Voice staan de coaches naast de kandidaten. De coaches hebben er belang bij om de kandidaten zo goed mogelijk te begeleiden aangezien het voor henzelf ook een wedstrijd is. Dat geeft een leukere dynamiek en het zorgt ervoor dat ze elkaar leren kennen en dat mensen die zelf wat in het vak hebben gepresteerd uitvoerend artiest - zeker als je het internationaal bekijkt - het interessant vinden om hieraan mee te doen. Wat mij betreft zou elk toekomstig talentenprogramma dit element moeten overnemen.quote:Wat betreft dat jurylid heb ik geen idee wat je bedoelt, maar wat betreft de coaches vind ik wel dat ondanks alle sympathie en constructieve feedback het wel een beetje een goed nieuws show begint te worden. Alles is geweldig, in de liveshows wordt er nog amper kritiek gegeven. Terwijl dat af en toe best wel zou mogen.
Ik had Idols en Popstars en zo in gedachte, bij X factor kan het inderdaad wel. Alleen is het nadeel en voordeel van X factor dan weer dat het zich niet op 1 specifiek talent richt, vandaar dat ik me beperkte tot de zangtalentenjachten.quote:Oh, en dat de deelnemers zichzelf mogen begeleiden zie je ook gewoon bij X factor (UK). Dus dat is wat mij betreft geen unique selling point.
Eens. The Voice of Holland had een betere opbouw, ze hadden absoluut niet de 3de ronde moeten inkorten, die moet m.i. een week of 10 duren.quote:Als laatste, ik weet niet of the Voice meer biedt dan andere talentenshows. Ik denk dat je X factor als grootste concurrent kan zien, die natuurlijk een heel ander concept volgt. Maar ik heb wel het idee dat de opbouw van dat programma (de verhouding audities - tussenrondes - liveshows) beter voor elkaar zijn.
Helaas maar daarom hoeft natuurlijk nog niet iedereen daaraan mee te doen. Al heeft de muziekindustrie natuurlijk wel een flinke vinger in de The Voice pap.quote:Ook wordt er meer gelet op het totaal plaatje. De muziekindustrie gaat nou eenmaal niet (altijd) alleen om een goede stem, wat je er ook van vindt.
Dat is dus persoonlijk. X Factor (UK) doet het nog steeds prima wat betreft kijkcijfers. Je kunt zeggen dat het terugloopt, maar dat geldt net zo goed voor the Voice. Wat in welke tijd past interesseert me eigenlijk niet zo veel, iets werkt of niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 09:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Er zit af en toe eens iets grappigs tussen als een kandidaat het totaal verkeerd inschat wat hij wel en niet kan maar ik hou niet van afzeiktelevisie. Het past volgens mij ook niet zo in deze tijd. Ik weet niet meer of dat het JvdE of JdM was die het een paar jaar geleden opmerkte, een van hen twee voorspelde dat de shows en feelgoodtelevisie weer terug zouden keren aangezien we een economische depressie hebben. Wijze woorden die bewaarheid lijken te worden.
Dat hangt er vanaf. In een X factor is een jurylid ook betrokken bij zijn of haar deelnemers, plus het team van choreografen, zangcoaches, etc. die erbij in zit. En daar wordt tenminste nog echt kritiek gegeven. Als iemand het grootste deel van de tijd er naast zat, wordt dat ook gewoon (in mijn ogen niet opeen vervelende manier) gezegd. De boventoon bij the Voice is praktisch bij elk optreden dat het zo knap is wat ze doen en dat het allemaal geweldig is. Dat komt de geloofwaardigheid niet ten goede.quote:Bij die andere programma's stonden de juryleden als het ware tegenover de kandidaten. De kandidaat trad op, de juryleden oordeelden. Bij The Voice staan de coaches naast de kandidaten. De coaches hebben er belang bij om de kandidaten zo goed mogelijk te begeleiden aangezien het voor henzelf ook een wedstrijd is. Dat geeft een leukere dynamiek en het zorgt ervoor dat ze elkaar leren kennen en dat mensen die zelf wat in het vak hebben gepresteerd uitvoerend artiest - zeker als je het internationaal bekijkt - het interessant vinden om hieraan mee te doen. Wat mij betreft zou elk toekomstig talentenprogramma dit element moeten overnemen.
Wat betreft de kritiek, bij de Nederlandse versie geven de coaches wel degelijk die kritiek, ze brengen het echter vaak op een wat subtiele manier. In plaats van dat ze tegen Johannes of Iris zeiden dat hij/zij altijd wat vals zong zeiden ze dat hij/zij niet de beste zanger in de competitie is maar...
Kwestie van smaak. Verder valt het mij op dat ze relatief kort de tijd krijgen om te reageren na een optreden dus ze kunnen niet elke week hun zegje doen.
X factor is toch echt een zangtalentenjacht. Het is zo dat er af en toe deelnemers in de liveshow terecht komen die meer een novelty act zijn, maar voor andere talenten is hier geen plaats. Misschien ben je in de war met de "Holland got talent" shows.quote:Ik had Idols en Popstars en zo in gedachte, bij X factor kan het inderdaad wel. Alleen is het nadeel en voordeel van X factor dan weer dat het zich niet op 1 specifiek talent richt, vandaar dat ik me beperkte tot de zangtalentenjachten.
Dat is ook weer persoonlijk. Ik vind het juist één van de redenen waarom je amper nog wat hoort van de winnaars van the Voice. Ik heb volgens mij nog nooit het idee gehad bij een winnaar dat hij of zij zich echt zou kunnen gaan meten met de gevestigde (sub)top van de Nederlandse muziekwereld. Een goede stem, maar dat was het dan ook wel. Ben Saunders had misschien nog wel de meeste potentie.quote:Helaas maar daarom hoeft natuurlijk nog niet iedereen daaraan mee te doen. Al heeft de muziekindustrie natuurlijk wel een flinke vinger in de The Voice pap.
The Voice scoort er juist mee door wel in eerste instantie alleen op het geluid af te gaan. Al is dat ook niet helemaal waar want je hoort het bijv. vaak wel aan de stem als iemand wat ouder is en de coaches hebben zelf al aangegeven dan wat minder snel te drukken (bij een ouder iemand moet het al helemaal goed zijn, een jonger iemand geven ze eerder het voordeel van de twijfel).
Dat staaft dus de stelling dat feelgoodtelevisie en het meer constructivistische nu beter scoort dan het afzeiken.quote:Op woensdag 10 december 2014 17:17 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is dus persoonlijk. X Factor (UK) doet het nog steeds prima wat betreft kijkcijfers. Je kunt zeggen dat het terugloopt, maar dat geldt net zo goed voor the Voice. Wat in welke tijd past interesseert me eigenlijk niet zo veel, iets werkt of niet.
Dat hangt er vanaf. In een X factor is een jurylid ook betrokken bij zijn of haar deelnemers, plus het team van choreografen, zangcoaches, etc. die erbij in zit.
Bij TVoH ook, je moet alleen wat beter luisteren om die kritiek te horen maar het zit er echt wel steeds in. Ze brengen de kritiek op een positievere manier maar die wordt wel gegeven. Marco gaf trouwens al snel aan dat hij dat belangrijk vindt en dat hij vond dat ze de neiging hadden om dat niet altijd te doen dus als iemand daar op let...quote:En daar wordt tenminste nog echt kritiek gegeven.
Dat was mijn punt. Er wordt 1 minuut of hooguit 2 minuten voor uit getrokken en dan moeten ze weer verder. Bij de kandidaten zie je hetzelfde probleem, die moeten reageren maar wel kort.quote:En over dat coaches niet altijd commentaar kunnen geven, dat ligt vooral weer aan het haastige concept.
Eh, ja, daar dacht ik inderdaad meer aan.quote:X factor is toch echt een zangtalentenjacht. Het is zo dat er af en toe deelnemers in de liveshow terecht komen die meer een novelty act zijn, maar voor andere talenten is hier geen plaats. Misschien ben je in de war met de "Holland got talent" shows.
Tessa? Toch ook een erg leuk kopje en een hoog knuffelgehalte. Nu heb ik nooit geloofd dat zo'n programma voor veel talenten het verschil maakt, het kan slechts een eerste kans geven om het wereldje binnen te geraken. In een enkel geval groeit zo'n deelnemer uit tot een vaste 'ster'. Bij De Soundmixshow is dat welgeteld 3 keer gelukt in al die jaren waarvan 1 keer in België. Wat dat betreft ligt TVoH op schema.quote:Dat is ook weer persoonlijk. Ik vind het juist één van de redenen waarom je amper nog wat hoort van de winnaars van the Voice. Ik heb volgens mij nog nooit het idee gehad bij een winnaar dat hij of zij zich echt zou kunnen gaan meten met de gevestigde (sub)top van de Nederlandse muziekwereld. Een goede stem, maar dat was het dan ook wel. Ben Saunders had misschien nog wel de meeste potentie.
Prachtig he? Hij heeft nog meer van dat soort nummersquote:
ik maak alvast een voorspelling wie er door gaan: april & rum, 0'g3ne, emmaly & guusquote:Op vrijdag 12 december 2014 17:45 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
April & Dr Drum vs. Sjors van der Panne
Ali B vs. Marco Borsato
O'G3NE vs. Megan Brands
Marco Borsator vs. Ilse deLange
Duncan de Moor vs. Emmaly Brown
Ilse deLange vs. Trijntje Oosterhuis
David Dam vs. Guus Mulder
Trijntje Oosterhuis vs. Ali B
oh ja?quote:
Dit is mijn voorspelling.quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:49 schreef Stickertje het volgende:
[..]
ik maak alvast een voorspelling wie er door gaan: april & rum, 0'g3ne, emmaly & guus david
david mag van mij ook wel door, maar meestal worden de oudere kandidaten het programma uitgegooidquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit is mijn voorspelling.
Al mag Guus van mij ook wel.
En al mag Duncan van mij ook wel doorEn en en en
Ik irriteer me echt kapot aan die 3 chipmunks, ja ze kunnen zingen maar het is goddomme zo glazuurdodend gemaaktquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:37 schreef Pisces29 het volgende:
En Megan door en pijpsmoeltjes naar huis zou ook wel geniaal zijn, maar gebeurt niet.
Ze zijn tig keer minder dan andere kandidaten die ook nog eens solo door een auditie zijn gekomen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik irriteer me echt kapot aan die 3 chipmunks, ja ze kunnen zingen maar het is goddomme zo glazuurdodend gemaakt
ze viel door de mandquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Zie, die blonde kan er echt geen bal van...
Ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen of mannen zijn die op dat balloze bekkie van Sjors vallenquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:39 schreef TheVulture het volgende:
En ik vind dat smoelwerk van Sjors ook echt te glad
Ik vind Sjors een onmannelijke versie van Daniel de Boissevain.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen of mannen zijn die op dat balloze bekkie van Sjors vallen
Ze heeft d'r make-up uitgeleend via die site van d'rquote:
Dacht dat ik het me verbeeldde...quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:41 schreef Stickertje het volgende:
make up of belichting op wendy ziet er niet heel fijn uit, ze lijkt 50
ze deed het ook wel het beste vond ikquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:42 schreef Pisces29 het volgende:
Emmaly kon veel met dit lied, lijkt qua stem ook op het origineel.
I agreequote:Op vrijdag 12 december 2014 20:43 schreef MissJ het volgende:
[..]
ze deed het ook wel het beste vond ik
april zong ook niet slechtquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:43 schreef MissJ het volgende:
[..]
ze deed het ook wel het beste vond ik
quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie ineens voor me dat Trijn in haar songfestivallied een ode aan Jamai brengt: Jamaimaimai
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:44 schreef Guanabana het volgende:
Trijntje gaat haar nummer nog doen toch? Daarom heb ik 'm aangezet.
Ja, rond d'r ogen was wit, de rest heel donker.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:42 schreef Aspergermeisje het volgende:
[..]
Dacht dat ik het me verbeeldde...
Maar er vallen allemaal schaduwen op haar gezicht, daar komt het door lijkt het.
Winston is sociaal en heeft weinig gevoel voor humor, Jamai heeft beide.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:43 schreef Pisces29 het volgende:
Ik blijf me verbazen dat ik Jamai leuker vind dan Winston.
Winston gaf me een Postcodeloterij gevoel, daar heb ik op vrijdagavond geen zin inquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:45 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Winston is sociaal en heeft weinig gevoel voor humor, Jamai heeft beide.
Het is paarse vrijdag dus Jamal krijgt extra puntenquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:45 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
jamai's dans dingetjes aan het eindequote:Op vrijdag 12 december 2014 20:45 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook, alleen ze mogen het pas zingen als ze cover 459 winnend uitgescheten hebbenquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb het kennelijk niet begrepen, ik dacht dat ze een liedje hadden geschreven
Jamai is tof. Die gast hoort gewoon op tv en dit soort prestatieklussen passen bij hem.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:45 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Voor mij liever dit, dan die praatjes om mensen in zijn team te lokken.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:47 schreef TheVulture het volgende:
Oh god Ali, haal een bak kebab en laat ons met rust
Ja, maar ik dacht dat het story of the life gedeelte dat zou zijn... Maar het is echt een nieuw liedje? Geen cover?quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook, alleen ze mogen het pas zingen als ze cover 459 winnend uitgescheten hebben
ik heb bij Dr. Rum steeds het idee dat hij chronisch stoned isquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:46 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind het wel vermakelijk
Al vraag ik me elke keer af welke bui April heeft. En Dr. Rum lijkt me zooooooo relaxed.
Nee hij is veel te wakker daarvoorquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:49 schreef MissJ het volgende:
[..]
ik heb bij Dr. Rum steeds het idee dat hij chronisch stoned is
Nieuw liedje jaquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, maar ik dacht dat het story of the life gedeelte dat zou zijn... Maar het is echt een nieuw liedje? Geen cover?
Ik vind het zeer vermakelijk tussen alle andere top40 bagger en hitjes.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:49 schreef TheVulture het volgende:
Ok het is inderdaad wel knap geimproviseerd, maar ik heb gewoon echt geen fuck met zo'n rap-act
quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat is dit dan voor kloteprogramma dat ze die ouders hier niet heen halen?
Die komen volgende week... bij welke show was dat ook al weer bij wie ze die ouders van die dikke humptiedumptie uit Indonesie hadden ingevlogen?quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Je hebt pas 1 liedje gehad?quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:51 schreef Joooo-pi het volgende:
pfff, ik hoop dat deze uitzending nog wat beter wordt
wie weet komt Robert ten Brink zo even aangerend met goed nieuwsquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Hij wou probleemloos de zoon van een Amerikaanse televisie dominee kunnen spelen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:40 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vind Sjors een onmannelijke versie van Daniel de Boissevain.
All You Need kerst komt binnenkortquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:51 schreef MissJ het volgende:
[..]
wie weet komt Robert ten Brink zo even aangerend met goed nieuws
In het verleden deden ze dat al bij een van de eerdere liveshows.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die komen volgende week... bij welke show was dat ook al weer bij wie ze die ouders van die dikke humptiedumptie uit Indonesie hadden ingevlogen?
toen had het impact want toen bestond skype nog nietquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
In het verleden deden ze dat al bij een van de eerdere liveshows.
Ga maar naar huis, Sjors...
jaaaaquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
All You Need kerst komt binnenkort
quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
All You Need kerst komt binnenkort
Net een huilende Calimeroquote:
Patty Zomer heeft weer werk blijkbaarquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:54 schreef Pisces29 het volgende:
Is de stagaire weer van stal gehaald?
Kleding van Wendy, kleding van Sjors.
nee hoor, vind hem sowieso leuk, al vanaf zijn auditiequote:Op vrijdag 12 december 2014 20:54 schreef Stickertje het volgende:
[..]
traantjes manipulatie werkt zie ik
Ik weet het niet, maar ik word spontaan lesbisch van deze jongen. Gelukkig is hij homo en ligt het niet aan mijquote:
hij is homo?quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar ik word spontaan lesbisch van deze jongen. Gelukkig is hij homo en ligt het niet aan mij
Maar een man met ballen huilt niet om een lied van Sjors.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, Sjors is een overdreven vrouwelijke man, dan krijg je dat.
Is Sjors homo, NEEEEEEEEEE!!!!quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar ik word spontaan lesbisch van deze jongen. Gelukkig is hij homo en ligt het niet aan mij
hij kan zomaar iets overdwars in z'n mond stopen in ieder geval.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ze draagt ook elke keer hakken van 10cm. Dat verkleint ook niet echtquote:
quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:57 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
hij kan zomaar iets overdwars in z'n mond stopen in ieder geval.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:58 schreef TheVulture het volgende:
Die meiden van Ogene zouden zo van elke willekeurige Poolse straathoek kunnen zijn geplukt door een iets te dronken geile vrachtwagenchauffeur
mijn gay radar werkt niet, het is dat jamai al uit de kast is anders had ik het niet gewetenquote:
Die roodharige hè. Mijn blik wordt altijd naar haar getrokken. Je kan zeggen wat je wil, maar sexy charisma heeft ze wel (oke, of een Poolse hoerenuitstraling, het is maar hoe je het wil noemenquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:58 schreef TheVulture het volgende:
Die meiden van Ogene zouden zo van elke willekeurige Poolse straathoek kunnen zijn geplukt door een iets te dronken geile vrachtwagenchauffeur
verzin eens wat nieuwsquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:58 schreef TheVulture het volgende:
Vooral die rooie jaquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Die roodharige hè. Mijn blik wordt altijd naar haar getrokken. Je kan zeggen wat ze wil, maar sexy charisma heeft ze wel (oke, of een Poolse hoerenuitstraling, het is maar hoe je het wil noemen).
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 12 december 2014 20:58 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb ze nog nooit met Poolse hoeren vergelekenquote:
"Ik had een onbestemd gevoel.... *Flats*"quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:59 schreef style2k het volgende:
sjors heeft een happy end . een liedje over zijn leven wow zal een kort liedje worden dan
dan is het een andere geweest. Sorryquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb ze nog nooit met Poolse hoeren vergeleken
oh? Heb het gemist denk ik.. wat zei hij dan?quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Volgens mij verlulde Jamai zich...
ja blijkbaarquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is die rooie vent met baar ook homofiel?
Uhhuhquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is die rooie vent met baard ook homofiel?
Hij zei: wil je liever Sjors in de finale? Ofwel: April en Rum hebben stiekem de meeste stemmen, maar er is meer geld te halen voor ome Sjon. Denk ikquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:01 schreef MissJ het volgende:
[..]
oh? Heb het gemist denk ik.. wat zei hij dan?
Ja dat is grote homosmurfquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Is die rooie vent met baard ook homofiel?
Ik heb bijna een chocoladeletter naar binnen geschovenquote:
quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:56 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Is Sjors homo, NEEEEEEEEEE!!!!![]()
![]()
![]()
Doen! Snel voor kerst oplossenquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb bijna een chocoladeletter naar binnen geschoven
Dat was toch die gozer uit Caught in the Act die op de dwarsfluit van Carlo Boszhard speelde?quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:03 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Allemaal homo!
Eloy Smit was geen homo
haha zou best kunnen. Ook net dat Sjors op dit moment de meeste stemmen had. Je weet dan gewoon dat juist die ander uiteindelijk doorgaat. Zo nep altijd.quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hij zei: wil je liever Sjors in de finale? Ofwel: April en Rum hebben stiekem de meeste stemmen, maar er is meer geld te halen voor ome Sjon. Denk ik
"Het is nog nooit zo spannend geweest" (werkelijke tussenstand 90% om 10% )quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:04 schreef MissJ het volgende:
[..]
haha zou best kunnen. Ook net dat Sjors op dit moment de meeste stemmen had. Je weet dan gewoon dat juist die ander uiteindelijk doorgaat. Zo nep altijd.
Tenminste een lekker wijf en een hetereofiele vent.quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:05 schreef Joooo-pi het volgende:
ik hoop dat Rum en April er in ieder geval uit gaan. Dat chagrijnige wijf en die rapper vind ik niks.
ditquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:05 schreef Bos81 het volgende:
[..]
"Het is nog nooit zo spannend geweest" (werkelijke tussenstand 90% om 10% )
de lekkere wijven zijn er toch al uitquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:06 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Tenminste een lekker wijf en een hetereofiele vent.
zou het niet zeggen dat hij hetero isquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:06 schreef hunter2011 het volgende:
Eloy Smit, de knapset jongen van the Voice dit seizoen en hetero
[ afbeelding ]
ik sluit me hier bij aanquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:07 schreef Stickertje het volgende:
[..]
zou het niet zeggen dat hij hetero is
Misschien qua uiterlijk, omdat het zo'n metro jongetje is, maar hij heeft wel jongens maniertjes. Dit in tegenstelling tot Sjorsquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:07 schreef Stickertje het volgende:
[..]
Jawel hoor, de knapste en heteroquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:07 schreef Stickertje het volgende:
[..]
ik heb nog helemaal geen leuke mannen gezien in deze voice editiequote:Op vrijdag 12 december 2014 21:08 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Jawel hoor, de knapste en hetero![]()
Ik vond Ivar toen zo'n lekkertjequote:Op vrijdag 12 december 2014 21:10 schreef Stickertje het volgende:
[..]
ik heb nog helemaal geen leuke mannen gezien in deze voice editie
wie is dat ook al weer?quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:11 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ik vond Ivar toen zo'n lekkertje
ja nu wel verdomme.quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:06 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
de lekkere wijven zijn er toch al uit
alleen o'g3ne dan nog...quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
ja nu wel verdomme.
bye bye April![]()
![]()
ik nietquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:15 schreef Symphonic het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben echt zoooooooo fan van hem geworden![]()
![]()
![]()
![]()
ik ook, al vanaf de eerste noten die ik hem hoorde zingen bij zijn auditiequote:Op vrijdag 12 december 2014 21:15 schreef Symphonic het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben echt zoooooooo fan van hem geworden![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:16 schreef miss_dynastie het volgende:
John Ieuwbank is weer bezig geweest zo te horen
Oh hooooiiquote:
de reactie die je wist dat zou komenquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:16 schreef miss_dynastie het volgende:
John Ieuwbank is weer bezig geweest zo te horen
quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:17 schreef Stickertje het volgende:
[..]
de reactie die je wist dat zou komen
Osjeen draagt ook van dit soort brocante printjesquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:17 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Kijk zijn pak! Nou als het dan nog niet duidelijk is...
Dat zijn meisjesquote:Op vrijdag 12 december 2014 21:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Osjeen draagt ook van dit soort brocante printjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |