Chocolaterie de Lelie in de binnenstadquote:
Mijn tassen staan al ingepakt klaar! Eerst even huiswerk makenquote:Op woensdag 19 november 2014 11:48 schreef minilot het volgende:
Op basis van je puike ondertitel: kom maar deze kant op! -x-
Ziet er weer lekker uit!quote:Op woensdag 19 november 2014 11:20 schreef minilot het volgende:
...in sinassplitijsjesgranola!
[ afbeelding ]
Smaakt gepofte gierst ook als popcorn of meer als rijstewafels? Of juist helemaal niet?quote:Op woensdag 19 november 2014 11:20 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
klinkt geweldigquote:Op woensdag 19 november 2014 11:20 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Dat kan ook natuurlijkquote:Op woensdag 19 november 2014 11:57 schreef liedetector het volgende:
Zou m'n huiswerk gewoon bij Minilot doen terwijl ze je thee en koekjes voert....
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op woensdag 19 november 2014 13:30 schreef minilot het volgende:
Zo. Op kantoor aangekomen.
Het is weer buiten voorrrrr...
[ afbeelding ]
..Wouter Hamel in Spotify![]()
![]()
quote:Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef minilot het volgende:
Pee, maar kijk nououou:
![]()
Als ik een grote stoere homomeneer was zou ik het tot mijn levensdoel maken om Wouter Hamel te trouwen!
Jammer dat ik al getrouwd benquote:Op woensdag 19 november 2014 13:59 schreef minilot het volgende:
Pee, maar kijk nououou:
![]()
Als ik een grote stoere homomeneer was zou ik het tot mijn levensdoel maken om Wouter Hamel te trouwen!
Wouter over Pietquote:Op woensdag 19 november 2014 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jammer dat ik al getrouwd ben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
quote:Op woensdag 19 november 2014 14:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Wouter over Piet
daarom ben ik verdrietigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Het heeft niet de smaak van gepofte mais, en ook niet van gepofte rijst, het smaakt neutraler. Vooral de textuur is erg hetzelfde.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Smaakt gepofte gierst ook als popcorn of meer als rijstewafels? Of juist helemaal niet?
WantRijstewafels
en
popcorn
Woah, vertel daar eens meer over! Flammkuchen:quote:Op woensdag 19 november 2014 12:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Net flammkuchen proeverij gehad hier. Vervelend joh!
Waarschijnlijk het (makkelijke) ragoutrecept uit het Fokke & Sukke kookboek.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:32 schreef minilot het volgende:
Enneh, wat eten jullie allemaal vanavond?
Hebben die een kookboek?!quote:Op woensdag 19 november 2014 14:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het (makkelijke) ragoutrecept uit het Fokke & Sukke kookboek.
Studentenkookboekquote:Op woensdag 19 november 2014 14:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Hebben die een kookboek?!
En ragout, jemig, dat heb ik in doe hoedanigheid als los element al heel lang niet gegeten. Wel in kroketten enzo, en in een pie, maar da's toch anders.Gauw eens doen!
Waar is die van Fokken & Sukke mee? Kip? Kalf? Rund?
Haha, dat heb ik inderdaad al in geen jaaaaaaaaren op!quote:
Zou heel goed kunnenquote:Op woensdag 19 november 2014 14:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Misschien wel goed om je nek los te gooien Sarabi?
vervelend is het wel.
Die van de Lidl? Ik heb vanmorgen twee kilo gehaald!quote:Op woensdag 19 november 2014 14:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu een heerlijke sappige Elstar.. daar kan ik zo van genieten he?
Hey, you know me!!quote:Op woensdag 19 november 2014 14:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Die van de Lidl? Ik heb vanmorgen twee kilo gehaald!
Wel ve-tsin erin hè?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Sttraks gooi ik mij gezellig de keuken in.. groentes snijden voor mijn zelfgemaakte Tjap Tjoy voor vanavon (voor mijzelf alleen, lekker freubelen)
Natuurlijk!quote:
Die zat qua populariteit en bekendheid in Nederland rond 2007 op zijn hoogtepunt, dus voel je niet bezwaard.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:52 schreef Bramito het volgende:
Wie de neuk is nou weer Wouter Hamel? Ik kan het echt niet meer bijhouden allemaal.
Ik ben klaar voor vandaag, Ik moet alleen vanavond nog aan de wodka met plakjes varkensvet. Ik ben benieuwd.
Voordelig hè, boodschappen doen bij Lidl?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Huh?? Ik zie nu pas op de kassabon dat mijn broccoli van ruim 600 gram is afgewogen op winterpeen... Oeps
Jumbo in dit geval... en ja dit is wel goedkoperquote:Op woensdag 19 november 2014 14:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Voordelig hè, boodschappen doen bij Lidl?
En je hebt 'm niet even helemaal verslonden, zodat -ie wankelend en met hier en daar een blauwe plek in de vroege ochtend het Poppodium verliet?quote:Op woensdag 19 november 2014 14:57 schreef Lonaa het volgende:
Wouter Hamel vind ik echt niet leuk. Stond vorige week bij Atak.
Het klinkt smerig en fascinerend tegelijk! Hou ons op de hoogte.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:58 schreef Bramito het volgende:
[..]
Geen idee, is blijkbaar standaard hier.
Nope. Ik heb bij de buren een heerlijke zeevruchtenschotel verorberd, samen met een fles witte wijn.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:58 schreef minilot het volgende:
[..]
En je hebt 'm niet even helemaal verslonden, zodat -ie wankelend en met hier en daar een blauwe plek in de vroege ochtend het Poppodium verliet?
Ik vind het eigenlijk wel lekker klinken. Ik maak wel foto's.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Het klinkt smerig en fascinerend tegelijk! Hou ons op de hoogte.
Graag!quote:Op woensdag 19 november 2014 15:02 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel lekker klinken. Ik maak wel foto's.
Jaquote:Op woensdag 19 november 2014 15:12 schreef Isabeau het volgende:
Vreselijk![]()
https://decorrespondent.n(...)an/53156620-b76cd381
Even stil van.
quote:Maar de conclusie, waar je na 81 gruwelijke pagina's niet aan ontkomt, is dat een flink deel van de slavernij in de wereld toch vooral te herleiden is tot ons, en dan vooral: ons consumptiepatroon. Dat moge als een open deur klinken, maar het is ook een open deur die we - eenmaal ingetrapt - graag zo snel mogelijk weer dichttrekken: wij winkelen graag door.
quote:Want dat is toch wel de grootste ironie van dit alles. Terwijl wij ons blindstaarden op het slavernijverleden dat ons ieder jaar weer toezwaait vanaf de stoomboot, zag niemand het slavernijheden dat daarmee ook ieder jaar weer binnenvaart: het grenzeloze consumptiefestijn genaamd Sinterklaas.
Goed artikel.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:12 schreef Isabeau het volgende:
Vreselijk![]()
Even stil van.
Oh, ik hoopte er juist veel te leren, maar dat vond je dus tegen vallen?quote:Op woensdag 19 november 2014 15:17 schreef minilot het volgende:
Ik heb 'm een tijdje geleden juist opgezegd. Beetje teveel open deuren, te navelstaarderig en soms ook wel heel eenzijdig. Ik vond het concept echt wel goed hoor, maar ik leerde er toch lang niet zoveel van als ik had gehoopt.
Vond ik niet, heb een half jaar een abbo gehad, zeer veel lezenswaardige artikelen.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, ik hoopte er juist veel te leren, maar dat vond je dus tegen vallen?
Beetje wel, ik vond het ten opzichte van want ik al via andersoortige bronnen binnenkreeg niet bijzonder veel toevoegen dat ik het een abonnement waard vond. En ik vond daarbij dat er om de Correspondent eigenlijk vanaf het begin af aan al een beetje een zelfverheerlijkend sfeertje hing dat me eigenlijk niet zo aanstond.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, ik hoopte er juist veel te leren, maar dat vond je dus tegen vallen?
Volgens mij heb ik dat ook wel eens in rusland bij het eten gehad. Maar ik kan me daarvan vooral de heerlijke zoute haring herinneren.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Wodka en vetspek ken ik wel, uit Polen
Mah, 60 Euro per jaar, voor 150 heb je een abo op de New York Timesquote:Op woensdag 19 november 2014 15:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik word maar eens lid van De Correspondent, laatste tijd zo vaak dat ik denk: wat een goed, kritisch stuk.
Dat die wereld zo is, is 1, maar als je ziet waar men zich hier nu echt over opwindt, das pas echt triest.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Vreselijk inderdaad, Isa. Ik word er elke keer zo verdrietig van als ik me realiseer in wat voor wereld wij leven, en hoe weinig we er aan kunnen doen, en hoe weinig we stilstaan bij de realiteit van onze wereld...
De restjes van gsiteravond met wat feta en drie eierenquote:Op woensdag 19 november 2014 14:32 schreef minilot het volgende:
ik vind racisme anders ook triest. Elke vorm van racisme...quote:Op woensdag 19 november 2014 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat die wereld zo is, is 1, maar als je ziet waar men zich hier nu echt over opwindt, das pas echt triest.
Dan nog zeggen die namen mij helemaal niks.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:27 schreef minilot het volgende:
(Voor wie ze zo gauw niet herkent, dat zijn Sir Ian McKellen en Sir Patrick Stewart)
Patrick Stewart en Ian McKellen niet?quote:Op woensdag 19 november 2014 15:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan nog zeggen die namen mij helemaal niks.
Neequote:Op woensdag 19 november 2014 15:47 schreef minilot het volgende:
Patrick Stewart en Ian McKellen niet?
golfer is niet zo van de star trek en X-menquote:
Oh die ene ken ik wel uit zo'n ruimteserie. Startrek, zie ik nu.quote:
Startrek heb ik vroeger wel eens op de TV gezien. Verder inderdaad nooit films als Hobbits en Lord of the Rings etc. gezien.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:49 schreef PdeHoog het volgende:
golfer is niet zo van de star trek en X-men
Ik ook niet.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:49 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
golfer is niet zo van de star trek en X-men
Afgelopen jaar wel regelmatig foto's van dit leuke stel voorbij zien komen, had eerst niet door dat ze dus echt een stelletje zijn.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:53 schreef minilot het volgende:
Het oeuvre Ian McKellen is echt heel breed, niet alleen in films maar zeker ook in theater (dit geldt ook voor Patrick Stewart, trouwens).
En dat al onverminderd sinds de jaren zestig van de vorige eeuw!![]()
Zijn ze niet! Patrick Stewart is gewoon helemaal van de dames.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:56 schreef drakin het volgende:
[..]
Afgelopen jaar wel regelmatig foto's van dit leuke stel voorbij zien komen, had eerst niet door dat ze dus echt een stelletje zijn.
Ja, geen idee. Daar zit ik voor kerst dus ook nog een beetje mee.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:56 schreef Lonaa het volgende:
Wat zal ik hier eens bij eten? Zal ik hier wat bij eten?
http://ladyandpups.com/20(...)g-roasted-beer-duck/
Serviettenknödelquote:Op woensdag 19 november 2014 15:56 schreef Lonaa het volgende:
Wat zal ik hier eens bij eten? Zal ik hier wat bij eten?
http://ladyandpups.com/20(...)g-roasted-beer-duck/
Maar George Takei zei van welquote:Op woensdag 19 november 2014 15:58 schreef minilot het volgende:
[..]
Zijn ze niet! Patrick Stewart is gewoon helemaal van de dames.
Louter dikke maatjes.
Dat trekt me helemaal niet. Eigenlijk.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Serviettenknödel
En rode kool met appeltjes
Ik zat te denken aan iets met witlof.quote:Op woensdag 19 november 2014 15:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, geen idee. Daar zit ik voor kerst dus ook nog een beetje mee.
Ongetwijfeld voor de lol.quote:
En Ian dan? Ook van de dames of is Patrick stiekem toch zijn onbereikbare droomman?quote:Op woensdag 19 november 2014 16:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Ongetwijfeld voor de lol.![]()
Ik geloof dat Patrick Stewart momenteel voor de derde keer getrouwd is. (Telkens met vrouwen dus.)
Ik kan me nog afschermen tegen al die berichten (dat ik het wéét, lost niets op), maar jij absoluut niet natuurlijkquote:Op woensdag 19 november 2014 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Vreselijk inderdaad, Isa. Ik word er elke keer zo verdrietig van als ik me realiseer in wat voor wereld wij leven, en hoe weinig we er aan kunnen doen, en hoe weinig we stilstaan bij de realiteit van onze wereld...
Gevulde paprika met kalkoenfilet en feta.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:05 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb trouwens wel meer ingrediënten waar ik even niks leuks mee kan verzinnen.2 kleine kalkoenfilet plakken, 1 zalmfilet, 2 puntpaprika's, feta. Hoeft niet allemaal diner te zijn, mag ook lunch.
QFTquote:Op woensdag 19 november 2014 16:06 schreef Isabeau het volgende:
Maar goed, ik had al als waarde dat ik geen übergoedkope kleding koop omdat dat nooit voor een normaal loon gemaakt kan worden (denk Primark, of hoe heet die winkel), maar het zou zo fijn zijn als winkels gewoon wat duidelijker zouden zijn waar hun spullen vandaan komen. Ik wil best meer betalen als mensen er maar niet tot bloedens toe voor hebben moeten zwoegen.
Ja, ik stap ook geen primark in. H&M probeer ik ook te vermijden. Maar, je weet het inderdaad ook niet van duurdere merken...quote:Op woensdag 19 november 2014 16:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me nog afschermen tegen al die berichten (dat ik het wéét, lost niets op), maar jij absoluut niet natuurlijk![]()
Ben zo blij dat ik het geluk had in dit land te zijn geboren in deze tijd. En dan nog zijn zoveel mensen in Nederland zo ontevreden![]()
Maar goed, ik had al als waarde dat ik geen übergoedkope kleding koop omdat dat nooit voor een normaal loon gemaakt kan worden (denk Primark, of hoe heet die winkel), maar het zou zo fijn zijn als winkels gewoon wat duidelijker zouden zijn waar hun spullen vandaan komen. Ik wil best meer betalen als mensen er maar niet tot bloedens toe voor hebben moeten zwoegen.
Ian is 's Engelands grootste (en mooistequote:Op woensdag 19 november 2014 16:04 schreef drakin het volgende:
[..]
En Ian dan? Ook van de dames of is Patrick stiekem toch zijn onbereikbare droomman?
Dit.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, ik stap ook geen primark in. H&M probeer ik ook te vermijden. Maar, je weet het inderdaad ook niet van duurdere merken...
O gelukkig maar, nog iets over van wat zojuist in diggelen vielquote:Op woensdag 19 november 2014 16:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Ian is 's Engelands grootste (en mooiste) nicht.
De mooiste quote uit de Keuringsdienst is nog wel van Nestlé, "How do you spell slave free?"quote:Op woensdag 19 november 2014 15:12 schreef Isabeau het volgende:
Vreselijk![]()
Even stil van.
Ja, zelfs dure merken laten hun kleding maken door sweatshops in China en zoquote:Op woensdag 19 november 2014 16:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, ik stap ook geen primark in. H&M probeer ik ook te vermijden. Maar, je weet het inderdaad ook niet van duurdere merken...
Ik draag slechts bommeltjes, in NL gemaaktquote:Op woensdag 19 november 2014 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, zelfs dure merken laten hun kleding maken door sweatshops in China en zoDat je een schoen koopt van 160 euro en daar heeft diegene die hem gemaakt heeft dan 10 cent aan verdiend.
quote:Op woensdag 19 november 2014 16:06 schreef Isabeau het volgende:
Ben zo blij dat ik het geluk had in dit land te zijn geboren in deze tijd. En dan nog zijn zoveel mensen in Nederland zo ontevreden![]()
Wat dacht je van de metalen in je telefoon? Chocolade? Koffie?quote:Op woensdag 19 november 2014 16:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me nog afschermen tegen al die berichten (dat ik het wéét, lost niets op), maar jij absoluut niet natuurlijk![]()
Mijn telefoon is tweedehands en minstens heel oud (vraag Sunquote:Op woensdag 19 november 2014 16:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wat dacht je van de metalen in je telefoon? Chocolade? Koffie?
Dat doe ik ook.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn telefoon is tweedehands en minstens heel oud (vraag Sun), chocolade doe ik alléén fair trade (zeker na een docu over cacaoplantages) en koffie drink ik niet
Misschien moet ik ook eens op mijn thee gaan letten met de meeste slavernij in India.
Wil niet zeggen dat ik heilig ben of zo, maar ben me wel van ellende in de wereld bewust en probeer er toch op te letten daar niet heel erg veel aan bij te dragen. Druppel gloeiende plaat, maar ik doe wel mijn best.
Altijd geniale foto's van hunquote:Op woensdag 19 november 2014 15:27 schreef minilot het volgende:
Wat heeft mijn favoriete Eftelingchickie heeft een gave muismat!
Via Twitter:
[ afbeelding ]
(Voor wie ze zo gauw niet herkent, dat zijn Sir Ian McKellen en Sir Patrick Stewart)
Ja!quote:
Tja amerikanen zijn er tenminste mee bezig, over de europese landarbeiders hoor je zelden wat, heb niet het idee dat de omstandigheden hier zoveel beter zijn.quote:
Sri Lankaanse thee (en in elk geval Dilmah) zijn veelal oké. Sri Lanka is een soort India waar een ontwikkelings-patch overheen is gegaan.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn telefoon is tweedehands en minstens heel oud (vraag Sun), chocolade doe ik alléén fair trade (zeker na een docu over cacaoplantages) en koffie drink ik niet
Misschien moet ik ook eens op mijn thee gaan letten met de meeste slavernij in India.
Wil niet zeggen dat ik heilig ben of zo, maar ben me wel van ellende in de wereld bewust en probeer er toch op te letten daar niet heel erg veel aan bij te dragen. Druppel gloeiende plaat, maar ik doe wel mijn best.
Je geld anders uitgeven maakt wel degelijk een verschil.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat doe ik ook.En natuurlijk helpt dat van mij als individu geen zak en natuurlijk zou je nog heeeeeeel veel meer kunnen doen. Maar beter iets dan niets.
Al moet je er denk ik altijd wel waakzaam voor zijn dat je je plichtsgevoel ten opzichte van allerlei zaken niet 'afkoopt' met dingen die heel makkelijk zijn, zoals fairtrade chocolade kopen en niet naar de Primark gaan. Ik probeer in elk geval zelf te zorgen dat ik niet te snel denk gat ik het daarmee gewoon 'wel goed' doe en dat de kous qua schuldgevoel ermee af is. Ofzo.
Maar wat ik dan wél moet doen weet ik ook niet.![]()
koffie en thee kopen wij ook altijd fair-trade. chocolade is hier bijna niet fairtrade te krijgen...quote:Op woensdag 19 november 2014 16:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet de hele dag... Maar, wel als ik koffie koop, of kleding koop.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:11 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dit een heel lastig onderwerp....als ik jullie zo hoor dan ga ik me bijna schuldig voelen dat ik niet fair-trade koop, dat ik niet let op welke kleding waar vandaan komt etc.
Zijn jullie nou echt de hele dag bezig met bewust hier over nadenken
quote:Op woensdag 19 november 2014 16:36 schreef minilot het volgende:
Al moet je er denk ik altijd wel waakzaam voor zijn dat je je plichtsgevoel ten opzichte van allerlei zaken niet 'afkoopt' met dingen die heel makkelijk zijn, zoals fairtrade chocolade kopen en niet naar de Primark gaan. Ik probeer in elk geval zelf te zorgen dat ik niet te snel denk gat ik het daarmee gewoon 'wel goed' doe en dat de kous qua schuldgevoel ermee af is. Ofzo.
Maar wat ik dan wél moet doen weet ik ook niet.
Ja, ik had al het idee dat het er niet zo lekker stond.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]rare verwoording, maar ik geloof wel een beetje dat ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ga me heus niet schuldig zitten voelen over alle ellende in de wereld, daar heeft ook niemand iets aan. Maar ik kan wel letten op allerlei dingen waar ellende aan ten grondslag ligt.
En dan denk ik dus...het zijn de mensen die aan de problemen ten grondslag liggen. Niet de producten. En naar mijn idee ook de regeringen in de landen waar de problemen zich voordoen. Die moeten worden aangepakt.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]rare verwoording, maar ik geloof wel een beetje dat ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ga me heus niet schuldig zitten voelen over alle ellende in de wereld, daar heeft ook niemand iets aan. Maar ik kan wel letten op allerlei dingen waar ellende aan ten grondslag ligt.
Het feit dat er een vraag is naar een primark broek van 5 euro, maakt dat die primark broek van 5 euro gemaakt wordt, natuurlijk. Of het feit dat mensen liever 2 euro voor een pak koffie betalen (Ik heb geeen idee wat koffie in NL kost!) dan 3 euro voor een pak fairtrade koffie, maakt dat er meer pakken 2 euro koffie in de schappen staan dan 3 euro, fair trade pakken.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En dan denk ik dus...het zijn de mensen die aan de problemen ten grondslag liggen. Niet de producten. En naar mijn idee ook de regeringen in de landen waar de problemen zich voordoen. Die moeten worden aangepakt.
Het kopen van fairtrade is dan eigenlijk een druppel op een gloeiende plaat die ook nog eens heel snel verdampt en dus niet helpt. Eigenlijk dus alleen om ons eigen geweten te sussen?
Of andersom: lekker nergens op letten en dat voor jezelf goedpraten met het argument dat e er toch geen invloed op hebt?quote:Op woensdag 19 november 2014 17:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En dan denk ik dus...het zijn de mensen die aan de problemen ten grondslag liggen. Niet de producten. En naar mijn idee ook de regeringen in de landen waar de problemen zich voordoen. Die moeten worden aangepakt.
Het kopen van fairtrade is dan eigenlijk een druppel op een gloeiende plaat die ook nog eens heel snel verdampt en dus niet helpt. Eigenlijk dus alleen om ons eigen geweten te sussen?
Dat gevoel kreeg ik ook. Sorry, P, maar ben het niet met je eens. En ik zit mezelf heus niet op de borst te kloppen of te denken mijn schuldgevoel af te kopen met een tonychocolony reepje. Maar helemaal doen alsof mijn handelen toch geen enkel effect heeft en dus maar onbekommerd consumeren vind ik te ver gaan. Voor mij dan.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:27 schreef TAV74 het volgende:
Of andersom: lekker nergens op letten en dat voor jezelf goedpraten met het argument dat e er toch geen invloed op hebt?
Het trieste is alleen, die fair trade, daarvan is gebleken dat van die euro meer pakweg 95 cent hier blijft en die laatste 5 cent niet bij de boer terecht komtquote:Op woensdag 19 november 2014 17:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het feit dat er een vraag is naar een primark broek van 5 euro, maakt dat die primark broek van 5 euro gemaakt wordt, natuurlijk. Of het feit dat mensen liever 2 euro voor een pak koffie betalen (Ik heb geeen idee wat koffie in NL kost!) dan 3 euro voor een pak fairtrade koffie, maakt dat er meer pakken 2 euro koffie in de schappen staan dan 3 euro, fair trade pakken.
Natuurlijk ben ik het met je eens dat het aan beide kanten moet worden aangepakt. De bedrijven moeten zich aan ethische guidelines houden, regeringen moeten kinderarbeid en slavernij voorkomen, algehele educatie voor kinderen moet een doel zijn, etc. Maar, daar kunnen wij hier ook een steen aan bijdragen. Als niemand meer bij primark koopt, dan scheelt dat al.
Dan moet er nog een passende oplossing gevonden worden voor die familie in Nepal, waar 3 van de 4 kinderen in de fabriek werken waar de primark kleding gemaakt wordt. Alleen het oudste kind (als het een jongen is, natuurlijk) gaat naar school. De andere kinderen werken om de schoolkosten van de oudste te betalen, en het algemene levensonderhoud te bekostigen. Hoe het moet met die familie als in één keer een hele grote bron van inkomsten wegvalt en er geen sociaal vangnet is is ook moeilijk, en een belangrijke vraag.
/rant.
Ik vrees dat dit in sommige gevallen waar is, maar om hiermee in een zin alle fairtrade onderuit te halen is ook veel en veel te kort door de bocht.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het trieste is alleen, die fair trade, daarvan is gebleken dat van die euro meer pakweg 95 cent hier blijft en die laatste 5 cent niet bij de boer terecht komt
Klok-klepelverhaal dat niet klopt.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Het trieste is alleen, die fair trade, daarvan is gebleken dat van die euro meer pakweg 95 cent hier blijft en die laatste 5 cent niet bij de boer terecht komt
vast. Maar, ik ben het met TAV eens dat je daarom het concept fairtrade nog niet mag opgeven. Want er zijn ook gevallen waar het wel werkt.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat dus. Ik zie het bij goede doelen ook altijd: mensen die niet geven die de mensen die geven of iets doen letterlijk verwijten dat hun motieven eigenlijk niet deugen en dat ze alleen het eigen schuldgevoel afkopen. Maar andersom is het minstens zo waar: zij lullen hun eigen passiviteit hiermee recht. Ik vraag me dan af welke vorm van geweten sussen beter is als je weet dat die druppel wel iemand helpt, ook al het niet structureel is..quote:Op woensdag 19 november 2014 17:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat gevoel kreeg ik ook. Sorry, P, maar ben het niet met je eens. En ik zit mezelf heus niet op de borst te kloppen of te denken mijn schuldgevoel af te kopen met een tonychocolony reepje. Maar helemaal doen alsof mijn handelen toch geen enkel effect heeft en dus maar onbekommerd consumeren vind ik te ver gaan. Voor mij dan.
Precies.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:40 schreef TAV74 het volgende:
Ik vraag me dan af welke vorm van geweten sussen beter is als je weet dat die druppel wel iemand helpt, ook al het niet structureel is..
Las ik nou ergens vorige week dat door te 'liken' op facebook (van bijv een goed doel) mensen juist minder geneigd zijn om nog iets anders te doen zoals donerenquote:Op woensdag 19 november 2014 17:40 schreef TAV74 het volgende:
Dat dus. Ik zie het bij goede doelen ook altijd: mensen die niet geven die de mensen die geven of iets doen letterlijk verwijten dat hun motieven eigenlijk niet deugen en dat ze alleen het eigen schuldgevoel afkopen. Maar andersom is het minstens zo waar: zij lullen hun eigen passiviteit hiermee recht. Ik vraag me dan af welke vorm van geweten sussen beter is als je weet dat die druppel wel iemand helpt, ook al het niet structureel is..
Juistemquote:Op woensdag 19 november 2014 17:52 schreef minilot het volgende:
En Jagar vat het uiteraard goed samen. De 'foute' bedrijven willen niet zozeer mensonterende werkomstandigheden, ze willen niet per se milieuvervuilend zijn, ze willen vooral heel veel geld verdienen en dat gaat vóór al het andere.
Wanneer er, dankzij de consument, geen geld meer te verdienen is aan zaken die op een heel verkeerde, kwalijke manier geproducteerd zijn, dan passendie bedrijven zich daar wel degelijk op aan.
In die zin heb je het als consument dus wel degelijk in de hand. Niet als individu, maar wel als groep.
Zie de bananenaflevering van de Keuringsdienst... Ecuador heeft wetten die de boeren moet beschermen. Een minimumprijs per krat, onder andere. Ondertussen weten internationale bedrijven (Dole) via mazen en work arounds het voor elkaar te krijgen onder die 6 euro per krat te gaan zitten. Waardoor de boer uiteindelijk alsnog geen eerlijke prijs krijgt.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Elke euro die je fairtrade koopt, komt niet alleen beter terecht, hij komt ook nog eens niet terecht bij de bedrijven die het fout doen. Dat laatste maakt misschien nog meer verschil dan dat eerste.quote:Het kopen van fairtrade is dan eigenlijk een druppel op een gloeiende plaat die ook nog eens heel snel verdampt en dus niet helpt. Eigenlijk dus alleen om ons eigen geweten te sussen?
Tegen zoveel pragmatisme kunnen zelfs mijn principes niet opquote:Op woensdag 19 november 2014 17:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Las ik nou ergens vorige week dat door te 'liken' op facebook (van bijv een goed doel) mensen juist minder geneigd zijn om nog iets anders te doen zoals donerenDus die mensen zijn klaar, die hebben hun geweten gesust want geliked
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)la-eerlijk-echt-nietquote:Op woensdag 19 november 2014 17:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Klok-klepelverhaal dat niet klopt.
Weet je het verschil in prijs voor kokosmelk hier, Fairtrade/supermarkt huismerk per halve liter? 8 cent! 8 cent!.quote:Op woensdag 19 november 2014 17:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Het feit dat er een vraag is naar een primark broek van 5 euro, maakt dat die primark broek van 5 euro gemaakt wordt, natuurlijk. Of het feit dat mensen liever 2 euro voor een pak koffie betalen (Ik heb geeen idee wat koffie in NL kost!) dan 3 euro voor een pak fairtrade koffie, maakt dat er meer pakken 2 euro koffie in de schappen staan dan 3 euro, fair trade pakken.
Daarom komt het metaal van mijn telefoon wel uit mijnen met kinderarbeid in Congo. Omdat daar die kinderen of verkocht worden voor de burgeroorlog, of in de mijnbouw moeten werken. Door niet je metaal daar te halen, los je het probleem niet op.quote:Natuurlijk ben ik het met je eens dat het aan beide kanten moet worden aangepakt. De bedrijven moeten zich aan ethische guidelines houden, regeringen moeten kinderarbeid en slavernij voorkomen, algehele educatie voor kinderen moet een doel zijn, etc. Maar, daar kunnen wij hier ook een steen aan bijdragen. Als niemand meer bij primark koopt, dan scheelt dat al.
Dan moet er nog een passende oplossing gevonden worden voor die familie in Nepal, waar 3 van de 4 kinderen in de fabriek werken waar de primark kleding gemaakt wordt. Alleen het oudste kind (als het een jongen is, natuurlijk) gaat naar school. De andere kinderen werken om de schoolkosten van de oudste te betalen, en het algemene levensonderhoud te bekostigen. Hoe het moet met die familie als in één keer een hele grote bron van inkomsten wegvalt en er geen sociaal vangnet is is ook moeilijk, en een belangrijke vraag.
/rant.
Daar staat niet wat jij als overall conclusie stelt.quote:
Klopt helemaal. Alleen ik praat dat echt niet voor mezelf goed. Ik ben daar helemaal niet mee bezig eigenlijk. Vermoedelijk vinden we dat met zijn alleen een heel fout antwoord maar so be itquote:Op woensdag 19 november 2014 17:27 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Of andersom: lekker nergens op letten en dat voor jezelf goedpraten met het argument dat e er toch geen invloed op hebt?
er staat vooral niets op bronnen gebaseerd die ik vertrouw.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Daar staat niet wat jij als overall conclusie stelt.
maar, als je deze discussie gelezen hebt, denk je niet dat je wanneer je de volgende keer in de supermarkt voor het koffieschap staat niet eens erover nadenkt?quote:Op woensdag 19 november 2014 18:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Alleen ik praat dat echt niet voor mezelf goed. Ik ben daar helemaal niet mee bezig eigenlijk. Vermoedelijk vinden we dat met zijn alleen een heel fout antwoord maar so be itIk zit alleen zo een beetje de discussie te volgen en stel een vraag. That's it.
En wie weet pak je de volgende keer in de supermarkt de fairtrade keuze die maar een klein beetje duurder isquote:Op woensdag 19 november 2014 18:10 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb/doe er ook niet zo veel mee maar het is wel leerzaam om jullie meningen te lezen.
Die kans acht ik vrij klein. Ik heb een Nespresso en drink geen filterkoffiequote:Op woensdag 19 november 2014 18:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
maar, als je deze discussie gelezen hebt, denk je niet dat je wanneer je de volgende keer in de supermarkt voor het koffieschap staat niet eens erover nadenkt?
En als mensen dat nou eens niet op de automatische piloot zouden doen, dan scheelt dat uiteindelijk een heleboel leed.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die kans acht ik vrij klein. Ik heb een Nespresso en drink geen filterkoffie
Maar misschien wel. Meestal gaan dit soort dingen bij mij op de automatische piloot. We zullen zien
Ik ken die artikelen ook en daar staat nergens in wat jij zo stellig beweerde.quote:
En dat vind ik nou jammer. Ik zou je nu erg graag een grote schop onder je kont verkopen....quote:Op woensdag 19 november 2014 18:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die kans acht ik vrij klein. Ik heb een Nespresso en drink geen filterkoffie
Maar misschien wel. Meestal gaan dit soort dingen bij mij op de automatische piloot. We zullen zien
True. Sowieso worden er aan berichten in de media vaak veel te grote en verstrekkende conclusies getrokken (social media maken dat maar al te goed duidelijk), waarbij de journalistieke kwaliteit van de artikelen in kwestie ook maar al te vaak dubieus zijn.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is net zo Telegraaf-napraat dat van het gegeven geld aan alle goede doelen er 80 % aan de strijkstok blijft hangen. Als je dat maar vaak genoeg gaat zeggen en napraten gaat het er toch niet meer waar van worden.
Hoeveel mensen ben je tegen gekomen die zo redeneren en daar ook consequent in zijn als ze zelf eens aan de vragende/hulpbehoevende kant staan?quote:Op woensdag 19 november 2014 18:22 schreef minilot het volgende:
Ik kan overigens wel ergens, en dat klinkt denk ik heel onaangenaam, begrip opbrengen voor mensen die zeggen: 'Ik weet dat andere mensen lijden door mijn gedrag als consument, maar dat kan me helemaal niets schelen. Ik ben op de wereld alleen voor mezelf verantwoordelijk.'
Ik vind het een onprettige levensinstelling en vanuit mezelf ook een heel verkeerde, omdat ik wél vind dat we verantwoordelijkheid voor elkaar moeten nemen en dat het streven moet zijn dat zoveel mogelijk mensen het zo prettig mogelijk hebben. Maar op zich snap ik mensen die daar principieel anders over denken ergens wel en is het in elk geval helder en duidelijk.
Dan snap je niet helemaal wat ik bedoel: mensen die principieel alléén om hun eigen welzijn geven, wijzen hulp van anderen dus niet af. Integendeel.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:33 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen ben je tegen gekomen die zo redeneren en daar ook consequent in zijn als ze zelf eens aan de vragende/hulpbehoevende kant staan?
Snap je wel, waar ik naar toe wilde is dat dit dus precies wat me zo afstoot in die mentaliteit.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Dan snap je niet helemaal wat ik bedoel: mensen die principieel alléén om hun eigen welzijn geven, wijzen hulp van anderen dus niet af. Integendeel.
Dat snap ik wel, en ik vind het ook een rottige manier om in het leven te staan. Maar ergens kan ik wel begrip opbrengen voor een primitief soort solipsistische insteek van echt alleen voor jezelf opkomen. Ik vind het akelig, maar wel helder.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:39 schreef TAV74 het volgende:
[..]
En dat is dus precies wat me zo afstoot in die mentaliteit.
Hoe onbetrouwbaar bedoel je?quote:Op woensdag 19 november 2014 18:31 schreef TAV74 het volgende:
[..]
True. Sowieso worden er aan berichten in de media vaak veel te grote en verstrekkende conclusies getrokken (social media maken dat maar al te goed duidelijk), waarbij de journalistieke kwaliteit van de artikelen in kwestie ook maar al te vaak dubieus zijn.
Vandaag weer van dichtbij mee mogen maken hoe betrouwbaar media zijn en wat dat met mensen kan doen, maar daar kan ik me hier helaas niet over uitlaten...
basis van creme fraiche, toppings van gegrilde groenten, kip + spinazie en geitenkaas + paprika.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:32 schreef minilot het volgende:
Woah, vertel daar eens meer over! Flammkuchen:!
Eenzijdige, vooringenomen berichtgeving, zonder hoor en wederhoor en een degelijk stuk factfinding.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Hoe onbetrouwbaar bedoel je?
Etenquote:Op woensdag 19 november 2014 18:49 schreef FutureFairytale het volgende:
basis van creme fraiche, toppings van gegrilde groenten, kip + spinazie en geitenkaas + paprika.
Gegrilde groenten variant vond ik erg lekker.
A.s. vrijdag krijgen we er nog veel meer want er zijn veel sample dozen. Lunch hoeven we niet mee te nemen dus.
Net bij ouders gegeten en mn moeder maakte precies wat ik allemaal zo lekker vind dus ik vrat t binnen 5 min allemaal leeg.
Om 20u komt hier de kapper. Er gaat zeker zo'n 13 cm vanaf maar ik ben altijd de enige die dat direct ziet
Ja, snap ik, vroeg het omdat er 'betrouwbaar' stond ;-)quote:Op woensdag 19 november 2014 18:52 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Eenzijdige, vooringenomen berichtgeving, zonder hoor en wederhoor en een degelijk stuk factfinding.
Ik wil niet alle pers over een kam scheren overigens, maar heb het de laatste jaren met lokale wegener dagbladen wel te vaak meegemaakt.
Dat was een eufemismequote:Op woensdag 19 november 2014 18:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja, snap ik, vroeg het omdat er 'betrouwbaar' stond ;-)
Ging het over de sluiting van wat vestigingen?quote:
Net als dat er laatst een artikel van diezelfde kwaliteitskrant rondging, over hoe rijk je wel niet kon worden van een bijstandsuitkeringen. Waar voor een gezin met oudere pubers de daarbijhorende toeslagen stonden, maar ook de toeslagen voor kinderopvang, waar sommige posten 2x stonden onder een andere naam, een aantal toeslagen die uberhaupt niet bestaan, het gebracht werd als netto inkomen terwijl de bedragen hoger lagen dan de werkelijke bruto bedragen, en kortingen op heffingen als inkomsten gerekend werden.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:35 schreef borisz het volgende:
De Televaag liep tegen de VVD te blaten over het vakantiegeld. Wat bleek de berekening waarop ze zich baseerden kwam van een klein Brabants kantoor met tien mensen, maar de grap was dat de getallen uit dat bericht niet kloppen. Waarop vervolgens de TK gisteren heeft gedebatteerd op basis van foute cijfers (nou ja mondelinge vraag, maar toch).
Ongetwijfeld!quote:Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En als mensen dat nou eens niet op de automatische piloot zouden doen, dan scheelt dat uiteindelijk een heleboel leed.
Ja, weet ik nog; ik wist zoals ieder mens met een beetje inzicht na drie zinnen al zeker dat er geen reet van klopte, maar op social media gingen we weer heerlijk tekeer over al deze luie bijstanders die het geld met bakken tegelijk in hun schoot geworpen krijgen ten koste van de hardwerkende Nederlanderquote:Op woensdag 19 november 2014 19:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Net als dat er laatst een artikel van diezelfde kwaliteitskrant rondging, over hoe rijk je wel niet kon worden van een bijstandsuitkeringen. Waar voor een gezin met oudere pubers de daarbijhorende toeslagen stonden, maar ook de toeslagen voor kinderopvang, waar sommige posten 2x stonden onder een andere naam, een aantal toeslagen die uberhaupt niet bestaan, het gebracht werd als netto inkomen terwijl de bedragen hoger lagen dan de werkelijke bruto bedragen, en kortingen op heffingen als inkomsten gerekend werden.
Maar de onderbuik was er vast weer blij mee
Dat mag. Mijn keuze is het om de producten te kopen die ik wil. In dit geval met de smaak die ik wil. Dat is en blijft mijn keuze.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:20 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
En dat vind ik nou jammer. Ik zou je nu erg graag een grote schop onder je kont verkopen....
Als je je ergens niet van bewust bent, en dan niets doet, okay. Geen enkel probleem. Maar, als je je ergens wel van bewust bent en het dan niet doet, terwijl je er wel geld voor hebt, je de keuzes wel kunt permiteren, en die keuzes werkelijk geen effect hebben op jouw leven, dat zijn keuzes die ik niet kan respecteren.
Heerlijk, die cognitieve dissonantie, beetje op de man spelen erbij en wegzetten als telegraaflezer, daar voel je weer zwelgen in zelfgerechtigheidquote:Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ken die artikelen ook en daar staat nergens in wat jij zo stellig beweerde.
Dat is net zo Telegraaf-napraat dat van het gegeven geld aan alle goede doelen er 80 % aan de strijkstok blijft hangen. Als je dat maar vaak genoeg gaat zeggen en napraten gaat het er toch niet meer waar van worden.
Dat is net zo kortzichtig als jouw opmerkingen over de SP.
Ik ook niet, en je zoon hier in de klerenkast wil me zijn voetbalhandschoenen voor 500 euro verkopen...quote:Op woensdag 19 november 2014 19:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Dan krijg ik kritiek dat wij onze eigen koeien, konijnen, kippen, geschoten wild e.d. aten
Schrok mij dood, lief zou pas 22.30 thuis komen, stapt ie 19.00 uur in huis.. dat wist ik niet
quote:Op woensdag 19 november 2014 17:11 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dit een heel lastig onderwerp....als ik jullie zo hoor dan ga ik me bijna schuldig voelen dat ik niet fair-trade koop, dat ik niet let op welke kleding waar vandaan komt etc.
Zijn jullie nou echt de hele dag bezig met bewust hier over nadenken
Nee hoor, jij mag rustig de keuze maken die jij maakt. Geen enkel probleem. Mijn reactie was gebaseerd op de indruk die jij gaf in de quote hierboven. Dat jij er niet over nadenkt, en je er niet van bewust bent...quote:Op woensdag 19 november 2014 19:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat mag. Mijn keuze is het om de producten te kopen die ik wil. In dit geval met de smaak die ik wil. Dat is en blijft mijn keuze.
Je bent nu voor mijn gevoel heel erg bezig om jouw keuze aan mij op te leggen en dat is iets waar ik geen respect voor op kan brengen.
En voor jouw informatie: ik koop ook mijn chocola van een fairtrade merk, ik drink bijna geen koffie en thee thuis. Ik probeer wel op eerlijke producten te letten maar nee, ik koop geen max havelaar bananen.
Ik denk er niet over na. Dat zeg ik toch ook? Ik heb er nooit echt bij stilgestaan en bij het boodschappen doen pak ik hetgeen ik nodig heb.quote:Op woensdag 19 november 2014 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor, jij mag rustig de keuze maken die jij maakt. Geen enkel probleem. Mijn reactie was gebaseerd op de indruk die jij gaf in de quote hierboven. Dat jij er niet over nadenkt, en je er niet van bewust bent...
Goed dat je dit zo specifiek benoemt, want dat is momenteel inderdaad wel een beetje aan de gang in de SC.quote:Op woensdag 19 november 2014 20:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik snap waar je vandaan komt met het dwingende wat de SC over zich heeft. Ik denk dat dat komt doordat er op dit moment een aantal mensen zitten die over veel zaken genuanceerde meningen hebben, en die meningen graag verkondigen. En vaak hebben ze/we/jullie dezelfde mening, en ontstaat er een soort group-think. Leuk als je er midden in zit, maar niet zo leuk als je niet midden in zit.
Dit vind ik ook. Als ik een andere mening heb durf ik dat eigenlijk niet eens meer te zeggen anders word ik afgebrand.quote:Op woensdag 19 november 2014 20:45 schreef minilot het volgende:
en-x- vanuit de keuken. Laat eten vandaag, werk liep een tikkeltje uit..
Eigen schuld.
[..]
Goed dat je dit zo specifiek benoemt, want dat is momenteel inderdaad wel een beetje aan de gang in de SC.![]()
?quote:Op woensdag 19 november 2014 19:05 schreef golfer het volgende:
Z80 heeft nog wel z'n baan na wat lekkage-verhalen over z'n organisatie in de publiciteit vandaag?
DM-etjequote:Op woensdag 19 november 2014 21:48 schreef z80 het volgende:
[..]
?
vandaag nog geen nieuws of internet gezien. eerst met me kop in een serverruimte gehangen om de nodige ellende weer aan de gang te krijgen en vervolgens een vergadering.
it wasn't myquote:
Volgens mij is er niemand afgebrand hier.quote:Op woensdag 19 november 2014 21:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dit vind ik ook. Als ik een andere mening heb durf ik dat eigenlijk niet eens meer te zeggen anders word ik afgebrand.
Chocolade is zo'n beetje het meest onverantwoorde, qua slavernij, in de supermarkt. Vooral omdat de oorsprong van cacao zo onwijs moeilijk is na te gaan.quote:Verder hetzelfde als Pee. Ik ben ook niet bewust fairtrade bezig. Heb wel dingen daarvan in huis maar denk daar bijna niet bij na. Chocola heeft trouwens tegenwoordig toch altijd wel een keurmerk?
Ik ben het hier wel mee eens.quote:Op woensdag 19 november 2014 22:11 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zie die toon altijd maar als oprecht idealisme en enthousiasme (op welk gebied dan ook, politiek of culinair). Ben ook niet altijd van dezelfde gedachtengang, maar ik vind juist dat er opvallend beschaafd gepraat wordt over soms vrij explosieve onderwerpen.
Als je afgebrand wilt worden ben je toch beter te gast in andere subfora of op twitter volgens mij
Ditquote:Op woensdag 19 november 2014 22:11 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zie die toon altijd maar als oprecht idealisme en enthousiasme (op welk gebied dan ook, politiek of culinair). Ben ook niet altijd van dezelfde gedachtengang, maar ik vind juist dat er opvallend beschaafd gepraat wordt over soms vrij explosieve onderwerpen.
Als je afgebrand wilt worden ben je toch beter te gast in andere subfora of op twitter volgens mij
Oe lekker!!!quote:Op woensdag 19 november 2014 22:51 schreef AnneX het volgende:
Cul wise...vanavond had ik een marokaanse kookworkshop.
Foute planning van mij, want nu miste ik het leren van een nieuw liedje the Mirror man van Michael J.
Zong jij dat ook niet, Bloes?
Wij maakten in groepjes de diverse gerechten klaar.
Een wortel/ sinasappelsoep met twee oliën.
Een tussenhapje Briouads, gevuld met geitenkaas/ pistachenootjes/ walnotenolie en met lamsgehakt/ harissa/ paprika.
Een tajine kip met verse vijgen, met couscous.
En verse marokaanse muntthee ( met 8 klonten suiker in de pot.![]()
Heel smakelijk allemaal en gezamenlijk opgegeten.
Mooi autobiografisch verhaal.quote:Op donderdag 20 november 2014 00:04 schreef AnneX het volgende:
Edit: man in the mirror.![]()
Maar ja, dat begrepen jullie al.
Wel voor zijn oudere en steviger dansbare werk, van zijn latere ballads springt het glazuur van je tanden, heal the world en dat soort gekwijl.quote:Op donderdag 20 november 2014 06:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mooi autobiografisch verhaal.
/altijdweleenzwakvoorMJgehad
quote:Op donderdag 20 november 2014 06:28 schreef PdeHoog het volgende:
dat was een langer nachtje dan ik de laatste tijd had. Geloof dat ik het nodig had
wow, relaxt! Dat heb ik nou nooit...Ik heb vannacht wel de hele nacht in 1 keer doorgeslapen, dat gebeurt ook vrij zelden..quote:Op donderdag 20 november 2014 07:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]je bent ook altijd best druk. Leuk druk hoor, maar druk
GoedemorgenIk stond zomaar om half 8 op en dat was nergens voor nodig, maar echt helemaal uitgeslapen en na 12 uur naar bed gegaan.
Het gebeurt mij ook eigenlijk nooit, heb stom veel slaap nodigquote:Op donderdag 20 november 2014 08:24 schreef Jagärtrut het volgende:
wow, relaxt! Dat heb ik nou nooit...Ik heb vannacht wel de hele nacht in 1 keer doorgeslapen, dat gebeurt ook vrij zelden..
Ik ook! Ik deed gister om 23.15 het licht uit, en toen de wekker om 06.55 ging was ik echt nog niet uitgeslapen...een uurtje extra was perfect geweest..quote:Op donderdag 20 november 2014 08:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het gebeurt mij ook eigenlijk nooit, heb stom veel slaap nodigVandaar de vermelding
En in 1x doorslapen is ook fijn
Dat valt heul wel meequote:Op donderdag 20 november 2014 07:58 schreef Isabeau het volgende:
wat voor statistiek moet je doen?quote:Op donderdag 20 november 2014 09:22 schreef broccolitaart het volgende:
Ik heb het geluk dat ik meestal de hele nacht doorslaap zonder onderbrekingen. Ik weet dat ik daar echt mee gezegend ben, ik heb jaren problemen gehad met inslapen en doorslapen.
Vandaag om 08:00 opgestaan om heerlijk huiswerk te maken, ik heb nogal veel moeite met statistiek. Het is voor mij echt jaren geleden dat ik wiskunde had, dus alle kennis die ik had betreffende wiskunde is weggedreven.
Normaal als je om 0u wakker bent moeten we er vanuit gaan dat je aan t werk bentquote:Op donderdag 20 november 2014 07:58 schreef Isabeau het volgende:
GoedemorgenIk stond zomaar om half 8 op en dat was nergens voor nodig, maar echt helemaal uitgeslapen en na 12 uur naar bed gegaan.
Je kunt wel bakker worden!quote:Op donderdag 20 november 2014 09:03 schreef minilot het volgende:
Net wakker uit tweede slaap, na broodbakonderbreking tussen 05:00 en 06:00
Ruim voldoende uitgeslapen, maar ik lig nog zo lekker! Wil er niet uiuiuit!
Etentjes, dates, wandelingen, concerten! Leuk drukquote:
wow & vakantie, dan ga ik toch wat later naar bed blijkbaarquote:Op donderdag 20 november 2014 09:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Normaal als je om 0u wakker bent moeten we er vanuit gaan dat je aan t werk bent .
Gewow'd?
Ik heb geen idee wat normaal is, maar ken genoeg mensen die klaagden dat ze bijna geen slaap kregen vlak na de geboorte van het nageslacht, dus wat dat betreftquote:Op donderdag 20 november 2014 09:32 schreef kwakz0r het volgende:
Hier ook een goede nacht. Kleine melbatoast is om 22 u gaan slapen (wij om 24u), toen voeden van 2.15 tot 3 en van 6.15 tot 7. Nu weer bezig sinds 9.15. Keurig ritme voor een manneke van morgen vier weken oud pas!
Voor vandaag staat lineaire regressie, steekproeven en normaalverdeling op programmaquote:Op donderdag 20 november 2014 09:26 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wat voor statistiek moet je doen?
Bah, weet je waar het vandaan komt?quote:Op donderdag 20 november 2014 09:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik word meestal wakker van lief als die om 5:45 opstaat. Ik hoor z'n wekker en zachtjes opstaan is niet echt z'n sterkste kant.Meestal val ik vrij snel weer in slaap als ie de slaapkamer uit is.
Vandaag van 1 tot 9 geslapen en nu ben ik eruit en voel ik me niet zo jofel. Al een paar dagen niet, maar het wordt iedere dag ietsje erger. Buikpijn.
Probeer het wel een beetje te beperken hoor. Merk dat ik toch meer rust nodig hebquote:Op donderdag 20 november 2014 09:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Etentjes, dates, wandelingen, concerten! Leuk druk
Ik denk het wel. Mijn lijf vond het tijd voor een stopweek, die heb ik nu ook ingelast, dus het zal de komende dagen eerst nog erger worden.quote:Op donderdag 20 november 2014 09:37 schreef broccolitaart het volgende:
[..]
Bah, weet je waar het vandaan komt?
Hij komt elke vier uur (soms drie uur ergens tussendoor) om eten en er is eigenlijk maar 1 nachtvoeding (die van 6 uur is gewoon ochtend).quote:Op donderdag 20 november 2014 09:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat normaal is, maar ken genoeg mensen die klaagden dat ze bijna geen slaap kregen vlak na de geboorte van het nageslacht, dus wat dat betreftvoor melba.
stuur maar een PM als je hulp nodig hebnt. Zeker met de eerste en de laatste, want daar geef ik les in!quote:Op donderdag 20 november 2014 09:36 schreef broccolitaart het volgende:
[..]
Voor vandaag staat lineaire regressie, steekproeven en normaalverdeling op programma
Ooh, als ik er niet uitkom vandaag, zal ik hier zeker aan denken. Wat een lief aanbod!quote:Op donderdag 20 november 2014 10:10 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
stuur maar een PM als je hulp nodig hebnt. Zeker met de eerste en de laatste, want daar geef ik les in!
quote:Op donderdag 20 november 2014 09:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik wordt echt geschift van die lui in India waar we mee moeten werken. Ze kunnen geen Engels (het lijkt alsof ze het vloeiend spreken/schrijven, maar begrijpen wat ze zeggen of wat je zegt doen ze niet; aangezien voor hun Engels ook de enige gemeenschappelijke taal onderling is, levert dat dus flinke chaos op).
Zo had ik eerder deze week een verzoek tot het aanpassen van een distributielijst voor email, de mensen die er in stonden wilde graag dat dit een shared mailbox zou worden. Daarvoor moeten we de lijst verwijderen, een mailbox aanmaken, en de users die op de lijst stonden rechten geven op de mailbox.
Prima, alleen stond de lijst in een andere regio (UK) en daar heb ik geen rechten op. Incident naar Regional verplaatst, en toen werd hij opgepakt door onze outsource-vrienden in Bangalore.
Dag later een mailtje van mijn grootste vriendin daar. "The user you want added to the distribution list is already on the list, can we close the incident?"![]()
Uitgelegd dat het gaat om een verandering van distributielijst naar mailbox, en dat het incident dus niet gesloten kan worden en dat het logisch is dat de users al op de lijst staan.
"I can not create the mailbox, a distributionlist with the same name already exists! Please ask user for an alternative name"![]()
![]()
Nogmaals het probleem uitgelegd, en toen kreeg ik hem weer terug met "As the name already exists, shall we call it naamvandemailbox1 instead?".
Om gestoord van te worden.
Ik heb een collega die screenshots stuurt met welk vinkje ze aan moeten vinkenquote:Op donderdag 20 november 2014 10:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Indiërs moet je gewoon een stappenlijstje geven met instructies heb ik in het verleden gemerkt.
Doe dit
Doe dat
Doe zus
Vooral niet zelf na laten denken
Awww.quote:Op donderdag 20 november 2014 09:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hij komt elke vier uur (soms drie uur ergens tussendoor) om eten en er is eigenlijk maar 1 nachtvoeding (die van 6 uur is gewoon ochtend).
Doet ie eigenlijk al sinds hij er is, en soms slaapt hij ineens vijf of zes uur door.
Aangezien er ook babies zijn die elke anderhalf uur willen eten s nachts ben ik vrij blij ja
In ruil daarvoor hangt hij wel van 15u s middags tot we hem om 21/22/23 u in slaap krijgen non stop bijna aan me te drinkenik zie de nacht dus maar als beloning voor de avond.
Ik las ergens dat India het hoogste percentage engineers had (technisch, IT) van de wereld, maar dat de titel daar wat makkelijk wordt cadeau gedaan dan in andere landenquote:Op donderdag 20 november 2014 10:24 schreef PdeHoog het volgende:
![]()
Indiërs moet je gewoon een stappenlijstje geven met instructies heb ik in het verleden gemerkt.
Doe dit
Doe dat
Doe zus
Vooral niet zelf na laten denken
HFquote:Op donderdag 20 november 2014 10:32 schreef minilot het volgende:
LHO, mijn tenen krommen met je mee als ik het lees.Bijzonder herkenbaar!
Mooi gevoel om nu mee naar mijn werk te moeten, makker!![]()
quote:Op donderdag 20 november 2014 10:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb een collega die screenshots stuurt met welk vinkje ze aan moeten vinken![]()
Zelfs dat weten ze af en toe nog te verprutsen
Jaquote:Op donderdag 20 november 2014 10:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]En wat is het toch goedkoop, zo'n shared servicecenter in India
Krijg je bij een pakje ghee.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las ergens dat India het hoogste percentage engineers had (technisch, IT) van de wereld, maar dat de titel daar wat makkelijk wordt cadeau gedaan dan in andere landen
De eerste week samen vakantie is ook heerlijkquote:Op donderdag 20 november 2014 11:30 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou willen dat ik een keer drie weken niets te doen had!Lijkt me heerlijk!
dat gebruikte uniekhoorn een keerquote:Op donderdag 20 november 2014 11:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Misschien heb ik t gemist kwak maar hoe kom je aan de bijnaam melbatoast?![]()
Ben trouwens benieuwd wie er hier vrij is wanneer rond Kerst/O&N. Ik twijfel nog vrij te nemen de week van Kerst of die week daarna.
Wij voeren dan een netwerk-migratie uit. Oude servers uit. Nieuwe servers aan. Ander domein. Nieuwe installaties van applicaties etc.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:26 schreef Anthraxx het volgende:
Vrij met kerst? I wish. Ik heb nog support dienst ook rond kerst. En Oud & Nieuw.
Doe dat dan ook gewoon van 1e op 2e kerstnachtquote:Op donderdag 20 november 2014 11:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wij voeren dan een netwerk-migratie uit. Oude servers uit. Nieuwe servers aan. Ander domein. Nieuwe installaties van applicaties etc.
En dan, voor het eerst in mijn carriere hier, mensen die OPEENS met kerst heel nodig in alle systemen moeten werken en boos worden als we vertellen dat ze dat best mogen, maar dat we toch echt van alles plat gaan trekken
ben bang dat ik daar geen problemen mee heb, maar de rest van mijn mede-projectleden welquote:Op donderdag 20 november 2014 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Doe dat dan ook gewoon van 1e op 2e kerstnacht
Jij bent helemaal niet vrij! Je bent in dienst bij een minimensje!quote:Op donderdag 20 november 2014 11:32 schreef kwakz0r het volgende:
Oh en ik ben vrij, zwangerschapsverlof en onderwijs
Nou prima toch?quote:Op donderdag 20 november 2014 12:07 schreef Isabeau het volgende:
Gisteren overigens besloten alleen op kerstavond naar mijn ouders te gaan en dan eerste kerstdag samen met Ross te vieren. Denk dat mama daar helemaal niet blij mee gaat zijn, maar dat is dan maar zo. Heb al een paar keer gevraagd wat nu de bedoeling is met kerst en ik krijg allemaal vage antwoorden en het klinkt eigenlijk alsof pa helemaal geen trek heeft in gedoe met kerst. Hij had het al over snackbar of chinees halen en geen idee hou serieus dat is, maar ik hou juist van de voorpret en dingetjes uitzoeken en uitproberen en koken met kerst.En Ross gaat al helemaal niet happy worden als we geen traditioneel kerstdiner hebben
Ik.quote:Op donderdag 20 november 2014 11:02 schreef FutureFairytale het volgende:
Ben trouwens benieuwd wie er hier vrij is wanneer rond Kerst/O&N.
Stiltonsoepquote:Op donderdag 20 november 2014 12:10 schreef Lonaa het volgende:
Nou prima toch?
Wij hebben gisteren eens met ouders gebeld en besloten dat ik uitgebreid ga koken voor m'n eigen ouders. M'n schoonouders zeiden 'Voel je niet verplicht langs te komen' dus dat doe ik nu niet meer.Waarschijnlijk gaan we kerstavond of middag even koffie drinken ofzo.
![]()
Weet je al wat je gaat maken? Heb je je al gemeld in het Kersttopic? En wanneer ga je op wintersport?
Broer?quote:Op donderdag 20 november 2014 12:17 schreef PdeHoog het volgende:
Ik was van plan te gaan koken met kerst maar moet ff kijken of dat nog doorgaat. Mijn ouders liepen niet over van enthousiasme zeg maar
Heb ik nietquote:
quote:Op donderdag 20 november 2014 12:17 schreef PdeHoog het volgende:
en ik ga maar een beetje serieus rekening houden met eventueel ander bezoek
Nee, ik bedoel: ben jij stiekem een broer van mij?quote:
Jaquote:
dat laatste zou wel heel tof zijn P!quote:Op donderdag 20 november 2014 12:17 schreef PdeHoog het volgende:
Ik was van plan te gaan koken met kerst maar moet ff kijken of dat nog doorgaat. Mijn ouders liepen niet over van enthousiasme zeg maar
en ik ga maar een beetje serieus rekening houden met eventueel ander bezoek
Ah. Ik denk wel dat ik je broer benquote:Op donderdag 20 november 2014 12:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel: ben jij stiekem een broer van mij?Mijn ouders waren ook niet enthousiast.
Jaja. Maar het stond in kleine lettertjes en ik moet niet teveel op de zaken vooruit lopen denk ikquote:Op donderdag 20 november 2014 12:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
dat laatste zou wel heel tof zijn P!
Gezelligquote:Op donderdag 20 november 2014 13:11 schreef Isegrim het volgende:
Mijn ouders gaven aan dat ze ons verder niet verwachten met Kerst.Dus wij nodigen vrienden van ons uit die ouderloos zijn.
Succesquote:Op donderdag 20 november 2014 12:50 schreef Sunnythesun het volgende:
Even zwaaien vanuit mijn tijdelijke kantoortje![]()
Het idee achter gourmet vind ik wel gezellig, omdat ik wel van lang tafelen en kleine hapjes hou, maar nee, liever doe ik het niet. Dan gewoon 2 dagen in de keuken immens veel tapas maken, veel beter.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:18 schreef Isegrim het volgende:
Met LHO's ouders gaan we altijd gourmetten. Maar ik haat gourmetten.
Ik was vandaag tot dezelfde conclusie gekomen ja, wb de eend. Maar ik weet niet wat ik nu als hoofdgerecht moet maken en ik moet ook alle andere gangen nog definitief maken en dingen uitproberen en het is al 20 november. *hysterischrondrensmiley*quote:Op donderdag 20 november 2014 13:24 schreef minilot het volgende:
Ik heb besloten dat eend toch niet het beste idee is voor kerst dus nu moet er iets anders verzonnen en het is al november en ik heb ook nog maar anderhalve week voor een kickass sinterklaassurprise en aaaaaaaaaa! Ik durf zelf het Kerstdinertopic even niet in wegens te confronterend
Watnuwatnuwatnuuuuu? Aaaaaa!quote:Op donderdag 20 november 2014 13:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik was vandaag tot dezelfde conclusie gekomen ja, wb de eend. Maar ik weet niet wat ik nu als hoofdgerecht moet maken en ik moet ook alle andere gangen nog definitief maken en dingen uitproberen en het is al 20 november. *hysterischrondrensmiley*
Weeeeeeeeeeeet iiiiiiiiiiiik niiiiiiiiiiiieeeeeehiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeet!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |