abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146667581
Over sporten..

wat ik vaak hoor is dat je niet anders moet sporten in het begin (dus niet fanatieker) dan je altijd al deed of juist niet deed :D

Ik loop alleen met de hond, klauter de vliering trap honderd keer per dag op en af (want daar werk / hobby ik) en sjouw en klus veel.... dat is toch wel het meeste sporten wat ik doe :9 en dat bevalt prima :+ Overigens vind ik (rol)schaatsen super leuk om te doen, maar dat laat ik dan echt wel effekes :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_146669692
Tja, sporten... ik krijg het voor elkaar om mezelf in een sportBH te hijsen, mijn hagelwitte schoentjes onder te binden, en vervolgens op de bank naar TLC te kijken tot de sportschool dicht is. B-)

Ik vind volwassensporten ook geen kloot aan. Tot ze een apenkooi/blokjesvoetbal/trampoline-met-schuimbak-klasje gaan starten op mijn sportschool, ben ik gedoemd om lui op de bank te hangen..... (zielig he?) :P
pi_146670563
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 01:15 schreef Sara82 het volgende:
Tja, sporten... ik krijg het voor elkaar om mezelf in een sportBH te hijsen, mijn hagelwitte schoentjes onder te binden, en vervolgens op de bank naar TLC te kijken tot de sportschool dicht is. B-)

Ik vind volwassensporten ook geen kloot aan. Tot ze een apenkooi/blokjesvoetbal/trampoline-met-schuimbak-klasje gaan starten op mijn sportschool, ben ik gedoemd om lui op de bank te hangen..... (zielig he?) :P
Volgens mij kan je beter je lidmaatschap opzeggen en met die hagelwitte schoentjes buiten een lekker rondje lopen ;)

TLC kijken :@ Daar kan ik zo nu en dan ook wat van. Ik druk dan wel geregeld op pauze (lang leve de interactieve tv) en doorspoelen voor de reclames. En dan weer enorm veel poetsen in een zo kort mogelijke tijd om weer te kunnen hangen met een kop verdiende thee en one born every minute drama's :9 , eruit geplopte kids families en cake die om je oren vliegt :P

O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_146672299
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:23 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Een jaar alweer.. :* Je maakt dus geen gebruik van ovulatietesten begrijp ik? Is dat een optie?
Jawel ik pies strips :P maar ik pies blijkbaar altijd een lichte streep en ben het gewoon 1 dag vergeten (slimmmm)
pi_146672672
Ja hoi! Weekend! O+
Nog geen bloed en vanochtend niet getest, maar van de week had ik nog geen streepjes :N

Ik doe een teamsport, die zo af en toe, ondanks het suffe imago, behoorlijk ruw kan zijn.. Dus ik moet nog eens kijken wat het verstandigst is als het zover is :Y
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_146672833
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:31 schreef Daui het volgende:
Maak je dan je eigen spinklasje Limone of fiets je er gewoon op los?
Oh nee, zo fanatiek ben ik niet hoor! Er zitten programma's op de fiets en ik doe er nu 1 van een half uur, terwijl ik pulp tv kijk (verslaafd, dubbeltje op z'n kant etc.). ;)
pi_146672901
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 09:09 schreef Limone het volgende:

[..]

Oh nee, zo fanatiek ben ik niet hoor! Er zitten programma's op de fiets en ik doe er nu 1 van een half uur, terwijl ik pulp tv kijk (verslaafd, dubbeltje op z'n kant etc.). ;)
Ik heb een fitness dvd en ondertussen kijk ik mijn tv series :) . Vind het ook wel makkelijk, want na werk is het nog maar een paar uur tot :Z
pi_146672919
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 november 2014 08:51 schreef SilverSjoiis het volgende:
Ja hoi! Weekend! O+
Nog geen bloed en vanochtend niet getest, maar van de week had ik nog geen streepjes :N

Ik doe een teamsport, die zo af en toe, ondanks het suffe imago, behoorlijk ruw kan zijn.. Dus ik moet nog eens kijken wat het verstandigst is als het zover is :Y
Korfbal?

Zondag ga je weer testen toch? Je streepjes zijn gewoon een beetje verlegen :@
pi_146673311
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 november 2014 08:51 schreef SilverSjoiis het volgende:
Ja hoi! Weekend! O+

Curling? :9 Badminton? :9
Schudden voor gebruik
pi_146673332
Hier nog altijd geen spotting of bloed te vinden, maar ook niet de normale "klachten" dat ik eens mijn vruchtbare week in ga of richting menstruatie. (geen idee wanneer mijn NOD gaat zijn deze keer, misschien hebben mijn eierstokken er gewoon geen zin in deze maand :? )

Bij mij gaat het dus ook een verrassing aanval worden, ben ik bang. :9

Ik wens iedereen een heel fijn weekend toe! :*
Schudden voor gebruik
pi_146673832
Jeu de boules?
Kwak
pi_146674513
Ik moet even iets van me af schrijven.

Gisteren een vreselijke dag gehad. Ik was zķ labiel en had zulke extreme hot flushes dat ik dacht dat ik acuut in de overgang zat ofzo. Ik had het zo krankzinnig warm dat ik de terrasdeuren van de slaapkamer wagenwijd open heb gezet, tot afgrijzen van mijn vriend.
Toch vind ik het wat vroeg allemaal.
26 okt eerste menstruatie, 11 nov eisprong en wel volgens het boekje gevreeen, maar 4 dagen erna al raar doen lijkt me wat vreemd toch?
Ik heb geen pijnlijke borsten, wel is het nogal prettig als de bh uit gaat.

Tegelijkertijd de angst dat als het echt in 1 keer raak is, me dat allemaal iets te snel gaat en dan kan ik mezelf wel schoppen hoe ik zo'n debiele gedachte in mijn hoofd kan halen .

Vandaag niet veel beter, ik heb het warm en koud tegelijk, maar niet ziek. Gewoon prima.
Zijn mijn hormonen gewoon aan de carnaval? Ik hoef pas over 7 dagen ongesteld te worden.

/einde stomme post
pi_146674679
Gek, Lushes. Had je eerder wel een regelmatige periode?

Ik ben vandaag 5 dagen eerder dan verwacht ongesteld geworden. Denk ik, want het zet nog niet helemaal door. Wel goed, dan kunnen we eerder beginnen. Alleen, dan zouden we volgend weekend aan de bak moeten, en dan zijn mijn ouders het hele weekeind bij ons thuis. Ach ja, vinden we vast wat op...
pi_146674752
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 23:55 schreef Dottey het volgende:
Over sporten..

wat ik vaak hoor is dat je niet anders moet sporten in het begin (dus niet fanatieker) dan je altijd al deed of juist niet deed :D

Ik loop alleen met de hond, klauter de vliering trap honderd keer per dag op en af (want daar werk / hobby ik) en sjouw en klus veel.... dat is toch wel het meeste sporten wat ik doe :9 en dat bevalt prima :+ Overigens vind ik (rol)schaatsen super leuk om te doen, maar dat laat ik dan echt wel effekes :D
Ik werk als personal trainer en weet dus wel *iets* over sporten tijdens zwangerschap.

Doe het en doe het precies zoals je altijd deed. Het is echt ontzettend goed voor jou en je telg.
Alleen gewichtheffen vermijden in je laatste trimester.

Verder kun je alles blijven doen tot je er geen zin meer in hebt.
Mijn vriendin gaf tot 9 maanden powersteps-les. Die floepte haar kind er praktisch uit op de step!

Vooral stabiliteitsoefeningen zijn goed te doen; buikspieren zeker doen en niet bang zijn om iets stuk te maken.
Intensief sporten tijdens je zwangerschap heeft zoveel voordelen;
- het voorkomt bekkeninstabiliteit
- het voorkomt incontinentie'
- je krijgt meer energie
- je houd je gewicht op peil en dat scheelt enorm ná de bevalling

Enige wat je niet moet doen is crunches ( oefeningen voor de rechte buikspieren ), maar doe vooral alle oefeningen voor de dwarse, zoals side bends en woodchoppers.

Verder moet je ook een paar dingen NIET doen:

- overstrekken, (ballistisch stretchen)
- vooroverbuigen vanuit het heupgewricht
- zijwaarts, ongesteund, buigen vanuit de heup
- snel opstaan vanuit een liggende positie

Verder moet je er rekening mee houden dat je 40% meer bloedplasma hebt als zwangere en je foetus/baby daar graag gebruik van maakt.
Als jij een marathon gaat lopen, dan put je ook de resources van je baby uit. De rode bloedcellen nemen namelijk niet evenredig toe en dus is de zuurstofcapaciteit minder.

Kortom: Zéker sporten; liefst 3 x per week max 45 min.
Matige intensiteit
Geen onverwachte draaibewegingen maken
Geen duursport.

Dan doe je jezelf en je kleintje een enorm plezier :)
pi_146674797
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:

Ik ben vandaag 5 dagen eerder dan verwacht ongesteld geworden. Denk ik, want het zet nog niet helemaal door. Wel goed, dan kunnen we eerder beginnen. Alleen, dan zouden we volgend weekend aan de bak moeten, en dan zijn mijn ouders het hele weekeind bij ons thuis. Ach ja, vinden we vast wat op...
Ik ben in sept gestopt met de pil. De menstruatie van okt was mijn eerste; nette cyclus van 28 dagen dus.
Maar dat had ik voor de pil ook altijd. Tot op de dag nauwkeurig.

- hopelijk zet het door voor je!
pi_146675259
Frappant hoor met al die cycli. Soms denk ik dat het ook komt omdat je er ineens zo bewust mee bezig bent, waardoor verschillen meer opvallen en je dingen anders gaat toeschrijven dan voorheen. En misschien dat stress er nog een rol in speelt?

Klinkt heel naar wat je had Lushes :{, maar gelukkig voelt nu alles weer normaal! Zit niks anders op dan afwachten.. Oh en thanks voor alle info rondom het sporten ^O^
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 12:16:01 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146675638
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:

heb je een cyclus van 3 weken dan?

Ik bedacht ook dat als mijn cyclus 25 dagen blijft (zoals de eerste keer) dat we dan maar zo'n 11 dagen hebben om het te proberen waarvan ik ook nog meestal een week ongesteld ben :o
5 - 28 februari Thailand O+
pi_146675703
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:16 schreef MaJo het volgende:

[..]

heb je een cyclus van 3 weken dan?

Ik bedacht ook dat als mijn cyclus 25 dagen blijft (zoals de eerste keer) dat we dan maar zo'n 11 dagen hebben om het te proberen waarvan ik ook nog meestal een week ongesteld ben :o
Blijkbaar! Dit is m'n eerste echt cyclus sinds verwijderen spiraal. Maar kijken hoe het gaat lopen!
  zaterdag 15 november 2014 @ 12:28:00 #194
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_146676126
Korfbal?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 12:32:32 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146676318
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 12:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Blijkbaar! Dit is m'n eerste echt cyclus sinds verwijderen spiraal. Maar kijken hoe het gaat lopen!
een cyclus kan raar lopen wanneer het weer ik gang moet komen, kijk dus niet raar op als je volgende cyclus juist heel lang is. Zelf heb ik nu 25-40-? Maar er zijn ook meiden met cycli van 90 dagen :o

Wel supertof dat jullie er voor gaan *O* zit je nog steeds in Zweden?
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 12:32:54 #196
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146676338
Ik gok op waterpolo :+
pi_146676722
Doorgebroken op dag 29 met maar een dag echt spotting. We gaan vooruit *O* (normaal cyclus van zevenentwintig dagen met drie tot vier dagen spotting. Hopelijk krijg ik snel een langere lf zonder spotting van te voren)
pi_146676935
Hier nu op dag 52, wat stom zo'n niemandsland. Kan fijne en lieve reactie van sara niet meer quoten, maar voel me er wel door gerustgesteld. Ik ben gewoon een dieseltrein dit keer :) Ik voel ook niet zo'n heel erge druk als bij de eerste. Toen was ik ervan overtuígd dat ik niet vruchtbaar was. Ik merk weinig van het pilstoppen verder. Wat meer pukkels, dat is het.
pi_146679946
:* voor Lionheart, Cassandra en Lushes en ook voor de rest

Mijn eisprong is volgens mij gisteren geweest. Maar het is weekend dus we batsen er vrolijk op door :)
Gewoon omdat het kan. Alvast goed oefenen voor ronde 3
  Moderator zaterdag 15 november 2014 @ 15:41:25 #200
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146681979
Gewoon batsen moet ook kunnen toch O+ Wij zijn niet zo van het batsen op schema dus dat schiet nog niet zo op :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')