• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
quote:Voor het wijzen van dit arrest werd aangenomen dat van een zorgplicht slechts sprake is als deze gebaseerd is op de wet of een overeenkomst. Het gaat daarbij om situaties als de uit de wet voortvloeiende zorgplicht die ouders hebben tegenover hun kinderen.[8] Het zich niet-distantiëren is in het algemeen onvoldoende om medeplichtigheid aan te nemen.[9] In de zaak bestond tussen het slachtoffer en de verdachte geen wettelijke of contractuele relatie die op de verdachte een zorgplicht vestigde. De Hoge Raad casseert desondanks niet. In plaats daarvan wordt de rechtsplicht afgeleid uit de omstandigheden van het geval: het feit dat de verdachte wist dat het slachtoffer weerloos was, dat die weerloosheid mede door verdachte is veroorzaakt en dat het slachtoffer bij hem in huis woonde.[10]
Tegenwoordig wordt aangenomen dat het enkel beletten van een misdrijf onvoldoende is om medeplichtigheid aan te nemen, maar dat er tevens een plicht tot beletten moet bestaan die voortvloeit uit de wet, overeenkomst of voorafgaand handelen.[11]
Moet ik even mijn arrestenlijstje erbij pakken hoor, momentquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
en nu in je eigen woorden tiesNULTWEE
Dit is toch een veel leukere naam man, hontenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:44 schreef Paxcon het volgende:
Medeplichtigheid door nalaten beodle je
Staat 2 keer hetzelfde maar de essentie is in ieder geval duidelijkquote:Het slachtoffer, een huisgenoot van verdachte, was door diens toedoen volstrekt weerloos. In die omstandigheden rustte op verdachte de rechtsplicht het slachtoffer te beschermen tegen het door L. In de woning van verdachte in diens aanwezigheid jegens het slachtoffer gepleegde geweld. De weerloosheid was door de verdachte veroorzaakt en daardoor kwam dus de rechtsplicht op de verdachte te liggen om het slachtoffer te beschermen en dus wel in te grijpen.
ja vind ik ook hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dit is toch een veel leukere naam man, honten
https://fbcdn-sphotos-h-a(...)16939e580d7154e184d2quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:40 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dit is trouwens niet waar Tchock, heb net een halve episode van That 70's show en 2 volledige Friends afleveringen gezien toen ik bezig was!
Ik denk dat Etsu dit plaatje meer kan waarderenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
https://fbcdn-sphotos-h-a(...)16939e580d7154e184d2
Ik wil je toch even verwijzen naar een klasgenootje van me...
eng eng engquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
https://fbcdn-sphotos-h-a(...)16939e580d7154e184d2
Ik wil je toch even verwijzen naar een klasgenootje van me...
Werkt ook voor vuurvosje, maar nu mis ik geluid op afspeelsnelheid x2.0quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:35 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Gebruik je Chrome? Als je bij de plugins Silverlight uitzet kun je zelf de afspeelsnelheid kiezen
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:51 schreef Ties02 het volgende:
Wij doen morgen het broekje wel weer uit he Pax
(deze snapt verder niemand)
hou die vieze praat in DMquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:51 schreef Ties02 het volgende:
Wij doen morgen het broekje wel weer uit he Pax
(deze snapt verder niemand)
Privaat was ook best simpel toch? (Ik was wel wat dingetjes vergeten te vermelden maja)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:23 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zo heb ik het:
[ afbeelding ]
Had jij net ook privaat?Hoe ging die?
Ik vond privaat niet simpel, wel goed te doen. Het tentamen was lang, en bijna niemand die ik heb gesproken heeft 'm af kunnen maken. 1 iemand heeft bij het betoog geen artikelen kunnen noemen vanwege tijdnood, en nog iemand anders heeft i.p.v. O.D. maar ongelukkige samenloop van omstandigheden genoemd omdat 'ie anders niet genoeg tijd hadquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Privaat was ook best simpel toch? (Ik was wel wat dingetjes vergeten te vermelden maja)
Had gisteren blijkbaar wel 3 foutjes in die meerkeuzevragen
Ja bij dat betoog was ik (ook ivm tijd) vergeten te vermelden waarom hij die zorgplicht zou hebben majaquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:04 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik vond privaat niet simpel, wel goed te doen. Het tentamen was lang, en bijna niemand die ik heb gesproken heeft 'm af kunnen maken. 1 iemand heeft bij het betoog geen artikelen kunnen noemen vanwege tijdnood, en nog iemand anders heeft i.p.v. O.D. maar ongelukkige samenloop van omstandigheden genoemd omdat 'ie anders niet genoeg tijd had
En 3 fout is meer dan prima bij de MC van gister. Ik had er 4 en zelfs dat is nog redelijk. Zo makkelijk waren die niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja bij dat betoog was ik (ook ivm tijd) vergeten te vermelden waarom hij die zorgplicht zou hebben maja
Wel O.D. en kelderluikcriteria gebruikt en zo dus ik denk dat dat wel goed zit
En als die meerkeuzevragen voor 50% van het cijfer voor die toets tellen, heb ik nog 0,7 nodig voor een voldoende (0,7 uit de open vragen dus) dus daar maar ik me niet echt druk om
Oh ja, dit noemden ze dus 'bijna een schema'wtfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Alsof jij die schema's van strafrecht gister niet in de kluwer had geplaktquote:
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:10 schreef Paxcon het volgende:
Dat je zelf nog snapt wat daar allemaal staat
Oh ja, dit noemden ze dus 'bijna een schema'Dat je daar uit wijs wordt als je in een tentamenzaal zit johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mag het weten
Nee die had ik al in mijn hoofd geplaktquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Alsof jij die schema's van strafrecht gister niet in de kluwer had geplakt
ja nee, is meer als geheugensteuntje voor het geval ik totaal geen idee zou hebben waar iets zou kunnen staan. Dan weet ik i.i.g. wat we wél behandeld hebben en dan zou ik eventueel dus kunnen kijgen van goh, klinkt als ... zal daar dan ook wel in de buurt staanquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat je daar uit wijs wordt als je in een tentamenzaal zit joh
Het klinkt zelfs alsof ze het aanmoedigenquote:
Moeten ze tuulk niet zeuren als je dat ook doetquote:- In de wettenbundel en de jurisprudentiereader mogen geen aantekeningen staan. Vermelding van wetsartikelen en jurisprudentie, onderstrepingen en markeringen zijn wel toegestaan. Dat betekent dat namen van arresten op welke plaats dan ook in de wettenbundel mogen worden bijgeschreven, dus ook in de vorm van een lijstje achterin, maar dat losse inlegvellen en/of vermelding van onderwerp(en) bij het lijstje van arresten niet zijn toegestaan.
Als je een 10 hebt neem ik een maand lang een FC Twente UIquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee die had ik al in mijn hoofd geplakt
Beter dan die lelijke UI die je nu hebt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Als je een 10 hebt neem ik een maand lang een FC Twente UI
Nou zegquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Beter dan die lelijke UI die je nu hebt.
Kom op Ties, haal een 10 aubquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Ja bij dat betoog was ik (ook ivm tijd) vergeten te vermelden waarom hij die zorgplicht zou hebben maja
En als die meerkeuzevragen voor 50% van het cijfer voor die toets tellen, heb ik nog 0,7 nodig voor een voldoende (0,7 uit de open vragen dus) dus daar maar ik me niet echt druk om
Oh ja, dit noemden ze dus 'bijna een schema'Die zorgplicht heb ik ook niet genoemdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon O.D. uitleggen a.d.h.v. kelderluik en nog wat shit over aansprakelijkheid en evt. eigen schuld en klaar. Kom even zeg, dan hadden ze maar 2,5 of 3 uur de tijd moeten geven.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Ye, ik heb in een van die kelderluikcriteria vermeld dat de waarschijnlijkheid dat mensen niet goed opletten niet heel groot is, omdat zij ook wisten of hadden kunnen weten dat het glad was (KNMI dit dat) en op het einde dat die schadevergoeding aangepast kan worden als de rechter meent dat er sprake is van eigen schuld (6:101?)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:18 schreef Blistering het volgende:
[..]
Die zorgplicht heb ik ook niet genoemdGewoon O.D. uitleggen a.d.h.v. kelderluik en nog wat shit over aansprakelijkheid en evt. eigen schuld en klaar. Kom even zeg, dan hadden ze maar 2,5 of 3 uur de tijd moeten geven.
Exact. Ik had overigens dat het wel waarschijnlijk is dat mensen op hun muil gaan aangezien er niet was gestrooid of de boel ijsvrij was gemaakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ye, ik heb in een van die kelderluikcriteria vermeld dat de waarschijnlijkheid dat mensen niet goed opletten niet heel groot is, omdat zij ook wisten of hadden kunnen weten dat het glad was (KNMI dit dat) en op het einde dat die schadevergoeding aangepast kan worden als de rechter meent dat er sprake is van eigen schuld (6:101?)
Ye de waarschijnlijkheid dat iets gebeurt is groot maar de waarschijnlijkheid dat mensen niet goed opletten is laagquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:22 schreef Blistering het volgende:
[..]
Exact. Ik had overigens dat het wel waarschijnlijk is dat mensen op hun muil gaan aangezien er niet was gestrooid of de boel ijsvrij was gemaakt.
[..]
Oh ja, dit noemden ze dus 'bijna een schema'Gek zeg, dat ze je verdenken van fraude...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat moet jij halen dan? Ik moet een 6,4 halen voor een 5,5quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ye de waarschijnlijkheid dat iets gebeurt is groot maar de waarschijnlijkheid dat mensen niet goed opletten is laag
Zoiets
Komp vast wel goed dan
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gek zeg, dat ze je verdenken van fraude...
Euhm 4,9quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:24 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wat moet jij halen dan? Ik moet een 6,4 halen voor een 5,5
Hoe gaat jouw studie, spot?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja alles eigenlijk. Sorry.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja alles eigenlijk. Sorry.
Ik kreeg continu Plasterk opmerkingen. Toen was ik er helemaal klaar mee.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die oude was zo smaakvol.
Barbaren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik kreeg continu Plasterk opmerkingen. Toen was ik er helemaal klaar mee.
raar zo, die 2 ui's vlak onder elkaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik kreeg continu Plasterk opmerkingen. Toen was ik er helemaal klaar mee.
van wat?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat gaat momenteel ook moeizaam. Ik heb de 15e een tentamen, maar ik ga waarschijnlijk niet.
[..]
Oh ja, dit noemden ze dus 'bijna een schema'Huh, jij mag een arrestenbundel bij je tentamen houden? Wordt steeds gekker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag jij later ook bij Europees recht.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:40 schreef Accursius het volgende:
[..]
Huh, jij mag een arrestenbundel bij je tentamen houden? Wordt steeds gekker.
Ja Europees had ik hier ook vernomen, maar ik zie hier gewoon arresten tussenzitten die ook uit het eerste jaar komen. Beetje vreemdquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Mag jij later ook bij Europees recht.Maar voor alle vakken is idd te gek.
Bestwelgebruikelijktoch?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:40 schreef Accursius het volgende:
[..]
Huh, jij mag een arrestenbundel bij je tentamen houden? Wordt steeds gekker.
Zeker wel, vooral het testament van het varken = baasquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:50 schreef Henrys het volgende:
Hoe is Romeins Recht eigenlijk? Is het een leuk vak?
Dat schilt toch gigantisch veel leerwerk als je al die criteria gewoon uit het arrest zelf kan citerenquote:
Ga aardappelen schillen man, pannenkoek.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:51 schreef Henrys het volgende:
[..]
Dat schilt toch gigantisch veel leerwerk als je al die criteria gewoon uit het arrest zelf kan citeren
terugvindpostquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik twijfel nog of ik nou wel of niet Nederlands Recht richting erbij ga doen. Gigantisch veel overloop tussen Nederlands Recht en IT-recht maar je moet wel twee scripties schrijven en met IT-recht krijg je ook gewoon civiel effect en toegang tot alle juridische mastersquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zeker wel, vooral het testament van het varken = baas
Tussen Rechtsgeleerdheid en IT wel ja, tussen Fiscaal/Notarieel/Juridische bestuurskunde en IT niet. Qua scripties zat ik te denken ze beide te combineren. Iets met digitalisering binnen het notariaat, de digitale notaris en/of digitaal testament v.w.b. je leven op het internet. (mail, fora, social media en meer)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:53 schreef Henrys het volgende:
[..]
Gigantisch veel overloop tussen Nederlands Recht en IT-recht maar je moet wel twee scripties schrijven en met IT-recht krijg je ook gewoon civiel effect en toegang tot alle juridische masters
heb jij een samenvatting van Van Dam (rechtsvergelijking) voor BR3?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tussen Rechtsgeleerdheid en IT wel ja, tussen Fiscaal/Notarieel/Juridische bestuurskunde en IT niet
Ja maar als ik IT-recht alleen doe hoef ik bijvoorbeeld geen rechtseconomie of Romeins recht te doen daarom is het toch verleidelijk om alleen IT-recht bachelor te doen. Denk niet dat twee bachelors die bijna qua inhoud gelijk zijn veel toegevoegde waarde heeftquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tussen Rechtsgeleerdheid en IT wel ja, tussen Fiscaal/Notarieel/Juridische bestuurskunde en IT niet
HEMA notarissenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tussen Rechtsgeleerdheid en IT wel ja, tussen Fiscaal/Notarieel/Juridische bestuurskunde en IT niet. Qua scripties zat ik te denken ze beide te combineren. Iets met digitalisering binnen het notariaat, de digitale notaris en/of digitaal testament v.w.b. je leven op het internet. (mail, fora, social media en meer)
Poe.. ooit wel gehad, maar of ik die inmiddels al bij het oud papier gedonderd heb weet ik niet zoquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
heb jij een samenvatting van Van Dam (rechtsvergelijking) voor BR3?
Kan je kijken voor mij?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Poe.. ooit wel gehad, maar of ik die inmiddels al bij het oud papier gedonderd heb weet ik niet zo
Das niet 'echt' digitaal maar gewoon een doorgeefluik voor deelnemende notariskantoren die zich verbinden aan de HEMAquote:
Nu je dat zegt, hèquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:51 schreef Henrys het volgende:
[..]
Dat schilt toch gigantisch veel leerwerk als je al die criteria gewoon uit het arrest zelf kan citeren
quote:Artikel 6 EVRM verzet zich er niet in algemene zin tegen, dat een Raad van State zowel adviserende als rechtsprekende taken uitoefent. Indien echter in een advies en een latere rechtszaak 'eenzelfde zaak of eenzelfde beslissing' aan de orde is, dienen staatsraden, die aan het eerdere advies hebben meegewerkt, terug te treden als rechter in het geschil
mwoah.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Das niet 'echt' digitaal maar gewoon een doorgeefluik voor deelnemende notariskantoren die zich verbinden aan de HEMA
Ja, kan hem helaas niet meer vindenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
heb jij een samenvatting van Van Dam (rechtsvergelijking) voor BR3?
okquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:02 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja, kan hem helaas niet meer vinden
(heb ook niet echt gezocht)
Kan je trouwens ook gewoon zelf maken (zoals ik ook heb gedaan, leer je meer van)
Klopt, er is een reden waarom men de richting IT-recht het pretpakket binnen rechtsgeleerdheid noemtquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:00 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ja maar als ik IT-recht alleen doe hoef ik bijvoorbeeld geen rechtseconomie of Romeins recht te doen daarom is het toch verleidelijk om alleen IT-recht bachelor te doen. Denk niet dat twee bachelors die bijna qua inhoud gelijk zijn veel toegevoegde waarde heeft
Niet onafhankelijk en heeft niet de juiste expertisequote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:03 schreef Yreal het volgende:
Het notariaat dient gewoon afgeschaft te worden. Waarom zou een advocaat geen testament kunnen opmaken of een bv oprichten?
Teveel gedoequote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:03 schreef Yreal het volgende:
Het notariaat dient gewoon afgeschaft te worden. Waarom zou een advocaat geen testament kunnen opmaken of een bv oprichten?
Spot onquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet onafhankelijk en heeft niet de juiste expertise
Waarom zou iemand onafhankelijk moeten zijn om een bv op te richten?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet onafhankelijk en heeft niet de juiste expertise
Kijk wel nadat ik mijn boerenkoolprak op heb en nadat ik Person of Interest gecheckt hebquote:
je mag mijn tentamen wel makenquote:
50k? Dikke lul...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:05 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Plak er twee nullen achter en ik overweeg het, 10 gegarandeerd
mag ik m van jou lenen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:07 schreef Paxcon het volgende:
Je moet trouwens de boom basics (of hoe dat mag heten) kopen
Geen benadeling van schuldeisers, geen louche transacties of constructies, witwaspraktijken weet ik veelquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom zou iemand onafhankelijk moeten zijn om een bv op te richten?
In het eerste jaar vindt iedereen hem verschrikkelijk heb ik het ideequote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:01 schreef Etsu het volgende:
Romeins Rechtkomend blok weer brandsma
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |