abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2014 @ 17:59:04 #154
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_146815087
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Las ik nou ergens vorige week dat door te 'liken' op facebook (van bijv een goed doel) mensen juist minder geneigd zijn om nog iets anders te doen zoals doneren :D Dus die mensen zijn klaar, die hebben hun geweten gesust want geliked :Y)
Tegen zoveel pragmatisme kunnen zelfs mijn principes niet op :o
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 19 november 2014 @ 18:00:20 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146815120
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146815206
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Het feit dat er een vraag is naar een primark broek van 5 euro, maakt dat die primark broek van 5 euro gemaakt wordt, natuurlijk. Of het feit dat mensen liever 2 euro voor een pak koffie betalen (Ik heb geeen idee wat koffie in NL kost!) dan 3 euro voor een pak fairtrade koffie, maakt dat er meer pakken 2 euro koffie in de schappen staan dan 3 euro, fair trade pakken.
Weet je het verschil in prijs voor kokosmelk hier, Fairtrade/supermarkt huismerk per halve liter? 8 cent! 8 cent!.

quote:
Natuurlijk ben ik het met je eens dat het aan beide kanten moet worden aangepakt. De bedrijven moeten zich aan ethische guidelines houden, regeringen moeten kinderarbeid en slavernij voorkomen, algehele educatie voor kinderen moet een doel zijn, etc. Maar, daar kunnen wij hier ook een steen aan bijdragen. Als niemand meer bij primark koopt, dan scheelt dat al.

Dan moet er nog een passende oplossing gevonden worden voor die familie in Nepal, waar 3 van de 4 kinderen in de fabriek werken waar de primark kleding gemaakt wordt. Alleen het oudste kind (als het een jongen is, natuurlijk) gaat naar school. De andere kinderen werken om de schoolkosten van de oudste te betalen, en het algemene levensonderhoud te bekostigen. Hoe het moet met die familie als in één keer een hele grote bron van inkomsten wegvalt en er geen sociaal vangnet is is ook moeilijk, en een belangrijke vraag.

/rant.
Daarom komt het metaal van mijn telefoon wel uit mijnen met kinderarbeid in Congo. Omdat daar die kinderen of verkocht worden voor de burgeroorlog, of in de mijnbouw moeten werken. Door niet je metaal daar te halen, los je het probleem niet op.

Wel zijn de arbeidsomstandigheden beter, en wordt er voor onderwijs gezorgd.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 19 november 2014 @ 18:07:04 #157
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_146815292
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_146815360
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:27 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Of andersom: lekker nergens op letten en dat voor jezelf goedpraten met het argument dat e er toch geen invloed op hebt?
Klopt helemaal. Alleen ik praat dat echt niet voor mezelf goed. Ik ben daar helemaal niet mee bezig eigenlijk. Vermoedelijk vinden we dat met zijn alleen een heel fout antwoord maar so be it :) Ik zit alleen zo een beetje de discussie te volgen en stel een vraag. That's it.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_146815367
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:07 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Daar staat niet wat jij als overall conclusie stelt.
er staat vooral niets op bronnen gebaseerd die ik vertrouw.
pi_146815373
Ik heb/doe er ook niet zo veel mee maar het is wel leerzaam om jullie meningen te lezen.
pi_146815399
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Alleen ik praat dat echt niet voor mezelf goed. Ik ben daar helemaal niet mee bezig eigenlijk. Vermoedelijk vinden we dat met zijn alleen een heel fout antwoord maar so be it :) Ik zit alleen zo een beetje de discussie te volgen en stel een vraag. That's it.
maar, als je deze discussie gelezen hebt, denk je niet dat je wanneer je de volgende keer in de supermarkt voor het koffieschap staat niet eens erover nadenkt?
pi_146815481
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:10 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb/doe er ook niet zo veel mee maar het is wel leerzaam om jullie meningen te lezen.
En wie weet pak je de volgende keer in de supermarkt de fairtrade keuze die maar een klein beetje duurder is ^O^ Klein beetje bewustwording is niets mis mee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146815524
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

maar, als je deze discussie gelezen hebt, denk je niet dat je wanneer je de volgende keer in de supermarkt voor het koffieschap staat niet eens erover nadenkt?
Die kans acht ik vrij klein. Ik heb een Nespresso en drink geen filterkoffie :P

Maar misschien wel. Meestal gaan dit soort dingen bij mij op de automatische piloot. We zullen zien :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_146815578
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Maar misschien wel. Meestal gaan dit soort dingen bij mij op de automatische piloot. We zullen zien :)
En als mensen dat nou eens niet op de automatische piloot zouden doen, dan scheelt dat uiteindelijk een heleboel leed.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 19 november 2014 @ 18:19:41 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146815588
quote:
Ik ken die artikelen ook en daar staat nergens in wat jij zo stellig beweerde.

Dat is net zo Telegraaf-napraat dat van het gegeven geld aan alle goede doelen er 80 % aan de strijkstok blijft hangen. Als je dat maar vaak genoeg gaat zeggen en napraten gaat het er toch niet meer waar van worden.
Dat is net zo kortzichtig als jouw opmerkingen over de SP.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_146815603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En dat vind ik nou jammer. Ik zou je nu erg graag een grote schop onder je kont verkopen....

Als je je ergens niet van bewust bent, en dan niets doet, okay. Geen enkel probleem. Maar, als je je ergens wel van bewust bent en het dan niet doet, terwijl je er wel geld voor hebt, je de keuzes wel kunt permiteren, en die keuzes werkelijk geen effect hebben op jouw leven, dat zijn keuzes die ik niet kan respecteren.
pi_146815646
Ik kan overigens wel ergens, en dat klinkt denk ik heel onaangenaam, begrip opbrengen voor mensen die zeggen: 'Ik weet dat andere mensen lijden door mijn gedrag als consument, maar dat kan me helemaal niets schelen. Ik ben op de wereld alleen voor mezelf verantwoordelijk.'
Ik vind het een onprettige levensinstelling en vanuit mezelf ook een heel verkeerde, omdat ik wél vind dat we verantwoordelijkheid voor elkaar moeten nemen en dat het streven moet zijn dat zoveel mogelijk mensen het zo prettig mogelijk hebben. Maar op zich snap ik mensen die daar principieel anders over denken ergens wel en is het in elk geval helder en duidelijk.

Mensen die wél medelijden kunnen opbrengen voor anderen en die wél vinden dat anderen geen honger moeten lijden of dat de zeeën niet vol gif gestort moeten worden, maar die ondertussen vinden dat 'de overheid' het overal maar moet oplossen en zich niet willen bezig houden met confronterende informatie, de kop-in-het-zandstekers zeg maar, daar heb ik eigenlijk meer moeite mee.
Want die laatste, enorm grote groep houdt de ellende in de wereld op grotere schaal op gang dan de paar mensen die zich heel drastisch alleen en echt alleen met hun eigen welzijn bezighouden.
Let me see you stripped down to the bone
pi_146815684
De discussie hier is echt zoveel interessanter en beter gevoerd dan in de daarcoor bestemde subfora O+
Kwak
pi_146815694
Zo rollen wij in CUL. :7
  woensdag 19 november 2014 @ 18:27:09 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146815730
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:25 schreef minilot het volgende:
Zo rollen wij in CUL. :7
Je kunt echt alles kwijt hier:
CUL / Winti Cultuur

:')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  woensdag 19 november 2014 @ 18:31:09 #171
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_146815826
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is net zo Telegraaf-napraat dat van het gegeven geld aan alle goede doelen er 80 % aan de strijkstok blijft hangen. Als je dat maar vaak genoeg gaat zeggen en napraten gaat het er toch niet meer waar van worden.
True. Sowieso worden er aan berichten in de media vaak veel te grote en verstrekkende conclusies getrokken (social media maken dat maar al te goed duidelijk), waarbij de journalistieke kwaliteit van de artikelen in kwestie ook maar al te vaak dubieus zijn.

Vandaag weer van dichtbij mee mogen maken hoe betrouwbaar media zijn en wat dat met mensen kan doen, maar daar kan ik me hier helaas niet over uitlaten...
  woensdag 19 november 2014 @ 18:33:32 #172
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_146815884
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:22 schreef minilot het volgende:
Ik kan overigens wel ergens, en dat klinkt denk ik heel onaangenaam, begrip opbrengen voor mensen die zeggen: 'Ik weet dat andere mensen lijden door mijn gedrag als consument, maar dat kan me helemaal niets schelen. Ik ben op de wereld alleen voor mezelf verantwoordelijk.'
Ik vind het een onprettige levensinstelling en vanuit mezelf ook een heel verkeerde, omdat ik wél vind dat we verantwoordelijkheid voor elkaar moeten nemen en dat het streven moet zijn dat zoveel mogelijk mensen het zo prettig mogelijk hebben. Maar op zich snap ik mensen die daar principieel anders over denken ergens wel en is het in elk geval helder en duidelijk.
Hoeveel mensen ben je tegen gekomen die zo redeneren en daar ook consequent in zijn als ze zelf eens aan de vragende/hulpbehoevende kant staan?
  woensdag 19 november 2014 @ 18:34:48 #173
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_146815914
Als in Spanje fairtrade tegenkom dan komt het bijna altijd uit Nederland. Ik vraag me dus af of fairtrade in Europa wel een begrip is.
Siesta & Fiesta!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 november 2014 @ 18:35:33 #174
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_146815943
De Televaag liep tegen de VVD te blaten over het vakantiegeld. Wat bleek de berekening waarop ze zich baseerden kwam van een klein Brabants kantoor met tien mensen, maar de grap was dat de getallen uit dat bericht niet kloppen. Waarop vervolgens de TK gisteren heeft gedebatteerd op basis van foute cijfers (nou ja mondelinge vraag, maar toch).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_146815944
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:33 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Hoeveel mensen ben je tegen gekomen die zo redeneren en daar ook consequent in zijn als ze zelf eens aan de vragende/hulpbehoevende kant staan?
Dan snap je niet helemaal wat ik bedoel: mensen die principieel alléén om hun eigen welzijn geven, wijzen hulp van anderen dus niet af. Integendeel.
Ik heb het niet over mensen die vanuit een politieke overtuiging vinden dat de hele maatschappij moet bestaan uit mensen die alleen maar hun eigen boontjes doppen.
Ik heb het over mensen die zich alleen druk maken over zichzelf en daarbij dus ook zonder moeite profiteren van anderen.
pi_146816016
Huh, hoe is het nu ineens al half zeven geweest?! Ik moet nog allerlei dingen doen voordat ik weg kan van kantoor! 8)7
Ik zal eens op gaan schieten.
  woensdag 19 november 2014 @ 18:39:09 #177
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_146816047
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:35 schreef minilot het volgende:

[..]

Dan snap je niet helemaal wat ik bedoel: mensen die principieel alléén om hun eigen welzijn geven, wijzen hulp van anderen dus niet af. Integendeel.
Snap je wel, waar ik naar toe wilde is dat dit dus precies wat me zo afstoot in die mentaliteit.
pi_146816152
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:39 schreef TAV74 het volgende:

[..]

En dat is dus precies wat me zo afstoot in die mentaliteit.
Dat snap ik wel, en ik vind het ook een rottige manier om in het leven te staan. Maar ergens kan ik wel begrip opbrengen voor een primitief soort solipsistische insteek van echt alleen voor jezelf opkomen. Ik vind het akelig, maar wel helder.

En het is een principe waar ik nog enigzins respect voor kan opbrengen. Mensen die zichzelf willens en wetens 'dom' houden en door struisvogelgedrag kwalijke omstandigheden in de wereld in stand houden, daar kan ik daarentegen geen respect voor opbrengen.
pi_146816170
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:31 schreef TAV74 het volgende:

[..]

True. Sowieso worden er aan berichten in de media vaak veel te grote en verstrekkende conclusies getrokken (social media maken dat maar al te goed duidelijk), waarbij de journalistieke kwaliteit van de artikelen in kwestie ook maar al te vaak dubieus zijn.

Vandaag weer van dichtbij mee mogen maken hoe betrouwbaar media zijn en wat dat met mensen kan doen, maar daar kan ik me hier helaas niet over uitlaten...
Hoe onbetrouwbaar bedoel je?
pi_146816365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:32 schreef minilot het volgende:
Enneh, wat eten jullie allemaal vanavond?

Woah, vertel daar eens meer over! Flammkuchen: O+ !
basis van creme fraiche, toppings van gegrilde groenten, kip + spinazie en geitenkaas + paprika.
Gegrilde groenten variant vond ik erg lekker.
A.s. vrijdag krijgen we er nog veel meer want er zijn veel sample dozen. Lunch hoeven we niet mee te nemen dus.

Net bij ouders gegeten en mn moeder maakte precies wat ik allemaal zo lekker vind dus ik vrat t binnen 5 min allemaal leeg :9~.
Om 20u komt hier de kapper. Er gaat zeker zo'n 13 cm vanaf maar ik ben altijd de enige die dat direct ziet :')
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 19 november 2014 @ 18:52:30 #181
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_146816488
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Hoe onbetrouwbaar bedoel je?
Eenzijdige, vooringenomen berichtgeving, zonder hoor en wederhoor en een degelijk stuk factfinding.

Ik wil niet alle pers over een kam scheren overigens, maar heb het de laatste jaren met lokale wegener dagbladen wel te vaak meegemaakt.
pi_146816567
En een zak bio quinoa en bonenschotels mee naar huis gekregen. Bonenschotels aan ouders gegeven en quinoa wil mn zusje.
Ik vind t niet fantastisch. Eet liever pasta of rijst :)
pi_146816596
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:49 schreef FutureFairytale het volgende:

basis van creme fraiche, toppings van gegrilde groenten, kip + spinazie en geitenkaas + paprika.
Gegrilde groenten variant vond ik erg lekker.
A.s. vrijdag krijgen we er nog veel meer want er zijn veel sample dozen. Lunch hoeven we niet mee te nemen dus.

Net bij ouders gegeten en mn moeder maakte precies wat ik allemaal zo lekker vind dus ik vrat t binnen 5 min allemaal leeg :9~.
Om 20u komt hier de kapper. Er gaat zeker zo'n 13 cm vanaf maar ik ben altijd de enige die dat direct ziet :')
Eten 8-) Fijn als een ander kookt en het heerlijk is :Y

En je houdt toch wel lang haar :P Dus ik snap wel dat het niet zo snel opvalt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146816607
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:52 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Eenzijdige, vooringenomen berichtgeving, zonder hoor en wederhoor en een degelijk stuk factfinding.

Ik wil niet alle pers over een kam scheren overigens, maar heb het de laatste jaren met lokale wegener dagbladen wel te vaak meegemaakt.
Ja, snap ik, vroeg het omdat er 'betrouwbaar' stond ;-)
En ik heb de ervaring ook hoor. Van regionaal tot landelijk..
  woensdag 19 november 2014 @ 18:57:50 #185
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_146816684
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ja, snap ik, vroeg het omdat er 'betrouwbaar' stond ;-)

Dat was een eufemisme w/
  woensdag 19 november 2014 @ 18:58:58 #186
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146816729
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:57 schreef TAV74 het volgende:

Dat was een eufemisme w/
Ging het over de sluiting van wat vestigingen?
Poef.....gone! Šgolfer
  woensdag 19 november 2014 @ 19:05:39 #187
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146817009
Z80 heeft nog wel z'n baan na wat lekkage-verhalen over z'n organisatie in de publiciteit vandaag?
Poef.....gone! Šgolfer
pi_146817224
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:35 schreef borisz het volgende:
De Televaag liep tegen de VVD te blaten over het vakantiegeld. Wat bleek de berekening waarop ze zich baseerden kwam van een klein Brabants kantoor met tien mensen, maar de grap was dat de getallen uit dat bericht niet kloppen. Waarop vervolgens de TK gisteren heeft gedebatteerd op basis van foute cijfers (nou ja mondelinge vraag, maar toch).
Net als dat er laatst een artikel van diezelfde kwaliteitskrant rondging, over hoe rijk je wel niet kon worden van een bijstandsuitkeringen. Waar voor een gezin met oudere pubers de daarbijhorende toeslagen stonden, maar ook de toeslagen voor kinderopvang, waar sommige posten 2x stonden onder een andere naam, een aantal toeslagen die uberhaupt niet bestaan, het gebracht werd als netto inkomen terwijl de bedragen hoger lagen dan de werkelijke bruto bedragen, en kortingen op heffingen als inkomsten gerekend werden.

Maar de onderbuik was er vast weer blij mee :)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_146817226
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]

En als mensen dat nou eens niet op de automatische piloot zouden doen, dan scheelt dat uiteindelijk een heleboel leed.
Ongetwijfeld!
  woensdag 19 november 2014 @ 19:16:38 #190
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_146817413
quote:
15s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Net als dat er laatst een artikel van diezelfde kwaliteitskrant rondging, over hoe rijk je wel niet kon worden van een bijstandsuitkeringen. Waar voor een gezin met oudere pubers de daarbijhorende toeslagen stonden, maar ook de toeslagen voor kinderopvang, waar sommige posten 2x stonden onder een andere naam, een aantal toeslagen die uberhaupt niet bestaan, het gebracht werd als netto inkomen terwijl de bedragen hoger lagen dan de werkelijke bruto bedragen, en kortingen op heffingen als inkomsten gerekend werden.

Maar de onderbuik was er vast weer blij mee :)
Ja, weet ik nog; ik wist zoals ieder mens met een beetje inzicht na drie zinnen al zeker dat er geen reet van klopte, maar op social media gingen we weer heerlijk tekeer over al deze luie bijstanders die het geld met bakken tegelijk in hun schoot geworpen krijgen ten koste van de hardwerkende Nederlander
pi_146817420
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

En dat vind ik nou jammer. Ik zou je nu erg graag een grote schop onder je kont verkopen....

Als je je ergens niet van bewust bent, en dan niets doet, okay. Geen enkel probleem. Maar, als je je ergens wel van bewust bent en het dan niet doet, terwijl je er wel geld voor hebt, je de keuzes wel kunt permiteren, en die keuzes werkelijk geen effect hebben op jouw leven, dat zijn keuzes die ik niet kan respecteren.
Dat mag. Mijn keuze is het om de producten te kopen die ik wil. In dit geval met de smaak die ik wil. Dat is en blijft mijn keuze.

Je bent nu voor mijn gevoel heel erg bezig om jouw keuze aan mij op te leggen en dat is iets waar ik geen respect voor op kan brengen.

En voor jouw informatie: ik koop ook mijn chocola van een fairtrade merk, ik drink bijna geen koffie en thee thuis. Ik probeer wel op eerlijke producten te letten maar nee, ik koop geen max havelaar bananen.
  woensdag 19 november 2014 @ 19:36:11 #192
45206 Pietverdriet
pi_146818138
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:19 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ken die artikelen ook en daar staat nergens in wat jij zo stellig beweerde.

Dat is net zo kortzichtig als jouw opmerkingen over de SP.
Heerlijk, die cognitieve dissonantie, beetje op de man spelen erbij en wegzetten als telegraaflezer, daar voel je weer zwelgen in zelfgerechtigheid

[ Bericht 6% gewijzigd door Pietverdriet op 19-11-2014 19:45:10 ]
  woensdag 19 november 2014 @ 19:51:24 #193
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_146818850
Dan krijg ik kritiek dat wij onze eigen koeien, konijnen, kippen, geschoten wild e.d. aten :P

Schrok mij dood, lief zou pas 22.30 thuis komen, stapt ie 19.00 uur in huis.. dat wist ik niet :@
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 19 november 2014 @ 19:54:09 #194
45206 Pietverdriet
pi_146818958
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:51 schreef uniekhoorn het volgende:
Dan krijg ik kritiek dat wij onze eigen koeien, konijnen, kippen, geschoten wild e.d. aten :P

Schrok mij dood, lief zou pas 22.30 thuis komen, stapt ie 19.00 uur in huis.. dat wist ik niet :@
Ik ook niet, en je zoon hier in de klerenkast wil me zijn voetbalhandschoenen voor 500 euro verkopen...
pi_146819263
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:11 schreef PdeHoog het volgende:
Ik vind dit een heel lastig onderwerp....als ik jullie zo hoor dan ga ik me bijna schuldig voelen dat ik niet fair-trade koop, dat ik niet let op welke kleding waar vandaan komt etc.

Zijn jullie nou echt de hele dag bezig met bewust hier over nadenken :?
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:16 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat mag. Mijn keuze is het om de producten te kopen die ik wil. In dit geval met de smaak die ik wil. Dat is en blijft mijn keuze.

Je bent nu voor mijn gevoel heel erg bezig om jouw keuze aan mij op te leggen en dat is iets waar ik geen respect voor op kan brengen.

En voor jouw informatie: ik koop ook mijn chocola van een fairtrade merk, ik drink bijna geen koffie en thee thuis. Ik probeer wel op eerlijke producten te letten maar nee, ik koop geen max havelaar bananen.
Nee hoor, jij mag rustig de keuze maken die jij maakt. Geen enkel probleem. Mijn reactie was gebaseerd op de indruk die jij gaf in de quote hierboven. Dat jij er niet over nadenkt, en je er niet van bewust bent...
pi_146819866
Goh, kapster zou tussen 19.45u en 20u komen. Ze is overigens altijd te laat dus rekende niet voor 20u.
Belt ze nu dat ze nu vanaf mijn woonplaats wegrijdt dus over 25 min is ze hier (ze wil altijd bij mn ouders komen, hadden nu beter daar af kunnen spreken). Ach goed... tis de kapster :P
pi_146820129
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

[..]

Nee hoor, jij mag rustig de keuze maken die jij maakt. Geen enkel probleem. Mijn reactie was gebaseerd op de indruk die jij gaf in de quote hierboven. Dat jij er niet over nadenkt, en je er niet van bewust bent...
Ik denk er niet over na. Dat zeg ik toch ook? Ik heb er nooit echt bij stilgestaan en bij het boodschappen doen pak ik hetgeen ik nodig heb.

Blijkbaar vinden jullie dat ik dat ook niet mag doen maar bewust die producten moet pakken die fairtrade zijn. En als ik dat niet doe is dat een foute keuze waar je geen respect voor op kan brengen. Dat was de samenvatting toch?

En daar heb je dus gelijk het dwingende wat deze SC af en toe over zich heeft :{
pi_146820642
Jullie zeggen niets, dit is mijn mening. Ik ben niet de collectieve SC stem...

Wat ik zeg is dat als je bewust bent van bijvoorbeeld door wie de goedkope H&M kleding of primark kleding, of de chocolade of koffie zonder enig keurmerk gemaakt wordt, en onder welke omstandigheden deze gemaakt wordt, en je hebt de financiele ruimte om dit te vermijden dat ik het een soort struisvogelpolitiek vind die ik moeilijk vind.

En natuurlijk, even goede vrienden. Jouw keuzes zijn jouw keuzes. Ik ben ook niet altijd even heilig. Ik vlieg de hele wereld rond, stap minstens 4x per jaar in een vliegtuig en ga met de auto boodschappen doen 1x per week. En dat compenseer ik niet (ja, wellicht door met de fiets naar het werk te gaan).

Ik snap waar je vandaan komt met het dwingende wat de SC over zich heeft. Ik denk dat dat komt doordat er op dit moment een aantal mensen zitten die over veel zaken genuanceerde meningen hebben, en die meningen graag verkondigen. En vaak hebben ze/we/jullie dezelfde mening, en ontstaat er een soort group-think. Leuk als je er midden in zit, maar niet zo leuk als je niet midden in zit. En dan na een tijdje gaat het weer over voetbal, schaatsen of oliebollen........

Wanneer zijn je volgende dates?

Ik ben eindelijk uitgewerkt voor vandaag. Lange dag!
pi_146821088
:W en-x- vanuit de keuken. Laat eten vandaag, werk liep een tikkeltje uit.. }:| Eigen schuld. :@

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik snap waar je vandaan komt met het dwingende wat de SC over zich heeft. Ik denk dat dat komt doordat er op dit moment een aantal mensen zitten die over veel zaken genuanceerde meningen hebben, en die meningen graag verkondigen. En vaak hebben ze/we/jullie dezelfde mening, en ontstaat er een soort group-think. Leuk als je er midden in zit, maar niet zo leuk als je niet midden in zit.
Goed dat je dit zo specifiek benoemt, want dat is momenteel inderdaad wel een beetje aan de gang in de SC. :Y
pi_146823184
Wat ga je eten Mini?

Oh en Eerste Kerstdag ga ik koken voor m'n ouders, lief en mezelf, heb er zin in! Het wordt uitgebreid en speciaal en lekker en nu kan ik recepten zoeken en kopen en uitproberen. :9 *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 november 2014 @ 21:33:19 #201
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_146823239
Monica mag haar ogen weer opzetten _O-
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_146823685
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:45 schreef minilot het volgende:
:W en-x- vanuit de keuken. Laat eten vandaag, werk liep een tikkeltje uit.. }:| Eigen schuld. :@

[..]

Goed dat je dit zo specifiek benoemt, want dat is momenteel inderdaad wel een beetje aan de gang in de SC. :Y
Dit vind ik ook. Als ik een andere mening heb durf ik dat eigenlijk niet eens meer te zeggen anders word ik afgebrand.

Verder hetzelfde als Pee. Ik ben ook niet bewust fairtrade bezig. Heb wel dingen daarvan in huis maar denk daar bijna niet bij na. Chocola heeft trouwens tegenwoordig toch altijd wel een keurmerk?
  woensdag 19 november 2014 @ 21:43:31 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146823731
Over kinderarbeid gesproken. Het komt gewoon ook voor in Nederland:
Poef.....gone! Šgolfer
pi_146823793
Mn haar is weer gezond. Het dode en verkleurde is weer weg, idd zo'n 13 cm. Wennen wordt t morgen tijdens haren wassen omdat ik mis ga grijpen maar moet toegeven... t ziet er weer n stuk gezonder uit :)

2e Kerstdag en Kerstavond eet ik alleen. Kan ik lekker iets luxe/duurs halen want is toch maar voor 1 persoon :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')