abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 december 2014 @ 00:29:19 #51
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_147412315
Van de kandidaten die er nog in zitten zijn er 2 waar ik een album van zou willen horen, o'g3ne en Sjors. Zij hebben een uniek en herkenbaar geluid en voegen iets toe aan het spectrum wat we in Nederland hebben. De overigen zijn net zo'n grijze muizen als van de voorgaande edities. Ik bedoel, wie horen of zien we nog wel eens?
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 01:32:33 #52
375570 crew  Cyan9
pi_147413253
Ik heb voor de grap even naar het inschrijf formulier van seizoen 6 gekeken, je kunt je slechts als solo artiest of als duo opgeven. Dus hoe past ons drietal hierin?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_147414138
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 00:29 schreef Coelho het volgende:
Ik bedoel, wie horen of zien we nog wel eens?
Niels Geusebroek.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_147414154
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat het niet klopt!
The VOICE of Holland, heet dit programma, niet The Voices.
'We zoeken naar het talent van Nederland'.

Jíj vindt het echter geen reden. Je denkt best vaak dat je het altijd bij het rechte eind hebt hé?
En wat heeft een duo coach in het verleden in godsnaam te maken met de kandidaten zelf? :D

Een concept wordt, zoals door meer mensen gezegd, verneukt.
Solo zijn ze niet zo goed als andere kandidaten. Die grietjes halen het echt niet bij een Emmaley of David. En het is oneerlijk tegenover andere kandidaten.
Maar lets agree to disagree, want jij blijft toch roepen dat het allemaal niet zo is. It's all good ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Pisces29 op 09-12-2014 06:59:33 ]
pi_147414392
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 01:32 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb voor de grap even naar het inschrijf formulier van seizoen 6 gekeken, je kunt je slechts als solo artiest of als duo opgeven. Dus hoe past ons drietal hierin?
Ome Sjon heeft dat ff geregeld.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_147415215
Het programma is op meerdere fronten verneukt. Met die groepen is het nu een soort X-factor gewordrn.

Daarnaast krijg je 45 auditierondes te zien en worden de liveshows in rap tempo door je strot geduwd. Het zingen wordt steeds onbelangrijker...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2014 @ 09:15:36 #57
43556 miss_dynastie
pi_147415274
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2014 07:31 schreef roos85 het volgende:

[..]

Ome Sjon heeft dat ff geregeld.
Misschien moeten we ome Sjon ff bellen dat we graag mee willen doen als compleet koor? Ik zeg win-win :7
pi_147415519
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 23:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jullie geven alleen geen enkel goed argument waarom een trio niet mee zou mogen doen. Ik zou niet voor dat trio kiezen als winnaar maar ze mogen van mij rustig meedoen. Je hoeft er bovendien niet bang voor te zijn dat er volgend jaar ineens veel duo's en trio's mee willen doen, dat werkt toch 9 op 10 keer niet als je het probeert te forceren.
Ik riep het al tijdens seizoen 1 waarin Davy & Joshua een duo vormde. The Voice profileert zicht als zoektocht naar hét zangtalent. In mijn ogen is dat individuele beoordeling van het zangtalent, want laat je duo's, trio's of groepen meedoen dan beoordeel je op een act. De een zal namelijk net wat (of veel) beter zingen.

Laat groepjes, duo's en/of complete zangkoren lekker toch bij X Factor, HGT of wat dan ook...

En wat betreft de aanmeldprocedure. Tot de aanmelding van seizoen 6 (aankomend seizoen) was het niet eerder mogelijk om als duo/groep aan te melden. Heb ik expres nog in de gaten gehouden na de deelname van D&J, dus wat dat betreft hebben ze zich wel gewoon geprofileerd als de talentenshow op zoek naar individueel zangtalent. Plus het feit dat in oproepen gericht wordt gericht op "JIJ" en niet op "JIJ en je vrienden, oid."

En zeg nou zelf... er doet nu 1 trio mee, verder deed er geen enkel duo/trio/groep mee. Het enige andere duo werd gevormd door regels te verzinnen.
pi_147415541
Wat anders... wat betreft eerdere winnaars..:

Die kijken allemaal met een goed gevoel terug

..dat jullie het even weten :P
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2014 @ 09:42:11 #60
43556 miss_dynastie
pi_147415649
Behalve Leona kennelijk.
Ik hoor u denken: wie? :+
pi_147415895
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Behalve Leona kennelijk.
Ik hoor u denken: wie? :+
Ik geloof dat Leona nog het meest in de muziek doet nu (maar dat deed ze voor The Voice natuurlijk ook al)
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2014 @ 11:08:07 #62
43556 miss_dynastie
pi_147417231
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:58 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ik geloof dat Leona nog het meest in de muziek doet nu (maar dat deed ze voor The Voice natuurlijk ook al)
Jep, dat wel, maar daar had ze the voice niet voor nodig. Haar huwelijk sneuvelde wel na alle toestanden door het programma, geen idee of er een direct verband is, maar ik kan het me maar zo voorstellen...
pi_147418262
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 06:37 schreef Pisces29 het volgende:
Solo zijn ze niet zo goed als andere kandidaten.
Twee van de drie kandidaten hebben zich solo ook onderscheiden en de derde is enkel bij een deel wat voor haar iets te hoog is (kopstem) lichtjes door de mand gevallen. Ik denk dat die twee solo ook ver zouden zijn gekomen.

quote:
The VOICE of Holland, heet dit programma, niet The Voices.
Ik denk niet dat ze er bij het bedenken van de titel rekening mee hielden dat er een goed duo of trio mee zou kunnen doen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_147418347
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 december 2014 09:33 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ik riep het al tijdens seizoen 1 waarin Davy & Joshua een duo vormde. The Voice profileert zicht als zoektocht naar hét zangtalent. In mijn ogen is dat individuele beoordeling van het zangtalent, want laat je duo's, trio's of groepen meedoen dan beoordeel je op een act. De een zal namelijk net wat (of veel) beter zingen.

Laat groepjes, duo's en/of complete zangkoren lekker toch bij X Factor, HGT of wat dan ook...

En wat betreft de aanmeldprocedure. Tot de aanmelding van seizoen 6 (aankomend seizoen) was het niet eerder mogelijk om als duo/groep aan te melden. Heb ik expres nog in de gaten gehouden na de deelname van D&J, dus wat dat betreft hebben ze zich wel gewoon geprofileerd als de talentenshow op zoek naar individueel zangtalent. Plus het feit dat in oproepen gericht wordt gericht op "JIJ" en niet op "JIJ en je vrienden, oid."

En zeg nou zelf... er doet nu 1 trio mee, verder deed er geen enkel duo/trio/groep mee. Het enige andere duo werd gevormd door regels te verzinnen.
Ze hebben dit seizoen dus een uitzondering gemaakt voor dit trio. Het moet niet al te gek worden maar dat 1 uitzonderlijk goed trio (als groep zijn ze uitzonderlijk goed) eens een keer meedoet en dat Ali een gelegenheidsduo vormt omdat twee kandidaten toevallig erg goed elkaar aan blijken te vullen moet m.i. kunnen. Ik erger me veel meer aan andere zaken zoals het flink ingekort zijn van de belangrijkste ronde en het feit dat je nog steeds tot de halve finale per coach evenveel kandidaten moet wegsturen. En de spam die gelukkig dit jaar wel minder erg is dan vorig jaar.
Ook als er eens af en toe een duo/trio meedoet biedt het programma meer dan die andere talentenshows. Werd bij die andere talentenshows:
- blind gekozen (of niet) voor de kandidaten?
- toegestaan dat ze zichzelf muzikaal begeleiden?
- het onsympathieke jurylid vervangen door een sympathieke coach?
- enkel (min of meer) geslaagde audities getoond?
#NoDAPL
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2014 @ 12:12:27 #65
43556 miss_dynastie
pi_147418427
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Twee van de drie kandidaten hebben zich solo ook onderscheiden en de derde is enkel bij een deel wat voor haar iets te hoog is (kopstem) lichtjes door de mand gevallen. Ik denk dat die twee solo ook ver zouden zijn gekomen.
Sorry, maar het enige onderscheidende vermogen bij die meiskes individueel zijn de wallen die opvallend aanwezig zijn voor begin twintigers, verder hadden ze ieder afzonderlijk geen battle overleefd, laat staan dat ze alle drie in de battles waren beland trouwens. Misschien eentje, met heel veel geluk. De tweede als Piempie's vlaggenmast de goede kant op had gestaan, maar nummer drie was al-tijd kansloos geweest.
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 12:32:34 #66
375570 crew  Cyan9
pi_147418857
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze hebben dit seizoen dus een uitzondering gemaakt voor dit trio. Het moet niet al te gek worden maar dat 1 uitzonderlijk goed trio (als groep zijn ze uitzonderlijk goed) eens een keer meedoet en dat Ali een gelegenheidsduo vormt omdat twee kandidaten toevallig erg goed elkaar aan blijken te vullen moet m.i. kunnen. Ik erger me veel meer aan andere zaken zoals het flink ingekort zijn van de belangrijkste ronde en het feit dat je nog steeds tot de halve finale per coach evenveel kandidaten moet wegsturen. En de spam die gelukkig dit jaar wel minder erg is dan vorig jaar.
Ook als er eens af en toe een duo/trio meedoet biedt het programma meer dan die andere talentenshows. Werd bij die andere talentenshows:
- blind gekozen (of niet) voor de kandidaten?
- toegestaan dat ze zichzelf muzikaal begeleiden?
- het onsympathieke jurylid vervangen door een sympathieke coach?
- enkel (min of meer) geslaagde audities getoond?

Dat blind kiezen is nou eenmaal het concept, wat voordelen maar ook nadelen heeft. Dat we enkel "geslaagde" audities horen komt ook door het concept, er wordt bewust voor gekozen om de productieaudities niet te tonen. Verder is het een concept keuze, X factor laat ook slechte audities zien voor de amusementswaarde. Daar zijn ook dingen over te zeggen, maar het werkt wel.

Wat betreft dat jurylid heb ik geen idee wat je bedoelt, maar wat betreft de coaches vind ik wel dat ondanks alle sympathie en constructieve feedback het wel een beetje een goed nieuws show begint te worden. Alles is geweldig, in de liveshows wordt er nog amper kritiek gegeven. Terwijl dat af en toe best wel zou mogen. Oh, en dat de deelnemers zichzelf mogen begeleiden zie je ook gewoon bij X factor (UK). Dus dat is wat mij betreft geen unique selling point.

Als laatste, ik weet niet of the Voice meer biedt dan andere talentenshows. Ik denk dat je X factor als grootste concurrent kan zien, die natuurlijk een heel ander concept volgt. Maar ik heb wel het idee dat de opbouw van dat programma (de verhouding audities - tussenrondes - liveshows) beter voor elkaar zijn. Ook wordt er meer gelet op het totaal plaatje. De muziekindustrie gaat nou eenmaal niet (altijd) alleen om een goede stem, wat je er ook van vindt.
pi_147444828
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 12:32 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dat blind kiezen is nou eenmaal het concept, wat voordelen maar ook nadelen heeft. Dat we enkel "geslaagde" audities horen komt ook door het concept, er wordt bewust voor gekozen om de productieaudities niet te tonen. Verder is het een concept keuze, X factor laat ook slechte audities zien voor de amusementswaarde. Daar zijn ook dingen over te zeggen, maar het werkt wel.
Er zit af en toe eens iets grappigs tussen als een kandidaat het totaal verkeerd inschat wat hij wel en niet kan maar ik hou niet van afzeiktelevisie. Het past volgens mij ook niet zo in deze tijd. Ik weet niet meer of dat het JvdE of JdM was die het een paar jaar geleden opmerkte, een van hen twee voorspelde dat de shows en feelgoodtelevisie weer terug zouden keren aangezien we een economische depressie hebben. Wijze woorden die bewaarheid lijken te worden.

quote:
Wat betreft dat jurylid heb ik geen idee wat je bedoelt, maar wat betreft de coaches vind ik wel dat ondanks alle sympathie en constructieve feedback het wel een beetje een goed nieuws show begint te worden. Alles is geweldig, in de liveshows wordt er nog amper kritiek gegeven. Terwijl dat af en toe best wel zou mogen.
Bij die andere programma's stonden de juryleden als het ware tegenover de kandidaten. De kandidaat trad op, de juryleden oordeelden. Bij The Voice staan de coaches naast de kandidaten. De coaches hebben er belang bij om de kandidaten zo goed mogelijk te begeleiden aangezien het voor henzelf ook een wedstrijd is. Dat geeft een leukere dynamiek en het zorgt ervoor dat ze elkaar leren kennen en dat mensen die zelf wat in het vak hebben gepresteerd uitvoerend artiest - zeker als je het internationaal bekijkt - het interessant vinden om hieraan mee te doen. Wat mij betreft zou elk toekomstig talentenprogramma dit element moeten overnemen.

Wat betreft de kritiek, bij de Nederlandse versie geven de coaches wel degelijk die kritiek, ze brengen het echter vaak op een wat subtiele manier. In plaats van dat ze tegen Johannes of Iris zeiden dat hij/zij altijd wat vals zong zeiden ze dat hij/zij niet de beste zanger in de competitie is maar...
Kwestie van smaak. Verder valt het mij op dat ze relatief kort de tijd krijgen om te reageren na een optreden dus ze kunnen niet elke week hun zegje doen.

quote:
Oh, en dat de deelnemers zichzelf mogen begeleiden zie je ook gewoon bij X factor (UK). Dus dat is wat mij betreft geen unique selling point.
Ik had Idols en Popstars en zo in gedachte, bij X factor kan het inderdaad wel. Alleen is het nadeel en voordeel van X factor dan weer dat het zich niet op 1 specifiek talent richt, vandaar dat ik me beperkte tot de zangtalentenjachten.

quote:
Als laatste, ik weet niet of the Voice meer biedt dan andere talentenshows. Ik denk dat je X factor als grootste concurrent kan zien, die natuurlijk een heel ander concept volgt. Maar ik heb wel het idee dat de opbouw van dat programma (de verhouding audities - tussenrondes - liveshows) beter voor elkaar zijn.
Eens. The Voice of Holland had een betere opbouw, ze hadden absoluut niet de 3de ronde moeten inkorten, die moet m.i. een week of 10 duren.

quote:
Ook wordt er meer gelet op het totaal plaatje. De muziekindustrie gaat nou eenmaal niet (altijd) alleen om een goede stem, wat je er ook van vindt.
Helaas maar daarom hoeft natuurlijk nog niet iedereen daaraan mee te doen. Al heeft de muziekindustrie natuurlijk wel een flinke vinger in de The Voice pap. :)
The Voice scoort er juist mee door wel in eerste instantie alleen op het geluid af te gaan. Al is dat ook niet helemaal waar want je hoort het bijv. vaak wel aan de stem als iemand wat ouder is en de coaches hebben zelf al aangegeven dan wat minder snel te drukken (bij een ouder iemand moet het al helemaal goed zijn, een jonger iemand geven ze eerder het voordeel van de twijfel).
#NoDAPL
pi_147444878
Ze moeten trouwens eens ophouden met te beweren dat Idols het origineel is, voor Idols had je de Soundmixshow die in heel veel landen (in ieder geval zo'n beetje overal in Europa) werd uitgezonden. Geen idee of dat daar weer iets aan vooraf ging (volgens de KRO niet).
#NoDAPL
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 17:17:23 #70
375570 crew  Cyan9
pi_147458332
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Er zit af en toe eens iets grappigs tussen als een kandidaat het totaal verkeerd inschat wat hij wel en niet kan maar ik hou niet van afzeiktelevisie. Het past volgens mij ook niet zo in deze tijd. Ik weet niet meer of dat het JvdE of JdM was die het een paar jaar geleden opmerkte, een van hen twee voorspelde dat de shows en feelgoodtelevisie weer terug zouden keren aangezien we een economische depressie hebben. Wijze woorden die bewaarheid lijken te worden.
Dat is dus persoonlijk. X Factor (UK) doet het nog steeds prima wat betreft kijkcijfers. Je kunt zeggen dat het terugloopt, maar dat geldt net zo goed voor the Voice. Wat in welke tijd past interesseert me eigenlijk niet zo veel, iets werkt of niet.

quote:
Bij die andere programma's stonden de juryleden als het ware tegenover de kandidaten. De kandidaat trad op, de juryleden oordeelden. Bij The Voice staan de coaches naast de kandidaten. De coaches hebben er belang bij om de kandidaten zo goed mogelijk te begeleiden aangezien het voor henzelf ook een wedstrijd is. Dat geeft een leukere dynamiek en het zorgt ervoor dat ze elkaar leren kennen en dat mensen die zelf wat in het vak hebben gepresteerd uitvoerend artiest - zeker als je het internationaal bekijkt - het interessant vinden om hieraan mee te doen. Wat mij betreft zou elk toekomstig talentenprogramma dit element moeten overnemen.

Wat betreft de kritiek, bij de Nederlandse versie geven de coaches wel degelijk die kritiek, ze brengen het echter vaak op een wat subtiele manier. In plaats van dat ze tegen Johannes of Iris zeiden dat hij/zij altijd wat vals zong zeiden ze dat hij/zij niet de beste zanger in de competitie is maar...
Kwestie van smaak. Verder valt het mij op dat ze relatief kort de tijd krijgen om te reageren na een optreden dus ze kunnen niet elke week hun zegje doen.
Dat hangt er vanaf. In een X factor is een jurylid ook betrokken bij zijn of haar deelnemers, plus het team van choreografen, zangcoaches, etc. die erbij in zit. En daar wordt tenminste nog echt kritiek gegeven. Als iemand het grootste deel van de tijd er naast zat, wordt dat ook gewoon (in mijn ogen niet opeen vervelende manier) gezegd. De boventoon bij the Voice is praktisch bij elk optreden dat het zo knap is wat ze doen en dat het allemaal geweldig is. Dat komt de geloofwaardigheid niet ten goede.

En over dat coaches niet altijd commentaar kunnen geven, dat ligt vooral weer aan het haastige concept.

quote:
Ik had Idols en Popstars en zo in gedachte, bij X factor kan het inderdaad wel. Alleen is het nadeel en voordeel van X factor dan weer dat het zich niet op 1 specifiek talent richt, vandaar dat ik me beperkte tot de zangtalentenjachten.
X factor is toch echt een zangtalentenjacht. Het is zo dat er af en toe deelnemers in de liveshow terecht komen die meer een novelty act zijn, maar voor andere talenten is hier geen plaats. Misschien ben je in de war met de "Holland got talent" shows.

quote:
Helaas maar daarom hoeft natuurlijk nog niet iedereen daaraan mee te doen. Al heeft de muziekindustrie natuurlijk wel een flinke vinger in de The Voice pap. :)
The Voice scoort er juist mee door wel in eerste instantie alleen op het geluid af te gaan. Al is dat ook niet helemaal waar want je hoort het bijv. vaak wel aan de stem als iemand wat ouder is en de coaches hebben zelf al aangegeven dan wat minder snel te drukken (bij een ouder iemand moet het al helemaal goed zijn, een jonger iemand geven ze eerder het voordeel van de twijfel).
Dat is ook weer persoonlijk. Ik vind het juist één van de redenen waarom je amper nog wat hoort van de winnaars van the Voice. Ik heb volgens mij nog nooit het idee gehad bij een winnaar dat hij of zij zich echt zou kunnen gaan meten met de gevestigde (sub)top van de Nederlandse muziekwereld. Een goede stem, maar dat was het dan ook wel. Ben Saunders had misschien nog wel de meeste potentie.
pi_147458696
quote:
6s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:17 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dat is dus persoonlijk. X Factor (UK) doet het nog steeds prima wat betreft kijkcijfers. Je kunt zeggen dat het terugloopt, maar dat geldt net zo goed voor the Voice. Wat in welke tijd past interesseert me eigenlijk niet zo veel, iets werkt of niet.
Dat hangt er vanaf. In een X factor is een jurylid ook betrokken bij zijn of haar deelnemers, plus het team van choreografen, zangcoaches, etc. die erbij in zit.
Dat staaft dus de stelling dat feelgoodtelevisie en het meer constructivistische nu beter scoort dan het afzeiken.

quote:
En daar wordt tenminste nog echt kritiek gegeven.
Bij TVoH ook, je moet alleen wat beter luisteren om die kritiek te horen maar het zit er echt wel steeds in. Ze brengen de kritiek op een positievere manier maar die wordt wel gegeven. Marco gaf trouwens al snel aan dat hij dat belangrijk vindt en dat hij vond dat ze de neiging hadden om dat niet altijd te doen dus als iemand daar op let...
Vorige week nog gaf hij aan altijd kritisch te zijn geweest op David omdat...

quote:
En over dat coaches niet altijd commentaar kunnen geven, dat ligt vooral weer aan het haastige concept.
Dat was mijn punt. Er wordt 1 minuut of hooguit 2 minuten voor uit getrokken en dan moeten ze weer verder. Bij de kandidaten zie je hetzelfde probleem, die moeten reageren maar wel kort. :)
Het zal daarom niet wekelijks gezegd worden dat kandidaat X steeds wat vals zingt (hoeft ook niet van mij), een slechte timing heeft, aan zijn performance moet werken of wat dan ook maar het wordt wel opgemerkt in de loop van de competitie, alleen niet wekelijks door iedereen en meestal melden ze ook wat positiefs. Zo werd er tegen Johannes regelmatig gezegd dat hij vals zong maar dat hij wel steeds het publiek mee krijgt. Terecht trouwens dat ook de kwaliteit wordt opgemerkt maar de constructieve kritiek m.b.t. wat niet goed gaat moet ook worden gegeven, in het belang van de kandidaat en omdat je eerlijk moet zijn.

quote:
X factor is toch echt een zangtalentenjacht. Het is zo dat er af en toe deelnemers in de liveshow terecht komen die meer een novelty act zijn, maar voor andere talenten is hier geen plaats. Misschien ben je in de war met de "Holland got talent" shows.
Eh, ja, daar dacht ik inderdaad meer aan.

quote:
Dat is ook weer persoonlijk. Ik vind het juist één van de redenen waarom je amper nog wat hoort van de winnaars van the Voice. Ik heb volgens mij nog nooit het idee gehad bij een winnaar dat hij of zij zich echt zou kunnen gaan meten met de gevestigde (sub)top van de Nederlandse muziekwereld. Een goede stem, maar dat was het dan ook wel. Ben Saunders had misschien nog wel de meeste potentie.
Tessa? Toch ook een erg leuk kopje en een hoog knuffelgehalte. Nu heb ik nooit geloofd dat zo'n programma voor veel talenten het verschil maakt, het kan slechts een eerste kans geven om het wereldje binnen te geraken. In een enkel geval groeit zo'n deelnemer uit tot een vaste 'ster'. Bij De Soundmixshow is dat welgeteld 3 keer gelukt in al die jaren waarvan 1 keer in België. Wat dat betreft ligt TVoH op schema. :)
Ik ga er tenminste van uit dat we van 1 of 2 kandidaten van de afgelopen jaren op de lange termijn wat zullen horen (Tessa of Sandra bijv.) en bij Marco Borsato duurde het 4 jaar voordat hij zijn eerste hit had, Nederland was hem op dat moment alweer vergeten. Het programma maakt niet de talenten, het programma geeft veel talenten een eerste kans in het wereldje en vervolgens krijg je een heel selectieproces (mensen die wel of niet met hen willen werken, luisteraars die wel of niet de muziek kopen, dj's die wel of niet hun liedjes draaien ...) waarna een paar van hen overblijft. Niets nieuws onder de zon.
#NoDAPL
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 17:49:19 #72
375570 crew  Cyan9
pi_147459058
Heel kort nog even, anders blijft het heen en weer gaan. The Voice en X Factor scoren vergelijkbaar, en hebben beide te maken met teruglopende kijkcijfers (wat waarschijnlijk ook te maken kan hebben met programma moeheid). Dat "feelgoodtv" beter scoort dan "afzeiktv" (waar ik de X factor niet onder vind vallen) vind ik dus niet bewezen in deze vergelijking.

The Voice blijft een eerste opstap in de professionele muziekwereld, maar het blijft zich wel ook presenteren als de zoektocht naar een mega-zangtalent. Beetje overdreven.
  woensdag 10 december 2014 @ 23:48:23 #73
22273 Dizer
Save the beard!
pi_147471964
quote:
Prachtig he? Hij heeft nog meer van dat soort nummers _O_
Friends don't let friends remain beardless...
pi_147513420
Vanavond *O*
pi_147514073
Ik heb er ook weer zin in c_/ *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')