Niet zo zeer moeheid maar er zijn wat teveel talentenshows. Hopelijk dit jaar geen X-factor, het is compleet overbodig, het is het overdoen van TVoH.quote:
Ja hoor, van gehoord, dankjewel voor je belangstelling in mijn algemene ontwikkeling.quote:Op maandag 22 december 2014 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ooit van het fenomeen ontwikkeling gehoord?
Je hebt nu eenmaal heel wat jaren oefening nodig om een hoog niveau te bereiken - voor een aantal zaken waarvoor het is uitgezocht telden ze gemiddeld 10 000 uur - en een kinderstemmetje kan vrij weinig in vergelijking met een volwassen stem. Daarnaast is het niet alleen een kwestie van kwaliteit, de juiste mensen moeten weten dat je die kwaliteiten hebt.
Ben jij maar een zuurpruim als jij dat wil, de toekomst zal vanzelf wel uitwijzen wat het wordt. Ik durf rustig te voorspellen dat ze binnen Nederland succes zullen hebben en dat als ze geschikte liedjes krijgen (Magic (het volledige liedje) is best een aardige start) dat ze internationaal succes gaan hebben.
The Voice is qua concept zo vervormd dat je ook kan zeggen dat The Voice niks doet wat je bij een X-factor ook niet zou kunnen bereiken. Maar daar ben je het natuurlijk absoluut niet mee eens.quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet zo zeer moeheid maar er zijn wat teveel talentenshows. Hopelijk dit jaar geen X-factor, het is compleet overbodig, het is het overdoen van TVoH.
Jij maakt de m.i. verkeerde aanname dat het resultaat van het programma het voornaamste is. Los van het feit dat met de huidige formule de kans mogelijk iets groter is dat een kandidaat die over de juiste kwaliteiten beschikt wel een kans krijgt dankzij die single is dat niet zo zeer het punt. Het gaat er om hoe plezant het programma is voor het publiek. Qua content is TV interessanter dankzij de blinde auditie en het coaching-aspect, de Nederlandse variant van TV heeft het grote nadeel dat het door een commerciële zender - zo een die zelfs 's nachts zendtijd verhuurt aan belsexlijnen om extra inkomsten te hebben en die voor die tijd kijkers liet oplichten met belspelletjes - wordt uitgezonden. Wat dat betreft is de UK-versie interessanter en als ik me niet vergis gaan ze zelfs in de USA niet zo ver met een aparte ruimte voor de sponsor waar ze na elk optreden naar toe gaan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
The Voice is qua concept zo vervormd dat je ook kan zeggen dat The Voice niks doet wat je bij een X-factor ook niet zou kunnen bereiken. Maar daar ben je het natuurlijk absoluut niet mee eens.
Ik kan me niet over X-factor uitlaten aangezien ik dat programma niet goed ken. In vergelijking met Idols is het in ieder geval conceptueel een flinke verbetering: geen kansloze audities, niet kandidaten voor schut zetten, niet kandidaten afwijzen omdat ze lelijk zijn, kandidaten coachen in plaats van beoordelen. Nu nog het televoting afschaffen, in ieder geval tot de finale.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:45 schreef Cyan9 het volgende:
Interessanter voor de kijker? Als The Voice zoveel interessanter was om naar te kijken dan bijvoorbeeld X-factor zou je dat toch terug moeten zien in dingen als de kijkcijfers. In de UK zie je dat verschil bijvoorbeeld amper (beide rond de 8,1 miljoen). Ik neem dat land even als voorbeeld omdat jij de Engelse opzet van The Voice top vindt.
Vergelijken met Idols is ook ietwat vreemd, dat is namelijk een concept van heel wat jaren geleden. Wie weet hoe Idols eruit had gezien als het nog steeds bestond (in NL).quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik kan me niet over X-factor uitlaten aangezien ik dat programma niet goed ken. In vergelijking met Idols is het in ieder geval conceptueel een flinke verbetering: geen kansloze audities, niet kandidaten voor schut zetten, niet kandidaten afwijzen omdat ze lelijk zijn, kandidaten coachen in plaats van beoordelen. Nu nog het televoting afschaffen, in ieder geval tot de finale.
Dat waren hele andere tijden ook... als HJS dat soort dingen tegen een hedendaagse puber zou roepen, zou 'ie een 'wie denk je dat je zelf bent, vetnek' om zijn oren krijgen- en terecht!quote:Op woensdag 24 december 2014 01:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Vergelijken met Idols is ook ietwat vreemd, dat is namelijk een concept van heel wat jaren geleden. Wie weet hoe Idols eruit had gezien als het nog steeds bestond (in NL).
Dat zeg ik, gamma.quote:Op dinsdag 23 december 2014 00:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Niet zo zeer moeheid maar er zijn wat teveel talentenshows.
Je moet nota bene een YouTube insturen om mee te mogen doen in de selectieronde. Ze kunnen Stevie Wonder precies uitleggen hoe de kandidaten eruit zien.quote:
We hebben het over zo'n 10 jaar terug. Geen 50 jaar.quote:Op woensdag 24 december 2014 07:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat waren hele andere tijden ook... als HJS dat soort dingen tegen een hedendaagse puber zou roepen, zou 'ie een 'wie denk je dat je zelf bent, vetnek' om zijn oren krijgen- en terecht!
Jep. En toen was het doodnormaal om tegen iemand te zeggen dat ze te dik is voor een idol. Nu kan je dat echt niet meer maken.quote:Op woensdag 24 december 2014 08:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
We hebben het over zo'n 10 jaar terug. Geen 50 jaar.
Dat heet vooruitgang. Niet het feit dat mensen dikker zijn geworden maar het feit dat we er niet op discrimineren. Een van de voordelen van blinde audities.quote:Op woensdag 24 december 2014 08:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jep. En toen was het doodnormaal om tegen iemand te zeggen dat ze te dik is voor een idol. Nu kan je dat echt niet meer maken.
Je mocht toch ook met enkel een audio-opname meedoen. Dat je een filmpje moet insturen wil trouwens nog niet zeggen dat er op het uiterlijk wordt geselecteerd (fingers crossed), het kan ook zijn om te controleren of dat de persoon die komt opdagen dezelfde persoon is als die zong. Er deden toch ook een paar mensen mee dit jaar die niet de schoonheidsprijs krijgen.quote:Op woensdag 24 december 2014 07:47 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je moet nota bene een YouTube insturen om mee te mogen doen in de selectieronde. Ze kunnen Stevie Wonder precies uitleggen hoe de kandidaten eruit zien.
Klopt, maar ik mis de Susan Boyle's toch wel een beetjequote:Op zaterdag 3 januari 2015 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je mocht toch ook met enkel een audio-opname meedoen. Dat je een filmpje moet insturen wil trouwens nog niet zeggen dat er op het uiterlijk wordt geselecteerd (fingers crossed), het kan ook zijn om te controleren of dat de persoon die komt opdagen dezelfde persoon is als die zong. Er deden toch ook een paar mensen mee dit jaar die niet de schoonheidsprijs krijgen.
Emmaly is niet bepaald dun. Een moddervette en spuuglelijke kandidaat zat er inderdaad niet tussen. Als dat zou komen doordat goede kandidaten er via de filmpjes zijn uitgefilterd dan zou het een hele slechte zaak zijn. Wij hadden 1 of 2 jaar geleden zelf een moddervette kandidaat (een van die meisjes die achtergrondzangeres was voor o.a. Trijntje), een spuuglelijke kandidaat zoals Susan Boyle hebben we volgens mij bij de Nederlandse editie nog niet gezien. Ik ga er maar van uit dat daar geen opzet achter zit want het was de beste reclame die de formule kon krijgen.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:09 schreef iBenny het volgende:
[..]
Klopt, maar ik mis de Susan Boyle's toch wel een beetje
Er zijn een paar die ik volg en waarvan ik het topic ook af en toe omhoog schopquote:Op dinsdag 6 januari 2015 19:49 schreef iBenny het volgende:
Het zal dan op onregelmatige basis gebeuren, maar ik zal er wel de tijd voor hebben. Maar hulp, ideeen, etc. zijn altijd welkom.
Maar de grootste vraag is nu of er interesse of behoefte naar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |