• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
quote:Voor het wijzen van dit arrest werd aangenomen dat van een zorgplicht slechts sprake is als deze gebaseerd is op de wet of een overeenkomst. Het gaat daarbij om situaties als de uit de wet voortvloeiende zorgplicht die ouders hebben tegenover hun kinderen.[8] Het zich niet-distantiëren is in het algemeen onvoldoende om medeplichtigheid aan te nemen.[9] In de zaak bestond tussen het slachtoffer en de verdachte geen wettelijke of contractuele relatie die op de verdachte een zorgplicht vestigde. De Hoge Raad casseert desondanks niet. In plaats daarvan wordt de rechtsplicht afgeleid uit de omstandigheden van het geval: het feit dat de verdachte wist dat het slachtoffer weerloos was, dat die weerloosheid mede door verdachte is veroorzaakt en dat het slachtoffer bij hem in huis woonde.[10]
Tegenwoordig wordt aangenomen dat het enkel beletten van een misdrijf onvoldoende is om medeplichtigheid aan te nemen, maar dat er tevens een plicht tot beletten moet bestaan die voortvloeit uit de wet, overeenkomst of voorafgaand handelen.[11]
Moet ik even mijn arrestenlijstje erbij pakken hoor, momentquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
en nu in je eigen woorden tiesNULTWEE
Dit is toch een veel leukere naam man, hontenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:44 schreef Paxcon het volgende:
Medeplichtigheid door nalaten beodle je
Staat 2 keer hetzelfde maar de essentie is in ieder geval duidelijkquote:Het slachtoffer, een huisgenoot van verdachte, was door diens toedoen volstrekt weerloos. In die omstandigheden rustte op verdachte de rechtsplicht het slachtoffer te beschermen tegen het door L. In de woning van verdachte in diens aanwezigheid jegens het slachtoffer gepleegde geweld. De weerloosheid was door de verdachte veroorzaakt en daardoor kwam dus de rechtsplicht op de verdachte te liggen om het slachtoffer te beschermen en dus wel in te grijpen.
ja vind ik ook hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dit is toch een veel leukere naam man, honten
https://fbcdn-sphotos-h-a(...)16939e580d7154e184d2quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:40 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dit is trouwens niet waar Tchock, heb net een halve episode van That 70's show en 2 volledige Friends afleveringen gezien toen ik bezig was!
Ik denk dat Etsu dit plaatje meer kan waarderenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
https://fbcdn-sphotos-h-a(...)16939e580d7154e184d2
Ik wil je toch even verwijzen naar een klasgenootje van me...
eng eng engquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
https://fbcdn-sphotos-h-a(...)16939e580d7154e184d2
Ik wil je toch even verwijzen naar een klasgenootje van me...
Werkt ook voor vuurvosje, maar nu mis ik geluid op afspeelsnelheid x2.0quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:35 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Gebruik je Chrome? Als je bij de plugins Silverlight uitzet kun je zelf de afspeelsnelheid kiezen
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:51 schreef Ties02 het volgende:
Wij doen morgen het broekje wel weer uit he Pax
(deze snapt verder niemand)
hou die vieze praat in DMquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:51 schreef Ties02 het volgende:
Wij doen morgen het broekje wel weer uit he Pax
(deze snapt verder niemand)
Privaat was ook best simpel toch? (Ik was wel wat dingetjes vergeten te vermelden maja)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:23 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zo heb ik het:
[ afbeelding ]
Had jij net ook privaat?Hoe ging die?
Ik vond privaat niet simpel, wel goed te doen. Het tentamen was lang, en bijna niemand die ik heb gesproken heeft 'm af kunnen maken. 1 iemand heeft bij het betoog geen artikelen kunnen noemen vanwege tijdnood, en nog iemand anders heeft i.p.v. O.D. maar ongelukkige samenloop van omstandigheden genoemd omdat 'ie anders niet genoeg tijd hadquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Privaat was ook best simpel toch? (Ik was wel wat dingetjes vergeten te vermelden maja)
Had gisteren blijkbaar wel 3 foutjes in die meerkeuzevragen
Ja bij dat betoog was ik (ook ivm tijd) vergeten te vermelden waarom hij die zorgplicht zou hebben majaquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik vond privaat niet simpel, wel goed te doen. Het tentamen was lang, en bijna niemand die ik heb gesproken heeft 'm af kunnen maken. 1 iemand heeft bij het betoog geen artikelen kunnen noemen vanwege tijdnood, en nog iemand anders heeft i.p.v. O.D. maar ongelukkige samenloop van omstandigheden genoemd omdat 'ie anders niet genoeg tijd had
En 3 fout is meer dan prima bij de MC van gister. Ik had er 4 en zelfs dat is nog redelijk. Zo makkelijk waren die niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja bij dat betoog was ik (ook ivm tijd) vergeten te vermelden waarom hij die zorgplicht zou hebben maja
Wel O.D. en kelderluikcriteria gebruikt en zo dus ik denk dat dat wel goed zit
En als die meerkeuzevragen voor 50% van het cijfer voor die toets tellen, heb ik nog 0,7 nodig voor een voldoende (0,7 uit de open vragen dus) dus daar maar ik me niet echt druk om
Oh ja, dit noemden ze dus 'bijna een schema'wtfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Alsof jij die schema's van strafrecht gister niet in de kluwer had geplaktquote:
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:10 schreef Paxcon het volgende:
Dat je zelf nog snapt wat daar allemaal staat
Oh ja, dit noemden ze dus 'bijna een schema'Dat je daar uit wijs wordt als je in een tentamenzaal zit johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mag het weten
Nee die had ik al in mijn hoofd geplaktquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Alsof jij die schema's van strafrecht gister niet in de kluwer had geplakt
ja nee, is meer als geheugensteuntje voor het geval ik totaal geen idee zou hebben waar iets zou kunnen staan. Dan weet ik i.i.g. wat we wél behandeld hebben en dan zou ik eventueel dus kunnen kijgen van goh, klinkt als ... zal daar dan ook wel in de buurt staanquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat je daar uit wijs wordt als je in een tentamenzaal zit joh
Het klinkt zelfs alsof ze het aanmoedigenquote:
Moeten ze tuulk niet zeuren als je dat ook doetquote:- In de wettenbundel en de jurisprudentiereader mogen geen aantekeningen staan. Vermelding van wetsartikelen en jurisprudentie, onderstrepingen en markeringen zijn wel toegestaan. Dat betekent dat namen van arresten op welke plaats dan ook in de wettenbundel mogen worden bijgeschreven, dus ook in de vorm van een lijstje achterin, maar dat losse inlegvellen en/of vermelding van onderwerp(en) bij het lijstje van arresten niet zijn toegestaan.
Als je een 10 hebt neem ik een maand lang een FC Twente UIquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee die had ik al in mijn hoofd geplakt
Beter dan die lelijke UI die je nu hebt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Als je een 10 hebt neem ik een maand lang een FC Twente UI
Nou zegquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Beter dan die lelijke UI die je nu hebt.
Kom op Ties, haal een 10 aubquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ja bij dat betoog was ik (ook ivm tijd) vergeten te vermelden waarom hij die zorgplicht zou hebben maja
En als die meerkeuzevragen voor 50% van het cijfer voor die toets tellen, heb ik nog 0,7 nodig voor een voldoende (0,7 uit de open vragen dus) dus daar maar ik me niet echt druk om
Oh ja, dit noemden ze dus 'bijna een schema'Die zorgplicht heb ik ook niet genoemdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon O.D. uitleggen a.d.h.v. kelderluik en nog wat shit over aansprakelijkheid en evt. eigen schuld en klaar. Kom even zeg, dan hadden ze maar 2,5 of 3 uur de tijd moeten geven.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Ye, ik heb in een van die kelderluikcriteria vermeld dat de waarschijnlijkheid dat mensen niet goed opletten niet heel groot is, omdat zij ook wisten of hadden kunnen weten dat het glad was (KNMI dit dat) en op het einde dat die schadevergoeding aangepast kan worden als de rechter meent dat er sprake is van eigen schuld (6:101?)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:18 schreef Blistering het volgende:
[..]
Die zorgplicht heb ik ook niet genoemdGewoon O.D. uitleggen a.d.h.v. kelderluik en nog wat shit over aansprakelijkheid en evt. eigen schuld en klaar. Kom even zeg, dan hadden ze maar 2,5 of 3 uur de tijd moeten geven.
Exact. Ik had overigens dat het wel waarschijnlijk is dat mensen op hun muil gaan aangezien er niet was gestrooid of de boel ijsvrij was gemaakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ye, ik heb in een van die kelderluikcriteria vermeld dat de waarschijnlijkheid dat mensen niet goed opletten niet heel groot is, omdat zij ook wisten of hadden kunnen weten dat het glad was (KNMI dit dat) en op het einde dat die schadevergoeding aangepast kan worden als de rechter meent dat er sprake is van eigen schuld (6:101?)
Ye de waarschijnlijkheid dat iets gebeurt is groot maar de waarschijnlijkheid dat mensen niet goed opletten is laagquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:22 schreef Blistering het volgende:
[..]
Exact. Ik had overigens dat het wel waarschijnlijk is dat mensen op hun muil gaan aangezien er niet was gestrooid of de boel ijsvrij was gemaakt.
[..]
Oh ja, dit noemden ze dus 'bijna een schema'Gek zeg, dat ze je verdenken van fraude...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat moet jij halen dan? Ik moet een 6,4 halen voor een 5,5quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ye de waarschijnlijkheid dat iets gebeurt is groot maar de waarschijnlijkheid dat mensen niet goed opletten is laag
Zoiets
Komp vast wel goed dan
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gek zeg, dat ze je verdenken van fraude...
Euhm 4,9quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:24 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wat moet jij halen dan? Ik moet een 6,4 halen voor een 5,5
Hoe gaat jouw studie, spot?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja alles eigenlijk. Sorry.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja alles eigenlijk. Sorry.
Ik kreeg continu Plasterk opmerkingen. Toen was ik er helemaal klaar mee.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die oude was zo smaakvol.
Barbaren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik kreeg continu Plasterk opmerkingen. Toen was ik er helemaal klaar mee.
raar zo, die 2 ui's vlak onder elkaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik kreeg continu Plasterk opmerkingen. Toen was ik er helemaal klaar mee.
van wat?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat gaat momenteel ook moeizaam. Ik heb de 15e een tentamen, maar ik ga waarschijnlijk niet.
[..]
Oh ja, dit noemden ze dus 'bijna een schema'Huh, jij mag een arrestenbundel bij je tentamen houden? Wordt steeds gekker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag jij later ook bij Europees recht.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:40 schreef Accursius het volgende:
[..]
Huh, jij mag een arrestenbundel bij je tentamen houden? Wordt steeds gekker.
Ja Europees had ik hier ook vernomen, maar ik zie hier gewoon arresten tussenzitten die ook uit het eerste jaar komen. Beetje vreemdquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mag jij later ook bij Europees recht.Maar voor alle vakken is idd te gek.
Bestwelgebruikelijktoch?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:40 schreef Accursius het volgende:
[..]
Huh, jij mag een arrestenbundel bij je tentamen houden? Wordt steeds gekker.
Zeker wel, vooral het testament van het varken = baasquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:50 schreef Henrys het volgende:
Hoe is Romeins Recht eigenlijk? Is het een leuk vak?
Dat schilt toch gigantisch veel leerwerk als je al die criteria gewoon uit het arrest zelf kan citerenquote:
Ga aardappelen schillen man, pannenkoek.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:51 schreef Henrys het volgende:
[..]
Dat schilt toch gigantisch veel leerwerk als je al die criteria gewoon uit het arrest zelf kan citeren
terugvindpostquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik twijfel nog of ik nou wel of niet Nederlands Recht richting erbij ga doen. Gigantisch veel overloop tussen Nederlands Recht en IT-recht maar je moet wel twee scripties schrijven en met IT-recht krijg je ook gewoon civiel effect en toegang tot alle juridische mastersquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zeker wel, vooral het testament van het varken = baas
Tussen Rechtsgeleerdheid en IT wel ja, tussen Fiscaal/Notarieel/Juridische bestuurskunde en IT niet. Qua scripties zat ik te denken ze beide te combineren. Iets met digitalisering binnen het notariaat, de digitale notaris en/of digitaal testament v.w.b. je leven op het internet. (mail, fora, social media en meer)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:53 schreef Henrys het volgende:
[..]
Gigantisch veel overloop tussen Nederlands Recht en IT-recht maar je moet wel twee scripties schrijven en met IT-recht krijg je ook gewoon civiel effect en toegang tot alle juridische masters
heb jij een samenvatting van Van Dam (rechtsvergelijking) voor BR3?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tussen Rechtsgeleerdheid en IT wel ja, tussen Fiscaal/Notarieel/Juridische bestuurskunde en IT niet
Ja maar als ik IT-recht alleen doe hoef ik bijvoorbeeld geen rechtseconomie of Romeins recht te doen daarom is het toch verleidelijk om alleen IT-recht bachelor te doen. Denk niet dat twee bachelors die bijna qua inhoud gelijk zijn veel toegevoegde waarde heeftquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tussen Rechtsgeleerdheid en IT wel ja, tussen Fiscaal/Notarieel/Juridische bestuurskunde en IT niet
HEMA notarissenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tussen Rechtsgeleerdheid en IT wel ja, tussen Fiscaal/Notarieel/Juridische bestuurskunde en IT niet. Qua scripties zat ik te denken ze beide te combineren. Iets met digitalisering binnen het notariaat, de digitale notaris en/of digitaal testament v.w.b. je leven op het internet. (mail, fora, social media en meer)
Poe.. ooit wel gehad, maar of ik die inmiddels al bij het oud papier gedonderd heb weet ik niet zoquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
heb jij een samenvatting van Van Dam (rechtsvergelijking) voor BR3?
Kan je kijken voor mij?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Poe.. ooit wel gehad, maar of ik die inmiddels al bij het oud papier gedonderd heb weet ik niet zo
Das niet 'echt' digitaal maar gewoon een doorgeefluik voor deelnemende notariskantoren die zich verbinden aan de HEMAquote:
Nu je dat zegt, hèquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:51 schreef Henrys het volgende:
[..]
Dat schilt toch gigantisch veel leerwerk als je al die criteria gewoon uit het arrest zelf kan citeren
quote:Artikel 6 EVRM verzet zich er niet in algemene zin tegen, dat een Raad van State zowel adviserende als rechtsprekende taken uitoefent. Indien echter in een advies en een latere rechtszaak 'eenzelfde zaak of eenzelfde beslissing' aan de orde is, dienen staatsraden, die aan het eerdere advies hebben meegewerkt, terug te treden als rechter in het geschil
mwoah.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Das niet 'echt' digitaal maar gewoon een doorgeefluik voor deelnemende notariskantoren die zich verbinden aan de HEMA
Ja, kan hem helaas niet meer vindenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
heb jij een samenvatting van Van Dam (rechtsvergelijking) voor BR3?
okquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja, kan hem helaas niet meer vinden
(heb ook niet echt gezocht)
Kan je trouwens ook gewoon zelf maken (zoals ik ook heb gedaan, leer je meer van)
Klopt, er is een reden waarom men de richting IT-recht het pretpakket binnen rechtsgeleerdheid noemtquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:00 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ja maar als ik IT-recht alleen doe hoef ik bijvoorbeeld geen rechtseconomie of Romeins recht te doen daarom is het toch verleidelijk om alleen IT-recht bachelor te doen. Denk niet dat twee bachelors die bijna qua inhoud gelijk zijn veel toegevoegde waarde heeft
Niet onafhankelijk en heeft niet de juiste expertisequote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:03 schreef Yreal het volgende:
Het notariaat dient gewoon afgeschaft te worden. Waarom zou een advocaat geen testament kunnen opmaken of een bv oprichten?
Teveel gedoequote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:03 schreef Yreal het volgende:
Het notariaat dient gewoon afgeschaft te worden. Waarom zou een advocaat geen testament kunnen opmaken of een bv oprichten?
Spot onquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet onafhankelijk en heeft niet de juiste expertise
Waarom zou iemand onafhankelijk moeten zijn om een bv op te richten?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet onafhankelijk en heeft niet de juiste expertise
Kijk wel nadat ik mijn boerenkoolprak op heb en nadat ik Person of Interest gecheckt hebquote:
je mag mijn tentamen wel makenquote:
50k? Dikke lul...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:05 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Plak er twee nullen achter en ik overweeg het, 10 gegarandeerd
mag ik m van jou lenen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:07 schreef Paxcon het volgende:
Je moet trouwens de boom basics (of hoe dat mag heten) kopen
Geen benadeling van schuldeisers, geen louche transacties of constructies, witwaspraktijken weet ik veelquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom zou iemand onafhankelijk moeten zijn om een bv op te richten?
In het eerste jaar vindt iedereen hem verschrikkelijk heb ik het ideequote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:01 schreef Etsu het volgende:
Romeins Rechtkomend blok weer brandsma
in het 1ste jaar voor rsg1 vond ik hem ook niks, teveel opdreunen uit het boek. maar uiteindelijk kan ik die vent wel waarderen. bij rsg2/romeins recht was t wel wat interessanter, maar ik vind t gewoon niet leukquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:08 schreef Accursius het volgende:
[..]
In het eerste jaar vindt iedereen hem verschrikkelijk heb ik het idee
hoeft nietquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:09 schreef Paxcon het volgende:
Nee maar het is toch vrij duidelijk?
Op iBooks kun je (logischerwijs) niet delen
Vind het zelf wel boeiend, alleen erg lastig om in te schatten wat terug komt. Het is zo ontzettend veel (400 bladzijdes ongeveer). Ik heb 3 oefententamens: 2 uit '05 en dan eentje die is gepubliceerd door de vakgroep zelf. Zijn die van 2005 nog representatief?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
in het 1ste jaar voor rsg1 vond ik hem ook niks, teveel opdreunen uit het boek. maar uiteindelijk kan ik die vent wel waarderen. bij rsg2/romeins recht was t wel wat interessanter, maar ik vind t gewoon niet leukde vent zelf is tof
had voor rsg1 een 5,4toen een puntje bij hem gesprokkeld
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
je mag mn apple id wel kopen
10 euro
tuurlijk, geschiedenis verandert niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:10 schreef Accursius het volgende:
[..]
Vind het zelf wel boeiend, alleen erg lastig om in te schatten wat terug komt. Het is zo ontzettend veel (400 bladzijdes ongeveer). Ik heb 3 oefententamens: 2 uit '05 en dan eentje die is gepubliceerd door de vakgroep zelf. Zijn die van 2005 nog representatief?
Voorgeschreven stof misschien welquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
tuurlijk, geschiedenis verandert niet.
Ik zie nog steeds niet in hoe een notaris niet diezelfde rotzooi kan uithalen...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Geen benadeling van schuldeisers, geen louche transacties of constructies, witwaspraktijken weet ik veel
Zo'n advocaat kan voor zijn partij natuurlijk makkelijk die hele rechercheplicht en voorfase laten lopen, je moet gewoon een onafhankelijke kundige partij hebben in het belang van de rechtszekerheid
Ook waar natuurlijk, alleen sja is toch bijna 10 jaar geledenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
tuurlijk, geschiedenis verandert niet.
Eens, check Amsterdamse notarissen maarquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds niet in hoe een notaris niet diezelfde rotzooi kan uithalen...
dat zou goed kunnen ivm switch naar blokonderwijsquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Voorgeschreven stof misschien wel
Ja die is nog wel gewoon hetzelfde, alleen een casus waar ze naar verwezen in dat tentamen staat niet bij mij in het werkboek.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Voorgeschreven stof misschien wel
kan kloppen, want nu is het voor 5 studiepunten, toen 6. dus er is iets geschraptquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:13 schreef Accursius het volgende:
[..]
Ja die is nog wel gewoon hetzelfde, alleen een casus waar ze naar verwezen in dat tentamen staat niet bij mij in het werkboek.
Van een advocaat wordt immers ook onafhankelijkheid verwacht. Als je rotzooi wil trappen .. tja. Tis alleen wat moeilijker om notaris te worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:13 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Eens, check Amsterdamse notarissen maar
Klopt, ook een hoofdstuk uit het boek, over Spanje en nu is wat meer toegevoegd over Europa. Verder was de druk hiervoor uit 2001.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
kan kloppen, want nu is het voor 5 studiepunten, toen 6. dus er is iets geschrapt
Hahaha ja, exact. Zei die bij ons ook, alleen dan bij een historische filmquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:14 schreef Henrys het volgende:
Is Brandsma die wat oudere man die altijd zegt dat als je een documentaire bij de videotheek wil huren en je je daarvoor schaamt deze gewoon tussen twee pornofilms moet stoppen?
romeins recht, straf2 (oud), rechtspersonen en personenvennootschappen en handelsrecht heb ikquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:13 schreef Paxcon het volgende:
welke vakken zitten in semester 1b straks
hij heeft t tegen jou, niet tegen mijquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:14 schreef Ties02 het volgende:
Etsu jij hebt net Notariswet gehad leg het even uit aan Yreal
oja handelsrechtquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:15 schreef Etsu het volgende:
[..]
romeins recht, straf2 (oud), rechtspersonen en personenvennootschappen en handelsrecht heb ik
geen ideequote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:16 schreef Paxcon het volgende:
[..]
oja handelsrecht
moet nog boeken halen
heeft jfv die zooi of is er weer niks op voorraad
Ja die samenvatting ben ik nu ook aan het leren. Erg goed geschreven en erg volledig.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:17 schreef Henrys het volgende:
Zou me echt geen zorgen maken over dat tentamen rechtsgeschiedenis. Ik had zo'n gigantisch dikke surinaamse vrouw die werkgroep gaf die echt niet kon lesgeven en haalde nog een 7 met alleen samenvattingen. Pas vanaf burgelijk recht 1 worden de tentamens lastiger
Jaar 2 2e semester is niet leukquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:17 schreef Henrys het volgende:
Zou me echt geen zorgen maken over dat tentamen rechtsgeschiedenis. Ik had zo'n gigantisch dikke surinaamse vrouw die werkgroep gaf die echt niet kon lesgeven en haalde nog een 7 met alleen samenvattingen. Pas vanaf burgelijk recht 1 worden de tentamens lastiger
hmm oke dankjequote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
geen idee
ik heb via managementboek gekocht
en ties en joossie zeiden dat je dat boek voor verzekeringsrecht beter niet kan kopen, er komt maar 1 vraag uit de hc's
Ben je het met hem eens of niet? Je hebt toch wel een mening?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
hij heeft t tegen jou, niet tegen mij
-niet netjes-webshopquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:21 schreef Henrys het volgende:
Moet je die boeken echt via die kutwebshop bestellen voor de JFV voordat je ze kan afhalen of kan je ook gewoon direct naar die winkel?
kloptquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:24 schreef Henrys het volgende:
Je kan niet ontkennen dat die webshop van JFV op zijn minst ondeugdelijk is sinds dit jaar
werd eens tijd dat ik mn 55ste zou krijgenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
alleen toen jij begon te schelden 10 minuten geleden
dat kon echt niet
Stoer hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
werd eens tijd dat ik mn 55ste zou krijgen
Spaar ze allemaal en word de grootste belhamel onder de Fokkersquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:25 schreef Etsu het volgende:
[..]
werd eens tijd dat ik mn 55ste zou krijgen
weet je toevallig of jevia die site ook op zo'n afhaalpunt laten bezorgen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
klopt
daarom managementboek
scheelt misschien 2 euro, die van jfven die mensen kunnen echt helemaal niks
weet nietquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:30 schreef Henrys het volgende:
[..]
weet je toevallig of jevia die site ook op zo'n afhaalpunt laten bezorgen?
Ha, herkenbaar voor blok 3, maar dan ipv bestuurs 1 fiscale aspecten en vierde blok ook hetzelfdequote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:45 schreef underground1009 het volgende:
Ik heb burgerlijk recht 2 en inleiding IT-recht![]()
Even wat ademruimte voor het derde blok, waar ik cybercriminaliteit,juridische aspecten van kennismanagement, recht en informatiemanagement (hele tweede semester) en bestuursrecht 1 heb![]()
Vierde blok strafrecht 1, bestuursrecht 3, recht en informatiemanagement en handelsrecht
bestuurs1 niet gehaald?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:45 schreef underground1009 het volgende:
Ik heb burgerlijk recht 2 en inleiding IT-recht![]()
Even wat ademruimte voor het derde blok, waar ik cybercriminaliteit,juridische aspecten van kennismanagement, recht en informatiemanagement (hele tweede semester) en bestuursrecht 1 heb![]()
Vierde blok strafrecht 1, bestuursrecht 3, recht en informatiemanagement en handelsrecht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hier is toch schokschade mogelijk, en geen affectieschade?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2014 19:52:12 ]
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:52 schreef Etsu het volgende:
Bij shockschade moet ze tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hier is toch schokschade mogelijk, en geen affectieschade?
- Het hebben meegemaakt, echt gezien dus
- Er is iemand overleden / ernstig verwond
- Er is psychische schade
Ik kan alleen niet opmaken of er aan het eerste wordt voldaan. Volgens mij niet?
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:52 schreef Etsu het volgende:
Shockschade sowieso niet want daarvoor moet je voor bij het ongeluk of vlak daarna aanwezig zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hier is toch schokschade mogelijk, en geen affectieschade?
Ja en straf 1 ook nietquote:
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:54 schreef Accursius het volgende:
[..]
Bij shockschade moet ze toch
- Het hebben meegemaakt, echt gezien dus
- Er is iemand overleden / ernstig verwond
- Er is psychische schade
Ik kan alleen niet opmaken of er aan het eerste wordt voldaan. Volgens mij niet?
Hmm, thanks.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Shockschade sowieso niet want daarvoor moet je voor bij het ongeluk of vlak daarna aanwezig zijn.
Duidelijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:58 schreef Tchock het volgende:
Shockschade is echt alleen als iemand iets verschrikkelijk gruwelijks heeft gezien met eigen ogen en daardoor (causaal verband) een psychische stoornis ontwikkelt. Ze proberen je vaak om de tuin te leiden met mensen die iets super erg vonden maar er niet bij waren of die iets ernstigs hebben meegemaakt maar door een andere oorzaak een stoornis hebben.
Taxibus-arrestquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:58 schreef Tchock het volgende:
Shockschade is echt alleen als iemand iets verschrikkelijk gruwelijks heeft gezien met eigen ogen en daardoor (causaal verband) een psychische stoornis ontwikkelt. Ze proberen je vaak om de tuin te leiden met mensen die iets super erg vonden maar er niet bij waren of die iets ernstigs hebben meegemaakt maar door een andere oorzaak een stoornis hebben.
Bij het taxibus-arrest komen die drie eisen naar voren. Affectieschade is volgens Wikipedia trouwens sowieso niet mogelijk in Nederland, om commercialisering van het verdriet tegen te gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:00 schreef Etsu het volgende:
[..]
Duidelijk.Ik had 'ze is zijn echtgenoot, dus ze heeft het heel erg gevonden en daardoor kreeg ze die ziekte, dus schokschade mogelijk' in mijn hoofd zitten.
I know. In Frankrijk wel (moet ik ook wetenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:05 schreef Accursius het volgende:
[..]
Bij het taxibus-arrest komen die drie eisen naar voren. Affectieschade is volgens Wikipedia trouwens sowieso niet mogelijk in Nederland, om commercialisering van het verdriet tegen te gaan.
Om welk vak gaat dit dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
I know. In Frankrijk wel (moet ik ook weten).
Wikipedia als bronquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:05 schreef Accursius het volgende:
[..]
Bij het taxibus-arrest komen die drie eisen naar voren. Affectieschade is volgens Wikipedia trouwens sowieso niet mogelijk in Nederland, om commercialisering van het verdriet tegen te gaan.
Wat betreft je voornemen om hbo-p > uni te gaan, dit wordt buitengewoon lastig gemaakt vanaf volgend studiejaar volgens mij. Ik heb het dit jaar gedaan, en de UU deed niet heel moeilijk. Maar vanaf volgens studiejaar kunnen universiteiten je weigeren en aanvullende (strenge) eisen stellen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:10 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik zet hem ook maar even hier neer, wellicht betere antwoorden..
Zoals de TT zegt zit ik dus met een dilemma, ik heb nog heel lang de tijd om erover na te denken maar wil het liefst zo vroeg mogelijk beginnen met oriënteren op m'n toekomstige studie.
Even wat korte achtergrondinfo over mij: Ik ben 17 jaar en zit nu in de 4e van het havo, heb hiervoor 1 jaar mbo-3 gedaan, maar gestopt, en daarvoor mijn vmbo-tl diploma gehaald. Havo vind ik tot nu toe nog redelijk simpel qua leerstof en het gaat me zelfs beter af dan vmbo-tl, maar dat heeft ook aan m'n huidige instelling te maken. Het liefst zou ik na havo nog vwo willen doen, alleen het enige wat mij hierin weerhoud is de verplichte tweede vreemde taal. Ik heb altijd al een hekel gehad aan Frans en Duits, daarnaast stond ik zelfs op mavo in de 3e een 5'je voor beide vakken en heb ik het vak dus al 3 jaar niet meer gehad. Dat zou dus betekenen dat ik in 5 vwo moet instromen met de stof van Duits of Frans erbij, dat wordt het hem dus niet, dus ben ik eigenlijk wel verplicht om een HBO te kiezen.
Nu kwam het eergisteren toevallig in me op om alvast eens een open dag te bezoeken bij een hoge school, ik heb gelijk de eerstvolgende in mijn regio gepakt dus ga ik zaterdag naar de open dag van de HHS in Den Haag.
Voordat ik mij heb aangemeld heb ik natuurlijk eerst eens gekeken wat alles inhield omtrent het WO en het HBO aangezien ik er nog amper wat van wist. Zo ben ik er achtergekomen dat je bijvoorbeeld met een P van HBO kan instromen bij een universiteit mits je goede cijfers hebt, dit is ook precies wat ik wil gaan doen.
Ik heb eens gekeken naar de verschillende studies en de studies die mij het meeste aanspraken waren bedrijfseconomie, HBO-rechten (+ Engelse versie), integrale veiligheidskunde (+ Engelse versie), voeding en dieetethiek, sportmanagement en psychologie.
Wat mij hier het meeste in aansprak was rechten, maar ik ga in ieder geval van alle andere studies een presentatie bijwonen en om extra info vragen. Ik twijfel ook nog of ik de studie in het Engels wil volgen, de internationale variant. Mijn Engels is bovengemiddeld goed mede doordat ik vroeger in de eerste en tweede klas tweetalig vwo heb gedaan, alleen weet ik niet wat de meerwaarde is als je toch misschien in Nederland een baan wilt zoeken.
Het is ook altijd een droom geweest om in het buitenland te wonen en studeren, en dit leek mij wel een goede kans om dat aan te pakken en Law in het buitenland te studeren. Nu weet ik qua stof nog helemaal geen verschil tussen HBO-Rechten en Law.
Op de universiteit komen is wel een vereiste voor me, ik heb het gevoel alsof ik het vroeger een beetje verneukt had, want elke docent zei wel dat ik het wel kon, alleen het niet liet zien, hier ben ik het ook volledig mee eens. De meest logische richting zou voor mij zijn dan HBO-Rechten en dan m'n propedeuse halen en doorstromen naar de universiteit.
Alvast bedankt voor de hulp
Ik zie niet echt een vraag eigenlijk. Wil je iets normaler neerzetten wat je precies wil weten of moeten we het met een copypaste doen?quote:
Ik heb hetzelfde dilemma gehad, ook op havo gezeten, geen vreemde taal etc.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:10 schreef BredeBroeder het volgende:
knip
Hey, jij hier.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:10 schreef BredeBroeder het volgende:
-
Dit ja. Als je het land niet uit wil heb je echt niets aan een studie buitenlands recht en vice versa is een studie Rechtsgeleerdheid tijdverspilling als je wel buiten de grenzen aan het werk wil.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Hey, jij hier.
Besef je wel dat een rechtenstudie in het buitenland voor 90% alleen betrekking heeft op dat land. Een in Nederland opgeleide jurist zal ook vrijwel nooit in het buitenland gaan werken met lokaal recht. Enige uitzondering is internationaal recht.
Doe ff normaal dan mongoolquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:21 schreef Accursius het volgende:
Nieuwe LuckyTV is weer prachtig
http://www.luckymedia.nl/luckytv/2014/10/how-long/
How long is a chinese
Wel super gaaf dat ze daar gewoon de staatshoofden laten rondrijden in een Rolls.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:23 schreef Blistering het volgende:
[..]
Doe ff normaal dan mongoolHeerlijk!
Als de beste man een goede fles wijn koopt ontploft de Telegraaf al zowat.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:24 schreef Accursius het volgende:
[..]
Wel super gaaf dat ze daar gewoon de staatshoofden laten rondrijden in een Rolls.
Zouden we hier ook moeten doen. WimLex in een dikke phantom
De Schilderswijk blijft slapen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:41 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Rondkomen in de Schilderswijk en Chantal blijft slapen. Ik had graag een combinatie van beide programma's gezien.
Klingenberg is echt een baasquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:32 schreef Joosie200 het volgende:
Klingenberg is net een Hertsenberg-look-a-like
Denk dat ze daar uit praktische overwegingen niet aan beginnen, grote risico van uitlopen van zittingen en zo?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 22:55 schreef Tchock het volgende:
Kun je ook ergens zien hoe laat een specifieke zitting begint bij een rechtbank? Zoek me lam maar vind niets.
Je zou toch zeggen dat er voor pers en bezoekers en dergelijke een openbare planning moet zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:03 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Denk dat ze daar uit praktische overwegingen niet aan beginnen, grote risico van uitlopen van zittingen en zo?
http://www.rechtspraak.nl(...)wonen-zittingen.aspxquote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat er voor pers en bezoekers en dergelijke een openbare planning moet zijnMisschien is http://agenda.rechtspraak.nl/Default.aspx stuk, want daar krijg ik elke keer geen resultaten.
Die had ik al gevonden ja, maar daar staat alleen "Strafzittingen vinden dagelijks plaats van 9.00 uur tot 12.00 uur en van 13.30 uur tot 17.00 uur.". Heb ik weinig aan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
http://www.rechtspraak.nl(...)wonen-zittingen.aspx
?
wil je dan een specifieke zaak bijwonen dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die had ik al gevonden ja, maar daar staat alleen "Strafzittingen vinden dagelijks plaats van 9.00 uur tot 12.00 uur en van 13.30 uur tot 17.00 uur.". Heb ik weinig aan.
Ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
wil je dan een specifieke zaak bijwonen dan?
Maar er staat:quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:13 schreef Joosie200 het volgende:
Morgenvroeg gewoon opbellen naar de balie? Checken welke zaken wanneer op de rol staan? Moet je wel vroeg opstaan, maar als de zaak al om 09:00 uur kan beginnen moet je er sowieso vroeg uit
Dat gaat over zaken die achter gesloten deuren worden behandeld neem ik aan. Informatie over de inhoud van openbare strafzaken kan per definitie niet niet-openbaar zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:14 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar er staat:
'Informatie over de inhoud van de zaken is niet openbaar en wordt niet gegeven.'
Dus denk niet dat ze dat gaan delen via de telefoon.
Was het dan zo erg gesteld?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 23:36 schreef Etsu het volgende:
Ik zit nu mijn posts van 3,5 jaar terug te lezen
Geen commentaar verder.
Waar is Spot dan voor en Etsu?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:10 schreef Tchock het volgende:
Loting beker:
FC Groningen v FC Volendam (Pax)
Roda JC v PSV
Ajax v Vitesse (Eitje/Spot)
VVV Venlo v PEC Zwolle (Tchock/ik)
De Graafschap v FC Twente (Ties/BB)
AZ v NEC
Heracles Almelo v SC Cambuur
Excelsior v NAC Breda
Moet te doen zijn toch, iedereen?(Behalve Spot
)
Etsu houdt niet van voetbal, Spot is Ajacied.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:14 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Waar is Spot dan voor en Etsu?Dikgedrukt mijn toto btw
Vitesse stelt toch weinig voor op het moment, nee Ajax gaat daar thuis wel over heen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Etsu houdt niet van voetbal, Spot is Ajacied.
ik geloof helemaal nergens in...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:16 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Vitesse stelt toch weinig voor op het moment, nee Ajax gaat daar thuis wel over heen.
Geduchte tegenstander hoor. In de ArenA speelden ze al heel goed en daarna is het niet minder geworden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:16 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Vitesse stelt toch weinig voor op het moment, nee Ajax gaat daar thuis wel over heen.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:03 schreef Yreal het volgende:
Slapen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 01:20 schreef Etsu het volgende:
Ik wilde net slapen, dus kom morgen maar nog eens terug.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 00:14 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Waar is Spot dan voor en Etsu?Dikgedrukt mijn toto btw
rara rara rara, welke toko is dit?quote:Dit is een vlucht zonder tickets.
U krijgt een reisschema en een e-mailbericht met een bevestiging van uw vlucht- en tariefgegevens.
Dit reisschema en dit ontvangstbericht vormen samen uw "passagiersticket".
Hoe wil je verbintenissenrecht in 1ste kans maken als t 2 dagen geleden was?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 02:12 schreef Ties02 het volgende:
[ afbeelding ]
Wie o wie helpt me even met m'n planning please
Ik wil Verbintenissenrecht sowieso doen, dus die moet in de eerste kans, dan kan ik er in januari nog 1 bij doen, zit te denken aan Goederenrecht maar dat zijn dan wel heel veel arresten in één keer om te studeren..
Kan ook IPR in de eerste doen, want daar ben ik wel naar college geweest steeds
*Straf en OR2 zijn schuingedrukt omdat ik die niet (meer) ga maken
foutje, moest tweede staanquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 02:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoe wil je verbintenissenrecht in 1ste kans maken als t 2 dagen geleden was?
Verbintenis en IPRquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 02:12 schreef Ties02 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil Verbintenissenrecht sowieso doen, dus die moet in de tweede kans, dan kan ik er in januari nog 1 bij doen, zit te denken aan Goederenrecht maar dat zijn dan wel heel veel arresten in één keer om te studeren..
Kan ook IPR in de eerste doen, want daar ben ik wel naar college geweest steeds
*Straf en OR2 zijn schuingedrukt omdat ik die niet (meer) ga maken
Is wel een goede ja, ook qua spreiden van dagen ertussenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 02:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Verbintenis en IPR
En dan goederen en belasting
Dat weet ik nietquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 02:28 schreef Ties02 het volgende:
[..]
En qua arresten, want behalve een paar voor Vpb zijn er volgens mij niet zo heel veel bij Bel2
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:19 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Hey, jij hier.
Besef je wel dat een rechtenstudie in het buitenland voor 90% alleen betrekking heeft op dat land. Een in Nederland opgeleide jurist zal ook vrijwel nooit in het buitenland gaan werken met lokaal recht. Enige uitzondering is internationaal recht (niet lokaal dus).
Verder alleen maar aan te raden om door te studeren, maar de stap van hbo naar wo valt veel mensen zwaarder dan ze verwacht hadden.
Voor de M&A praktijk moet dat wel genuanceerd worden. Procederen in het buitenland zal niet lukken, maar overnamedeals begeleiden kan op zich. Vrijwel elke jurisdictie kent het beginsel van contractsvrijheid en de meeste wettelijke remedies (in NL bijv. ontbinding van SPA/beroep op dwaling) worden contractueel standaard uitgesloten. Ook Nederlandse kantoren doen internationale deals waar niet zelden pas op het laatste moment met de wederpartij wordt afgesproken welk recht van toepassing is. Waar ik nu een bijbaantje heb zitten ook niet-Nederlanders die lekker meedraaien in transactiepraktijk zonder een woord Nederlands te kunnen. Maakt ook niet veel uit, aangezien de voertaal standaard Engels is en de meerwaarde van een jurist is dat je scherp kan opschrijven wat partijen beogen en de consequenties van bepaalde afspraken kunt doordenken. Niet dat je de precieze voorwaarden kent voor een beroep op artikel x of de laatste jurisprudentie van de HR kunt opdreunen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit ja. Als je het land niet uit wil heb je echt niets aan een studie buitenlands recht en vice versa is een studie Rechtsgeleerdheid tijdverspilling als je wel buiten de grenzen aan het werk wil.
Interessant. Dank je wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:02 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
Voor de M&A praktijk moet dat wel genuanceerd worden. Procederen in het buitenland zal niet lukken, maar overnamedeals begeleiden kan op zich. Vrijwel elke jurisdictie kent het beginsel van contractsvrijheid en de meeste wettelijke remedies (in NL bijv. ontbinding van SPA/beroep op dwaling) worden contractueel standaard uitgesloten. Ook Nederlandse kantoren doen internationale deals waar niet zelden pas op het laatste moment met de wederpartij wordt afgesproken welk recht van toepassing is. Waar ik nu een bijbaantje heb zitten ook niet-Nederlanders die lekker meedraaien in transactiepraktijk zonder een woord Nederlands te kunnen. Maakt ook niet veel uit, aangezien de voertaal standaard Engels is en de meerwaarde van een jurist is dat je scherp kan opschrijven wat partijen beogen en de consequenties van bepaalde afspraken kunt doordenken. Niet dat je de precieze voorwaarden kent voor een beroep op artikel x of de laatste jurisprudentie van de HR kunt opdreunen.
Dit geldt uiteraard enkel voor een echte (internationale) transactiepraktijk. Punt blijft natuurlijk dat je je in veel gevallen geen advocaat mag noemen en de vraag blijft of je wordt aangenomen. Het kan echter wel, gezien de niet-Nederlanders die ook in Nederland werken. Wat je ook kunt doen is in Nederland gaan werken en dan vanuit daar een of twee jaar naar het buitenland. De noodzaak om het Nederlandse recht te kennen om op hoog niveau transacties mee te draaien waarop Nederlands recht van toepassing is valt echter heel erg mee. In bijvoorbeeld Amerika geldt dat overigens nog sterker, omdat de contracten daar nog veel uitgebreider zijn en tussen partijen simpelweg geldt wat ze hebben afgesproken. In beginsel niets meer en niets minder.
Je leeft nogquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:15 schreef Ansu het volgende:
Goedemorgen! Laatste stagedagvond beoordeling stiekem nog wel spannend. En nu Finance scriptieonderwerp kiezen, eigenlijk ook erg spannend... Geen idee wat ik nou leuk vind
quote:
Nee, die ierse toko die zich toch probeert te profileren als iets luxer dan ryanair... Aer lingusquote:
Nope, nooitquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ben je er wel eens geweest? Nog tips indien zo?
Reichstag en de Big Ben.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:09 schreef underground1009 het volgende:
Ugh ik wil ookDublin lijkt me echt heel gaaf
Gelukkig heb ik rond de jaarwisseling wel een midweekje Parijs in het vooruitzicht, dat scheeltIemand daarvoor nog tips?
Gewoon een keertje op het vliegtuig hoppen dan. Voor 40 euro kom je wel heen en terug naar vrijwel heel europaquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nope, nooit
Ben in heel weinig hoofdsteden geweest.
disneylandquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:09 schreef underground1009 het volgende:
Gelukkig heb ik rond de jaarwisseling wel een midweekje Parijs in het vooruitzicht, dat scheeltIemand daarvoor nog tips?
Ik wil niet alleenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon een keertje op het vliegtuig hoppen dan. Voor 40 euro kom je wel heen en terug naar vrijwel heel europa
nog wat must see's?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:13 schreef Ryon het volgende:
Dublin is heel vet. Nachtleven daar zuigt wel. Maar goed, er is natuurlijk meer te doen daar. De pubs zijn 's avonds (ze sluiten vroeg) wel erg leuk.
Vast maar lijkt me niksquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat kan echt een verademing zijn hoor
Doe het ook liever niet, maar toen het uit was met mijn ex heb ik er zo van genoten om op vakantie te zijn zonder haar jankerige kutkopquote:
Is heerlijk joh. Ben afgelopen zomer alleen naar Berlijn gegaan. Lekker op eigen houtje doen en laten waar je zelf zin in hebt. Je hoeft met niemand rekening te houden en kan gaan en staan waar je wilt.quote:
De universiteit daar is echt de moeite waard. Met name de bibliotheek. Is gewoon een toeristische attractie dus kan je daar vrij bezoeken.quote:
Bovendien lopen er in zulke steden genoeg mensen rond waar je mee kan rondhangen als je daar de behoefte aan hebt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:17 schreef Blistering het volgende:
[..]
Is heerlijk joh. Ben afgelopen zomer alleen naar Berlijn gegaan. Lekker op eigen houtje doen en laten waar je zelf zin in hebt. Je hoeft met niemand rekening te houden en kan gaan en staan waar je wilt.
Buitengewone aanrader.
Hangt er vanaf wat je leuk vindt. Kan het louvre, Centre pompidou en de quartier Latin langs de Seine dan wandelen wel aanradenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:09 schreef underground1009 het volgende:
quote:De hoorcolleges worden verzorgd door
prof. mr. A.A. Franken
Ik heb een hostel op 0,00 km afstand van de jamson fabriek...quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:23 schreef Monnet het volgende:
Verder je gewoon klemzuipen aan de Guinness, onder het mom van 'when in Rome'.
Dat is relatief dichtbij.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb een hostel op 0,00 km afstand van de jamson fabriek...
Fabriek? De plek waar ze de vaten in elkaar schroeven?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb een hostel op 0,00 km afstand van de jamson fabriek...
Weet ik veel. Zie de kaart... https://www.google.nl/map(...)x0:0x4648dc6ec655a14 en dan generator hostelquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Fabriek? De plek waar ze de vaten in elkaar schroeven?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Doe het ook liever niet, maar toen het uit was met mijn ex heb ik er zo van genoten om op vakantie te zijn zonder haar jankerige kutkop
Gewoon het goede antwoord neerpennenquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 02:12 schreef Ties02 het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb dit:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Gewoon het goede antwoord neerpennen
Krijg het zelf ook weer lekker druk in januari
bestuurs 2 1e kans: 04-11-2014
-------------------------------
inleiding IT 1e kans 14-01-2015
handels b 1e kans: 17-01-2015
straf 2 oud 1ekans 23-01-2015
bestuurs 2 2e kans: 29-01-2015
ICT contract 2e kan:30-01-2015
Zelden zo'n drukke tussentijdse tentamenweek meegemaakt in maart
Juridische aspecten kennismanagement: 25-03-2015
FAR eerste kans: 27-03-2015
Straf 3 nieuw eerste kans: 30-03-2015
Computercriminaliteit: 31-03-2015
HAN B 2e kans: 08-04-2015
straf 2 oud 2e kans: 10-04-2015
Eindbaas Yreal.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Doe het ook liever niet, maar toen het uit was met mijn ex heb ik er zo van genoten om op vakantie te zijn zonder haar jankerige kutkop
Lekker dan her erf en straf 2 nieuw op dezelfde dagquote:
Musèe d'Orsayquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:09 schreef underground1009 het volgende:
ja, het is echt fantastisch geregeldquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:48 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Lekker dan her erf en straf 2 nieuw op dezelfde dagIdem voor Romeins en RPPVP en RGR/ER.
Blok 4 is lekker een lange lijst bij mij
BES 3 eerste kans: 11-06-2015
HAN B derde kans : 18-06-2015
Rechtsvinding eerste kans: 19-06-2015
Juridische aspecten kennismanagement: 23-06-2014
FAR tweede kans: 24-06-2015
Straf 3 tweede kans: 24-06-2015
Computercriminaliteit tweede kans: 29-06-2015
BES 3 tweede kans: 03-07-2015
Rechtsvinding tweede kans: 08-07-2015
HAN B vierde kans: 09-07-2015
FAR mondeling kans: 10-07-2015
staat bij die onderste de denker?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:48 schreef Accursius het volgende:
[..]
Musèe d'Orsay
[ afbeelding ]
Museum van Rodin
[ afbeelding ]
Als ik het goed doe, dan heb ik maar zes tentamens in het hele studiejaar. Mocht ik nog wat verpesten dan heb ik nog drie herkansingen. Daarnaast kan ik me over een paar blokken al gaan opmaken voor mijn scriptie.quote:
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:54 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Als ik het goed doe, dan heb ik maar zes tentamens in het hele studiejaar. Mocht ik nog wat verpesten dan heb ik nog drie herkansingen. Daarnaast kan ik me over een paar blokken al gaan opmaken voor mijn scriptie.
Handig om alvast te weten wanneer je kerstvakantie/zomervakantie kan plannenquote:
huh? is dat niet standaard zo dan?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Handig om alvast te weten wanneer je kerstvakantie/zomervakantie kan plannenAan skivakantie
doe ik niet
Ja, inderdaad.quote:
Ja wel, maar dan weet ik tenminste dat ik ivm HC in januari pas 4 januari terug hoef te wezen en met de zomer weg kan vanaf 10 juliquote:
Ik ben geneigd om in maart nog wat te luieren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Handig om alvast te weten wanneer je kerstvakantie/zomervakantie kan plannenAan skivakantie
doe ik niet
Ik ook, omdat het vaak kan met maar 1 tentamen. Das dit jaar wel andersquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 12:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik ben geneigd om in maart nog wat te luieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |