SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
[ Bericht 2% gewijzigd door Dottey op 12-11-2014 23:44:12 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Same!quote:Op woensdag 12 november 2014 14:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik hoop dat ik snel een nieuwe nod heb.
Of niet uiteraard
Doe mijn NOD maar naar 28 november. Volgens mij komt er weer een 30 dagen cyclus aanquote:Op woensdag 12 november 2014 14:35 schreef Dottey het volgende:
Oh en mochten er veranderingen in de OP nodig zijn...... laat maar weten. DM of Quote mij maar
Jaaa!quote:Op woensdag 12 november 2014 14:34 schreef Dottey het volgende:
Gemiddeld twee streepjes per topic ... ik was wel toe aan nieuwe streepjes!
Let it rain!!!
We lopen synchroomquote:Op woensdag 12 november 2014 16:15 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Jaaa!
Volgens mij had ik vanmorgen mijn eisprong; veel eerder dan verwacht. Volledig gemiste ronde dus!![]()
Maar ik vind het ook zo gezellig hier.
Mijn roots liggen een staat daar vlak naast aan de kustquote:Op woensdag 12 november 2014 17:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat grappig Daui dat je roots in Florida liggen. Lang gewoond daar, of nog verder terug en komt je familie daarvandaan?
Maar mijn hypotheek is nog niet rond, en mijn huis is nog niet verkocht, was het maar zo'n feest hihi. Alles is in de voorbereiding, enige dat is veranderd is dat ik mij nu niet meer zonder gevolgen kan bedenken, en op funda staat er verkocht onder voorbehouding
Starbuck_ ondanks dat je al eerder een langere cyclus had blijft t spannend of niet*Is dit weer een lange cyclus of komt er geen nieuwe cyclus meer
*
Sproetjes hoe is t nu?
Ja, de woningbouw is verplicht om mijn woning over te kopen. Maar ik haal pas opgelucht adem als ik akkoord op mijn financiering heb, en de sleutels van mijn huidige huis heb ingeleverdquote:Op woensdag 12 november 2014 17:55 schreef Daui het volgende:
[..]
Mijn roots liggen een staat daar vlak naast aan de kust
Ik dacht dat je al kopers voor je huis had maar jij was degene die er niet meer onderuit kan. Maar komt wel goed allemaal.
quote:Op woensdag 12 november 2014 17:56 schreef Daui het volgende:
En ik ben een voorstander van first in first out dus ik duim extra veel voor de dames die op moeten zouten naar het zwangere vrouwen forum
quote:Op woensdag 12 november 2014 17:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat grappig Daui dat je roots in Florida liggen. Lang gewoond daar, of nog verder terug en komt je familie daarvandaan?
Maar mijn hypotheek is nog niet rond, en mijn huis is nog niet verkocht, was het maar zo'n feest hihi. Alles is in de voorbereiding, enige dat is veranderd is dat ik mij nu niet meer zonder gevolgen kan bedenken, en op funda staat er verkocht onder voorbehouding
Starbuck_ ondanks dat je al eerder een langere cyclus had blijft t spannend of niet*Is dit weer een lange cyclus of komt er geen nieuwe cyclus meer
*
Sproetjes hoe is t nu?
wil je mij bij het lijstje 'users' zetten?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:35 schreef Dottey het volgende:
Oh en mochten er veranderingen in de OP nodig zijn...... laat maar weten. DM of Quote mij maar
+1quote:Op woensdag 12 november 2014 14:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik hoop dat ik snel een nieuwe nod heb.
Of niet uiteraard
Donequote:Op woensdag 12 november 2014 19:03 schreef coccinelle het volgende:
[..]
wil je mij bij het lijstje 'users' zetten?
coccinelle (04-2014)
Juli baby gaat het hier niet meer worden. Luteale fase van 7 dagen deze keer![]()
Op naar een augustus baby!
Meer nieuws dan geen nieuws nietquote:
Vanaf de 6de is je NOD, dat is al bijna een week geleden! Dat klinkt wel veel belovend natuurlijk.quote:Op woensdag 12 november 2014 19:06 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Meer nieuws dan geen nieuws niet![]()
![]()
Niet getest & nog geen bloed
Ik heb zaterdag, de 8ste getest en die was negatief. Maar ik vermoed dat ik een wisselende cyclus heb. 29-35-29-?? - Morgen zit ik dan op 35quote:Op woensdag 12 november 2014 19:13 schreef Dottey het volgende:
[..]
Vanaf de 6de is je NOD, dat is al bijna een week geleden! Dat klinkt wel veel belovend natuurlijk.
Was je van plan binnenkort te testen of laat je dat nog even voor je uitgeschoven liggen?
Vandaar dat je zo rustig "oogt"quote:Op woensdag 12 november 2014 19:18 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Ik heb zaterdag, de 8ste getest en die was negatief. Maar ik vermoed dat ik een wisselende cyclus heb. 29-35-29-?? - Morgen zit ik dan op 35Dus ik wacht morgen sowieso nog even af en mocht ik nog niet menstrueren, ga ik zaterdag testen
Voor mij voelt het niet veelbelovend ivm de blaasontsteking + reis rond mn eisprong haha
Ik dacht dat het altijd een beetje random was..quote:Op woensdag 12 november 2014 19:23 schreef SilverSjoiis het volgende:
Ik zit nu van alles te lezen over de folliculaire fase, want dat is het enige in je cylus die verschillend in duur/lengte kan zijn. Ik dacht altijd dat je linker- en rechtereierstok afwisselde per maand, maar lees nu dat dit niet zo is. Noob
Ja, het is wel een combi hoor. Het weten dat er weinig is gedaan deze maand + enorm veel werken, maakt het dat ik me er nog niet heel druk om maak. Aan de andere kant voel ik mn menstruatiesymptomen ook nog nietquote:Op woensdag 12 november 2014 19:22 schreef Dottey het volgende:
[..]
Vandaar dat je zo rustig "oogt"
Nog even afwachten dan maar
Ja, dat is ook zoquote:Op woensdag 12 november 2014 19:24 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik dacht dat het altijd een beetje random was..
Neequote:Op woensdag 12 november 2014 19:24 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heb je ovulatietesten gedaan Silver? Of lees ik verkeerd dat je weet wanneer je eisprong was?
Nou duimen dat je ze niet meer nodig hebtquote:Op woensdag 12 november 2014 19:27 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
NeeDie zijn gisteren binnen gekomen. Dus daar wil ik deze maand mee beginnen
Het zou een stunt zijn.. De maand waarin je er gewoon echt niet bezig bent, zwanger rakenquote:Op woensdag 12 november 2014 19:29 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Nou duimen dat je ze niet meer nodig hebt
Hehe, toch hoor ik dat wel vaker!quote:Op woensdag 12 november 2014 19:33 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Het zou een stunt zijn.. De maand waarin je er gewoon echt niet bezig bent, zwanger raken
+1!quote:Op woensdag 12 november 2014 17:56 schreef Daui het volgende:
En ik ben een voorstander van first in first out dus ik duim extra veel voor de dames die op moeten zouten naar het zwangere vrouwen forum
Ik ookquote:Op woensdag 12 november 2014 19:39 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Hehe, toch hoor ik dat wel vaker!
Zo! Herkenbaar! Ik schoot net echt irrationeel uit mijn slof toen mijn hond op straat een kipkluifje had gevonden. Buren zullen wel gedacht hebben: arme hondquote:Op woensdag 12 november 2014 19:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben extreem prikkelbaarMijn hond kwam net van zijn plaats af en toen ik m terug stuurde ging hij demonstratief in zijn mand liggen (ritueel is, in de bench met de deur open tot wij hebben gegeten en hebben opgeruimd). Vervolgens gaat ie op zn rug liggen van, spelen!! En dat viel een beetje verkeerd.
Stress, slecht slapen, ziekig zijn, en morgen ongesteld moeten worden is geen goede combinatie.
Ik gun het gewoon iedereen. Duur van het proces zegt niets over het verlangen tenslottequote:Op woensdag 12 november 2014 17:56 schreef Daui het volgende:
Ik heb in elk geval geen wervels gebroken en kan morgen voor de rest van de uitslagen van de foto's bellen. Moet wel zsm naar de fysio voor behandelingen om verder klachten van een whiplash te voorkomen. Morgen heeft mn man dezelfde dienst dus die zet me even af op t werk en als het niet meer gaat brengt een collega me naar huisquote:
Aha de P van pepernotenquote:Op woensdag 12 november 2014 20:04 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee nog geen ontspanning in t vooruitzicht. Laatst lekker gereden op mijn vaste paardje voor t eerst sinds een half jaar (zij heeft een veulen gehad, vandaar). madam was zo blij dat ze een partij ging bokken. Dag ontspanning
Mag ik in t lijstje?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:35 schreef Dottey het volgende:
Nou ja, naar nu blijkt is m'n eisprong dus een week later geweestquote:Op woensdag 12 november 2014 19:39 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Hehe, toch hoor ik dat wel vaker!
Ik had laatst de caramel met zeezoutquote:Op woensdag 12 november 2014 20:02 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Tony Chocolade is lekkerrrrrrr
Je kan ook eventueel je temperatuur bijhouden. Dan weet je wanneer je eisprong was. Als het goed is kun je dat ook in je app zetten. Ik weet nu alles onder de 36,4 is geen eisprong alles boven 36,6 is eisprong is geweestquote:Op woensdag 12 november 2014 21:17 schreef MaJo het volgende:
Klinkt toch spannend sjois![]()
![]()
Ik vind het zo lastig dat je echt niet weet wanneer je eisprong is als je dat niet test, vooral met wisselende cycli. Ik heb wel het vermoeden dat bij mij de eisprong samengaat met enorm pijnlijke borsten. Als dat vermoeden klopt zou mijn NOD op aanstaande woensdag liggen in plaats van een week later zoals berekend door period tracker. En als dat klopt hebben we precies op het goede moment wél gebatst, terwijl dat volgens PT helemaal niet zo is. Verwarrend allemaal!
Rust lekker uit Sproetjesquote:Op woensdag 12 november 2014 19:58 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Ik heb in elk geval geen wervels gebroken en kan morgen voor de rest van de uitslagen van de foto's bellen. Moet wel zsm naar de fysio voor behandelingen om verder klachten van een whiplash te voorkomen. Morgen heeft mn man dezelfde dienst dus die zet me even af op t werk en als het niet meer gaat brengt een collega me naar huismijn baas drong nogal aan op snel weer komen werken maar gelukkig denken mijn begeleider en coach daar anders over.
Sorry ik lees wel mee maar kan me nog niet echt goed genoeg concentreren om op iedereen te antwoorden. Ben nog steeds duizelig en stijf.
Ik hoop snel op strepen voor iedereen hier![]()
Dit ken ik helemaal niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 20:02 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Tony Chocolade is lekkerrrrrrr
Hmmm dan zou er 3 dagen tussen zitten en dan de eisprong? Dat zou kunnen. Sowieso handig om al die symptomen bij te houden, ik leg die verbanden zelf nooit zo.quote:Op woensdag 12 november 2014 21:28 schreef Sara82 het volgende:
Bij mij is het pas na de eisprong dat ze pijn gaan doen, dus misschien heeft je app wel gelijk... time will tell....
Ik ben benieuwd wat dat opbrengt aangezien ik van mezelf een hoge temperatuur heb (altijd rond de 37,5 graden), dan zit ik tegen koorts aan met een eisprongquote:Op woensdag 12 november 2014 21:28 schreef Daui het volgende:
[..]
Je kan ook eventueel je temperatuur bijhouden. Dan weet je wanneer je eisprong was. Als het goed is kun je dat ook in je app zetten. Ik weet nu alles onder de 36,4 is geen eisprong alles boven 36,6 is eisprong is geweest
Ga jij eens heel snel naar de winkelquote:Op woensdag 12 november 2014 21:34 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Dit ken ik helemaal niet.![]()
Sproetjes, doe t rustig aan hoor!
Wow dat is wel hoog. Hoger dan dat van mij. Maar ik zit weer laag.quote:Op woensdag 12 november 2014 21:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hmmm dan zou er 3 dagen tussen zitten en dan de eisprong? Dat zou kunnen. Sowieso handig om al die symptomen bij te houden, ik leg die verbanden zelf nooit zo.
[..]
Ik ben benieuwd wat dat opbrengt aangezien ik van mezelf een hoge temperatuur heb (altijd rond de 37,5 graden), dan zit ik tegen koorts aan met een eisprong
[..]
Ga jij eens heel snel naar de winkelVerkopen ze gewoon bij de appie
Misschien volgende cyclus eens proberenquote:Op woensdag 12 november 2014 21:49 schreef Daui het volgende:
[..]
Wow dat is wel hoog. Hoger dan dat van mij. Maar ik zit weer laag.
Je moet de temperatuur meten als je wakker wordt. Ik ging heel panisch doen omdat ik snachts drie keer naar de wc moet maar dat is nergens voor nodig. Het verschil voor en na de eisprong is heel duidelijk ook al slaap je lekker uit in het weekend
Same herequote:Op woensdag 12 november 2014 21:58 schreef gestreeptestoel het volgende:
@ majo, ik ben geen enorme choco eterIk zeg altijd: Soms ben ik net een man
![]()
En zo zijn de rollen toch maar weer goed verdeeld!quote:Op woensdag 12 november 2014 22:07 schreef Starbuck_ het volgende:
[..]
Same hereik hou helemaal niet van chocola. Mijn man daarentegen is net een wijf op chocolagebied
![]()
Die mot ik ook hebben! Twee decimalen. Maar vorige maand heb ik het maar met een normale gedaan. Hou je het elke maand bij?quote:Op woensdag 12 november 2014 21:55 schreef coccinelle het volgende:
Itemperaturen. De zekerheid dat je een eisprong hebt gehad!
Vandaag via ebay een thermometer met 2 decimalen besteld. Ook al is het niet echt nodig aangezien de gewone het ook wel doet, maar ik wil het nog nauwkeuriger registeren!
Ik ben ook geen enorme choco eterquote:Op woensdag 12 november 2014 21:58 schreef gestreeptestoel het volgende:
@ majo, ik ben geen enorme choco eterIk zeg altijd: Soms ben ik net een man
![]()
Dat temperaturen is dan toch veel makkelijker dan over stokjes heen piesen?Ik heb me er verder ook nog helemaal niet in verdiept hoor. Dat doe ik denk ik in het nieuwe jaar maar eens..
Wil je die bijzonderheden er ook bij?quote:Op woensdag 12 november 2014 20:26 schreef pinquit het volgende:
[..]
Mag ik in t lijstje?
Bezig sinds sept. '14
verwachte NOD is pas 10-12, ben net ongesteld.
Kind nummer 2![]()
Bijzonderheden heb ik niet geloof ik? (ofnouja, kindje nummer 1 is inmiddels al 8 en van een andere mandus dit wordt wel eerste kind met huidige man)
Ochtend Sex kan dus even de deur uit voor een paar maanden..quote:Het moment van ovulatie is seizoen gebonden: in de lente treedt de ovulatie 's nachts of 's morgens op, in de herfst en de winter laat in de middag of 's avonds
Neuh :pquote:Op woensdag 12 november 2014 23:44 schreef Dottey het volgende:
[..]
Wil je die bijzonderheden er ook bij?
quote:Op donderdag 13 november 2014 09:59 schreef Cygne het volgende:
Man heeft net examen gehad. Minimale score is 500, maximale score is 800. Haalt ie gewoon 780!op alle onderdelen 100%, op twee na die waren 95% en 91%.
Ik ben zooo trots!
wat goed! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 13 november 2014 09:59 schreef Cygne het volgende:
Man heeft net examen gehad. Minimale score is 500, maximale score is 800. Haalt ie gewoon 780!op alle onderdelen 100%, op twee na die waren 95% en 91%.
Ik ben zooo trots!
Welkom! En spannendquote:Op donderdag 13 november 2014 10:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik kom hierheen doorschuiven! Vet spannend, en een beetje gek te geloven. Straks ben ik wellicht zwanger![]()
Ik denk dat ik op dit moment redelijk aan het eind van m'n cyclus zit. Tot nu toe altijd beschermde seks gehad, dus volgende maand gaat het echt van start...
OMG. Dit is echt heerlijke chocoladequote:Op woensdag 12 november 2014 21:34 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Dit ken ik helemaal niet.![]()
Sproetjes, doe t rustig aan hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd! Dat moet gevierd worden! En wat fijn dat hij het nu al weet ookquote:Op donderdag 13 november 2014 09:59 schreef Cygne het volgende:
Ik ben zooo trots!![]()
![]()
![]()
Sproetjes toch. Heel veel beterschap en sterkte met herstellen..! Rustig aan doen meid
.
Haha gezellig dat je er weer bent Bottoms!
En hiep hoi voor jagar! Gezellig!![]()
Hahaha, dat je slijm naarmate je eisprong dichterbij komt steeds doorzichtiger en elastischer wordt? Dat verhaal?quote:Op woensdag 12 november 2014 21:31 schreef SilverSjoiis het volgende:
& wat was ook al weer het smakelijke verhaal over dat slijm rond de eisprong?
Wat fijn! Ik ben blij voor jullie!quote:Op donderdag 13 november 2014 10:34 schreef Cygne het volgende:
Het is een computernerdexamen. Uitslag kwam direct in beeld. Nu wil hij nog twee examens van een ander instituut en dan is hij klaar.![]()
Welkom jagar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 november 2014 10:42 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Kleine egopost, ben vooral benieuwd wat jullie hiervan vinden:Mocht je nog iets zeggen ofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
Nouja, ik zal echt compleet verbouwereerd eigenlijk naar haar te kijken. Toen ik zei dat ik niet zwanger ben, zei ze: gelukkig! Nouja, vrij snel daarna het gesprek afgekapt..quote:
Ik denk dat iedereen wel van zulke zuigvrienden heeft gehad. Ik heb mijn portie wel gehad. Schrijf een brief aan de Sint en vraag of ie haar mee wil nemenquote:Op donderdag 13 november 2014 12:55 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Jullie zijn lief![]()
Inderdaad, ik voelde me ook echt best een beetje gebruikt toen ze dat zei. Ik gedraag me vaak volwassener dan mijn leeftijdsgenoten (vriendje is ook een heel stuk ouder) en zij is bijna tien jaar ouder dan ik. Dan verwacht je toch een ander soort reactie.
Ja ik!quote:Op donderdag 13 november 2014 13:23 schreef Daui het volgende:
Hebben ze die Tony Chocolonely letters alleen in melk en puur? Iemand had het over pepernoten hier. Heb er eentje voorgekocht, de oude snoeperd. En ik heb die met marshmallow gekocht. Als echte Amerikaan moet ik dat wel lekker vinden toch?
Kleine egopost, ben vooral benieuwd wat jullie hiervan vinden:Ze heeft het nogal slecht verwoord, maar ik kan haar op zich wel begrijpen. Moeders praten 90% van de tijd over hun kinderen, zeker als ze net moeder zijn geworden of hun kind weer eens iets nieuws heeft gedaan (wat vaak voorkomt). Ik heb een aantal moeders als vriendin en zus en dat kan als niet moeder (en niet baby-liefhebber) best vervelend worden op den duur, het duurt minimaal een jaar of vijf voordat je weer regelmatig met nieuwe moeders een gesprek kunt hebben waarin het kind niet genoemd wordt of er geen rekening mee gehouden hoeft te worden. Niet voor niets verwateren veel vriendschappen als de een aan kinderen is begonnen, dat komt puur doordat je leefwereld totaal veranderd. Dat een bewust kinderloos iemand daar bang voor is kan ik wel begrijpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als zoiets nog een keer ter sprake komt zou ik gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je haar reactie op deze manier niet waardeert en evt dat je zal proberen om de vriendschap gewoon hetzelfde te houden (als je dat wil natuurlijk). Een vriendschap nu al verbreken vanwege problemen die er mogelijk in de toekomst kunnen spelen vind ik een beetje voorbarig. Als het zo loopt, dan loopt het zo en dooft zo'n vriendschap vanzelf wel uit.
waar heb je deze vandaan? En Daui, chocola met marshmallow klinkt hemelsquote:Op donderdag 13 november 2014 13:34 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Ja ik!
[ afbeelding ]
Ja. Ze mag mee in de zak![]()
![]()
Overigens weet ik wel, en vooral in het vak waar ik een aantal jaar in heb gewerkt, dat veel vriendschappen héél oppervlakkig zijn. Had toch alleen een vast clubje wat nu uit elkaar begint te vallen omdat wij een andere weg in slaan.. Op de een of andere manier heeft mijn vriend daar weer minder last van.
Jij hebt ze zeker allemaal gekocht smerige diefquote:Op donderdag 13 november 2014 13:34 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Ja ik!
[ afbeelding ]
Ja. Ze mag mee in de zak![]()
![]()
Overigens weet ik wel, en vooral in het vak waar ik een aantal jaar in heb gewerkt, dat veel vriendschappen héél oppervlakkig zijn. Had toch alleen een vast clubje wat nu uit elkaar begint te vallen omdat wij een andere weg in slaan.. Op de een of andere manier heeft mijn vriend daar weer minder last van.
Het verschilt ook per persoon natuurlijk. Bijv. één van mijn zussen is jarenlang huismoeder geweest zonder hobby's. Die heeft gewoon niets anders te vertellen dan dingen over de kinderen. Als je meerdere van dat soort mensen in je omgeving hebt dan begrijp ik wel dat je er persoonlijk niet zo blij mee bent als wéér iemand waar je graag mee omgaat zwanger wordt omdat het maar afwachten is hoe dat gaat lopen. Mijn zus had vooraf ook niet de intentie om alleen maar met haar kinderen bezig te zijn, maar soms loopt dat nou eenmaal zo. En gelukkig heeft ze nu wel hobby's (en bijbehorende contacten) gevonden! Ik heb de intentie om zo te worden ook niet, maar of dat gaat lukken is afwachten.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:11 schreef MaJo het volgende:
FlyingFish, ik herken me daar eigenlijk niet in. De moeders die ik ken blijven ook gewoon geïnteresseerd in dingen buiten het kind en voelen zich vooral schuldig als ze het teveel over de kinderen hebben. Ik vind het juist niet erg om over kinderen te pratenEn je bent er zelf ook bij he? Als je dat vervelend vindt aan anderen moet je ervoor zorgen dat je zelf niet zo wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 november 2014 14:40 schreef Daui het volgende:
[ afbeelding ]
Hij ziet er wel heel lekker uit!MaJo nomnomnom
Oke nu ga ik verder koken.Wat maak je?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 13 november 2014 14:40 schreef Daui het volgende:
[ afbeelding ]
Hij ziet er wel heel lekker uit!MaJo nomnomnom
Oke nu ga ik verder koken.ziet er goed uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ook verkrijgbaar bij de appie?
Veel plezier met zusje en vriendin! Heb je haar al ontmoet?
Ik zit er aan te denken om pasta carbonara te maken
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
je weet nooit hoe dingen lopen inderdaad maar je moet nooit ervan uitgaan dat iemand helemaal veranderd en alleen nog over de kinderen praat. Zo te lezen zijn er zat moeders waar je ook nog gewoon mee kan kletsenquote:Op donderdag 13 november 2014 14:38 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Het verschilt ook per persoon natuurlijk. Bijv. één van mijn zussen is jarenlang huismoeder geweest zonder hobby's. Die heeft gewoon niets anders te vertellen dan dingen over de kinderen. Als je meerdere van dat soort mensen in je omgeving hebt dan begrijp ik wel dat je er persoonlijk niet zo blij mee bent als wéér iemand waar je graag mee omgaat zwanger wordt omdat het maar afwachten is hoe dat gaat lopen. Mijn zus had vooraf ook niet de intentie om alleen maar met haar kinderen bezig te zijn, maar soms loopt dat nou eenmaal zo. En gelukkig heeft ze nu wel hobby's (en bijbehorende contacten) gevonden! Ik heb de intentie om zo te worden ook niet, maar of dat gaat lukken is afwachten.
Ze hadden m bij de AHquote:Op donderdag 13 november 2014 15:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
ziet er goed uitook verkrijgbaar bij de appie?
Veel plezier met zusje en vriendin! Heb je haar al ontmoet?
Ik zit er aan te denken om pasta carbonara te maken
Ik vraag me dan ook af hoe zoiets werkt . Dat je in de lente en zomer op een ander tijdstip ovuleert dan in de herfst /winter. Wat zou daar de oorzaak van zijn?quote:Op donderdag 13 november 2014 06:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Juist niet barreltje. Je moet voor de ovulatie sex hebben. Niet tijdens
Ik houd mij graag aanbevolenquote:Op donderdag 13 november 2014 14:11 schreef -Spring het volgende:
Kan ik iemand blij maken met een doosje Conceive plus? Het bleek hier zo effectief dat er maar één applicator nodig was.![]()
Nog 7 over dus. En losse applicators dus, dus don't worry.
Ik hoef er alleen verzendkosten voor te hebben.
http://www.newpharma.nl/c(...)aDhNJWB94aAjFf8P8HAQ
En dat mag je dan ook zeker zijn! Gefeliciteerd voor je studiebolquote:Op donderdag 13 november 2014 09:59 schreef Cygne het volgende:
Ik ben zooo trots!
Welkom en veel plezier met het verwekkenquote:Op donderdag 13 november 2014 10:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik kom hierheen doorschuiven! Vet spannend, en een beetje gek te geloven. Straks ben ik wellicht zwanger![]()
Ik denk dat ik op dit moment redelijk aan het eind van m'n cyclus zit. Tot nu toe altijd beschermde seks gehad, dus volgende maand gaat het echt van start...
Kleine egopost, ben vooral benieuwd wat jullie hiervan vinden:Ik heb twee opties van reageren, want ik kan je post ook op twee manieren opvatten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#1: Je bedoelde te zeggen een ego post over je vriendin ?![]()
Misschien gaat het proces sowieso al langzaam naar verwateren. Als je elkaar al zo weinig ziet en dan ook alleen maar hoeft te "luisteren" naar haar f a n t a s t i s c h e leven en dan ook nog eens je mond straks moet houden over hoe schattig je kind wel niet is ...... want one nighters zijn idd belangrijker![]()
#2: Je kunt misschien ook de volgende keer erop attenderen, dat je het niet zo fijn vind hoe ze het brengt. Misschien bedoelt ze wel dat ze graag nog meiden gesprekken wil houden/hebben met je waar niet de topics ranzige luiers en uitslag van tandjes die door gaan komen bij je schattige meisje.
En heeft dit probleem waarschijnlijk vaker gehad, waardoor je haar laatste hoop bent![]()
Je moet helemaal zelf weten wie je dichtbij je houdt en wie je afstoot. Daar kunnen wij niet echt over oordelen. Vriendschappen kunnen komen en gaan en het is geven en nemen. Soms is de balans iets meer naar links, dan wel naar rechts als je maar weer na een poosje in het midden zit
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Die vrienden van mij die een kind hebben, posten juist nooit iets op facebook erover. En aangezien ze allemaal op 1000+ km weg wonen, vind ik dat soms juist wel lastig...Hoewel ik ze niet elke week hoef te spreken, vind ik het wel leuk iets mee te krijgen van de kinderen..quote:Op donderdag 13 november 2014 16:49 schreef Barreltje het volgende:
En over vriendinnen met kinderen..
Tsjah.. ik heb er ook verschillende. . En soms wordt ik ook een beetje debiel van de 100.000ste Facebook update van een moeder over het kind.. zonder ook maar 1 update over zichzelf..
Maar een vriendschap is een investering over vele jaren.. en over een paar jaar trekt dat allemaal wel weer recht.. (want dan post ik hopelijk Facebook vol over mijn mormel)
/ontlurktquote:Op donderdag 13 november 2014 17:41 schreef MaJo het volgende:
Bij de Jumbo helemaal geen speciale Tony's ChocolonelyMisschien maar goed ook op dag twee van mijn dieet
![]()
Thanks! Dat scheelt me weer zoekenquote:Op donderdag 13 november 2014 18:33 schreef Philomijn het volgende:
[..]
/ontlurkt
Ik hoorde dat je die speciale edities niet in de supermarkt kunt kopen maar bij de Wereldwinkel.
Bijna bijna bijna!quote:Op donderdag 13 november 2014 18:01 schreef SilverSjoiis het volgende:
Is het al weekend?Er lijkt geen einde aan deze week te komen
Ah okquote:Op donderdag 13 november 2014 19:59 schreef Philomijn het volgende:
Nope, ik hoor nog bij de rammelaars.
Morgen om 20:00 uur is het weekend.quote:
Spannend! Ik duimquote:Op donderdag 13 november 2014 22:32 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Morgen om 20:00 uur is het weekend.
Nog steeds niet ongesteld en vanochtend een negatieve test![]()
Jij was pas ongesteld geweest toch? Geen spierpijn van sport ofzo?quote:Op vrijdag 14 november 2014 08:02 schreef MaJo het volgende:
Spannend meiden! Ik duim mee
Ik heb weer ontzettend last van mijn tettenVorige week ook al dus nu snap ik mijn lichaam echt niet meer
valt wel mee, zit nu op dag 24 (de tijd gaat zo snelquote:Op vrijdag 14 november 2014 08:09 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Jij was pas ongesteld geweest toch? Geen spierpijn van sport ofzo?
Dat gaat rap bij jou! Het lichaam kan raar doen...quote:Op vrijdag 14 november 2014 08:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
valt wel mee, zit nu op dag 24 (de tijd gaat zo snel) mijn eerste cyclus was 25 dagen dus het zou kunnen dat ik ongesteld word. Alleen snap ik dan de pijnlijke borsten van vorige week niet
net zo rap als bij anderen lijkt mequote:Op vrijdag 14 november 2014 08:17 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Dat gaat rap bij jou! Het lichaam kan raar doen...
Haha..nee maar ik bedoel.. Jij hebt maar 25 dagen. Dan is de ronde sneller voorbij dan bij iemand met 36 dagenquote:Op vrijdag 14 november 2014 08:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
net zo rap als bij anderen lijkt me![]()
Balen dat je ongesteld bent geworden
MaJoquote:Op vrijdag 14 november 2014 08:56 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Haha..nee maar ik bedoel.. Jij hebt maar 25 dagen. Dan is de ronde sneller voorbij dan bij iemand met 36 dagen
Mijn eerste cyclus was 25 dagenquote:Op vrijdag 14 november 2014 08:56 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Haha..nee maar ik bedoel.. Jij hebt maar 25 dagen. Dan is de ronde sneller voorbij dan bij iemand met 36 dagen
Nee jij bent in de warquote:Op vrijdag 14 november 2014 09:03 schreef Daui het volgende:
[..]
MaJo
Bezig sinds: augustus 2014,
Kindje #: 1ste
Verwachte NOD: 24 november
Bijzonderheden: 5 jaar samen met vriend en pas verloofd.
Je bent in de war MaJo. Je moet pas over twee weken ongesteld worden![]()
Wanneer ga je trouwen?![]()
Ja best wel. Ik heb liever óf korte óf lange cycli, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Maar waarschijnlijk moet het allemaal weer op gang komen, ik ben natuurlijk ook nog niet zo lang bezigquote:Op vrijdag 14 november 2014 10:30 schreef gestreeptestoel het volgende:
Haha wat een gedoe met die cyclussen!
ja dacht ik ook maar nu is t ook weer weg. Spotting. Mag wel wegblijven..quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:14 schreef Starbuck_ het volgende:
Balen Cassandra en stoel!
Hier toch nog geen bloed, vaag. Vraag me af of het vandaag nog komt.
Misschien eind vd dag.. Of morgen.. Of gewoon NIETquote:Op vrijdag 14 november 2014 10:14 schreef Starbuck_ het volgende:
Waar herken jij je eisprong aan? Of gebruik je testen?quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:19 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik weet nou niet of ik mijn eisprong heb gemist of ik heb er geen gehad vorige week...
Als het de volgende ronde niet lukt zijn we met kerst officieel een jaar "bezig" 😲
Een jaar alweer..quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:19 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik weet nou niet of ik mijn eisprong heb gemist of ik heb er geen gehad vorige week...
Als het de volgende ronde niet lukt zijn we met kerst officieel een jaar "bezig" 😲
Waarvoor?quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:47 schreef Daui het volgende:
Wat doen jullie trouwens qua sporten? Mijd je sommige oefeningen?
Vanavond ga ik meteen heel veel jackknives doen! Wegwezen vieze zwembandjes! Niet aan mijn lijfquote:Op vrijdag 14 november 2014 13:44 schreef Kyara het volgende:
Buikspieroefeningen worden afgeraden als je zwanger bent om diastase te voorkomen.
Zwanger willen worden is geen excuus om een buikspieroefeningen te doen![]()
Tegen de tijd dat je er achter komt dat je zwanger bent is het vroeg genoeg om er mee te stoppen.
Ik heb meestal rond mijn vruchtbare dagen t/m mijn menstruatie gevoelige/zwaar aanvoelende borsten. Dat had ik het eerste half jaar niet. Misschien is het bij jou ook wel wat aan het veranderen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 08:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
valt wel mee, zit nu op dag 24 (de tijd gaat zo snel) mijn eerste cyclus was 25 dagen dus het zou kunnen dat ik ongesteld word. Alleen snap ik dan de pijnlijke borsten van vorige week niet
Getver... verrassings aanvallen van down under zijn altijd ruk :/quote:Op vrijdag 14 november 2014 08:23 schreef gestreeptestoel het volgende:
He krijg nou wat!ga ik naar de wc... Ondergoed vies..
![]()
Apart. Normaal voel ik dat wel aankomen... En net nog getest, was er niks te zien.
Je kunt ook innestelingsbloedingen hebben. Gewoon even afwachten maar..quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:14 schreef Starbuck_ het volgende:
Wat gaat de tijd toch langzaam als je een paar dagen of twee weken moet wachten op iets.. en wat is de tijd dan toch ineens voorbij gevlogen als je denkt dat je al bijna op een jaar zit.quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:19 schreef deadly_kiss het volgende:
Fijn dat de relatieproblemen voorbij zijn en jullie weer vol op er tegen aan kunnen gaan.quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:25 schreef Zomerzon01 het volgende:
Ik kom me hier weer terug melden.
Ik hoef niet in de openingspost want het is nog maar een voorzichtige poging...
Iets meer dan 2 jaar geleden gestopt met de pil en na 4 keer zwanger. Helaas miskraam gekregen en daarna ook wat relatieproblemen waardoor we het proberen maar even uitgesteld hebben. Nu is alles gelukkig weer stabiel en willen we weer een poging wagen.![]()
Ik ben tussendoor niet terug begonnen met de pil waardoor ik nu een hele regelmatige cyclus heb van ongeveer 27,5 dagen.
Twee weken geleden op zaterdag geklust en zondag duidelijk een eisprong gevoeld dus zou wel eens raak kunnen zijn van de eerste keer.
De eerste keren dat we eerder geprobeerd hebben kwam ik er na 3 keer achter dat we elke keer te laat geklust hadden omdat ik een vroege eisprong heb. Deze is ongeveer 12 dagen na het begin van mijn menstruatie. Toen de 4de keer ook meteen raak omdat we wat vroeger geklust hadden.
Dus nu zeer benieuwd...![]()
Ik voel vanalles in mijn lijf maar weet niet of het door aankomende ongesteldheid komt of dat het nu raak is.![]()
Zondag kan ik testen en dat ga ik ook meteen in de ochtend doen. Ik ben benieuwd...
He vervelend zeg! Maar soms slaat zo een testje niet aan. Geduld is super moeilijk soms!quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:35 schreef Sara82 het volgende:
Dag zomerzon! Hoop dat je snel een plakker hebt!
Vandaag een testje gedaan, met zo een die je vier dagen voor je nod kunt gebruiken. Nou, witter kan een vakje niet worden, helaas....
Volgens mij kan je beter je lidmaatschap opzeggen en met die hagelwitte schoentjes buiten een lekker rondje lopenquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:15 schreef Sara82 het volgende:
Tja, sporten... ik krijg het voor elkaar om mezelf in een sportBH te hijsen, mijn hagelwitte schoentjes onder te binden, en vervolgens op de bank naar TLC te kijken tot de sportschool dicht is.![]()
Ik vind volwassensporten ook geen kloot aan. Tot ze een apenkooi/blokjesvoetbal/trampoline-met-schuimbak-klasje gaan starten op mijn sportschool, ben ik gedoemd om lui op de bank te hangen..... (zielig he?)
Jawel ik pies stripsquote:Op vrijdag 14 november 2014 11:23 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Een jaar alweer..Je maakt dus geen gebruik van ovulatietesten begrijp ik? Is dat een optie?
Oh nee, zo fanatiek ben ik niet hoor! Er zitten programma's op de fiets en ik doe er nu 1 van een half uur, terwijl ik pulp tv kijk (verslaafd, dubbeltje op z'n kant etc.).quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:31 schreef Daui het volgende:
Maak je dan je eigen spinklasje Limone of fiets je er gewoon op los?
Ik heb een fitness dvd en ondertussen kijk ik mijn tv seriesquote:Op zaterdag 15 november 2014 09:09 schreef Limone het volgende:
[..]
Oh nee, zo fanatiek ben ik niet hoor! Er zitten programma's op de fiets en ik doe er nu 1 van een half uur, terwijl ik pulp tv kijk (verslaafd, dubbeltje op z'n kant etc.).
Korfbal?quote:Op zaterdag 15 november 2014 08:51 schreef SilverSjoiis het volgende:
Ja hoi! Weekend!
Nog geen bloed en vanochtend niet getest, maar van de week had ik nog geen streepjes
Ik doe een teamsport, die zo af en toe, ondanks het suffe imago, behoorlijk ruw kan zijn.. Dus ik moet nog eens kijken wat het verstandigst is als het zover is
Curling?quote:Op zaterdag 15 november 2014 08:51 schreef SilverSjoiis het volgende:
Ja hoi! Weekend!
Nog geen bloed en vanochtend niet getest, maar van de week had ik nog geen streepjes
Ik doe een teamsport, die zo af en toe, ondanks het suffe imago, behoorlijk ruw kan zijn.. Dus ik moet nog eens kijken wat het verstandigst is als het zover is
Ik werk als personal trainer en weet dus wel *iets* over sporten tijdens zwangerschap.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:55 schreef Dottey het volgende:
Over sporten..
wat ik vaak hoor is dat je niet anders moet sporten in het begin (dus niet fanatieker) dan je altijd al deed of juist niet deed![]()
Ik loop alleen met de hond, klauter de vliering trap honderd keer per dag op en af (want daar werk / hobby ik) en sjouw en klus veel.... dat is toch wel het meeste sporten wat ik doeen dat bevalt prima
Overigens vind ik (rol)schaatsen super leuk om te doen, maar dat laat ik dan echt wel effekes
Ik ben in sept gestopt met de pil. De menstruatie van okt was mijn eerste; nette cyclus van 28 dagen dus.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Gek, Lushes. Had je eerder wel een regelmatige periode?
Ik ben vandaag 5 dagen eerder dan verwacht ongesteld geworden. Denk ik, want het zet nog niet helemaal door. Wel goed, dan kunnen we eerder beginnen. Alleen, dan zouden we volgend weekend aan de bak moeten, en dan zijn mijn ouders het hele weekeind bij ons thuis. Ach ja, vinden we vast wat op...
heb je een cyclus van 3 weken dan?quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Gek, Lushes. Had je eerder wel een regelmatige periode?
Ik ben vandaag 5 dagen eerder dan verwacht ongesteld geworden. Denk ik, want het zet nog niet helemaal door. Wel goed, dan kunnen we eerder beginnen. Alleen, dan zouden we volgend weekend aan de bak moeten, en dan zijn mijn ouders het hele weekeind bij ons thuis. Ach ja, vinden we vast wat op...
Blijkbaar! Dit is m'n eerste echt cyclus sinds verwijderen spiraal. Maar kijken hoe het gaat lopen!quote:Op zaterdag 15 november 2014 12:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
heb je een cyclus van 3 weken dan?
Ik bedacht ook dat als mijn cyclus 25 dagen blijft (zoals de eerste keer) dat we dan maar zo'n 11 dagen hebben om het te proberen waarvan ik ook nog meestal een week ongesteld ben
een cyclus kan raar lopen wanneer het weer ik gang moet komen, kijk dus niet raar op als je volgende cyclus juist heel lang is. Zelf heb ik nu 25-40-? Maar er zijn ook meiden met cycli van 90 dagenquote:Op zaterdag 15 november 2014 12:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Blijkbaar! Dit is m'n eerste echt cyclus sinds verwijderen spiraal. Maar kijken hoe het gaat lopen!
Jij gaat door voor de wasmachine!quote:Op zaterdag 15 november 2014 09:19 schreef Daui het volgende:
[..]
Korfbal?
Zondag ga je weer testen toch? Je streepjes zijn gewoon een beetje verlegen
Hoeveel weken was je toen het misging vorige keer? Als je al bij de vk liep was je verder dan ik dacht waarschijnlijk. Als je er geen antwoord op wil geven snap ik dat ook hoorquote:Op zaterdag 15 november 2014 20:54 schreef Cygne het volgende:
Qua sport: ik crosstrain, hoepel en wandel fanatiek sinds ik een activitytracker heb.
Tijdens de laatste zwangerschap zo'n 10 kilo afgevallen door kotsen maar toen was ik nog steeds veel te zwaar en mocht ik eigenlijk niks aankomen van de vk. Nu weeg ik niet meer maar mn kleren worden wel te groot.
Het enige wat ik niet doe is alcohol.
Gestopt met groeien bij 11 weken, gecuretteerd met 12. 3 goede echo's gehad en met de termijnecho was t dood.quote:Op zaterdag 15 november 2014 20:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoeveel weken was je toen het misging vorige keer? Als je al bij de vk liep was je verder dan ik dacht waarschijnlijk. Als je er geen antwoord op wil geven snap ik dat ook hoor![]()
Ocherm dan was je al behoorlijk verquote:Op zaterdag 15 november 2014 21:10 schreef Cygne het volgende:
[..]
Gestopt met groeien bij 11 weken, gecuretteerd met 12. 3 goede echo's gehad en met de termijnecho was t dood.
Geen idee maar het bloeden is dus eindelijk gestopt begrijp ik?quote:Op zaterdag 15 november 2014 21:51 schreef Hilzillah het volgende:
Ehrm... Omdat google stom is. Na een mk als het bloeden gestopt is. Hoe lang duurt het meestal voordat er een eitje komt kijken? Of is dat koffiedik kijken en bij iedereen anders?
Wat heeft dat lang geduurd zegquote:Op zaterdag 15 november 2014 23:40 schreef Hilzillah het volgende:
Ik was er al bang voor Moppert
Even tellen... Vanaf de constatering bijna 7 weken en de curretage bijna 6. Vanaf gisteren is het bloeden helemaal gestopt.
Donderdag nacontrolle bij de gyn.
Hoepelen op de Wii?quote:Op zondag 16 november 2014 09:49 schreef Daui het volgende:
Cygne heb je een echte hoepel? Ik hoepel alleen op de Wii. Wel heel leuk.
Lushes kan je me wat meer vertellen over de oefeningen? Is dat ook voor de eerste paar weken?
En zou ik die ook niet moeten vermijden in de LF fase voor de zekerheid? Het zijn wel allemaal oefeningen die ik juist doe om het overtollig vet weg te houden.
Wii fitquote:Op zondag 16 november 2014 09:53 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Hoepelen op de Wii?Ik kan me daar even geen beeld bij indenken?
Dat zal er erg charmant uit zien als ik dat zou doen hahaquote:
Doe je dan wel de gordijnen dicht?quote:Op zondag 16 november 2014 10:04 schreef Daui het volgende:
Met een balance board
[ afbeelding ]
Hier sta je dan op met je heupen te bewegen
quote:Op zondag 16 november 2014 10:13 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Doe je dan wel de gordijnen dicht?
quote:Op zondag 16 november 2014 10:13 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Doe je dan wel de gordijnen dicht?
Ik heb een echte. Een verzwaarde fitnesshoepel.quote:Op zondag 16 november 2014 09:49 schreef Daui het volgende:
Lushes kan je me wat meer vertellen over de oefeningen? Is dat ook voor de eerste paar weken?
En zou ik die ook niet moeten vermijden in de LF fase voor de zekerheid? Het zijn wel allemaal oefeningen die ik juist doe om het overtollig vet weg te houden.
Voor en tijdens conceptie moet je helemaal niets anders doen dan je doet.quote:Op zondag 16 november 2014 09:49 schreef Daui het volgende:
Dankjewel! Dat stelt me wel gerust dat ik voorlopig fijn door kan sporten en nog een paar crunches er tegenaan kan gooienquote:Op zondag 16 november 2014 18:12 schreef Lushes het volgende:
[..]
Voor en tijdens conceptie moet je helemaal niets anders doen dan je doet.
Sporten heeft pas effect als je daadwerkelijk een baby in je buik hebt. Dus vanaf een week of 8 ga je eens je sport aanpassen. Tot die tijd is het nonsens om je er uberhaupt mee bezig te houden.
Sterker nog, het is belangrijker om op gewicht te blijven voor een succesvolle bevruchting![]()
Al gaat dat alleen op voor over-en ondergewicht. Een beetje vet op de juiste plekken is juist gezond en vooral erg vruchtvriendelijk.
Volgens mij vanaf een bmi van 30.quote:Op zondag 16 november 2014 19:31 schreef Daui het volgende:
Over hoeveel onder en overgewicht hebben we het dan? Dat het de bevruchting in de weg staat
Daar is niks over te zeggen en je BMI zegt echt helemaal niks. Ik zal blij zijn als dat een keer verdween uit de boeken. Net als weegschalen trouwens. En herbalife shakesquote:Op zondag 16 november 2014 19:31 schreef Daui het volgende:
Over hoeveel onder en overgewicht hebben we het dan? Dat het de bevruchting in de weg staat
Het wordt vooral weer afwachten! Het mooiste zou zijn als ik overmorgen ongesteld word, dan zit ik op een cyclus van 28 dagen. Maar het kan ook zomaar weer 40 dagen worden natuurlijkquote:Op zondag 16 november 2014 20:10 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Cygne. We gaan voor een plakkert dit keer!
MaJo! Dat wordt nog spannend dus voor jou!
Ik sport momenteel niet, dus heb weinig toe te voegen aan de discussie. Komt wel weer als ik het privé iets rustiger heb
.
Ik vind het echt zo naar voor je dat je je zo gevoeld hebt tijdens je zwangerschapquote:Op zondag 16 november 2014 20:20 schreef kwakz0r het volgende:
Ja hoi, ik had een bmi van 55(!) toen ik zwanger werd in de vierde ronde proberen (zonder ovulatietesten of wat dan ook).
Ging iedereen heel bang van kijken in t ziekenhuis maar heb een gezonde zwangerschap gehad en een gezond kindje en ben nu 17 kilo lichter (bmi 49) dan toen ik zwanger werd (3 weken na de bevalling).
Het is natuurlijk gezonder om minder overgewicht te hebben maar het gaat nog altijd om verhoogde kansen op complicaties, niet verhoogde zekerheden... Ik vind het wel jammer dat ik in t ziekenhuis zo enorm als patient werd gezien en er bijna vanuit werd gegaan dat er wel dingen fout moesten lopen.
ik ben vanaf het begin medisch geweest (AD en astma) en heb mij ondanks de vele bezoeken en 2 opnames nooit onwijs patient gevoeld, geen nr maar gewoon GM87. verschilt dus heel erg per ziekenhuis denk ik.quote:Op zondag 16 november 2014 20:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het wordt vooral weer afwachten! Het mooiste zou zijn als ik overmorgen ongesteld word, dan zit ik op een cyclus van 28 dagen. Maar het kan ook zomaar weer 40 dagen worden natuurlijk
[..]
Ik vind het echt zo naar voor je dat je je zo gevoeld hebt tijdens je zwangerschapHet zou niet de bedoeling moeten zijn van een ziekenhuis om je dat gevoel te laten geven. Ik slik AD dus de kans is groot dat ik ook met medische indicatie in het ziekenhuis zal moeten bevallen, hopelijk voel ik me dan niet zo als patiënt behandeld.
En superknap dat je zoveel bent afgevallen al tijdens de zwangerschapEnig idee waar dat hem in zit? En mooi ventje heb je gebakken hoor
Dat is fijn om te horenquote:Op zondag 16 november 2014 21:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
ik ben vanaf het begin medisch geweest (AD en astma) en heb mij ondanks de vele bezoeken en 2 opnames nooit onwijs patient gevoeld, geen nr maar gewoon GM87. verschilt dus heel erg per ziekenhuis denk ik.
Wat is AD? Als ik het google krijg ik resultaten over het Algemeen Dagblad en ADHDquote:Op zondag 16 november 2014 21:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is fijn om te horen
Klopt het dat je met AD altijd bij een gyn moet lopen en ook in het ziekenhuis moet bevallen + een paar dagen blijven voor nacontrole? Dat hoorde ik van een vriendin maar kan er op internet maar bar weinig over vinden
Anti depressivaquote:Op zondag 16 november 2014 21:16 schreef Daui het volgende:
[..]
Wat is AD? Als ik het google krijg ik resultaten over het Algemeen Dagblad en ADHD
ik moest bij de gyn lopen ivm astma, voor zover ik weet mag je voor controles gewoon bij de vk lopen maar moet je wel in t ziekenhuis bevallen.quote:Op zondag 16 november 2014 21:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is fijn om te horen
Klopt het dat je met AD altijd bij een gyn moet lopen en ook in het ziekenhuis moet bevallen + een paar dagen blijven voor nacontrole? Dat hoorde ik van een vriendin maar kan er op internet maar bar weinig over vinden
De gewoonte is idd dat je in het ziekenhuis bevalt zodat ze je kindje 24 uur in de gaten kunnen houden. Dit omdat de kans bestaat dat ie last heeft van ademhalingsproblemen. Die kans hierop is erg klein, minder dan 1%, maar het moet wel direct behandeld worden.quote:Op zondag 16 november 2014 21:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is fijn om te horen
Bedankt voor je uitleg! Ik ben speciaal vanwege de kinderwens overgestapt op een meer "zwangerschapsvriendelijke" AD, namelijk Citalopram.quote:Op zondag 16 november 2014 21:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
ik moest bij de gyn lopen ivm astma, voor zover ik weet mag je voor controles gewoon bij de vk lopen maar moet je wel in t ziekenhuis bevallen.
ik zou eerst 48 uur na de bevalling moeten blijven, maar ik ben om 20:12 bevallen en de volgende middag mocht ik al naar huis, wel nadat de kinderarts saar had nagekeken, en ik een folder had gelezen over ontwenningsverschijnselen bij de baby, en die folder moest ook mee voor de kraamzorg.
na 3 weken had saar controle bij de kinderarts en dat was t.
welke AD heb je?
Fijn om te lezen dat het allemaal meevalt qua extra controlesquote:Op zondag 16 november 2014 21:37 schreef -Spring het volgende:
[..]
De gewoonte is idd dat je in het ziekenhuis bevalt zodat ze je kindje 24 uur in de gaten kunnen houden. Dit omdat de kans bestaat dat ie last heeft van ademhalingsproblemen. Die kans hierop is erg klein, minder dan 1%, maar het moet wel direct behandeld worden.
Dit staat in een document dat ik heb meegekregen van de pop-poli in het Erasmus MC, opgesteld door de NVOG.
dit gaat wel over ssri's btw.
Ikzelf slik een ssri en loop gewoon bij de vk. Ik beval wel in het ziekenhuis.
Dat vind ik wat eh...overbodig en gemeen eigenlijk van je VK.quote:Op zondag 16 november 2014 20:09 schreef Cygne het volgende:
Helder Lushes!
Qua bovenkleding draag ik 38, broeken verschilt heel erg. Tussen de 40 en de 46. Hele smalle taille en flinke heupen, kont en benen. Ook een normale regelmatige cyclus.
Mijn vk ging wel echt heel erg prat op mijn bmi. Toen 32 geloof ik. Ik was toen al flink afgevallen. Ze wilde me doorverwijzen naar een diëtist om niet aan te komen want ik zat in 'het rode vakje' en dat was ernstig en ongezond. Daarom ben ik nu aan t afvallen met gezond eten en veel sporten.
Ik word wel redelijk makkelijk zwanger. Niet heel snel maar ook niet lang. Dat is dus niet t probleem. Ik weet niet of mijn overgewicht iets te maken heeft met mijn miskramen. Wellicht heeft de gynaecoloog daar advies over.
Zo zie je maar.quote:Op zondag 16 november 2014 20:20 schreef kwakz0r het volgende:
Ja hoi, ik had een bmi van 55(!) toen ik zwanger werd in de vierde ronde proberen (zonder ovulatietesten of wat dan ook).
Ging iedereen heel bang van kijken in t ziekenhuis maar heb een gezonde zwangerschap gehad en een gezond kindje en ben nu 17 kilo lichter (bmi 49) dan toen ik zwanger werd (3 weken na de bevalling).
Het is natuurlijk gezonder om minder overgewicht te hebben maar het gaat nog altijd om verhoogde kansen op complicaties, niet verhoogde zekerheden... Ik vind het wel jammer dat ik in t ziekenhuis zo enorm als patient werd gezien en er bijna vanuit werd gegaan dat er wel dingen fout moesten lopen.
Zomerbabyquote:Op maandag 17 november 2014 09:32 schreef Zomerzon01 het volgende:
Hier gisteren wel lichte krampjes gehad die lijken op de aanloop naar menstruatie.
Ook gevoelige borsten kan ik het niet aan merken want die heb ik altijd voordat ik ongesteld wordt.
Ook opgezwollen buik altijd als ik ongesteld moet worden.
Morgen NOD, heb nog niet durven testen. Maar ik vrees dat het dit keer niet gelukt is.
Ik zit nu bij CZ. Ik zag dat Univé goedkoper is met 135 per maand maar dan krijg je weer minder fysio vergoed (9 ipv 18 behandelingen). Ik loop standaard bij de fysio dus 18 behandelingen zou wel prettig zijn.quote:Op maandag 17 november 2014 11:05 schreef L-E het volgende:
Dat kan denk ik wel goedkoper Majo, waar ben je nu verzekerd?
Ik zag bij Ohra dat daar de tandartsvergoeding weer heel laag was. Lastig hoor om een verzekering te vinden waar alles in zit wat je wilquote:Op maandag 17 november 2014 11:09 schreef L-E het volgende:
In 2013 had ik een gezinspakket van Ohra, meen ik. Toen iets van 130 per maand, en echt heeeeeel veel vergoeding voor fysio, chiropractie en zaken rondom zwangerschap.
Enniehoe, vergelijken loont wel, als het om de zorgverzekering gaat
Klopt idd. Maar ik had berekend dat twee keer per jaar de controle bij de tandarts me minder kostte dan elke maand ervoor betalen, als je altijd wel iets hebt bij de tandarts is dat geen optie denk ikquote:Op maandag 17 november 2014 11:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zag bij Ohra dat daar de tandartsvergoeding weer heel laag was. Lastig hoor om een verzekering te vinden waar alles in zit wat je wilIk ga sowieso nog rondkijken de komende tijd
Oeh dat klinkt goedquote:Op maandag 17 november 2014 11:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
FBTO.... 122 euro per mnd incl gezinsmodule waardoor eigen bijdrage kraamzorg ook vergoed werd...
moeite waard om even naar te kijken.
Ik heb helaas te vaak gaatjes/vullingen/wortelkanaal dus dat is geen optie neequote:Op maandag 17 november 2014 11:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Klopt idd. Maar ik had berekend dat twee keer per jaar de controle bij de tandarts me minder kostte dan elke maand ervoor betalen, als je altijd wel iets hebt bij de tandarts is dat geen optie denk ik
ik zit nog steeds in hetzelfde land! We hopen wel in het voorjaar naar Duitsland te verhuizen, pending finances. Mijn vriend is duits, inderdaad!quote:Op maandag 17 november 2014 11:04 schreef MaJo het volgende:
Spannend zomerzon! Ik ga heel hard voor je duimen
Jager zit je tegenwoordig in Duitsland of is je vriend Duits? Wel grappig hoe dat verschilt per land. Ook iets om naar te kijken hoe dat zit met vergoedingen denk ik
Ik heb eens gekeken naar mijn zorgverzekering maar dan met gezinspakket. Ga ik van 115 euro per maand naar 150 per maandVind dit best een fors verschil
Ah dat is ook een spannende onderneming! Ik hoop dat het allemaal rondkomt danquote:Op maandag 17 november 2014 11:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik zit nog steeds in hetzelfde land! We hopen wel in het voorjaar naar Duitsland te verhuizen, pending finances. Mijn vriend is duits, inderdaad!
Gefeliciteerd met de baby van je vriendinquote:Op maandag 17 november 2014 11:59 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Goedemorgen!
Een vriendin van me is voor het weekend bevallen van een prachtige dochter, en nu rammelen mijn eierstokken(en die van
overigens ook
).
Over verzekeringen > goeie tips! Ik zit nu dus bij Agis, maar ik heb helemaal nog niet gekeken hoe zij alles regelen voor zwangere vrouwen en gezinnen. Zal hier volgende week eens even induiken.
Zomerzon, zou mooi zijn als het raak is! We houden van korte wachtbankjes.
Koffiedik kijken.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:40 schreef Hilzillah het volgende:
Ik was er al bang voor Moppert
Even tellen... Vanaf de constatering bijna 7 weken en de curretage bijna 6. Vanaf gisteren is het bloeden helemaal gestopt.
Donderdag nacontrolle bij de gyn.
Het kan best zijn dat je een snelle innesteling hebt gehad.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:28 schreef Lushes het volgende:
Ik moet even iets van me af schrijven.
Gisteren een vreselijke dag gehad. Ik was zó labiel en had zulke extreme hot flushes dat ik dacht dat ik acuut in de overgang zat ofzo. Ik had het zo krankzinnig warm dat ik de terrasdeuren van de slaapkamer wagenwijd open heb gezet, tot afgrijzen van mijn vriend.
Toch vind ik het wat vroeg allemaal.
26 okt eerste menstruatie, 11 nov eisprong en wel volgens het boekje gevreeen, maar 4 dagen erna al raar doen lijkt me wat vreemd toch?
Ik heb geen pijnlijke borsten, wel is het nogal prettig als de bh uit gaat.
Tegelijkertijd de angst dat als het echt in 1 keer raak is, me dat allemaal iets te snel gaat en dan kan ik mezelf wel schoppen hoe ik zo'n debiele gedachte in mijn hoofd kan halen .
Vandaag niet veel beter, ik heb het warm en koud tegelijk, maar niet ziek. Gewoon prima.
Zijn mijn hormonen gewoon aan de carnaval? Ik hoef pas over 7 dagen ongesteld te worden.
/einde stomme post
ach arme..quote:Op maandag 17 november 2014 12:18 schreef Stippelrientje het volgende:
Hmz..
Eindelijk een piek op mijn ovulatiestokjes te zien.... na weet ik het hoeveel weken....
Is mijn meneer doodziek![]()
Met zijn koortshoofd onder de douche laten afkoelen en het zweet eraf. Terug het bed in met drinken en een pammetje der in. Thee met honing naast het bed gezet en alweer ververst. Zijn kruik gevuld, want koude tenenZegt hij: "Echt? Een donker streepje... *kucht en snottert* .... we kijken wel.... *snurk* ..... *schrikt wakker* .. hoe ik mij vanavond voel
*klappertand*
Mannen zijn zo zielig!! (Dit keer denk ik dat het niet lijkt op teen een beetje stoten en doodbloeden aan je arm drama... maar echt zielig ziekach ja.. shit happens!)
Ik denk zomaar ... dat er weinig te verwachten is en ik alvast de reclames voor maandverband en tampons in de gaten ga houden voor over 2 weken
het is ook spannend! Ons leven staat het komende jaar behoorlijk op de kop!quote:Op maandag 17 november 2014 11:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah dat is ook een spannende onderneming! Ik hoop dat het allemaal rondkomt dan
Ik laatst ook 3 doosjes in de aanbiedingquote:Op maandag 17 november 2014 12:36 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ach arme..
Ik heb net 100 tampons gekocht....
Boh dat is balenquote:Op maandag 17 november 2014 12:18 schreef Stippelrientje het volgende:
Hmz..
Eindelijk een piek op mijn ovulatiestokjes te zien.... na weet ik het hoeveel weken....
Met zijn koortshoofd onder de douche laten afkoelen en het zweet eraf. Terug het bed in met drinken en een pammetje der in. Thee met honing naast het bed gezet en alweer ververst. Zijn kruik gevuld, want koude tenenZegt hij: "Echt? Een donker streepje... *kucht en snottert* .... we kijken wel.... *snurk* ..... *schrikt wakker* .. hoe ik mij vanavond voel
*klappertand*
Mannen zijn zo zielig!! (Dit keer denk ik dat het niet lijkt op teen een beetje stoten en doodbloeden aan je arm drama... maar echt zielig ziekach ja.. shit happens!)
Ik denk zomaar ... dat er weinig te verwachten is en ik alvast de reclames voor maandverband en tampons in de gaten ga houden voor over 2 weken
Dat kun je wel zeggen ja!quote:Op maandag 17 november 2014 12:37 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
het is ook spannend! Ons leven staat het komende jaar behoorlijk op de kop!
quote:Op maandag 17 november 2014 11:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oeh dat klinkt goedIs dat met die modules die je aan en uit kunt zetten?
[..]
Ik heb helaas te vaak gaatjes/vullingen/wortelkanaal dus dat is geen optie neeSterker nog, ik moet al jaren een kroon maar stel dat steeds uit omdat dat hartstikke duur is
Ik geloof dat alle premies wel iets omhoog gaan, maar meer dan een paar euro zal het niet zijn lijkt me. Ik ga het eens checken!quote:Op maandag 17 november 2014 12:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]is trouwens wel de premie van 2014
ZIN MAKEN!!!quote:Op maandag 17 november 2014 13:57 schreef Cygne het volgende:
Lushes.![]()
Ze wilde niet dat ik af zou vallen maar ik mocht niks aankomen. Het liefst maximaal op t gewicht van begin zwangerschap.
Qua afvallen nu. Ik eet gezond en sport lekker. De weegschaal ligt in de schuur. Vier verdiepingen lager.![]()
Vruchtbare periode is aangebroken en ik heb geen zin in seks. Gewoon helemaal niet.
Zit voor mij niet zoveel tussen. Dag of 3.quote:Op maandag 17 november 2014 15:28 schreef Barreltje het volgende:
En voor de vruchtbare periode?
Heb je dan wel sex?
Ik.heb na de menstruatie meestal even een aanloopje nodig..
Dus hoe eerder we dan beginnen, hoe meer zin ik heb in de vruchtbare periode.. een beetje "inslingeren "
Cyclus 25. Menstruatie 6 dagen.quote:Op maandag 17 november 2014 15:55 schreef Barreltje het volgende:
Heb je zo'n lange menstruatie en korte cyclus?
(Ik onthoud het niet van iedereen)
dat is wel herkenbaar hahaquote:Op maandag 17 november 2014 15:28 schreef Barreltje het volgende:
En voor de vruchtbare periode?
Heb je dan wel sex?
Ik.heb na de menstruatie meestal even een aanloopje nodig..
Dus hoe eerder we dan beginnen, hoe meer zin ik heb in de vruchtbare periode.. een beetje "inslingeren "
Volproppen met paracetamol en goan!!quote:Op maandag 17 november 2014 12:18 schreef Stippelrientje het volgende:
Hmz..
*klappertand*
Balen Starbuckquote:Op maandag 17 november 2014 18:16 schreef Starbuck_ het volgende:
Welkom terug zomerzon!
Balen van je zieke meneer, stippelrien!
Nou, ik ben na 41 dagen eindelijk ongesteld![]()
![]()
Eerst dagen spotting (heb ik nooit) en nu dan ongesteld maar best weinig bloed vergeleken met normaal. Nou, misschien is het dan ook sneller voorbijdus nieuwe ronde hier.
He bah!quote:Op maandag 17 november 2014 18:16 schreef Starbuck_ het volgende:
Nou, ik ben na 41 dagen eindelijk ongesteld![]()
![]()
Eerst dagen spotting (heb ik nooit) en nu dan ongesteld maar best weinig bloed vergeleken met normaal. Nou, misschien is het dan ook sneller voorbijdus nieuwe ronde hier.
Aaaah! Nee!quote:Op maandag 17 november 2014 12:18 schreef Stippelrientje het volgende:
Hmz..
Duimendraaien!quote:Op maandag 17 november 2014 09:32 schreef Zomerzon01 het volgende:
Hier gisteren wel lichte krampjes gehad die lijken op de aanloop naar menstruatie.
Ook gevoelige borsten kan ik het niet aan merken want die heb ik altijd voordat ik ongesteld wordt.
Ook opgezwollen buik altijd als ik ongesteld moet worden.
Morgen NOD, heb nog niet durven testen. Maar ik vrees dat het dit keer niet gelukt is.
Toch ook wel spannend dus?quote:Op zondag 16 november 2014 13:27 schreef MaJo het volgende:
Omdat ik sinds het overgeven in Berlijn elke ochtend misselijk ben heb ik net voor de zekerheid een testje gedaan. Deze was negatief. Maar weer afwachten dan, ben benieuwd hoe lang deze cyclus duurt!
Ik vind dat echt zo knap!quote:Op zondag 16 november 2014 20:20 schreef kwakz0r het volgende:
Oeh!quote:Op maandag 17 november 2014 11:59 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Goedemorgen!
Een vriendin van me is voor het weekend bevallen van een prachtige dochter, en nu rammelen mijn eierstokken(en die van
overigens ook
).
Wat hebben ze onderzocht?quote:Op maandag 17 november 2014 20:47 schreef Cygne het volgende:
Mooi stippelrientje!
Morgen krijgen wij uitslagen van de gynaecoloog. Ik ben echt zenuwachtig ervoor.
Chromosomen, stollingsafwijkingen en vitamine b12, geloof ik.quote:Op maandag 17 november 2014 21:12 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Wat hebben ze onderzocht?
Spannend!quote:Op maandag 17 november 2014 21:18 schreef Cygne het volgende:
[..]
Chromosomen, stollingsafwijkingen en vitamine b12, geloof ik.
Om 8.30.
Hij mag ook gewoon liggen en dan blijf ik wel al het werk doen......quote:Op maandag 17 november 2014 21:13 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Dank allemaal!
Cygne. Ik zal aan je denken morgen. Hoe laat heb je je afspraak?
Stippelrientje! Jij werkt hard voor een kleine frummel ook he. Ik duim dat meneer Stippel zich zo goed genoeg voelt om te gaan klussen
.
Kusje voor Starbuck. Op naar een nieuwe ronde vol nieuwe kansen!
Ja! Heel veel succes!quote:Op maandag 17 november 2014 20:47 schreef Cygne het volgende:
Mooi stippelrientje!
Morgen krijgen wij uitslagen van de gynaecoloog. Ik ben echt zenuwachtig ervoor.
Nou dat snap ik!quote:Op maandag 17 november 2014 21:28 schreef coccinelle het volgende:
Spannend cygne! Veel sterkte morgen!
Ik dacht dat mijn menstruatie vanochtend eindelijk -na 5 dagen spotting- was doorgebroken, maar net zat er helemaal niks in mijn menstruatiecup. Hier wordt ik zo onzeker van! Valse hoop etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |